Test: ASUS 8800GT 1GB - 8800GT 256MB vs 512MB vs 1GB
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Tuesday, 22 January 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Test: ASUS 8800GT 1GB -

            8800GT 256MB vs 512MB vs 1GB

    Do rukou se nám dostala žhavá novinka od firmy ASUS. Není tomu tak dávno, co tato společnost představila první GF 8800GT s 1GB paměti. Právě v těchto dnech se tato varianta dostává na trh a DDWorld je s největší pravděpodobností prvním serverem na světě, který si tuhle konkrétní grafickou kartu proklepl. A když už jsme byly u toho, prověřili jsme i 256MB variantu 8800GT a tak si dnes pěkně řekneme, jak moc nám paměť ovlivňuje výkon v dnešních hrách.

8800GT-512MB

   Představovat grafickou kartu Nvidia GeForce 8800GT asi nemusím. Tahle grafika jako první vzbudila oprávněné nadšení. Nadšení většiny hráčů, pro které přinesla high endový výkon za mainstreamovou cenu. Příznivci high-endu jsou nadšeni o poznání méně, ale to nejspíše celou současnou situací. Každopádně nacházíme si tedy v mainstreamu a tam dnes existují tři varianty modelu GF8800GT.

parametry

Všechny tři však mají stejné grafické jádro G92 se stejným počtem shaderů a dokonce i na stejné frekvenci. Disponují stejně širokou šířkou paměťové sběrnice, a aby toho nebylo málo, námi testované varianty mají i stejně taktované paměti.  Jediný rozdíl je v kapacitě paměti. Standardní model nese 512MB DDR3 a dnes se nejčastěji prodává zhruba lehce pod 6000 korun. 256MB varianta má úplně stejné takty a její cena je dnes přibližně necelých 5000 korun. Bohužel na trhu lze celkem často nalézt absurdní situaci, kdy je 256MB model dražší než 512MB. Posledním modelem je 8800GT s 1GB paměti. Opět ale na stejných taktech, jako 256 a 512MB verze. Tenhle model se dostal na trh jako poslední a v současnosti se cenově pohybuje přibližně kolem 6500 korun.

8800GT-256MB

Konkurence je dnes jasně vyznačena. V současné době je situace až neuvěřitelně vyrovnaná a každá stokoruna a každé procento výkonu s novými ovladači hraje svou roli. ATI Radeon HD3850 a HD3870 jsou stejně dobré jako konkurenční Nvidia GF8. Cenově se dnes 256MB verze HD3850 pohybuje pod 4000 korunami, za 512MB verzi HD3850 dáme lehce přes 4000 korun a za HD3870 512MB, přímého konkurenta GF8800GT dáme běžně kolem 5000-5500 korun. Samozřejmě ani tyto varianty nebudou chybět v testu až na 512MB model HD3850 a 512MB GF8800GTS, které si proklepneme v dalších testech. Dnes se ale soustředíme hlavně na porovnání tří variant GF 8800GT, které jsou zcela identické až na kapacitu paměti.

gf8800gt-karta-1 

 Otázky jsou jasné: Kterou kapacitu se vyplatí koupit nejvíce? Je 1GB paměti přínosem? Jak moc brzdí rychlou kartu 256MB paměti? Na všechny dnes odpovíme ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS EN8800GT/HTDP/1G - představení

ASUS 8800GT 1GB není úplně typickým modelem této řady. Proto se na něj alespoň krátce podíváme. Defacto se také najednou díváme i na ASUS 8800GT 256MB, protože tyto karty vypadají zcela stejně. Kromě množství paměti se v ničem neliší. Představme si tedy tu zajímavější s 1GB paměti na palubě.

ASUS-8800GT-1GB-1

Balení nijak nevybočuje ze standardu ASUS. Příslušenství je standardní, co se týká konektorů i bonusu v podobě koženého pouzdra na DVD. Bohužel případné zájemce asi trochu zamrzí absence jakékoliv bonusové hry. Ty se nacházejí jen u 512MB verze. Testovaný 256MB ani 1GB model tímto bonusem v balení nedisponují.

ASUS-8800GT-1GB-4

Samotná grafická karta má modré PCB a dominantou je velký dvouslotový chladič, ala krytý Zalman. Stejné chlazení má jak 256MB, tak 1GB verze ASUS 8800GT. Chlazení je to nereferenční a to je dobře. Celkem ve 3D hlučné a nepříliš účinné jednoslotové chlazení je zde nahrazeno účinnějším a hlavně o poznání tišším. Chlazeny ale nejsou paměti, což však zase tolik nevadí. Jen taktovací pokusy s touto kartou nebudou až tak špičkové.

ASUS-8800GT-1GB-5

Druhý pasiv je vzadu na mosfetech. Jinak se jedná o technicky standardní 8800GT. Proti minulosti stojí za pozornost, že na celé grafické kartě jsou všehovšudy jen tři kondenzátory nového typu. Karta disponuje jedním 6-pin napájením, jedním SLI slotem, takže 3-way SLI s tímto modelem není možné.

ASUS-8800GT-1GB-2

Při pohledu na zadní stranu potěší pohled na upevnění chladičů, které je jednoduché a snadno demontovatelné. Celkově jsou ASUS 8800GT 256MB a 1GB technicky zdařilými grafikami, které disponují výkonným a tichým chlazením. Takty jsou standardní - 600MHz pro jádro G92 a 1800MHz pro 256Mb a 1GB DDR3 pamětí.

