ATI a 50% trhu? Dnes už nejen zbožné přání? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 30 červen 2008
amd-ati-ikonaVzpomínáte si na to, jak před pár měsíci AMD uveřejnilo cíl dosáhnout na konci roku 50% zastoupení v prodejích grafických karet?

 

 

  Jistě tehdy se tomu mnozí smáli, dnes už ale i oni musejí uznat, že to tak nereálně zase nevypadá. Mnozí analytici dnes tvrdí, že díky HD4000 už na konci 3Q (červenec, srpen, září) bude mít AMD-ATI celkově 40% podíl na trhu. Na začátku letošního roku měla celkový podíl necelých 30%. Na dosažení 50% hranice v letošním roce má pak AMD ještě 4Q. V něm už navíc hodlá vypustit grafickou generaci HD5000 alias RV870 a to vše podle plánu v roce 2008 50% trhu, v roce 2009 pak vzhůru do vedení.

hd4870x2-3
(HD4870X2)

 

   Nicméně jak to skutečně celé dopadne, si budeme muset ještě počkat. NVIDIA se bude snažit srovnat krok, i když dříve než ve 4Q se nějakého nového řešení nejspíše nedočkáme a G92/GT200 na 55nm mnoho nezmění. Kromě toho NVIDIA přijde během 3Q s velkou pravděpodobností i o výkonový trůn, protože AMD-ATI vypustí do světa HD4870X2 až s 2GB GDDR5 a ta podle všeho nebude mít žádný problém překonat vše, co NVIDIA prozatím má a to prý podle některých odhadů včetně varianty GT200 v kombinaci s GDDR5 paměťmi. Navíc NVIDIA už musí počítat s generací HD5000, protože i kdyby nakrásně vydala ve 4Q ve všech směrech srovnatelnou konkurenci k RV770, tak na konci roku ji už nahradí RV870 a kdoví, čeho se od ní dočkáme. Pokud si AMD naplánovalo návrat do čela, pak musí vědět něco, co zatím nevíme. To samé jsem ostatně říkal před několika týdny, kdy se hovořilo o tom, že AMD by rádo právě oněch 50% podílu na trhu do konce letošního roku. No uvidíme, je ale dobré vidět, že někdy jsou někteří schopni své plány, kromě velkých řečí, podložit i patřičnými argumenty a nástroji, které je zrealizují. Ale nepředbíhejme, kdoví, co vytáhne z rukávu NVIDIA, ta má poměrně slušně našetřeno a tak by se ty peníze měly rychle objevit v podobě nějaké skutečně pořádné grafické karty, která nám vytře zrak a nejen pěněženku a zvrátí tím prodejní statistiky zpět na svou stranu ...

