TEST: Gigabyte EP45-UD3R – solidní pevný základ pod Intel
Napsal Budy   
Čtvrtek, 22 leden 2009
alt

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP45-UD3R - solidní, pevný a cenově dostupný základ

  Desky od firmy Gigabyte s technologii Ultra Durable se u zákazníků  pyšní veliké oblibě a tak se Gigabyte rozhodl, že  je na čase vydat „refresh"  a vsadil na poslední chipset P45 Express od Intelu pro s775. První desky s chipsetem P45, které gigabyte vydal, se pyšnily názvy DS a DQ, nové desky přicházejí na trh již s líbivějším názvem a tím jest série UD3.

gigabyte-ep-45-ud3r-11

   Námi naposled recenzovanou deskou od Gigabytu s chipsetem P45 Express byla EP-45-DS4, což byla deska zapadající do cenové hranice nad čtyři tisíce korun, což za základní desku nebylo už v té době zrovna málo. Dnes Gigabyte vydává řadu UD3, která disponuje spoustou vylepšení, díky kterým i ta nejlevnější deska z řady UD3 by mohla apelovat na pozici OC kinga. Nám se pro dnešní test poštěstilo a Gigabyte nám exklusivně zapůjčil model EP45-UD3R, který je svou cenou začínající na třech tisících korunách českých předurčen pro vyloženě mainstreamový trh, i když série UD3 dle testů se může rovnat high-endu ve všech směrech. Ale to teprve uvidíte ...  

parametry

 V tabulce máte parametry dnes testované desky. A teď už se pojďme podívat na to, co deska přináší ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ultra Durable III

   Námi dnes testována deska Gigabyte EP45-UD3R  přináší jako všechny desky ze série UD3 luxus v podobě Ultra Durable 3, což dříve býval hlavně marketingový tahák Gigabytu, ale dnes se svou třetí variací se již jedná o skvělý doping pro kvalitu nových desek této firmy. A co vlastně Ultra Durable 3 nového přináší?

udr3

    Nejspíše hlavním vylepšením bude zvýšení mědi a to hned ve dvou vrstvách, na vnitřních obvodech v tištěném spoji, což příznivě ovlivní stabilitu desky, jak při přetaktování tak i bez něj. Samozřejmě jelikož měď je jednou z nejlépe vodivých kovů co se dnes v elektronice používají, tak si můžeme býti jistí, že zvýšení mědi v obvodech nám pomůže při odvodu ztrátové energie a tím dopomůže k mnohem lepším teplotám po celé základní desce. Gigabyte se chlubí, že standardní teplota na této desce se pohybuje okolo 50 stupňů celsia, což je velice příjemná teplota, kterou by desky od konkurence mohly závidět.

udr3-1

 Na obrázku si můžete prohlédnou, jak tuto novinku Gigabyte vyřešil. Jenže toto není vše co nového Ultra Durable 3 přináší. Dalším vylepšením jsou, jak již je u Gigabytu zvykem, nové použité součástky na desce.

udr3-5

   V našem případě firma Gigabyte přináší na své základní desky nové kondenzátory a indukční cívky, které jsou rozesety po celé desce. Nově použité indukční cívky, nacházející se hlavně v oblasti napájecí kaskády desky, disponuji feritovým jádrem a jsou speciálně navrženy pro vysokou životnost a udržení stabilního výkonu při extrémním vytížení.