   Srovnávat se nám tedy bude snadno, protože i standardní 512MB model disponuje takty 600/1800Mhz. Je to tedy jen otázka paměti. A tak se pojďme podívat na samotné testy ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Testovací sestava a 3DMark06

Ještě než se pustíme do testování, je samozřejmě čas na to, představit naší testovací sestavu. Ta je výkonově stále nadstandardní záležitostí, ale na druhou stranu není přehnaně výkonná složená z cenově nedostupných komponent. Snažíme se o použitelné výsledky pro běžného uživatele.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-logo

Chlazení

Ninja Scythe +

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.

  • GF8800GTS 320MB - 169.25 
  • GF8800GTS 640MB - 169.25 
  • GF8800GTX 768MB - 169.25
  • GF8800Ultra 768MB - 169.25
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
  • HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
  • GF8800GT 512MB - 169.25
  • HD3850 256MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • HD2600XT - Catalyst 8.1
  • GF8600GT/S - 169.25
  • X1950PRO 512MB - Catalyst 8.1
  • HD3870 512MB - Catalyst 8.1(hotfix) 
  • ASUS GF8800GT 256MB - 169.25
  • ASUS GF8800GT 1GB - 169.25 
  •  Kde to šlo a byl čas, jsou grafické karty otestovány na nejnovějších oficiálních ovladačích. To se samozřejmě týká dnes nejzajímavějších grafik. Testovat se dnes bude v celkem 12 hrách, což je více než slušný vzorek her. Celkem 7 her je pod DirectX 9 a 5 her je pod Direct X10. Všechny hry jsou opatřeny posledním aktuálním patchem k datu vydání dnešní recenze.

    • 3DMark 06

    Takový test mimo. Dnes už tento benchmark je nahony vzdálen jakékoli herní skutečnosti.

    3dmark06

    Bohužel mnozí se podle něho rádi orientují a tak je tu tento test i nadále. Samozřejmě ale znovu upozorňuji, že tento test dnes vlastně neukazuje nic použitelného a rozdíly mezi grafikami neodpovídají situaci v herní realitě. Pojďme se tedy podívat na hry samotné ...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

    Jako první hru jsme si otestovali dnes minoritně používanou technologii v počítačových hrách - OpenGL. Zatím poslední hra na této technologii je Enemy Territory: Quake Wars - multiplayerová akce.

    ET

    V této hře se bohužel rozdíl mezi 512MB a 1GB paměti na 8800GT neukázal. Zato se projevil nedostatek paměti na 256MB, karta výkonově zaostává za 512MB verzí. Nicméně je to jeden z menších rozdílů mezi 256MB a 512MB. Zapnutá AF notně zatěžují paměť a i vyšší rozlišení si žádá svůj díl.

    (Gameplay video Enemy Territory: Quake Wars)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • STALKER (DX9)

    První DX9 hrou je oblíbený STALKER. Zanedlouho se dočkáme na stejném herním enginu postaveného pokračování této hry. Grafický engine je to celkem zvláštní, kromě toho, že snad vůbec neobsahuje AA, je při zapnutém adaptivním osvětlením značně náročný. Vypadá ale skutečně dobře.

    stalker

    Rozdíl mezi 1GB a 512MB je minimální, či žádný. 256MB paměti je ale brzda, která stáhne 8800GT 256MB až pod starší 8800GTS.

    (Stalker gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Oblivion (DX9)

    Starší herní engine, který ale bude v upravené podobě použit ještě pro očekávaný Fallout3. V plných detailech s HDR, které bylo dodáno později, má tato hra stále čím otestovat poslední grafické modely.

    Oblivion

    Rozdíly mezi 1GB, 512MB a 256MB paměti na 8800Gt jsou malé, ale opět je tu 256MB paměti výkonovou brzdou.

    (oblivion gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Test Drive Unlimited (DX9)

    Stále aktuální závodní hra, disponující parádním zpracováním prostředí a hlavně skvělým užitím HDR. Nastavení AF není v této hře k dispozici. Testujeme na plné detaily s HDR+4AA. Testováno je v příměstské oblasti, kde jsou hodnoty FPS průměrné.

    TDU

    Zatímco mezi 1GB a 512MB variantou 8800GT není rozdíl, grafické karty s menší pamětí mají potíže. 8800GT 256MB se výkonem propadá až na úroveň 256MB 3850. Pořád je to ale nad hranicí hratelnosti.

    (Test Drive unlimited Gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Medal of Honor (DX9)

    Zde už nastupuje herní engine UT3. Moderní a hojně užívaný engine, který budeme mít v mnoha hrách. V našem případě jsme vyzkoušeli atmosférickou akci MoH. Testováno bylo ve venkovních scénách v plných detailech s AA/AF.

    medal-of-honor

    Opět stejné výsledky, kdy 1GB paměti nemá na výkon vliv proti 512MB. 256MB je ale výkonová brzda a výkonově se 8800GT propadá.

    (Medal of Honor: Airborne Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • The Witcher - Zaklínač (DX9)

     Na vaše přání (a protože jsem ji dohrál, tak vím proč), je tu test grafik v této nové hře. Z testování jsem měl trochu obavu, protože hra je technicky dost špatně udělaná. V pozdějších fázích při hraní co 25 minut spadne. Optimalizace jsou pro autory celkem neznámým pojem - i na nataktované 8800GTX se při větších soubojích hra škube! Testováno bylo na české verzi s posledním patchem.

    witcher

    Jak vidíte, je herní engine zaklínače dost zvláštní. Mezi kartami jsou minimální rozdíly a u výkonných grafik by člověk čekal asi více. Jestli máte na 8800GT 256, 512 nebo 1GB paměti zde nehraje žádnou roli. Výkon je u všech stejný. Zajímavostí této hry je, že se zde velmi dobře daří grafickým kartám ATI a HD3870 se dokonce dotahuje na 8800Ultra!

