ATI vs NVIDIA – souboj ovladačů ve Vista vs 7 – hráči přejděte na Windows 7?
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 19 březen 2009
altSpolečnost ATI vydala nové ovladače Catalyst 9.3 s podporou Windows 7, jak si vůbec obě společnosti vedou pod novým systémem …

 

 

 

 

  • ATI vs NVIDIA – souboj ovladačů ve Vista vs 7

    – hráči přejděte na Windows 7?

Společnosti ATI a NVIDIA již mají ovladače podporující Windows 7. Jak si vedou stejné grafiky se stejnými ovladači pod operačními systémy Windows Vista a Windows 7?
ATI Catalyst 9.3
Novinkou jsou 9.3 Catalyst, ovladače pro grafiky ATI. Ty přinášejí několik významných novinek. Mezi hlavními je plná podpora Windows 7 a velká výkonová zlepšení pod tímto systémem. Další technické novinky také potěší, mezi jinými i další nárůst výkon v GPGPU aplikací díky optimalizacím STREAM prostředí:
Performance improvements
  • Lost Planet: Colonies – performance gains of up to 20% were seen on the ATI Radeon™ HD 4800 Series, and performance gains of up to 50% were seen on the ATI Radeon™ HD 4600 Series, ATI Radeon™ HD 4500 Series, and ATI Radeon™ HD 4300 Series of products
  • Unigine Tropics Demo DirectX 9 and DirectX 10 – performance gains of up to 20% were seen on ATI CrossFireX configurations using the ATI Radeon™ HD 4800 Series of products
New Features
  • ATI Catalyst™ 9.3 – the industries first Unified graphics driver for Windows 7 and Windows Vista
  • AMD has delivered a single unified graphics driver for both Windows 7 and Windows Vista – demonstrating AMD’s Windows 7 graphics driver leadership and focus on delivering a stable and robust Windows 7 experience on AMD hardware
  • Delivers full WDDM 1.1 support under Windows 7 on the ATI Radeon HD 4000 Series, ATI Radeon HD 3000 Series, and ATI Radeon HD 2000 Series of products
  • All future ATI Catalyst postings will deliver one single unified driver for Windows 7 and Windows Vista (Please note that the AVIVO Video Converter is not currently supported under Windows 7)
ATI Catalyst™ 9.3 Folding@Home performance enhancements
  • Using ATI Stream™ technology, owners of the ATI Radeon™ HD 4000 Series, ATI Radeon™ HD 3000 Series, and ATI Radeon™ HD 2000 Series of graphics accelerators will see a performance boost in their Folding@Home scores when running the latest Folding@Home client and upcoming cores in conjunction with ATI Catalyst™ 9.3
ATI Catalyst™ 9.3 – Windows Vista HDMI audio driver support integrated into all ATI Catalyst 9.3 packages
  • As of ATI Catalyst 9.3 and future ATI Catalyst releases, the AMD Windows Vista HDMI audio driver is automatically included
  • The HDMI audio driver will only be installed if the AMD graphics accelerator has an HDMI display connector and there is no 3rd party HDMI audio driver installed.
New AMD Display Library (ADL) SDK
  • AMD Display Library (ADL) SDK is designed to access display driver functionality for all ATI Radeon graphics accelerators and FirePro graphics accelerators
  • The SDK supports Windows XP, Windows Vista and Linux - 32 and 64 bit variants
  • The SDK can be used from both unmanaged (C/C++) and managed (C#) applications - samples are provided within the SDK
  • The ADL SDK is available to the public via the Developer relations site

Jak vidíte, novinek a vylepšení není málo, tentokrát jde o hodně technických zlepšení, než výkonnostních, ovšem ATI to podle posledních testů výkonově moc nepotřebuje. Naopak potěší opravy dalších několika chyb. Z mé zkušenosti jsem zpozoroval lehký měřitelný nárůst výkonu u Crysis, Lost Planet nemám, tak nemohu posoudit avizovaných 20-50% výkonu navíc.

