Need for Speed: Undercover – den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 30 listopad 2008
alt

 

 

 

 

  • Need for Speed: Undercover - den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák

   Může klesnou závodní série NFS ještě hlouběji? Jak to vypadá, když touha vydělat přeroste všechny rozumné meze, a dá vzniknou hře, která má jedině na to, stát se etalonem toho, jak se to dělat nemá a co ničí současný herní průmysl.   

    Docela dlouho jsem přemýšlel o dnešní recenzi a jejím obsahu. Původně jsem ji chtěl mít napsanou už v sobotu ráno, celou sobotu jsem však přemýšlel nad tím, jak a co do ní vlastně napíši. Pokládám za zcela samozřejmé, že ke každé věci přistupuji nezaujatě, objektivně a hodnotím ji podle toho, co předvede, podle ceny, kvality a přínosu. Nejinak je tomu i u počítačových her. A tak se dnes v tomto duchu podíváme i na poslední díl slavné série Need For Speed. Jaké jsou výchozí parametry k hodnocení?

ea

    Před sebou máme hru Need for Speed: Undercover, která měla být podle oficiálních slibů výrazně lepší než starší díly, které vlastně EA recyklovala. Velké změny v celém konceptu, změny v hratelnosti, kvalitě hry a tak podobně, nám slíbil šéf společnosti EA. Ten po nepříliš dobrém přijetí loňského dílu (má recenze zde), opravdu sliboval hory doly a působil natolik upřímně, že jsme skutečně uvěřili tomu, že obsah a kvalita dostane přednost před tím, vytřískat ze slavného jména dalším zrecyklovaným dílem zase nějaké miliony. Co tedy od nového dílu čekáme?

nfs-undercover-2

   Podstatnou změnu konceptu, opuštění ohraného stále stejného tunění pořád stejných aut, ježdění po stejném městě (není rozdíl, jestli je den nebo v noc nebo podzim). Také odstranění letitých infantilních věcí, jako i na arkádu přehnaně nereálných jízdních vlastností, zprovoznění reálného a propracovaného modelu poškození s vlivem na jízdní vlastnosti, propracovanější modely včetně pohledu z kabiny, a zkrátka celu řadu další změn. Nepožadujeme žádné novinky. Loňský díl ProStreet odhalil, že nápady a potenciál zde jsou, jen je je dotáhnout. Také ve srovnání s minulostí například s letitým NFS5, už několik let po mnoha stránkách nové díly NFS selhávají a nedosahují kvalit herní náplně zpracování staršího dílu. Samozřejmě se těšíme na to, že to bude zábavná arkáda, jako NFS vždy bylo, nic jiného po NFS nechceme ...

underground

(NFS Underground 2 - rok 2003)

     V minulosti konkurentů NFS série mnoho neměla, už pár let se ale množí a letos zcela nepochybně několik her s podobnou tématikou NFS překonalo. Ať si vzpomeneme na starší velmi zdařilý první díl Juiced (druhý díl byl tragický omyl a naprostý propadák), o něco novější a fantastický Test Drive Unlimited, který nasadil laťku arkádových závodních her proklatě vysoko a nebo  budgetový zázrak, herní série FlatOut, která posledním dílem FlatOut2 a vylepšeným FlatOut Carnage doslova i do písmene drtí hráče jednoduchou nekončící arkádovou zábavností. Konzolisté již také mají poslední díl BurnOut, který vyjde i na PC. Letošní rok pak na pole arkádových her přišel Race Driver Grid, který přinesl ve zcela arkádovém pojetí naprosto uvěřitelný jízdní model, excelentní technologické zpracování a atmosféru a závody tak husté, že po prvních pár kolech zlití potem vřískáte ve svém křesle nadšením, které vás neopustí ani po několikerém dohrání. Jinými slovy, sliby šéfa EA, současné technologické možnosti herních vývojářů, hromada nápadů a potenciál celé série, plus silná konkurence, to vše má být zárukou toho, že nejnovější díl Need for Speed bude ten nejlepší, jaký jsme za dlouhá léta mohli vidět. Dnes se tedy podíváme, jak to dopadlo ...

 

 

 

 

 

  • Need For Speed: Undercover

   Sešli jsme se dnes, abychom se naposledy rozloučili s drahou zesnulou, herní sérií Need for Speed. Při veškeré snaze mě nenapadl výstižnější úvod. Hru jsem dohrál se sebezraním, rutinní ježdění vám zabere zhruba 8-10 hodin a to se tím musíte ještě courat. Ještě před vydáním samotné hry se objevilo několik materiálů, které v nás zahubily veškeré naděje na to, že nejnovější díl NFS vnese do umírající série trochu života a novoty. Bohužel, narovinu řeknu, že výsledek připomíná spíše ránu z milosti a pořádný podvod na zákazníky a za poslední léta těžce zkoušené fandy NFS, či jednoduše i jen fandy kvalitních her.

  • Připoutat, zkontrolovat zrcátka a jedem ...

   Už krátce po zapnutí hry dostáváte pocit, že jste to všechno už někde viděli. Po shlédnutí úvodního videa, začnete minimálně zkoumat obal hry, zda vám tam obchodník omylem nepodstrčil placku se starším dílem. Ale pozor, zbystříte při prvním hraném videu, které vypadá opravdu velmi dobře. Hned ve vás svitne naděje, že konečně uvidíte fotorealistické zpracování hry ... úvod hry vás hodí hned do děje, že si ještě okolí ani prohlédnout nestačíte. Za moment už ale sedíte ve vlastním bouráku uprostřed města Tri-City ...

nfs-undercover-10

   Vaše oči dostanou dávku záření jak po výbuchu atomovky. Také jsem si myslel, že mám rozladěný monitor, poté, co jsem zjistil, že mám jas a kontrast stále na hodnotách 15/100 a 15/100, uvědomil jsem si, že autoři nám skutečně nebývalou světlostí hry nejspíše chtěli dopřát zážitek žhavého letního dne. Nasadil jsem tedy tmavé svářečské brýle, abych si tu nádheru a velké změny proti starším dílům mohl náležitě vychutnat a nevypálil si sítnici a podíval se na ten nový svět pořádně ...

nfs-undercover-6

  Čelist letěla dolů, kde ji naštěstí zachytila podlaha. Hned po nasazení jsem vypustil několik nepublikovatelných poznámek, na které nejsem zrovna pyšný a které by nepochybně kdejakého milovníka jazyka českého usmrtila na místě. Druhý pohled definitivně usmrtil, zabil a zardousil poslední zbytky naděje, že nový díl bude skutečně nový. Ti, kteří znají důvěrně NFS, na první pohled poznají prostředí 3 roky starého Need For Speed Most Wanted, která ale bylo jen do světlé podoby upravené ještě staršího Need For Speed Underground 1 a 2. Jen minimálních změn doznala grafika, autoři se sice pokusili dodáním více detailů (zejména do okolního světla) a většího počtu modelů okolních aut, zmást hráče, ovšem neúspěšně. Rozmazané textury, které naštěstí dokáže vyřešit amatérský patch, jsou jen jedním z první klamu. Příšerné hranaté zpracování budov, stromů, celkového okolí a ostatních aut vás nenechá na pochybách, že autoři opět recyklovali. Pohled na vozovku vás ujistí, že se skutečně jedná o Underground 1 a 2 a recyklované Most Wanted. Vozovka září jako mokré zrcadlo. Autoři vůbec odlesky propracovali, jako snad ještě v žádném NFS. Leskne se úplně všechno a pořád - guma, plasty, kompozitní materiály, kanály, listy prostě všechno ...

  • Jezdíš, jezdím, jezdíme ....

