PREVIEW: GTX 1060 6GB uvedena – NVIDIA vyzvala Radeon RX 480. Vítěz zatím nejasný.
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 19 červenec 2016
alt

 

 

 

 

  • PREVIEW: GTX 1060 6GB uvedena

                  –  NVIDIA vyzvala Radeon RX 480 8GB. Vítěz zatím nejasný.

Avšak dle očekávání. Pod DirectX11 vítězí NVIDIA v nových hrách DirectX12/Vulkan je AMD lepší. Dnes je 19.7. a NVIDIA na tento den naplánovala uspíšené vydání GTX 1060, kterou ladila do poslední chvíle. Nakonec musela napnout všechny síly, protože RX 480 se ukázala být lepší, než co čekala. Stačilo to ale?

  • GTX 1060 tak trochu dost papírové uvedení

Ano, první GTX 1060 jsou na trhu a dokonce i v nereferencích (což je překvapení) jsou v obchodech. Jenže obchodníci si stěžují, že karet je extrémně málo a další objednávky jsou zatím nejisté a tak ceny některých nereferencí jsou opravdu masakr (10 tisíc za mainstream?!?!). Situace zůstává dost nejasná, ale celkem dle očekávání. Každopádně i tak NVIDIA dokázala nečekaně(!) uvést nereferenční GTX 1060 do obchodů dříve, než se objevily v prodeji nereferenční RX 480.

Nutno ale podotknout, že ještě že tak. NVIDIA si totiž za referenční GTX 1060 (omezená edice) naúčtovala 299 dolarů (9 tisíc) což proti 199-239 dolarové RX 480 je opravdu stěží omluvitelné. Také za to dostala v testech vyčiněno (jednoduše se referenční Founders edice za 299 dolarů absolutně nevyplatí, referenční Radeon RX 480 je proti ní lepší a o dost výhodnějí volba). Překvapivě tak nakonec nebude reference v podstatě běžně v obchodech a od začátku budou nereferenční modely.

  • GTX 1060 3GB/6GB vs RX 480 4GB/8GB

Asi nejvíce nás všechny zajímá, jak to bude v tomhle souboji, kdy se čekalo, že GTX 1060 skončí výkonově někde pod úrovní GTX 980 a tedy v DX11 celkově lehce nad RX 480, ale pod DX12 skončí poražena. A realita ukazuje, že se tyto naše odhady moc nemýlily.

GTX 1060 je nástupce GTX 960 (její konkurence byla R9 380, jejímž nástupcem je RX 480). Proti té si výrazně polepšila ve výkonu pamětí (192-bit vs 128-bit). Nové 16nm jádro GP106 má také více výpočetních jednotek. 1280 proti 1024 u 28nm GM204. Výsledkem tak je, že GTX 1060 má výpočetně výkon jen o něco málo nižší než GTX 980! Tedy podstatný skok proti GTX 960. Bohužel referenční GTX 1060 stojí 299 dolarů, což je také o poznání více než GTX 960. Reference by ale měly stát i 249 dolarů.

Přes vyšší výkon pak TDP karty zůstalo stejné. GTX 1060 samozřejmě má aktuální výbavu současné generace. Proti RX 480 má nevýhodu ve vyšší ceně. RX 480 má také 256-bit sběrnici a 8GB paměti proti 192-bit a 6GB u GTX 1060. V neposlední řadě má RX 480 i vyšší celkový výpočetní výkon a lépe podporuje DirectX12/VULKAN včetně právě využití výpočetní síly grafiky. Nevýhodou RX 480 je naopak o něco vyšší spotřeba, i když rozdíl je mnohem menší než u minulé generace grafik. TDP 1060 je 120W zatímco RX 480 má spotřebu 150W.

A jaký je tedy výkon?

 

  • GTX 1060 vs RX 480  - Výkon

Podle očekávání si GTX 1060 vede o něco lépe pod starším a neoptimalizovaným DirectX11:

Pod novějším DirectX12 (tam kde skutečně s nějakým přínosem funguje) a API VULKAN je situace zase obráceně:

Asi je ale na místě se ptát, kde je těch „much faster“ jak slibovala a v testech předváděla NVIDIA?!?

Jak to hodnotit?

 

  • První hodnocení

Výkonově (DX11 + DX12) je to tedy docela plichta, i když osobně jsem docela překvapen, že GTX 1060 6GB poráží GTX 980 4GB, ačkoliv by tomu tak být parametrově všude nemělo (nižší výpočetní výkon i slabší paměťový výkon). Nutno ale podotknout, že výkonově je to dost jasně rozdělené.

Je tedy na vás se rozhodnout, co je důležitější. Zda o pár FPS v současných méně náročných a hůře optimalizovaných DX11 hrách, či lepší výkon v novějších a nových graficky náročnějších DX12/VULKAN hrách, kterých rychle přibývá a brzy budou už jen ty.

Mnozí také připomínají, že podobná situace byla před časem mezi GTX 960 a R9 380, které vycházely v úvodních testech velmi podobně. Dnes je ale R9 380 o poznání lepší. Bude tedy následovat stejný obrázek i v případě GTX 1060 vs RX 480?

Podle očekávání má GTX 1060 6GB výhodu v o něco nižší spotřebě (dáno i tím nižším výpočetním výkonem a výbavou jako menší kapacita paměti atd.). Spotřeba se liší zhruba očekávanými 30-35W, což je vzhledem k tomu o jakých číslech se bavíme, už celkem zanedbatelný rozdíl, zejména vzhledem k tomu, jaký byl rozdíl mezi GTX 960 a R9 380 v této oblasti. Mimochodem GTX 1060 žere nakonec o něco více než GTX 960. Efektivita všech nových grafik je ale prostě skvělá :).

  • Srovnání nereferencí

Velkou neznámou je nyní srovnání nereferencí. GTX 1060 nakonec předběhla RX 480 a první nereference jsou otestované. S takty posunutými z 1506MHz v základu/1848 v maximum na 1570MHz v základu a masivních 1974MHz v maximech je OC nereference jen o 3% výkonnější. Masivně maximálně ručně přetaktovaný GTX 1060 na 2139MHz pro jádro a 9,7GHz pro paměti je pak proti referenci nárůst výkonu jen do 15%.

Už základní OC nijak extrémní nereferenční OC edice RX 480 8GB ale slibují podle výrobců 15 -19% nárůst výkonu proti referenčnímu RX 480!

Tohle by tak mohl být ten rozdíl, kdy provedením úplně stejné nereferenční edice RX 400 vyrovnají výkon stejných edic GTX 1060 pod DX11 a jasně zvítězí pod DX12/VULKAN. A pak tu bude rozdíl cen. NVIDIA stanovila cenu GTX 1060 6GB od 249 dolarů (cca 7400 korun vč. DPH) a zajistila, aby pár modelů za tuto cenu bylo v době uvedení dostupných. Jenže všichni ostatní standardní cenu napálili a nereference tak stojí i kolem 10 tisíc korun. Tedy dokonce více než cena té omezené Founders referenční edice za 299 dolarů. AMD RX 480 přitom začíná na 199 dolarech za 4GB verzi (což jak se zjistilo je odemykatelná 8GB verze :D) a 8GB modely se prodávají za 239 dolarů (7100 korun). Obchodníci ale ceny napálili, aby doprodaly starší modely, i když v zahraničí už se za doporučené ceny dají RX 480 běžně nakoupit. Zajímavé bude sledovat, jak se k cenotvorbě postaví výrobci nereferencí, kdy i možná to je důvod, proč se AMD soustředí na reference zatím.

Každopádně ač se v současnosti zdají být karty vyrovnané, totéž kdysi platilo i o GTX 960 vs R9 380 a kde je situace dnes. RX 480 8GB je ve srovnání s GTX 1060 6GB opět o něco silnější svým potenciálem, situaci navíc ovlivňuje nástup DX12/VULKAN her, kdy navíc RX 480 míří i přímo do nové konzole PS4 NEO i do vylepšeného Xboxu One, takže optimalizace většiny nových her budou pro ni na míru. Z hlediska konkurence je ale situace zajímavá a rozhodně souboj nekončí.

Zdroj: hardocp.com, guru3d.com , hardwarecanucks.com

BTW: Na DDWorld.cz k nám aktuálně na test míří ASUS STRIX GTX 1060 OC (aktuálně 10 500 korun), MSI GAMING X GTX 1060 OC (aktuálně 9500 korun) a Gigabyte Gaming G1 GTX 1060 (aktuálně 9300 korun). Co říkáte na mainstream a nástupce mainstreamové GTX 960 za 10 tisíc - slovy klasika: není trochu zbytečné GTX 1060 uvádět, když stejný výkon byť za cenu vyšší spotřeby nabízely za stejnou cenu už dlouhou dobu R9 390/390X!? O mainstreamu jsem měl jiné představy. Výkon GTX 980/R9 390X za 6-7 tisíc? super. Stejný výkon za 10 tisíc? To není žádný posun a není to ani mainstream. Snad se to brzy srovná (nepředpokládám).


 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:14:32
avatar
čekám, že Zlobr dá GTX1060 zlato. ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:18:10
avatar
diamant .... a nezapomene nějaké to ho***o hodit po RX 480 ;)
mcmiazga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:51:49
avatar
Dnesok (zamozrejme za par dni sa to zmeni) je bloody sunday pre AMD. Tyzdne pozorujem RX 480 8GB vs GTX 1060 6GB. DD dakujem za uzasne porovnanie. Tri roky som drzal AMD palce ale dnes proste prehralo. O co viac ma to mrzi ze cenou. O neschopnom marketingu AMD by sa dali pisat knihy podobne zbierke zakonov

GAINWARD GeForce GTX 1060 6GB - €279,12
Radeon RX 480 8GB - €286,90

Nereferencna vs referencna. Ked o rok dva budu DX12 hry nad 50% nad DX11, vtedy mna bude trapit VULKAN, ale to uz budem kupovat novu kartu.

Velmi sa tesim z takychto subojov a mozem povedat ze NVIDIA ma po rokoch naozaj nieco mainstreamove za mainstreamove ceny. Faktom ale je, ze toto plati iba dnes. Uz sa tesim na nereferencne 480. Zial grafiku kupujem tento tyzden

DD este raz trilion krat dakujem za naozaj snad jediny test na svete ktory je podla mna objektivny!

edit: lol a uz to neplati 3ks 1060 sa vypredali za 5 minut )))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:52:43
avatar
ehm ... jsme ještě žádný test GTX 1060 nevydali ;)
mcmiazga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:56:39
avatar
Sorry ten test som myslel preview, tak ci tak sa uz tesim na 1060 OC vs 480 OC! Drzim palce aby boli RX 480 nereferencne cim skor v predaji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:58:47
avatar
no já doufam že tohle s AMD trochu pohne, je na tahu pořád se může smát naposled, potenciál na to RX 480 má, tak ale chtělo by to dát vědět

//každopádně pro nás dobrý, konkurence jede. Kéž by to takhle zajímavé bylo i v dalších segmentech a třeba i v jiných oblastech než grafiky.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:02:43

zatím karty jako Nitro ukazují takty 1330MHz... 4GB karty od MSI ponesou předpokládaně 7GHz paměti... takže výrazně lepší než reference to nebude a bude to stát víc.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:57:52
avatar
A kdy bude ten test?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:02:50
avatar
??? ... jo, to kdybych věděl. Když to dobře půjde, tak tento týden čt-pá dostaneme karty do redakce. Přednost měl jeden větší NV web pak teprve dojde na ostatní ... naštěstí pro nás v ČR už moc webů a magazínů není co by HW skutečně pravidelně testovali (aktuálně 2?), takže DDWorld.cz je hned další na řadě . Pokud by karty chodily ve dvou kusech do ČR od výrobců, měli bychom je souběžně. Ale dva kusy do ČR dneska chodí výjimečně ... každopádně máme zamluveny RX 480 i GTX 1060 edice ... některé bychom měli mít zase první na DDW.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MSI GAMING X GTX 1060 OC 2016-07-20 10:40:25
avatar
Podrobná recenze neskutečně tiché MSI GAMING X GTX 1060 OC je tady: Odkaz. Objektivní.

Pokud se cena v českých shopech dostane na doporučenou úroveň, tak to bude mít AMD těžké - zejména, pokud budou na trhu pouze její reference.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:54:18
avatar
mohu se zeptat podle čeho si myslíš že je objektivní? Podle tvého subjektivního pocitu? Měřil jsi to že víš že je to objektivní?

Jen tak pro tvou informaci, RX 480 od MSI je úplně stejná!

Cena této karty je 279 dolarů.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MSI GAMING X GTX 1060 OC 2016-07-20 11:41:29
avatar
A podle čeho kvalifikuješ Tvoje recenze jako objektivní? Proč nepřímo naznačuješ, že recenze na Techpowerupu objektivní není? Podle Tvého subjektivního pocitu? Celkem jsem čekal, jestli zareaguješ. Slovo objektivita není zaklínadlo, ale má přesný význam. Pokud je systematicky deklasováno četností výskytu a nesprávností jeho použití, tak jsem se jenom přidal, aby to bylo ještě markantnější.

