RECENZE A TEST: Race Driver: GRID 2 - aneb jak zkazit něco, co se zkazit nedalo
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 23 červenec 2013
alt

 

 

 

 

 

  • RECENZE A TEST: Race Driver: GRID 2

                                               - aneb jak zkazit něco, co se zkazit nedalo

První GRID byl parádní hrou a druhý GRID tak měl být ještě lepší. A výsledek? K neuvěření!

 

Codemasters se ve vymýšlení nových věcí rozhodně nepřetrhnou. Ale vylepšování, byť pomalé, jinak stále stejných konceptů jim celkem jde. Tedy šlo. V poslední době se však zdá, že firma upadá i v tomto ohledu. GRID 2 je bohužel jasným důkazem. A není to první podobný přešlap této na závodní hry specializované firmy v poslední době. Stejným zklamáním byl i loňský DIRT SHOWDOWN, kdy jej s GRID 2 spojuje stejná věc - jsou ve všech ohledech horší než předchozí díly sérií a na obou je vidět, že snaha o co nejlepší výsledek rozhodně nebyla při vývoji těchto her aplikována.

  • Bylo na co navazovat!

Ani se tomu nechce věřit, že už je to 5 let, kdy vyšel původní Race Driver: GRID, nástupce slavné závodní arkádověji pojaté série, které více či méně neměla konkurenci, nepočítáme-li dnes již také skončený NFS SHIFT/SHIFT 2 (autoři SHIFTů dnes vytvářejí Project C.A.R.S.).

Race Driver: GRID byl parádní hrou i pro ty, kteří radši spíše simulátory. Jízdní model byl excelentní, nikoliv zdaleka reálný, ale uvěřitelný a hlavně po čertech zábavný a měli jste pocit, že skutečně jedete s autem. Model zničitelnosti byl na tehdejší dobu fenomenální spolu s grafikou, kdy kusy aut létaly všude okolo a zvlášť při pohledu z vnitřku auta se vším ozvučením a detaily, byla ta hra prostě fenomenálním zážitkem, jaký se hned tak někde na obrazovce nevidí. Ozvučení, atmosféra a zábavnost udělaly z GRID jednu z nejlepších her svého druhu vůbec a i když si ji pustíte dnes, pořád se hraje, tak říkajíc: "jedna báseň".

GRID byl jako koncept opravdu zajímavý a rozhodně si zasloužil rozvinout v pokračování. O kterém jsme snili už od vydání prvního dílu. Těšili jsme se na větší důraz na vytváření a management teamu, větší důraz na vytvoření světa závodění se vším všudy, přidat nějaký další management nastavení aut, funkční BOXy apod. K tomu samozřejmě bohatší výběr tratí, aut a ve vylepšené grafice a fyzice. Nechtěli jsme přímo simulátor, Jinými slovy jsme chtěli pořádný Race Driver jako kdysi, který to všechno prostě měl. GRID přímo volal po druhém dílu a vylepšeních, které by pro CODEMASTERS neměly být ani nijak náročným podnikem. A letos jsme se konečně GRID 2 dočkali.

  • GRID 2 - měla to být téměř dokonalá hra!

Vývojáři z CODEMASTERS měli nejjednodušší úkol a podmínky pro vývoj hry, které si může jen herní studio přát. Stabilitu i jistotu vlastní existence. Měli na co navazovat a dokonce všechno, co jsme po nich chtěli, už nabídla jejich starší Race Driver série! Takže mají vděčné publikum a stačilo jim prostě dodat vylepšený GRID, přičemž mají propracovaný herní engine a všechno další složky, kdy zkrátka nemuseli naprosto nic nového převratného vymýšlet ani tvořit. Z hlediska vývojáře her si nelze představit lepší podmínky pro vývoj hry a nebylo co zkazit. Výsledkem měl být po všech stránkách vylepšený, větší akční GRID a nejlepší závodění svého druhu vůbec.

A jak to dopadlo? Podívejme se na novinku v naší dnešní recenzi ...

 

  • GRID 2 - Gameplay

GRID je arkádová závodní hra, která má nabídnout hráči částečně realisticky působící zážitek napínavých závodů. GRID 2 má úplně stejné základy, jako první díl. Obsahuje licencovaná auta v rozdělení USA, Evropa, Asie. Stejně tak je tomu i se závoděním a závodními okruhy.

