TEST: Noctua NH-U12P aneb jak chladit procesor tiše a účinně
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 27 únor 2008

 

 

 

 

 

 

  • Noctua NH-U12P

        aneb jak chladit procesor tiše a účinně

Dnes se podíváme na recenzi jednoho chladiče procesorů, který platí za jeden z nejkvalitnějších na trhu, jaký je Noctua NH-U12P s novým 120mm ventilátorem NF-P12 v praxi? Na trhu jsou chladiče a chladiče. Špičkových výrobců je ale jen pár a rakouská firma Noctua patří mezi absolutní špičku. V její nabídce vlastně nenajdeme žádný tuctový výrobek. Vše je jen to nej. Před nedávnem tahle firma uvedla na trh chladič s označením NH-U12P.

logo-velke

    Dnes se tedy podíváme na to, jak se tenhle chladič vydařil. Chladit tiše a dobře chce asi většina z nás, a takovéhle chladiče jsou prostředkem, jak toho dosáhnout. Podívejme se tedy krátce na parametry.

parametry

     Výrobce na svém webu velmi podrobně uvádí veškeré parametry. Samotný pasiv chladiče má rozměry 158x126x71mm, s umístěním 120x120mm ventilátoru naroste šířka chlazení na 158x126x95mm. Chladič je kompatibilní se sockety Intel LGA 775 a AMD AM2/AM2+. Redukce na starší s939 není v balení přítomna, ale podle našich zkušeností sedí tento chladič se redukcí použitou na starší verzi U12 a tuto redukce lze k novému chladiči získat zvlášť. Výrobce uvádí záruku plných 6 let. Cena za tento chladič se v našich obchodech pohybuje okolo 1400 korun s daní.

NH-U12P-1

    Chladič dorazí jednoduše a účelně zabalen. Pěkná krabice v hnědých barevných odstínech firmy Noctua. Na krabici se dočtete vše potřebné, výrobce vám netají ani náhled na samotný chladič s ventilátorem.

NH-U12P-2

     Obsah balení rozhodně nepůsobí dojmem, že by na nás chtěl výrobce šetřit. Najdeme tedy úhledně zabalené a pospané redukce pro AMD a Intel a také příslušenství v podobě dvou redukcí pro ventilátor, které jednoduše snižují otáčky. Kromě nich je v balení hned čtveřice drátků pro snadné připevnění dvou ventilátorů na chladič a také antivibrační pásky mezi chladič a ventilátor., v balení je ale jen jeden ventilátor. V balení nechybí kvalitní teplovodivá pasta NT-H1. Najdeme i šikovný šroubovák, který je pro instalaci celkem stěžejní. Nechybí samozřejmě i podrobný návod k montáži.

NH-U12P-3

 Podívejme se na samotný chladič a ventilátor blíže ...

 

 

 

 

 

  • Noctua NH-U12P a NF-P12 - představení

   Pokud se vám zdá, že už jste podobný chladič už někde viděli, tak vidíte správně. Nový chladič U12P je vlastně vylepšenou verzí staršího NH-U12, který měl několik nedostatků. Malé rozdíly najdete v podobě upravených žeber pasivu pro možnost montáže chladiče v libovolném 90°natočení na desce, což u starší verze nešlo. Celkově je celý pasiv zpracován ještě o něco pečlivěji.

NH-U12P-4

   Pokud přemýšlíte, že by samotný pasiv stačil k chlazení, pak v dobře chlazené bedně u méně výhřevných CPU, by tomu tak být mohlo, ale jinak doporučuji rozhodně využívat s přídavným ventilátorem NF-P12, který pro tyto účely firma Noctua speciálně vyvinula.

NH-U12P-7

Samotný pasiv je vyroben z hliníku, hetapipe jsou poniklovány a chladič má měděnou základnu. Hmotnost samotného pasivu bez chladiče je 600g, což není na dnešní poměry nějak výrazně hodně. S ventilátorem stoupne hmotnost na 770g.

NH-U12P-9

Noctua k chladiči dodává jeden ventilátor NF-P12. To je také novinka. Je samozřejmě k sehnání i zvlášť. Jeho parametry jsou zajímavé.

NH-U12P-6

Je navržen tak, aby byl velmi tichý a účinný. Má celkem 9 lopatek s velmi zvláštním výřezem na zadní straně. Základní otáčky ventilátoru s SSO ložisky jsou 1300ot/min. Pomocí dodávaných redukčních adaptérů, které Noctua označuje U.L.N.A. a L.N.A., lze docílit snížení otáček na 900 a 1100 ot/min. Nicméně chladič je velmi tichý i na těch 1300, velké rozdíly mezi nimi zkrátka nejsou.

parametry-NF-P12

Průtok vzduchu se pohybuje v závislosti na otáčkách od 63,4 m3/h po 92,3 m3/h s hlučností od 12,6dB po 19,8dB. Napájení ventilátoru je 12V, spotřeba by měla být 1,08W. Životnost ventilátoru je více než 150 000 hodin provozu. Výrobce poskytuje záruku 3 roky.

NH-U12P-13

K chladiči Noctua NH-U12P je tento chladič dodáván automaticky, jinak ho lze sehnat zvlášť v samostatném balneí, které obsahuje opět redukční adaptéry, antivibrační podložky a šrouby k montáži. Cena samostatného NF-P12 je zhruba 400 korun s daní.

NH-U12P-14

Výrobce k chladiči NH-U12P přibaluje jako příslušenství teplovodivou pastu NT-H1. I tato pasta je k sehnání zvlášť.

parametry-pasta 

Výrobce u této pasty uvádí vlastnosti, jako snadné použití, nulová elektrická vodivost a vysoká tepelná vodivost. Pasta má měrnou hmotnost 2,49 g/cm3 a pracovní rozmezí je od -40°C do +90°C. výrobce také doporučuje nepoužívat nanesenou vrstvu déle jak 3 roky. Každá teplovodivá pasta ztrácí časem své vlastnosti. Pasta má šedou barvu a samostatně je v tubě objemu 1,4ml (15 aplikací)k sehnání za cenu zhruba 150 korun.

