TEST ATI HD 4850 – tvrdá rána pro NVIDIA GeForce?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 19 červen 2008
ati-ruby-ikonka  Nevyhnutelné se stalo skutečností. První recenze na HD4850 je venku a další budou jistě následovat. ATI Radeon HD 4850 skutečně poráží 9800GTX!

 

 

   Nepamatuji si takovouhle situaci při vydání grafické karty. HD4850 už je normálně v obchodech, lépe řečeno na skladech, ale oficiální prodeje začnou až 25.6. Nicméně kartu už řada běžných lidí získala a tak prostě některé redakce uveřejňují své testy. A jak to celé dopadlo?

rv770-2

 

  Francouzský server Hardware.fr tvrdí, že jádro RV770 má skutečně celkem 800 jednotek a to v uspořádání 160x5! Parametry HD4850 jsou mainstreamové dle očekávání. Jádro tiká na 625MHz a paměti jedou na 1986MHz. Na kartě se sběrnicí 256bit je celkem 512MB GDDR3 paměti. Otestována byla grafická karta PowerColor, která se drží referenčního provedení.

hd4850-foto-8

  Sever zvolil nastavení testů v rozlišení 1920x1200, tedy v nastavení 24" LCD. Má grafická karta za 4000 korun vč. DPH vůbec šanci současné hry rozběhat? Podívejme se:

testy-1

   K první várce testů netřeba cokoli dodávat. Výkon ATI HD4850 za 4000 korun s DPH v rozlišení 1920x1200 nejen dotahuje grafické karty NVIDIA 9800GTX nebo 8800GTX, ale dokonce je překonává a úplně v bezpečí sem tam není ani GTX 260 za cenu skoro 10 000 korun vč. DPH!

testy-2

  Druhá série testů potvrzuje výsledky první. Až na pár testů je HD4850, levná mainstreamová grafická karta skutečně na dohled high-end GTX 280/260 grafikám! Jak je na tom se spotřebou? Na tomto grafu se mi ale cosi nezdá. Pokud byly testy a měření dělány na stejné sestavě, nedokáži si vysvětlit, jak to, že má HD4850 vyšší spotřebu než HD3870, když má nižší TDP. HD 4850 má pořád nižší spotřebu než konkurence v podobě 9800GTX, hlavně v zátěži, ale ta spotřeba se přeci jen očekává trochu níže. Ale uvidíme, proměříme, každopádně vzhledem k výkonu je spotřeba i tak více než v pořádku :), i když ve 2D doufejme, že bude nižší než těch 25W na které to ukazuje.    

spotreba-1

   Celkově v těchto prý prvních skutečných testech HD4850 512MB poráží 9800GTX i 8800Ultra a se zapnutými optimalizacemi AA skutečně výrazně. V bezpečí rozhodně není ani model GTX 260. Pokud se tyto výsledky potvrdí i dalšími testy a ta pravděpodobnost je skutečně velmi vysoká, model HD4870 s 512MB GDDR5 se modelu GTX 260 minimálně výkonově vyrovná. Jinými slovy HD4850 512MB na základě těchto testů skutečně dodá 75% výkonu GTX 280 při 30% koncové ceně! HD4870 pak dodá nejspíše až 90% výkonu GTX 280 a pořád bude o polovinu levnější! Čím dál více se tedy začíná nabízet otázka, zda nadšení některých kolem jádra NVIDIA GT200 a grafických modelů GTX 260/280 je vůbec na místě ...  

vykon-1

  HD 4850 512MB vypadá skutečně až neskutečně :). Pakliže se výsledky potvrdí a vše nasvědčuje tomu, že to tak vypadat bude, pak můžeme směle konstatovat, že tohle asi nečekal ani největší optimista a AMD dokonale všem vytřelo zrak. Zajímavé ....

Zdroj a test: Hardware.fr

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 01:57:14
avatar
Já fakt nevěřím vlastním očím...

DD, budeš ji testovat i v rozlišení 1280x1024 s AA a AF ?? Prosím, prosím... dle mého je to ještě stále dosti používané rozlišení. Děkuju
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 02:11:31
avatar
jj standardní sada testů jako vždy dokonce ji už chci částečně zařadit do pondělního testu GTX 280 ...
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 03:35:01

Ahoj,taky se chci pripojit k prosbe o toto rozliseni!!! Hlavne s AA\AF a bez nich taky!!!! Je to nejhranejsi rozliseni!! Ja vim ze jsou vykonem vhodne na vyssi rozliseni nicmene kolik procent ze vsech lidi na nich hraje....Diky DD Uz se tesim na MEGA TEST na DD, vsechny GT200 a obe HD4xxx, taktez by jsi mohl rozsirit portfolio her. Minimalne o mass effect a treba jeste neco, tak diky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 04:15:28
avatar
asi takhle ... v nižším rozlišení bez AA/AF dnes nikdo nehraje, proč taky ... takže testovat karty bez toho? úplný nesmysl ... samozřejmě nižší rozlišení testovat budu ...

Ve vyšším jako 1920x1200 je už zase AA na nic, žádný přínos nepřináší, takže testovat nějak výrazně s ním taky nemá smysl navíc ve většině hrách zejména těch na UT3 AA vůbec není ...

