ATI Radeon HD 4870 v testu – GTX 280 v ohrožení! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 24 červen 2008
ikonka  Je to jasné, HD 4870 s 512MB GDDR5 jsou zde a výsledky mluví samy za sebe. AMD se grafickou generací ATI Radeon HD 4000 podařil dokonalý zvrat na grafickém trhu ....

 

   Ačkoli NDA na HD4000 radeony končí až zítra, a zítra se také během dne dočkáte recenze HD4000 grafik, server Epreview si už s recenzí pospíšil a zveřejnil k tomu i materiály AMD k RV770 grafikám. Některé věci si nechejme až do zítřejší recenze, podívejme se jen ve stručnosti na parametry karet:

hd4000-parametry-karet

  Na místě je si i něco dalšího říci o samotném grafickém jádru RV770. Pěkná tabulka ukazuje, jak při 40% nárůstu plochy narostly některé parametry čipu RV770 proti RV670 až 2,5x! 40% nárůstu plochy čipu odpovídá 40% nárůstu počtu tranzistorů. Počet shaderů ale z 320 vzrostl až na překvapivých 800 jednotek!

rv670-vs-rv770

  V marketingové prezentaci AMD nalezneme i zajímavé srovnání RV770 s GT200 čipem konkurence. A srovnání je to velmi zajímavé. I když srovnáváme mainstreamový čip s high-endovým je toto srovnání na místě. Výkon RV770 totiž bez debat všechny překvapil. Výrazně menší jádro dosahuje podobných výkonů (ba je i výkonější) jako GT200. Na obrázku máte srovnání obou jader, které je více než výmluvné. Technologicky je také RV770 výrazně pokročilejší a samozřejmě celková efektivita jádra vyjádřená výkonem za Watt, je u RV770 skoro dvojnásobně lepší. Samozřejmě srovnání spotřeby obou jader je také pro větší GT200 nepříliš úspěšné. 236W(GTX 280) proti 160W (HD4870). Asi nemusíme dodávat, že cena obou jader bude výrazně rozdílná a cena RV770 bude o dost nižší. Celkově je RV770 jádro skutečně velikým a nutno říci, že i příjemným překvapením kvůli ceně, za kterou se prodává. O tom, že AMD-ATI je v současné chvíli majitelem jednoznačně technologicky nejpokročilejšího grafického jádra není pochyb.

rv670-vs-rv770-2

 Vraťme se ale k testu HD4870 512MB. Ohledně HD4870 víme, že by měl přinést výkon vyšší o 20-25% vyšší než má HD4850 a realita je taková, že v tomto ohledu nám skutečně nikdo nelhal, co to znamená v porovnání s konkurencí, pak vidíte jasně ...     

hd4870-vykon-2

   Výkon HD4870 je za běžnou cenu kolem 5300-5500 korun s DPH prostě fantastický. Můžeme s jistotou říci, že jediný konkurenční model je GTX 260 na GT200 a je pomalejší a to je zároveň výrazně dražší. V bezpečí není ani model GTX 280, který je více než 2x dražší, ale výkon ATI HD4870 je vůči ní v úrovni 90% a v některých případech ji i dorovnává. A co více, výkon obou karet je tak vysoký, že 10FPS sem 10FPS tam nehraje žádnou roli v hratelnosti a tak můžeme skoro s jistotou říci, že model GTX 280 je za současných podmínek ve velmi složité situaci. Jsme si takřka jisti, že NVIDIA proti HD4870 nemá žádnou možnost nasadit 55nm G92 grafické jádro, jelikož je i ve vylepšené 55nm podobě, třeba i výrazně nataktované, prostě slabší než RV770 a tedy jediným, čím může RV770 a HD4870 konkurovat, je GT200, jenže to by musel model GTX260 místo 8000 - 10 000 korun, co dnes běžně stojí a je stejně nedostupný jako HD4870, stát kolem 5000 korun s DPH (to ale nikdy stát nebude), protože je slabší než HD4870, jenže je výrobě výrazně dražší. Současná situace vypadá opravdu zajímavě, považme, že HD4870 má „jen" 256bit sběrnici a „jen" 512MB paměti a GTX 260/280 nejsou ani dvojnásobné parametry (512bit sběrnice a 1GB RAM), příliš k užitku. Že je někde něco špatně, je zcela evidentní ...

hd4870-2  

  Více o RV770 se ale dozvíte až zítra v kompletní podrobné recenzi, takže jsem teď některé informace schválně zatajil :). NDA na HD4000 končí s konečnou platností v plném rozsahu zítra v 6:00 ráno, ale jako obvykle počkám, až opadne prvotní smršť recenzí po profi webech, které se rády v tomto předhánění a loví návštěvnost o 106 i když většina napíše skoro to samé a hlavně stejným (lehce nezáživným) stylem :) a vlastně ten den není nic jiného nikde ke čtení. Takže počkáme, až si profíci mezi sebou dohrají a pak se na to tady s uživatelským odstupem a nadhledem podíváme. Ještě během dnešního večera-noci pak nahodím slíbenou recenzi GTX 280, tak abychom to měli pěkně v kupě ...

