TEST: Sapphire Ultimate HD3850 512MB – 256MB vs 512MB
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 14 únor 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - 256MB vs 512MB

Společnost Sapphire asi nemusím nijak složitě a dlouze představovat. Dvorní výrobce všeho možného, přes grafické desky až po základní desky, vše osázené čipy od společnosti AMD-ATI. Dnes se podíváme na další z trochu speciálních sérií tohoto výrobce.

sapphire

Asi mnozí víte, že kromě referenčních provedení HD3850 256MB, existují i další provedení, které se liší množstvím paměti, osazeným chladičem, či základními takty. Dnes se podíváme na nereferenční variantu. Parametry karty Sapphire Ultimate HD3850 512MB máte v tabulce ...

parametry

Proti 256MB referenční verzi je zde rozdíl právě v přítomnosti dalších 256MB paměti a zcela rozdílnému chladiči. Sapphire u této verze vsadilo na pasivní chlazení. Takty jsou jinak referenčních 668Mhz/1660MHz.

  • Balení Sapphire Ultimate HD3850 512MB

Než se pustíme do samotné karty, podívejme se, co nás čeká v samotném balení. To je ve formě sympatické krabičky se slušivým potiskem.

HD3850-512MB-1

Uvnitř pak najdeme přeplněnou další krabici. Kromě samotné karty nás čeká i slušné příslušenství.

HD3850-512MB-2

Přítomna je veškerá myslitelná i nemyslitelná kabeláž, včetně redukcí HDMI a DVI a CF můstku. Softwarové příslušenství je slušné. Najdeme celkem 4xDVD. Bonusové hry jsou ve formě AMD Blackbox od společnosti Valve. Celkově nás na příslušenství asi nic nezklame. Podívejme se tedy na grafiku samotnou ...  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Sapphire Ultimate HD3850 512MB

Podívejme se na samotnou grafickou kartu. Refereční HD3850 jsme tu již několikrát měli, takže dnes se podíváme na to, jak vypadá taková nereferenční verze.

HD3850-512MB-3

U slabších grafických karet si mnozí ceníme snadné možnosti chladit tyto grafické karty pasivními a tedy bezhlučnými chladiči. Právě jeden takový je dnes u naší grafické karty přítomen.

HD3850-512MB-4

Vyřešen je inteligentně. Na straně karty, kde se nachází čip, je jen menší pasiv, ze kterého je pomocí heatpipe odváděno teplo na druhou stranu, kde se nachází samotné žebrování. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch stoupá vzhůru, je tato konstrukce skutečně ideální. V dobře chlazené bedně to může být velmi výkonné chlazení, což si ověříme ...

HD3850-512MB-5

Proti referenčnímu provedení se karta liší i přítomností 512MB paměti. Z pohledu výkonu ten přínos asi nebude moc velký, což víme už ze starších testů starších modelů. Pravdou ale je, že mnohé hry běží na 512MB paměti lépe a není to čistě jen o počtu FPS. S větší pamětí na kartě třeba urychlíte nahrávání lokací apod. Dnes si samozřejmě změříme, jaký je ten rozdíl výkonu mezi 512MB a 256MB verzí.

HD3850-512MB-6

Sapphire Ultimate je pak dále běžnou grafickou kartou. Samozřejmě disponuje napájecím konektorem, rozhraním PCIexpress 2.0, CF můstkem, 2x DVI, TV-out, HDMI redukci, UVD čipem pro zpracování HD videa a samozřejmě rozhraním DirectX10.1 a SM4.1. Prostě vše, co běžná grafická karta řady ATI Radeon HD3000 umí ...

Pojďme nakouknout na testovací sestavu ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  ATI Radeon HD3870X2 - Testovací sestava a testy

    Ještě než se pustíme do testování, je samozřejmě čas na to, představit naší testovací sestavu. Ta je výkonově stále nadstandardní záležitostí, ale na druhou stranu není přehnaně výkonná složená z cenově nedostupných komponent. Snažíme se o použitelné výsledky pro běžného uživatele.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-logo

Chlazení

Ninja Scythe +

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

 

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.

