TEST: ASUS GeForce 8800GS 384MB TOP – předzvěst 9600GT
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 21 únor 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS 8800GS 384MB TOP - předzvěst 9600GT

   V poslední době se naše testovací sestava nezastaví. Sotva z ní vyndáme jeden důkladně proklepnutý model, už tu máme na testy další. Dnes se tak podíváme na již dříve avizovaný test modelu Nvidia GeForce 8800GS 384MB.

    Mluvit o tom, že v současné době je z pohledu zákazníka na situaci na grafickém trhu radost pohledět, asi dlouze nemusím. Za směšně nízké ceny dnes máme grafického výkonu, jako nikdy předtím. Zajímavé modely grafických karet jsou kolem ceny 5000 korun doslova našlapány na hromádce. Skoro lze říci, že špatně koupit je dnes větší umění, než koupit dobře. Dnes se podíváme na grafické karty kolem 4000 korun, které v současné době nabízejí bezkonkurenčně nejlepší poměr cena-výkon. Jinými slovy za malé peníze získáte opravdu hodně muziky.

nvidia-logo

    V současnosti se kolem 4000 korun těší velkému zájmu hlavně modely ATI Radeon HD3850, proti kterým Nvidia nebyla zatím schopna postavit odpovídající konkurenci. Tou měl být model GF8800GT 256MB. Bohužel tento model často výkonově doplácí na právě jen 256MB paměti a hlavně obecná dostupnost modelů 8800GT nebyla kdovíjaká a výroba 512MB modelů byla přednější. 256MB model se tak na trhu objevoval jen sporadicky. Navíc jeho problém je i cena, která nemůže konkurovat modelům ATI HD3850. Bylo tedy jen otázkou času, kdy Nvida vyrukuje s levným modelem GF8800. Tím se nakonec stal 8800GS, který je parametry poněkud netypický.

parametry

    Obsahuje sice jádro G92, ale ve verzi G92-150, která nese 96SP proti 112 na klasickém G92 na modelech 8800GT. To ale není jediná změna. Jádro má jen 12 ROPs jednotek proti standardním 16. Karta 8800GS obsahuje 192bit paměťovou sběrnici a 384MB paměti. I základní takty jsou dosti nízké - 550MHz a 1600MHz. Cena téhle karty se ale pohybuje kolem 4000-4200 korun, což je konkurenceschopné proti modelům HD3850. Otázkou tak zůstává, jak moc se výkonově projevilo ořezání jádra i poněkud méně standardní šířka sběrnice a velikost paměti.

G92-block

    Model 8800GS ale není nakonec tím hlavním, co Nvidia proti ATI HD3850 postaví. Grafických karet 8800GS je totiž vyrobeno celkem omezené množství asi 100 000 kusů a asi již nemá cenu tajit, že jejich pozici zaujme 21.2.2008 model 9600GT, který bude velice podobný. Dnes totiž máme v testu dva modely grafických karet ASUS ve verzi TOP. Tedy přetaktované edice.

parametry-1

    Konkrétně se jedná o ASUS 8800GS 384MB TOP, která disponuje takty 600/1800MHz, což jsou přesně takty modelu GF9600GT. 9600GT bude mít také jádro G92, ale jen s 64 jednotkami proti 96 na 8800GS. 9600GT však bude mít 256-bit sběrnici a 512MB paměti. Přesto se dá usuzovat, že výkon bude podobný ...

parametry-2

  Druhou kartou, kterou si dnes představíme je model HD3850 256MB TOP, taktovaná varianta HD3850. Papírově má tento model v několika parametrech nad 8800GS navrch. Výrazně vyšší propustnost pamětí atd. Podívejme se na oba modely ASUS podrobněji ...  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ASUS 8800GS a HD3850 TOP - karty

Před námi je test dvou grafických karet speciální edice z produkce firmy ASUS. Tou první je model 8800GS 384MB TOP a tou druhou je de facto přímý konkurent v podobě modelu HD3850 256MB TOP. Obě karty výrobce přetaktoval.

8800GS-13

8800GS 384MB TOP je v případě ASUSu osazena zajímavým a z pohledu hluku i výkonu lepším chlazením, než kterým je klasický jednoslotový referenční chladič. Takty referenční 8800GS 384MB jsou 550MHz pro jádro G92 a 1600MHz pro 384MB paměti. Přetaktovaný model od ASUSu má takty stanoveny na 600MHz pro jádro a 1800MHz pro paměti. To jsou stejné takty, jako bude mít referenční 9600GT.

8800GS-12

8800GS je v dalších parametrech už atypickou kartou. Nezvyklých 192bit na sběrnici je doplněno 384MB paměti. Karta má jinak velice jednoduše působící PCB. Disponuje dvěma DVI výstupy a jedním TV-out. Samozřejmě disponuje i SLI konektorem.

8800GS-2

ASUS svůj model z hlediska balení nevybavil žádným bonusem. Žádná hra, nic. Jen jednoduchá základní kabeláž, návod a CD s ovladači.

8800GS-8

Za přímo konkurenční model můžeme považovat HD3850 256MB TOP. Ten se nachází ve stejné cenové hladině. Karta má referenční provedení, ale místo se základní takty 670/1660MHz, dostáváme HD3850 TOP s takty 730/1900MHz, což je celkem hodně.

8800GS-14 

Chladič má polep ASUS a jak asi uhodnete, balení HD3850 TOP je o něco bohatší. Obsahuje hned několik bonusů. Prvním je klasické kožené pouzdro na DVD, najdeme ale i originální datadisk ke hře Company of Heroes a najdeme i plnou verzi 3D Marku06. Kompletní je i kabeláž a redukční výbava včetně CrossFire můstku.

8800GS-11

Samotná karta má jinak referenční zpracování a to již dobře známe, takže se pojďme podívat na samotné testování ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Testovací sestava a testy

    Jako vždy jsme použili naší obvyklou testovací sestavu. Té věnujte pozornost hlavně, pokud porovnáváte výkon některých starších modelů. Ne všechny karty jsou otestovány na stejných aktuálních ovladačích. Není to v lidských silách vždy všechno znovu otestovat. Ale snažíme se to čas od času zaktualizovat.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-logo

Chlazení

Noctua NH-U12P

 

 

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

 

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.

  • GF8800GTS 320MB - 169.25 
  • GF8800GTS 640MB - 169.25 
  • GF8800GTX 768MB - 169.25
  • GF8800Ultra 768MB - 169.25
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
  • HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
  • GF8800GT 512MB - 169.25
  • HD3850 256MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • HD2600XT - Catalyst 8.1
  • GF8600GT/S - 169.25
  • X1950PRO 512MB - Catalyst 8.1
  • HD3870 512MB - Catalyst 8.1(hotfix) 
  • ASUS GF8800GT 256MB - 169.25
  • ASUS GF8800GT 1GB - 169.25 
  • 8800GTS 512MB - 169.25
  • HD3870X2 - beta Catalyst 8-451-2-080123a
  • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • ASUS HD3850 256MB TOP - Catalyst 8.1(hotfix)
  • ASUS 8800GS TOP 384MB - 169.32
  • K samotnému měření nemám mnoho co říci. Všechny testy děláme přímo ve hrách v nejčastěji používaných nastaveních. Všechny karty mají vždy stejné podmínky. Měříme hodnoty FPS pomocí programu FRAPS. Samozřejmě kromě výkonu se podíváme i na provozní vlastnosti karet. Změříme spotřebu celé sestavy s danou grafickou kartou ve stejné situaci pro každou kartu a také zjistíme teplotu u jádra u každé testované grafické karty. Všechny výsledky tradičně převedeme na procentuální vyjádření vůči nejvýkonnější kartě v daném testu a následně zjistíme přený průměrný výkon a spočítáme poměr cena-výkon z praktického výkonu.

