TEST: Fractal Design NODE 304 a Integra R2 650W - velká malá skříň a kvalitní zdroj za dobrou cenu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 08 leden 2013
alt

 

 

 

 

 

  • TEST: Fractal Design NODE 304 a Integra R2 650W

                                     - velká malá skříň a kvalitní zdroj za dobrou cenu

Dnes se podobněji podíváme na opravdu povedenou počítačovou skříň i zdroj do ní vhodný.

 

Už před časem jsme vám ukázali, že nám do redakce dorazila novinka na poli počítačových skříní. Opravdu zajímavá malá, ale vlastně ve výsledku velká skříň FractalDesign NODE 304. A zajímavá je hned z několika důvodů.

Kromě toho, že se jedná o kvalitní počítačovou skříň za dobrou cenu, jsou tu i její rozměry. Ačkoliv je tato "bedna" určena jen pro nejmenší desky formátu mini-ITX, takže ani klasické microATX do ní nenacpete, neznamená to, že by se do této elegantní prostorné skříně nevešly kvalitní a výkonné komponenty typu nejvýkonnějšího procesoru Core i7 architektury Ivy  Bridge, nebo nejvýkonnější jendojádrové grafické karty současnosti, Radeon HD 7970 GHz apod. Node 304 nás tak zaujala svým kompaktním a kvalitním provedením a svou cenou přijatelných 2000 korun. Neodolali jsme ji vyzkoušet a postavit do ní opravdu výkonný počítač.

Spolu s ní jsme přemýšleli i o vhodném zdroji, který by byl dostatečně silný a kvalitní, ale zároveň i malý, aby zbytečně nezabíral místo, kterého je pro výkonný PC v této skříni skutečně jen tak akorát. I na to měla naštěstí společnost Fractal Design řešení a poslala nám ke skříni kompaktní, ale výkonný zdroj Integra R2 650W.

  • Parametry NODE 304

Opět musím zdůraznit, že tato skříň je určena výhradně pro desky formátu mini-ITX a menší DTX. Tedy nikoliv pro běžnější micro-ATX formát nebo snad klasické ATX desky. Není to však ani malá HTPC bedýnka, do které by se nedala nacpat ještě i opravdu velká a výkonná grafická karta.

Rozměry skříně jsou 210x374x250 mm a váha 5kg. Konstrukce ale i materiálové provedení je rozumné a volené i s ohledem na solidní cenu celého kompletu a splnění všech zásadních věcí, které kvalitní skříň plnit má.

Skříň je také rovnou dodávána s instalovaným chlazením, kdy vzadu je velký 140mm ventilátor a vpředu dva 92mm. Nechybí ale ani regulace otáček těchto chladičů, prachové filtry a výrobce počítá i s dostatkem místa pro vodní chladič na procesor. Stejně tak je tu hned šest 3,5"/2,5" pozic, i když při osazení klasické výkonné grafiky budete muset jeden koš oželet a tak vám zbudou 4, což je ale pořád více než dost, pro každého uživatele, nemluvě o tom, že většina mini-ITX desek má stejně maximálně jen 4x SATA port. Co nehledejte je šachta pro optickou mechaniku.

  • Parametry Integra R2 650W

Kvalitní napájecí zdroj je základem každého kvalitního PC. Zde ale máme požadavek, aby kvalitní zdroj zabíral zároveň malý prostor a měl i potřebný výkon a kvalitní vlastnosti. To je samozřejmě problém, protože kvalitní komponenty zdroje vždy něco měří a váží.

Integra R2 650W ale nabízí výborný kompromis. Nejen, že splňuje všechny standardy včetně certifikace 80PLUS, kterou opravdu plní, ale nabízí i těch 650W a to všechno při celkové délce pouze 140mm! Nabízí 24+8pin ATX konektor, 2x 8pin konektory pro napájení grafiky, 6x SATA napájení a 2+1 klasický molex. Všechny kabely mají slušnou délku. Chlazen je 120mm ventilátorem.

 Podívejme se tedy na tyto dva produkty blíže ...

 

 

 

  • FractalDesign NODE 304 - PC case

Balení skříně je jednoduché, ale zcela funkční, a se všemi potřebnými informacemi. Jinými slovy, ideální:

Uvnitř najdete pak samotnou skříň a návod a základní příslušenství. Vše co skutečně potřebujete a stojí za to i platit.