  • GF8800GTS 320MB - 169.25 
  • GF8800GTS 640MB - 169.25 
  • GF8800GTX 768MB - 169.25
  • GF8800Ultra 768MB - 169.25
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
  • HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
  • GF8800GT 512MB - 169.25
  • HD3850 256MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • HD2600XT - Catalyst 8.1
  • GF8600GT/S - 169.25
  • X1950PRO 512MB - Catalyst 8.1
  • HD3870 512MB - Catalyst 8.1(hotfix) 
  • ASUS GF8800GT 256MB - 169.25
  • ASUS GF8800GT 1GB - 169.25 
  • 8800GTS 512MB - 169.25
  • HD3870X2 - beta Catalyst 8-451-2-080123a
  • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • Tradičně testujeme v pratických testech, žádné technologická dema ani syntetické benchmarky. Veškeré testování je prováděno přímo ve hrách. Testované hry jsou těmi dnes nejpoužívanějšími herními enginy ...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

    Jako první hru jsme si otestovali dnes minoritně používanou technologii v počítačových hrách - OpenGL. Zatím poslední hra na této technologii je Enemy Territory: Quake Wars - multiplayerová akce.

    ET

      Kupodivu nějaký ten přínos výkonu je u 512MB zaznamenatelný i vnižším rozlišení. Karta se ale na svou cenu drží velmi dobře. 22" LCD pro ni není problém ...   

    (Gameplay video Enemy Territory: Quake Wars)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • STALKER (DX9)

    První DX9 hrou je oblíbený STALKER. Grafický engine je to celkem zvláštní, kromě toho, že snad vůbec neobsahuje AA, je při zapnutém adaptivním osvětlením značně náročný. Vypadá ale skutečně dobře.

    stalker

    Přínos 512MB paměti se projevil i v této hře. Přínos je to sympatický, ale i dze v použitelných rozlišeních je výkon karty nad hranicí hratelnosti. Takže i pro 22" LCD je HD3850 v současných hrách a plných detailech použitelná ...

    (Stalker gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Oblivion (DX9)

    Starší herní engine, který ale bude v upravené podobě použit ještě pro očekávaný Fallout3. V plných detailech s HDR, které bylo dodáno později, má tato hra stále čím otestovat poslední grafické modely.

    oblivion

    Rozdíl mezi 512MB a 256MB je minimální. Měřitelný ale malý. Celkově je HD3850 ve vyšším rozlišení na plných detailech už slabší kartou. Oblivion je stále náročná hra. U této hry je ale u 512MB dobře pozorovatelné rychlejší nahrávání levelů než už 256MB verze ...

    (oblivion gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Test Drive Unlimited (DX9)

    Stále aktuální závodní hra, disponující parádním zpracováním prostředí a hlavně skvělým užitím HDR. Nastavení AF není v této hře k dispozici. Testujeme na plné detaily s HDR+4AA. Testováno je v příměstské oblasti, kde jsou hodnoty FPS průměrné.

    TDU

     Výkon takřka identický, jako 256MB verze. Ovšem měříme v příměstských oblastech, kdy ve hře je ve městě nižší FPS a zde se 512MB varianta projevuje menším trháním hry.  

    (Test Drive unlimited Gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Medal of Honor (DX9)

    Zde už nastupuje herní engine UT3. Moderní a hojně užívaný engine, který budeme mít v mnoha hrách. V našem případě jsme vyzkoušeli atmosférickou akci MoH. Testováno bylo ve venkovních scénách v plných detailech s AA/AF.

    MoH

    Herní engine UT3 je velmi dobře optimalizovaný a na slušné kartě celkem nenáročný. Mezi HD3850 s 256MB a 512MB není z hlediska výkonu žádný rozdíl.  

    (Medal of Honor: Airborne Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • The Witcher - Zaklínač (DX9)

     Na vaše přání (a protože jsem ji dohrál, tak vím proč), je tu test grafik v této hře. Z testování jsem měl trochu obavu, protože hra je technicky dost špatně udělaná. V pozdějších fázích při hraní co 25 minut spadne. Optimalizace jsou pro autory celkem neznámým pojem - i na nataktované 8800GTX se při větších soubojích hra škube! Testováno bylo na české verzi s posledním patchem.

    witcher

    Absolutně žádný rozdíl mezi 256MB a 512MB verzí. Vzhledem k obecně dlouhým loadingům v této hře se 512MB nějak zvlášť kratšími loadingy neprojevuje.