   Věnujme se ale obsahu hry. Obsah je v tomto případě urážkou pravého významu slova obsah. Říkejme tedy raději náplň hry NFS Undercover je ... ... ... ... ... ježdění autem. To je všechno. Jasně, v závodní automobilové hře to čekáme, ale také čekáme, že bude nějaká motivace, důvod a něco, co nás požene kupředu. K tomu zde má sloužit pokus o filmovou atmosféru. Ta má zakrýt fakt, že hra nic nového nepřináší. Stejný způsob a zpracování ježdění stejných závodů, získávání peněz (těch je zde opravdu hodně), odemykání aut vyšších tříd a jejich upgradů. Jenže zde je tohle všechno zjednodušeno na nejnižší možnou úroveň a to tak, že to vůbec nebaví. K čemu získávání stále nových aut, když už je znáte ze starších dílů, vypadají a jezdí stejně, vizuální upgrady jsou stále stejné - nudné, a prostě tohle všechno už znáte. Jakýsi děj má tedy zakrýt dnes už ubohou, notně okoukanou a nesčetně krát zrecyklovanou, obsahovou stránku hry. Výsledek je však vyloženě směšný.

nfs-undercover-4

   Příběh je průhledný jak čiré sklo, absolutně neoriginální ala Fast and Furious 1. V tomto případě je však původní film ve srovnání s nejnovějším NFS klidně kandidát na filmového Oskara. Děj a jeho prezentace v NFS Undercover je tak maximálně céčkový film. Některé známější herní tváře se evidentně do hraní museli vyloženě nutit, výsledkem je, že jednotlivé charaktery jsou zcela nevěrohodné a některé vyloženě směšné. Bohužel tou je zejména hlavní představitelka, která vám od prvního záběru nesedne. Že by byla policejní vyšetřovatelka, neuvěří ani malé dítě. Kromě toho, že je oblečená jako pětidolarová šlapka, vystupuje, jako když neumí do 5 počítat a s jejím hereckým uměním začínám mít pocit, že v Hollywoodu vážně berou každého. Už jen to jméno, Maggie Q, mluví samo za sebe. O něco známější herečka černé pleti, která vystupuje jako automechanička je o něco uvěřitelnější, ovšem během hry vás její neustálé kňourání: „já se bojim", otráví tak, že hledáte možnost, zda ji nejde náhodou přejet na přechodu (pro jistotu bych po první ráně ještě zacouval). Finální filmová sekvence ve vás však vyvolá lítost, jelikož tvůrce textů se herečce hodně pomstil a propůjčit tvář téhle parodii na kriminální akční film, je minimálně na žalobu. Abychom jen nekritizovali, herní filmové sekvence vypadají ve hře opravdu dobře, vizuálně je to zajímavý prvek. Ovšem tím jejich přínos a kladná stránka končí.

nfs-undercover-5

   Vždy po několika odjetých závodech se vám „děj" hry posune a vy dostanete zase nějaký ten další úkol, který vás zase posune o něco dál. Relativní volnost spočívá v tom, že jej nemusíte plnit v přesně danou dobu. Ostatně až na světlé výjimky stejně nebudete jednotlivé úkoly plnit s vlastním autem. Náplň těchto úkolů je jednotvárná - něco někam dopravit, většinou ještě budete muset zmizet poldům. Nejtrapnější epizodky jsou ty, kde máte za úkol, někoho zničit. I když v modelu poškození jsou zde viditelné změny k lepšímu, do dokonalosti současných arkádových her má zatraceně daleko a stále nemá sebemenší vliv na jízdní vlastnosti. Navíc toho auta vydrží opravdu hodně. Výsledkem misí znič ho, je tedy směšné narážení do protivníka, jako koule na kulečníkovém stole, až do doby, kdy vám ukazatel imaginárního poškození protivníka konečně pogratuluje k jeho vyřazení. Při vzpomínce na demoliční derby ve hře FlatOut2 se chce až brečet ...

nfs-undercover-3

   Zbytek hry je vlastně jen o rutinním ježdění závodů. Závodních módů proti minulosti po čertech ubylo. Najdete vlastně jen sprint, okruh a honičku na dálnici a silnici s cílem o 300 metrů ujet, nebo se udržet nějaký čas ve vedení. To je ze závodních režimů vše. Kapitolou samo o sobě jsou policisté a vaše úkoly, co by piráta silnic. Ty jsou celkem tři - lovec poldů, kdy máte za úkol zničit určitý počet policejních aut. Pak je tu mód způsob škody a nechybí ani úkol uniknout poldům, což je ale finálním cílem všech her proti policistům v této hře. Po několika kolečkách vás však rychle honičky omrzí: Policisté mají inteligenci bublajícího bláta, chovají se naprosto šíleně a těžce nerealisticky, hra navíc poněkud podvádí. Nějaký čas se vám totiž nedaří uniknout, ať děláte, co děláte. A to po vás jde 10 policejních aut, které do vás narážejí a vrtulník, který vás sleduje. Pak najednou, až hra usoudí, že už jste se pobavili, vrtulník zmizí, policisté odjedou na svačinu a vy jste zmizeli, i když jste nic zvláštního neudělali. Policisté jsou okopírovaní se vším všudy z Most Wanted, včetně způsobu jejich ničení (nelogickému). Zůstaly zde i pitomosti v podobě jejich naprosto šíleného chování a aut, která když vy předjedete v protisměru 300km/h, tak se otočí, v tu ránu jsou vedle vás. Nicméně drobné vylepšení zde je, pokud jedete opravdu rychle, tak nad 320km/h už vám žádnej policajt moc nestačí. Nicméně s policistů si hlavu dělat nemusíte, ujedete jim, ani se moc snažit nemusíte. Bohužel jsou docela otravní a nedá se pak volně jezdit po městě, protože jsou na každém rohu a pořád by vás s hledaným autem honili, takže byste nedělali nic jiného, než se snažili ujet.

nfs-undercover-7

  Volný pohyb po městě, tak jak jej známe ze všech předchozích dílů od NFS Underground je zpracován stejně. V tomto dílu však postrádá jakýkoliv smysl a vyloženě vás k projíždění města (stále stejného) nic neláká, ba dokonce spíše odrazuje (Police).

  Tak se pojďme podívat na to, zda nepřesvědčivé herní zpracování vylepšuje alespoň technické zpracování, jízdní model a tak podobně.

 

 

 

 

 

  • Technické zpracování ve stylu EA ...

   Společnost EA si v poslední době po technologické stránce moc dobře nevede. Její hry až na výjimku (Crysis), působí lehce omšele, některé vyloženě zastarale. Nejnovější díl NFS je bohužel opravdu špatně udělanou hrou. Jak už jsem napsal, autoři se celkovou oslňující světlostí, všudypřítomnými odlesky, rozostřením textur snažili zamaskovat to, že herní engine je prastarý a pochází z NFS7! Až na modely samotných aut, které vypadají hezky, je vše ostatní strašně zastaralé, mnohé prvky do prostředí nezapadají a mnohé krabicové modely se svými texturami, když se na ně zahledíte, vypadají jak z her z přelomu let 2001/2002. Veškeré efekty jsou okoukané ze starších her a dnes nepůsobí příliš realisticky.

nfs-undercover-17

   Hra sice nevypadá ve výsledku nekoukatelně, ale na současnou špičku nemá ani náhodou. Race Driver Grid je fenomenálním zpracováním o světelné roky daleko vpředu před NFS Undercover. I FlatOut Carnage je o dost lépe zpracován a optimalizován.

nfs-undercover-15 

   A právě aby tragédie byla završena nejspíše jako výsměch všem zbylým fandům NFS, tak ani po všech těch letech se u EA naučili nic o optimalizaci. Hra na to jak nepříliš špičkově vypadá, je náročná až hrůza. Navíc pro NVIDIA grafické karty je opravdu strašně optimalizovaná. GTX 280 se ani po OC na plné detaily nepřinutil k plynulosti v HD 1920x1200. O něco lepší je to s ATI Radeon, se kterými to není tak hrozné, ale ani pak to není vždy a všude bez trhání. Kapitolou samo o sobě je dokreslování textur! Při jízdě se vám prostě jen pár metrů před vámi dokresluje scéna a tak občas vlítnete do zdi, protože tam prostě před tím nebyla a nevěděli jste, kam jet. Rozhodně není chyba jen na straně grafických karet, ale jednoznačně ve hře samotné.

test-2

    Asi to nejlepší na zpracování je zvuková stránka hry. Motory Ok a hudební soundtrack je kvalitní. Zvukový tvůrčí team si tedy svoji odměnu za kvalitně vykonanou práci zaslouží.

