Výběr Počítačové sestavy do 10 000 korun - Duben 2008
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 duben 2008

 

 

  • Výběr Počítačové sestavy do 10 000 korun -  Duben 2008

   Plánujete nákup levné počítačové sestavy do kanceláře, do obýváku jako HTPC či jen tak domů? Podívejte se na pár ukázek toho, co je možné sestavit a na pár rad co se vyplatí a co se nevyplatí. Oblíbené doporučené počítačové sestavy jsou zde. Nejdříve se lehce podívejme na to, co se na nás chystá za novinky v oblasti levných počítačových komponent. Vynecháme tedy veškeré high-endové novinky a podíváme se na události, které nás mohou zajímat v souvislosti s výběrem těch nejlevnějších PC sestav ...

sestavy

   V oblasti procesorů se toho v této cenové relaci příliš neděje. Na trhu jsou modely s dostatkem výkonu a více snad za těch pár stovek ani chtít nemůžeme. Na trh se dostávají opravdu levné dvoujádrové procesory - Sempron X2 a duální Celeron, ovšem vzhledem k nižším frekvencím, malým vyrovnávacím pamětem a cenovému rozdílu dražších plnohodnotných dvoujádrových procesorů se o nich uvažovat vůbec nevyplatí. Oba výrobci sem tam o pár dolarů zlevní, své také udělá s cenou posilování koruny.

  Zajímavější je to už v oblasti základních desek a čipových sad. AMD v současnosti doslova úřaduje se svou AMD780G, která díky integrované grafické kartě HD3200 válcuje všechnu integrovanou konkurenci. Vysoký a dokonce herně použitelný výkon, vynikající multimediální schopnosti včetně UVD čipu pro akceleraci HD videa a nízké ceny nových desek. Vynikající základ pro levné počítače.

htpc

 Vůbec malé a levné počítače zažívají boom. Snad každý velký výrobce počítačů nabízí své modely malých PC. S největší pravděpodobností se na některé v dohledné době podíváme. Stejně to platí i o levných mobilních počítačích s cenou do 10 000 korun. ASUS se se svým Eee trefil takříkajíc do černého, i když u nás stále oficiálně v prodeji není, jen neoficiálně a cena není příznivá. Ostatní firmy jako ACER, HP, MSI apod. už ale jasně daly najevo, že Eee nenechají bez konkurence a představují své koncepty malých levných domácích i přenosných počítačů. V případě dnes prezentovaných sestav se ale podíváme na naše vlastní stavění, co by se tak dalo do 10 000 korun pořídit.

    Tento přehled tradičně slouží jako průzkum aktuálního trhu, na základě znalostí jednotlivých komponent a situace jsou vytvořeny ideální počítačové sestavy v daných cenových hladinách. Důraz je kladen zejména na kvalitu, poměr cena-výkon, použitelnost a kompatibilitu. Ceny jednotlivých komponent jsou brány jako běžné ceny ve velkých internetových obchodech s DPH a jsou aktuální k datu vydání článku.

pc  

Nyní již pojďme k samotným PC konfiguracím ...

 

 

  • Počítačové základy do 10 000 korun

  Za 10 000 korun lze mít dnes dříve nemyslitelné. Kvalitu a plně dostatečný výkon pro běžné činnosti. Pokusili jsme se dát do hromady celkem tři varianty toho, co lze do 10 000 korun seskládat.

pc-2

  • PC do kanceláře - levně a kvalitně ...

První varianta sestav je to nejlevnější, co se vlastně vyplatí pořídit. Více bych šetřit nedoporučoval. Za ušetření v řádech desítek korun možná celých stokorun, to opravdu nestojí. Počítačové základy za cenu necelých 5500 korun s DPH, se nabízejí jako nenároční pomocníci do kanceláří. Stejně tak mohou být využity i pro nenáročné nasazení v domácnosti. S přehledem zvládnou veškeré současné aplikace, i když samozřejmě některé pomaleji.

5000

  • PC jako levný multimediální domácí základ ...

