TEST: ASUS 8800GTS 512MB TOP – to nejlepší na G92
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Friday, 01 February 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • TEST: ASUS 8800GTS 512MB TOP

                         - to nejlepší od NVIDIE na G92 

Dnes dáme popořádku jeden dluh. Otestovali jsme grafickou kartu NVIDIA GF8800GTS 512MB, s výkonnější verzí jádra G92 (8800GT). Do testu jsme zařadili i přetaktovanou edici. Překoná nová 8800GTS 512MB královnu GF8800GTS/Ultra?

nvidia-logo

 Grafická karta GF8800GTS 512MB je už zhruba něco přes měsíc na trhu, ale teprve nyní se nám podařilo dostat k uvedení testu. Přeci jen zajímavých komponent je celá řada a DDWorld je malý nadšenecký webík ;-). No zpátky k dnešnímu tématu.

G92

   Po vydání modelu 8800GT 512MB, který znamenal pro trh s grafikami zemětřesení, kdy se naráz staly neprodejné, tehdejší levné i drahé modely starších grafických karet a nikdo nechtěl logicky nic jiného než 8800GT, přestal existovat High-end takový, jak ho známe. Vydání konkurečního modelu ATI Radeon 3870 pak dokleplo high-end úplně. 8800GTX/Ultra, ačkoliv nebyly výkonově překonány, byly překonány výrazně lepší cenou při vysokém výkonu. Nicméně jak to bylo při uvedení 8800GT si dobře pamatujeme. Oficiální vydání byla jedna věc, dostupnost věc druhá. I přes sliby výrobce, nebyla karta vůbec dostupná přes 3 týdny po vydání a vlastně až v dnes lze mluvit o slušné dostupnosti, i když pouze dražších modelů. Těsně před Vánoci byla uvedena ještě další verze grafické karty s jádrem G92. Model 8800GTS 512MB. Kromě toho, že nadělal trochu nepořádek ve značení karet, přinesl i jádro G92 s plným počtem 128 aktivních stream procesorů. Jádro G92 na modelu 8800GT má „jen" 112 aktivních jednotek.  

parametry

8800GTS 512MB se vzhledem k označení nezdá novým modelem a pro běžného zákazníka, který se ve značení modelů příliš nevyzná, může být poněkud matoucí existence modelu 8800GTS 320MB a 640MB. Mezi těmito kartami a novou 8800GTS je ale podstatný rozdíl. Ten je jednak v použitém grafickém jádru, kdy 8800GTS 512MB používá 65nm G92 a starší modely užívají 90nm G80. Další rozdíl, podle čeho novou GTS snadno odlišíte od starších, je klasická šířka paměťové sběrnice a klasická kapacita paměti. Starší 8800GTS měli 320-bit šířku sběrnice a odpovídajících 320 nebo 640MB paměti. Nová 8800GTS s G92 má 256 bitovou šířku paměťové sběrnice a nese klasických 512MB DDR3.

8800GTS-512MB-6

Zde se ale zase nabízí podobnost s mainstreamovým modelem 8800GT 512MB. Mezi modelem 8800GT a 8800GTS 512MB je vlastně jediný podstatný rozdíl - 16 stream procesorů v jádře a samozřejmě trochu vyšší takty jádra, pamětí i jednotek v jádře. Zbytek je zcela stejný. Stejná šířka sběrnice a stejné množství paměti. A právě toto srovnání nás dnes zajímá. Vyplatí se připlatit na 8800GTS 512MB proti 8800GT 512MB? Podívejme se ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS 8800GTS TOP - karta představení

Představme si konkrétní verzi grafické karty 8800GTS 512MB. V našem případě jí bude 8800GTS 512MB v provedení ASUSu. Dostali jsme zapůjčenu verzi TOP, která má proti referenčním taktům 650/1940MHz zvýšené takty na 745MHz pro jádro a 2040MHz pro paměti. Cena je však také o něco vyšší než za standardní model.

8800GTS-512MB-5

V testu ale dnes uvidíte výsledky i referenční 8800GTS 512MB. Referenční kartu jsme získali podtaktováním TOP verze na výše uvedené hodnoty. V testu se tedy podíváme, jaký je vlastně ten rozdíl jednak proti 8800GT, ale také proti standardní verzi 8800GTS 512MB. Pokud se podíváme na balení grafické karty ASUS 8800GTS 512MB TOP, tak se neliší od zvyklostí balení této firmy. Bohužel v příslušenství tentokrát nenalezneme žádnou bonusovou plnou hru. Jediným bonusem je standardní pouzdro na optické disky.

8800GTS-512MB-3

Balení jinak obsahuje veškerou potřebnou kabeláž a redukce. Přítomno je samozřejmě základní CD s ovladači. Samotná karta je v referenčním provedení chladiče.

8800GTS-512MB-2

Chladič je na 8800GTS 512MB jiný než byl na 8800GT i starších 8800GTS, nicméně rozdíl bych spíše hledal ve tvaru vrchního plastového krytu. Samotná konstrukce chladiče je shodná. Jedná se samozřejmě o dvouslotové provedení.

8800GTS-512MB-1

    Na kartě jinak není mnoho zvláštního. Poměrně jednoduše vypadající PCB nese jádro G92 vyráběné 65nm výrobním procesem se 128 aktivními jednotkami. Kolem jádra je po jedné straně rozmístěno 512MB DDR3 paměti. ASUS kromě taktů nijak víc nepozměnil referenční provedení této karty. Dokonce pod jeho polepem chladiče lze jasně rozpoznat přelepený znak Nvidia. Přejděme tedy k samotnému testování ... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Testovací sestava a 3DMark06

Ještě než se pustíme do testování, je samozřejmě čas na to, představit naší testovací sestavu. Ta je výkonově stále nadstandardní záležitostí, ale na druhou stranu není přehnaně výkonná složená z cenově nedostupných komponent. Snažíme se o použitelné výsledky pro běžného uživatele.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-logo

Chlazení

Ninja Scythe +

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.

  • GF8800GTS 320MB - 169.25 
  • GF8800GTS 640MB - 169.25 
  • GF8800GTX 768MB - 169.25
  • GF8800Ultra 768MB - 169.25
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
  • HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
  • GF8800GT 512MB - 169.25
  • HD3850 256MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • HD2600XT - Catalyst 8.1
  • GF8600GT/S - 169.25
  • X1950PRO 512MB - Catalyst 8.1
  • HD3870 512MB - Catalyst 8.1(hotfix) 
  • ASUS GF8800GT 256MB - 169.25
  • ASUS GF8800GT 1GB - 169.25 
  • 8800GTS 512MB - 169.25
  •  Kde to šlo a byl čas, jsou grafické karty otestovány na nejnovějších oficiálních ovladačích. To se samozřejmě týká dnes nejzajímavějších grafik. Testovat se dnes bude v celkem 12 hrách, což je více než slušný vzorek her. Celkem 7 her je pod DirectX 9 a 5 her je pod Direct X10. Všechny hry jsou opatřeny posledním aktuálním patchem k datu vydání dnešní recenze.

    • 3DMark 06

    Takový test mimo. Dnes už tento benchmark je nahony vzdálen jakékoli herní skutečnosti.

    3D06

       Bohužel mnozí se podle něho rádi orientují a tak je tu tento test i nadále. Samozřejmě ale znovu upozorňuji, že tento test dnes vlastně neukazuje nic použitelného a rozdíly mezi grafikami neodpovídají situaci v herní realitě. Pojďme se tedy podívat na hry samotné ...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

    Jako první hru jsme si otestovali dnes minoritně používanou technologii v počítačových hrách - OpenGL. Zatím poslední hra na této technologii je Enemy Territory: Quake Wars - multiplayerová akce.

    ET

    Ani jedna z testovaných verzí 8800GTS 512MB nedokáže překonat 8800Ultra. Ve vyšším rozlišení jsou navíc patrné známky rychlého propadu výkonu kvůli omezené šířce sběrnice. 8800GT navíc není příliš daleko.

    (Gameplay video Enemy Territory: Quake Wars)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • STALKER (DX9)

    První DX9 hrou je oblíbený STALKER. Zanedlouho se dočkáme na stejném herním enginu postaveného pokračování této hry. Grafický engine je to celkem zvláštní, kromě toho, že snad vůbec neobsahuje AA, je při zapnutém adaptivním osvětlením značně náročný. Vypadá ale skutečně dobře.

    stalker

    Opět jen malé rozdíly proti 8800GT. TOP 8800GTS 512MB už ale dokáže se skoro vyrovnat 8800Ultra. Refereční model nepřekoná 8800GTX.