PS: Ohledně dostupnosti HD4870. Všiml jsem si, že sem tam se na profi webech objevuje rádoby bombastická zpráva o tom, že HD4870 bude první dva týdny nedostupná. Autoři těchto zpráv by měli více sledovat situaci, jelikož takzvaně objevili Ameriku. Tohle tu už dávno píši v mnoha zprávách. Důvodem, proč se větší dostupnosti v obchodech v případě modelu HD4870 dočkáme až kolem 10.7.2008 je fakt, že výroba GDDR5 pamětí teprve nedávno začala a až po tom, co na ni najel i Samsung se dodávky GDDR5 zlepšily. Karta by ale měla být kolem toho 10.7. dostupná a to v celkem hojných počtech, což zase slibuje atraktivní cenu, protože nebudou žádné problémy se sháněním této karty. Takže rádoby bombastická poplašná zpráva není žádnou bombastickou zprávou, ale dávno známou věcí, která vyplívá z toho, že GDDR5 paměti jsou absolutní novinkou a HD4870 je úplně první grafickou kartou, která tuto novinku bude používat.  

ZDROJ: recenze HD4870 Expreview

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 18:46:50
avatar
to by som bo l zvedavý, ako si vedú akcie amd-ati,ale asi to čo ati zarobí, to amd stratí

dá sa to niekde zistiť ?


dd sa na tejk stoličke musel aj trikrát otočiť od šťastiam čo amd predvádza na GK
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:01:53
avatar
no moc z toho radost nemám ....proč? Když teď prodám svoji 8800GTX, kolik za ni asi dostanu ?
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:09:10
avatar
jaj nemôžeš nato hľadieť takto GTX bola super karta a oplatilo sa dať za ňu toľko, tebe sa jedine oplatí X2 a nie obyčajná 4870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:12:51
avatar
já to možná vyměním za běžnou HD4870 kvůli slušnému chlazení, perfektnímu výkonu pro HD 26" LCD a slušné spotřebě
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:21:04
avatar
Navic na co nejakou HD 4870 X2 - ta je jen marketingova, aby melo AMD nejsilnejsi kartu a pak pro desky bez Crossu, jinak je daleko lepsi dat si dve HD 4870, coz asi taky udelam...
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:24:47
avatar
"slušné spotřebě"

Počkáme na více testů, ale zatím se mě zdá, že spotřeba nebude lepší než u GTX260 a když jsem viděl ty teploty zátěži
Odkaz
tak mám obavy jestli to bude takové dělo, jak všichni říkají.
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:53:26
avatar
to sou ale udaje k padesátce ne HD 4870 (625 core)
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:57:17
avatar
sakryš ja si říkal že je to nějaký divný. Spotřeba GTX280 v idle je blízko HD4850 v idle, tak proto se obávám, že HD4870 může být na tom hůř. Jinak by totiž byla jasným favoritem, jelikož si hodlám po státnicích, která mám pozítří , koupit nový počál.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:03:15
avatar
Spotreba slusna bude, HD4850 ma spotrebu taktez velmi dobrou... vysoke teploty jsou jen proto, ze ma mizerny chladic. GT200 ma spotrebu otresnou, ale karty maj kvalitni chlazeni, tudiz proto ty nizsi teploty... to je cele to kouzlo, nic vic v tom nehledej.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4850 2008-06-25 09:02:17
avatar
ma slusnou spotrebu? Podle testu na www.cdr.cz bych zrovna tohle netvrdil a snad i NV se svym monstrem GTX280 je na tom v idle lepe. Sice mas pravdu s tim chladicem, ale spotreba ve 2D se AMD trosku nepovedla.
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 13:55:19
avatar
jj Odkaz tohoto se obávám, pokud člověk 80% času bude ve win(IDLE), tak se mu to prodraží, ale třeba to ATI popraví a v IDLE se bude karta s novýma ovladačema více podtaktovávat, nebo snad něco vymyslí.
sid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 09:06:31

1. nechci zpochybňovat ten tes, netuší, jestli je pravý a výsledky odpovídají
2. vyměnit kvůli spotřebě, no že jsi neuveřejnil i spotřebu, ta už totiž není zrovna echt dobrá
http://www.expreview.com/img/topic/hd4800/rv770power-3.png
Steinz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 23:39:11
avatar
Prodej ji co nejdriv, mne se ji vcera podarilo strelit fandovi nVidie za 5000Kc
milanbb55 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 22:21:25

no bohviečo to nie je stale sa nevedia odraziť od dna /hodnota akcii/

http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AAMD
Neznámý  2008-06-24 18:52:07

Ti vole! Tak AMD-ATI naplno zabodovalo.. To som rad, sice nepreferujem ani nVidiu, ani AMD-ATI, ale toto je proste bomba..
Dik DD za priebezne info...
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4650/4670 2008-06-24 18:54:45
avatar
Jsou nejake informace o kartach HD 4650 nebo HD 4670? Nemuzu nic najit, vsechny zpravy o nich jsou az unora/brezna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:02:46
avatar
zatím jsou v plánu nevím přesně datum, kdy by měly vyjít, ale řekl bych že ten srpen-září je reálný ...
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:54:21
avatar
myslím, že vyjdou spolu s X2 modelem, stejně jako tomu bylo s HD3 řadou
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bude aj 1GB? 2008-06-24 18:57:09