Pak jsou tu také lidé, kteří by rádi trochu multimediálnosti a všestrannosti, ale nechce se jim dávat za počítačový základ více než 10 000 korun. I pro ty máme alternativu. V druhé tabulce máme opravdu po všech stránkách vyvážené sestavy - levné multimediální domácí základy. Ty zvládnou s přehledem vše, včetně střihu videa, úpravy fotografií, přehrávání HD filmů, či hraní moderních her v rozumných nastaveních. Samozřejmě za 10 000 korun nelze čekat lámání rekordů, ale pro potřeby běžného uživatele jsou to sestavy opravdu dostatečné.

10000-multimedia

  • PC jako levné HTPC ...

   Třetí tabulka obsahuje takový návrh levného HTPC, tedy počítače určeného do obýváku jako multimediální centrum. Opět jsme se snažili vejít do ceny 10 000 korun za tento základ, takže ne vše je ideální, ale jako levné HTPC je to opravdu velmi slušné.

10000-htpc

Podívejme se teď na všechny prezentované sestavy konkrétněji.

  • Procesory a základní desky ...     

   Samozřejmě si díky cenovému omezení sestav nemůžeme příliš vyskakovat, nicméně ono to vlastně ani není nutné. Pro kancelářské sestavy nám opravdu bohatě stačí relativně silné jednojádrové procesory. Levné dvoujádro z nich odvozené není příliš dobrým nápadem ani investicí. Přeci jen nenáročné činnosti, které jsou na kancelářský PC kladeny, zvládne s přehledem a lépe rychleji taktovaný jednojádrový procesor než níže taktovaný dvoujádrový procesor. Sekretářka k psaní faktury opravdu dvoujádrový procesor nepotřebuje. Něco jiného už je to, pokud mluvíme o multimediálním nasazení. Zde už je dvoujádrový procesor dobrý nápad. Většina multimediálních aplikací je pro dvoujádrové procesory optimalizovaná a seberychlejší jednojádra jsou většinou horší. Vyhneme se ošizeným dvoujádrovým procesorům podíváme se na výhodnější plnohodnotnější modely. Ty můžeme mít za ceny od 1200-1400 korun, a protože nekupujeme CPU každý den, nějaká ta koruna na ně nás už nezabije. Neděste se čísel TDP, tyto levné dvoujádrové procesory spotřebovávají v reálném nasazení o mnoho méně.  

690G

   Pokud jde o základní desky, tak zde budeme hodně koukat po modelech s integrovaným grafickým jádrem. Pro kancelářské činnosti nepotřebujeme extra grafickou kartu. Do nejlevnějších sestav tak v klidu osadíme schopný AMD690G a Intel G31. V přímém srovnání je AMD690G o něco lepší. Cenově jsou navrhované desky opravdu příjemné. U více multimediálně zaměřených sestav, jako HTPC se na trhu objevují opravdu schopné čipové sady. Prozatím asi nejlepším základem takové sestavy je dnes deska s AMD780G s nejvýkonnější integrovanou grafickou kartou na světě. Kromě toho nabízí i HDMI a UVD čip pro akceleraci HD videa. Navíc disponuje tento čišet bohatou výbavou. Konkurence ve všech ohledech dnes zaostává, takže to je dnes při rozhodování poměrně jednoduché. Pokud jde o základní desky bez integrované grafické karty, tak dnes bych doporučil takové, které pro AMD mají čipovou sadu AMD770 a pro procesory Intel se zase hodí taková deska, která disponuje čipovou sadou P35. Doporučuji vybírat z kvalitních výrobců základních desek, kterými jsou firmy ASUS, Gigabyte, DFI. Vyhnul bych se naopak dnes základním deskám z produkce firem MSI, BIOSTAR, které jsou problematické, pokud jde o kvalitu.