  • Jízdní model a auta

  Nejdůležitějším prvkem ve hře jsou samozřejmě automobily. Těch je zde několik desítek, ale méně než dříve a bohužel až na světlé výjimky nic nového. Navíc chybí mnohé značky, jako Honda, Ferrari a další. Nemluvě o tom, že stále absentuje jakékoliv TDI auto a že tu na světě pár pořádných dieselů popojíždí :). Auta jako taková jsou dobře zpracovaná, jejich jízdní vlastnosti jsou lehce odlišné, tedy až do bodu, kdy nasadíte 3 výkonový uprade, pak už jezdí všechny víceméně stejně. Jízdní model je jiný, než ve starších dílech, je to arkáda (to chceme), ale jízdní model není uvěřitelný, i když auto vám z místa udělá otočku a z pomalejších zatáček jde do smyku. Nicméně jinak drží jak přilepené a můžete řezat zatáčky, jak se zachce. Upřímně se mi více líbil jízdní model v ProStreet. Každopádně ať tak jako tak, na špičkové závodní arkádové hry se NFS dnes dívá z jízdního dojmu hodně z povzdálí.  

nfs-undercover-12    

   Model poškození auta je zde přítomen a je nejlepší, co kdy v NFS byl, ale proti současným arkádovým hrám jako jsou GRID, FlatOut, BurnOut je vyloženě směšný. Muchlání uhlíkových kompozitů? Dobře, přehlédneme, ale proč se autům otvírá zadní část (všem stejně) a proč nemá poškození byť jen minimální vliv na jízdní vlastnosti? Tuning auta je už značně okoukaný a v tomto směru autoři hry snad ještě více vše zjednodušili a stala se z toho nezábavná rutina. Žádné statistiky aut, jako opravdových aut, pořádné nastavení vlastností, prostě nic. ProStreet byl o notný kus v tomto ohledu lepší.

nfs-undercover-14

  Obtížnost hry a závodů je poměrně snadná, později sice trochu přituhne, ale to už máte většinou natuněné Buggati veyron, takže nikdo nemá šanci. Mrzí mě tradiční nevěrohodnost - nechápu, proč se nám autoři snaží vnutit dojem, že některé špatná auta ve skutečnosti jsou ve hře prezentována jako lepší než jinak v reálu skvělá auta. Technologicky zaostalý Viper by v reálu stěží stačil současným moderním sportovním automobilům, nemluvě o ještě starších amerikách, které ve hře prohánějí nejnovější supersporty. Takové Audi R8 je nejspíše nejlepší auto na světě, prohání i Zondu :). Do očí bijící je také podle autorů NFS fakt, že nejnovější Lancer Evolution je lepší než EVO 9,10. Už se ani nepozastavuji nad tím, že když si koupíte Veyrona, tak vám v NFS záhadně nejede 407km/h, ale jen 360km/h. Až po natunění vám těch 407km/h pojede. I ceny v dolarech jsou u zdejší nabídky aut poněkud zvláštní. Pokud Veyron stojí jen necelých 400 000 dolarů, tak beru dva :). Celkově je tahle arkádová hra jednou z nejhorších arkád vůbec, nevěrohodný jízdní model je ještě umocněn do očí bijícími nelogičnostmi ve vlastnostech různých modelů aut a jejich chování.

nfs-undercover-13

  Raději už do toho nebudeme dloubat, ještě bychom zjistili, že si z nás EA tropí krutou legraci, protože to myslí s touhle hrou vážně. Přejděme k finální kapitole článku ....

 

 

 

 

  • Need For Speed: Undercover - Závěr a hodnocení

   Já vím, já vím, nezmínil jsem se o několika věcech, jako jsou řidičské statistiky, kdy vám, pokud vyhrajte závod v nějakém daném limitu, přibudou jednotky procent k vlastnostem vás, řidiče. Jenže už na první pohled zarazí, o jaké bonusy k vlastnostem řidiče jde. Motor, převodovka, přeplňování a atd. Prostě nesmysl. Navíc těch pár % nemá na hru žádný vliv.

nfs-undercover-11

   Nezmínil jsem se ani o okolní dopravě, která nás v minulých dílech udivovala svou schopností se vždy objevit tam, kde jsme ji nejméně chtěli, ale zároveň očekávali. I v tomto ohledu nám EA slibuje změny, ovšem žádné tu nejsou. I nadále ostatní auta jezdí jako mátohy a předprogramovaně. Vždy se objevují za horizonty, ve špatném bodě zatáčky a zkrátka vždy tam, kde je šance, že do nich vrazíte. Jinak je provoz řídký a nestojí za řeč. Stejně mizerné je i chování soupeřů. Tradičně zde funguje, že když jedete jako pánbůh, tak se vás soupeři drží jak přilepení a stačí jediná drobná chyba a už nevyhrajete. Ujet se jim ale dá, i když si dejte pozor na drobné chybky, protože zatímco vás náraz do soupeře nebo do zdi zpomalí, vaše soupeře o moc ne. Výhra v závodech není jistá automaticky, ale pro průměrně šikovného hráče to není žádný problém.

nfs-undercover-16

   Co se týká ovládání, zkoušel jsem to tradičně na volantu i klávesnici. Osobně tedy na klávesnici auta nemusím, navíc je to hloupost i u dnešních arkád. Když závodní automobilová hra, tak volant. Na něm to jde o něco lépe, hlavně jízdně čistěji ve vyšších rychlostech. Ovšem díky nepovedenému a nemastnému jízdnímu modelu je to nuda a málokdy máte pocit, že vůbec řídíte auto ...

  •  Hodnocení

   Vzhledem k tomu, co všechno nám EA a přímo šéf společnosti nasliboval, bude hodnocení obsáhlé. Začneme povedenými věcmi a klady u nového dílu. Zde však budeme poměrně rychle hotovi. Zachována zůstala relativně atmosféra NFS, hlavně dojem z rychlosti. Tedy atmosféra novějších dílů, což je logické, když je to vlastně pořád jeden a ten samý díl. Slušná je i zvuková stránka hry a zajímavým nápadem jsou filmové hrané sekvence, byť realtivní neokoukanost tohoto nápadu je to jediné, co je na nich v této hře kladné. Tím však výčet kladných stránek hry končí. Výčet toho, co se nepovedlo, je podstatně delší:

  • Nuda, okoukanost, stereotyp - opět zrecyklovaný starší díl, ovšem už po páté!
  • Zastaralá grafika, modely, nulová optimalizace - rok od roku horší, a když už si myslíte, že to horší být nemůže, přijde další díl
  • Jízdní model, chování různých aut, model poškození - za současnými arkádami NFS výrazně zaostává ve všech ohledech, zastaralý koncept, který už nebaví
  • Policie a mise - Policie ve hře? Proč ne. Ovšem zde je opět zrecyklovaná zMW, chová se nelogicky, pořád stejně předvídatelně a ve finále je spíše otravnou než zábavnou stránkou.
  • Příběh a příběhové úkoly - děs, běs, nuda, místy až směšné
  • Filmové sekvence - mizerná hlavní „herečka", směšné dialogy, průhledné a neoriginální, celkově se spíše modlíte, aby to už skončilo, než se bavíte.
  • Chybí - změny denní a noční doby, změny počasí, efekty počasí, vliv na jízdní vlastnosti. Dieselová auta a větší výběr aut. Možnosti nastavení vlastností, podvozek, motor, brzdy, převodovka, aerodynamika a vliv toho všeho na jízdní vlastnosti + uvěřitelný jízdní model. Větší možnosti tuningu a vizuálních úprav včetně možností vlastního návrhu tvaru a rozměrů jednotlivých součástek. Výrazný model poškození svýrazným vlivem na jízdní vlastnosti, včetně možnosti totálně zdemolovat a odrbat auto. Pohled zkabiny, kvalitní zpracování celkového modelu auta včetně interiérů. Skutečná volnost pohybu po realistickém městě, okruhu, venkově, včetně kvalitního zpracování modelů provozu, policie i obyvatel. Důvod, proč to vůbec jezdit, zábavnější závody a klání, existence rizika jako reálná hrozba ztráty auta, či finanční (herní) významná ztráta. Atd. atd. atd.