samozřejmě testy proběhnou jak jste zvyklí ve třech nejpoužívanějších rozlišeních 1280/1620/1920 portfolio her je rozšířeno, neflákáme se tu
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 06:56:25
avatar
budou i testy v 1680x1050 s AA a AF?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:26:55
avatar
1600x1200 ano s AA/AF kde to ve hrách jde zapnout
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:24:39
avatar
Ty propady u AA/AF jsou minimalni, koukam ze ATI se hodne vysvihlo... ted konecne vypada ze koncepci HD grafik dotahuje do dokonalosti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:25:59
avatar
to je to přidání ROP jednotek ... když to prostě nechtěli dělat vývojáři her AA podle ATI, tak ATI posílila jádro co do hrubé síly, výsledkem je dokonce větší efektivita než mají G92 ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 14:20:38
avatar
Na to samozrejme narazim, ale to je v podstate cele to kouzlo. Uvarit to podle nejlepsiho receptu...
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:53:13
avatar
Na co chcete testy v tak malým rozlyšení? Nechapu nic, i kdyby to bylo dnes nejpoužívanější herní rozlyšení (což vůbec není) tak ti v něm bude švihat každá současná hra (ok, kromě Krysis) na XXX FPS. Na to abych poznal do které karty má smysl investovat, chci vidět testy v rozlyšení min. 1920x1200. Sakra vždyť se jedná o nejnovější karty alias "trhače asfaltu" a vy chcete testy na 17" monitor? Nechtěli byste testy i v rozlyšení 800x600?
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:17:58
avatar
Ale rozliseni 1280x1024 alias 1440x900 maji jako maximalni rozliseni 19" LCD monitory, ktere urcite nema malo lidi. Testy by se meli delat pro lidi aby si mohli porovnat vykon, ne?
Samozrejme ze dneska je asi vice aktualni rozliseni 1680x1050 (20" a 22") a nebo 1920x1200 (24" a 26").
Ale jsou lide, co si nikdy 24" nikdy nekoupi. Nemaji na to prostor, nechteji koukat z metru na 24" nebo treba 30" displej a jeste na nem hrat hry. Takze takove 1650x1050 bude vzdy aktualni.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:57:54
avatar
Aha, ok, tak si porovnávejte 210 FPS s 220 FPS. Vždyť výkon motoru v nejnovějších autech se vlastně taky přece testuje tak že ho dají mé babičce aby si s ním zajela nakoupit vedle do samošky.
krabat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 18:28:08

to je dobra demagogie. asi nejdulezitejsi faktor je minimalni fps. a ona je na svete nejaka karta, ktera ma v rozliseni 1440x900 s plnym aa&af na ultra high v crisis 200 fps? nenajdes ani takovou, co ma 50! a tohle je ta karta, co by se mohla pohybovat nekde na pomezi rozumne fps.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 12:44:42

a naco mam investovat do 9800gtx alebo 260tky, ked hram na 19ke 1024 alebo 1280 bez AA, AA nepotrebujem. Mozno 1920 je 9800gtx lepsia ako napr 9600gt, ale mna to vobec nezaujima, lebo hram 1280. A preto su take testy dobre.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:14:15
avatar
Možná špatně vidím, ale podle výsledků je 4850 s 9800GTX asi tak na stejno, v některých grafech má navrch a některých zase 9800GTX.

Například Stalker, Grid, CoH, Crysis atd. tam všude je horší než GTX. Takže cituji "poráží 9800GTX i 8800Ultra a se zapnutými optimalizacemi AA skutečně výrazně" je trochu mimo ne?
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:37:43

bez AA na úrovni 9800GTX/8800Ultra s AA o dost lepší a to vše při ceně 3300,- bez DPH, nevím, ale mě to vychází jako hodně tvrdá porážka, jako vodítko ber summary, kolem a kolem, výkon na úrovni 3870X2s AA, což každej čekal spíše od 4870 s GDDR5, přihlédnutím k rozlišení pro které je určena tj. 1680x1050-1600x1200 s AA je to nejlepší volba....samozřejmě pokud se to potvrdí a nesmíme zapomenout na ovladače, které u ATi zrají jako dobré víno (na to se ale nedá spolehnout)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:54:28
avatar
Ale já samo sdílím nadšení
Aspoň bude GTX280 stát za měsíc půlku
Ale zase bych to nepřeháněl
Karta je to nepochybně výborná, a za tu cenu obzvlášť. Ostatně 8800GTS512 a 9800GTX jdou aktuálně s cenami dost dolů také.

Ovšem nevěřím tomu, že při těchto cenách na tom AMD vydělává. Ten čip není o tolik menší než GTX 280, aby stál tolikrát méně.

Ovšem záhadou je mi, kam do těch 256mm2 narvali 800 shaderů, když na 3870 jich bylo jenom 320 na 192mm2.

Velmi doufám, že to není poslední zoufalý pokus urvat kus trhu brutálně podhodnocenými cenami, na kterých se nevydělává, protože to by nemuselo dopadnout dobře.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GX280 vs HD48xx... 2008-06-19 10:33:21
avatar
576mm2(65nm) vs 256mm2(55nm)....t.j. 125%
Konečne sa mi to podarilo vypočítať.

PS:prepočítal si to na výrobný proces(nVidia 65nm), ATi už "jede" na 55nm a ten je účinnejší-lacnejší , takže jadro ATi je lacnejšie
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:33:58
avatar
Podle DD cena jádra G200 je 125 USD tedy cca 1850 Kč a cena karty je u nás 13000 což je cca 820 USD.

U 4850 dejme tomu o 125% méně tedy 50 USD (cca 750Kč)za jádro, a karta stojí cca 4000? tedy 266 USD.

Můj skromný odhad je, že GTX280 půjde díky snižování brutální marže s cenou velmi rychle a velmi hodně dolů, až bude stát 6-7 tisíc, tak uvidíme

EDIT: 55nm výrobní proces možná je lacinější, ale uvědom si, že TSMC údajně do přestavby továren z 65nm na 55nm investovalo snad až kolem 20 miliard USD a ty se musí nejdřív zaplatit. Nemyslíš si doufám, že TSMC na tom 55nm procesu nechce vydělávat. Jasně že jádro na 55nm stojí méně než to samé na 65nm, ale aby se to vyplatilo, musí se nejdřív zaplatit přestavba továrny a pak teprve přijde marže.
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:03:44
avatar
Jenomze nemuzes brat jenom cenu jadra. Protoze GTX ma 512bit pametovou sbernici, ktera obrovskym zpusobem prodrazuje PCB, takze to jsou taky nezanedbatelny penize navic, GTX ma taky dvojnasobne mnozstvi pameti oproti 4850, takze zase si nedelej moc iluze, ze ta karta tak strasne spadne cenove dolu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:37:50
avatar
Samozřejmě to byl jenom velmi velmi hrubý příměr pro ilustraci Existovaly i mnohem starší karty s 1GB ram a nestály 10000. Ostatně karty s 256MB stojí dneska cca 4-500, takže ta paměť bude za babku. Dneska stojí ostatně paměti podstatně méně a při množství, které ATI/NV odebírají jsou ty ceny pod srovnatelnými cenami za DDR2 moduly, takže giga paměti na kartě stojí dle mého odhadu tak dvě tři stovky.

