IT News 22/08 – velký přehled novinek a aktualit je zpět!
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 31 květen 2008

 

 

 

  • IT News 22/08 - velký přehled novinek a aktualit je zpět!

   Máme týden 22. roku 2008, nacházíme se v poslední třetině 2Q 2008 a před námi je jedno z nejvíce novinkami nabitých období. Dnes se ale podíváme, co přinesl právě končící týden. Během týdne se sice věnujeme řadě novinek, ale bohužel vzhledem k nedostatku zejména lidských zdrojů v rámci našeho uživatelského magazínu, není v našich silách obsáhnout vše. Podívejme se tedy na to, co jsme v tomto týdnu vynechali nebo jen stručně komentovali ...

logo-ddworld  

  Ani tento týden nebylo v diskusích u článků, zejména se zabývajících reálným hodnocením a informováním o situaci na trhu mezi konkurenčními společnostmi AMD-Intel-Nvidia, nuda. Stále je tu nejen na našem serveru řada těch, kteří schovaní za falešnou objektivitu se snaží prezentovat značně zkreslené skutečnosti nám - všem běžným uživatelům. Naším cílem je ale prezentovat věci tak, jak skutečně jsou bez ohledu na zájmy třetích spoelčností Jejich počty aĺe naštěstí na našem serveru řídnou, snad díky naší kvalitní práci v rámci našich skromných možností a potěšující je neustálý růst řady těch, kteří chtějí vědět, jak se věci ve skutečnosti mají. A tak budeme v dobré a kvalitní práci pokračovat. Samozřejmě pomoc je vždy vítána, máte-li vlastní, slušný, vyvážený pohled na svět IT okolo nás, uvítám vaši pomoc s články. Zkuste si jako čtenáři a uživatelé i druhou stranu bariéry. Dnes to z mé strany bude opět uživatelsky bez snahy zavděčit se někomu jinému než Vám, našim čtenářům, a to vše v reálných souvislostech o novinkách a situaci v IT za poslední týden ....    

  •  Novinky z tábora NVIDIA - výkon až na prvním místě

  NVIDIA je v poslední době naše oblíbená firma, tedy hlavně u nás, zákazníků hledající nejvyšší výkon za každou cenu. V tomto ohledu nás už nějakou dobu zásobuje svými produkty. Malá přestávka v pěkné řádce měsíců, bylo přibližně dvou měsíční vedení v letošním roce konkurenčního modelu AMD ATI Radeon HD3870X2, proti kterému neměla NVIDIA po onu dobu vyrovnanou odpověď. Ta přišla až s modelem GF9800GX2. Ten však nepřinesl až takové zlepšení celé situace a s cenou nikdy neklesl pod 10 000. Navíc jeho vyloženě duální koncepce není z mnoha důvodů nejšťastnějších. O to víc nás potěšilo oznámení, že se NVIDIA chystá vydat nové jednočipové high-endové karty, které odstraní neduhy duálního modelu 9800GX2. Ty se jmenují GTX 260 a GTX 280 a již jen přibližně 20 dní nás dělí od jejich uvedení ke konci června. V tomto týdnu jsme se seznámili s jejich (prozatím stále neoficiálně oficiálními) parametry.

gtx-280-1

   Jejich základem bude jádro GT200. Bohužel nejedná se až tak o nic nového, jak by se z názvu dalo usuzovat. Jedná se vlastně o co do síly a zejména všech parametrů posílené jádro G92. To samé můžeme říci i o samotných grafických kartách. Zkrátka NVIDIA vsadila na brutální sílu, ale v rámci stávající koncepce čipu. Jak asi tušíte, nebude to úplně bez nevýhod. První nevýhodou je, že jádro GT200, které se ze začátku, přibližně do srpna bude na modelech GTX 260 a GTX 280 objevovat, bude vyráběno 65nm procesem. Jeho plocha bude atakovat 600mm2, což přinese nejen vysokou spotřebu a zahřívání, ale hlavně velmi drahou výrobu. Ostatně cena jádra GT200 je prý neuvěřitelných 125 dolarů. To se přirozeně projeví na ceně karet. Cenu za uvedené modely čekáme kolem 10 000 - 12 000 za GTX 260 a plných 16 000 za GTX 280. Pokud jde o výkon, tak bohužel podle předběžných informací to nevypadá s reálným výkonem až tak úžasně. Model GTX 260 se přibližně vyrovná 9800GX2 a model GTX 280 jej pak podle rozumných odhadů předčí tak o 25% reálného herního výkonu. Na světě se tento týden objevilo i prý první porovnání v 3D Marku Vantage, který ukazuje vzhledem ke kartám GTX 260 a 280 skutečnost ještě o něco horší. S napětím tak čekáme na první reálné testy, které by se mohly objevovat už kolem 10.6, kdy se karty začnou pomalu dostávat k distributorům a kolem 17.6. je pak oficiální uvedení na trh. Každopádně už dnes se potichu mluví o tom, že stávající podoba karet a zejména jádra GT200 zůstane jen tři měsíce. Už v srpnu nebo v září by mělo přijít jádro GT200b, vyráběné 55nm, které přinese nižší spotřebu, teplo a hlavně i cenu. Uvidíme, zda nebude stát za to počkat až na 55nm GT200b. Samozřejmě tyhle karty jsou určeny výhradně těm, kterým na nějaké té koruně nesejde.

specifikace-gt200-2

    Většina z nás ale kouká do podstatně nižších cenových hladin. Zde se toho podle posledních zpráv bohužel v táboře NVIDIA příliš nepřipravuje. Jedinou změnou bude v dohledné době další přejmenovávání starších modelů na nové (9800GT bude 8800GT samozřejmě za odpovídající příplatek jak daň za novinku) a přechod na 55nm výrobu jádra G92b. Mimochodem posledních vyjádřeni společnosti NVIDIA zde bude jádro G92 působit na trhu ještě pěkných pár měsíců. Parametry karet a tedy i výkon ale nadále zůstávají. Neznámou veličinou je tak cena, která se jistě bude měnit, v závislosti na konkurenci ze strany AMD-ATI, která chystá podstatně větší změnu než jen přejmenování starších modelů karet. To by bylo ke grafickým kartám NVIDIA, které nás z celé produkce firmy zajímají asi nejvíce, prozatím vše. NVIDIA má ale i jiné zájmy ...

jadro-gt200

   Tak například už víme více, co se skrývá pod značkou NVIDIA Tegra. Vypadá to, že jsem se opět v další své předpovědi trefil, když jsem odhadoval, že by to mělo být nějké spojení čipové sady a integrované grafické karty. Jednat by se totiž mělo přesně o to a mělo by jít o nízkospotřebovou platformu. Bohužel prozatím nevíme nic bližšího, ale vzhledem k napojení firmy NVIDIA na VIA se může jednat o právě platformu NVIDIA+VIA jako konkurenci k platformě Intel ATOM. V tomto týdnu to je ve vztahu ke zprávám a informacím kolem společnosti NVIDIA vlastně vše. Nepochybně i další týden bude hlavně ve znamení očekávání karet GTX 260 a GTX 280.

