TEST: NVIDIA 9600GT – první GeForce9 v praktických testech
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 25 únor 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • GeForce 9 se představuje

    Než se pustíme do samotného testování, podívejme se úvodem na v pořadí již devátou grafickou řadu firmy Nvidia. Zatímco osmá řada byla skutečnou revolucí, přinesla unifikovanou architekturu a DirectX10, tak GF9 přináší o poznání méně změn. Jak je u firmy Nvidia zvykem, povedená generace je vždy vlastně dvoj generace. GF3 přešla v GF4, GF5 se moc nepovedla, takže nastoupila poní hned nová GF6, GF6 byla upravena na GF7 a GF8 přechází počínaje dneškem v mírně modifikovanou GF9 a až GF10 bude opět skutečně nová řada a generace. Nejedná se tedy o nějakou převratnou novinku, architektura a základní schopnosti zůstávají u GF9 proti GF8 beze změny, ale nějaké ty modifikace přeci jen přináší ....

logo

   Unifikovaná architektura, kterou NVidia přinesla s vydáním GF8 v jádře G80, zůstává. Spolu s ní zůstává i podpora rozhraní DirectX10 zatímco současná konkurenční řada ATI Radeon HD3xxx již obsahuje vylepšený DirectX10.1. GF9 pak obsahuje podporu OpenGL2.1. U GF9 byla ale vylepšena práce ROP jednotek proti kartám v sérii GF8. GF9 pak proti prvním GF8 má zvýšený výkon texturovacích procesorů - jinými slovy je o něco efektivnější než tomu bylo u prvního jádra G80. GF9 obsahuje i několik dalších malých optimalizací. Celkově se ale vychází zcela z aktuálního jádra G92 vyráběného 65nm procesem, od čehož se odvíjí všechny vlastnosti karty.

jadro

   Série GF9 je pak nativně PCIexpress 2.0 a výrobci karet mají možnost osadit kromě klasických DVI výstupů i třeba modernější HDMI nebo ještě novější DisplayPort. Velkým tématem současnosti je i HD video, na jehož akceleraci již nějakou dobu v našich počítačích používáme grafické karty. U Nvidia se o tyto vlastnosti stará dnes technologie PureVideo HD. S kartami na jádře G92 přišla schopnost upravovat dynamicky kontrast a barvy. Tyto schopnosti jsou ale pořád ve stádiu vývoje. S rozvojem HD Videa jsou samozřejmě tyto technologie dále zdokonalovány a PureVideo HD není výjimkou.

9600GT-7

   Jistě zajímavou novinkou je Hybrid SLI, i když to je spíše záležitost základních desek. Jde o to, že ve 2D, kde funguje naše grafická karta většinu času, je zbytečné, aby vlastně fungovala a práci ve 2D můžeme přenechat mnohem úspornějšími integrovanému grafickému čipu, který se nachází na odpovídajících základních deskách. Hybrid SLI by mělo umožnit to, že se grafické karty ve 2D zkrátka vypnout a práce zůstane na integrovaném čipu. Tohle je ale stále ve fázi testování a také to bude závislé na ovladačích. Navíc je pravda, že se výrobci karet snaží o co nejnižší úsporu energie u grafických karet ve 2D a například v souvislosti s připravovanou grafickou řadou ATI R700 se mluví o spotřebě v klidu u výkonných karet i kolem 10W. A to by nutnost systému Hybrid SLI a podobných, které by vypínaly grafickou kartu a 2D práci nechaly na integrované grafice, trochu snižuje. Spotřeba energie je velkým tématem mnoha výrobců v letošním roce a právě grafické karty jsou asi nejžravější komponentou v současných PC, takže uvidíme, jaký vývoj a směr ve snaze ušetřit energii nastane ...

  • Nvidia GeForce 9600GT - G94 se představuje

   První konkrétní model grafické karty řady GF9 se jmenuje 9600GT. Právě tato karta je předmětem naší dnešní recenze, takže představení je jistě na místě. 9600GT je mířena do nižšího mainstreamu zejména proti Radeonům HD3850 512MB a také proti HD3870 512MB. Nicméně, jak uvidíme v recenzi, celkem slušně ohrožuje i pozice samotné 8800GT.

parametry 

   9600GT staví na jádře s označením G94. To vychází ze současného G92. Je opět vyráběno 65nm výrobním postupem. Obsahuje celkem 64SP, což se může jevit jako celkem dost málo, vezmeme-li v potaz, že G92 má od 96 po 128 jednotek. Zůstává stejný počet ROP, ale jak už bylo řečeno v úvodu, došlo k jejich mírné optimalizaci. Karta pak obsahuje 256-bit paměťovou sběrnici v základu je vybavena 512MB DDR3 paměti, ale mají se objevit i levnější 256MB verze a také dražší 1GB verze, avšak 1GB paměti pro výkon karty dnes moc neznamená, což víme z podobného testu v případě 8800GT 256MB vs 512MB vs 1GB, který najdete zde.

parametry-2

Dost už teorie a přejděme k praxi ...   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gainward Bliss 9600 GT 512MB - představení

Do testu jsme získali grafickou kartu v nereferenčním provedení od firmy Gainward. Na první obrázku máte srovnání provedení referenční a nereferenční 9600GT. Jak vidíte, grafická karta GainWard má hlavně jiné chlazení, na které se výkonově a provozně zaměříme ke konci testu.

9600GT-3

9600GT

  Gainward představuje kartu na referenčních frekvencích, které Nvidia pro tento model stanovila. Jádro G94 tedy tiká na 650MHz, vnitřní takt je 1625MHz a 512MB paměti má takt 1800MHz. Gainward má trochu ojedinělou nabídku konektorů. Místo dvou DVI je zde jedno DVI a jedno HDMI. Mnoho majitelů novějších LCD panelů to jistě ocení. S největší pravděpodobností se s touto kombinací budeme setkávat stále častěji.

9600GT-5

Pokud jde o konstrukci samotného chlazení, tak pokud si odmyslíte lehký plastový kryt, který zakrývá chladič, pak asi mnozí poznají klasické chlazení známé z grafických karet Palit. To není žádná náhoda, protože Palit má ve firmě Gainward své prsty už delší dobu. Jedná se tedy o chladič, který je dvouslotový. Obsahuje tenkou plechovou základnu, která překrývá samotné jádro i paměti a nad tím je veliký pasiv, který je značně členitý pro snadnější rozptyl tepla. Celkem slušný funkční návrh pasivu doplňuje přibližně 80mm ventilátor.

9600GT-2

Uvnitř balení nalezneme jen základní příslušenství v podobě Manuálu, CD s ovladači, HDTV kabel, napájecí redukci a SPDIF kabel. Toť vše.

9600GT-4

Celkově je GF9600GT celkem jednoduchá grafická karta, což je jen ke cti samotné karty. Obsahuje samozřejmě SLI konektor a napájecí konektor. Karta je také nativně PCIexpress 2.0. Pojďme se tedy podívat, jak tahle karta funguje a co dokáže v praxi ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Testovací sestava a testy

    Jako vždy jsme použili naší obvyklou testovací sestavu. Té věnujte pozornost hlavně, pokud porovnáváte výkon některých starších modelů. Ne všechny karty jsou otestovány na stejných aktuálních ovladačích. Není to v lidských silách vždy všechno znovu otestovat. Ale snažíme se to čas od času zaktualizovat.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD Athlon64 X2 6000+ (3,0GHz, s AM2)@3,2GHz

AMD-logo

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

 

gigabyte-logo

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

viz testy

 

 

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

V sestavě se dále nachází zvuková karta Creative Audigy 2 ZS PCI a druhý 250GB pevný disk na data a zálohu.