Opět je zde kariéra, kdy se postupně vypracováváme z neznámého jezdce mezi světovou elitu. Zde však přichází první velké zklamání. Kdo čekal, že se rozšíří a rozpracuje koncept prvního dílu, kdy se závodilo v téměř reálných sériích a budoval se team i pověst včetně druhého pilota atd., ten bude více než zklamán a rozčarován.

GRID 2 obsahuje sice zajímavý nápad s vytvořením zcela nové světové závodní série (a atmosféru toho krásně dotváří zinscenované TV zpravodajské vstupy atd.). Bohužel samotný nápad je jen na začátku. Chybí nějaký větší management teamů, závodní seriál je hodně sterilní, recykluje starší GRID, což by nebylo vůbec špatné, jenže místo vylepšení spíše osekal co se dalo a výsledek je .... no, spíše není.

Jak poznáte, že v kariéře vůbec postupujete? V minulém díle to bylo o nadšení z budování vlastního teamu, kdy jste vydělávali závoděním peníze, mohli si dovolit lepší auta, lepšího závodníka a postupovali v žebříčcích i plněním bonusových úkolů sponzorů. V GRID 2 radost z budování teamu zmizela. Místo toho budujete dnes tolika populární "to se mi líbí". Odměnnou za výsledky a další posun v kariéře jsou vám totiž fanoušci, kteří vás viděli na "Youtube". Získáváte i další fanoušky za plnění specifických cílů sponzorů. Obojí je ale pitomé až na půdu, z hlediska koncepce původního GRID je to vyloženě výsměch všemu.

Auta si nekupujete, prostě si je vyjezdíte, nebo je dostanete. Postupně si odemykáte nové závodní tratě a šampionáty, právě ve třech světových lokacích. Některé tratě jsou reálné, jiné ani omylem. Zpracování těch reálných okruhů je asi o 3 třídy lepší než těch nereálných. Většina aut je důvěrně známá z prvního dílu a jediným rozdílem je u nich fakt, že si tentokrát můžete mimo vlastního zbarvení auta, zvolit i vzhled a velikost kol na nich.

A samotné závodění? Pamatujete si GRID, který proti starším dílům Race Driver přišel o některé reálie, jako funkční Boxy a podobně? Čekali jste, že se tedy CODEMASTERS chytnou za nos a všechno to vrátí u GRID2? Nestalo se tak, všechno je ještě chudší a horší.

No a to je tak asi všechno. Opravdu, více toho není. A je to přesně takové, jak to zní. Je to pěkně nudné. Hra je prostě takový oholený GRID 1. Funguje stejně, jezdí se stejně, ale nemá ani zdaleka jeho zábavnost, jeho nadšení a jeho atmosféru. Upřímně řečeno si nevzpomínám na závodní hru podobného druhu, která by byla více bez šťávy - zůstává sice esence rychlosti, jenže když si ji nemůžete užít z kokpitu se vším všudy, je to třetinová radost. Pro fandy benzínu postrádátrochu té realističnosti a mnohé prvky v ní obsažené jsou z pohledu závodního nadšence vyloženě k smíchu. Z pohledu hráče konzumenta, který o závodění nic neví, je hra k uzoufání nudná a rychle upadá do stereotypu.

Nepřidává tomu ani zpracování ...

 

  • GRID 2 - Zpracování

Což o to, graficky rozhodně není špatná, i když je znát, že základ engine je stále stejný, za ty roky se toho hodně zlepšilo. Na samotných autech a trati tedy mnoho ne, ale ohromný rozdíl je ve zpracování všeho okolí a efektů, které je úplně jinde než kdysi. Grafika hry je tedy dobrá, hra obsahuje moderní technologické DX11 prvky, které jsou v určitých oblastech i vidět a zůstává nadále důležitá optimalizace, kdy hra jede i na nových integrovaných grafikách Intel celkem slušně. Výborná je podpora 3 monitorů a celkově tedy sice není grafika hry už současnou špičkou mezi hrami, ale sama o sobě není vůbec špatná a rozhodně by herně povedená hra v této grafice byla herním hitem s odpovídající vizáží.