    (The Witcher - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Duty 4: MW (DX9)

    Ani dnes nebude chybět výkon v současné době jedné z nejoblíbenějších her, která kromě toho že je zábavná, ukazuje i to, jak je počítačové pirátství velký a vážný problém, pro´tože neuvěřitelné množství lidí hraje s crack verzemi MP. Testováno bylo v plných detailech se vším všudy, co hra nabízí.

    cod4

     Minimální rozdíl s 512MB paměti proti 256MB. Více paměti v této hře nepřináší žádné viditelné zlepšení.

    (Call of Duty 4:MW - gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Juarez (DX10)

    Oblíbená hra z prostředí divokého západu je s DX10 patchem pravou výzvou moderních grafik. Rozhodně stojí za vyzkoušení.

    coj

    V této extrémně náročné hře, klterá v DX10 vypadá opravdu hodně dobře, se více paměti projeví ve vyšším rozlišení, ale vzhledem k náročnosti hry je to celkem jedno.

    (Call of Juarez - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Company of Heroes (DX10)

    Skvělá RTS, která rozhodně stojí za vyzkoušení. Hra může být rozšířena o DX10 patch, který si zvedá úroveň grafického zpracování, ale hra je také výrazně náročnější.

    coh

    Více paměti přinese malý nárůst výkonu, ale hra je pro HD3850 v tomto nastavení trochu až moc náročná a ani v nižšmí rozlišení se nepřehoupne přes 40FPS.  

    (company of heroes - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • BioShock (DX10)

    V našem testu nemůže chybět tahle moderní akce. Opět se ale jedná o UT3 engine zde v DX10 zpracování. Testováno bylo v plných detailech. Hra je ale dobře optimalizována.

    bioshock

    Žádný rozdíl ve výkonu mezi 512MB a 256MB. Herní engine je ale slušně optimalizovaný a tak není problémem v maximálních detailech ani pro HD3850.  

    (BioShock - Gameplay) 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • World in Conflict (DX10)

    Další moderní strategická hra se skvělým grafickým zpracováním a využitím DX10 efektů. Náročnost tomu však odpovídá. Testováno bylo v plných detailech.

    Wic

    Více paměti pomůže HD3850 v tomto náročném nastavení jen minimálně. Do hratelnosti to má skutečně daleko. Proti HD3870 je ten rozdíl více než výmluvný.

    (World in Conflict - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Crysis (DX10)

    Samozřejmě nemůže chybět vizuálně nejdokonalejší hra současnosti. Crysis je vcelku dobře optimalizovanou hrou s využitím DX10. Testováno bylo s novým patchem. Oba výrobci grafik vydali aktuální ovladače zvyšující výkon právě v této hře.

    crysis

    Přínos výkonu minimální a v maximálních detailech je Crysis na grafickou kartu za 4000 korun trochu moc slné sousto. Pokud trochu slevíte, zahrajete si Crysis v pohodě i na takto levné grafice.   

    (Crisis - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Teploty, spotřeba, taktování

    Díky většímu množství paměti lze čekat o něco málo vyšší spotřebu. Jak ale víme, čipy RV670 a grafické karty Radeon HD3000 jsou zejména v klidu velmi úsporné. Platí to i pro Sapphire Ultimate HD3850 512MB?

    spotreba

    Ano bezezbytku. Sapphire Ultimate HD3850 512MB je jen o něco málo více žravější, než HD3850 256MB. V klidu je ale její spotřeba vzhledem k výkonu jádra RV670 parádní. Pokud budete žádat nějaký ten 3D výkon, karta si vezme přijatelné množství energie ...