udr3-4

   Další novinkou jsou nové kondenzátory. Jedná se o nové „kondíky", známé pod názvem Japonské pevné kondenzátory. Jejich přínos pro desky ze série UD3 je vyšší životnost a tím i delší výdrž celé základní desky. Samozřejmě na deskách ze série UD3R je ještě spousta dalších vylepšení, a ty si také popíšeme. Jak můžete shlédnout na obrázku, tak deska disponuje i novými mosfety, tyto nové mosfety mají nižší vnitřní odpor a díky tomu dokáží pěkně šetřit energii-čím nižší odpor, tím menší zahřívání a následně nižší ztráty energie. A na samotný závěr představení nové série UD3 již nám zbývá pouze chlazení. Gigabyte si asi uvědomil, že zásoby mědi po celém světě již velice nepříjemně klesají (stejně jako spousta dalších nerostů) a tak tímto drahocenným přírodním materiálem by byla škoda plýtvat. Předchozí verze desek s chipsety P45 Express měli celé chlazení desky vyrobené z mědi. Nová série UD3 již pro chlazení svých topících částí má zajištěné chlazení z blíže nespecifikované slitiny. Tato slitina je velice kvalitní, dokáže odvést teploty z míst, kde se akumuluje teplo a díky tomu deska dokáže být opravdu „chladnou" . Tak jak to Gigabyte na svých reklamních „upoutávkách" reprezentuje.

udr3-2

udr3-3

   Nové chlazení je osazeno po celé desce, na jižním můstku a mosfetech, severní můstek si již bude muset postačit se starým dobrým „pasivkem", který Gigabyte osazuje na své desky delší dobu, ale i tento prošel mírnou reinkarnací a díky tomu působí modernějším dojmem než ty malé pasivy, co se dávaly na desky z řad DS .Chlazení je odvedeno kompletně v modrém stylu, což příjemně ladí k typickému modrému plošnému spoji na základních deskách od této firmy. Pojďme si konečně prohlédnout tuto desku v plné kráse.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R: balení a příslušenství

   Jak již bývá u Gigabyte zvykem, deska je pěkně zabalená v precizně navrhnuté krabici. Krabice pro sérii UD3 je natřená  lesklou zelenou barvou z vystouplým písmem. Krabice nás standardně upozorňuje na všechny vymoženosti této desky. Deska podporuje DDR2 do frekvence 1366MHz, což je také „pokrok" oproti předchozím revizím s P45 Express.

gigabyte-ep-45-ud3r-1

   Zadní strana krabice nás upozorňuje na všechny novinky, které jsme si probrali v předchozí kapitole, takže zde již není co si probrat.

gigabyte-ep-45-ud3r-2

   Málem bychom vám zapomněli ukázat veškeré příslušenství, které dostanete k desce. Těšit se můžete na uživatelský manuál, čtyři SATA kabely, Floppy kabel, IDE kabel pro postarší mechaniky nebo pevné disky,Backplate, USB a Firewire briket a dvakrát SATA napájecí kabel.

gigabyte-ep-45-ud3r-3

  Krabice i balení je velice vyvedená za danou cenu a určitě se na vaší výstavce (zda-li nějakou máte) bude patřičně vyjímat. (pozn by DD. Místo sbírky motýlů můžete lovit své milenky či milence na pěkné krabice od HW). Teď se pojďme konečně podívat na samotnou desku, o kterou nám jde především.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R:  deska

Layout desky je poměrně bohatý. Pořád musíme mít na paměti, že se jedná o desku za cenu okolo 3300 korun včetně DPH. A co všechno na něm najdete?  Začněme pohledem na zadní část desky. Nalevo jsou umístěny PS2 konektory, koaxiální a optický SPDIF, Firewire , 8x USB  , LAN a již standardní šestice audio konektorů.

gigabyte-ep-45-ud3r-4

   PCB je  téměř na všech deskách co v poslední době produkuje Gigabyte velice podobné. Moc rozdílů oproti předchozím revizím zde nenajdeme. Deska je pro firmu Gigabyte typicky modře nalakována, pasivní chladiče na desce jsou taktéž v modré barvě. Gigabyte se začal orientovat spíše na jednobarevný styl a to je dobře. Jejich předchozí desky bývaly poměrně barevné a nepůsobilo to zrovna tak pěkným dojmem jako u dnes testované UD3R. Jediné součástky co jsou na desce v jiné barvě než je modrá jsou sloty pro paměti, USB a konektor pro ATA zařízení. Deska vypadá velice přitažlivě a s pečlivě vybraným hardwarem působí v bigtower skříni velice pěkně.

