Slevy karet GTX 280 a 260 a další cenové pohyby
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 07 July 2008
nvidiaOčekávané se stalo skutečností. Ceny grafických karet NVIDIA s jádrem GT200 jdou dolů, kvůli nečekané konkurenci ze strany AMD-ATI ...

 

 

  Dobré zprávy pro nás zákazníky. NVIDIA a výrobci rychle pochopili, že GTX 260/280 za ceny vysoko nad 10 000 korun prostě neprodají, ne za stávající situace, kdy HD4870 za cenu kolem 5500 korun překonává model GTX 260 a na GTX 280 to má, co by kamenem dohodil. Model GTX 280 může prozatím těžit z toho, že je aktuálně stále výkonnější než jakékoliv řešení od AMD. Záměrně říkám od AMD, protože nejvýkonnější grafickou kartou na trhu není. Tou je stále, pro společnost NVIDIA trochu nešťastně, duální model 9800GX2. Nicméně ani v jednom případě to už nebude trvat dlouho. Duální model HD4870X2, který ve špičkové verzi ponese rovnou 2GB GDDR5 pamětí bude nadevší pochybnosti o pěkný kus výkonnější, ale cena by tomu měla odpovídat.

hd4870x2

(ATi HD4870X2)

  Prodeje GTX 260 a GTX 280 karet byly za původně nastavené ceny 399 dolarů pro GTX 260 a 649 dolarů pro GTX 280, nevalné. Grafické karty ATI HD4800 udělaly společnosti NVIDIA pořádnou čáru přes rozpočet a ceny GTX 260 a GTX 280 musely spadnout skutečně nevídaně. Dnes už můžeme pořídit GTX 260 za cenu od 6800 korun s DPH, což přibližně odpovídá ceně 250 euro bez DPH. Silnějšímu modelu GTX 280 se ale moc do slev nechce. Jeho cena se pohybuje stále kolem 399 euro, což je nějakých 10 000 - 11 000 s DPH u nás. Obávám se, že cena GTX 280 klesne na přijatelnou mez až v době, kdy už bude pozdě a na trhu budou operovat modely Radeon HD4870X2 od verze s paměťmi GDDR3 až po GDDR5 a to už bude výkonově pro GTX 280 příliš velké sousto. GTX 260 má poněkud lepší vyhlídky, nicméně stále je o 1500-2000 korun dražší než HD4870, která je výkonově o chlup překonává, má vyšší spotřebu a nemá podporu DX10.1 (tu dostane konečně až další generace karet NVIDIA, která má přijít ve 1-2Q/2009). Model GTX 280 má jen zhruba měsíc na vytěžení co možná nejvíce z pozice výkonnějšího grafického řešení (pro hry) než má v současnosti v nabídce AMD-ATI. Každopádně slevy jsou vždycky dobrou zprávou, i když by v souvislosti s GTX kartami NVIDIA bylo zapotřebí nejspíše více než jen to.

gtx-280-4

 

     Nicméně hodně lidí zajímá souboj kolem 4000 korun, kde se HD4850 utkává s 9800GTX. Zde cena 9800GTX u nás klesá velmi velmi zvolna. Nejnižší ceny kolem 4500 korun (za dostupné modely) a běžně lehce nad 5000 korun, stále není zcela konkurenceschopné proti většinou o chlup rychlejší a spotřebou úspornější ATI HD4850, která už spadla k cenám od 3300 korun a běžná prodejní cena je 3500-3700 s DPH! Jak víme, tak NVIDIA chystá model 9800GTX+, který bude vybavený 55nm G92 jádrem. Jeho cena je zatím trochu nejasná a do obchodů by měl dorazit ke konci července. Nicméně s dostupností je to otázka, protože výrobci karet jsou v tomto ohledu spíše skeptičtí. Nejpravděpodobnější cenové nástřely pak hovoří o 4500-4800 korunách s DPH, což není proti HD4850 stále ono. 9800GTX+ má totiž jen o málo vyšší výkon než současná 9800GTX (navíc žádný, který by se současnou 9800GTX nedal dosáhnout) a spotřeba karty je stále stejně vysoká, protože se zvýšením frekvence jádra muselo přijít i zvýšení napětí. Spotřeba je tedy pořád vyšší než u HD4850 a spotřebu karet už majitelé grafik za cenu kolem 4000 korun celkem řeší. Celkově tedy situace víceméně beze změny a vše probíhá dle očekávání. Na hodnocení skutečné prodejní úspěšnosti si ale budeme muset ještě počkat až na výsledky 3Q 2008 (tedy za měsíce červenec, srpen, září). Do té doby budeme zkoumat výkon a cenovou výhodnost všech modelů. Připomínám vám naší anketu, která se týká vašeho názoru, kterou grafickou kartu byste si dnes pořídili, nebo se pořídit plánujete, a která zde bude celý týden ...  