Mimochodem, tady na Guru3d je ještě povedenější recenze téže karty: Odkaz, včetně výsledků pod DX12.

RX 480 od MSI úplně stejná být nemůže - nejen kvůli výkonu, ale zejména kvůli hlučnosti, protože RX 480 je žravější, a proto u stejného chlazení bude nutné zvýšit otáčky.

Aktuálně neexistuje RX 480 v nereferenci (a čert ví, jak dlouho tomu tak bude) - rozdíl USD 40,- mezi cenou reference RX 480 a nereference MSI GAMING X GTX 1060 OC mi přijde naprosto úměrný a akceptabilní. Nemluvě o to, že nikdo z nás není Pýthie, a proto netušíme, kde se ceny nakonec ustálí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:46:55
avatar
No protože je děláme, vybíráme hry s ohledem na aktuální technologie a testujeme všechny karty vždy naplno bez ulejvání s aktuálními ovladači bez hrátek s nastaveními atd.

RX 480 může být od MSI úplně stejná! řešíš rozdíl 30W který je vzhledem k výkonu těch chladičů zanedbatelný. Na hlučnosti to prostě nepoznáš. Za to ti ručim.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:58:36

Ahoj sa ti nejdem starať do objektivity, alebo neobjektivity. Ale viete mi rozumne vysvetliť prečo sa netestuje celá hra ale len vybraná časť hry ? Takým výberom si môže každý web nastaviť želaný výsledok pre kartu. No niektoré weby to môžu robiť schválne.
Mala by sa testovať celá hra ale vyššie popísaným spôsobom by sa nemalo testovať vôbec.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:57:33
avatar
jak chceš otestovat celu hru?! to není technicky a určitě časově prostě možné
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:07:10

A dá sa to rozumne vysvetliť ? /viď. moja predchádzajúca otázka/
No normálne zahrám celú vypočítam priemer, deltu a hotovo Alebo netestujem vôbec. Viem že to robia všetci ale potom je to na dve veci Navyše je tam riziko plánovania celkového výsledku mojej obľúbenej karty a neobľúbenú pošlem niekam

Keby si to urobil celé tak máš super argument
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:06:52

Tohle je recenze HW ne recenze hry. Tam si to recenzent nezřídka celé projde. U HW jde o to porovnat to s jiným HW ve stejném SW za absolutně stejné situace, proto také nejlepší testováníje v nějakém vestaveném benchmarku který jede vždy naprosto to samé (AotS benchmark je DQ, ten nezaručuje identický běh), tohle každý dokáže zopakovat kolikrát chce. když se hra hraje, nikdy nebude průběh testu naprosto totožný.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:03:44

Mimochodem když tedy jede ten Vulkan, prosím o zařazení Tales Principle, které také jede na tomto API a srovnat to se starým nemoderním DX11. Díky.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:59:50

Zlobr recenzi nedělal, ale zlato má.. MSI Gaming X, nad cenou skorem 10K se brblá... s doporučením nekupovat a čekat..... O jak rád bych si přečet recenzi na RX480 Gaming, jenže červení řekli ne....
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:24:39

s gainward 1060gtx je vymalováno. ta cena je skvělá.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:35:29

nj LOWend za 10 000Kč
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:13:55

přeháníš, i nenažraná Alza má Gainwarda za 7599 https://www.alza.cz/gainward-geforce-gtx-1060-d4369323.htm?catid=18859503
což je za míň, než chce vydřidušky za reference RX480
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevim 2016-07-20 00:15:33

Alza ho nemá. Přijímá předobjednávky za tuto cenu (které se dají zrušit). Nejlevnější GTX 1060 co ALZA má skladem je za 9199,-. Od 10000,- mainstream
Anonymní  2016-07-20 05:04:20

jak na CZC tak na Alze ty karty fyzicky byly za tuto cenu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 14:34:44
avatar
Jak už se tu psalo "byly" ale v jakém počtu ... na uvedení nVidia uvolnila pár kousků, aby se neřeklo za tu nižší cenu a další kusy od 9tis + ... takže byly a nebyly
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:07:41

řádově desítky ks v každém krámě.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 19:48:44

No vzhledem k tomu, že o nereferencích RX480 není ani tuchu ani slechu ani na tu předobjednávku... Tak mě červení docela sejří.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:26:09

Pokud je zvýšení výkonu taktováním u GTX1060 tak malé tak se tyhle drahé oc modely ani nevyplatí kupovat.Škoda že nebudeš mít v testu třeba Gainward,ta má nereferenční chladič a ref.takty,stojí 7600kč.U téhle by byl poměr cena/výkon mnohem zajímavější.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:05:06

Jde o to že s dobrým chlazením Pascaly boostí k 1900MHz. 1060 je chladná karta, edice s blowery budou vycházet v OC trošku lépe, ale kvalitní chlazení znamená velice nízké teploty, velký boost v základu. Moje 1080 na vodě boostí v základu na 1885MHz... případné zlepšení při OC musím počítat z téhle frekvence ne z 1733MHz.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:30:06
avatar
Bobr z pct je největší pi*us na českým webu a ty jeho sra*ky co píše, radši no comment! Díky němu na ty stránky už vůbec nechodím.I tak tam není nic moc zajímavýho. Jsou lepší weby.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:46:10
avatar
a sekunduje mu diskuter PC-hráč...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:32:25

AMD si to pokaslalo, gtx 1060 je vo vsetkom lepsia ako rx 480.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:25:12

Nerozumiem tym negativnym ohlasom, gtx 1060 je o cca 15%+ vykonnejsia (podla recenzii, nie podla nvidia PR) ako rx 480 a ma nizsiu spotrebu, nie je to azda pravda? A ano AMD si to pokaslalo, pouzili tak maly kusok hlinika, ze aj na chladici od intelu je viac, nevydali Rx 470 a 460 (zdrzanie pomaly mesiac a stale su v nedohladne), nemaju nereferencne karty, maju minimalne o 40-50mV na zakladnom napati viac, ako by bolo potrebne (znamy z fora dokazal RX 480 na 1266MHz stiahnut pod 100W v odbere!!!!). AMD ma vyborny profukt, ale aj pod novym vedenim proste nespravi tych par veci naviac... takze... nvidia vyhrala, gtx 1060 bude trhak a u nas je lacnejsia ako rx 480!!!!
renovatio1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:54:46

nechapem ako mozes taketo sracky pisat, ozaj si budes kupovat kartu za 280€ na Direct X 11 hry? sak to musis byt cvok jak ruka .... buducnost je tu ,zajtra, vsetky hry budu vychadzat na dx12 tak ako moze niekto kupovat grafiku na stare hry? sak sa zobuc....... to akokeby si idem kupovat zajtra telku a kupim si fullhd ked uz je tu 4K naokolo a za dverami.... neskutocne
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:55:53

Pár dotazů:
1. Tím jseš si na 100% jistý, že od zítřka každá hra co vyjde bude DX12?

2. Zatím nikde nepsali, že GTX není na DX12 hry, ty máš nějaké nové informace?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:56:27
avatar
jsem si jistý že většina nových velkých her bude DX12
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:08:26

A bude DX12 only?


Mimochodem RotTR mi na NV běží v DX12 velice dobře, v průměru o 7% navíc, ale klíčové jsou minima. DX11 má propady na čtyřicítkové FPS, DX12 drží 60+ (to plus je různé, ale nepodstatné, lock na 60 FPS s triple buffered VSync)...

DX12 běží parádně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:12:18
avatar
no protože TR má asi nejhorší DX12 zatím dlouho žádný přínos te´d alespoň trohchu ale pořád mizerný
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:10:26

Dobře tak dál AotS... RX480 vs 1060 +- stejný výkon... Gears of War, v podstatě stejný výkon.

Vulkán vs DX11 v Tales Principle je také ukázka výkonu Vulkánu, a vlastně.. pokud to nic nepřináší tak je to zprasené.


Kdo zaručí že další DX12/Vulkan hry nebudou zprasené?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:10:07

Většina a velkých.
Takže se najde i pár nových menších i větších her DX11. Tím pádem GTX není "grafika na staré hry". Na DX12 je slabší než AMD, ale to neznamená že není na DX12.

A když pomineme slova "velké hry", tak v jakém poměru(DX11 a DX12) budou letos vycházet PC hry.
Já mám představu, že jich bude DX11 více, ale nejsem odborník moc o tom nevím jen si to myslím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:11:45
avatar
já neříkám že není to musíš jinam
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:27:32

Hluposti pisete vy, AMD zase vytvorilo zaujimavy produkt a nedotiahlo ho do konca. Mna vykon gtx 1060 nezaujima, RX 480 moze mat uz teraz rovnaky vykon, pri pretaktovani jadra na 1325MHZ a pamati na 9GHz pri cca 130W spotreby
http://imgur.com/a/YQ5vJ
A podvoltovanim sa clovek dokaze dostat na 100W
http://i.imgur.com/i0pUYzY.png

AMD si to pokaslalo zlym chladicom, nevydanim dalsich dvoch kariet (tomu naozaj nerozumiem, ved nepodarkov polaris 10 musi byt pri novom procese dost, preco nevydat RX 470??? a RX460 je malicke jadro.... uz tu malo byt!!!!), nepritomnostou nereferencii (pomaly mesiac sa na nich caka) a tak nvidia prisla s kartou, ktora je vykonnejsia, ma nizsiu spotrebu a nereferencie su lacnejsie ako referencna rx 480.

A co je dolezite, tieto problemy mohlo pokojne AMD vyriesit pred vydanim a na 100% by to nemalo vplyv na datum vydania. Preco nema NVIDIA takmer ziadny potencial k podvoltovaniu v pripade generacie maxwell a pascal? Pretoze si daju tu pracu naviac a urcia si presne napatie pre cip a obetuju tych par jadier lepsej efektivite architektury. AMD by mohlo pokojne softverovo uzamknut plne jadra polaris 10 (tie ktore nesplnaju podmienky ohladom zakladneho napatia), vydat ich ako rx 470 a nasledne ponuknut moznost na odomknutie... proste AMD je ta spolocnost, ktora musi tlacit na pilu, premarnili 50% podiel na trhu z obdobia Fermi, oni musia.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:52:17

XFX ho má na 1328MHz .
MartinX16 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:33:24

co sa tyka tych mV povodne ma 1056 na najvyssi takt mozno nieco robim zle s OC som sa nikdy nebabral, ale ked to tato karta ma bez straty zaruky tak som skusal a pri 1050mV na takt 1266MHz sa mi GTA V a ani AC Unity ani nezapne pri loadingu padnu takze min. ten kus co zatial mam nevyzera byt, ze by mal viac. Ale ako pisem nevylucujem, ze to treba inak postelovat v tych stadiach a nie len to posledne.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:34:06

"Co říkáte na mainstream a nástupce mainstreamové GTX 960 za 10 tisíc?"

Opravdu je tu někdo tak naivní, že si myslí, že ceny ASUS Strix nebo MSI Gaming X karet s RX 480 budou nějaké jiné?

Nehledě na to, že reálně v obchodech jsou i nereferenční modely GTX 1060 levnější, než referenční RX 480.
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - odkaz 2016-07-20 00:30:14

Nějaký odkaz? Stačí dvě stránky. Takové neexistují...
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 01:09:55

Myslím skladem.
Akem_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:46:28

Je dobre, ze jsou to vyrovnane produkty, to by mohlo mít vliv na snížení cen... A taky se mi líbí spotřeba NV, protože si dokážu představit o něco málo slabší 1060 v NTB
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:58:14
avatar
Tak DD tohle sio rikal ze nemuze byt mozne : Odkaz 7500kč s DPH a skladem 5+ na znamem shopu.... neříkal jsi ze nebude pod 9500kč a jeste jen papirove uedeni?

Aus ma turbo za 7599kč, EVGA 7936 jako ceny jsou v porovnani se startem RX480 opravdu extra super "za listprice"

GTX 1060 dupnul na trh opravdu hustě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 17:59:39
avatar
mě se neptej ... já jen předávám jak jsem nakoupil. Já ceny v obchodech neurčuji. Co mě bylo řečeno výrobci, to vám předkládám ....

BTW: myslíš že by GTX 1060 přišla tak rychle a za tyhle peníze, kdyby RX 480 nebyla tak skvělá?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:00:14
avatar
teď hlavně rychle testy, ať lidi vidí jestli se to vyplatí či ne (já jí nechci)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:26:11
avatar
Tak hlavně oprav ten článek, viz cena 10k očividně neplatí (i RX se bude prodavat za více nez reference, a jestli se někdo rozhodne muze udelat i např Ares s vodnikem za 12000 a nebudeme rikat pak že RX stojí 12k ne), o papírové uvedení se nejedná a je tam toho mnohem více. Příde mi to emotivní článek od fanouška a ne objektivní posouzení aktuální situace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:29:44
avatar
neopravím není co opravovat, cena GTX 1060 ve verzích které budeme testovat je 10 tisíc, karty máš takhle v obchodech. Jsou tam uvedeny i ceny za které se má GTX 1060 prodávat.

