Preview a test výkonu: Witcher 2 – Zaklínač 2 je skvělé propracovaném RPG a lepší než první díl!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 22 květen 2011
alt

 

 

 

 

 

 

Preview a test výkonu: Witcher 2

– Zaklínač 2 je skvělé propracovaném RPG a lepší než první díl!

První Zaklínač byl velké a velmi příjemné překvapení. Jako takový byl velice originální a vycházel z nám velmi blízkých knižním námětů i prostředí pověstí a bájí. Autoři hry to také vůbec neměli jednoduché. Na rozdíl od jiných RPG, kde mohou mít autoři různorodé schopnosti a prostředí může být takřka jakékoliv, Zaklínač je předlohou velmi přesně a jasně definován a to poměrně úzce. Nicméně dnes už můžeme říci, že Zaklínač (Witcher 1) patří k tomu nejlepšímu, co vůbec na poli příběhových RPG vůbec vzniklo.

Druhý díl byl tedy očekáván s velkým napětím. Tvůrci předem avizovali, že rozšíří možnosti hrdiny, ale že se nadále budou držet knižních předloh. Zde se asi ptáte, zda tvůrci své sliby splnili. Na rovinu už můžeme říci, že ano a to možná až nad očekávání dobře!

  • První dojmy

Naše úvodní seznámení s hrou je zatím velmi krátké, protože bohužel hra vychází v době, kdy spousta z nás má hodně pracovních a také školních povinností, takže není moc času na hraní. Nicméně kolega si dal prvních několik hodin a první dojmy jsou následující.

Příběh hry přímo navazuje a je výrazně hutnější než u prvního dílu. Rozhodnutí a to velmi závažná, která mají výrazný dopad na to, jak se hra bude vyvíjet, jsou téměř na každém kroku. Herní postavy jsou zpracovány extrémně věrně, že BIOWARE musí závidět, protože ve srovnání s nimi působí postavy v Mass Effect či DA dost nudně a nevěrohodně.

V novém Zaklínači 2 je velmi těžké rozlišit mezi dobrem a zlem a většinu času se budete pohybovat někde, kde nebudete vědět, zda děláte úplně dobře nebo ne a dokonce občas budete rozhodnutí litovat, když zjistíte jejich důsledky. Hra je velmi výrazně dospělá, nebojí se ničeho, erotické scény snad v žádné hře nepůsobily více přirozeně, a hlavně uvěřitelně. Tvůrci se nevyhýbali ničemu. Politika, zrady, intriky láska, všechno tady je. Příběh hry je skutečně interaktivní román a řeknu to narovinu, některé scény jsou epičtější a lepší, než v jakémkoliv jiném RPG včetně Mass Effect nebo Dragon Age! Hra nabízí podle tvůrců 4 různé začátky (hru můžete ovlivnit použitím save z prvního dílu!), hlavně ale může skončit 16ti různými konci, kdy se samozřejmě jedná o zhruba 4 hlavní a dosti rozdílné směry, kterými to všechno může na základě vašich voleb dopadnout. Hra se rozvíjí jinak už od prvních rozhodnutí, takže znovuhratelnost je zaručena. Herní doba by měla být kolem 40 hodina  pro hru jsou plánovaná i DLC, kdy některá už jsou dostupná a tedy herní dobu ještě rozšiřují. Naštěstí jsou zdarma a tak skutečně odměňují hráče, kteří si originální hru zakoupili a podpořili tak její vznik!

  • Zpracování a gameplay

Na rozdíl od zpackaného Dragon Age 2, si zaklínač 2 nehraje na rádoby moderní RPG, od kterého údajně hráči chtějí zjednodušení a v podstatě konzolovou chodičku-mlátičku. Tohle je pravověrné RPG přesně takové, jaké má být. Proti prvnímu dílu je management postavy a možnosti inventáře trochu rozšířen, v zásadě se ale jedná o to, co známe z prvního dílu a co dobře fungovalo. Tleskáme.