    (Stalker gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Oblivion (DX9)

    Starší herní engine, který ale bude v upravené podobě použit ještě pro očekávaný Fallout3. V plných detailech s HDR, které bylo dodáno později, má tato hra stále čím otestovat poslední grafické modely.

    oblivion

    Stejná situace jako u předchozího testu. Taktovaná 8800GTS TOP nabídne stejný výkon, jako 8800GTX. Na ultru ale nestačí. Refereční model se jen o málo dostává před 8800GT.

    (oblivion gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Test Drive Unlimited (DX9)

    Stále aktuální závodní hra, disponující parádním zpracováním prostředí a hlavně skvělým užitím HDR. Nastavení AF není v této hře k dispozici. Testujeme na plné detaily s HDR+4AA. Testováno je v příměstské oblasti, kde jsou hodnoty FPS průměrné.

    TDU

    Pozice karet se nemění ani v této hře. 8800GTS TOP zaostává za 8800Ultra, ale překonává 8800GTX. Referenční model zůstává pod 8800GTX.

    (Test Drive unlimited Gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Medal of Honor (DX9)

    Zde už nastupuje herní engine UT3. Moderní a hojně užívaný engine, který budeme mít v mnoha hrách. V našem případě jsme vyzkoušeli atmosférickou akci MoH. Testováno bylo ve venkovních scénách v plných detailech s AA/AF.

    MoH

    A opět znovu dokola, pozice karet 8800GTS vůči nejsilnější 8800GTX/Ultra zůstává nezměněna.

    (Medal of Honor: Airborne Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • The Witcher - Zaklínač (DX9)

     Na vaše přání (a protože jsem ji dohrál, tak vím proč), je tu test grafik v této nové hře. Z testování jsem měl trochu obavu, protože hra je technicky dost špatně udělaná. V pozdějších fázích při hraní co 25 minut spadne. Optimalizace jsou pro autory celkem neznámým pojem - i na nataktované 8800GTX se při větších soubojích hra škube! Testováno bylo na české verzi s posledním patchem.

    witcher

    Trochu změna. Před obě 8800GTS se dostává HD3870 512MB. Grafická karta za 5000 překonává o dva-tři tisíce dražší karty. To není moc dobrý výsledek. Tento herní engine je ale poněkud zvláštně optimalizovaný.

    (The Witcher - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Duty 4: MW (DX9)

    Ani dnes nebude chybět výkon v současné době jedné z nejoblíbenějších her, která kromě toho že je zábavná, ukazuje i to, jak je počítačové pirátství velký a vážný problém. Testováno bylo v plných detailech se vším všudy, co hra nabízí.

    cod4

    Ani jedna z testovaných verzí 8800GTS se nedokáže prosadit před starší 8800GTX/Ultra.

    (Call of Duty 4:MW - gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Juarez (DX10)

    Oblíbená hra z prostředí divokého západu je s DX10 patchem pravou výzvou moderních grafik. Rozhodně stojí za vyzkoušení. Testováno bylo bez AA/AF.

    coj

    Velice vyrovnaná situace, opět ale 8800GTS soupeří s výrazně levnějším Radeonem HD3870, který jim ve vyšším rozlišení uteče.

    (Call of Juarez - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Company of Heroes (DX10)

    Skvělá RTS, která rozhodně stojí za vyzkoušení. Hra může být rozšířena o DX10 patch, který si zvedá úroveň grafického zpracování, ale hra je také výrazně náročnější.

    coh

    Tahle hra zohledňuje více paměti na grafické kartě. Referenční 8800GTS se tak dostává výkonem pod 8800GT s 1GB GDDR. Ultra opět vítězí.

    (company of heroes - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • BioShock (DX10)

    V našem testu nemůže chybět tahle moderní akce. Opět se ale jedná o UT3 engine zde v DX10 zpracování. Testováno bylo v plných detailech. Hra je ale dobře optimalizována.

    bioshock

    8800GTS podává vyšší výkon než 8800GTX, na Ultru ale nestačí ani jeden z testovaných modelů.

    (BioShock - Gameplay) 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • World in Conflict (DX10)

    Další moderní strategická hra se skvělým grafickým zpracováním a využitím DX10 efektů. Náročnost tomu však odpovídá. Testováno bylo v plných detailech.

    wic

    Situace se opakuje i u další testované hry. 8800GTS končí těsně pod vrcholem. Tedy pod 8800Ultra.

    (World in Conflict - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Crysis (DX10)

    Samozřejmě nemůže chybět vizuálně nejdokonalejší hra současnosti. Crysis je vcelku dobře optimalizovanou hrou s využitím DX10. Testováno bylo s novým patchem. Oba výrobci grafik vydali aktuální ovladače zvyšující výkon právě v této hře.

    crysis

    8800GTS drží uctivý odstup za 8800Ultra. Referenční 8800GTS 512MB pak zaostává i za 8800GTX. A tímto máme výkonové testy za sebou a čekají nás testy provozních vlastností ...

    (Crisis - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Teploty, spotřeba, taktování

    Samozřejmě se dnes také podíváme na provozní vlastnosti testovaných karet. Jak se vede chladič na 8800GTS?

    teploty

    Teploty nejsou žádná tragédie, ale také žádný zázrak. Karta je průměrně hlučná. Chladič se projevuje stejně jako na starších modelech 8800GTS.

    spotreba

    Spotřeba je vzhledem k výkonu slušná, i když proti 8800GT je to pěkných pár Wattů navíc.

    watt-vykon

    Díky vysokému výkonu má karta i dobrý poměr výkonu za Watt. Zkusili jsme ještě přetaktování, ale u TOP modelu už to příliš nešlo. Teploty rostly příliš rychle. Navíc ani výkonu už to moc nepřinese. Co přinese přetaktování referenčního modelu na takty TOP verze, máte zaznamenáno v testech. Přejděme tedy k samotnému závěru.  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • ASUS 8800GTS 512MB - závěr a hodnocení

    A jsme opět na konci dalšího testu. Podívejme se na celkový výkon testovaných 8800GTS 512MB:

    vykon

    Referenční model 8800GTS 512MB se nedokáže výkonově zcela vyrovnat 8800GTX, ale zaostává jen o několik procent. Taktovaný model 8800GTS 512MB TOP už 8800GTX překoná, ale na 8800Ultra to nestačí s větším odstupem.

    cena

    Běžné ceny testovaných karet zachycuje další graf. Beru běžné standardní ceny, nikoliv nejnižší dohádatelné ceny.

    cena-vykon

    Jednoduchou matematickou operací pak dostáváme přesný poměr cena-výkon z našeho testu.

    celkem-2

    Posledním grafem, který uvádím je pak pro orientaci přesný výkonový rozdíl mezi testovanými modely a 8800GT 512MB. A nyní již můžeme hodnotit ...

    • Hodnocení

        8800GTS 512MB je výkonnou grafickou kartou. Bohužel ale přínos dalších 16ti výpočetních jednotek v jádře a vyšší takty neznamenají nějaký významný nárůst výkonu proti modelu 8800GT 512MB. Navíc ve většině hrách je ten přínos jen v řádech jednotek FPS a navíc vysoko nad hranicí hratelnosti. Bohužel 8800GTS 512MB trpí stejným problémem jako 8800GT 512MB - není to vhodná karta pro vyšší rozlišení. Díky úzké sběrnici 256 bit, klesá její výkon se stoupajícím rozlišením více. Standardně také nepřekoná starší 8800GTX/Ultra.

    8800GTS-512MB-4

        Investici do 8800GTS 512MB dobře zvažte. Tato karta se poměru cena-výkon 8800GT nebo HD3870 zdaleka rovnat nemůže. Přínos výkonu má proti 8800GT minimální, ale cena naroste o tisíce. Oněch 16 jednotek v jádře a vyšší taky si vyžádají celkem dost energie navíc. Pro majitele 8800GTX/Ultra se tak situace s vydáním 8800GTS 512MB vůbec nezměnila. V současné době je 8800GTS 512MB nejvýkonnější grafická karta NVIDIA, která je v produkci. Být tato karta za danou cenu na trhu zhruba před rokem, tak nadšením nespíme, ovšem v současné době jsou jen o trochu slabší karty k mání již za cenu kolem 5000-6000 korun a navíc 8800GTS 512MB přibyla konkurence, která je sice o něco dražší, ale také většinou podstatně výkonnější. 8800GTS 512MB je jen doplněním sortimentu modelů 8800, ale hlavní pozornost většiny zákazníků se bude oprávněně soustředit na model 8800GT nebo konkurenční HD3870, které jsou jen o málo slabší, ale znatelně úspornější a levnější. 

    Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

    asus-logo

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybicka v textu 2008-02-01 15:17:49
    avatar
    Citace:
    existence modelu 8800GTS 32MB a 640MB
    Jen to oprav a pak muj vzkaz smaz. Jdu to docist.
    Smoothie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Další chybičky 2008-02-01 16:57:17
    avatar
    Strana 1
    1. věta
    Dnes dáme popořádku jeden dluh. – do pořádku

    2. věta
    …GF8800GTS 512MB, s výkonnější… - přebytečná čárka

    3. odstavec
    …a vlastně až v dnes lze mluvit… - až dnes

    Strana 5
    Poslední odstavec
    TOP 8800GTS 512MB už ale dokáže se skoro vyrovnat 8800Ultra. – „se“ by mělo být před nebo za „už“, takto to zní kostrbatě

    Strana 6
    Poslední odstavec
    …nabídne stejný výkon, jako 8800GTX. – přebytečná čárka

    Strana 16
    1. odstavec
    Jak se vede chladič na 8800GTS? – si

    3. odstavec
    …pár Wattů navíc. – watty se píší s malým prvním písmenem

    4. odstavec
    …poměr výkonu za Watt. – viz předchozí

    Strana 17
    Hodnocení
    …dalších 16ti výpočetních… - vypisuje se pouze číslo => dalších 16 výpočetních
    …sběrnici 256 bit, klesá její… - přebytečná čárka

    nejedná se o kritiku, ale o snahu zlepšení úrovně článku
    klidně ten příspěvek smaž, ať se diskuse nezvrhne mimo téma
    Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:03:39
    avatar
    Ha jedno si přehlídnul. V tej tabulce je u 3870 že má 2512 MB paměti. (ale šiklo by se, že..)

    Tak mě napadá, jak mohou 3870 a 8800GT být skoro stejně výkonné když 1) R670 má SP taktovaný na frekvenci jádra a G92 na 2x frekvenci jádra 2) R670 má o 88 milionů tranzistorů méně než G92.
    Jak je možný, že tyhle grafiky spolu vůbec můžou soupeřit?
    Řekl bych, že na tom technickém pokroku ATi asi bude hodně..
    Škoda, že takhle na tom neni AMD.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:30:27
    avatar
    Nechápu lidi, kteří dávají záporné body někomu, kdo se snaží o zlepšení kvality článku. Dokazuje to, že v diskuzi jsou minimálně 4 (zatím) extra hlupáci.
    MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skoda ji 2008-02-01 15:42:05

    Kdyby byla za 6000 Kc tak by to byl hoooodne zajimavy pocin, takhle je to temer beznadejne kdyz uz jsou v prodeji 3870X2ky......
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 15:48:17
    avatar
    hey tak to si nemyslím!HD 3870X2 je o 3-4K dražší a s výkonem není až zas nějak strašně moc za ní .ale vydrž!brzy 8800GTS 512MB půjdou s cenou dolů!až na cenovou hladinu 8800GT!!chce to jen čekat..
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:44:46
    avatar
    X2ky sezenes za 9k popr 9,4k. 8800GTS 5112 zesezes za 6,9k az 7,4k. Osobne nevim nevim... Jako reseni mi to prijde rozhodne zajimavé.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:15:17
    avatar
    nejlevnejsi X2:

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=52747

    nejlevnejsi GTS:

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=52523

    GTS jeste skladem..na X2 se ceka..jinde nenakupuju proto jen CZC uvadim...hod link na X2 za 9 litru
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:31:45
    avatar
    alza má X2 levnější a co teprve Radim Štěpánec? ..
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:35:05
    avatar
    jo ale nedostupnou...na czc byla taky za stejnou cenu..ale to je predbezna cena po naskladneni se zvedne podle toho za kolik jim kartu finalne doda dodavatel..nepochybuju o tom ze i na alfe az budou dostupne tak budou stat aspon zezacatku pres 10 litru..na alze i tak stoji pres 10 litru..tech par drobnych neni rozdil..
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:40:00
    avatar
    alza má ještě skladem 4ks ráno měla 6 jenže kámoš a já jsme koupili tak jim to trošičku prořídlo .a Štěpanec měl také ještě dva kusy skladem nevím jak je to tedka ale ráno měl....
    Neznámý  2008-02-01 17:56:09

    alza ma skladem 2900pro za 3600,--, to cumim, kua skoro bych si jeste jednu vzal do crossfire, za ty prachy
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:08:02
    avatar
    asi máš na mysli 256bit edici že ano?nad tím bych už moc nepřemýšlel být tebou raději prodej tu co máš a koup nějakou 8800GT/HD3870 uděláš lépe.
    Neznámý  2008-02-01 18:53:02

    jo tak mas pravdu, sem nevedel, ze 256bit verze vubec je. ja chci r700 nebo neco takovyho . ceny dobry, ale ten vykon ... a zrovna 3870X2 v crysis taky nic moc, ach jo ... prvnce clovek ceka nez tu hru vubec vydaji, a pak zas ceka az vyjde hardware, na kterym to pojede naplno, )
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 01:43:34
    avatar
    Vykon v Crysis by mohl jeste rust diky ovladacum
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 06:17:36
    avatar
    Crysis běží na HD 3870X2 stejně jako na ultře vyjma AA.mě to příjde jako dostačující na HIGH pod 1920x1200 to jede plynule takže pohodka
    Neznámý  2008-02-02 12:50:39

    u 3870x2 snad jo, u single karet tomu uz neverim
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 21:44:07
    avatar
    njn ona je vsude nedostupna
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 15:44:47
    avatar
    konečně .na tuto recenzi jsem čekal dlouho a jak je vidět čekání se oplatilo .vážně pěkná recenze .jak tak vidím DD dokonce sehnal HD 3870X2 od Asusu..Že ty musíš mít vždy něco spešl mě se povedla sehnat jen obyčajná Sapphirka
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dosť zvláštne výsledky 2008-02-01 16:11:38
    avatar
    Pekný test, ale je veľmi zvláštne že tieto výsledky sa niekedy až dosť líšia od tých čo sú na extrahardware.cz. Tu sú tie grafy celkom dobre vyrovnané a také rozdiely medzi Ultrou a 3870 sú celkom malé, ale na tom hore menovanom webe niekedy nVidia karty dosť vedú a to v dosť hrách a vyšším náskokom ako tu. Viem že používajú niekde iné rozlíšenia a nastavenia a aj iný procesor, ale tie rozdiely sú dosť veľké na to že sú to rovnaké karty s rovnakými ovládačmi. Tu sú ATi karty na tom podľa mňa dosť dobre, respektívne Nvidia by mala v niektorých testoch dosť viesť.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:24:39
    avatar
    na extrahardware používají za a)benchmarky a za b)nikdy nevíš jakou část hry kdo testuje a v jakém nastavení.
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:34:36
    avatar
    Tak dobre ale rovnaké podmienky by mali mať všetky karty a nVidia niekde dosť vedie nad ATi. Určite sa v rovnakých pasážach testujú aj tu karty, ale tie rozdiely sú na extra... dosť veľké.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:06:25
    avatar
    spise tady jsou dost male srovnej si to klidne s anandtech nebo tomshardware
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:09:59
    avatar
    a DD tady uvadi jakou cast presne testuje a jak testuje???ten popis testovani je na extrahardware rozhodne podrobnejsi nez tady ale zase treba HWmag uvadi jen hole grafy bez textu...presnou pasaz i nastaveni a zpusob testovani pise ke grafum co vim tak z ceskych webu jen pctuning
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:23:58
    avatar
    Tu sú fakt malé rozdiely aj na anandtechu sú dosť iné výsledky ako tu. Tak potom čomu treba veriť . Ak si pozrieš výsledky v 3DMarku 2006 a teraz nemyslím celkový počet bodov ale FPS v testoch SM2.0/3.0 tak sú GT a 3870 skoro rovnako výkonné. Tam by sa dalo povedať že sú to vyrovnané karty ale herných testoch niekedy dosť GT vedie. Ja neviem možno DD testuje v nejakých menej graficky náročných leveloch a iný v náročnejších a tam 3870 stráca dych.
    Poviem príklad teraz som na mojej zostave(viď. profil) hral Crysis v 1024x768 takmer všetko na LOW a hra išla celkom v pohode cca 25FPS a viac niekedy menej, až do kým som sa nedostal do levelu kde je Nomád v beztiažovom stave a tam som mal len nejakých 6-10FPS a to som mal už nervy.
    Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 10:42:34
    avatar
    Na PCT poslední dobou pohlížím jako na nechutný plátek. Přijde mi, že ať dělají jakoukoliv recenzi na cokoliv, dostanou za to vždy slušně zaplaceno, protože dotyčná věc je vždy vychvalována až do nebes. Na weby o HW kromě ddworldu chodím na hwmag, na extrahardware, ale bohužel jsem se ještě nedokopal k tomu, abych přestal chodit na PCT. Ale poslední dobou opravdu nevím, čemu věřit - v grafech z HWMagu i z EXHW dostává libovolný Radeon většinou opravdu hodně na frak.. A to mi ty weby nepřijdou nijak nakloněné k nVidii. Ohledně grafů se mi ale nelíbí, že je zde vždy uvedena napřed firma, co vyrobila kartu, takže nejde prolítnout graf a zjistit, jestli je hra optimalizována pro ATI nebo nVidiu. Bylo by lepší uvádět GeForce xxxxx a Radeon xxxxx, v závorce výrobce, taky bych testovanou věc zvýraznil nejen na textu, ale i v grafu.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 16:08:07
    avatar
    no de to s nim pekne z kopce..ale v recenzi HD3870X2 sem nic proti ati nepostrehnul...holt ale fanatici si vzdycky neco najdou...ze treba lost planet testuje i s AA a bez nej (takze 6 grafu) pry jenom proto ze tam ati dostava na prdel..a tam kde ati vyhrava jsou jen 3 grafy kdyz to je ve hrach UT3 a bioshock ktere jaksi AA nepodporuji...a ze je tam 6 grafu ze supreme commandera kde ati jednoznacne vyhrava..nebo 5 ze 6 grafu vyhrava u CoH to je uz nezajima