Strasne som zvedavy na 1GB verziu 4870. Dufam ze vykon zastihne aj GTX280. Neviem kto by si este v dnesnej dobe kupil "highend" (myslim cenovo).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:04:14
avatar
k čemu? 1GB paměti na GK stejně moc výkonu nedělá. hry jsou optimalizovány tak aby běžely na co nejméně grafické paměti, protože ta se stává pomalu nejdražší částí každé karty .... 512MB je pořád více než dostatečná hodnota a ještě dlouho stačit ideálně bude.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:22:20
avatar
Ale precejenom ve vysokych rozlisenich, na ktere tato karta staci, prinos bude. A nataktovana s 1GB GDDR5 si uz na GTX 280 smlsne...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 18:57:31

no je to prostě překvapení, nechci vidět výkon HD4870 X2 která bude šlapat na paty 500W GTX280 ve SLi , teď už lze říci, že pokud nVidia nemá v rukávu nějaký trumf, tak tuhle bitvu vyhrát nemůže..... a nechte si řeči o tom jak nVidia lépe prodává a má nahrabáno atd. , já to beru z pohledu nás lidí, kteří tímto žijem, tuhle generační bitvu prohrála
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:07:23

ta narazka na tych 500W asi nie je dost na mieste.. 4870X2 bude totiz na tom podobne ak nie este o nieco horsie... Odkaz ... ATI4870 ma v idle totiz spotrebu vacsiu /cca 25W/ ako GTX280 a v loade su na tom podobne... teploty na to, ze ma 2 slotovy chladic tiez nie su nic moc - 79°C v idle a cca 92-97°C v loade...

kazdopadne vykonu ma na rozdavanie... a niet pochyb, ze 4870X2 v pohode prekona GTX280...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:18:23
avatar
ty teploty a spotřeba je lehce jinde než to expreview naměřil. Spotřeba HD4850 je o 20-25W v zátěži nížší než 9800GTX a expre nám ji změřil stejnou. a Už vůbec se mi nechce věřit tomu, že by ta spotřeba byla vyšší než mají duální HD3870X2 a 9800GX2 I ty teploty jsou skutečně podivné, kde to měřili? Na sahaře v poledne? Prozradím jen, že je to sice o něco přijatelnější, ale není to to, co jsme úplně čekali, vzheldem k ceně a výkonu je to ale pořád bomba
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:46:50
avatar
Ta spotreba je opravdu divna. Vem si priklad HD4850, kterou uz testovalo strasne webu. Ta mela treba na pctuningu o 20/10W vice a na extrahardware o 20/18W vice nez 3870. Prvni udaj IDLE, druhy LOAD. Na expreview je to o 27W v IDLE a o 38W v LOADu.

Navic je dost zvlastni to, ze v IDLE nemaji obe karty stejnou spotrebu. Treba 3850 i 3870 ma prakticky stejnou spotrebu (v ramci chyby +- 5W ve vsech testech). 4870 ma o 33W vice v IDLE nez 4850. To je dost zvlastni. GDDR5 maji mit nizsi spotrebu, ne o 30W vetsi. Pochybuju, ze ATi bude mit u obou karet jinou frekvenci v IDLE.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:00:49
avatar
AMD/ATI ma pekne naslapnuto na dobre prodeje HD48xx serie, kazodpadne se tesim na zitrejsi konec NDA (recenze a recenze) a taky na GTX280 recenzi. Fandim at se dobre prodavaji.

PS: Ten slovosled a pravopis
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:58:56
avatar
me je nvidie uplně líto
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:30:54
avatar
me ani ne, myslim si ze ani neni duvod, ta si solidne nahrabala v minulosti, a sve zakazniky si vzdy najde - jeji karty se prodavaji vice nez dobre. Nejak blede bych to s ni nevidel ;)
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:02:03
avatar
NO bezva,presne na tuto kartu jsem cekal.Ta se mi bude vyborne vyjimat v HTPC v kombinaci s 780g a 40 palcovou FullHD TV...Uz se nemuzu dockat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:19:13
avatar
HD4870 do HTPC? no moc úsporné HTPC to nebude
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:24:47
avatar
A bez zmeny chlazeni ani tiche...
Madmedic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:51:51
avatar
FIlmy a bezne uzivani pojede bud na 780g nebo na minimalnich taktech karty,takze rozumna spotreba a kdyz si budu chtit neco zahrat tak to pojede naplno...Navic HTPC narozdil od bezneho pc nejede nonstop,max par hodin denne,takze ta spotreba zas tak bolet nebude...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:10:32
avatar
haluz necakal som ze 4870 prekona gtx260 a bude medzi 260 a 280.
cakal som nejak 9800=4850
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:13:08
avatar
preco mi to nejde dopisat? uz 2x som editol, a furt to mizne. skusim znova:
cakal som nejak 9800 = 4850 < 9800+ = 4870 < 260
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:13:35
avatar
a ono je to takto:9800 < 9800+ = 4850 < 260 < 4870 < 280
som zvedavy ako sa to bude dalej vyvijat na cenovom poli, bude to este zaujimave.
toto je podla mna este vacsia revolucia ako G80, pretoze toto je vykon pre smrtelnikov, nie vykon za tisice..
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:13:57
avatar
uz to mam pass, nedalo sa mi to cele odoslat, tak som to rozkuskoval...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:22:05
avatar
Pohadka o rozkuskovani postu aneb jak OmeGa na chat sral
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:25:29
avatar
premna zamna, nech mi to spoja dokopy, a zvysok zmazu, naozaj som pisal jeden debilny prispevok 3x, potom som to uz len kopcil (ze mi to nenapadlo hned).
ospravedlnovat sa nebudem, proste to neslo. posthunterov nenavidim rovnako ako ostatny, ale co som sa mal, rozkrajat?