Článek je psán s nadhledem a odstupem jako obvykle a jsou tam všechna fakta ať se vám líbí nebo ne ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:35:14
avatar
ok, ale krom toho že si vybral úmyslně dražší verze tak to není uplně ono. Když asus stojí Odkaz 7599 tak tam může být, a to že je i verze za 10k prostě není ta jediná hodnota.
Raději testni tu nejlevnější s referenčníma taktama.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:51:13
avatar
STRIX verze nestojí 7,6

testuji to co nám výrobci pošlou, vybírat si moc nemůžu, jsme rádi že do ČR chodí ještě nějaký HW na testy ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:11:29
avatar
ale když, tak ne že ji podtaktuješ na referenční takty

Pokud stoji 10k a je to strix tak testuj a porovnávej strix (jinak i moc nebude odpovídat cena/výkon)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:14:39
avatar
samozřejmě budeme mít v testu i na referenčních taktech i na OC taktech ... jako vždy a jasně to označujemě vždy ;)
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:28:55

A keby neboli v teste len ASUS tak tie takty vyzerajú lepšie
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:36:41
avatar
na alze uz neni skladem ani na CZC a vsecky komentare u te grafiky sa vyparily dokonca aj ty objednavky na alze


napiste nekdo lesti tu objednavku nemate stornovanu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:45:43
avatar
no varovali jsme že těch grafik je extrémně málo ... a že je to vlastně papírové uvedení
Anonymní  2016-07-20 05:07:43

Příští týden přijede do Polska dalších 700 kusů...
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:37:25

no jiste
pokud jde o AMD uvedeme dolarovou cenu prepoctenou na koruny a to za verzi ktera se v cesku neprodava
co na tom ze v cesku prodavana karta stoji jiny penize?

pokud jde o nvidii tak uvedeme cenu tech nejdrazsich OC edic a co na tom ze v cesku jsou dostupny a skladem karty levnejsi nez je rx 480

ciste staticky je 1060 levnejsi, v prumeru rychlejsi a netrpi referencnima bolestma jako 480
AMD ma tezkej problem a musi zlevnovat jestli chce nazpatek cast podilu na trhu
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:02:54
avatar
A kdy bude mit ta super skvela RX 480 nerefercni edice?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:08:33
avatar
jsou hotové, jen se neprodávají, protože jich není dost, AMD přesunula dodávky GPU k referenčícm modelům. Aktuální informace hovoří o prvních kusech RX 480 od 22-25. někteří to ale odsouvají až do poloviny srpna. Takže upřímně radši už nic neříkám ...

víš jak vypadají naše maily s výrobci teď?

před měsícem: Ahoj, tak RX 480 mám půjde k tobě za pár dní
pár dní na to: Tak ještě ne, ještě nejsou, příští týden.
Další týden: promiň prosím tě, zase nějaký odklad, karty máme ale zatím nemůžeme uvést. Snad příští týden.
Další týden: Tak zase odklad, karty stále nejsou ...
další týden: Tak snad příští týden ...
je příští týden: měly přijít, zase nepřišly promiň nechápeme to, tak snad příští týden ...

Ano, už se zhruba měsíc omlouváme navzájem, tak to aktuálně vypadá. takže pokud si někdo myslí že jsem kecal, nekecal, jen jsem předával informace přímo od zdroje a jak vidíte i zdroje jsou na tom tak že s tím nic nesvedou ...

takže já prostě je sedím a kroutím očima
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:11:29
avatar
Nedodava AMD jen cipy vyrobcum GK a ty jedou ve sve vyrobe to co muzou a to jsou zatim reference a mezi tim vyvoj pracuje na nereferencnich edicich. Porad se mi zda, ze vyrobci maji nereferencni Nvidie drive nez GK AMD. Mozna nejaky lobovani od NVidie.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:12:54
avatar
Nebo maji u Nvidia GK vetsi rejzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:16:36
avatar
u referencí ne, ty jsi v podstatě AMD zadává a prodává samo ... nemyslím si, výrobci prostě mají stejný nereferenční designy, takže když mají hotové RX 480 byla hračka udělat GTX 1060, navíc NV potřebuje ty nereference, protože 299 dolarová reference by asi moc neuspěla
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:17:20
avatar
Takze AMD posle celou kartu napr. do MSI a ty ji prodaj pod svou znackou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:28:48
avatar
přesně tak ... AMD zadá výrobu PCpartners a pak celou kartu s čipem a vlastním designem alokuje mezi výrobce. Ty si na ně jen nalepí loga, dají vlastní bios a zabalí do vlastních krabic.

tyhle karty ale prostě nejsou jejich, takže je nechtějí promovat a nemohou ovlivnit jejich vlastnosti a marže pro sebe moc (je hloupé když jeden stejnou kartu prodává za 239 a druhý za 269)
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:20:28
avatar
Nebo maji hotovy nerefercni design napr. z 960, chladic stejny a jen tam osadi novejsi cip a maji hotovou 1060.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:29:31
avatar
spíše PCB z GTX 1070 v případě GTX 1060 ;) ... u některých to tak vypadá, na PCB fyzicky chybí osazené čipy i napájení a je to tam na to uděláno.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:21:15

Spíš bych to vyděl v tý výrobě karet, tisíce karet (AMD) zabere víc času nežli stovky (Nv). A to v rámci rychlouvedení...

Nv není k sehnání ani na německém trhu, teda, podobně jak u nás - drahý zůstávají
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:15:17

to je logické, v tomhle segmentu se vyprodají rychle levné karty, dražší .. to mohou němci vzít Founders od NV.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 18:55:36

Můžou a nemůžou, záleží na platu, a když budu brát normální lidi jako dělníky který berou 2000-2500€ měsíčně (zdanění a poplatky na zdravotní a soc. jsou cca 33%) tak jim zbyde cca 1340-1670€ z toho jen bydlení - tam co jsem cca 50km od Stuttgartu je za 3+1 650€ nájem se vším + doprava + jídlo etc..

Jako je fakt, že se z toho šetří ne nejhůř, ale taky zázrak to není. Pochybuju že hned všichni běží pro nějakou FE edici.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:37:05

Tak jsem mrknul na ten odkaz a je tam stav přijímáme předobjednávky. Skladem jsou verze za cca 10k. Takže asi tak...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:49:59
avatar
Lol bylo tam x kusů a během 20min 0, tak se asi neprodava uplně blbě, nebo nVidia podplatila české ehopy ať zrcadlí falešné skladové zásoby
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:16:16

jj, na Alze bylo možné za 7600 koupit kartu asi 2,5h, na CZC podstatně kratší dobu. Alza jich prodala desítky ks...
Michal_Sykora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:26:08

Je 20:25 a je tam napsáno přijímáme předobjednávky...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:17:35

to tam bylo už podstatně dříve. Ale těch karet byly desítky ks. Po 1080 se zakouřilo v řádu minut. Sám jsem začal objednávku s 4 ks 1080 skladem a po dokončení - proklikání se košíkem - už nebyla skladem žádná....
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:08:06
avatar
Upřímně, tohle AMD totálně pohnojilo. Nereferenční 1060 hned po vydání skladem za nižší cenu, než referenční RX 480. Kdybych nebyl fanoušek AMD a tak trochu nepřítel NVidie, šel bych hned do obchodu pro 1060 za 7500,-
savage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:25:53

Souhlasím, nevím na co AMD čeká...
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2016-07-19 19:07:24
avatar
kdyz na to koukam, skoro lituju, ze jsem tu hucici kravu nevratil.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:42:21
avatar
Ač fandim AMD tak musim uznat, že GTX 1060 Gainward za 7599 Kč je krásná cena při vypuštění za nereferenci s tim výkonem co má ... ale koukám, že zmizly hodně rychle a zůstaly už jen fakt ty modely za víc jak 9 litrů. Pokud budou ceny levnějších nereferencí RX 480 taky za cenu do 8 litrů, tak to bude ovšem taky paráda. Už ať jsou tady a hlavně ať už jsou tu testy nereferenčních provedení a nejlépe AMD i NVIDIA od stejného výrobce, stejný model, ať se může pořádně porovnat ... Já osobně i když se mi GTX 1060 za 7500 Kč velmi líbí, radši bych počkal na nereference RX 480, protože starý hry nehraju a spíš mě zajímá výkon v nových hrách a výkon do budoucna. Co z toho že vim, že ve hrách jako je Assasins creed Syndicate, Rise of the tomb Raider, Dying light, Witcher, GTA 5, X-COM 2 je výkon takový a takový a že by se mi na ně hodila víc GTX 1060, když už ty hry mám dohraný a vim že na nové, co teprve hrát budu, bude lepší Radeon.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 18:44:57
avatar
podle zahraničních www není výkon pod DX12 tak malej jak se očekávalo
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:03:43
avatar
Například tady má DD u warhammer totalwar DX12 rozdíl fps mezi gtx1060 a rx480 v rozmezí +-2fps jak u FHD tak u WQHD (u 70fps je to normální chyba měření)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:13:45
avatar
Jasný já to vidim ... ale přesto si myslim, že je rozumně počkat na souboj nereferencí ... chci vidět, kam až je schopná to RX 480 i GTX 1060 s lepšim napájenim a chlazenim dotáhnout ... jak řikám, nejlépe rovný souboj např. strix verzí od Asusu. Jsem přesvědčen a v některých hrách už i vidim, že je AMD na nová API připraveno lépe a hlavně cenový konkurenti z předešlých generací mě přesvědčili o tom, že AMD zraje jak víno a Nvidia časem ztrácí ... např. dnes jsem rád, že jsem koupil před 2,5 rokem R9 290x ... v té době byla konkurentem navíc ještě průměrně tak o 2 tisíce dražší GTX 780Ti a kde je výkon těch karet dnes ? 780Ti si absolutně netepe.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:19:20

1060 Gaming dostali v BF3 až na úroveň GTX980Ti...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:20:10

on někdo očekával nějaký špatný výkon v DX12? Jako ok Maxwell karty na tom jsou poměrně bídně, ale Pascal je v DX12 slušný.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:00:02
avatar
Hmmm, sa divim, ze GTX 1060 ma vobec taky vykon aky ma. Ale za tu cenu? Nech si ju Nvidia necha Do buducnosti, co sa tyka vykonu aj s ohladom na cenu, sa jasne oplati RX 480. Opakuje sa presne situacia z GTX 960 a R9 380. Jedinou vadou na krase bola vtedy fakt len ta spotreba R9 380. Ale tentokrat je RX 480 so spotrebou v pohode, takze ziadnu vadu na krase uz nema.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:15:47
avatar
kdybych byl pintlich tak ročně me RX bude stát o 455kč více něž GTX1060 a to aniž bych pustil hru, pokud budu hrat tak i 2x tolik. (nebudu si ji kupovat, je to slabej krám +-"jako RX")
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 02:57:23

Ty jsi ale počtář.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 07:56:38
avatar
já vím, matematika základní školy (pro někoho asi problém)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 08:00:19
avatar
Mohl bych se zeptat, jak Almightycraft dosel k tomu cislu? Kde se to vzalo? RX je levnejsi, takze tohle smysl nedava. Idle spotreba je +- stejna. Pri hrani je rozdil cca 40W. Tj. napr. pri prumernem hrani 1 hodinu denne je cenovy rozdil 365 dnu x 1 hodina x 40W x 5,2kc/kWh / 1000W/kW = 76kc rocne.
Chce AlmightyCraft rict, ze hraje 6 hodin denne kazdy den, at se deje, co se deje?
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:00:25
avatar
lol. Na .SK sa nereferencna 1060 dostala s cenou pod referencnu 480. Vykon v DX11 hrach ma vyssi, DX12 podla 1. testov ma zda sa lepsie zvladnuty ako 1070/80 (nie len Tomb Raider), spotreba vyrazne lepsia.
Trh zaplavuju nereferencne modely (napr miniITX EVGAOdkaz vyzera super a mesiac dozadu predstavena 480 s velkymi fanfarami a ocakavaniami nema ani len custom modely.
Za mna obrovske sklamanie. DD tu mesiace dozadu ohlasoval prichod noveho mesiasa, ktory ovladne mainstream, zda sa vsak, ze dosiel z ineho kmena.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:26:14
avatar
Myslím, že tuto situaci asi všichni nečekali. Též jsem si myslel, že touto dobou už budou na trhu RX 480 nereference a že nVidia narychlo vydá GTX 1060, ale spíše paper launch a reálně k dostání později.
Z tohoto pohledu jsem zklamán a pochvala nVidia, jak rychle dokázala reagovat. Pokud je pravdivý scénář, že AMD karty se prodávají velmi dobře i v ref.verzích, které jsou z finančního hlediska pro AMD výhodnější a pak to ještě doplní o nereference, pak bych to chápal. Ale jestli to tak není, tak jen kroutím hlavou nad tím, co se u AMD zase stalo. v čem je ten problém.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:17:45
avatar
tie 'informacie' idu z fanATIckeho portalu overclockers.co.uk. Nikde inde som nic takeho nezachytil, ani samotne AMD nic take oficialne netvrdi. Hlavne vsade vidim na skladoch 480 a neregistrujem, zeby sa minali.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:51:09
avatar
Ty ceny byly pod jen pro par kousku...jsou to ceny do recenzi. Zatim, co jsem se dival, tak je spis vys. Nejlevnejsi karta, ktera je dostupna a nebo brzo bude je za 9200Kc oproti 7600 u RX480.
RX480 je levnejsi o 1600Kc zatim. Uvidime za par tydnu. Hlavne jsem zvedavy na 4GB model, protoze ten by mohl jeste 1500kc srazit.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:55:22
avatar
Tak beru zpet. Nevsiml jsem si odkazu pod tim. Uz ted jsou GTX1060 dostupne od 8000kc. Nicmene porad je RX480 levnejsi (7600).
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 13:02:31
avatar
to si si s tym prieskumom trhu musel dat vela prace
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 14:15:08
avatar
Jen nejvetsi shopy. Prakticky hlavne Alza
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 11:25:33
avatar
Odkaz - už aby to tu bylo.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 12:19:12
avatar
Gigabyte mam rad. Mel jsem jejich 270Xwindforce a naprosta spokojenost.