Tím se ale GRID 2 nestane, protože zpracování mnoha věcí uvnitř vlastní hry je přinejmenším pochybné a působí dojmem, že CODEMASTERS chtějí hráče tak říkajíc utáhnout na vařené nudli. První věc - hra neobsahuje pohled z vnitřku vozu! Ano, ty nádherné funkční interiéry s parádním zpracováním zvuků a všeho, které vytvářely naprosto pohlcující atmosféru (zvlášť při hraní na 3 monitorech) v druhém díle prostě nejsou! Tedy nejsou oficiálně, neoficiálně se dají úpravou soborů zapnout, kdy zjistíte, že je spousta aut ve hře má, ale nejsou úplně hotové. Oficiální vysvětlení, že prý pohled z kokpitu používalo jen 5% hráčů a tudíž jsou zbytečné, působí vyloženě jako výmluva, protože Codemasters zjevně chtělo ušetřit peníze i práci a prostě to odflákli.

(Závodění podle Codemasters .... )

Hloupě a lacině se zjevným cílem ušetřit, působí i zpracování mnoha dalších věcí. Tak třeba smyšlené okruhy, hlavně ve městech, které sice nejsou špatně udělaná, ale obsahují sice nějaké ty bariéry kolem tratě, ale svým vzhledem jsou evidentně plastové, které ve skutečném světě jen vyznačují, nikoliv chrání trať. O to hloupě působí samozřejmě jejich nezničitelnost a fakt, že se o ně všude opírají diváci (jejichž výkřiky navíc nelogicky slyšíte v každé zatáčce, i když by to přes ten hluk auta bylo nemožné). Prostě zpracování reálií tratí, které k závodům prostě patří, je hrozné, zvlášť když původní GRID s tím problém neměl a vše bylo tam, kde být mělo, včetně bariér atd.

Nové smyšlené tratě zkrátka vypadají, jako by si tvůrci půjčili města z NFS. Zachraňuje to několik reálných tratí, které však působí mnoho násobně lépe jak svým zpracováním, kde bariéry skutečně fungují a něco absorbují, tak hlavně jízda po nich je mnohem lepším zážitkem. Ten rozdíl je tak velký, že opět se nelze nepodivovat nad tím, co se sakra v CODEMASTERS stalo, že to takhle tvůrci hry odbili. Zoufalství je ale ještě větší. Hra obsahuje místo větší počtu variant stejného vymyšleného městského okruhu, což v reálném světě není neobvyklé, mód, kdy se trať před vámi stále mění! Všechny ty verze okruhu jsou smíchány do jedné a nikdy nevíte, kam ta další pasáž najednou povede. Je to naprosto a totálně hloupé ... v praxi naprosto neproveditelné, navíc i jezdci na dálkových rally, kteří trať předem neznají, mají alespoň itinerář s rozpisem tratě. Jet někam na úzké trati na plný plyn a nevědět, jestli příští zatáčka bude ostrá nebo ne, je úplná hloupost, která nepatří ani do čisté arkády. 

Horší je to i s jízdním a fyzikálním modelem, který sice připomíná ten povodní, ale je opět spíše než lepší, tak horší. Původní jízdní model v GRID i Race Driver TOCA sérii rozhodně nebyl realistický, ale působil zábavně, akčně a prostě člověk měl pocit, že řídí skutečné závodní auto a kolem něj jezdí skutečná auta. V GRID 2 je všechno ale mnohem více odtažené od reality. Auto působí jízdně trochu jak na ledě, a často nepůsobí dojmem auta, zlepší se to až s nejrychlejšími vozy, ale ty zase drží v některých situacích až příliš. Rozdíly nejsou ani moc velké v tom, jestli je to předokolka nebo zadokolka. Fyzika je ale nově předělaná tak, že auta soupeřů jsou o něco těžší než vaše a je mnohem těžší je rozhodit. Těžko se s nimi přetlačujete, mají v takových soubojích poněkud více navrch, než je únosné a reálné. Musíte do nich třeba najet zezadu hodně rychle, abyste je rozhodily, zatímco v prvním díle by na to auto soupeře reagovalo realističtěji i na mnohem menší náraz vyjetím z ideální stopy až vyjetím z tratě, jako ve skutečnosti (ne-li samozřejmě havárií).

