Ray tracing do her přichází a bude přicházet mnohem pomaleji, než se marketing jednoho nejmenovaného výrobce GPU snaží všem už 2 roky nabulíkovat. Nejde jen o to, že drtivá většina existujících i dnes prodávaných grafik nemá vůbec možnost RT akcelerovat, a ten zbytek na to prostě nemá dost výkonu. Vývojáři her totiž musí nadále vyvíjet hry s RT i bez RT, takže místo zjednodušení, které by použití RT v mnoha směrech přinášelo, je to naopak práce a komplikace navíc. Tvůrci METRO exodus nyní vydali novou verzi hry, nazvanou ENHANCED, která obsahuje výhradně RT pro nasvícení scén a musíte mít tedy grafiku, která RT podporuje. Nicméně na rozdíl od původní verze hry, která měla optimalizace v této oblasti jen pro NVIDIA, tahle nová verze vychází hlavně kvůli konzolím Xbox X a PS5, které samozřejmě grafiky NV nemají. Ovšem Mají RDNA 2 Radeon RX 6000 sérii od AMD. Tvůrci hry tedy výrazně zapracovali na optimalizacích, a ten RT použitý pro nasvícení scén, tak běhá slušně i na konzolích a potažmo samozřejmě i PC RX 6000 grafikách. Rozdíl ve výkonosti mezi NV a AMD grafikami v Metro se zapnutým RT v této nové verzi se výrazně snížil. Stále zde nějaký je, protože tvůrci měli samozřejmě mnohem méně času na optimalizace pro AMD RX 6000 než optimalizace pro RTX 2000/3000 sérii. Ale konečně je to s AMD hratelné bez potíží. NVIDIA sice má stále výhodu díky možnosti použití DLSS, nicméně to vám nedoporučuji. Zapnutí DLSS vykazuje značně nekonzistentní výkon, nepříjemné propady FPS atd. Vypadá to, že NV u nové verze DLSS 2.x sice dokázala výrazně zlepšit kvalitu obrazu a zmizelo ve 4K/2K to značné rozostření, ale prakticky ve všech hrách, kde jsme to zkoušeli v poslední době, tak se objevují prostě někdy prudké přechody mezi kvalitou některých prvků v obraze (ne vše totiž DLSS dokáže upsacalovat), a hlavně nárazové propady FPS a trhání obrazu. DLSS je v současné podobě prakticky nepoužitelné i v Metro Exodus Enhanced a nativní rozlišení je opravdu masivně lepší zážitek. Možná uděláme větší rozbor, ale nevím, kdy to stihneme. Obsahově se jinak ve hře nic nezměnilo, hra je samozřejmě už poměrně ohraná, ale určitě ji necháme v testlabu, protože graficky jde stále o naprostou špičku. RT nasvícení, 4K textury a drobná vylepšení u ENHANCED verze to posunuly ještě na o něco vyšší level. Samozřejmě grafické nastavení u konzolí je výrazně horší, než maximální kvalita grafika na PC, ale to je pochopitelné. Ale konečně to není prostě jen pro majitele desktopových super high end grafik, ale i pro majitele konzolí. Tady je pár videí ukazující, jak to vypadá, pokud by si chtěl někdo tedy střihnout Metro Exodus ještě jednou:
je to bida...Na RX 6800XT to mic dobre ve 4K nejede...Optimalizace bidna...Je sice pekne ze s RT to vypada velmi pekne ale ty naroky...To bude hratelne az na RX 7900XT nebo RTX 4090. Skoda ze se n3priucili u RE8 a jejich optimalizaci.
Je dost kratkozrake sa rozculovat nad optimalizaciou ked mas slabu RT kartu,chces hrat v 4k a AMD neponuka nieco ako DLSS. Bohuzial, ak chces hrat s RT dnes, je iba jedina cesta.
RT je mi vcelku ukradene. Jen rikam ze je skoda te bidne optimalizace bo jak ukazuje RE 8 je to mozne udelat tak aby to vypadalo dobre a nezralo to nasobky vykonu...A RX 6800XT tozhodne neni slaba karta a rozhodneneni slaba na RT. To ze Nvidie neumi delat technologie a za uplatu to cpe do her je uz jine tema. A jedtli patris k tem uctivacum DLSS tak nejspise hrajes jeste na PS4 a hry ve 4K jsi nevidel ani youtube...Sorry nechci urazet ale proste chvalit DLSS coby uslechtilou techlogii pro RT to vazne ne...Zde zcrla souhlasim s DD a s tim co uz xkrat o DLSS napsal.
V RE8 je to skor tym ze to je uplne nenarocne by default a je tam par RE efektov narozdiel od Metra ktore uz bez grafiky co podporuje rt ani nespustis. Nedavaj mi do ust co som nepovedal, ja som povedal ze ta karta je slaba na RT co je pravda lebo aktualne to v 4k nemozes pouzivat ani na jednej hre. A tu prichadzame k tej techonlogii ktora AMD chyba a preco sa ju AMD snazi rychlo zbuchat. Nechcem DLSS obhajovat kedze do verzie 2 to bolo naozaj mazatko ale teraz je to velmi dobre zvladnuta technologia ktora dovoluje aj v dnesnej dobe pouzivat RT. Kazdopadne ja som sa len ozval ohladom optimalizacie Metra kedze si tu fabuloval, ze to je zle optimalizovane co vobec nie je pravda len ty mas lodku a sanzis sa ist po ceste a rozculujes sa. Aktualne nvidia spravila cesty, treba to pochopit ze mas zly tool na jazdenie po nich. Hold aktualne skoro vsetok RT kontent je by nvidia a to je realita.
ono uz jen v zakladu jak je tam ten RT implementovany je spatne. Kdyby ho 4A Games nedelalo od zakladu a stavelo na ( ted ) finalni specifikaci implementovane do API ty naroky by byly nizsi...Netvrdim ze odvedli spatnou praci ale proste jsem cekal vice zvlaste kvuli konzolim a "uprave"RT prave pro ne.
Pokud máš na mysli zapnutí DLSS na NV kartách, tak to je smutné, páč tím vlastně potvrzuješ, že neexistuje žádná karta, která RT utáhne. DLSS je jen berlička pro karty, které nemají dost výkonu...
3840x2160 všechno na max krome RT. Ten mam na normal. VRS 4x ( nebo jak se to jmenuje). Jsem ted na Volze a kolisa mi to 33FPS az 55FPS ( Adrenalin hlásí 40FPS avg. ). Pro me nehratelne. Jsem uz rozmazleny z RDNA a kdyz mam pod 60FPS tak brecim . S RT na max to jede 26-39FPS co jsem postrehl...Bida
No jo, jak se člověk rozmazlí, tak je to v háji :-D
Já bych teda nebrečel, ale i pro mě jsou to čísla na spodní hranici toho, co beru jako OK. Dokud nepadají FPS pod 30 a průměr se drží 40+ jsem většinou spokojenej, ale záleží na hře.
měl jsem to obdobně. S GTX 1080Ti mi stačilo mnohdy i 30FPS nad 40 FPS pro mě bylo vše OK. Ale teď když ty hry jedou 120FPS/60FPS a ta plynulost je jinde nejde už zpět. Stejně tak jako když z 3840x2160 změníš na 2560x1440 - na to prostě nejde koukat