  • GF8800GTS 320MB - 169.25 
  • GF8800GTS 640MB - 169.25 
  • GF8800GTX 768MB - 169.25
  • GF8800Ultra 768MB - 169.25
  • HD2900PRO 512MB - Catalyst 7.11
  • HD2900XT 512MB - Catalyst 7.11
  • GF8800GT 512MB - 169.25
  • HD3850 256MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • HD2600XT - Catalyst 8.1
  • GF8600GT/S - 169.25
  • X1950PRO 512MB - Catalyst 8.1
  • HD3870 512MB - Catalyst 8.1(hotfix) 
  • ASUS GF8800GT 256MB - 169.25
  • ASUS GF8800GT 1GB - 169.25 
  • 8800GTS 512MB - 169.25
  • HD3870X2 - beta Catalyst 8-451-2-080123a
  • Sapphire Ultimate HD3850 512MB - Catalyst 8.1(hotfix)
  • ASUS HD3850 256MB TOP - Catalyst 8.1(hotfix)
  • ASUS 8800GS TOP 384MB - 169.32
  • Gainward GF9600GT 512MB - 174.12
  •      K samotnému měření nemám mnoho co říci. Všechny testy děláme přímo ve hrách v nejčastěji používaných nastaveních. Všechny karty mají vždy stejné podmínky. Měříme hodnoty FPS pomocí programu FRAPS. Samozřejmě kromě výkonu se podíváme i na provozní vlastnosti karet. Změříme spotřebu celé sestavy s danou grafickou kartou ve stejné situaci pro každou kartu a také zjistíme teplotu u jádra u každé testované grafické karty. Všechny výsledky tradičně převedeme na procentuální vyjádření vůči nejvýkonnější kartě v daném testu a následně zjistíme přený průměrný výkon a spočítáme poměr cena-výkon z praktického výkonu.

    Vzhledem k tomu, že se jako server orientujeme na praktický výkon, netestujeme karty v umělých 3D Marcích, které dnes již o praktickém výkonu karet vůbec nic nevypovídají. Soustředíme se hlavně na nejhranější hry a orientační vzorek nejpoužívanějších herních engine pro co možná nejobjektivnější výsledky. Dnes to bude v dostatečně vypovídajícím vzorku aktuálních 12 her.

    Gigabyte-8800Ultra-17

          Často mluvíme o hratelné úrovni FPS - snímků za vteřinu. Pokud se průměr snímků drží nad hodnotou 40FPS, považujeme hru za bez problémů plynule hratelnou. 40-35FPS je to hratelné ale občas zpozorujeme trhání. Průměrná hodnota kolem 30FPS pak už většinou znamená znatelné cukání a trhání hry. Kolem 25FPS je už většina her hratelná jen s obtížemi, zpomalení obrazu je velmi patrné. 20FPS je už nehratelné, repetivě je to hranice pro otrlé :). Pravdou ale je, že jsou i hry, kde třeba 30FPS nedělá problémy a pak jsou tu také hry, kde 100FPS je pořád málo. Pro většinu her ale platí výše uvedené.

    Jak dosáhnout hratelné úrovně FPS? Hlavně omezením detailů, snížením rozlišení, či vypnutím optimalizací obrazů jako je AA vyhlazování. Většina současných karet s 256-bit sběrnicí a 512MB paměti dnes ale má dost síly na plné detaily včetně AF optimalizací obrazu v nejčastěji užívaných rozlišeních 1280 - 1600. Pojďme se tedy podívat na samotné testy ...       

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)

    V současnosti se používají dvě herní technologie. DirectX ve verzi 9 a 10 a OpenGL 2.0. V současné době je 99% her postavena na DiretX. Testujeme tedy jen jedinou OpenGL hru a tou nejaktuálnější je Enemy Territory: Quake Wars.

    ET-QW

    Tato akční FPS multiplayerová akce je v současnosti velmi oblíbena a tak v našem testování nemůže chybět. Využívá již hodně optimalizovaný herní engine, který nedělá ani grafickým kartám kolem 4000 korun s hratelností žádné problémy ... 

    ET  

    První praktický herní test ukazuje, že 9600GT není žádné ořezávátko. Celkem slušně prožene HD3870 a model 3850 512MB končí s větším odstupem za 9600GT. V bezpečí není ani 8800GT, která je jen o pár FPS rychlejší. Při parametrech jádra G94 velmi dobrý výsledek. Pojďme se podívat dále ...    

    (Gameplay video Enemy Territory: Quake Wars)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • STALKER (DX9)

    Oblíbená hra, která zanedlouho dostane pokračování. Herní engine je trochu netypický, ale dnes je již vyladěn a slušné grafické kartě nedělá problém ani s plným dynamickým nasvětlováním scény. Kromě toho že v této hře nejspíše vůbec nefunguje AA je herní engine velice dobrý.

    stalker

       Výprava do perfektně zpracovaného okolí Černobylu dostane zanedlouho pokračování, které bude dějově přecházet. Herní engine ale bude stejný s dalšími optimalizacemi. Zjišťování výkonu karet v této hře je tedy stále aktuální.

    stalker 

      Výkon z první testované hry nebyl náhoda. 9600GT překoná o chloupek 3870 512MB a končí jen kousek za 8800GT 512MB. Ve vyšším rozlišení ji už ale nejspíše vzhledem k trochu slabším parametrům jádra, dochází rychleji dech. 

    (Stalker gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Oblivion (DX9)

    Velkolepé RPG má herní engine, který bude použit v, troufám si říci, nejočekávanější hře roku - Fallout 3. Samozřejmě dozná dalších optimalizací. Základ se ale nemění, takže výkon karet bude podobný dnešnímu měření.

    oblivion

    Rozlehlé RPG má značně rozdílné hodnoty FPS ve městech, budovách i venku. Měříme proto v té nejnáročnější, tedy venkovních lesních oblastech. I po letech je Oblivion stále velmi náročnou hrou a v plných detailech je to hratelné jen na nižších rozlišeních.

    oblivion

    Bohužel výkon 9600GT není úplně vyvážený. Zatímco v přecházejících dvou hrách se prala s HD3870 a 8800GT, v Oblivionu je to výkonově plně srovnatelné maximálně s HD3850 512MB. Výše jmenované dvě karty jsou o slušný krok vpředu.

    (oblivion gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Test Drive Unlimited (DX9)

    Zástupce závodních her se skvěle zpracovaným enginem s ukázkovým využitím HDR.

    TDU

    Rozlehlý ostrov má různou náročnost. Ve městech klesá hodnota FPS na polovinu proti hodnotám mimo město. Měříme proto v plných detailech, které hra nabízí - HDR+4AA v příměstských oblastech, kde jsou hodnoty FPS někde mezi výše zmíněnými extrémy.   

    TDU  

    9600GT podává velmi dobrý výkon, překonává HD3850 512MB, ale na HD3870 a 8800GT 512MB ji přeci jen něco schází. I tak ale za danou cenu myslím velmi dobré.   

    (Test Drive unlimited Gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Medal of Honor (DX9)

    Nejnovější díl slavné válečné hry využívá herní engine UT3. Dnes nejpoužívanější herní technologii, kterou používá a bude používat řada her. Optimalizace jsou minimální. Zajímavostí je snad jen fakt, že ve hře není možné nastavit AA.

    MoHA

    Atmosférická skvěle vypadající akce má řadu příznivců. Navíc testujeme UT3 herní engine v nastavení DirecX9, což zkrátka nesmí v testu grafických karet chybět. Testujeme v plných detailech ve dvou nejpoužívanějších rozlišeních (nebo jejich alternativách).