    (The Witcher - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Duty 4: MW (DX9)

    Napravuji další restík, který jsme měli z minulého testu. Dnes už nebude chybět výkon v současné době jedné z nejoblíbenějších her, která kromě toho že je zábavná, ukazuje i to, jak je počítačové pirátství velký a vážný problém. Testováno bylo v plných detailech se vším všudy, co hra nabízí.

    CoD4-dx9

    1GB 8800GT zde má o něco vyšší výkon než 512MB verze. 256MB je ale na 8800GT málo a výkon to hodně snižuje. Dokonce až pod úroveň starších 8800GTS.

    (Call of Duty 4:MW - gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Juarez (DX10)

    Oblíbená hra z prostředí divokého západu je s DX10 patchem pravou výzvou moderních grafik. Rozhodně stojí za vyzkoušení. Testováno bylo bez AA/AF.

    coj-dx10

    Zde se větší paměť na grafice projevuje a 1GB model je jasně rychlejší než 512MB. Méně paměti je ale hodně nedostatečné a 256MB verze 8800GT je výkonově stažena dokonce daleko za HD3850 256MB.

    (Call of Juarez - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Company of Heroes (DX10)

    Skvělá RTS, která rozhodně stojí za vyzkoušení. Hra může být rozšířena o DX10 patch, který si zvedá úroveň grafického zpracování, ale hra je také výrazně náročnější.

    coh-dx10

    Jako správná moderní strategie je tato hra pořádně náročná právě na paměť. 1GB varianta 8800GT je tak rychlejší než 512MB a naopak 256MB je opět o dost pomalejší a celkově brzdou výkonu.

    (company of heroes - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • BioShock (DX10)

    V našem testu nemůže chybět tahle moderní akce. Opět se ale jedná o UT3 engine zde v DX10 zpracování. Testováno bylo v plných detailech. Hra je ale dobře optimalizována.

    bioshock-dx10

    Na množství grafické paměti v této hře tolik nesejde. 1GB i 512MB verze 8800GT jsou na tom stejně a 256MB 8800GT nezaostává tolik, jako jinde. Ztráta roste se zvyšováním rozlišení.

    (BioShock - Gameplay) 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • World in Conflict (DX10)

    Další moderní strategická hra se skvělým grafickým zpracováním a využitím DX10 efektů. Náročnost tomu však odpovídá. Testováno bylo v plných detailech.

    wic-dx10

    Více než 512MB paměti se zde neprojeví, ale méně než 512MB se zde neblaze podepíše na výsledném výkonu.

    (World in Conflict - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Crysis (DX10)

    Samozřejmě nemůže chybět vizuálně nejdokonalejší hra současnosti. Crysis je vcelku dobře optimalizovanou hrou s využitím DX10. Testováno bylo s novým patchem. Oba výrobci grafik vydali aktuální ovladače zvyšující výkon právě v této hře.

    crysis-dx10

    Bohužel opět špatná zpráva pro zájemce o 256MB verzi 8800GT. 256MB paměti je nedostatečné a 512MB a 1GB verze výkonově unikají. Více jak 512MB ale zase nepřináší nic navíc. A tímto máme výkonové testy za sebou a čekají nás testy provozních vlastností ...

    (Crisis - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Teploty, spotřeba, taktování a HD video

    Samozřejmě jsme se také zaměřili na provozní vlastnosti testovaných karet. Začneme třeba teplotou. To bude dnes zajímavé, protože ASUS vsadil na nereferenční chlazení své verze 8800GT.

    ASUS-8800GT-1GB-3

    Jak je vidět a musím říci, že i slyšet, je chlazení ASUSu mnohem lepší, než referenční. Zejména hluk ve 3D je ten tam a i teploty jsou lepší. Samozřejmě chladič, který použil ASUS má konstrukční nevýhodu v tom, že neodvádí vzduch pryč ze skříně. Celkově ale je to chlazení lepší než to referenční, i když nechladí paměti.

    teploty

    Pokud jde o taktování, tak jen řeknu, že ani nechlazené paměti nijak nesnižují taktovatelnost 8800GT. Taktovatelnost 8800GT 1GB je stejná jako 512MB verze a to samé se dá říci i o 256MB verzi. Nárůst výkonu je zhruba necelých 10% výkonu. 

    HDvista

    Otestovali jsme i zatížení procesoru při HD videu. Nové GF8800Gt i nové ATI Radeon HD38xx si vedou skvěle a starost o HD můžete v klidu přenechat právě grafikám, které se o něj postarají bez zatěžování procesoru. 

    spotreba

    Z provozních vlastností nás ještě zajímá spotřeba a také výkon, který nám karta poskytne za dodanou energii. V současné době se na dobré výsledky právě ohledně spotřeby pokazuje se tejnou důležitostí, jak s výkonem.

    pomer-vykon-spotreba 

    Spotřeba u modelů 8800GT s různým množstvím paměti se sice liší, ale nijak zvlášť významně. Takže i ten poměr výkon za watt je podobný. Snad jen s výjimkou 8800GT 256MB, která při srovnatelné spotřebě nabízí nižší výkon.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • ASUS 8800GT 1GB - 512MB - 256MB

                                           - závěr a hodnocení

    A dostáváme se nakonec. Základní otázkou dnešní recenze bylo, jaká varianta 8800GT s jakým množstvím paměti se vyplatí a zda se vyplatí více nebo méně. Nejdříve ale kompletní výkon všech testovaných karet.