Opět tu máme vedlejší mise včetně úkolů, hraní kostek, pěstní souboje a nová je tu páka. Všechno tedy, co tu má být a co utváří atmosféru hry ze středověkého prostředí. Tím se dostáváme k novému soubojovému systému. Bohužel velmi originální a velmi funkční systém prvního dílu nebyl znovu použit. Místo toho je tu jeho kombinace s klikačkou. Ale pozor, není to tak jednoduché. Když budete klikat jak pitomí, tak nemáte moc šancí. Souboje jsou relativně obtížné a jako u správného RPG jdou protivníci s vámi, takže můžete se dostat do lokace, kde budou silnější, než zvládnete, protože jste pořádně neposílili v předchozí lokaci. Nicméně souboje s hlavními protivníky postrádají trochu větší obtížnost.    

Podívejme se dále …

 

 

  • Technické zpracování a testy GPU a CPU

Nový Zaklínač 2 používá nový herní engine – který si autoři vyvíjeli sami. Takže hra je výrazně hezčí a prostředí mnohem zajímavější než u prvního dílu. Bohužel, engine není zrovna technologický klenot a má docela dost technických nedostatků, které se promítly i do hry.

Ale pokud jde o atmosféru hry, druhý díl jednoznačně přebíjí ten první. Prostředí je detailní a hlavně realistické, cykly změny počasí a déšť snad nikdy nikde nevypadali lépe. Bohužel hra nemá Tessellaci, nemá ani řadu moderních DX11 efektů, takže ne všechno je ve vizuálním a technickém stavu, ve kterém by to dnes bylo záhodno. Pořád se ale jedná o jedno z nejhezčích RPG současnosti, možná zatím vůbec nejhezčí.  

Jak jsem bohužel psal, hra trpí celou řadou technických problémů. Herních nastavení mnoho není, co tvůrci nechtěli, to nenastavíte. Některé věci, včetně mapování kláves musíte dělat skrz ini soubory. Optimalizace pro grafické karty je minimální a podle toho to zatím s výkonem také vypadá:

Osobně mě zatím hraní znemožňuje nekorektní funkčnost Eyefinity, které se sice spustí, ale jen v okně a jen ve formátu 16:9, což je na nic. Prý se ale pracuje na opravě. Řada lidí hlásí i problémy se spuštěním hry a její stabilitou a propady FPS s grafikami s oběma značkami čipů. Hra je poměrně dost náročná na procesor! Pokud máte dvoujádrové CPU, tak budete mít dost problémy. Hra potřebuje k solidnímu hraní na maximum alespoň čtyřádro na 3GHz+. Hra je ale také docela slušně optimalizována na 6 jader, a AMD X6 nebo Intel Core i7-9x se šestijádry vyždímají o pěkných pár FPS více než čtyřjádro! Hra má fyziku HAVOK.

 Jak vidíte v našem krátkém testu karet, každé FPS se hodí! A to jsme testy dělali na sestavě s X6. Nutno říci, že ani NVIDIA, ani AMD nemá v tuto chvíli optimalizované ovladače na tuto hru. Sice včera vyšla beta verze ovladačů pro NV, která podle některých zdrojů nějaké optimalizace mít měla, ale není tomu tak, žádný nárůst výkonu se nekoná. Ale jsou zde některá vylepšení ohledně kompatibility a chodu hry. SLI a CF zatím oficiálně nefunguje, pro SLI je ale možné prý upravit ručně profil, takže by to prý mělo jít. Na druhou stranu hra je optimalizovaná tak akorát, tedy že maximální detaily si spustíte skutečně jen na high end sestavách – HD 6990, či GTX 590 (až budou korektně fungovat). Když nastavíte nižší (stačí vypnout pokročilé AA, které ovšem výrazně vylepšuje vzhled snad všeho, ale všechny jednojádrové grafiky posílá do kolen, sice to nebude vypadat tak dokonale, ale už vám to na slušné sestavě pojede bez problémů. Bohužel, moderní vymoženosti a optimalizace pro DX11 současných grafických karet hra bohužel nijak nevyužívá.