NH-U12P-8

K představení testovaného chladiče by to mohlo stačit, podívejme se na testovací sestavu a instalaci chladiče.

 

 

 

 

  • Instalace chladiče a testovací sestava ...

   Výrobce dodává k chladiči montážní kity pro sockety LGA 775 a AMD sAM2/AM2+. K sehnání je i redukce pro K8 (s939 atd.). Využili jsme oba dva. Fotografie jsou pořízeny na základní desce AM2+ a testováno bylo na s775. Instalace je ale v obou případech dosti podobná. V zásadě se liší jen tvarem a rozměry spodních montážních součástí, kvůli rozdílným roztečím u obou platforem.

jit-K8

  Tento model je již chopen být namontován i otočeně o 90°. Otázkou je tedy jaký způsob zvolíte a co vám dovolí vaše základní deska. Některé kvůli rozměrnému pasivnímu chlazení čipových sad, mohou montáž chladiče otočeného o 90° proti socketu, znemožnit.

instalace

Jak vidíte z náčrtů, pocházejících z manuálu ke chladiči, může se zdát montáž trochu složitá, nicméně na některých deskách třeba nemusíte montovat spodní plech, protože některé desky už podobný mají, příkladem může být třeba Gigabyte DQ6 AMD 790FX. Podle způsobu, jak chcete chladič namontovat, použijete přípravky. Chladič se pak k základně snadno přišroubuje pomocí šroubu s pružinkou. Pokud se děsíte přístupu k nim, je to jednoduché. Skrze celý pasiv vedou přesně umístěné otvory a přiloženým šroubovákem snadno šrouby dotáhnete, nemusíte ani moc, tlak vyvíjený pružinami se rychle zvýší.  

instalace-2

Zbývá pak už jen nasadit ventilátor. Drátky jsou jednoduché a snadno se ventilátor umístí dostatečně pevně na chladič. Výrobce dává celkem 4 upínky, takže ventilátor je možné osadit chladiči oboustranně najednou.

NH-U12P-11

  • Testovací sestava

Protože jsme chtěli využít našich dřívějších testů, použili jsme starší sestavu. Testujeme v uzavřené skříni, tak abychom napodobili běžné domácí podmínky používání chladičů. Testovat jen tak na stole, je z praktického hlediska domácího použití nesmysl.

Testovací sestava DDWorld.cz:

 

Model

Zapůjčil

Procesor

Intel Core 2 Duo E6300 1,86Ghz

 

 

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua

Základní deska

DFI Lan Party ATi RD600 s775

 

RAM

2x1GB DDR2 800Mhz cl4

 

 

Grafická karta

ASUS ATI Radeon HD2900XT 512MB

asus-logo

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

western-digital-logo

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

 

 

OS

Windows Vista Ultimate 32-bit

 

 

Cílem je zjistit, jak si vede daný chladič v praktickém užívání, čemuž jsme přizpůsobili měření. Pojďme se podívat na výsledky ...

 

 

 

 

 

  • Noctua NH-U12P - teploty a výkon

Nyní pojďme k praktickým měřením a výsledkům. Celou sestavu jsme zavřeli do počítačové skříně, v našem případě v současnosti oblíbený Cooler Master Ellite 330. Skříň má osazeny 2x 120mm ventilátory. V prvním případě jsme ale nechali tyto ventilátory vypnuté a otáčky samotných ventilátorů na testovaných chladičích jsme nastavili kolem hodnoty 1000ot/min.

NH-U12P-10

U chladiče Noctua jsme využili obě dodávané redukce, takže jsme měřili na hodnotě 900 a 1000ot/min. Jak vidíte, s vypnutým chlazení ve skříni, je i teplota testovaného Intel E6300 1,86GHz, dosti vysoko. Rozdíl proti BOX chladiči Intelu je ale veliký. Noctua je bezpochyby výkonnější. Slušně si vede i proti cenově oblíbenému AC Freezer, který má menší pasiv i ventilátor. Všechny chladiče jsou v tomto nastavení velmi tiché, ale BOX Intel nestíhá chladit.

teploty1

Poté jsme s opět vypnutými přídavnými ventilátory ve skříni změřili teploty s maximálními otáčkami ventilátorů na chladičích. Chladící výkon samozřejmě významně vzroste. Nicméně v grafech máte i přesné otáčky ventilátorů. Noctua má 120mm, ostatní testované chladiče mají velikost svých ventilátorů kolem 80nm. I při výrazně nižších otáčkách a tedy výrazně nižší hlučnosti, je Noctua výkonově zdaleka nejlepší. Podotýkám, že teploty jsou v uzavřené skříni bez zapnutého přídavného chlazení.

teploty2

Správně by ale měla být každá skříň chlazena pěkně 120x120mm ventilátory. Zapnuli jsme tedy oba dva na přibližně 900ot. Teploty se samozřejmě u všech chladičů posunuly rapidně dolů. Ventilátory testovaných chladičů jsme nastavili na přibližně 1500ot, což je hodnota běžného provozu při přijatelné hlučnosti. Samozřejmě ne všechny ventilátory lze na 1500 ot/min nastavit. Noctua běžela „jen" na svých maximálních 1300ot/min. Jenže to bohatě stačilo na to, aby se výkon tohoto chlazení projevil. 

teploty3

K výkonu tohoto chlazení asi netřeba cokoli dodávat. Pojďme tedy k závěru ...