    vykon-celkem

    Dále už následuje jenom matematika. Další graf nám zachycuje běžné ceny s DPH platné k datu vydání recenze. Z nich si pak spočítáme, jak se nám který model grafické karty vyplatí ...

    ceny

    Následuje tedy graf s poměrem cena výkon, kdy nám jednoduše vyjde, která grafická karta se vyplatí pořídit v té které cenové relaci. V současné době ale díky nízkým cenám se nám tento poměr u nových grafik hodně vyrovnává, takže se zbývá jen rozhodnout, kolik peněz do nové grafiky investovat.

    cena-vykon

    Hlavním tématem dnešní recenze ale byly varianty modelu GF 8800GT s 256MB, 512MB a 1GB paměti. Poslední graf zachycuje jejich celkový výkon, jak si vůči sobě vedly ...

    8800GT-256-512-1

    • Nvidia 8800GT 256MB

        Nejlevnější, ale také nejpomalejší varianta GF8800GT. Ačkoli se proti dražším modelům liší právě jen přítomností 256MB paměti, ale jinak disponuje stejnými takty a stejným grafickým jádrem, je výkon této karty trochu diskutabilní. V současné sobě až příliš často je 256MB brzdou a v přímém srovnání s 512MB variantou je na tom 256MB varianta celkem neslavně. Cenový rozdíl mluví spíše pro pořízení 512MB verze. Konkurencí k GF 8800GT 256MB je spíše Radeon HD3850 512MB, který by jí měl výkonově odpovídat.

    • Nvidia 8800GT 512MB

      Že na rčení zlatá střední cesta něco bude, nám dokládá i dnešní test. 512MB je optimální hodnota za solidní cenu. GF 8800GT 512MB dokazuje, že je jednou z nejlepších voleb na trhu s grafickými kartami v současnosti. Na krk ji ale dnes hodně zblízka dýchá většinou levnější Radeon HD 3870 512MB, který to málo, co ztrácí, získává nižší spotřebou, v základu kvalitnějším chlazením a podporou DX10.1.

    gf8800gt-karta-3

    • Nvidia 8800GT 1GB

    Jak jsme zjistili v testech, jen v několika málo případech se 1GB proti 512MB výkonově vůbec projeví. Celkově je rozdíl neznatelný. Výhoda v rychlejším nahrávání lokací je také mezi 512MB a 1GB kartou stěží rozeznatelné. Vzhledem k vyšší ceně je poměr cena-výkon u 1GB modelu poněkud horší a určitě se tak nebude jednat o kdovíjak oblíbenou variantu. Výrobci grafik, kteří díky nízkým cenám grafik a neexistenci high-endu přišli o slušné marže na drahých grafikách, to na nás zkouší s nabídkou trochu více za trochu více. V provedení ASUSu je 8800GT 1GB pěkně zpracovanou grafikou s dobrým chlazením, ale za vyšší cenu nedokáže nabídnou odpovídajícím způsobem vyšší výkon.

         Pokud se tedy právě rozhodujete nad nákupem nové grafiky, tak z dostupných verzí 8800GT se 256MB a 1GB verze příliš nevyplatí. Nejlepší kombinací je 8800GT s 512MB paměti. Velmi brzy se podíváme na modely HD 3850 512MB, GF 8800GTS 512MB a HD 3870X2 1GB.  

    Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

    asus-logo

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800GTS 512MB 2008-01-22 20:52:08

    Zdravím, mám dotaz proč není v testu 8800GTS 512MB, dle meho nazory by tam patrila uz jen proto ze je na jadre G92 a vykonem hodne vysoko. I relativne za slusne ceny.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:03:19
    avatar
    protože ji mám teprve rozdělanou proto tam neni, ani tam nebyla dnes potřeba ...
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:49:42
    avatar
    super test..už jen nám konečně předhot recenzi 8800GTS 512MB a budeme chrochtat blahem .byla by to škoda kdyby si jí vynechal......jinak DEENEY ta karta tam není proto že DD jí ještě nerecenzoval..ale neboj určitě se dočkáš
    RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:03:38

    Vy jste sehnali 8800GT 256MB. Ne, že bych si ji chtěl koupit, poslední době e-shopy moc nesleduji, ale byl jsem přesvědčen, že tahle karta je mýtus a přelud - takový bájný jednorožec
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:08:29
    avatar
    256mb varianta byva skladem...predvcerejsky jich na czc bylo 9 (gigabyte za 5100) dnes ale uz neni
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:22:12
    avatar
    no ani není divu, stěží se dostávají jádra na 512MB verzi, na levnější 256MB už moc nezbývají a ani o ně při ceně 5000 není takový zájem, nevyplatí se ...
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RomyTM 8800gt 256mb 2008-01-22 21:50:24
    avatar
    256mb verze měli ještě před týdnem skladem na alfacompu
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:16:45
    avatar
    tak 1GB varianta neni moc vyhodna v pripade pouziti jedne karty to je jasne...ale cetl sem spoustu spekulaci na tema ze se vyuzije pri SLI (pamet se tam nescita) ale zadnej takej test sem nevidel neslo by ho udelat tady? treba srovnani HD3870X2, CF HD3870, SLI 8800GT 1GB, SLI 8800GT 512MB, SLI 8800GTS 512...ale to je asi nerealny co? aspon co byste ale mohli tak porovnat HD3870X2 s CF 3870 a s aspon tema 512MB 8800GT SLI...porovnavat ji s jednocipovymy kartami nema moc vyznam...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 21:16:12
    avatar
    není to priorita, ale máme to rozdělané
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 22:20:36
    avatar
    test SLI s 512mb kartama proti 1gb by mohl byt zajimavej...ale tu 3870X2 opravdu nema moc cenu srovnavat se samostatnou 3870, 8800GT nebo 8800GTS...nebo i jak prvni testy ukazaly tak proti 8800Ultra...za to postavit ji proti CF nebo SLI je uzitecnejsi...taky vzhledem k tomu ze by mohli byt za +- srovnatelnou cenu
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 08:07:32