+1
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 15:16:35
avatar
Já od nich měl poslední dvě karty z nVidia tábora - 660 a 960GTX (a v minulosti myslím 7600GT a 8800GT) a vždy úplně bez problémů a tichoučké. AMD karty jsem od nich nikdy neměl (jen od Sapphire), ale tentokrát bych to chtěl zkusit s RX 480 8GB.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 15:14:42

AndreasCZ - špatně jsi to pochopil. AlmightyCraft dá o 455kč více, bez toho, aby spustil hru.
Ze začátku jsem se tomu také smál, áále. V idle je spotřeba vyšší o +-10W. A při zapojení dvou monitorů dokonce o 35W. Pak klidně může dojít i k vyšším číslům a to jen v idle.

Já jsem třeba na PC Se dvěma monitory cca 12hod denně - lehká práce+internet. To není idle, takže tak o cca 50W žere 480 více.
Tákže 12hod X 50W=600W denně x 365dní=219kW x 5,2=1138,-Kč, což už je fakt dost. Kartu budu mít cca3roky což je cca 3500kč navíc za elektriku.
Těch 12hod je pro mě ještě málo - PC mám společné s celou rodinou, takže jede spíš 15-20hod denně(já pracuji večer). Ale abych to nepřeháněl, tak raději počítám jen 12hod.

A to je výpočet jen bez her. Ani nechci počítat, kolik peněz navíc to bude při pravidelném hraní. Uuuuuufffff
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:15:19
avatar
Ok, to dava smysl. Otazkou je, jestli je to bezne vyuziti a konfigurace a nebo trochu atypicka.

Dalsim argumentem je, ze i GTX 1060 zvedne spotrebu u 2 monitoru. Zrovna Nvidia na to trpela hodne. Cekal bych tedy, ze si bude drzet stejny rozestup. Pokud to nekdo nekde testoval, tak prosim o odkaz. Taky by me to zajimalo.

Nicmene pokud tedy GTX1060 nezvysi spotrebu u 2 monitoru, tak ten rozdil muze byt, jak je napsany. Ale at se tedy pocita s tim rozdilem, ktery ma aby ty vysledky byli presne. Mirim na to, ze zmineny rozdil byl 35W a vypocet pak udelany s 50W.

V tomto konkretnim pripade spotreba hraje roli a skutecne stoji za zvazeni. Obecne s tim ale nesouhlasim protoze majorita ma ten pocitac zapnuty daleko mene.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:24:20

Ano zvedne, pokud mají vysoký referesh. U běžných 60Hz to nehrozí, I když 1060 je docela žravá Já mám dva monitory 1xFHD 1x2560x1080 a 1080 má spotřebu cca 8W

Ono i 2h denně hraní dle vašeho případu dělá 150Kč ročně... 3-4 roky.. 6 set... tohle se také může započítat do ceny té karty ve finále se dá počítat i s tím za kolik ji člověk prodá dál... z toho vyjde na kolik karta vyšla.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:33:21
avatar
Souhlasim... To uz si ale musi spocitat kazdy soudruh sam, jaky je jeho scenar
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 19:04:57

O 3W jsem se přehlídl - tady je odkaz - https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1060_Gaming_X/22.html
Běžné využití to asi přesně není, ale je to můj případ(s čímž musím při výběru GK rovněž počítat). Teoreticky bych tu GK mě zadarmo - koupím za 7500, prodám za 3-3500. Za 3 roky ušetřeno na elektrice cca 3500 bez her, s hrama to bude těch cca 4000Kč.
A mám to zadarmo!
Realita u mě může být jiná, ale ne o moc, plus mínus to tak u mě určitě bude(tedy jestli je ta spotřeba změřena správně).

Co já mám známé hlavně s dětmi(i bez), tak mají PC puštěný skoro pořád. Ono mít doma jeden PC na typickou rodinu dvě děti(hry, škola, facebooky...)+dva dospělí(hry, internet, různé pěkné obrázky...). Tak je jasné, že kdyby měl den 50 hodin, tak by to stejně nestačilo. Ale ty dva monitory běžné nejsou.

Na 50W jsem to udělal proto, že ten rozdíl 35W je v idle. Já dělám v autocadu a ten si myslím při 3D něco navíc vezme, tak jsem si jen tipl o 15W rozdílu navíc.

Já jsem to nemyslel obecně, ale jako můj případ. Lidé s dětmi, pracující na PC a velcí hráči budou mít také dost navíc, ale většina lidí se vleze do cca 1-200Kč rozdílu za rok.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 20:47:25
avatar
Odkaz odkaz na spotřebu pří multimonitor (počítá se i zapojená TV na filmy)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 07:52:39
avatar
ok, beru. Diky za odkazy.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:13:20
avatar
souhlasím s " jirka64 to trefil mou myšlenku víceméně přesně " tak u mě je idle min 24h/den "nikdy nevypínám pc" (k tomu samozřejmě nějaké to office,email,DDworld...) a k tomu tak 1-4h paření takže min mnohem víc než 455kč/rok (navíc jsem zapoměl na zvedlou spotřebu při, u mě konkrétně 2monitory), "ale já tu kartu nechci a spotřebu řešit nemusím, ale pro někoho to může změnit cenu/výkon"
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:19:47

rozdíl idle ve více monitorech s různým rozlišením je skoro stejný jako v herní zátěži. A 1h denně? No jsem casual hráč ale odheraju více.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:36:57
avatar
v prumeru... je to 1h kazdy den? Ja to mam tak, ze hraju cca 1x za tyden, ale to pak klidne 3 hodiny. V prumeru to pak u me dela pul hodiny denne. Ja ale asi nebudu vhodny vzorek na tohle teda...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 19:43:25
avatar
to teda pc vubec nepoužíváš, pro tebe je lepší investice kolo
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 07:54:35
avatar
do kola jsem taky zainvestoval

Co jsem psal se tyce hrani. Cca 1 hodinu denne u PC stravim, ale to je pak hlavne internet, M$ Office a filmy/serialy.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 13:17:20
avatar
tak taky bych si měl konečně kolo pořídit, ale u pc sedim naopak moře času
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:15:52

Podle prvních testů to vypadá že gtx1060 je dobrá a povedená karta.Výborný výkon v dx11,dobrý v dx12,výborná efektivita.
Takže v podstatě podobná jako rx480,takže to jestli brát tu nebo tuhle bude záležet především na jejich ceně.To je dobrá zpráva pro nás zákazníky.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:23:52
avatar
Cena je uz teraz v prospech RX 480.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:22:15

Wow? Fakt? Nevím 8GB referenční RX480 se u nás prodává dražeji než nereferenční 1060 s 6GB. \Výkon v průměru lehce vyšší, nížší spotřeba, nižší hlučnost, nižší teploty.... technologie - Ansel, SMP...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 08:52:47
avatar
Mal som na mysli cenu, za aku sa ma oficialne predavat. U nas na Alze zatial GTX 1060 ani nie je. RX 480 je zatial s cenou daleko nad doporucenou, aktualne sa predava za cca. 300€. Obchodnici sa nevedia nazrat z marze za novinku. Zase si treba pockat, kym sa ceny ustalia na doporucene
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:09:18
avatar
ROFL. Ktoru cenu myslis? 199$ za neexistujuce 4GB modely? Tych par prelepenych 8GB kusov sa poriadne ani na trh nedostalo, v Europe ich nezozenies (a najskor ani v USA). Odporucana cena 229$ 8GB edicie potichu potichucky stupla na 239$.
Realita na trhu je taka, ze 1060 je lacnejsia v nereferencnych modeloch s lepsim/tichsim chladenim, nez ref. 480.
Keby to bolo naopak, tak Nvidia by si menej vykonnu 480 s vacsiou spotrebou nejak obhajila (svojimi metodami na hrane zakona a za hranicou slusnosti), navyse so silou/oblubou svojej znacky u zakaznikov by sa ani moc snazit nemusela. Lenze AMD je v uplne inej pozicii. Jej podiel na trhu je ovela horsi, ma financne problemy, dlhodobe straty, katastrofalne rozhodnutia (odpredaj 'neperspektivnej' ARM divizie), tragicky management a o PR oddeleni sa ani nebudem vyjadrovat.
Pre AMD je prichod 1060 katastrofa.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:54:49
avatar
Katastrofa to nie je, ale bolo by urcite pre AMD lepsie, keby este nebola alebo keby uz boli na trhu nereferencne modely RX 480. Inak suhlasim, ze Nvidii sa podaril dobry tah s GTX 1060, co asi necakalo ani AMD.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 10:52:45
avatar
AMD zlyhalo na celej ciare. Proti 1070/1080 ani nevytiahlo, cim nechalo cely HE segment Nvidii. Zaciatkom jari spustilo kampan o novej generacii na 14nm, ktora bude mat superfantasticku efektivitu, na ktoru sa nikto nechyta. Realita - NV na 16nm ma efektivitu o viac ako 30% lepsiu (160/120 W) nez 14nm AMD.
AMD karty mam kontinualne uz vyse 10 rokov - vzdy kralovali aspon v pomere cena/vykon.
1060 tuto seriu znicila, kedze podava lepsi vykon za nizsiu cenu, navyse pri vyrazne lepsej enrgetickej efektivite a dokonca sa jej podarilo predbehnut AMD s neref. modelmi.
Nakolko AMD ma jeden jediny novy model 480 a aj ten 1060 porazila, tak to IMHO katastrofa je.
To, ze 480tky budu mozno za 2 roky vyhodnejsie, lebo bude velky pocet DX12 hier dnes moc ludi zaujimat nebude.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 13:33:37
avatar
To, ze 480tky budu mozno za 2 roky vyhodnejsie, lebo bude velky pocet DX12 hier dnes moc ludi zaujimat nebude.

Zial, s tymto musim suhlasit. Kazdy chce vykon a kvalitu hned pri kupe ale kolko technologicky grafika vydrzi do buducnosti, na to uz mysli len malokto. Podla mna, pre tych, co castejsie menia grafiky, bude GTX 1060 vyhodnejsia. Na dlhsie obdobie v PC bude RX 480 lespia volba. Vychadazm z toho, ze postupom casu AMD zrie ako vino a casom sa tak ukaze, ze AMD bola spravna volba. Ale prave toto je castokrat nevyhoda voci Nvidii. Zakaznik sa tak rozhoduje podla momentalych faktov a nerozmysla do buducna. Pre absolutne rozhodnutie si pockam na nereferencne modely, aby to bolo priame porovnanie.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 17:10:29
avatar
no vsak to, ze este musis cakat.
Ked si zoberiem, ze pred 2 a pol rokom som kupoval 290tku od ASUSu za 376 Eur ako nizsi HE a podla viacerych testov v DX12 a 2K boli ref. 290tky s 512bitovou zbernicou vykonnejsie ako ref. 480 ...
Ako mozno s novymi ovladacmi budu 480tky lepsie, ale cenovo len o par desatok eur lacnejsie (za neref. ocakavam cenu cez 300 Eur) a hlavne 2 a pol roka ...
MartinMT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:23:48

Dobry tah od NV, necakal som, ze nereferencia GTX 1060 sa bude predavat lacnejsie ako referencia RX 480, zaujmave... Ani tie vykony pod DX12 nie su az take zle ako som cakal snad 1-2 testy co som pozeral, ale tie hry ma nezaujmaju takze pre mna to nie je az tak relevantne (zatial nemam ani jednu dx12 hru ).

Zaujmalo by ma ci tie vysledky pod DX12 nie su preto, ze nieco nevykresluju (nezobrazuju) tak ako by mali, vid AotS (priame porovnanie zobrazovaneho obsahu).