    Vzhledem k tomu, že se jako server orientujeme na praktický výkon, netestujeme karty v umělých 3D Marcích, které dnes již o praktickém výkonu karet vůbec nic nevypovídají. Soustředíme se hlavně na nejhranější hry a orientační vzorek nejpoužívanějších herních engine pro co možná nejobjektivnější výsledky. Dnes to bude v dostatečně vypovídajícím vzorku aktuálních 12 her.

          Často mluvíme o hratelné úrovni FPS - snímků za vteřinu. Pokud se průměr snímků drží nad hodnotou 40FPS, považujeme hru za bez problémů plynule hratelnou. 40-35FPS je to hratelné ale občas zpozorujeme trhání. Průměrná hodnota kolem 30FPS pak už většinou znamená znatelné cukání a trhání hry. Kolem 25FPS je už většina her hratelná jen s obtížemi, zpomalení obrazu je velmi patrné. 20FPS je už nehratelné, repetivě je to hranice pro otrlé :). Pravdou ale je, že jsou i hry, kde třeba 30FPS nedělá problémy a pak jsou tu také hry, kde 100FPS je pořád málo. Pro většinu her ale platí výše uvedené.

    Jak dosáhnout hratelné úrovně FPS? Hlavně omezením detailů, snížením rozlišení, či vypnutím optimalizací obrazů jako je AA vyhlazování. Většina současných karet s 256-bit sběrnicí a 512MB paměti dnes ale má dost síly na plné detaily včetně AF optimalizací obrazu v nejčastěji užívaných rozlišeních 1280 - 1600. Pojďme se tedy podívat na samotné testy ...       

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

    V současnosti se používají dvě herní technologie. DirectX ve verzi 9 a 10 a OpenGL 2.0. V současné době je 99% her postavena na DiretX. Testujeme tedy jen jedinou OpenGL hru a tou nejaktuálnější je Enemy Territory: Quake Wars.

    ET-QW

    Tato akční FPS multiplayerová akce je v současnosti velmi oblíbena a tak v našem testování nemůže chybět. Využívá již hodně optimalizovaný herní engine, který nedělá ani grafickým kartám kolem 4000 korun s hratelností žádné problémy ...   

    ET

    Dnes testovaným grafikám nedělá hratelná úroveň FPS v plných detailech žádný problém. 8800GS vyrovnaně soupeří s HD3850. Rozdíly jsou zcela zanedbatelné a projeví se až v desetinných řádech hodnot.    

    (Gameplay video Enemy Territory: Quake Wars)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • STALKER (DX9)

    Oblíbená hra, která zanedlouho dostane pokračování. Herní engine je trochu netypický, ale dnes je již vyladěn a slušné grafické kartě nedělá problém ani s plným dynamickým nasvětlováním scény. Kromě toho že v této hře nejspíše vůbec nefunguje AA je herní engine velice dobrý.

    stalker

       Výprava do perfektně zpracovaného okolí Černobylu dostane zanedlouho pokračování, které bude dějově přecházet. Herní engine ale bude stejný s dalšími optimalizacemi. Zjišťování výkonu karet v této hře je tedy stále aktuální.

    stalker 

      8800GS dokáže v této hře HD3850 porazit. Více paměti se tak trochu projeví. Všechny grafiky ale nabízejí hratelnou úroveň FPS. Taktovaná 8800GS TOP se vyrovná 8800GT 256MB.

    (Stalker gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Oblivion (DX9)

    Velkolepé RPG má herní engine, který bude použit v, troufám si říci, nejočekávanější hře roku - Fallout 3. Samozřejmě dozná dalších optimalizací. Základ se ale nemění, takže výkon karet bude podobný dnešnímu měření.

    oblivion

    Rozlehlé RPG má značně rozdílné hodnoty FPS ve městech, budovách i venku. Měříme proto v té nejnáročnější, tedy venkovních lesních oblastech. I po letech je Oblivion stále velmi náročnou hrou a v plných detailech je to hratelné jen na nižších rozlišeních.

    oblivion

    8800GS se výkonově propadá, standardnímu HD3850 256MB se vyrovná až 8800GS TOP verze. Zajímavě se jeví nárůst výkonu taktované HD3850TOP. Celkově ale na dnes testovaných kartách je to bez trhání hratelné v plných detailech jen v rozlišení 1280x1024.

    (oblivion gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Test Drive Unlimited (DX9)

    Zástupce závodních her se skvěle zpracovaným enginem s ukázkovým využitím HDR.

    TDU

    Rozlehlý ostrov má různou náročnost. Ve městech klesá hodnota FPS na polovinu proti hodnotám mimo město. Měříme proto v plných detailech, které hra nabízí - HDR+4AA v příměstských oblastech, kde jsou hodnoty FPS někde mezi výše zmíněnými extrémy.     

    TDU

    8800GS se ale nedokáže výkonově vyrovnat HD3850 ani po nataktování. Oslabení jádra G92 je výkonově v této hře znát. Nicméně v rozumném rozlišení je hra opět hratelná na všech dnes testovaných grafických kartách.  

    (Test Drive unlimited Gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Medal of Honor (DX9)

    Nejnovější díl slavné válečné hry využívá herní engine UT3. Dnes nejpoužívanější herní technologii, kterou používá a bude používat řada her. Optimalizace jsou minimální. Zajímavostí je snad jen fakt, že ve hře není možné nastavit AA.

    MoHA

    Atmosférická skvěle vypadající akce má řadu příznivců. Navíc testujeme UT3 herní engine v nastavení DirecX9, což zkrátka nesmí v testu grafických karet chybět. Testujeme v plných detailech ve dvou nejpoužívanějších rozlišeních (nebo jejich alternativách).

    moh-A

    I zde se projevuje ořezání jádra G92 a 8800GS se ani po nataktování nevyrovná HD3850 256MB. Velikost paměti zde nehraje žádnou roli. Celkově je ale hra hratelná díky skvělé optimalizaci v obou rozlišeních na všech čtyřech dnes testovaných kartách, což za cenu kolem 4000-4500 korun jistě mnozí ocení.

    (Medal of Honor: Airborne Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • The Witcher - Zaklínač (DX9) 

    Nejlepší příběhové RPG poslední doby má ale v základu i po posledním patchy poněkud zvláštní herní engine. Nicméně tvůrci oznámili na květen speciální arch, který hru značně zoptimalizuje a přidá i nějaký ten další obsah. Takhle nějak má vypadat podpora.

    witcher 

      Pokud si chcete užít pravý herní román, je svět Zaklínače to pravé. Připravte se ovšem, že i na silných grafických kartách to nebude občas úplně ono.

    witcher

    Hodnoty FPS jsou v této hře velmi vyrovnané a je jedno, jestli mluvíme o kartě za 4000 nebo 15 000. Hra se občas škubne na všech. 8800GS i v nataktované verzi znovu končí za 3850 256MB. Uvidíme, co s tím udělá na květen ohlášená optimalizace.

     

    (The Witcher - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Duty 4: MW (DX9)

    Nejoblíbenější MP hra poslední doby. Herní engine je dobře optimalizovaný, takže i v plných detailech si ho můžete vychutnat na relativně levných kartách.

    cod4

    Výkon nás v této hře zajímá hlavně kvůli zábavnému Multiplayeru, který nabízí vyvážené hraní, kde silní nemají přehnaně velkou výhodu. Prostředí je plné detailů, hraní má atmosféru. Prostě to pravé na odreagování. A jak si vedou naše karty?

    cod4

    8800GS zde poprvé znatelně překoná HD3850 i její nataktovanou verzi. 8800GS TOP překoná i HD2900XT. Celkově ale opět na všech čtyřech testovaných kartách je to v plných detailech hratelné v obou nejpoužívanějších rozlišeních.

    (Call of Duty 4:MW - gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Juarez (DX10)

    Poprvé se dnes zakousneme do DirecX10. V této hře je dodán až patchem, není to tedy nativně DX10 hra. Rozdíl mezi DX9 a DX10 úrovní detailů je ale výrazný. Bohužel DX10 je brutálně náročné.

    coj 

    Her s tématikou divokého západu není mnoho, ale tahle patří k těm velmi povedeným. Přesto budete muset omezit detaily a o nějakých zapnutých optimalizacích obrazu se nedá ani hovořit.

    coj

       8800GS i v přetaktované verzi končí za HD3850, ale úroveň FPS je pod hranicí hratelnosti na všech čtyřech testovaných kartách.

