Recenze hry a test CPU/GPU: Need for Speed: SHIFT – Vrací zašlou slávu a lesk uvadlé sérii?
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 29 září 2009
alt

 

 

 

 

 

Recenze hry a test CPU/GPU:

Need for Speed: SHIFT – Vrací zašlou slávu a lesk uvadlé sérii?

Nejnovější díl série NFS je opravdu jiný, určitě lepší, ale nikoliv dokonalý. Podívejme se, jak pokus omladit celou sérii dopadl …

Není tomu tak dávno, co jsem zde prezentoval první dojmy z nového dílu NFS. Mnoho věcí mě na první pohled zaujalo, ale ještě více věcí jsem nevyzkoušel a zasluhovalo hlubšího poznání. Jak se ukázalo, měl jsem opět pravdu, že proniknout do hry, chtělo opravdu hodně času a vyzkoušet toho podstatně více.

Opět jsem také zjistil, že většina recenzí a recenzentů, jak u nás, tak v zahraničí, své recenze si doslova cucá z prstu a opět po větším seznámení s hrou jako hráč zjistíte, že recenzent hrál hru pár desítek minut maximálně a ani zdaleka neměl dost materiálu na to, udělat pořádnou recenzi. Naše přední herní magazíny jsou v tom opravdovými přeborníky. Opět si tamní recenzenti zkusili pár koleček a pak jen napsali pár dojmů, použili pár PR materiálů a bylo hotovo. Mohu vám odpřísáhnout a budu se hádat s každým, že tu hru nikdo z nich nějak do hloubky hrál. Opět šlo jen o to, mít recenzi co nejdříve a zájem čtenáře-zákazníka, opět zůstal druhořadý. Opravdu je to tak špatné, jak to píšu. Pokud strávíte u NFS pár dní, co já, snadno přijdete k podobnému hodnocení. Prostě téměř všechny recenze, které jsem četl, ani náhodou neodpovídají a vůbec nemluví o tom, co hra skutečně nabízí a jaká je, hodnocení a recenze byly udělány jen na základě pár prvních dojmů a podle nich si lze o NFS Shift udělat zcela mylné hodnocení, jak se určitě stalo …

DDWorld.cz, jako přední uživatelský magazín o PC a všeho okolo, dělá recenze ne proto, abychom je měli první a mohli dělat ramena na inzerenty, ale proto, abychom danou věc skutečně otestovali a správně ohodnotili. Osobně jsem navíc fandou závodních her, ať už jde o arkádu, nebo simulaci a tak si dávám na recenzování opravdu záležet. Dnes se tak na NFS sice nepovídáme jako první v ČR, ale troufám si říci, že se na ní podíváme první, co jsme to opravdu hráli! Tedy skutečnou recenzi. Pojďme na to …

  • Bylo nebylo, jedno NFS …

Need for Speed je jedna z nejznámějších a nejdéle trvajících herních sérií na světě vůbec. Já osobně se mohu pochlubit tím, že jsem hrál opravdu všechny díly, včetně toho prvního v době kdy vyšel (a už ten na volantu) a některé opravdu dlouhá léta. Těch dílů je opravdu hodně a tím letošním se dostáváme do poloviny druhé desítky.

Nemá cenu si malovat věci na růžovo. Od té doby, co NFS převzalo EA, to jde se sérií NFS v poslední době z kopce. Revoluční díly Underground jsme přivítali s nadšením, jenže od té doby dalších X her je jak přes kopírák a spolu se slávou série, upadající kvalitu a přibývající konkurenci, upadal i zájem o NFS. Loňský katastrofální díl byl pomyslnou poslední kapkou a je to jediný díl NFS, které jsem opravdu nedohrál!

Naštěstí se kdosi v EA probudil a uvědomil si, že Underground a z něj udělané další díly už jsou přeci jen dost okoukané, fádní a s porovnáním s konkurencí, jako je třeba Test Drive nebo Race Driver notně zaostává. Posledním skutečně zajímavým dílem bylo rozporuplné ProStreet, které, jak se dnes ukazuje, bylo tím impulsem posunout celou sérii dál. Právě z něj totiž vychází SHIFT a já osobně si myslím, že je to to nejlepší, co mohlo celou sérii potkat. Na posledních dílech byla také kvalitativně znát jen roční doba na vývoj. SHIFT byl vyvíjen dva roky a navíc ve spolupráci s novými lidmi a studiem, kteří o autech a závodních simulátorech opravdu něco vědí. V Need for speed se tedy vracíme ke skutečnému závodění se skutečnými auty a ne se žehličkami, nebo bychom alespoň měli.

  • Závodní simulátor a NFS?

Ještě než začneme o samotné hře a jejím představení, řekněme si něco o tom, kdo se na ni podílel, protože je to opravdu důležité pro hodnocení a pochopení některých částí hry. Kromě EA a pár lidí, kteří se podíleli na starších NFS dílech, mělo na hře velký podíl studio Slightly Mad, ve kterém jsou lidé, kteří se podíleli na hrách jako je GTR Legends nebo GTR2 od studia SimBin. GTR2 a jemu podobné hry jsou čistokrevné závodní simulátory a GTR2 bylo opravdové závodění se závodními speciály na opravdových okruzích. Jméno GTR2 a co to je, si zapamatujte, budu se k němu v recenzi ještě vracet.

A teď už pojďme k samotnému SHIFTu …

 

  • Need for Speed SHIFT – nastartujeme a jedeme!

Pokud patříte k mladší generaci, zkažené už novodobějšími díly jako jsou Undecovery a další díly, kdy cokoliv s inteligencí 3letého dítěte a třemi zdravými prsty na klávesnici zvládalo žehlit silnice, tak vás SHIFT uvrhne do zcela jiného světa. Pro nás ostatní, kteří jsme zažili největší slávu a zatím vrchol série, mezi které patří díly 1-5 (nejvíce asi Porsche), bude pro nás SHIFT zajímavým připomenutím dob, kdy v NFS šlo hlavně o auta a zážitek z jízdy.

Se Shiftem končí doba fantasmagorického jezdění, pardon žehlení, po prázdném městě s cílem narvat na své auto co možná nejošklivější kus plastu, stejně nevkusně to doplnit neonem pod autem a co možná nejošklivějším polepem auta a hrát si na mistra volantu. SHIFT nám v rámci NFS připomene, že auta se řídí, mají dokonce nějaký ten jízdní model, a světe div se i brzdy, které je nutné používat s citem, a že není výhodnější brousit svodidla bez následků. Ve hře se podíváme do reálných aut na reálné (s výjimkami) tratě do uvěřitelných závodních klání. Tak jedeme …

  • První krůčky v NFS SHIFT

Hra je v plné české lokalizaci (tedy pokud jde o CZ menu a popisky). Před tím, než se dostanete do menu, si jazyk zvolíte. Jen nemyslím, že je nutné, nás s tou volbou otravovat při každém spuštění hry. Dostáváme se pak do samotného menu, které je doslova příšernou konzolovou verzí zlého snu.

Naštěstí jsem hru opatřil prvním patchem, který alespoň umožňuje ovládání myší. I tak je menu hry děsné a například proti tomu v GRIDu, které je přímo součástí garáže a závodní atmosféra na nás doslova dýchá, je tohle opravdu nepovedené. Určitě se za 2 roky dalo vymyslet daleko lepší.

Základem hry jsou samozřejmě nastavení, kterým se teď můžeme trochu věnovat. Protože EA dělá hry pro mainstreamového hráče, a tedy musí být přístupné každému, a i to největší nemehlo se z pochybných důvodů musí cítit jako mistr světa za volantem. Hra obsahuje hodně možností nastavení jízdního modelu a obtížnosti, které se velmi diametrálně liší. Jezdit bez volantu bez asistentů radši nezkoušejte.

Stejně tak je podrobné i nastavení ovladače, hra má v sobě několik profilů přímo pro konkrétní volanty. Já osobně si nastavuji vlastní (Logitech G25) a dalo mi hodně práce si najít to, co vám bude skutečně vyhovovat. Kritizovat musím fakt, že k tomuto nastavení se nelze dostat rychle ze závodu. Než jsem se pustil do prvního závodu, radši jsem si vše vyzkoušel v rychlých závodech.

Poté už se přenesete hned do úvodní jízdy. Na té si hra ověří, jak moc zdatný pilot jste a nabídne vám právě doporučenou úroveň a nastavení obtížnosti a pomocníků. Ty lze samozřejmě libovolně měnit i během celé hry a některé i během závodu. Poté, v závislosti na tom, jak dobří v daném úvodním závodu budete, dostanete nějaké ty úvodní peníze a koupíte si první auto a vyrazíte na závody. Ještě než se podíváme na alfa a omega celého NFS, tedy auta a jízdní model, podívejme se na samotnou náplň hry …

  • NFS SHIFT – obsah hry

O co ve hře jde? O závodění. Autoři hru pojali podobně, jako starší díly s několika změnami. Účastníte se různých sérií závodů v několika typech závodů – hlavních je několik, klasické závody, drifty, eliminační závody, závody na nejlepší čas a závody jeden na jednoho. Sérií je hodně, a to myslím opravdu hodně a jen prokousat se prvními dvěma úrovněmi (z 5ti) (jezdím všechno na maximum) mi zabralo skoro 2 dny, i když jezdím i všechno, co se mi naskytne tzv. bonusových závodech výzva.