Samotné vaše auto, i auto soupeřů se může s nastavením nejvyšší rozbitelnosti rozmlátit celkem snadno k nepojízdnosti, stačí jedna pořádná havárka. Lze se k tomu dopracovat i sérií menších bouraček, kdy to trochu poznáte na řízení auta, táhne do strany, motor netáhne atd. Model poškození vypadá o něco lépe vzhledově, ale jinak bohužel žádný posun k lepšímu v herním využití a dopadu tohoto modelu - spíše naopak. Vylepšený byl systém navrácení času, který je nyní jednodušeji přístupný, ale to je věc dnes už typická pro CODEMASTERS hry.

Bohužel si spektakulárních havárií si mnoho neužijete. Jednak při fatální nehodě se hra okamžitě zastaví v momentu toho fatálního nárazu. A pokud vylétnete z tratě a chystáte se rozmlátit v jejím okolí, tak z toho také nic nebudete, protože jakmile se dostanete třeba jen na 1 metr od tratě, kde nejsou svodidla, okamžitě vás hra resetuje zpět na trať - o něco lepší je to na okruzích, kde se můžete převrátit snadněji a podívat se na to. Celkově tam tedy zničitelnost je, ale nic, co by nějak celou věc posouvalo a rozhodně by současné technologické možnosti umožňovaly podstatně realističtější a detailnější model zničení. Nicméně i tak patří k tomu lepšímu - bohužel pro nás hráče.

Zpracování celé hry je však prostě odbyté a působí jakby v polovině vývoje někdo zavelel: "za měsíc to musí vyjít", a půlka hry tak byla narychlo splácána. Všechno je tak o stupeň horší, než předchůdce, s výjimkou grafiky, ale mezi hrami je také 5 let, což ovšem není zase až tolik na grafice bohužel vidět (pořád však vypadá lépe než loňský DIRT ShowDown se stejným enginem). Zvuky a celkové ozvučení se bohužel moc nepovedlo. V minulém GRID utvářely jednu ze složek napínavosti, jenže v GRID 2 chybí pohled z interiéru a tedy zvuků aut si mnoho neužijete. Za to řvou diváci, kteří nerealisticky hala bala stojí těsně vedle trati opření o nízká svodidla a dokonce přes ten hluk aut jasně a zřetelně slyšíte, co na vás křičí. Takže celkově zvuková stránka hry je horší než by měla být. K ovládání výhrady nemáme, ale to už je stejné ve všech CODEMASTERS hrách.

Podívejme se na další aspekty hry ...

 

  • Testy a grafika hry

Ještě než to všechno zhodnotíme, podívejme se ještě na pár věcí. Nároky na váš PC jsou velmi nízké. Tedy takhle: zahrajete si ji i na nějaké lepší integrované grafice od Intelu, hra je výborně optimalizovaná a má hromadu nastavení a věcí, které lze přizpůsobit dle libosti.

("plné kule včetně 8AA")

V našem případě jsme ji otestovali v nejlepších detailech, a jak vidíte, je hratelná tak i na slabých grafikách. Na naší testovací sestavě jsme nastavili maximální detaily:

Samotnou hru jsme testovali s několika kolegy na vlastních PC od notebooků po výkonné desktopy. Obrázky ze hry v recenzi a mé dojmy jsou pak z mé sestavy, která obsahuje:

  • Procesor: Intel Core i7-3820 ("Sandy Bridge-E") s OC na 4,2GHz
  • Základní deska: ASUS P9X79-DELUXE (LGA 2011)
  • Paměť: Kingston HyperX 16GB (4x 4GB) DDR3 2133MHz
  • Grafická karta: Sapphire Radeon "TOXIC" HD 7970 6GB OC (1200/6400MHz)
  • Disk: Intel SSD 520 - 240GB
  • Zvuk: zvuková karta ASUS XONAR DX 7.1 + REDSTAR RS-502 5.1 Repro
  • Obraz: 3x 27" ACER AL2723W (S-PVA) - v systému 5760x1200 AMD Eyefinity
  • Volant: LOGITECH G25 Racing Wheel (pedály včetně spojky, řazení H6+R)

Hra opravdu obsahuje řadu moderních DX11 prvků, kde nejlepší je asi nasvícení a speciální efekty. Jinak ano, graficky už je znát, že základ toho engine je postarší, ale pořád jsme spokojení. Takže z hlediska grafiky hru určitě nebudeme kritizovat, vypadá tak, jak by hra s datem vydání 2012/2013 minimálně vypadat měla a je i velmi dobře optimalizovaná.