    Můžeš mi vysvětlit proč nemá jednu kartu HD3870X2 stavět proti jedný GF8800 Ultra, nějaký jakýkoli rozumný důvod, je to jedna karta? Je, tak kde je problém?Proč pouze proti CF či SLi, jedná se o jednu dvoučipovou kartu. DDworld jako jediný počítá cenu za 1% výkonu a to je pro lidi rozhodujcí, nikoli kolik má čipů a spotřeba? Počítám na úrovni 8800Ultra nebo torchu víc, ale ve 2D by měla být o hodně úspornější, je to prostě Hi-End a ten bude papat. Pokud jsi tak moc konzervativní a vadí ti dva čipy, pak nemáš dobrý vyhlídky. Nakonec CF je mířen pro jiný desky nežli HD3870X2, jinými slovy pro jiné zákazníky, takže omezit se jen na srovnání s CF je imho nesmysl.
    Anonymní  2008-01-23 08:26:37

    Záleží na cenně a taky spotřebě. Porovnávat by se měly karty, které se shodují v nějaké kategorii, podle toho, co testujícího zajímá. Počet zabraných PEG slotů je mýslím ten nejbezvýznamnější parametr. Základní je cena, výkon a spotřeba
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 08:42:04

    Tak třeba já mám jeden PCI-E slot , pro mě je srovnání s CF pouze vítanou zajímavostí
    Anonymní  2008-01-23 08:54:28

    No. To je ale pak otázka, kolik ta duální karta bude stát, a kolik bude žrát. Protože u drahých řešení se na peníze moc nehledí a desky pak mají PEG slotů několik. Ten kdo si jde koupit třeba 8800GTX, ten si klidně k tomu koupí motherboard. Tomu je to totiž jedno.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 09:49:13

    Já vím, ale stejně není logický kartu postavit jen proti CF a jednočipový karty typu 8800 Ultra brát jen tak naokraj, spíše mi to přijde jako snaha omluvit 8800Ultru a snažit se udělat z HD3870X2 nějakej paskvil kterej vůbec nepatří do stejný třídy, ale tak to není a co bychom si říkali, cenou rozhodně ne a spotřebou věřím že taky ne.Koupit levnější desku na C2D či X2/Phenom s jedním slotem na kartu pro HD3870X2 či dražší desku se dvěma a více pro Cross či SLI + nákup dvou karet, já peníze řeším vždy, beru že jsou lidi co je neřeší, ale většina jich není. Otázka tedy bude jen cena za 1% výkonu, spotřeba. Pro Cf + Sli je potřeba připočítat nějakou tisícovku za dražší desku, takže mi pořád vychází spíše CF +SLi na okraj.
    Anonymní  2008-01-23 09:55:12

    No dneska stojí desky pro CF už 2000,-
    Jinak škatulkování do tříd nemám rád. Prostě všechno konkuruje všemu a každý si vybere podle potřeb: cena, výkon, spotřeba, nároky....

    Že to v praxi nefunguje a zelení s červenými nakupují jen u jedné značky a nadávají si do Ichtylů, to je věc druhá
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 10:10:14

    no to se můžem hádat do nekonečna páč desku s jedním slotem seženeš za 1100,-(blbost kupovat jí pro HD3870X2 že?), ale jinak já ti nic nevyvracím, já na to koukám z pohledu uživatele desky s jedním PCI-E slotem a proto nesouhlasím s tím, že HD3870X2 není přímá konkurence 8800ULTRA, ale spíše je konkurencí 2x HD38x0 či 8800GT SLI.
    Anonymní  2008-01-23 10:26:37

    je to přímá konkurence. Žádná nepřímá konkurence totiž neexistuje
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 13:43:23
    avatar
    Poměr ceny na 1% výkonu je rozhodující jen pro hlupáky, jestli konkrétně ty si se takhle rozhodoval, tak (bez urážky, lze-li to tak říct) patříš mezi ně. Stačí jedna hra v kolekci 10 sledovaných her, která nějaké slabší kartě svědčí a celej tenhle slavnej poměr jde do háje. Většina lidí, kteří nejsou úplně prostodušší, si stanoví nějaký finanční strop, kolik jsou ochotni do karty investovat a mají-li možnost, projdou si co nejvíc zdrojů na netu aby si vybrali kartu, která jim výkonem (kdy např. vyloučí hry jako lost planet apod., které hrát nebudou), spotřebou a hlukem, bude nejlépe vyhovovat. Pokud někdo přepočítává, kolik ho bude stát průměrné FPS, tak je zralej na léčebnu. A tím nemyslím DD, ten to tu začal dělat jako jeden z prvních (nebo jak píšeš, jako jedinej), a drží se toho hlavně z toho důvodu, není to těžké spočítat a je to další tabulka navíc, takže u něj to chápu. Jak se tu už psalo, na čas a práci daleko náročnější průběhové grafy nedělá (což se při jeho zdrojích a možnostech nedivim, dělal by jeden test ročně), takže asi tak.
    Taky je úsměvné, že podle tebe je pro lidi kupující highend důležitá cana za 1% výkonu, ale spotřeba už ne. To je trochu mimo, nezdá se ti? Pokud už někdo neřeší spotřebu a kupuje výkon, nebude ho přeci přepočítávat, jestli by u jiné karty neměl sice nižší výkon, ale o korunu levnější...
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 15:47:36

