Recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway – 2 pohledy do pekla války Tisk E-mail
Napsal Budy a Jan "DD Stach
Saturday, 01 November 2008
Recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway – 2 pohledy do pekla války
Zpátky na bojišti ...
Brothers in Arms: Hell's Highway - hodnocení

• Zpátky na bojišti ...

V prvních dvou dílech série šlo při bojích o to zaměřit nepřátelskou pozornost na jeden z týmů a s dalším jej obejít a vyřídit z boku/zezadu. Touto taktickou možností ovládat dva - tři teamy se BiA odlišovala od Call of Duty a Medal of Honor. Tento způsob boje se uplatňuje i ve třetím díle, ale již ne v tak markantním měřítku, jako v předchozích dílech, což je poměrně škoda. Sice své teamy ovládat můžete i nadále, ale tentokrát v 75%  případů veškeré nepřátele sundáte přímou střelbou při přestřelce, což v minulých dílech až tak snadno nešlo. Ale tohle je poměrně solidní příklon k větší reálnosti, tak že to musíme akceptovat, protože ne vždy byly vaši skuteční protivníci ve válce takoví pitomci, že si nechali otevřená vrátka přímo do svého středu.

bia-6

Další novinkou je to, že se můžete přitisknout k překážce a ve vhodný okamžik jen vykouknout a začít střílet, prostě něco podobného jako známe z rainbow six nebo gears of war. Škoda jen, že nemůžete střílet naslepo. Další novinkou, která tuto hru posouvá blíže k realitě je úplně zrušení ukazatele vašeho zdravotního stavu. Na vyšší obtížnost prostě dostanete jednu kulku a hra končí. Jenže nemusíte se bát. Tady se na operaci fleshpoint nehraje a než tu kulku dostanete tak se chvíli načekáte. Již zranění není věc náhody ale spíše vaší nepozornosti. Jste pár vteřin nekrytí? Tak vám obrazovka zrudne do červena jako při výbuchu emisí v S.T.A.L.K.E.R.O.V.I. a jestli se okamžitě neschováte tak již vaši tělesnou schránku navštíví proklatě horké olovo.

bia-4

Tato změna mi přijde jako poměrně dobře vymyšlená, ale škoda že není doladěna k dokonalosti. Předchozí díly na nejtěžší obtížnost byly opravdovou výzvou a Hells Highway i na tu autentickou obtížnost  je jako procházka růžovým sadem. Schováte se za překážku a střílíte a nepřátelé padají jeden za druhým. Prostě autoři to podělali s načasováním a i na vyšší obtížnost máte stále dostatek času, než vám nepřítel „uštědří kulku do hlavy", což je docela nereálné, když zrovna vás má zaměřeno pět Němců s puškami a samopaly. Škoda škodoucí, tohle je jedna z největších chyb, které mě na novém Brother in Arms mrzí.Naopak jako nejkladnější plus nového dílu bych bral přidané nové jednotky. V minulých dílech jste mohli velet maximálně tak podpůrnému týmu a útočnému týmu, plus občas se vám uštědřilo po nějakém tom tanku. V hells Hihgway se můžete nově těšit na tým vybavený bazukou nebo kulometem a to si pište, že takový tým vám dokáže poskytnout  neuvěřitelnou podporu, jelikož jak  se tyto kvéry se rozzpívají, tak němci se jen klidí ze scény.

bia-3

Mezi novými zbraněmi si moc nevyberete, téměř nic nového není (a co bychom také od 100krát prověřené druhé světové války chtěli že...), ale nově s sebou můžete nést Němcům ukořistěný kulomet MG42 nebo německou bazuku panzerschreck. Kulometná hnízda již nebudí požadovaný respekt jako v minulých dílech, jelikož za nimi většinou jsou snad slepí vojáci, jinak si nedovedu vysvětlit, proč před německým kulometem si můžete pobíhat dle libosti a jen tak nezemřete. Takhle to vypadá, že kulometná hnízda byla ve skutečnosti jedna z nejméně nebezpečných jednotek ...

bia-1

Opět si v několika misích zkusíte řídit tank, který se vám občasně šikne i jako podpora. Tyto okamžiky nejsou vůbec špatné a docela i zlepšují zážitek ze hry, ale když už ten tank máte, tak jste jak nesmrtelní a nepřátel, co se náhle proti vám objeví, je až nezdravě moc nebo málo a spíše než do staré dobré Brother in Arms by tohle sedlo spíše do Call of Duty. Ale co dá se to přežít a možná některým z vás to ani nepřijde.

• Unreal Engine 3 - standardní výbava každé hry?