  • Novinky u AMD-ATI - těžká cesta zpět k úspěchu

   S firmou AMD-ATI je to poněkud horší, hlavně co se týká její finanční situace, ale ta se postupně zlepšuje, i když AMD tomu pomáhá restrukturalizací vlastní společnosti. Na druhou stranu na samotný výkon produktů to až takový vliv nemá. V poslední době AMD-ATI zapracovalo a výsledkem jsou opravdu zajímavé a nadějné modely grafik a procesorů. Začněme ale u grafik, abychom tématicky navázali na předchozí kapitolku ...

hd4870-foto-3

   Pokud jde o grafické karty tak tématem č.1 je připravovaná řada AMD ATI Radeon HD4000 v čele s modely s jádrem RV770. Tyto modely vzhledem k tomu, že se jedná o mainstream, zajímají podstatně více lidí než GTX 260 a GTX 280, což vzhledem k tomu, že levnější GTX 260 bude nejspíše pořád 2x dražší než HD4870 GDDR5, dá celkem rozum. Vydání grafických karet HD4800 je naplánováno na 16.6.2008, což je jen den před vydáním GT200 karet NVIDIA. Náhoda? :)

hd4850-foto-1

   Samozřejmě oním datem končí NDA a tak oficiálně nemůžeme prozatím o novinkách v plné míře informovat. Nicméně vlastně už oficiálně všechno víme. Zejména asijské servery si s nějakým NDA a přáním výrobců a tedy slušným chováním příliš hlavu nelámou a tak oficiální prezentace karet HD4000 je venku a známe tedy vše, vyjma přesného výkonu. O tom jsme vás ale během týden informovali. Zopakuji tedy jen to podstatné ... RV770 vychází z RV670 ovšem kromě parametrových změn dozná změny i vnitřní funkčnost. V RV770 totiž běží vnitřní jednotky na jiné frekvenci, než je samotná frekvence jádra. Tento způsob využívá NVIDIA už od G80. Minulostí by mělo být vzhledem k nárůstu určitých parametrů až o 100% proti RV670 propady výkonu pod AA apod. Jádro RV770 si však nadále zachovává velmi malé rozměry, tudíž není příliš náročné na výrobu a tedy i cenu, v rozumných mezích je také spotřeba.

hd4000-prez-1

    Samotné karty se objeví z počátku dvě. HD4870 s 512MB GDDR5 a HD4850 s 512MB GDDR3. První uvedený model potvrdí v mnoha ohledech technologické vedení společnosti AMD-ATI, která jako první nasadí paměti GDDR5 do reálného života. Na modelu HD4870 budou premiérově tikat na fenomenálních skoro 4,0GHz! To dá kartě HD4870 s 256bit sběrnicí nevídanou paměťovou propustnost přes 120GB/s! Cena karty však bude taktovat cenu 6500 korun s DPH, na druhou stranu by měla překonat výkon duální HD3870X2 a tedy vše, co doposud konkurenční NVIDIA s jedním jádrem představila - i když karty s jádrem GT200 ani ne za den opět převezmou vedení. Reálně by ale HD4870 s 512MB GDDR5 měla bez problémů překonat 9800GTX s G92b. Přímým konkurentem k 9800GTX by navíc měl být pomalejší model HD4850 s 512MB GDDR5. Ten by za cenu kolem 4500-5000 korun měl být o 20-30% slabší než HD4870 s 512MB GDDR5, ale výkonem by měl pořád stačit na 9800GTX. Po samotném vydání karet by neměl být problém s dostupností HD4850. U modelu HD4870 se očekává větší dostupnost až o prázdninách, protože výroba GDDR5 paměti naplno začala teprve nedávno. Dobrou zprávou při vydání RV770 také je, že by možná měla trochu poklesnout cena RV670 karet, i když nějaké velké cenové posuny už asi nelze čekat. Ostatně to už bychom mohli chtít ty karty rovnou zadarmo. Model HD3850 256MB už skoro atakuje 2000 hranici a je králem poměru cena-výkon. S blížícím se datem vydání se objeví i první recenze, které s největší pravděpodobností potvrdí současné informace. Samozřejmě novinky budeme dále sledovat a přinášet ...

hd4000-prez-3

    Spolupráce AMD-ATI je ale prospěšná i jinde. Jistě víte, že AMD chystá procesor s Integrovaným grafickým jádrem. Já už jsem si mohl prohlédnout, jak to bude vypadat, ale podrobnější informace bohužel stále podléhají NDA. Nicméně zatím naplánované datum vydání čipu Fusion, konkrétně modelu Swift určeného pro notebooky, by měla proběhnout podle plánu někdy na podzim letošního roku. Mělo by se navíc jednat už o 45nm procesorové i grafické jádro. Celý projekt vypadá zajímavě a myslím, že se máme na co těšit ...

ATI_Catalyst

    Poslední zajímavou zprávou ke grafickým kartám je vydání nové verze ovladačů, které AMD-ATI vydává pravidelně každý měsíc. Tentokrát jsou to Catalyst 8.5. Obsahují řadu vylepšení, úprav a oprav fungování HD vide pod nejnovějšími service packy Windows Vista SP1 a Windows XP SP3. Hlavně ale zvyšují dále výkon v některých hrách. Konkrétně u HD38xx je to nárůst 5-50% ve STALKER, 25% pro HD3xxx ve World in Conflict DX10, 5-35% v Lost Planet DX10, 10-30% v HALO u všech ATI karet a 12% v Call of Juarez DX10 pro HD3xxx. Dále byla opravena také řada chyb v různých hrách a aplikacích. Ovladače můžete stahovat z obvyklých stránek AMD.

   K AMD-ATI je to tento týden vlastně vše. Čekáme na uvedení čipové sady AMD780GX, která bude vlastně spojením AMD780G a 790FX. Začínají se také objevovat první základní desky s čipovými sadami AMD s jižním můstkem SB700 a dokonce už i SB750. Na tyto desky se nejspíše už brzy podíváme v samostatných recenzích ...