   O negativech téhle hry, toho co se nepovedlo a o nenaplněných slibech EA, se dají popsat stohy. Nicméně už takhle jsem věnoval téhle hře víc prostoru a času, než by si vůbec zasloužila. Takže to pojďme zhodnotit.

nfs-undercover-2

  • Závěr

   Jako fanda závodních arkádových her, pokládám tímto dílem Need for Speed za klinicky mrtvé. Zabila jej nenažranost EA, které každý rok už delší čas předhazuje recyklovanou rychlokvašku a ždíme ze slavného jména miliony dolarů. Není to jen případ NFS série. Šéf společnosti EA lže, jako když tiskne. Slibovaná změna nejen, že nepřišla, ale její oznámení sloužilo úmyslně jen jako PR kec pro propagaci další recyklace. Že je nejnovější díl NFS naprostý herní propadák dokládá i masivní reklamní kampaň - obrovské bannery, TV reklamy a placené recenze na velkých magazínech (Prej závodní událost roku má jméno  Need For Speed: Undercover :D - to by ten rok stál za starou belu a asi bych chtěl umřít :) ). Čím mizernější produkt, tím větší reklamu potřebuje. Celé je to vyloženě podvod na zákazníky. Need For Speed: Undercover nestojí ani za zlámanou grešli natož za 1200 korun! Navíc už jsme jej dávno zaplatili pořízením starších dílů NFS U1, U2, či Most Wanted. Že tenhle díl nejspíše prodejně úplně nepropadne je jen zásluhou masivní reklamní kampaně, která sama o sobě je lepší, než ta propagovaná hra. Lituji všechny, kteří si hru pořídí, či ji v dobré víře pořídí někomu jako dárek. Důrazně doporučit, nedělejte to. Chcete-li potěšit sebe nebo někoho jiného kvalitní arkádovou závodní hrou, kupte mu třeba Race Driver GRID, Test Drive Unlimited nebo FlatOut Carnage.    

hodnoceni

  Need For Speed: Undercover je mizerná hra takřka po všech stránkách a nestojí za váš čas, pozornost ani peníze. Je čistě produktem marketingu, a k tomu, co dělá kvalitní počítačovou hru, pravou kvalitní počítačovou hrou se ani neblíží. Za 1200 korun, co tenhle produkt stojí, bych to možná i hlásil na úřadech jako pokus o loupež. Důrazně doporučuji peníze nevyhazovat a neztrácet s tímto herním produktem čas. Jsou lepší, mnohem lepší možnosti kvalitně stráveného času počítačovou hrou. Mé hodnocení NFS Undercover je 25% - za snahu zvukového teamu a také pracovníků balících továren, kteří hru zabalili. Cosi mi říká, že pokud EA brzy nekrachne, tak se pořádného dílu NFS už nedočkáme. NFS je mrtvé a vrah vláčí jeho rozkládající se páchnoucí mrtvolu ulicemi rok co rok a vybírá vstupný ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 04:14:03

Ta pasáž o dokreslování grafiky za jízdy a následné srážce s neviditelnou zdí, mě dostala Takové blbosti jsem naposledy viděl, snad před 10 lety.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ja som sa naposledy 2008-11-30 04:19:41
avatar
stretol s neviditelnostou v Simpsonovcoch, ked sef springfieldskej policie zapisoval Homerovu vypoved na "svem neviditelnem psacim stroji" :-).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 04:31:13
avatar
10 let ne, něco vzdáleně podobného bylo v prvních Undergroundech, kde když člověk dlouho jel nalepenej na zdi, tak občas naboural do nějakého kousku, kterej vyčníval, ale nebyl vidět.. nicméně jinak bylo vidět vše normálně.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 21:24:29
avatar
mno svou poslední srážku s neviditelnou zdí sem zažil v přiblblém COD5 kde stačí jen o par kroku uhnout z cestičky a mas hubu napasovanou v neviditelne zdi
Neznámý  2008-12-01 01:12:29

Ten Digital DOOM, to s tou, recenzí, a to, s tou Recenzí hry, The Need For Speed: UnderCover, tedy, pořádně, rozjel, pěkně, se to, četlo, skvělá Recenze, ve skvělém stylu, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak ten zaver 2008-11-30 04:20:53
avatar
nema chybu :-). 25% za snahu pracovnikov ktori hru zabalili :-D. sakra kde na to chodis. pre mna najzabavnejsia zavodna hra stale ostava FlatOut prvy diel, skvely je aj GRID a aj TD: Unlimited. ani jednu NFS som nehral a ani ma to nelaka. nove diely nanic, pri starych by mi uz chybala dnesna kvalitna grafika. vidno ze stale viac firiem berie recyklaciu vazne, nvidia, ea ;-).
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFSUc sux 2008-11-30 11:17:22
avatar
je fakt ze to de s kazdou serii z kopce,jen zalezi z jakeho:Flatout 1 je neprekonany zadnym pozdejsim dilem,a Racedriver GRID by vzhledem ke svym predchudcum mohl obsahnout alespon vice trati,v TDU bych privital verohodnejsi grafiku odlesku v interieru,ale vsechno to je u her takovych kvalit bezvyznamne. Narozdil od Need for $hit jsou to všechno skvělé hry(a potažmo i série).
A vůbec by neuškodil nějaký ripoff Undergoundu v moderni grafice(tim myslim tu GRIDovskou). Že se do toho nikomu nechce...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 20:17:44
avatar
no ked som hraval, tak som este nemal internet, takže zdroje boli len od kamosov zo zakladky a keďže som z dediny, tak ani ty nemali internet. Ja som mával naozaj obmedzený výber hier a tak som hrával tie čo som mal, aj niekloko krat
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čekal jsem to.. 2008-11-30 04:32:20
avatar
..takže mě to nepřekvapilo, spíš by mě překvapil opak. Zajímalo by mě, co s tim EA hodlá dělat, sice jim hajzlíkům krach nehrozí, ale prodejnost jim to určitě nezvýší.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:20:46
avatar
Nejhorsi je ze se Undercover prodava, treba na doupeti je to 3. nejprodavanejsi hra . NFS ma porad jeste zvuk a znacka proda prakticky cokoli Ale myslim si ze lide co Undercover koupili si daji pristi rok sakra pozor aby svou chybu neopakovali...
prodejnost tehle hry bude dana i tim ze na par serverech ji daji 9/10 a oznaci ji za zavodni hru roku (novinky.cz) Kdyby EA radsi platili vyvoj nez recenze...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlasim 2008-11-30 11:18:32
avatar
je to nejvetsi zklamani,je to dokonce horsi nez jsem ja pesimista cekal,a navic se to po nejake minute v tuning menu zuarucene nenavratne zasekne.
BTW: co to mas za monitor? moje stare CRT mam na maximum a nevidim ani jeden nejslabsi napis v kalibraci ani u tmaveho ani u svetleho.
(uznavam ze muj monitor sux,a musim si koupitr neco noveho)
Level5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 10:05:14
avatar
Co jsem slyšel od kamarádů tak NfS: Undercover nemá cenu ani stahovat natož kupovat. Že prý to nestojí ani za ty 4-5 giga nebo kolik to má... Myslím že kdo chce závodní hru pro někoho jako dárek tak by měl koupit TDU stojí čtyři stovky a hra je to mnohem lepší. (sám si jí asi koupím pod stromeček protože ji chci hrát online)
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 10:07:34

Tak osobně pro mě série skončila NFS MW, které ještě mnozí považovali za docela dobré. Sice nevím proč, ale nějak mě pak chytl Carbon, který jsem projel, ale jinak mizérie. NFS5 je prostě nejlepší díl, z těch nových nedám dopustit na U2, sice je to recyklovaná U1, ale beru to jako U1 + nějaký datadisk.

