F**c You - nebývale ostrá kritika grafických ovladačů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 18 červen 2012
O prohlašování toho, že jedna grafická firma má lepší ovladače než ta druhá tvrdím dlouho, že je to nesmysl. Ovladače obou firem jsou víceméně stejně dobré/špatné, a mají své velké problémy, se kterými se musí neustále potýkat. Pořizovat si tedy jednu nebo druhou grafiku kvůli údajně lepším ovladačům, je holý nesmysl. Opačný názor má ale zakladatel Linuxu Linus, Benedict Torvalds, který velmi nezvykle ostře ohodnotil ovladače a společnost NV, a tvrdí, že je to jedna z nejhorších HW firem, se kterou kdy musel spolupracovat. Jeho názor sdílí velká spousta lidí a na internetu teď kolem celého vyjádření probíhají bouřlivé diskuse se zastánci druhé tábora. Na těchto diskusích je nejzábavnější to, že v nich kvalitu ovladačů řeší v drtivé většině případů uživatelé a lidé, kteří problematice vůbec nerozumí, ale přesto jednoznačně vědí, které ovladače jsou lepší. Každopádně tak ostré vyjádření z úst někoho tak poměrně významného a zkušeného, to se opravdu jen tak nevidí - první krátké video ukazuje dotaz a reakci, druhé video pak nabízí kompletní přednášku:


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 11:49:41
avatar
to jsou pořád povídačky o tom jak AMD/Ati má špatné ovladače na Linux a Nvidia jak je má dobré. A ouha ono je to možná jinak . Jinak mě na Ubuntu vždycky krásně AMD karty fungují, po instalaci Ubuntu se sama zobrazí hláška, jestli si přeji nainstalovat nesvobodné ovladače, tak dám že jo. Vlastně je to ještě snadnější než na Winech. Asi jsem z Marsu nebo tak něco, ale spíš bych věřil tomuhle chlápkovi než kdejakým flamerům na It webech
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:28:23
avatar
Tady těžce někdo nepochopil o čem rozhovor byl. Nejedná se o kvalitu/nekvalitu ovladačů, navíc se nejedná pouze o grafické ovladače (nVidia nedělá pouze grafiky, jak si tady autor asi myslí). Jde o otevřenost přístupu této firmy k Linuxu, na kterém je tato firma de facto závislá. Příště by to chtělo při psaní článku místo rudé barvy před očima použít mozek.

Jedna věc že jsi to nepochopil, druhá věc je to posílat dál. Za to bych fakt některým "novinářům" sekal ruce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:31:56
avatar
myslím že místo napadání by sis měl pořádně uvědomit, že to skutečně byla kritika ovladačů a přístupu celé firmy.

A možná by bylo dobré si přečíst pořádně co jsem napsal:

Citace:
O prohlašování toho, že jedna grafická firma má lepší ovladače než ta druhá tvrdím dlouho, že je to nesmysl. Ovladače obou firem jsou víceméně stejně dobré/špatné, a mají své velké problémy, se kterými se musí neustále potýkat. Pořizovat si tedy jednu nebo druhou grafiku kvůli údajně lepším ovladačům, je holý nesmysl. Opačný názor má ale zakladatel Linuxu Linus, Benedict Torvalds, který velmi nezvykle ostře ohodnotil ovladače a společnost NV, a tvrdí, že je to jedna z nejhorších HW firem, se kterou kdy musel spolupracovat


takže prosímtě nebuď jak ti, které se snažíš kritizovat a nevkládej do úst někomu něco, co neřekl, nebo jej nebarvi, buď od té dobroty ....
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 13:12:24
avatar
Ano, podtrhl jsi to hezky, ale vytrhl z kontextu, dodej si za to hned svou větu "opačný názor má ale zakladatel Linuxu Linus...", nemá na to žádný názor, nebo možná má, ale vůbec o tom nemluvil, a to je to, co jsi nepochopil. Takže si pořádně přečti, co jsi SÁM psal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 13:22:23
avatar
no zjevně ten názor ohledně ovladačů a podpory má a vyjádřil jej velmi jasně ;)
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 14:33:33
avatar
Ale on vůbec o kvalitě ovladačů nemluvil, ale ty jsi to tak podal, a to je to, co mi vadí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 14:55:02
avatar
ale uznáš že to je o ovladačích (proto jsem to tak napsal) a hlavně přístupu firmy (a to v článku máš)
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 15:33:07
avatar
Uznám, o tom jsem přece psal už v prvním komentáři, ale nejde o jejich kvalitu. Takže celá první část zprávy je blbě a nadpis je tak zavádějící, až je špatně. Druhá část zprávy nemusela být vůbec. Nemá žádnou informační hodnotu. Jediné použitelné z celé zprávy je tato věta (navíc vytržená z kontextu tak, aby byla dobře).