Na své si ale v dohledných několika dnech přijdou i majitelé Linuxu. ATI uvede Catalyst 9.3 zanedlouho i pro tento operační systém a avizuje tyto novinky:
Support for new Linux operating systems
This release of ATI Catalyst™ Linux introduces support for the following new operating systems:
  • RedFlag DT 6.0 sp2 production support
  • RedFlag DT 7.0 support (early look)
  • SLED and SLES 11 support (early look)
New AMD Display Library (ADL) SDK
  • AMD Display Library (ADL) SDK is designed to access display driver functionality for all ATI Radeon graphics accelerators and FirePro graphics accelerators
  • The SDK supports Windows XP, Windows Vista and Linux - 32 and 64 bit variants
  • The SDK can be used from both unmanaged (C/C++) and managed (C#) applications - samples are provided within the SDK
  • The ADL SDK is available to the public via the Developer relations site
ATI Catalyst Control Center Linux Edition – Display Device property page enhancement
This release of ATI Catalyst™ Linux enables users to configure new display settings within the ATI Catalyst Control Center Linux Edition
  • HDTV mode support (720p, 1080i, 1080p, and custom) for digital displays
  • Color temperature controls for digital displays
  • Hue, Saturation, Brightness, and Contrast color controls for digital displays
  • Digital display controls (Overscan support, HDMI settings, DVI settings)
Jak vidíte, nové ovladače toho nepřináší málo. Nás ale logicky zajímá, jak si vedou ovladače NVIDIA a ATI proti sobě. NVIDIA totiž vydala Windows 7 ovladače před krátkou dobou také. Server Hexus vzal grafické karty ATI HD 4870 X2 a NVIDIA GTX 295 a porovnal je pod oběma systémy …

 

  • ATI vs NVIDIA – Windows 7 vs Vista

Začal u Call of Duty 4:

Tam se u ATI ukázaly výsledky pod Windows 7 o chlup lepší než pod Windows Vista. U NVIDIA tomu bylo naopak. Mezi GTX 295 a HD 4870 X2 je také poměrně malý rozdíl, což cenovému rozdílu obou karet rozhodně neodpovídá.

V Company of Heroes se ukázalo překvapivé. Karty si vedou o dost lépe pod Windows 7 než pod Windows Vista! U NVIDIA GTX 295 je to opravdu markantní rozdíl. Ta ve Windows 7 překonává HD 4870 X2 ceně odpovídajícím způsobem, což se pod Vista říci nedá.

V ET si opět ATI vede o chlup lépe pod W7 než Vista. U NV je to nastejno. GTX 295 také o něco HD 4870 X2 překonává, i když +60FPS mají obě i v 2560x1600, takže je to zase jedno.

Ve FarCry2 si ATI zase ve W7 vede lépe než ve Vista. NVIDIA ale ve W7 o dost hůře a mezi HD 4870 X2 a GTX 295 rozhodně není výkonem ceně odpovídající rozdíl.,

V GRIDu si ATI nevede pod W7 o moc lépe než pod Vista. U NVIDIA je to trochu divočejší. Navíc GTX 295 nedokáže HD 4870 X2 překonat.

Závěry tak budou opravdu hodně zajímavé …

 
  • Závěr - Vista vs Windows 7

Hexus porovnal GTX 295 a HD 4870 X2 přičemž na tamním trhu stojí HD 4870 X2 344 liber a GTX 295 dokonce 449 liber a zjistil, že GTX 295 rozhodně svou o dost vyšší cenu obhájit nedokáže, protože HD 4870 X2 je stále podobně výkonný a hlavně pořád i v nejvyšším nastavení se obě karty pohybují nad 60FPS, takže je jedno, zda někde 60 nebo 100FPS, vizuálně není žádný rozdíl.

Co je ale zajímavé, že ATI vykazuje značnou konzistentnost, či dokonce pod Windows 7 funguje ještě o něco lépe než pod Windows Vista! U NVIDIA to zdaleka není tak dokonalé a ovladače společnosti NVIDIA chtějí ještě dost doladit, ale zejména v Company of Heroes je vidět značný potenciál pod Windows 7.

