NVIDIA uvádí AMPERE RTX 3090, 3080, 3070 grafické karty – sledujte živě nejnovější informace!
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 01 September 2020
altPo dvou letech tu máme zbrusu novou generaci grafických karet od NVIDIA. Co přináší?

 

 

 

 

Odpočítávání běží. Jako obvykle u každé své generace NVIDIA marketingově láká na historickou událost :). Ale měli byste vědět, že na rozdíl od předchozích let, letos konkurenci dostane. A také silnou. Každopádně dnešní den bude patřit NVIDIA a jejím novým herním AMPERE grafikám RTX 30 série. Firma je představí online, zhruba od 18:00 a můžete být u toho:

Nebo na zde na Twitch.

A naváže na to hned třeba společnost ASUS, která ve 20:00 odstartuje vlstní ROG online akci „META BUFFS“, kde ukáže kromě jiného také své vlastní RTX 30 modely grafických karet a další nový herní HW a periferie. Více zde:

ASUS ROG „META BUFFS“ – sledujte dnes večer odhalení spousty herních novinek a hardware!

 

  • Co NVIDIA představí?

Bohužel, letošní rok se nepodařilo utajit vůbec nic, což je velmi neobvyklé. Překvapeních by tedy nemělo být mnoho. Vlastně vše kromě úplně přesného výkonu a přesných cen, už víme z mnoha detailních úniků. Zejména velmi netradiční nový design referenčních FE i tradičních nereferenčních modelů dávno unikly. S nimi i vlastně všechny zásadní informace o specifikacích. Dá se říci, že jedinou zásadní věc, kterou nevíme, a která by mohla překvapit, jsou přesné ceny. Ty NVIDIA obvykle stanovuje těsně před uvedením. Oficiálně bychom se dnes měli dočkat představení těchto tří grafických karet: (vlastní uvedení na trh proběhne později).

  • RTX 3090 24GB GDDR6X

Ve své podstatě nástupce TITAN RTX modelu, ale nově bude mít označení RTX 3090 a NVIDIA to bude marketingově vydávat za nástupce RTX 2080 Ti. Karta má obrovské GA102 jádro, 5248 jednotek, 384-bit sběrnici a 19,5Gbps GDDR6X paměti o kapacitě 24GB. TGP karty je v FE verzi stanoveno na ohromných 350W, a má i nový 12-pin konektor (pouze FE verze, která má i neobvykle řezané PCB).

Nereferenční edice mají klasický design PCB i chlazení. Budou ale mít běžně kolem 400W i více, a 3x 8-pin napájení. Nejasná je cena. Spekuluje se o nejméně 1399 dolarech až po šílených 3000 dolarů za luxusní OC nereferenční edice. V ČR tedy dost široké rozpětí 40 až 80 tisíc korun vč. DPH. Očekává se zhruba 40 až 50% nárůst standardního výkonu proti RTX 2080Ti a nejméně 2x lepší výkon pod RayTracingem. Reálná dostupnost karet má být na přelomu září/října v omezeném množství. Osobně očekávám, že ceny budou začínat na těch 1399 dolarech (cca 38 tisíc korun vč. DPH). Může to být ale i méně, pokud si NVIDIA bude myslet, že konkurence dorazí a bude pro ni představovat opravdu problém.

  • RTX 3080 10GB GDDR6X

Tohle je vlastně nákladově náhrada za RTX 2080 Ti, ale NVIDIA to bude vydávat za nástupce RTX 2080. Musí :). Tahle karta má také největší GA102 jádro, protože menší by prostě nestačilo na nové „Big NAVI RDNA2“. Je to poprvé od pradávné GTX 700 série, kdy NVIDIA musela použít největší grafické jádro na 80 i 80Ti model. Proti RTX 3090 (RTX 3080Ti) ale bude RTX 3080 výrazně osekaná. Zejména s ohledem na výtěžnost výroby, ale především na nutnost nižší ceny a spotřeby.

RTX 3080 nabídne „jen“ 4352 jednotek (více jak 20% jednotek tak v GA102 bude neaktivních), 320-bit sběrnici a pouze 10GB paměti. A to 19Gbps GDDR6X. I tak bude TGP karty zhruba 320W u FE edice a klidně 350W u běžných nereferencí. Ty mají tedy 2x 8-pin napájení (referenční FE edice má ten 12-pin). Na rozdíl od dražší RTX 3090, která nemá být příliš dobře dostupná v obchodech, RTX 3080 je pro NVIDIA stěžejní model, protože je naprosto 100% jisté, že AMD mu přímou konkurenci letos postaví. A nemá žádnou jistotu, na rozdíl od předchozích let bez přímé konkurence ve vyšším segmentu, že ten souboj tentokrát vyhraje. O to důležitější budou správné ceny hned od začátku. Ty NV stanovuje na poslední chvíli. Obecné odhady střílí do rozpětí minimálně 799 dolarů až po 1199 dolarů, tedy 22 až 33 tisíc korun vč. DPH. Což vytváří hodně prostoru pro konkurenční AMD. NVIDIA ale nemohla použít menší a levnější GA104 jádro, které je přímým nástupcem GP104 na RTX 2070/2080 modelech, protože by prostě na NAVI 21 nestačilo, takže určitě bude RTX 3080 výrobně náročnější než byla RTX 2080. Od RTX 3080 se očekává zhruba o 20 až 30% vyšší klasický výkon, než má RTX 2080Ti a opět výrazně lepší výkon speciálně pod RayTracingem. Reálně mají být rozumně fyzicky dostupné už v druhé polovině září a ihned i v ne-referencích. Můj osobní názor je, že NVIDIA sama ohlásí ceny 699/799 dolarů za RTX 3080/3080FE, tedy 19 000/22 000 korun vč. DPH a to proto, že chystaný nový Radeon prostě určitě dokáže modelu 3080 v mnohém konkurovat. A AMD téměř jistě nasadí obligátní 599/699 cenovku.

  • RTX 3070 8GB GDDR6

Třetím modelem, který víme že je hotový a pravděpodobně jej NVIDIA ohlásí a představí, ale reálně dorazí na trh až v říjnu, je RTX 3070. Ta už bude stavět na tom mnohem menším GA104 jádru. Nabídne 2944 jednotek, 256-bit sběrnici a 8GB GDDR6 na 16Gbps. TGP karty už je také mnohem nižší, zhruba 220W. Výkon karty by měl být snad něco málo pod úrovní RTX 2080 Ti, opět samozřejmě v kombinaci s mnohem lepším RayTracing výkonem. I tato karta dostane přímou konkurenci ze strany AMD. Stanovení ceny je tedy klíčové. Odhady hovoří o zhruba 499 až 599 dolarech, tedy 14 – 17 tisíc korun vč. DPH. Na trh se RTX 3070 dostane ale určitě až během října a nahradí tak již dnes ve výrobě ukončenou a poměrně populární RTX 2070S.