Zdroj: dailytech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - K 10.5 2008-06-30 11:24:55
avatar
Kdyz sme u toho AMD, jak je na tom s 45 nm Phenomem ? Vi se neco vic, treba nakej naznak data uvedeni ?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 11:33:41
avatar
No zevraj sa to nejako opozdilo,asi to bude az 4q 2008 alebo 1q 2009,kazdopadne aj phenomy x3 sa celkom slusne predavaju,nakoniec su to slusne procaky schopne konkurovat intelom ... Skoda vysokej spotreby a slabsieho taktovania
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 12:00:58
avatar
Spis skoda jejich vysoke ceny oproti X4. Sice je to mozna marketingove ucinne, protoze to cloveka donuti po kratkem premysleni jit rovnou uz do te X4. Ale je to skoda. Kdyz za skoro stejnou cenu co das za X3 muzes mit temer na stejnem taktu X4. S tim taktovanim to tak hrozne zas neni. Na jistou hranici to pretaktujes a vys uz to ve skutecnosti clovek taktovat nepotrebuje.
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 12:37:35
avatar
"která nám vytře zrak a nejen pěněženku" - to se povedlo
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 13:07:39
avatar
Ja nevim , ale pro AMD i Nv je tato situace uz pase a resi jine veci.Nemyslim si ze by Nv o tom co AMD bude myt za GPU nevedelo.Proto uvedlo karty v predstihu aby se onich vubec psalo.Tudiz dobry marketing. Jinak podle vsech vetsich agentur se hlavni bytva GPU odehraje az pristi rok.A osobne jsem presvedcen ze AMD musela do GPU nervat znacne penize s porovnani s Nv jelikoz ta se drzi G80tky uz dva roky a musi byt uz davno zaplacena .Kdezto ADM vydalo 2900x 3xxx 4xxx a jeste 5xxx a to musel byt ranec bez ohledu na to kolik stoji vyroba jedne karty v porovnani s Nv ktera proda vse ackoli je to drazsi.[ a dnes i ne zrovna vyhodne ] .myslim si ze vyvoj ctyr generaci a jedne je v nakladech nebe a dudy ,plus prodejni marze.A jeste by me zajimalo jestli AMD navysilo vyrobu , jinak jak chce vice prodavat to nevim , kdyz doted prodavala vice nez dobre
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 14:05:31
avatar
Mas docela zkresleny predstavy... AMD tez jen ozivuje stary cip R600 s lehkyma inovacema a rozsirenima. A ze by Nvidia prodala vsechno... mno to je docela odvazne tvrzeni, kdyz vemem v potaz ze se naskladnilo pres milion neprodanych(dnes neprodejnych) 8600GT. Proto treba XG Station pro notebooky (externi grafika) od Asusu, bude obsahovat 8600GT. Sam Asus v dobe vyroby teto grafiky vyrabel nekolik ruznych modelu teto grafiky, takze neni divu ze se jich chce ted nejakym moznym zpusobem zbavit, kdyz se neprodali a uz ani jinak neprodaji.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 08:29:34
avatar
Ono když někdo píše "bytva" (četl jsem si to třikrát, abych pochopil), tak ty zkresleny představy docela chápu
Vůbec je takový na prd (logický), že když něco zbyde, naházíme to tam a těm, co tomu nerozuměj, ale to už tak v našich hypermarkerech chodí. Je to asi rok, co za mnou přišla sestřenka, jestli jí složim počítač, když v tom pracuju. Řekl jsem jí, že není problém. Za týden přisla, že si počítač koupila v tescu, když byli nakupovat, a že má krásnou černou bednu...no a neber to!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 09:14:10
avatar
"Ono když někdo píše "bytva" (četl jsem si to třikrát, abych pochopil), tak ty zkresleny představy docela chápu"

No, ano, ale nalejme si čistého vína, platí to i pro DDho? Já souhlasím
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 14:00:55
avatar
No proti stredni tride tedy HD4850 stoji 9800GTX a rozhodne nepodava horsi vysledky.Navic v dobe kdy bude HD4870,by snad mela byt i GTX+,ktera si s HD4850 poradi bez problemu.HD4870 (vyssi stredni trida) je tak jedina karta,ke ktere nema nVidia konkurenci a pochybuji,ze diky tomu ovladne trh ATI.Navic ATI prisla s vykonem HD4850 v dobe,kdy kazdy,kdo tento vykon chtel,ho u konkurence ma uz dva roky.Takze nic extra se nekona.Kdo ma low grafiku a nemuze z nejakeho duvodu cekat,az se ceny srovnaji,necht kupuje (ale 50% trhu to asi nebude )
3D_Crab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4850 vs. 9800GTX 2008-06-30 14:21:56
avatar
9800GTX podává znatelně horší výsledky s AA. Navíc v tuto chvíli je ještě pořád o tisícovku dražší. 9800GTX+ sice už HD4850 překonat dokáže, jenomže za cenu HD4870, která je výkonově zase trošku jinde. V téhle situaci se dají doporučit jen 4 karty - low-end - HD3850 256MB RAM, mainstream - HD4850, vyšší mainstream - HD4870, super highend - GTX280 (ač drahá, tak opravdu pekelně výkonná a navíc netrpí neduhy SLi/CF řešení - dvě HD4870 ovšem pravděpodobně poskytnout značně vyšší výkon za nezanedbatelně nižší cenu) => ať si říká kdo chce co chce, v této chvíli na tom nVidia opravdu není dobře.
A argument, že kdo chce výkon hi-endu tak ho už dva roky má, je přece nesmyslný. Většina lidí totiž nechce hi-end, ale chce co nejvýkonější grafiku za určitej obnos (u mě to dělá částka okolo 5000kč) a to mi k dnešnímu dny poskytuje ATi.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 14:41:49
avatar
Znatelne horsi vysledky??Myslis misto 18fps pri 1920x1200 8xAA 16xAF jen 14fps??Ja vim,procentualne to dela hodne,ale stejne je to nehratelne.Delas z komara velblouda a ze v nekterych hrach ma ati stale problemy (unreal) ,to nepises.Karty jsou si vykonove rovny,je to jasne,proc to resit.. S cenou mas pravdu,ale to jsem psal a uvidis,ze ceny se srovnaji,i kdyz v male CR to chvilku potrva.Jinak tve doporucene 4 karty nejsou spatne,aspon momentalne s tim lze souhlasit. A co se tyka toho "argumentu",tak se nebavime jen o highendu,ale o kartach jako 8800GT,GTS,GTX,ze kterych se nevyplati majitelum prechazet na 4850.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-03 11:27:28