 

 

 

 

  • Noctua NH-U12P - závěr a hodnocení

Známe tedy balení, provedení i výkon testovaného chladiče Noctua NH-U12P. A jak je na tom s hlučností. Samozřejmě má každý testovaný chladič jinou hlučnost. Porovnali jsme je a udělali tabulku. 10 bodů je nejlépe, chladič je tichý až bezhlučný, 1 bodů je nejhůře, chladič ječí jako siréna. Hlučnost se samozřejmě srovnává na stejných otáčkách. A jak si vede Noctua?

hlucnost

Jak se ostatně dalo očekávat. Rozpětí otáček 120mm ventilátoru je malé. Mezi 900-1100ot/min není v hlučnosti žádný slyšitelný rozdíl. Pevné disky to spolehlivě přehluší. Chladič se ozve až kolem hodnoty 1300 ot. Nicméně frekvence toho zvuku je nízká a příliš neruší. Celkově nelze hlučnosti Noctua NH-U12P a jeho ventilátoru nic vytknout.

  • Hodnoceni

Testovaná Noctua NH-U12P je jeden z nejlepších chladičů na trhu. Výkon poskytuje vysoký, i když výkon není to hlavní, na čem tento chladič staví. Rozměry pasivu nejsou ve srovnání s jinými výrobky jiných firem tak extrémní, takže některé chladiče s většími pasivy podají ještě o pár stupňů lepší výkon. Otázkou je, zda to dokáží tak tiše.

NH-U12P-11

Noctua NH-U12P se svým chladičem NF-P12 je při velmi vysokém chladícím výkonu takřka bezhlučná. O to šlo výrobci především a skutečně se mu záměr podařil. Cena chladiče pak odpovídá celkově velmi kvalitnímu a promyšlenému zpracování bez zbytečných experimentů a zbytečností, jako jsou platové krusty, osvětlení ventilátoru a podobně. NH-U12P si rozhodně zaslouží vaši pozornost při nákupu výkonného a tichého chlazení.

gold-award

"... za špičkové zpracování, nízkou hlučnost a vysoký výkon"

hodnoceni

Za zapůjčení chladiče děkujeme společnosti Noctua

noctua-logo

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:00:16
avatar
Supr test, jenom bych se chtěl zeptat, jestli byste nectěli udělat taky test chladičů GK.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:33:09
avatar
no, není to uplně to nejnutnější, v současnsoti jsou refereční chladiče na grafickcýh kartách celkem OK ...
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 18:50:38
avatar
No, ale třeba ty pasivní chlazení co sou na grafikách porovnat s dokoupitelnýma pasivníma (jestli se vyplatí rovnou pasivně chlazená karta, nebo aktivně a přikoupir accelero s1, nebo hr03...)
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:07:16
avatar
Mam k tomu 3 dotazy.
1) Nepresahuje ten vetrak az do prostoru operacnich pameti ?
2) Jak uzivite 2 vetraky , jsou dneska standartem 2 "zastrcky" na chladic ? Pripdne existuje nejaka "rozdvojka" ?
3) Je ten napajeci kablik toho vetraku dostatecne dlouhej aby dosahnul i pokud je vetrak pridelan na opacne strane chladice ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:34:18
avatar
1, jak na které desce, ale většinou když nejsou ty paměti extrémě vysoké, to problém není.

2, zapojím je do dvou konektorů na desce, každý zvlášť.

3, kablíky jsou hodně dlouhý.
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Otočení chladiče do svislé pol 2008-02-28 11:37:55
avatar
A co paměti Corsair DHX nebo Dominator (jsou to ty s hřebínkem na chladiči)?


Dále bych se ještě optal. Mám v plánu inovovat a chtěl bych pořídit MB GIGABYTE EP35-DS3R, pasivní GK Sapphire ATI Radeon HD 3850 Ultimate 512MB DDR3 cos tu testoval, výše uvedené paměti Corsair DHX. Procesor pro typ ustavení není ani tak důležitý, ale má to být C2D E8400, case viz podpis Yesico OpenAir. Když chladič umístím svisle, tj. otočím o 90° než je znázorněn v recenzi, tak aby odsával od pasivu GK teplý vzduch, nebude tento chladič nebo podobný, např. Scythe SCINF-1000 Mugen, příliš zasahovat bokem a heatpipe do pamětí? A také by mě zajímal Váš názor na právě uvedené poskladání, kdy budu chladičem procesoru prohánět vzlínající teplo od pasivu GK přímo do zdroje. Uvědomuji si, že to má své chyby, ale komponenty nejsou příliš velká topítka, přetaktování pouze v mezích zdravého rozumu a zdravé teploty (stejně více stříhám než hraji). Samozřejmostí je pořešen dodatečný airflow (Př. In a Zad. Out přes 120mm Fan).
Připadá mi totiž, že při použití chladiče klasické konstrukce (např. Scythe SCSMZ-1100 Samurai Z) velmi naruší airflow mixováním vzduchu v okolí procesoru a nedokážu si představit co udělá taková vodorovně namontovaná kostka od Mugenu nad pasivem GK s její teplotou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 11:55:43
avatar
to jsou právě ty vysoké ram, to asi nepůjde, nebo bude záležet na desce jak daleko jsou sloty RAM od socketu ...