Zdroj: Fudzilla a DDWorld.cz

 

EDIT: Doufám že následující obrázek si nebudou někteří vykládat osobně, v našich čtenářských článcích (kde momentálně připravujeme změny v souvislosti s prázdninovými vylepšeními našich stránek) se objevil vtipný příspěvek. Doufám, že to všichni opravdu pochopí jako neškodnou legraci ...

nvidia-dopr

Zdroj obrázku neznám a za vtipný příspěvek můžete poděkovat našemu čtenáři s přezdívkou Pit. Obrázek může lehce vyjadřovat náladu některých, kteří si zorvna nedávno za těžké peníze pořídili nějakou grafickou kartu a dnes jim čtení o nových, výrazně rychlejších modelech, které jsou navíc levnější, nemusí dělat úplně dobře ...  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kebolord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Peknej obrazek 2008-07-07 10:59:59

Peknej Obrazek :-)
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vtipny obrazok? 2008-07-07 11:07:23

Co je na tom poslednom obrazku take vtipne? Pochopil by som to pri GF 8600 GTS alebo HD2900XT ... ale 8800GT??? ... ale zrejme je nemozne nahliadnut do hlavy uber vtipneho Pit-a
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 11:09:29
avatar
já bych řekl že jde spíše o ten potisk než o typ karty
Neznámý  - :) 2008-07-07 11:15:30

Jj, takoví šprímaři u BFG asi nejsou
Ale k 8800gt/512 to moc nesedí. Ani dnes to nejsou vyhozené peníze, lze ji pořídit za 3.000Kč s DPH.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 11:28:03
avatar
njn vtip to neni špatný, ale jako majitel 8800GT se usměju a pustím si hru pěkně na plný detaily
Rimmer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:44:13

přesně tak ale obrázek je to dobrej
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 17:56:04

hh veru tak. tiez si myslim. pustis hru na ati a mozes ist zbierat fazulky
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:00:45
avatar
Poslyš DD publikovat cizí autorské dílo bez souhlasu autora je trestné A ještě se k tomu přiznáváš

Navíc k 8800GT to vůbec není vtipné. Kdyby to byla 7950GT nebo 2900XT tak to pochopím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:00:58
avatar
zdroj kdo mi to poskytl jsem publikoval ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:59:43
avatar
to si vykládáš autorský zákon trochu zvláštně Externí zdroj neznamená souhlas Obecně platí, že žádné texty ani obrázky nesmíš publikovat bez souhlasu autora, ani když ti je pošle někdo třetí.

Takže i třeba kopírování obrázků, grafů atd. ze zahraničních webů by bylo porušování autorského zákona, pokud bys k tomu neměl předchozí souhlas redakce toho serveru/autora článku. Ono i používat linky na jejich recenze v textu je dost sporné z hlediska AutZ. Je mi jasné, že na internetu se to tak moc nebere, ale to neznamená, že je to správné. Na lupa.cz se to zrovna nedávno řešilo a já pár takových sporů také mám.

Pro ilustraci: prodávat kradené věci je nelegální i když jsi je sám neukradl, ale jenom koupil/dostal od někoho, kdo to ukradl
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Bennie 2008-07-07 14:25:19

Pevne verim Bennie ze vse co si prohlidnes/stahnes treba z youtube ze mas souhlas od vsech autoru....
Jinymi slovy, kde mas jistotu ze autor dany obrazek nezverejnil na verejnem portale?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:38:24
avatar
Copyright na webu je něco prakticky nevymahatelnýho, takže zavři pusinku a šoupej nohama.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 16:17:33
avatar
Pánové pánové Oba tomu evidentně nerozumíte a oba se chcete hádat. Fakt nechápu, že při tak elementární neznalosti autorského zákona se vůbec ozýváte. Když tomu nerozumím, tak jsem potichu a šoupu nohama

a) jistotu nemám, a mít nepotřebuji, jistotu potřebuje mít ten, kdo zveřejňuje, protože ten používá a ten prokazuje souhlas I kdyby to autor zveřejnil na nejveřejnějším portálu na světě, neznamená to, že to lze dále bez souhlasu přebírat, používat atd. Že se to běžně dělá, to je věc druhá, když se nikdo neozve, není problém Ale pak se to většinou nepřiznává předem