    MoH

    9600GT opět překonává HD3850, ale na HD3870 nebo dokonce 8800GT ji přeci jen něco schází. Je to ale dost nad hranicí hratelnosti, takže na 9600GT hrajeme bez problémů. 

    (Medal of Honor: Airborne Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • The Witcher - Zaklínač (DX9) 

    Nejlepší příběhové RPG poslední doby má ale v základu i po posledním patchy poněkud zvláštní herní engine. Nicméně tvůrci oznámili na květen speciální arch, který hru značně zoptimalizuje a přidá i nějaký ten další obsah. Takhle nějak má vypadat podpora.

    witcher 

      Pokud si chcete užít pravý herní román, je svět Zaklínače to pravé. Připravte se ovšem, že i na silných grafických kartách to nebude občas úplně ono.

    witcher

    Rozdíly se mezi kartami projeví až v setinách procent, 9600GT vyrovnaně soupeří s HD3850, 8800GT 512MB ji o něco překonává nemluvě o ATI HD3870 512MB, která si v tomto testu vede výborně.

     

    (The Witcher - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Duty 4: MW (DX9)

    Nejoblíbenější MP hra poslední doby. Herní engine je dobře optimalizovaný, takže i v plných detailech si ho můžete vychutnat na relativně levných kartách.

    cod4

    Výkon nás v této hře zajímá hlavně kvůli zábavnému Multiplayeru, který nabízí vyvážené hraní, kde silní nemají přehnaně velkou výhodu. Prostředí je plné detailů, hraní má atmosféru. Prostě to pravé na odreagování. A jak si vedou naše karty?

    cod4

    9600GT podává velmi dobrý výkon, překonává HD3850 a končí na dohled HD3870 a 8800GT 512MB. Za danou cenu asi nelze cokoli dodat. Velmi dobře.

    (Call of Duty 4:MW - gameplay video)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Call of Juarez (DX10)

    Poprvé se dnes zakousneme do DirecX10. V této hře je dodán až patchem, není to tedy nativně DX10 hra. Rozdíl mezi DX9 a DX10 úrovní detailů je ale výrazný. Bohužel DX10 je brutálně náročné.

    coj 

    Her s tématikou divokého západu není mnoho, ale tahle patří k těm velmi povedeným. Přesto budete muset omezit detaily a o nějakých zapnutých optimalizacích obrazu se nedá ani hovořit.

    coj

       V této náročné hře si 9600GT vede stejně jako HD3850 512MB, silnější HD3870 a 8800GT jsou o něco málo výše.

    (Call of Juarez - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Company of Heroes (DX10)

    Company of Heroes je jedno z nejlepších RTS poslední doby. Testujeme v DX10 nastavení, které je dodáno pomocí patche. Rozdíl proti DX10 je v úrovni detailů jasně vidět, bohužel opět je to za cenu snížení FPS.

    coh

    Oblíbená strategická hra je v DX9 přibližně o polovinu méně náročnější než v DX10, ale když už to DX10 tam máme, proč ho neotestovat.

    CoH

    V této hře si 9600GT vede zatím nejhůře, nedostane se ani před HD3850 512MB. Nicméně potíže s hratelnou úrovní FPS mají až na HD3870 všechny karty kolem 4000-4500 korun.

    (company of heroes - gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • BioShock (DX10)

    Notně diskutovaná hra, která opět využívá moderní UT3 herní engine. Jak se vedou karty pod DX9 v tomto herním modelu ale již víme, takže se tentokrát podíváme, jak si vedou v DX10 rozšíření. To jde zde jen minimálně náročnější než DX9, ale projeví se jen pohlednějšími speciálními efekty.

    bioshock

    Podvodní město vypadá v UT3 DX10 zpracování velmi dobře a již se mluví i o dalším dílu. Navíc UT3 herní engine je a bude hojně užívaný, takže výkon karet v této a podobných hrách je podobný. Naštěstí je ale velmi dobře optimalizován.

    bioshock

    V této hře se 9600GT poněkud propadla výkonově po zvýšení rozlišení. Výkonově je srovnatelná s HD3850 512MB, HD3870 a 8800GT jsou pro vyšší rozlišení stále o dost lepší. 

    (BioShock - Gameplay) 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • World in Conflict (DX10)

    Zajímavý herní engine, který využívá jen tato hra. Disponuje i DX10 nastavením, které posouvá úroveň efektů i detailů hodně daleko. Náročnost je ale značná. I silné grafické karty zde mají celkem problémy.

    wic

    Z herního pohledu velmi zajímavá hra, která kombinuje vlastně několik druhů her - FPS, RPG A RTS. Rozhodně ale stojí za zahrání, i když ve vizuálně působivém DX10 nastavení si to hratelně užije málokdo.

    Wic

    9600GT překoná HD3850 v nižším rozlišení, ve vyšším už je to nastejno. Na HD3870 a 8800GT ztrácí poněkud více.

    (World in Conflict - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Crysis (DX10)

    Herní testování zakončíme z pohledu herního enginu nejpokročilejší současnou hrou. Crysis se v současnosti právem chlubí nejlepším kabátkem. Vzhledem v DX10 skutečně dech beroucímu zpracování, je optimalizace hry celkem slušná. Pokud si odpustíte ultra rozlišení textur a další ultra nastavení, tak je hra hratelná na jakékoliv slušné grafické kartě.

    crysis

    Testujeme ale v plných detailech v DX10 pěkně na procházce v džungli. Karty dostávají pěkně zabrat, takže hratelné to není ani na jedné ze čtyř dnes testovaných.

    crysis-dx10

    Ani v Crysis není ten výkon úplně ono. Srovnatelný spíše s HD3850. Na HD3870 a 8800GT 512MB to nestačí. Za danou cenu, ale myslím, že pořád velmi slušné.   

    (Crisis - Gameplay)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • Teploty, spotřeba, taktování

         Výkonové testy máme za sebou, nezbývá než se podívat na provozní vlastnosti, které nás dnes u grafických karet zajímají více, než kdy jindy. Většinu z nás zajímá hlavně spotřeba. Méně důležitá je spotřeba ve 3D, ta je většinou vysoká, ale musíme si uvědomit, že typická grafická karta v typickém počítači jede drtivou většinu svého života ve 2D, tedy v klidu. Spotřeba v klidu by nás tak všechny potěšila nejlépe nulová. Nač živit něco, co momentálně nepotřebujeme, že?

    spotreba

    Opět začněme spotřebou. Jádro G94 má méně aktivních jednotek než G92, logicky by tedy mělo být úspornější a realita? Ano, praktické měření ukazuje, že sestava s 9600GT je úspornější než s 8800GT. Proti konkurenčnímu HD3850/3870 je v klidu 9600GT o něco více žravější. V zátěži je to ale plně srovnatelné s HD3850 512MB. Z pohledu spotřeby a nabízeného výkonu je 9600GT tedy také velmi dobrá karta.