(1920x1200 vs 5760x1200)

Zapracováno bylo i na multiplayeru a vůbec celém systému online hraní, ale bohužel protože je celý koncept vlastní hry pěkná nuda, takže těžko si najde uplatnění a nemá smysl ji online hrát. A pokud si s kamarády chcete zahrát proti sobě, je třeba první GRID stále po všech stránkách mnohem lepším hraním. A tím se dostáváme k závěru.

 

  • Závěr a hodnocení

Kvalitních závodních her mnoho nevychází. Nemusí to být navíc zrovna vždy čistá simulace, mnozí máme rádi i zdání simulace, což první GRID uměl dost slušně, i když předchozí Race Driver TOCA série ještě lépe a hutněji. Právem jsme tedy očekávali, že druhý GRID bude vylepšením celého konceptu ve všech ohledech a zpět právě k tomu, co kdysi Race Driver TOCA série nabízela - prostě pravá esence závodění s funkčními reáliemi i pro ty, kteří nemusí vyloženě simulátory. Výsledek je, zdrženlivě řečeno, zklamáním.

V podstatě vše, co se dalo pokazit, bylo zkaženo. GRID 2 nepřináší snad jedinou věc, která by byla nějak lepší proti prvnímu dílu natož proti starším předchůdcům. Naopak řada dobrých věcí byla vyhozena a zjednodušena, zůstal sice základ konceptu, ten byl ale nesmyslně upraven do totálně stupidního systému "získávání fanoušků" a nějaký dojem závodění a tvorby teamu zcela zmizel. Horší je i fakt, že byl změněn a zjednodušen onen realisticky působící jinak arkádový akční jízdní model prvního dílu a všechno kolem něj. GRID 2 tak jako závodní hra není absolutně vůbec žádným způsobem ani trochu zajímavý. Najít klad na této hře do hodnocení dalo pěknou fušku a negativa je prostě všechny ubíjejí! Po prvních pár závodech si vlastně vyzkoušíte vše, co hra nabízí a nastupuje stereotyp nuda - dojem z rychlosti je sice fajn, ale když to prostě nemá jiný náboj, je to špatné. A tak máte o to více času si všímat detailů, na kterých CODEMASTERS zjevně šetřili. Kvalitní produkt ovšem dělají právě ty detaily, a pokud GRID 2 rozkouskujete a podíváte se na ně pořádně, musíte objektivně dojít k názoru, že se něco v CODEMASTERS stalo a tohle prostě není kvalitní produkt a nic co by se jen blížilo tomu, čím měl GRID 2 být.

Normálně bych byl asi zdrženlivější, ale v tomto případě říkám na rovinu, že celé je to selhání managementu hry a vedoucího vývojáře. Podmínky, které tahle hra měla, kvalitu předchůdců a předchozího dílu, jehož měla jen prostě vylepšit, to všechno bylo k dispozici ve stavu, že GRID 2 prostě nemohl dopadnout jinak, než úspěchem. Jenže nedopadl. Něco, co se prostě pokazit nedalo, se totálně pokazilo a GRID 2 působí jako narychlo splácaný nedodělek, vzniklý ořezáním původního GRID s esencí posledních stupidních NFS dílů. U této hry prostě selhal management a celé vedení na celé čáře.