b) prohlížení nebo stahování z youtube je úplně o něčem jiném než používání při vytváření jiné prezentace. Asi pochopíte, že poslechnout si nějakou muziku je trochu něco jiného než udělat z ní remix a prodat dál ne? použití pro osobní potřebu jde mimo autorský zákon

c) copyright na internetu je úplně stejně vymahatelný, jako kdekoliv jinde. A dělá se to běžně. To že ty o tom nevíš/že tobě to nevadí, to je věc druhá. Ale když už tady tak brojíme za legální software a hry, tak by bylo dobré nekoukat na to jednostranně.

d) palečky dolů mi vážně srdce netrhají, takže klidně klikejte
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 21:30:06
avatar
Myslis ze autor obrazku ma vyreseny copyright s BFG???? takze myslim ze o nejakou popularitu asi nestoji
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 22:25:25
avatar
Dobrá poznámka falcone.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:09:38
avatar
Jako že kradl ten přede mnou, takže když mu to ukradnu já, tak to je v pořádku?
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:43:58

Proč to tak strašně řešíš? Myslíš si, že tomu, kdo si dal práci 2 minut v malování a 1 minuty nalezení/vyfocení tý grafárny nějak záleží na tom, jestli je jeho srandička zveřejňovaná pod copyrightem nebo není? Podobný kravinky už sem taky nakreslil, upravil a nikdy by mě nenapadlo řešit, jestli si to někdo stáhne, vytiskne, nalepí si to na vlastní prdel nebo to vystaví na netu pro zasmání. Tak to nehroť. Každej ví, že si odborník na právo, ale nemusíš tu s tím prudit.
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 02:45:19

nejsem odbornik na copyright tak bych se chtel zeptat - jak je to s avatary?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:Bennie 2008-07-08 09:45:10

Takze kde vidis zadrhel?
1. Jsi presveden ze BFG ma copyright na fotku sve karty? Uvedom si ze se tu bavime o fotce, nikoli o karte ci ovladacich ci originalnim baleni, vyfotit si svoji vlastni kartu a popsat si obrazek to asi nebude souviset s copyrightem...
(Tohle totiz neni ani kopirovani ani poskozovani vyrobku, to je pouze zverejneny demokraticky nazor jedince na dany vyrobek, s timhle argumentovanim by jsi mozna(pokud mas dost financi) tak uspel v nasem ceskem Kocorukove, nikoli u mezinarodniho soudu)

2. Mas dojem za autor vtipu si rok pocka a pak bude po vsech vymahat poplatky? Promin ale v tomto pripade by autorska prava prokazoval dost tezko, jelikoz pochybuji ze praci na 5min ve photoshopu si dotycny nechal uredne zaznamenat....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 12:44:29
avatar
Jen krátce, je mi jasné že to stejně nevysvětlím dost jednoduše:
autorské dílo je jakýkoliv jedinečný projev tvůrčí činnosti, takže i kreslený vtip nebo počmáraná fotka ve photoshopu je autorské dílo. Reklamní agentury si za taková srandičky účtují statisíce.

Nejde o projevený názor, jde o oprávněnost nebo neoprávněnost výsledek takové tvůrčí činnosti použít. Stejně tak je porušení AutZ, když někdo (ne pro osobní potřebu) například použije část manuálu nebo obal nebo obrázek z obalu.

Neřeším to, jen jsem jednou větou lehce popíchl Honzu Stacha ohledně té fotky, protože se přiznal, že neví komu patří v textu. Kdyby tam tahle poznámka nebyla, ani neceknu. Je daleko korektnější dát odkaz na místo, kde obrázek byl zveřejněn, než ho bez dovolení okopírovat na svoji stránku. Chápu CTRL-C a CTRL-V je tak snadné, ale správné to není. Ale rozhodně to neřeším, reaguji jen na další agresivní komentáře.

Ale chápu, že pro Vás je to naprostá zhovadilost, tak to raději uzavřeme. V 95 procentech případů to nikdo neřeší, v těch 5 procentech kdy se to řeší, to jsou ale celkem velké peníze.

Pro vaši informaci ve sporu, kde firma použila cizí fotku krajiny ve svých propagačních materiálech šlo vyrovnání do několika statisíců.

