UPDATE: NVIDIA GTX 580 je tím, čím původně měla být GTX 480! Ale na AMD Radeon HD 6900 stačit nebude
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 01 listopad 2010
altUž známe co je nová GTX 580 zač, i když slovíčko nová není na místě …

V posledních dnech se nám tu rojí informace o GTX 580, za většinou z nich stojí sama NVIDIA, která je podsouvá vybraným novinářům. Důvod je prostý. NVIDIA zoufale potřebuje dobré zprávy a to zejména ve vztahu k akcionářům, protože výsledky hospodaření za 3Q se blíží a nevypadají moc dobře. NVIDIA zoufale potřebuje dobré zprávy a hlavně vzbudit v akcionářích a zákaznících dojem, že má co nabídnout a zákazníci mají na co čekat a že se nebude opakovat situace GTX 400 vs HD 5000. Proto se o GTX 580 tolik mluví, ačkoliv tento produkt se v běžných verzích letos v nějakém normálním prodeji nemá šanci objevit.

GTX 580 bude existovat pouze na papíře a doufejme alespoň v několika set kusové sérii karet pro testy. Bohužel nepůjde o finální modely. Půjde o pečlivě vyrobené kvalitní kusy pro recenze, takže u nich budou vyšší schopnosti OC a lepší provozní vlastnosti. Karta se do běžného prodeje má dostat až v lednu příštího roku. NVIDIA ale nemá na výběr a musí GTX 580 vytáhnout do hry už nyní. HD 6900 klepou na dveře a o tom, co jsou zač, už všichni zúčastnění dobře vědí. A obavy NVIDIA jsou na místě, a až výkony a všechno okolo uvidí investoři a zákazníci společnosti NVIDIA, rozhodně je to nepotěší.

Nedávno jsem vám říkal, že NVIDIA by ráda vydala GTX 580 před HD 6900. Toto stále platí, ovšem pravděpodobně to zůstane jen u toho přání, což není pro NVIDIA dobrá situace, protože po uvedení HD 6900 modelů bude objektivní hodnocení GTX 580 poměrně jednoduchou a pro NVIDIA nepříliš povzbudivou záležitostí. Jenže grafiky GTX 580 prostě nejsou připraveny a udělat papírové uvedení grafiky 2 měsíce před zahájením prodejů finálních prodejních verzí, to už si NVIDIA vyloženě koleduje. Z uvedení kolem data 20.11., tak moc nebude, protože technicky se to nedá zvládnout, pravděpodobnější termín uvedení je zhruba v první polovině prosince.

  • Co je GTX 580 zač?

Už jsem mnohé naznačil a to platí. V minulých dnech si ale mnozí kladou otázku, zda si GTX 580 vůbec zaslouží označení GTX 500. Odpověď je jednoduchá, nezaslouží. GTX 580 je jen GTX 480 s novou revizí G100 jádra. GTX 580 je vlastně tou grafikou, kterou měla být GTX 480. GF100 na GTX 480 má stejně jako „G100b“ 512SP jednotek v jádře a kolem 3 miliardy tranzistorů. Výrobní proces zůstává 40nm a architektura čipu je pořád FERMI. GF100 ale nebylo možné dost dobře vyrábět s plně funkčními 512SP, výtěžnost byla horší než tragická. A i pak to nefungovalo, jak mělo.

U G100b má podle prvních indicií o něco méně tranzistorů a to prý zhruba o 300 milionů, čímž plocha čipu klesne blíže k 500mm2 a počet tranzistorů spadne někam k 2,9 miliardám. Spolu s dalšími optimalizacemi toto bude znamenat, že GF100b se bude dát vyrábět, ale pořád to nebude žádné terno, zejména až uvidíte, co jsou zač jádra grafik Cayman. NVIDIA se při plánování grafik FERMI spoléhala, že stejně jako tomu bylo kdysi o G80, které také bylo vyráběno na svou velikost nepříliš vhodným vyšším výrobním procesem, které se pak proměnilo v G92 na 65nm, bude i FERMI poté vyráběno nižším, v jeho případě 32nm výrobním procesem. Jenže 32nm výroba byla bez náhrady zrušena, což nejvíce zabolelo právě NVIDIA.

Díky některým optimalizacím bude GTX 580 méně orientována na výpočetní sílu a profesionální oblast, což je druhá věc, která zapříčinila, že FERMI je v segmentu klasických spotřebních grafik pro desktopy a hlavně mobilní PC, jako slon v porcelánu. Díky optimalizacím má NVIDIA možnost zvýšit i ty frekvence jádra na zhruba 775MHz. Takže ve výsledku bude mít GTX 580 aktivních 512SP jednotek a frekvence jádra bude téměř 800MHz, jinými slovy bude přesně tím, čím podle plánů NVIDIA z počátku roku, měla být GTX 480, než NV zjistila, že to jaksi nejde. NVIDIA se podařilo snížit i odběr karty, ale nečekejte zázraky, v podstatě bude na úrovni těch 250W TDP, které má papírově GTX 480, jež má ve skutečnosti TDP tak 300W. GTX 580 bude nejvýkonnější NVIDIA grafika vůbec, ale nárůst výkonu bude zhruba jen 15-20% proti GTX 480, což není mnoho. Jenže ono nazvat tuhle grafiku GTX 500, přitom je to jen GTX 485, rozhodně přidává na očekáváních více, než jaká je reálná nejlepší možnost, že karta bude.

Pokud pravidelně čtete náš magazín, tak vás tento vývoj událostí nemohl překvapit. Předpovídal jsem jej dlouho dopředu a připravoval jsem vás na něj. NVIDIA prostě nemá možnosti a hlavně čas na 40nm ještě něco kloudného vymyslet, takže pokud budete z GTX 580 zklamaní, je to jen proto, že nečtete DDWorld.cz.

Souboj GTX 580 a HD 6900 bude velmi krátký a většina zainteresovaných už ví, jak ten souboj dopadne. Řeknu vám to asi tak, kdyby GTX 485, tedy pardon, GTX 580, vyšla před rokem, na architekturu FERMI a celou G400 řadu by se nahlíželo mnohem lépe, protože by prostě lepší byla. Stejné optimalizace dostane později i GF104 jádro pro GTX 460, ale protože je GTX 465 název už použit, musí NVIDIA skutečně použít GTX 500 označení. GTX 500 však v plné nahotě ukáže a demonstruje, že NVIDIA technologicky i nabídkou svých grafik ztrácí na konkurenční AMD minimálně jeden celý rok a celá 40nm generace je pro NVIDIA jedna velká noční můra, která přišla v nejhorší možný okamžik, který rozhoduje o dalším vývoji a postavení výrobců do budoucna.