Nicméně celý systém závodů nemá jasnou strukturu, postrádám jasné vymezení šampionátů, něco, co hře dodá na celistvosti. Skáčete z tratě na trať z auta do auta a určitě se to dalo udělat o mnoho lépe a mít to nějakou hlavu a patu a být samo o sobě motivující. Například GRID měl jasně dané šampionáty a pyramidu postupu, budování teamu a své pozice mezi piloty, což tady moc jasné není.

Cílem hry je odemykat vyšší úrovně a získávat hvězdičky. Těch je k dispozici hodně a v mnohých závodech můžete získat hned 6 hvězdiček. Minimálně pak 3. Každou z nich můžete získat jen jednou. Ale to není to jediné, co vás u hry drží …

SHIFT obsahuje i svým způsobem RPG prvky. Těmi jsou zkušenosti a levely. Je jich celkem 50 a mohu vám s klidem říci, že vám pěkných pár dní usilovného ježdění potrvá, než se na ten poslední vyšplháte. Nové levely vám většinou odemknout nové možnosti vizuálních vylepšení auta, které jsou naštěstí zde omezeny na minimum, co je ale důležitější, často vám přihrají nemalé finanční částky a otevřou bonusové závody.

Pro sběratele bobříků je tu možnost sbírat řadu odznáčků a ocenění, téměř za všechno včetně správného úsměvu při průjezdu zatáčky. Pro samotnou hru jsou sice v podstatě bezvýznamné, dostáváte to za to, co byste jinak stejně dělali, ale pro lidi, jako jsem třeba já, co musí prošmejdit každé zákoutí hry, najít každý i sebebezvýznamnější vedlejší úkol a splnit jej, je to poměrně dobrá a vítaná kratochvíle. Rozhodně to ale není alfa a omega hry, a kdyby tam nebyly, určitě bychom o moc nepřišly.

Za co získáváte zkušenosti a tedy nové levely? No za své počínání na trati. Body jsou vám přidělovány téměř za všechno, jsou dělené na body za přesnost a body za agresivitu. Upřímně řečeno, klidně si to rozdělení mohli autoři odpustit, ale chápu, proč je chtěli. V závislosti na tom jestli jezdíte jako prase, nebo jako Michael Shummacher na vrcholu kariéry, vám pak hra vybere bonusové závody. Pro ty přesné jízdy na čas a čistá kola, pro ty prasata pak eliminační závody.

Osobně mi přijdou eliminační závody jako zábavnější, tak tam jde jezdit čistě. Není proč se vyhýbat „záporným“ agresivním bodům. Všechny body jsou totiž stejně sečteny, a čím více jich máte, tím rychleji postupujete levely. Rozdělení bodu do skupiny agresivních, nebo přesných je stejně dost diskutabilní. Například za čisté předjetí získáte 30 bodů, za to, když se o protivníka otřete, nebo ještě líp, vystrčíte ho z tratě, nejlépe s hodinami, získáte minimálně 50-100 bodů. Abych byl fér, tak při čisté jízdě získáváte třeba 30 bodů za čistý úsek tratě a 50 bodů za čistě projetou zatáčku v ideální stopě. Co mě osobně zklamalo je, že sledování vašeho chování na trati nemá nějaký větší vliv na hru a to jak k vám přistupují soupeři, nebo nějaký větší vliv na postup hrou. Jasně, získáte nějaký unikátní odznak, celkové logo, ale soupeři ve hře jezdí a chovají se vůči vám stále stejně. Možná by nebylo od věci toho systému nějak více využít, či víceméně vůbec nějak využít. Přidělování určitých typů bonusových závodů se mi zdá dost málo …

Nicméně díky za to, že tam ten RPG sytém, co vás sleduje, je. Nutí vás jezdit určitým stylem a hra má evidentně nějaký cíl a jako správný hráč jej chcete dosáhnout. Je to tedy slušný motivační systém. A teď už pojďme na to, na co se těšíte nejvíce, na samotná vozidla, jízdní model a další věci …

 

  • Need For Sped SHIFT – Auta, jízdní model a další

V nejnovějším dílu se pozornost obrací k samotným autům a hlavně závodnímu dojmu. Velký návrat slaví pohled z vnitřku auta a nutno zvolat: „3x sláva!“ Už opravdu bylo na čase a návrat je to velkolepý, ve hře najdeme pár desítek aut a zpracování jejich interiérů je opravdu luxusní a velkou ozdobou celé hry. Dojem jízdy z vnitřku auta je v NFS opravdu špičkový a vděčíme za to 100% právě autorům hry GTR2 apod.

Samotných aut je ve hře několik desítek v několika kategoriích (4) a samozřejmě se liší jízdními výkony i pořizovací cenou. Výběr aut je velmi dobrý (nic moc rozdílů prosti starším dílům a kromě lepšího zpracování vnitřku samotný model aut nedoznal velkých zlepšení. Bohužel opět chybí Ferrari, což je poměrně viditelné pro všechny fandy rychlých kol. Chápu, že při kvalitě posledních dílů NFS nechce mít Ferrari s NFS nic společného, SHIFT ale mohl být dílem, který by je mohl, ale také nemusel přesvědčit svůj názor změnit.

O důvodech, proč Ferrari nedá licenci EA a NFS pro svá auta, se spekuluje, oficiálně je to prý proto, že Ferrari nechce vidět ve hře svá auta rozbitá. Já říkám, že je to blbost, rozbitá auta Ferrari nikdy nevadila, pokud vím, je staví svá auta bezpečná a rychlá a pro závodění a počítá s poškozením. Navíc v NFS je model poškození vždy minimální. Tím se dostáváme k tomu, jak je na tom SHIFT. Slibován nám byl realistický model poškození s vlivem na jízdní vlastnosti. K dispozici je v menu opravdu nastavení modelu poškození, jako pouze vizuální, nebo reálný, upřímně řečeno, ale není ani v jednom případě o čem mluvit.

Model poškození je poněkud až směšný, co se výsledků týká. Od NFS ProStreet se nic moc nezměnilo! Hra vůbec nezná nějaké rozbití, či vysypání oken, umí jenom pomuchlat plechy i jiné materiály, které zmuchlat normálně nejdou. Nechat něco odpadnout, to už se musíte sakra snažit a rozmlátit auto na prvočinitele nejde vůbec, i když při určitém stupni poškození pro vás závod končí. Proti rok starému Race Driver GRID a jeho velmi dobrému modelu poškození je to, co předvádí SHIFT, výsměch a facka moderním technologiím. První velké kroucení hlavou. Je konec roku 2009, na trhu minimálně tři fyzikální systémy (NFS by mělo mít PhysX – soudě podle obsahu instalačního DVD a nutnosti jej instalovat) a NFS stále nemá destrukční model poškození, který by vůbec stál za řeč! Poškození má sice slušný vliv na jízdní vlastnosti – v podstatě s poškozeným autem nejde vůbec jet v režimu simulace, jediné, co mohu pochválit je zpracování dojmů při nárazu z pohledu řidiče, nicméně jinak velké sliby a houby z toho a v této rovině má NFS stále mezery obrovské.

  • Jízdní model a tuning

Proč dávám výše uvedené věci do jedné kapitoly? No protože spolu přímo souvisí. Bohužel, u EA neradi přijímají nové věci a ještě více neradi zavrhují ty okoukané, stupidní a recyklované, okterých si myslí, jak jsou super. Tuning si opět někdo vydupal. Naštěstí sám o sobě není zpracovaný špatně a svou složitostí odpovídá cca NFS5 a neotravuje a nedělá auta přeplácanými plechovkami. Jenže vážným způsobem ovlivňuje celý způsob, jakým hra přistupuje k jízdnímu modelu.

Na počátku máte základní vůz. Pokud se pustíte do jízdy s vozy první výkonnostní třídy, je všechno OK. Při nastavení největší reality, jásáme blahem, světě div, se auto se skutečně chová jako auto a autoři GTR jsou hodně znát. Bohužel, jak se dostáváte ke stále rychlejším autům, najednou narazíte na dost zkaženou věc. Auta se přestanou chovat jako auta a chovají se jako neřízené střely! S čímkoliv rychlejším se nedá jet!

Nějaký ….PÍP… v autorském teamu si totiž řekl, že samozřejmě aby bylo možné něco tunit, tak pro to musí být prostor. Bohužel takto zprzněná jsou vlastně všechna auta 2-3 kategorie. Doslova je to jako když vezmete podvozek z auta 1 kategorie, nejlépe asi Ford Escort a nacpete na to stále výkonnější a větší motor – to je jasné, že to nebude ovladatelné. Tak nějak bohužel to v NFS SHIFT vypadá. Auta vůbec moc nedrží na trati, některé směšně jako jojo na gumě poskakují na vozovce (Porsche Carrera GT třeba) a nelze je udržet v přímém směru ani s nimi dobrzdit do zatáčky! Ikony současného automobilového průmyslu a nejlepší auta planety se v základu v SHIFT chovají, tak, že byste se mohli v reálu zabít už při vyjíždění z garáže. Kdyby se takhle chovala ve skutečnosti, žádné by nepřežilo cestu z výrobní haly na parkoviště, natož do obchodu a už vůbec by si je nikdo nekoupil.