    btw je to uplne to samy jak DD tady testuje call of juarez kterej je pro ati to co lost planet pro nvidii
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 17:44:43
    avatar
    no každý testujeme jiným způsbem na jiné sestavě a jiné pasáže hry, když to nejsou timedema. Nicméně za svými výsledky si stojím, navíc se snažím testovat v použitelných nastaveních ... ve vyšších rolišeních vypínám AA protože kromě snížení ýkonu do vyššího rozlišení žádnou orazovou kvalitu nepřidává ..
    Neznámý  2008-02-02 18:19:48

    2x nebo 4x aa kvalitu trochu zvedne, na lcd si totiz nemuzu zvednout rozliseni, abych nepotreboval aa, ale je pravda ze behem hrani je rozdil stezi viditelnej, za tu ztratu vykonu to mnohdy nestoji.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:12:19
    avatar
    slusna recenze ale oproti recenzi stejne karty na extrahardware nic moc..

    a DD nechces neco udelat s temi grafy??jeste kdyz uz mas v jednom hodnoty pro 2 rozliseni tak ta prehlednost je priserna..jednoduchy a prehledny grafy jsou mnohem lepsi..neco ve stylu anandtechu nebo extrahardware (i kdyz tam maj uz moc barvicek) by tu sedelo vic
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:23:57

    No mě se zdálo že na Extrahardware dostala HD3870 512MB hrozně na prdel od 8800GT 512MB, docela mi to přišlo divný.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:30:03
    avatar
    ehm taky jako čumím jenže když jsem měl možnost vidět 8800GT proti HD 3870 na vlastní oči tak ty karty jsou výkonem téměr na tom stejně .kdo ví jak to oni testují.
    Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:25:49
    avatar
    Zkus zapnout 4xAA .
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 17:07:48
    avatar
    zkus to zpochybnit primo u nich na webumirek ti urcite rad vsechno objasni
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 17:42:37
    avatar
    nic moc? No alespoň mám dvě rozlišení .... ty grafy jsou u mě v pořádku zkusím je trochu zvětšit aby ses v tom vyznal ...
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:09:01
    avatar
    Moje GTX se pořád nemusí stydět Jde to mimo mísu,ale poradte potřebuju tichý 80gb disk.
    Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 16:46:56
    avatar
    A co pak moje 7600gt?
    falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:45:43
    avatar
    Tichou 80Gb neporadim, sezen si jedoplotnovy 160GB WD nebo Samsung...
    pet.z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slabý procesor 2008-02-01 18:22:26

    kdyby ty testy byly dělány na silnějším procesoru tak by ty rozdíly byly větší. Takhle ty grafiky nejedou naplno, protože když se dívám na jiné testy tak tam jsou rozdíly větší.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:27:23
    avatar
    ne nejsou. jen oni ty testy provádějí jiným způsobem. athlon x2 na 3200MHz již 100%není brdou to ti mohu zapřísáhnout.sice nějaký Core Duo na 3400MHz by tomu slušel o něco více ale jen zanedbatelně
    Anonymní  2008-02-01 18:26:38

    No já si osobně taky myslím že ten procák je na to "slabý" a s něčím výkonějším by ty rozdíly byly mnohem větší. Ale pochybuju že DD dělá všechny ty testy znovu. A poku ne, tak se zachovává stejná sestava, aby to bylo porovnatelné.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 18:32:03
    avatar
    podle mojích zkušeností je dostačující...taky jsem si myslel jak nebude veliký rozdíl mezi 3,4GHz a 3,8GHz a jak sem čuměl že rozdíl je téměř nulový u recenzování wolfdale.ale tak je to jen otázkou názoru...
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SIlnejsi procak 2008-02-01 21:03:04
    avatar
    rozidiely medzi 6000+ @3,2 GHZ a nejakym rovnako taktovanym stvorjadrovym intelom by sa preukazali ale ne velmi velke a cim vetsie rozlisenie tym by boly mensie a ta 6000+ sa nebude lisit od bezne predavanych core2duo vo vysledkov v hrach a ruku na srdce kto ma nejaky nadupany quad procesor alebo silaene taktnute core2duo, urcite taky su ale vela ich nieje a myslim si ze vetsina procesorov citatelov nieje o moc silnejsia ako dd-ho 6000+ (urcite niekto nieco vykonnejsie ma ale na testy tento procesor staci)
    Hyjena [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GeForce 8800 GTS 2008-02-01 22:26:51
    avatar
    Myslím, že 8800GTS je velice slušná volba! Dlouho jsem přemýšlel o nové grafice. Nejprve jsem uvažoval o koupi HD3870 slušný výkon za slušné peníze, pak mně zaujala svým výkonem 8800GT přeci jen o nějakých tech pár FPS navíc a nakonec protože preferuji dvouslotové chlazení, tedy to, že karta lifruje teplý vzduch pryč z kejsu, kde se potí přetaktovaný CPU jsem podlehl BFG 8800GTS 512MB OC za 7.900,- výkonově na úrovni 8800 GTX za lepší peníz. Jsem spokojen a mohu doporučit!
    Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon HD 3870 2008-02-02 16:15:56
    avatar
    No pokud vim, tak 3870 ma taky dvouslotovy chlazeni, ktery lifruje horky vzduch ven z PC (pokud nepocitam ten nejlevnejsi jednoslotovej sunt od sapphiru ), je o vic jak 2,5 litru levnejsi a ma podstatne nizsi spotrebu . Takze pokud ti tech par fps (ktery bys bez frapsu stejne nepoznal ) stoji za ty prachy... Znam tyhle nadsence ktery chtej to nej, ackoli to k nicemu neni, nastesti sem z toho uz vyrost.
    Kdybys radsi setril nase zivotni prostredi
    Hyjena [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-04 17:06:06
    avatar
    .. kartu jsem kupoval před cca 14 dny a rozhodl jsem se pro ni protože je opravdu o něco výkonější, a proto že nemá takové propady ve výkonu při zapnutém vyhlazování ve vysokých rozlišeních, nehodlám čekat na odladění ovladačů.
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-01 22:42:59
    avatar
    Pekná recenzia, ešte pridať 3870 X2 a bude to nice . .. . ..hmm ja som z toho jelen ...... tolko webov a pomerne protichodné grafy o 3870 X2 ... ja si počkam na recenziu od DD-ho
    Neznámý  2008-02-02 12:57:41