Já bych investoval do běžných pamětí, platit za ty corsairy se mi moc nezdá jako dobrá investice v rámci toho ostatního ;) ... ty paměti jsem nikdy netestoval, takže mohu jen odhadovat, ale většinou se na tyhle paměti vyplatí vzít spíše chladič na procesr typu Themratake bigTyphoon, který je konstruováno aby foukal směrem na procesor tedy chladil i prostor pamětí, jeho pasiv kolidovat s ram určitě nebude ...
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 12:27:58
avatar
Cena Corsair DHX je standartní jako ostatních paměti s alobalem na čipu, jsou dokonce levnější než A-Data Vitesta EE. Pouze Dominatory jsou cenový luxus, ale ty neprošly ani prvním kolem výběrového řízení .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 12:51:41
avatar
aha sem se nějak na ně nikdy moc nekoukal do ceníku, mám zapsáno že sjou drahý
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 20:58:20
avatar
Citace:
Když chladič umístím svisle, tj. otočím o 90° než je znázorněn v recenzi, tak aby odsával od pasivu GK teplý vzduch,... ...pasivní GK Sapphire ATI Radeon HD 3850 Ultimate 512MB DDR3... ...A také by mě zajímal Váš názor na právě uvedené poskladání, kdy budu chladičem procesoru prohánět vzlínající teplo od pasivu GK přímo do zdroje


By mě zajímal názor na to. Nejen Váš, ale všystkich, kdo jsou ochtoni odpovědět.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 23:05:39
avatar
podla mna to nebude az take strasne. grafike to urcite pomoze, a ten vzduch nebude az taky teply (vsak skus dat ruku za zdroj, alebo vyfuk terajsej grafiky (ak mas) a uvidis, ze teplota vzduchu sa zvysi najviac o 5C (az 10C, ale tak vga moc nepecie). to je moj nazor.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:23:47
avatar
no tohle je fakt pekna recenze jen by se hodilo srovnani s vice chladici stejne cenove urovne..konkretne s thermalright si-128 (ten mam ja spolu s noctuou P12 nebo 120 Ultra kterej je pravdepodobne vubec nejlepsi chladic procesoru na trhu pominu-li to dvojity (trojity) monstrum stejne firmy. jinak se ale take hodi chlazeni okoli matice procesoru (zvlast u desek bez chlazeni kolem ni) proto jsem zvolil si-128 kterej ma vetrak usazen beznym zpusobem a ne "nastojato" jak tato noctua nebo TR 120 Ultra. Co si o tom myslis ty?

jinak te musim pochvalit za dalsi vec..a to tentokrat za vyborny grafy presne tak jak se zpracovan posledni graf hlucnosti si predstavuju zpracovany grafy u grafickych karet. akorat siroky pekne barevny a prehledny. zelena pro nvidii, cervena pro ati, a zluta (ati) a modra (nvidia) pro testovanou kartu a jejiho konkurenta z druhyho tabora a ty dve rozliseni rozhodit do zvlastnich grafu a neplest do jednoho a mas to idealni..aspon podle me

a vsem doporucuju ventilatory noctua P12..mam jich 6 (5x skrin antec P182 a 1x na Thermalrightu SI-12 a jsou velmi vykone a tiche - se stock vetrakama ve skrini se to neda porovnat. nejhlucnejsi soucastkou je u me hdd raptor a i to neni nic strasnyho protoze P182 hluky docela dost tlumi

btw. ta reklama na amd se ti k image absolutne objektivniho webu kterou se teda snazis budovat neprida. spise naopak a jeste je na dost nevhodnym miste a moc velka (nejde videt ani prvni hlavni clanek)..s timhle si to moc nevychytal a doporucuju odstranit co nejdriv nebo pokud ju tam musis mit tak zmenit format toho banneru na ten jak mas treba od hostingu..tohle je fakt trochu sileny
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:28:10
avatar
Reklama je podle me OK - na ostatnich serverech o PC HW taky budes mit reklamu na AMD/NV/Intel atd. - tezko bude na takovim webu davat nekdo reklamu na nabytek a praci prasky ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:38:38
avatar
nerikam na nabytek a praci prasky...ale proste reklama na phenomy tomuto webu rozhodne neprospeje kvuli tomu co se o nem rika uz ted a i kdyz ji tu chce mit (nebo musi) tak at ji rozhodne zvoli jinak nebo nak upravi ale takova velka kostka zrovna pod aktualitamy je opravdu silena

btw docela zajimavy slevy byly ted na czc..nejlevnejsi dostupna 8800GT za 5 litru..a radeon HD3870 taky za 5 litru nepocitam ale tu jednoslot verzi..ta je shit a HD3850 256MB za 4 litry..a 9600GT jen o 2 kila drazsi..pomer cena/vykon by s cenami jak ma czc vysel i tady trochu jinak...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:35:31
avatar
a ten samej baner na CDR je Ok ?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:42:17
avatar
no cdr se nezameruje na recenze HW jak ty..tam to je spis uz podle nazvu o optickych mechanikach a podobnych a aktualitach..nevim kdy meli naposled vlastni test gpu nebo cpu..jestli vubec nekdy takovej meli

jinak ta reklama na prvni strance s nutnosti kliknout na preskocit je jeste horsi nez tady to je pravda...ale na strance uz to je lepsi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 17:05:32
avatar
ber to jako nutnost ... kromě toho, a co na HW webu čekáš za reklamu? Na prací prášky? Hele všechny HW weby zobrazují HW rekalmu, někdy Intel někdy AMD, a jiné značky, kdo si co zaplatí ... kdybych vám dal měsíčně poplatek za návštěvovnání webu 150,- korun, měl bych nějaký příjem, možná do budoucna upravíme možnost takto placených účtů bez reklamy ale v současnosti jsem rád že žiju ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 21:21:01
avatar
upozornuju hlavne na to umisteni toho banneru protoze to je na tom to nejhorsi...jeste kolem neho obrovsky mnozstvi zbytecnyho mista..graficky absolutne uchvatne nebylo by lepsi ji hodit treba napravo a posunout ty sestavy o neco dolu???
Neznámý  - nVidiot... 2008-02-27 22:08:33

Ten banner je okey, ale možno by pomohol jeho "wide" rozmer.
Neznámý  - MoronJosh 2008-02-27 18:26:38

Tebe bude všetko na DD vadiť .
Hardware s hardware-ovou reklamou súvisí, a myslím si že reklama neurčuje príslušnosť web-u.
Aj na EHW by boli šťastný, keby mali takú reklamu ako tu.