amd780g

  • Grafické karty

   U sestav v této cenové kategorii to bude poměrně jednoduché. V případě kancelářských sestav si plně vystačíme s integrovanými grafickými kartami. V případě HTPC je tu možnost. AMD platforma nabízí v současnosti více a to tak, že osazení slotové grafické karty k AMD780G není nutné. Pokud jde o platformu Intel použitelnou pro stejný účel, asi bych tu grafiku doporučil. Nicméně u AMD 780G není ta HD3450 úplně k ničemu. AMD totiž umožňuje v systému Windows Vista zapojit tuto grafiku do tzv. CrossFire systému, tím lze posílit grafický výkon celého počítače a získat opravdu použitelný výkon pro hry v rozumných nastaveních. Je to tedy jen na vás. Pokud jde o ty levné multimediální sestavy, tam samozřejmě grafiku osadit musíme. Vzhledem k cenovému stropu si nemůžeme moc vybírat. Kolem 1600 korun jsou k mání ATI Radeon HD3650. Konkurenční Nvidia 8600GT není příliš dobrá konkurence. Samozřejmě s HD3650 si můžeme dovolit spustit nové hry, ale na vysoké detaily to opravdu není, ale pro nenáročné hráče tahle karta jistě bohatě postačí.

amd780g-2

  •  Pevné disky, RAM, mechaniky

  Samozřejmě každou sestavu musíme náležitě dovybavit. Pokud jde o operační paměť, tak u nejlevnějších sestav předpokládám nasazení Windows XP a 1GB paměti je dostačující. I když 2GB vyjdou na 800 korun, takže je to také možnost. U dražších sestav asi nemá cenu uvažovat nad jinou kapacitou paměti než 2x1GB. Doporučuji samozřejmě 800MHz DDR2 moduly s nízkým časováním CL4.  

RAM

    Pevné disky pro ukládání našich dat, to je již trochu individuální sestava. U kancelářských sestav je kapacita 160GB si myslím až až.  Menší disk se ale nevyplatí kupovat. U multimediálních sestav už předpokládám nutnost více prostoru. V době nástupu HDTV a HD videa se myslím 750GB hodí, zvlášť když stojí 2700 korun. Vybíráme z nabídky 3,5" pevných disků pro rozhraní SATAII.

hdd

 Pokud jde o optické mechaniky, tak samozřejmě je to DVDRW a to modely s rozhraním SATA. Můžete vybrat nějaké ty s podporou popisovacích technologií. Pokud jde o značku je to celkem jedno. Pro HTPC by se možná hodila nějaká ta Blu ray mechanika, ale ta by u našich sestav do 10 000 korun tvořila třetinu ceny, takže si ji myslím odpustíme.

  • Ostatní

Samozřejmě zbývá otázka, kam to všechno narvat. Levná počítačová skříň nemusí být nutně špatná. Nekupujte ty nejlevnější. Doporučit mohu malý ASUS TS 6A1 s 250W zdrojem. Pěkná, funkční skříň. Pro HTPC není možná úplně ono, ale ostudu v obýváku neudělá a za ty peníze je to dobré. Čistě HTPC skříň stojí běžně řádově 3-4x více. S Watty na zdroji to nemusíte přehánět. Kvalitnímu zdroji stačí málo. S tím úzce souvisí chlazení celého PC. Minimálně na procesory bych doporučil použít místo BOX chladičů AC Alpine. Opravdu se to vyplatí.

asus-case

Pro multimediální sestavy a zejména tu HTPC, se samozřejmě musí použít další hardware. Asi logické je osazení TV karty s digitálním příjmem. Možností je také osadit nějakou tu kvalitnější zvukovou kartu, ale ta vás vyjde na nějakých 1500-2000 korun. Integrované zvukové karty jsou dnes slušné a většině jistě plně postačí.

  • Operační systém

Pro uvedené sestavy budeme vybírat nejspíše z trojice možných operačních systémů. Linux, Windows XP a Windows Vista. Pro kancelářské sestavy se hodí Windows XP i Linux, pro multimediální bych doporučil spíše již Windows Vista Home Premium 64-bit, síly na to mají obě sestavy dost a dost.

