NVIDIA chystá další přejmenovávání – dejte si pozor na GeForce 300M, jsou to 200M alias GF9
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 31 prosinec 2009
alt Dalo se to čekat. Již za pár dní ATI představí kompletní mobilní řadu 40nm DX11 grafik.

 

 

 

NVIDIA se nějak bude muset s konkurenčními čipy poprat a tvářit se, že nabízí vyrovnanou konkurenci, což ale rozhodně nehrozí. Mobilní ATI HD 5000 nabídnou 40nm, DX11 a ve většině případech i GDDR5. Jako celek tedy budou mít solidní výkon a velmi nízkou spotřebu a špičkové modely HD 5700/5800 pravděpodobně stejně výkonově bez problémů překonají vše, co na mobilní platformě NV může nabídnout.

NVIDIA tak vymyslela další přejmenování a z GF200M udělá GF300M, i když mnohé modely už byly dříve přejmenovány z GF9/8. Tabulka prozrazuje vše. Z GF G110M vzniknou „nové“ GF305/310M. Stejný výkon, stejné parametry jádra, stejná technologie. Pak tu máme GF325/330/335M jako přejmenované GT220/240M s tím, že GF335 nabídne alespoň místo 48 hned 72SP, ale na výkonu by to moc být znát podle tabulky nemělo. A pak se nám tu objeví GF350M/360M jako nástupci GTS 250/260M opět ale zcela shodné parametry, jen nový název. Nejvýkonnější mobilní čipy GTX 260/280M ale přejmenování nečeká, přeci jen by GTX 360/380 mohlo evokovat příbuznost s FERMI, což by NVIDIA asi nechtěla. Tyto čipy ale nové ATI HD 5800 Mobility s přehledem překoná jak lepším výkonem, tak lepší technologií i provozními vlastnostmi.

NA CES se již za pár dní chystají výrobci mobilních PC předvést desítky modelů s ATI HD 5000 DX11 grafikami, které jsou přeci jen pro ně atraktivnější než GF300. ATI totiž na rozdíl od NVIDIA nabízí skutečně nový hardware s novými technologiemi a vyšším výkonem a ne jen nový název. Čekejte opravdu pestrou paletu počítačů s HD 5400/5600/5700/5800 grafikami a na některé se hned v lednu podíváme v našich testech.

Zdroj: hardware-infos.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zlepšovák 2009-12-31 10:36:53

Že by v Nvidii taky zaměstnanci dostávali za zlepšovák(kaizen) nějaké tantiemy?
MinoNKA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kaizen 2009-12-31 12:53:28

Tak som sa na tom KAIZENe dosť pobavil...
Nástroje 5s,ktoré NVidia používá:

seiri - vytriedenie nepotrebnych /200M,220M.../
seiton - v podstate je 300M hotové,netreba nič dolaďovať
seisto - zabezpečí marketing/nabulikáme im,aké je 300 fajn/
seiketsu - predvedieme nejakú tú ATRAPU
shitzuke - naše karty sú štandard,už nikdy nič nové nevyrobíme

Kurnik,len aby nečítal DDWORLD,nejaký ten môj šéf...A to ich mám fakt veľa...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fijha 2009-12-31 10:44:41
avatar
Uz ma ta nvidia serie, no co ma aj robit...., nova generacia GF ma problemy, tak skoro nebude..., tak vari z coho ma....., GTS360M bude premenovana GF240 /jadro G215 s 96 SP/ a tak karta je 40n, ma DX10.1, cize jedninu vec co nebude mat tak je DX11, co nieje tragedia a ta karta ma velmi dobru spotrebu/vykon...., v mobilnom segmente to nvidia ma silne, grafiky na baze GT220/240 v mobilnom segmente maju dobry pomer spotreba/vykon a aj je o ne velky zaujem zo strany vyrobcov notebookov...., bude dobre konkurovat ATI, no cakam, ze nvidia konecne pride s niecim novym, uz je na case....
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:45:17
avatar
pokud to bude za odpovídající cenu, proč ne?
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:18:06
avatar
Cena je jedna vec, informovanost druha. Asi 80% ludi nema ani tusaka co to je notebook po hardwerovej stranke. Mozno niektori vedia co ma priblizne obsahovat ale to je asi tak vsetko. Pre nich je to zavadzajuce a vela krat aj dovod na kupu.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:13:02
avatar
Nedávno si môj známy chcel vo svojom "hernom" notebooku vymeniť svoju GeForce 9300M za nejakú novú grafiku. Dalo mi to veľa námahy, ale od smiechu som omdlel až keď som prišiel domov.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:24:01
avatar
,,,a měl si to domů daleko
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-12-31 14:24:38