Nadarmo jsem už dříve neříkal, že z Windows 7 jsme docela nadšení. Jak vidíte, tak už dnes dokáží W7 přinést něco více než Vista. Osobně čekám na blížící se RC1 verzi a dávám Windows Vista 64bit sbohem. W7 už dnes dokáží všechno, co Vista a mnohé ještě lépe. Hry jsou toho důkazem. Zajímavé, zajímavé …
Celý test najdete na Hexus.net
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 06:47:45
avatar
To je hezký, že tu máme popsanou verzi ovladačů pro ATI. A v jaképak verzi se testovalo na NVidiích? Co když to byly ovladače odpovídající verzi 17x.xx, který byly vydaný v době uvedení Win 7 Beta? Tam bych se zhoršenýmu výkonu nedivil.
No, ono je to vlastně jedno, do uvedení Win 7 zbývá ještě dlouhá doba => je dost času na doladění ovladačů. A vůbec, jedním z přínosů sedmiček bude DX 11 a to se situace velmi změní.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 07:45:43

Já na 7čkách jedu už od vydání první bety, Vistám jsem dal sbohem už dávno a je to krásný pocit, vřele doporučuju.
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:02:26
avatar
Jo jo, sem na tom stejně. Používám Visty už už 3 měsíce a je to supr systém už v beta verzi. Teď mám build 7000 a už se těším na RC1.
Neznámý  2009-03-19 09:34:02

Ou, Windows Vista Sestavení 7000, a to snad, ne, a nebo jo, co? No, jdu a to jdu, radši, koukat, na skupinu, A-Teens, na INTERNETových stránkách, http://www.youtube.cz/ , radši, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:32:20
avatar
Sice nemam nic proti Windowsům obecně, ale za srovnání s A-Teens si rozhodně zasloužíš palce nahoru
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Špatný test... 2009-03-19 08:08:43
avatar
Hmmm,
proč s těmi ovladači testovali různé karty?
Měli nechat jednu kartu a jenom měnit ovladače...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:48:17

Mně se zdá, že to jsou stejné karty. Podívej se na označení ještě jednou - liší se jen názvem OS, viď?
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:23:50
avatar
fakt dobre... o win7 realne rozmyslam..len skoda ze v teste niesu aj zastupcovia ostatnych kategorii (vyssieho mainstreamu, mainstreamu, nizsieho mainstreamu, lowendu)
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 10:05:37
avatar
Jestli chceš udělat test a chceš být s takovým testem první, musíš se zaměřit na jednu úzkou skupinu. Jinak to bude už megatest a jeho zhotovení ti sežere tolik času, že ti to ani hlava nepobere.
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W7 2009-03-19 08:31:08
avatar
Tak ja mam betu W7 už tak přes 2 měsíce, předtím jsem měl Visty. Mám HD4870 512MB a hrál jsem snad vsechno od Crysis, Far cry 2, přes Overlord a Gridy a treba i Flashpoint a všechno jede bez sebemenšího problému. Výkonového rozdílu jsem si zas tak moc nevšímal, ale už ted jsou W7 dost dobre odladěné....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:54:43

zaujimave je, ze nvidia v jednej hre vyrazne poskoci dopredu a v inej vyrazne spadne.. nejake vysvetlenie?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:03:52

Odladenost ovladacu, engine ve hre. Kazda firma ma jinou architekturu. Neco vyhovuje ATi, neco Nvidii. Vseobecne je na tom spise lepe Nvidia, diky dobre spolupraci s vyvojari her. Ati bohuzel na svuj program podpory vyvojaru rezignovala jiz v minulosti. Predpokladam, ze kdyby mela obdobny program jako TWIMTBP Nvidie, nemusely bychom v kazdych novych Catalystech cist o kolik procent se zvysuje vykon v te ktere hre. Jinak Ati ted tezi z velmi dobreho vykonu RV770, ktere i pres to, ze na ne neni tolik her primo optimalizovano dokaze tu ztratu kompenzovat.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 08:58:01

Delat zavery, ze je ATi lepsi pod Win7 nez Nvidia je hodne predcasne. Vcera vysly Catalysty 9.3, kde se na Win7 RC1 Ati primo soustredila. Je snad jasne, ze se to nekde odrazilo. Predpokladam, ze po vyjiti obdobnych ovladacu od Nvidie se situace opet srovna. Jinak Company of Heroes:OF je klasicka hra Nvidia friendly, RD: Grid naopak klasicka Ati friendly. Tezko z toho neco usuzovat ci dokonce davat nejaka doporuceni. Vseobecne bych ocekaval lepsi vykon vsech karet novejsi generace ve Win7 oproti Vistam. Ovsem v tomhle je to spis nez otazka ovladacu spise nez hadwaru.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2009-03-19 08:58:44
avatar
Mozna v UK ma ATI nejakou promoakci, ale v ceskejch eshopech je nejlevnejsi X2 vs nejlevnejsi 295 rozdil cca 700 ve prospech X2 a v teto cenove kategorii to imho uz nehraje zadnou roli
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 20:46:15
avatar
tak ty ceny jsou dost divně vybrane. 4870X2 se vetsinou pohybuje kolem 360 liber a jen v jedom ci dvou obchodech je ted mají v akcní sleve za 340 liber. Jinak na druhou stranu gtx295 se prodava jiz od 430 liber. Tych 449 je uz trochu prehnane-jde o jednu z nejvyšších cen.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zbytecne prechazet na win 7 2009-03-19 08:59:57