Pokud jde o GTX 580, ani papírové uvedení ani přísné podmínky nařízení NVIDIA pro vybrané novináře, kteří nějakou tu z mála kusů GTX 580 dostanou, v kterých hrách mají grafiku testovat a srovnávat s konkurencí, nezakryje to, že na HD 6900 stačit nebude. Z hlediska ptůměrného herního výkonu ano, ale GTX 580 bude soupeřit jen s HD 6950/6970 na špičkový HD 6990 nebude mít ani omylem. A to je problém, protože ve všech ostatních ohledech budou HD 6900 krok předem a to i bez 32nm, kterým původně měly být také dělány. Takže od GTX 580 raději mnoho neočekávejte, vyplní si totiž můj odhad starý téměř půl roku, kdy jsem řekl, že rozdíl mezi nástupcem GTX 480 a nástupcem HD 5870 bude menší než je mezi GTX 480 a HD 5870 dnes, protože FERMI jako nová generace na 40nm prostě nefunguje, a když je nyní rozdíl mezi novou generací NVIDIA a starou generací ATI tak malý, počkejte až AMD vyrukuje s přechodovou generací. Ten okamžik se blíží a vy se opět dozvíte, kdo vás zásobuje správnými informacemi a kdo nikoliv …

 

EDIT by DD: Aktuálně se objevily první benchmarky GTX 580, pravděpodobně opsán přímo z prezentace NVIDIA, takže nejlepší scénář pro GTX 580 (už podle výběru her). Karta má skutečně prý těch 128TMUs a TDP 244W. Výkon je však v průměru jen o 17% lepší než u GTX 480 a to znamená, že HD 5970 se stejnou reálnou spotřebou nedorovná:

 Nicméně zcela to odpovídá tomu, co jsem vám o GTX 580 říkal už týdny zpět. Vypadá to, že napříč DX9/10/11 hrami, které se skutečně hrají, bude GTX 580 (GTX 485) výkonější jen v průměru o 15% proti GTX 480. Na současný HD 5970 to nestačí na nové HD 6950/6970 jen tak tak a HD 6990 kope jinou ligu. A to nemluvíme o jiných věcech, než jen výkonu. Nemluvě o ceně, protože GTX 580 je minimálně stejně výrobně drahá jako GTX 480. Každopádně ten kdo nás čte, nemůže být tímto překvapen ani zklamán. I když jak tak koukám do diskuse, někteří si myslí, že mám čas na to, věštit věci z křišťálové koule ....

EDIT by DD - Diskuse: protože se nám to nějak rozjelo a svůj vliv na tom nepopírám, raději situaci uklidníme. Co si kdo chtěl říci, to si řekl, více to nemá smysl řešit a dělat si tu zle. To samozřejmě platí i pro budoucí diskuse. Zkuste přemýšlet více o věcech než něco napíšete a já se zase budu zase snažit více to vidět z pohledu lidí, kteří mají jen zlomek informací o dané věci v daném okamžiku  .... 

{comments:off}

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 13:30:21
avatar
nevadí, aspoň bude mít AMD nějakou konkurenci a nebudou se tak lehce obchodníkům i výrobcům před vánocema šroubovat ceny nahoru ( tedy pokud to nebude zase jenom paperlaunch / dřevo launch ze strany nVidie )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 13:39:16
avatar
no nevím, ale GTX 580 rozhodně není důvodem, proč by prodejci neměli šrouvbovat ceny HD 6900 výše ...

GTX 580 bude stát pořád přes 400 dolarů, tam se ceny HD 6950/6970 nedostanou ....

GTX 580 není konkurencí a neplní roli konkurence a už vůbec není modelem, který by měl tlačit cenu dolů .... HD 6900 budou výrobně mnohem efektivnější ....
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 06:27:18

tohle není konkurence....to je parodie na konkurenci
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 13:42:16
avatar
Hmm, ani jedna grafika není venku a už se ví že GF prohraje
hezké věštění z křišťálové koule
Kdyby bylo vítězství tak jisté tak se NV nebude namáhat s novou revizí a soustředí se na Keplera

Dle mého názoru budou výkonově srovnatelné a bude rozhodovat v jakých hrách se bude testovat - příznivec AMD vyloučí z testů proNV hry a totéž udělá opačně příznivec NV a oba budou tvrdit že výrobek jejich oblíbené firmy je lepší
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:04:29
avatar
.... ignorance dosáhla nového stupně ...

1, To že to nevíš ty, neznamená, že to neví nikdo a je to věštění z křišťálové koule.

HD 6900 jsou dávno ve výrobě, prezentace na nich už proběla a o GTX 580 se ví také. Takže chlapče nic nevíš ty, ale mnozí jiní vědí .... já také, nemohu vám prozradit všechny podrovnosti ale můžete mě znát natolik dobře, že víte, že se vám snažím nastínit nejpravděpodobnější scénář tak abych neporušil žádné dohody a neuťal si informační zdroje, ale zároveň abych vám tu nestavěl vzdušné zámky ...

... opravdu to v případě souboje HD 6900 s GTX "580" nemá nic společného s větštěním z křišťálové koule ... doufám že se mi omluvíš a pochopíš že jsou tu lidi, tkeří ví o něco více než ty, až ti budu moci prozradit všechny detaily a ukázat testy .... myslím ale, že po zkušenostech z GTX 480/470 vs HD 5800 atd, by si už mohl vědět, že si ty infromace a odhady z prstu necucám ....

2, kdyby si byl trochu inteligentní a četl mé články, tak víš, že NVIDIA se nebude namáhat s novou generací na 40nm a nějakou překotnou snahou a investování do nějakého velkého zlepšování FERMi, ale investice do revize jádra je zcela očekáváná, plánovaá a přijít musela. Tolik té práce na tom zase není a NVIDIA se musí udržet ve hře, protože i když se hlavně soustředí na Keplera, neovliní samotný start 28nm produkce a do toho je ještě daleko, Takže podle tébe má co? Zavřít na půl roku krám a přestat dodávat grafická jádra?

Novou revizi potřebuje jako sůl, ale je to jen revize a to co jsem psal v článku. I přes to, že NVIDIA moc dobře ví, že na HD 5000/6000 prostě na poli spotřebních grafik nestačí, rozhodně se s lepší revizí namáhat musí ....to ale nic nemění na tom, že NV přiznala, že FERMi nefunguje jak si představovalo a že pracuje hlavně na 28nm Kepler ....

Jinak tě varuji, názor podložený argumenty je samořejmě vítán, ale pokud tady budeš plkat podobné pitomosti, které už z logiky věci pitomostmi jsou, tak se rozloučíme ....

EDIT: Co se týká testování her, je vidět, že nevíš jak to chodí ...

jde o to, která redakce za něco stojí a obhájí si své testování a nepodlehne tlaku NVIDIA která je dost neústupná co se týká předepisování toho v jakých testech se může nová grafika objevit, když ji zapůjčí. A u GTX 580 to bude vzhelem k omezenému množství karet ještě přísnější. AMD ti to testování nekecá, když ti půjčí refereční vzorky, už to o něčem svědčí ...

Správný recenzent, třeba DDWorld.cz, vybírá hry podle toho, zda za něco stojí, zda se skutečně hrají a zda si tdy kvůli nim kupujeme tu grafickou kartu. nemá smysl testovat přehršel her, ve kterých strávíme 6 hodin a už nikdy více ....

Takže testování a hodnocení GTX 580 bude ovlivněno jen tím, jak moc bude chcít být autor "recenze" zadobře s NVIDIA. Bohužel nevypadá to, že by se karty dostaly do rukou většině skutečným recenzentům a nezávislým novinářům, což je proto, že prostě asi nebude možnost je získat od výrobců grafik, ale jen od NVIDIA která si bude klást podmínky ....
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-11-01 14:40:29
avatar
Ale no tak, DD, chudák Unreal9, jít na něj takhle zostra Já myslím, že se dá udělat nějaký odhad, ale dopředu opravdu není možné přesně říci jak která karta dopadne. Jestli to lze předem vyčíst z počtu tranzistorů, frekvence, ceny, apod. - nevím, tak dobře tomu nerozumím. Škoda, že musíš dodržovat dohody a nemůžeš nám už prozradit, jak jsou na tom GK Cayman. Mimochodem kdy na ně končí NDA?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:24:00
avatar
3 týdny
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 19:56:41

ale ako u NVIDIE to je jasne uz davno prakticky to bude TESLA s plnohodnotnym jadrom na 770MHz = GTX 580 vykon sa da presne urcit +- 2% GTX 580 je vykonejšia od GTX480 o 12%.
Ale o 6900 sa to povedat neda tam este neiesu doladene ovladače a nieje na nich len prelepena nalepka, takže vykon 6900 sa da fakt len odhadnut +- 15%
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:15:35
avatar
ad výběr her: Nebyla to náhodou i AMD, která předem vybrala testy pro preview Radeonu 4870 X2? Pokud se nepletu byly vybrány pouze 4 hry a testování v ostatních bylo zakázáno a také se nesměla uvádět spotřeba. Takže bych netvrdil, že do toho AMD nekecá nikdy, protože stačí jeden příklad a teorie je neplatná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:22:19
avatar
HD 4870 X2? já ji měl jako první v ČR a žádné instrukce jsem nedostal .... v recenzi jsem měl hry podle sebe