//eXi, aj mne ide editovat, ale proste som to editol, a zostalo tam to co som odoslal prvy krat.
mozno je to firefoxom 3, musim ho preinstalovat, lebo mam s nim este ine problemy...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:15:31
avatar
No, ako som predpovedal... GTX260 je viac ako dvojnásobne väčšie jadro a ten výkon má HD4870 lepší... TO je naozaj blbá situácia pre nVidiu, a Bennie, povedz, ty, ktorý si hovoril ako nemôže ATi zarábať na svojich kartách, ako teraz zarobí nVidia na GTX260, keď je tá karta v podstate nepredajná, a cenu nemôžu ani zďaleka tak stlačiť ako môže ATi na HD4870. Isteže, nVidia má silný marketing, takže nepochybujem, že by sa tých kariet predá dosť, ale výkon HD4870 za tú cenu je naozaj viac než zaujímavý, a s jej príchodom je predaj GTX, vlastne ktorejkoľvek GTX celkom ohrozený... Snáď to AMD pôjde, a procesorová divízia AMD zas neprefláka peniaze na Phenomy...

//OmeGa - mne ide editovať... problém je u teba
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 08:37:03
avatar
Jasně že na kartách i ATI vydělává, já přece jen říkal, že na nich "nic moc nevydělá".

Ta kartička vypadá fakt luxusně, čekám na serii testů a pak se rozhodnu jestli GTX280 nebo 4870DD5. Ve světle těhle výsledků by GTX280 mohla být brzy pod 9 )))))))))

Jenom nevěřím tomu, že 4870DDR5 bude za lidovku, těch 5 tisíc v textu za GTX280.. jako joke dobrý, ale můj odhad je, že pod 7 AMD 4870DDR5 prodávat nebude. Teď krásně uvidíte, jak je AMD úplně stejně chamtivá, jako NV, pokud se ta karta vážně ukáže takhle dobrá, tak její cena bude vysoká. A promítne se to i do cen 4850, které vůbec nepůjdou dolů.

Naopak to snad doufám konečně popíchne NV, aby se začali snažit, protože ta recyklace G92 už trvá trochu moc dlouho, a s GT200 trochu ustřelili cenu, ale to dorovnají.

Pro mne je to pozitivní zpráva, doufal jsem že tahle karta bude trhač, protože kdyby ne, tak další rok v mínusu už by ATI nemuselo rozdýchat a já fakt nechci sponzorovat managementu NV každý rok nový lamba

Takže hurá ATI, chrápali jste fakt dlouho, takže teď se koukejte snažit!

Edit: jenom by mne zajímalo, co s výkonem udělá, když připojí DDR5 na GT200 na 55nm.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 08:56:34

Bennie já bych se s tebou vsadil že cena HD4870 GDDR5 kolem 6000 s dph bude zcela běžná. A pak pokud koupíš přesto GTX280 za 9000,- na což čekáš jak sám říkáš, tak jsi blázen zaplatit 2000-3000,- za 10%... možná s dalšími ovladači jen 7%. člověče to je pomalu HD 4850 do cross s HD4780


edit: jinak ted jsem koukal na test 9800GTX+ ve sli, a to je naprostá drtička ... no jsem zvědav na cenu a kdy bude na trhu, protože je to masakr, nečape se ani zdaleka CF 4850, jen škoda nutnosti SLI desky no
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 09:15:10
avatar
pokud bude kolem 6 s DPH tak je to super kauf, o tom žádná to bych za 9 GTX koupil leda by se fakt ukázalo, že CUDA je fakt krok správným směrem a stojí za tu investici. Ale to brzy zjistím i na 8x generaci tak uvidíme.

Ještě bych GTX280 neodepisoval, ta velká pamět a široká sběrnice, podívejte co to dělalo u 8800GTX. Pokud budou stagnovat grafické nároky kvůli konzolím, tak zajde na úbytě, ale pokud se rozjedou a NV se podaří protlačit i tu fyziku nebo další srandy, tak bych zase takový pesimista nebyl, bude vysoká přidaná hodnota. (btw. už mi dorazil Mass Effect - jako ta grafika mi teda tak nádherná nepřijde, spíš trochu omalovánky a hodně leštění, do COD4 nebo Crysis to má dost daleko, ale hraje se to fakt dobře, i když půlka monitoru jsou záda Sheparda a zaměřovač má přesnost hozeného krumpáče, odstřelovačka s neomezenými náboji, to je zvrhlost pro hlodavce)).

Nicméně aktuálně není kam spěchat, moje 8800GTS512 nataktěná na 800 je v podstatě GTX9800+ zřejmě včetně CUDA, takže není co řešit
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 13:44:25
avatar
Bennie:promin ale nemohu souhlasit. ATI si nemůže dovolit jít s cenou za HD 4870 nad 7k. to by pak dost lidí raději koupilo GTX 280 která bude brzy za cenu okolo 9,5-10k ...a našlo by se i více důvodu proč si to nemůže dovolit.například ATI chce obsadit 50% trhu s grafickými kartam a při vysokých cenách se ji to podaří jen stěží.dále... HD 4xxx byla vždy vyvíjena jako mainstream jádro a jeho cena je známa již delší dobu. atd atd
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 14:50:44
avatar
A v tom to právě je, pokud jsou DDR5 vážně tak drahé, a karta bude stát jenom 5 tak na tom zase tak moc nevydělají To je stále dokola to samé Prodávat co nejvíc karet za co nejvíc peněz A to jde zatím lépe NV. Není umění prodávat hodně s nízkými cenami ani neni umění prodávat málo s vysokými cenami, cílem je prodávat co nejvíc s co nejvyššími cenami. Je otázkou jestli AMD víc potřebuje peníze nebo víc potřebuje zvětšit podíl na trhu, obojí najednou je hrozně těžké.