Pekný test DD

CENY: Gigabyte hd3870 512MB DDR3+zalman cooler za cca 3400,-Čk bez DPH je super a ešte "skladom". (DDR4 3500,-)
9600gt sú "na ceste" a 8800GT 512MB za cca 4100,-Čk bez DPH neriešim, mám v tom jasno

EDiT : nech si "LuckyBoy" zaplatí vstup....
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 17:44:17
avatar
na alfe HD3870 se Zalmanem a DDR3 pametma za 4300Kc,- ..neni co dodat..nebo napr 3870X2 od Sapphiru za 8990,-

Nechapu proc jsou ostatni shopy "tak predrazene"
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 18:17:30
avatar
Pri nakupu mozna par korun usetris, ale pockej az budes potrebovat reklamaci
CZC Rulezzz
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 20:27:20
avatar
ooo tak to pozor..alfa je dle meho nejlepsi eshop (levny, spolehlivy a hlavne je ode me pomerne blizko)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 21:21:43
avatar
na EHW stastny??nemel kraviny..asi neznas exra publishing co MoroneAtiBoy??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 11:57:12
avatar
njn, to zas blednu závistí já prostě zamnou žádné vydavatelství, investor ani nic jiného nestojí, jsem já sám, chudý student protloukám se a rozvíim to tady za vlastní, jak to jde Tak to s tou inzercí zkuste nějak přetrpět prospěje nám všem ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:32:26
avatar
další chladiče budou, výsledky měření TT SI 128 mám, bude brzy.

ad reklama: Hele, DDworld táhnu sám, už to přestávám finančně zvládat, jsem rád za každou reklamu, takže když někdo požádá, zeptám s ejen kam ji chcete a na jak dlouho. Snažím se aby zvolené místo bylo přijatelné i pro inzerenta i pro čtenáře ... berte to jako nutnost, z něčeho člověk žít musí ...

vyděláte na ní všichni, inzeretn má svou pozornost, DDworld má na provoz a vy máte co číst a zadarmo. Tu pozici ještě poladíme, ale inzerce přibude, je to nutnost, já bych to už dlouho neutáhl stylem jak to táhnu, za mnou nestojí žádná velká redakce, žádná firma, jsem jen já sám ...

PS: za obsah inzerce nemůžu, kdyby to byl Intel tak je to k image objektivního webu ok? Intel a další mají možnost si sem inzerci taky dát nikdo nikomu nebrání ... teď je to AMD později to bude jiný, nicméně já to moc neovlivňuji, kdybych si vybíral, tak tu nemám žádnou a DDworld by zachvíli skončil ... takže Inzerce je jedna věc image objektivního webu v podobě článků ej věc druhá, články mohu ovlivnit, obsah inzerce, když to neporušuje zákony, ne ...
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 20:10:14
avatar
DD máš recht,na tv taky na to čumíme a ještě za to platíme
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 11:22:35
avatar
jj, tak já ti tam teda na tu reklamu aji kliknu , ať aspoň zarobiš na náš s oblibou čitany webik . Si aji jako vyjimka v adblocku
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 21:02:11
avatar
Ty grafy by mě tež zajimaly. To tak umiš pichtit v excelu nebo v čim jinym?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:25:28
avatar
Par dotazu k testu:

Vzdhledem k tomu ze na ty sestave se testovalo jen par chladicu (tudis neni moc velkej duvod ji nechavat - krome Freezeru se tam stejne testovali jen uplny krapy) proc neni testovano s procesorem ktery poradne hreje?

Proc neni pouzity realistictejsi scenar kdy ve skrini bezej 2 vetraky (1 vepredu a 1 vzadu)?

Kdy bude test TRUE (ThermalRight Ultra Extreme)?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:37:15
avatar
test jsem nedělal přímo já na obvyklé sestavě, je na sestavě testera co dům dal ...

ve třetím testu ten realističtější scénář použit je, jinak testujeme maximální schopnosti

snažím se, sorry, vím že to pořád odkládám ...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 16:39:03
avatar
Taký chladič za takú cenu by si zaslúžil aj krajšie ukončenie heat-pipe. Scythe to má naozaj pekne spravené
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 15:22:16

Chce to dostat oba chladice do ruky. Z fotek tezko neco vykoukas. Ja je v ruce mel a muzu ti rict, ze Noctua je co do dilenskeho zpracovani spicka. Kdyz se mi dostal Scythe Ninja poprve do ruky, rekl jsem si "wau, tak todle je chladic". Ten nazor jsem zastaval, dokud se mi nedostal do rukou NH-U12. Byl proste jeste o kus dal.
poool [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi tě zklamu 2010-04-03 15:43:58