  • Závěr

GRID 2 je pro nás nepochopitelným selháním. Je herně ve všech ohledech horší než už tak proti starším Race Driver dílům zjednodušený předchůdce. GRID 2 působí neuvěřitelně laciným dojmem plným do očí bijících nelogičností a splácaných nedodělků. Hratelností je jen stínem předchůdce a rychle hráč objeví, že hra nenabízí prostě nic. Nenabízí ani zábavnost, ani výzvu ani žádnou atmosféru. Je to neskutečně sterilní nuda, která jen naštve a zklame příznivce předchozího GRID, kteří mají často rádi i větší simulaci. Nenáročné hráče čistokrevných arkád pak GRID 2 nemá šanci oslovit vůbec, nenabízí pro ně totiž absolutně nic zajímavého. Výsledkem je tedy produkt, který nemá žádnou cílovou skupinu. CODEMASTERS to nepochopitelně totálně zkazili a jsem hodně zvědav, kdy to uznají (jestli vůbec). Takhle zkazit něco, co se prostě zkazit nedalo za podmínek, které zkažení ani nedovolovaly, to se hned tak nevidí. Oprávněně máme dojem, že vývoj hry snad řídila uklízečka z konkurenčního vydavatelství, protože jestli ne, a byl to úmysl CODEMASTERS takovouhle hru vydat, tak nevíme, co si o tom myslet.

Už dlouho jsem nezažil podobné herní zklamání. Naposledy snad z DRAGON AGE 2, které bylo zkažené podobně nepochopitelným způsobem. Hanba by mě jako vydavatele fackovala, tyhle hry v tomto stavu vydávat a dělat na ně vůbec marketing. Tyhle hry jsou odpad, absolutní ukázkou ignorace hráčů vydavatelem. A to za podmínek, kdy nikdo z hráčů nechtěl po tvůrcích nic jiného, než vylepšení již existujících předchůdců, které prostě fungovaly. Snad nelze najít lepší příklad her, kde by se více lišila realita, co tvůrci a vydavatel hry nabídli hráčům od toho, co hra měla hráčům, podle jich samotných nabídnout, přičemž neexistuje žádný dobrý důvod, proč byly obě takto zkaženy. GRID 2 je rozhodně jedním z největších AAA zklamání letošního roku, objektivně špatná hra a špatný produkt - ztělesnění naprosté ztráty času, vyhozených peněz a obecného stavu zmaru herního průmyslu.

Je vidět, že u Codemasters si jsou přeci jen trochu vědomi, cože to dodali na trh a cena hry je už při vydání poměrně nízkých 699 korun, což oceňujeme, ale raději bychom kvalitní hru jako byla starší série Race Driver i za více, než takto nekvalitní za "o něco méně".  

Poznámka na závěr: Jedno nemůžeme pochopit. Starší série Race Driver (ještě před GRID), měla všechno a klidně bychom co 2-3 roky nějaký další díl s drobnými vylepšeními s lepší grafikou a fyzikou (což by hodně věcí herně ovlivnilo) uvítali s velkým nadšením. Proč to dnes nejde??? Proč GRID2 obsahuje jen zlomek toho, co měla původní Race Driver či TOCA série, když vydavatel a tvůrce hry má mnohem větší možnosti než kdysi?! Tohle prostě není vývoj vpřed, tohle je nefalšovaný a nezastíraný úpadek. Důkaz obrovské krize, ve které se herní průmysl nachází, a opravdu v tom nehrají roli výmluvy na rostoucí náklady na vývoj samotné hry. Přestaňte cpát peníze do reklamy na herních magazínech, přestaňte je podporovat, přestaňte podporovat konzole. Ušetří to miliardy, nacpěte to do vývoje her, technologií a kvalitní hra si své zákazníky najde. Hráči nepřestanou kupovat hrát hry jen proto, že na ně neuvidí reklamy, které stojí více, než samotný vývoj hry. Šlo to tak ještě přes 10-15ti lety, bude to fungovat zase. Chcete důkaz? Brzy jej nabídnout některé nové hry vzniklé s podporou přes KickStarter ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 12:52:11
avatar
jo už se těším na Wasteland 2 jak malé dítě

Jinak škoda tohle jsem měl v plánu hrát...asi ne no
Nism0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konečně 2013-07-23 13:59:00
avatar
Konečně recenze, která tuhle hrůzu nechválí na každym rohu.
Thomas_RKH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 15:31:40