    (Call of Juarez - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Company of Heroes (DX10)

    Company of Heroes je jedno z nejlepších RTS poslední doby. Testujeme v DX10 nastavení, které je dodáno pomocí patche. Rozdíl proti DX10 je v úrovni detailů jasně vidět, bohužel opět je to za cenu snížení FPS.

    coh

    Oblíbená strategická hra je v DX9 přibližně o polovinu méně náročnější než v DX10, ale když už to DX10 tam máme, proč ho neotestovat.

    coh

    8800GS se výkonově na HD3850 256MB dívá trochu z povzdálí, až taktovaná TOP verze se mu vyrovná. Celkově ale opět je to s přimhouřenýma očima hratelné na jen tak tak i na HD3850 TOP. Při výraznějším počtu jednotek na obrazovce je trhání patrné.

    (company of heroes - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • BioShock (DX10)

    Notně diskutovaná hra, která opět využívá moderní UT3 herní engine. Jak se vedou karty pod DX9 v tomto herním modelu ale již víme, takže se tentokrát podíváme, jak si vedou v DX10 rozšíření. To jde zde jen minimálně náročnější než DX9, ale projeví se jen pohlednějšími speciálními efekty.

    bioshock

    Podvodní město vypadá v UT3 DX10 zpracování velmi dobře a již se mluví i o dalším dílu. Navíc UT3 herní engine je a bude hojně užívaný, takže výkon karet v této a podobných hrách je podobný. Naštěstí je ale velmi dobře optimalizován.

    bioshock

    Mezi HD3850 a 8800GS je to velice vyrovnané a to i bavíme-li se o taktovaných modelech. Navíc se v obou rozlišeních všechny drží bezpečně v hratelné úrovni FPS. 

    (BioShock - Gameplay) 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • World in Conflict (DX10)

    Zajímavý herní engine, který využívá jen tato hra. Disponuje i DX10 nastavením, které posouvá úroveň efektů i detailů hodně daleko. Náročnost je ale značná. I silné grafické karty zde mají celkem problémy.

    wic

    Z herního pohledu velmi zajímavá hra, která kombinuje vlastně několik druhů her - FPS, RPG A RTS. Rozhodně ale stojí za zahrání, i když ve vizuálně působivém DX10 nastavení si to hratelně užije málokdo.

    wic

    V této hře se paměť projevuje výrazně. 256MB karty nemají takřka žádnou šanci. 384MB tak modelu 8800GS určitě přispívá k bezproblémovému překonání HD3850. Nutno ovšem říci, že do hratelnosti to má ovšem trochu daleko na všech grafických kartách s výjimkou těch úplně nejdražších.

    (World in Conflict - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Crysis (DX10)

    Herní testování zakončíme z pohledu herního enginu nejpokročilejší současnou hrou. Crysis se v současnosti právem chlubí nejlepším kabátkem. Vzhledem v DX10 skutečně dech beroucímu zpracování, je optimalizace hry celkem slušná. Pokud si odpustíte ultra rozlišení textur a další ultra nastavení, tak je hra hratelná na jakékoliv slušné grafické kartě.

    crysis

    Testujeme ale v plných detailech v DX10 pěkně na procházce v džungli. Karty dostávají pěkně zabrat, takže hratelné to není ani na jedné ze čtyř dnes testovaných.

    crysis

    8800GS ale v základu nestačí na HD3850, přeci jen ořezání jádra si vybírá svou daň. Přetaktovaný model 8800GS TOP se HD3850 256MB vyrovná. Celkově to ale v ultra detailech není hratelné ani na jedné kartě. Za 4500 korun si tedy v této hře maximalisticky neužijeme.   

    (Crisis - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Teploty, spotřeba, taktování

    Výkonové testy máme za sebou, nezbývá než se podívat na provozní vlastnosti, které nás dnes u grafických karet zajímají více, než kdy jindy. Většinu z nás zajímá hlavně spotřeba. Méně důležitá je spotřeba ve 3D, ta je většinou vysoká, ale musíme si uvědomit, že typická grafická karta v typickém počítači jede drtivou většinu svého života ve 2D, tedy v klidu. Spotřeba v klidu by nás tak všechny potěšila nejlépe nulová. Nač živit něco, co momentálně nepotřebujeme, že?

    spotreba

    Spotřeba 8800GS a HD3850 je v naší sestavě podobná. Rozdíly jsou v řádech Wattů jak ve 2D, tak ve 3D. V obou případech si ale o něco lépe vede HD3850 na čemž má zásluhu 55nm výrobní proces jádra RV670. G92 je vyráběno 65nm. Hodnotu spotřeby, kterou vidíte v grafu, je spotřeba celé naší sestavy, tedy samotné bedny. Měřeno je jednoduše - odběr ze zásuvky. Všechny karty mají ale stejné situační podmínky a stejnou sestavu.

    8800GS-4

    Se spotřebou úzce souvisí i teplota. Nicméně do toho vstupuje i osazené chlazení. V našem případě mají dnes 8800GS nereferenční chlazení od ASUSu. HD3850 naopak referenční. Chlazení na 8800GS musíme ale opravdu pochválit. Skvěle zpracované, účinné i přiměřeně tiché.

    8800GS-9

    Chlazení referenční HD3850 je vzhledem ke své konstrukci pochopitelně méně výkonné, teploty u jádra jsou vyšší, i když chladič není zase tak hlučný, jak bychom čekali. Výkonnější pasiv by ale kartu uchladil také a bezhlučně.

    teploty

    Pokud vás zajímá taktování u přetaktovaných edicí karet ASUS. Tak ani 730/1900MHz na HD3850TO a 600/1800MHz na 8800GS TOP není konečná hranice. Netestujeme žádné Vmódy a další již poněkud riskantní metody. Pouhým zvýšením taktů v přetaktovacích utilitách, se první fragmenty v obrazu objevily v zátěži na taktech 770MHz/2000MHz pro model HD3850 TOP a při 660/1900MHz na 8800GS. Nepochybuji ale o tom, že by s přidáním voltáže a lepším chlazením šli obě karty výše. Většina z nás ale grafické karty netaktuje, i když je pravdou, že většinou více praktického výkonu ve hrách přidá těch pár MHz na kartě, než dalších 1,5GHz na procesoru ...

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • 8800GS 384MB - závěr a hodnocení     

    Dostáváme se k samotnému závěru. Zbývá nám vyhodnotit, jak si vedou výkonově 8800GS a jak si vedou na trhu vzhledem ke zjištěnému výkonu a ceně. Tradičně jsme tedy udělali souhrn výkonů všech testovaných karet. V grafu je průměr výkonu z výkonů vůči nejvýkonnějšímu modelu v každém testu, nesčítáme tedy hodnoty FPS, které se v rámci různých her značně liší, ale děláme průměr z procentuálního výkonu v dané hře vůči nejlepšímu výsledku.

    vykon-celkem

    Je to tedy jen hra čísel. Samozřejmě záleží i na použitých hrách. Testujeme ale dostatečně velký vzorek v nejpoužívanějších rozlišeních a praktických nastaveních, takže je to vypovídající dostatečně. Jak vidíte, je výkon aktuálních modelů kolem 4000-5000 korun velmi vyrovnaný a mluvíme o rozdílech celkově v rámci maximálně 10%.

    cena 

    Pokud jde o cenu, tak asi není překvapením, že je velice podobná. Ono se při současném stavu nemůžete s různými modely příliš roztahovat. Dříve se za každých 10% grafického výkonu tvrdě platilo, dnes jsou modely HD3850/8800GS/GT 256MB našlapány jen o maximálně 2000 korun pod o 20-25% výkonnějšími modely 8800GT/HD3870 512MB.

    cena-vykon

    Pokud je pro vás důležité dobře a výhodně nakoupit, což je v oblasti počítačů vzhledem k rychlému poklesu cen čehokoliv celkem problém, pak nejlepším ukazatelem je asi poměr cena-výkon. Ten má kolem 4000-5000 korun celkem slušnou vypovídací hodnotu a spočítáme ho jednoduše podílem ceny a získaného výkonu.

    vykon

    Na závěr ještě vypíchnu výkon dnes testovaných modelů, abychom jasně viděli rozdíly. Ty jsou, jaks e ostatně dalo vzhledem k podobné ceně testovaných karet malé.