ale měl jsem oba, a co Noctua uchladí s větrákem, to Ninja 2 uchladí pasivně. Samozřejmě třeba při 100% vytížení v OCCT je na tom Ninja hůř při pasivním chlazení, ale s tichým 800ot větrákem od Nexusu bych přece jen vsadil na Ninju...
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 17:03:42
avatar
Mám Cooler Zalman CNPS9500 AT a je fakt dobrej.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 22:55:43
avatar
no ten Zalman by som nekupil hlavne z toho dovodu, ze nema vymenitelne vetraky...cize ked sa ti za rok-dva zanesie, mozes sa v nom pol dna sparat, aby si vsetky tie smeti vytiahol, ale aj tak to uz nebude tak vykonne ako predtym....ja mam v kompe SCYTHE SCKC-1000 Kama Cross, ma posobivo vymysleny design a je to ucinne a tiche..a ked sa vetrak zanesie, hodim tam Noctuu NF-P12 a bude to este tichsie a vykonnejsie...cize v tom tvojom Zalmane je maximalna nevyhoda to, ze je tam ten verak napevno....ale inak je to velmi posobivy vetrak, o tom sa s tebou hadat nebudem...:-)
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 20:53:45
avatar
Jestli by sis ho koupil nebo ne je tvoje věc,určitě si ho ve skutečnosti ani neviděl,kdyby jo,tak bys mluvil jinak,kamaráde chlazení excelentní,je to extra třída a tichý,jo a v testech mu patří první příčky ,a na druhou stranu,každý hw má nějakou mouchu,jo a v bedně udržuju pořádek
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hlucnost GK 2008-02-27 17:13:31
avatar
inac k tej hlucnosti GK, ja mam doma ATI x1950GT 512mb Saphire a teraz som si kupil chlapdic na cpu AC freezer 64 pro (hluk sa podla mna oproti boxovanemu zlepsil), ale mam pocit ze najvetsi hluk mi v skrinke robi GK, inak pridavne vetrak mam zatial len jeden AC 120mm mam aj druhy gamebird 80mm s modrym podsvietenim ale ten som teraz vypojil, chcem sa opytat ci napr hd 3870(ta s dvojslotovym chladenim) je tichsia ako moja x1950GT
Neznámý  - cooler VGA 2008-02-27 18:42:57

Mám hd3850 256MB a som ju trošku nataktoval, zvuk ja aj tak v pohode-síce sa poriadne zahrieva(666mil je 666mil ).
CPU chladím AC64-kou a nesmierna spokojnosť "nepočujem ho"-za tú cenu...("točí" od cca 1000 do 1500 ot./min.)
U VGA časom plánujem zmeniť cooler na ZALAMAN VF700 AlCu, ktorý teraz "odpočíva" v škatuli.
V skrini mam 12cm FAN Zalman.Max teplota na CPU je 52 stupňov.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 17:32:46
avatar
JJ Noctua je luxusni chladic - vykony, tichy ale extremne drahy ale za tu cenu je podle meho skromneho mineni nej

BTW co rikate na Cooler Master GeminII, Cooler Master Sphere a Zalman CNPS9700 NT ktery je Noctui cenove nejpodobnejsi?

EDIT: A co takove Q6600? Myslite ze ho zvlada Noctua s prehledem? Nebo je takovy GeminII lepsi? GeminII me vzdycky lakal, ale bohuzel sem ho nemohl videt na vlastni oci a zda se mi ze neni zrovna nejmensi
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 18:25:19
avatar
Co sem videl testy tak Gemini II nedopad moc dobre....
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 21:06:13

Recenze pěkná, ale nějak se mi nezdají ty teploty. Na C2Duo na 1,86Ghz a 50-70°C rozmezí u testovaných chladičů? A to se říká jak jsou core úsporný. Mám X2 5000+ na 3,26Ghz a na CoolerMaster Hyper TX mám při 1200RPM (92mm fan) 45°C a PC taktéž neslyším. Mám 2×120mm fan na 5V a 2×80mm ve zdroji Tagan 380W.
Ty teploty se mi prostě zdají dost vysoký.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 11:33:29
avatar
v uzavřené skříni, nechlazené s první revizí CPU E6300 to možné je, ale říkám, ty teploty neberte jako směrodatné pro dnešní procesory - já to zkusím přetestovat do příště na nějakém normálním současném CPU ...
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 15:25:33

Take me to zarazilo, ale pak jsem si vsiml, ze jsou to teploty s vypnutymi vetraky ve skrini. To udela hodne. Podivej se na ten dalsi graf, kde jsou vetraky zaple. 32° s nataktovanym procesorem na Idle pak neni problem (vlastni zkusenost).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 21:12:08
avatar
Hezkej test, jak poznamenal LuckyJosh, takovéhle grafy jsou fajn a vyjímečně souhlasim, že bych to u grafickejch karet viděl taky rád.

A taky pravda, že by chtělo srovnání s těma monstrama od Thermalrightu (tušim..).

Mno a test grafickejch chladičů, zajímalo by mě, jak funkční je S1 rev. 2, třeba osazený pár Noctuama.

Tož, ale dobré to bylo.

EDIT: Ale s reklamama souhlasim, to je třeba. Šak je to sponzor.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-27 21:54:18
avatar
no jen bych opravil ze ostatni ventilatory asi nemaji 80nm ale mm. a jinak bych rekl, ze ta dana bedna teda neni nijak extra chlazena .) jestli ten procak fakt mel default 1,86Ghz a 47 idle, tak to potes koste. to nema muj na 2,6Ghz ani v loadu....
ONdr3j [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - teploty 2008-02-28 00:20:43
avatar
tie teploty co si (ste) nameral su dobre? ide mi o to ze ja mam Freezer 7 na 6320 (default) a v klude mam cca 27-30st (v zatazi neviem teraz presne kolko), CPU su rovnake len moj ma vacsiu cashe (ak sa nemylim) tak nechapem kde je chyba
unika mi nieco?

EDIT//
aha, uz mi asi nic neunika
lem dodam ze moj frazer sa reguluje automaticky a ma prave (podla speedfanu) cca 730 RPM pri zadnom vetraku znizenym o cca 400 RPM, pri plnych otackach zadneho teplota zide dole v klude na cca 25-27 kde vetrak sa obcas toci a obcas nie (teraz ide v kuse na tych 730 RPM) ale uz mam v tom jasno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 00:12:25
avatar
ty teploty jsou s vypnutým chlazením uvnitř bedny a grafikou HD2900XT uvnitř a regulovanými otáčkami na freezeru a spol., takže celkem peklo teploty odpovídají situaci ... navíc ta E6300 je první revize co vyšla ... ty teploty prostě neřešete jako že je musíte mít všude
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - noctua na obr. 2008-02-28 08:02:27

Na některých obrázkách je zobrazen pasiv Noctua se dvouma větrákama. Třeba na tom posledním, kde je ocenění. Jsem trochu zmaten. Ten test byl proveden s jedním větrákem nebo byl pasiv obložen dvouma větrákama?