P.S. autorské dílo se nemusí nijak úředně registrovat/zaznamenat, to je taky dost rozšířený blud, práva vznikají zveřejněním resp. vytvořením a platí ještě 70 let po smrti autora.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:48:19
avatar
Si spíš myslím že je to namířený proti NVIDIA kartám jako takovým ale co si budeme povídat, když už je to venku, tak tu svoji 8800GT teda vyhodím a koupím si 4870 no
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2900XT 2008-07-07 11:19:25
avatar
A proc by se lidi meli s 2900XT chytat za hlavu? Ta karta stala 10k zatimco 8800GTX 15k.. jeji vykon casem lezl nahoru az v nekterych hrach se nani dotahl... ale rozdrtil 8800GTS 320/640.... Jeji vykon vydrzel pres rok a vse jsem mohl hrat na plny detaily.. Ted neni stejne co hrat.. tak jeji vykon bude dostacujici jeste nejaky ten patek.. myslim ze se vyplati az 5xxx rada ;) Zato 8800GT meli lidi chvilku pomerne.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výkonové relace 2008-07-07 12:10:25

Aktuálně vyšel srovnávací test na ehw a výkonové relace jsou trochu jiné. 4870 je tam pár % pod gtx260 a asi 25% pod gtx280...(?)
poměr cena/výkon samozřejmě hovoří jasně pro ATI...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:13:58
avatar
nj záleží na skladbě testů ... některé vyhovují NVIDIA některé ATI, já se podívám na to co vyhovuje zákazníkům ... nicméně +/- pár procent je v normě .... pro HD4870 se navíc jedná stále o první verzi ovladačů a já už mám v ruce skoro finální 8.7 na kterých provedu testy ... ale sehnat HD4870 to je vážně problém, naštěstí se už dostupnost zlepšuje takže jsem se do toho 10.7. jak jsem říkal že pak už to bude bez problémů trefil test tedy bude jak ho dodělám a bude maximálně aktuální s nejaktuálnějšími verzemi ovladačů co jsou k dispozici ...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8.7 beta catalyst 2008-07-07 12:17:45
avatar
XP http://www.toomanydownloads.com/index.php?option=com_mtree&task=viewlink&link_id=135&Itemid=54

Vista http://www.toomanydownloads.com/index.php?option=com_mtree&task=viewlink&link_id=136&Itemid=54
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:29:07

testovali s 8.7 beta a 177.39 resp 175.16 takže aktuální, řekl bych
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:44:14

Osobne by ma zaujimali testy na 'Intelackom cipsete'.
Aj ked som priaznivcom ATI aspon by nikto nemohol tvrdit ze sa testy nepreviedli za rovnakych podmienok. )))
Pokial som si dobre vsimol , tak v testoch na Intel cipsetoch bol vykon kariet ATI/NVidia mierne lepsi v prospech ATI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:55:41
avatar
blbost ... karty mají stejné podmínky na všech sestavách ...
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:37:09

Je to vec nazoru a na NETe sa najde dost recenzii ktore uspokoja moje naroky.
Ale aj tak moj nazor na to ze kazdy vyrobca optimalizuje svoj HW v ramci svojich vyrobkov nic nezmeni.
Intel ako vyrobca hracske GK nevyraba , vychadza mi jeho cipset ako vhodni na neutralne hodnotenie GK.
Priklad : Neviem ci je to pravda ale regulacia otacok ventilatoru GK NVidie funguje iba na cipsetoch od NVidie.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:56:49
avatar
Jak můžeš říct, že 4870 překonává GTX260, když jsi podle vlastního vyjádření testy ještě neprovedl a většině ostatních to vychází naopak? Není to trochu neprofesionální?
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asi se koukal na net 2008-07-07 13:38:08
avatar
že by si přečetl testy na netu ? Všechny vychází líp pro 4870, jen na Extrahardware tam mají třeba Serious Sam a podobné hry, tak je 260 o trošku lepší ve výkonech, v poměru cena výkon ani tam ne
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 14:01:53

co tím chtěl básník říci? "ehw tam mají serius sam a tak je 260 trochu lepší". když se na ty výsledky kouknu tak v nejvyšším rozlišení je 4870 nad všemi v nižších je to vyrovnané takže to je pro 260 výhoda?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 14:03:34
avatar
hihi vždyť DD přece věří jenom testům, které si sám změří

Překonává GTX260 a na GTX280 co by kamenem dohodil? To je právě ten ATI optimismus Dejme tomu, že +- 5 procent se GTX260 a 4870 motají kolem sebe, ale co by kamenem dohodil na GTX280? 20% to je rozdíl jedné generace
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:20:53