    jj ty vysledky sou nekde dost ruzny, vsimnul sem si toho u call of duty 4(pekna blbost ta hra ), taky uz koukam, na jakejch win to testujou.
    Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 16:21:45
    avatar
    Snad se DD nenecha zvyklat a otestuje 3870X2 na ovladacich 8-2, ty soucasny tusim tuhle kartu ani oficialne nepodporuji, s novymi ovladaci by to melo byt mnohem lepsi (staci vzpomenout na 3870, u X2 to bude diky crossfire jeste mnohem markantnejsi). Mit test o 14 dni driv je sice super, ale kartu si vetsinou clovek kupuje na vic jak 14 dni a pockat se vetsinou vyplati
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 17:41:39
    avatar
    mám betaverzi C8.2 na tom je otestována X2
    Hyjena [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-04 17:02:34
    avatar
    ..čekat? Na co? Teď vydá novou kartu nVidia taky by jsi na ní čekal .. čekat je nesmysl, neušetříš tak jako tak, to co koupíš už za 14 dní je staré a hodnota je daleko nižší než při koupi! Pokud bych měl na něco lepšího čekat tak jen a jen čekám ...
    cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 17:17:11
    avatar
    no já bych ze všeho nejvíc uvítal test hd3850 s 512mb pamětí
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x cf 2008-02-02 17:36:42
    avatar
    no ja som zvedavy kedy budu ovladace s podporou quad crossfire (crosfireX) moja doska to podporuje ale ovladace nikde(aj tak si to asi nekupim :-))) ale predsa )
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 17:41:00
    avatar
    crossfire funguje celke ok,quadcrossfire v současnoti nefunguje. není to zatím priorita, ale maká se natom .... prioritou je odladění fungován dvoujader ...
    MatoCore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD3870 vs 8800gt 2008-02-02 18:51:19
    avatar
    Joj.....Dobry testik ale chybaju mi to testy vo Wide rozliseni,predsa uz dnes väcsina hracov hraje na wide a budu este pribudat preto by som ocenil testy v rozliseni 1440x900 a 1680x1050.Ale inak OK a som rad ze tu sa ukazal ozajstny rozdiel medzi 3870 a 8800gt ktory je skoro minimalny a verim ze o take 2-3 mesiace vyladenim ovladacov bude 8800gt radovo dostavat na frak od HD3870.Podla mna tomu nebude inak ako 7950gt vs x1950 od ati.Po vydani bola valcovana 7950 v kazdej hre a po par mesiacoch sa ukazal potencial ati.Takze ci je 8800gt skutocne vykonejsia ukaze cas..................
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:02:29
    avatar
    testujeme základní rozlišení, širokouhla ne .... ale je to jedno .... berte jako že 1280x1024 je 1440x900 a 1620x1200 he 1680x1050 ten výkon se lišit bude naprosto minimálně .... uvažuji o tom, že si pořídíme LCD ale zatím mám velmi kvalitní CRT tak testujeme na normální nrozlišeních ... ale výsledky to nijak neovlivňujue ...
    MatoCore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wide 2008-02-03 13:19:43
    avatar
    No boli by ste prekvapeny ze ano lebo pokial je hra ro bena naozaj wide tj.zobrazuje viac ako nonwide tak ma zobrazena plocha viac polygonov a zatazuje viac graficku kartu
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:03:09
    avatar
    architektura RV670 uz tu je od vydani R600 a ten vykon se moc nezvedl...spise jen opravily bugy takze se zvysenim vykonu rozhodne nepocitej jako u x19xx uz rozhodne nepocitej
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:12:57
    avatar
    ale prosímtě, je vidět, že si nic netestoval pravidelně netestuješ a vůbec nevíš o čem mluvíš. Ovladače s R600 dokázali hodně, po vydání stěží překonávala 8800GTS 640MB, postupem času se dotáhla na dohled 8800GTX, dnes RV670 zcela vyrovnaně soupeří výkonově s G92 má výrazně nižší spotřebu ve 3D atd. Zvyšování výkonu u RV670 bude porkačovat hlavně co se duálních karet týká. Naopak ten výkon bude růst a roste více než u X19xx ...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:20:10
    avatar
    prej vyrazne nizsi spotreba ve 3D???kde si to sebral?? ve 3D je 3870 o neco malo zravejsi nez 8800GT..jediny co zmakli je ze opravily bugy jinak ten vykon tak razantne jako u x19xx rozhodne neroste..3870 je porad o 10-15% pomalejsi nez 8800GT..jenom na tvym webu neni

    co se dualnich karet tyce tak tam se to tyka efektivity CF a SLI a tam se vykon bude zvysovat..ale pouze u her kde SLI a CF moc dobre nefunguje..tam kde funguje uz ted tak se vykon moc nezvysi
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:44:47
    avatar
    BTW, myslel jsem samozřejmě ve 2D .. překlep. rozhodně není o 10-15% pomalejší, lžeš schválně?... maximální rozdíl je 10% v rámci všech webů ... reálný je ale kolem 5-2% maximálně ....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:30:12
    avatar
    treba z testu 8800GTS na extrahardware je rozdil mezi 8800GT a HD3870 v prumernych fps ze vsech testovanych her 11%...

    test 3870X2 na anandtechu..jenom v bishocku je radeon max o 10% vykonejsi..v cod4 nebo oblivionu ci world in conflict ale vyhrava 8800GT a to v nekterych pripadech i o 25-30%..v crysis o 20% v 1680x1050 jenom v ut3 se jeste drzi zhruba nastejno...takze jak pocitam tak pocitam ten rozdil mi tam cca tech 15% ve vysledku dela

    jenom na tvym jedinym webu ze vsech vidim takle maly rozdily...zadnej propad HD3870 pri 4x AA ktery radeon nezvlada (spise 8800 zvlada moc dobre) atd...
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:46:50

    Tak mám za sebou pár hodin se Sapphire HD2600XT a musím říct, že moje mínění o ATI kartách je zase tak o mil.% dole. :-)
    Absolutně ani jedna hra nešla spustit, nejdál jsem došel ve Fantasy Wars s posledníma ovladačema a hotfixem na AGP a to do prvních 3 vteřin úvodního souboje s démonem. :-)
    Jak jsem se dočetl (bohužel až po koupi) na czechcomp. má tento problém asi tak 3/4 lidí z velmi obsáhlé diskuze zvláště s via KT600 a 800.
    Teď už jenom doufám, že mi jí v alze čenžnou za 7600GT když už jsem tam utratil přes 200 kolíků bez jediné reklamace. :-) Jestli ne, tak slibuju, že GK zemře velmi brutální a bolestivou smrtí, čert vem 2 200!!!
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:53:41
    avatar
    no já nechápu jedno, jak si můžeš koupit cokoli takhle nového bez ověření toho zda ti to bude fungovat, zvlášť když víš že máš poněkud prehistorický Hardware ... takže promiň ale tvoje chyba. ATI nemusí garantovat funkčnost na starých čipsetech, můžeme být rádi, že vůbec nějaké AGP karty ještě jsou, Nvidia třeba už skončila úplně s AGP. ATI udělá ještě HD3xxx
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:56:56

    To je PC na chatu a nějaké velké nároky na něj nemám. Ale když na tom nejde spustit ani jedna hra tak to je vážně síla.
    Víš proč jsem si myslel, že to bude fungovat? Protože NV funguje vždycky a já si holt myslel, že ATI už ty ovladače má alespoň trochu zmáknutý.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:01:42
    avatar
    nejde o ovladače ATI .... v tvém případě jde třeba i o podporu čipsetu se kterým ATI nemusí mít nic společného. Ty hra jinak na HD2600 určitě jdou .... prostě nové karty jsou dávno nativně PCIexpress, AGP podpora se řeší přes můstek, ten nemusí fungovat na všedch starších čipsetech prostě se to nedá udělat pro všechny... takže rozhodně bych neřekl že je to jen chyba ATI ....
    Hydra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 13:18:55

    Promiň jestli se pletu, ale předpokládam že používáš ovladače novější než 7.7 a ty bohužel mají problém v kombinaci HD grafik na AGP. ATI o tom ví a snaží se to řešit. Někde jsem to čet, ale už nevim kde.(můžu to zkusit najít).
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:00:42
    avatar
    Naprostej souhlas - pokud ma nekdo takovej muzealni kousek tak by si mel uvedomit ze jednak muzou upgrady na novej HW zpusobit problemy a jednak to prakticky nema smysl a je mnohem lepsi postavit novi PC.
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:40:20
    avatar
    Tak nač potom ATi vydává karty s AGP? Rada, že si má tedy koupit novější je opravdu povedený šprým. Jinými slovy AGP karty od ATi jsou podvod na zákazníky? To snad ne...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:46:43
    avatar
    ATI ale AGP karty nevydává udělalo jen můstek, který to umožňuje, a funguje na většině čipových sad, karty vyrábějí výrobci karet ...
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:53:36
    avatar
    Tak potom výrobci záměrně sabotují ATI, pravděpodobně podplácení nVidií a Hulánem, který na svém webu škemrá o příspěvky, i když vydělává 100 kolíků měsíčně.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:03:40
    avatar
    no to já nevim, nicméně výrobci ani ATI by nedělali něco, co by většinou nefungovalo, takže problém bude asi jinde