    • 8800GS vs HD3850 - závěr a hodnocení

        Čísla mluví jasně. GF8800GS 384MB je ve většině testů o něco pomalejší než HD3850. Při tom je ale také o něco dražší. Ve výsledku to tedy znamená, že HD3850 256MB je stále lepší volbou, což dokládá obecně nejlepším poměrem cena-výkon mezi všemi dnešními grafickými kartami na trhu. Nabídne zkrátka nejvíce za nejnižší cenu. 8800GS 384MB je ale rozhodně lepší konkurence než 8600GTS, který byl donedávna jedinou kartou, kterou Nvidia měla dostupnou kolem cenové hladiny, kde se pohybuje ATI Radeon HD3850. Nutno ovšem říci, že 8800GS je vlastně spíše taková raritní karta, která vzhledem k počtu vyrobených kusů se jako běžně dostupná konkurence k HD3850 počítat vlastně nedá.

    8800GS-5

        Tou pravou konkurencí bude až 9600GT, který se objeví v obchodech co nevidět. Jeho výkon bude nejspíše velmi podobný dnes testovanému modelu ASUS 8800GS TOP. Hádal bych tak ještě celkově cca 5% výkonu navrch u 9600GT 512MB. To by už mělo být pro HD3850 512MB opravdu vyrovnaným soupeřem a výběr v cenové hladině kolem 4000 korun bude zase o něco složitější. Nebezpečí už ale přichází shora, kdy cenově klesají modely 3870 a 8800GT 512MB. HD3870 512MB už lze pořídit kolem 4800 korun s DPH a 8800GT 512MB za 5000.

    8800GS-14

        Konkrétně testované karty ASUS 8800GS TOP a HD3850 256MB TOP jsou díky továrnímu nataktování o něco dražší než referenční modely. Výkonu to ale zase tolik nepřináší a tak je poměr cena-výkon o něco horší. Čistě z pohledu ceny a výkonu se ASUS HD3850 TOP se svým bohatým balením jeví jako velmi zajímavá nabídka i v rámci celého trhu. Příští týden se podíváme na porovnání dnes testovaných modelů s novou GF9600GT.

    Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

    asus-logo

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena??? 2008-02-21 10:36:15
    avatar
    by me zajimalo kde beres takovy ceny...

    8800GS za 3750 a od asusu nepretaktovana verze se stejnym chlazenim za 4 litry...

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=53023

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=52843

    Asus 8800GTX za 9 litru..ne 10,

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41598

    a to mame jeste docela drahy czc...zvlastni ale ze ceny radeonu odpovidaji skutecnosti

    //EDIT by DD: Ceny opraveny, klesají moc rychle
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:31:51
    avatar
    ty tabulky jsem dělal předevčírem, když jsem se koukal tak to bylo jak píši předělám ty tabulky ... oni se teď mění ceny nějak rychle, koukám že klesají i další grafiky, je to sice fajn, ale ne když si tyhle cenový grafy připravíš dopředu

    //EDIT: Ceny opraveny
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 00:56:51
    avatar
    Luckyjosh: Ty ses zas vtipnej uz v tom zas vidis nejaky nadrzovani vid? Jestli te to uklidni, tak napr. ta posledni zminka o cenach HD3870 vs 8800GT 512 je treba chybna u obou karet, takze nevim. ATI HD3870 maj na CZC uz od 4500,- a 8800GT 512 sem tam zas nevidel za min nez 5500,- Jestli ti napsani drazsi ceny u ATI a nizsi u Nvidie prijde jako nadrzovani ATI, noo... ty ceny se proste nedaj napsat presne, vzdycky najdes nekde eshop kde budou mit lepsi cenu. Ale je fakt, ze kdyz to bude DD delat podle CZC, tak by to melo byt aspon trosku vypovidajici pro nas ostatni. A hlavne bez chyb..
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 08:42:04

    No ja nevim, v obchode, kde nakupuji, maji bezne 8800GT (ASUS) za 5201 Kc s DPH, tedka sice jsou zase vyprodane, ale cekaci doba je jen par dni.
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 09:35:52
    avatar
    Ale za kolik v takovem obchode nabizi nejlevnejsi HD3870? Jak sem uz psal... nejde to napsat presne, protoze kazdej eshop nebo kram ma totiz jine ceny.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:24:04

    Jak jsi psal nize, o 1000 Kc levneji. Sice je to ten GB s DDR3 pametmi, ale je za 4200.
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:33:21
    avatar
    No prave, ceny jsou vsude ruzne, ale priblizne stejne... proto mi vyhovuje, kdyz se budou ceny porovnavat na CZC, protoze je to velmi oblibeny eshop. Ovsem, bylo by dobre kdyby se ty ceny psaly bez chyb
    Jinak uz maj na CZC 9600GT, a nejnizsi cena zacina na 4700,- tak to aby to melo vykon aspon nekde jako HD3870, protoze jinak to zatim moc konkurence schopne neni.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:36:08

    Podle prvních dnešních testů má, někde HD3870 i dá.... divný co? Já si počkám na výsledky tady na DD, ale jak jsem psal jinde, prej nVidia novinářům posílá karty se zvýšenými takty oproti referenčním.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:37:15
    avatar
    já mám kartu přímo z prodeje, ale pochybuji o tom, že by se ve většině testů 9600GT mohla s HD3870 měřit ...
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:37:55

    však já tomu taky nevěřím
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 12:14:35
    avatar
    Taky tomu neuverim, dokud neuvidim... kdyby se vykonem mohla merit s HD3870 tak by to nejen, ze bylo divne... pze HD3870 se zas muze merit s 8800GT, coz je dle meho potom blbost... ale hlavne protoze 9600gt ma oproti 8800gt dost tvrde osekane jadro na to, aby ten vykon byl podobny.
    Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 12:20:28
    avatar
    Odkaz

    NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 12:26:37
    avatar
    OC verze, kdo ví, kolik bude stát.
    Navíc legionhardware, není to ten web, co proslul falešnými testy HD3870 (kde jí ubral asi 20% výkonu proti skutečnosti) ?
    Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 12:28:57
    avatar
    Odkaz

    Testů si najdu kolik chci. A "proslulých" webů je celá řada. Tento nevyjímaje
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 13:08:40
    avatar
    tohle je test proti HD3850 256MB, anvíc ve hrách, kde se těch 512MB celkem dost projeví, takže není divu že je 9600GT rychlejší, ale v součanosti je taky o 1000 korun dražší
    Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:16:06
    avatar
    Ano já vím. Znáš už mě snad dost dlouho a snad nepochybuješ o tom, že jsem si toho všimnul. Mluvím o testu 9600GT. Nezdozpovídám za počet a roložení soupeřů v jednotlivých testech, zrovna tady to srovnali s kartami, které měli v ruce. To není nic proti něčemu
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:50:05
    avatar
    já nic neříkám
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:21:00
    avatar
    nerikam ze to je nadrzovani ati ale prislo mi zvlastni ze ceny nvidie byly dost nadhodnoceny ale fakt dd zkzus se zamyslet nad tim ze bys ty ceny bral jen podle jednoho shopu a ty nejlevnejsi co se tam daji sehnat..a osobne bych byl pro CZC kterej sice neni nejlevnejsi ale za to je aspon v mym okoli jednoznacne nejoblibenejsi a ja mam s nim uz taky dlouhodoby (5 let) a jen dobry zkusenosti..bude to mit vetsi vypovidajici hodnotu nez sehnany nejlevnejsi kusy jednou z toho shopu a pak z toho shopu a nektere z nich treba moc duveryhodne nevypadaji
    Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:34:34
    avatar
    Tady jsou tradičně vždy jakékoli parametry ATI vylepšeny
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:49:27
    avatar
    já ty cenu beru odtud - http://www.zbozi.cz/ k nejnižším cenám přičítám cca 300-400,- podle dostupnosti a to je má refereční cena jako běžná