    HD3850-512MB-4

    Se spotřebou úzce souvisí teplo. Pasivní chladič dříve často znamenal vyšší teploty než u aktivně chlazených verzí. Vzhledem k tomu, že referenční aktivní chladič na HD3850 256MB nepatří zrovna k těm nejúčinnějším, je velký pasiv na Sapphire Ultimate při dobrém chlazení skříně dokonce i účinnější. Skvělý výsledek při nulové hlučnosti grafické karty.

    teploty

    Pokud jde o taktování, tak karta samozřejmě taktovat jde. Referenční takty jsou 670/1660MHz. Celkem v poklidu lze docílit taktů 710MHz pro jádro RV670 a 1850MHz pro 512MB paměti. Ve finále to pak dělá nějakých 5-13% výkonu navrch.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - závěr a hodnocení     

    A dostáváme se opět k závěru. Dnes jsme se zaměřili na srovnání výkonu HD3850 256MB a 512MB. Jak se tedy karty osvědčili?

    celkem-vykon

    256-vs-512

    Celkově lze říci, že výkon HD3850 je obecně za danou cenu skutečně vynikající. Pravdou ale je, že 512MB paměti na výkonu mnoho nepřidá. Ten přínos je spíše v obecně lepším chodu aplikací, ve smyslu rychlejšího nahrávání lokací ve hrách atd.

    aktualni-cena

    Pokud jde o cenu, tak v současné době se HD3850 ve 256MB verze už blíží dokonce hranici 3000 korun s DPH! Ceny 3500Korun s DPH jsou pak celkem běžné. Za 512MB verzi zaplatíte dnes kolem 4000 korun, což není zlé. Sapphire Ultimate HD3850 512MB pak v tomto pasivním provedení stojí kolem 4500 korun s DPH, za což dostanete 512MB paměti a bezhlučný a účinný chladič.

    cena-vykon

       Poměr cena-výkon je pak u 512MB verze HD3850 horší než u HD3850 256MB, která při současných cenách skutečně exceluje. ATI Radeon HD3850 256MB je karta s bezkonkurenčně nejlepším poměrem cena výkon. 512MB verze na výkonu bohužel příliš nepřidává a cena je vyšší.

    • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - hodnocení

       Poměr cena-výkon není u této varianty až tolik důležitý. Za vyšší cenu nám nabízí luxus 512MB paměti a hlavně účinné a bezhlučné pasivní chlazení. Pokud je vaším cílem tichý a výkonný počítač za slušnou (rozumějme nízkou cenu s použitelným herním výkonem), pak je varianta této karty velmi zajímavou možností.

    HD3850-512MB-7 

      Pokud se obecně rozhodujete mezi HD3850 s 256MB paměti nebo dražší verzí s 512MB paměti, pak výkon není vždy automaticky vyšší. Něco málo to sice v použitelných rozlišeních přidává, ale hlavní přínos je jinde. Celkově bych ale u této karty už o těch 512MB paměti uvažoval spíše, pokud vám tedy nejde o každou korunu navíc. 256MB verze bude mít vždy o něco lepší poměr cena-výkon. Konkurencí k HD3850 je model Nvidia 8800GS, ale spíše až GF9600GT, která vyjde v dohledné době. Brzy se podíváme právě na 8800GS, jako takou předzvěst příchodu 9600GT.