 

 

 

  •  Novinky u firmy Intel - na obzoru mraky

   Intel je naše oblíbená společnost protože přináší v současnosti nevyšší procesorový výkon, na druhou stranu málokdo už ví, že je to většinou platí často jen ve 32-bit aplikacích a že v 64bit aplikacích je skutečnost často diametrálně odlišná. Nicméně ať tak nebo tak, Intel vydělává jako nikdy před tím i když cenově musí reagovat na konkurenční AMD, které ceny procesorů stlačilo velmi nízko a poslední modely na B3 revizi zejména pak Phenom X3 se opravdu povedly. Na druhou stranu žádné velké nebezpečí pro Intel v současnosti úplně nepředstavují. Navíc i Intel už pochopil, že zákazníci si zvykli platit za procesor dnes jen to, co je nutné a tak na trh uvedl i ořezané varianty 45nm procesorů vyšších řad, které jsou z pohledu nás uživatelů velice zajímavé. Intel si tak v současnosti užívá spanilou jízdu, kterou mu ale podle všeho hodlá značně znepříjemnit vyšetřování EU.

quadcore

   Tento týden se totiž objevily informace, že samotné vyšetřování EU, které ze zabývá praktikami Intelu a dalších společností před několika lety, kdy se Intel snažil za každou cenu udržet své o dost horší procesory P4 ve hře proti konkurenčním AMD Athlon64 a podplácel údajně velké společnosti aby stavěly počítače jen na jeho platformě. Předběžné informace z vyšetřování prý tvrdí, že důkazů na nelegální počínání Intelu a dalších společností, které se na deformování a potlačování konkurence AMD podílely, je prý tolik, že padne historicky nejvyšší pokuta, která kdy byla udělena. Mluví se až o 2,6 miliardách euro pro Intel a dalších stovkách milionů pro velké výrobce a prodejce počítačů, které z počínání Intelu měly výhody a podporovali jej. Kromě toho EU přistoupí i důkladné kontrole Intelu i do budoucnosti včetně současných marketingových aktivit. Navíc vyšetřování EU není jediné vyšetřování tohoto typu. Podobné běží i v USA. Intel tedy zdá se čekají opravdu velké problémy, které ale asi těžko ovlivní samotnou výrobu procesorů a dalších produktů Intelu. Takže nechme zatím možné problémy podobného druhu a podívejme se, co pro nás Intel chystá ...

intel-centrino-2

   Jedním z hodně diskutovaných témat je zpoždění Intel Centrino 2 (pro konkurenční AMD snad nejlepší možná zpráva). Intel má s novou mobilní platformou technické problémy. Ty se kromě síťové karty, kde Intel udělal chybu v jednom z podporujících standardů, týkají hlavně grafické karty. Ty bohužel nebyly upřesněny. Nicméně toto zpoždění je pro Intel velmi nepříjemné z hlediska načasování. Nestihne totiž část hlavní prodejní sezóny, čímž žene vodu na mlýn konkurenčnímu AMD, které představí více než velmi nadějně vyhlížející platformu AMD PUMA v plné síle a to už v červnu-červenci. Nicméně celkově to asi na výsledku mnoho nezmění, i když mobilní platforma je pro výrobce stále důležitější a často se situace na mobilní platformě od té na desktopu liší.

intel-atom-2

    Intel ale také pilně pracuje na zajímavé ultramobilní platformě Intel ATOM. Tyto procesory se objeví i na desktopu a ve větších mobilních zařízení spolu se základními deskami miniITX. Stavět budou na známém, starším čipsetu Intel 945GC. Spotřeba procesoru Intel ATOM je asi jen 5W, ovšem spotřeba čipsetu s Integrovanou grafickou kartu tohle hravě překoná. Bohužel čipset 945 s GMA950 grafikou má i multimediální nedostatky. Například nepodporuje akceleraci formátů MPEG-4, VC-1 nebo WMV9. Desktopové ATOM procesory s označením Z300 a Z500 přijdou an trh až v druhé polovině letošního roku a to už i ve dvoujádrové verzi.

ceny-q3-08-desktop

   Někdy v průběhu 3Q letošního roku nás čeká úprava cen procesorů Intel. Skvělá zpráva pro nás zákazníky. Dostupnost 45nm modelů je stále bídná a tak doufám, že to Intel vyřeší v následujícím 3Q. Z plánovaných slev nás nejvíce zajímají desktopové modely. Nejatraktivnější jsou modely Core 2 Duo E7xxx, které vycházejí z dražších E8xxx, ale jsoucen o málo řezané, výrazně levnější se stejně velkým OC potenciálem a ve většině aplikací podají také stejný výkon. Nejzajímavějším čtyřjádrovým modelem je stále 65nm Q6600, který Intel už vzhledem k silné konkurenci ze strany AMD musí zlevnit až na 200 dolarů. V tomto ohledu se pořízení 45nm čtyřjádrového procesoru stále příliš nevyplatí. Většinou stejný výkon získáme až o 1500 korun dráž, což není příliš výhodné. Přesné datum, kdy by měly slevy vstoupit v platnost, nebyl upřesněn.

intel-ssd

   Další zajímavá informace ze směru Intel pak přichází s P45 čipovou sadou. U té Intel plánuje co nejdříve spustit podporu Turbocache, která se s Windows Vista SP1 dočkala značného funkčního zlepšení a přináší nezanedbatelný nárůst praktického výkonu. Nyní by měla přijít i na desktop a to pomocí flash karet, které se budou usazovat do slotu PCIex1. Vydání této technologie je naplánováno na druhou polovinu letošního roku. Intel se také chce více zapojit do boje o SSD disky. Chystá vydání svých vlastních modelů, které budou nejdříve určeny do mobilních počítačů k platformě Centrino 2. Přijdou prý X18-M a X25-M, zprvu 2,5'' a později o rozměrech 1,8''. Budou mít kapacitu až 80 GB a rozhraní SATA. Intel také prý chce mít do konce roku modely s kapacitou 160 GB a příští rok to zvýší na 250 GB. Uvidíme, jak to bude s cenami. Kromě toho se také nasazení SSD disků u jiných společností do notebooku neobešlo bez problémů. Zejména pak bylo až příliš vysoké procento reklamovaných kusů. Spousta otázek je stále kolem životnosti SSD disku v praxi. V této souvislosti se sluší zmínit, že Intel ve spolupráci se společností Micron začne dodávat 32Gbitové NAND čipy vyráběné 34nm výrobním procesem. SSD disky s těmito NAND čipy by konečně mohly zajímavějším způsobem konkurovat současným mechanickým pevným diskům.   