  • Skříň

Fractal Design se už u minulých modelů počítačových skříní představil jako výrobce, který má rád jednoduchost a kvalitu za slušnou cenu. Upřímně řečeno, to je přesně to, co většina zákazníků požaduje. A i Node 304 do tohoto stylu zapadá.

Pěkný plastový čelní panel je jednoduchý s pěknou imitací hliníku plní bezvadně účel. Skříň nemá místo pro mechaniku, takže nepotřebuje nic na předku vymýšlet, žádné otevírání a podobně. Za panelem je dost místa tak aby 92mm ventilátory mohly nasávat vzduch (hlavně shora). Ovládací prvky, USB konektory a zvukové vstupy/výstupy jsou umístěny na boku. 

Skříň je kromě čelního panelu celá z ocelového plechu. A nikoliv z toho ocelového papíru, který vídáme na jiných skříní, ale skutečně s kusu poctivého a kvalitně opracovaného kovu. Výrobce tedy neplýtvá hliníkem, který je zbytečně drahý a u této skříně je skutečně jedno, zda díky oceli váží 5kg, nebo by díky dražšímu hliníku na některých částech konstrukce vážila o kilo méně.

Na celé skříni je vidět, že u jejího návrhu někdo skutečně přemýšlel a každá část je vyrobena a navržena s maximální pečlivostí. Výrobce se přitom snažil přijít hlavně s jednoduchými řešeními, které prostě jen fungují a nekomplikují věci. A myslím, že se mu to celkem povedlo.

Líbí se mi řešení chlazení, které v tak malé bedně, pokud ji osadíte skutečně výkonným HW, bude asi největším problémem. V této skříni jsme se ale přesvědčili, že žádný problém není. Zdroj je umístěn vpředu dole, a je otočen, takže vzduch je nasáván spodem. Je tam ale také snadno vyjímatelný prachový filtr a dost místa. Skříň je přitom dostatečně vysoká (na nožičkách), aby s dostupností chlazení zdroje nebyl problém - samozřejmě se počítá s umístěním na tvrdé podložce, ale to je samozřejmé, asi se nenajde moc těch, kteří by podobnou skříň váleli někdo na koberci apod. Teplý vzduch ze zdroje se pak nehromadí ve skříni, ale jde rovnou ven, skrze perforaci na pravé bočnici. Přístup k napájení zdroje vyřešil výrobce jednoduše nástavcem kabelu, který vede od zdroje k zadní stěně skříně, takže žádný problém. V našem případě jsme použili navíc velmi vodný krátký zdroj, takže tam máme místo i pro velkou grafiku a všechnu tu kabeláž od zdroje.

Líbí se mi řešení košů na disky. Ty jsou umístěny v prostoru nad zdrojem.  Pokud osadíte menší grafickou kartu, nepřijdete o žádný prostor a můžete tak v této skříni mít až 6 disků. Nicméně většina uživatelů osadí maximálně jedno systémové SSD a jeden velký HDD a vystačí si tak s jedním košem. Takže ten jeden (krajní) vyndá kvůli grafice a druhý (prostřední) vymontuje asi kvůli snazší manipulaci s kabeláží. Jedinou věc bych vytkl v tomto směru a to upevnění košů malým šroubkem, který je trochu obtížnější oddělávat.

Řešení zadního panelu je naopak pěknou ukázkou maximálního využití prostoru. 140mm ventilátor zajišťuje perfektní odtok teplého vzduchu z celé skříně. Jak vidíte, máte i dost místa na dvouslotovou grafickou kartu. Samozřejmě více ne, protože jsme zase omezeni velikostí mini-ITX základní desky.

  • Shrnutí

Všimli jsme si ale také dvou nedostatků, které by u další verze skříně bylo možné zpracovat lépe. Tím prvním je absence pozice pro optickou mechaniku. Myslím si, že by se dalo pro ni i v takovéhle skříni vymyslet místo. Na druhou stranu jsme se shodli, že dnes toto nepovažujeme za zásadní problém, protože v současnosti se hravě bez optické mechaniky už dá obejít, byť už této skříně zkrátka nemáte na výběr (kromě řešení externí mechanikou).