Jasně že lepší když bude ta karta za 5 než za 7, teda pro nás, pro ATI asi ne.

Btw. DD kdes vzal těch několik stovek milionů na vývoj G200? Vždyť sám tvrdíš, že je to jenom 2xG92 (ve skutečnosti spíš G80) slepené dohromady, na to stačí trocha vteřinového lepidla ne?
G200 byl stejně asi poslední monolit, příští generace NV bude vícejádro? Asi ještě počkám, dlouho to odkládat nebudou

Všichni tvrdí, že G200 pro mainstream ani lowend určeno nebylo a použít nejde, tak buď má NV ještě něco schované a nebo zachrápali a pak ať si ATI kapsu namastí Oni to v NV rok vydrží, aspoň se poučí a přestanou se tak naparovat.

Jak psal Arg výše, ani za 9 tisíc GTX280 není dobrou koupí, možná za 8 pokud bude 4870 za 7, pokud by měl být za 5, tak GTX280 musí být za 7. Ale za půl roku může být všechno jinak.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 16:53:43

k poslednímu odstavci, jasně v tom máš pravdu, sám jsem moc zvědav kam¨se ceny nV pohnou
vsn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:16:19

taaak aspon pri angine mi neco trosku zlepsuje naladu ... nemuzu zadnou fyzickou namahu delat tzn ani hrat LFS :'( - jedinou hru kterou rozchodim a bavi me na 6600gt

diky .)
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:22:54

to je prdel tiez posledne dni trapim tu moju 6600gt ale uz sa tesim na 4850 buduci mesiac
Kebolord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těším se na test. 2008-06-24 19:16:59

Užc se nemůžu dočkat testu od DD a taky PCT, rozhodně jim věřím víc než Expreview.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:21:05
avatar
expreview jsou slušní, ale dělají chyby a to je tím že strašně spěchají, mají možnost mít věci dříve než jiní ale chtějí to rychle otestovat a vydat, kvaita recenze tím trpí ....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:57:17
avatar
nenapadne ses vyhnul hodnoceni PCT
Kebolord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 21:55:03

Nenapadne vyhnul? Mi tu hovoříme o Expreview ne o PCT. A nema cenu dal rozvadet tvoji poznamku, protoze z podobne diskuse vždy vznikne spor o to, jaký web je lepší a kde píšou bludy a který autor je zaujatý. Většinou se něco takového objeví pod každou větší recenzí nebo novinkou a nemá cenu hrát do karet rejpalům, věčně nespokojeným a hádavým lidem
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 00:31:09
avatar
Ve svem prispevku hovoris o PCT Takze pokud si o nem nehovoril, asi spatne vidis...
Recenze na vetsine webu jsou delane s beta ovladaci, nebo nedej buh s ovladaci ktere danou kartu vubec nepodporuji. Vypovidajici hodnota je pak miziva, uzivatele si stahnou aktualni ovladace, ktere jsou takrka vzdy lepsi nez ty v recenzich. Podle me by bylo idealni testovat karty tak 1 az 2 mesice po vydani, ale kdo ma vydrzet cekat tak dlouho ze? Na druhou stranu s vyberem se vyplati pockat, grafiku nekupujeme kazdy den a po odezneni prvniho narazu nakupni horecky prijemne spadnou ceny
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:17:33
avatar
Pekne cteni (ze by to bylo tim,ze 4870 nema konkurenci,tak ji DD nemusi tolik obhajovat? ) Ale zpet, HD4870 je co se tyka (nejen) vykonu,naprosto perfektni!To je ta karta,se kterou bude mit konkurence obrovske problemy.Navic jak asi pujdou taktovat GDDR5 pameti Klidne si na ni mesic pockam,protoze tohle nVidia hned tak neprebije!
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:18:37
avatar
tak toto je fakt bomba sme úplne na začiatku "nových" generácií a ATi sa mainstreamom dotiahlo na Hi-End nVidie tak to už je niečo. Nvidia sa teraz musí marketingovo hrozne snažiť aby vôbec predala nejakú kartu. Podľa mňa môže GTX260/280 hneď skončiť lebo pod cenu to nemá zmysel predávať keď je HD4870 tak výkonná karta a len blbec si kúpi GTX. A HD4870X2? tak to si myslím že bude min. rok najvýkonnejšia karta na trhu ak sa v nvidii nezbláznia a nespravia GTX280 GX2
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:51:53

citujem:
"Nvidia sa teraz musí marketingovo hrozne snažiť aby vôbec predala nejakú kartu."

no tak to sa ty neboj... nvidia si svojich "skalnych" priaznivcov istotne najde... len aby si este nebol na konci roku prekvapeny, ked sa zverejnia cisla predajnosti kariet... tvrdit dnes to, ze ati ide predavat "na tony v hypermarketoch" a nvidia si bude predavat v malom obchodiku po jednom kuse je myslim este predcasne...