Dík
GiGi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 11:32:13
avatar
testováno bylo s jedním ventilátorem, tak jak je chladič dodáván, ty obrázky slouží jen k demonstraci, že tam ty dva ventilátory lze osadit sorry za matení
cubes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oc 2008-02-28 12:27:02

Bylo by možné testovat chladiče na přetaktovaném procesoru a se zvýšeným napětím? Podle recenzí co sem shlédl jinde po internetu se chladící kvality, jak této noctuy, tak i jí podobných chladičů více projeví až při vyšším napětí a taktu (např ve srovnaní s freezerem).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 12:53:27
avatar
no jasně, protože většina současných procesorů má v klidu stejné teploty (pokojové) s jakýmkoli chlazením ... uvidím, zapřemýšlím nad sestavou ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:oc 2008-02-28 13:10:14

dobrá připomínka. Ale asi by nemělo smysl testovat chladič na CPU @4GHz, protože to moc uživatelů nemá. Naprostá většina se pohybuje na defaultních hodnotách, někdo přetočí na 3GHz.
Pak by to zase nemělo smysl pro tu většinu...
GiGi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 13:10:39
avatar
já to nějak vymyslím
cubes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 15:21:30

Měl sem na mysli třeba max frekvence jaké je možno s chladičem dosáhnout. Potom třeba teplota na základním taktu ale třeba při 1,3V; 1,4V; 1,5V.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 13:43:16
avatar
mam tuhle noctuu na AMD X2 5000+ BE 2,6@3,2Ghz pri 1,4v (1,35 default) reguluju speeedfanem otacky na 60-80%, je neslysitelny v klidu je teplota cca 35°C pri burnu max 59-60°C, uvidi se v lete BTW ta pasta k tomu dodavana je naprosto priserna, pri sundavani chladice sem se pekne zpotil, vytrhl sem chladic i s cpu z uzamcene patice kanagon hadr
Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 15:29:17

On tenhle chladic pro vetsinu lidi take smysl nema. Kupovat si tuhle potvurku na 2Ghz procak, kdyz nechces taktovat je hloupost. (pamatuji si kdyz jsem ho zapojoval, ze me udivilo, jak teploty moc neklesly oproti boxu. Pak jsem zjistil ze nemam zaply vetrak ;) )
Zdeny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je pekny, ale.... 2008-02-28 16:14:25

voda je voda.... dnes je to jiz velmi cenove dostupne chlazeni a kdo si stavi vykonny stroj, nemel by o nicem jinem nez o vodniku ani premyslet....
fruktu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdravim! 2008-02-28 18:27:19

Diky za recenziu...skvela...mam jednu otázku na Vás. Ktorým smerom je lepšie namontovať druhý vetrák? Diky!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 21:12:55
avatar
samozřejmě, že tak, aby druhý ventilátor odváděl vzduch, dost dobře si neumím představit, že by foukaly proti sobě
fruktu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vďaka! 2008-02-29 09:08:34

A ešte by ma zaujímalo ako sa to prejavý na teplotách, 2x fan! Diky!
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chlazení a vzduchotechnika 2008-02-28 19:03:51
avatar
Testovat chladičeje sice super ale je to podle me napul odvedena prace. I kdyz dostanete teplo od CPU musi jeste z casu ven. U vetšiny PC je to celkem jedno ovšem u hi-end sestav s 600 - 1000w zdrojem to tak snadne neni. Tyto zdroje jsou narocnejsi na chlazeni a ohřátý vzduch od CPU , pameti a dalsiho hw už na to někdy nestačí.

Podle mě časem do 5li let vodní chlazení vstoupí v nutnost protože už dnes se některé sestevy dost dobře nedají vzduchem uchladit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-28 21:16:50
avatar
no nevim, já žádné problémy s chlazením u moderních PC nevidím a já mám hodně výkonný PC a chladim to tiše a uřinně se vzduchem
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 11:52:27
avatar
pust si na pc 12hodinové renderování a uvídíš jak chladíš . přehřeje se ti po par hodinách.(soudě podle "tiše a vzduchem")

navíc to dost zálaží na lokálních podmínkách pokud máš v místnosti 15stupnů tak i méně efektivní chlazení odvede výbornou práci, pokud je místnost přetopená řekněme na 25 - 30 stupnu tak i sebelepší chlazení má smůlu. (je v tom paradox čím měnší teplotní rozdíl mezi chladičem a médiem tím menší efektivita.) ja jsem v přetopené místnosti na koleji kde se nedá příliš efektivně větrat a navíc zatažuji pc na 100% jeho potenciálu v dlouhých intervalech. Vzhledem k tomu že je místnot malá pc snadno ovlivní její teplotu. jednou jsem to nechal asi 4hodiny nevetrané a měl jsem v pokoji 36stupnu.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vodne chladenie 2008-02-28 19:45:17
avatar
ni podla mna bude aj za 5 rokov vodne chladenie len do super highend zostav a pre nadsencov, pocitaj s tym ze za 5 rokov bude slapat vsetko na ovela mensich vyrobnych procesoch, (zda sa mi ze som videl niekde nieco o 23nm) a tym sa zmensi vyhrevnost a zravost el. prudu takze postacia aj slabsie kvalitne zdroje...

keby ze som tak mohol mat PC vyssi mainstream z buducnosti o aspon tych pat rokov, a aj nejaky ten sw v nom :-), to by bolo
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 11:53:55
avatar
u 25nm se uvazuže jako o zdi fyzických vlastností křemíku. Jen abych tě opravil už dnes neni poblém vyrobit něco třeba 10nm procesem jenže to nebude fungovat. Na nižší výrobní proces se dá přejít jen tehdy když se podaří odstínit a izolovat jednotilivé obvody tak aby se navzájem neovliňovali. Intel zveřejnil že cesta už moc dlouho zmenšováním nepovede alespoň u křemíku ne. proto se vydal cestou multicore. Namísto zmenšování se násobit počet jader.