Starší série TOCA se nejmenovala Race Driver TOCA, ale TOCA Race Driver. V pořadí jak u Gridu to zní pěkně blbě. :-)
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 21:46:13
avatar
Taky mi při čtení článku trošku cukalo koutkem krásný časy, když se driftovalo s bílooranžovou Suprou...
mimo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 16:10:26

divne,
s akymi ovladacmi ste testovali karty? prehliadol som alebo sa to nikde nepise ?
1920x1080, vsetko max, 8xMSAA, GTX670 OC 1,25Ghz/7,0Ghz
priemerne fps 82, (min 64, max 105) - mam screen
a vy tam mate 64fps ? ok jasne, je to referencna verzia a velmi mierne je vyssie rozlisenie ale aj tak je to velky rozdiel
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 17:46:52
avatar
něco divného tu je ale u tebe,
stačí se podívat na testovené rozlišeni a tvoje
mimo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 18:11:51

ved vravim ze je tam maly rozdiel 1920x1080 vs 1920x1200, ale to neodpoveda takemu rozdielu FPS
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 21:20:32
avatar
ale odpovídá to tomu, že referenční grafika v našem testu má o 200MHz nižší takt na jádře a o 1GHz nižší takt na pamětech než to tvoje OC na ní ... změř si to v referenci a uvidíš sám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 21:18:53
avatar
si z nás děláš srandu ne???

srovnáváš své měřesní v nižším rozlišení s přetaktovanou grafikou vůči našim měřením s ref. grafikou? A ptáš se proč je tam takový rozdíl??? To je jako by ses ptal, proč jsme psali o téhle hře, když Tetris je lepší.

Ale pro tvou informaci ... ref. verze má takty kolem 1030-1085MHz na jádře a 6,0GHz na pamětech ... ty máš OC na 1,25GHz a 7GHz, tedy přetakt, co dává zhruba dalších 15% výkonu, možná máš i OC procesor atd. prostě jinou sestavu, takže klidně těch 82FPS můžeš mít, stejně jako s ref. grafikou můžeš mít jen třeba kolem těch našich 64FPS. Asi budeš mít o něco více, protože ono je těch našich 1920x1200
o něco náročnějších ...

Takže jediné, co je tady divné je tvá otázka, naše měření odpovídá reaitě, koneckonců i tvé měření to potvrzuje, protože když to otestuješ v referenci, dostaneš určitě podobnou hodnotu +/- rozdíl daný rozdílem sestavy apod.
mimo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 00:05:38

ok sorry, beriem spät, isiel som na to len odhadom, lebo 20FPS rozdiel je dost na rovnaku graficku kartu... asi som podcenil ten rozdiel v Mhz...
rozdiel v FPS je teda 28%
1,25Ghz minus 28% je 980Mhz,
rozlisenie robi 11% rozdiel v pocte pixelov
cize to vychadza tak ze ta referencna na tom vyssom rozliseni by mala ist okolo 1088Mhz max ked dobre ratam, teda je to OK ked tak aj bezi

ja to merat v referencnych taktoch nebudem, nechce sa mi to podtaktovavat, uz na defaulte ta karta bezi cez 1,2Ghz, pamäte su ocnute o 1Ghz, ale aj tak nemaju vplyv na nic pri Kepleroch
Troska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-26 15:27:33

Jam mam na HD 7950 lehky OC 950Mhz jadro 1350 Mhz pameti a mam v 1920x1200 prumerny fps 68.9 tech 72 co nameril je tedy moznych, pokud je hra zavisla i na vykonu cpu a tech par fps navic prida silnejsi cpu...
Essdy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-28 09:57:06

To víš, chtěl si zamachrovat kolik má FPS a jakou má kartu + OC a nevěděl do čeho to má zabalit.
Klepi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 16:51:09

No už aby tu byly C.A.R.S. To všem ukáže jak mají vypadat závody
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-23 17:35:43
avatar
Heh..

..pak že jsou Facebook like k ničemu!

No uvidíme jak moc užitečné budou Codemasters.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 00:04:55
avatar
Dalsia "hra" za ktoru neutratim peniaze. Ja tomu nerozumiem, oni to snad kurvia tie hry naschval alebo co.
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-25 11:38:18

jen dalsi potvrzeni zmrdi teorie :-)
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 08:50:25

Žádný strom neroste do nebe. Po úspěchu přichází usnutí na vavřínech a poté (někdy) probuzení. Často se v sérii najde nějaká černá ovce. Viz. Win XP->Vista->win7, crysis->crysis2->crysis3, grid->grid2->???
Joraell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 10:25:41

No ja teda nesouhlasim s tim ze fyzika ovladani aut je stejna jako v Grid1 protoze neni. tady se chova kazde auto uplne stejne, v grid 1 bylo chovani kazdeho auta jine.