Bohuzel musim souhlasit..spousta lidi ani nevi co kupuje. Dva dny zpet jsem pritelkyni vybiral notebook. Na czc jsme za 16k nasli pekny lenovo s gt 130m. Jaky bylo moje prekvapeni kdyz jsem doma zjistil,ze se tam zadna gt 130m nekona,ale je tam gt 210m. Karta sice novejsi,ale o cca 30-40%slabsi. Kdyz jsem ntbk v czc vracel uz jsem tusil co se stalo. Po testu dalsiho notasu byla grafika taky GT 210m. Cili dodavatel ani nevi co dodava. Podle toho co prodejce rikal uz jich prodali asi 12 a nikdo jiny ho vratit neprisel. To vypada ,ze lidi kupuji bud podle hesla "vic penez = urcite vic muziky" a nebo "jee ten je peknej ten chci" aniz by vedeli za co vlastne plati a co kupujou. Mironet taky prodava se 130m..hadam,ze to bude stejna situace.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:55:06
avatar
Máš pravdu, také jsem se s tím v poslední době setkal, že právě ty grafiky, co říkáš ice byly proklamovány, avšak uvnitř byla reálně "lepší" grafika z nové řady, tedy GT210 Není to jen u CZC bych ještě podotkl.

Buď tedy výrobci dodávají najednou něco jiného a nikomu to neříkají, nebo to prostě mění, aby prodali, a úmyslně to nikomu neříkají. Fakt nevím, kde je pravda.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 11:46:41
avatar
Těch opravdu "neznalých" je opravdu velká spousta a pak to tak vypadá Představte si, kdyby to bylo naopak a těch neznalých bylo třeba jen 5% .... jak by to asi vypadalo s prodejem určitých komponent .... asi utopie
Jungletrain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:49:11
avatar
Me se opravdu uz otvira kudla v kapse ! !Porad dokola zjistuji ze "technologickej leader" [HAHA] nV zas ma jen prejmenovani karet.To porad vi jen hrstka IT lidi a uzivatelu jako jsme my tady ze to neni tak, jak nam to kresli nV ? ?K CERTU snima,jedina jejich zachrana je vybornej marketing .Nejenom ze se firmy zenou jen za cash a vyvoj nema takovou intenzitu a rychlost,tak jeste prijde tohle.fakt tohle je takova traparna a uz kvuli tomuhle si nV jen tak nekoupim.Pro zakaznika nevyhodne ale kdyz uz tak uz.Clovek je musi uz poradne vytrestat,jak jinak nez prisunem cash.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uzasne... 2009-12-31 11:00:07

...az na to, ze mobilni ATI HD5800 budou vychazet z desktopovych HD5700, a s desktopovymi HD5800 maji spolecny tak akorat nazev, takze bych si radeji na ty testy pockal...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:24:24

A tobě se zda výkon HD5700 malý? nevyrovn ho ani GTX280M s větší spotřebou, takže nejni na co čekat. Výsledek je myslim jasný 40 Nm výrobní proces ma hlavně v mobilnim segmentu, velkou výhodu o proti 55nm.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:38:27

No, ony uz ty testy na svete jsou, a ver tomu, ze GTX280M neni v porovnani s mobilnim ATI HD5800 vubec slaba, takze jak jsem psal, je treba pockat na testy...

BTW - taky slusne mateni zakazniku ze strany AMD/ATI s mobilnim nazvem HD5800...
VVhite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 14:50:13
avatar
Si delas prdel nebo prudis?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 14:57:54

Neni nad prispevek plny argumentu.
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 20:12:02

Séria HD 5800
Výrobný proces: 40 nm
Výkon v Gigaflops: 1120
Počet SP: 800
Frekvencia jadra (max.): 700 MHz
Pamäť: GDDR3 / GDDR5
Zbernica: 128-bit

Od desktopovej serie HD 5800 je to fakt daleko a konkretne Mobility Radeon HD 5870 je podla testov samotnej ATI od GTX 280M vykonnejsi v priemere len o 25% ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 22:44:08
avatar
jen 25%? Na mobilní platformě ? nevim jestli slovo jen je na místě ;)
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:07:31
avatar
Nebyly to náhodou testy s 56xx? Na testy mobilních 58xx jsem ještě nenatrefil. Dyžtak prosím o odkaz. Díky
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:03:39
avatar
Inovacie v duch premenovania, ked nemame nic nove, tak aspon z toho stareho spravme nieco novsie.

Fakt pokial toto niekto nesleduje v pohode si kupi notebooka s "bombastickou" grafikou. Reklama a predavaci tak to su zazraky.

A potom niekto vyziva, ze uz staci o tom tolko pisat a omielat dokola. Ako vidime tak nestaci.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:09:37

Citace:
Inovacie v duch premenovania, ked nemame nic nove, tak aspon z toho stareho spravme nieco novsie.