2900XT měla také 512b sběrnici, a nebyla vyráběná na 65nm ale na 80nm a šlo to. Mimochodem co že je na té sběrnici tak drahého? ty plíšky do PCI-E slotu nebo těch pár mikrogramů zlata na vyleptané dráhy v boardu? Podle mne na té sběrnici je nejdražší právě ten 512b čip

Samozřejmě, že výrobní náklady na GTX budou podstatně vyšší, řekněme dvojnásobné. Ale pořád je to hluboko pod momentální cenou, která je velmi vytažená. Navíc je to stále viceméně staré dobré G92 jak se všude dočítám
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:22:58

Tak cip je jedna vec. Ten je u GTX 280 hodne drahy. Neni to jenom o tom, kolik jich vypadne z wafferu, ale i o zmetkovitosti a ta zmetkovitost bude u GTX 280 mnohem vyssi. Srovnani s R600 neni zrovna na miste, protoze i R600 z Radeonu HD2900XT bylo porad o dost mensi, melo da se rict jen 480mm.
Drahe jsou ale i soucastky okolo. Pro 512bit sbernici potrebujes PCB slozene z mnohem vice vrstev a prave ten pocet vrstev je to, co dela cenu da se rict cely karty. Je to uplne stejne jako s cipy.
Mnozstvi pametovych cipu taky do ceny promluvi, zvlast kdyz se v pripade GTX 280 jedna prakticky o GDDR3 cipy dohnane na limit frekvencnich moznosti, zatimco 4850ka pouziva dnes jiz bezne 1ns cipy.
Dalsi vec je chladic, to dvouslotovy monstrum na GTX 280 od Coolermasteru zarucene nebude levna zalezitost.
Na cene se pak podepisi treba i napajeci obvody a s nimi pridruzene soucastky, protoze napajet kartu s 240W spotrebou je neco jineho, tech 100W navic oproti beznym kartam musi pres neco protect a musi byt nejakym zpusobem usmerneno.
Ono tech faktoru je hodne a rozhodne to neni jenom velikost jadra. PCB dela na cene hodne a nejsou to plisky a pak medenych dratku, ale sakra slozity plosny spoj, ktery jde cenove sakra nahoru s kazdou dalsi vrstvou.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 15:12:39

Naprostý souhlas, ještě že jsem si to přečetl než jsem na Benniho reagoval.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:21:35
avatar
No taky musis vzit ze cim vetsi mas cip, tak tim vice mas pravdepodobnost, ze bude nepouzitelnej. Zvlast na okraji. To je treba problem okolo 3jadrovych Phenomu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:23:24
avatar
Jistě, to přece DD zakalkuloval do té 125 USD výrobní ceny.

http://www.ddworld.cz/graficke-karty-gpu/nvidia-preslapuje-na-miste
-gt200-se-moc-nevyplati-3.html
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 14:51:36
avatar
Bennie, nepřeháněj s těma 20 miliardama dolarů. To je 300 miliard korun a to je dost nesmysl. To jsou tři Temelíny. Nebo aspoň nahoď nějakej věrohodnej odkaz když už nic.
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:44:11
avatar
presneji je to 276mm^2, nekdo to prve spatne odhadl a uz se to nese
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Podhodnocené ceny 2008-06-19 11:29:36
avatar
"Velmi doufám, že to není poslední zoufalý pokus urvat kus trhu brutálně podhodnocenými cenami, na kterých se nevydělává"

Ale klidně ať dělají zoufalé pokusy tímto způsobem! :-)
Nebo snad chceš naznačit, že je to nefér vůči NVidii a že by ty karty měly proto stát a MY PLATIT VÍC, aby to bylo fér vůči NVIDII, protože ona je jinak moc drahá, fňuk, fňuk?
To mi připomíná fňukání fotbalisty Poláka, který jako hlavní problém naší prohry s Tureckem viděl nepísknutý faul na sebe...
Nebo to myslíš tak, že by to jako zoufalý pokus "nemuselo dopadnout dobře", že se touto "cenovou sebevraždou" A/A vyšťaví a pak zkrachuje? Tož toho bych se já nebál, že to nemají ogaři spočítané...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:42:19
avatar
Přesně toho se bojím, že to ATI už nerozdýchá a NV nás pak oholí na kost. S NV vážně nesoucítím, ty jejich ceny to je nehorázné, jsou to vydřiduší, a jsou takový, protože zřejmě můžou
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:24:18
avatar
Nevim čoveče, mám takovou představu, že A/A stejně jako NVidia je v rukou tvrdých byznysmenů, kteří v zájmu zisku myslí aspoň dva tahy dopředu... Možná A/A postupuje ve stylu hypermarketů "houska za třicet haléřů", kdy si koupíš pár housek za neuvěřitelně nízkou (a dotovanou) cenu, ale přitom, když už jsi tam, utratíš dva litry za zboží, které už je ziskové... Kdo ví, nakolik je skutečně rozdíl v ceně u nových videokaret v řádu pár tisíc skutečně zásadní z hlediska finančních výsledků CELÉHO A/A...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:37:16
avatar
To je samozřejmě klidně možné, akorát že NV je asi 3,5 miliardy v plusu a AMD/ATI je asi 6 miliard v mínusu
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:06:54

Nene, vidis dobre
To se zase nekdo nechal unest na vlne euforie

Jinak, nic proti, karta vypada dobre, konecne konkurence a ceny se zase pohnou smerem dolu.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GeForce 9800 GTX na 55nm 2008-06-19 10:31:14

Ještě bych nad ATI nejásal, důvod je GeForce 9800 GTX na 55nm. Bude asi výkonější a cena o něco málo vyšší cca 500,-
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2008-06-19 01:58:38
avatar
No to jsou velmi velmi dobré zprávy.....a až tu mezi námi bude 4870 tak nám vypadnou oči z důlků ......do toho AMD do toho...... a bij a bij a bij nVidiu do hlavy.......
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 02:12:14
avatar
ale no tak, klid ... nejde o značky, ale o grafiky samotné ... značka pokud vím žádný výkon nepřidá ...
Spirit_Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:05:31
avatar
Jakto ze ne, jsou lidi(fanatici a jedno z jaky strany) ktery maj vzdycky u milovany karty lepsi vysledky nez zbytek sveta )
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 06:52:34