Hra běží na již v dnešní době standardním vybavení valné většiny současných nových her - Unreal Enginu 3.0 od firmy Epic Games, který najdeme u drtivé většiny nově vycházejících herních titulů. Všechny tyto hry tak mají bohužel dosti podobné rysy, které se nedají přehlednout, včetně všech dobrých i nedobrých věcí.

Hra vypadá na dnešní poměry stále slušně a zahrajete si i na slabších sestavách (poznámka redakce: například i na těch z Tesca, ale zázraky nečekejte). Fyzika je výborná. Dřevěné laťky na plotech se bortí pod náporem svištících kulek. Kryty z pytlů písků po výbuchu granátu se rozletí i s vojáky, kteří si mysleli, že za nimi budou v bezpečí. Granáty dokážou utrhnout vojákům údy (na co již jsme si zvykli u minulých dílů), nebo vojáky roztrhnout na dva díly. Poměrně mě překvapilo, co se stalo, když jsem použil granát v budově. Německý voják, co byl schovaný za stěnou se roztrhl na dva kusy a jeho torzo přilétlo až ke mě na křeslo ,za kterým jsem se krčil. Vojákovo torzo se od křesla odrazilo a putovalo pěkně dalších 5 metrů po místnosti při čemž samozřejmě za sebou zanechávalo poměrně nepříjemně vyhlížející krvavé stopy. Takže Fyzikální engine je skvělý - i když má své mouchy v několika nerealistických prvcích. Jakpak je na tom  grafika?

bia-2

Na Crysis nebo Far Cry 2 nemá ani náhodou, ale že by se hra měla za něco stydět to určitě ne.Tráva vlající ve větru, HDR efekty, animace vojáků a jejich mimika je stále na opravdu dobré úrovni a na hře je to znát.I když zejména v oblasti modelů hra trochu pokulhává. I tak si dovolím tvrdit, že Brothers in Arms Hells Highway patří mezi hodně přitažlivé hry a zejména kvalita animací je opravdu skoro filmová.

A jestli si hru chcete vychutnat v maximálních detailech, tak by vám měla stačit následující sestava:

• Procesor na 3GHz
  • 4GB paměti
  • ATI Radeon HD 4870 nebo Geforce GTX 260.

Já jsem osobně hru hrál na sestavě: Intel  Q6600@3600MHz, 4GB operační paměti a ATI Radeon HD 4870X2 a hra jela bez sebemenšího zádrhu v průměru nad 80FPS! Majitelé nejsilnější grafické karty současnosti se tak opravdu nemusí bát, že by si nezahráli :).

• Co za sliby autoři dodrželi a nedodrželi??

Když si zavzpomínáme a vrátíme se o pár měsíců zpět před vydání Brothers in Arms Hells Highway, tak zjistíme, že autoři nám naslibovali pár věcí, kterých jsme se ve hře nedočkali. Jedním bylo například, že budeme mít v týmu vojáka, který bude nosit minomet a natrhne s ním němcům jejich zahrabané koudele. Škoda, že jsme se minometu nedočkali, ale dostali jsme alespoň Jaspera s bazukou nebo Browningem ráže 30". Což by nám mohlo stačit. Také nám bylo slíbeno, že děla budeme moci ničit děla i pomocí vhození granátu do hlavně, tak jak jsme to mohli například pozorovat v seriálu Bratrstvo Neohrožených. Jenže po takových záležitostech, jako by se slehla zem. Naštěstí autoři dodrželi slib, že hra bude nejkrvavější ze série a měli pravdu, hra je místy na střílečku z druhé světové války solidně krvavá, až se vám zvedne žaludek. Dále byl nám slíbený filmový zážitek, a je pravdou, že tomuhle slibu autoři dostáli na jedničku. Hra je propletena hromadou filmečků, které u vás vyvodí potřebnou atmosféru a hře to dodává jistý šmrnc originality, která se vidí jen v málo kterých hrách.

bia-8

Ale to co mě zklamalo je, že se vytratily některé lokace, které nám autoři představovali na různých předváděčkách. Například jestli se pamatujete na video z Eindhovenu, kde Baker a jeho tým sedí v hračkářství a povídají si, když náhle před malebný obchůdek spadne dělostřelecký granát, či jak Němci přepadnou americký konvoj, který vaše družstvo doprovází, tak  tyto scenérie ve hře totálně chybí a je to poměrně škoda. Neříkám, že nenarazíte na dobré přestřelky či lokace, ale tyto výše zmiňované místa vypadala na výsost překrásně. Naštěstí  hra končí tak, že je jasné, že se pokračování 100% dočkáme, takže je zde naděje, že se těchto atmosférických okamžiků dočkáme ve čtvrtém díle, jehož název ještě není prozrazen, ale je dost pravděpodobné, že Gearbox již na něm pilně pracuje.

Podívejme se tedy na celkové hodnocení a pohled i druhého hráče ...

Spuštěno: 513x