Mna by zaujimalo co by vacni kritici NV marketingu vymysleli v terajsej situacii v akej sa tato firma nachadza. A hlavne nieco konstruktivne a nie vytahovanie nozikov z vrecak. A to nie je ziadne bagatelizovanie. Zeroground to tu uz vysvetloval ale vyzera to tak, ze realne zhodnotenie situacie u niektorych ludi zrejme neapada na urodnu podu.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:25:44
avatar
V Porsche jsou nejlínější vývojáři aut, jejich nový model vypadá stejně jako starý a technická vylepšení jsou velmi malá. V Nvidii se očividně inspirovali a jsou nejlínější návrháři GPU. Ale narozdíl od aut tady jim to (snad) dlouho vydržet nemůže...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 12:27:17
avatar
jenže v Porsche jsou inženýři, kteří dokázali z naprosto špatný koncepce udělat jedno z nejlepších sportovních aut historie...to je stejný jako by intel snažil k dokonolasti vyladit Presscota

to neustálé přejmenování grafik od NV mi nehorázně štve. Nejhorší na tom je, že jim to neustále prochází. A když potom člověk vybírá notebook, tak aby si u každýho modelu ověřoval parametry GK, aby si byl jistej co že to vlastně kupuje.

A jak tu píše někdo výše ohledně mobilních ATI. By mi zajímalo, kde berete ty informace, jak se kterej model bude jmenovat a jaky bude mít parametry, když ty karty ještě oficiálně nevyšly...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:45:44
avatar
Marketing nVidie je prostě k nezaplacení..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:02:14

Tak pod toto sa podpisem.
Malfis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 12:08:05
avatar
Ubožáci...

Zlatá ATI...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 16:00:36
avatar
No zlatá ATI hlavně musí teď dokázat, že je převálcuje výkonem s nižší spotřebou. Pokud to tak bude, tak je naše naštvání z toho bordelu, co nVidia vytváří, oprávněné.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 12:26:28
avatar
Lidi já jsem u těch NV tak zblbý tím jejich přejmenováváním, že i kdyby byli stejně výkonný a se stejnými provozními náklady jako ATi stejně bych ji známím nedoporučoval. Páč se mi nechce učit orientovat se pořád nové a nové značení.
Smutné na tom je, že jde v nejvyšší verzi vlastně o mobilní verzi G92, která je s námi už od listopadu 2007. Tedy přes dva roky. Tomuhle se říká pořádná životnost čipu. Moor by asi u nVidie nepochodil.
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 12:47:45

DD ma zase zaujimave prirovnania ked je podla neho GF 300M len premenovana GF9M:

40 nm namiesto 65/55nm
DX10.1 namiesto DX10
GDDR5 namiesto GDDR3
Novy videoprocesor VP4
a samozrejme znizenie spotreby

Bohuzial vsetko toto plati aj pre GF200M, takze realne tu je premenovanie z GF200M, oproti GF9M sa karty vyrazne lisia.
SONYCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:01:50
avatar
On si to slovo ''přejmenování'' oblíbil xD.
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:55:45

No a pokud se potvrdi, ze ta nova super hyper truper mobilni grafika od ATI je stejne vykonna jako ta vykopavka od NVIDIE, tak to bude spis problem nekde jinde, ze nedokazi udelat neco lepsiho, ze.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 14:31:17

Mali by to byt GPU zalozene na 40nm vyrobnom procese tak o spotrebu a teploty by som sa nebal. Uvidime ako budu na tom stat vykonovo oproti novym atinam.

Mimochodom DX11 nie je vyhoda tychto kariet kedze nie su urcene na hry a aj tak by DX11 pecky nezvladali.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:58:12
avatar
Se koukni do té tabulky, nechci se hrabat v přesných detailech, ale jsou modely, které jsou "vylepšené" a jsou modely, které zůstali tak jak jsou. A jinak výrobní proces to nezachrání. Každopádně pokud bude konkurenceschopné, asi se těm vylepšeným (viz tvůj popis) nedá nic ubírat. Osobně se mi jen nelíbí ty "nevylepšené", které prostě zůstali takové, jaké byly, a jen se jim upravilo jméno.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názor 2009-12-31 15:59:22
avatar
Myslí si tu ještě někdo, že v tom dělá nVidia úmyslně takovej bordel, aby vlastně ani výrobci skoro netušili, co prodávají a jaký to má výkon?
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 20:14:29

Neboj, uz to robi aj ATI, jej mobilna HD 5870 je uplne ina ako desktopova a je len o 25% vykonnejsia ako stara NV GTX 280M ...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 12:30:08
avatar
mě by zajímalo, odkud bereš jakej bude mít ta karta výkon...
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 13:29:13