To by byla hlavní vlna novinek z našich nejoblíbenějších společností a teď se podívejme na další ....

 

 

  • Další novinky a aktuality ....

   Začněme u zajímavých základních desek. Společnost MSI vypustí do světa model postavený na čipové sadě P45 s podporu jak DDR3, tak DDR2 pamětí. Samozřejmě nelze osadit obojí. Deska disponuje celme šesti sloty. Podobná řešení nejsou žádnou novinkou a vzhledem k ceně DDR3 pamětí se od nich ustoupilo. MSI tak bude nejspíše se svým řešením dosti osamocené, z čehož by mohl koukat nějaký potencionální úspěch a zisk. MSI by to ostatně potřebovalo jako sůl. V poslední době jeho podíl na trhu značně klesl a zdaleka se nevyrovná síle firem ASUS, Gigabyte a také FoxConn. MSI s tím ale hodlá něco dělat a nedávno si zřídila české zastoupení. Pokusíme se tedy zařadit do našich recenzí i základní desky této zajímavé a v minulosti populární značky.

mis-p45

   Jednu z nejzajímavějších základních desek představila firma J&W. Bohužel produkty této značky se v našich krajích neobjevují, což je škoda. A čím je základní deska této firmy tak zajímavá? Je formátu mini-ITX, tedy rozměry 17x17cm a na této malinkaté desce najdete sAM2+ pro procesory AMD Phenom (max 95W) a Athlon a hlavně čipovou sadu AMD780G s nejsilnější integrovanou grafickou kartou na světě HD3200 s vlastní 128MB pamětí! Cena desky je necelých 3000 korun, což už tak příznivé není. Na druhou stranu představte si ten výkon takového malého PC.

mini-itx-amd780g

    Z událostí na poli základních desek stojí také za zmínku, že Firma ABIT uvažuje o ukončení produkce základních desek. O tom jsem vás ale informoval v podrobném článku.

  • VIA NANO

   Společnost VIA také oficiálně vydala procesory na technologii Isaiah. Na trhu ponesou označení NANO. Na trh přijdou ve dvou provedení, co se týká spotřeby. NANO-L má spotřebu v klidu 100-500mW a v zátěži pak 17-25W. NANO-U pak má spotřebu v klidu 100mW a v zátěži maximálně 8W. Samozřejmě se procesory liší taktem a tedy i výkonem.

Model Takt Sběrnice V4 L2 cache TDP Spotřeba klid
L2100 1,8 GHz 800 MHz 1 MB 25 W 500 mW
L2200 1,6 GHz 800 MHz 1 MB 17 W 100 mW
U2400 1,3+ GHz 800 MHz 1 MB 8 W 100 mW
U2500 1,2 GHz 800 MHz 1 MB 6,8 W 100 mW
U2300 1,0 GHz 800 MHz 1 MB 5 W 100 mW

via-nano-1

Procesory jsou v současnosti vyráběny 65nm postupem a jsou pinově kompatibilní se stávajícími VIA C7. To značně usnadňuje pozici výrobců. Proti C7 je plocha přibližně dvojnásobná. VIA NANO zabírá asi 63,3mm2, C7 pak 30mm2. Dvojnásobný je ale i počet tranzistorů a C7 je vyráběna 90nm. Procesory VIA NANO pak podporují 64bit instrukce kompatibilní s těmi AMD (ty jsou i v procesorech Intel).

via-nano-2

Výkon procesoru VIA NANO je pak proti C7 samozřejmě neporovnatelně vyšší. Procesory VIA jsou určeny zejména do Ultramobilních zařízení. Na jejich marketingové propagaci se mimochodem bude podílet i firma NVIDIA, která pro ně bude vyrábět i vlastní čipové sady a integrované grafické karty.

  • Microsoft Windows 7

  Celá řada novinek se také objevila kolem Windows 7. Microsoft upravil datum vydání, které mělo být původně již na konci příštího roku na začátek roku 2010. Samozřejmě dost otázek je ve vztahu k Windows Vista. Na ty jsme po vydání Windows XP čekali mnoho let. Microsoft se ale nechal slyšet, že by operační systém rád vydával co 3 roky. Co se týká prodejů je Windows Vista nejúspěšnějším operačním systémem Windows v historii. Prodalo se ho už skoro 150 milionů licencí. Samozřejmě skutečný počet používaných instalací bude ještě vyšší, hlavně díky rozšířenému pirátství.

windows-7

O WINDOWS 7 Micorsoft tvrdí, že půjde o zcela nový operační systém. Bohužel zdá se, že to nebude tak úplně pravda. Microsoft totiž nevyvíjí pro Windows 7 žádné nové jádro, neupravuje a ladí to ve Windows Vista. Jistě víme, že oprav a vylepšeních je nutná celá řada a slibů bylo daleko více než Windows Vista přinesly, takže proti tomu nic nenamítáme. Ovšem tvrzení, že je to nový operační systém v tomto světle značně pokulhává.  Jistou zajímavostí v souvislosti s Windows 7 je plánovaná podpora dotykového dislaye. Zkrátka plná podpora už přímo ze strany operačního systému. Samozřejmě otázkou je reálné využití v domácnosti. Sahání na obrazovku nepatří zrovna mezi nejvítanější a netolerovanější zvyky :).    

  • Ceny některých komponent porostou

  V souvislosti s nedávným zemětřesením v Číně, byla částečně v problémech výroby DDR pamětí a další technické provozy. Některé dodávky pamětí by tak mohli být lehce zpožděny. Navíc se už delší dobu mluví o zvýšení ceny v souvislosti s tím, že ceny dosáhli skutečně minimálních hodnot a jsou často na ceně výrobních nákladů. Potěšující informací je, že cenový růst by neměl překonat 10%, takže vlastně nic moc se neděje ...  Zvýšení cen se také čeká u DVD mechanik. V současnosti i jejich ceny atakují výrobní náklady. Bohužel opět za to může nafta :). Tedy růst ropy zvyšuje náklady na výrobu a tak zvýšení ceny finálních výrobků je nutností. Zvýšení by mělo být přibližně o maximálně 10%.     

  • Novinky na poli pevných disků ...