K tomu argumentu se zdrojem a spotřebou jedná se o úpný nesmysl čim víc výkonu tím více je třeba energie. Menší výrobní proces akorát umožní menší ztráty v podobě odpadního tepla a tím vyšší efektivitu nikdy ale menší spotřebu.

můj odhad do pěti let 2KW zdroje bežně v sestavách. jako byly před pěti lety bežně 250 - 300w dnes jsou 600 - 1000w.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 13:23:35
avatar
hloupost, svetovy trend ve vsem(pc nevyjimaje) je snizovat spotrebu, kvalitni 500w zdroj ti dnes bohate staci (pokud nejsi osel a nemas v kompu 2x8800gtx)
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 19:41:42
avatar
tak to nevim kde si vyhrabal ale je to mno jen si to po sobe precti. Ver mi cim vic kondenzatoru tim vyssi spotreba. s velikosti se jen zvysuje efektivita. ikdyz to nekdy znamene ze karta celkove zere min protoze se do tepla prevede min energie nikdy nemuze byt jeji idealni spotreba nizsi jak predchudce s mensim poctem tranzistoru, to jsou zaklady fyziky.

mno snizovat spotrebu jak u čeho leda tak u lednicek když chceš výkon musíš za něj zaplatit.



nepledte si to s optimalizaci, to že nový CPU je "výkonější" než starší může znamenat že má pouze rozsířené instrukční sady(dekompresi dat, převádění videa atd...). Tohle platí u grafik 100x. grafiky typu 8800gts ,GT maji stejny fillrate jako napr 6800ultra a přesto jsou několikrát výkounější. ale toutou cestou to taky furt fungovat nebude.

jinak 500w na moc nestaci to ze uvadis kvalitni znamena akorat to ze snese pretezovani dyl nez nejaky shit, to je tak kdyz pc stavi amateri pak to takle vypada. Nakonec mas pc s pretizenym zdrojem ktery nebezi na svych 100% nejde spolehlive taktotvat pri zatezi kolisa napeti atd. nemluve o podstatne zvýšeném opotřebovávání komponent a selhání přepěťových pojistek v prípade nouze. To že to jde spustit neznamena ze je vsechno spravne.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 13:31:37
avatar
priklad 2 generaci grafickych karet ati, 2900xt vs novejsi 3870 vykon +- stejny, vsak spotreba pri zatezi rozdil v neprospech 2900xt nejakych 70W
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 15:23:46

To by mě zajímalo, kolik šílenců by mělo 2kW zdroj chlape. Teplomet má kolem 2kW a vyhřeje za hodinku poměrně velkou místnost. Navíc při ceně 4kč za kilowatthodinu by ses nedoplatil - provoz počítače by tě ročně vyšel dráž, než provoz auta :-)
Navíc v USA maji 110V rozvod, takže nemůžou brát ze zásuvky víc jak 1800W ;) Pak by potřebovali už třífázovou zásuvku, jamo máme my na cirkulárky, míchačky atd.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 19:41:04
avatar
Rimeraku vtipne popsane ale uvidis co bude.

Kdyz pc zacinaly měly 25- 50w zdroje . revoluce v podobe 386 měla už 100w zdroj. jak je to dnes je jasne a jak to bude v budoucnosti je celkem snadno vydedukovatelne. Cim vic, tim vic. Cim vic vykonu tim vetsi spotreba.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 20:30:50
avatar
doufam ze uz si nachystany http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=50147
jestli jeste nemas povime si to za 5let jo? Generalni manazer CEZu by z tebe mel radost cece
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-29 23:17:15
avatar
to je slovo do pracnice ten už má radost teď vedeni si vyplatilo něco přez miliardu na prémiích pro ně už to bude jen lepší.
meeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NF-P12 tichá na 1300rpm? 2008-03-03 15:30:58

Já ji tedy na 1300rpm slyším celkem dost, s L.N.A. je to lepší a optimálně (ne)hlučná je až s U.L.N.A. Ale i při těch 900rpm pořád pěkně táhne
Krupi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-06 00:23:36

V teste je zapojeny E6300 netaktovany a pri 1000ot/s namerali teplotu s AC Freezer 7 56°C ( idle )

Ja mam E6600 netaktovany a pri 1053 ot/s mam s AC Freezer 7 Pro teplotu 44 °C ( idle - 4h surfovania po nete )

(Teplota je podla PC PROBE II - cize dosku mam asus P5B Plus)

Samotny Arctic Cooling Freezer 7 neexistuje len Arctic Cooling Freezer 7 PRO

Ci sa mylim?
Da.Lick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pískání? 2008-05-16 19:28:13
avatar
Mám tento chladič s oběma ventilátorama, ale nejsem si jist, neslyšíte někdy někdo takové skoro neznatelné pískání? Větráčky jsou na redukci 900rpm
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:19:35
avatar
me ty teploty taky nesedi ja mam Arctic Cooling Freezer 7 PRO a otacky mi ridi deska automaticky,teplota v klidu je 39-44C rpm800-900 a v zatezi 46-55C rpm900-1200.Nikdy jsem nevydel bezet svuj CPU nad 60C a tech 70C mi pripada divne,ale nerikam ze ne,jenze bych rad vydel ten vykon CPU pri te teplote(me starej PC na kterym pri normalni teplote behal Vietcon na max,ale v momente kdy se posral "BOXovany" chladic a teplota sla nahoru 60-75C nesel hrad ani na min. mozma to ale dnesnim dual-core nevadi a jen se jim skracuje zivotnost
nutak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wwweeerrr 2008-11-24 18:57:19

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!