Nechajme sa prekvapit.
Vodou chladena HD4850 prekonala (pokial to nie je fake) gtx280
http://img511.imageshack.us/img511/6281/83392671aj3.jpg
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 17:18:22
avatar
Tomu príliš neverím, na konkurenčnom webe bola aj ona v teste a nemyslím si, že by vo very high na 1680x1050 dosiahla 30,7 fps?
Aj keď taktovací potenciál týchto kariet z dobrým chladením vyzerá naozaj dobre. Jadrá toho veľa znesú.
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:03:46

Ja mam od toho chlapca modbios vo svojej 4850 a mozem povedat ze bezi zatial stabilne.
V idle ide na 160/500 pri odbere 0.99V
A je mierne pretaktovana 675/1000 odber 1.084V
Dalsi ATImaniak vytiahol svoju HD 4850 s Accelero S1R2 2x fan
na hodnoty 900/1100.
http://www.hwbot.org/result.do?resultId=748596
Ja mozem bit spokojni , tato karta ma perspektivu do buducna.
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:13:10
avatar
Ja sem treba este neslysel o OS "Windows 2008 64 bit", ale mozna ze je to jenom moje neznalost. Ale ja tomu proste nak nechci verit, a to sem spis fanda ATI
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:42:01

Windows Server 2008
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Server_2008
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:40:02
avatar
Ja by som sa velmi rad tak nudil ako ty,aby som sem vkuse mohol pisat blbosti a spochybnovat DD Ja kamenom dohodim pomerne daleko a ked to porovnam s vykonom grafickych kariet tak by som skor napisal: co by som doplul ... ked je niekomu 15 % vykonu hodnych 7000 korun tak nech sa paci,preco nie,len som zvedavy ako tie percenta budu ubudat a ubudat s novymi ovladacmi ...
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jedné gnerace? 2008-07-07 17:13:22
avatar
Verzia HD4870, ktorá sa predáva momentálne za cenu okolo 5000 a niečo je len základ, výkonostné minimum tejto karty. Jadro by malo zvádnuť až 950GHz, možno aj viac a DDR5 momentálne beží na 3,6GHz a zvládne aj 5GHz. Takto upravené verzie HD4870 by mali prísť neskôr a to podľa mňa už Nvidiu úplne dorazí, keďže je dosť pravdepodobné že jej výkon by šiel rapídne hore.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: karf 2008-07-07 14:30:00

EHW ma vlastni vyhodnocovaci zpusob vysledku, a neprijde mi jako vice objektivni protoze dnes nejsou dulezite maxFPS ale minFPS, a jejich zpusob vyhodnocovani vysledku minFPS nikterak nezduraznuje bohuzel....
Vice najdes na jejich foru...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 16:57:52
avatar
No jo. Ale na ehw pěkně kecají. Hromada testů na webu ukazuje, že HD4870 je minimálně stejně výkonná, nebo výkonnější než GT260, jen na ehw je o pár procent za GTX260. To je web pro Intel a nVidia lovers.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:41:16
avatar
ten modbios je zajimavy, spotreba pri 150Mhz musi byt senzacni . Ja si pockam az bude novy bios na kartach standardne (i kdyz to vidim tak na 300Mhz) a doladim to ATT. Idealni by bylo pockat na novou revizi, ta ale vubec nemusi prijit, kdyz uz na vanoce tu bude RV870...

BTW nerikej prosim odber 0,99V. Ve voltech je totiz napeti a to odebirat nelze . Odebirat muzes proud, z toho pak spocitas pomoci napeti i vykon, ale napeti proste nikam netece, to nekde jen JE. Sry za poucovani, ale nam to na prumce porad tridni vtloukal do hlavy a tohle bije do oci...
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 19:18:11

MSI uz dodava karty 160/500
http://www.techpowerup.com/vgabios/16357/MSI.HD4850.512.080605.html
Viac ako 0.99 mi do cipu nejde. Mozno som sa zle vyjadril.
http://dalmasca.webovastranka.cz/image/1801/14779_hd4850biosnew01test01.jpg
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:47:52

Bo ať někdo z Vás kdo už HD4850 má zapátrejte po netu, zahraničních forech, zkuste si ten bios modnout sami a napiště o tom návod. Inspiraci máte na EHW. Voltmod a overclock HD3580. Když má člověk tu grafárnu a dvě odpoledne času, neni problém. Tedy tak dlouho sem ten článek psal já...
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 09:15:33