  • RTX 3060 6GB GDDR6

Víme, že existuje, ale protože NVIDIA ještě neukončila produkci RTX 2060 série karet (na rozdíl od všech ostatních vyšších modelů), očekává se její uvedení a oficiální představení později. A je tedy pravděpodobné, že tuhle kartu NVIDIA na dnešní prezentaci oficiálně nezmíní. Nicméně do konce roku, konkrétně v listopadu, by se měla na trhu prý objevit (ale není to jisté). Nevíme zatím jistě, které bude mít jádro. Zda osekané GA104 nebo menší GA106. Vše se ještě ladí a možností je více. Na tento cenově zatím nejdostupnější AMPERE model, si ale budeme muset určitě počkat ještě zhruba 3 měsíce, takže není aktuální záležitostí zatím.

  • NVIDIA očekává skutečnou konkurenci ze strany AMD!

Už je to nějaký ten pátek, co jsme na trhu měli konkurenci v nejvyšším segmentu herních grafik. AMD mělo úplně jiné problémy. Mnoho let se tak potýkalo hlavně samo se sebou, což bohužel výrazně ovlivnilo jeho nabídku, možnosti, a tedy i konkurenci na trhu. NVIDIA měla v některých segmentech skutečně monopol. Speciálně v herním high endu několik let AMD prostě nic nenabídla (GTX 1080 Ti ani RTX 2080 Ti nikdy konkurenci nedostaly, s přivřenýma očima AMD nabídlo RX VEGA 64 proti GTX 1080 a Radeon VII proti RTX 2080). Skutečná konkurence ale panuje už nějaký ten pátek v nižším segmentu, kde Radeon RX 5700/5600 série jednoznačně poráží výkonem i výhodností konkurenšní NVIDIA TURING modely. Ale také v mobilním a OEM segmentu NVIDIA výrazně téměř monopolně dominuje, protože prostě AMD neměla skutečnou nabídku. A především nemělo marketing na úrovni alespoň vzdáleně se obchodně schopný vyrovnat NVIDIA. Peníze prostě byly u AMD potíž. Ale co bylo, bylo. Jak jistě víte, situace se u AMD poněkud změnila v posledních 1-2 letech ;). A letos se po mnoha letech dočkáme i nových skutečně high endových herních grafik RADEON! A NVIDIA to dobře ví. Bohužel to je tak jediné, co skutečně ví. AMD se totiž podařilo důsledně utajit prakticky všechno. A to i za cenu, že nereferenční verze nových Radeonů dorazí až týdny/měsíce po referencích. AMD prostě záměrně utajila všechno i před výrobci nereferencí a čekalo na to, co představí NVIDIA.

NVIDIA také musí řešit problém, protože konkurence má výhodu vyspělejšího 7nm procesu TSMC, kterou u nové série RDNA 2 nasadí už ve vylepšené druhé generaci (7nm+ EUV). NVIDIA tak nakonec rozhodla, že nasadí alespoň na oko 7nm taky. Ve skutečnosti jde ale údajně o "falešný 7nm", který se jen jako 7nm z marketingových důvodů označuje (NVIDIA chce pochopitelně aby se psalo o souboji 7nm grafik, ne o souboji 8nm vs 7nm). Reálně je to údajně 8nm výroba SAMSUG v případě herních AMPERE GA102 modelů. Efektivita tak nebude jejich silnou stránkou, což je už asi všem jasné při pohledu na ty 350/320W hodnoty u nových modelů.

NV má také v záloze připraven ještě o kousíček výkonnější 48GB model RTX 3090 (tedy asi nový TITAN s plně aktivním GPU), a také 20GB verzi RTX 3080, která by prý měla/mohla dorazit v říjnu (hlavně pro OEM), protože velké NAVI prostě bude mít více, než 10GB paměti, které má RTX 3080 v základu. Ä zákazníci mají podle zkušeností NVIDIA tendenci při výběru mezi dvěma podobně výkonnými kartami za podobnou cenu tu, která má více paměti, což by mohla být výhoda AMD (dosud většinou byla). Co prý nedorazí je RTX 3070 Ti, o které NVIDIA hodně uvažovala. Jenže údajně by nic neřešila, nárůst výkonu proti standardní RTX 3070 by nebyl nijak významný, za to nárůst ceny by byl větší a na konkurenční velké NAVI 21 prý určitě nemá. A bude mít co dělat i s menším NAVI 20 GPU.

AMD totiž má v přípravě hned 3 grafiky (1 speciální TOP verzi, a dvě slabší) postavené na velkém NAVI 21, tedy high endovém GPU. A brzy poté představí také menší čip, co by nástupce NAVI 10 na RX 5700 sérii. Ta se postaví proti RTX 3060/3070, zatímco od velkého NAVI očekávejte konkurenci minimálně k RTX 3080. V každém případě je jasné, že AMD bude cenově mnohem agresivnější, než NVIDIA (musí být). V zákulisí se začínají dít věci a množí se zprávy, že se ohlásí velké NAVI dříve, než si myslíme. Ostatně bylo by to strategicky vhodné právě teď v září, tedy před nebo spolu s reálným uvedením RTX 3000 karet do obchodů, aby trochu znejistilo zákazníky. V čem má prý nové RDNA 2 výhodu, je údajně lepší efektivita, než má AMPERE. Což by byla také po letech velká změna, kdy NVIDIA v této oblasti v čistě herním nasazení dominovala. Velkou výhodou AMD bude také fakt, že všechny nové multiplatformní hry budou dělány na míru RDNA 2, protože poprvé v historii vychází tyhle zbrusu nové grafické karty stejné architektury pro PC i pro novou generaci obou hlavních herních konzolí. Radeon RDNA 2 je totiž v PlayStation 5, Xbox X i na PC grafikách Radeon RX 6000 sérii. A to stále není vše. Už příští rok se RDNA 2 objeví také integrovaná v SAMSUNG ARM platformě a nových RYZEN 5000U procesorech. Takhle tedy vypadá návrat AMD na grafický trh a pochopitelně u NV to pozorně sledují. Jak Radeon PC grafiky, tak herní konzole jsou konkurencí k GeForce RTX herním grafikám.