vista

   Tím bychom ukončili povídání o PC základech do 10 000 korun. Mnozí se mě často ptáte, zda vám takovéhle sestavy mohu opatřit a poskládat, prozatím to není v mých silách, ale pracujeme na určité změně. Každopádně mé doporučení nyní je, že ve slušném obchodě vám z vybraných komponent PC sestaví. Velmi brzy se podíváme obdobným způsobem na sestavy mezi 10 - 20 000 korunami.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-17 22:42:20
avatar
To HTPC mi přijde trošku.. divný. Pokud chápu dobře, tak HTPC je domácí (ne-herní) sestava, hlavně na video. Takže, k čemu 2GB ramky? K čemu další grafika, když už tam jedna je integrovaná? Nebo ta integrovaná nemá zvukovej chip? (pokud ne, tak proč kupovat tuhle desku?). TV karta?
Zbytečnost, v telce nic nedávaj (pokud náhodou nejste napojený na UPC a i tak jsou to filmy, který jsou v DVD kvalitě k zapůjčení z půjčovny, třeba.. a bez dabignu).
750GB disk? Na co? Člověk co si chce užívat kvalitní zábavu si pouští DVD, nebo Blu-ray.. komprimovaný filmy z netu jen když sou nový.. na to stačí člověku tak 250GB disk, klidně i méně.
Za prachy co by se ušetřili se dá koupit Blu-ray mechanika a to už je trošku jiný kafe (předpokládam, že ta sestava je určená k rozumnej, aspoň HD-ready telce).
Windowsy na HTPC, kde chci, aby mi to startovalo co nejrychlejc a fungovalo bez problémů pokud možno hodně dlouho? Nikdy.
Toť připomínky.. jinak pěknej článek a to shánění sestav, nebo kombinaci s DDworld e-shopem bych viděl moooooc rád.
Neznámý  - jak to vidim ja 2008-04-17 23:36:02

- k čemu dvě giga ramky?
když se rozhodneš pro vista premium... a vůbec, protože je levná a neni ji nikdy dost

- druhá grafika inu, sem asi k ničemu, protože to má být levný htpc, ale asi tím bylo naznačeno, že se v případě, že by někdo na tom chtěl něco hrát (nevim jak by to na hd ready telce vypadalo v mizernejch rozlisenich - asi dost desne) dá pridat lepsi karta. Tohle bude zajímavý, až AMD vykoumá do funkčního stavu něco jako má Nvidia s HybridPower a tim padem se bude karta na 3d uspavat na nulovou spotrebu kdyz nebude treba. Ale jinak jsem toho názoru, že je tam zbytečná. Teda k 780G chipsetu, u intelu bych asi u integrovany nezustal

- jsem napojenej na UPC a stejne nic nedavaj... takze s pujcovnou plne souhlasim

- 750GB disk... mno, ja si docela nahraval simpsny, mash a jine serialy. A ono to casem objemove roste A navic mam vrozenou averzi k vypalovani videoobsahu. mam to radsi na disku vsechno hezky pristupne. Treba co mam HD kameru, tak toho videa je celkem dost a ve znecnem obsahu... jinymi slovy, nemusej na tom disku byt jenom kradene filmy, a misto se pak celkem hodi.

- Bluray nevedu. nemam odpovidajici televizi. a kdybych mel, kupuju trosku jinaci htpc nez za 10k (asi by to bylo k takove telce i dosti herni pc, ze)

-OS XP s mediacentrem je sileny, hlavne s ovladacema a tak, Linux je sice skvelej, ale pokud to s nim neumis, tak mas proste smulu a nenakonfigurujes. Navic se ted kazdy vyrobce predhani, jak je jeho tuner ci jiny hardware Vista ready, takze s ovladacema bych to videl nejlip prave pro Visty. (bavim se o novem hardwaru) A kdyz neumis s linuxem a ani nikoho na zprovozneni nemas, tak pak musis zaplatit za uzivatesky temer blbovzdorne Vista home premium - myslim tim mediacenter nastavbu.
Btw, kdyz visty uspis, tak me teda nabihaji za par vterin.