Pro hraní Zaklínače 2 na maximum doporučuji minimálně AMD Phenom II X6 nebo odpovídající a lepší CPU Intel Core i7-800/900 či 2500/2600. Hlavně ale doporučuji co nejvíce paměti na grafice, a na maximální detaily s ničím menším než HD 6950 2GB jít nemůžete. Grafiky jako HD 6870 či podobně výkonné GTX 560/560 Ti, dosahují sice v průměru FPS 30-35, jenže minimální FPS padají k 20. U 2GB HD 6950 to pod 30 FPS nešlo. Také 8GB operační paměti a rychlý SSD dokáží nahnat nějaký ten výkon a sekundy při nahrávání (load a save jsou zde častými společníky).

Samozřejmě doporučuji i kvalitní zvukovou kartu. Zvuky v této hře jsou opravdu perfektní a soundtrack, který dostanete i jako bonus k originální hře, je přímo dokonalý! Takže teď jen vychytat ty technické problémy, podporu Eyefinity a je to skutečně perfektní hra, i když technicky jsme od toho enginu mohli čekat trochu více využití moderních technologií DX11, které se dnes dávno nabízí. Upřímně se vývojářům divím, že právě s AMD nespolupracovali, hlavně proto, že jedna z hlavních centrál AMD je v Polsku, kde také hra byla vyvíjena. Blíže už to snad vývojáři a výrobce GPU mít nemůžou. Přesto se tak nakonec nestalo, i když se o spolupráci dříve jednalo. Škoda hlavně pro nás, protože hra nemusela mít tolik chyb a nedodělků a mohla být technicky trochu dál. Zde třeba zase Dragon Age2, který jede na podstatně horším a starším engine, dokázal technologicky jít dál. U exkluzivně PC hry je to opravdu škoda, zvlášť když má takové herní kvality, jaké má.

 

 

  • Závěr a hodnocení

Ačkoliv digitální distribuce je fajn, rozhodně máme rádi pěkná balení. A Comgad (český distributor) si pro české hráče připravil skutečně parádní balení, které mu mohou ostatní hry jen závidět. Standardem je prémiová edice, která za standardní a velmi slušnou cenu 999 korun včetně DPH nabízí hodně bonusů na úrovni sběratelských edic:

Za vašich 1000 korun dostanete DVD s hrou a DVD s dokumenty o hře, hudebním soundtrackem. Dále tu najdete českého velkého průvodce hrou a ještě český manuál, tématický dopis s prokletou mincí a vystřihovánky :). To je tedy běžná edice! Nádherné balení a skutečně v tomto případě škoda si hru pořídit jen v digitální verzi. Hra je samozřejmě vybavena kompletními českými titulky.  Pokud ještě chcete, tam Comgad prodává za 199 korun zaklínačský medailon extra.

Ještě existovala skutečně sběratelská edice, která byla ale velmi kusově omezená a vyprodána byla už v předprodeji. Stála 2400 korun a nabízela kromě bonusových předmětů i bonusové ingame předměty:

  • Hodnocení prvních dojmů

Pokud váháte, zda Zaklínače 2 koupit nebo nekoupit, pak jednoznačně kupujte, protože je to jedna z nejlepších her (ne-li letos zatím nejlepší RPG), která vůbec letos vyšla. Vynikající a stále originální a svébytná hra, i když bude zapotřebí několik opravných patchů, protože technických nedostatků hra má docela dost. Ale u prvního dílu jich celkem vyšlo 5, takže nic až tak neočekávaného.