Jinak ano AMD také v minulosti dávalo podmínky, al ne konkrétní hry vzpomínám si u HD 3800 to bylo u exkluzivních preview konkrétní počet her ;) a to je dost rozdíl ...

nikdy mě nikdo do testování, s výjímkou jedné firmy se kterou tedy nesplupracujeme, nekecal. Jasně dooručení se snaží dávat, ale já se jimi neřídím, což v případě jedné firmy nebylo akceptováno ....
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:31:01
avatar
Jo tak sem trochu pogooglil a je to tak, že v preview bylo omezení na 4 hry, pravděpodobně dle vlastního výběru. S tim, že prakticky ve všech testech se vyskytuje Race driver: Grid. A spotřeba se zřejmě opravdu uvádět nemohla. Jedná se sice o preview, ale přecejenom tady nějaký ty omezení minimálně jednou byly. Ale to je jenom takovej malej pohled do dávný historie. Se současnou situací to nemá nic společnýho.

EDIT: Nějak nechápu za co se tady dávaj mínusový body. Vždyť to bylo jenom konstatování faktu, žádnej kontroverzní názor Vysvětlete mi to kdyžtak někdo z vás tří
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:39:14
avatar
4 hry dle vlastního výběru a 4 konkrétní hry je dost rozdíl ;) ... GRID byl používán proto, že byl v té době nový a velmi populární, já osobně bych ho testoval pořád i teď hraji ho pořád když má chuť, ale je tu DIRT což je ta samá technologie inovovaná pro DX11
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 18:13:55
avatar
klídek, rozčilování škodí zdraví

a za tím si stojím - když by byla jasná prohra tak proč se namáhat?

A ohledně testování - fakta jsou jen jedna, ale už je otázka co se vybere a v jakém rozlišení a AA. Je jasné že kde mají radši NV tak dají třeba Mafii 2 a Metro kde si NV vede dobře a kde mají radši AMD tak udělají výběr proAMD her a pár neutrálních. Tohle je obvyklá praxe. Záleží jen na recenzentovi jak fakta poskládá aby zapůsobila

A ohledně omluvy - za co? Kdyby tu byly výrobky tak neříkam nic, ale do vydání ještě je pár týdnů. Ostatně, z ničeho jsem tě nenařknul, jen jsem se pozastavil nad tím že je ještě moře času a ty už máš zcela jasno
Chápu že máš víc tajných zdrojů, ale jde o to když tě od NV tak nemají rádi tak zda ti nepodstrčili záměrně dezinformace...
V nějaký zázračný výkon GF nevěřim, ale zase také nejde uvěřit že by vydávali čip o kterým by předem věděli že prohraje - to nedává smysl...

P.S: ale nemám chuť se hádat o zbytečnostech, mě je výroba GF i Radeonů ukradená, jen jsem poukázal že se vcelku stále jedná o drby jaký bude výkon, a pochybuju že by ti z NV sdělili nějaké důvěrné info - maximálně nějaká šeptanda od výrobců(např nějací nasraní lidé co dostali málo čipů nebo s nimi NV jinak vyjebala ) .

A prosim Tě, hovořím s Tebou slušně, tak čekám totéž, ne urážky a napadání, stačí v klidu napsat svůj názor a ne psát slohovky jako iRytíř.

P.P.S: a možná jsme si nerozuměli, ale psal jsem že bude GF schopná konkurovat nejsilnější jednočipovce od AMD - píšu to pro upřesnění protože vím že do toho mícháš i dvoučipovky, tak pro pořádek Kvůli té změně označování jsi určitě myslel že chci srovnávat singl NV s budoucím dualGPU AMD - to opravdu ne
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 22:41:19
avatar
Divíš se, že jsi se stal terčem urážek a napadání...hmmm...pak je asi načase tě přivítat na DDworld. Napsal jsi totiž nekonformní názor a vzhledem k tomu, že se to DDmu začíná tak trošku vymykat, stalo se ti to, co mnoha jiným před tebou.
Podle DDho totiž musíš každý svůj názor mít podložen fakty. Ovšem nejlépe ze zdroje, který není na nějaké černé listině. A úplně nejlépe z nějakého děsně tajného zdroje, kterých má DD habaděj.
Ale neboj, jinak je tu veselo
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Unreal9 2010-11-02 09:30:31

No tvá největší,logická chyba byla právě v tom, že povídals o tom, jak se bude vyvijet soutěž 580 proti AMD karty... A neřekl jsi, jaké karty.
"když by byla jasná prohra tak proč se namáhat?" Problém je v tom, že 99,9% lidí soudí karty podle psanému poměru cena/výkon nebo podle psanému výkonu. A psát se bude v okamžik vydání. Pokud N časopisů dostanou dřív speciální kousky, co už bývalo, budou na netu dlouhodobě viset data o tom, že 580 je lepší. A nic na tom nezmění ani realní karty a ceny o 2 měsíce později.
Nvidia a AMD nejde o prohru nebo výhru ve výkonu nebo poměru výkon/cena. Jde o výhru ve vědomích lidi, a potom, následně, i na trhu, a to není zdaleka totéž.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 11:53:58
avatar
máš pravdu, já myslel na boj čipu proti čipu, na singl vs dual jsem nepomyslel, což je chyba protože DD mezi nimi nedělá rozdíl, myslím že šlo jen o vzájemné nepochopení...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2010-11-02 09:31:37

".... ignorance dosáhla nového stupně ..." "Jinak tě varuji... tak se rozloučíme."
Co tak strašného řekl? Ano, je to nerozum, ale tady těch nerozumů je... A na noobie by člověk měl být hodný. Už vůbec - moderátor.
A mimochodem ano, logiku postrádá totálně, ale nikoliv v tom, že zpochybňuje tvou informaci - to je naopak, normální. A o NDA prostě nemusel vědět.
"kdyby si byl trochu inteligentní a četl mé články" - DD, jseš v pořádku? Tvá hvězdná nemoc Tě tak dovede do Bohnic. To jako čtení tvých článků je jedinou ukázkou inteligence?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 09:33:37

"To jako čtení tvých článků je jedinou ukázkou inteligence?"

V tomhle případě ano, protože Unreal9 reaguje na článek, jsme na DDW, tedy téma je dané
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 12:05:18
avatar
mě přijdete někteří jak úplně vymaštění ....