PS: koncom buduceho tyzdna mozeme ocakavat aj vasu recenziu/test aspon jedneho modelu? (typujem, ze prvy pan na holenie bude asus)
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:24:02

"Zaujmalo by ma ci tie vysledky pod DX12 nie su preto, ze nieco nevykresluju (nezobrazuju) tak ako by mali, vid AotS (priame porovnanie zobrazovaneho obsahu)."

AotS je nesmyslný benchmark. Každý běh je jiný, není na 100% identický. Už z tohoto důvodu je to pro testování nevhodný produkt.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:28:31

Konkrétně jsem se na DDho zdroje nedíval, ale mám ten dojem, že některé testy vznikly na referenční FE edici a některé na nereferčních OC edicích..

Jak to je tedy tady?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:31:29
avatar
tady Odkaz je test z Guru3D a téměř všude i v DX12 není GTX1060 horší (v DX11 i o 10-15% lepší) než RX480 (je to FE edice)
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:32:49
avatar
V Hitmanovi, Ashes a Warhammeru vede RX 480...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:25:33

Ano 9:3 pro 1060
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:47:54
avatar
Jen jsem reagoval na ocividnou lez ze 1060 pod dx 12 neni horsi. Horsi je, stejne jako je 480 horsi v dx11. Navic Doom je testovany v opengl (wtf?).

A kdyz se kouknu na dx11 testy tak to opravdu neni tak cernobile jak nam prezentuji nekteri. Napr. V Primal 1440p je to 46 fps vs 48 fps. Coz je rozdil prakticky na urovni chyby mereni.

Nehlede na to, ze zkusenosti s prechozimi modely (napr. hd 7870 vs gtx 660 / 660 ti ; r 380 vs. Gtx 960 atp...) nam rikaji ze vykon radenou pujde nahoru.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:28:53

A co RotTR? To vyrovná Hitmana a zbytek je +- podobný, většinou nestojí za zmínku že tam rozdíl je.

Pascaly umí DX12 dobře.

A máte zkušenosti s RX480 a 1060 že tvrdíte že výkon půjde nahoru? Pokud ano kdy? Za rok? Za dva? Proč to nemůže být od začátku. Prostě klasické AMD heslo Waiting forewer.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 23:02:26
avatar
Odvozuji to ze zkusenosti / testu predchozich modelu. Take to tam pisi. U mnou jmenovanych karet je nyni znatelny rozdil mezi vykonem ve hrach kdyz karty vysly a jaky vykon maji ted. Historie ma tendenci se opakovat. Novy raden ma opet vyssi vykon nez gtx a neumi ho vyuzit. Predchozi radeony casem zraly jak vino, proto predpokladam, ze kdyz vychozi parametry jsou nyni obdobne, tak ze vyvoj bude obdobny.
Marcel23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVIDIA vs AMD 2016-07-19 19:31:48

Jako ta mini EVGA 1060 je o něco málo levnější než 480 a ve všem ji spolehlivě poráží, takže za mě jasná volba.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:02:21
avatar
Jesus však tu EVGA som si najprv ani nevšimol veď to je Milášek Mini-ITX-ový Odkaz
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:26:50

navíc je to OC verze... v testu tady: https://www.youtube.com/watch?v=no_NBTivfgY
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:48:57

Naopak myslim ze kdo vyhral je jasne, nvidia ma lepsi cenu (startuje na cenach nizsich nez rx480) lepsi vykon ve vetsine hrach a ano pod dx12 stejnej jako u rx480 ale dx jde vypnut, her je malo a hlavne 1060 super teploty, super spotreba a nizka hlucnost

Nevidim ted asi uz nic co by amd melo lepsi, kdyz zakaznik pricte i lepsi ovladace a pro nektere zajimave technologie jako cuda vypocty tak neni co resit

Rx 480 je proste objektivne horsi volba pro ceske zakazniky
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 19:56:37

Ono k tej spotrebe, neviem, ako sa niektorym strankam podarilo ziskat 160W, ked RX 480 ma pocas bezneho hrania okolo 130W (pri plnych 1266MHz)
http://imgur.com/a/YQ5vJ
A poladena, vie ist aj pod 100W:
http://i.imgur.com/i0pUYzY.png

Ale gtx 1060 je lepsia volba... aj ked ten vykon sa da vp ohode dohnat bez velkeho vplyvu na spotrebu, ved RX 480 na 1325MHz jadre a 9GHz pamatiach ma spotrebu okolo 127W, ale dajme tomu 140W, nech sa nepovie a vykon je cca 15% vyssie.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:28:44

Zřejmě všichni co tvrdí spotřebu 160W (vesměs všeichni co jsem v recenzích viděl se na tom schodli) upadli na hlavu a jen ti se 130W spotřeby jsou normální.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:57:58
avatar
Co je tohle za argument? Ocividne jsou rozdily v merenich.To ze neco dela vetsina neznamena ze je to lepsi / spravnejsi. Jediny kdo asi upadl na hlavu si ty, protze vidis svet cernobile (nebo zelene?).
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:32:25

Já hodnotím to že drtivá většina uvádí spotřeb RX480 kolem 160W, spíše lehce přes. U přetaktovaných karet atakují 200W.

Proč nemám věřit většině zdrojů? navíc když jejich recenze karty kterou mám odpovídají tomu co reálně vidím. Extrémní případy vypustím a udělám nějaký ten průměr... U 1060 mi vychází 120-130, u RX480 160-170

V idle také rozdíly, v multi monitoru to umí vyskočit fakt hodně vysoko. 1080 mi se dvěmi různými monitory bere 8W... RX480 - podstatně "úspornější" karta kolem 40W.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:13:41
avatar
GTX 1060 6gb porazí aj moja HD 6850OC 1gb
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:14:32
avatar
+1
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:25:05
avatar
Whaaat?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:27:20

Hm, slušnej materiál.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:25:51

Tohle mi začíná připomínat žabomyší války. O jakém rozdílu FPS mezi GTX1060 a RX480 se tu bavíme? V recenzích se uvidí, ale můj tip je, že ani jedna karta nebude špatná koupě.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 20:51:12
avatar
souhlasim, konečně je vyrovnaná nab. na trhu.... teď už jen aby se trošku poštouchali v cenách
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:40:11

Po stránce výkonu jsou naprosto zaměnitelné. Kde stačí jedna, bude stačit i druhá. Kde jedna nestačí, nestačí ani druhá. Plus mínus pár fps rozdíl neudělá.
GTX 1060 má v referenci lepší provozní vlastnosti. Je tišší, chladnější, má nižší spotřebu jak ve hrách, tak v multimédiích a idle režimu. To jsou její výhody.
Takže nakonec to bude o ceně a OC, které výrobci nabídnou.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 08:56:45
avatar
Celkom ma prekvapil slusny vykon GTX 1060, konkretne MSI Gaming X, ktoru testoval pan Adam Vagner z PCT. Viem, ze je to OC model, kde aj autor clanku pise zhruba o 3-5% navyseni oproti zakladu, ale ked aj odratam ten OC vykon, tak aj tak vo vacsine grafov je dost slusny odstup od RX 480. Cakal som, ze to bude vyrovnane, prip. lespie v prospech RX 480 Co sa tyka teplot a hluku, to zatial neberiem, pretoze je to kvalitny nerefrencny model oproti referencnemu modelu RX 480. Spotrebu tiez neriesim, ta uz teraz nie je tak daleko za GTX 1060. V prospech RX 480 je cena, kde zatial referencne modely na Alze su od cca. 280-320€ a nereferencne modely GTX 1060 od 280-380€. Som zvedavy, ako pohnu s cenami nerefrencne RX 480.
J55X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2016-07-19 21:18:04

Koukal jsem na ceny na CZC a ASUS GeForce GTX 1060 TURBO-GTX1060-6G je za 7599kč a EVGA GeForce GTX 1060, 6GB za 7499kč ,samozřejmě jsou tam i další dražší ale to je u každé nové karty.... jinak ASUS Radeon RX480-8G, 8GB za 8190kč a nejlevnější Sapphire Radeon RX 480, 8GB za 7777kč ..... takže cenová tragedie se u NV nekoná .... myslím,že test na guru3D není možné vzhledem k reputaci servru považovat za stranící komukoli :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:26:23
avatar
jsou tam ale zároveň nejsou ... dostupné je jen STRIX a MSI OC
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:36:37
avatar
dostupné byli i tyto modely a že se po nich zaprášilo není chyba distribuce (predsejen malej trh a první den, ani AMD to nikdo nevycita když není hned skladem mnogo)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:39:50
avatar
ale vyčítá to bylo řevu když RX 480 nebyly a stály o 100 korun víc (8tis) ... nereference GTX 1060 stojí 10 a je ticho ... zvláštní
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:45:30
avatar
nereference se zacala prodavat za 7500kč ještě byli skladem min 5ks na alze kdyz sem na to koukal (to že 20min poté nebyli ...) to AMD jak rikas po ohlaseni byl za 8000+ a než slezl na 7770 tak to trvalo. Je zajímavé jak k tomu distr. přistupuje a jak je možné že x kussů za tu cenu na rozdíl od AMD bylo (navíc reference je do dnes jediná koupitelná, narozdíl od zeleneho bleee, kdyby RX480 byla strix při vydání kolik by stála? jaká je vlastně cena strix oc 480? máš u Asusu dobré zdroje)

edit: nevěřím že strix Rx480 bude pod 9200kč s dph
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:56:41
avatar
já si myslím že to bylo NVIDIA zaplaceno, aby ty karty šli za tyhle ceny a zbytek už je o tom že ty karty nejsou ... stalo se to i v minulosti. NVIDIA jasně určila že ten a ten model bude stát to co říkala a bude v pár kusech dostupný aby se neřeklo, ale jen z počátku pro recenze, pak už si to naceňují jak chtějí ...

cena ASUS STRIX není zatím určena ... osoboně si myslím že bude nad 8,5.

Dělá se to tak běžně nejen u grafik. Ta cena je prostě ovlivněná nikoliv poptávkou a nabídkou, ale prostě přáním výrobce aby to pěkně vypadalo v diskusích a recenzích ... funguje to ;)
77Ondra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:55:38

Já bych se tomu ani nedivil, po tom, co nám Nvidia předvádí.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:35:15

A co to znamená? Spokojený zákazník? To přece chtějí všichni, výrobci i prodavači.
MartinX16 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:51:06

tu su nacenene ci tie ceny su, ale pevne ? Netusim. Je to v librach. Odkaz
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:31:07

na alze se jich prodaly desítky ks takže to k tomu 5+ stačilo sledovat takovét to "xy kopupil před..."
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:56:28

Tak upřesnil bych že nereferenční gtx1060 stojí od 7900 do 10 500 kč,podle výrobce a verze.
Největší problém pro AMD je že nikde žádné nereferenční karty dosud nemají,nechali se předběhnout,a to letos už potřetí.Přijdou o dost peněz,no asi jich mají dost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:58:00
avatar
no ... ještě je tu otázka kolik těch GTX 1060 vlastně je ... co mám informace tak jich zdaleka není tolik co RX 480 ... takže zatím AMD o nic nepřišlo ...
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:08:05

To jsou jen dohady.Ale i kdyby bylo těch nereferenčních karet (gtx1060)zatím málo,přesto se pro ně rozhodne řada hráčů.Vidí je v obchodech,čtou o nich recenze,zalíbí se jim a prostě ji objednají,i když budou muset čekat než přijde.Nereference AMD nejsou v žádném obchodě a není o nich žádná recenze.
Pokud jsou už nereferenční modely rx480 připraveny k prodeji,proč neudělalo AMD to samé?Nemyslím že si můžou dovolit přijít biď i jen o malé procento zákazníků ve prospěch nvidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:10:32
avatar
AMD chtělo mít karty skutečně v obchodech takže proto se soustředilo na jeden model ... asi se jim to vyplácí.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:18:58

Anebo se taky mohli nechat napálit.Tyhle gtx1060 měli přece vyjít mnohem později než rx480,tohle taky mohla být nvidia lest,nebyla by první a asi ani poslední.Jednoduše mohli blafovat,aby AMD uchlácholily a ti aby měli dojem že mají času dost.A ve zkutečnosti plánovala nvidia vydání gtx1060 takhle brzo už dávno...no myslím že i takhle to může být.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:35:47

Měly vyjít později? Mě přijde skvěle načasované.

Vydali jsme 1080/70 které nestíháme pro velký zájem vyrábět, asi jako FuryX loni AMD. Zřejmě jsme to prodávali moc lacino, když nám to ovečky kupují....