Pochybuji, že za tuhle neuvěřitelnou botu v herním konceptu SHIFTU, může někdo z autorů GTR2. Hra totiž umožňuje nejvyšší stupeň tuningu, kterým je předělání auta na závodní tovární speciál! Zapomeňte na imaginární nereální tuning, ale skutečně realistické zpracování továrního závodního speciálu se vším všudy. Po aplikování tohoto extrémně drahého vylepšení, nehledě na nerealističnost toho, co má z auta podle popisků ve hře udělat, se přepnete z NFS do GTR2! Jízdní model se zcela změní a spolu s tím i dojem z celé hry, přibude vám kompletní možnost nastavení jako ve skutečném závodním simulátoru. Bohužel i zde je znát vliv konzolí a zaostalého MENU. Ačkoliv jsou možnosti nastavení slušné, jejich prezentace je proti zvyklostem ze závodních simulátorů na zoufalé úrovni a za dva roky se určitě mohlo najít trochu času to udělat o dost lépe. Taktéž si jednoznačnou kritiku zaslouží absence Boxů! Ano na začátku závodu jsou u auta pěkní 3D mechanici, ale BOX a možnost do nich vjet, přezout, natankovat a něco nastavit v tomto „simulátoru“ zcela chybí, přitom kluci z GTR2 to určitě umí!

Celkový jízdní model závodního speciálu je pak ale fenomenální. Dojem ze SHIFTU se rázem změní a z příšerného, zavánějící až propadákem se najednou dostanete do závodní nirvány a jezdíte s vypětím všech sil s úsměvem od ucha k uchu. Auto se chová jako skutečný závodní speciál ve všech směrech. Výhodou je, že i s takto přestavěným autem první výkonnostní skupiny, v pohodě stačíte autům 2-3 kategorie – což je normální a reálné. Až zde ale začíná skutečná simulace a závodění. Bohužel než se k takové úpravě dostanete, projdete si s některými auty peklem. Osobně tak rychlejší vozy kupuji a používám, až mám dost peněz na tovární úpravu, do té doby je třeba tovární závodní speciál přestavěný z Audi TT z první třídy, úplně dostatečné. Jinak Lambo naštěstí zachraňuje situaci a na plné vytunění, to je teprva hra!

Je také poměrně rozdíl mezi auty s předním náhonem (ty jsou nejovladatelnější), mezi auty s náhonem na všechna 4, ty jsou velmi dobře ovladatelná, ale chovají se ve vyšších rychlostech trochu necitlivě, a u aut s náhonem na zadní si užijete nejvíce, ale udržet je mimo smyk je těžší, avšak se správným nastavením je to možné. Celkově je jízdní model v režimu továrního závodního speciálu opravdu vynikající.

Jízdní model v populárních Driftech, které jsou i v SHIFT, je také výrazně odlišný od toho, který se v NFS nacházel doposud. Ve starších dílech se z nepochopitelného důvodu auto přepnulo do jakéhosi modu mýdla na vlhké podlaze. V SHIFTU se vlastnost mýdla a klouzání téměř vytrácí a auto se chová o poznání reálněji a hodně záleží na nastavení. Při troše cviku se s tím driftovat dá velmi obstojně. Osobně by mi ale vypuštění Driftu vůbec nevadilo, měl jsem raději DRAG.

Podívejme se na vlastní technické zpracování hry a protivníků …

 

  • Need for Speed SHIFT – AI, fyzika a ovládání

Začněme nejdříve u vašich protivníků a tedy obtížnosti hry. AI doznala značných změn. Tři stupně obtížnosti protivníků mají mezi sebou jasné rozdíly. S vypnutými pomocníky většina asi bude mít dost starostí stačit i na lehkou obtížnost. Na střední obtížnost si už více dovolují a na těžkou obtížnost už je to vážně výzva a skutečně bojujete o každou pozici a nic nemáte jisté.

Poprvé vidím, že protivníci se vás v žádném případě nebojí. Jakmile se jede na krev a bojuje o každou pozici, využívají vašich chyb a pokud jim necháte v zatáčce místo, tak se nebojí se vám tam nacpat a počítají i s nějakým tím odřeným plechem. Zkrátka to pravé okruhové závodění. Někteří herní fandové simulačních závodů, slyšel jsem výtky z LFS komunity, toto chování NFS vytýkají, osobně ale pokládám to, jak se v LFS jezdí až příliš čistě, za nerealistické a pokud se podíváte na nějaký závod „plechovek“, třeba i na MS cesťáků, nebo na Japonské závody, rozhodně tam o pomuchlané plechy při předjíždění a důrazné dorážení není nouze. Chování soupeřů v NFS SHIFT beru tedy za velmi velmi dobré a jsou skutečně výzvou.

Dělají i chyby, zejména na lehčí obtížnost. Co je ale potěšitelné, že po dlouhé době nemáte pocit, že jezdíte proti kamenům, a když se opřete do soupeře, tak to s ním zacvičí. Neříkám, že reálně, ale většinou ano. Bohužel, i zde se hodně pokazilo, například opravdu hodně nereálné je, když soupeře naberete zezadu a přehodíte si ho přes kastly. To opravdu není reálné. Ještě trochu více mě štve, když máte získat bonusovou hvězdičku za to, že otočíte určitý počet soupeřů v závodě. Sorry, ale tohle nemá se závoděním nic společného. Taktéž vaše auto ale není nic složitého pro vaše soupeře odstrčit. Každopádně, až na ten kiks s přehozením soupeřova auta přes svoje, je chování AI a celkové zpracování soupeřů opravdu hodně hodně dobré a na vyšší obtížnost jsou opravdu výzvou.

  • Fyzika

Hra by měla být postavena na fyzikálním engine PhysX. To je zde naštěstí přítomno v nezprzněné formě společností NVIDIA a není akcelerováno přes grafiku. Dokonce by prý mělo využívat vícejádrová CPU, což by bylo opravdu skvělé, protože akcelerovat fyziku přes grafiku je v současnosti, v době kdy se čtyřjádrový CPU téměř fláká, prostě pitomost.

Pokud jde o samotnou fyziku, tak už jsem to v některých kapitolách nakousl. Není úplně špatná, pokud jde o jízdní model a strkanice mezi auty, ale její realističnost končí ve chvíli, kdy přehazujete protivníky přes vlastní auto jak na běžícím páse. Přitom dojmy a celkové odrážení auta od svodidel vypadají velmi slušně, stejně jako zaboření se do bariéry, kdy se ve hře nachází hodně deformačních zón s pneumatik a balíků slámy. Ty se poměrně realisticky rozletí a je na nich znát, že mají vlastní hmotnost. Velmi pěkné.

Pěkné je i roztříštění polystyrenových značek kolem trati, i když se mi zdá, že se každá rozletí stejně, takže je to spíše jen skript. Nicméně každá věc kolem trati včetně aut samotných má vlastní hmotnost.

Bohužel na vlastním poškození auta je znát houby, ušpiněné okénko a trochu zohýbaných plechů a plastů (které třeba ani ohnout v reálu nejdou), a maximálně odpadnutá kapota či otevřené víko kufru, má rozhodně do moderního desktručního modelu sakra daleko. Zda je to tím, že PhysX destrukce neumí, nebo prostě jen tím, že se modelu poškození nevěnovala patřičná pozornost, já nevím. Každopádně u takové hry, navíc s možností zapnout vizuální nebo úplný model poškození, by tu sakra být měl.

  • Ovládání

Hru ze ovládat mnoha způsoby, samozřejmě jako primárně konzolová hra, je tu možnost ovládání gamepadem, pro PC je tu možnost ovládat to na klávesnici. V obou případech ale rozhodně nemůžete mluvit o ovládání simulátoru a v podstatě si můžete hru užít tak akorát v arkádovém modu. Skutečná simulace a hodnocení toho, jak se auta chovají, může začít až s volantem. Já osobně používám Logitech G25, který je na tuhle hru asi nejlepší (nepočítám-li nový Logitech G27). Nastavit jej lze dokonale, včetně možnosti řadit rychlostní stupně manuální řadící pákou i spojkou.

Poměrně dost času mi ale zabralo najít správné nastavení odezvy, které je naštěstí bohaté a rozdíly mezi tím jsou znát. Pozornost jim věnovat musíte, protože často i jen správné nastavení těchto věcí, vám umožní zredukovat přetáčivost vozu na minimum a auto skutečně řídit.

Osobně jsem ještě využil možností nastavení volantu mimo hru, abych skutečně měl rozsah volantu reálný a plny a brzda reagovali s potřebnou citlivostí a v potřebném rozsahu. Celkově je ale na ovládání vliv autorů GTR2 hodně znát a SHIFT je tím nejlépe ovladatelným NFS v posledních mnoha letech.