O ničem z toho NVIDIA samozřejmě mluvit na dnešním uvedení RTX 30 grafik nebude. Má dnes výhodu prvního výstřelu a nemusí se tak zatím srovnávat se žádnou přímou konkurencí v tuto chvíli. Srovnávat se nyní může jen sama se sebou (RTX 2000) a to také udělá. Nové karty přinesou kromě jiného samozřejmě PCIe 4.0 podporu a podporu nejnovějších DisplayPort a HDMI verzí. Je prakticky jisté, že se představí také softwarová vylepšení a novinky. Očekávejte demonstraci nejnovější verze DLSS technologie, stejně tak očekávat lze prezentaci vylepšení využití AI u aplikací pro práci a zpracování obrázků, fotografií, videa a také zvuku (ke všemu lze dnes výpočetní sílu AI přes GPU využít). Hádám tedy, že NVIDIA asi představí v kombinaci s RTX 3000 několik nových pluginů/funkcí pro některé rozšířené aplikace třeba ADOBE apod. Ale to hádám. Uvidíme za nedlouho.

Samozřejmě vás o všem budeme podrobně informovat. Jak o tom, co oficiálně NVIDIA odhalí večer, tak o představení nereferenčních grafik, které se ihned také začnou ve velkém představovat. Vše tedy večer a v následujících dnech …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 14:50:21
avatar
Koukám proběhla korekce, no už je to lepší )
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 16:01:35
avatar
Na tento podzim se těším, ale budu všechny novinky jen labužnicky sledovat a prozatím vydržím s retrogamingem. Do upgradu půjdu strategicky až tak v zimě.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 16:15:35

Nejak ten rok Nvidia bude musieť vydržať na premenovamon 8nm na 7nm procese od samsungu, o rok by to malo biť ovela lepšie, že vraj ako prva vyda GPU na 5nm s EUV od TSMC. Ten 8nm vyrobny proces od samsungu ma vyhodu že je ovela lacnejši ako ma TSMC ale zase ma slabe takty, nizku hustotu a vysoku spotrebu. Ale nenadarmo sa hovori že marketingove oddelenie u Nvidie si zasluži zvyšiť platy aspoň dvojnasobne, určite to nejak urobia aby to vyzeralo super
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7nm proces 2020-09-01 17:18:18
avatar
Jestli budou rtx 3090 a 3080 na 7nm procesu, jakoze to vypada, ze ano, tak pujde nejpravdepodobneji o 7nm TSMC nebo 7nm EUV Samsung. Rozhodne ne prejmenovany 8nm proces.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:22:57
avatar
ne, je to reálně 8nm SAMSUNG u herních AMPERE
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:00:56
avatar
Ano, tak to vypadá, že ty poslední úniky nebyly správné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:19:46
avatar
no spíše ta snaha vydávat 8nm za 7nm byla hodně kritizována, takže to radši NV neudělala .... navíc chystá 7nm refresh ;)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:51:43

Ale ceny ma milo prekvapili 3070 499 dolarov a 3080 699 dolarov to nieje vobec zle, ale ešte sa uvidi za kolko realne to obchody budu predavať.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:28:15

Tak hlavně aby AMD na svým pravým 7nm procesu konkurovalo 8nm RTX 3090 .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:29:30
avatar
neměj obavu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:49:27
avatar
Obavy budou panovat do chvíle, než vyloží oba tábory karty (doslova) na stůl. Pak se teprve uvidí, jestli to byly plané obavy. Držím AMD palce (i u nohou) a doufám, že ty obavy budou neopodstatněné.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:52:05
avatar
Ty ceny pěkně sedí, kdo vám dal tip?
3080 za 699USD, 3070 za 499USD a 3090 za 1499 USD => zdá se být téměř jisté, že AMD bude schopno přímo konkurovat RTX 3080. Jinak by ceny 3080/3070 byly vyšší. A z těch cen by se daloho odhadovat, že AMD bude brzy následovat... snad.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 16:46:51

Já vám nevím. Pořád se mluví o tom, že konečně bude ze strany AMD po letech konkurence v high endu. Podle aktuálních informací by AMD mělo být konkurencí pro RTX3080. Vždyť vega byla taky jen konkurencí pro GTX1080, Radeon VII pro RTX2080 a teď to má být konkurence pro RTX3080. Takže podle mě se nic nemění, pokud se samozřejmě nechystá nějaké překvapení
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:03:52
avatar
jop .... to si Intel u procesorů určitě říkal taky ;)

já rozhodně neříkám, že AMD smázne produktově NVIDII jako zatím smázlo Intel. minimálně proto, že NV na rozdíl od Intelu alespoň vzbuzuje dojem, že něco dělá a vyvíjí. Nicméně AMD/ATI v minulosti vyrábělo šílenější, dražší a mnohem výkonnější grafiky, než nabízela v té době NVIDIA. AMD dokázalo nabídnout 7nm 16GB HBM grafiku téměř 2 roky před tím než 7nm GPU s HBM představila NVIDIA ... takže co asi dokáže teď, když má v ruce evidentně schopnou RDNA architekturu, 7nm+ EUV výrobní proces TSMC a úzkou spolupráci ve vývoji herních technologií a GPU se SONY/MS, které již už RDNA 2 integrovali do svých nových konzolí ... současně má AMD nejvýkonnější a nejlepší PC platformy na světě, včetně té, na které záleží, tedy HPC ...

Chápu, že je tu po těch letech, kdy se grafická divize AMD plácala na pokraji přežití s finančním rozpočtem na setině toho co měla NVIDIA ... jenže je rok 2020, RDNA 2 je druhá generace povedené moderní architektury, a poprvé se představí na největším GPU od uvedení FURY, ne-li největším GPU, které kdy AMD vyrobilo. Bude zhruba 2x větší GPU než je NAVI 10 na RX 5700 XT, a to na novějším procesu a s novější architekturou ...

takže aniž bych RDNA 2 chtěl nějak hypovat ... zcela realisticky bude mít velké NAVI zhruba 2x vyšší výkon než má RX 5700 XT (minimálně očekávám 1,85 násobek) .... divil bych se, kdyby bylo nějak výrazně pomalejší, nedivil bych se, kdyby bylo ještě lepší ....

Podle mě bude RDNA 2 na NAVI 21 propadák, když nebude alespoň 1,8x lepší než RX 5700XT. OK bude v případě kolem 1,9 - 2,0 násobku a cokoliv nad bude pecka ...

záležet tak bude na tom, co nabízí RTX 3000 a za kolik ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 17:41:43

Tak cena je jedna věc. Ale s tou se dá hýbat. S výkonem se hýbat nedá. Nicméně podle toho, co píšete, to vzbuzuje dojem, že KONEČNĚ BUDE AMD KONKURENCE... To znamená, že konečně bude na nejvyšších příčkách. Taktop to působí na mě, protože v minulosti, když na TOPu byla jen Nvidia, bylo AMD o jednu příčku níž. A teď se to nejeví, že by to mělo být jinak. Jistě, bude použit pravděpodobně N7+ proces. Ale o tom to není. Předtím to bylo 7nm vs 12nm... Teď to bude 7(nm vs 7nm EUV (asi). Ale výkon je výkon. Možná víte více než my. Ale jak jsem psal. Podle předběžných zpráv to vypadá, že konkurence nebude v topu, ale tam, kde byla poslední 2 generace. A to je o minimálně jednu příčku níže
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:20:14
avatar
Tak ono je to spíše tak, že AMD vlastně reálně konkurovalo maximálně 1080Ti. Na větší výkon se defakto nedostalo (+- pár procent). Takže teď bude mít nvidia po uvedení 3 generační náskok v highendu. Protože poslední konkurence kterou AMD v tomto segmentu dohnalo byl Pascal.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:03:58