-DDeshop, souhlasim, rad bych videl kamennou pobocku v Praze. Asi bych nakupoval a nejradsi bych se nechal na par dnu v tydnu zamestnat, soucasna prace mi leze krkem (potreboval bych obcas delat neco jinyho)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-17 23:41:30
avatar
s linuxem sem delal kdysi davno...a to byl sileny system...nyni sem se kvuli studiu dostal k suse10 server a uplne sem cumel jak je to tam vsechno jednoduchy a logicky...a to jak nastavovanim zabezpeceni tak grafickym rozhranim...jednoduche intuitivni a krasne vista se opravdu muze i se svym aerem zahrabat..a nastavovani neceho je tam mnohem slozitejsi i kdyz iuz s windowsem mas zkusenosti...holt ty prekopany ovladaci panely a dobra media center aplikace se pro linux take urcite najde skoda ze pc mam primarne na hry...jinak by sem si ten linux misto xp hnedka dal...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 09:36:45
avatar
Mam v kompu XP a OpenSUSE 10.3. Když sem k tomu připojil telku, tak to najelo okamžitě.. s XPčkama sem musel mít připojenej další monitor. Jinak nastavit třeba tenhle Linux mi přijde hodně snadný..

Jinak mam HD-ready TV (tj. 1366x76 a HD filmy na tom vypadaj moc pěkně a koupit si BR mechaniku za nějaký 2k mi přijde v pohodě (oproti normálním BR přehrávačům
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDD 2008-04-18 09:32:51

Len k tomu HDD. Ak ma niekto HD ready alebo full HD "placku", tak DVD kvalita nestaci. V pozicovniach BR disky nie su (az na pa vynimiek) a teda najjednoduchsou cestou k HD obsahu je net. Preto je potrebny velky HDD (film ma min. 4.5 GB pre HD ready TV alebo min. 8.5 GB pre full HD). Osobne mam doma 2TB (1TB + 1TB na zalohu) a mam to skoro plne :-)
Kazdopadne, napalovat data na opticke disky je v tejto dobe totalna blbost, DVD mechaniku som pouzil iba pri instalacii systemu.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 12:20:37
avatar
To HTPC mám skoro úplně stejné, nedávno postavené.
2 GB RAM... Jak napsáno výše, proč ne? U Vist tím spíš...
K čemu další grafika? Myslím, že to je v článku dostatečně posáno a že ti ji nikdo necpe. Na přerávání videa další nepotřebuješ, ale... Další grafiku prostě proto, protože dcery si na tom chtěli občas něco zahrát a s tou 3450 už to trochu jde v rel. slušném rozlišení (žádné Crysis, spíš Zoo Tycoon2, Sims2, AOEIII, Flatout2). Karta stojí pár šupů, bere prd a na 780G se s využitím HybridGraphic (od catylalyst 8.3) SKORO vypíná, když není třeba gr. "výkon".
TV karta... Nechápu proč šílíš... Když ji nechceš, takk si ji tam nedáš. Nechápu co řešíš. Já ji tam mám, koupil jsem ji tam, když nedávno dávali kvůli fotballu hokej na ČT4 a já doma ještě DVB-T neměl.
HDD... TO samé, tak si tam dej menší, když je ti 7550GB moc. Podle mého názoru, člověk co si chce užít kvalitní zábavu neštrachá s DVD a nehledá pak příslušnou krabičku :-) , ale využívá výhod HTPC a jede si pěkně filmečky ze serveru po síti. Stejně jako případné nahrávání z TV. MediaPortal např. umí přes Deamona mountovat ISO obrazy orig. DVD. Při představě skříní vyplněných DVDčkama po mě lezou slimáci. Těch pár filmů, které za krabičku stojí, mám jen jako sběratelské kousky.
Windowsy na HTPC... TO se veme nový komp, dobře se nastaví energy saving, nainstalí se tam 32bitové Visty, používají se pak buď vestavěné MCE, nebo MediaPortal (open source varianta - mnohem víc "options") a počítač se pak při použití suspend mode 3 budí dálkovým ovládáním během 3-5 vteřin (mám to doma, tak vím...), případně se budí sám kvůli nahrávání (s monitorem nebo bez, záleí na nastavení). Já to poznám jenom podle toho, že se mi rozsvítí nějaký debilní nápis podsvícený LEDkama na mojí bedně. Budu to muset odpojit, je to jak barevná hudba...
To HTPC mi přijde trošku, úplně v pohodě :-)
Chválím a děkuji. Tomuto tématu se věnuju už dlouho a vím, že ucelených informací/sestav není nikdy dost. Jsou to skládačky (to je na tom to nejzábavnější) a takhle víš, co k čemu "pasuje" apod.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: RiMr 2008-04-18 14:02:45

Mam dotaz ohledne dalk. ovladace, mas to reseno skrini ci Widle MCE? Pokud skrini jakou(prosim odkaz jestli mozno) a jake s ni mas zkusenosti?