    PS: možná pokud domluvím nějakou spolupráci s nějakým shopem, tak ano, ale nechci se takhle vázat na jeden ...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 16:03:19
    avatar
    no lepsi by bylo teda rozhodne nakej vetsi shop kde nakupuje dost lidi..urcite to bude vic vypovidajici nez zbozi.cz ktery ti najde cokoli kdekoli ale jistotu solidniho jednani a nakej kredit te firmy se tam vubec nebere...nevim jak ostatni ale ja si raci priplatim a koupim veci ve spolehlivym shopu..prece jenom posrat se to muze
    markul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800GTS 2008-02-21 00:39:54

    Zdravím. Zajímalo by mě kolik fps je při Crysis hratelných. Pojede mi to s 8800GTS TOP plynule? Tady se udává průměr 36 fps. Ale z toho moc nevyčtu.
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 01:01:38
    avatar
    crysis ti pojede na 8800gts 512 plynule v 1200x1000 na max v dx9 a to jeste ne vsude, ve snehu to je zrale na 1000x700, pokud chces hrat v 1600x1200 tak je dobre ubrat neco z high detailu
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 03:06:59
    avatar
    Podle moji zkusenosti (i dalsich lidi ktery znam a kteri Crysis maji) je nad 25 FPS prijatelny a 30 FPS je plynuli - nekdo se mnou nebude mozna souhlasit ale tohle je moje zkusenost - je to dane velmi dobrym pouzitim technologie Motion Blur (filmy taky nepripadaji lidem trhane a pritom maji 24 FPS...).
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 09:37:22
    avatar
    Neco na tom bude, ja hral Crysis na svem starickem dektopu, kde sem mel prumerne 25fps... a v normalnich lokacich (tj. ne na letadlove lodi, ktera je opravdu prehnane narocna) sem to mel slusne plynule.
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 01:20:45
    avatar
    8800gt je ted jednoznacne nejlepsi karta v pomeru cena/hratelnost, ani zadna ati na ni nema, financni rozestupy sou moc male.
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 01:23:44
    avatar
    1000,- ti prijde malo?
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 01:30:53
    avatar
    presne tak, je to malo penez za hodne muziky, taky ti karta dyl vydrzi.
    Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 02:19:28
    avatar
    Aha, to potom je vsechno jasne
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 12:09:02
    avatar
    tak jestli das 4200 nebo 5000, zamysli se sam
    Black_Arrow_CZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena??? 2008-02-21 09:04:07

    Nevim odkud bereš ceny, ale 8800GS se dá od gainwardu sehnat za 3800kč s DPH, viz: http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105H40006000000GLH&Search=8800gs&SearchType=1

    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:26:31

    No ta TOP karta od ASUSu stoji v alfe 5000, takze zrovna levna neni. Ale obyc 8800GS je za 3890 Kc, to je pekna cena, Gainward konkretne. Zajimalo by me, jaky ma chladic, obrazek chybi.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 14:56:51
    avatar
    už jsem ty ceny opravil ... klesají nějak rychle - HD3870 dnes běžně i za 4200-4400 - total mazec
    OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 14:02:59
    avatar
    tak 4870 by som chcel. vsak ma vyjst uz za pol roka (ja som vedel ze sa teleportujes do buducna )
    na pct vysla novinka, ze ati hromadne znizila ceny rv670 vo vsetkych kartach. preot tak klesaju.. a ja si mydlim rucicky
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 09:19:29

    Tak 8800GS se nakonec ukázala jako konkurenceschopná karta, jenom bych ocenil test ještě třeba na dvou hrách na jedno rozlišení 0xAA/0xAF a 4xAA/16xAF jen u testovaných modelů kvuli propadům, měl jsem totiž doma půjčenou HD3850 a bez AA/AF byla lepší než moje X1950XTX, ale po zapnutí AA/AF byla mírně horší, což mě nepřesvědčilo.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:27:15
    avatar
    no já se snažím testovat ty karty už s AA/AF, bez toho se dnes takřka nehraje takže bez toho netestuji, když to má význam zapnout, zapnu to ...
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:32:15

    aha, tak by to šlo pod hru napsat?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:35:33
    avatar
    dyť to tam je dole v grafu, kde to není uvedeno, tak AA buď nejde zapnout nebo úbytek výkonu je na všech kartách takový, že to nemá cenu zapínat ... všude je testováno na plné detaily s HDR pokud je to možné ...

    sorry, ale dělát vlastně všechny testy navíc 2x ještě v dvojím nastavení, to je v současnosti nad mé časové i praktické možnosti - testuji tak jen to praktické a používané nastavení.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 10:40:42

    nj sorry, si asi zajdu koupit brýle, sem to přehlídl a to jsem si to ještě projel, než jsem napsal tu otázku
    Neznámý  - Dobrá práce DD! 2008-02-21 12:31:56

    Pekný a prehľadný článok, Nvidia musí zapracovať aby dodala VGA rovnú HD3850.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 13:10:23
    avatar
    výkon není problém jako spíše cena ....
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 13:19:04
    avatar
    ani ne, nvidia je za vodou : )
    Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 14:47:26

    heh za vodou dobrá hláška se 100 tis kusy se do republiky dostane tak max 100 kusů, což je zatraceně málo jestli s tim chtějí konkurovat ( český člověk je spořívý a tak hodně hledí na cenu, které je zatim u tohoto modelu zatím větší) Opravdová konkurence příde až s řadou 9600 a tý než se dočkámem tak to bude ještě chvíli trvat. Osobně čekám na recenzi od dd-ho jak moc konkurence schopná tahle karta bude.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 14:50:50

    8800GS je dobrá karta, to je z recenze vidět a dostupná je všude kam se podíváš, navíc jsem koukal na různých fórech, že jdou dobře taktovat shadery a pak ten výkon letí strmě nahoru.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 14:56:33
    avatar
    ale ine těch 8800GS je opravdu pomálu ... navíc má to cenu řešit když je tu 9600GT ?
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:16:45

    ale ta je cenou u HD3870 ne?

    EDIT: teď po zlevnění je i dražší
    Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 15:00:18

    Já také neříkám, že je to špatná karta, je to první karta od nvidie, která se přibližuje poměrem cena/výkon 3850, což je jednoznačně dobře, neboť povede k dalšímu zlevňovaní. Jen se mi zdá zvláštní proč nvidia, třepí svojí sílu na vidání 8800gs v takto omezené edici, která je v globálním měřítku naprosto zanedbatelná, když za pár dní vydávají 9600. Jak víme v oblastní nižšího mainstreamu neměla nvidia dlouho, co nabídnout (kromě 8600, která nebyla zrovna podařená karta). Podle mého názoru by bylo lepší pospíšit si s vydáním jedná konkurenceschopné karty dřív, než dvěma později.
    Neznámý  - 8800gs vs HD3850 2008-02-21 15:43:29

    Výkonom áno, cenou nie!!!
    Cena alá HD3870 a tá je výkonom niekde inde...
    Neznámý  - TEST 9600GT alá p.Jahoda 2008-02-21 16:52:54

    Kukol som test 9600GT a výsledky vyzerajú prijaznivo, 9600GT je Bomba ...ale grafy sú od nVidie!!!!!!!!
    Je to až úbohe ako nVidia robí mareting, a niektorý páni tiež.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 17:16:01
    avatar
    ati, amd a dusevne velmi zaostaly...kdyby si cetl poradne zjistis ze pan jahoda tu kartu teprve testuje a tohle je pouze preview..proto tam pridal grafy od nvidie ktere ale normalne zacinaji uz od 0fps a ne treba od 25 a podobny preview uvedl i pri prichodu HD3870X2 a to nikomu nevadilo...