    možná jsem v tvých očích prostoduchý, ale pro mě je hlavní poměr cena/výkon, bohužel, co se týče spotřeby, tak se bavíme konkrétně o GF8800ULTRA vs HD3870X2 a tam je odhad cca na stejné úrovni a nemám důvod tomu nevěřit a věř že zrovna kdybych se rozhodoval mezi tím nejvýkonějším do jednoho slotu, rozhodoval bych se prostoduše pouze podle ceny/výkon, já nejsem hádavej člověk, tvůj názor respektuju, ale pokud mi chceš tvrdit, že jsem to myslel tak, že mrknu do tabulky a zjistím ze HD2600XT je nejlepší v poměru za 1% výkonu a zákonitě si jí teda koupím, tak jsem někde v tom co píšu napsal něco blbě, nebo sis to špatně vyložil.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 17:57:04
    avatar
    Každopádně oceňuju, že i na ostřejší výpad reaguješ slušně a věcně. Nebudeš na tom tak špatně, jak jsem se domníval
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pamet vs vykon 2008-01-22 21:44:07
    avatar
    V crysis ti proste mnohem driv u soucasnejch karet dojde vykon nez potrebujes vic VRAM - videl jsem upravene nastaveni (s vyssimi parametry nez je Very High ve hre) kde si hra brala 700MB VRAM pri rozliseni 1024x768 - vypadalo to naprosto nadherne ale tipuju ze autor toho screenu mel min nez 1FPS.
    jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 19:14:00

    muzu potvrdit min.tyden jsem v praci hral pomerne dost modovanej crysis kterej sem pak zkousel i doma 3-5fps /1280x1240/ ale v praci 30 -40 fps /1600x1200/ovsem na plne osazeny TESLE
    caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 22:30:13
    avatar
    Supr test, ale mám strach, že i přes (na tomto článku jasně viditelnou) nezaujatost autora se najdou někteří, kdo si neodpustí, že výkon za Kč je diskutabilní a nanic ... Pokračujte takhle a články nebudou mít chybu.
    Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 23:53:38
    avatar
    Ja bych se rad pripojil k nazoru , otestovat X2 ATi I Nvidie s adekvatnim CF a SLI , ma to nahrazovat to nejlepsi tak at ma clovek nad cim premyslet. Jinak testovaci sestava je ztale dostacujici, i na tyto nove X2 zavodniky.
    Jen me mrzi ten sendvic u nv ATI to ma lepe vyreseno [nezabira nic kolem a c mozna se to i lepe chladi] no a jak to bude vykonostne se nechame prekvapit.
    Tak jen tak dal
    daemon20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 23:56:27

    zdravim, chtel bych autora pochvalit za moc pekny test,jen bych chtel dodat ze tento dvouslotovy chladic se montuje i na verze s 512 mb ram. a rad bych se zeptal v cem jste meril teplotu,pac co sem cet tak jediny program ktery ho u asusu umi zmerit je jejich Smartdoctor(teda aspon u 512mb verze to tak je) diky
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 00:09:24
    avatar
    teplotu měříme vlastní sondou normálně používáme takové ty přední LCD panely do předku skříně co mají teplotní čidla, ty umisťujeme u každé karty stejně, teplota je blízko jádra.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trocha kritiky 2008-01-23 08:36:17

    Nebylo by mozna lepsi misto rozliseni 1600x1200 prejit na 1680x1050? Chapu, ze je to otazka pouziveho monitoru, nicmene rekl bych, ze 1680x1050 je uzitecnejsi pro vetsinu lidi.
    Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 09:30:31

    ...a uz namerene karty budou znovu shanet a premerovat ? To bych ted neresil, jestli maji karty ubehnout 100ku nebo 90ku. Vykon bude stejne hodne podobny. Ale casem jsem taky pro.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 09:46:38

    Tak stare karty by holt zustavy bez 1680x1050. Stejne se o vysledky prijde, jestli se nekdy DD odhodla vymenit testovaci sestavu, jako ze uz by to pomalu chtelo. Hlavne na testy CF a SLI.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 10:24:20
    avatar
    Na LCD přecházet s konečnou platností nebudu, nestojí z ato, navíc 1600x1200 nebo 1680x1050 jsou náročností skoro stejná, takže myslím že to ani není nutné ...
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 10:32:18

    Kdyz myslis...
    Anonymní  2008-01-23 10:39:09

    chceš říct, že preferuješ CRT?
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 16:43:57
    avatar
    kvalitni crt jedna z hodne mala veci na ktery se s DD shodnu i ja
    Anonymní  2008-01-23 18:09:07

    Ještě se tak shodnou se svým ophtalmologem
    jan333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SOUHLAS S DD 2008-01-23 19:23:15

    zdravim luckyjosh a pridavam se ano kvalitni crt je stale optimum.pouzivam dell p1130 21" 1600x1200 100hz.jedina nevyhoda je zese pod nim snadno zlomi stul
    Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2008-01-23 13:42:00
    avatar
    Ty nemáš i LCD? LOL