    BTW: snad DDworld taky bude něco nvydělávat, opravdu těžko se něco na něm pak vylepšuje
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:50:27
    avatar
    Ty se aspoň nechlubíš, jak seš skvělej a každý kdo nesouhlasí je pitomec jestli jsem tě někdy přirovnával k Hulánovi, pak se omlouvám. Pitomec jsem já.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:32:34
    avatar
    tohle si snad zarámuju - BTW díky to se pak pracuje o dost lépe
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:33:33
    avatar
    to by chtelo novinku o tom ze radeony HD2600 spatne funguji na spouste zakladnich deskach s AGP...urcite by byla pro spoustu lidi prinosnejsi nez naky fake emaily od nvidie...

    tohle je opravdu problem ati...kdyby to nefungovalo u nvidie tak urcite na ni nadavas...primo v tomhle se da lehce poznat tvoje "nestranost"
    Anonymní  2008-02-02 22:42:48

    K tomu bych se přidal. Vydávat nové karty s AGP a tvrdit, že za nekompatibilitu se základníma deskama můžou výrobci základních desek a chipsetů, to je teda ba hlavu. AGP tu je už sakra dlouho, a vsadím boty, že nativní AGP karty v těch deskách fungují bez problémů. To je jen důkazem že chyba je někde kolem převodního můstku ATI
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:48:47
    avatar
    no kazdopadne sem rad ze se to tu objevilo...bratranec si chce ve svym uz velmi obstaroznim pc (athlon 2500+, 1gb ram) vymenit geforce mx 440 za nejakou lepsi kartu (samo ze agp)..ma rodinu s malyma detma takze zadny delo nepotrebuje..jen aby mu to par aspon starsich her zvladlo..doporucoval sem mu radeon hd2600 protoze se prodava jenom o malo draz nez 7600gs a je o mnoho vykonejsi...no ted vidim ze 7600gs bude urcite lepsi volba..k jeho pc bude i tak vice nez dobra a hlavne je to jistota
    Anonymní  2008-02-02 22:59:42

    jako seženeš i 7600GT

    Odkaz
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:06:08
    avatar
    znacku twintech neznam..nepusobi moc duveryhodne..stejne ale myslim ze 7600gs bude k tomu pc stacit i tak dobre nebo mu jeste soupnu 6800gt co mam ve starym pc kteryho se ale tedka budu zbavovat a kupovat misto nej druhej novej stroj
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 11:55:07
    avatar
    twintech je v pohodě.jen není v Evropě moc znám xD
    digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 13:21:25
    avatar
    tak něco podobnýho má synovec a HD2600 co se tam nastěhovala o vánoce mu tam šlape uplně nádherně jinak to že to na KT600 nemaká je asi věčnej problem tam dělalo problemy celkem hodně karet
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:40:57
    avatar
    no to je problém, a na jakých deskách AGP a s čím konkrétně je problém? Určitě to není problém všech desek atd, takže nemůžeš to napsat obecně .... BTW: neboj, kdybych zahlédl konkrétní ověřený sezsnam, určitě tu už vysí bez ohledu na značku ... BTW? u Nviide se zase v poslední době rojí problémy o problémech PCie2.0 grafik s Pcie 1.1 deskami, bohužel opět o tom těžko můžeš napsat nějakou ´varující aktualitu, když nevíme, s kterými deskami je problém ... kdyby o tom někde někdo napsal a ověřil to už je to tu taky ... sorry, ale prostě vyčítáte mi že píši neověřené fámy a spekulace, já vám říkám že to neděláme, ale najednou by se vám ty nekompletní informace, neověřenné a spekulativní hodí jo?
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:45:37
    avatar
    famy a spekulace tu pisete velmi casto sic nepochazeji z tve hlavy..vzdycky tam ale neco sveho pridas a casto to stoji za to treba tenkrat s tym radeonem 3870
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:47:41
    avatar
    fakt? byl jsi tady v posledních měsícícch .... ?
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 19:59:45

    Jo a co bys tak hledal na deskách co mají AGP za zázračný hardware to by mě zajímalo. Jednou dělám karty na AGP, tak počítám s tím co tyhle desky a konfigurace můžou obsahovat.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:05:21
    avatar
    nj, a co když jeden výrobce čipsetu někde udělal chybu a udělal něco jinnak a jiní ne ?
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:06:46

    No první tu byl ten chipset, né?
    Když to ATI takto ABSOLUTNĚ nefunguje. Tak je to nejmenší to napsat na krabici. Stejně jako se třeba uvádí potřeba napájení apod. Ati ale dělá jak je všechno OK a easy a pak to nefunguje.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:14:58
    avatar
    Klidne si tu kartu treba rozdupej - schvalne co budes delat kdyz tam vrazis tu NV 7600 a budes mit ten samej problem - pak to urcite bude spiknuti ATI ze jo ???
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:20:42

    Nenašel jsem žádné stížnosti na 7600GT, narozdíl od spousty zoufalých lidí se 2600XT. Takže myslím že to asi bude trochu jinak. :-)
    A k čemu si myslíš, že je HERNÍ GRAFICKÁ karta, na který se nedá zahrát ANI JEDNA HRA?
    Jsem silnej, rozmačkám ji v ruce. :-)
    Anonymní  2008-02-02 20:24:26

    Problémy s ATI drivery mohu jen povtrdit. A zdůrazňuju, že teď mluvím o Windows
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:36:02
    avatar
    hmm ... zajímavý testuji desítky karet ATI i NV a s problémy s ovladači jsem se nesetkal s tak vážnými, že by něco nešlo... kdepak asi bude chyba
    TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:40:12

    Víš právě takovéto tvoje hlášky mě přesvědčili o tom, jak je všechno s ATI OK a easy. :-) Kdybys viděl co mi to udělalo třeba s oblivionem. :-) Skoro všechny ikonky měli svojí vlastní malinkatou kopii v levém horním rohu sebe sama a indikátory zdraví a many byli jenom do půlky. Po dvou krocích mi začal blikat monitor z režimu stand.by do ON a PC bylo mrtvé. :-)
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:03:09
    avatar
    no faktem je že testuji, na nových sestavách a s novými modernímo komponenty, tak hold naše zkušenosti se mohou lišit, prost+ na AGP čipsetech netestuji
    Anonymní  2008-02-02 21:10:17

    A na té super nové sestavě, očekáváš, že se výkon bude zvyšovat díky zlepšujícím ovladačům?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:14:25
    avatar
    jako dycky
    Anonymní  2008-02-02 21:18:30

    No tak skvělý nárůst výkonu se zlepšujícími ovladači nedokazuje nic jiného, než že v době vydání stojí ovladače za hovno.

    Těžko můžeš očekávat, že kvalitně napsaný driver půjde dramaticky zlepšit Kvalitní driver prostě podává výkon nelépe na max.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:34:06
    avatar
    problém je, že neexistuje kvalitně napsaný driver ) u ničeho
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:45:17
    avatar
    To už jsem tu psal a zase mi nadávali do nvidiotů, nevím proč riskuješ to samé. Pokud se zvyšuje výkon karty na staré hře, je to jen o tom, že ovladače jsou odfláknuté a ten slavný "potenciál" je jen o neschopnosti ATI. Nehledě na to, že zvyšování výkonu už se traduje tak nějak automaticky, v době ATi 9XXX to byla pravda, ještě u X19XX to byla pravda, ale od té doby se výjkon karet ATi od karet nVidie nijak výrazně nevzdaluje, ATI je slabší za lepší cenu, keci o tom, jak 2900XT dotáhla GTX už snad nežere ani Stratos.
    Anonymní  2008-02-02 22:15:13

    Mě tu nadávajído nVidiotů každý týden minimálně jednou. A to jsem si za celou dobu koupil jednu jedinou Geforce Asi ten svůj nVidiotisus zanedbávám
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:37:56
    avatar
    Asi jo. Kdyby ATI měla stejně kvalitní ovladače jako nVidia , asi by měla i lepší karty, to je bez diskuze. Škoda.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:45:08
    avatar
    No mě zase někteří nadávají do fanATIka a přitom mám doma aktuálně všechny grafiky značky Nvidia
    Anonymní  2008-02-03 07:36:20

    Fakt? Tak to jsem skutečně nečekal. Tos mě překvapil!
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:23:23
    avatar
    Momentálně mi trůní doma ... GF5500, GF7600GS DDR3, GF8800GTX. V jednom PC mám tedy 690G. no prostě fanATIk, jak vyšitý co?
    Anonymní  2008-02-03 18:29:04

    No ale teď mezi námi děvčaty. Svého favorita, kterému uvnitř alespoň trochu fandíš máš, ne? Nemusíš říkat, který to je.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:54:01
    avatar
    no já fandím tomu nejvýkonějšímu a technologicky nejpokročilejšímu v současnosti je muj favorit HD3870 X2, tu vyměním nejspíše za svou 8800GTX
    Anonymní  2008-02-02 20:40:47

    Nevím. Kliknout na .exe snad ještě umím. Problémy jsem zaznamenal u ATI X1650 Pro - testoval jsem já na svém PC a po nezdaru jsem ji podstrčil kolegovi. Stejný výsledek. Vyšečily to nějaké upravené omega-drivers Takže kde asi byl problém?

