Recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway – 2 pohledy do pekla války Tisk E-mail
Napsal Budy a Jan "DD Stach
Sobota, 01 listopad 2008
Recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway – 2 pohledy do pekla války
Zpátky na bojišti ...
Brothers in Arms: Hell's Highway - hodnocení

• Recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway - 2 pohledy do pekla války

Dnes se podíváme na další pěknou recenzi počítačové hry. Pro příznivce válečných akčních her z druhé světové války tu máme jednu nedávno vyšlou novinku. V pořadí již třetí pokračování v sérii Brothers in Arms, které se snaží vyrovnat takovým velikánům jako Call of Duty nebo Medal of Honor. Povedlo se?

Call od Duty, Medal of Honor,Brothers Arms, toť silná trojice ovlivňující hry z druhé světové války. Call of Duty se nese v duchu hollywoodských filmů, kdy není o hrdinské chvíle či monstrózní bitvy nouze. A nutno říci, že Call of Duty snad kromě třetího dílu, který nevyšel na PC a čtvrtého dílu, který byl trochu až moc nerealistický, je tato série nekorunovaným králem her z 2svv. Medal of Honor se vždy nesl spíše v duchu špionážní až sabotérské hry, kdy jste  společně s pár kolegy drancovali všemožná nepřátelská depa a dělali škodu nepříteli, kde to nejvíce zabolelo. Ale i tak nebyla v Medal of Honor nouze o výborně zpracované bitvy jako z filmu. Například bitva o Pearl Harbor v MoH:Pacific a poslední díl Airborne byl opravdu hodně povedenou akční hrou a do této chvíle společně s prvním i druhým dílem Call of Duty, patřil k tomu nejlepšímu, co mezi hrami podobného ražení kdy vyšlo.

bia-12

Brother in Arms se na rozdíl od těchto dvou mohykánů s filmovou atmosférou vydalo cestou komorního seriálu velice připomínající skvělý seriál BBC - Bratrstvo neohrožených a to byla trefa do černého. Jestli si vzpomínáte na tento opravdu skvělý seriál po všech stránkách (pokud jste jej náhodou neviděli, tak jste o hodně přišli), tak při hraní Brothers in Arms Hells Highway budete jako doma. Brothers in Arms:Hells Higway je již třetím počinem vývojářského studia Gearbox Software o seznámení nás s pocity a zážitky vojáků ze 101.výsadkové divize Majora Generála Williama C. Leeho při postupu západní frontou za druhé světové války.

• Již podruhé v rozeklané dakotě nad okupovaným územím.

Tak moc se toho stalo a to jsme sotva začali...Tento komentář vyřkne seržant Matt Baker okamžik po  spuštění dnes recenzované hry a musím s ním plně souhlasit. Když si vzpomeneme na předchozí dva díly (Road to Hill 30 a Earned in Blood ) a na poměrně osobitý a silný příběh, tak dojdeme k závěru, že stříleček s takto poutavým příběhem moc není. Natož tak taktických stříleček z druhé světové války. Pro ty z vás co si nepamatují co se dělo v předchozích dílech a nebo neměli s nimi tu čest, tak zde udělám menší repete:

Hra nás seznamuje s jednou z mnoha jednotek ze 101 výsadkové divize při operaci Overlord. Během postupu oběma díly Brother in Arms se nejvíce sžijeme s Mattem Bakerem, který nikdy nechtěl velet, ale osud chtěl jinak. A tak chudinka Matt musí opatrovat životy 16ti můžu, na které čekají doma rodiče,manželky a děti, které nechtějí zažít den, kdy přijde dopis s razítkem U.S ARMY a s napsanou upřímnou soustrastí uvnitř obálky. Samozřejmě veškerou zodpovědnost nenese pouze Baker, ale je zde ještě par dalších šarží nad ním, se kterými se seznámíte. Baker ode dne-D přichází o spoustu přátel, které zná již od základní školy jako je například jeden z tankistů, který po jeho boku umře pár dní po vylodění. Nebo přítel Legget, který v jednotce zastupuje funkci „spojaře". Naštěstí má Matt oporu v Joe „Red" Hartshockovi, který je jeho dlouholetým přítelem, se kterým se společně přihlásil do služby. Jaký byl  vlastně důvod, že se Matt přihlásil do služby? Prostý, bratr zemřel při bojích v Africe a otce museli pochovat po tom, co navštívil milovníky špaget a rajčat  ve sluncem rozpálené Itálii...

bia-9

První díl jste ovládaly kroky již zmíněného seržanta Bakera do Carentanu. V druhém dílu jste se vtělili do kůže jeho nejlepšího přítele Zrzouna Hartshocka, který se brzy díky svým polním zásluhám stává rovněž seržantem a přebírá druhou jednotku pod své velení.

• Operace Market Garden

To byla největší výsadkovou operací v dějinách války. V září 1944 u měst Arnhem a Nijmegen v Beneluxu byly shozeny americké výsadkové divize s úkolem dobýt mosty a udržet je do příchodu britských posil. Tato operace byla extrémně riskantní, ale kdyby se zdařila, válka by se výrazně přiblížila konci. Zde začíná právě dnes recenzovaná hra. Letíte si to tak nad malebnými tulipanovými záhonky a nad typickými větrnými mlýny pro Benelux. Matt vzpomíná na zážitky ze své prvé operace v Normandii a na padlé přátele. Po přistání kluzáku nasedáte na Jeep a uháníte sebrat družstvo k dalším kluzákům. Po této výukové misi se všichni setkáváte na „seřadišti", kde naberete výzbroj a vyrážíte k prvnímu mostu. Co se bude dále dít, již více neprozradím, jelikož se jedná o poměrně důležité příběhové vsuvky, které by vás poté nepřekvapili.

bia-10

Tolik k samotnému úvodu do hry a teď se podívejme na hru samotnou ...

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024