ati ale urobilo velky skok dopredu - takze to sa musi uznat...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 22:32:12

avsak vacsina smrtelnikov ten skok ani nezaregistruje, ten si vsimnu ludia pohybujuci sa v IT a samozrejme IT nadsenci, ktory ale i tak tvoria mensinu z pohladu nakupnej sily takze marketing nvidie moze veselo pracovat dalej na pretlacani ich kariet do povedomia sirokej verejnosti
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Karty 2008-06-24 19:32:59

GTX si nekoupi jen blbec,ale hlavne neznali lidi,lidi co si kupuji pocitace a vybiraji jen podle jmena a nalepky a dalsi rada lidi bude ta,co ma od jakziva v PC nVidii,lidi co jsou na tomhle odkojeni maji casto problem prejit na neco jineho.Ja si pockam na konec prazdnin a pak si pujdu 4870 koupit(stejne ted neni co hrat),budou i nove ovladace coz se u ATI vetsinou rovna lepsi optimalizace pro hry a celkove vyssi vykon a navic vyrobci budou delat sve modely,takze budou jine vetracky.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:37:30
avatar
Ale pochybujem ze je vela takych ludi,co sice poculi o NV a a idu kupit komp si kupia kartu za 16 litrov (sk cena s dph) Ku 4870,je to fasa,ati to s tym 50% dobitim trhu asi fakt myslela vazne ... Len ci sa jej to podari,karta nato rozhodne ma ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 19:55:33
avatar
aby sa niečo zmenilo, musela by ati vydaž zase ešte lepšiu radu HD5xxx

než nova nvidia rada (nemam šajnu o označení) a až potom môže nastať nejaký zvrat, pretože najprv sa musí ATI udomácniť, vnuknúť do povedomia neznajúcim ľudom až potom bude mať nvidia problém, ale ati držim palce
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teplota 2008-06-24 20:08:26

Jedine coho sa bojim je ta teplota aspon v zime usetrim na kureni
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:52:51
avatar
to nieje pravda. viem ze to vyzera, ze ked ma nieco velku teplotu, tak to velmi pecie, ale nemusi to byt pravda. keby pouzili na tuto ati rovnaky chladic ako je na gtx280, tak by mala sotva 50C. treba si uvedomit, ze teplota=! (nerovna sa) vyziarenemu teplu.
vyzarovane teplo je maximalne tych 160W, ktore sa skoro 100% menia len na teplo (nemaju sa zmenit na co ine) a toto teplo sa musi odviest prec. ak sa odvadza pomaly, tak narasta teplota (teplota =! teplo) a dany kus medi sa velmi zohrieva. ked ale nahodime velky chladic, tak rovnake mnozstvo tepla odvedie prec rychlejsie, tak teplota klesne.
takze ak mas jednu 48x0 s velmi zlym chladicom, ktory ma napr v idle 90C, a velmi dobry chladic, s 50C idle, tak ti izbu vykuria rovnako rychlo. (pretoze sa zahrieva med, a nie vzduch)

vela ludi je v tomto omyle, aj ked je to logicka vec. (spotreba karty neklesne s namontovanim noveho chladica- no, klesne, ale nie o 100W, co by sa dalo vycitat z teploty)\
ako to zhrnut. zle chladenie zohreje mensie mnozstvo vzduchu na vyssiu teplotu. dobre chladenie zohreje vacsie mnozstvo vzduchu na nizsiu teplotu. vo vysledku je mnozstvo odvedeneho tepla rovnake, ale teplota rozdielna.
jester [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 20:59:53

No tak ta karta 4870 se mi teda hodne libi,jedine z ceho ma trosku strach je hlucnost toho referencniho chladice,a pak i pres ujisteni autora clanku, z te dostupnosti,proste ze karty nebudou
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 21:13:06

Upřímně řečeno je to pro mě šok. Tohle před rokem nečekali asi ani největší optimisté. Jsem rád, že jsem vrátil GTX280 zpět prodejci a nasadil svoji stařičkou 8800GTX zpět. Naopak je to Nvidia, kdo má dneska problém. Uvidíme s čím přijdou ale zatím to vypadá, že se z toho budou vzpamatovávat dlouho. Osobně se domnívám, že odpověď od Nvidie přijde až v příším roce v nové generaci, která bude muset přijít s něčím novým a né jen rozšířením stávající architektury. Opravdu je asi něco špatně, když se skoro dvojnásobné parametry oproti 8800 GTX neprosadily nějak výrazněji. Nvidia si zkrátka vydala "svoji" HD2900XT a teď musí napnout síli na zlepšení. Jako Nvidiot musím souhlasím s tím, že koupě GTX280 je naprosté vyhazování peněz ..ta karta zato nestojí. škoda.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 22:21:02

Naprosto s tebou souhlasím a jsem rád, že ač se hlásíš k nVidii, uznáš že GTX280 je vyhození peněz.
Čet jsem tvý příspěvky dlouho, o tom jak jdeš do GTX ale ted si tě docela vážím, tím žě uznáš nepovedenej výrobek svý oblíbený firmy, vrátíš a plánuješ konkurenční.