Ty velkohubé kecy EA u každého dílu o tom, že je to nejlepší díl série, je na zvracení. Zajímalo by mě, zda ti autoři jsou tak vymatlaní a opravdu jim ty nové díly NFS příjdou tak dobré, nebo mají prostě přikázáno zhora, ať udělají nový díl během roku se slovy: "Serte na kvalitu." Jakožto programátor bych se za takto mizerný produkt vyloženě styděl.
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 10:10:08
avatar
prej TDi nafta patří do kamen :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 11:15:30
avatar
tak si v Gridu vyzkoušej Audi R10 ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 13:58:03
avatar
Grid ale neni zadnej simulator , schvalne si v Race 07 zajed s cestovnim 2 litrovym bavorakem (WTCC) a pak v Gridu. V Gridu je vsechno rychlejsi a dynamictejsi, nema s realitou mnoho spolecneho...
Nicmene Audi R10 parkrat vyhralo 24 hodin Le Mans, takze spatne nebude. Ve WTCC letos taky vyhraly Dieselove Seaty. Stejne si nedokazu predstavit jak by v Corvete nebo F1 klapal Diesel, no FUJ
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:22:59
avatar
no vždyť já vím že je GRID arkáda, sem snad tvrdil někdy něco jinýho?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:40:45
avatar
No kdyz sovnavas skutecne TDI motory s tim v gridu, tak je urcity predpoklad ze nepovazujes grid zrovna za arkadu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 21:29:02
avatar
i Race 07 a jeho nove vydaní STTC je nejlepší závodní hra současnosti.
Jinak hodně se obávám nové F1 kterou ma vydat Codemasters, který umí tak jedině kvalitní arkády.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 01:09:06
avatar
nejlepsi zavodni hra soucasnosti je GT Legends
Ty moderni zavody to uz neni ono. o WTCC radsi nemluvit, v RACE 07 me nejvic bavila jizda v Caterhamu 320HP a F3000. Rekl bych ze jeden okruh s F3000 v Race07 je vetsi zazitek nez cela sezona 2009 v F1 od codemasters. Ale slibuji i rezim simulace, tak jim snad krivdim. Inu taky kdo by rekl ze tak dokonaly F1 simulator jako byl sveho casu F1 2002 udelali hosi z EA , tedy stejna firma jaka je dnes odpovedna za NFS undercover...
RedDwarf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dieselové motory 2008-11-30 21:36:01
avatar
Pozor na to, Audi dělá vynikající dieselové motory, a myslí to s nimy do závodních aut smrtelně vážně, a její dieselové motory leckdy predčí jiné bensinové, ale benzín je benzín :-) Z dostupných luhů a háju taková Audi RS4 či BMW M3 E92 nezní špatně. Já osobně pokukuji po BMW M3 E46 CSL (sry za OT)
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 17:56:25
avatar
to znamená pouze to že audi není schopná vyvinout solidní benzínový motor protože výhřevnost benzín x nafta hovoří jasně :-)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-02 10:05:19
avatar
Hmmm pan neni zadny troskar a jeste k tomu CSL Ale volba dobra ja koukam po klasicke E46 325....ted mam E36 is coupe a vubec toho nelituju, jen vykonu neni nikdy dost
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 10:21:31
avatar
Chjo, posledni poradny NFS bylo (subjektivne) NFS 5 Porsche unleashed, dodnes vzpominam na ladeni motoru odlehcenim setrvacniku a podobne, nemluve o hratelnosti, jizdnim modelu atd. Byla to jenda z mala her, ktera po ctvrtem dohrani donuti zacit po pate.

Ted jsem dokonce nasel 13 let starou originalku NFS 1 a uz na ni muzu jen smutne hledet - 3 CD mechaniky a zadna ji neprecte...
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 10:28:00

Tak výsledek se dal čekat, MFS mě bavil naposledy underground2 pak to šlo z kopce, pokud někdo chce hrát auta tak Grid nebo FlatOut.

EA - Stop snitchin..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ještě něco 2008-11-30 11:38:33
avatar
u mě s 8800GT OC a Q6600 při 1280x1024 žádné doskakování neděje,a zvuk bych nenazval zrovna dobrým,však si ze zvukového engine v GTA IV ještě sedneme na zadek.
soundtrack? kromě menu jsem žádnou hudbu nezaznamenal,nechápu kde se v OST vzaly všechny ty tracky.
je to dokonce taková ubohost že jsem si rovnou stáhnul 100% save s 1 miliardou na účtě abych si mohl prověřit ubohost tuningu,a ničeho nelituji. jediný použitelný bodykit je stratospeed widebody,a to jen u některých aut. výběr výfuků a křídel podle auta je až směšný;skoro nikde není žádný dobrý výfuk(for noobs:nedají se sculptovat).
a ještě jedna věc,tak příšerné stíny a fake odlesky na cestě jsem neviděl ani v budgetovkách. A mám pocit že grafiku buď osekali z konzole nebo jsou absolutně všechny oficiální screeny prachsprostá faleš.
o ovládání kamery myší si můžeme ledatak nechat zdát(nebo si rovnou zapnout TDU:-)),jediné co s ní lze dělat je ovládat menu,a to prosím stejně jako na šipkách, pohybem up/down a klikáním,popřípadě pohybovat sliderem při tuningu,tam je bohužel ovládání trochu více náchylné na vertikální pohyb(o mapě zmíním nemožnost zoomovat kolečkem).
BTW: DD,ta poslední věta je masakrálně pravdivá,RE5PECT.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 11:05:12
avatar
prvá strana, obrázok dole , omg, ako sa môžešš takto seknuť to je NFSU nie NFSU2

séria hier ma prestala baviť carbonom, jednoducho to bolo všetko ohrané, NFSU,NFSU2,NFSMW , to ma bavilo, prechádzať najmenej 5x a stale to bola zabava, ale karbon bola nuda a prostreet ma vobec nenadchol a tak hra môjho hráčskeho detstva NFS odchádza, zbohom
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 11:31:34
avatar
tys asi nemel v zivote moc her,ze? ja nemam cas zajizdet hry 1x,natoz je opakovat. To vsak letos z velke casti prikladam enormnimu privalu dobrych her. jen to co mám (letos ) installnute: CODWaW, Dead Space,Fallout 3,Flatout UC,frontlines FoW, GRID, Left4Dead, mass effect, motorm4x, pure,GTR evolution, R6 vegas2, TR underworld, Spore, Stalker CS, TDU, Warhead, world of goo.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 11:11:43