Vhodněji by podle nás mohl být řešen i panel se zapínáním a USB porty na boku. Uvítali bychom třeba nějakou krytku. Nicméně ani toto není nějaký zásadní problém. Když to vezmeme kolem a kolem, tak se nám naopak celkové provedení i návrh skříně velmi líbí, zvlášť za tu rozumnou cenu, co stojí. A hlavně proto, že do ní poskládáme i opravdu výkonné komponenty, jak uvidíte dále ....

 

 

  • Fractal Integra R2 650W - Zdroj

Ještě si dnes představíme a lehce otestujeme trochu zdroj. Jak už bylo řečeno v úvodu, kromě kvality jsme hledali i kompaktní rozměry zdroje. Mnozí jistě víte, že výkonné zdroje jsou často pěkně vypasené. Do skříně velikosti NODE 304 je ale vhodné volit zdroj co nejmenší, protože každý kousek místa je fajn.

Integra R2 650W je zdroj v podstatě přímo určený pro podobně veliké skříně, takže jsme rádi, že nám jej Fractal rovnou k NODE 304 přibalil. Délka zdroje pouhých 140mm, při jinak kvalitních parametrech a síle 650W, je zkrátka ideální i pro velmi výkonný počítač, který lze do NODE 304 naskládat. Toho jsme přirozeně využili.

  • Zdroj v akci

Řada zdrojů Integra je právě kompaktní řada určená do středně výkonných PC. Nabízí opět styl: "skutečnou kvalitu za rozumnou cenu". Námi testovaný 650W model stojí kolem 1800 korun vč. DPH. Nabízí přitom ale vše, co od kvalitního zdroje můžete očekávat a potřebovat. A to jak na parametrech, tak na výbavě v podobě kabelů.

Zdroj má silnou 12V větev a 80PLus Bronze certifikaci. Vyšší řady TESLA a Newton mají GOLD a Platinum, ale cenově i rozměrově jsou jinde. V certifikaci účinnosti 80Plus Bronze ale není problém, pokud ji zdroj skutečně splňuje. Na trhu je bohužel řada modelů, které se jí chlubí, ale ve skutečnosti je jejich účinnost i výrazně horší. Pokud si myslíte, že stačí mít účinnost v nějakém okamžiku jen těch 80%, mýlíte se:

Jak vidíte, zdroj s 80Plus Bronze musí mít při nízkém ale i maximálním zatížení účinnost nejméně 81% a při střední zátěži, kde se zdroj bude pohybovat při zatíženém PC nejčastěji, musí mít dokonce 85%. Z našich měření a výpočtů jsme zjistili, že účinnost Integra R2 650W se pohybuje v těchto rozsazích zátěže v rozmezí 83-86%, což je dobré.

Otestovat můžeme i napětí na jednotlivých větvích, kde rovněž je vyžadováno stabilní napětí, zvlášť při zatížení. Právě to, že s tím má řada nekvalitních zdrojů problém, je příčinou většiny problémů se stabilitou počítače, mylně pak přisuzovaných jinému hardwaru (grafiky, paměti, disky atd.), či dokonce softwaru (Windows, ovladače apod.). I zde testovaný zdroj obstál na jedničku a ani při vysokém zatížení nebyly výkyvy větší, než předepisují normy. Dokonce Integra R2 měla i slušnou rezervu.

S kvalitou napájení, ale hlavně i účinností souvisí i kvalita chlazení. Čím méně kvalitní zdroj s nižší účinností, tím více odpadního tepla musí odvádět. A proto také ty nekvalitní zdroje jsou hlučné a rychle odchází. Integra R2 ale takový problém nemá, navíc těch 650W ani v našem výkonném stroji nebylo v běžné praxi zdaleka plně využito, takže nějakou zvýšenou hlučnost ani problémy s chlazením jsme nezaznamenali.

 

 

  • V praxi ...

A praktické dojmy? Už v preview jsme vám ukázali, že se do skříně NODE 304 snažíme dostat poměrně výkonné komponenty, a že se nám to daří dobře.