Na plnou recenzi od nás si budete muset počkat. Jednak čekám na plné zprovoznění Eyefinity v 5760x1200 a jednak bohužel skoro měsíc nemám na hraní čas, ale recenze bude a to se vším všudy. V současné době je v přípravě již první patch a chystá se i další. Ty by měly přinést opravy propadů FPS i na nejvýkonnější grafikách a  výkonové optimalizace a samozřejmě i opravu mnoha dalších chyb. Zatím ale tedy jen první dojmy, které jsou jednoznačně více než pozitivní a po herním zklamání, které nám připravil osekaný a zjednodušený Dragon Age 2, je to skutečně lék na duši. A zároveň by se nad sebou měli zamyslet všichni, kteří cenili Dragon Age 2 na hodnocení 8-9/10 a hlavně samotní autoři, kteří o DA2 tvrdili, že je to skvělá a nekonečně zábavná hra. Ve srovnání s DA1 a Zaklínačem 2, je DA2 skutečně propadák a naprosto se ani jako kvalitní hra ani jako RPG nemůže s oběma tituly měřit. Zaklínač je velké, hutné, dospělé RPG, interaktivní román, propracovaný do detailů a dělá čest autorovi knižních předloh a dokazuje, že hráči nejsou tupci a nechtějí zjednodušené RPG! Konečné hodnocení ale vyřkneme, až hru dohrajeme, ale z prvních dojmů můžeme rozhodně říci, že tahle hry si opravdu o nejvyšší ocenění říká, škoda že jej degraduje devítkové hodnocení jiných her, která nesahají kvalitou a propracovaností druhému dílu Zaklínače ani po kotníky.

Už z prvních dojmů můžeme říci, že Witcher 1 byl skvělý, ale Witcher 2 je ještě lepší a až na výjimky skoro v každém ohledu! Rozhodně ale důrazně doporučujeme si nejdříve zahrát první díl. Jednak na sebe hry úzce anvazují a hlavně proniknete do celého světa o to více. Pro ty, kterým se první díl líbil, je druhý díl sice ne dokonalým, ale rozhodně více než slušným naplněním velkých očekávání.   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 14:23:46
avatar
Herních nastavení není mnoho? Napočítal jsem jich 20, která multiplatformí hra to má?

Nastavení kláves jde taky změnit, v Launcheru, žádný ini soubor.

Kdo ví co jste to testovali za hru, Witchera 2 asi ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 15:48:31
avatar
ehm ... nastavení zkrz ini je i řešení, které oficiálně publikuje vydavatel hry, takže nevím co to tu povídáš. Jinak W2 není multiplatformní hra .... jiná než PC verze ohlášena nebyla ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:31:38
avatar
Nevím proč nastavovat klávesy přes ini soubor když to jde pohodlně přes Launcher --> Grafika a jazyk --> Ovádání

O konzolové verzi se uvažuje, záleží na prodeji PC verze, takže engine by na konzolích jel a problém by nebyl. Nějak jsem nepostřehl že vyšel jen na PC, má chyba

EDIT: Možná by bylo dobré v článku napsat, že nejde nastavit jen změna WASD na klasické šipky a ne napsat, že nejde vůbec nic namapovat, nastavení šipek se dá změnit jen přes ini soubor, snad se už chápeme
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 18:25:25
avatar
Kromě těch nastavení, není ještě tak úplně pravda následující:

"Hra je ale také docela slušně optimalizována na 6 jader, a AMD X6 nebo Intel Core i7-9x se šestijádry vyždímají o pěkných pár FPS více než čtyřjádro!"

Já tam vidím v grafu o pěkný jeden FPS více na stejné frekvenci vs 4 jádro. Nárůst výkonu o cca 2,5% nepovažuji za optimalizaci pro šestijádra, ale za chybu měření. Další nárůs je už díky OC všech jader.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 15:18:30