Podla mna to NVIDIA ani nepociti, že je slabšia v strednej triede, jednoducho vyrobne kapacity ATI nedokažu pokriť poptavku, ako to bolo s 8800GT, už dnes sa da kupiť 8800GT za 2800Kč a high-end GTX280 ostava NVIDII.
ATI poraža cena vykon spotreba 48X0 karty 8800GTS 9800GTX
NVIDIA GTX200 poraža 3870
ale tiež NVIDIE 9600 a 8800GT poražaju cena vykon 3850 s 3870
Takže ATI jednu bitvu vyhralo ale vojnu ešte nie.
Aby vyhralo vojnu potrebuje ešte 4870X2 a klesnuť s cenou 3870 pod 2400Kč
Bangla [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-24 22:25:51

Na to si prisel kde ze 9600 a 8800 porazeji cena\vykon 3850 a 3870!!!
TO je uplne blbe lol. JE to presne naopak!!!! Ati ma ted vsechny karty na trhu lepsi pomer cena\vykon. Snad jen HD3870X2 v danem segmentu nema. Za to castecne mohou i nove HD4xxx karty. Tyto karty udelaly prulom v cenach grafik jaky tady jeste nebyl a tohle je jedna z nejvetsich udalost graficke historie. Ati nabidlo produkty,o kterych jsme ani nesnili....Srovnam to s BMW, muzes si 7kovou radu poridit za 2 MEGA, ale pokud vyjde MERCEDES v nejvyssi tride za polovicni cenu,protoze inzenyri vymysleli stroje,ktere naklady snizi na polovinu,snizi spotrebu aniz by se snizil vykon,z nuly na 100 to daji stejne obe auta,a obe budou velmi podobna designem tak si koupis jednoznacne Medo. O tom je dnesni situace Ati\nVidia. Ja osobne preferuji mercedes
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:12:02
avatar
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - apokalypsa 2008-06-19 02:12:33
avatar
a toho dne dožene ati nvidii při mnohem nižší ceně. Moře vystoupí z břehů a 4 jezdcové apokalypsy sestoupí na zemi. Jan 24,18
svět se obrací naruby. ted už si nemůžeme být jistí ničím. Bojím se domyslet co se může stát příště
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 02:14:27
avatar
Linux porazí Vistu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 03:48:46
avatar
A CorelDraw Illustrator...
quarterback [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 14:10:51
avatar
sorry ale Jan má jenom 21 kapitol
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sorry 2008-06-19 15:04:33
avatar
ma 21 kanonizovaných kapitol ;)
Neznámý  2008-06-19 04:17:46

Hoši Děkujem..by znělo stadionem....Je vidět,že změny v jádře odstranily poslední slabinu v AA a ještě navrch ve vysokým rozlišení.Takže v nižším se to snad ani nepozná.To nemá kaz
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 06:59:12
avatar
No ještě nedávno jsem čekal až vyjde 4870, ale pokud bude výkon 4850 opravdu takový tak mi asi bude stačit i ona......
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Paráda 2008-06-19 07:55:59
avatar
Vůbec jsem nečekal po celkem výrazném zklamání z čipu GT200, že ATi nepotká něco podobného. A ono to přitom dopadlo úplně naopak, tzv výborný výkon za neuvěřitelnou cenu A to tu stále mluvíme jen o 4850, co bude až přijde 4870, která má být cca o 25% silnější?

Jediné čeho se obávám a co mě dozajista mrzí je to, že ATi nebude podle mého schopná tyto karty ve velkém proti nVidii prosadit, neboť poslední roky zrovna neovládá marketingové umění A lidi jak známo jsou ovce, které jdou za tím co jim kdo slíbí bez ohledu na pravdivou situaci.

PS: Možná by se ATi hodil do týmu Horst Fuchs
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:32:05
avatar
Kdyby výrobky AMD prodával Horst tak je maj i naše babičky a ani nevědí proč Jinak doufám že se v AMD už proberou a s tim marketingem něco udělaj
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:33:01

, dobrej JOKE
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:53:12
avatar
a co pak az prijde HD4870 X2?
uNcl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:02:54

Prosím vás, mám jeden dotaz. Uvažuji, pokud bude 4850 stát za to, že vyměním svoji starší X1950pro.
Mám ale trochu strach, aby my stačil zdroj 400W Fortron. Na 12V větvi má 18A a ty větvě má dvě.
moje sestava: Atlon X2 5200+EE, 2048MB ram, 1x 320GB HDD, 1x DVD vypalovačka, uvažuji, že dokoupím ještě jeden HDD asi 750GB.
dík za odpovědi.
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:35:22
avatar
Tak to bych vzal asi místo HDD ještě pro jistotu pořádný zdroj. 400W ač je to Fortron tak mi příjde sakra málo. Navíc když se podíváš sem do grafu tak (pokud je skutečně reálný) tak by ti zdroj v plném zatížení grafiky stačil sotva na ni samotnou.
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ehm 2008-06-19 08:46:17
avatar
Tak na 100% ukazuje ten graf spotřebu celé sestavy, to by chtělo více přemýšlet, myslíš že hd3870 žere v zátěži 320w?
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:53:58
avatar
Aha xD Sry...Máš pravdu... Po ránu mi to nějak nemyslí... Tak vtom případě by pokud použili v testu nějakou hodně výkonnou sestavu tak by mu mohl i ten 400W stačit...Ale i tak bych si nechal zálohu na silnější zdroj. Každopádně do budoucna se bude hodit.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zdroj 400W. 2008-06-19 09:31:24
avatar
Malo by ti to stačiť, máš CPU X2 EE(65W), ja mam Athlon 64 s.939(89W) ten má určite vyššiu spotrebu+HD3850 a 350W zdroj Fortron a beží to v pohode . Aj keď podľa posledných info bude mat HD4850 vyššiu spotrebu(ako HD3850) nižšia spotreba u CPU(65 vs 89W) to "dorovná" a môže to fungovať.
uNcl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:13:46