On napíše blbost, že o výkonu HD 6900 a GTX 580 nikdo nic neví, protože karty nebyly vydané, já napíšu že je to logicky blbost, když ty karty existují ve vzrocích a samplaech a o výkonu ví spousta lidí, ale já jsem za špatného a ještě nelogického ...

do bohnic mě brzy někteří dostanete, pokud nezačnete u toho co píšete přemýšlet, což je i tvůj případ ....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 13:18:06

1. Stačí říci, že tam je logická chyba, proč říkáš blbost atd? Sám si tady něco říkal o důležitosti kvality příspěvku a slušnosti. Mělo by se to vztahovat i na Tebe, jak si myslíš?
2. Opakuji, k nováčkům se má být schovívavějším.
3. Píšeš, že má logickou chybu (opravdu má!). Ale za ní označuješ chybu, spojenou s neznalostí poměrů. Ano, karty existují, ano měřil je někdo, ano, někdo má představy o výkonu aspoň vzorků. Ale to, že tvůj oponent toto nezná, není LOGICKÁ chyba. Tu má jinde, a neuvidels jí :-)
4. Měl bys přestat s tím nekonečným chvalozpěvem o sobě velikém.
5. S tvými tvrzeními, co se karet týče v tomto článku a komentářích k němu souhlasím. Ale nikoliv s formou - je hrubá a narcistická. A nikoliv s argumentaci - pleteš termíny logická chyba a faktologická chyba.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 16:59:01

Nejsme v tanečních, takže nějaký ten šťouchanec v zápalu boje holt vytrpíme. Jinak souhlasí, někdy to je jako když přijedeš z Plzně do Ostravy a příbuzný si klepe na čelo: "Jak to že jsi zabloudil? Logicky jsi měl jet po Rusný, odbočit na Mariáskohorskou, na 28. říjen............." Logicky. On to zná 20 let, ty to vidíš poprvé.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 17:16:22

Proč boje? Ono se tady musí bojovat? A proč máme tady něco vytrpět? Myslím, masochistů je tady menšina.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 20:18:10

Citace:
v zápalu boje
myšleno samozřejmě obrazně, můžes dosadit "Diskuze". Sprostá slova jsou tabu, slova jako "vymaštění" by měla být zdůvodněná, a po vyprchání emocí korigována. Hold emocím se neubráníme.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 13:50:33
avatar
Odhady, všichni mají jen odhady a házejí čísly. Jsem zvědav až/jestli karta výjde....to zas bude.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 13:55:11
avatar
Odhady záleží na tom, kdo je dělá a z čeho vychází ... ne všechno jsou odhady ;) ....

Záleží také, s čím se bude porovnávat. Pokud bys porovnávat GTX 580 čistě jen s HD 5870/5970 a GTX 480 bude na ní nahlíženo jinak ... než když se bude srovnávat s HD 6900 ... proto se NVIDIA snaží uvést GTX 580 příd HD 6900 ....

Jinak na DDWorld.cz víš sám, že naše "odhady" +/-5% sedí.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:01:32
avatar
Já osobně doufám ve víc než 15% výkonu, snad Nvidia zapracovala a nenechala vývoj náhodě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:04:11
avatar
Já píšu 15-20% .... i tak to ale na HD 6900 bude málo ;) NVIDIA určitě zapracovala, ale moc toho udělat zase nemohla ...
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:16:25
avatar
Teoreticky kdyby tvoje odhady byly +-5% špatné tak by to možná na HD6950 mohlo stačit?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:39:05
avatar
HD 6950 bude minimálně na úrovni GTX 480 .... AMD zase nechce dělat mezeru velkou mezi HD 6870 a HD 6950 ;) ... GTX 580 bude soupeřit s HD 6970 ale otázka je cena ahlavně co hodlá NVIDAI nasadit proti HD 6990?
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:24:29

Podla mna proti HD6990 ani nemusi nic nasadit, jednak je to uz dualcore grafika, co nvidia mat urcite nebude a jednak uz ani terajsia GTX480 nestaci na HD5970, cize tam je jasny vitaz... a myslim ze tie top grafiky ani nie su segment ktory by nejak extra vynasal... Hlavne ze bude konkurencia ku HD6970, teda uvime podla ceny.
btw nazov clanku je trosku klamlivy, namiesto HD6900 by som dal HD6990
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:26:40
avatar
HD 6990 je HD 6900 a je jedno kolik to má čipů ... ostatně dvoujádrový CPu také klidně můžeš srovnávat se čtyřjádrem nebo šestijádro se čtyřjádrem když stojí podobně ;)
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:38:12
avatar
CF ani SLI nefunguje vždy a na nové hry je třeba čekat na vydání profilu takže u grafik je hlavní síla jednoho čipu. Jak jsou na tom vývojáři s optimalizací víme - optimalizují jen když musí a ani na CPU nejsou vícevláknové aplikace dosud ve většině, proto existuje funkce Turbo
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD 2010-11-02 09:34:42

Jasně. A potom už budou na netu 2 měsíce viset chválební články o 580 a při googlování člověk je dostane, jako první. A pozdější, opravující, tu váhu nedostanou. Máš naprostou pravdu, jen jsi ji asi zapomněl dat do článku.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:54:26

DD nedělá odhady, ale "kvalifikované odhady". To znamená, že toho ví dost na to, aby byl jeho odhad hodně přesný a nebylo to jen střílení čísel od boku.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:26:08

no ja bych radsi informaci o ktere se muze rict ze je to konstatovani, tyhle tendencni "blaboly" uz mne taky nebavi... Jak je na tom Nvidia a Ati vi snad kazdy. Ale tento WEB je asi zamerenej pouze na hrani her...:-)

rad bych videl test z profi segmentu (CAD, GIS, DTP, Rendering, video efekty - napr. Holywood Efekt studio a pod....) tam by se muselo hodnotit zcela opacne coz pro zdejsi WEB neni vhodne

mam pocit ze nastala dobra doba udelat si Bulvar v tomto odvetvi... staci tu a tam neco vyzobnout a mate kazdej den pecku jako blazen...:-)
zabomysi valky PCT vs DDW (ATi - Nvidia) stejne nikomu nikterak nepomuzou a nic nereknou akorat se clovek dozvi 100x jak mnel nekdo pravdu tam i tam

po 2,5letech co sem zde zacinam ztracet iluze o zdejsim WEBU, ale ostatne je to problem kazdeho podobneho webu kazdej dela co umi - ale profi testy chybi uplne vsude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:23:06
avatar
ano tento web je zaměřený na používání grafické karty co by akcelerace her!
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:39:53

ja vim psal jsem to abych nekoho neurazil, ale vsude se na toto hrozne zapomina...:-) tak jsem to zdejsim ctenarum jenom pripomel, jestli teda nejsi proti - jsem taky AtiFan ale prilis se posledni dobou vsichni po nVidi vozi pritom v profi segmentu (nemyslim servery a GPU computing) neni temer alternativa k nVidia kartam, v profi je nVidia a este dlouho bude No. 1.

trosku mne fakt iritujou ty same reci furt dokola, sry, nerad bych se te nejak dotkl, neni to osobni

zaroven se teda musim omnluvit nejak jsem se nechal zmast timto: DDWorld.cz - Technology & lifestyle .... :smajlik dloubajici te pod zebra...:-))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:45:59
avatar
Citace:
DDWorld.cz - Technology & lifestyle


co ti na tom zaměřením webu nesedí? Vždyť to přesně odpovídá .... pro nás je technologie životní styl a technoloigí se bavíme .... a je mi ejdno jestli je od ATi nebo NVIDAI nebo od franty ...

Upřímě považuji všechny fandy AMD, NVIDIA a tak podobě za cvoky ... já nefandím nikomu. mě jen zajímá jaký ten produkt je a je mi jedno co má za logo na čipu ....
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:17:06
avatar
Citace:
Upřímě považuji všechny fandy AMD, NVIDIA a tak podobě za cvoky

Víš že jsi ted nařkl polovinu čtenářu DDworldu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:24:24
avatar
myslím že tak 3/4 .... a nejen čtenářů DDWorld .... ale já si za tím stojím. Nedělám věci proto aby mě lidi měli rádi, dělám to proto, abych se já dozvěděl, jak na tom ty věci jsou .... já za to jak si grafiky a jiný HW vede opravdu nemůžu a každého kdo fandí nějaké značce jako značce (pokud ji nevlastní jako firmu) považuji za cvoka ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:40:24
avatar
Na fandeni ja naopak nevidim nic nenormalne. Su ludia co preferuju urcitu znacku aut, su ludia co fandia rozdielnym hokejovym klubom a su ludia, ktory maju radsej produkty AMD ako produkty Nvidie. Ked som bol mladsi existovala demo scena kde bola zdrava rivalita medzi fandami Atari vs Commodore (Amiga), depesakmi a metalistami. Ak netecie krv, nie je to nic za co by malo byt fandovstvo povazovane za "cvokizmus". A nakoniec, dnes sa plati za vsetko, dnes sa clovek zadarmo uz ani doma nevyserie bez platenia "Vodarnam a kanalizaciam" :-D. Takze klidek DD, bez fandovstva by bola nuda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:45:48
avatar
otázka je jak se to fandění projevuje ... pokud se tu někdo dokáže bít za svou značku a sám sobě škodit, je to špatné ...