Citace:
Linus, Benedict Torvalds, který velmi nezvykle ostře ohodnotil ovladače a společnost NV, a tvrdí, že je to jedna z nejhorších HW firem, se kterou kdy musel spolupracovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 15:39:56
avatar
jasný no, já jsem k tomu podal svůj názor ohledně ovladačů obecně a polemiky nad nimi ... nadpis ber orientačně, z důvodů velmi nehezkého chování jistých lidí z jisté firmy a jistých redaktorů jistého magazínu a dalších lidí na ně napojených, nehodlám jistou firmu jmenovat ani komunikovat. Ale samotný přístup a názor někoho tak významného ve světě SW, mi přišel dost významný, na to, abych to zde uvedl s tím mým názorem pokud jde o přístup k ovladačům obou firem a srovnání kvality ovladačů ... obě videa jsou k dispozici spolu s plným vyjádřením zmíněné osoby.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:37:48
avatar
Citace:
Jde o otevřenost přístupu této firmy k Linuxu, na kterém je tato firma de facto závislá

Což je docela smutný, že firma která se cpe na android platformu takhle kašle na podporu komunity v linuxu ne?
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 14:34:52
avatar
Ano, je. A o tom Linus mluvil, bohužel to ne všichni pochopili.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 17:26:09
avatar
nVidia se cpe na Android, protože se chce svézt na velkém zájmu o tablety a chytré mobilní telefony. Vydáváním hardwaru pro Android nevzniká nějaká povinnost vůči Linuxové komunitě. Android není úplně linux, jen využívá fork linuxového jádra jako podvozek. Na druhou stranu, chápu že Linuse štve, že i když si na Androidu nVidia pěkně mastí kapsu, na klasický Linux kašle.

Ve videu slečna hovoří o hybridní Intel/nVidia grafice Optimus a o neexistující podpoře této grafiky v Linuxu. Je to smutné, ale nVidia jde tam, kde větří prachy. Zastoupení desktopového Linuxu pro ni asi není dostatečně lákavé (není v tom sama). Mimochodem hybridní grafiky Ati Switchable, nebo nVidia Optimus mají ovladače na pendrek, nejen v Linuxu, ale taky ve Windows.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:35:51

Citace:
Na těchto diskusích je nejzábavnější to, že v nich kvalitu ovladačů řeší v drtivé většině případů uživatelé a lidé, kteří problematice vůbec nerozumí, ale přesto jednoznačně vědí, které ovladače jsou lepší.


Tak to je snad základ každý "kvalitní" diskuse (nejen internetové - stačí si občas poslechnout politiky), že v ní plácají lidi, kteří problematice vůbec nerozumí, připadně s ní nemají žádné vlastní zkušenosti a často jejich rozhled nepřesahuje jejich obývák / dětský pokojíček.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:36:32
avatar
njn, bohužel ... není to smutný?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 12:40:06
avatar
Tak to je jasný, jako hovory v hospodě, tam je taky každej odborník. ALe když o tom už mluvíš kdo tady na DDworldu do hloubky rozumí tomu jak fungují ovladače?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 13:23:17
avatar
no málokdo, proto také diskuse nad kvalitou ovladačů pod některých jedinců považuji v podstatě za FLAME a SPAM ;)
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 13:29:44

Tak pokud nainstaluješ nový ovladače a vede to k poklesu frame ratu v některých hrách, tak ovladačům vůbec nemusíš rozumět a pořád víš, že je něco špatně
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 13:51:38
avatar
no to asi jo
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-18 15:38:07
avatar
Tak co, chytne se Nvidie za hlavu??
Archandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Doslovni preklad 2012-06-18 23:55:48
avatar
Linus: I know exactly what you're talking about, and I'm very happy to say that, it's the exception rather than the rule. And i'm also happy to very publicly point out, that nVidia has been one of the worst trouble spot we've had with hardware manufacturers. And that is really sad, because nVidia tries to sell chips, a lot of chips into the android market, and nVidia has been the single worst company we've ever dealt with. Soo... nVidia Fuck You!

Preklad: Vím přesně, o čem mluvíš, a jsem velmi rád že mužu říct že, je to spíše výjimkou než pravidlem (to že technologie Optimus od nVidie neměla dlouho podporu pod Linuxem - tzn. nefungovala spravne/nebo vubec). A jsem také rád, velmi veřejně poukázat na to, že nVidia byla jedním z nejhorších potížových míst které jsme měli s výrobci hardwaru. A to je opravdu smutné, protože nVidia se snaží prodávat čipy, hodně čipú na trh s Androidem, a nVidia je ta nejhorší společnost s jakou jsme se kdy zabývaly (/ s kterou jsme jednaly / něco řešily; Linus komentuje přístup dané společnosti .pozn ed.). Tákže... nVidia Fuck You!

P.S: velká spousta lidí na internetu vúbec nerozumí angličtine a s toho pak vznikají problémy

To že pak nejací idioti se perou o to, kdo dělá horší ovladače, je úplně mimo mísu, protože Linus Torvalds jenom komentoval samotní přístup nVidie jako firmy a ne jejich ovladače jako takové.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-19 01:19:13
avatar
ale když je přístup firmy k linuxu špatný, jejich ovladače asi nebudou zovna dobré ne? Ta holka se přeci ptala proč nvidia neudělá pořádné ovladače pro nvidia optimus pro Linux
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-20 01:09:40
avatar
... asi - možná ano, možná ne, každopádně v tom rozhovoru o kvalitě ovladačů nepadla ani řeč, tak to snad nemá cenu řešit.

S "nesvobodnými" ovadači na linu jsem problém nikdy neměla, je fakt, což se o Nouveau říct nedá. Je fakt že Optimus je problém, ale pro AMD Dynamic Switchable Graphics ovladače taky nejsou kdyby to někoho zajímalo
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - komp na baterky 2012-06-19 12:36:18
avatar
tak si kupte poradnej kram na elektriku nebo s poradnejma baterkama a nereste kraviny .)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-19 21:14:28
avatar
tomu hovorím "diplomaticky" vyjadrený názor
Zvířátko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - titulek 2012-06-28 12:37:38
avatar
Hele, co vlastně znamená to F**C v titulku? FLIC? FLOC?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 668x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1392x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1068x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3744x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1451x
Komentářů: 0