    9600GT-1

    Pokud jde o teploty, nemám v ruce zatím referenční provedení 9600GT, takže nemůžu srovnávat. Chlazení Gainwardu ale na celkem málo výhřevné jádro G94 stačí s velkým přehledem. Karta moc nehřeje a ventilátor se ani nemusí příliš otáčet, takže celkově se v provedení Gainwardu jedná o celkem tichou kartu.

    teploty

    Pokud jde o taktování, tak jsem zkoušel opět jen základ, bez přidávání napětí do výskytu prvních fragmentů v obraze. Z 650/1800MHz jsem se dostal na 750/2100Mhz.To je velmi slušné v herách se to projeví až 10% nárůstem výkonu, ale v praktických číslech to znamená nárůst jen pár jednotek FPS, což ve hrách, kde se karta pohybuje pod hranicí hratelnosti, mnoho nezlepší a ve většině hrách, kde je karta dostatečně nad hranicí hratelnosti, je to úplně jedno, protože ty FPS navíc nepoznáte.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • 9600GT 512MB - závěr a hodnocení     

       A dostáváme se na samotný závěr našeho dnešního testování a prvního seznámení s grafickou řadou Nvidia GeForce9. Opět jsme všechny výsledky převedli na procenta výkonu v každém testů vůči nejvýkonnější grafické kartě a celkově to tedy vypadá takto. 9600GT tedy končí dle prvotních odhadů. Překonává HD3850 512MB a končí za HD3870 na který ztrácí v průměru kolem 5% a na ještě silnější GF8800GT 512MB ztrácí v našich praktických testech necelých 8%. Řečí skutečných čísel jsou ty rozdíly v rámci od jednotek až po 10-15FPS, což není ve v mnoha hrách skoro poznat.  

    vykon

    Z pohledu ceny je pak v současnosti 9600GT 512MB přibližně stejně drahá jako Radeon HD3870 512MB, který je dnes k sehnání kolem 4400 korun, zatímco 9600GT v našem provedení stojí kolem 4500 korun.

    cena

    Vzhledem k podobným cenám a vyššímu výkonu, který HD3870 nabízí, je poměr cena-výkon dnes lepší pro HD3870, záleží na tom, za kolik co seženete. 9600GT je ale o něco výhodnější než 8800GT 512MB. 9600GT by ale slušela cena spíše okolo 4000-4200, což bude zase záležet na tom, jak a kolik se 9600GT podaří dostat na trh. Každopádně 9600GT přináší do už tak těsné situace ještě větší vyrovnanost.

    cena-vykon

    • 9600GT hodnocení

        Hodnotit samotnou grafickou řadu GeForce9 je poněkud předčasné. Z prvních dojmů můžeme jen říci, že změn je naprosté minimum, a z pohledu výkonu je tu jen několik menších optimalizací. Uvidíme, co chystané modely GF9800GTX a 9800GX2. Podívejme se ale více na 9600GT.

    9600GT-6

     Tahle karta byla hodně očekávána a nutno říci, že splnila všechna očekávání. Nabízí vysoký výkon, který občas dokáže překvapit, při nízké spotřebě a za slušnou cenu. Něco podobného jsme již čekali z tábora Nvidie od modelu 8800GT 256MB, což se tehdy nepovedlo. Nicméně to je už karta minulosti a nyní je tu 9600GT 512MB. Výkonem se zařadila před HD3850 512MB a na dohled HD3870 512MB i silnějšího modelu 8800GT 512MB. Pokud si vezmeme, že v současné době stojí HD3850 512MB minimálně 4000-4200 korun, HD3870 seženeme za 4400 korun, 9600GT za 4500 korun a 8800GT 512MB za necelých 5000 korun, tak každá stokoruna a každé procento výkonu hraje svou roli. Z pohledu poměru cena-výkon asi mnozí sáhnou po kartě ATI Radeon HD3870, která je po slevě opravdu atraktivní zboží. 9600GT je pak určitě lepší volba za dnešní ceny, než model HD3850 512MB, který bude muset jít cenou alespoň na 3800 korun, aby byl zase zajímavý. Pokud vám není líto úplně každé koruny, tak model 8800GT 512MB kolem 5000 korun má rozhodně také něco do sebe, ale na druhou stranu nová 9600GT není od 8800GT výkonově kdovíjak daleko a rozdíl několik set korun až tisíce korun by mohl udělat své. Mnozí by právě 9600GT 512MB mohli dát přednost i před 8800GT 512MB.

    jadro

       Z pohledu zákazníka tak máme hodně nad čím přemýšlet. Rozdíly jsou malé, situace vyrovnaná a čistě z praktického hlediska je hloupost dnes za grafiku vyhazovat více než 5000 korun. 9600GT 512MB sice reálně na trh nepřináší nic moc nového, co bychom tu za podobné ceny již dnes neměli, ale do konkurenčního boje ATI vs Nvidia vnáší nový náboj a situaci vyostřuje. Rozhode další vývoj cen, nebo příchod nových modelů a samozřejmě další zlepšování v oblasti ovladačů u obou firem. Jako zákazníci ale z téhle situace jen těžíme. Nikdy nebylo k dispozici tolik výkonu za tak nízké ceny.  

    Za zapůjčení karty děkujeme rsc-computers.cz

    RSC

    AUTOR: Jan "DD" Stach
    Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

    Starší články


    Komentáře
    Přidat Nový
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crysis 2008-02-25 14:36:02

    Proc vlastne testujes Crysis jen DX10 a ne i DX9? Vzdyt to neni skoro na nicem hratelne.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 14:42:24
    avatar
    A nechces aby se treba testoval Oblivion v DX8 ??

    Pokud chces vysledky Crysis DX9 tak na netu jich je dost - to v jakym nastaveni DD testuje karty je jeho rozhodnuti do ktereho by mu nikdo nemel kecat.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2008-02-25 14:38:56

    Jo a ten Gainward bude asi drazsi, ale napr ASUS VGA nVidia EN9600GT/HTDI/512MB, 2xDVI, HDTV, HDMI, PCIe maji v Ostrave SKLADEM za 3 825 Kč s DPH.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 14:43:38
    avatar
    Mas odkaz? Takova cena se mi libi
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 15:25:57
    avatar
    vstavim sa ze pozeral bez DPH
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 15:31:55

    Smula chlapi, uz je prodana, sranda, jak jsem postoval ten predchozi prispevek (14:3, meli jeste posledni kus skladem.

    http://www.nextcomp.cz/main.aspx?CLS=PRODUCT&PRO_ID=238072
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 15:33:26
    avatar
    takže GAINWARD BLISS 9600GT v alze.cz 4758 CZ s DPH Odkaz

    SAPPHIRE ATI Radeon 3850 512MB 4100CZ s DPH Odkaz

    SAPPHIRE ATI Radeon 3870 512MB 5068 CZ s DPH
    Odkaz

    takže z toho mi vychádza že jednoznačne sa najviac oplatí 3870 a pomerom cena výkon je na tom o niečo lepšie ako 9600GT a týmto pozícia radeona 3850 512 MB nie je zaujímava ale 256MB urcite je


    for DD : v stalkery som nenašiel 3870 X2
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:55:51
    avatar
    na alfe maj 3870 s chaldicem od zalmana a ddr3 (myslim si ze je celkem jedno jestli ddr3 nebo ddr4) za 4400
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 15:34:30
    avatar
    jenže já musím do testů počítat běžnou cenu, nejnižší ceny nepočítám to bych se u všech karet dostal o pár stokorun níže, jenže většina šopů s marží 0 korun nebo dokonce dotovanou proti nákupce neprodává
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 15:52:53

    Tak bezna cena, no pro me je treba bezna cena ta, kterou jsem uvadel,protoze ja jinde nenakupuju.
    Neznámý  2008-02-25 16:18:44

    DD PLS, nemohol by si testovať HRY čo testuješ pod DX10 aj na DX9?Thx
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:13:19
    avatar
    z časových důvodů to není možné, navíc mě osobně ty DX10 testy zajímají dnes více něž DX9 a přiznám, že trochu sobecky si ty testy děláme tu i pro sebe děláme více testů DX9 takže tam máte jiné
    Bumblebee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 34xx a 36xx serie od ati 2008-02-25 16:04:54
    avatar
    budete testovat ?
    mohli by jste přidat ještě testy přehravaní HD videii ?
    Neznámý  - 9600gt 2008-02-25 18:55:13