   Jak asi víme, vzhledem k fyzikálním vlastnostem nelze čekat výrazné zvýšení rychlosti klasických 7200ot pevných disků. Nicméně jedna možnost tu je. Zvýšit výkon se dá vysokou hustotou zápisu. A právě to ej téma poslední doby. Výrobci stále přecházejí na hustší a hustší diskové plochy. Například Western Digital nasazuje 334GB plotny. Spolu s tím vzrostou přenosové rychlosti pevných disků a samozřejmě Western vydá nové modely.

SSD-samsung-32GB

  Mnoho z nás ale vyhlíží ony SSD disky. Tedy pevné disky, kde se netočí žádné plochy, ale jsou založené na FLASH technologii. V našich obchodech jsou SSD disky, které se ale výkonem ani zdaleka nevyrovnaní současným běžným HDD, navíc jejich kapacita je mizerných maximálně 32GB. Nicméně na trhu jsou i rychlé SSD. Jeden ultimátní představila firmy Samsung. Jedná se 2,5" SSD disk s kapacitou 256GB, který má rychlost čtení 250MB/s a zapisuje rychlostí 160MB/s. Jistě se ptáte, kde je háček. Háček to skutečně má a ne malý. Cena takového rychlého disku se slušnou kapacitou 256GB je nějakých 125 000 korun s DPH! Jeden GB prostoru tak vyváží skutečně zlatem, protože stojí 490 korun! Běžný poměr cena-kapacita je u 750GB klasického HDD někde kolem 4 korun :).  

  • Válka konzolí stále bez vítěze ...

  O konzolích se mluví často. Podle většiny názorů jsou současné konzole poslední verzí herních konzolí. Tak jako tak je překoná domácí počítač do několika let. Herní konzole jak ji známe nyní, bude překonaným konceptem. Boj současné generace konzolí je zajímavý a takřka nikdo se před jeho započetím netrefil do předpovědí jeho průběhu. Nejvíce šancí se vždy dávalo SONY PS3. Tu však většinou poráží i vlastní PS2 a celkově se konzole Sony PS3 neprodává zdaleka podle představ SONY a je stále dotovanou konzolí - i když je s přehledem nejdražší herní konzolí na trhu. V současnosti PS3 zaujímá až třetí místo s pouhými 12 miliony prodaných kusů.

PS3-konzole

Druhá v pořadí je konzole firmy Microsoft X-BOX360. Ten i přes neuvěřitelné problémy s výdrží první verze konzole, než byla přepracována, se prodává dobře a těží z daleko větší a pestřejší nabídky her než má PS3. A kromě Japonska jinak ve světě poráží PS3 v prodejích. XBOX360 a PX3 jsou přímí konkurenti, XBOX360 je levnější a hraje pro něj fakt, že ta kvalita a cena se na herním výkonu proti PC3 vůbec neodráží. Nyní mu tak celkově patří druhé místo s více než 19 miliony prodaných kusů.

konzole

Jak Microsoft, tak SONY ale jen nevěřícně zírají na záda Nintenda. Nintendo totiž jako jediné pochopilo, o čem mají hry být. Hlavně o zábavě a hratelnosti. Vrhlo na trh originální malou konzoli, s pohybovými ovladači jednoduchými a přesto zábavnými hrami, u kterých člověk nesedí pasivně na zadku. První se ze škodu vzpamatovali vývojáři a notně předělali své plány v produkci her a dnes není možné nevydat nějakou očekávanou hru pro Wii. Wii je ale výkonově proti XBOX360 i PS3 neporovnatelně slabší, přesto slaví zdaleka největší úspěch a jako taková si skutečně z principu zaslouží označení herní konzole. Prozatím tedy první místo o 25 milionů prodaných kusů. Zatím tedy není úplně jasné, kdo vyhraje válku konzolí, ale je takřka jisté, kdo to nebude. Podle odhadů bude vítěz ten, kdo jako první překoná hranici 100 milionů kusů, a to by podle aktuálních prodejů měla být společnost Nintendo a její Wii. Sony PS3 a Microsoft Xbox 360 by pak měly skončit na vyrovnaných pozicích.

  • Arctic Cooling ochladí nejen váš počítač ...

Závidíte vašemu počítači v horkých parných dnech, že má dobré chlazení? Už nemusíte. Firma Arctic Cooling ochladí kromě vašeho počítače i vás. Nabízí ventilátor s názvem Actic Breeze. Je to vlastně 92mm ventilátor na ohebném a stavitelné stojanu. Otáčky se nastavuji na hodnotách 2000 nebo 1200RPM. Připojení k počítači je pomocí USB konektoru. Cena téhle legrace je asi 300 korun. Co se týká praktičnosti, mám o tom své pochyby. Navíc v dnešní době se dá již pořídit klasický velký stojanový ventilátor za podobné peníze a ten poskytne o dost větší průvan :).  

ac-reeze

 

   A to by bylo pro tento týden z přehledu novinek vše. Doufám, že návrat novinek uvítáte. Samozřejmě pokud by se jich někdo rád ujal pravidelně a připravoval by je pro nás každý týden, je jen vítán. Já se budu snažit, aby tu každý týden skutečně tento oblíbený přehled byl ... Samozřejmě v průběhu týdne se podíváme aktuálně v souvislostech uživatelským okem na dílčí zajímavé události, takže sledujete naše novinky a aktuality ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 19:00:30
avatar
dobrý comeback
mimochodem ten articcool by jste mohli otestovat ať víme jak je na tom s průtokem vzduchu vibracema a hlučností já bych si ho pořídil hned
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 19:11:50
avatar
Hezké info, ale opravdu bych si odpustil fráze jako neuvěřitelná paměťová propustnost, technologický leader atd - nVidia má díky široké sběrnici podobnou propustnost a použití nového typu pamětí je inovativní pro výrobce pamětí, ale pro výrobce GK ani náhodou, ta změna je téměř neznatelná. Navíc GDDR5 v mainstreamu žádné velké výhody nepřinesou, nízká propustnost brzdí vysoká rozlišení a pro tato tyto karty nejsou určeny, GDDR5 je tedy z velké části marketing.

A co se týče toho, že ATI překoná cokoliv, co nVidia kdy vydala v jednom jádře - bude to jen velmi těsně nad dva roky starým G80 masterpiecem a hned druhý den to nVidia znovu zadupe do země, nějak jsi ovšem zapomněl uvést, že i G92 i G200 také rozsekaly jakýkoliv singlechip, co ATI kdy vydala.

Ohledně toho, že G200 bude 65nm - to bude jen několik prvních kousků a velmi brzy se přejde na 55nm.