AMD si vydá svoje chrastítko a my na základě jeho reálného výkonu doladíme reklamní kampaň 1060... aneb budem to marketovat že jsme rychlejší než konkurence, nebo budeme konzervativnější, pokud na ně mít nebudem...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:20:02
avatar
tak uvidíme na konci Q jak to pohlo podílem trhu. Ale myslím že vyplácet se jim to nebude.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:32:30

je jasné že je všude plno RX480 když je "nikdo" nechce, prodává se to hůř než "předražená" 1070 ba i hůř než stará ošulená 970 dokonce za vyšší cenu.
77Ondra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:51:41

Já ti nevim, moc se mi tomu nechce věřit. Na alze ´´prý´´ měli skladem cca 41 ks GAINWARD GeForce GTX 1060. Na levé straně dole (jak se ukazuje kdo si kdy a kolik grafik koupil) každou chvilku naskakovalo, že si tu kartu někdo koupil a za nějaký čas najednou ta historie zmizela a jsou tam jen 4 prodané karty od jiné značky a karty GAINWARD GeForce GTX 1060 jsou najednou na předobjednávky. Takže bych se ani nedivil, kdyby to bylo naschvál, aby to vypadalo, že jich bylo při vydání hodně a že se rychle vyprodaly.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:54:55
avatar
Alza stejně jako ostatní sdílí jeden sklad distributora, takže ten jich měl 41 ale prodávali se i v dalších krámech ... 41 kusů je dost mállo na uvedení takové grafiky jako GTX 1060 ... RX 480 byly stovky.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:37:41

To je zajímavé že za 5 minut člověk dostal krabici na výdeji v Holešovicích... asi nějaké megarychlé dodání z distribuce.

To možná dělají nějací menší obchodníci že nabízejí něco co reálně nemají skladem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 00:52:23
avatar
oni samozřejmě mají určité množství karet ale těžko všechny najednom místě ;)
pegerman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 01:04:08

OK. Teď už nejsou, tak za jak dlouho bude další za 7599,-
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:39:56

zeptejte se prodejce, já info o jejich dodavatelích ani dostupnosti nemám, počítám že to bude v řádu několika dní
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 18:32:05

Tak třebas na TsBohem bude Gainward GeForce GTX 1060 za 7599,- už 1.8. ve množství úžasných třech kusech ve stavu "na cestě".

A hned třeba GTX 750 Ti je "po objednání" ve více než 87 ks a k odeslání v pondělí..

Kde je chyba?!

A moje Sapphire RX480 Nitro+ furt nikdě
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 21:48:34

Ceny jsou u nás opravdu konkurenceschopné, v podstatě je nereferenční GTX1060 o fous levnější než referenční RX480.
Třeba CZC má nejlevnější RX480 za 7777Kč a nejlevnější GTX1060 za 7499Kč a další dvě za 7599Kč. Pár kusů bylo i skladem, bohužel se prakticky okamžitě vyprodaly, ale objednat jdou za danou cenu. Přitom oficiálně by měla být GTX1060 6GB dražší o $10 než RX480 8GB a o $50 než RX480 4GB.
Když k tomu připočteme nižší spotřebu (nejčastěji kolem 121W), nižší teploty (mezi 70-80°C, takže kartě nepadá výkon jako předchůdcům), zhruba stejnou hlučnost a mírně lepší výkon v testovacích sadách her (5-13%) na velkých webech (Guru3D, TomsHardware nebo TechPowerup), tak je tlak na AMD docela velký.
Pro referenční RX480 mluví pouze lepší využití DX12 a Vulkan, kde je výkonostní zisk větší než u konkurence. Ale je otázka, kdy se na trhu objeví převaha DX12 her a nakolik to bude u cílové skupiny používající nejčastěji FullHD klíčové. Teď bude záležet na RX480 nereferencích, kam se posune výkon, spotřeba, provozní vlastnosti a cena.
TomsHardware: GeForce GTX 1060 je v průměru o 13,5% rychlejší než RX480 při FullHD
TechPowerup: GeForce GTX 1060 je v průměru o 7% rychlejší než RX480 při FullHD
3DGuru: tady je výkon v DX12 u GTX1060 většinou menší (s výjimkou Tomb Raider) a v DX11 většinou větší, ale průměr není tak výrazně lepší jako u předchozích webů.
Osobně zatím nevím, co si jako náhradu za GTX760 koupím, jestli nereferenční RX480 nebo GTX1060, souboj je překvapivě vyrovnaný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:31:05
avatar
je zajímavé, že prodejci dodrželi doporučenou cenu NVIDIA ale doporučenou cenu AMD ignorují (ta je 7100,- za 8GB RX 480) ... také vám to přijde zvláštní ;)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:39:16
avatar
Prostě ČR nevlastní zahraniční kapitály, ale nVidia
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:42:48

Je možné že nvidia má větší vliv na obchodníky než AMD.
Jinak,kdo vlastně vyrábí referenční karty?Sama nvidia a AMD,nebo výrobci karet?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:52:08
avatar
AMD NV nevyrábí nic ... ani čipy. výrábí to OEM partneři ... .. čipi TSMC a GF ... grafiky PCpartners (TUL = Powercolor) a ten vyrábí u Foxconn
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:52:43

Není potom z hlediska zisku pro AMD jedno zda se prodá referenční nebo nereferenční karta?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 22:57:55
avatar
je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:01:09
avatar
ne! na referenci AMD vydělá na čipu i na kartě protože je vlastně výrobce ... na nereferenci vydělá jen na čipu.
skitliv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:13:21

Citace:
AMD NV nevyrábí nic/na referenci AMD vydělá na čipu i na kartě protože je vlastně výrobce


Pobavilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:32:44
avatar
no nevím proč ... většina "výrobců" dneska je výrobci bez vlastních továren (drtivá většina všech výrobců v PC branži jsou "výrobci" ... výrobu svých produktů si zadávají, ale prodávají je oni ... to samé je s referenčními grafikami
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:54:39

To tak přesně nechápu,díval jsem se na alzu,mají tam 8 druhů referenčních karet rx480.Jsou stejné,jen mají jiné nálepky a jiného výrobce.Sapphire,MSI...atd.takže jejich výrobce je AMD nebo firma která na kartě má svoji nálepku?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:29:06
avatar
Já to pochopil takhle:

Referenční karty - AMD v GF nechá vyrobit GPU (čip), ten dodá kooperantovi, který vyrobí celou kartu a AMD kartu prodá do Asus, MSI, Sapphire,...) kteří na to fláknou jen své logo a pošlou do obchodů. Tzn. že AMD je výrobce celé karty a na tom vydělává. Asus, MSI a spol. na kartě taky budou mít nějakou marži, ale ta bude minimální vzhledem k tomu, jakou přidali hodnotu.

Nereferenční karty - AMD v GF nechá vyrobit GPU (čip) a ten prodá výrobcům (Asus, MSI, Sapphire,...), kteří vyrobí nebo nakoupí vše ostatní. Tzn. AMD vydělá jen na tom čipu, výrobce na celé kartě.

Pro nás (koncové zákazníky) je výrobce karty vždy Asus, MSI a spol. I když u ref.modelů jsou spíše jen překupníci než výrobci
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:57:34

Pozor na teploty a hlučnost GTX1060 to co CZC a alza prodávala za 7600 nebyl "referenční chladič" tudíž ty karty budou ještě chladnější a tichší než founders edice.


Z různých testů jde soudit typický boost až k 1900MHz, což udělá i 1070/1080 když je správně vychlazená (voda)
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 02:20:45

Co to meles, u 1070/1080 je +-1900MHz v nereferencni verzi zcela bezny takt
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 16:45:03

Mám 1080 Founders edici, defaultní profil, vodní blok. Boost 1885MHz Takže ano OC budou dávat víc, to je logické a neříkám něco jiného

I OC potenciál mají Founders a nereference stejný, srovnáno několik výsledků lidí vlastnících neref. 1080 a výsledný výkon (jen syntetika, ale k porovnání třech stejných kartet ok) v 3D Marku v rozmezí asi 200 bodů grafického s kóre s tím že nejlepší měla přesně o 2 body více než moje founders.


1060 boostí podstatně výše než 1700MHz
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-19 23:53:27

"v základu a masivních 1974MHz v maximech je OC nereference jen o 3% výkonnější. Masivně maximálně ručně přetaktovaný GTX 1060 na 2435MHz pro jádro a 9,7GHz pro paměti je pak proti referenci nárůst výkonu jen do 15%."

Ano OC karta na 1974MHz přináší nějaké 3%, je to logické když reference boostí na 1900MHz bez přetaktování, i moje GTX1080 boostí bez OC poměrně stabilně na 1885MHz a to mám slabší kousek.



Prosím pěkně o zdroj kde GTX1060 někdo nataktoval na 2435MHz na jádru.

Znám recenzi, co uvádí tohle číslo... to ale platí pro paměti 2435*4 a odpovídá to té efektivní hodnotě 9,7GHz (9740MHz). Jádro nataktovali na 2139MHz, když vezmeme v úvahu běžný boost kolem těch 1900MHz, tak to dělá právě něco kolem těch 15% OC proti referenci.




Mimochodem vtipná je obrázek toho ASUSu... Proč toho Hitmana testovali v DX11?
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 02:04:04

Tady je to těžká přestřelka. Je jasné, že RX 480 v referenci má nevýhodu vůči nereferenci GTX 1060 ve srovnání. Pokud je celkový výkon plus mínus zhruba stejný v porovnání reference 480 a nereference 1060. Tak bych řekl, že to vrhá stín na vnímání GTX 1060. Ale to se ukáže až tu budou nereference RXka. Každopádně se nyní ohánět tím, že v DirectX 11 je RX 480 ref. horší je dost krátkozraké. V této části trhu lidé určitě kupují s výhledem na delší čas a za rok či dva už budou DirectX 12 hry zcela běžné. A ty karty budou mít lidé déle. Vzhledem k tomu, že výrobní procesy taky zrovna nerostou jako houby po dešti je důležité se více rozmýšlet. Navíc jestli budou karty od Nvidia pokračovat ve svém propadu výkonu vůči generačnímu soupeři ze strany AMD v průběhu času. Tak to všechno nevypadá pro GTX 1060 tak růžově. Myslím, že tu máme šanci na minimálně vyrovnané soupeře v této kategorii. A to je pro nás jenom dobře.
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dost řečí 2016-07-20 03:28:27

To tu bylo řečí Honzo a nakonec se dle zahraničních testů ukazuje, že GTX1060 je ve většině případů nejenom výkonější než RX480, ale i levnější
Dzonik23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To si snad děláte srandu?! 2016-07-20 04:13:44

Nejlevnější GTX1060 stoji 7599KC,je to verze od Gainwardu.Tudíž vychází jěště o nějaký dvě kila pod RX480.Navíc pro ni hovoří vyšší výkon(DX11),menší spotřeba a nižší hlučnost.Co se týče,zde vyzvihovaného "budoucího" výkonu RX480 ,na těch hrách co jěště nevyšly,nenechte se mýlit,když vycházel Bulldozer byly to taky skvělé čtyřjádrové procesory,které budou pro nové hry lepší než "trapné" dvoujádra i3.)) Jak to bylo všichni víme. Předpovědi byly pouze zbožným přáním redakce tohoto webu.
Řeknu to jednodušše,v době kdy výrobci her,budou hry vyrábět jen pro DX12 a novější,budou tyto karty už pralesním hardwarem.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 05:25:48
avatar
Trošku rozmýšľať nabudúce. AMD budú do budúcna lepšie škálovať, lebo ich architektúra je pre vykresľovanie v DX12 optimalizovanejšia.

Je toho dosť popísaného na zahraničných fórach, kde sa berie ako fakt že maxwell (pascal je to isté v bledoružovom) bol silne optimalizovaný na DX11, kde AMD proste veľakrát nestačilo.
Lenže architektúra už je staršieho dáta, a na Doomovi vidíme že pri hocičom inom ako starom DX11/openGL tie karty škáľujú zle.

Treba si pozrieť aké dnes podávajú výkony napr. HD 7870 a od nvidie taká gtx 680.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 15:47:44
avatar
Citace:
Treba si pozrieť aké dnes podávajú výkony napr. HD 7870 a od nvidie taká gtx 680


To mi vyznelo, jako ze tyto dve karty byly konkurenti, ale nebyly. Napr. Napriklad na ddworld ji tehdy testovali a 7870 byla za 8000 a gtx 680 za 11000.

Pokud se nepletu tam byla konkurenci gtx 660 a gtx 660 ti. --->
Odkaz
Anonymní  2016-07-20 08:42:12

Tak já doufám, že se po včerejším výprasku AMD poučí a konečně dodá ty nereferenční verze...
Výprask nemyslím výkonově ten je sic u 1060 vyšší ale v řádu 0-6FPS a jak u které hry + ta 0 tam bývá dost často viz Odkaz... neberu v portaz excesy jako Tomb Raider protože tam se to ihned v Hitmanovi vrací to smé DOOM pod OpenGL vs VULKAN...
Výprask je myšlen v tom, že Nvidia přišla ihned s nerefernčkami a dokonce se s nimi dostala pod ceny referenčních RX480... Tak to bylo dílo... za toto by mělo celé obchodní oddělení AMD letět jak špinavé prádlo... Přijdou na trh drív a neumí toho ani využít, ani vydat do příchodu konkurence nereferenční karty...