gigabyte-ep-45-ud3r-5

Pravý dolní roh základní desky nese na svém PCB šestici SATA konektorů žluté barvy. Vedle paměťových slotů je umístěn sedmý a osmý SATA konektor. Barevně rozlišený konektor na samotném spodním kraji desky je určen pro připojení počítačové skříně. Ačkoliv Gigabyte nejde cestou Asusu a nedává ke svým deskám žádný „můstek", na který byste mohli předem připojit skříň a poté až zapojit do desky, tak Gigabyte má své vlastní řešení a musíme uznat, že je provedeno také poměrně kvalitně a s připojením počítačové skříně určitě nebude žádný problém.

gigabyte-ep-45-ud3r-6

   Pohled na chlazení desky a volné místo okolo patice. Deska disponuje velice kvalitním chlazením, i když není z mědi, dokáže desku velice dobře uchladit, námi naměřené hodnoty v oblasti teplot na jižním a severním můstku byly následující: Jižní můstek během testování nepřesáhl teplotu nad 50 stupňů celsia a severní můstek nešel nad 56 stupňů, deska je to opravdu velice chladná a je vidět, že Gigabyte nelže s reklamními potisky na krabici. A teď si proberme patici pro procesor a místo okolo ní. Ačkoliv chlazení desky vypadá jako poměrně veliké, tak již víme, že jeho účinnost je dobrá, ale jak to vypadá s kompatibilitou chladičů pro procesory? Náš Thermalright Ultra 120 Extreme se bez potíží na desku vlezl a máme vyzkoušeno, že i přerostlé monstrum typu Thermalright IFX-14 se tam vleze také bez potíží.

gigabyte-ep-45-ud3r-7

Právě se díváte nejspíše na největší mínus této desky. Deska disponuje pouze jedním PCI-Express slotem standartu 2.0, takže o Crossfire X zapojení si můžou majitelé této desky nechat jen zdát. Na desce dále nalezneme tři PCI Express 1x a tři klasické PCI sloty. Deska je v této oblasti solidně vybavená a jedná se o takový menší nadstandard, jen škoda nepřítomnosti druhého PCI-Express slotu.

gigabyte-ep-45-ud3r-8

   Deska je poseta indačními LED diodami. Nejvíce těchto diod na jednom místě naleznete hned nad paměťovými sloty. Diody jsou zelené barvy a pěkně vám rozzáří skříň, když je počítač v chodu. Deska disponuje pouze 3 konektory pro větráky, což není mnoho, ale běžným uživatelům bohatě postačí.

gigabyte-ep-45-ud3r-9

Gigabyte P45-UD3R zezadu. Zde si již není prakticky co popsat. Nic kromě plošných spojů zde nenajdeme. Chlazení desky jde velice jednoduše sundat. Mosfety a severní můstek jsou k PCB připevněné plastovými kolíky, které se dají velice jednoduše vymáčknout. Jižní můstek je již napevno přišroubován šroubky, které se velice jednoduše dají odšroubovat, takže v případě, že byste chtěli na tuto desku osadit vodní chlazení,tak vám nic nebrání v cestě.

gigabyte-ep-45-ud3r-10

  Teď se pojďme podívat na to, jak tahle deska v praxi funguje ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R: BIOS desky

   Bios na této desce je standardní, všechny desky od Gigabyte mají velice podobný bios, takže žádného překvapení jsme se nedočkali a to je dobře, jelikož alespoň víme, co pod kterou volbou se nachází.

gigabyte-bios-1

Po vstupu do bios nás čeká hlavní nabídka biosu. Zde již máme vše potřebné k správnému nastavení pro bezpečný a výkonný chod počítače. Biosy jsou si poslední roky na všech deskách od všech výrobců velice podobné a biosy na deskách Gigabyte nevybočují z tohoto průměru, takže opět jsme se s příchodem nového Gigabyťáckého standartu Ultra Durable 3 nedočkali žádné zásadní změny.