    Já jedu na 22" WIDE LCD
    Neznámý  2008-01-23 17:22:44

    mam taky, 22 sou vsechno TN, obraz opravdu nic moc, ale sou levny...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 18:39:40
    avatar
    já jedu na dvou trinitronech 21" a pochybuji že mi za 4000 (jejich cena dohromady) ... něco poskytne tak kvalitní obraz ... uvažoval jsou o LCD 24" za 17 000 ale když jsem ho viděl v akci, říkám zlatý CRT a s konečnou platností technologii LCD vynechávám ...
    Anonymní  2008-01-23 18:57:19

    A Až přijde něco lepšího, už na to ani nedohlédneš
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 21:15:33
    avatar
    no sem u kompu vic jak 10 let...prumerne ty 2-4 hodiny denne...a to urcite vis jaky byly tady pred 6 lety monitory...se 60Hz apod...a porad mam oci v naprostym poradku
    Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LCD vs CRT 2008-01-24 10:45:43

    Před 6-t lety jsem měl trinitron ADI G710, který mi dal při 1024x768 120Hz, to musíš jít trochu víc zpátky

    Na CRT už nemám místo, to bych ho měl přímo u ksichtu

    Jsem rád za LCD (doma), sám používám jen noťas, tam bych k němu asi těžko tahal CRT

    Ani při hrách mě nijak neomezuje, obraz opravdu pěkný a barvy taky. Jen už to nemám s čím porovnat, CRT jsem neviděl ani nepamatuji
    _DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malo pameti na VGA.. 2008-01-23 12:14:53

    Chci upozornit ze malo pameti na kartach jako je 8800GT nebo pred casem 8800GTS se opravdu nevyplati. A to z duvovodu nejen nizsich vykonech v grafech - ktere ukazuji PRUMERNY pocet snimku..
    Ono totiz daleko horsi nez 10% mensi prumer, jsou necekane, dost zasadni "zaseky" u karet s mensi pameti pri prechodu mezi prostredimi atd. (karta proste meni velkou cast framebufferu - proto ten nahly zasek).
    Tento jev se v grafech prilis neprojevi, ale v praxi je to velmi neprijemne.

    Mam osobni zkusenost, i na 8600GT byl po prechodu z 256 na 512MB byl Oblivion o dost hladsi a to je celkem stara hra. V Crysis mam i na osekane detaily vyuziti VIDEORAM az 360MB.
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takto by mali vyzerať testy VG 2008-01-23 13:46:06
    avatar
    super test, je to spravené nádherne a grafickú stránku grafov by som už nemenil a aj tie videá ku každej hre sú super. Na českom a slovenskom webe nemá konkurenciu.
    Keď budeš testovať tú HD3870X2 tak by si ju mohol skúsiť aj v doske s PCI-E 1.x či už náhodou nebude pre takúto kartu slot x16 prvej generácie brzdou. Aspoň v dvoch hrách by si to mohol skúsiť
    glider [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rozlisenie 2008-01-23 15:05:37
    avatar
    zdar, chapem ze neni to len tak kupit 24" monitor, ale pri tejto triede kariet by som ocenil vyssie rozlisenie....napr 1920x1200, kde by prejavil vacsi rozdiel vo velkosti pamati
    inak pekny test
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 18:38:16
    avatar
    no nevím, ve většině hrách je stěží hratelné 1600x1200 ... 1920x1200 je v nových hrách celkem moc pro tyhle karty ... ale samozřejmě u výkonjěších karet bude i vyšší rozlišení, proto jsou na trhu
    cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3850 512mb 2008-01-23 16:00:10
    avatar
    mohl bych se zeptat jestli se dočkáme taky testu této grafické karty?
    myslím že by to ocenilo víc lidí než test 8800gts.
    jinak pěkná recenze
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 18:37:06
    avatar
    taky brzy ... zrovna dnes jsem dostal na test Sapphire Ultimate 3850 512MB
    cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 19:59:00
    avatar
    super
    Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTS 2008-01-23 17:47:32

    No me prave zajima kdy bude ten test toho GTS ??
    Prosil bych o nejake upresneni dekuji
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 18:36:33
    avatar
    velmi brzy, rozhodně bude v testu HD3870 X2 a ta oficiálně vyjde příští týden, takže test bych chtěl stihnout vydat ještě předtím ale nevím co čekáte ... mohu vám výsledky říci +/- hned ... 5-15% (v závislosti na hře) k výkonu 8800GT (Máme v testu 8800GTS 512MB TOP (oc) ) ....
    AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - za*it sotka 2008-01-23 20:24:19

    alebo je aj daka special version HD 3870 2512MB ? Podla tabulky parametrov
    NetAndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1600x1200 2008-01-24 08:26:38