U RX470 a RX460 asi taky čekaj až příjde konkurence pak je terpve vydaj... Jinak už mi to nedává smysl... Co ještě víc nechápu, že RX460 není plný, ale osekaný čip...

No po včerejšku Nvidia vs AMD 1 : 0 a míč je na straně AMD tak jsem zvědavej... a to hlavně na testy nereferenčních řešení stojících proti sobě...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:12:41

No vítěz je zatím nejasný. Rozhodnou až OC verze karet.

Nicméně pokud se podívám na testy v zahraničí na weby, kde karta jela na velkém balíku her, tak je možné si udělat slušný obrázek.

Karta je v rámci balíku aktuálních her přibližně o 7% rychlejší jak R9 480 při srovnání referencí. Pokud ale vyjde velké množstí DX12 her, tak se to může otočit a 1060 může cca. 5% ztrácet. Při výkonu těchto karet to ale znamená plus mínus 3-5 fps v podstatě, což nic neřeší ve prospěch ani jedné strany. Pokud je hra nehratelná na jedné, tak je nehratelná i na druhé.

Vynikající je spotřeba na úrovni 120W a teplota u referenční verze, která nepřesahuje 80°C. Spotřeba je vynikající i v idle režimu nebo v multimediích, kde je o dost nižší, než u R9 480. Stejně tak zapojení více monitorů nedělá kartě problém a nezvyšuje spotřebu jako u Radeonu.

U karty tak nedochází k throttlingu, kdy by snižovala frekvence kvůli vysoké teplotě. Takže je vhodná i na dlouhodobé hraní. Velmi dobře je na tom i po stránce hluku, kde se pohybuje na úrovni nereferenčních chladičů, což je dáno nízkou spotřebou. Obecně je to jeden v mála případů, kdy referenční chladič funguje na jedničku.

Rozhodující tak bude OC potenciál a tam to vypadá, že nebude zrovna malý. Pascal umí frekvence lehce přes 2GHz. Čip má malou spotřebu a s kvalitním chladičem nebude problém kartu nataktovat. S referenční kartou zatím nebylo problém dostat se s výkonem více jak 20% nahoru.
Překvapuje pak chybějící podpora SLI, to se přiznám moc nechápu.

Doporučenou cenu 20 dolarů nad RX 480 podle mne trefili vcelku správně. Za tu ale není founders edition. V tuto chvíli karta nabídne více výkonu, má nižší spotřebu, lepší provozní vlastnosti s referenčním chladičem. Na druhou stranu výkon je vyšší jen o kousek a pokud nestačí RX 480, tak nebude stačit ani GTX 1060. Karty jsou tak po stránce výkonu v podstatě zaměnitelné. Na ideální hraní ve 2K není vhodná ani jedna, i když 1060 k tomu má nyní blíž. Ve prospěch 1060 hrají provozní vlastnosti.

Celkově bych mírně favorizoval GTX 1060, ale je to "o prsa korejské závodnice".
Anonymní  2016-07-20 08:46:17

ano jak jsem psal výkon je dost vyrovnaný, ale je tam + ve prospěch 1060. Amd si samo zadělalo na průser že dodnes nebylo schopno přijít s jedinou nerteferenčkou...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:38:13

No hlavně mne na tom fascinuje jedna věc. Od začátku roku jsme masírování informacemi, jak AMD má karty hotové, Polaris 10 hotový, Polaris 11 hotový, všude je předvádí a Nvidia nemá nic.

Půl roku na to máme na trhu 3 karty Nvidie, které pokrývají mainstream, performance mainstream i highend. A AMD na trh vydalo všeho všudy jednu kartu do mainstreamu a to prakticky s nulovým předstihem proti mainstreamu Nvidie.

Tohle vidím, jako jednoznačný fail. Protože tohle na mysl lidí zapůsobí nejvíc. Zase vidí, že Nvidia má na trhu tři modely. Má na trhu nejrychlejší jednočip a mainstream kartu se srovnatelným výkonem, ale lepšími provozními vlastnostmi.

A hlavně je vidět, že po stránce energetické efektivity vede Pascal zcela vlastní ligu. Polaris dohnal Maxwell díky 14nm, ale Pascal na 16nm je po stránce spotřeby zcela jiná liga. A to zase bude znát v mobilním segmentu, kde prostě Nvidia při stejné spotřebě nabídne podstatně víc výkonu.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:45:37

Problem je ze uz AMD 3 mesiace tlaci RX480 a stale nieje skladom v zahranici. Preto kasle na nereferencne i na RX470 a Rx460 proste stale sa predavaju referencne RX480. Mozno GTX1060 prinuti vyrobcov k nereferencnim.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:28:23
avatar
3 měsíce asi ne :-)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:17:37
avatar
Nebyl by test RX480 s 4GB? Dival jsem se na nektere konkurencni weby a vypada to dost dobre. Zatim co jsem nasel, tak to vypada, ze 4GB je jen o cca 3.5% v prumeru slabsi nez 8GB verze. To znamena sakra hodne vykonu za 200 USD. Hodne pekny pomer cena/vykon.

Bohuzel u nas zatim nejsou 4GB skladem. Prijde mi, ze ta RX480 4GB bude teprve trhak. To ze se mluvi o soubojich GTX1060/1070/1080 a RX480 8GB je pekne, ale ten souboj se vyhraje jinde mi prijde.
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 09:31:35

Tak než nějaký teoretický nárust výkonu v jednotkách FPS bych spíše hleděl na spotřebu a hluk...tam vede nVidia.
Ať se to Honzovi líbí nebo ne...ale jistě už připravuje nějaký elaborát na toto téma
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 10:57:20

Jsem zvedavej, jestli bude nekdy nekdo mit skladem i karty do 8K, nebo jestli budou dostupne pouze karty kolem 10K, pak by to hodne menilo pomer cena/vykon...Takova pretaktovana evga za 8k (https://www.czc.cz/evga-geforce-gtx-1060-sc-gaming-6gb-gddr5/195219/produkt) by se mi libila...:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:10:28
avatar
podle všeho bylo těch pár karet a ty "doporučené ceny" dotované NVIDIA teď už to bude za "normální" ceny
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:37:25
avatar
takže výrobci vyrobili nVidi limitovanou sérii karet každý vlastní PCB jen aby využili dotaci nV a pak navrhnou další karty a chladiče na lepší modely které budou jen za 10k, ty karty za 7500 budou na shopech jako preorder s nikdydostupností?

Takže nejbližší 3měsíce nebude jediná dostupná karta GTX1060 do 8k?

Mě třeba fascinuje u AMD jak všichni tleskají že okrádá všechny majitele 8GB RX480 neb ji prodává s upraveným biosem jako 4GB o 40usd levněji. A to je v pořádku příplateček za totéž.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:55:57
avatar
ale neee ... tohle si NVIDIA řeší přímo s distributory/prodejci v daných zemích. A není to zdaleka jen NVIDIA u grafik, dělá se to tak běžně i u mnoha jiných produktů. prostě když výrobce potřebuje aby to v obchodě bylo za tu cenu co řekl, musí si to "pojistit" ... obchodníci totiž nemají žádný důvod prodávat to za tu doporučenou cenu ...

zejména případ GTX 1060 a RX 480 ... když se zamyslíš, je pro rpodejce výhodné prodávat nereferenční GTX 1060 za ještě nižší cenu než co prodávají ref. RX 480? No samozřejmě že není ... normálně by to prodávaly za 9-10 tisíc, ale protože recenze a PR NV chtělo mít nějakou kartu za tu doporučenou cenu, tak to NVIDIA zadotovala u pár grafik u některých prodejců (stačí 2 největší a máš to v klidu,, lidi to berou jako obvyklou cenu, je zalistovaná atd a do recenzí tě s tím bombardují). Dělá se to tak bohužel běžně, když na to máš. AMD v ČR tohle bohužel nedělá, nejsme prioritní trh a marketing je tu v podstatě žádný. AMD spoléhá na to, že na grafiky napíšeme objektivní recenzi bez nadržování NVIDIA která na rozdíl od AMD dokáže novináře a magazíny podpořit finančně a to je tak asi všechno :/.

to že to vlastně není normální cena (i když by měla být) to už nikomu pak nevysvětlíš prostě další z marketingových nástrojů a zdaleka to není záležitost jedné firmy a oblasti
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 13:25:34
avatar
tak ti nevím podle ASUS:
jen za chladič na stejných taktech si asus řekně na stejném produktu 2000kč u gtx1080
Odkaz vs Odkaz rozdíl je jen chladič a snad PCB

to samé gtx1060:
Odkaz vs Odkaz a tady už je navíc brutální OS (brutální dle výrobce) a rozdíl 2200kč takže karta za 7599 by neměla být dotovaná!
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 23:13:10

Tak z pohledu výrobce ti prodává něco, co dráže vyrobil za méně peněz. Takže je to v podstatě plichta.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:11:53

tak s ohledem na mistni megahype AMD, ji to nvidia docela natrela...tedy alespon tady na blogu...
vykon prumerne lepsi,, mene zere a navic je levnejsi...nvidia slusne...

kazdopadne vyhrava zakaznik
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:45:23
avatar
pod 8500skladem např:
Odkaz
Odkaz
Odkaz
Odkaz
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:06:28
avatar
za co ty - ?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:55:33
avatar
Fallout 4 Odkaz to se tlemim jak pes těm výsledkům v 1600x900 a FHD stejná jako Titan X

A ten výkon Fury X pecka (a tenhle shit engin tu s náma bude ještě dlouho a vše co na něm vydaj si stejně koupím)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 11:58:16
avatar
tak nízké rozlišení neber vůbec v potaz, tam to limituje procesor ... nechápu co takové rozlišení dělá v recenzi ještě.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:06:34
avatar
tak já neberu, ale baví mě to, vím jak je naprd engin ve fallout4, ale prostě tohle když jsem viděl tak úplně facepalm.

Více mě zaráží ta konzumace AMD u více monitorů Odkaz (a to má dnes snad každej "na práci povinnost, nebo TV má k pc zapojeno určitě alespoň 40% lidí"); tohle prostě AMD musí opravit, to je vada a né vlastnost a i při přehrávání Blueray je to 3-4x tolik u AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:06:17
avatar
to není ani tak enginem ... prostě to je u mnoha her dneska už je i FullHD nízké že někde neukazuje výkon grafik ale procesoru ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:16:22
avatar
to ti přijde normální že v 2560x1440 vyklepe tenhle křáp i Fury X za 18000 za 1/3 Wattu

Prostě engin Bethesdy je už uplně mimo a absolutě špatně ukazuje výkon AMD (to by měl být test všech nVidia fan jako top 1) a ve 4K je 1070 lepší o 20% než Fury x a stejná jako 295x2 (to mi neříkej že je normální a odraz u ostatních her)

smutné je že tu prostě bude ještě min další Elder scrolls a fallout 5(nebo 4,5)
J55X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:15:25

Osobně vlastním AsusGTX980Strix a uvažoval jsem o výměně za AMD highend 4xx jakmile vyjde (nemám preference k žádnému výrobci a změna je třeba)ale po tomto AMD fajlu už si nejsem jistej a nejspíš to vyhraje 1080 jakmile vyjde 1080Ti a ceny půjdou dolů :-).... prostě AMD zklamalo a to dost podstatně
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:18:02
avatar
já bych na tu Vegu "tu silnější" počkal 100% GTX1080 je skvělá, ale pokud nebude pod 15000 tak je opravdu předražená "i když výkon má super"
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:31:22

jeden dvovod preco by mali ist s cenou dole? Novy vyrobny proces je az 2018...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 12:39:10
avatar
tak snad Vega (doufam) a GTX 1080Ti a Titan s HBM2

GTX1080 a 1070 jsou prostě stejnak parametrové karty jako byl GTX 970 a 980 (i výrobní náklad něbude o moc jinde)

Navíc na 16nm finfet vznikne 100% ještě jedna generace (nebo subgenerace po 1/2 2017)
fanda433 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 2016-07-20 12:49:00

Takže vítěz je zcela jasný, no. Aspoň si člověk může v klidu koupit 1060 a zůstat u W7 a vybodnout se na nějaký DX12 s W10 na který je minimálně čas do nové generace karet. AMD mě osobně sklamalo:-(
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 13:40:34

Prečo ? Doma ti to pôjde na tvojom Xkovom procesore a 4K monitore aj tak dobre.
Len veľmi dobre nerozumiem tomu, prečo si k procesoru za 1000 EUR a monitoru za 700 EUR kupuješ kartu 1060/RX480.