gigabyte-bios-2

Pod volbou MB Intelligent Tweaker najdeme vše potřebné pro řádné přetaktování. Zde měníme násobič FSB pro procesor, FSB frekvenci, časování paměti a jejich frekvence.

gigabyte-bios-3

Když seskrolujeme dolů, tak v druhé části MB Intelligent Tweaker najdeme volby pro napětí. Můžeme zde zvolit vše, jak jsme si již zvykli u ostatních desek od tohoto výrobce a EP45-UD3R není výjimkou.

gigabyte-bios-4

Jako další zde máme standard CMOS Features, zde se dozvíte vše potřebné o vašich SATA perifériích a dalších až tak nepotřebných věcech.

gigabyte-bios-5

  V menu Advanceed Bios Features se nastavuje veškeré potřebné nastavení procesoru pro správné přetaktování a pro správný chod vašich pevných disků.

gigabyte-bios-6

   Položka PC Health Status, je naprosto stejná jako na všech ostatních deskách. Jde o monitorování teplot a napětí pouštěného do vašich komponent. Jak jste si jisto jistě všimli, tak bios je zcela standardní a ti kdo již někdy měli co do činění s deskou s chipsetem P35 a výše, tak se zde neztratí.

gigabyte-bios-7

Přejděme teď k testům.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R:Testovací sestava a použitá metodika

Pro účely testování byla zvolena následující sestava:

test

A takhle vypadá v praxi:

sestava

Metodika testování.

    S obměnou testovací sestavou jsme se rozhodli, že změníme i testovací metodiku a programy samotné používané při testování. Hry a programy, ve kterých jsme testovali, nebylo ideální, tak jsme nakonec vyřadili některé hry a programy a některé zase přidali. Hry co zůstaly, ty nyní testujeme v pečlivěji vybraných sekvencích a i v jiném grafickém nastavení. A v čem budeme testovat a v jakém nastavení?

soft

Pro zjištění počtu snímku za vteřinu používáme program FRAPS. Pro zjištění stabilního přetaktování pamětí a procesoru program ORTHOS. Výslednou frekvenci pamětí a procesoru detekujeme programem CPU-Z a teploty procesoru při maximálním vytížení zjišťujeme programem Core Temp. Hry jsou testovány během reálného hraní, nepoužíváme žádný benchmark ani nic podobného, takže výsledky by neměly být zkreslené a měly by odpovídat realitě.

Pojďme se podívat, jak si deska vede po stránce výkonnostní.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R: Výkonnostní testy

    K testům není, co dodávat. Všechny dnešní čipové sady mají prakticky identický výkon, a když nějaká deska vítězí o nějaký ten FPS, tak se jedná o opravdu výkonnou desku. Dnes již takové testy postrádá téměř smysl dělat a jejich účel je spíše jen takový symbolický, než aby nám ukázal nějaké výkonnostní rozdíly mezi deskami, (které jsou prakticky zanedbatelné). Tak nám spíše dokáže, že deska je plně funkční a neskrývá nějakou vadu.

pcmark05

vantagehry

    Jak můžete pozorovat tak Gigabyte EP45-UD3R je velice kvalitní kus základní desky a v žádném ohledu nezklamala. Deska v některých případech válcuje svou mladší kolegyni  EP45-DS4 a velice svižně se dotahuje na ty nejlepší chipsety, kterými jsou X38/X48 . Výkon této desky je velice dobrý a deska vás nemůže v žádném ohledu zklamat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R: Přetaktování