Samozřejmě je stále nutné mít na paměti, že skříň je malá, protože ale taková má být. S tím samozřejmě souvisí omezení manipulačního prostoru i finalizace uklízení kabeláže. Nicméně to není negativum skříně, to je prostě nutná vlastnost při maximálním využití co nejmenšího prostoru.

Nakonec se nám podařilo do skříně dostat bez problémů všechno, co jsme chtěli a je třeba. Dostali jsme tam i vodní chladič all-in-one pro procesor, který ale nemáme vyfocený. Právě asi chlazení procesoru byl největší problém. Není ale způsoben skříní, ta má prostoru pro chlazení dost a dost. Problém to byl kvůli mini-ITX desce, která prostě má malý prostor mezi procesorem a osazenou grafickou kartu ve slotu. Na druhou stranu pokud neplánujete nějak masivně taktovat, tak i chladič na fotce, tedy NOCTUA NH-L9i, stačí i na chlazení procesoru typu Core i7-3770!

Chválíme si prostor pro grafickou kartu i fakt, že vzduch nasává přímo zvenčí přes otvory a naopak teplý vzduch krásně odvádí 140mm ventilátor na zadní stěně skříně. Samozřejmě nemůžete tam osadit úplně všechny modely grafických karet. Nevejdou se tam některé větší karty s tříslotovým chlazením. Ale zato se tam vejdou i některé duální grafiky. V našem případě vidíte na fotkách Sapphire Radeon HD 7970 GHz Vapor-X/TOXIC 6GB, tedy nejvýkonnější jedno-jádrovou grafickou kartu současnosti a žádný problém se vejít a fungovat v této malé skříni nemá :).

Samozřejmě v chodu v zátěži je teplota uvnitř skříně vyšší, než by byla třeba v dobře chlazeném velkém BigToweru, nicméně zase se v ní nikde teplý vzduch nedrží, takže ve výsledku ani s výše uvedenými komponenty pod vysokou zátěží není s funkčností a s chlazením žádný problém. Výborně jsou na tom disky, které jsou hned a přímo za větráky, takže jsou krásně chladné. Kolem grafiky a CPU je sice tepleji a celkem se nám osvědčil ten vertikální NOCTUA chladič, protože to tam rozhání a ihned si pak teplý vzduch přebírá nedaleký 140mm ventilátor. Vše při zcela normální hlučnosti, tedy velmi nízké.

Ještě chystáme speciální článek, přímo zaměřený na stavbu malého, ale výkonného PC, kde se ještě rozepíšeme o zkušenostech s touto skříní. Nicméně to hlavní, že tedy NODE 304 umožňuje postavení takového PC, je myslím jednoznačně ukázáno už nyní.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Máme rádi produkty, které se snaží nabídnout maximum za optimální cenu, tedy že zbytečně nešetří tam, kde to není dobré, ale ani nerozhazují v prvcích, které nabízejí. To je bohužel něco, co mnoho dnešních produktů ale i firem a lidí nezná. Často se snaží nabídnout hodně skoro za nic, ale také to podle toho vypadá, nebo naopak nabízejí velmi často jen to, co podstatně levnější produkty a platíte jen za značku a podobně.

Fractal Design je příkladem toho, když je všechno skutečně optimální. Žádné parádičky, prostě jen kvalitní funkčnost. Node 304 je parádní ukázkou toho, že i malá skříň může být vlastně velká. Použitím je vhodná vlastně všude, včetně jako skříň pro výkonný herní PC do obýváku. Zde je snad jediným omezením absence možnosti osazení interní optické mechaniky (přístupu k ní zvnějšku), což ale může a nemusí být dnes problém. Dá se bez ní obejít nebo v nejhorším použít externí.

Líbí se nám kvalitní opracování a prostornost skříně pro opravdu výkonný hardware, stejně jako dobrý návrh z hlediska chlazení. Nejinak je to i se zdrojem Integra R2 650W, který za slušnou cenu nabízí více než solidní kvalitu ve všech směrech. Výhodou tohoto zdroje je pak jeho celková délka jen 140mm, což je právě velmi vhodné pro umístění do skříní velikosti NODE 304, ale i menších. I když asi jen v málokteré tak malé skříni přijde k užitku oněch 650W, jež zdroj nabízí.