    to vyse: cena ala HD3870 a vykonem podle testu plne srovnatelna..nekde lepsi nekde horsi
    Neznámý  - Seš slepej?! 2008-02-21 23:21:44

    ..."cena ala HD3870 a vykonem podle testu plne srovnatelna..nekde lepsi nekde horsi"
    Nasaď si okuliare 8800gs=HD3870????
    CoD4 je jediná kde sa doťahuje, inak ďaleko ďaleko za 3870.
    Vidíš na zeleno, navštív očného.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 23:27:22
    avatar
    dejte pokoj a nerozebírejte grafy od Nvidie .... jak jsem řekl, uvádět tyhle grafy v době kdy už jsou dostupné jiné testy, kterým se dá věřit, je podle mě opravdu zvláštní ... nicméně nějak zvlášť je komentovat, když víme že nezávislé a přesné opravdu nejsou? No nevim jestli stojí za to tím trávit čas
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 23:33:50
    avatar
    no nahodou lzive zrovna nevypadaji..nepochybuje snad nikdo o tom ze jsou tak trosku lepe vybrany treba hry ale oproti tomu co prezentovaly ati u HD3870X2 s tim jejich zacatkem na 0.8x tam aspon ta nula vypada pekne a ze dokazou priznat ze i hd3870 je v nekterych hrach porazil to sem se taky docela divil...v tehlech marketingovych kecech tohle opravdu nebyva moc bezne
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 23:28:27
    avatar
    sry bral sem 9600gt o ktery mluvis tady...
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 17:12:09
    avatar
    k vykonu 9600GT..na hardocp byla vykonejsi nez 3870 ve vsech jejich testovanych hrach..ma jak vyssi prumer tak minimalni fps nebo za cca stejneho poctu snimku si s ni muzem dovolit vyssi detaily nez na 3870 k testum ale dostali mirne pretaktovanou edici od BFG (no opravdu jenom mirne pretaktovana - 675/1625/1800 jadro/shadery/pameti) ale to co me zaujalo nejvic je ze kartu se jim podarilo pretaktovat stabilne az na 780/2060 jadro/pameti s referencnim vzduchovym chlazenim to je hodne dobry vysledek a pri techto taktech myslim ze bude atakovat pozice i 8800GTS 512MB..k tomu vynikajici teploty jadra a spotreba v zatezi pod HD3850..skoda ze jen u nas je takle draha v zahranici je na urovni slevnenyho HD3870..
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 17:15:08

    kolik má referenční takty?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:03:21
    avatar
    650/1800 já mám v testu ale Gainwarda se 600/1800MHz :/

    Tohle je jediný server Odkaz, kterému vždy věřím protože testuje správně a prakticky podobně jako já a výsledky jsou přesně takové jak říkám - 9600GT na HD3870 úplně nemá ale nemá k ní daleko stejně jako k 8800GT, radeon HD3850 512MB ale není zase tak daleko ... Computerbase je podle mě nejlepší web na testy grafik vůbec, taky si z něj beru příklad.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:08:03

    mě tam fascinujou ty grafy kde si označím kartu a procuntuelně se mi srovná všechno podle ní
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:44:10
    avatar
    je to vybornej web ale nevim jestli se da oznacit jako nejlepsi..ty jejich testy grafik spis zacinaj pripominat tomshardware charts..

    tohle je problem...proto to srovnani se starsima neni moc objektivni a novejsi karty maji vzdycky vyhodu...

    Nvidia ForceWare 158.24 (G7x)
    Nvidia ForceWare 163.75 (G8x)
    Nvidia ForceWare 169.01 (8800 GT)
    Nvidia ForceWare 169.06 (8800 GTS 512)
    Nvidia ForceWare 174.12 (9600 GT)
    ATi Catalyst 7.5 (R(V)5x0)
    ATi Catalyst 7.9 (2600 XT X2 (3))
    ATi Catalyst 7.10 (R6x0)
    ATi Catalyst 8-43-1-071028a (HD 3870, HD 3850)
    ATi Catalyst 8-451-2-080123a (HD 3870 X2, HD 3650)
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:49:34
    avatar
    to ani vzdáleně, testují ve většině aktuálních her, testujjí ve všech nastaveních a testují aktuální karty srovnatelně, ty starší nás už zajímat nemusejí nové karty jsou ale celkem v pohodě ....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:56:28
    avatar
    8800GT ale aktualni je..a srovnani s G80 se taky hodi stejne jak s R600
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 20:03:19
    avatar
    proto se snažím to aktuálně testovat já, ale u CB mi jde spíše o srovnání těch nových karet - pro mě jediný server, kterému vzheldem ke způsobu a náročnosti měření a vůbec prezentaci serveru jako celek věřím bez pochyb, u ostatních serverů si nejsem tak jist kvůli přístupu nebo i často podivně vyhlížejícím výsledkům, které třeba neodpovíadjí ani papírovým předpokladům atd.
    Neznámý  - duševne zaostalý, možná LuckyJ 2008-02-21 19:21:28

    Prečo DD neprezentoval "korektné" grafy od nvidie ako p.Jahoda?
    No lebo vie že nadržovanie jednej, či druhej strane nieje férové, ako to zvykneš robiť ty.
    MoronJosh...
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:26:21
    avatar
    protože pokud jsou k dispozici jiné ze zdrojů které jsou považovatelné za nezaujaté vyberu si radši je, ať už jde o grafi ATI nebo Nvidia, jenže to je prostě v přístupu server, někdo je hold nakloněný Nvidii a umě se to snaží zamaskovat, někdo ATI a někomu, jako DDWorldu je to jedno, protože tady mi jde o to zjisti si sám co je orpavdu lepší o tom poreferovat a do té doby, než mi bude nějaká grafická firma říkat pane, ve smyslu že bude moje, tak nemám sebemenší dův nějaké nadržovat a dělat jim jen tak reklamu a lepší světlo, když z toho má prospěch někdo jinej nehledě na to, zda je ten prospěch opravdu oprávněný ... ale tohle tady většina lidí prostě nepochopí a tak budu za fanatika, jiní za Nvidiota atd.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:28:57
    avatar
    no nevidel sem ze by DD tady vubec naky grafy 9600GT prezentoval mas cist..mirek tam pise jasne ze to je od nvidie a jasne pise ze to je preview a jasne pise ze dela vlastni test...kdyz nepochopis a zacnes tam psat do komentaru takovy bludy o komunismu apod tak si opravdu dusevne zaostaly..grafy dostal s priruckou review guild ke karte tak proc je neuverejnit??aspon se dozvime jak moc pravde se ty vysledky nvidie blizi..a zatim vypada ze dost
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:30:30
    avatar
    no tak můžu prezentovat z cizích serverů ale tentokrát mám recenzi připravovanou na pondělí-uterý, takže to snad přežijete ne?
    Neznámý  - MoronJosh 2008-02-21 19:40:07

    "aspon se dozvime jak moc pravde se ty vysledky nvidie blizi.." si robíš srandu?
    Vydíš na zeleno, ty kapacito.
    PS:preview vypadá trošku inak ako u p.Jahodu
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 19:53:04
    avatar
    a co je na ty vete spatnyho???uvidime podle testu jestli nvidia v review guid klame nebo ne??co na ty vete je zelenyho??
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 20:07:47
    avatar
    Můj ty jářku, nevím zda touto argumentací neděláš DDmu medvědí službu. Pokud se ho budou nejhorlivěji zastávat lidi co si do profilu dají ATI, tak se z té pověsti zauajtého nevymotá.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 20:24:24

    s "ATI" v profilu znamená zastávání se jen ATI karet a neuznávání ničeho jinýho? Asi podle sebe soudím tebe že. Aneb kdo má v profilu "bez preferencí" je zákonitě nezaujatý
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 20:34:56
    avatar
    Ne. Konkrétně například ty máš příspěvky, se kterýma téměř pokaždé souhlasím, bohužel nejradikálnější příznivci DDho jsou výlučně lidé, kteří si do profilu dávají grafickou příslušnost ATI. To ovšem neznamená, že považuju každého kdo to tam má, za nějak narušeného, i když mě osobně není žádná značka natolik sympatická, abych jí dával přednost před druhou a ještě se tím nějak chlubil v profilu. Nvidii mám raději kvůli jistotě stabilního výkonu, ale třeba ještě před rokem jsem záviděl lidem co měli ATI1950 a kdybych v té době pořizoval kartu, byla by to tahle A kdybych neměl čas čekat na 8800GT, koupil bych loni 3870.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 21:16:59

    nejradikálnější příznivci... to zní jak z blízkého východu
    Neznámý  2008-02-21 21:12:56