Já osobně také dokážu některým věcem fandit, třeba technologiím a vždycky fandím tomu co je nejlepší (hlavně pro mě) .... ale nikdy nebudu fandit nějaké značce, a ještě za to platit. nejen za samotný výrobek, ale i za to, že jsem blbej a jen proto, že té zančce fandím, koupím její produkt, který je horší, než co bych býval za své peníze mohl mít ....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:05:27
avatar
Dajme tomu ze fandim Dukle Trencin, som cvok ked viem ze aj tak nemaju na titul a platim im za listky? Nemyslim si, proste je to "srdcovka". To iste moze byt s akoukolvek znackou a akymkolvek produktom ;-).
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 17:05:00

Pokud se jdeš pobavit, zakřičet, pobavit s chalany a uznáš, že soupeř byl lepší, tak si zasloužil vyhrát (i když tě to mrzí), tak jsi v naprostém pořádku.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:05:41

v mych ocich se prave zbytecne neustalim opakovanim stejnych "reci" a "pocitu z her" poskozujes resp. svuj web... ale je to jenom muj subjektivni nazor, mnel jsem spis pocit ze jsi se hodne dlouho snazil brat ty veci trosku vice profesionalneji, ale posledni dobou to spadava k senzacichtivemu IT bulvarku, skoda

imho kolik prodanych GPU se vyuziva k hrani her? No myslim ze tak z 90% to lide pouzivaji k zobrazovani...:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:19:29
avatar
DDWorld.cz byl a je nadšenecký nezávislý v podstatě neziskový magazín .... profesionálně beru rady a doporučení ....

já i kolegové jsme zaměření hlavně na HW z pohledu že si s ním hrajeme ....

Pokud máš pocit, že je tu moc her, nikdo ti nebrání napsat pár profi článků o využití grafik na výpočty, tkeré ti rád zvěřejním
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 09:39:48

DD + 100
Maltrabob - 100

Vlastenectví, jak je známo, je posledním útočištěm idiota. (Mark Twain)
Fandění značce ani není útočiště, je to spolehlivý příznak.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 13:32:45
avatar
Když to řekne humanistický snílek a srab jménem Twain, tak to jistě musí být pravda.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 19:15:34

Bez existence podobných snílků bychom doposud požírali své stařičké rodiče a bydleli v jeskyních. Jen protože někdo vysníl lepší život, potomci potom ho mohou žít.
Už jsi tady jednou předváděl rasistickou rétoriku, takže nemohu se divit, že slovo humanistický pro tebe je záporné. Nemá smysl diskutovat, máme různé axiomatické systémy.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 20:36:46
avatar
Prázdné fráze, koncentrovaná demagogie, nic jiného. Umění je sice součást lidské společnosti, ale proč jeho vliv na rozvoj společnosti přeceňovat? Proč si nalhávat, že vymoženosti dnešní lidské společnosti jsou tu díky tomu, že si je nějaký umělec vymyslel (pokud vůbec)? Proč si nalhávat, že stačí vysnít lepší svět a právě kvůli tomu se tento v budoucnu uskuteční, takžka zhmotní? Twain sice spáchal spoustu knih a nespočet novinových článků, ale kde je teda ten jeho lepší svět, který ve spoustě knih popisuje, do čeho se promítly jeho sny?
Co se týče raisistických příspěvků, chtělo by to konkrétní citaci. Pokud snad náhodou myslíš pojem "japončík", který jsi tak špatně nesl v diskuzi o Sony, tak Tě můžu ubezpečit, že na něm nic rasistického neshledávám. Pokud Ty ano, jak je libo, ale budu si o Tobě myslet, že jseš přecitlivělý, což není pozitivum, ani negativum, je to zkrátka vlastnost, který se v určitých situacích hodí.
Humanistický snílek je obyčejné slovní spojení, humanistický je prosté adjektivum, jako každé jiné a že pod uvedeným spojením vidíš něco jiného, než primární význam, je důsledkem oné přecitlivělosti, nebo snahou vykonstruovat postoj, k němuž by ses mohl vymezit. Tak jako nacionalistický snílek si myslí, že každý národ může žít pouze v jedné uzavření oblasti jednoho státu, kapitalistický snílek si myslí, že je možné generovat zisk donekonečna, tak i humanistický snílek si myslí, že člověk je v principu dobrý a spravedlivý a že koná jenom dobro. Realita je často diametrálně odlišná.
Mimochodem, když už tu uvádíš Twainovy citáty, zkus si najít ten o Americe jako takové. Jak asi bude zapadat do obrazu, který tu nastiňuješ?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:48:40

ja povazuji za cvoka toho kdo to fakt bere pouze z pohledu her...:-) a rika tomu technologie...:-) Myslim si ze na graficke karte at je jakakoliv je pouzito bezpocet technologii, ale samotna graficka karta je stale graficka karta a ne technologie. AtiFAN jsem momentalne diky vyvoji nepsal jsem Fanatik - fanousek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:03:24
avatar
já to neberu jen z phledu her, ale i z pohledu samotného čipu a jehp výroby ;) přijde to ti dost technologické?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:35:45

kdyz mas takovy postoj to jsem rad, ale potom tedy vynech ty neustale se opakujici reci o pravde a nepravde a do nekonecna obhajujici se posty na obhajobu toho co pises, prilis si odporujes. Navic ty radky by prave mohli byt o tech technologiich pouzitych pri vyrobe a delka aktuality by byla stejna jenom ta hodnota toho textu byla vyssi tak jako to bylo drive. navrh na clanky tu byl ale ani jedna odpoved ze by jsi chtel, ne opravdu nebudu nikomu prispivat zadarmo aniz by aspon zajistil HW na testy, takze opakovane nabizim a tazi se mas tedy zajem o testovani od lidi co ne zcela sdili tve nazory? Ale pokud si stojis za tim ze jste herni magazin asi by to prinos nemelo jak pro tebe tak ani ne pro mne.

cituji aby nevznikl pocit FLAME :ano tento web je zaměřený na používání grafické karty co by akcelerace her!:
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 16:03:11
avatar
na DDWorld.cz už nyní testují lidé, co ne zcela sdílí mé názory takže nevím co je na tom divného mít názor ... názory mohou být různé, fakta jsou ovšem pouze jedna.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Technology & lifestyle 2010-11-02 09:43:41

Téma "Technology & lifestyle" nepředpokládá omezení na použití grafických karet ve hrách.
Takže, DD by měl svou pozici buď lépe definovat nebo změnit. Nebo - pokud nechce jí jasně definovat - jeho právo - nepoužívat ji jako logický argument.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:32:12
avatar
Přesně tak, jak vůbec může někoho napadnout taková kacířská myšlenka, že by grafickou kartu použil i jinak než pro zábavu? Kam ten svět spěje!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:46:45
avatar
ale tomu, že grafiky se dají použít na něco jiného se tu také věnujeme a věnujeme tomu řpesně tolik prostoru, jaký to má reálně pro běžného uživatele smysl a význam o tom vědět a znát a používat to ;)
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:09:42
avatar
Naprosto souhlasím, někdo grafiku využívá ke hraní her, jiný pro práci a někdo si s ní vytápí pokoj (podařená náhrada kamen s názvem Fermi). Nechystáte nějaký praktický test drahých domácích přímotopů?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:07:15

aha ted uz to chapu... bezny uzivatel=hrac.... hm tak to potom jo to se pak hluboce omlouvam

tedy potom asi nemas zajem o jine ctenare nez hrace?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:20:49
avatar
Ano běžný uživatel je u mě hráč ... nebo mi chceš namluvit že běžný uživatel, který si kupuje grafickou kartu Radeon nebo GeForce za více než 3000 ji má pro něco jiného?