Podívejme se na technické zpracování a nějaké ty testy

 

  • Technické zpracování hry a testy

Pokud jde o grafiku hry, tak na současnou dobu je to maximálně průměr. Zastaralost herního enginu a zpracování maximálně v DX9.0c je bohužel očividné. Na výkonných PC sestavách se budete se znechucením ušklíbat nad 2D texturami mnoha detailů v okolí tratí i na autech samotných. Kulaté věci nejsou kulaté, textury jsou i na maximální nastavení dosti neostré a nedetailní vypadají jak z mnoho let starých her. Celkově ale hra podle mě vytřískává z herního engine maximum a vypadá to slušně, rozhodně o dost lépe než starší díly.

Nicméně okolí tratí je velmi bohaté a v pohybu, takže jako celek působí na to, co bylo v NFS vždy zvykem, velmi dobře.

Jako celek vypadá hra slušně, ale žádný zázrak to rozhodně není, rok starý GRID vypadá pravděpodobně o nějaký ten chlup lépe. Efekty v NFS jako je kouř nevypadá až tak reálně a nejlepším efektem je asi teplo od motoru aut na startu. V pohybu to ale jako celek vypadá rozhodně koukatelně, zejména z pohledu z vnitřku vozu. Raději ale nezastavujte a nepokoušejte se kochat okolím, některé ty 2D textury vážně děs ….V pohybu je to ale opravdu dobré

Nejlépe na celém autě je zpracován vnitřek aut, za který si v EA zaslouží jedničku s hvězdičkou. Pochvalu si také zaslouží samotný design tratí a tratě samotné. Ty jsou jak skutečné, tak vymyšlené a setkáte se i se známými okruhy ze starších dílů NFS. Všechny ale v novém daleko lepším zpracování. Osobně si nejvíce cením fantastické 20km severní smyčky. Tratě se částečně tvořily i v ČR EA a kluci odvedli v rámci možností maximum možného. Myslím, že překážkou k lepšímu zpracování byl sám technicky už poněkud zastaralý engine a omezení DirectX9.

(Klikněte pro plné zvětšení 1920x1200 plné detaily 8AA/16AF)

Pokud se ptáte, na čem to poběží, tak tady jsem vám to změřili. Hra je také optimalizována na dvoujádrová CPU, ale dokáže využít i na čtyřjádrové CPU.

Pokud jde o grafiky, je absolutním králem nový Radeon HD 5870, který absolutně nemá soupeře. Duálním GTX 295 a ATI HD 4870 X2 (na které to hraji já), brání v dosažení slušných výsledků v současnosti nefungující ovladače pro SLI a CrossFire, takže mají cca stejný výkon, jako singl grafika, tedy jejich polovina. I tak mi to ale na plné detaily ve vysokém rozlišení s 8AA v podstatě stačí. Grafiky jako HD 4870 nebo GTX 260, což jsou dnes záležitosti za cenu kolem 3000 korun, to zvládají se čtyřjádrovým CPU naplno i s 8AA/16AF v rozlišení 1920x1200. Je tedy jasné, že s hratelností v nižších rozlišeních s takovými grafikami nebudete mít problém.

Hra by měla podporovat NVIDIA 3D, které ovšem na dostupných malých a poměrně drahých 22“ LCD nevypadá nijak zvlášť přitažlivě a zajímavě. Daleko zajímavější je ATI Eyefinity s novým ATI Radeon HD 5870, který umožňuje připojit minimálně 3 LCD. Pokud můžete, zkuste si to a dostanete se do zcela nové dimenze hraní. Fantastický pohled z vnitřku auta se vám ještě rozšíří a uvidíte i širší okolí, tedy reálně to, co byste viděli, kdybyste v tom autě skutečně seděli, včetně toho, že se vedle vás cpe soupeř! Paráda a HD 5870 má více než dost výkonu to zvládnou i v rozlišení 5760x1200 8AA/16AF naplno! Jen vás upozorním, že je to velmi návykové a kdo jednou zkusí, nechce jinak!

Zpracování zvuků je nejlepší, co se kdy v NFS objevilo, neotravuje vás žádná rádoby POP hudba a zvuky aut, motorů a všeho ostatního jsou špičkové a vyvážené vůči sobě. Zde nelze než chválit.

Minimální konfigurace:

DualCore 1,6GHz, 1GB RAM, 256MB SM3.0 DX9 karta GF7600 nebo ATI X1800 a lepší

Doporučená konfigurace:

QuadCore 2,6GHz, 2GB RAM, 512MB SM3.0 DX9 karta GF8800 nebo ATI HD3800 a lepší

Testovací konfigurace (hraní a sceeny):

CPU: AMD Phenom II X4 940 3,0GHz@3,6GHz

RAM: 4x 2GB DDR2 1066MHz Cl5

GK: ASUS ATI Radeon HD 4870 X2 2GB

HDD: WD Raptor 74GB 10000ot/min

OS: Windows Vista Ultimate SP2 64b

LCD: ACER AL2723W 1920x1200 S-PVA

Volant: Logitech G25

Tak tedy pojďme k závěru a hodnocení ….

 

  • Need for Speed SHIFT – hodnocení

Ještě než přistoupíme k samotnému hodnocení, které bude jak jinak, než velmi zevrubné, řekněme si, pro koho je hra vlastně určena.

  • Obtížnost

Obtížnost hry je v závislosti na tom, co si nastavíte. V tomto ohledu asi NFS nelze mnoho vytýkat. Pokud jste šmudla, co sotva udrží auto na silnici a zapnete si podpory, pak pro vás bude možná i ta nejlehčí obtížnost výzvou. Pro většinu však na nastavení auta s pomocníky bude hra příliš lehká. Střední obtížnost už dá na některých okruzích zabrat a těžká obtížnost už vám dá dost práce. Jenže jako správný nadšenec do závodních aut jezdím s nastavením, které umožňuje auto skutečně řídit a vychutnat si jízdní vlastnosti.

Zde už je to o poznání těžší a to hlavně najít si své nastavení. Nejvíce bojuji tradičně s brzděním, kdy přesně jako v GTR2, je auto bez zapnutého ABS extrémně nestabilní, pokud nezacházíte s brzdou citlivě. Ale miluji to. Nicméně v tomto nastavení už je často výzvou i střední obtížnost, tedy jak na kterých okruzích. Přesto si myslím, že na nejvyšší to není ve většině případů rozhodně vyloženě nemožné. I tak je NFS SHIFT rozhodně nejtěžším NFS za dlouhá léta, možná dokonce bych řekl nejtěžším NFS v celé jeho historii vůbec. GRID mi přijde s vypnutými pomocníky a na maximální obtížnost, jako o řád lehčí – protože tam nebojujete s autem, GRID není simulace.

  • Hodnocení a závěr

Jsme na samém závěru a můžeme si zhodnotit jednotlivé aspekty hry. Musím říci, že první dojmy z hry byly velmi pozitivní, bohužel se ukázalo, že mohou klamat a tak se i stalo. Oklamat se tím nechali zejména „recenzenti“ většiny českých herních magazínů, kteří evidentně recenze psali jen na základě povrchních prvních dojmů a o spoustě stěžejních věcí se v nich vůbec nedočtete! Jak byste také mohli, když na ně přijdete až podměrně dlouhé době zevrubného hraní. U EA nám slibovali simulaci a pořádnou porci závodění. Dodrželi tu pořádnou porci závodění. Tratí je hodně a jsou parádní a pro mě osobně je to opravdu zážitek. Miluji hlavně 20km severní smyčku. Motivace k hraní je slušná a určitě je pěkný, i když diskutabilní ten RPG prvek s levely a zkušenostmi. Jasno mám o zbytečnosti odznáčků, místo kterých mohli tvůrci věnovat čas mnoha důležitějším složkám hry.

Pokud jde o simulaci, tak ta ve hře je, ale až od určitého stupně upravení aut. Bohužel kdosi v EA, pochybuji, že nápad vzešel od tvůrců GTR2, si usmyslel, že tam ten tuning musí být a vymyslel systém degradace základních vlastností jednotlivých aut, až na absurdní úroveň, kdy se s nimi vůbec nedá jet a pokud by se takto chovala ve skutečnosti, tak by si je nikdo nikdy nekoupil. Od určitého stupně tuningu a zejména po skvělém upgradu na tovární závodní speciál se ocitnete v jiné hře! Ve skutečném simulátoru, i když s notně potlačenými vedlejšími prvky vedle samotné jízdy. Jízdní model a samotné závody jsou pak díky autorům GTR2 úplně jiná dimenze a je to bezkonkurenčně nejlepší NFS vůbec! Bohužel většinu času asi mnoho lidí stráví v základních autech a mimo těch z první kategorie, jsou ta ve vyšších (2-3) podle mě úmyslně zprzněna, aby bylo co tunit a se simulátorem nemá jízda s nimi pranic společného. Vím to, protože s mnoha auty ve hře, mám reálné zkušenosti a to jak na běžných silnicích tak s některými i na závodních tratích v Brně a Mostu (fanda motorsportu každým coulem ;) ). Kromě jiných věcí, mi na SHIFT vadila i ignorace některých reálií. Například chybné uvedení základních parametrů mnoha aut v popiscích, a samotné cílené nedodržení skutečných základních vlastností aut, kvůli pochybné možnosti je vytunit. Co mi naopak rozhodně nevadilo je absence rozsáhlejšího individuálního tuningu jako různá křídla a kapoty a potěšující je i značné omezení příšerných polepů a dalšího smetí, co se na auta lepilo ve starších dílech.