Na rovinu netušim aky ma vykon NAVI 21 ale ked mam porovnať 2080Ti 750mm2 12nm 35mTr/mm2 a 5700 250mm2 7nm 65MTr/mm2 tuna AMD prehravalo na všetkych frontach vo velkosti v počte Tr.
Lenže teraz 3090 620mm2 8nm 61MTr/mm2 proti Navi21 505mm2 7nm+EUV 115MTr/mm2 Tuna by to AMD muselo nepekne pokašlať aby to nedala minimalne ako konkurencia 3090.
2080Ti vs 5700 tuna mala Nvidia 7 miliard tranzistorov na vrch
3090 vs Navi 21 tu zase AMD bude mať 6-8 miliard tranzistorov viac.
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 23:51:08
avatar
Ale nalejme si čistého vína...RX5700XT prakticky nemohla konkurovať RTX 2080Ti...lebo je to súboj 10,3 vs 18,6 mld. tranzistorov...nVidia mala výhodu cca 80%, a to frekvenciami nedobehneš...navyše ten 12nm TSMC proces má malú densitu a o to vyššie frekvencie dosahuje (presne na štýl INTEL).
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:33:40

3070 za 499$.... 3080 za 699$
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:36:29

Myslím si, že je čas poďakovať AMD za to, že mi vybavila RTX 3070 za skvelé ceny. Ešte počkať na nereferencie...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:39:51

asi tak.. cas vymenit moju staru 1070 za 3070..a akurat vcas na Cyberpunk 2077
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:46:55
avatar
ja mam 970
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:19:48
avatar
Aj ja pôjdem meniť moju 1070, ale počkám si na AMD, potom sa rozhodnem
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:12:33

Ja tiež musim meniť 1060 zatial sa mi do noveho rozpočtu vmesti aj 3080 len dufam že obchodnici to nejak neprestrelia s cenou.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:25:50

snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-21 09:15:46


Poviem to už skrátené ak očakávate stejne ceny ako u 2070 tak asi o svete hardware vieš toľko čo učia v skvolke o 14 dní možno pochopíš aj ked tomu už neverím."

??? Tak jak je to s tou školkou?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:39:49

Ver že som ostal s toho aj ja mylo prekvapeny
3070 za 600€ a 3080 za 800€ som nepočital s tak nizkymi cenami. Moj odhad bol 3070 750€ a 3080 950€.
Vidim to tak, že sa niečo stalo o čom zatial nevieme.
Osobne som spokojny do rozpočtu sa mi vmesti 3080 tak ak AMD ma mylo neprekvapi s NAVI 21, tak moju 1060 vystrieda 3080
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:46:37

Len aby AMD nevidalo za rovnaku alebo nizsiu cenu vykonejsiu kartu. Euforiu treba nechat vychladnut a pockat na nereferencne modely-testy a tak kupovat a hlavne mudro.
Neostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:53:13

AMD na dražším výrobním procesu ? Tomu nevěřím , že vydá výkonnější kartu , za nižší cenu.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 11:26:52
avatar
Poděkuješ nejlépe tím, že počkáš jak na novinky NVidia karet odpoví AMD a pokud velmi konkurenceschopně (což věřím že odpoví), koupíš si grafiku od AMD.
(pokud Ti samozřejmě podle tvých potřeb bude vycházet lépe - rozhodně bych teď nedělal ukvapené závěry - nevíme čím nás AMD překvapí). Víme jen že by to mělo být překvapení příjemné (doufám) a že by mohl být nějaký nástřel výkonu už velmi brzy, neboť NVidia už karty představila -> už není důvod něco tajit, naopak je důvod něčím navnadit.
Děkovat AMD nákupem u konkurence, která pokud by kvůli AMD nemusela, tak by takové ceny 100% nenabídla a naopak by se tě snažila odrbat až na kost, je dost .... .
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:42:33

RTX 3090 - 1499$
RTX 3080 - 699$
RTX 3070 - 499$
celkom prijeme ceny a 8nm samsung.... hmmmm
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:56:52
avatar
Když ukázal 3080 za 699$ Tak sem jásal jako malej :-D
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:03:47
avatar
Jop, taky mě to potěšilo. Pokud tomu budou ceny reálně odpovídat, tak mám asi jasno. Docela mě tentokrát láká sehnat snad poprvé referenční provedení a nikoli aftermarket, ale počkám na testy.
Každopádně mě potěšilo, že 3090 stojí víc jak dvojnásobek, protože to ve mě samozřejmě hlodalo, jestli nejít do úplného topu, ale ten cenový rozdíl mě vyloženě vrhá do náruče 3080
QWERTY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:57:53
avatar
Ja stále verím AMD, že dá kožákovi ešte lekciu
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 18:59:33

Tak do 20ky ta 3080 snad bude k sehnání.
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:06:31

I když u 1080Ti byla myslím taky start cena 699. Pak jsem ji kupoval za 23550 Kč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:16:50
avatar
jo 699 byla cena "od", jenže protože NV stanovila cenu vlastní FE edice na 799, samozřejmě všichni výrobci vzali tu 799 jako výchozí byl to podvod od začátku, za těch 699 ty karty reálně vlastně nebyly dlouho ...

docela mě tedy příjemně překvapilo, že NV si teď tohle odpustila a 699 je normální cena pro všechny asi to ale neudělala pokud by nemusela ....
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:04:58

DD se "kapánek" seknul s počtem CUDA cores u všech variant. Nvidia uvádí 10496 u 3090, pro srovnání 4352 u 2080Ti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:24:42
avatar
DD to uvádí dobře, dle reálných HW parametrů ;) ne dle marketingu NV ....

výrobci grafik mají v parametrech jasně:

3090: 5248
3080: 4352

NV to ovšem uvádí jako x2 z určitého funkčního důvodu (nahradila FP64 ... FP32, takže 1 reálná CUDA jednotka u AMPERE počítá za 2) Vypadá to samozřejmě hezčeji ... a bude v tom docela zmatek, protože výrobci mají ve specifikacích to co píši ....
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:29:14

Osobně mi nesedí ani jedno číslo nárůst počtu tranzistorů je 18mld -> 28mld, to je 50 % navíc. Takže 20% narůst počtu CUDA jak uváíš ty, je příliš málo a to, co uvádějí oni zase příliš moc ;-)