    DD pekný a prehľadný test ako vždy. Dík

    Takže to vyzerá tak, že drtič 9600gt drtí cenou hlavne svoju kolegyňku 8800gt.(výkon "skoro" ako 8800gt, nvidia znova ničí svoje "deti" viď 8800GTS 640+320)
    Cena podla mňa ešte nieje konečná, vid koľko na začiatku stala 8800gt a potom zdražela...(z cca6500 na cca8500 a now 7000,-Sk).
    Nvidia dodala konkurencie schopnú VGA s dobrým pomerom výkon/cena.
    (od čias x1950 a hd3850...už sa patrilo)."8600GTS"
    Výkon pekný uvidím ako sa bude pohybovať cena.(9600gt)
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 16:10:37
    avatar
    aj keď je zaujímavy výkon tejto karty pri takomto orezaní parametrov je vidno ze svoj 65nm vyrobný proces este odladila, som zvedavý co prinesie 9800GTX co bude po dualke asi najvýkonejsie riesenie
    MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ajaj 2008-02-25 16:35:33
    avatar
    a ted babo rad co koupit, uz od noveho roku uvazuju nad novou GK nejdriv sem chtel 8800GT pak ATIna prisla s HD38x0 tak tu a ted zas 9600GT uz v tom mam zas zmatek, ja nemam preferovanou znacku u GK, ted mam tedy X1950pro, tej uz pomalu dochazi dech (22"LCD), na PC tuningu je (velmi euforicka ) recenze na 9600GT uz par dni a je zajimave ze tam v testech prekonal HD3870 spolehlive ve vetsine testech.
    Neznámý  - ATi, Nvidia 2008-02-25 20:33:43

    Odporúčam počkať kým sa stabilizujú ceny je tam teraz zmätok...
    PS: uvažuj len o hd3870 or 9600gt(22" je dosť)
    kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pekny clanek a pravdive grafy 2008-02-25 16:38:16
    avatar
    Na uvod sa chcem podakovat za skvely test 9600GT. Velmi sa mi tu pacia testy na tomto webe su priehladne a ziadne "dristanie" dookola tak ako tomu je na PCT.cz ! Bol som zhrozeny z testu 9600GT ktore je uvedene na PCT.cz . Doslova ocividne zvyhodnovanie a nadrziavanie 9600Gt voci knkurencnym radeonom . To nadrziavanie bolo az take ocividne ze dokonca 9600GT so 64stream procesormi prekonavala aj 8800GT so 112stream procesormi v rozliseni 1920x1200 alebo sa testovalo bez AA a AF len aby 96GT bola na tom v grafoch lepsie ako konkurecne ATI karty . Ale ani trochu ma to nesere. Proste na PCT.cz je tom cim dalej tym neobjektivnejsie. Ale co ma naozaj pobavilo bola veta ktoru vyniesol pan Obermaier (touto cestou ho chcem pozdravit)
    "Už z výsledků testů bylo jasné, že za podobnou cenu jakou mají dnešní Radeony bude GeForce 9600 GT lepší koupí. Výkon je nekompromisně vyšší, a pokud budou ceny skutečně srovnatelné je o vítězi poměr cena/výkon rozhodnuto."
    no proste
    MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 16:43:28
    avatar
    a ted, cemu ma clovek verit?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:46:22
    avatar
    pravda bude někde uprostřed a já věřím, že jsme ji v závěru článku nastínil dost přesně jinými slovy, koupit blbě je dnes větší umění než koupit špatně ... osobně doporučuji nakupovat podle toho, co opravdu využiješ a zbytečně neutrácet levnější grafika klesne na ceně mnohem méně než dražší grafika
    Neznámý  - DDworld a ostatné web-y 2008-02-25 19:47:22

    Jedine tu nie sú tie"super" grafy 1920x1200 bez AA/AF
    (aspoň že 1600x1200 z AA/AF) ktoré ti nepovedia zhola nič!
    Ja osobne radšej zahrám na 1280x1024 ale "FULL DETAILs"
    Ten web(pct) je dosť divný a zreteľne orientovaný, hmmm "zelená" droga.
    Kukni test 9600gt... Odkaz
    kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:06:46
    avatar
    Suhlasim hodilo by sa tu aj rozlisenie 1920 pre porovnanie vykonu grafik, ale priznajme si kolko ludi ma doma aspon 24" monitor ??? hmm??? mna momentalne zaujima rozlisenie 1680+ AA a AF a to je pre mna rozhodujuce, kedze parim na 22" ws
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:15:33
    avatar
    na 24" LCD si koupíš silnější grafiku, takže testovat levné grafiky je v takovém rozlišení ztráta času ...
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:03:32

    Mi teda ten test na pct nepřipadá nijak zmanipulovaný. Můžeš porovnat třeba s computerbase, kde s AA vyšla 9600GT výkonostně stejně jako HD3870.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:14:33
    avatar
    ale zadaleka ne všude ... ono prostě nejde porovnávat ty testy mezi sebou. Každý používá různě přené metody měření + přístup autora + další vlivy a máš různé rozdíly ...

    Zaručit se mohu jen za vlastní měření za ostatní ne, nabízím tedy vlastní zjištění, při podle mě normálních a nejběžnějších nastaveních atd. mohu mluvit jen za sebe ... nikdo nevidíme do laboratoře ostatních, takže diskutovat nad podobným tématem je k ničemu a můžete toho v klidu nechat než z toho bude flame OK?
    MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:14:51
    avatar
    sem koukl letmo na tom´s hardware a tam maji podobne vysledky 9600GT jako zde tzn mezi 3850 a 3870
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:18:18

    Však já nijak nezpochybňuji ten test zde.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:22:56
    avatar
    já netvrdím že jo, já jen chci zastavit rodící se flame, kdyby se přidali další
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:19:26
    avatar
    pcha a to tie vsetky ostatne karty znovu testujes alebo len sem okopčíš z povodneho testovania ??
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:23:51
    avatar
    jen ty novější občas přetestuji na aktuálních ovladačích, starší karty už ne, používám tedy starší výsledky dokud se to dá použít ...
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:47:33
    avatar
    mam na mysly karty top 5
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:49:08
    avatar
    dokud je karta aktuální a pokud se na ní test soustředí tak ano, testuji je znovu.
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:52:51
    avatar
    oka .... lebo vývoj 3870 X2 je dosť zaujímavy a som zvedavý na jej výkon zlepsujúcisama ovladačma dik za odpoveď
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:26:56
    avatar
    zlepšení má přijít s ovladači 8.3 pak si ho otestuji znovu ...
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:52:22
    avatar
    oka som zvedavy k jakemu zlepseniu prijde + 3870 X2 CFQ ?
    Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1950pro vs 8600GTS 2008-02-25 17:38:37

    Hmm, je zvlastni, jak na 8600GTS vsichni hazeli spinu(ikdyz kvuli jeji cene pravem) a kdyz uz srovnani karet neni aktualni, je najednou 8600GTS v prumeru rychlejsi, zvlastni.