Čili, říkám to sice vždy, ale zkuste komentovat počiny obou firem pod stejným metrem.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 19:29:58

Co se ti nelíbí? Snad je tu jasně napsané, že Nvidia je v poslední době naše oblíbená firma. Málem jsem se smíchy posr...
Ano, je totiž na velmi pěkném druhém místě.
Doufám, že až vyjde GTX280 tak dostane i přes zjevné nevýhody, které jsi nám tady všechny vyjmenoval alespoň silver award za snahu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 19:35:13
avatar
ne ... dostane gold Avard u modelu GTX 280 za absolutní výkon a s největší pravděpodobností si ji umístím do PC
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:00:30
avatar
No to já předpokládám i chápu, ale dost často ti ulítne nějaká taková věc, jako že haníš pouze nVidiu za věc, kterou dělá i ATI nebo chválíš pouze ATI za věci které dělá i nVidia. V procesorové sféře to samé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:51:02
avatar
nj ale já nikoho nehaním jen tak bez důvodu, už vůbec ne výrobky jen tak chválím a kritzituji za stejné - podobné věci, jde o to, že je každá firma dělá trochu jinak a o tom to je .... to je ten rozdíl někdy si třeba za tu samou věc jeden zaslouží pochvalu a druhý protože to udělal jinak ne tak dobře s jiným méně vhodným přístupem atd. tak ne ... stejně tak to platí obráceně ... jde o to to jen rozlišit což už vyžaduje větší přehled a znalost kontextu ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 19:34:21
avatar
komentujeme počiny stejným směrem ... jde o to že nektěří ty metry stejné nemáte jak se vám může zdát to se pak měří špatně ;) sorvnávat HD4870 s 2x draží kartou a tedy 256bit s 512bit no ... a co se týká vysokých rozlišení HD4870 je pro 1920x1200 jak stvořená ... ve vyšším rozlišení hraje dnes málokdo takže jaké vyšší rozlišení máš přesně na mysli? )
Anonymní  2008-05-31 19:46:22

protože zase nechápeš o čem je řeč, tak ti to holt musím opět vysvětlit. Zatímco u ATI používáš tyto superlativy, u intelu a DDR3 (stejná situace jen místo GPU je CPU) hovoříš spíše o zbytečnosti DDR3 a mizivém nárůstu. Ono řešení ATI není nijak úžasné. Použije dražšíí paměti s polovičí sběrnicí oproti nVidii aby dosáhla podobné propustnosti. Mě to přijde na hlavu a né techologická inovace
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:07:53
avatar
Padle na hlavu to neni ale nic extra take ne. Proste obe firmy potrebuji vyssi propustnost ale kazda jde jinou cestou - jedna pres takt pameti a druha pres sbernici. A jelikoz zvetsovat sbernice nejdee stale a je to drahe, zad se mi reseni od AMD elegantnejsi. Ale vyzdvihovat se to tolik nemusi...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:43:41
avatar
Aha ,takze pomaly 2 krat mensia rozloha cipu ATI oproti NV s porovnatelnou priepustnostou vdaka GDDR5 je nanic technicka inovacia ?? A zranie len tolko energie kolko potrebuje,ak som si urcite informacie vylozil spravne,to je tiez uplne nanic,proste GDDR5 je nahovno,podme ostat navzdy na imba GDDR3 a budme happyyyy Obcas mi pridu na hlavu tvoje prispevky
Anonymní  2008-06-01 07:57:52

Asi vám uniklo, ze reaguju na "superlativní komentáře" Neříkkám zde nic o zybtečnosti GDDR5! Ale to by jste nesmel mít před očima rudo
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:37:07
avatar
Aha takze vetou : "Mě to přijde na hlavu a né techologická inovace", poukazujes na jej perfektne vyuzitie,sory ze nehovorim jazzykom tvojho kmena
Anonymní  2008-06-01 13:24:52

Né. Hovořím o tom, že nazývání GDDR5 (zvýšení taktu, snížení spotřeby....) technologickou inovací a ukázkou technologického pokroku a zárověň DDR3 (zvýšení taktu a snížení spotřeby...) naprostou zbytečností je fakt minimálně protimluv, ne-li něco horšího Že vy jste si vlezl do poloviny diskuze, aniž by jste věděl o čem se diskutuje je váš problém. GDDR5 je stejná "inovace" jako DDR3, ať už se na to díváte s kteréhokoli úhlu. Včetně zmiňované propustnosti sběrnice
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:49:25
avatar
opět žiješ v naprostém bludu a musím tě notně opravit a poučit ...

DDR3 mají na Intelu v současné podobě žádný přínos! proč? Současné procesory Intel neumí DDR3 využít!!! to bude umět až nehalem ... v současnosti tedy DDR3 je nanic!

Srovnání DDR3 vs GDDR5? Naprostá hovadina ... navic pokud víme není to řešení ATI, to jej jen jako první nasazuje do rpaxe. Narozdíl od toho ale AMD-ATI umí DDR5 skvěle využít, zametlo si k tomu cestu už s GDDR4. Navíc GDDR5 je proti GDDR3 obrosvksý posun k lepšímu ... nejen že mají dvojnásobnou rychlost, ale hlavně mají inteligentní napájení, tedy odebírají jen tolik energie kolik je právě potřeba a jak sjou využívány .. to GDDR3 neumí ... kromě toho GDDR5 jsou vyráběny nižšsím postupem a tedy jsou výrobně levnější, samozřejmě bude záležet na výrobním objemu na zařátku budou přirozeně draží, rptožoe je jich výroba je na začátku a malá kdežto výroba GDDR3 je dobře zvládnutá ...

co se týká toho závěru že ti to přijde nahlavu ... takže AMD-ATI dostane při polovinční ceně karty (6000) skoro stejnou propustnot jako NVIDIA s dvojnásobně drahou grafikou s drahou 512bit+GDDR3 za 12 000, což je mimochodem mnohem dražší řešení než 256+GDDR5, a tobě to přijde na hlavu? Nejsi na hlavu????
Anonymní  2008-06-01 08:01:25