S recenzí naprostej souhlas. Nečekal jsem, že nové NFS bude nějaká pecka, ale doufal jsem aspoň v průměr jako bylo ProStreet, které nebylo vysloveně špatné (pravda, drželi mě u něj jen závody na dálnici), ale to co přišlo po nainstalovýní Undercover se nedá popsat jinak než šok. Nejdřív sem si myslel, že je grafika stažená na minimum, tak sem nastavil vše na max a ono to vypadalo pořád stejně, jenže se to začlo nehorázně sekat.Říkam si to spraví patch a přeci hry nejsou o grafice, tak sem se pustil do prvního závodu a musim říct, že něco tak trapného jsem snad nikdy nehrál. Připadal sem si, že řídím závodní člun na olejových skvrnách, to vše zasazené do žluté mazanice s šíleně deblními policajty a soupeři jejichž závodnické umění by hravě překonal cvičený orangutan po transplantaci mozku. Kopání do slavného jména a naprostá degradace slavných her od EA bude z mé strany odměněn naprostou ignorací jejich produktů, protože to co předvedli touto hrou je naprostý výsměch všem co kdy měli NFS alespoň trochu rádi a doufám, že prodej tohoto braku bude nižší než obliba Al-Kaidy v Bílém domě.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no tak... 2008-11-30 14:27:45
avatar
No tak hosi zas bych to tak nehrotil. Je pravda ze to dokreslovani mapy je nekdy opravdu k vsteku ale jinak to hodnotim lepe nez prostreet a MW. Je to proste novy a novy veci tam jsou. a ten brightness kdyz si snizite tak na 40 a efekty okoli na nizke tak je to pekny a pri jizde to okoli neni tak rozmazane.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EA's absolute fail 2008-11-30 11:37:42
avatar
souhlas,prvni dojem byl odporný bloom a odlesky fake jak kozy dolly buster. po zapnutí V-sync a AA nastal šok: takový vliv na odezvu hry na podněty z volantu jsem v živodě nikde neviděl. okamžitě jsem to vypnul, nejvíce to připomínalo telegrafní komunikaci :-(
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 12:26:03
avatar
25% to je este nadsadene hodnotenie. Ta hra je horsia ako odpad. Taktiez Farcry 2 aj COD 5 ma velmi sklamalo. Este ked mafia 2 bude zla...
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Len to nie! 2008-11-30 12:41:12
avatar
Mafia ? To nehovor ani zo srandy !!
To už potom vyhodím PC z okna !!!
Čo sa to deje stými hrami ???
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 13:36:30
avatar
Sem rad ze sem ten brak nekoupil - misto toho sem si koupil Fallout3 a Left4Dead ktery sou mnohem lepsi (L4D je podle me nejlepsi multak roku).
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:12:14
avatar
No FarCry2 nebola špička, ale že by to bol nejaký výrazný prepadák, o tom by som polemizoval. No a teraz sa asi strhne kritika, ale COD5 je podľa mňa lepšia ako 4- ka, asi pre to, že som oprostený od predsudkov. 5ka a 2ka sú najlepšie časti série. Jediné čo je v 4- ke bezkonkurenčné je multiplayer. Vo všetkom ostatnom je 5ka lepšia. Grafika, atmosféra, hrateľnosť. Mínus je občas haprujúca inteligencia nepriateľa. A na konci mi vadil ten normovaný prílev vojakov. Celkovo hodnotím 85/100.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:01:03
avatar
ono je FC2 spíše nuda než nějaký vylozený propadák,taky jsem nepochopil k čemu tam jsou save tašky když to má i normální save funkci.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 12:28:05
avatar
Je hodne zajimave jak hodnoti zahranicni magaziny vsechny hry EA ktere by podle zdraveho selskeho rozumu stezi dostaly % pres 50, casto je tyto magaziny hodnoti znackami jako "best buy""9/10""best FPS" a tak dale ..

sory, tohle si nemuzu dovolit nenapsat - je mi z toho nazbliti stejne jako z Nasich politiku
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 12:28:41
avatar
Aby som nezabudol naozaj vyborna recenzia uz dlho som necital tak kvalitne spracovane udaje a hlavne objednktivny nazor na hru. Klobuk dole
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nič 2008-11-30 12:35:14
avatar
A ja som myslel že konečne poriadny NFS! Tak nič
NFS MW som dohral iba s povinnosti, carbon ma celkom chytil a pro street tam som prešiel 6 tratí myslím
Keby vylepšili Undergroud 2, novšie trate, autá, tuning, grafika... ...tak by myslím spravili lepšie ako toto.
Prečo ráno? Aby to bolo nádherné? BLBOSŤ!!!
Jednoznačne v noci, nelegálne veci sa predsa dejú najčastejšie v noci!!!
A optimalizácia ?
Ako je to možne, že Grid hrám na mojej PODTAKTOVANEJ HD4870 naplno (FPS okolo 80 +/-10) a ešte ktomu s takou nádhernou grafikou???
Hanba EA !!!
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-12 13:17:57

Ja kdyz se chci vyblbnout, tak take vyrazim rano. Zadny provoz, zadna policie. Navic je dobre videt, tak se nemusim bat, ze mi tam neco v te rychlosti vbehne.
Zotac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smůla 2008-11-30 13:05:51
avatar
u toho textu jsem opravdu nasmál,

srazit na přechodu a po prvním nárázu hodit zpátečku dokonalé
už to jméno maggie Q
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 13:57:53

A cekal nekdo po tech paskvilech neco lepsiho? Ja ne.
P4WLYK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-11-30 14:19:28

Taky tu hru hraju... ale na klávesnici, protože na volant si schovávám skvosty jako LFS nebo rFactor. Ale dostal mě dojem z rychlosti, ten je totiž tak velkej, až se nestihaji načitat textury a ještě k tomu se dycky zpomali obraz jako kdyby bullet time a textury se dopočitaji. Zajimalo by mě na co je tam ten timebreaker (nebo co to je ) nikdy sem to nepoužil a s Fordem escortem porážim i Lamba
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:06:23
avatar
timebreaker je taková bullettimová zbytečnost kterou porušuješ fyzikální zákony(alespoň zákon setrvačnosti).
jestli myslíš to napravo tak to je showtime a to je už úplná zbytečnost kterou se měří kolik triků jsi udělal, je tak k ničemu jako plastika Jacksnova nosu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 14:31:15
avatar
LFS a rFactor? Tak to zkus ještě mrknout na Project Torque, jestli tě to chytne.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:25:33
avatar
Skvelá recenzia, zábavná a pravdivá, aj keď treba povedať, že vždy je zábavnejšie na niečo kydať ako niečo chváliť. Ale to nič nemení na tom, že recenziu DD napísal naozaj skvele.
Posledná dobrá časť bola NFS most Wanted. Taký Grid je naozaj o svetelné roky vpredu.
Optimalizácia bola otrasná už v prostreet, ale DD, keď kritizuješ engine undercower, mohol by si obhájiť ten svoj. myslím tým technickú stránku tejto stránky. Je to síce trocha mimo, ale kde inde to napísať. o obsahovej stránke je stránka super, väčšinou, ale objektívne po technickej je to katastrofa. Zo všetkých stránok sa mi DDWorld vykresluje bezkonkurenčne najpomalšie. a často mi vyhadzuje okno Joomla , momentálne nejde zobrazit bla bla... zapracuj aj y na svojom "motore", lebo je to fakt bieda.

Kvalita hier upadá všeobecne, stávajú sa povrchnejšími a "lacnejšími", našťastie sa ešte nájdu kvalitné kúsky. Z nových ma nadchlo Underworld a podľa mňa neprávom zatracované COD5. Pred pár dňami som si kúpil zlacnený Bioshock, teraz ho hrám po prvý raz a je to naozaj famózna hra. Nemôžu byť všetky hry dobré, potom by sme nič iné nerobili.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-06 21:18:47
avatar
"o všetkých stránok sa mi DDWorld vykresluje bezkonkurenčne najpomalšie. a často mi vyhadzuje okno Joomla , momentálne nejde zobrazit bla bla... zapracuj aj y na svojom "motore", lebo je to fakt bieda."

sorry za offtopic, ale souhlas. DD je poslední dobou fakt zoufalství. články se načítají hrůzně dlouho
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 14:31:07
avatar
Jak radis DD koupit k vanocum Flatout ultimate carnage, tak tim bych si nebyl tak jist, protoze dodnes u nas hra nevysla . Ted je datum stanovene na 2.12. Pochybuji ze si necha vydavatel ujit predvanocni silenstvi. Ale po tech 15 mesicich cekani kdy mam FO:UC predobjednanou uz me nic neprekvapi
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 16:25:35
avatar
Jde u nas koupit prez Steam ale je desne predrazene - 50 dolaru + DPH - amici to maj IIRC za 20 a zadny DPH.....
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 16:45:51
avatar
az u nas konecne vyjde tak bude za 270 Kc a to se tech par dnu (mozna) vyplati pockat

Kazdopadne 3.12 vychazi GTA 4, takze na Flatout ani zadnou jinou hru nebude cas
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 15:40:17

Nevím jestli EA objíždí septiky a vybírá ty nejlepší kousky, protože takovou sračku jen tak nikdo nevyrobí.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:09:52
avatar
asi jsi chtěl říct nejhorší,protože takhle vysrat něco je bohužel umění.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 16:09:17
avatar
Jediné NFS čo za niečo stáli boli prvé 3 diely a Porsche.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 01:11:56
avatar
Underground 2 byl taky v pohode. Od ty doby to jde ale bohuzel s NFS jen z kopce... Porad dolu ale padat nemuze, jednou se musi zvednout
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 14:41:40
avatar
A nebo prostě pěkně rozplácnout. Konzistenci hovn4, přesněji sr4čky to už má. Chybí mi tu zvracející smajlík, hned bych ho použil.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 16:36:18
avatar
Porshe se mi libi porad, 1920x1200 to taky prezije, pekna krajinka, perfektni hudba, sve kouzlo to neztraci ani na novych pocitacich.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-02 10:10:58
avatar
Naprosto souhlas. Porsche je suverenne nejlepsi dil a rad se k nemu vracim. NFS6:HP2 me taky bral. NFS:U bylo neco noveho ale uz tam byla klesajici tendence. Pak NFS:MW a tim to pro me skoncilo. NFS je mrtve. Asi si zase nainstaluju NFS5U.

