Vydavatelé pokračují v uvádění remasterů starších oblíbených her, protože jejich nové hry stojí za houby. Jelikož je všechny designují s cílem maximalizace zisků, minimalizace nákladů na vývoj a maximalizací ztrátou času pro hráče, aby je nutili do používání mikrotransakcí. Takže dalším remasterovanou herní klasickou je původní trilogie Crysis. Klasické akční hry bez mikrotransakcí a zdržovacích generických online mechanik. Samozřejmě hlavním cílem vydavatele jsou nové konzole, kde bude rozdíl proti vizuální úrovni původních her na původních konzolích, opravdu dramatický. Na PC se bohužel zase tak výrazné změny neodehrály. Jednoduše se na nějaké velké zlepšování a modernizaci se tvůrci vykašlali. Potěší víceméně jen o něco detailnější textury a lepší nasvícení. Na hrách se jinak obsahově nic neměnilo. Bohužel součástí remaster trilogie není Crysis Wahread, což je dost podstatná obsahová část. Celkově musím říci, že jsem čekal více. Určitě se dalo vymyslet více. Technologie na to jsou a existují, ale to by samozřejmě stálo mnoho peněz, a to není pointa vydavatelů většiny remaster titulů dnes. Cena za trilogii je relativně solidní, ale pro majitele původních her bych očekával výhodnější nabídku. Nicméně i tak mohu určitě doporučit, Crysis 1, 2 a 3 jsou stále velmi dobré hry, nově tedy v aktuálnější grafice (ale ne o moc). A stále herními kvalitami ukazují záda drtivé většině her, které od jejich vydání vyšly. Včetně těch mnoha nových, které tlačí věci zbytečně do nekonečných online systémů a mikro/makro-transakční přídavkové bažiny. Zejména první a druhý díl Crysis ukazují klasické akční FPS příběhové střílečky, v jejich nejlepší podobě a na vrcholu vývoje. Zavzpomínejme tedy na doby, kdy se hry dělali ne primárně kvůli maximalizaci zisků vydavatele za využití neférových mikrotransakcí a aby byly online, ale kvůli tomu, že autoři i vydavatel chtěli udělat prostě co nejlepší hru …
Já bych doporučil:
1) majitelům původní trilogie, ať si jí zahrají místo toho remasteru. Crysis 1 a datadisk Warhead (který tedy v remasteru nesmyslně chybí) sice viditelně zestárly (po grafické stránce) ale ničemu to neva. Není to jako si dneska zahrát kostičkovaného Dooma . U dvojky a trojky si pak člověk říká, že žádný remaster vůbec nepotřebují a vývojáři za mraky dnešní her by se měli stydět a to jak po herní tak grafické stránce. Jen připomenu: Crysis (PC) je z 2007, Warhed z 2008, Crysis 2 z 2011 a Crysis 3 z 2013.
2) nemajitelé původní série ať si původní sérii koupí neb ta si to zaslouží, remaster ne.
PS: původní hry jsem nedávno dohrál (Crysis + Warhead na Steamu, Crysis 2 a 3 na Originu) a šlapaly v pohodě (Win10 x64, Ryzen 2700X, RX 5700XT, FullHD). Jen u Crysis je potřeba stáhnout x64 balíček (nebo myslím překopírovat z Warhead), jinak se nespustí.
Dvojka a trojka se mi moc nelíbily, hratelnost mi víc vyhovovala u originálu, nedávno jsem si znova zahrál jedničku a Warhead ve 4k a pořád to vypadá dobře, byť to dnes není takové “wow”.
Přesně 2 jsem hrál jen kousek a vůbec mě to nechytlo. Jako přestřelky a efekty dobrý, ale to prostředí mě vůbec nebavilo. Warhead s balíčkem textur stále vypadá obstojně. Stejně to hraju z nostalgie, kde lepší grafiku vůbec nepotřebuju. Jen mě trochu štvaly ty mimozemšťani v určitý části hry, ale i tak 1 a datadisk W jsou super.
Mě by remastery ani tolik nevadily, kdyby dostali majitelé původních her významnou slevu. Noví hráči zaplatí plnou cenu a původní pouze grafický upgrade třeba za třetinu ceny. To je myslím fér vůči oběma stranám.
Chtít plnou cenu po lidech, kteří tu hru už jednou zaplatili a díky nimž mohlo kdysi studio vzkvétat, považuji za hyenismus a plivanec do tváří věrných fanoušků.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!