Tahle hra je sracka a i tech 56 je pro ni pocta. Uz jsem videl i hodnoceni 40 viz treba replay s cimz bych souhlasil.
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 15:09:43

Ach ta čeština, že DD???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-24 15:52:05
avatar
ta se vyvíjí
Matess_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kvalita hry 2013-07-25 19:06:21

Teda DD musim ti rict, ze co do testu hardware, tak tam se asi neshodneme. Ale co se tyka tveho nazoru na hry, tak musim souhlasit. Uz posledne v retro recenzi Heroes 3 se mi tvuj nazor velmi zamlouval.

Na grid2 jsem se tesil od 1. dne co jsem dohral prvni grid. Chtel jsem si ho jit koupit hned jak se ukaze (protoze koupi hry precejen podporuji jejich vyvoj...) Jsem velmi rad, ze jsem si ji nekoupil. Mel jsem moznost si hru vyzkouset u kamarada a kdybych ji byl byval koupil, tak by asi par velmi sprostych mailu slo tvurcum a pozadoval bych zpet sve penize. Auta se chovaji naprosto nesmyslne, clovek z jizdy vubec nema pocit ze auto ma 4 kola a jede po ceste. Zadni nahon pri rozjezdu vubec netrpi pretacivosti. Pri jizde clovek vubec neni schopen auto cist jak se ridi, proste bud pojedete pomalu a zatacku projedete, nebo pojedete rychle a zatacku neprojedete. Chova se to velmi podobne jako nfs carbon... jakoby jedno kolo pod autem, ktere to ridi. Hnus hnus HNUS
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-25 21:11:17
avatar
Ahoj DD, vim ze je to Off topic, ale mohl by si me prosim poradit? Chtel bych si poridit v brzke dobe (dvou tydnu) eyefinity. Mam vybrany 3 stejny monitory s HDMI i DP. Grafickou kartu mam 6850 direct CU II. Otazka zni: Jaky je nejlepsi zapojeni monitoru? 3x DP nebo 2x DP a HDMI? Diky za radu. Ted sem se koukal a mam tam vlastne jenom jeden slot na DP, takze asi blbej dotaz. Ale i tak, kdyby si me mohl v kratkosti odpoved, tak bych ocenil radu. Monitory maji jenom DP, HDMI a VGA, jak je teda zapojit do teto karty? Diky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-25 22:35:00
avatar
minimálně jeden musí být přes DP zbytek udělej přes HDMI ... funguje to OK
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-27 15:08:51
avatar
super diky moc. Koukal sem se na to a mam na grafice 1x DP, 1x HDMI a 2x DVI, ale monitor DVI nepodporuje, takze kdyz to pripojim z dvi pomoci redukce na hdmi, tak by to snad melo fungovat. Presne tuto odpoved sem potreboval slyset, takze dik
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-28 13:19:55
avatar
S hodnocení souhlasím i když je hodnoceno spíše oproti původní hře a né současných závodních her. To bych potom vyděl aspoň o 10-15 bodů více.

Já to tak nějak čekal že to tak dopadne. Noví díl jen ždímání peněz a znásilňování značky.

Ještě ty hovada vypnuli před asi 4-5 měsíci servery na GRID jedničku, takže se mulťák nedá hrát.
jakobforman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-30 10:58:29

Som veľkým fanúšikom celej série už od TOCA Race driver. Už prvý GRID sa nehrabal na TOCA Race Driver 2. To bola snáď najzábavnejšia arkádová race hra, ktorú som hral.
Ak je GRID 2 skutočne len slabým odvarom jednotky, nemám to prečo hrať.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To jde? 2013-08-13 16:55:17
avatar
Kde se vzalo, že GRID byl dobrej? Tak jestli tohle někdo dokázal ještě víc dojebat... klobouk dolů
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!