Zároveň sa s tebou stavím, že ten FPS priemer budeš mať vyšší ako ten uvádzaný v rôznych testoch po nete, pretože doma hráš celú hru a nie len nejakú krátku sekvenciu.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 13:58:03
avatar
Ať dnes koupíte RX 480 či GTX 1060, tak obě jsou dnes předražené. Chvíli si počkám a pak si v klidu vyberu ten nejlepší produkt pro sebe. A vy ostatní nedočkavci jen zaplatíte zbytečně obchodníkům přemrštěnou marži za novinku. To je taky důvod proč zatím AMD nevydala další grafiky, protože nemá důvod, když se prodávají tak skvěle předražené referenční karty
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX12 2016-07-20 14:00:06
avatar
Hlavní problém nových DX12 je v tom, že win10 budou od příštího roku za měsíční poplatek. Připravte si 7 doláčů měsíčně za systém.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 14:03:58

Nevadí, už som sa zariadil mám Vulkan
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 14:04:21
avatar
Co to kecáš za kraviny??? Už to nehul! A pokud by to tak bylo není problém přejít na kreklé verze
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 14:23:37

To bude verze určená pro Enterprise segment. Jednoduše aby firmy mohly platit jen tolik licencí, kolik zrovna potřebují.

Normálních lidí se tohle netýká.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 15:36:58
avatar
Přesně tak a ti určitě nevyužívají DX12
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 17:04:46
avatar
Exorcius: šíříš Hoax blbosti, W10 home a Pro bude normální uživatele a firmy jako stála licence bez poplatků, jen enterprise (licence pro větší firmy půjde pronajímat za 7USD/m)

Přestaň úmyslně šířit Hoax!!!
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX vs GTX 2016-07-20 14:46:03

Dnes jsem si přečetl recenzi na TPU Msi Gaming 1060 a teda celkem překvapení po nataktování se ve QHD dotahuje na 980Ti což je velice pěkný výkon. Karta u nás zatím drahá, ale to nataktování bude asi možné i u levných edic okolo 8000. Provozní vlastnosti taky super. Myslím, že RX bude táhnout za kratší konec provázku. Asus sice slibuje 15% navíc u své Strix, ale to samé dává i 1060 Ocnutá. Navíc jen v jediné hře vyšla RX výkonější a to je Tomb raider, kde měla i 1-2FPS lepší výkon, což není příliš přesvědčující.

No uvidíme kam se ceny pohnou během měsíce, to bude rozhodující.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 17:05:18
avatar
GTX1060 a RX480 jsou +- stejne silne (podle testu, aktualne je to mirne naklonene na stranu 1060).

Cekam na 4GB verzi RX480, ktera by mela byt levnejsi. AMD bude porad lepsi v pomeru cena vykon (spotreba nezapocitana).
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 17:24:29

4GB verze byl jen reklamni rah zadne dalsi podle me nebudou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 17:31:34
avatar
... všichni výrobci představili nereference v 8GB i 4GB verzi ;) takže budou
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 14:41:11

+ 4 GB verzia sa dá odomknúť na plných 8 GB
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:22:02

Veris tomu ze tie recenzie robi Vagner a nie Obr? Podla mna to testuje Obr a omacku k tomu dodava Vagner. Inak si neviem predstavit priemer vo full HD 40% nad RX480. Presiel som cez 20 zahranicnich webov a rozdiel medzi GTX1060 a RX480 je od 4% do 8%. Len na PCT 40%
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 14:57:34

Že by už to započalo? V Rakousku od 1.8.2016

Sapphire Readeon RX 480 Nitro OC 4GB Odkaz za 282,86€

Sapphire Readeon RX 480 Nitro+ OC 8GB Odkaz za 437,29€

///edit: 8GB už klesla na 346,87€
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 22:07:57
avatar
437€ ?!?!?!?!

To je už konkurencia GTX1070.

napríklad GTX1070 Windforce je na mimozemšťanovi za 482€
alebo od Zotacu za 498€.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 23:39:55

Já bych to samozřejmě moc nedramatizoval, je hrubý nástřel, ani takty nejsou uvedený, fakticky mě teď jen zajímaly dvě věci: bude už i ta 4GB verze, a kdy to konečně začnou prodávat.

A podle overclokers Odkaz se má prodávat za 249,95 liber což je při dnešním kurzu (32,32 kč) asi 8078 kč a zveřejněný je i boost na 1342 MHz
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 14:45:13

Prečo Sapphire, keď na XFX máte o 208 MHz viac teda 1328 MHz Odkaz ?
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 14:53:42

Nevím, třeba jen pro to, že se nejedná o referenční chlazení a i tak má Sapphire vyšší boost (což je irelevantní)
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:41:31
avatar
jen smely dotaz - kolik zere oc edice v porovnani s referenci?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 22:09:43
avatar
reference: Odkaz

MSI Gaming OC: Odkaz - je tam i referenční aby si nemusel překlikávat (označeno barevně) turbo: 1974 MHz

techpowerup.com má asi nejpřesnější měření mezi testy (měří přímo PCI-E+přídavné napájení, dá se najít přesný postup a vybavení u článků kolik žere "před opravou" z PCI-E RX480)
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 21:54:26
avatar
Ja osobne si myslim ze je 1060 solidni pruser prave kvuli cene. Nevim kdo ted dotuje ty karty za 7500kc ale dlouho to nevydrzi..
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-20 22:03:08
avatar
Doporučená cena u těch levnějších nereferenčních edic je 250 dolarů. Při aktuálním kurzu, připočtení daně a provize 3% cena opravdu odpovídá +- 7600,- s dph.

Doporučená cena 8GB RX 480 je tuším 239 dolarů, což odpovídá těm 7300,- za které se dá sehnat.

7300,- vs 7600,- není průser. Pouze 300 dolarová FE je nesmysl.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 05:39:56

Doporucena cena GTX1070 370$ cena ...
Doporucena cena GTX1080 580$ cena ...!!!
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2016-07-21 01:29:21
avatar
Tak tentokrát musím uznat, že tu má někdo červenej hadr na palici. Vyšší spotřeba, méně FPS a cena úplně stejná - stačí se podívat třeba do Alzy. Sorry, ale tentokrát bych bral NV1060, ač mám nyní AMD.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 01:41:32

Ale vždyť jo, kupuj to co potřebuješ pro svoji potřebu. Nehledě na barvu. Já jel několik generací na AMD a teď mám gtx 1070, protože nebyla jiná volba. OC 20% ze základu bez zvedání napětí? Naprostej úlet, detaily u her v vůbec neřešim, ve 2k všechny gamesy full detaily s naprosto luxusníma FPS. To samé bude GTX1060 nebo RX480 pro Full HD.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 10:56:37
avatar
Jo ohledně té ceny: cena u AMD bude jen klesat, ale u NV je cena prvních kusů dotovaná a nevěřím, že nani zůstane, ale spíše poroste na cenu přes 9000,- Kč. Dle mého cena nereference RX480 až ji vydají zůstane na stávajicí ceně referenčních karet a výkon bude o cca 10-20% výše než stávajicí RX480 a GTX1060. A cena referencí RX480 klesne o cca 1-2 tisíce. Jen můj předpoklad a proto AMD ještě nevydala nereferenční grafiky
A co se týče výkonu: Pokud AMD vydá podporu Vulkanu téměř do každé hry, tak RX480 s výkonem uteče GTX1060 a bude atakovat grafiku GTX1070 s cenou přes 12000.
Takže dle mého názoru s GTX1060 bude výkon pořád stejný, ale s RX480 lze očekávat vyšší výkon dle toho jestli AMD protlačí podporu Vulkán/DX12 do více her.
Pro mně je teda pokud cena bude stejná těchto karet výhodnější jít do AMD než do NV, kde navýšení výkonů už nemá kam jít
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 11:10:12

uz chapu,proc mas digiauru 100...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 11:42:51
avatar
Nechápeš, ale pochopil jsem kam míříš Pro info moje minulá karta byla NV. Kupuji vždy tu grafiku bez ohledu na značku, ale dle ceny/výkon i s ohledem do budoucna, protože nekupuji grafiku jen na 1 rok
PS: každý je svéprávný a ať si každý koupí co chce, já jen předložil svoji úvahu, kterou považuji za správnou, ale ne jedinou správnou, cesta ke stejnému výsledku může být různá
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 11:44:38

Rozdíl v DX11 a 12 mezi Nvidia a AMD není tak propastný, jak se zdálo a kolik her bude postaveno na Vulkanu nikdo z nás ještě neví. Ne, že bych nechtěl, aby se prosadily, ale bojím se, že se jedná o nafouknutou bublinu.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 12:30:00
avatar
Jestli je nebo není nafouknutá bublina se uvidí v budoucnu. Co Tobě přinese navíc koupě GTX1060 oproti konkurenční RX480, když by byly za stejný peníz kromě nižší spotřeby o 30W?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 13:39:47
avatar
Ty si vážně úžasný prognostik. Prosím vážně čím se živíš/živil? Pokud se vyplní alespoň 1/2 tak bych tě rád zaměstnal.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 14:18:02
avatar
Jsem projektant a ten musí počítat se vším Díky za nabídku, ale zaměstnání nehodlám zatím měnit. Ale beru Tě za slovo, takže bude mi stačit bečka dobrého piva - třeba Svijany 11°. Takže už si nani šetři, protože minimálně polovina z toho se určitě vyplní
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 15:41:18

Co se cen elektrooniky tyka tak obecne ceny klesaji a nestoupaji. Protoze vyroba a vyteznost jsou cim dal vyladenejsi cili levnejsi(pokud nenastane nejaka katastrofa ktera sejme tovarny).

Co se vykonu tyka tak napsat vetu jako je "Pokud AMD vydá podporu Vulkanu téměř do každé hry, tak RX480 s výkonem uteče GTX1060 a bude atakovat grafiku GTX1070 s cenou přes 12000."
Jde videt ze vubec nevis o cem mluvis a jak se veci maji.
AMD samozrejme nemuze ovlivnit, jestli nejaky vyrobce her vulkan pouzije ci nepouzije. IDsoft je takova svetla vyjimka ktera OpenGL ve svych hrach pouziva od nepameti. Jinak 99% her jede na DX.

Co se Dooma respective Vulkanu tyka tak ten "brutalni" narust vykonu je v tom, ze AMD ma proste v OpenGL obecne vyrazne horsi vykon nez Nvidia a protoze Vulkan je defakto prepracovane Mantle ktere vyvynulo AMD bylo by divne kdyby na AMD HW nefungovalo lepe. Takze pokud hrajes jen hry pod Vulkanem urcite je AMD lepsi volba ale stejne jako to bylo s OpenGL takovych her je jako safranu.

Aktualne se da rict ze v DX12 hrach jsou tyto karty vykonem hodne podobne rekneme ze aktualne je tak mozna o +-5% lepsi AMD. Na obranu Nvidie muz urict vzdyt je levnejsi

Co se zlepsovani v budoucnu tyka, tak nevim kam na to chodite a z jakeho duvodu by AMD mohlo zvysovat v budoucnu svuj vykon a nvidia ne? To jako, ze AMD ma tak na hovno ovladace ze kazdym patchem to zlepsi zatim co Nvidia uz je ma perfektne vyladene na maximum a uz tam nema co zlepsit?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 07:51:13
avatar
Ale může ovlivnit a už dokonce to nějakou dobu ovlivňuje! Tak jako to do teď dělala obvykle NV, ale s tím rozdílem, že to může fungovat na všech grafikách a není to uměle zakazované pro konkurenční grafiky, že když hra detekovala ATI grafiku (AMD), tak ji to uměle snižovalo FPS (což bylo nejednou dokázané)
PS:samozřejmě, že vím co je Vulkan (Mantle), OpenGl, zažil jsem éru 3Dfx
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:37:04

Mluvis o ovlivnovani optimalizaci a ne o ovlivneni vybraneho enginu pro renderovani coz je podstatnej rozdil.
Kdyby to ovlivnit slo proc Nvidia neovlivnila vyrobce aby delali hry jen v OpenGL kde mela podstatne vetsi vykon? Navic by hry byli celkem pohodlne multiplatformani atd atd ....
Je to z duvodu ze na tohle Nvidie ani AMD vliv nemaji a hry se vyvyji roky a je na vyvojarich ktery engin si vyberou. Nejake graficke optimalizace se delaji az v zaverecnych fazich vyvoje kdyz uz to jestli to bezi na DX nebo OpenGL je pevne dane.
harasko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 05:42:07
avatar
supr konkurence, to polezou ceny dolů
cenová válka může začít!
cert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 19:15:26

To musi byt nejdriv skladem a v dostatecnem mnozstvi. Jinak to bude max cenova valka obchodu se zakaznikem.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - server imgur.com 2016-07-21 19:09:12

Sapphire RX 480 Nitro benchmarks - Crysis 3, W3, GTA V, Doom.

Odkaz

Tak jestli Sapphire jde nataktovat na 1420 MHz tak to je BOMBA
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 19:27:43
avatar
Bylo by to opravdu pěkný a odhad třeba nebude daleko od pravdy, ale takový graf bych dokázal za pár minut vytvořit taky, takže si myslím, že si někdo jen vystřelil.
GenesisJB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-21 19:53:34

Možná, ale ani podle diskuze na rededit kde jsem bral odkaz na ten test (originál Odkaz) to není nemožné a co jsem koukal na tu MSI gaming X tak i takové hodnoty vycházeli na jiných serverech, mno uvidíme.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!