tak nevim, sice je pravda, ze ve windows 7 jsou vysledky lepsi, ale v podstate je mi jedno, jestli moje karta pobezi ve vistach 87 fps a ve windows 7 90 fps, rozdil pro mne nic neznamena. Dokud neuvidim, ze u nektere gamesy bude rozdil mezi 22 a 30 fps, tak pak to mozna zacne mit smysl, jinak to zatim pro me smysl nema, min. 2 dny stravit ladenim systemu kvuli par fps, ktere stejne nepoznam
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:25:29
avatar
Skoda, ze s tema Catalystama 9.3 pod Linux nejsou k dispozici zaroven i DirectX pod Linux
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 20:57:23
avatar
snad ani nebude třeba Odkaz
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 09:55:01

Součástí W7 bude DX 11 ..bohužel jsem zatím neslyšel o jediné DX 11 hře. Navíc nejsou ani finální specifikace DX 11. Proto silně pochybuji, že letos vyjdou DX 11 GK.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 10:00:37

Tady se pripojuju, dle meho dojde k odsunu o kvartal ci dva, videl bych 1-2Q/2010.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 21:17:31
avatar
Jo určitě vyjde novej 3D mark s DX11
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 22:58:44

Tak u toho se da rict, ze vyjde s DX11 mezi prvnima. Od toho ta aplikace je.
Neznámý  2009-03-19 10:07:21

Tak to je zase zhodnoceni v mistnim stylu. Tak GTX295 neobhaji svou cenu, protoze je to nad 60FPS! To je stejne, jako ze Ferrari neobhaji svou cenu protoze se u nas muze jezdit maximalne 130 km/hod. Zaver uplne mimo.

A kdyz pouziji jinou hru a jine nastaveni kde to bude pod 60FPS tak uz ji jako obhaji?
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:47:48
avatar
hlavne by se ve vsech benchmarkach melo udavat min fps, coz je zrovna u First Person Shoteru podstatny info
Neznámý  2009-03-19 15:01:44

Jj, mas pravdu.

A jeste bych uvedl, ze rozdil 100 FPS oproti 60 FPS je pro nekoho nepodstatny, ale rozdil 8 FPS oproti 6 FPS pri 8AA je velika vyhoda. Jako kdyby nekdo hral pri takovym frame rate.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:15:01
avatar
Na W7 se dost těším, protože vista už mě opravdu dost štve. Chtěl bych se tedy zeptat těch co používají betu W7, jak jsou spolehlivé a jestli na nich fungují všechny programy co na vistě, přemýšlím že bych na w7 přešel už teď.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 11:46:30
avatar
Zatim jsem s nicim, co sam pouzivam, nemel problem
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W7 2009-03-19 20:39:46
avatar
osobne zatim mam zkusenost, ze co jelo pod XP jede i pod Vistama i pod W7.Problemem je skutecne extreme stary HW, kde vyrobci na drivery pro Visty kaslali, s tim se rozluc.U me napr. DVB-T MSI tuner,jinak si vse nasli a nainstalovali OK.

karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zaujatě 2009-03-20 19:56:29

zaujatě můžu prohlásit, že ve Vistě mi nejde 2 (nebo 3) roky stará tiskárna Canon lbp2900 (u canonu totiž jen k ovladačům pro 32b xp připsali podporu vist ale na 64b visty kašlou). jeden takový líný výrobce hw ti přechod na novější OS dost znechutí
B!OH@zArd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm :) 2009-03-19 12:22:45
avatar
treba ja nemam duvod z Vist x64 prochazet na W7 nevim co s tim systemem delate nebo co za programy pouzivate ale jeste se mi nestalo aby mi neco neslo na vistach ... akorat Quake 3 Arena (point relase 1.16n a 1.32 jede v pohode) ja jsem s vistou spokojeny nemam s ni zadne problemy a tuziz me nake 2FPS ve hre nenuti a nedonuti prejit na W7 (pokud jej nebudou davat zadara) podpora DX11 bude taky pod vistama
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 13:15:31

já na W7 rád přejdu ..ale chtěl bych zajímavé podmínky od MS. Např. by nějak plošně mohli zvýhodnit s upgrade majitele Vist. Zatím jsem četl, že takovou akci plánují ale jen pro ty, kdo si Visty koupí od června 2009 do vydání W7 ..což mě silně prudí. Ale uvidíme třeba změní přístup...Jinak pokud bude DX 11 součástí Vist je otázka, zda-li bude mít smysl přecházez na nový OS, pokud si výkonnostně jako hráč nepomohu. Domácí PC mám v podstatě jen na hry ....na pracovním stroji mám XPčka.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 21:01:53
avatar
asi tak nejak pokud bych musel platit plnou cenu za přechod z soucasnych vist 64bit na win7 tak mne to opravdu nestoji za to. O tolik jine ci lepsi zase win7 nebudou.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 60fps vs 100fps = žádný rozdíl 2009-03-19 14:27:34

nechci zbytečně vypadat jako nějaký nevzdělaný flamer ale může mi někdo vysvětlit v čem nespočívá rozdíl pokud naměřím průměr 60fps a 100fps a proč bych neměl chtít raději (třeba za vyšší cenu) 100fps a měl bych se spokojit se 60fps?

btw: jinak mi přijde trochu naivní očekávat od win 7 nějaký významnější nárůst fps. rychlost by měla být cítit hlavně při práci, spouštění/načítání dat atd.
dobré ale je upozornění na nižší fps -> neodladěné ovladače
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 14:34:15
avatar
když mi vizuálně ukážeš, jaký rozdíl je v reálu 60FPS a 100FPS, pak odůvodníš proč dnes platit za grafiku více ...

PS: já tedy vidím zejména u ATI, že FPS jsou vyšší u W7 než Vista ... že by nedoladěné ovladače u dva roky starých Vista? ;)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:44:39
avatar
vetsinou stebou DD souhlasim ale ted ne treba v CS:S je rozdil mezi 60 a 100 FPS docela markantni( vlastne ve vsech hrach na Source Enginu) csko hraju uz peknych par let a proste to poznam ze jich je min, ale u jinych her jsem tuten rozdil nepoznal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:50:42
avatar
no cs:s je na dnesni dobu hodne narocny co? a pg stejne hrajou vetsinou na min detaily a min rozliseni..takze asi tak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:53:47
avatar
skvělý příklad .... 100FPS dá v CS i lepší integrovaná grafika , jenže stejně to hrajete na min detaily, takžke to je jedno ...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:58:30
avatar
jak sem psal dole, ja napr. i kamosi hrajem CS:S na high zadny ultra low a jeste predelany configy jako 90% vsech hracu, kdyz uz neco hraju tak si to chci vychutnat proto si kupuju jen naky hry co za to stoji
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 23:37:01
avatar
Vysvetli mi pls ten rozdiel...
Ja napriklad mam dojem, ze od 25fps vyssie ludske oko nie je schopne postrehnut rozdiel v zmene obrazkov.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 23:41:25
avatar
to uz se vysvetlovalo vsude mozne mockrat je to plynulejsi, lip se miri, vice fps potrebujes v csku treba i na nektery jumpy apod.

od 25fps vyse neni oko schopne postrehnout rozdil. hmm dobre..zkousel si tedy mit crt na obnovovaci frekvenci 25hz?podle tehle logiky je asi jedno jestli mas 25hz nebo 100hz ze jo?
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 10:59:28
avatar
tuto je vedecka blbost praxe je ale jina, fakt zkus si hrat csko se 60FPS a pak se 100 uvidis ten rozdil teda az po chvili co to budes hrat na 100 a pak to sniz na 60
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 11:39:38