    Za zapůjčení děkujeme společnosti Sapphire

    sapphire-logo-small

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 16:35:13
    avatar
    je zřejmé že do testů nezapočítáváš min FPS pač by propad mezi 256mb verzi a 512mb verzí byl o hodně větší...dnes kupovat VGA S 256mb videopamětí je blbost na entou
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 16:44:56
    avatar
    Souhlas
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:02:28
    avatar
    nj, dyť píši v testu, že ta hra je plynulejší na 512MB vezri ale ve výsledku jsou průměrná FPS změřitelná takováhle
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:01:03
    avatar
    souhlasim s budym..a jeste dodam ze na spouste webech byl rozdil mezi 512MB a 256MB verzi dost podstatny..nekde znamenal i rozdil hratelne a nehratelne hry..u tebe klasicky rozdily mezi kartami velmi male u minimalnich FPS je rozdil uz kriticky..256MB verze ma docela caste propady kdy ji pamet uz nestaci..kdyz dnes kartu tak opravdu jedine s 512MB
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:16:17
    avatar
    EDIT:AHA TAK SE JEDNÁ JEN O AVG:TAK TO JO!beru z5
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:06:39
    avatar
    jak nezapočítávám? A z čeho je asi avg co uvádím? Metodiku testování měnit nebudu, je lepší než mají mnohde jinde ... někde dokonce výsledky uvádění nějakým odečítáním a průměrováním či co, já to prostě změřím frapsem a uvedu avg hodnoty, minimální FPS mě nezajímá protože je u každé sestavy u každého sytému jiné, uvádět minimální FPS nebudu ... ale jasně říkám že 512MB poskytuje větší konfort a plynulejší běh .... nicméně nás vědchny zajímá průměrná hodnota FPS kolem které se ve hrách motáme nejvíce ... těžko můžeš mít dobtý avg když budeš mít nízký minimální FPS ...
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:11:47
    avatar
    no to je samozřejmé...ale je to fakt divné..konec nechme to být.
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:09:32
    avatar
    aj ja som videl kopec testov na inych weboch, kde boli rozdiely niekedy az priepastne. ak si raz kupim 3850 (teraz mam 1950), tak jedine s 512MB, takty zrovnam alebo prevysim nad 3870 (okrem pamati samozrejme) a som spoko. inak k tomu OC. nejak sa mi nezda vysledok pretaktovania. 710MHz je fakt slabe pretocenie karty. mas tu kartu este k dispozicii? vsak to musi ist aspon na 750-800MHz. (s voltmodom sa da aj 850-900mhz, ale vyssie uz treba vodu a 3870)
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:12:00
    avatar
    Vmody nedělám
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:40:26
    avatar
    ale aj tak je to slabe. bud si narazil na naozaj debilny kus kremiku, alebo si sa poriadne nesnazil (alebo ti moc stupali teploty?) vsak aj bez modu to ide cez 750...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:55:21
    avatar
    ne víc se mi objevili první poruchy v obrazu ... já s tím přetaktováváním zase tolika nelaboruji, jen zkusím co jak jde ... na taktování se ale primárně nesoustředím ...
    koldo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - najlacnejsia sapphire 3850 512 2008-02-16 16:03:17

    mne sa s pencil vmodom podarilo stabilne dostat na 931/1026. chladim to vzduchom ac s1+12cm@5v a teploty pri burn okolo 70-75
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 18:00:45
    avatar
    jestli sis nahodou nevsiml tak je to pasivne chlazena karta...ty na pretaktovani vhodne rozhodne nejsou a nemuzes ocekavat takove vysledky jako s aktivnim chladicem..jedine ze bys mel hodne velkej pruvan ve skrini
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 18:46:01
    avatar
    fakt? a naozaj. pasivna karta. nie. jasne ze niesom slepy, ale preto som sa pytal, ci uz bola teplota moc vysoka, alebo to proste vyssie neslo. odpovedal, ze to vyssie neslo. neviem ako ty, ale ja na velke pasivy davam este 12cm pomale fany. potom je chladenie neskutocne... (vid accelero)
    Anonymní  - Ach ty ceny 2008-02-14 17:11:39

    tu HD 3850 za 3500,- bych chtěl opravdu vidět. A v atak hranice 3000,- , to už by snad byly vánoce ne?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:15:51
    avatar
    Ty si už dlouho nekoukal na ceny do shopů co? Zkus než něco řekneš se tam porozhlédnout i na těch drahejch mají HD3850 za 3500-3700 ;)

    BTW: Sem teď kupoval dva pality za 3350,-
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:21:43
    avatar
    ano je to tak 256mb verze se dají sehnat za 3500,- již pěkně dlouho ale za 512mb verze si musíme nepěkně připlatit
    Anonymní  2008-02-14 17:23:58

    Nejnižší ceny +/-:

    Alfacomp: 4000,-
    Alza 3700,-

    aha.. chcechcomputer: Gigabyte za 3550,- Kurňa tam je slušný rozptyl. koukal jsem jen na alfu, která bývá nejlevnější, ale asi nemají ty levné modely.