    Podobné zkušenosti s HD2600Pro. není žádné tajemství, že ATI ovladače se velmi dynamicky mění. Kdybych měl použít oblíbenou větičku fanošků ATI, řekl bych, že zrají jak víno. Což ale neznamená nic jiného, než že ATI vydá drivery nedodělané a pak je opravuje za pochodu
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:27:17
    avatar
    jn čučo z kauflandu za 10kč je za rok je taky stejně chutné jako sklepmistr
    Anonymní  2008-02-02 20:28:24

    Já měl opačný problém. Na AMD 690G jsem ani za boha nemohl rozchodit 8600GT. Deska letěla okamžitě pryč a vrátil jsem se k nForce. Podotýkám, že ta grafika jede bez problému i na Intel P35

    V posldní době mám z chipsetů AMD dost rozporuplné pocity. Asi bych jim měl hodně co vytknout.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 20:34:18
    avatar
    no zajímavé že poslední čipsety AMD jsou velmi dobře hodnoceny všude a nikde jsem nenašel něco co by jim nělkdo vytýkal ... takže fakt nevím co jim chceš vytýkat ty BTW: mě ta karta 8800GT na 690G chodí úplně normálně ...
    Anonymní  2008-02-02 20:47:58

    No. na mé tvrzení, že vyýrobci desek si stěžují na mizerný prodej AMD chipsetů (770+790X+790FX) jsi mi psal jsi mi, že AMD chipsety se prodávají dobře. A Teď říkáš jak jsou dobře hodnocené

    Dneska jsem hledal něco na webu AMD. Víš kolik modelů desek se vyrábí s tvým oblíbeným AMD 790X?

    3 ! slovy tři! Z toho ECS se k nám nedodává a bůh ví co je to za výrobce, MSI nezvládá Phenomy a zůstal jen Gigabyte, jehož cena je mírně řečeno úsměvná! To je tedy úspěch jak mraky, jen co ti povím. Pohledem do ceníků se pak dá zjistit, že mnoho modelů s AMD chipsetem, zejména 770 a 790X se doprodalo, a další jsou pouze na objednávku nebo vůbec.

    A co bych vytknul? Třeba nechápu, proč AMD nepoužívá HT mezi můstky chipsetu, jak to dělá nVidia. Místo toho stčí mezi NB a SB PCIe4x linku, které vznešeně říká A-link. Mezi námi děvčaty, Intel dělá stejnou hovadinu.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:02:12
    avatar
    No já jsem ale také říkal, že se špatným prodejům AMD790FX a X nedivím, hlavními tahouny jsou 690G a 780G které jsou nesmírně oblíbeny ... a zvyšují zájem o PC a levné procesory obecně ...
    Anonymní  2008-02-02 21:09:24

    S tím souhlasím. To co AMD táhne nahoru jsou integrované grafiky. Ty jsou fakt povedené. Ovšem Mainstream a high-end....

    Vidíš. AMD 790FX měl být taháíkem. Aspoň takhle to očekávali. Proto je hromada modelů s AMD790FX, a skoro nic s AMD790X. S 790X si následkem toho skutečně nemáš téměř co koupit.

    Já už to skoro vidím tak, že jestli se v budoucnu Phenom povede, a bude za zajímavou cenu, tak budu upgradovat na AMD+nForce. Všechno hezky s HT linkem
    Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-07 00:55:47
    avatar
    No ja se ti ani nedivim, ja jsem to ak mel od nForce2 a byl jsem spokojenej.Az rok 2007 me donutil prejit na intel a malem i na jeho chpset 965 od Gigabyte DQ6 a ta stala za prd a jsem zase na Nforce.Jen jsem doufal ze touhle dobou budu zdimat AMD.Jenze oni nemaji co dat a K8 uz je mrtve.A co se tyka ECS to se knam dovazelo a hodne se SiS chipsety.Jak je to ted netusim.elmi levne a po roce odchazeli.Neco jako byl Asrock kdyz zacal a MSI dnes.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:31:24
    avatar
    víš proč se 790xx vyrábí tak málo? proto je o ně stejně nevalný zájem jako o 780i SLI-téměř nulový takže výrobci zatím nemají důvod je pouštět do světa.ale neboj situace se změní jak dze budou levné verze K10 to pak ty desky půjdou na dračku...
    Anonymní  2008-02-02 22:40:30

    No von je nulový zájem i o AMD 770, což by měl být chipset pro masy, stejně jako levnější kousky s 790x
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 22:47:53
    avatar
    se nediv. Pro X2 věšina lidí jako hnízdo bere 690G nebo nějaký NV chipset(možná že i ATI3200).myslím si že chvíle těchto chipsetu nadejde společně s Phenomy........
    Anonymní  2008-02-02 22:55:59

    A Phenomy, myslím tím pořádné, tady ještě dlouho nebudou. To se můžem vsadit.

    BTW. Měl jsem Gigabyte GA-MA69G-S3H. A můžů svědomitě říct, že odfláknutější a horší desku jsem neměl za celý život
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:09:51
    avatar
    O tom není sporu že Phenomy jsou daleko .ale časem zde budou a pokut 45nm výrobní proces umožní vysoko taktované verze (alespon 3200MHz)+dobré OC alespon na 3600MHz tak to bude bomba(samo že bude muset být nasazena příznívá cena).Ano Phenomy jsou daleko jsou třeba i nepatrně slabší jako konkurence od Intelu ale mě se líbi.Jsem jejich příznivcem a věřím že časem si své zákazníky najdou ostatně 400 000ks je již prodáno a to není vůbec špatný na těch pár dní co byli na trhu .Gigabyte moc nemám v lásce měl jsem Gigabyte X38 DS5 a hrůza děs horor!Horšího vergla jsem nezažil snad ani u desek s chipsety VIA a spol v prehistorických časech.Hold desky s montážní linky Gigabyte bývají poměrně zmetkolojdní-některé bohužel....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:22:32
    avatar
    400 000 bylo prodano vsech procesoru architektury K10..nejvetsi procento maji prave serverove barcelony..phenomu se prodalo minimum...dobre OC z 3,2GHz na 3,6GHz???
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:37:55
    avatar
    neber to tak doslovně..pro dnešek končím jsem upracovanej zatím čau
    Anonymní  2008-02-03 07:38:29

    No já mám P35 DS3 A nemůžu si stěžovat. Každopádně nejsi první, kdo nadává na Gigabyte Desky. Podle mě je navíc ještě rozdíl deska pro AMD a Intel. Ty pro AMD mají odGigabytu ještě mnohem horší úroveň.
    Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 11:18:44

    S deskama je to dneska boj. Odešla mi už druhá ASUSka s X3200 (M2R32-MVP) tak jsem si než jí vyreklamuju musel koupit jinou. Přemejšlel jsem o MSI K9A2 CF-F - AMD 790X ale pak sem se dočet, že stáhli podporu 125W procíků - což mi napovědělo, že bude odfláknutý napájení... Nakonec jsem vzal za 2000kč ASUS M3A a zatím jsem naprosto spokojen. Bios dobrej, dostačující nastavení všeho, 5000+BE mi jede na 3050MHz (takže napájení ho krmit stíhá), do pamětí umí pustit až 2,35V takže taky dostatečný...
    Každopádně, Gigabyte jsem poslední dobou viděl jako dobrou značku, ale co slyším, tak v nižších cenovejch kategoriích neni o co stát.
    Anonymní  2008-02-03 11:34:59