Howgh domluvil jsem
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 16:51:30
avatar
Co sa tyka NFS, tak vzhladom na to, ze nevydali demo (ktovie preco ) tak nemozem hodnotit, v kazdom pripade skusal som Pro Street a pri tom som vydrzal tak dva zavody (a to som ten druhy v polke stopol, dost podobna situacia ako s Crysis, ta dlzka dema bola na tu hru tak akurat, byt to dlhsie tak to stopnem), ten ehm "jazdny model", to aj auta vo Flatout 1 mam pocit sa spravali realistickejsie a navyse to bola naozaj zabava s tym jazdit, hlavne ked som sa pokusal preist trat co najcistejsie
Pre mna osobne posledny dobry diel z tych novsich NFS bol Underground 2, ten som dohral aj niekolkokrat
Inak ostavam pri TDU a na simulaciu tu mam GTR Evolution a F1 Challenge

A k recenzii, vyzera byt fajn, no par veci ma tam naozaj zarazilo, TDI? hmm, ako neustale sa divim, preco to tolko ludi kupuje do normalnych aut ale aby to niekto chcel este aj v HRE plnej sportovych aut? to Vam ten traktorovy zvuk tak strasne chyba?
Dalsia vec o tej "technickej zaostalosti" Viper-u, v com konkretne spociva? ako ak narazate na to, ze nema TCS, ESP, a pod. cool skratky tak to ani nepotrebuje, vacsina ked chce spravit s autom naozaj rychle kolo a este sa pri tom aj zabavit tak to vsetko povipina...inak urcite viete aj to ze Dodge Viper ACR dosiahol na Nürburgring-u najlepsi cas
Inak fajn recenzia
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 14:54:18
avatar
Už ses svezl v Corvette Z06. Já jsem měl tu možnost. Ano opravdu rychlé auto, ale měl jsem pocit, jako když řídím nějaký 10t nákladák, který má kola od kočáru. No prostě zlaté EVO IX. A řekl bych, že s Dodge Viper to bude hodně podobné. No prostě americké Muscle cars. Můj sen je Nissan GT-R V-spec, hodně silné a taky hodně pohodlné a za přijatelnou cenu.
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - porsche 2008-11-30 18:24:39
avatar
Clanek dobrej, vtipnej Pro me porsche nejlepsi dil... Zatim neprekonany... Predpokladam, ze ted uz muzu spolehat jen na codemasters a jejich autaky...
Bublo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 18:26:03
avatar
Super recenzia, presne to isté si myslím aj ja. Ale ako tá pasáž s tými zváračskými okuliarmi - sa ešte teraz smejem
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 18:32:13
avatar
Jen pár poznámek DD...
Máš nefunkční link na tu předchozí recenzi (první strana). Jinak celá první strana je dost zbytečná ve chvíli, když svůj závěrečný pocit ze hry prezentuješ už v titulku...
Takhle totiž napínáš a napínáš, všichni ale už dávno vědí, co přijde...

Jinak ale výborně "naštvaná" recenze...skvělý čtení...je mi tě líto, žes to musel dohrát až do konce
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 20:03:25

DD pekne som sa popavil ked som cital zaver naozaj dobre .. ta hra si nezasluzi ani tych 25%
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EA pod kytky 2008-11-30 21:07:36
avatar
Nezbývá než souhlasit - DD to vystihnul, všechno je recyklovaný bez nápadu atd. - osobně sem měl u novejch NFS pocit jako když sem nainstaloval nějakou amatérskou modifikaci do Undergroundů. Hlavní problém celé serie je jen jeden a to EA - ždíme prachy a kvalita jde do p*dele - občas aby se neřeklo tak odbytou hru bez nápadu zabalí do pěkných videí a propagace, aby si zaručili přísun peněz. EA nesnášim od dob co koupili WESTWOOD STUDIOS. Prostě koupěj slavný gamesy a pak těžej ze jména a ten šéfik EA za ty sliby je taky zralej na pěst.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 21:36:06
avatar
jde poznat že tato recenze je napsaná s velkou chutí a nadšením.
Jinak to že EA pohřbila NFS, stím sem se už smířil dávno, ale to že EA pohřbila mou oblíbenou sérii Command &Conquer vydáním zpackaného a trapného RedAlert3, to jim nikdy neodpustim. Ode mně už neuvidí ani peny.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 21:39:19
avatar
Souhlas bohužel i pro mě je Command&Conquer mrtvou záležitostí - parodii jménem Tiberium Wars a snahu o napodobení Universe At War - Red Alert 3 vážne hrát nemusim , jinak jediný co mě láká na RA3 je soundrack od Franka Klepackiho - i když i z něho se stává recyklátor.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 22:15:29
avatar
Presne, tiberium wars sa este dalo podla mna, skirmish ma bavil ale RA3 to je proste obraz dnesneho EA ... Este nech pride Generals 2 a znicia meno celej serii CnC ...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-02 08:04:31
avatar
Ježiš ještě straš s Generalsama 2 a jdu si hodit mašli až to vyjde.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-02 08:23:39

No u Generalsu bych uvital akorat vylepsit sitovej kod a myslim, ze ta hra by obsatala i dneska. Problem je, ze podle zatimnich zkusenosti s pokracovanim C&C od EA budou Generalsy 2 pekne na prd.
RollerCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SUV nebo Formule? 2008-11-30 21:46:04

Jedu si takhle po dálnici svým lamborgini honí mě asi 12policejních aut jedu rychlostí 362km/h a najednou mě předjede policejní SUV zařadí se předemě a šlápne na brzdu.... v týhle době jsem umíral smíchy
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:21:06
avatar
jsou i horší prokletí;valím 405 ve veyronu(poctivě koupeném za prachy z hacknutého savu ), který jsem musel vytunit na max abych se dostal na real parametry( to už je místo prodeje jenom bazar?), a ono se za mnou na radaru něco drží, myslel jsem že to může být jedině tuněné policejní GT-R, otočím se a tam tryskové-netryskové SUV. To nastal největší roflmasakr v histotii závodních her. bylo by k pláči kdybych tu hru koupil,nebo hůř-kdybch ji zajel.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:15:10
avatar
No já si vzpomínám na rok 1998 kdy jsem s nfs začínal, tehdy ještě NFS 1 a pak 2, to byly pařby Pak už jen NFS-Porsche a pak na první Underground, nic jiného ze serie nemá cenu. Omylem jsem začal hrát i druhý underground, ale pak jsem dal ruce pryč a jak vidím dobře jsem udělal. Recenze mě tedy naprosto nepřekvapila.
Btw a není to tak dávno co jsme zase s kámošem zasedli k NFS 2 na split screen k jednomu kompu a zpařili se po 10letech až do bezvědomí .. TOMU se říká hratelnost
chces BAN ? [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 22:15:05
avatar
EA sucks .jebou tituly cim dal vic.Viz jak bylo receno CaC RA 3 .neda se na to koukat
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 23:03:22
avatar
Citace:
Nicméně drobné vylepšení zde je, pokud jedete opravdu rychle, tak nad 320km/h už vám žádnej policajt moc nestačí.