    jinak bude recenze 8800GS? stojí podobně.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 17:38:27
    avatar
    A to já tyhle shopy pokládám za drahý Jak řikám jsou už i k sehnání pality HD3850 256MB za 3350,- s DPH pro koncovýho super cena ... ale těch 3500 se dá celkem běžně sehnat , 512MB verze je dražší seženu ji jen lehce pod 4000, ael běžně až za 4200-4500

    8800GS dodělávám, bude příští týden ...
    Anonymní  2008-02-14 17:32:39

    Palit jsem neviděl ani nepamatuju. Asi se budu muset porozhlédnout po internetu. Zrovna u Alfy mám zkušenost, že je fakt podezřele levná, mnohdy levnější než velkosklad.
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 18:27:55
    avatar
    třeba jukni na stránky Radima Štěpance
    Anonymní  2008-02-14 18:59:14

    No za tu cenu je to skutečně zajímavá nabídka. Prosonduju jak si vede v Linuxu... a uvidím
    Neznámý  - Re: 2008-02-14 19:03:56

    3850 512MB bezne za 4200-4500? Se prober, za 4.500 je 3870.
    Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hele 2008-02-14 17:25:31
    avatar
    Nenadávajete mi tu na moji 3850 s 256 MB. Já ji mám a přitom mám monitor 22", takže hraju na 1680x1050
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 18:29:07
    avatar
    řekl bych že na ní nikdo nenadáva spíše se zde vychvaluje jak je to levná a super karta ale je hold pravda že má málo paměti a velice brzy to bohužel pocítíš na tak velikém panelu
    Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 19:21:24
    avatar
    Hehe, 22" a 3850. To někdo nakupoval patou, nebo nehraje.. Ta karta má v nativu životnost tak půl roku.. ani to ne..
    Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 15:10:11
    avatar
    On né každý má potřebu hrát Crisis a onanovat nad tím jak je to "skvělá" hra.
    Na takový Sources engin a starší hry ta jeho karta bohatě stačí.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 19:41:25
    avatar
    tak v novym levelu doporucujou v jejich sestavach 2x nvidia karty (8800GT,GTS) a 2x ati karty (2600XT, 3870X2)..ale tu druhou jen proto ze se SLI 8800GT nevlezla do limitu
    eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:14:02
    avatar
    uf... nechcem rýpať, ale pre testy HD3870x2, a výkonnejšie karty, sa mi pri mainstreamovom rozlišku, t.j. 1280x1024 zdá byť AMD x2 6000+ na 3,2GHz zdá byť fakt máličko... neviem ako ostatní... aspon keby ten štvorjadrový phenom nejak dobre taktnutý...

    //viem že je to pre mainstreamovú verejnosť, ale neviem, či si niekto bude kupovať nadupanú kartu ku starému krámu...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:15:23
    avatar
    no 4jadrovej phenom ti bude k nicemu protoze ani zdaleka nedosahne na takt kolem 3.2GHz (max tak 2.6-8GHz) a hry v naproste vetsine nepodporuji 4jadrove procesory..takovy lehce pretaktly c2d na 3.4-6GHz by bylo ale neco jinyho
    budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:21:47
    avatar
    HD 3870X2 v nízkých rozlišeních cca do 1600x1200 podává slabé výsledky .jen na úrovni GTX.ale pokut hraješ v 1600x1200 a výše tak karta již podává adekvátní výkon a dokáže si někde podat ULTRU i o 50% (s cat.8.2) jinak pro tuto kartu je ideální rozlišení 1920x1200 veškeré nižší je spíše pro ní otupné jedna z nevýhod CF/SLI
    eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:19:55
    avatar
    no hej, tak ale keď DDmá dosku s AM2, moc c2d asi neporieši... inak intel by bol najideálnejší...

    videl som pretakty phenomov, suxx...