Bohužel SHIFT selhává i v dalších prvcích. Nechápu, jak v závodní okruhové hře, zaměřené na simulaci, můžou chybět při závodění funkční BOXy. Taktéž nastavení, i když má velký vliv a buďme rádi za něj, mohlo mít lepší grafické a podrobnější zpracování a právě v boxech být přístupno a auta se tak velice špatně nastavují, když musíte lítat ze hry do menu a zpět. Žádné přezouvání, tankování a vliv dalších aspektů se bohužel nekoná. Velké mínus má NFS SHIFT za destrukční model, o kterém se téměř nedá mluvit. To, co je ve hře, ani vzdáleně neodpovídá tomu, co nám bylo slibováno a ve srovnání s např. Race Driver GRID je vyloženě směšný a hodně zastaralý.

Samotné technické zpracování je po grafické stránce evidentně maximem DirectX9 a možností starého engine, který již byl použit u GTR2. 2D textury, hranaté objekty (například čáry ohraničující vozovku) a další věci a efekty jsou opravdu jak pěst na oko a bylo by to zastaralé už před dvěma lety. Dojem ze hry v rychlosti a v pohybu, o co naštěstí jde především, je však velmi dobrý, tedy pokud vypnete přehnané rozmazávání obrazu. Pořád to vypadá nejlíp, ze všech posledních NFS. Lesklá vozovka zmizela, za což je hodně kladných bodů. Každý slušnější počítač, vybavený 3-4 jádrovým CPU a lepší grafikou na úrovní HD 4870/4890 nebo GTX 260/275, zvládne plné detaily i v HD 1920x1200 rozlišení. Králem grafik je pak nový Radeon HD 5870, který je zcela vlastní výkonovou kategorií a umožní vám při zapojení tří LCD vychutnat si to nejrealističtější pohled z auta v NFS se vším všudy. Pochvalu si právě zaslouží zpracování vnitřků aut, ze kterých se vám prostě nebude chtít vylézt. Velmi dobře jsou zpracovány tratě, a kdo je má najeté jako já z mnoha jiných her, bude se na nich cítit, jako doma. Velmi dobře je na tom i celkové ozvučení hry, stejně jako možnosti ovládání.

  • Závěr

Need for Speed SHIFT je rozhodně dílem, který se zapíše do dějin NFS. Rozhodně je výrazně jiný, než předcházející díly. Bohužel EA se bálo udělat skutečně radikálnější změny a tak bohužel svými necitlivými rozhodnutími, ponechat ve hře tuning atd. zničilo mnoho aspektů SHIFTu jako simulace a skutečného závodění. Skutečně nelze odpustit to, jak se většina silnějších aut v základu chová. Chápu, že mnozí hodinu po té, co SHIFT nainstalovali, jej zase odinstalovali, za tu hodinu si k podstatě hry a té simulaci vlastně ani skoro nečichnete. To platí i o multiplayeru a online hraní, které je sice zajímavé, ale opět jen s určitým stupněm upravení aut, kdy se už nechovají jako neřízené střely.

Co také nelze odpustit je absence BOXů a slušného destrukčního modelu. Co můžeme pochválit je po splnění některých podmínek skutečně věrný jízdní model, skvělé zpracování vnitřků aut a tratí. Vynikající je umělá inteligence a možnosti nastavení hry co se ovládání a obtížnosti týká. Celkově je hodnocení SHIFTU dost obtížné, na základě prvních dojmů je snadné dát hře klidně 90%, jenže pokud hru skutečně recenzujete a hrajete, rychle najdete problémy a vady na kráse a hodnocení dost klesne. Pokud bych měl SHIFT hodnotit vůči starším dílům v uplynulých letech, pak je to jasných 99/100 a kromě ProStreet nesahá SHIFTu žádný ze starších dílů od vydání Underground2 hratelností, kvalitou zpracování, jízdním modelem ani po ráfky kol.

  • Kam kráčíš NFS?

SHIFT rozhodně jasně neodpověděl na otázku, kam NFS vlastně kráčí. SHIFT rozhodně nepůsobí jistým dojmem a je evidentní, že nejvíce jej zkazili právě staré nápady EA, které se neodprostilo od starých zvyků. Dva roky vývoje také evidentně nestačily na vše. SHIFT zůstane pravděpodobně rozporuplným dílem. Pro milovníky arkádového nerealistického ale rychlého a zábavného ježdění mimo města z bodu A do bodu B, je to příliš velká simulace a okruhové závodění každému nesedí. Pro milovníky simulátorů zase SHIFT nabízí příliš málo simulace a řada prvků mu raději úplně chybí. Mix, který nám EA servíruje, nebude chutnat bez výhrad nikomu. Jako řada kompromisů je i tento tím, který sice všichni akceptují, ale ve skutečnosti nikomu nevyhovuje. Přesto si myslím, že SHIFT můžeme zařadit mezi minimálně 5 nejpovedenějších dílů celé série a možná naznačuje oživení. Je to po dlouhé době první moderní díl NFS, který se alespoň přiblížil doposud nejlepšímu pátému dílu (Porsche). NFS ale rozhodně není z nejhoršího venku a příští rok se ukáže další dva roky vyvíjený díl, tentokrát asi jiného ražení ….

Zda dát nebo nedat NFS SHIFT šanci je snadná věc. Pokud patříte mezi ty méně trpělivé, co hru po hodině odinstalují, pak jsou to pro vás vyhozené peníze, protože za hodinu se k pravé podstatě SHIFTu nedostanete ani na dohled. Pokud však jako já dáte hře šanci, dostanete se k pořádným autům a továrním speciálům, rázem se z jízdy a závodění stane úplně jiný svět a s úsměvem od ucha k uchu budete ovládat reálně se chovající automobil proti zdatné AI na skvělých okruzích. Pokud bych měl hodnotit SHIFT jako simulaci ve srovnání se simulátory, tak jako celek je 60/100 je opravdu maximum. Bohužel bez vytunění na závodní speciál nemá jízdní model některých silnějších aut se simulací ani realitou nic společného, ignorovat také nemůžeme chyby v popiscích aut, což by se stávat opravdu nemělo. Pokud bych měl hodnotit SHIFT ve vztahu ke konkurenci (určitě minimálně takový GRID), pak myslím, že 85/100 je až dost.


Celkem mě to tedy ale za mě osobně dává hodnocení solidních 85/100. Můžeme jen litovat toho, že kluci z GTR2 nedostali větší volnost a SHIFT je ve výsledku simulací jen maximálně na půl cesty, kdy jí to kazí staré arkádové prvky ze starších „UnderNFS“ spousta simulačních prvků zcela chybí. Celkově je však SHIFT stále zdaleka nejlepším dílem NFS za posledních mnoho let, ale mohlo být ale rozhodně ještě lepší …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 13:48:01
avatar
Pěkná recenze. Objektivní hodnocení. Působí to na mě defacto stejně.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 14:03:46
avatar
Já si stáhnul demo a musím říct že mě dost zklamalo. Protože v závodě když je na trati spousta aut, tak se hra neuvěřitelně seká (fps hluboko pod 20). Zatímco když jedu na trati sám fps je přes 40. AA a AF mám vypnuté, grafika je Radeon HD4850 (navíc taktnutá na 750/2200), ovladače nejnovější. HD4850 by to měla v rozlišení 1440*900 zvládat v pohodě. Pravděpodobně je na vině můj postarší Athlon X2 2,8GHz. Máte někdo podobné problémy?
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 14:16:49

No asi takhle, ty nový ovladače od AMD nejsou nějak zázračný. Já osobně jsem si v. 9.9xx nainstaloval a například ve hře Anno 1701 se mi objevili černý místa místo zeleně. Čili jsem měl černý kruhy a budovy + voda. Když jsem to odinstaloval a nainstaloval zpátky 9.7 tak to fungovalo korektně. Nehledě na to, že 9.9 mi načítání hry prodloužilo z 2 minut na cca 20 (a to doopravdy nekecám). Takže bych spíš chybu hledal v těch nových ovladačích. btw mám win 7 32bit.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 14:26:07
avatar
V tvem pripade se ale rozhodne jedna o procesor. Vice dynamickych prvku znamena vetsi zatizeni CPU. A auta rozhodne dynamickymi prvky jsou...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:27:16
avatar
no tak kamarát má tú istú grafiku netaktovanú a to isté rozlíšenie len tam má pentiumE2180@2,6GHz a ide mu to všetko na max. a ovládače má asi 9.7 alebo 9.8 takže skôr možno ovládače ako procák
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 20:44:12
avatar
No tak mě se to sápe taky docela fest. Tak to musím hrát něco mezi low a medium, Ale procesor to u mě nebude Core2 na 3,3 Ghz to rozhodně nebrzdí. Spíš grafika. X1900XTX je skvělá karta, ale už za zenitem. Ještě, že je na cestě 5850
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:47:58
avatar
ten procesor už opravdu mele z posedního ... propady FPS jsem si nevšiml, ale i grafika typu HD 4850/GTS250 není zrovna pro tuhle hru z těch nejsilnějších ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 16:05:48
avatar
hra mně v klidu valí i na HD3870, Tahle hra je hlavně o vysoce taktovaném CPU. Původně sem hru spustil na netaktovaném Phenom II X3 720 (2,8GHz) a hra se nechutně kousala. Tak sem přehodil vyhybku na CPU na 3,7GHz a hra již běhá naprosto v klidu bez jakéhokoliv záseku.
Jde na tom vidět jasný engine od Symbynu (studio Slightly Mad). Znám ho z jedné z mála skutečných závodních her STTC - The Game, kde se tento engine chová naprosto stejně.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 17:20:58
avatar
demo mi jelo na 3.2GHz quadu a 8800gts v klidecku...ale jako hra me to teda nezaujalo takze plnou nekupuju
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 13:51:22
avatar
Na Phenom II x4 940 @3.00ghz + 4850 512mb mi to slape na 30-40fps na plny detaily v 1680x1050... mam Catalysty 9.8 a opravdu s tim nemam zadnej problem... krom toho ze ta hra je uplne dementni, nenabizi vubec nic novyho, a stale trvam na tom ze posledni zavody u kterejch jsem se bavil byli NFS U2 a Colin mcrae rally 2