Dufam ze Catalysty 11.6 uz prinesu podporu crossfire lebo s ubersampling je to s jednou kartou nahratelne. Inac co sa tyka vizualu, myslim ze ludia to s tou chvalou prehanaju, grafika velmi pekna ale ze by bola nejak extra vynimocna ten pocit nemam. A vobec, ten crossfire ma zacina poriadne stvat v poslednej dobe, Crysis 2 pri vydani 0 bodov, Brink takisto a teraz Witcher 2. Vzdy musi clovek cakat na nove profili ci ovladace. Btw,v nadpise je chyba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 15:59:51
avatar
je logické, že když se firma nepodílí na vývoji dané hry, tak nemůže mít dopředu připravené ovladače .... upřímně řečeno, W2 je ze všech tebou vyjmenovaných her asi jediná, kde to CF pro max detaily reálně skutečně potřebuješ a reálně tě může štvát že není ale AMD za to nemůže ... musíš čekat, protože i výrobce GPU musí čekat .... ale prozradím ti, že profil CF je už ve fázi testování a ve fázy testovaání je i patch pro hru, který některé optimalizace provede, protože chyba není na straně výrobců grafik ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:26:19
avatar
Podle loga na záčátku hry se podílela nVidia, takže by hra měla lépe šlapat na nVidia kartách, AMD/ATI má smůlu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:18:15
avatar
no zaplacené logo co by reklama nic ohledně vývoje neznamená, jak vidíš, na NVIDIA grafikách jede hra stejně mizerně ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:37:59
avatar
Hra jede v pohodě, jen se musí vypnout ten "ubersampling" bo jak se to jmenuje (takovej ultra-super AA filtr, kterej žere výkon).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:50:07
avatar
ano, ale bez něj je to o dost horší, tedy minimálně na našich 27" s hrubým rastrem ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 19:24:25
avatar
Hm, zapnout jinej normální AA pokud to jde?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 06:14:34
avatar
Pokud je to taková pecka, jak vypadá. (nehrál sem to ale už se chystám končí zachvilku školní povinnosti) tak bych to přežil i bez uber ultra-super AA. A spokojím se s AA nevím co tam jde přesně nastavit :o). Nebudu XY dní čekat na ovladač :o)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 15:56:28
avatar
Pokial mi vsetci vydavatelia zacnu servirovat na striebornom podnose ( chap v takom uzasnom baleni ) takto kvalitne hry,tak mozu byt DX9 aj dalsich 20 rokov ... Uz ma naozaj nebavi stale v kazdom clanku citat nariekanie nad DX11 a jeho nevyuzivanim v hrach,ked vizualna stranka dnesnych hier je asi to jedine co nas nemusi trapit ... Za clanok som rad ale tych reci o vizualnej stranke hier je uz moc podla mna ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:02:25
avatar
zkus se na to podívat i z druhé strany, kdybychom si před 20ti lety řekli, že domácí telefon s kabelem a sálový počítač nám stačí, protože to funguje, tak jsem tu neměli, co mámem nyní ...

tady nejde o to, že DX9 stačí, ale o to, že se takhle nehme z místa a ty možnostri využít lepší DX11 tu byly dávno ... a nepleť si naříkání a reálnou konstruktivní kritiku, že se daly věci udělat lépe ....
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:58:39
avatar
Ked sa nato pozriem takto,tak sa s tym neda nesuhlasit. Dnes ale nastava problem, ze velky doraz je kladeny na graficku stranku hier,pretoze na prvy pohlad ohuria,pravdepodobne sa aj dobre predaju ale dohrat ich dohra minimum hracov,pretoze su obsahovo chude ... A myslim,ze ked studio vytvori takto kvalitny engine a tak dokonalo sa s nim pohra, tak nejake cisielko za DX nie je vobec podstatne a myslim ,ze aj bez DX11 posunuli grafiku o hodny kus pred konkurenciu (vlastne to je aj zmienene v clanku).
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:56:23

Ano posunuli ju v ramci rpg hier a dx9 enginov mozno. Ale celkovo nevidim od cias Crysis ziadny posun vpred. Preco BF3 alebo 3dmark11 na extreme vyzera tak ako vyzera? Tam neni len dx11 nasite ako na vsetkych sucasnych hrach a neni to iba nejake cisielko. Keby to bol dx9 engine tak by sa s grafikou mohli hrat kolko chcu a nikdy by to nevyzeralo ako teraz. Este nech k tomu pridaju dobry gameplay a bude to parada.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:48:04
avatar
Podstatné je ale to, že rozdiel medzi starým káblovým telefónom a napríklad mobilom vidíš a cítiš okamžite a nevyvratitelne. Kdežto rozdiel medzi DX9 a DX11 je zanedbateľný, mizivý.

