Recenze hry a test grafik: Call of Juarez 2: Bound in Blood – černý kůň letní herní sezóny!
Call of Juarez 2: Bound in Blood - akce v neokoukaném kabátku
Call of Juarez2: Bound in Blood - technické zpracování a testy grafik
Call of Juarez 2: Bound in Blood - Celkové dojmy a hodnocení

Recenze hry a test grafik: Call of Juarez 2: Bound in Blood

– černý kůň letní herní sezóny!

Dnes si zrecenzujeme jednu pěknou hru a otestujeme si také pár grafických karet. A bude to stát rozhodně za to!

Léto je v plném proudu a radost nám na jeho počátku udělala hra Call of Juarez 2, které přeci jen stojí trochu v pozadí. O to více dokáže překvapit. Pokud nevíte, o co jde, tak dnes se to dozvíte. Kromě podrobné recenze nebude chybět ani test grafik v této hře, abyste viděli, na čem a jak vám tahle hra poběží.

Call of Juarez 1 spatřilo světlo světa už před nějakou dobou. Tehdy to navíc byla první hra, která přinesla DX10 a tak byla velmi často testovanou hrou. Pokud jste první díl vynechali, o dost jste přišli, protože byl velmi dobrý až na pár nepovedených herních prvků, ačkoliv opravdu se známějším stal jen díky testování grafik. Ale to už je historie, protože přichází díl druhý. Call of Juarez 2: Bound in Blood je volným pokračováním prvního dílu, či spíše mu dějově předchází, Ale pokud jste první díl nehráli, tak nemusíte lamentovat, není to pro hru samotnou a pochopení příběhu, ani zážitek ze hry, moc podstatné.

Call of Juarez 2 je sice akční střílečka, ale svým celkovým pojetím je značně originální. Zásluhu na tom má hlavně prostředí, protože kvalitních stříleček z divokého západu je opravdu velmi málo a bohatě si vystačíte s prsty na jedné ruce, pokud je budete chtít spočítat. Nevím proč tomu tak je, ale oblíbené hry na Indiány a kovboje v počítačovém světě stojí nějak v pozadí. O vydání Call of Juarez 2 jsme sice dlouho do předu věděli a také o něm párkrát informovali, ale hra jako taková nějakou velkou marketingovou podporou nemá a je to možná škoda. Call of Juarez 2 toho totiž jako celek možná nabízí více než většina top AA herních titulů a rozhodně je to jedna z nejlepších akčních her letošního roku, ne li v současnosti ta vůbec nejlepší, která zatím letos vyšla. Trochu tak předbíháme hodnocení, ale je to nutné. Méně známé jméno a western by mohlo nějaké ty z vás odradit a byla by to vaše škoda, takže v tomto případě udělám výjimku a prozradím, že tato hra se opravdu hodně povedla ….

Dále už to ale vezmeme pěkně popořádku a začněme od začátku. Call of Juarez nabízí kromě řádné dávky akce v parádním a neobvyklém herním prostředí i poměrně herně neotřelý příběh. Nebudu vám tvrdit, že příběh je epický, či nad míru originální, je to prostě western, takže je syrový, kde nejsou kladní hrdinové, ale jen zlí a ještě horší. Hra se točí kolem trojice bratrů, kdy dva jsou bývalí vojáci Jižní konfederace a třetí (nejmladší) je kněz, pokud jste hráli první díl, tak vám jedna z halovních postav bude hodně povědomá. Druhý díl je totiž příběhově díl vlastně první. Hra vypráví jejich životní příběh a často nejste schopni rozlišit, kdo je dobrý a kdo zlý. Tvůrci hry se neobtěžovali velkolepými herními animacemi a až na pár výjimek příběhové sekvence naložili do statických kreseb s vyprávěním hlavního hrdiny. To ovšem není vůbec na škodu a rozhodně si ty krátké příběhové vsuvky vychutnáte. Ty pak přímo ve hře doplní krátká in game intra v každé kapitole. Příběh je svým způsobem poměrně napínavý, část konce vám autoři odkryjí v samém začátku hry, abyste se pak na konci dozvěděli, jak to dopadne. Konec se sice dá částečně odvodit, ale celkově zanechá příběh slušný dojem a rádi si jej postupně odkryjete.

Ve vlastní hře pak hrajete za ony dva bratry, bývalé vojáky Jihu. Autoři hry vám umožňují si ve většině kapitolách zvolit, za kterého budete hrát. Oba totiž jsou dosti odlišní způsobem hry a mají různé schopnosti a možnosti. Ray (starší) je tank, těžce obrněn i ozbrojen, dokáže pálit dvěma kolty najednou a házet dynamit. Thomas je naopak lehká váha, umí používat laso a šplhat a také hází noži a je daleko lepší na dlouhé vzdálenosti s puškou. Hra je za každého dosti odlišná. Ani jeden z nich se nedá považovat za příliš kladného hrdinu. Jsou drsnější než šmirgl papír, brutální, bezohlední a přesto je budete mít rádi, ačkoliv byste si je do seznamu kamarádů určitě dát nechtěli (i když by se mohli hodit). Hra je ale kromě příběhu, který se nenuceně a neotravně táhne celou hrou, hlavně o akci.

Tak se podívejme, jak se střílí na západě …

Spuštěno: 1301x