    ozaj ten test na hardocp suxx - ten server ani nepoznám... najobjektívnejší sa mi zdajú anandtech.com
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:30:14
    avatar
    hardocp suxx??? ti lidi tam sou opravdovy profici...hold ale kdyz neumis anglicky aby sis to precetl a nerozumis jejich testovani tak to chapu
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:38:12
    avatar
    ty ty lidi znáš?
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 08:05:27
    avatar
    sleduju jejich praci
    Neznámý  - re 2008-02-15 16:09:09

    takže čumil
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 16:48:32
    avatar
    ctenar...
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 16:35:26
    avatar
    Souhlasim - na HardOCP chodim casto uz nekolik let a jejich testy jsou mnohem lepsi nez treba Anandtech kde casto testujou kartu v umelim benchmarku, timedemu a podobnejch nesmyslech.
    eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:25:35
    avatar
    Ozaj testy na 8800GS už nejaké sú, neviem či mám veriť expreview, ale vyzerá to tak, že ju HD3850 512 dosť drtí... nieked vyrovnané, ale hlavne vo vysokých rozliškách je to dosť výhoda pre HD3850
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:31:03
    avatar
    s expreview to je tezky..nekdy vysledky vyjdou ale nekdy jsou uplne mimo...kazdopadne se mi ale GS nezda jako dobra volba
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-14 23:39:05
    avatar
    ehm jakože když se ti to hodí tak výsledky vycházejí a když ne tak jsou oni vedle? .... chápu ... to je pak těžký no
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 05:47:52
    avatar
    Co si budem povídat, ty taky uznáváš výsledky jen podle toho, jak vyhovujou tobě, jednou je pro tebe tomshardware a anadtech žumpa, jednou jsou významné weby...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 14:24:22
    avatar
    CO? No dovol ... co to o mě zase vykládáš? Kde jsem to tvrdil? Já říkám, že Tomshardware a anandtech už není co bývalo, anandtech dělá na můj vkus nějak méně testů a dost povrchně, což ale neznamená, že bych jejich výsledky neuznával, problém s tím mám obecně u tomshardware, kde jejich velké srovnávací tabulky jsou pěkná blbost a jejich testy poslední dobou jsou plné chyb, grafy obsahují základní chyby a jejich výsledky jsou také často prapodivné ... Obecně se mi zdá že kvalita většiny velkých webů klesá a je to dnes jen o tom, kdo najde větší senzaci a kdo přinese rychleji test té a té novinky, kvalita je vedlejší ...

    Pokud je web dlouhodobě slušný o jeho výsledcích nepochybuji, i když se mi třeba nhodí, jak ty říkáš ... jediný web o kterém skutečně kvalitativně musím říci, že smekám, tak je to computerbase, těm věřím vždy ... u čínských webů je často problém, že testují skutečně novinky ještě před vydáním pro ně hotových ovladačů ...

    BTW: laskavě prosím nemluv za mě a nelži o mě, vím moc dobře, co říkám a které servery jak hodnotit a jak které výsledky přijímat a které ne ....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 16:04:10
    avatar
    ale problemem computerbase je take to jejich srovnavani...karty ma treba namereny dopredu a ma u spousty karet starsi ovladace..jinak ho ale povazuji take za velmi kvalitni
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 16:43:25
    avatar
    no při tom množství karet se to těžko stíhá, já se snažím, ale musím narovinu přiznat, že většinu postupů a styl testování běru právě z computerbase
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 08:04:18
    avatar
    proc me se hodi??me je to uplne jedno...mluvi o tech jejich testech ktery se nekdy ukazou pak jako pravdivy ale nekdy jsou taky uplne mimo
    eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 10:41:34
    avatar
    Po anglicky viem dobre, anglické weby čítam stále, takže o tej angličtine by som pomlčal
    Jedine čo som povedal, že ten web nepoznám. A ich výsledky nevyzerajú vierohodne... Na viacerých weboch boli výsledky pre HD3870x2 oveľa priaznivejšie.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 14:22:13
    avatar
    no já to myslel spíše ve smyslu, když server dělá dobré testy tak se jeho výsledky dají považovat za dobré vždy ... rozhodně těžko mohou vyjít mimo - problém enexpreview je, že testují příliš mnoho teoretických benchmarků s nehotovými ovladači a jejich výsledky tak spíš skoro vždy neodpovídají pak skutečnosti
    Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 09:08:03
    avatar
    No je vidět že těch 512 MB se tam dává proto že ta karta je určena na Crossfire...Ve spojení 2 a více karet je těch 512 MB potřeba
    Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon pod XP vs Vista 2008-02-15 11:54:52
    avatar
    Je ešte nejaký rozdiel vo výkone kariet v XP a Viste, alebo je to už úplne rovnaké
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 13:27:11
    avatar
    toto ma tiez velmi zaujima, rozdiel vykonu kariet (skor rozdiel spomalovania winov) medzi XP>Vista>Vista x64. ak by sa vam to samozrejme chcelo. nemusel by to byt ani kompatibilny test s ostatnymi, len otestovat na jeden ati, jednej nvidia karte, (najlepsie 8800gt/3870-50) viacero hier s uplne rovnakymi nastaveniami, a stacili by aj vstavane benchmarky, aby bola lokacia vzdy rovnaka (nebude to test grafik, ale OS)
    DavidT69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3650 2008-02-15 14:03:30