  • Hodnocení

FractalDesign NODE 304 je ideální skříň, když chcete výkonný, ale zároveň rozměrově co nejmenší počítač. A tím výkonný a počítač, myslíme skutečně výkonný počítač! Žádná ultra úsporná a ultra málo výkonná 15W procesorová ořezávátka a integrované, nebo low endové grafiky. Do Node 304 můžete osadit klidně počítač na téměř nejvýkonnějších komponentách, které dnešní trh nabízí. Jediné velké omezení je deska velikosti mini-ITX, od které musíte výběr počítače, umístěný do této skříně, zahájit. Ale jak jsme vám ukázali, ani to dnes není problém. Co NODE 304 nabízí, není ani zdaleka samozřejmostí a je tak opravdu povedenou skříní klidně i pro výkonem high endový počítač, ovšem s třetinovým rozměrem i proti větším Midi skříním, natož ještě mohutnějším big tower skříním. 

(Fractal NODE 304 vs 4,3" Galaxy SII)

Stejně tak nás potěšil zdroj Fractal Integra R2 650W, který při velmi kompaktních rozměrech nabízí vlastně všechno, co od kvalitního zdroje za rozumnou cenu můžeme chtít a požadovat. Ověřili jsme si, že s přehledem a rezervou splňuje všechny normy, které má, a za cenu 1800 korun vč. DPH je rozhodně zdrojem, který lze doporučit pro kvalitní PC. V našem případě pro testovaný počítač umístění v malé NODE 304 skříni, je díky svým rozměrům o to zajímavější volbou.

Udělujeme tasloužené ocenění a naše vřelé doporučení oběma testovaným produktům.

 

Za zapůjčení děkujeme společnosti Fractal Design

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-08 21:48:52

Tak to klobúk dúle a pochvalu inženýrům z SWE
s.e.t.y [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Modulárnost kabelů 2013-01-08 23:27:38

Škoda, že zdroj za ne zrovna malé peníze nenabízí modulárnost kabelů, takže ty přebytečné zbytečně zavazí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 00:05:02
avatar
za ty peníze by to myslím nebylo ani technicky u tohoto krátkého zdroje vhodné a je to přeci jen levnější zdroj pořád ;).

modulární je až nejvyšší řada NEWTON s certifikací 80 Platinum ...
puff123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Modulárnost kabelů 2013-01-09 12:44:53

POZOR u této skříně je tam málo prostoru mezi grafickou kartou a zdrojem ,že u zdroje s "odpojitelnými kabely" se tam s tím kabelem prostě nedostanete a nebo nepřipojíte grafiku k desce..jediná možnost je demontáž rámečku do kterého se zdroj upevňuje a nechat zdroj ve skříni jen tak ležet..
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-08 23:50:58

Mohl bych se zeptat, jak byla účinnost měřena? Jaké byly použity proudové senzory na větvích, případně jaké klešťové ampérmetry jste použili? S jedním by postupné měření bylo totiž značně nepřesné.

Jinak bych si dovolil oponovat "kvalitnímu 650W zdroji za 1800 Kč". Neříkám, že je zdroj špatný, ale používá jak na primáru, tak i na sekundáru nekvalitní kondenzátory, což moc neslibuje dlouhou životnost. Zase na druhou stranu se za tu cenu nedá ani víc čekat, protože je prostě nízká na to, aby v ní byl kvalitní 6x0W zdroj.

Ještě potom drobna chybka. Tabulka účinností je od 230V Internal redundant zdrojů, ale všechny desktopové zdroje jsou 115V Internal not-redundant, což však znamená ještě o procento vyšší účinnost při 20% a 100% zátěži.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 00:05:38
avatar
jde nám jen o základní a rychlé ověření, že zdroj splňuje co má a tvrdí - nejsme vědecká laboratoř a nepotřebujeme super přesná měření podobných věcí, takže jsme si skutečně vystačili s jednoduchým měřením příkonu zdroje a výstupním výkonem přibližně v daných hodnotách 20/50/100% zatížení a primitivním následným výpočtem rozdílů.