Strucny postup som uz opisal na fore EHW.
Pokial ma niekto zaujem moze to pouzit a upravit. Ked sa to vyda aj tu nebudem mat namietky ak sa pouziju aj moje obrazky a pokial bude cas a chut poradim v pripade otazok.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejlepší kauf tohoto roku 2008-07-07 12:03:19
avatar
stejně nebyla ani 8800 GT nebo 4850/4870 ale moje HIS 3850 512 MB RAM za 1 749 Kč vč. DPH , njn kdo umí umí
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je snad za trest 2008-07-07 12:33:07
avatar
Jen jsem se chtěl zeptat kolikrát ještě budu číst o Vaší HIS HD3850 za 1749kč s dph? Už mě to vážně pomalu přestává bavit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 12:54:06
avatar
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 13:02:56
avatar
Jéje já jsem ještě o his HIS 3850 512 MB RAM za 1 749 Kč vč. DPH nečetl Povídej Bohumile, jak skvělý to byl kauf? ))))))))))))
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SE CHVÁLÍM SÁM 2008-07-07 13:35:52
avatar
od vás bych se pochvaly nedočkal
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 14:08:29

Urobte to ako ja
Po mesiaci som svoju 3870 predal za nakupnu cenu + Accelero S1 doplatil 1000Sk a kupil 4850 aj Accelero S1R2
Nahodil som do nej modbios a a ked sa zabehne taktnem ju na uroven 4870 a budem mat v podstate HD 4870 len s rozdielom DDR pamati.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 14:37:57

No jo, tak tie legendy o Bohumilovi Stejskalovi neklamu ... ale ked si potrebuje mastit svoje ego, tak mu to doprajme
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zajímavé kolik komentářů 2008-07-07 15:21:37
avatar
ale aby aspoň jeden řekl "jo dobrej kauf" tak to se tady člověk fakt nedočká
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:42:29
avatar
Jo, dobrej kauf.....a teraz pocuvaj ten moj: kedysi davno som si kupil ojazdenu GF 6600VTD za 1700SK, o 2 mesiace som ju predal kamosovi za 2 litre, o rok neskor som ju od neho zase kupil spat za 500SK a predal som ju dalsiemu kamosovi za 8 kil.....No nabehala sa to treba uznat..
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no konečně 2008-07-07 19:39:09
avatar
no konečně to někdo pochválil, diskutéři nad nama jen hloupě a závistivě komentují
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 08:49:05

Si blázen Bohouši ;-) (Možná ti to taky polichotí, co já vím) :-)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 16:54:41
avatar
Co? Tak draze? Já jsem sehnal za 1000,- Sapphire Radeon HD 3580 AGP8X, protože ten dotyčný co si ji koupil a mě posléze prodal, ji nebyl schopný rozumně rozjet. On ten jeho počítač je nějaký celý pochybný. Tomu já říkám super kauf. Škoda jen, že můj AthlonXP 3200+ ji už vcelku brzdí. Co vím, tak by z ní měl jít na lepším komplu vymáčknou skoro 2x lepší výkon.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:44:43
avatar
573v0: takhle oskubavat svoje naivni kamose, ze se nestydis...
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 20:22:50
avatar
no podla mna neboli az tak naivni, tie 2 litre a ani tych 8 kil nebolo az tak vela na tu dobu.....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:35:00
avatar
Spokojenost byla na obou stranách. On byl rád, že se ji rychle zbavil a já byl rád, jak dobře jsem koupil.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obrazek 2008-07-07 13:08:31

Peknej ale nemela by tam byt spis GTX280?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 15:39:09
avatar
Heh to jo, ale spíš GTX260 to je dneska dost blbá koupě.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 vs. GTX260 2008-07-07 16:07:18

V tom testu co maji na konkurencnim serveru HD4870 o chlup s GTX260 prohrava. Vy pisete opak.
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 16:45:09

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4870,1964.html
A tu zasa tvrdia ze ATI HD 4870 je vykonnejsia ako GTX260 a vysledky ukazuju ze 9800GTX+ ledva prekonava HD 4850.
Babo rad . Komu verit .
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 16:57:32
avatar
Protože ten opak je pravdou. Jak jsem už psal výše. Ten konkurenční web je asi jediný na netu co píše, že GTX260 je výkonnější než HD4870.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OTAZKA na DD-ho 2008-07-07 16:08:08