    No moje příští deska bude na 25% Gigabyte ale 75% dávám ASUSu. Nevím o žádném dalším výrobci, který by měl integrované flashování BIOSu bez nutnosti spouštět Widle/DOS. Mom netálně koukám na ASUS P5E-V nebo P5E-VM.
    Zajímavý by jistě byl model s AMD790X, ale ASUS raději tyhle desky ani nevyrábí, takže pro AMD zbývá jen rozumný AMD770, a tam škoda nejsou lepší kondíky.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 13:54:47
    avatar
    ale vyrábí, jenomn ještě nejsou na trhu, jednu dostanu teď na test
    Anonymní  2008-02-03 14:56:01

    Ty máš v ruce desku, která není MSI, Gigabyte ani ECS a má chipset 790X? ASUS? Kdy to vyjde?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:21:14
    avatar
    jo mám objednaný sample ASUS 790X, je to testovací vzorek, kdy vyjde na trh nevím :-)
    Skeleton84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:18:19

    Nevím kde berete ty teploty, ale přesně na téhleté samé kartě Asus GF8800GTS 512, mám po hodině hraní Crysis teplotu v grafu pohybující se kolem 52 až 54 Stupnů a bez zátěže kolem 45. okolní teplota 21. samozřejmě nemám nastaven chladič blbě na jedné rychlosti jak je to defaultně nastavené.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 21:35:21
    avatar
    teploty měříme vlastním senzorem, nelze věřit programům a senzorům desky apod ...
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-02 23:04:14
    avatar
    Skeleton84:předpokládám že bylo měřeno everestem...ten totiž většinou měří takové sračky.je zcela nepoužitelný.
    Skeleton84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 14:58:45

    Ne sorry ale sračku jako everest fakt nepoužívám bylo to měřeno přímo programy od Asusu jeden co je dodáván ke grafice a druhý co mám od desky oba se shodovaly. A myslím že jim věřit jde protože když slepě nechám standartní nastavení chlazení u grafiky tak se potom teploty opravdu pohybujou jako tady v grafech. Ale je pravda že pro srovnávací testy je asi lepší nechat nastavení na Default.
    on3ill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test Drive Unlimited 2008-02-03 12:20:46

    Rozepiš mi prosím podrobněji testovací metodiku u Test Drive Unlimited. Já totiž na HD3870 v 1600x1200 HDR 4xAA 57 fps nedosahuju. Zbytek: X2 2,4Ghz, 3GB DDR2 cca 600Mhz, 5-5-5-15 CL5 (v pamětech vidím nedostatek)
    MatoCore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - on3ill 2008-02-03 13:42:27
    avatar
    V pamätiach by som problem nevidel ak su v duale,Ale skor v procaku.Skus si trebars zapnut monitoring vykonu CPU trebars na evereste a zahraj 5-10 minut a verim ze ti pojde na 100% vo vacsine casu.Ja som mal ten problem(HD 3870) s prostreet a gear of war-tiez mi niekedy sekli a mal pomerne nizke fps voci uvaddzanim testom ale ked som CPU pretocil z 2x2,1 na 2x2,6GH tak mi fps brutalne stuplo no musim povedat ze aj teraz som este niekedy limitovany cpu.Ale ked dojde chladic tak sa to snad vyriesi
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 13:53:58
    avatar
    no tak mám X2 na 3,2GHz což je pořád rozdíl, pak mám paměti na DDR2 800NHz cl4, další výrazný rozdíl. Pak mám neintegrovanou zvukovou kartu, další FPS navíc kvůli menšímu zatížení CPU, dále dist WD Raptor 10000ot .... takže asi tak ;)
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dd comp 2008-02-03 17:40:24
    avatar
    no dd-ov com pje podla mna dost rychly na testy ale doma to vacsine z nas tak nepojde , kedze nemame western digital raptor, inac ja mam 160 GB disk 7200 otacok a 16 MB cache, a to ma vacsina ludi co poznam disk s 2 MB cache maximalne 8 MB ale neviem ci velkost cache ma az taky vliv na vykon PC ze by sa to mohlo prejavit ason niekolkymi FPS v hrach
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:14:01
    avatar
    Disk ti vôbec nepridá na FPS je úplne jedno aký disk je použitý. Môže sa stať že keď počas hrania načítava hra z disku a máš ho brutál rozhádzaný tak v tedy ti môže hra seknúť. Ale keď defragmentuješ tak je to OK.
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:35:53
    avatar
    takze mojich 16 MB cache mi urychly akurat takj presuvanie dat ale hre je jedno ci ma disk 16 MB alebo 2 MB, a defragmentujem tak primerane a raz za cas (ked mam na disku velky bordel) pozalohujem dolezite subory kompletne disk naformatujem a urobim reinstal, zda sa mi ze PC potom ide este lepsie ako ked len defragmentuje
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 18:55:54
    avatar
    vliv cache je znacny pri praci se soubory..disk ti ale zadnej zadny FPS ve hre neprida..hra operuje s daty co sou v pameti..rychlost disku se ale projevi pri loadingu
    MatoCore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1disk ci 2disky.... 2008-02-03 18:56:59
    avatar
    Ak chcete videt realny prinos rychlosti disku tak jedine 2 disky.Pri hrach typu gothic3 a pod.je vidiet ze zamedzuju sekaniu
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 21:22:29
    avatar
    no loadingy mam celkom svizne a este sa chcem spytat ma 2 GB ddr2 667 Mhz a keby som si kupil 800Mhz ddr2 tak by to nejaky vykon prinieslo? (uz by som skor kupil 4GB 800Mhz)
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-03 22:49:50
    avatar
    zanedbatelny...
    MatoCore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ram 2008-02-03 21:46:26
    avatar
    Ak mas AMD tak ti to bude zbytocne lebo athlony aj tak ako 800MHz nedokazu vyuzivat takze radsej tie skus pretocit vyssie a 4Gb ram pokial nemas 64-bitovy system je ti zbytocnych.Ja mam 2 GB ram a vistu a nevidim problem ani v hrach typu gothic 3 takze radsej investuj do grafiky ako do ram osobne ked prejdes na 800mhz alebo 4gb tak to ani nepostrehnes mozno minimalne v niektorych aplikaciach
    djWilly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI a AGP grafiky 2008-02-04 09:59:11

    K obsahlemu threadu v diskuzi bych mel par poznatku:

    - AGP ATI karty vetsinou prave na VIA chipsetech je nutno provozovat na 4x AGP modu pri vypnutych FastWrites. V opacnem pripade hry padaji nebo se sekaji.

    - u novejsich karet vyuzivajicich mustek Rialto, ci-li nativne PCI-E karty jsou podporovany v Catalystech do verze 7.7. V novejsich nefunguje spravne Dx3D rozhrani. Je mozno ale AGP karty provozovat i na novejsich driverech, jen je potreba mensi zasah do knihoven - viz clanek nekde na CDR serveru, kde toto blize popisovali.
    DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlučnost karet 2008-02-04 12:47:36

    Jak jsou karty hlučné ? Porovnání GT-GTS-GTX-Ultra ve 2D a při žátěži.
    Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2008-02-04 14:40:55
    avatar
    Já měl různé chipsety a nejvíc VIA a nikdy jsem neměl problém s Ati ani s nVidia. Pár drobností v obraze nějaké hry se jednou za čas někdy najde a nejen u Ati a někdy za to může i sám výrobce hry, když to sám zmrví a pak vydává plno patchů.
    hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-04 19:32:18
    avatar
    no 4 GB ram teraz nevyuzijem ale coskoro urcite ano a ano mam AMD procesor ale rozdiel medzi 667 a 800 Mhz v cene nieje az tak velky a keby som neskor upgradeoval na phenom tak ten by to vyuzit mal, myslim
    Cyborg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT vs GTS 2008-02-05 13:04:23


    ??? PROC NENI V TESTU 8800GT OC ???


    mylsim ze porovnani techle dvou karet zajimava spoustu lidi
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-05 14:56:49
    avatar
    no protože jsem ji na test nedostal taky tam není HD3870 OC ani HD3850 OC, ani 8800GTX OC
    sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sběrnice a takty 2008-02-07 09:44:00
    avatar
    ja mam 8800 GTS 512 už nějáký čas a dost mě překvapuje nízký rozdíl mezi GT 512 a GTS 512. Ale nezdá se mi že bi šířka zběrnice měla nějáký zásadní vliv. i Ve vysokém rozlišení se většinou GTX propadá pod GTS 512.

    Myslym si že až vyjdou další DX10 hry budou se rozdíly mezi kartami zvětšovat
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!