Jo a jeste super zavody jsou od Brucieho v GTA4, to je nezamenitelna zabava, na to ze to nema vubec nic spolecnyho se zavodni hrou!!!(j/k)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 14:07:54
avatar
Jen pro zajímavost... pročpak je v tabulce pořadí HD4890 a až pod ní GTX285, když GTX285 dává vyšší FPS?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:42:33
avatar
dotaz směřuj na MS Excel, řazeno podle rozlišení 2000
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 10:35:30
avatar
Si to ve své mysli přehoď, když ti to vadí. Také to vidím, ale vím, jak se dělají tabulky a jak se to rovná. Něco mi ale říká, že si chtěl upozornit na neobjektivnost grafu...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GRID? 2009-09-29 14:31:57
avatar
Nevím, proč je tady v každé recenzi vyzdvihovám právě Grid? Já jsem mockrát něčeho nelitoval tak, jako právě koupení Gridu! Pro mě strašná hra a rozmlácený ovladač budiž důkazem, že tohle mě připravilo o nervy...
Náladu mi spravil až GT Prologue GT sice nemá spoustu věcí, ale jedno mu nechybí - báječná hratelnost a zábava!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:41:09
avatar
sorry ale GRID je daleko zábavnější jedna z nejlepších závodních her vůbec .... rozmlácený ovladač? no nekomentuji ...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 20:31:53
avatar
DD predstav si ze aj ludi s inym nazorom nez ty vozia autobusy...mozno preteba je GRID uplne super hra ale najlepsia racingovka vobec to mas z kade?
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:09:09
avatar
Recenze zajimava, ale autor si mohl odpustit ty kecy o nedokonale grafice a nezajimavem nVIDIA 3D vision. Me osobne prijde graficka stranka hry temer dokonala (asi nejsem tak narocnej) ale asi se budu muset vzit do DDho sveta kde vsechno pod DX9 nebo "nedokonalem" DX10 vypada spatne a hranate
Jinak bych jeste zminil dalsi takovou drobnost (pitomost) ktera me na hre vadi a tou je nemoznost prohlizet si auta v interaktivnim modu. Kamera se v menu jenom toci a meni podle definovanych pozic, ale ja ji nemuzu ovladat.

P.S. Mohl by autor popsat nejake tipy na zminene driftovani. Po asi 20 minutach toceni kolem vlastni osy me prislo auto v drift modu zcela neovladatelne a radeji jsem toho nechal. Take by me zajimalo jake nastaveni uziva v logitech profileru (zejmena max uhel otaceni volantu)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:46:45
avatar
kecy by to byly, kdyby to nebyla pravda ... ;)

prohlížet si auta mě moc nerápí ...

Driftování, jo taky jsem se točil ze začátku jak baletka, ale rychle jsem na to přišel, vtip je najít to správné auto, nastavit ho tak, aby se přetáčelo řízeně (nastavení mám proto hodně nedotáčivé) a velmi jemně zacházet s plynem .... je to jen o cviku ... já mám nastaven rozsah volantu klasicky 300° ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 15:47:15
avatar
Můj osobní názor: hra s obrovským potenciálem naprosto zprasená klasickým přístupem EA
- absolutně hovadské nepřehledné menu, neusálé potvrzování, oklikávánní ano chci to, ano potvrzuji že to to chci...
- naprosto stupidní úvodní scény před závodem, které nejdou přeskočit s nervydrásajícím "tůrováním" motoru
- stejná chyba jako v Gridu - neexistující kvalifikace a z toho pramenící postavení na startu v zadních pozicích. Celá hra je potom jen o tom že člověk musí chtě-nechtě během startu předjet min. 6-10 protivníků, jinak již v závodě nemá šanci.
- stejná chyba jako v Gridu - stupidní nastavení umělé inteligence - protivníci nejezdí okruhové závody, oni jezdí destraction derby
- během pár odjetých závodů má již člověk k dispozici ty nejsilnější auta a tím se naprosto ztrácí jakákoliv motivace hrát dál
- ...

Suma sumárum z nadějné hry udělali u EA stejnou hovadinu jakou je Grid.
A já blbec, který se zapřísahnul, že si již nikdy nekoupím nic od EA si NFS Shift koupil. No nic takže nyní se zapřísahávám znovu - EA-Nikdy více
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 16:57:20
avatar
ale keby bola kvalifikacia, tak by bol normalny hrac urcite prvy ... tym padom by startoval prvy a uz by to nemalo napatie, mne sa to predbiehanie v grire pacilo ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:08:35
avatar
proč myslíš že bys byl v první? Dostal bys v kvalifikaci pouze jedno ostré kolo, které by nešlo restartovat a určitě bys často startoval i z posledního místa. Předjíždění by bylo zábavné v závodech na 10 a více kol, ale pokud máš předjet 12 protivníků během tří kol - tím tě hra pasuje do pozice superhrdiny s nadpřirozenými schopnostmi
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:06:27
avatar
Naprostý souhlas se vším. Mluvíš mi z duše + při úvodních scénách (které nejdou přeskočit), ten chlap pořád kecá to samý (hodně mě to štvalo), ale naštěstí to jde vypnout.
Jinak grafika mi připadá v poho; Hudba je divná, tak jsem jí hned na začátku vypnul. Výběr aut je super, není jich tolik, ale zato téměř všechny se mi líbí (Lamborghini Reventón ).
Celkově souhlas s recenzí; byly lepší, ale i horší.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:28:46
avatar
jo tak kdybych mněl vytáhnout něco pozitivního tak je to určitě velký výběr licencovaných aut a hlavně skutečné okruhy - především teda má nejoblíbenější Belgická SPA a Anglický Sliverstone
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NFSS 2009-09-29 17:06:38
avatar
Nazdar lidi, bavíte se tu hlavně jak to jde pařit na různých grafikách, ale mě by víc zajímalo jak dlouho vám trvá nahrání tratě?
Mě totiž naprosto nechutných +-60sekund a přitom disk z té doby bliká tak max 15s a zbytek se čeká na kdoví co.

Máte někdo stejné zkušenosti? Je to vlastnost hry, nebo se to dá nějak pošéfovat?

Jinak pro rýpaly - mám klasický PC E6750, 4GB RAM, 7200ot. disk a na něm win XPSP3

Předem díky za rady, tipy.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:09:49
avatar
dlouhé načítání hry by mněl řešit vydaný patch. Mně to i bez patchu načítá během pár sekund
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:58:53
avatar
právě nevím čím to je a sere mě to, PC se v té chvíli evidentně fláká a podle ohlasů nejsem sám, někomu to ale zas jede v pořádku jako tobě
Slacky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 07:04:14
avatar
tak to by me taky moc zajimalo, behem nacitani si stihnu uvarit kafe a este skocit na wc, fakt vopruz, patch nevyresil nic
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 17:13:59
avatar
Pro mě je NFS: SHIFT jednička. V tuhle dobu nejlepší závodní hra jaká je.
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:08:04
avatar
V tuhle dobu určitě, takže musíme doufat, že vyjde v brzké době něco ještě lepšího.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 17:18:09
avatar
No dost zaujimava recenzia a mam na tuto hru podobny nazor, aj ked tu je par odlisnosti. Osobne som skusal len demo (ktore ma dokonale presvedcilo o tom, ze si tu hru nekupim/nezahram, aspon teda nie za tuto cenu), takze si uvedomujem, ze v plnej verzii mozu byt niektore veci inak (mozno lepsie), ale moc ma to netrapi, ked Simbin moze vydat plne funkcne demo GTR Evolution, ktore ma naopak hned o kupe presvedcilo, tak preco necakat to iste aj od inych hier...