Dím moc všem za odpovědi.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:08:25
avatar
No ja si počkám na karty s GDDR5, nakolko fallout 3 vychádza až okolo oktobra a Mafia 2 až dlho po ňom, tak sa nemám kde ponáhlaď...GDDR5 pamäte by mali zraziť spotrebu v 2D režime a o to mi ide hlavne...najsť dobrého partáka môjmu athlonu 3800+ (35w)... ale tým čo si ju kúpia onedlho už teraz ticho závidím, ale teším sa snimi.... A mimochodom teším sa na výsledky 4870X2 a to bude ten pravý "trhač betonu"....nVidia promine
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:16:52
avatar
No len aby ten partak pre tvoj procak nebol prilis velke susto
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava 2008-06-19 23:43:25
avatar
myslím že bude stačiť, ale musím opraviť ja má athlon X2 3800+ EE SFF, ....moja chyba...ospravedlnujem sa
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 08:49:44
avatar
Tak to vyzera,ze z tym obsadenim trhu mala AMD-ATi mozno pravdu,len reklamu na ich kartu do kazdej predajne
Smidak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 09:28:42
avatar
No, sice jsem si asi před 4 měsíci koupil HD3870 (teď vidim, jaký to byl krátkozraký tah) za nějakých 3300,- s DPH, ale když vidim ty výsledky, tak jí teď klidně někde střelím za pár šlupek a vrhnu se do obchodu pro HD4850 Za ty peníze vypadá fakt luxusně!
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD38xx vs HD48xx... 2008-06-19 10:29:25
avatar
A neuvažoval si o nákupe dosky s CF(CrossFire)
Načo predávať , je som tiež pred pol rokom kúpil HD3850 256MB(4900,-Sk s DPH) a teraz cena cca 2700,-Sk s DPH je na zaplakanie. Keď tak si kúpim dosku s CF+HD48xx a mam vystaráno

PS:tak v tvojom prípade je asi finančne zaujímavejší odpredaj(VGA), tu P35 asi nemáš dlho...
PS II:keby sa ti podarilo predať MB(tam cena neklesla ako u VGA)mohol by si získať viac(výkon CF)
Smidak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:22:43
avatar
No, tu desku mám zhruba od prosince a jsem s ní maximálně spokojenej (jak se značkou, tak s P35), takže prodávat jí moc nechci. Jednodušší mi přijde někde tu grafiku prodat třeba 2000 a koupit si HD4850.
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:03:57

karta je to urcite zaujimava, ale nie pre majitelov 8800 a vyssich serii.
BTW, skoda, ze vychadza v lete, lebo v zime by sme ju mohli pouzivat na kurenie - aspon podla zahranicnych testov dosahuje v IDLE okolo 60 stupnov (u niektorych vyrobcov dokonca skoro 70!)
o obsadeni 50% trhu moze ATI len snivat...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:38:17
avatar
A prečo nie?
Já mám 8800GT od Gainwardu, krásnou a relativně tichou kartu, jsem s ní maximálně spokojen, protože používám rozl. 1600x1200, ale spotřeba ve 2D je důvodem, proč s velkou pravděpodobností mého "gainwa" prodám, něco přihodím a půjdu do asi 4870.
Nejen výkon je určujícím parametrem při volbě karty...
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:36:59

spotreba v idle JE na úrovni 8800GT!!!
ináč , gainward mám aj ja (viď profil), ale táto ATIna ma nedonúti na upgrade...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:55:38
avatar
Hmmm.
Spotřeba 8800GT v idle je 10W?
Nebo kolik vlastně? Všude jsou spotřeby sestav, ale karta samotná?
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 15:19:42

jestli vám do toho můžu kecat, tak podle všeho ani v cat. 8.6 nefunguje PowerPlay pro sérii 4800 a karta se neumí podtaktovat a použít svoje šetřící fíčurky... takže asi tak
krabat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotreba & teplota 2008-06-19 18:40:59

tenhle faktor me u ty karty fakt mrzi. kupuji si jen pasivne chlazene karty a doufal, ze budu moc jit i do tyhle, ale tohle uz se jen tezko uchladi... :-(
Black_Arrow_CZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NDA končí dnes /nVIDIA 9800GTX 2008-06-19 10:20:22

cituji z PCT:

ATi uspíšila uvedení nových Radeonů o několik dní, úderem dnešní půlnoci končí embargo na recenze. Ptáte se proč? Nvidia totiž vytáhla svůj další trumf ... proti Radeonům HD4800. GeForce 9800 GTX na 55nm ...



Původně se nové Radeony měly objevit až příští středu. Vzhledem k výkonu HD4850 (s novými drivery Catalyst 8.6 je výkon velmi vysoký) ale NVIDIA musela snížit své ceny stávajících GeForce 9800 GTX, protože se na ní Radeon velmi dotáhl. Obě karty budou tedy za cenu kolem 4000Kč. Jako odpověď ale přichází dosud tajená karta NVIDIE (předpovídal jsem ji v recenzi GTX 280).

Jde o GeForce 9800 GTX Plus, která je vyrobená na 55nm postupu a má velmi vysoké pracovní frekvence. Tato karta je o 25 procent výkonnější než Radeon HD4850 při jen o 500Kč vyšší ceně. Jak dopadne souboj Radeonu HD4850 s touto novou GeForce se dozvíte již brzy, karta právě dorazila do redakce.

...