   Než se pustíme na závěrečné hodnocení této desky, tak si povíme něco o možnostech této desky v oblasti taktování procesorů. Taktování na této desce je vážně slastí, což lze za danou cenu jen ocenit. Nejenže deska je krásně stabilní za všech okolností, ale desce ani nevadí okamžitý maximální takt. Je jedno, jestli s deskou pomalu experimentujete nebo zvyšujete frekvenci po pár MHz, deska je schopná „zbaštit" doslova cokoliv a ve většině případů vždy nabootuje se stoprocentní stabilitou. Tohle nám doslova vyrazilo dech, neboť takto jednoduché a monstrózní přetaktování jsme zatím u žádné tak levné desky od Gigabytu nezpozorovali. Deska je schopná s dobře vybraným kusem procesoru se dostat až na opravdu extrémní hodnoty FSB.

q6600-oc-1

    K přetaktování nám opět posloužil osvědčený Intel Quad Core Q6600. Postup při přetaktování byl stejný jako vždy. Násobič procesoru jsme dali na nejnižší možnou hodnotu a vyhnali FSB do co možno nejvyšších hodnot a otestovali stabilitu. Základní deska nám ale nějak nechtěla „vzít" 6x násobič při FSB nad 450MHz, tak jsme nastavili násobič na 7x a co se nestalo, maximální takt na který jsme se dostali byl neuvěřitelných 480MHz pro FSB. Jsme přesvědčeni, že toto není konečná hodnota FSB, kterou je deska schopna stabilně provozovat. 480MHz pro FSB byl limit procesoru a ne desky. Procesor jsme vyzkoušeli již na mnoho deskách a procesor nikdy nebyl schopný jít nad hranici 475MHz pro FSB, takže tato deska je důkazem, že dokáže z procesoru vymáčknout opravdové maximum.

q6600-oc-2

   V druhém pokusu bylo naším cílem přetaktovat procesor na co možno nejvyšší stabilní frekvenci. A výsledek? Dostali jsme se na velice pěkné čísílko 3888MHz, což je takt, který postačí každému. U 45nm procesorů očekávejte mnohem vyšší frekvence. Všude po internetu kolují  důkazy, že tato deska nemá problém se dostat i nad 550MHz FSB jak pro čtyř-jádrový čip, tak i pro dvou-jádrový a myslím si, že i se starými dobrými 65nm procesoru nebude problém překročit magickou hranici 500MHz FSB, když půjde o dobře vybraný kus procesoru. Ten náš je obyčejná TRAY verze v revizi SLACR, tak že se nejedná o žádný dobře vybraný inženýrský vzorek(ES).

(poznámka od autora: Jelikož se v diskuzi u minulé recenze čtenáři ptali, proč provozujeme procesor při takto vysokém napětí, tak vám to objasníme. Samozřejmě, že napětí nad 1.6V není pro 65nm procesory ideální a při dlouhodobém používaní by mohlo vést i k jeho zničení, ale nám pouze program CPU-Z pod 64bitovými Visty nějak blbne a ukazuje špatné napětí. D o procesoru nepouštíme nikdy větší napětí než 1.6V. Jen tak pro informaci abyste věděli. )

 

 

 

 

 

 

 

  • Gigabyte EP-45-UD3R -  Závěr a hodnocení

    Gigabyte EP45-UD3R nás doslova uchvátila. Její přetaktovací schopnosti jsou excelentní a to při skvělé stabilitě, o které si můžou mnohé jiné desky v dané cenové kategorii nechat jen zdát. Výbava desky je vzhledem k ceně také dobrá a vše, co potřebujete zde najdete, což svědčí o tom, že Gigabyte není žádný strýček Skrblík, co by nás nepodaroval hojným příslušenstvím k precizně udělané desce.

udr3

   Firma Gigabyte opět navrhla skvělý layout pro svou novou sérii základních desek a je to znát. UD3R  je napohled velice krásnou deskou, která za žádných okolností nezklame jak výkonem, tak i vzhledem. Ale abychom nepěli jen chválu na tuto velice podařenou základní desku, tak musíme vyzdvihnout i jejich pár nedostatků, které jsou spíše k pousmání a valné většině zákazníků budou tyto drobnosti spíše ukradené, než aby jim vadili. Již opět se setkáváme s deskou, která má špatně umístěnou CMOS baterku, a v případě že byste ji museli vytáhnout, tak se nevyhnete nutnosti vyšroubovat grafickou kartu.