Jen víc rozumných a upřímných lidí v diskuzích !
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak tak ... 2008-06-24 23:42:07

.. jen se obavam ze to Nvidie nebude mit lehke. Totiz ona uz prvni DX10 grafika byla navrzena dost zversky. Vychazela z dost divneho navrhu. To se v dalsich generacich moc nezmenilo a stale je to to same.
Zatimco ATI peclive piluje a vylepsuje svuj pomerne dobre navrzeny modularni system.
Vysledek je prave to co dnes vidime. Peclive sestavovani a rozsrovani dobreho navrhu vedek k nizsi cene a lepsimu vysledku. Naopak snaha z akazdou cenu bytn ejlepsi bez ohledu na fakticky pokrok musi jednoho dne skoncit.
Stejne jako ntel musel doslova uprchnout od Pentia 4 (zoufaly navrh) a presel na CORE (navrh je oproti PEntiu 4 vyrazne lepsi).
Tak bude muset Nvidie uprchnout od sveho zastaraleho navrhu a prejit na neco velice podobneho tomu co dela ATI.
Kebolord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Crossfire 2008-06-24 21:44:35

Budou někdy i testy Crossfire obou karet? Je možné dát dohromady 4870 s 4850? A co CrossfireX, tam by to Crysis na Very High s vyhlazováním neběželo? Bylo by zajímavé změřit i rozdíl ve škálování výkonu mezi 38xx a 48xx.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI Winner 2008-06-24 22:28:13
avatar
V souboji dvou nastupujících generací je jasno! ATI porazila se svym mensim jadrem RV770 Nvidii a jeji G200.Kdo by to byl pred nekolika měsíci čekal?! Nvidie holt slapla vedle > velke a složité GPU náročné na výrobu není ta pravá volba. Je to to same jako mezi core2 a phenom,zatimco core slo cestou jednoduchosti spojovani 2x2jadro,tak AMD slozite vyrabelo nativni 4jadro a prohralo tu bitvu uz na začátku a bohuzel ani přechod na nižší výrobní proces a vychytání neduhů nesebere to vitězství které si právem Intel přivlastnil.Mezi ATI a Nvidií to probíhá právě ted taky - RV770 jde za vykonem cestou upravy jiz odzkoušeného a na výkonový vrchol sahá spojením dvou čipů,G200 se snaží utrhnout výkon samo což si žádá složitejší výrobu a 55nm proces ktery nasadí až postupem času už taky nezachrání ten pocit propadáku. Výkonější a přesto poražené G200.Slabší RV770 vyhrálo pro ATI bitvu. Už se těším na HD4870 - doma na něj čeká kamarád Accelero S1
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 22:24:47
avatar
ja nevim jak by chtela ATI byt na 50% trhu kdyz podle toho co jsem cetl nezvysuje vyrobu jako takovou.Ale mozna tim bylo mysleno kompletni portfolio GPU a ne jen PC. Moc pekna karta .Jinak Neco opravdu spatne byt musi kdyz i ATi od 512ky zbernice ustoupilo. Otazka je jestli by GTX kartam pomohla zmena pameti na DDR5 nebo ne.U AMD by to chtelo jeste dopilovat CPU a bylo by to uplne super. Jo a co jsem koukal do e-shopu tak GTX karty se prodavaji docela slusne, tak bych se o Nv nebal. Me jen mrzi ze karta ke ktere jsem vzhlizel ,mi neni schopna nabidnou vubec nic krom vysoke ceny za nic. A tady je karta za 5.5tisic a ma vsechno co si clovek muze prat, a navic i hreje.......... .
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S tou zbernici je to proste... 2008-06-24 23:37:37

Jelevnejsi zvednout takt a protalcit prez 256Bitu vice dat nez rozsirit a zvetsit PCB protoze je potreba 2 x tolik cesticek. Navic vic vrstev vetsi ruseni vetsi slozitost vetsi cena a defakto na vykonu se to projevi minimalne. Urcite ne jeho zdvojnasobenim.
To u taktu je to vetsi sance. Navic vyssi takt umoznuje i dalsi vylepseni.
Takze skutecne 512 bitova sbernice neni zase nutne vyhra.
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870\4850 revoluce PC souca 2008-06-24 22:32:25

Tohle je revoluce. Zlom v historii pohledu na graficke karty,cenovych relaci jednotlivych, segmentu vykonu. Ati nam dodalo produkt,ktery ma vyssi vykon nez konkurence,nizsi cenu,mensi spotrebu,potencial v ovladacich,a jednoznacne technoligicky postup. Je to jako kdyz BMW nabidne novou 7. radu za 2 miliony korun, pote Mercedes zareaguje novym CLS (nebo Eckem tj jedno ) ktery bude mit stejny velmi podobny design, bude mene zrat ale vykon motoru bude vyssi, navic bude mit novejsi technologie nez BMW a to vse za polovicni cenu nez BMW!!! Ja tedy preferuji mercedes.....a co vy?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda 2008-06-24 22:48:20
avatar
Konečně nějaký posun v železe správným směrem.
Jakápak deska pro dvě 3870ky je podle vás vhodná? Není načase provětrat trochu doporučené sestavy Honzo?
Ještě tak kdyby nějaká slušná deska podporovala 16GB RAM...
Pak by brzká budoucnost vypadala slibně: hraní ve vysokém rozlišení bez kompromisů a 64bitový Photoshop s přidělenýma támhle 12GB RAM, ať se nažere...
Už aby to bylo!
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 23:49:03
avatar
asus p5e.
tu si potom nutenym prepisanim biosu mozes modnut na Rampage formula. napriklad (su este 3 dosky s rovnakym pcb) a vlastne ziskas X48 za par drobnych (totozny chipset ako x38, len papierovo silnejsi)
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ad dostupnost 2008-06-24 23:07:29