U FPS (mysleno hra) je dulezite mit prave co nejvyssi pocet FPS. Nejde o to, co je lidske oko schopno postrehnout. Jde o rychlost reakce, pokud je GK schopna dodavat 100 FPS mas oproti cloveku co hraje proti tobe na 25FPS neskutecnou vyhodu. Staci si projit nastaveni v jakch hraji PG hraci. Minimum, osekano o vse co by mohlo zatezovat a zpusobit jakykoliv lag. Pri online hrani je mnoho moznosti, kde se hra muze zbrzdit. Dalsi veci je to, ze pokud budes mit maximalni FPS 100 mas vetsi nadeji, ze ti minimalni FPS neklesnou nikdy pod tech 25 FPS = plynule hrani i na singl. Maximalni pocet FPS je pro pocit z hrani absolutne nepodstatny. Je vhodny maximalne pro benchmarky.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 18:05:37
avatar
2raigor: Asi v tom mas zmatok. Ako mozes porovnavat frekvenciu monitora(Hz) a FPS v hrach?!?!

2zeroground: S druhou polovicou suhlasim ale skus mi logicky alebo nejako zmysluplne vysvetlit, aku vyhodu(teda okrem tej sance, ze mi fps nikdy neklesne pod 25) ma vyssie fps, ked ludske oko nie je schopne tento rozdiel postihnut a teda mozog nie je shopny zareagovat?!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:09:18

Precti si to znova, jde o rychlost reakce. Hral jsi nekdy FPS na vyssi urovni? Ja treba hral Raven Shield:Rainbow Six. Tam bylo vsechno v malym prostoru. Jakmile se ti to zaseklo na momentik zrovna v boji, mel jsi smulu. Snazis se eliminovat jakekoliv situace, kdy by doslo k zatizeni systemu. Mezi to patri i co nejvyssi maximalni FPS. Ty to stale beres z hlediska, jako kdyby jsi sledoval film. Takhle to ale u hry neni.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:38:13
avatar
tak hz mas taky obnoveni za vterinu obecne je to tak, ze lidske oko nema postrehnout vice nez 25 zmen za vterinu. nemluvi se v tom o fps ve hrach..takze to klidne muzu vztahnout i na monitory.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 16:02:20

rozdíl u ATI neni větší než desetiny nebo jednotky fps takže bych to klidně svedl na chybu měření zatímco u Nv fps poměrně dost lítá. někde dolu a někde nahoru. to už o něčem vypovídá.

vizuální doufám nemyslíš statický obrázek? u nějakých rpg, strategií atd je to pochopitelně bezpředmětné ale u stříleček a sim/arkát aut, motorek... neřeknu kdybys tvrdil 60 vs 75 podle refreše LCDček. ale víc jak 60% vykreslených snímku se na (spíš subjektivní) plynulosti projevuje přesnějším a jistějším ovládáním.

debata 60 vs 333fps (u quakeIII) je už ale trochu mimo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-20 19:12:34

Vypovida to o tom, ze byl test delan na Catalystech 9.3, ktere uz vysly s podporou Win7. To je jedine, co o tom muzes rict. Na soudy je brzo. Hardwareove jsou obe spolecnosti vyrovnane, bude to opet zalezitost ovladacu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:55:40
avatar
ja nerikam ze je narocny, DD se ptal kde je rozdil mezi 60 a 100 FPS, jinak dle meho nazoru je source engine jeden z nejlepsi co je, nak se mi ty jako CryEngine 2 neliby, sice je to pekny ale je to proti memu gustu,(ne proto ze by mi to neslo napr crysis sem dohral) proste Source je takovej vic prirozenej(pro me) no PG hrajou na min, je to jejich vec me to staci na High a vypnuty HDR a blur, a mam 70-1xx FPS (X2 4400+,2,5GB 2600xt)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 15:58:05
avatar
s tim sourcem souhlasim. me taky pripada jako takovej hodne uveritelnej a realnej. cryengine na me pusobi mnohem vice plasticky a omalovankove.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:01:50
avatar
no ty plastiky me stvou na dnesnich hrach zami ultra efekty se svetlem,atd. ale nak realisticky mi to nepride.
proste pro me Source engine je jednicka(pro nekoho urite ne)
na FPS, a na RTS je to engine z WiC a pak jeste jak na nem bezi CaC 3 a BFME
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-19 16:02:19
avatar
ale to uz sem vybocil od tematu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!