Inak ku hre. Vlastním zberateľskú edíciu a tento týždeň sa chystám naplno vložiť do hry. Zatiaľ to vyzerá, že hra je proste dokonalá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:51:03
avatar
dokonalá není .... bohužel ... z hlediska zpracování menu, inventáře a soubojů se dalo určitě věci udělat lépe ....
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 15:21:41
avatar
Dalo nedalo, vidíte do toho? Jste? herní vývojář co dostal nebo nedostal zaplaceno? Nejste, kritizovat umí každý. Co vám se nelíbí příjde někomu dobré a libové. Každý má rád něco jinak. Ale to už by jste měl pane Stachu vědět :o(.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 19:11:30

Ak nevidis rozdiel medzi BF3 a sucasnymi dx9 hrami tak potom ho uz neuvidis asi nikdy.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 15:22:26
avatar
Já rozdíl neviděl, neboť sme to nehrál, a všem těm videum nevěřím, jelikož už v minulosti sem "sme" se nechali nachytat.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 15:58:55
avatar
Hmm a já se těšil, že si to zahraju na phenom II 3,6 GHz a nataktované 6850 na plný detaily a ono houbelec :-(. Ale sem rád, protože sem si zrovna říkal že na tomto PC rozjedu hry na nejnižší detaily i za 10 let, protože za 10 let tu s námi pořád budou PS 4 a novej Xbox.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:03:59
avatar
máš grafdickou kartu nižšího mainstreamu, kdyby na ní mělo jít všechna no max, k čemu by byly 2-3x výkonější modely?
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 22:02:56
avatar
naprosto s tebou souhlasim, proto sem psal v prispevku vyse, ze sem rad :-)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 16:32:25
avatar
U takychto velkolepych hier sa da ta graficka stranka ospravedlnit, radsej nech neodflaknu atmosferu a hratelnost na ukor grafiky. Je plno hier ktore su riadne sragory co sa tyka pribehu alebo atmosfery a este k tomu maju stupidne zastaralu grafiku. Na druhej strane si myslim ze ak su dnes k dispozicii DX11 vylepsenia (a to nemusi byt zrovna teselacia), nebolo by zle ak by ich vyvojari hier aj vyuzivali.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:32:12
avatar
Na mém obstarožním Radeonu HD4850 (byť přetaktovaný nad takty HD4870 ) mi to běží na High v pohodě, vypnul jsem jen Vsync v rozlišení 1440*900. Jinak teda jak píšete o využití 6 jádra, tak podle vašich testů to neodpovídá, 4 jádro má 38fps a 6 jádro na stejném taktu 39fps . 6 jader je zbytečných, 4 úplně stačí. Snad pro Dual GPu by to mělo smysl.

Musím napsat aspoň pár slov o grafice a atmosféře, které mi v některých lokacích vyrazily dech, vsadím se že nevědět že to neběží na DX11, tak to nepoznáte. Dragon Age 2 je ve srovnání grafiky s Witcherem 2 spoustu let pozadu. Technologicky možná ne, ale vizuálně každopádně

Tady je pár mých screenů. Pro zobrazení dalších je šipka vedle názvu obrázku Odkaz
vpravo nahoře je kolik mi to běží fps.
Šašek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 17:45:05

Tak já mám jinou zkušenost. Na mém PC z doby dávno minulé mi to na sestavě AMD Athlon X2 5600+ a HD 4850 s 4 GB DDR II jde i na minimální nastavení při rozlišení 1280x1024 trhaně.

Řešil jsem jestli i tak hru hrát a nebo počkat na upgrade. Ale asi počkám, myslim si, že tahle hra si zaslouží abych si ji vychutnal při maximálním nastavení.

Kdyby jen AMD tak nezdržoval s uvedením Bulldozeru

Doufám že nový CPU nesklame, protože v podstatě s upgradem čekám jen na Bulldozer a s ním i nové čisety 9xx
MikeB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 18:40:42

Tak ja na procesoru Athlon X2 5600+ a grafice HD 5850 Xtreme hraju na vysoke detajly a plynulost si nemuzu vynachvalit. Akorat pri velkem poctu lidi ve meste snimky o neco klesnou, coz je bohuzel zpusobeno slabsim procesorem. Ale musim rict, ze se mi dlouho nestalo, abych se od hry musel nutit odtrhnout jak me bavila. Pro me zatim nejlepsi RPG tohohle roku.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 20:53:50
avatar
Hra samotna je vyborna ale jednotka bola este o triedu vyssie
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 20:33:58

Jak mi sedla jednička, dvojka mi prostě nesedla. Zkoušel jsem to, ale s bojovým systémem jsem se prostě nesžil.