Ne. Na hlavu je, použít extrémně ryhlou paměť s extrémně úzkou sběrnicí. A stěmi cenami bych byl opatrnější. Od doby 8800GT už dávno ATI nekraluje mainstreamu! Ceny 9600GT jsou tak nízo, že HD3850 je pro rozumě uvažující lidi už neprodejná. Kde bereš tu jistotu, když RV770 zatí nikdo z nás neviděl, a projekce výkonu AMD jsou vechno jen né relevantní zdroj!
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:35:43
avatar
A asi si si nevsimol ze 3870 valcuje jak 9600gt tak 8800gt po najnovsich ovladacoch a cenou je na zahranicnych trhoch skoro na rovnako s 9600 gt...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 11:19:34
avatar
odkaz na nejaky test kde 3870 valcuje 8800GT??
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 08:22:06
avatar
Nedočkáš se. Protože žádný takový test není. Už to blábolil v jiné aktualitě a dvakrát jsem ho žádal, ať svoje tvrzení něčím podloží, a jediný výsledek je, že to plácnul zase v další diskuzi. Zřejmě předpokládá, že když to bude pořád dokola opakovat, nakonec tomu uvěří ještě někdo.
Anonymní  2008-06-02 08:32:35

bohužel. zkus mu napsat že blábolí nesmysly a DD tě okamžitě smaže
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 08:52:59
avatar
to me je jasne ja ten test ani necekam ono se tady mluvi vetsinou tak obecne o necem, nekdo tady neco pak placne ale aby to podporil nejakym dukazem (tedka test) nebo aby treba dd napsal v cem konkretne dela ati vice zmen mezi R600/RV670/RV770 nez nvidia u G80/G92/GT200 toho se tady opravdu nedockam
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:15:29
avatar
HD 3870 je stejně výkonná jako 9600GT, je dražší a má horší provozní vlastnosti. Vyvrať to prosím nějakým testem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:18:10
avatar
9600GT je samozřejmě slabší než HD3870 a cenový rozdíl většinou není tak veliký ... viz naše praktické testy - ten poslední to ukazuje jasně .... nicméně celkově je poměr cena-výkon celkem vyrovnaný mezi 9600GT a HD3870 ...

Spotřebu má 9600GT nižší ale HD3870 má lepší chlazení ...
Anonymní  2008-06-01 14:20:06

já myslel,že chlazení je doménou toho kterého výrobce ne? Jsou výrobci jako leadtek nebo Sapphire, kteří dělají jen jednu značku chipu, ale třeba gigabyte a ASUS dělají obě. Které chlazení teda hodnotíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:36:20
avatar
samozřejmě referenční ....
Anonymní  2008-06-01 14:49:33

ty ale nepoužívá více než 40% karet.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 15:48:39
avatar
no referencni chladic na 9600GT je dost dobry..je tichy a gpu chladi taky velmi dobre..ten na radeonu 3870 takze neni nijak zvlast lepsi..jen v tom ohledu ze je dvouslotovy a vyfoukava horky vzduch ven z pc..9600GT zas zabira jen jeden slot jina byla situace u puvodniho chladice 8800GT s tou malou dirou..ta novejsi verze (pouzita pravi i na 9600GT) je velmi dobra.
Anonymní  2008-06-01 14:22:43

//EDIT by DD:Tvé příspěvky mažu, protože jsou to v 99% naprosté nesmysly, demagogie, lži, a kromě toho že jsou sami o sobě urážlivé vůči ostatním, uráží i samotný zdravý rozum ... dokud nedospěješ do nějaké bodu, kdy tvé příspěvkly budou mít hlavu a patu a slušné vychování, budeš mít odemně zvláštní pozornost a Pravidla diskusí na tebe budou uplatňováná se zvláštní péčí!
Anonymní  2008-06-01 14:49:12

zato příspěvky pana "trefa", se kterým jsem vůbec nediskutoval, ale který přišel a na všechny mé příspěvky ihned útočně opdpověděl stylem, že jsem "génius" co si to všechno vycucává z prstu (nebo odkud), to už ti jaxi nevadí. Přijde flamista, začne do mě rýt, a to je podle tebe OK. Odpovím stejnou mincí, a jsem ihned vymazán. Hezké hezké Začít jsi měl ale jinde
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 17:20:08
avatar
Už to píšu potřetí. Místo prázdných blábolů dej odkaz. Já už jsem sem dal tři. Ani v jednom 3870 ne"válcuje" 8800GT, má co dělat s 9600GT. Jestli najdeš jednu hru ve které je na tom +/- stejně, já ti jich najdu 10, ve kterých je jasně pomalejší.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:56:48
avatar
nevim jak jinak by jsi chtěl zajistit větší propustnosti u karet, 512bit sběrnici do r770 prostě nenarveš naopak gt200 spolkne 512bit sběrnici jak malinu a pak škudlí na pamětech, no ono škudlid není to pravý slovo, ale každopádně gddr3 stačí, mimochodem vývoj se bude ubírat zvyšováním frekvencí protože velikosti čipů se zvětšovat nebudou, takže sběrnice budou zůstávat
naopak u Intelu s ddr3 je to jiný, tam to opravdu smysl moc nemá a sám Intel se vyjádřil že pravou paměťovou propustnost ddr3 poznáme až s příchodem Nehalenu
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:04:19
avatar
HD4870 nebude pro 1920x1200 jako stvořená. Sice nebude mít výkonové propady kvůli malé propustnosti, ale bude prostě normálně slabá. 1920x1200 je highend rozlišení a na to se kupují highend karty. HD4870 neutáhne Crysis a hry budoucnosti na 1920x1200.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:30:29
avatar
prepac ze vam do toho skacem, ale napis mi hry, ktore by podla teba nemala ta karta zvladnut na aspon 1680x1050 a 1920. bude ich tak do 10 vratane crysis, ktory aj tak za vela nestoji. jedine coho by som lutoval by bol akurat tak far cry2, ale to je tak vsetko, co sa oplati hrat.
zoberme si to z druhej strany. keby tam ati take ramky nedala, bola by kritizovana za to ze ich tam nedala, ze jej to iba sposobuje znizovanie vykonu atd. takto ma na 4850 ddr3 a na 4870 ddr5. su sice drahe, ale karta nieje zadarmo, a ati urcite nebude predavat karty na dlh, maju rozhodne dobre spocitane ako a preco robia. 2x tolko RBE, 2x ROP a 150% SP, 2x taky takt ram, musi to predsa nieco priniest.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:41:26
avatar
malou propustnost právě nemá - 120GB/s je ohromná propustnost u karty s 256-bit sběrniccí naprosto nevídaná ... podívej s ena prospustnosti současných karet .... navíc RV770 značeně posílí i po jiných stránkách v moha ohledech o 100% silnější než RV670! slabá rozhodně nebude .... navíc CRYSIS je stále jediná hra jediný herní engine a navíc se ani moc dobře neprodávala ... většina her i připravovaných využívá enginu UT3 a ten běží an HD3000 skvěle a na silné HD4000 poběží skvěle i ve vyšším než full HD rozlišení .... HD4870 bude za ideální cenu ideální grafickou kartou pro vysoké rozlišení 1920x1200
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 21:40:09
avatar
Já jsem nepsal, že HD4870 má malou propustnost, ale že u ní nemusíme řešit problémy s malou propustností. Crysis, například. A všechny nové hry budou náročné jako Crysis. Viz Její starší sestra Far Cry.