Obe karty jsou uz v cenicich velkoobchodu. 4850 v mnozstvim nez malem a 4870 uz tam je ale pocty jeste nejsou uvedene ;-).
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-25 00:25:10

RIP Nvidia
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 00:43:12
avatar
DFi s 790GX a 2x 4870, vystaráno tak na rok dopředu. A spotřeba? No máme hybrid-crossfire. A cena taky slušná (deska stojí asi 3,6k kč, grafiky jsou ne ten výkon směšně levný.. a nVidia pláče).
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 02:37:27

Nemit radeona 3850 512MB na kterym jde zatim vše co hraju na max s velkou rezervou,tak si tu kartičku snad pořídim k narozeninám a státnicím (pokud bych je udělal) Takhle můžu jen tiše.... slint
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 08:16:31
avatar
3850 512 ešte dlho vydrží. Ale ja aj napriek tomu, že mám 3850/512 som si predsa kúpil 4850, ale žial nemám ju teraz v compe bo 80 stupňov v idle je odstrašujúcich. Hlavne v tom teple čo tu v Blave máme. Musím kúpiť nejakého chladiča, ale neviem akého. Čo by ste odporučili, lebo fakt nemám potuchy aký chladič tam šupnuť.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 14:20:13
avatar
AC Accelero S1 rev.2
na to primontovat (vlastnym sposobom, nema uchyty) 8-9cm fan, a uchladi to vsetko. na to ale musis mat volne dalsie 2 sloty pod grafikou.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 17:25:42
avatar
dik, ale nemám tam tolko volného miesta. A čo duorb od thermeltake. Uchladí to v pohode, alebo je to slabé.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 19:40:36
avatar
accelero je rovnako dlhe ako grafika, a je trochu (no dost) sirsie ako grafika. akurat sa vojde do standartnej 200mm sirokej skrine. ak nie, tak das dole iba taky jeden plast, a mas ho tam. nevojde sa ti koli pci slotu, alebo rozmerom...
duorb musi stacit, ale ten je este vacsi ako accelero (co do zabratych slotov) a chladi horsie.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 18:27:27
avatar
čiastočne mi problém s teplotou vyriešil SmartDoctor. Rozhýbal trošku vetráčik a mám teplotu okolo 60 stupňov. A karta je v idle celkom tichá, ale v 3D je už hodne počuť. Neva doriešim to po dovolenke. Idem sa slniť do chorvatska, troška relaxovť a tak. Ale ináč dikes.
sid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - když se řekne A 2008-06-25 09:11:12

taky by se mělo říct i B
netuším, jestli ty výsledky odpovídají realitě, ale DD nějak "zapoměl" uveřejnit i graf se spotřebou, který narozdíl od výkonostních výsledků zrovna nepotěší
Obrázek
halflifeman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spokojnost 2008-06-25 12:41:44

4850 a 4870 - skvele karty
ale ako tak pozeram na grafy, na co je komu FPS 130 a vyssie, ked na plynule hranie je spodna rozumna hranica cca 30 FPS, na co mi staci aj 8800GT, cize nemam dovod na upgrade... okrem Crysis co uvadzate v grafe - all settings high... utiahne vsetko...
pred pol rokom som vahal medzi 3870 a 8800GT, teraz by som jednoznacne volil 4850... 4870 zatial draha... ale 4850 - za tu cenu no nekup to
Astinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podpora pci 2008-06-25 13:51:26

Ati 4870 pojde aj na staršom pci alebo treba základnú dosku ktorá podporuje pci 2.0?
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 14:21:38
avatar
pojde aj na PCIe 16x neboj. nemusis mat pcie 2.0
Astinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 15:11:18

Tak to je dobre . Na konci leta vymením moju staru 8800 gts 320 za 4870
Astinus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 15:18:40

Ozaj to nevadí že mam chipset Nvidia?
mecky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-25 15:54:53

nie, nevadi,
len tam nerozbehas pripadne crossfire
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chladic 2008-06-25 19:09:42

Hm tak ja budu muset este prijit na to,jak namontovat chladic na tu 4870,asi koupim Arctic-Cooling Accelero SE a k tomu Turbo Module,ale este sem nikdy nedemontoval grafickou kartu,takze nvm co a jak,trosku z toho mam strach Bych potreboval najit nejaky navod s obrazkama
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 17:55:40

Na turbomodul se vybodni, dej na Accelero montážníma páskama 12cm větráček a máš po starostech. A instalace Accelera se neboj, je to brnkačka - přesně podle návodu
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vetracek 2008-06-26 18:53:44

Noo a mas nejaky vetracek k doporuceni?
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 07:46:15

Koukni sem (byť se mi EH po včerejším článku pan Jahody docela zhnusilo...):
Odkaz

Ale je to vyloženě technický odkaz s návodem, tak bych případně DDho prosil aby to nemazal, byť bych se mu až tak moc nedivil.
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poděkování 2008-06-27 08:52:51

Díky moc Davec,zase jsem v něčem o kapku moudřejší
carli226 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poradne 2008-07-09 00:42:35

Poradne tu ATI otestujte prosim - nejlepe treba v prime konfrontaci s GTX kartami NVidie.
Diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 573x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1324x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1243x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1638x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1882x
Komentářů: 2