Graficky je samozřejmě dvojka mnohem dál, herně i atmosférou mi seděla rozhodně víc jednička.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 21:03:06
avatar
Vyzkousime, uvidime .... zatim zadne zavery
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 22:35:01

To je k vzteku. Hraju pet her najednou a ted me k tomu jeste chytla chut hrat znovu Oblivion a HL2 takze 7. Dalsich 15 pecek me ceka na Steamu od vanoc a ted tohle. Prosimvas prestante vydavat ty skvele hry !!! Witchera 1 si chci taky zahrat znovu s jinymi (spatnymi) rozhodnutimi jsem zvedavy jak se bude pribeh vyvijet. Jo a jeste me chytla slina na znovu projeti Might & Magic VI-IX hlavne sestky. Pustil jsem si video na youtube a ty zvuky me proste opet dostali. "Jeste" ze v te serii nepokracovali. Taky premyslim nad starym Dungeon Master a Shadows over Riva. Uaaaaa. Jestli to takhle pujde dal tak si budu muset poridit starou PC hujdu na ktere nepujde nic hrat jen na praci a nebo se budu muset jit lecit
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 09:19:58

V Zaklínačovi nejsou špatná rozhodnutí, ani dobrá, prostě jen rozhodnutí....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 12:55:41

Jo jo ja vim. Myslel jsem to tak ze treba jsem pomahal scojatel nebo jak se ti odbojni elfove jmenovali protoze se mi zdali jejich duvody dobre. Treba jsem je zachranil od vyvrazdeni v bance. Tentokrat je ale pomuzu pobit. To vidim jako spatne rozhodnuti. Nebo z jsem mohl servirku a sefa tajnych sluzeb nechat zabit kdyz je prepadli. Nebo treba nechat zlyncovat Abigal a takovych je tam vice. To vidim jako spatna rozhodnuti
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 15:24:58

Jojo, jediný co bych asi nedokázal je nechat zlynčovat Abigail ....Ale v otm je Zajklínač úžasný,. vše má dobré i špatné následky...
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 22:39:03

Sbohem můj drahý Phenome II X3, jak to vypadá spolu s hrou budu muset koupit i šestijádro.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-22 22:50:33
avatar
mě to šlape na nízké na hd5650 mobility a hází to kolem 24fps a hratelné to je celkem bez problému každopádně se tešim an nový ovladače, ty 2fps navíc by se hodily
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2011-05-23 10:36:25

Když to hází kolem 24 fps, tak bych to nazval možná rychlou slideshow, ale určitě né v pohodě hratelné. V pohodě hratelné je tak 30 fps a více.
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 10:51:42
avatar
24 fps je pro RPG naprosto v pohodě hratelné. Ani bych to nenazval omezením...
Samozřejmě, 60 fps je příjemnější, ale 24, pokud to neklesne v náročné situaci na 12, je v pohodě...

Myslím si, že když ti ukážu jedno video v 24 fps a druhé ve 30 fps, tak rozdíl nepoznáš...
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 24fps 2011-05-23 14:12:39

Naprostej souhlas.
24 snímku za sekundu má kino a nikdo si nestěžuje, že by bylo trhaný:-)
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 12:14:13
avatar
Jenže hra není kino víš, zkus mířít a střílet když máš 24FPS a 60FPS. To samé platí i o RPG, při 24FPS se špatně trefuješ i reaguješ, protože obraz není tak plynulý, je trhaný. A nepočítám propady, proto je lepší výchozích 60FPS, 24FPS nikdy stabilně mít nebudwš, v náročnějších scénách se to bude propadat a bude to nehratelné.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-25 11:36:56

Ale o to přece jde, aby to bylo více než 24 fps. Pokud je to méně (propady) tak už to nebude plynulé, ale trhané. Prostě jde o minimální fps. Průměrné jsou o ničem.
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 01:54:27
avatar
Citace:
Nádherné balení a skutečně v tomto případě škoda si hru pořídit jen v digitální verzi.