   Naštěstí Gigabyte jak je vidět přesně věděl, co dělá a za celý měsíc, co jsme tuto skvělou základní desku testovali nebylo nutné ani jednou CMOSKU vytáhnout. Vždy když něco špatně nastavíte a deska není schopná nabootovat, tak se okamžitě hodí do standartu, což není žádnou novinkou. Touto vlastností disponují již nějaký ten měsíc téměř všechny nové desky, ale zatím u žádné desky to nebylo doladěno tak do dokonalosti, jako u UD3R.

gigabyte-ep-45-ud3r-8

   Druhým mínusem je to, že deska stejně jako posledně recenzovaná MSI P45-8D Memory Lover nepodporuje Crossfire X zapojení, což ale vzhledem k dnešnímu výkonu grafických akcelerátorů od ATI nám může být poměrně jedno. Jestli se mezi vámi najde někdo, komu nestačí HD 4870, tak si koupí Radeon HD 4870 X2, kterou bez sebemenších potíží do této desky osadí (Případně může sáhnout po UD3P, která již CrossFire X zapojení grafických karet podporuje). A jak vidíme novinku Ultra Durable 3?

  Dle našeho názoru se jedná o poměrně solidní zlepšení v rámci inovací pro Gigabyte. Ano technologie Ultra Durable je hlavně marketingový osel na ždímání peněz ze zákazníků, ale ono opravdu něco málo přináší včetně novinek a v jeho třetí revizi se již jedná o velice prospěšnou věc. Desku můžeme vřele doporučit jak pro taktovací akce, kde dusík teče proudem,(jelikož tato deska se v oblasti přetaktování nemůže za nic stydět, její přetaktovací vlastnosti jsou doslova jedinečné), tak jí můžeme doporučit i do high-end pc, kde je zapotřebí mít výkonnou desku s perfektními provozními vlastnostmi.

gigabyte-ep-45-ud3r-11

  Vzhledem k ceně se v případě Gigabyte EP-45-UD3R jedná o skvělý základ pro procesory Intel a to jak pro ty nejlevnější, tak pro ty nejdražší. Core i7 na ni samozřejmě neosadíte. Za 3300 korun, co průměrně tahle deska stojí, dostanete opravdu skvělý produkt poměrem cena-výkon-kvalita.  

Gold-AwardOC-king

Udělujeme ocenění: OC king za taktovací vlastnosti

 a skvělý poměr cena/výkon.

Za zapůjčení desky děkujeme spoelčnosti Gigabyte

gb-logo

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 19:31:44

Pěkná recenze, do desky bych docela šel, layout pěkný= učelný. Zajímaly by mě teploty v okolí chipsetu atd...
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 20:39:13

Trocha musíš pohladať, kdesi na nete boli testy, ale vďaka väčšiemu obsahu medi v konštrukcii dosky a ak máš ventilátor ktorý fúka na dosku, tak by mali byť teploty celkom fajn. Dokonca pri použití takéhoto ventilátora bola doska na infrasnímkoch studenšia ako keď bol na chladenie CPU použitý vodník. (Ale to dá rozum, že). (osobne používam na chladenie CPU SCYTHE SHURIKEN, hlavne vdaka prúdeniu vzduchu na dosku)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 21:55:12
avatar
moc pekna recenze. co se tyce desky, tak ale porad mohla byt o neco lepsi..v tehle cenove kategorii bych uz bral za samozrejmost dve sitovky. obcas je to dost uzitecne. a jinak krome baterky se mi nelibi umisteni zlutych sata portu..kdyby byly na kraji a ohnute tak je to praktictejsi. ze nepodporuje crossfire x bych ale za minus nebral...misto crossfire je mozna lepsi sahnout po jedny X2 karte a kdyby se nasel nejakej blazen touzici po dvou X2 kartach, tak se urcite bude koukat uz do jine cenove kategorie