Já o jiné čtenáře klidně zájem mám, ale psát mohu jen o tom, o čem něco vím .... takže pokud nepřijde někdo další do našeho nadšeneckého kroužku a nanepaíše pár článků na využití GK na profi segment, nemám čím posloužit ... pro mě primárně je PC hlavně na hraní a multimédia
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 18:20:51
avatar
opravdu? Tak by se hodily články o využití STREAMu a CUDA při konverzi videa, to je taková oblast co zajímá hodně uživatelů - nějaké výpočty přes net co akorát žerou šťávu a výsledek putuje jinam moc lidí nezajímá.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 22:06:00
avatar
ja myslim, ze obecne by se cas od casu mohl udelat ve velkym testu i nejakej OpenCL benchmark.. novy karty to vsechny zvladaj dobre a je to hodnotnej udaj.. treba na opencl renderuju fraktaly a tech veci bude pribejvat, ted v tom nekdo udelal raytracingy do maxe, imho hodne plodny odvetvi.. az pres opencl pojedou vsechny bitmapovy editory, to bude svistot
Archandel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-11-01 19:45:06
avatar
Jo mam jednu 8800GTX kterou pouzivam jako tezitko na usmrkany kapesniky na stole. Nemam rad firmy co vyrabeji technologicky zmetky, ktere stoji nehorazni penize a vydrzi tak akorat ke konci zarucni lhuty.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:00:12

Edit:Smazat prosím.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:18:54
avatar
Tak jí přeji jen, aby toho výkonu bylo co nejvíce % navíc, aby byla cenová válka, ale asi to tak nebude.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:39:09
avatar
Nemyslim si ze bude cenova valka. Ceny HD 5x00 grafik neklesali ani po uvedeni GTX 460 a padat zacali mierne az po uvedeni HD 68x0. To iste bude podla mna aj teraz, po uvedeni HD 69x0.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:29:21

ja osobne osm zastanca amd/ati a verim ze uplne prevalcuje zelenacov(nv). aj ked tento graf hovori trochu o inom a aj keby to bola pravda tak verim ze amd si neda vysoke ceny a bude lacnejsi min o 100€
prosim ´DD´ o odpoved

http://videocardz.com/27483/amd-radeon-hd-6970-vantage-results-leaked
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:39:47
avatar
Co je na tom? Výkonové náhledy už tu byly prezentovány dříve ....
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 14:48:39

aha nebude stacit na 6900 do toho som nejako neratal 6990 co som bral ako uplne inu trieda a nemohol by si aspon priblizit cenu za ktoru by sa predaval 6950 alebo porovnat cenu s inou kartou? verim ze sa budu oplatit oproti 580 a ostatnym graf. ak bude cena 6850 viac ako 270/280€ tak berem 6870 co mi bude trochu luto
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:23:34
avatar
HD 6990 je HD 6900 ...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 16:40:23
avatar
Prišiel som na celkom zaujímavý fail. Ak si zoberiete skóre GTX 480 a pripočítate 20% tak dostanete (takmer) rovnaké číslo ako má GTX 580. Takže by som to nepovažoval za dôveryhodný zdroj.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:31:03

Je to len moj odhad ale ja predpokladam vykon 6990 na urovni vykonu GTX480sli, pripadne par percent vyssich a jedna sa o dost impozantne cisla.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:58:51
avatar
pokud zůstane 2GB a 4GB verze jako u HD5xxx tak si myslim že ta 4GB určitě ano, možná i ta 2GB +-
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:34:05

stejne tak, jako jsem mel tuseni o tom ze rada 5xxx totalne rozdrti nvidii, tak tentokrat mam tuseni ze by gtx580 nemusela byt zase tak spatna, dokonce by mohla byt i konkurenceschopna ;-)
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:35:24

Opakuji se gtx na výkon není špatná karta a když se zvýší výkon o 20% tak bude hodně výkoná.
Revize je to nová ano, tak jako u AMD nové karty jsou jen revizí.

A opět opakuji stačí se podívat na testy gtx480 (zde není testována ;-) )
A nejsem fanda ani jedné značky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:08:27
avatar
GTX 480 je zde testována třeba v posledním testu ji máš na aktuálních ovladačích!

AMD HD 6900 nejsou pouhou novou revizí uvidíš sám že do revize mají hodně daleko ...
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:06:48

ok nechme se prekvapit v novem psoledním testu
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:46:41

v tom přápadě je krásně vidět, jak dokáže jen "nová" revize gtx580 soupeří s zcela novou řadou a to hodně vyrovnaně , no jo někomu stačí nová revize, někdo potřebuje zcela nový čip.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 18:19:27
avatar
tak jo tak si to povíme jak GTX 580 soupeří s HD 6990
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:49:19

proč soupeřit s HD6990, vždyt Vy sám jste tvrdil, že bude soupeřit s HD6950 a HD6970.
Nebo je gtx580 tak výkoná, nebo HD6990 tak slabá ;-)
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:05:21
avatar
Ano na to sa už tešim ked si povieme ako HD 6990 soupeři z GTX580 v spotrebe. GTX580 sa na nu v tomto smere fakt tažko chytat nebude.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:00:04
avatar
jen revizí? a co ty ostatní vylepšení? tesselace, nové hdmi, ...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:42:05
avatar
Na kazdu novu kartu sa tesim, predsalen nieco prinesie, aspon konkurenciu uz ked nic ine...., mna len desi, ako rychlo Nvidia sa dostala od GF8800 k GF580... to je des, za tak kratky cas to je neuveritelne, s kazdou prkotinou je tu nova rada.... marketing......
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 15:44:58
avatar
NJ za ten ultrarychly prechod z 8800 na GTX 580 může márketing XXXX přejmenování.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:20:06
avatar
Já věřím, že trochu zamíchá kartami ale moc asi ne hlavně aby ceny 6970 byli rozumné no uvidíme.
lambo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 16:57:35