    PS: nesnazim se zakladat na flame nebo neco podobneho, jen jsem pouze chtel poukazat na jistou odlisnost. Musim ovsem podotknout, ze jista mereni(napr. Enemy Territory ci Airborne) se celkem znacne odlisuji a uprime uz me to docela stve, tak ktera grafika je k sakru lepsi(rychlejsi)??
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:42:51
    avatar
    natom ale není nic divného, hry se vyvíjejí vycházejí nové enginy vycházejí nové patche pro starší hry a vycházejí ovladače vylepšující výkon nových karet ... X1950PRO je pořád rychlejší ve starších a starých hrách než HD2600XT nebo 8600GTS kdy budou, ale v nových už je to o jiné technologie na kterou jsou stavěny novější grafiky. není to nic zvláštního ... výhodnost a kvalitu karet můžeš vždy srovnávat jen v době, kdy byly aktuální ... že je dnes 8600TS rychlejší v současných hrách než X1950PRO, no to se dalo čekat ale karty jako HD3850 nebo 9600 ji strčí do kapsy
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:54:15
    avatar
    proc testujete tolik her v dx10, kdyz to tam stejne neni hratelne? ja vim, ze nekdo se vyziva ve slideshow,ale skutecne ten dx10 stoji za to, kdyz to tam je o pulku pomalejsi?asi ano, protoze mam vistu,ze
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 17:57:31
    avatar
    uz to tu spominal tak sa mi zda ...... ale sak nech testuju aj to ma svoj ucel
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:03:03
    avatar
    to prave nevim, zda to ma ten ucel, kdyz se pak na ukor toho testuje v rozliseni 1200 a 1600 a jeste to tam ma problemy
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:28:47
    avatar
    protože hraji v DX10 a protože DX10 je použitelné. K čemu mít v DX9 120FPS když v DX10 hra vypadá lépe sice jede 40-60FPS, ale pořád hratelné ... všechny karty mají stejné podmínky atd. Navíc já si ty testy děláme i trochu sobecky pro sebe a protože máme všichni Vista, máme všichni DX10 grafiky, tak nebudeme hrát v DX9 když nemusíme
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:37:41
    avatar
    lol tech 40-60 fps bych chtel videt, mozna ale hrajes v 1024x768, to pak ano : ) vypada lepe,ale o chlup, mel bys dost prace to poznat, jestli vubec v nekterych hrach
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:46:22
    avatar
    no já mám 8800GTX@Ultra : takže DX10 v pohodě )
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:52:46
    avatar
    a v jakem rozliseni treba crysis nebo world in conflict? : )
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:05:49
    avatar
    1280x1024 mám 21" CRT TRinitron, takže rozlišení nutně nehoním
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:16:43
    avatar
    ja mam 22 od dellu, ty jsou si hodne podobne, obraz je skvelej a vubec se mi to nechce menit za lcd, zvlast kdyz hraju quake 3 arena a to nestiha zadny lcd 2ms.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:49:50

    Nemáš to trochu špatný poměr stran? Pokud se nepletu, CRT mají obrazovku 4:3 a 1280x1024 je 5:4.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:55:01
    avatar
    mě se to tak líbí
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:56:27
    avatar
    to sme dvaja aj ja tak rzlíšenie pači
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:18:10
    avatar
    Som si vsimol ze po odchode ELCondor ako redaktora z DD ta trochu ubudlo news ... ale zase chapem ze si testoval tu 8800GS a teraz toť 9600GT ....
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:31:02
    avatar
    njn ddworld autory neplatí protože nemá z čeho takže se tvoří jak to jde, dobrovolně a kdo má zrovna na co čas nemůžete nás srovnávat s jinými weby
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:33:59
    avatar
    samozrejme chapem berem ..... to vas konicek ..... a este by ,a zajimalo ....to mas stale doma vsetky tie karty alebo ich potom vratis ... lebo vies slovo "zapujcila" ma vacej významov
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:35:57
    avatar
    někdy více, někdy je mám doma a většina se najde u testerů Defacto není problém otestovat jakoukoli věc na kterou si vzpomente, jde jen o čas a lidi ...
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:44:53
    avatar
    ked su ludia tak je aj cas cize len ludia chýbaju
    Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Orezane, presto vykone 2008-02-25 18:23:47
    avatar
    Ja to nejak nepobiram. 9600GT ma polovinu stream procesoru nez 8800 GTS, pritom vykon neni zdaleka polovicni... Jako by na poctu procesoru ani moc nezalezelo
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:29:12
    avatar
    v úvodu článku je vysvětlení ;)
    suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:26:50

    no ja mam 3870 od MSI nejakou oc edition .... a ted mam ovladace 8.2 ... a v nejakych hrach mi to jede na p*** ....
    na cd a na webu msi sou nejake 8.45 a na ati.com sou 8.2 ....
    nevite ktery mi pomuzou ?
    jinak 8.2 mi zvedli vykon v crysis z 29 fps na 33fps (vse na high 1280x1024 bez AA) ale zase cod4 mp mi jede mizerne (pouze 60-100 fps, 1024x768 bez AA... jinak vsechno zapli)
    jinak asi bych si ji znova nekoupil a radsi asi 8800GT
    kuli ovladacum (ati je maji divny... kdyz spoustim ccc na 10s se mi zasekne cele pc je to normal ?)
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 18:34:38
    avatar
    nevim, já ccc ani Nvidia programy co jsou k ovladačům vůbec nepoužívám. Nevím proč Protě nainstaluji jen základní ovladače z oficiálních stránek výrobce a jedu, žádné problémy s tím nemám ...
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:11:54
    avatar
    hm,tak ta cenzura se mi zda az prehnana,vazne je zvlastni,ze to tak zerete zrovna na tomto webu. jinak si myslim, ze maximalni rozumna hranice dneska za kartu je u 8800gts 512 6500kc, dalsi rada 48xx klepe na dvere kolem konce leta a odhadoval bych ji na hodne povedenou,vice nez tomu bylo u rady 38xx.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:58:55
    avatar
    bohužel jsem k tomu byl okolnosti dotlačen - řídím se přesně dle pravidel. Nerad bych prostě řešil nějaké flame, hádání se o objektivitu atd. takže tyhle příspěvky mažu ihned a jak je vidno, zatím se to osvědčilo do diskuse přispívají i lidé co dříve nepsali a diskuse je mnohem věcnější ...

    Mezi námi já osobně jsem pro každý výkon, protože jsem herní fanda, ale z čistě pragmatického pohledu je 6500 korun za grafiku celkem zbytečně moc
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:26:22
    avatar
    a kdyz si doporucoval pred pul rokem 2900xt za 9000, to se ti moc nezdalo ? : )

    podle me se lidi moc rozmlsavaji, za chvili se bude resit mainstrem 2500-3000kč a bude se vest vecny flame o 500 vzhledem k cene/vykon : )
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:01:10
    avatar
    ne, byla jiná situace
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:24:43
    avatar
    6500 je moc ,no vidíš a za GTX jsme dali 12 litrů,takže mi ty ceny ted přijdou směšný,ale výkon GTX je pořád excelentní,alespoň že tak
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:54:58
    avatar
    inak sa cudujem ze LuckyJosh nerozširuje zase nejake nvidioprkotinky
    Neznámý  - L.J. 2008-02-25 20:06:17

    ...odletel s CONDOR-om... do "zelenej" krajiny jménem E.HW.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:06:45
    avatar
    tak to se konečně budu moci věnovat psaní článků a ne diskusních příspěvků
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:08:05
    avatar
    asi jj sak si pamatam si asi cez pol strany si musel neco vysvetlovat LJ ale aj tak si mlel svoje a svoje -------
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:56:29
    avatar
    a ja si pamatuju jak si tady vykrikoval cosi o nvidii te smejdacke firme co vyrabi samy vadny jadra

    //EDIT by DD: zkusme se obejít bez napadání se, ju?

    a v cem ho napadam?ze pripominam jeden jeho krasnej vyrok?
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:28:09
    avatar
    kdyz mi tam naservirujou i logy z frapsu primo z merni dane hry tak proc ne? jistota relevantnich vysledku je tim pro me zarucena..a je to tam stejne zeleny jak cerveny..u preview HD3870X2 tam byly TAKY GRAFY OD ATI!!!
    Neznámý  - MoronJosh 2008-02-26 19:58:12

    Nevydržalo ti to dlho sa nehadať
    ATi: boli tam aj nezávisle grafy....nie ako u "PREWIEW" 9600GT made by nVidia...