Predem diky za reakce, vyjma skrine a dalk. ovladace a OS(bohuzel budou potreba i hry takze otazka spise zni jestli XP ve verzi s MCE(ma dalk. ovladac s infra a dosah jen 3m) ci bez a skrin s dalk. ovladacem, pokud uz je wine na vysoce funkcni urovni pak se rad prizpusobim, ale funkcnost posledni verze neznam) mam vse vyresene...

PS: myslim ze tohle bude asi zajimat hodne lidi uvazujicich o HTPC, urco to nebude odpoved jen pro mne
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 17:28:45
avatar
Já mám dálkáč od DVB-T karty, Leadtek. Není to žádný zázrak, ale funguje to... Je tam přímo i přelepka přes, která má popisky pro MCE. Dole v system tray je "správce" dálkáče, kde jednoduše přepínám, jestli chci používat soft od leadteku, nebo MCE... Jinak myslím, že dálkáčů je spousta. Spíš to chce si vybrat, jaké mediální rozhraní budeš používat (MCE, MP, nějaký Linux) a "kolem toho" postavit komponenty, které jsou pro to konkr. vyzkoušené a ověřené. Jde právě hlavně o dálku a TV Tuner. Bednu mám z nejlevnějších, ale svůj účel plní. Akorát k ní ALza tupě nabízí norm. zdroj a patří tam micro ATX. Tam byl hlučný ventilátor jak svi*a (300W rači, Fortron), tak jsem ten venťák vykuchal a dal tam Noctuu, co se mi doma válela, na 45W CPU mám Scythe Shuriken, který se ledva točí, no, je to můj první absolutně tichý poč. Největší rambajs dělá HDD (Hitachi Cinemastar), který budu tou jejich spec, utilitkou ztišovat/zpomalovat a ještě jsem k tomu koupil odhlučňovací box pro HDD za litr SCYTHE HDD Quiet Drive, ten se mi do bedny pochopitelně nevleze, tak to budu zabudovávat do stěny case nastojato, nebo dozadu nad procesor k ventilátoru... Ještě uvidím. Jsem modelář, tak pro mě není problém tu bednu kompl. překopat. Příští case udělám sám :-). Tahle je teda tato http://skrine.alza.cz/pocitacova-skrin-acutake-m-iii-b-htpc-d86082.htm
Na dražší konkurenci nemá. Ale tam by mě zase bolelo do nějakého Mozarta řezat rozbrušovačkou :-)))
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-20 21:32:43
avatar
No 2GB RAM je dneska rozumné minimum. 1GB kit dnes stojí skoro stejně jako 2GB, navíc, 2GB se vždy hodí.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 07:41:45

65W CPU do HTPC? Když existují výkonově i cenově stejné procesory s 45W?
jirka766 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G45 2008-04-18 10:48:17

nevíte někdo kdy vyjde nový chipset od Intelu G45 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 11:23:23
avatar
oficiálně asi červen, desku ale už budu mít co nevidět na testech
jirka766 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - G45 2008-04-18 11:29:49

super už jsem zvědavej
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 10:55:23