no ja som isiel na corvete 397 co je max a dobehlo ma SUV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 01:48:58
avatar
tak to se asi splašilo
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fyzika jako v manicminerovi 2008-12-03 15:11:05
avatar
Já bych se moc nedivil nedivil.... Schválně se skuste rozjet v NFS mots wanted na 320 a pak zmáčkněte bulettime a ruční brzdu ..... voalá auto se zastaví z 320-0 ani né na 2 metrech To ani piloti F16 nezažívají takové přetížení..
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 07:54:47
avatar
rikal sem si to.....undercovery jsou most wantedy s jinym jmenem autama ale za to s vetsim hambukem kolem toho!!!!
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 08:12:13

NFS RiP.Teto diel je uplna katastrofa.Vsak sa to na X4850 neda hrat Po prvom zavode som mal dost.Dufam ze uz nikdy ziadne dalsie NFS nebude.Ak to maju robit takto...Posledne NFS co som s chutou dohral bolo U2.Dalsie sli po par zavodoch prec.Tazka nuda.
Patrik2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 09:13:51
avatar
A ještě že Policisté mají inteligenci bublajícího bláta
taky dost dobrý.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 11:07:06
avatar
Dobra recenzia celkom som sa pobavil a tiez dufam ze EA krachne lebo to co spravili z nfs,fifa(pc), nhl(pc) a c&c je vazne sila....
P.S: tuning je nudny tak neviem podla mna to je jedine + oproti gridu kde sa okrem nalepok a farby nedalo zmenit nic este len tam to bolo trapne
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 12:29:10
avatar
Taky doporučuji pod stromeček z těch levnějších Test Drive Unlimited (ten mě teď hodně chytl) a nebo FlatOut Carnage a nebo dražší Race Driver GRID. A jestli chcete nějakou online závodní hru tak Project Torque(ke free stažení), ale ten už nemá takové arkádové jízdní vlastnosti, takže si budete muset trochu zvyknout. Odkaz
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 18:14:14
avatar
Přehrál jsem tuhle hru dvakrát, téměř se vším bych souhlasil až na : AI - Policii se nedá tak snadno už ujet, v MW jsem vždycky dal náznak doprava a prásk doleva...Tady už to nejde
- Civilní auta - vyhýbaj se mi a často mě vjížděj při uhýbaní do cesty ( čili nezdá se mě přímo generovaná trasa )
Grafika - je špatná, ale při vypnutí efektů světa a lesků vypadá grafika průměrně ( okolí špatný, auta dobrý )
- Nikdy jsem neviděl z ničeho nic se objevující texturu, takže zřejmě náhoda...
Verdikt - Jestli kupovat nekomu Grid, tak jedině na MP, SP je o ničem...s Flatoutama souhlasim, ale že by oni udělali nějakou změnu?

Nemám rád, když někdo uráží hry už rovnou v popisku, ale i je článek napsán mnohem lépe, než zní nadpis...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - des 2008-12-02 08:24:25
avatar
toto je hrôza , aby si to človek plynule nezahral ani na HD4870 a pri tej srackovej kvalite grafiky je uz na mna moc
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4870 2008-12-02 08:36:38
avatar
Ja mam doma 4870 1Gb a ta ide v poho ale E6750 ide na 100 percent hocikedy . a nay nfs bol aj tak Porse
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ten screenshot je hustý 2008-12-03 15:03:18
avatar
DD máš tam screen jak stojíš před dvěma modely aut , odpřísáhnul bzch že v NFS HP3 byli lepší modely ,jako trafic Málem sem se rozbrečel smíchy když si spal o lesku všeho . To by Nebyl NFS aby se nelesklo všecko A 100% se shodneme že NFS jsou už definitivně OUT . Už mě ani nenapadne to stáhnout z netu a testovat jako jsem bláhově udělal u předchozího dílu a poté co jsem viděl poušť(doslova pusto) a model fyziky jako ve hře zedník talčí bedny ,tak sem na NFS zanevřel..

Nej NFS je pro mě NFS 5 porsche ,a to díky perfektnímu fyz.modelu ,kde jdou udělat otočky o 360 a jiné finty(bez toho už závodní hry pomalu nehraju). Vyjímkou je GRID ,který mě mile překvapil a myslím že nasadil laťku na kterou NFS už nedosáhne. Tak zábavná hra už dlouho nebyla a to nemluvím o flatoutu 2
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - s nekterymi body recenze nesou 2008-12-03 22:00:02

proc nelogicke projizdeni mesta?
ze by se mi nedokreslila zed s emi nestalo
zvuk rozhodne ok neni, rev motoru zezadu u aut co maj motor v predu mi prijde divnej
i na 3urovni upgradu se chovaji auta odlisne
jizdni model odpovida arkade, tj co nejjednodussi rizeni pomoci klavesnice, neni to lfs
zminovat ceny ve virtualnim svete, proc? tak tedy za zavody se bude vyhravat vic ne?
souperi se nedrzi jako prilepeni, zkuste si odjet par zavodu se shelby bez tuningu

btw system na zaslani noveho hesla neni nejvhodnejsi, kdyz zapomenu i uzivatelske meno, a proc ho po me chce? kdyz rozhodujici je e-mail
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jak dlouho to bude ještě EA pr 2008-12-03 22:34:19
avatar
Jak dlouho to ještě EA bude procházet a jak dlouho na takových kravinách (jako série FIFA, NHL, NFS) budou vydělávat? Kteří vymatlanci tohle kupují? To je tou debilní reklamní kampaní co pokaždé v EA spustí?
Vím. Jsou to docela blbé otázky. Ale někdy to muselo jít ven
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD hralsito vubec? 2008-12-03 23:45:02

leskne se silnice a auta a silnice jeste ne cela, stromy se nelesknou a listi na nich taky ne, velkej rozdil v jizdnich vlastnostech je mezi obema lamborgini, natoz mezi Veyronem a Murcielagem, to je jako jed se skodovkou a s mercedesem, az na to ze veyron jede nejrychlejc se dost spatne ovlada, oproti Murcielagu ktery nejede tak rychle ale ovlada se vyrazne lip. Zkousel sem i porse a musim rict, docela to odpovida skutecnemu porse, to proste sedi dokud to de a pak se hrozne utrhne(4x4), nejlip jezdi samozrejme rovne.
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Citanek 2008-12-08 02:08:54

Dobrý článek jen jedna chybka, uvodní screen na uvodní stránce není Underground 2 ale je to 1 tu sem dohrál asi 10x tak vím, měl by sis to opravit
scinax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TO WITCHER 2008-12-14 20:16:35

takovyhle kretenky jako ses ty mam opravdu rád. ty sis nikdy ani žádnou hru nekoupil a možna tak hraješ wow na neoriginálním serveru a machruješ že si to může koupit jen vymatlanec. Tak tě můžu uklidnit že já sem ten vymatlanec, kupuju si to už od dilu NFSorsche a kupovat budu dal. Posun od NFS:Carbon a Pro street je zcela zjevný.
A pokud by si tady chtěl neco machrovat s vymatlancema tak mi to přijed říct do očí a uvidíme. Beztak ses 13ti letej smrad kterej jen prudí.

hra to není 100%, ale hodnocení 7/10 ze světových portálů je naprosto oprávněná.

a vůbec ta recenze je sice rozsáhlá, ale její hodnotitel je evidentně znalec když k obrázku ze hry NFSU1 napiše 2. Naprosto trapné a nepravdivé poznatky. Tuto recenzi hodnotím těmi 25%.
Green_Dragon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problem s NFSP 2009-01-24 17:05:03

Zdravim mam problem kdyz si vybiram jine auto tak se to sekne chvilku nic pak nabehne nzobrazi se auto pak to vypadne a konec , dale se mi to deje kdyz si to auto tunim kdyz se mi povedlo vybrat auto nevite cim to je ? Jo a abych nezapomel spadne mi ATI catalyst control center a grafika nejede jak by mela muzete mi nekdo poradit ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!