    Ja mam pravdu ty máš pravdu...nerieš to tu vôbec to nerieš.Stačilo.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 17:12:21
    avatar
    byli tam hlavne grafy od ati + par nezavislych..to jo ale kdyz pripravoval ten clanek se objevil presne ve stejnou hodinu jak nezavisle testy..v tu hodinu kdy vyprselo NDA..a nebyla to recenze nemelo to mit zadnou vypovidajici hodnotu..jen tu kterou o te karte uvadi nvidia..v textu to bylo nekolikrat zdurazneno takze v tom zadnej problem nevidim..jen ty najednou rikas ze tam je zeleno..zvlastni ze to samy bylo u ati a nikdo nevykrikoval ze tam je cerveno
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 20:48:12
    avatar
    No koukám,že se navážíte všichni do Lucky Joshe,že se hádá,ale všimli jste si toho,že úplně to samí,asi vám šlápnul do kuřího oka,jinak si to nedovedu představit,křičíte tady něco o zelený,ale pořád jenom čtu o červený,žádný flame nevypouští,tak ho nechte ne? Už mlčím,už mlčím
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 19:56:39
    avatar
    protože ví že DDho to už přestalo bavit a prostě z DDWorldu s enebude dělat nějaké smetiště flame a Fan stránka nějaké značky
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:17:29
    avatar
    Ani fanstranka AMD/ATI? sakra uff... to je zle to je hodne zle kam potom mame chodit?
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:20:02
    avatar
    třeba na AMD.com ;)
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:23:01
    avatar
    ja rikal fanstranka ..ne ofic web ...vzdyt se podivej vsude okolo sebe - kazdy plive po Ati jako po menecenem..jenom Nvidie je nej...
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:24:26
    avatar
    nvidia si vydobyla svoje postavenie pomocou 8800GTX
    Neznámý  - nVidia... 2008-02-25 21:14:27

    a ATi-na zasa x19xx a hd38xx.
    PS:určite dostupnejšie pre "obyčajných" než SUPER drahá GTX. ČERVÁ či ZELENÁ ZASA sa to tu zvrháva.....
    V mojom okolí prevládajú karty x1950 a hd38xx nad 8800xxx.
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:32:25
    avatar
    ale nezarezonovali medzi širšou verejnoťou ako 8800GTX a potom všetko čo bolo napríklad 8600GT/GTS si ludia mysleli že je to niečo podobne a vďaka tomu rastli zisky nvidie ...
    podobne ako ta reklamo čo teraz vypustil intel v usa ...... urobil reklamu na svoje procesory ale zvýšil sa predaj amd o 50%
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:28:22
    avatar
    ati je ale menecennejsi nez nvidia, nebo snad myslis, ze firma ati ma vetsi cenu? : )
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:29:35
    avatar
    firma ati neexistuje
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:31:04
    avatar
    nechtel sem psat rovnou o celem ati-amd, to by vyznelo jeste ostudneji : )
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:36:49
    avatar
    to mas teda pravdu
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:31:38
    avatar
    Je mi jedno jakou kartu mám,jestli červenou nebo zelenou,koupil jsem GTX,protože v tý době byla KING,kdyby to zrovna byla ATINA koupil bych ATINU,ale nesouhlasím s tebou,že se plive na ATI ono je to 50:50
    rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:36:40
    avatar
    no ono to je skor 80:20 v prospech nvidie ..
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:42:18
    avatar
    mnohdy se mi zda ze mam radeji Ati jako jediny, a kecy o tom ze je vam to jedno-pche..neni, kazdy ma radeji jednu, nikdo neni 100% objektivni
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:45:55
    avatar
    no já se o to alespoň ze všech sil snažím
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:02:26
    avatar
    nesnaz..prosimte aspon ty ne..zustan takovy jako doposud (prijemne cerveno, avsak dokaze uznat kvalitu zelene), jinac vsude kam se podivas je zeleno jak v brcale..
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:11:10
    avatar
    Ale to už je fňukání
    Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:12:39
    avatar
    mylis se ..snazim se zachranit jeden jediny styl psani a recenzovani ktery stoji za to, dobre se cte a je to proste..muj oblibeny
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:21:12
    avatar
    To byl for,žádná narážka,mě se tu taky líbí akorát mi vadí ty hádky červená zelená,když si všimneš málo tady píšu,většinou spíše čtu,jsem takový klidný člověk a opravdu je mi ukradený jaká značka to je
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:26:10
    avatar
    no já se ale snažím, protože mě je jedno značka, nechápu proč ze mě každej dělá atiňáka kdžy mám doma čipset nvidie, grafiku nvidie atd.
    Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:37:42
    avatar
    Znáš to nikdy se nikomu nezavděčíš,DD prosím nějaký testy pevných disků (tichých) do 320Gb
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:38:42
    avatar
    uvidím, co se dá dělat
    Neznámý  - Chipset... 2008-02-26 00:55:42

    nVidiu chipset nikdy viac, mam nF4 SLi(Top END) a HORROR.
    Preto mám, musím mať ATA HDD.
    Ale mal som aj 6600TD a bol som velmi spokojný, až kým neprišiel Bioshock a spol. a začal som výdať SLIDESHOW.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:24:12
    avatar
    pomluvy ati vadi a pomluvy nvidie ne??zajimava cenzura
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:25:39
    avatar
    no vzheldem k tomu že potíže NF4 čipsetů s pevnými disky jsou známé v tom žádnou pomluvu nevidím ...
    Neznámý  - pomluvy a cenzura... 2008-02-26 16:49:45

    Tu je to v miere, nie ako u pana "ovoce"
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajimave... 2008-02-28 11:19:48

    Ja nikdy ve svych pocitacich doma jiny chipset nemel - momentalne - obyvakove htpc s nF550, starsi synovo na hrani nf4 SLI a moje nF680 a NIKDY jsem problemy s disky nemel...

    Problem bude spis mezi zidli a klavesnici...
    Neznámý  - Chipset Nvidia... 2008-02-28 11:51:59

    Pozri, to som si nevymyslel.
    Aby mi nabehol systém(win) musel som si kúpiť ATA disk, zo SATA diskami (mal som Hitachi a teraz WD) to jednoducho nefungovalo.
    Mám nF4 s.939 ASUS A8N SLi

    PS: v té "mezere" si ty jo? Ty KAPACITO...
    Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja ne... 2008-02-28 11:53:44

    ...spis ty...

    Ale ted vazne, je vseobecne znamo, ze ASUS casto neumel delat stabilni desky pro AMD, narozdil od Intelu - neni to chyba AMD, spis ASUSu.

    Pouzivam vyhradne desky od Gigabyte (az na jednu vyjimku, kdy jsem mel Biostar - prave deska T-Force 4 SLI s nF4 SLI chipsetem) - pouzival jsem disky Seagate, WD, Hitachi, Maxtor a ani jednou jsem nemel problem - a to jsem mel treba sprazeny 4 disky 3 znacek na jedne desce...
    mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 17:54:51
    avatar
    Taktiez mam A8N Sli Premium od Asusu a disk mi bezi v SATA mode.. jediny problem je v tom, ze z tych 4roch SATA portov mi to funguje spravne len v tom 4-tom (tie dalsie 4ry porty som neskusal, RAID sa nechystam skladat). Ak som to mal strcene v nejakom inom, disk mi chcel bezat v PIO mode (taktiez som mal problem v tom, ze mi jedna z tych 1GB sietoviek nechcela bezat, ale to som tiez akosi vyriesil)
    Neznámý  - Bob a Bobek... 2008-02-29 00:02:05

    Pri HDD WD som skúšal všetky(4) SATA porty a vždy "black"screen...ERROR "vložte systémový disk" , HDD Hitachi SATA každý tretí mesiac "BLUE"screen... ...a mám tam flash-nutý BIOS...