Pro jakou hru? Krysis? A jiné už nehrajeme? A v menších rozlišeních lidi už nehrajou? Vždyť většina má 19 palcový monitor. A právě tam to už může i dělat rozdíl mezi hratelnosti a nehratelnosti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 14:26:28
avatar
to je sice hezký, ale HD4850 za 3700 s DPH v pohodě seženu, 9800GTX pod 5000 ani náhodou .... a i když k HD4850 koupím chladič pořád budu o pár set níže takže NVIDIA nemá srovnatelnou konkurenci ....
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 23:01:35
avatar
Jo jasny,az na to,ze vsude pisu AZ SE CENY SROVNAJI.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 08:31:09
avatar
Až se ceny srovnají, tak už budu mít HD5850 (4850 spíš, myšleno nadneseně )
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-02 12:34:22
avatar
Pokud mas LOW kartu,tak se ti koupe 4850 vyplati - momentalne neni lepsi pomer cena/vykon.Ale pokud mas slusnou grafiku,o kterych jsem se zminoval,tak se ti to nevyplati a tudis na neco "cekat" stejne budes muset.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4870 2008-06-30 14:07:15
avatar
Kdy budes mit na testovani HD 4870 ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 14:12:11
avatar
tento týden .... testy by měly proběhnout tak aby byly hotové na nových ovladačích těsně před tím, než budou grafiky bez problémů v obchodě, tedy před 10.7. ... takový je můj plán aby ty testy byly k něčemu
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 23:26:41
avatar
A nechceš je spíš vydat dříve? Aby to případně nerozhodnuté nějak pošťouchlo ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 23:32:15
avatar
radši to udělám pořádně
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD5000 2008-06-30 20:36:37

Tak ja nevim,na konci prazdnin sem si chtel koupit 4870,ale bude to mit vubec cenu,kdyz ani ne za 4 mesice prijde nova rada a kdyby mela prinest takovou paradu jako rada HD4000,tak opravdu nevim...ma cenu tech 5k ted utracet?
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 21:06:14
avatar
To potom mozes cakat do nekonecna
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 21:49:27