Tak sem teda zvědav, co na tom bude pravdy. Jinak, jak jsem již psal 4850 je velmi dobrá karta.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:29:31
avatar
No tak to je teda hlína ) Muhehe )

EDIT: řekl bych že 9800GTX Plus bude 4870 killer. To nevypadá pro Ati zrovna dobře. Panika začíná, NDA se ruší a DDR5 nejsou a nejsou a RV770 hned tak nebude.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:43:55
avatar
hehe game on a jak je to najednou jednoduchý přišla dobrá konkurence, všichni kašlou na marže a zákazník, aby koukal pod nohy, jestli nešlape po cenách
Dáme gola, dáme
tecko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a co potom s GTX260? 2008-06-19 10:53:35
avatar
Ak bude o 25% silnejsia ako 4850-ka, tak potom podla tohoto testu cca. 125 bez AA/96 s AA sa zaradi pred GTX260 za cenu o dost nizsiu, GTX260 sa stane nepredajna ....
Spirit_Crusader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:12:21
avatar
Tak nejak, proste obr zase zapomnel carku a bude z toho nakonec 2,5% .)) Jinak by nvidia plivala na svoje karty...
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:30:52

Bennie: Ale notak, nesmis verit vsemu co ctes od nekterych pomatencu;-)

9800GTX Plus nemuze byt o 25% vykonejsi nez 9800GTX. NV proste nemuze takhle brutalne strelit do vlastnich rad, navic prave vydane generace karet.

Cena o 500Kc vyssi nez 4850 a vykon na urovni GTX 260? Kdo si potom koupi GTX260? Nebo myslis, ze je Nvidia nechce prodavat kdyz okolo 3/4 nove vyrobenych jader je prave pouzitelnych na 260?

P.S. Spolehej se trochu vic na svuj usudek;-) Takhle si nechat podstrkovat lzi
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:45:54
avatar
Srovnáváš nesrovnatelné... 9800GTX má v aktuálních hrách a rozlišeních takový výkon .. GTX280/260 je asi jako 8800GTX, čím větší zátěž, tím větší relativní výkon.. stačí se podívat na ty testy.. v nižších rozlišeních o 50-80% nad 9800GTX ale s rostoucím rozlišením se trhá a triumfuje v rozlišení, kde ostatní už nestíhají. Potenciál do budoucna je úplně někde jinde. Ta karta teprve vyzraje Podívej se na lidi co mají 8800GTX jak ta karta diky brutálnímu naddimenzování sběrnice a paměti dneska je? v podstatě na úrovni 4850. A to je dva roky stará.. skoro z pravěku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:50:06
avatar
ehm .... chlape je to sice hezké co píšeš, ale nezapomínej že od vydání G80 8800GTX se vlastně celý grafickcý trh moc nezměnil, potřeba výkonu nenarostla ... navíc zkus vzít úvahu jednu věc ... 8800GTX byla vydána jako čistokrevný hihg end za 16 000 korun! HD4850 je vydána hned jako nižší mainstream za 4000 korun a se stejným výkon při polovičních specifikacích a nižší spotřebou ....

navíc tvrdit o 8800GTX že je z pravěku (jako majitel se cítím pohoršen ;) ), to samé tedy tvrdíš i o 9800GTX+? ta je totiž naproto stejné architektury a dokonce v některých parametrech je i horší než 8800gtx ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:05:50
avatar
V tom s tebou souhlasím. GTX 280 je marketingová vějička, a hlavní prachy se budou honit mezi 4870/50 a GTX9800 Plus.

Architekturu G200 teprve budoucnost čeká, zejména až přijde 55nm G200b. Ale jak už je ostatně zvykem, fáma GTX280 bude prodávat horší modely od stejné firmy) Na nejvýkonnějším řešení je založený marketing NV celou dobu. Jsem zvědavý jak se poperou s 4870x2, ale řekl bych že 9800PlusGX2 ji bude slušnou konkurencí.

Klasická úvaha GTX280 je nejlepší, tak si koupím stejnou značku, ale nemám dost peněz, tak si koupím horší Soudím podle sebe, já za 8800GTX těch 16 nedal, ale za 7 a něco jsem si 8800GTS320 koupil a spokojenost byla (budiž jí země lehká .

Jako majiteli 8800GTX se ti samo omlouvám To ze mne mluví závist, že jsem tehdy škudlil ))) Tvrdím to o GTX 280, to je následovník 8800GTX. 9800GTX ani 9800GTX+ mezi ně nepatří, to je 256b mainstream.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OBR.... 2008-06-19 11:07:41
avatar
Citace:
karta je o 25 procent výkonnejší než Radeon HD4850 při jen o 500Kč vyšší ceně

Hmmm, tak ako kukám tak kukám....cena HD4850 je pod 5000,-Sk s DPH a cena "old" 9800GTX je 7380,-SK s DPH.
Nedúfam v to, že by ju nVidia vedela zosekať na cenu 5500,-Sk(-1880,-Sk len 55nm)
8800GT by sa stala nepredajnou za tie dnešné ceny , ale 800GT za 3000,-Sk...to už by bolo iné kaffe....LowEnd
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2008-06-19 13:36:12

ATi uspíšila uvedení nových Radeonů o několik dní, úderem dnešní půlnoci končí embargo na recenze. Ptáte se proč? Nvidia totiž vytáhla svůj další trumf ... proti Radeonům HD4800. GeForce 9800 GTX na 55nm ... GeForce 9800 GTX Plus, která je vyrobená na 55nm postupu a má velmi vysoké pracovní frekvence. Tato karta je o 25 procent výkonnější než Radeon HD4850 při jen o 500Kč vyšší ceně. Bylo by to super kdyby to nepsal jisty clovek co se vetsinou plete a asi si i snad vymysli. Takže to mužou byt co se rozdilu vykonu tyce tak do 10%.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:54:38
avatar
A asi ste si nevsimli kdo pisal ten prispevok Nechcem nikoho kritizovat,ale weby o PC sledujem uz dlho a viem ako to chodi na danej stranke ... Aj GTX280 mala mat o 50% vyssi vykon ako GX2 a nema ... Ja si radcej pockam na DD a uvidim co bude ta 9800GTX plus zac,ak bude fakt taka dobra ,bude to zaujimave,hlavne rozhodnut sa ci 4850 alebo 98GTX plus ... DD informuj nas uz o tejto karte plz
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:58:42

Nemuze o ni informovat, kdyz o ni nema ani paru Jinak uz je to i na Fudzille. Puvodne jsem o novych ATI uvazoval, ale vypada to opet na nVidii. HD 4850 s teplotami v idle blizicimi se 100 stupnum fakt nemusim.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:12:21

původní zdroj o 25% navíc nepíše.... asi OBRův odhad... jako 50% nad GX2, ale trochu jsem tušil, že nVidia neřekal poslední slovo, stačí se podívat na G94 a musí být všem nad slunce jasný, jaký potenciál má starší generace.... nakonec ale 9800GTX plus by mohl být spíše GTX260 killer než cokoli jiného