Strucny zoznam, co sa mi na hre pacilo:
1) pekne vymodelovane interiery aut, to je rozhodne velke plus
2) znacny pokrok k lepsiemu oproti predchadzajucim dielom prakticky po vsetkych strankach
3) prijatelny pomer HW narocnosti a grafiky, nie idealny, ale prijatelny

No a co mi naopak na hre vadilo:
1) ovladanie - hral som to demo niekolko krat, venoval som tomu dost casu, snazil som sa to nastavit, ale ovladanie je presne to, co ma definitivne presvedcilo, ze si to nekupim. Skusal som to jak na gamepade (ovladanie analogovymi packami) tak na volante Logitech G25 a jedno horsie ako druhe. Na gamepade sa to prakticky neda hrat (a to som s nim niekolkokrat obstojne ovladal GTR Evolution a F1 99/02 Challenge s vypnutymi vsetkymi pomocnikmi!). Neviem preco, cim presne to je, ale mam pocit, ze do ovladania auta sa zapaja aj pocitac (upozornujem ze som to hral na PRO, a vsetko vypnute), ktory rozhoduje o tom, ci to co chcem spravit je spravne alebo nie a podla toho reaguje. Mam pocit, ze auto zacne riadne zatacat az ked som v zakrute, nahle zmeny smeru su normalne pomale ale zrazu ked je auto v smyku tak ked dam kontru, tak to zacne zatacat okamzite a nahodou dam na tom malom joysticku vzdy spravnu vychylku tak, ze okamzite ten smyk vyrovnam (v GTR Evolution by som pri takom chovani auto rozhodne nevyrovnal, len by som zmenil smer smyku a zaroven by som auto uz natoklo utrhol a rozhodil, ze by to uz nebolo mozne vyrovnat).
No a s volantom je to hadam este horsie, cele demo som niekolkokrat dohral na gamepade, ale na volante som neodjazdil ani jedno kolo! Dovodom je force feedback. Na zakladne nastavenie bol tak silny, ze sa s tym skoro nedalo zatocit (a volant si pri tom uzil tiez svoje) a pri nizsich nastaveniach sa to zase tvarilo, ako by tam ani nebol, nepodarilo sa mi naist uspokojiveho nastavenia (bolo by fajn, keby hra umoznuje aj ine nastavenia FFB, nez jeho silu) tak som dalej opat presiel na gamepad, kedze hrat s FFB volantom hru, kde FFB nefunguje idealne ma nebavi a osobne to povazujem za zbytocne opotrebovavanie volantu...
2) fyzikalny model nemozem z dovodu uvedeneho v prvom bode nejak posudzovat, bez poriadneho ovladania to proste nejde...nicmene urcite je na ovela vyssej urovni, nez v predchadzajucich dieloch NFS, ale jedna vec mi tam aj tak nesedi, s Nissan GT-R (AWD) som mal mierne problemy so stabilitou auta, kdezto s Pagani Zonda F (RWD a viac vykonu) som nemal ziadne problemy a hned prvy zavod som sa dostal do vedenia v polke prveho kola! a pritom som odjazdil velmi cisty zavod a auto nebolo prakticky vobec poskodene a cely cas som jazdil na trati a nie mimo nej! Kazdy naznak smyku sa dal okamzite podchytit tak, ze ma to skoro ani nezdrzalo. No ak je pravda (ako je zmienene v tejto recenzii), ze sa tie auta chovaju pri upgradoch rozne, tak to moze byt vysvetlenie tohto problemu, kedze v deme nebolo na vyber, a ktovie ako su tie auta nastavene...
3) rozmazavanie interieru pri ehm "vysokych" rychlostiach, neuveritelne otravne, pocas hrania mi z toho bolo "na tycku", ovela neprijemnejsie je tam jazda vo vyssich rychlostiach nez su tie efekty, ked to niekam opriete...a neviem co vyvojarov k tomu viedlo, osobne som isiel v aute aj rychlostou 200 km/h (a to to nebolo auto ako Nissan GT-R, pre ktore to nie je ani zdaleka maximalka) a nicoho zvlastneho som si nevsimol, najvyraznejsi rozdiel je zvyseny aerodynamicky hluk...nakoniec staci si pozriet nejake videjka, kde idu aj rychlostou cez 300 km/h a v podstate sa to neda ani poznat podla toho zaberu...
4) zvuky motorov sa mi moc nepozdavaju, jednak mi neprijdu moc realne a ani take, ze by ich bola radost vytacat (na rozdiel napr. od NFS Underground 2)...
5) AI a narocnost, tu sa trochu rozchadzam v nazore s touto recenziou. AI je miestami nie agresivne, ale vyslovene ako vytrhnute z "destruction derby", aby ked niekoho na rovinke predbieham vo vysokej rychlosti a presne ked som na jeho urovni, sa naprahol a totalne ma vysachoval z trate, to si nemyslim, ze je bezne zavodne chovanie, za take nieco by si IMHO ten jazdec uz asi nikde v zavodoch nezajazdil... pochopim pretlacovanie v zakrute, ale toto... okrem toho je narocnost vysoko nevyvazena, na medium som v polke prveho kola na prvej pozicii a na high len tak tak dojdem do ciela na 7 pozicii a naviac ich jazdecky styl mi tam prijde trochu podivny...

No ale asi za najvacsi problem tejto hry povazujem to, ze nema jasne urcenie a ciel (co je naznacene aj v tejto recenzii) a preto mne osobne nevyhovuje. Na prave okruhove zavodenie to ma vela nedostatkov, z ktorych niektore su tu spomenute, ako chybajuca kvalifikacia a pod. a potom ta fyzika a ovladanie by muselo byt na trochu inej urovni (teda co najrealnejsie). A ako arkada si myslim, ze okruhove zavody s dorazom na cisto zavodne auta nie je zrovna najstastnejsia kombinacia.

Preto ako simulaciu budem dalej hrat GTR Evolution (a uz cakam, kedy konecne vydaju RACE On) a ako arkadu si zahram TDU, ktory ma uzasne prostredie, kopec krasnych aut, fyzikalny model, ktory nie je sice najrealistickejsi, ale je zabavny (a tiez narocny, takze je to vyzva), a auto sa aspon v zakladoch chova ako auto...

Ale na zaver musim dodat, ze je rozhodne NFS Shif znacny posun dopredu, a mozno nabuduce, ked si ujasnia ci chcu arkadu alebo simulaciu to bude hra, ktora mna osobne zaujme natolko, ze si ju kupim

btw...ospravedlnujem sa za "trosku" dlhsi prispevok
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 18:23:59
avatar
k tvým bodům:
1. ovládání se dá na volantu vychytat trochu sem se stím nejdřív pral, ale časem sem si zvyknul (na klávesnici, či gamepadu je teda hra naprosto nepoužitelná)
2. osobně sem teda jako nejlépe ovladatelné auto se kterým sem vyhrál vše co šlo byl právě Nissan GT-R v tovární úpravě. Tímto autem sem v klidu předjížděl nějaké ty Zondy, Lamborgini, MClareny atd.
3. rozmazávání pohledu= naprostá békovina
4. po zvukové stránce sem si neztěžoval
5. umělá inteligence je sice výborná, ale naprosto špatně nastavená - jako kdyby velmi zručné závodníky dstruction derby posadili do klasických závodů a jaksi jim zapomněli říct že jedou normální okruhové závody, že není hlavním úkolem zlikvidovat co nejvíc protivníků, ale dojet do cíle.

jinak osobně taky stále vyhlížím Race On, co sem viděl tak tato hra již vyšla a v zahraničí je již v prodeji, takže začínám zvažovat objednání z UK Odkaz
momentálně pro mně zůstává jednička mezi závodníma hrama STTC
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 19:22:43
avatar
No ako som napisal, je to mozno trochu problem aj toho dema, lebo tam sa toho moc nastavovat nedalo...no a potom ja som dost narocny na to, aky kvalitny force feedback je v hre, napr. ani v hre BMW M3 Challenge (inak po ostatnych strankach super hra) mi tie FFB efekty nesedeli a preto som to moc na volante nehral...proste FFB nie je len na efekt, ale hlavne ked je dobre spraveny, tak nie len, ze ten pocit z jazdy je ovela lepsi, ale aj sa lahsie podchytavaju smyky a pod., paci sa mi ze v GTR Evolution je krasne vo volante citit grip v zakrutach, to ked prejdes cez nerovnost, alebo vysokou rychlostou cez prevysenie a odlahcia sa predne kolesa, proste super pocit Nejaku chvilu mi tvralo kym som FFB vyladil aj v GTR Evolution, ale vdaka tym rozsiahlym moznostiam sa to tam dalo vpohode dosiahnut, na rozdiel od NFS Shift, kde sa da nastavit len sila...