správny čas kúpit "pár" akcií ATi (keďže sú zatiaľ ešte vcelku dole)
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vzpomínáte? Vzpomínáme. 2008-06-30 22:17:49
avatar
Co se návrhu HW už jsem podobnou situaci jednou viděl. Bylo to v oblasti monolit CPU! AMD K8 - super návrh a dále již jen zlepšovaný výrobní postup Intel P4 - chybný směr jehož negativa trošinku eliminoval výrobní postup. Následovala další vlna CPU - (vícejádrových)! Intel - změna návrhu CPU a realizace tzv slepence. AMD - ladí co jde na K8. Nová architektura K10 konkuruje převážně cenou (bohužel). Tak to jen na úvod. Není to přesné a přesné v mém podání ani být nemůže!!!!!!!!! Nyní můj názor. Situace je teď taková jako v době jednojádrových CPU (K8 proti P4). ATi odladila GPU v sérii 4xxx dle mého skoro na maximum. (připomíná mi to CPU K. NV udělala nepříliš dobrý krok a hýčkala starou generaci GPU a vsadila hlavně na jednočipové řešení. Ze strany značky Ati vidím v generaci 5xxx jen možnost zvětšení GPU (nyní se říká omyl ze strany NV zvětšování GPU). NV má nyní prostor pro podobné překvapení jako před časem Intel v CPU. (To bylo dáno dobrým návrhem CPU Intelu a zaspáním doby ze strany AMD) Nemusí se to tedy opakovat! Kdo vytvoří optimální (nikoliv extra výkonné GPU jádro) s funkčním HW i SW propojením do celku více GPU vyhrává. Pouze amatérský příklad!!! NV upraví jádro GPU a vytvoří 3x8800GT jenž dá 150% výkon za 3/4 ceny třeba Ati 4870X2. Pro znalé a šetrnější lidi bude nakonec jedno jaký je počet GPU na grafické kartě, ale výkon k ceně a v mém případě i spotřeba ve 2D. Pokud chci výkon ve 3D jsem ochoten si jeho spotřebu v režimu 3D zaplatit. Od režimu 2D očekávám spotřebu na úrovni integrované grafiky (nejlépe pod).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 23:05:35
avatar
Ve 2D rezimu spotrebu pod urovni integrovane grafiky? No ja vidim budoucnost v integrovane grafice, ktera bude zastavat fci karty ve 2D a vykonny akcelerator (super slovo ) tak bude pri necinnosti odpojen. Vzdy na nem ale bude napeti a tak se nejaky W vezme - tzn spotreba bude vzdy vetsi nez spotreba samotne integrovane grafiky. Dnes je na povazenou kolik sezerou GPU v necinnosti . Skoro by se vyplatilo postavit superusporne PC na 780G a ciste herni PC, ktere na nic jineho nez hry pouzivat nebudeme . Protoze i usporne CPU muze diky C&C mit vykonny CPU (komprese videa atd....), zato vykonne a usporne GPU neexistuje . A bohuzel na nic jineho nez hry se moc pouzit neda...
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 12:28:20
avatar
V podstatě souhlasím. K těm dvoum PC. To druhé úsporné bych já asi volil spíš v podobě notebooku.
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 22:59:27
avatar
Cim vic procent ted ATI nahrabe,tim lip.Nvidia ma uz vydelano na roky dopredu,tak to ted preju AMD ATI.A myslim,ze ma pred sebou hodne svetlou budoucnost - hlavne verim,ze se napakuji na notebookove platforme PUMA a na pripojitelnych externich grafikach - sam si neco podobneho urcite poridim
Hvk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Vsetko co napisal STRIKE 2008-06-30 23:27:24
avatar
chalan,nic proti tebe,ale mat taku vlčiu tmu ako mas ty tak to je zaujimave,nevyznas sa teda lebo GTX+ sa dotiahne(teda jemne predbehne) na 4850 a to uz bude na svojom maxime pretaktovacom co len 4850 ma zaciatok a ked tam hodis miesto referencneho chladenia accelero tak si vyhral a NVidia moze ist handry fajcit,sa zmier s tym ze Nvidia si momentalne ani nepipne proti AMD-ATI...a prosim tak ked nabuduce prides s nejakymi argumentami tak nech su aspon presne...
Zdeny@ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 50 % 2008-06-30 23:37:04
avatar
těch 50% bych viděl celkem reálně -během 3-4 měsíců pujde HD4xxx s cenou rapidně dolů a pak přijdou HD5xxx _ stejně jako u HD3xxx a to bude pro Nvidiu další šok
Neznámý  - ??? 2008-07-01 01:16:18

To je zase trapnych optimistickych AMD/ATI spekulaci, ze?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 08:32:11
avatar
Odpověď: ANO!
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 08:39:56

Souhlasim.
chtelo by to nejake o Nvidii,ale z ceho je vycucat,ze ?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 09:12:09
avatar
Ty už si tu nějakou takovou četl?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 09:12:30
avatar
Ty asi nevíš, kde si, ne?
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 2008-07-01 13:50:19

Kdy bude recenze karty HD4870 ? Diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
PC verze God of War Ragnarök dorazí v září
PC verze God of War Ragnarök dorazí v záříČtvrtek, 30 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 377x
Komentářů: 0
Duchovní nástupce Heroes 3 dorazil! Songs of Conquest.
Duchovní nástupce Heroes 3 dorazil! Songs of Conquest.Středa, 29 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 686x
Komentářů: 2
Vývoj Cyberpunk 2077 skončil – CDPR chce zrychlit vývoj
Vývoj Cyberpunk 2077 skončil – CDPR chce zrychlit vývojPondělí, 27 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1381x
Komentářů: 2
Seriálový Zaklínač se ukazuje s novým představitelem
Seriálový Zaklínač se ukazuje s novým představitelemNeděle, 26 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1243x
Komentářů: 1
Beetlejuice 2 – druhý film po 36letech!
Beetlejuice 2 – druhý film po 36letech!Pátek, 24 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1632x
Komentářů: 3
Na základech Witcher 3 můžete vytvořit zcela novou hru!
Na základech Witcher 3 můžete vytvořit zcela novou hru!Čtvrtek, 23 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 1