A jinak kvůli těm teplotám... trošku hnidopišství, ale nic ve zlym
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:42:35

To neni hnidopisstvi, ja jsem si tu kartu opravdu chtel koupit, ale tohle je pro me naprosto neprijatelne. Ustredni topeni uz doma mam. Jeste pockam co vymysli vyrobci a jestli budou nejake alternativni chladice a taky co predvede HD4870.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:17:51
avatar
9800GTX+ má být cca o 150 až 200MHz rychlejší než standardní 9800GTX, z čehož patrně pan Obr. odhadl těch 25 %. Což zase až taková fabulace není.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:21:49
avatar
Odkial vies ze nema ani paru ?? Uz by som fakt cel aby ste ma tu poniektory naucili tym telepatickym schopnostiam,alebo je to vrodene ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:33:55
avatar
Píšeš jako bys byl jeho brácha a měli jste společný pokoj Alespoň, že někdo má páru že?
Idle 100 stupnu? Kdes to vzal prosim te?
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:37:09

Rozumis psanemu textu? Asi ne. Napsal jsem "blizici se". A staci se podivat vsude po internetu a dozvis se jak je karta brutalne zhava i v idle.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:00:23
avatar
blizici se 100 znamena 50-60?
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:18:22
avatar
Bohuzel trochu vice, 60 az 70. Ale s Accelerem ma 40 stupnu a je neslysna tak neni co resit... Jinak za ty teploty NEMUZE TOPICI KARTA ALE ATI, KTERA SCHVALNE NASTAVILA NIZKE OTACKY, ABY NEBYLA HLUCNA A KAZDY KOMU TY TEPLOTY VADI, SI MUZE OTACKY ZVEDNOUT NEBO DAT JINY CHLADIC. A HD 4870 S DVOUSLOTAKEM UZ TAK ZHAVA NEBUDE...
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:36:26

nech sa paci...
Odkaz
hornster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 10:58:39
avatar
To jsem nečekal, že bude šlapat na paty GeForce 9800 GTX a občas dokonce na GTX 260. Možná, že bych si už konečně mohl koupit novou grafiku - těch trhaných 800x600 v nových hrách se mi přece jenom už moc nelíbí
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super 2008-06-19 11:18:52
avatar
Tak to me opravdu potesilo s tou 9800 GTX plus. Diky tomu by mohla jit 4850 jeste vic s cenou dolu kvuli konkurenci. Tak se mi to opravdu libi poradna cenova valka Skoda jen ze to pise obr, kterej je zas dost zelenej a jeho odhady sou dost mimo. Tipuju ze to bude tak do 10%.
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:31:21
avatar
Jenže pokud bude 9800GTX plus do 5000,- a výkonově bude ztrácet na drahou GTX260 10% a na GTX280 30%, tak si nVidia sama pohřbí svůj high-end ...Toť můj názor.
matej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AAxAF 2008-06-19 11:33:10
avatar
taky dobrej hlod

jinak je uz ted jasne ze v 1280x1024 i s AA,AF bude karta mit 80-200fps podle hry coz bohate staci i kdejakymu sedlakovy s sedym zakalem
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:37:59

no zatial to vyzera ze sa tu 4850 skutocne oplati kupit ale zaujimalo by ma za
1) chcel by som si kupit MB AMD 780 aby som mohol pouzivat hybrid CF (predpokladam, ze len MB s hybrid CF umoznuju vypinanie grafiky v 2D alebo sa milim?) a v ageme maju 2 obe od Asusu a to ASUS M3A78 EH a ASUS M3A H HDMI mohli by ste mi prezradit aky je medzinimi rozdiel okrem toho ze pri jednej sa uvadza 256MB integrovanej VGA a u tej druhej sa VGA neuvadza znamenato ze ju nema?
2) na konkurencnom vebe som videl dnes nove info o tom ze nvidia chysta proti HD 48xx 9800GTX plus ktora bude stat priblizne rovnako ako HD 4850 avsak tvrdia ze bude mat o 25% viac vykonu, podla mna je to len praca marketingu nvidie co si o tom myslite vy?
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 11:40:17
avatar
No za ty prachy , neber to. Ja se tesil na GTX 280ku jak na vanoce a ono to dopadlo tak ze vanoce maji cerveni.Rozhodne je AMD k cemu gratulovat. Jen pro me se nic nemeni a zustanu na 8800GT SLI jelikoz jakakoliv zmena by byla neefektivni.
Jo jo za ctyri tisice pekny pekny ...........
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:22:48
avatar
jj výměnit 8800GT v SLI je vážně nesmysl výkonově jsou občas i lepší než GTX 280 a CrossFoe HD4850 je na tom podobně ...
krokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:23:40

Souhlas. Projel jsem několik stránek a byl jsem hodně překvapen výkonem a výsledky a to používám léta nVidii. Narazil jsem i na testy v Crossfire a v testech poráží jak X2(ATI i nVidia), tak se dotahuje i na GTX 280. Já jsem uvažoval, že bych šel do 9800GTX(nyní mám 8800GTS), ale po tomhle? Nevím, nevím... Možná bude dobré si počkat ještě na 4870.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 12:11:10
avatar
Tak ona 3870na 9800GTX zas tolik neztracela, a to stoji 3 litry 4850 neni nijak prevratne rychlejsi nez 3870 s AA je to o 50%, bez nej mene. Docela by me zajimalo, jak je to s pretaktovanim, teoreticky by slo dostat se na porametry jadra jako ma 4870 a to uz by bylo zajimave Na druhou stranu i docela zbytecne
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 13:02:13
avatar
taktovani grafik ktere se az tolik moc nepraktiku narozdil od vsudypraktikovaneho taktova CPU ma na FPS vliv skoro (98%) vliv, takze se to urcite vyplati... monza bych to zkusil ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:43:38
avatar
To je jasne, ze pretaktovanim GPU ziskas vic nez CPU (teda jen ve hrach), ja myslel to ze 4850 je na soucasne hry vykona az dost
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SPOTREBA 2008-06-19 15:14:00
avatar
Troufnu si tvrdit, ze tak vysoka spotreba je zpusobena velmi vysokou teplotou karty, kdyby se na ni dalu ucinne chlazeni nebo dal vetracek na 100% tak bude zrat mene nez HD 3870...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:43:10
avatar
Hmm to pochybujem,aj moja MSI 8800GT ma dost vysoke teploty v zatazi a v testoch proti referencnej nezerie o nic viac (5-10W je fakt nic)
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:49:22