Je možné, že to vychází z toho, že dělají 2 výpočty během jednoho taktu (říkali to v prezentaci), tak to vynásobili dvěma ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:28:07
avatar
prostě NV dost výrazně tu architekturu změnilo, takže se CUDA jednotky u AMPERE nedají srovnávat s CUDA jednotkami u TURINGu ;)
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:08:58

Pěkný nárůst Cuda cores:
RTX 3090 10 496
RTX 3080 8704
RTX 3070 5888
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:27:25

Nvidia potvrdila české ceny:
GeForce RTX 3070 - 13.999,-
GeForce RTX 3080 - 18.999,-
GeForce RTX 3090 - 40.999,-
Icik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:30:20

Tyjo ona fakt slezla s cenama. Hm, to musí být pěknej strašák to záhadný AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:41:42
avatar
především ten klasický výkon není až tak ohromující, jak jej NV prezentuje ... protože prakticky výhradně ukazovala výkon v nejextrémějších ideálních speciálně optimalizovaných případech a několika málo hrách s aktivním RT + DLSS .... jak to bude ale v 99% hrách, které RT a DLSS nemají? To vlastně neukázala ... ;)

stále platí, že RTX 3090 je údajně běžně o cca 50% výkonnější než 2080Ti a RTX 3080 asi o 30% nad 2080Ti. Reálné benchmarky a testy dorazí brzy, první testeři mají grafiky a hlavně ovladače v ruce ode dneška ...

každopádně očekávejte že ve hrách mimo RT+DLSS to bude vypadata asi takhle:

RTX 2080Ti: 49FPS
RTX 3080: 63FPS
RTX 3090: 74FPS

to je můj odhad na základě toho, co mě bylo řečeno. Ale hádat nemusíme, dozvíme se to brzy ovladače obíhají, první úniky testů očekávám během následujcích dnů ...
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:43:08

A 3070 výkon prakticky jako 2080 Ti. Jenom škoda té 8GB paměti, ale na 1440p ideální.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:49:08
avatar
očekávám u mnoha her nižší výkon u RTX 3070 proti 2080Ti, speciálně právě kvůli jen 8GB GDDR6 bude to limitující faktor ... ale za 499 dolarů NV více nabídnout nechce, i když vím, že 16GB verzi testuje, ale je to +80 dolarů na výrobních nákladech ...
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:49:42

Tak za tu cenu bude pekelně blízko a v 1440p limit ze strany pamětí neočekávám.
Za polovinu ceny +- podobný výkon je myslím slušný.
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:47:52
avatar
Mě to právě přijde jako moc pěkný skok. Podobné navýšení klasického výkonu přinesl Pascal nad Maxwell (rozdíl 1080 vs 980ti bylo něco pod 30%) plus tady je navíc ještě ten dispropočně velký skok v RT a podobně. Já jsem velmi mile překvapen a ještě navíc i tou cenou. U té 1080 byl navíc ten velký cenový skok oproti minulé generaci, který se tentokrát nekoná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:47:41
avatar
jo já neříkám že je špatný a pokud se prosadí více DLSS nebo podobná technologie, bude to opravdu zajímavé = věřím tomu, že 8K bude normálně hratelné ...

ale stále nemáme vlastně srovnání, jak je to vlastně dobré. RTX 2000 konkurenci v high endu nemělo, takže teprve až po odhalení RDNA 2 budeme moci říci, jak moc je to dobré nebo není ...

připomínám, že ještě nedávno si všichni mysleli, že Core i7-7700K je úžasný a Core 7-9980XE nepřekonatelný král CPU ... pak přišlo AMD a ukázalo, jak jsou na tom doopravdy.

Stejně jako tehdy na CPU trhu, tak i dnes na GPU trhu nám chybí perspektiva a srovnání s konkurencí ....
blowik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 19:51:55
avatar
Ano, to souhlasím. Ale nemyslím si, že ta situace Intel vs AMD je jakkoli aplikovatelná na Nvidia vs AMD. Intel v zásadě přinášel jednu dekádu velmi drobné nárůsty výkonu. Nvidia přichází s novými technologiemi, a velkými výkonovými skoky (teda u první RTX generace to tolik neplatí, dostali jsme podobný klasický výkon za podobné peníze)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 00:00:43
avatar
ukazali hrubej vykon... na konci ;) dokonce to tam rikal, ze ukazovali narust vykonu v max nastaveni s dlss a RT, a pak ukazal slide bez toho...
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:17:35

Digital Foundry dává první reálné výsledky. FPS ukázat nesmí ale procentuální nárůst 3080 oproti 2080 ano. V Doom Eternal to občas přesáhne 200 % ;-) Průměr kolem 170 %.

https://www.youtube.com/watch?v=cWD01yUQdVA

Jsou to většinou RTX tituly. Na druhou stranu - kde jinde člověk potřebuje maximální výkon než v nich?
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:19:31

Pěkné, takže zhruba 35 procent nad 2080 Ti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 20:47:40
avatar
jep je v oblasti mého očekávání a předpovědí ;)

pokud ta cena bude jaká bude, tak slušný upgrade, ale uvidíme, co na to AMD, třeba nabídne ještě slušnější ... nemáme perspektivu srovnání
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 00:46:03

no uplne se nepotvrdil velky narust vykonu v RT a DLSS. narust vykonu kolem 70% je vicemene stejnej at je RT/DLSS zaply nebo ne (ve videu je bf a control i s vypnutym RT). ale pod vulkanem to vypada na pekny narust jak ukazuje doom, sem zvedavej jeste na rdr2.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 21:39:59

Mezigenerační nárůst výkonu okolo 70%. To je hodně slušné
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD v low endu 2020-09-01 21:08:26
avatar
AMD se dnešním dnem dobrovolně přesunulo do grafického low-endu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 21:15:27
avatar
rád bych tě upozornil, že nejlevnější karta, kterou dnes NV představila je RTX 3070 za 13 990 korun vč. DPH ...

to je pořád téměř 2x více, než drtivá většina uživatelů je ochotna za grafickou kartu utratit ;) ..

samozřejmě RTX 3070 je za ty peníze hodně zajímavá, o tom žádná, ale možná než začneme dělat závěry, tak by to chtělo si počkat na soudobou konkurenci ze strany RX 6000 série ;)
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:07:41
avatar
Za 14k "2080Ti" pro 2K co si víc přát. Aktuálně si na bazoši a podobných portálech prodejci 2080Ti musejí rvát vlasy, nad 10k to aktuálně nemají šanci prodat.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 00:41:08

jo tech majitelu 2080ti co ji nestihli prodat mi je celkem lito...si ji muzou leda tak vystavit do vitriny...
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 09:06:17

No... Na aukru jsou RTX2080 "kup teď" od 13 do 19 tisíc Jsem zvědavý který "blb" to koupí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:05:58
avatar
já bych to koupil tak za 7-8, za podmínky že se jedná o Ti
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:44:23
avatar
Jo premyslim o nejakem lowendu na hrani si s cuda myslim, ze bazarova 2080Ti by mohla stacit cenu jak rikas .. cokoli nad 10k je ted za ojetinu blaznovstvi kdyz o kousek vys stoji nova, vykonejsi a efektivnejsi 3070 ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3080 za 1080Ti 2020-09-01 21:24:53
avatar
Moje 1080Ti Seahawk EK - bude nahrazena 3080 s 20GB s vodním blokem EK. Doufám, že MSI nebude dlouho trvat její vydání. Nehodlám čekat jako kdysi na Vegu. Cena je více než akceptovatelná s ohledem na předpokládaný výkon.