hmm tak som zacal uvazovat o kupe HD 3870 kedze mam 17" monitor (a ten v dohladnej dobe menit nebudem) a napadlo ma mrknut sa na nejake testy tu na webe, pozriem prvy test
http://www.ddworld.cz/graficke-karty/test-sapphire-ultimate-hd3850-512mb-256mb-vs-512mb-69.html
a hovorim si no to by mi aj stacilo na moje rozlisenie 1280x1024 (36 fps)
pokracujem a pozrel som si dalsi test
http://www.ddworld.cz/graficke-karty/test-ati-radeon-hd-4850-high-end-za-4000-41.html
a neverim vlastnym ociam o niekolko mesiacov neskor s novou verziou catalystov sa zrazu stratili fps v rovnakej hre pri rovnakom rozliseni (27 fps), a tak by ma zaujimalo DD ta karta fakt straca vykon alebo to bola len nejaka chyba v grafe?
pri inych testovanych hrach som pokles nezaznamenal
matej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - odpoved 2008-07-07 16:56:52
avatar
fo ze si je nezaznamenal, nutne neznamena ze tam nebyly. ovladace ATI jsou jak jarni pocasi a nemyslim tim slunce v dusi. kdybys volil 8800GT nebo 9600 zadny rozdil by se nekonal (NVIDIA forever).

PS: fanATIci mi skocte na zada pac mam poondATI VGA v kompu
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 17:04:06

ty si teda objektivny ako stranicke noviny a ta otazka smerovala na DD ako cloveka co tie testy robil a nie na teba
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 17:18:02
avatar
No. Že by to bylo tím, že s tou ASUS Xonar DX většinou hry dosahují až o 5 FPS horší výsledky oproti Creative Audigy 2 ZS PCI. No a možná v téhle hře i ještě horší. A na jedné sestavě jsou Vista Ultimate 32bit a na druhé 64bit. Takže to jsou vlastně 2 různé sestavy. A je možné, že v to Crysis mohla být už nějak jinak napatchovaná verze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 20:02:56
avatar
občas měním místa a nastavení kde ve hře testujeme, ono koukat se pořád na tu stejnou sekvenci unaví, takže to může mít také vliv na rozdílné skore ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 22:38:26
avatar
No nevim, jestli to nemá kapku vliv na vypovídající hodnotu grafu, neb netestuješ všechny GPU znova, že jo..

Ale jinak sem nikdy propad výkonu u ATi ovladačů nepostřeh.. spíš naopak i moje děsně stará Radeon 9800 Pro má o dost vyšší výkon než v době vydání (i dneska to stačí na třeba CoD 4

Nicméně mam 3870, takže už to řešit nemusim.. další zastávka tak 4870..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 23:36:16
avatar
testuji je znova pokud takhle změním pravidla testu ... všechny akrty mají pořád stejné podmínky ...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:06:02

ok som sa len informacne spytal
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odbyta aktualita!!!!!! 2008-07-07 17:49:22

Zdravim vsechny!!! Tyhle aktuality jsou velmi neaktualni a nezajimave.
Co kdyby jsi sem napsal neco aktualniho!!!! Jako treba ze GTX260 se zlevnila na neuveritelnych 299USD od MSI a jeste kdyz se zaregistujeme na jejich strankach dostaneme 40 USD slevu. Takze bude konecna cena 259 USD!!!! TO je mene nez HD4870!!!!Takovy clanek stoji za aktualitu. Potom dale ne uz tak zajimava sleva 280GTX na 499USD a dalsich 40 od MSI takze 459USD!!!!

www.newegg.com
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:15:15

Tak to je pekny uspech ATI/AMD.
Priaznivci NVidie si vdaka tomu mozu kupit svoju oblubenu znacku lacnejsie.MSI mozno daco vie ked tak rychlo zlacnuje.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:33:07

Přesně tak. Navíc tento článek není jenom neaktuální, ale spíše je to zase reklama na dx10.1, 48xx a naprosto úžasnou 4870X2 která příjde a všechno rozdrtí svými zbytečnými 2GB DDR5.
Mimochodem až ta karta vyjde, tak očekávám, že napíšeš jak její koupě je nesmyslná protože jí není kde využít.
Místo toho editu s tím trapným obrázkem by to chtělo doplnit aktuální informace.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:55:55
avatar
MSI? Na Nvidii? nikdy! Mel sem od MSI 6600GT a byl na ni sice pekny, ale nesmirne neucinny chladic, ktery se navic dotykal GPU jen par kapkami pasty, jinak byl NAD GPU! Shorela za rok a to sem na ni ani moc neparil... (teploty v LOAD bezne kolem 100 stupnu). Z reklamace jsem dostal novou s trochu jinym chladicem (asi novejsi revize) a ta se zahriva snad jeste vice... Stesti ze uz sem komp s MSI deskou i grafikou prodal jednomu nestatnikovi. Timto mu preji prijemne grilovani
Dnes uz to asi neplati, a vsechny GTX maji referencni chladic, stejne mam ale k tehle znacce neduveru