    Já nesouhlasím, že 1680x1050 je lepší.
    Dobře jako sehnat 1600x1200 lcd monitor (za slušnou cenu) je nevímproč problém a recenzi na něj ještě těžší. Ale jsem zastánce starého dobrého poměru 4:3.
    AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 08:55:51
    avatar
    tento test mě utvrdil v tom, že nemá smysl kupovat Geforce 8800 GT 512 ale ATi HD 3870 512..nezbývá mi než vám za test poděkovat
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 09:01:14
    avatar
    LOL To je jako by někdo s avatarem nVidie napsal přesný opak. Dnes jsem si čistě kvůli hře UFO koupil Level a tam doporučují všude nVidii. Nepochybuji o tom, že jen proto, že jsou to hlupáci. Pokud si ale potřeboval najít test, kde by hodnocení uspokojilo tvou bolavou dušičku, tak je dobře.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 15:14:45
    avatar
    jaké UFO? nové UFO? to by bylo bezva ... jinak level a doporučovat ATI? to by byl konec světa );)
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 15:43:33
    avatar
    proc by byl konec sveta???level odebiram uz par let...jak zacaly pravidelne se sestavama ktery tam maj doted tak v uplne prvni byly jen radeony 9600xt a 9600pro...pak tam byla hojne 6600gt (no co jinyho v ty dobe brat?) pak se tam mihla x800xl (v high-endu) a nasledovalo 7600gt (x1600 byl taky docela srot) a pak hooodne dlouho tam doporucovali x19xx..do ty doby dokud neprisla 8800gts 320MB do high-endu a v mainstreamu vydrzelo prakticky do prichodu 8800gt...tedka maji v nejvyssi sestave SLI 8800gt..v optimalni 8800gts a v tech nizsich 8800gt a 8600gt...k 8800gt v textu pisou i o hd3870 ale ze se ji podari obcas v nejake hre zaskobrtnout takze radsi zustante u nvidie no a s tim zaskobrtnutim je to porad pravda...nehrajou se jen ty hry ve kterych se testuje no a do nejnizsi se hd3850 uz nevleze (10000)

    sestavy to jsou spise pro laiky nebo lidi co se v tom moc neorientuji...ja bych je sice postavil trochu jinak ale i tak jsou docela vyvazene a naprostou vetsinu her zvladnu uplne v klidu (pokud se nebavim o te za 10000)

    nechapu proc by mel byt konec sveta teda??kdyz o necem nevis vubec nic tak radsi pomlc
    Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-25 10:05:48
    avatar
    no level sem odebíral nějakejch 7-8 let pak sem s tim seknul a za poslední 2 roky jsem si koupil jen když tam byla nějaká dobrá hra takže nemůžu soudit současnost ale dřív to bylo tak že level preferoval nVidie a Ati byla na okraji jeho zájmu pak už se to trochu zlepšilo tak nevím jak sou na tom teď berte to jako pohled do minulosti
    AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 21:07:01
    avatar
    hmm z grafů jasně vyplývá že HD 3870 je v průměru o 1-3 fps pomalejší = připlácet 2000 Kč na 8800 GT 512 je pro mě zbytečnost. toť vše
    Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz na DD 2008-01-24 15:02:10
    avatar
    Měl bych dotaz pane Stachu jestli vám v grafech na Zaklínače a Call of Duty 4 zařádil šotek v procentech, nebo jestli těch 100% patří jiné grafické kartě kterou jste ještě nechtěl uvést. Spíš asi šotek jinak si nedovedu představit co by v dnešní době bylo tak výkoné aby ultra měla jen 48%
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 15:11:03
    avatar
    a jeje já jsem ty grafy zkopíroval ze starých testů a jen jsem přiřadil čísla a koukám na ta procenta, zapomněl jsem je také přepočítat ... je to chyba opravím to
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Level 2008-01-24 15:32:59
    avatar
    level kupuji od jeho prvního čísla a mohu říci že ati a vychvalována?pche oni jsou dobří jen na hry ale v hw se moc nevyznají.Ano 8800 serie je lepší než HD XXXX ale ne o moc a navíc je dražší...Oni kdyby viděli ve hrách logo Matrox tak by doporučovali matrox
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 15:54:39
    avatar
    Souhlas - nedavno sem listoval jednim lonskym cislem a ve dvou clancich o HW byly takovy desny plky ze sem to zase zahodil do nejaky krabice.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-24 16:02:18
    avatar
    musis brat v potaz ze je to casopis...je to casopis o hrach a HW rubrika je jen na doplneni...je to psano formou aby tomu porozumel i nekdo kdo na weby jako je tenhle a dalsi v zivote nevkrocil...jasny ze pro ty co se v tom vyznaj sou to plky...ale lzi tam taky nepisou a neni tam v zadnym pripade prostor pro naky obrovsky testy nebo podobne...ale kdyz tam maji prehled mysi nebo slouchatek nebo klavesnic jak meli letos tak je to celkem na urovni HW se zabyvaji ale okraje tak to srovnavat se specializovanymi weby v zadnym pripade nemuzes
    PavelUK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mam nejaky divny vykon s touto 2008-04-14 11:09:34

    Ahoj,
    mam dotaz. Mam tuto setavu:
    AMD 64 X2 4400@2,65Ghz
    Gigabyte deska s nVidia 570(posledni ovladace)
    2x2GB KingMax 800Mhz@900Mhz DDR2 RAM v Dual Channel modu
    nVidia 8800GT@660Core/512MB RAM@1900Mhz (ovladace 169)
    Windows Vista 32Bit Business Ed.
    Crysis 1.2 Patch

    a s nastavenim: 1440x900(na pocet pixelu skoro to same jako 1280x1024), High detail s HDR, bez AA mi GPU test neda vic jak 31FPS a ten CPU test mi da 34FPS.
    A dalsi zajimavost- v 3D Mark 2006 mam 9500bodu!?!?! Normalne je s touto grafikou v testech 11500 bodu. Ale zjistil jsem, ze je to asi kvuli CPU, protoze na C2D pripocitava 3D Mark dvojnasob bodu za CPU! Jinak body za GPU odpovidaji standardu.

    Jo a ve Vistach mam vyple indexovani disku a celkove nastaveno aby to bezelo co nejrychleji.

    Proto me zajima jaky test jste pro Crysis pouzivali(CPU,GPU), protoze si myslim ze bych mel mit stejne, nebo lepsi vysledky. A taky co si myslite o tom testu v 3D Mark 2006

    Dekuji
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!