Nemam moc zkusenosti s HTPC a tak bych se rad zeptal. Jak moc bezproblemove a intuitivni bude pokud ho budu chtit pouzivat jako DVD rekorder. Nahravat programy pres casovac, jako vstup mit scart nebo mpeg4 dvb-t z anteny. A porad palit bud primo an DVD nebo na disk a pak vypalit na DVD.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-04-18 12:34:05
avatar
Když máš všechno dobře nainstalované (dneska už to není taková alchymie jako dřív), tak v tom není problém. Doporučuju např. MediaPortal (open source). V pohodě použitelné je i MCE (aspoň pod Vistama, pod XP nevím, tam jsem měl MediaPortal), akorát bacha na to, že MCE nahrává do formátu *.dvr-ms, který je sice kvalitní, ale pěkně naducaný a hlavně se "blbě" střihá (reklamy apod.). Každopádně i na to existují různě dobré i freewarové softy, většinou na převod do MPEG2 (ono to v podstatě nic jiného není...).
Časovače jsou klasické, v programu si vybereš pořad, buď jeden, případně celý seriál, jestli chceš pro jistotu nahrát o něco víc a kolik a je to... Ještě mě napadá, MCE neumí klasické EPG, tahá si program z internetu. Pokud vím, pracuje se na řešení (opět open source).
Tož tak...
Strelooriginal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2008-04-18 20:09:59
avatar
Ano, nie to celkom top-10 , nakoniec taketo rozdelenie platforiem AMD/Intel som este nevidel
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TV karta 2008-04-19 22:07:42
avatar
Mel bych pripominku ke zvolene TV karte Pinnacle - ma hrozne "rozlezly" soft, ktery klidne zabere i 500MB... Ja mam Aver a jeho softik ma jako instalacka jen 30MB , je jednoduchy a spolehlivy... Asi nejhorsi s cim jsem mel v zivote tu cest je Leadtek. U meho PC hodil drive nebo pozdeji chybu a spadnul soft. Navic sice nasel programy ale uz je nedokazal prehrat (asi slaby signal). Po instalaci AVERu jsem okamzite koukal na krasny plynuly obraz, navic soft max stabilni. Takze Aver 4ever. Kamoska ma taky Leadtek a taktez ji po par minutych spadne program a navic nenajde jedinou stanici... (ma sice dost spatnou antenu, ale program by opravdu padat nemel ) OS je Win XP
Joohn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 13:17:17
avatar
k té TV kartě leadtek, koupil jsem leadtek winfast DTV1800 H a jede mi bez problémů, za tu cenu má i perfektní dálkové ovládání-příjem jak digitál tak analog i kabel. Nahrávání i přímo na dvd. Jinak se snažím poskládat komp tady z toho článku, ale narážím na dost velké problémy dostupnosti, hlavně tedy základní desky Asus M3A78-EMH HDMI - AMD 780G (nikde neví kdy bude) nevíte o něčem,kde ji maj opravdu na skladě?
Dubas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poradit 2008-05-08 13:17:50

chtel bych poradit nejakou dobrou sestavu do tech 10 000kc ale spis ne z obchodu radsi si jej poskladat.Chtel bych hrat uplne new hry se soucastnym pocitacem muzu ale je to slabota.
Mam zakladni desku Asus p5pe-vm
procesor intel celeron D 2.6
Grafika Ati radeon 9600 256mb
ram 1gb
chtel bych neco lepsiho new zakladovku procesor za dobrou cenu ale kvalitni a hlavne na hry diky za radu.Moc bych byl rad kdyby mi nekdo skusenej napsal co by bylo tak optimalni
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-08 14:26:20
avatar
MB: Gigabyte GA-P35-DS3L - 1900
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 2.4GHz - 1900
RAM: A-Data DIMM 2048MB DDR II 800MHz Extreme Edition (2x1GB) - 1000
GK: Leadtek Winfast PX9600 GT 512MB - 3200
HDD: Samsung SpinPoint F1 HD252HJ - 250 GB SATA II - 1100
DVD: Samsung 203D - 500
+ case a zdroj 400W 1000-1500

trosku pres ale na hry je to uz slusna sestava..kdyby si chtel mermomoci jen do 10 litru tak jeste muzes vzit desku s P31 cipsetem misto P35 a procesor s nizsim taktem (treba E2160) + pretaktovat..ale usetris na tom jen tech 800 a lepsi si je priplatit. vetsim kompromisem je pak Radeon 3850 256MB kterej sezenes za 2500 ale 256MB pameti je uz v soucasnosti docela velkou brzdou a 512MB stoji to same co 9600GT ktera je ale o neco vykonejsi.
Anonymní  2008-05-08 14:37:21

Připojuji se k tomuto doporučení
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!