pretaktovani desky je take docela pekne..jinak me teda cpu-z funguje pod 64bit vistama v pohode..docela zajimavy problemek.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:13:24
avatar
na takové umístění SATA 2 portů jsem si již zvykl u levnějších desek a vzhledem k tomu že nepodporuje CF tak to ani ničemu nevadí. Kdyby CF podporovala tak v případě osazení dvou karet by se jednalo jisto jistě o problém ale jinak plně souhlasím- ty Saty by se daly vyřešit i lépe .
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 10:04:35
avatar
súhlas týmto novým doskám už mohli tie SATA porty natočiť to je taká jediná chybička krásy týchto UD3 dosák
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-22 22:15:36
avatar
Vše co je tady napsáno stoprocentně platí i o mojí EP45-DS3R, akorát že má DualBios, 2x Gbit lan a 2x PEG.. vřele doporučuji.. HW raid se také hodí a TPM se možná časem také bude hodit.

Jen jsem ji trochu polechtal, takže Q6600 na 3375 při FSB 375 a napětí 1,42V, deska vše ošéfovala úplně automaticky.
liborius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkná recenze, díky 2009-01-23 10:14:28
avatar
Perfektní deska pro LGA775, škoda jen, že tahle platforma už je pomalu před důchodem. Pro běžného smrtelníka zcela dostačující. BTW, už hezkých pár let stavím pecka (AMD i Intel) jenom na Gigabytech a zatím jsem s touhle značkou neměl žádný problém.
m_soldier [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 23:29:54

Naprosty souhlas, uz cca 3 roky skladam PC jenom z desek od Gigabytu, desitky mozna i pres 100 desek, a jeste sem zadnou nereklamoval.. mozna spis trochu stesti, ale vazne nemam duvod menit. Jinak osobne mam EP35-DS3R a s Q6600 sem se dostal na 4GHz a FSB 500 a 3dmark 06 to ustalo
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:29:04
avatar
Presne pro me je Gigabyte v deskach číslo jedna uz dlouha leta. Nikdy jsem nemel nejak velky problem.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 13:48:02
avatar
já spíše holduji Asus deskám u nich jsem zatím nenarazil na jediný problém u Gigabytek občas nějaká komplikace se vyskytla ale jinak jsou to rovněž skvělé desky a nová UD3 série je tomu důkazem...a s775 bude ještě minimálně rok na mainstreamovém výsluní. než výjdou i5 se ještě pěkně načekáte
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:36:05
avatar
jestli je vubec nejakej duvod cekat na i5..myslim ze vykon se zas o tolik neposune (snad jen diky HT v optimalizovanych aplikacich) a kdo vi kdy vubec vyjde..je docela mozne, ze se ho diky krizy dockame az v 32nm provedeni. soucasna situace mi na poli procesoru ale velmi vyhovuje. s 3.2GHz Q6600 si jeste asi pekne dlouho vystacim, za tech 4500 vybornej kauf

jinak take spise preferuji asus..hlavne diky jejich pro me bezchybnymu rozlozeni vsech soucastek na desce.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:02:59
avatar
přesně tak.. jinak q6600 jsem taky koupil za 4500,- (v době jak ještě stával 8k) a jsem taky spokojen přetočit jde až ke 4,0GHz a ten výkon je pak až nad hlavu dostačující (snad jen s výjimkou Quad CF kde je třeba nehalemu) prostě dnes nic rozumného člověka s něčím obdobným netlačí k upgradu
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-01 21:53:04
avatar
No....ja mel vzdy Abit(cest jeho pamatce)
Ale ted jsem uz nejakej ten Patek vernej
DFI
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc pěkná recenze! 2009-01-23 14:19:13
avatar
Přižhavit na ní pořádně CPU, nacpat tam 16GB RAM, nainstalovat 64bitový Photoshop a jedééém, ať se práší za kočárem!
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 16:09:00