Pokud to posoudím podle sebe, tak já chci poze kvalitní grafiku a protože ti nejkvalitnější výrobci grafik patří ATI (AMD) jako je HIS a XFX, tak mi nezbyde nic jinýho než si zase koupit RADEON nebo ne ?
Head [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach jo... 2010-11-01 17:17:32
avatar
Můžu vám říct, že už jenom samotnej nadpis mě odrazuje číst... že je Nvidia momemtálně za zenitem už víme asi všichni, ale natahovat tim neustále články a číst stále dokola jedny a ty samé fráze, to už je vážně otrava...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 17:22:14
avatar
jenže nestěžuj si u mě, ale u NVIDIA, navíc je to aktualita o aktuálních inforamcích a věcech .... takže je mi líto, já si fakta z prstu necucám, já o nich jen informuji a je mi líto že se musím opakovat ....
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 22:31:38
avatar
Tak se neopakuj. Jednoduchý. Zajímavostí je plnej svět, ale babrat se furt dokola v mizérii nVidie je asi to co udržuje čtenářskou komunitu ATI příznivců spokojenými, hmm? A tudíž i inzerenty...
Objevil jsem se tu za posledních pár měsíců jen párkrát...a mám stejný pocit jako když někdo sleduje nekonečné seriály...zkrátka o nic jsem nepřišel...stále stejné články (herci) se stejnou tématikou (příběhem), jen kulisy se tu a tam mění (modely karet).
Btw, všiml jsem si, že v poslední době začínáš čím dál víc urážet své čtenáře DD. Taky pěkný...jen pro ilustraci tvůj první komentář v rámci tohoto článku, to si myslím mluví za vše. A takových jsou i z minulosti tuny...to je prostě špatně.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:07:39
avatar
trochu mě zaraži těch 32 ROPs u HD6900 grafik ale vic při 40nm by byla asi hloupost těch změn teda musi byt v jadře celkem dost jak ses už zmiňoval že Cayman jsou něco jineho než BARTS jinak muj nazor je že vykoně bude mezi HD6970 a GTX580 celkem zajimavy a vyrovnany souboj moc se těšim ale DDWorld.cz nebude asi patřit mezi "vyvolene" redakce kde se GTX580 dostane takže za par tydnu to tady vidim zase jak se všichni budou hadat co je lepši (oprav mě jestli se mylim)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 18:21:54
avatar
Pokud bude GTX 580 rozdávat jen NVIDIA pod podmínkou udělání testů jak chce ona, tak tě mohu ujisti, že DDWorld.cz bude GTX 580 s vysoka ignorovat ...

Pokud bude GTX 580 jako reálný produkt a budou ji mít výrobci grafik, tak ji budeme mít v prodejní verzi jako první ...
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:50:20

Reálná byla a je gtx480 a test zde byl až nyní což od dubna, hm
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:00:22

nV muze prijit s cimkoliv, ale po tech podvodech co ma jeji CEO za sebou to bude jeste hodne dlouho smrdet.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:55:18
avatar
jj, ale už vyčerpali morální kredit tak bych se nějaké větší blamáži hodně divil. Ostatně, kdo by jim pak věřil?
Nvidi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon 6900 2010-11-01 20:09:05

Kdesi som cital,ze AMD Radeon HD 6900 seria bude na tom velmy dobre co sa vykonu tyka ,ale budu to tiez taky isty zruti ako GTX 480. Kto,ale takuto kartu kupuje zase na tu spotrebu nepozera.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:19:05
avatar
Ja som kdesi čítal že Bush aj Obama sú buzeranti.
To sú také keci "Jedna paní povídala" až to bolí. U Nv sa dá predpokladať, že jeden obrí čip bude mať kráľovskú spotrebu, zvlášť keď bude architektúri fermi ktorá je vysokou spotrebou preslávená. Ale u HD69XX sa to tak jednoznačne povedať nedá, AMD sa vždy snažilo optimalizovať a znižovať spotrebu, vidím to na CPU, štvorjadro 965 som na vzduchu cez 4 Ghz nedal ale šesťjadro 1090T mám na vzduchu 4,3 Ghz a kam to pôjde cez vodu ani nechcem vedieť
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 20:56:43

Tak pokud by měla HD 6990 spotřebu jako GTX 480, tak to máš při stejný spotřebě dvojnásobný výkon.

Ono mluvit o celý serii HD 6900 jako celku může být v tomto případě poněkud zavádějící.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 09:30:57

To jako o 30% větší výkon a o 30% větší příkon? V podstatě proč ne, tyto parametry nejsou až tak špatné. Ovšem, myslím, že poměr výkon/příkon se zlepší, doposud to bylo tak už mnoho let, ne?
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opravdu 2010-11-01 20:49:41

se mi nelíbí,jak DD napadl nicka "unreal9" pro nic.Tento člověk napsal to,co si myslí a byla po něm vyžadována omluva a navíc byl v podstatě uřážen stylem: "Sklapni,nic nevíš,já vím všechno." To se doopravdy nedělá a DD by si měl uvědomit,že doopravdy nemá patent na rozum a ostatní jsou jen hlupáci konzumující jeho pravdu.Mám v podstatě tento magazín rád,chodím na něj denně i když některé články jsou zcela neskrytě jednostranné,diskuzí se nezůčastňuji ale člověk se občas ozvat musí.Pokud je magazín veřejný,musí se DD smířit i s tím,že všichni nebudou akceptovat jeho názor a že tento nesoulad není důvodem k jeho okamžitým útokům na čtenáře .Chtělo by to trochu tolerance ale v tomto případě i slušnosti a skromnosti .Argumentace,že magazín je ve vlastnictví DD ,myslím ,v tomto případě pokulhává.Dodávám,tuto svoji připomínku myslím dobře,ne jako provokaci k hádce,jsem příznivec AMD,čekám na uvedení 6970 a kupuju ji :-) :-).Mějte se
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:01:47
avatar
Mam pocit že spotreba sa v prichadzajucich testoch HD 6950/6970 už na DDworlde nebude tak do neba vyzdvyhovať ako tomu bolo doteraz.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:11:34
avatar
cau zumpi, mas karmu 5 a koledujes si ze sa ti este zmensi..... vies ze tu take veci nemozes pisat preistotu som ti klikol palec hore
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:27:45
avatar
Jo jasne ja som ti tiez klikol palec hore aj ked neviem kto si. Chlapci skoda ze nevystupujete vsade pod rovnakym nickom ako napr. ja. Tazko rozoznať ze kto je kto.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:34:43
avatar
kurnik, neprehanaj to, stupla ti karmaaaaa naklikal som ti par prstov nech je tu veselo, inak ja som vsade kapa.... mam naladu, chastam pivko
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:43:10
avatar
Žumpárovi aj ja klikám zelené prsty, lenže sa tu v poslednom čase moc neobjavoval, takže aura sa mu nemala ako hýbať... Treba dodať, že si jeho komenty vždy so záujmom prečítam, aj keď nie vždy sa s nimi stotožňujem.
kapa, no vidíš, teraz si aj mne spravil chuť, asi zájdem do sklepa...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 22:02:43
avatar
Daj si, nazdravie. V telke ide how-no, tak cumim do netu a davam pivko....
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:07:04

mna teraz najviac zerie to ze kolko bude stat 6950. dufam ze okolo 270€

a ahaho zumpi inac ako teraz pozeram dobra digiaura ci co to je inac ta spotreba bude adekvatna k vykonu narozdiel od fermi
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:23:41
avatar
No bodaj by to tak z tou spotrebou bolo aj ked silno pochybujem. Mam taky pocit že sa nam teraz tie nVIDIE a AMD GK pekne vyrovnaju v spotrebach a už to bude len o tom ktoru značku hriankovača maš radšej.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:30:00
avatar
kurnik chybal si tu, konecne k veci debata esteze mna sa to netyka, ja kupujem do 100e grafiku, malo sa bavcam tak mi to netreba, no som velmi zvedavy ako to dopadne cele, kto bude mat lacnejsi a kvalitnejsi hrankovac
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:47:51