Ohlášení DDho byla, že AMD se vrací do Hi-endu a v přibližujícím se termínu vydání se opět mluví o konkurenci pouze k řadě xx80. Něco mi to připomíná.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tisic euro 2020-09-01 22:14:36
avatar
Myslím že si hodně lidi počká s čím se pochlubí rudí . Hodně uvažujících bude čekat a koupí dle výkon/cena atd .. kolik % lidi vytáhne s portmonky + -1000 euro aby si koupilo 3080 s vodníkem ? karty to určitě nejsou špatne ale neunahlil bych se a kupoval s čistám rozumem ne se zelenou šíltovkou .

děkuji za mínusy ?? dnešni doba ,
gard [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 21:58:44

Je předpoklad, že se ty karty do budoucna budou osazovat větším počtem VRAM? Např. novej MSFS 2020 sežere neskutečně paměti na plný detaily.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:02:46
avatar
Jsem zvědav jestli ho DD zařadí do testování (moderní hra s vysokými požadavky na VRAM)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:09:21
avatar
v přípravě je recenze a benchmark, v hlavních GPU testech ale zatím nebude ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 07:01:39
avatar
Existuje nějaký objektivní důvod pro nezařazení???

Počkat vlastně tuším ....

Nevadí, test jistě zařadí jiné konkurenční weby.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 08:47:22
avatar
nikdo objektivní ten test nezařadí, protože ta hra je v tuto chvíli "rozbitá" chybí optimalizace, některá nastavení nefungují a vůbec špatně škáluje mezi RTX 2060 a 2080TI je tam často minimální posun výkonu atd.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:03:22
avatar
Lehký OT: Prý ale MSFS dává docela pokouřit CPU. To by na testy mohlo být zajímavé.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:46:13
avatar
Nedava pokourit nicemu krome rychlych pameti ... je jedno jakej mas procesor, vyhraje ten kdo ma rychlejsi frekvenci pameti ... alespon do te doby nez tu betu daji nejak do kupy ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:59:30
avatar
nevim jak rychle se zacne podporovat ten RTX IO streaming textur, stary hry asi pojedou podobne ale u novych by to pak mohl byt bottleneck prave pokud se pouzije starsi PCIE, tak prosimte pak otestuj jak ty novy grafiky poslapou na PCIE3 a PCIE4 pri stejne sestave ... jestli to delalo 3-4% u 5700XT tak ted uz to muze byt i pres 10% dle hry a u novych her pak tuplem pri pouziti RTX IO, u 3090 je to jasny, ale u 3070 a 3080 bych rad vedel, jestli uz neni 3080 na PCIE3 zbytecna protoze pokles vykonu bude veliky .. odhadem si rikam ze vsechno do 3070 do PCIE3 v pohode a 3080+ uz bude chtit PCIE4 a protoze lidi jsou schopni cehokoli a vzit treba tu 3090 za 42k a nepremyslet, a zjisti ze xx% vykonu je dole, predpokladam, ze s podobnou funkci prijde i AMD kdyz je v konzolich, ale to si jeste pockame
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:03:55

Jo, 3070 by měla existovat ve verzích 8/16 a 3080 10/20.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:10:30
avatar
No musím uznat, že jak mě Nvidia roky moc nezajímala a minulá 2000 řada vůbec ne, tak tohle se mi líbí, takový ceny jsem ani nečekal a vypadá to až moc dobře. Každopádně prozatím tleskám, tohle se fakt povedlo a teď je řada na AMD aby zaválelo taky a bylo by pro všechny jen dobře, kdyby ano. PS.: Zas na druhou stranu ty ceny jsou dobrý opravdu jen kvůli tomu, že 2000 řada byla přestřelená jak hovado a tudíž najednou každýmu přijde skvělý, když ty ceny zůstanou a přitom to vlastně levný fakt vůbec není. Pokud dá AMD dejme tomu za 12 000 Kč výkon 2080ti tak si myslim, že pohoda a věřím, že dá.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:48:03
avatar
Ja tuto generaci chtel preskocit, protoze jsem cekal pokracovani nVidia cenotvorby, ale asi to nepujde pockam si na AMD a pak se uvidi, narozdil od 2xxx nevylucuju, ze po letech mi komp zazelena.
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paráda 2020-09-01 22:38:15

Tohle je fakt paráda příští rok budu stavět nové PC vypadá to, že bude z čeho vybírat ještě AMD, aby vydalo nové GPU a CPU a bude doma zase na 5 až 10 let vystaráno ve 2k to bude napohodu.
Jeden odkaz z testů https://www.youtube.com/watch?v=cWD01yUQdVA
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:48:00

Na to zapomeň že ti to vydrži 5-10 let, na buduci rok je tu 5nm proces a o 4 roky 2nm proces, tovareň se už stava. To znamena že do 5 let tu budu GPU vyrabane 4x menšim vyrobnim procesom. Doby intelu čo 8rokov prakticky vykon CPU nenarastol o viac ako 10% su našťastie davno preč.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 23:05:11
avatar
Tak každý si nekupuje nový stroj každý 2 roky, ... já když nepočítám Sharpa na kazety tak mám teprve 5 sestavu ve 37 letech a obměňuji jednou za 5-6 let. Je to vždycky pak pořádný skok dopředu i když právě teď poslední upgrade před rokem mi co se týče lepší grafiky krom většího rozlišení mnoho nepřinesl. Holt R9 290X v 1080p zvládala vlastně to samý jako 5700 XT ve 3440x1440. Si tak řikám, že jsem měl počkat ještě rok na nové AMD CPU a na nové grafiky, protože to vypadá všechno sakra hodně dobře, ale což, možná poprvé nebudu kupovat novou celou sestavu ale tak za 2 roky koupím jen novou grafiku, myslím, že 3700X ji snad bude umět furt dobře nakrmit.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:07:13
avatar
ani me nemluv, ja cekal na novou radu a Vega mi chcipla mesic po zaruce takze jsem si musel poridit 5700XT a vlastne jsem tam kde jsem byl i kdyz efektivita perfektni
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - napohodu 2020-09-01 23:28:33