Z oficialneho dokumentu od AMD, kde je mobilna HD 5870 porovnavana s GTX 280M.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 14:30:49
avatar
Jej ale mobility radeon a desktop radeon maji sice stejne nazvy, ale je logicke, ze to to same neni. pokud se tu chce bavit o tom, ze ani u jedne spolecnosti neodpovidaji nazvy karet se skutecnym jadrem u mobilnich verzi, tak to se tu musime zacit bavit od zacatku o tom, co je vubec mobilni graficka karta. kdyby 280M měla jádro z GTX280, tak slovo mobilni by ztratilo smysl...trochu informaci do teto tematiky bys potreboval a potom muzes diskutovat.
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 14:50:02

Jej ale mobility GTX280 a desktop GTX280 maji sice stejne nazvy, ale je logicke, ze to to same neni. Souhlas?

No tak to pak urcite nesouhlasite s tou sirou ktera tady srsela na oznaceni 280M u NVIDIE, ze?
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 15:26:42

Podla coho usudzujes ze potrebujem viac informacii? Podla toho ze na rozdiel od teba poznam paramtre novej mobilnej serie HD 5000? Pri ATI boli jej mobilne karty blizsie rovnomennym desktopovym verziam ako pri NV, preto som na zaciatku mojho prispevku napisal ze to uz zacala robit aj ATI. Orezanie poctu SP na polovicu sme tu zatial pri cervenych nevideli, avsak ako vidim, ked to robi NV je to na DDW nieco hrozne, v pripade ATI je to ok ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 20:15:19
avatar
Ne, to jsme to nepochopili. Jo, ale ATI přijde s kartou a ta má své parametry. Nazve jí mobility radeon HD5870 a ono to viditelně odpovídat bude, když vezmu, že tu někdo něco píše o 25% nad GTX280M (podobný je i desktopový rozdíl) - ale obecně na tom rozdílu nezáleží.

Mě nevadí, že jsou stejný názvy mobílních karet a desktopových u obou výrobců a mají jiné parametry, to píšu, že ne. Když teď vyjdou mobility HD5xxx, budou mít své parametry. Mě vadí, že nVidia vezme staré kusy a jen je přejmenuje na novou řadu a pak vezme staré, upraví je a přejmenuje na novou řadu, která má stejné označení, jako ty upravené modely, které se řekněme za "nové" pokládat dají.

Takže zákazník pak neví, co kupuje, protože je v tom úmyslně udělaný bordel.
piiiou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 21:26:34

Takze proti pojmenovani GTX280M jste nic nemel?

A tato prejmenovani Vam tedy taky vadi a kritizoval jste za to ATI?
Mobility Radeon X2300 < Mobility Radeon X1300
Radeon X1550 < Radeonem X1300Pro
Radeon X1050 < Radeon X300 a X550
X1600XT < X800 Pro
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 22:04:50

Ach jo, porovnaj si prosim parametre konkretnych modelov a potom zistis, ze tie grafiky si nie su az tak uplne podobne ... teda ak za premenovanie povazujes vsetko, co neprinasa podporu pre DirectX 11

Taka GTS 360M - nahradza GTS 260M, oproti ktorej prinasa este o nieco nizsiu spotrebu a vykon vyssi o cca 20% (napriklad stream procesory idu na frekvencii 1436 MHz) ... mne to teda ako ciste premenovanie nepripada Na druhu stranu uznavam ze tieto zmeny nie su az tak velke a skor by si karta zasluzila oznacenie GTS 265M a nie GTS 360M, co moze evokovat "Fermi".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 21:16:03
avatar
20%???? já podle udajů NV vidím 4% nárůst výkonu, spotřeba téměř totožná nic nového jediný "nový" model je tam GT 325 ....
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - holoway: Názor 2009-12-31 16:04:30
avatar
Vyjde zajtra slnko?

Pridaj (alebo DD) pod článok anketu a bude to jasné.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 17:23:10
avatar
To byla spíše řečnická otázka
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 17:27:23
avatar
Aspon ze marketingove oddelenie u nv pracuje inac ma to vobec neprekvapuje kedze minula generacia teda vlasne stale ta ista bola premenovana gf9 + este vadne cipy ktore po case odchadzali proste notas s nv sa neda nez odporucit
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 23:43:26

Doháje, ale že je ten obrázek čitelnej. Člověk se chce podívat blíž a ono to nejde. DD nemůžeš tam dát "zvětšeninu"? Dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 21:16:13
avatar
nemam
glass [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 11:52:21

Je to na stranke nvidie - Odkaz
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-03 17:11:19
avatar
Nvidia toho vyviedla uz tolko ze som si myslel ze uz nicim nemoze prekvapit, ale zmylil som sa, 3x premenovat ten isty cip ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!