tak hej spotreba a teplota sa mozno vyrovnaju ja este nejak verim ze 6970 do da do 250 a 6950 do 200 co by bolo akurat na vykon. potom uz lne hlucnost a teplota . ale celkovo si ymslim ze lepsie to vyriesi amd ale zasa ak mam pravdu povedat tak som od 580 cakal o trochu viac . ak bude naozaj este pod 5970 2GB tak to bude dost fail dobre aj tak par wattov hore dole a aj nereferecne 6900 verim ze nebudu grily tak pre mna je najpodstatnejsia cena. v tomto ohlade som presvedceny ze to bude jednoznance pre amd
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:56:01
avatar
Teraz pred vydanim je to este trocha zahmlene ja vždy vyčkavam až do testov potom vynašam hlavný verdikt. Kazdopadne nas hriankovače než už budu akokolvek vykonne neminú.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:12:07
avatar
Ja mam vykonu dost. Ja preskakujem celu radu 6xxx a v cpu sandyho a aj 1 rev. buldozeru. amd x6 1090t + 5970 bude stacit este hodne dlho. Ale coho sa neviem dockat noveho hyundaia ix20, ktoreho si zajtra idem objednat.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:26:16
avatar
No ja neviem, kazdy chce golfa a ty hyundai? ved nebudes IN ber to ako recesiu sestra kupila pred par mesiacmi hyundai a da sa to, no ten nazov ani mne neako nevonia, no ona je spokojna....., ja scem novy Citron Odkazberlingoooo, musim prisporit alebo menej dani poplatit.....
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:23:02
avatar
Tak mne hnujdaj tiež nevonia ale proti gustu žiaden dišputát, konieckoncov keď to bude len mestské približovadlo na krátke trasy za primeranú spotrebu prečo nie.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 23:07:05
avatar
Golf je cenovo niekde inde. Ale po skusenopsti s mojou fabkou TSI/77KW s DSG, ktoru mi po mesiaci chceli ukradnut uz neriesim vw group. Proste sa nechcem strachovat, ze sa rano zobudim a auto bude fuc. Tak preto hyundai.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 23:46:34
avatar
to je fakt ten hyundai nikdo neukradne jako nic proti ale ten desing ix20 povazuju minimalne za hodne nepovedeny...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 21:59:05
avatar
No ak si myslíš, že sa v ČR/SR kradnú len nové autá VW Group tak si riadne mimo. Kradne sa všetko, je to otázka dopytu, náhody a samozrejme zábezpeky. Čo sa týka designu úplne súhlasím s Dentonom, aj keď som zažil niektoré ošklivé krabice ktoré sú vnútri kráľovstvom (pohodlie výbava).
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:30:15
avatar
Nekdo ma rad vdolky, jiny zase holky. Tahle grafika u me neskonci.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:38:10

Sleduji dění, a čtu zdejší články už hodně dlouhou dobu. Občas musím mít větší nebo menší námitku k článkům zde uvedeným. Například co se v poslední době mě osobně nelíbí je to, jak zde DD někdy i zbytečně tvrdě za každý desátý projev a názor straší lidi banem atd... Zase ale chápu že se najde asi dost lidí kteří zbytečně provokují, neumí nebo nechtějí číst a píší pak jen nesmyslné žvásty.
Pravdou ale je že věci a události kolem grafik jsou zde velice dobře zmapované a odhady zde víceméně vycházejí.
Grafiky AMD mají teď a v poslední době nezpochybnitelný inovační náskok a i více výkonnostní potenciál pro hráče her, nežli je tomu u Nvidie. Ta zase řekl bych vede v profi segmentu, a Fermi podle toho taky vypadá. Na 28nm procesu s Keplerem to může být ale zase jinak, to ale ještě nějaký čas potrvá.
Mám takový pocit že brzy vyměním svoji OC GTX260ku za nějaký hezký Radeon 6950
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 21:54:55

No,já taky budu měnit 5850 za 6970 ale trochu trnu strachy,aby obchodníci před vánoci nezešíleli a nestála víc jak 10000,to je limit,kterej mi rodina/manželka stanovila na dárek :-) (zdroj mám Fortron650W(4x12V),ten doufám bude v pohodě),...... před tím jsem měl sli8800GT:-)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 22:00:58
avatar
10.000 mas mat na darceky pre celu rodinu, nie na jeden darcek pre seba , zle si zenu pochopil dofrasa, dobre ze vravis, uz treba mysliet na darceky, nieze zase budem behat 2 dni pred vianocami po Tescu aby som nieco zene narychlo splasil
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 23:11:05

DD, ved nedavno si tu pisal, ze gtx580 je fake, medialny blabol, aby mala Nvidia ako odputat pozornost a ze si nie isty, ci ta karta vobec vyjde a ci je realna...preco nenapises toto? Raz urobim archiv tvojich vyjadreni a porovnam to s realitou, lebo toto tvoje "ja som to hovoril, mal som pravdu" zacina byt komicke.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-01 23:26:12
avatar
další co neumí číst ... já jsem nepsal že je to fake, naopak jsem psal, že ji považuji za pravděpodobnou, ale že letos reálně na trhu v obchodech ji neuvidíme ....

je vidět, že by sis ten archiv měl udělat, pak bys mě tu neobviňoval takhle hloupě ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 20:44:45
avatar
No nadpis znel presne:
"Historie se opakuje? NVIDIA GTX 580 bude jen na papíře – Sliby a marketing druhé generace FERMI"
Tento titulek jasne ctenare uvadel v omyl, tak jen na papire nebo real? Neni tam otaznik nic, takze je to oznameni, tedy tvrzeni ze 580 bude jen na papire.
V clanku jsi jeste psal:

"A měl jsem pravdu, informace o GTX 580 skutečně přišla přímo od NVIDIA, která ji pustila do světa jenom proto, aby se o ní mluvilo."

Me osobne je to jedno, jen reaguji pro upresneni informace
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-02 07:19:09

Můžeš prosím trochu upřesnit to, co jsou dle tebe hry, které se skutečně hrají? Protože v tom grafu vidím hodně her, které se hrají dost a také např. BattleForge, který byl hlavně zde na ddworldu vynášen do nebe jako DX11 hra, která ukáže Radeony v celé své parádě.

A taky SC2 nepovažovat zda hru, která se skutečně hraje, no zase se ti jednou povedla peckoidní věta.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Bambula 2010-11-02 23:49:37

"Vymaštěný" necítím, jako urážku, možná protože nejsem rodilý mluvčí. A nebránil jsem sebe.
"kdyby si byl trochu inteligentní... "
" pokud nezačnete u toho co píšete přemýšlet..."
".... ignorance dosáhla nového stupně ..."
"... ale pokud tady budeš plkat podobné pitomosti, které už z logiky věci pitomostmi jsou, tak se rozloučíme ...."
"je vidět, že nevíš jak to chodí ... "
=arogance, nezdvořilost, a slabost argumentace.

Nesouhlas se dá opírat o různé argumenty, existuje následující pyramida:
1. Vyhružka (pokud tohle budeš říkat, useknu Tě hlavu, dám ti ban na fóru)
2. Osobní urážka (jseš blb)
3. Urážka názorů (říkáš blbosti)
4. Skrytý nátlak ( Nejseš, snad blb, abys tvrdil, že...) - tady nesmí znít přímo tvrzení oponenta, jinak je to 2 nebo 3.
5. Použití logických podvodů (viz téma fallacy ve Wiki)
6. Argumentace prostým opakováním tvrzení,
7. Neutrální nebo lichotivé jazykové triky: (My všichni známe, že..., Je očividně, že..., Tak chytrý člověk, jako Vy, určitě je obeznámen s faktem)
8. Odkaz na autoritu. Oponent jí nemusí uznat a tak bude potřeba jiné argumentace.
9. Odkaz na nedohledatelný fakt. Pokud oponent nevěří, musí se argumentovat jinak.
10. Odkaz na fakt bez ukázání zdroje. Oponent by měl mít možnost argument najít nebo vyžádat ho od autora.
11. Odkaz na fakt+zdroj.

Pokud jsou používány argumenty nad 3, jsme mezi lidi, které se umějí chovat aspoň navenek.
Nad 6 - vedeme slušný rozhovor. (ne nutně rozumný, ale bez hádek se všechno dá srovnat)
Nad 9 - korektní argumentace.
Pochybnosti jsou korektní, pokud jsou slušné a jsou odpovědí na kategorická tvrzení do 10.

Uvedl jsem ji z paměti. Ale podstata zůstává. A problém tohoto fóra je, že i moderátor se nedokáže udržet na jakékoliv úrovní.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!