Já zas takový pařmen nejsem ted mám v PC i5 4570 jen jsem udělal výměnu GPU z AMD 260 na 580 a na full je to pohoda, ale chtěl bych 27 monitor s 2k což si myslím, že příští rok bedna v ceně cca 25-30 tis bude napohodu na 2k stačit + ten monitor do nějakých 10 tis a s tím fakt dám 5 let pak možná výměna GPU a těch 10 dám
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 22:44:26

První dojem je skvělý až překvapující.
Jsem zvědavý na reálné testy a na ceny, které prodejci nakonec nastaví. Zatím to vypadá, že AMD moc cenového prostoru mít nebude a pujde na krev, což v konečném důsledku pro zákazníka jedině dobře. Každopádně reakce musí přijít co nejdříve, není dobré moc otálet. Situace je hodně vyostřená ve prospěch Nvidie
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-01 23:49:56

porad plati ze kdo ma na rtx3080 ma i na 3090? skoda toho 8nm procesu, na realnou spotrebu sem teda zvedavej...chlazeni vypada tez dost dobre, snad se nizka hlucnost potvrdi. rekl bych ze ostatni vyrobci nereferenci z toho nejsou moc nadseni, zvlast kdyz sou FE edice za zakladni cenu
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 10:36:06

RTX 3080 je už otestovaná v hrách. Nárast výkonu je 70-90% oproti RTX 2080.

Odkaz
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 10:27:26

a to ta karta bezela jen na pcie3. nekteri tady si mysli ze pcie4 hodne zvysuje vykon, jeden externi nejmenovany pisatel clanku dokonce tvrdil ze u 5600xt az o 20%, takze mozna ten narust bude jeste vyssi
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 10:26:56

Zajímalo by mne, kdy se začnou prodávat nové notebooky s těmito GPU.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:20:24
avatar
já čekám na kartu s výkonem +-2080Ti (na 3440x1440/75fps) s normální spotřebou a ok cenou. Takže 3070 vypadá pro mě zajímavě. Na druhou stranu je to pouze tvrzení Nvidie, že je rychlejší než 2080Ti, takže je třeba počkat na nezávislé testy. Taky by si karta výkonu 2080Ti zasloužila více než 8GB paměti. No a taky je samozřejmě nutné počkat na AMD a pak už to bude jen o volbě lepšího z pohledu cena/výkon/spotřeba, tzn. že to co chci dostanu buď za 499$ nebo levněji, případně výkoněji než 3070 = jsem spokojený, teď už jen doufat, že se povedla i velká Navi, ať na tom jako zákazník co nejvíc vydělám a díky konkurenci mě nikdo nebude odírat.

Každopádně, je zasloužené říct, že se karty nejspíše povedly překousnete-li spotřebu. Někteří říkají, že AMD tím pádem nemůže překvapit. Podle mě stále může. Tam kde je 3070 může například nabídnout kartu se stejnou cenou, stejným výkonem 2x více paměti a lepší spotřebou a podobně.

Proti 3080 může stát opět stejně drahá i výkonná karta za trochu nižší cenu a 16GB pamětmi například? Tak bude muset Nvidia vydat 20GB verzi a pod.

Btw kdyby mě chtěl někdo prodat svou 2080Ti tak do 7-8 tisíc, tak PM , jsem skromný a stačí mi takový výkon. V životě už nic náročnějšího než SC hrát nebudu, takže bych to měl doživotně
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:38:45
avatar
myslim si ze cena 2080ti ted bude bazarove kolem 14000 - vykon jako 3070 ale vice ram.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:58:17
avatar
podle mě nemá cenu více než 12 je to ojetá karta a 3070 je efektivnější a lepší v RT ;)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 13:28:48

Nvidia si s kartou 3070 odpalilo celu minulu generaciu 2070 2080 2080Ti
Normalne sa tešim na to keď AMD uvedie svoje nove karty, aby sme aj my vedeli čo viedlo Nvidiu k tomu že dalo tak nizke ceny.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 14:38:59
avatar
Ale oni to nejsou vůbec nízké ceny, ani trochu. RTX 2000 byly předražený a když ceny zůstaly, tak každý jásá a co že jsou výkonější za stejnou cenu, to snad musí být, od toho je to nová generace. Prostě dobrý no, můžem být rádi samozřejmě, že se nezdražilo, ale zas tak to nadšení uplně nechápu, ... uvidíme co předvede a za kolik AMD a podle toho zhodnotíme samozřejmě teprve i Nvidii.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:07:08

Bez očekávané konkurence by těžko ty ceny u NV spadly na "lidovku" mimo teda 3090.

PS: vzhledem k výkonu. Vzpomeň na Intel jak přidával 5% výkonu každou generaci když neměl konkurenci. Teď ten výkon je v mainstreamu úplně jinde za cenu ani ne původní 2070.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:14:50
avatar
Nějak nerozumím tomu, proč to vysvětluješ mě ?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:23:25

Protože mi přijde, že ti uniká jedna věc. Výkon 2080Ti nebyl dostižen AMD a teď ten výkon začíná na oficiálních 14000kč.
Ať už ceny byly přepálené v minulém high endu, tak teď ten výkon nebude stát ani 50% ceny té původní. Na Nvidii to je sakra nízká cena.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:36:05
avatar
Mě nic neuniká, ... mě je putna jaký to má výkon oproti minulé generaci, ale prostě pokud AMD předvede stejný výkon levněji, tak jsme prostě zas tam kde jsme byli a neříkám že to tak bude, ale to že by AMD nedalo lepší poměr cena/výkon si podle mě prozatím prostě nemůže dovolit. To že má taková 3070 o 30-40% lepší výkon za stejnou cenu než 2070 je sice hezký, ale od toho tu snad nový generace jsou.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 16:00:10

Myslím si, že Nvidia si zaslouží pochvalu ať už v tom je AMD zainteresované jak chce. Také se těším na AMD grafiky, ale pochválit se prostě musí

