Po letech spekulací je tu! Neuvěřitelný Veyron od Bugatti má nástupce. Jmenuje se Chiron a je ve všech ohledech ještě lepší! Je to také nové nejrychlejší sériové auto světa. Vychází z Veyronu a jeho konstrukce, nicméně technici a návrháři vylepšili a přepracovali každý aspekt auta. I design auta (původní Veyron mimochodem výrazně navrhoval Jozef Kabaň, který teď obléká Škodovky) je mnohem ale mnohem agresivnější než u předchůdce. Motor také vychází od předchůdce a je jím tedy opět na dnešní poměry naprosto neuvěřitelný 8 litrový 16válec se 4 turbodmychadly. Jenže zatímco Veyron začínal na 1000 koních a pozdější SS verze měla 1200 koní, Chiron začíná v základní verzi s výkonem 1500 koní a 1600Nm. Zrychlení z 0-100kmh tak proběhne za 2,5s. Opět se navíc nejedná o žádné závodní holátko, ale luxusně vybavený sportovní vůz použitelný každý den. Opět má pohon všech 4 kol a je také poměrně těžký. I tak je pochopitelně ještě rychlejší než Veyron. Ačkoliv ten drží oficiální světový rekord v SS verzi přes 431km/h, sériové modely měly maximální rychlost omezenu na maximálně 407km/h, která i tak byla uzamčena (odemknout se to dá jen techniky na vyžádání) a auto maximálně jezdilo 390km/h. Oficiálně ale platí, že Veyron jako nejrychlejší sériově vyráběné auto planety ( měl maximální rychlost 407km/h. Stejným způsobem je udávána i maximálka nového Chironu, která je neuvěřitelných 420km/h! Kolik tohle auto pojede asi bez továrního omezení? 450-460km/h?!! :) každopádně pokud jej chcete, tak nějaké kusy ještě seženete. Celkem je oznámeno vyrobit tohoto základního modelu na 500 kusů, cena ale výrazně stoupla proti Veyronu. Ten začínal na 1 milionu dolarů, Chiron ale stojí kolem 2,4 milionu euro (65 milionů korun) a i tak na něm výrobce prodělá každým prodaným kusem :), takže je to pořád výhodný nákup a na ceně tahle auta neztrácí. První kousky dorazí tento rok na podzim, takže pokud pro mě ještě nemáte dárek .... ;).