tak ja tuto dosku mam ....som snou spokojny... mne uplne staci ..neni som ziadny taktovaci manik...ale tak zide sa to...lebo v najblizsej dobre by som chcel tu moju Q6600 nataktovat trosku.
EDIT: "Deska je poseta indačními LED diodami. Nejvíce těchto diod na jednom místě naleznete hned nad paměťovými sloty. Diody jsou zelené barvy a pěkně vám rozzáří skříň, když je počítač v chodu".... no mne tieto ledky nesvietia ..mne sa iba pri zapnuti PC rozsvietia ale ani tie su neni zelene ...a za chvilku zhasnu.
onlavu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 17:08:40

jojo presne. taky se mi pri starttu rozsviti a pak uz nesviti. jinak jsem cerstvy majitel teto desky, predtim sem mel velice podobnou p35c-ds3r
jinak mohu rict, ze karta creative xtrememusic ma konkretne u me problemy. jak s touto tak s predchozi deskou. osobne si myslim, ze je to vse v ovladacich creative, ktere jsou priserne. v win xp a vista 64 zvuk jde, ovsem v vista 32 bit zvuk nelze prehrat totez plati obdobne pro win 7
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 17:12:46

ja mam vistu 32 bit. a ide secko v pohode ...len tie ledky mi nesvietia
MM_tank [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LED 2009-02-05 22:29:00

Ledky svítí krátce po startu a potom pokud je spušten šetřící software DESOdkaz. Ten ale nepracuje pokud je deska přetaktovaná.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 23:13:21
avatar
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-01 20:00:09
avatar
Proc tam porad rvou ty

PATA a FDD Radice?Kolik LET nas stim jeste budou zatezovat?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-01 20:17:31
avatar
tak ja PATA pouzivam stale na DVD romku aj ked su konecne normalne aj na sata
pprenda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-04 17:37:50

P35DS3 a naprostá spokojenost. E2200(2,0) jedu na 2,8 a s lepším fukarem by šel samo dál . GB= kvalita a spolehlivost, mohu potvrdit. Dříve jsem měl na durona taky GB a vše jelo, jak mělo.
onlavu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - napětí 2009-02-14 14:32:01

kdysi jsem mel p35c-ds3r a tam bylo napsano fsb napeti, ale ted mam tuto desku a jsou tam ruzne polozky napeti a neumim urcit, ktere se tyka napeti fsb. nevite nekdo prosim? vice viz obrazek
Odkaz
audiophile [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heeelpp.... 2009-02-27 15:24:54

ako zapojiť RAID... ??? SATA ? lebo GSATA Ako nastaviť BIOS...???? mám EP-45UD3R.. Q 6600 Ram Corsair 2 x 2 GB DDR2 1066Mhz HDD 2 x 500 Gb Samsung SpinP. F1P 16MB SATAII/300 3RZ Zdroj Forton Epsilon 500 W Vista 64 bit Grafiku Gigabyte 4850 512 Ram chladič ASUS Silent Square EVO Ne som spokojny...!!! Stary PC mal 478 socket P4 2,6 Ghz 1 Gb RAM 2 x 512 atd... rozdel.. Max 10 %.. za 1200 €..??? teraz mám HDD SATA0 SATA1 zapojený..
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přetaktování 2009-03-16 14:46:32

Nemohli byste mi někdo poradit, jak nastavit BIOS při přetaktování? Mám tuhle desku a Q9400, zvládnul jsem to na FSB 363, čili CPU 2.9GHz. Chtěl bych se dostat na 3GHz.
Nerad bych moc zvyšoval napětí, maximálně tak na MCH,
ale ne na CPU (už toho má plný kecky,přeci jen Freezer toho moc nezvládne )
Ovlivní změna napětí u MCH možnost přetaktování? Nebo musím přidat i na CPU? a co CPU PLL?

Dík
GiGi
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!