    Nevíte někdo, jaký výkonový rozdíl je mezi 256MB a 512MB na 3650? Podle mě to bude podobný, možná i menší. Děkuji
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-15 14:22:25
    avatar
    menší
    Neznámý  - Re: 2008-02-15 15:26:06

    na 128bit karty je 256MB akorat
    Neznámý  - Off Topic 2008-02-15 15:35:40

    Tak jsem objednal Q6600, Gigabyte iP35, 2x2GB DDR2/800, 8800GT/512, Fortron 500W =17.500Kč. do posledni chvile jsem mel vybrany E8400+HD3870, tak doufam, ze toho nebudu litovat a uz slintam, kdy mi prijde vytouzeny balicek
    AntiKK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to All 2008-02-17 12:07:27

    Ne že bych nějak propagoval a nadržoval ATI...ale série 3850 a 3870 se vážně povedla. Navíc u Sapphire Ultimate HD3850 512MB fakt platí...za málo peněz hodně muziky(4200,- kačáků je na herní grafiku solidní cena). Jinak co se týče grafů..Tak je v podstatě u nich zbytečné udávat průměrné FPS=pokuď nějaká karta vyhoří v min. nebo v max. detailech, tak je mizerný průměr stejně nezachrání. Teď z jiného soudku: nechodím na ddworld denně, ale poslední dobou je tu víc a víc borců, co zkritizují co se dá(někdy i to co se nedá). Tak sem nechoďte...založte vlastní server...testujte a potom bych chtěl vidět kolik z Vás tzv. hnidopichů by to zvládalo lépe(jestli vůbec). A teď úplně Off Topic: Já osobně budu měnit svou ATI 2900XT za Nvidii Gigabyte 8800GT chladič. Zalman přetakt. Moje ATIna dělá psí kusy...a hrát jen ve VGA modu se moc nedá Atikmag.sys FOREVER !!!
    Neznámý  2008-02-20 10:11:55

    Není to Gigabyte 8800GT s VF830 a takty 700/1840?
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testy sou zbytecne 2008-02-18 01:50:35
    avatar
    hodne muziky u ati karty je hlavne ve hre gothic 3 , ten neni hratelny ani v crossfire , naopak na 8800gts 512 nemas jedinej problem s nastavenim max a 1900x1400. testovani karet je zde vseobecne podivne a neda se brat vazne. rozdily ve vykonu sou male, ze grafy pomeru cena-vykon jen zabiraji zbytecne misto a vyplati se, dle techto stranek, kupovat nejlacinejsi reseni. kdyz se clovek zadiva na graf, kde 2900xt a 8800gts 512 vychazeji s vykonem podobne, pokousi se zaostrit, jestli se nahodou neprehlid. pokud nekomu opravdu jde o vykon te ktere karty muze si ji objednat z eshopu, otestovat sam a pripadne vratit, bude o vykonu vedet o mesic/e drive nez tady. chce-li nekdo delat testy, kde otestuje kartu za pul vecera treba ve dvaceti hrach, staci jen nahrat nekolik predem pripravenych pozic z nejnarocnejsich scen ve hre a z tech precist fps bez jakehokoliv prochazeni hrou, bude to mit nepomerne vice vypovidajici hodnotu nez tedle brak.
    SKmattie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-19 07:56:41

    Dakujem velmi dobry test. A aj u nas je cenovy rozdiel medzi ATI HD3860512 a GF8800GT512 skoro rovnaky.
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!