A obrazek v Clanku je BOZI. Spousta lidi ho tu ocividne nechape (Nebo nechce chapat?). Podle me vyjadruje ze 8800GT stejne jako vetsina karet NV po vydani RV 770 velice zlevnila a ztratila tak velkou cast sve hodnoty. Zakaznik tak behem par tydnu prisel i o nekolik tisic. A to fakt nasere Diky tomu ze jsem fanATIk smeju se obrazku jeste nekolikrat vice
BTW obrazek je myslim ze hry Chrinicles of riddick, ale je mozna krapet upraven
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 22:39:40
avatar
Super sleva, jen kdyby to za 1) nebyla MSI, která s železnou pravidelností tvoří sh*ty. Zlaté doby, kdy jejich výrobky za něco stály..

2) bylo něco co se týká ČR..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:43:11
avatar
"Zlaté doby, kdy jejich výrobky za něco stály.. "
Ony jejich výrobky někdy za něco stály?

Jejich grafické karty už od dob GF2 MX stojí za prd. A jejich desky od příchodu Pentia 4 a AMD K7 stojí za prd taky.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:28:59
avatar
Už je to dlouho, ale dřív dělali vcelku solidní desky.. dneska je to dost hrůza ve všech směrech..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:43:06
avatar
sorry o tom jsem ještě neslyšel pokud to všlo během dne tak to nemůže být v tomto článku když jsem ho psal ráno ...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 18:53:06

Né každej chce nakupovat na newegg, s mizernou americkou zárukou a ještě horším uplatnovanim :-) Ceny do článků bych bral výhradně z českejch obchodů....
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 21:27:04

Aha, takže ty bys neinformoval lidi ať si chvilku počkají a vyberou si kartu se slevou, která určitě přijde? To jsi teda taky dobrák od kosti.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-07 20:10:13
avatar
Nechcete tady snad chválit Nvidii za její předražené novinky,které budou za pár týdnu v koncích,protože prostě zaspali a Ati půjde s výkonem všech karet nahoru,jako s každou novou řadou.Řešit teď procenta není na mistě.Výkon ATI je nad očekavaní oproti tomu vykon Invidie 260/280 mě osobně zklamaly.Měl jsem v plánu koupit 280,ale bude to opět Ati s novou X2..
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-07-07 22:32:57
avatar
Tak vidíte vy lamy ... a pak že jsem s 8800Gt neměl pravdu ... ale jak jsem napsal už 10x, je to vaše věc ;)
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 00:17:50

Nechapu proc se hned do kazdyho navazis a oznacujes lamama? Ze ty mas Ati tak jsi king nebo co??? Asi mas nejakej problem a resis si ho tady v diskuzi....

btw pro tvuj klid mam Nvidii (ne 88gt), ale myslim si, ze kazdy soudny clovek dokaze uznat, ze se Ati nova rada opravdu povedla, ale oznacovat nekoho kdo ma jinou grafarnu nez ATI, ze je lama muze jen ignorant jako ty....
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 10:46:49
avatar
"Nechapu proc se hned do kazdyho navazis a oznacujes lamama?"
Protože ještě nepochytil název noob.
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 14:06:45

V době kdy vyšla 88GT to byla nejlepší koupě.. Teď už je to o ničem jiném ale to bylo taky déle než před půl rokem. Teď je zase nejlepší koupí Ati 4850. Čas se mění..

Btw. objektivně se bavit s někym kdo má v avataru logo AMD nemá smysl..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:29:52
avatar
Na tom něco bude..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-08 15:32:44
avatar
Mimochodem GTX280 už se dá sehnat pod 9000 a GTX260 pod 6000.

Škoda, že se nikdo nevsadil
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia FEAR? 2008-07-08 23:55:33
avatar
Hmmm, zaujímavá diskusia sa vyvinula na nemenovanom fóre
PR manažéri si môžu toho dovoliť až príliš veľa.
Odkaz
Nobody_s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 1040/1160 2008-07-09 00:50:25

Tak toto zo svojej HD 4850 nevytiahnem
http://img168.imageshack.us/img168/1568/03singlefl7.jpg
Vyzera to ze ATI nove karty naschval brzdi.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!