Netvrdíme, že je to přesné na 0,001%, ale s přesností na 1% za to ručit můžeme a pro naše účely i rychlé a jednoduché otestování toho, zda zdroj splňuje co má, to úplně stačí. Nebudeme vymýšlet nic zbytečně složitého. To samé se týká i měření napětí na větvích při zátěži. Měření provádíme za daných situacích vždy vícekrát, takže máme kontrolu.


ano souhlasím, že na trhu jsou kvalitnější zdroje, ostatně i Fractal má v nabídce další dvě řady zdrojů z Gold i Platinum certifikací. Jenže ty stojí také úplně jiné peníze. takže v článku máš napsané to, že za dané peníze je ten zdroj kvalitní a splňuje vše, co má.

Záměrně je uvedena jen hodnota od 230V, samozřejmě můžeme tam dát celou tabulku i se 115V, ale na věci v našich podmínkách to nic nemění ;).
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 00:32:06

DD, já vím, že se snažíš dělat kvalitní recenze a oceňuji to, ale kdyžtak se zaměř jen na komponenty, jejichž recenze ti jdou.

Co se chyby měření týče, tak ti řeknu na 100%, že se tvé výsledky mohou od reality lišit i o více než 1% účinnosti. To z několika důvodů. Zásuvkové wattmetry nebývají nijak extra přesné a nejdražší Voltcraft, co se u nás prodává, má přenost +- 1% do tuším 2500 W, což však u 800W zdroje s účinností 80Plus Gold a při maximální zátěži udělá na přesnosti naměřené účinnosti už více než půl procenta, přesněji to bylo tuším 0,76 %. Dále tu je nepřesnost klešťových wattmetrů, která u těch "levnějších" jde jen hodně občas (nebo snad vůbec) pod 2 %. Když spočítáš maximální odchylku měření, tak ti vyjde, že tvé měření může na spočítané účinnosti z příkonu a výkonu udělat i více než 1 %. Ale nemám ti to nijak za zlé, protože chápu, že si nemůžeš dovolit pořizovat drahé laboratorní wattmetry, elektronické zátěže, multimetry, apod. Co se týká měření napětí na větvích, tak tomu není ani co vytknout, jelikož to je naprosto prosté a přesnost závisí jen a pouze na multimetru.

Btw, jak jste tedy měřili ten odebíraný výkon, respektive proud? Pomocí klešťových ampérmetrů, nebo pomocí vlastnoručně vyrobených bočníků, či jinak?

Co se té tabulky týče, tak ta právě nemá s napětím v síti nic společného, viz popisky na stránkách Plug Load Solutions (80Plus.org):

115V Internal - lists power supplies certified for desktop, workstation and non-redundant server applications.

230V Internal - lists power supplies certified for redundant, data center applications.

Ano, účinnost se mírně mění s napětím v síti, protože u napětí 115 V je potřeba vyšší proud, ale běžný desktopový zdroj na 115V i 230V síti musí splňovat účinnosti z tabulky 115V Internal Non-Redundant. Každopádně nejsi první a ani poslední, kdo se v tomhle zmýlil a celkem chápu, že to lidi mate.

//edit: Omlouvám se, neklikl jsem na tlačítko "Odpovědět".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 14:08:15
avatar
přeháníš ... zdroje jsou komponenta jako každá jiná. Budeme se jim věnovat i nadále.

Kolega co to měřil má odstatečně kvalitní vybavení na správné a dostatečně přesné změření zdroje. Máme otestováno už několik zdrojů a naše výsledky s minimální chybovostí v rámci právě toho 1% odpovídají měřením výrobců těch zdrojů, tudíž jej máme dobré a dostatečné. Takže to zbytečně nedramatizuj a nedělej z toho větší vědu, než je nutné. Naše měření i s tou chybovostí je zcela dostatečné pro zjištění, zda výrobce o parametrech toho zdroje nelže a zda je tedy kvalitní jak má být.

uvedení certifikační 80Plus tabulky jen s 230V je zcela v pořádku, opravdu nás to nijak nemate a víme co děláme.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 20:21:07

Ano, mate. Já se s tebou nechci nijak hádat, jen se snažím ti kdyžtak pomoct ty recenze aspoň trochu zlepšit. Schválně si klikni na záložku 230 V Internal, od které dáváš v recenzi tabulku OdkazFractal Design tam vůbec není a to z toho důvodu, že ty zdroje jsou 115V Internal Non-Redundant, pro které jsou minimální účinnosti u 80Plus Bronze 82, 85 a 82 procent.