    EDiT: teraz je všetko OK ako mám ATA HDD, už bolo na čase...

    PS: nemyslím si že treba dávať vinu výrobcovi-ASUS-u, chyba je na strane nVidie...viď nF2...
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:49:17
    avatar
    mne to jedno je, vazne, nekecam...
    Neznámý  - ATi and nVidia... 2008-02-25 21:00:27

    OKEY, vyzývam oboch výrobcov nech Nám dodajú VGA výkonom GTX a cenou 2500,-Sk/Čk
    PS: Beriem ktorú koľvek...na značke nezáleží

    Seš nezaujatej...vidím
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:58:32
    avatar
    ja bych si vzal tu od nvidie za 2500, s dovolenim....
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:25:04
    avatar
    sry ale byl sem u pritelkyne a u ni rozhodne nemam cas se hadat nekde na forech neboj napravim
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:27:18
    avatar
    no konečně něco rozumnýho myslím to nehádání se na forech ;)
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:58:16
    avatar
    njn neni na to cas..musim resit jiny veci zajima se o trochu jinej hardware nez ten kterej je v pc
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:34:24
    avatar
    a udelal si dobre, i kdyz by ti zde na ddworldu vysel pomer cena/vykon pri koupi tragickej, nad tim se ale uz nikdo nezamysli.
    Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 20:57:42

    nezdá se vám že u 8800GT spadnul trochu výkon po novejch ovladačích.
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:02:34
    avatar
    rozdíly mohou být při každém testování v řádech 1-2% chyby měření, plus ne každá optimalizace může být v daném nastavení nutně přínosem ...
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:00:11
    avatar
    jaky ovladace mas na mysli? ja mam 174.12 a je to zanedbatelne lepsi : )
    Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:03:36

    No já mam 169.25 ale podle mě to s těma který sem měl u grafiky v balení jelo líp.
    neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:13:40
    avatar
    to zalezi na typu hry, pokud ten ubytek vykonu ale poznas bez mereni fps, je dost mozne, ze ti spad windows, ci nemas nataktovanou grafiku apod. anebo si v baleni mel naky bety, ve kterych nvidia podvadela v crysis : )
    Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-25 21:15:55

    Win sem už několikrát reinstaloval. Jinak ty 174.12 mi nejdou nainstalovat protože mi to píše že nemam kompatibilní hw..
    Neznámý  - ovládače... 2008-02-25 21:44:59

    Ach jo nVidia.
    Ja mam 7.12 a pohoda...tie novšie riešia CF a sú pre Crysis a hry kde bola rada hd38xx slabšia oproti konkurencii a ostatne hry padli o pár FPS.
    eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 01:44:44
    avatar
    bohužiaľ ATi by si mala hlavne vyriešiť problémy s ovládačmi, pretože s takými šuntmi dieru do sveta nespraví, aj keby mala grafiku o sile 2x8800GT (čo vlastne aj má - x2, ale výkon kolíše)
    ATi ovládače sú proste dosť nedotiahnuté, a to sa s firmou ATi tiahne pekných pár rokov... Čo sa mi javí ako blbé je to, že AMD kúpilo ATi... Pretože mám pocit, že ATi je teraz jedinou "jakž-takž" dojnou kravou v celom tomto komplexe... a AMD so svojim "phenom" prepadákom ju žmýka...
    Inak mám rád ATi, vždy robili dobré grafiky, ktoré mali lepší pomer cena/výkon ako nVidia... bohužiaľ takisto v každej druhej hre vidím "nVidia its meant to be played"... to ma priam znechucuje... ATi som naposledy videl pri BlackAndWhite2...
    Len pevne verím, že séria HD4xxx napraví ich situáciu voči nVidii, a začne sa poriadny HIGH-END konkurenčný boj...

    A v závere ďakujem DDmu za slušnú recenzku, lebo karty ako HD3870, HD3850, 8800GT, 8800GS a 9600GT si nebudeme kupovať do super-high-end kompov, ale do klasických mainstreamov, ako má napr. aj on (AMD 6400+ dúfam že som tvoj procák pri označení za "mainstreamový" neurazil ).
    Tieto grafy sú konečne normálnym odrazom 9600GT, nie ako niektoré weby, v ktorých dostávalo HD3870 na frak v každej druhej hre.
    Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 11:44:38
    avatar
    No aspon podle moji zkusenosti ve Viste ma ATI/AMD stabilnejsi ovladace nez NV.
    Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 12:28:34

    Tak tahle karta je opravdu překvapení, ale příjemný, fakt slušná koupě.
    MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 14:46:23
    avatar
    zajimal by me vas nazor, zda tuhle 9600GT za 4,4k nebo 8800GT od Leadteku (512MB) kterou muzu mit za 5k, cpu mam stejne jako DD tedy 3,2Ghz AMD X2
    Neznámý  - VGA... 2008-02-27 22:11:11

    ...kukni hd3870 512MB za 3,4-4,5 (bez DPH)
    EDIT : Odkaz
    Gigabyte HD3870 512MB+Zalman AlCu Vf700 "skladom"
    Neznámý  - re: 2008-02-26 15:27:44

    Jednoznacne 8800GT, uz je na trhu nejaky patek, tj. jeji vykony jsou proverene. U 9600GT mi smrdi tech 64 shader jednotek a 32 texturovacich jednotek. Rozdil proti 112/56 u 8800GT se musi projevit.
    LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:29:43
    avatar
    je to zvlastni..take se mi to nezdalo ale v jadru jsou asi nejaky pokrocilejsi optimalizace..nebo to muze byt i driverama a to by pravdepodobne i u 8800GT mohl jit vykon nahoru
    Norpal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 9600gt vs 8800gt 2008-02-26 22:26:09

    chtěl bych se zeptat jaká je lepší a jestli uvidím mezi nimi nejaký rozdíl já osobně vlastním 9600gt
    Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 22:50:51

    Ach jo. Vubec tady nemas v grafech jak 8800GT, tak 9600GT. Je tady 12 nejhranejsich a take technicky nejpokrocilejsich her, to je tak tezke se na ty grafy podivat a zamyslet se, co je pro Vas lepsi?? Odpovedi na Vasi otazku je v podstate recenze, v niz se ptate.
    drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prodejnost 2008-02-27 14:56:52

    Vidim, ze prodejnost teto karty je husta. V nextcompu (postoval jsem vyse) rano meli 20 Ks Gigabyte za nejakych 3900 Kc a uz nejsou. :-)
    aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 15:22:53
    avatar
    no za tu cenu se ani není čemu divit, že ... vyprodané jsou i HD3870 kolem 4000 ... prostě za ty peníze jde všechno na dračku
    Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 15:23:03
    avatar
    Za ty prachy by to nekoupil jen blbec
    MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-01 00:15:36
    avatar
    ja koupil 3870 za 4,6k, sapphiru s kvalitnim dvouslotovym chladicem, jako parada ve win 37°C a po hodine hrani crysis teplota vylezla na 50°C, a neni vubec slyset Odkaz
    ronald [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-05 14:42:09

    Nejvíce o 96OO je toho na Odkaz. Všem doporučuji
    Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!