Inak k RACE On, jedine co ma na tom stve je ten datum vydania, resp. to jak neprehladne to je...na jednej strane sa stale uvadza 22. oktober, no zda sa, ze niekde (podla toho odkazu co si posielal) to uz maju teraz, problem je, ze ja to chcem kupit cez Steam a o tom sa ani nehovori, kedy to tam bude...dalsiou vecou je, ze som zvedavy ako to bude s tymi verziami, ja mam zatial RACE 07 a GTR Evolution, teraz by som chcel dokupit naraz STTC spolu s RACE On, tak by bolo fajn, keby to ponukaju spolu za rozumnu cenu, lebo ked to budem musiet kupovat kazde zvlast cez Steam, tak to vyjde dost draho (to mi inak neni moc jasne, ako mozu mat na Steam GTR Evolution Complete za 30 EUR a u nas v obchode to maju za 10 EUR!)...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 22:10:08
avatar
Tak samotný Race On je vlastně jen takovým vylepšením hry STCC. Ve hře je komplet STCC a navíc jsou přidané americké vozy muscle car a několik amerických tratí. Je to vlastně STCC s datadiskem. Odkaz

Ale stím vydáním je to vskutku nějaké divné. Původně měla hra vyjít již někdy v 2Q 2009, teď psáno 3Q 2009, ale stejně to nějak nechápu. Na stránkách simbin je hra stále řezena že je ve vývoji.
Kacko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ferrari 2009-09-29 17:32:53

Pokud to neni fama, tak Ferrari nepovolilo jejich auta licencovat prave kvuli destrukcnimu modelu a radsi si vydaji svou hru pouze s Ferrari..
Jinak Shift se mi fakt libi, i kdyz po case je to nuda. Na tezsi obtiznost, kdy se na centimetry s nekym honim po severni smycce je to mazec
Ale GRID je GRID no, i kdyz posledni dobou jak v nem porad vyhravam je to pomalu taky nuda
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 17:55:17
avatar
neni to fama...jeste se jim nelibil taky tuning, proto nebyli ferrari ani v underground atd
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DFP 2009-09-29 17:58:06

v recenzi je spravne napsane, ze se ovladani zlepsi jakmile prejdes na tovarni nebo superauta, uz sem to chtel zabalit(s DFP), ale pak sem si koupil to pomalejsi Pagani a slo to, ted uz jezdim hlavne s tovarnim Nissanem GTR a u nej se mi zda uz celkem vsechno ok. Nechapu takovy lapsus ze strany vyvojaru, protoze s volantem se musi dat ridit cokoliv. Zaroven je pravda ze recenzenti mnoha hernich magazinu si pekne nakaleli do gati a zjevne to neodjezdili ani zhruba, holt palce dolu, a jeden nahoru pro DD )
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 21:29:53
avatar
Ty vole...ja som sa desne bavil pri NFS: Undercover a prešiel som to do konca Mne to stačilo. nie som veľmi na závodné hry radšej FPS, RPG a strategie...sporty nehram už vôbec. pro street som nehral pre istotu.

RaceDriver Grid som nedohral do konca hral som prekticky len multak ale fakt "Nubmer one" a budem sa tu hádať až do súdneho dňa s tym kto nesúhlasí


Ale ako stále vravím aj túto hru domrvili konzolky ktoré fakt nemusim. škoda že takto deformuju PC hranie..fakt humus....
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 22:11:38
avatar
PC hraní nedeformují konzole, ale idiotský přístup vývojářů a vydavatelů k PC verzím.
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 22:21:36
avatar
Presne tak, navic kdyby neexistovali konzole tak si skrtnete 2/3 her co rocne vychazi, protoze pro PC by zkratka jejich vyroba nebyla ziskova.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 20:56:46
avatar
Na tuto temu by sa dalo polemizovať vyvyjat hru na 3 platformy nie je také ako na jednu..teda cena je vyššia.
A herné vydavateľstvá sú aj tak v strate a ani tie konzoly ich nespasia...WOW je len na PC a zarába extrémne dobre....samozrejme že hry ako Street Fighter 4 a podobné ptákovinky by neboli velmi predávané...ale kde by sa tie hry hrali Keby by tu bolo len PC??? Ono ako som povedal je to zložitejšie neda sa povedať že by sme proste škrtli predaje konzolových verzii a dostali by sme možny predaj na PC coby jednej platformy.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-29 23:57:06

Ja jsem vubec nepochopil proc tam proboha NEJSOU na tratich cedule se vzdalenosti do zatacky!!!!!! Co to proboha je. Dalsi vec, totalni nerealnost okoli trate. Jen ve SPA je toho na samostatny clanek. Tam kde je to v realu vedle trate vyasfaltovano je trava a obracene, je tam verze trate stara asi 4 roky. Hruza a des. Dalsi vec, hru jsem zkousel na volantu i klavesnici. Co me ale prekvapilo, ze ikdyz je ve hre moznost manualni spoojky, neni moznost si ji dat na nejakej jinej button, kdyz clovek nema volant ze spojkou nebo hraje na klavesnici. Celkove, kdyz si chci zajet poradnej zavod dam si GTR2. Kdyz se chci projet mame tu TDU a po lanu je super GRID. Podle me jak psal DD asi ani samy nevedeli co od toho chtej a dopadlo to bidne, uz dlouho jsem u zadny hry tak nenadaval jako u SHIFTU....
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosím o radu 2009-09-30 10:29:19

Nemůžu souhlasit s tím, že GRID je hezčí než Shift. To fakt ne.
Prosím ale o radu, jak projet zatáčky tak, abych tam měl fajfku?
Jedu sice přesně po ideální stopě (žluté, ne zelené) nebo to jedu bokem, ale nikdy nemám fajfku za dobře zvládnutou zatáčku. To musím jet pomalu, abych jí dostal?
Dík
MaDoKu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 12:00:45
avatar
Musis trefit dobre najezd i vyjezd zatacky a projet ji ciste (ne smykem) a samozrejme drzet se v zatacce vodici cary, a navic musi byt projeta co nejvyssi rychlosti, tzn ne krokem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 12:03:52
avatar
jo ty čistý průjezdy jsou psorný musíš to projet bez smyku v zelenym, ve středu atd.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 12:29:28

to je tedy pěkná kokotina
v závodní hře bych ten nesmysl fakt nečekal

Obzvláště když přímo vybízí k projetí driftem...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 13:19:26
avatar
jak říkam SHIFT je hra neuvěřitelných kompromisů, které se ve výsledku nelíbí nikomu .... jako celek to prostě není to, co by to být mělo, není to propadák, hrát se to dá, ale mohlo to být mnohem lepší kdyby kluci ze GTR2 dostali větší volnost ...
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 13:29:59

Musím ale říct, že se mi docela ta hra líbí. To podělané menu je sice katastrofa, ale ty závody jsou super. jen škoda těch boxů, že tam nejsou. Ale asi se shodnem, že nejlepší NFS za posledních pár let.

Grid mě omrzel těsně pod vrcholem kariéry.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 16:43:46
avatar
Ak by som to mal zhrnúť, dosť bieda. Celkom nechápem, prečo sú všetci za to aby NFS nebola arkáda. Omg, je tu kopec simulátorov, ktorým NFS nikdy nebude siahať po päty, tak prečo by NFS nemohla ostať len obyčajná arkáda? Všetci, ktorých poznám to hrajú práve pre to "žehlení cesty". Nie každý má doma kvalitný volant na hranie simulátorov. Na druhej strane sa mi nejako nezdajú tie výkonnostné grafy. Mám C2D E6600 na 2,4GHz a radeon 3850 a ide mi to veľmi plynulo, žiadny náznak záseku. Len trocha dlhšie loaduje. No tak či tak je to šrot ak vám mám pravdu povedať. Ak chcem simulátor, zapnem GRID, ak sa chcem len pobaviť, zapnem Underground2. Shift prešľapuje niekde medzi nimi a tým pádom mimo môjho záujmu. Výber áut je ale samozrejme veľmi lahodný môjmu oku.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 20:43:30
avatar
nee Grid určitě simulátor není, to už je mnohem více simulátor NFS Shift než Grid.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 20:25:08

aj tak je jedna z najzabavnejsich racing-arcade je test drive unlimited a uz sa tesim na dvojku( nevie niekto nieco nove ?), kde si aj teraz hocikedy len tak vychutnavam jazdu so stiahnutym oknom. v tejto hre je asi najkrajsi asfalt zo vsetkych racing hier.
grid je tiez super,
nfs uz nejako neverim, posledny nfs co ma bavil bol porsche unleashed.
stiahol som demo SHIFT, naistaloval, ale nejako nejde spustit (spustim, tvari sa ze to nacita a potom ma to hodi s5 na plochu)
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-30 21:00:00
avatar
NFS je fajn a mne sa pačia najme vdaka svojej arkadovosti....napr Burnout je už prehnaná arkáda a hrať to ma nebavilo ale NFS..vždy...okrem Pro street z ktorého sa mi robilo špatne
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dovolim si nezapadnou ani do j 2009-09-30 22:04:48

me jakozto milovnikovy arkadoveho zavodeni, tedy milovnikovy serie nfs od nfs2 pak pauza a nfs-u a dalsich, se mozna, jako cerstvemu majiteli volantu, ktery zatouzil po zavodnim okruhovem jezdeni asi libit nejvic.
Albert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-02 10:21:22
avatar
Velice pěkná recenze. Díky DD.
patar123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Help 2010-08-31 14:21:01

Zdrav
patar123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Help 2010-08-31 14:23:57

Zdravím potřebuji poradi.Dnes mi shifty přišli a hned jak jsem spustil hru tak mi blbnul zvuk ae to není až tak velký problém větší starost mi dělá to že když si chci zahrát tak čekám než se mi závod spustí cca 2-3minuty pomocte mi prosím jsem zoufalí
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!