Jsem rád, že si za svými výsledky stojíš (a tak to má být), ale sám vím, že ty chyba měření je větší. Pracuji v elektrotechnickém průmyslu, pracuji s profesíonálními měřicími přístroji a vím, o čem mluvím. Ale tím samozřejmě neříkám, že je tvá metodika špatná. Naopak na to, že nemáš profesionální vybavení, je i při maximální chybě přes 1 % přesnost stále slušná a výpovědní hodnotu to určitě má. I kdyby ten zdroj třeba o procento nesplnil certifikaci, tak to není nic strašného, pokud to neklesá pod 80 %.

Rád bych kdyžtak pomohl s rozvojem recenzí zdrojů, jelikož prakticky na žádném českém magazínu nejsou pořádné recenze zdrojů a to, co předvedl bOBR, to byla komedie a ne recenze zdrojů.

Vyřiď prosím kolegovi, že ho prosím, jestli by se tady k metodice nevyjádřil. Ocenil bych to a kdyžtak bych vám pomohl metodiku ještě trochu vylepšit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 20:51:17
avatar
já tě chápu. můžeš být v klidu, ty zdroje u nás testuje člověk co má Elektrotechnickou fakultu a slušné vybavení ;).

Jinak zadání z mé strany znělo jednoduše, protože chceme dělat jednoduché recenze a testy pochopitelné pro úplně každého. Nebudeme dělat tabulky a grafy a zaobírat se 0,001% odchylek apod. Jde nám prostě jen o to, zjistit jestli ten zdroj splňuje co splňovat má. Takže bohužel ti asi nebudeme moci vyhovět s nějakými složitějšími recenzemi.

Upřímě řečeno, on by to dnes nejen málokdo pochopil, ale ti, pro které by měly být předně určeny )běžní uživatele kupující běžné zdroje), by nějaké složitosti jen odradily. Samozřejmě nechceme ale uveřejńovat nějaké bláboly, vím na co narážíš, snažili jsme se ale skutečně o rychlou a jednoduchou konktrolu základních věcí, které výrobce každého zdroje udává a má smysl o nich tedy i psát do recenzí. Takže tak jak jsem ti to napsal, tak to měříme a zjišťujeme. Nic složitého ani přehnaně laboratorního je to měření a výpočet hotový i s tím několikanásobným proměření za hodinu max dvě ...
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 21:02:33

O složitější recenze mi nejde, protože naprosto chápu ten třetí odstavec. Příliš odborných věcí na laika = jeho nezájem o článek. Ale aspoň třeba taková základní zmínka o použitých kondenzátorech (konkrétně zmínit značku, jelikož každý má s různou značkou různé zkušenosti) by se hodila, jelikož to je velký ukazatel toho, jak dlouho ten zdroj bude fungovat bezproblémově.

Vím, že už jsem trochu otravný, ale i tak bych stále trval, jestli by se tady mohl případně člověk, který to měřil, vyjádřit. Jinak máš ještě v článku tu špatnou tabulku.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 00:38:28
avatar
Je nádherná. Fractal Design dělá asi nejhezčí skříně, bez zbytečných nálepek a nápisů. Kdybych chtěl kupovat nové komponenty, byl by to rozhodně jeden z kandidátů na skříň. Mini-ITX má budoucnost. Dnešní Piston od Valve to dokazuje. Ikdyž tam to bude ještě snad daleko menší formát
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-09 00:43:13

Jo jo, Piston je o dost menší než Mini-ITX. I když tam to je zase takové na pováženou, jelikož to má celkem tři PCB, jestli se nepletu, tak se to za formát nedá ani považovat.

A s tím hodnocením Fractalu souhlasím. Kvalitní a jednoduché skříně. Jak se říká, v jednoduchosti je síla.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-11 11:01:37
avatar
Hledat něco malého, tak se poohlížím po tomhle
miraleo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-01-23 18:20:42

rád bych se zeptal, jaké vodní chlazení na procesor se hodí do této skříně a jak jej namontovat, děkuji
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!