    Asi si slepý ako patrón, ATi si si našiel ale Nf4 si nevidel(MB asus A8N sli)?!
    Pred HD3850 som mal Asus 6600TD non GT, bol som celkom spokojný až na ovládače-musel som používať staršie stabilnejšie-tie nove boli na SHiT.
    Další Moron?!
    obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 21:31:15
    avatar
    Pakliže považovat tvůj názor za pomýlený znamená být Moron, proč ne...rád.
    Můžeš mi prozradit, na jakém čipsetu bys chtěl provozovat Athlona64, aby to mělo aspoň trochu smysl? A jak souvisí čipset s - grafická příslušnost: ATI? To jako je od tebe sofistikovaný vtip nebo překlep a ve skutečnosti tam mělo být bez preferencí? Asi ne, viď, prostě si příznivec značky ATI a dle tvých příspěvků kovaný fanATik nebo ATIdiot, vyber si sám. Pokud ti na konkurenčním webu vadí u nVidie to samé co ti nevadilo u X2, pak není co řešit.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-21 23:31:04
    avatar
    ja sem taky rad moron
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - => DD 2008-02-22 00:52:55

    Víc mazat, víc!

    Nevim jak tady ostatním nediskutující, ale mě mrzi, že téměř všechny diskuze jsou zničené hloupými a stale se opakujícími názory několika málo jedinců
    Zkuste si to po sobě číst proboha...
    Ta diskuze by mohla obsahovat (a často obsahuje, jenze kdo to ma hledat ) doplnujici odkazy a dalsi informace k tematu.
    Je neprijemne porad dokola cist nabrousene a stale stejne rozpravy nekolika lidi, kteri zrejme nemaji jiny prostor kde se podelit o svoje moudra. Je tak tezke si ten svuj jediny chytry nazor nechat pro sebe a nezasirat s tim diskuze? Je tak tezke si vybrat ten svuj web na kterem vam clanky nevadi a ostatni sledovat treba jenom letmo informacne a neprudit tam? Zkuste zacit nejdriv u sebe doma a uvedomte si, ze vase hemzy zajimaji naproste minimum lidi co tento web navstevuji, pokud vubec nekoho. Je to tupa bezohlednost a mnohe o vas vypovida.

    P.S. doufam, ze si kazdy za "vy" dosadi toho sveho oblibeneho spammera;-) staci se projet posuvnikem a hned vam par avataru uvizne v ocku
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 01:13:06
    avatar
    souhlasím, dohodli jsme se mezi cebou co tu DDWorld tvoříme, že bohužel budeme muset sáhnout k tomuto kroku ačkoli jsem chtěl původně DDWorld budouvat otevřeným směrem, bohužel je tahle volnost a má trpělivost zkoušena neustále se opakujícími narážky a urážky, které si jinde dovolit nemohou. Tím se přesně stávají diskuse zde pro DDWorld nepřínosnými a celkově kazí úrove%n celého webu ... připravuji viditelné umístění pravidel diskusí a prostě příspěvky které budou vybočovat budou odstraněny ...

    Někteří to možná nazvou cenzurou, ale svoboda slova a svoboda obecně je věc se kterou mnozí nakládat neumějí. Neuvědomují si, že jejich svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého a pokud chtějí neustále navážet se do mé svobody dělat testy a recenze a přinášet objektivní informace pohledem běžného uživatele, mají smůlu, urážet se nenechám shazovat a napadat mou práci si také nenechám. Celkově bych rád dělal věci v klidu a protože mě to baví, nehodlám znechuceně koukat na těch pár pitomců co plácají o tom kde kdo dělá podle nich testy lépe a jak jsme zaujatí, když sami mají o své objektivitě velmi pokřivený názor ... takže připravujeme psaná pravidla diskusí, ale od této doby budou prostě diskusní příspěvky probírány ..

    Diskuse mají sloužit k doplnění tématu ze strany uživatelů, pro doplňující dotazy, rady a návody a ty se v návalu s tématem nesouvisejících příspěvků, flamu a opakujících se pitomých dotazl a narážek oprpavdu ztrácejí. DDWorld má být místo pro relax a čerpáním poznatků o tématu PC a her a ne rozzčilování se nad hloupostí a ignorací několika jedinců, kteří vytrvale spamují diskuse, už chápu proč větší magazíny ty diskuse hlídají, nebo je dokonce odělují od článků a proč je moda dělat moderovaná fora. Zkrátka je to nutnost a na DDWorld se holt vydáváme stejným směrem .... snad tu bude příjemněji na čtení i na práci ....
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:40:40

    Mno a uz je to tady. Napsal jsem, ze se zde bude mazat vse, co nebude chtit DD slyset a okamzite byl muj prispevek smazan.

    Poustim stopky, jak dlouho zde vydrzi tento.

    To se opravdu chces Honzo dostat na uroven Hulana? Smerujes tam.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 15:25:17
    avatar
    opravdu naposledy, pokud si nepochopil příspěvek nad tím tvým ...

    Na úroveň víme koho neklesnu, přípěvky neupravuji tak aby se mi líbili ale zároveň jsem si vyzkoušel že dát vám (nemluvím o tobě konkrétně) možnost úplné svobody nemůžu. Skupina čtenářů o jejiž zdravém vidění světa a schopnosti rozetnávat objektivitu od neobjektivity lze úspěšně pochybovat rozpoutala na DDWorldu v diskusích neustále se opakující flame. Já jsem chtěl mít diskuse pro běžné čtenáře, kde by byly doplňující informace názory atd. nicméně většina diskusí pod články je zasypána neustále stejným tématem od neustále stejných lidí, což odrazuje běžné čtenáře tam přispívat a vůbec nikomu nepomáhá ba naopak ...

    Sahám tedy k tomuto nepopulárnímu kroku, protože je to nutnost. Já dělám DDWorld s dalšími lidmi protože nás to baví, nic z toho nemám, kromě toho že celé dny sedím nad články, testy vyřizuji další věci atd, dělám protože mě to baví a aby mě skupina ignorantů prokteré není nic dost dobré ať už jim člověk odpovídá jakkoliv, neustále napadala na mém vlatním webu za který ručím svým jménem, který jsem vybudoval z nuly, obtěžovala svým chováním běžné čtenáře, neustále provokovala to si orpavdu nechat líbit nemusím ...

    Takže ať se vám to líbí nebo ne, zavádím přísná pravidla, zveřejněna budou ještě dnes a prostě cílem je nechat diskuse pro normální čtenáře kteří se chtějí zeptat na něco k tématu a odpově´d tam snadno najdou. Nebudu od teď připouštět žádné opakující se výlevy že nejsem objektivní - nenehcám dále nikoho o objektivitě pochybovat, vše co jsem chtěl říci je v daném článku a ať si každý udělá názor svůj, diskuse k tomu sloužit nebudou, nepřipuštím diskuse ke způsobu našeho testování, protože je to mé právo testovat jak testuji a mé výsledky a postupy jsou stejně dobré jako kohokoliv jiného - více k tomu netřeba dodávat. Zakázáno je i zakládání flame, nesouvisející přípěvky, urážky mezi uživateli atd. Urážky narážky na kvalitu webu nic takového tady prostě nebude ... DDWorld je malý web, který dělám doslova na koleni za nic, dělám ho se vší objektivitou, pod vlastním jménem, nemám prostředky vekých webů - dělám všechno co na webu vidíte, jak nejlépe je to v mých podmínkách možné a jak nejlépe to umíme/umíme. Urážet se a zdržovat se opakujícími neslyslnými výpady se nenechám .... DDWorld chci dělat a rozšiřovat v klidu ...