Takže HD4870 je skvělá na mainstream 1680x1050, ale na 1920x1200 už určena není, tam míří HD4870X2, GTX 260 a GTX 280.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 22:28:55
avatar
nové hry nebudou náročné jako CRYSIS a víš proč? nemůžou - nezvládnou je konzole, a protože kvůli konzolím jsou a budou hry dělány multipaltformě hry budou tak výkonné, aby to všechny platformy zládly ... HD4870 překoná HD3870X2 což je dnes ideální karta na 1920x1200 takže HD4870 bude ještě lepší ...

Navíc naprosto drtivá většina her je a bude v dohledné době dělaná na UT3 enginu takže jedna dvě hry jako Crysis nás moc nevytrhnou ...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:46:03

Prober se. 1920x1200 utahne rozumne vetsina dnesnich karet, natoz HD4870, ktera ma byt vykonejsi nez 9800 GTX. Crysis je vyjimka, ale i na tu si myslim, ze by ta karta mohla v rozumnych detailech s prehledem stacit.
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:11:23
avatar
Souhlasím s diskutujícími, DD občas ujíždí ATI/AMD směrem, ale myslím že mu to nemůžeme mít za zlé, tento web táhne prakticky sám, alespon z toho co vidím, a na amatérský web o IT má velmi dobrou úroveň.

Chtěl jsem se ale zeptat na jinou věc: proč výrobci grafik přechází z 65nm na 55 a ne 45 jako Intel, je v tom nějaká technologická příčina, nedostatek továren, které tuto technologii zvládnou, nebo něco jiného?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:36:04
avatar
neujíždím ... s tím prostě nemůžu a nebudu nikdy souhlasit, naopak píšu přesně jak se věci mají ....

AMD už jinak než 55nm dlouhou dobu nevyrábí na 45nm přejde snad už v průběhu letošního nebo z kraje příštího roku. jde o to, že ty přechody jsou velmi drahé a musí si na sebe vydělat ... bohužel čím nižší výroby tím dražší je její vývoj a stoje a zařízení pro ní, nějaký čas také zabere přebudování továren ... a čipy NVIDAI a ATI dělá společnost TSMC ...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 22:11:58
avatar
U procesorů se výrobní technologie mění tak jednou za dva nebo až tři roky a tudíž se postupuje po dvou krocích. Řada je .....130-110-90-80-65-55-45..... - je vidět, že zatímco GPU se vyrábějí všemi, CPU jen každým druhým.
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - y 2008-05-31 20:16:15

Dobrej clanek. aspon sem mel dneska co cist )
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pevné disky 2008-05-31 20:20:52
avatar
Western Digital přišel na trh s 334GB na plotnu? To z těch 320GB, co měli, udělali 334GB, aby měli stejně jako Samsung?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 20:36:47
avatar
nejspíše ano ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:16:08
avatar
Aha tak teda jo no. ještě jsem to nikde neviděl.
FR33DY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 22:10:46

Hele chlapci, nevies aky typ dosiek ? http://www.ddworld.cz/images/stories/Aktuality/ruzne/mis-p45.jpg
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 22:27:16
avatar
??? nepochopil jsem otázku ...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel a 64bit 2008-05-31 22:25:08
avatar
V clanku je zminen nizky vykon Intelu v 64 bitech, pri prichodu Core2 jsem to take cetl, ale tehdy jaksi nebyl OS na kterem by to slo otestovat . Jak je na tom tedy Core v 64-bit aplikacich? Je to docela podstatne, protoze v 64 bitech je budoucnost
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-31 23:21:31
avatar
jj, aj mna by to zaujimalo, kedze 64 bit aktualne pouzivam, sice len OS, ale aplikacie by mali pribudat...
Este chcem DDho podpichnut, nech si ten clanok po sebe este raz precita. a hlavne pomaly, pretoze je tam naozaj, naozaj vela chyb, preklaepov a unych nzmyslv
nic v zlom, len chcem skvalitnit clanok, a dnes DD pise asi naozaj rychlo.
Anonymní  - 32 vs. 64bit 2008-06-01 07:55:07

Situace je taková, že nárůst výkonu při 64bitech u AMD X2 a Phenomů X4 je vyšší než u Intel Core2. Ovšem to je to jediné co se dá říci. Na celkévé hodnocení to vliv nemá. Ve výsledku to znamenaá, že v 32bit aplikaci vyhraje Core2duo například o 15%, v 64bitové aplikaci pak o 13%. Tímhle se nemá smlsl vůbec zabývat.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 10:38:37
avatar
Aha,perfektne presne hodnotenie,si pouzil kalkulacku alebo si to vypocital rovno v hlave ty genius ?
Anonymní  2008-06-01 13:19:08

vypočítal co? jestli jste vylezl základku v první třídě a nerozumíte slovu "příklad" nebo "například", pak nechápu co by jste chtěl. Liší se to aplikace od Aplikace, náskok Core2 je ale více méně téměř stejný.
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Novinky zpět 2008-06-01 10:23:25
avatar
Výborná zpráva jen tak dál. A teď honem na ně )
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:35:19
avatar
Možná blbě vidím, ale na obrázku má deska MSI podle mne 8 slotů na DDR paměti Buď je to jiná deska nebo je v textu nesprávně uvedeno 6 slotů

edit: tyhle technické připomínky klidně po opravě maž.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:19:53
avatar
v textu je to blbě sem se na tu desku nějak špatně podíval )
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 21:13:33

Na to ze kazdy den brouzdam po IT webech,tak sem ted narazil na neco,co mi vubec nic nerika,wtf dual slot u te 4870?Nejak sem tomu neporozumel,dual slot jakozto 2x PCIe na 1desce ci co?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dualslot... 2008-06-01 21:44:20
avatar
To znamená že chladič grafickej karty zaberá dve pozície(je "vyšší").
one slot vs. dual slot Odkaz
(HD3850 vs. HD3870)

EDiT: neni zač, rádo se stalo.
Gero88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 21:23:18

Ach takhle,tak ted uz vim,ktera bije,prave mi to nejak nesedelo a matlo me to,dekuju
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!