a mame tu prve predrecenzie: single(Odkaz), a CF(Odkaz, Odkaz)...
..a uz sa aj rozbehli prve predaje..vo svedsku 4850 vyjde 279$...na 4000 s DPH nevyzera
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 15:56:53
avatar
ne že bych chtěl dělat reklamu ale sleduj: Odkaz ... dá se sehnat za 3700-3900 vč DPH skladem
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 16:10:41

s tým súhlasím, takých predajcov je aj na SVK niekoľko - t.j. majú skladom, aj cena je daná, len kúpiť sa nedá
dúfam, že cena sa hore neposunie (aj keď skúsenosť nás učí inak)
celkom sa to dnes zamotalo, čo
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 18:28:48

mohol by si sem prosimta dat nejake linky na slovenske obchody kde uz maju v ponuke 4850 aj s cenami pretoze ja sa divam len do agemu to je jediny kde si mozem pozriet aj ceny ak mas ine pls hod sem odkazy
Lester [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800 2008-06-19 17:07:02
avatar
Nechci byt rejpal ale:

Citace:
K první várce testů netřeba cokoli dodávat. Výkon ATI HD4850 za 4000 korun s DPH v rozlišení 1920x1200 nejen dotahuje grafické karty NVIDIA 9800GTX nebo 8800GTX


Ja jsem teda v grafech 8800GTX nenasel. Je tam jen 8800 Ultra.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 17:48:43
avatar
Tvrdá rána? Ani moc ne. 9800GTX byla cenově posunuta na 199$, což je kupodivu stejná cena jako má HD4850. HD4850 je někde slabší, jinde silnější, přeci jen se však dá říci, že je převážně silnější, než 9800GTX. Ale ne o moc a to z ní nedělá těžkou ránu pro nVidiu.

A důležitý faktor - na HD4850 je silná potřeba kupovat Accelero, kdežto 9800GTX si se svým parádním dvouslotovým chladičem potichu vystačí.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 9800GTX za 4t. kde ??? 2008-06-19 23:46:17

Aha, no a kde ze ty 9800GTX maji za 199$ tedy do 4000,- ? HD4850 uz jde sehnat a ceny jsou do 4000,- Takže tak. Na tobě je jasně vidět, za jaké mužstvo hraješ. Typ co nepřizná, že soupeř je lepší ani když svítí na ukazateli skore 4-0. I tak argumentuje tisici a jednou veci... Když karta stojí 6t a vice a najednou musí slevnit na cca 4t tak to rána je. Navíc pokud neco s nizkou cenou prakticky prekonava karty o tretinu drazsi uz to musi byt znat. Kdyby je to nebolelo nechaji cenu nad 6t a veri ze se bude prodavat takto ji museji snizit aby byli konkurenceschopni, tim padem bych rekl, ze to je rana.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 07:12:37
avatar
4850 je omnoho silnejšia ako 9800gtx a hlavne v AA/AF. Kuknite sem http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2008/kurztest_ati_radeon_hd_4850_rv770/
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:15:56
avatar
tak 4850 je už na prodej,tak na co čekáte
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:38:32

ja som sa na jednom zahranicnom webe docital ze sa dost zahrieva
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 20:54:54
avatar
To je tim ze vetrak je nastvenej na nizky otacky - kdo chce muze si je zvisit.

Teplota je mi uprimne ukradena - od toho mam zaruku - pokud umre tak dostanu novou nebo penize...
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2008-06-19 22:20:16

Tady je test na ComputerBase - http://www.computerbase.de/artikel/hard ... 850_rv770/

Vede si velice dobře, hlavně při vysokým rozlišením + 8xAA, 16xAS
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-19 22:28:29

Mam dotaz: furt se tu bavime o spotrebe v idle u 4870. Ja jakozto vlastnik x1950 GT v idle jedu pres rivatuner na nejnizsi mozne frekvence jadro 250 a pameti 300MHz. Wattmetr doma nemam, abych zjistil, jestli to vubec ma nejaky ucinek. Tak se chcu zeptat: je tahle moje karta jedinna, co dokaze bezet na tech nejnizsich moznych frekvencich, nebo to z nejakeho duvodu vyrobci ci zkuseni uzivatele sami nedelaji a tim by ziskali teoreticky nejnizsi minimum. Muze to treba nekdo vyzkouset napr s 3870? nebo jakoukoliv jinou.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testy 2008-06-19 23:33:21

Nevím jak ostatní, ale já bych uvítal testy v rozliseni 1600x1200 ci 1280x1024 a srovnani s kartami 8800GT 512MB a 8800GTS 512MB. Díky
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-20 11:08:04

rovno ti môžem povedať, že 4850 je od 8800GT v priemere o 8-10% výkonnejšia, v idle žere rovnako, v zaťaži o pár wattov viac ako 8800. Ati ale dosť hreje a pomocou sw sa zatiaľ nedajú upraviť otáčky (na to treba menší modding)..fakt divný bug (alebo je to feature?)
Záver: ak už máš 8800GT/GTS 512, tak nekupuj. Ak si chcel kúpit 8800GT/GTS, tak na ňu zabudni a kúp JEDNOZNAČNE ATI!
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Doporucenie 2008-06-21 11:46:42
avatar
Doporucovali by ste vymenit X1950XT za 4850, inak kartu planujem kupit az zaciatkom buduceho roku, myslite ze dovtedy vidu tie nove radeony (58xx) ? A na 4850 by stacil zdroj XILENCE 500W ?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zroj... 2008-06-21 20:08:21
avatar
Kukni (up) tam sa to už raz preberalo, ale určite Tá 500-vka bude stačiť
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 614x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1650x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2