    Tímto považuji toto téma za uzavřené, další dotazy na toto téma jsou na DDWorldu k ničemu a budou odstraněny, pokud bych měl možnost a prostředky dělat věci jinak a lépe, tak je tak dělám, s rozšiřováním webu rostou naše možnosti a neustále vše zdokonalujeme, více po nás a po mě nemůžete žádat, takže se o to ani nesnažte .... děláme co můžeme a jak nejlépe dovedeme, když zvládneme něco navíc nebo lépe, uděláme to a pokračujeme v tom ...

    HOWG.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 18:37:11

    Já bych ti doporučil založit nový článek na toto téma, protože tohle je diskuze k článku o grafikách, takže jakákoliv diskuze v tomto směru se zde nehodí, přesto ti odpovím zde, nemám kam jinam.

    Já to samozřejmě chápu, bůh ví, že i já tu kolikrát rozpoutal flame. Jenomže si uvědom, že smazání nějakého příspěvku není zrovna nejlepší cesta. Z mého úhlu pohledu tím totiž toho diskutujícího nijak netřestáš, ostatní si nemohou ten příspěvek přečíst a nemůžou zjistit, jaký ten konkrétní člověk je idiot, nemůžou si vybrat, zda s ním budou souhlasit nebo ne. Chápu, že to udrží diskuze čisté, ale opravdu to potom bude tak, že v diskuzi budou příspěvky věcné k tématu a pak pro tebe a redakci žádoucí příspěvky.

    Publikování na webu (jako kdekoliv jinde) ale není jen k kladných reakcích, je to také o těch negativních reakcích a na Internetu také o blbech, kteří se rádi hádají a kecají nesmysly. Sám to píšeš, cituji: "nenehcám dále nikoho o objektivitě pochybovat", tím vlastně říkáš, že si nenecháš onu kritiku (byť je třeba nespravedlivá) ani říct. Uvědom si, že i z oné kritiky se člověk nějak vyvíjí k lepšímu, ne jen chválou.

    I nějaký blb, co flamuje, ti dá určitý úhel pohledu na danou věc, bůh ví, že jak jsem nesnášel ElCondora, tak mi přeci jen názory toho člověka něco daly. A je na tobě, zda se dokážeš s blbem vypořádat argumentama nebo ne. Pokud ne, no holt smůla, ne každý je výřečný a zběhlý ve slovíčkaření jako politici, ale vždycky můžeš nějakého toho flamera ignorovat. Proč asi jsou flamy? Aby měli lidi pozornost. Nemají pozornost, neflamujou. Smazáním příspěvku jim tu pozornost ale naopak dáváš.

    Mno koneckonců je to tvůj web, já si nekladu vůbec žádné právo ti říkat, jak máš co dělat. Já mohu pouze napsat svůj názor a je na tobě, zda to smažeš, nebo zda si něco z toho vemeš. Mě osobně je to jedno, já si tady přečtu každý článek a buďto se mi líbí nebo zakourtím hlavou a jdu dál. Sem tam si řeknu, že ti to dám sežrat a napíšu nějaký flamový příspěvek, bůh ví, že tím ale shazuji jen sám sebe (já to třeba vím, neptej se, proč to tedy dělám).

    Každopádně ti přeju hodně štěstí, ať se ti tu daří.

    PS: Když furt tak zmiňuješ, že za to nic nemáš, nechtěl jsi tu mít původně reklamu?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 18:54:41
    avatar
    striktní moderování diskuse není namířeno proti možnosti říci svůj názor a kritiku, je namířeno proti zneužívání tohoto práva způsobem, který poškozuje zase má práva. Pokud to tu sleduješ dlouhodobě, tak víš že jsem vždy v diskusích reagoval, ale v poslední době je to stále stejné, se stále stejnými lidmi. To už je ke škodě tohoto serveru - rozhodl jsem se tedy diskusi moderovat, stejně jako to dělají všude jinde. Zašlo to příliš daleko. Těžko můžu tvořit server, když mě neustále zaměstnávají stále se opakující výpady několika jedinců ... Slušný diskutér a čtenář vůbec moderování diskusí negativně nepocítí, spíše naopak ....

    PS: není úplně pravda, že bych z toho neměl nic, ale jen tak tak to stačí na to abych vůbec sám sebe a DDWorld udržel na živu, nemám na to platit autory atd. Všechno stojí peníze, nechávám vylepšovat systém atd. nestíhám se starat o všechno, je skoro zázrak že DDWorld vůbec funguje ... Chci ale pokračovat, vylepšovat a dále zvyšovat počet četnářů což se daří. Tím pádem snad přibude i nějaká ta inzerce, což zajistí další rozvoj webu ... Sice mě těší že mě mnozí srovnávají s jinými servery, jenže narozdíl od nich já mám jen sám sebe a pár dobrovolníků, mám minimální příjmy, nestojí zamnou žádný velký subjekt atd. Pochybuji, že v mé situci lze dělat věci lépe, než jak je děláme nyní ...
    Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 19:12:59

    tak tak.... projíždět zde diskuze je otřes Je to jediná možnost, jak zlepšit pověst. Moderování diskuzí mělo být už dávno zavedeno. Už dříve byli připomínky k tomuto tématu, bohužel až ted "snad" se to uskuteční.... Držím palce a obdivuju vaší náročnou práci........ Váš pravidelný čtenář
    mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 21:15:10

    Pochop, ze proste uz nikoho nemuze zajimat dnes a denne zjistovat o nekom jaky ze je idiot pri prohrabovani se prudicima prispevkama. K negativnim reakcim (a klidne i k tem kladnym, proc ne) myslim, ze neni zadny problem vyuzit napriklad mail primo DDmu. Bohuzel tady nekteri nechapou kde je ta mira toho, co negativniho se jesyte hodi sem napsat a hlavne KOLIKRAT to zopakovat...

    Pozornost flamerum? Tenhle web urcite neni o tom aby daval pozornost nekomu kdo sem pise a citi se tim nejak nadrazeny nebo snad chytrejsi. Diskuze pod clankem je takova tresnicka na dortu, ktera postrada smysl pokud jeji moznost clanek vylepsit je timto zpusobem rozdupana! Vetsina flamu 2-3ch lidi se muze zcela jednoduse presunout na nejaky soukromy chat kanal...to myslim pro rozumneho cloveka neni zadny problem vyresit si spolu svoji nastvanost nekde, kde to nemusi cist ctenari, ktere to vubec nezajima...
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 21:49:03
    avatar
    presne tak, kdybyste moznost diskusi zrusili uplne, mate klid. tech flameru je tu stejne spousta, ne 2-3, ale aspon 2/3, ti kdyby sem neprispivali, je to tu hole, puste a prazdne.
    Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 22:43:27

    2 věci : Moderování diskuzí a změnit vzhled
    K tomu vzhledu, přejděte na světlý podklad. "Můj dojem", ale věřim, že správnej ? Světlej podklad - lepší přehlednost, čtivost a serioznost
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 23:00:51
    avatar
    nějakou dobu ještě u tohoto template zůstaneme, neustále pracujeme na zlepšování systému stránek, určitě se časem dopracujeme i k ráznější obměně, ale není to teď to nejdůležitější ... BTW: světlý text na tmavším pozadí je to tak schválně, jednak mě osobně se to líbí ví než černá na bílé a pak je to jiný než mají ostatní weby, které jsou na jedno brdo - tmavý text na světlém pozadí .... je jeden jako druhý a to se mi nelíbí
    Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 23:12:06

    Škoda
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!