PS: otázka je zda druhá strana až vyjdou nový Radeoni, dokážou ocenit konkurenci. Bylo by to hezké, skoro ráj na zemi. Ale víme jak to dopadá pak. Vyjádřil jsem se pouze k uvedení karet. Dál to nadšení nebudu zdílet a budu čekat na AMD.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 16:00:12
avatar
Já si to myslím taky a já ji chválím, ... mě se AMPERE v tuhle chvíli opravdu hodně líbí. Ale až s příchodem konkurence budu vědět, jestli mám chválit ještě více a nebo jestli naopak o něco méně. Uvidíme, já AMD fandím protože konkurence je potřeba jako sůl, ale pokud na to mít nebude, ať už po stránce výkonu, technologií a výkonu s technologiema dohromady, nemám problém vychválit Nvidii a klidně si ji koupit. Uvidíme no.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:23:48

doporucena cena je sice stejna, ale realna cena v obchodech bude o neco nizsi nez u turingu, protoze nvidia zlevnila FE edice o 100$. turing se za doporucenou cenu od nvidie koupit prakticky nedal, snad i ty nejlevnejsi nereference byly +50$ k doporucene cene. a vzhledem k tomu ze rtx30 FE edice vypada dost kvalitne zpracovana, jak pcb, tak chlazeni, tak alespon nektere zakladni nereferencni modely budou muset jit s cenou nize, jinak si je nikdo nekoupi...pokud tedy na webu nvidie nebude pernamentne svitit vyprodano
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:26:06
avatar
Ano, ale pokud bude mít i bazarovka RTX 2080Ti 2-3 roky záruku(koupena třeba loni) pak tu cenu mít bude, právě kvůli záruce, ale osobně bych si vzal raději RTX 3070, než RTX 2080ti.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:12:55
avatar
No nv sakra prekvapila vykonom a cenami. 3070 za 14k a vykon ako 2080ti tak to su momentalne staré rtx neprestajne a o 5700 serii ani nehovorim tak ani nepodporuje standard cize su to vyhodene prachy mozno ak by 5700 padli cenou na 6k.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 12:55:11

Teraz neviem či kupovať tu 3080 na launch alebo čakať na 3080ti, ktorá možno dôjde na novom nm procese sk vôbec bude. Monitor chcem meniť za nový 38” alienware s 240hz. Tu ale neviem či bude 3080 stačiť.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 13:21:03

Zaleži do čoho tu 3080 chceš strčiť. Aby si ju využil bez kompromisov potrebuješ aj vykony procesor, dosku s PCI-e4 Rychle pamate a M2 SSD s PCI-e4 zrdoj 800W+ a kvalitnu PC skin čo si poradi s odpadovim teplom cca 500W...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 15:20:20
avatar
Kdoví kam si ji chce strčit
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-02 16:05:02

no amd bude musiet predstavit riadne karty s riadnymi ficurkami, lebo toto co predviedla nv s novymi api a ficurkami len tak lahko neprekonaju + pre nv hraje vyssi vykon v rt a dlss 2.0 a o chvilu 3.0

ako ja som fanusik amd, ale uz aj ja mam pocit, ze aj keby hw malo amd lepsi, tak proste ten sw tam chyba a teraz, ked si nv vylepsila rt vykon, vylepsila dlss o chilu na 3.0 a teraz aj ten direct storage api, cuda fungovanie ako 2 v 1, no dufam, ze amd ma nieco podobne v rukave, lebo taka 3070 vyzera skvelo a 3080 este lepsie

pc nemam vplane kupovat ani skladat, kedze pojdem do ps5, ale neaky pc by som mozno neskor bral a tam cpu urcite amd ale gpu ma momentalne viac taha nv, uz len kvoli sw ficurkam, ktore vyzeraju byt daleko daleko pred amd
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 01:02:14
avatar
Chci se zeptat, když ma člověk 650w zdroj a vyrobce doporučuje 750w na kartu , tak by to mělo normalně i tak jet ne? Akorát se sníží jeho životnost. Je to značka corsair, díky
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 06:37:00
avatar
Ono i dost zalezi na kvalite zdroje. Vyrobci pocitaji s tim, ze mnozi zakaznici dost sidi na zdrojich, takze naroky casto nafouknou. Zalezi na zbytku sestavy a taky jaky corsair to je, pokud to je nejaky lepsi zlaty typu rm650, tak by to mohlo projit. Pokud je to nejaka smucka jako VS650, tak bych to videl na upgrade - kdyz ten zdroj umre tak horsim pripade muze vzit sebou i neco jineho, treba tu grafiku. Jeste se uvidi, kolik to realne bude zrat
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 08:28:46
avatar
Je to zdroj Corsair CX650 - Bronze, taky bych řekl , že neni duvod, aby to neutahl, ale radši sem se chtěl zeptat zda stim někdo ma zkušenost..
Zbytek sestavy jo jsem zapoměl zmínit mám jen R5 1600 CPU nic co by tam žralo tam nemam.
Zkrátka asi neni nic jednoduššího než to zkusit, buďto to pojede a nebo ne, pak nezbyde nic jinyho než koupit lepší, ale řekl bych ,že by to jet mělo , pač ty udaje co udava vyrobce doporučeně je jen doporučeny a třeba v tom počitaji i max. zatiženi pc
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 08:47:42

https://outervision.com/power-supply-calculator
Jukni sem, tam přibližně zjistíš kolik by měla celá sestava brát. Jsou tam pak i doporučení na výkon zdroje.
Určitě to pak chce nějakou rezervu výkonu tak 20% by mělo stačit.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 17:08:01
avatar
jo díky , vyplnil jsem to a výsledek je 342W, doporučeno je 392W, takže uplně v pohodě.. a jasně max. co se stane tak budou restarty pc při zátěži nebo slabší výkon karty, to se mě stalo už kdysi ,když sem zapojil 1x 8pin do karty misto dvou
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 09:25:18
avatar
Ono to nejspíš i “pojede” s 650W ale otázkou je jestli by ta karta neboostovala na vyšší frekvence když by měla k dispozici třeba o pár desítek W navíc a taky je otázkou o kolik bude nižší výkon s tím R5 1600 oproti třeba R5 3600 ale možná že bude lepší počkat již na nějaký nástupce s Zen 3 architekturou který by tu měl být již za nějaké 2-3 měsíce
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-03 17:05:26
avatar
Hraju ve 4K a co jsem se dival na hraní pořád bohatě stačí Ryzen R51600 pokud člověk nepotřebuje mít stovky fps.. rozdil ve vykonu neni žadnej kor v tomto rozlišení , záleží jen na kartě, porovnával jsem to i s typkama co na youtube ukazovali benchmarky měli stejnou kartu a novějšího ryzena - dosáhli stejných fps ve 4K kor
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosba k testu karet 2020-09-03 15:57:56

Prosím redaktory aby nezapoměli na změny ve videodekoderech a videoencoderech. Sama Nvidia nedávno změnila počet session a spustila kampaň k videoeditaci, takže tyhle vlastnosti karet sama považuje za dost zajímavé. Tj. má zato, že existuje segment klientů, které to zajímá.
Jak se změnila rychlost a kvalita NVENC o to tu běží. Už poslední generace se kvalitou zlepšila na úroveň X265 medium. Údajně.
Někde jsem viděl nějaký test co zajímá lidi na videokartách nebo procesorech a herní výkon byl klíčový pouze pro cca 45 procent uživatelů. Tak prosím dejte info i zbytku. Děkuji.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!