No a já mám celou dobu za to, že všechno co máte v krabicové, dostanete i digitálně v digitální verzi. Takže si to můžete pak zreprodukovat sami. Odkaz. Ale jistě bude stát nějaký peníz, aby to odpovídalo kvalitou.

Dohrávám DA2 a brousím si teda šavli na Witcher 1. Pak na nový komp a Witcher 2 se SKYRIM.
Ratafak_Plachta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 11:33:15

A na GOG este viac Odkaz
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pecka 2011-05-22 23:48:33
avatar
Zakoupeno pres digitalni distribuci, hra byla v den vydani doma a o 300,- levneji. Temer se od ni nemohu odtrhnout... Reprodukovat si nic nebudu, stejne bych ty mapky a podobne nesmysly jen schoval do supliku a casem vyhodil.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 09:18:42
avatar
Asi vím co je lepší, ale chci se zeptat: Kdyby se zhodnotilo Two Worlds 2 a Zaklínač 2, co je lepší ??? Podle mě Zaklínač 2 a o hodně, ale chtěl bych to slyšet od někoho, kdo hrál obě hry.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 11:50:05

Mne sa páči viac Zaklínač 2 ale Two Worlds 2 bolo tak isto skvelé graficky a bol tam otvorenejší svet, dalo sa tam jazdiť na koni a pod. Ale Witcher má zasa svoju geniálnu atmosféru - u mňa je atmosféra prvoradá, takže preto.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 16:23:16
avatar
Je to tak týden co jsem dohrál Two Worlds 2, Zaklínače 2 jsem rozehrál. Two Worlds 2 má obrovský volný svět, bohužel pro mne nudný styl boje, vývoje postavy. Největší předností jsou vedlejší úkoly, ty jsou perfektní, vtipné a nápadité. Skládání a upravování kouzel je naprosto úžasné. Graficky bych řekl že je na tom o něco hůře, ale zase má výbornou optimalizaci vzhledem k grafice. Two Worlds 2 je jasný kandidát na RPG hru roku 2010.

Stylizace,grafika, atmosféta je u Witchera 2 lepší, systémový souboj a levelování postavy taky. Zatím je předčasné hru soudit, má spoustu neduhů, vysohé HW nároky, podpora jen pro širokoůhlé monitory. Čekám na opravné patche, které by odstranily ty černé pruhy na klasických monitorech, protože zabírají tak 1/4 obrazovky, na lepší optimalizaci atd. Two Worls 2 měl taky na začátku mouchy, ale po půl roce je to už hratelný titul bez chyb.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 19:04:22
avatar
Díky Vám. Snad sem koupí Zaklínače 2 neudělal špatně. Myslím, ale že určitě ne. Tak to sem rád
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 19:44:12
avatar
Určitě ne, a navíc si podpořil i konzolisty, protože pokud se bude hra dobře prodávat, tak ji vydají i na konzole. Lepší RPG tento rok nevyjde, pokud nestihnout vydat Diablo III
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 08:04:49
avatar
Diablo III asi ne, no
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 09:48:17
avatar
Jedině krabicová verze,musim mít prostě něco v ruce a navíc mapa už mi visí na stěně
Jinak dvojka je bomba,nemužu se od toho odtrhnout,malý chybky tam sice jsou,ale neni to nic co by vadilo.jede to na High detaily mezi 30-60fps uplně v pohodě
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 22:48:19
avatar
jen je smutne ze se muselo cekat 4 roky az pride rpg ktere ma atmosferu,paradni grafiku,pribeh..proste vsechny aspekty rpg..da1 bylo dobre ale proti witcherovi je to odvar...
rafffaelo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 11:22:45

Jedna z naj hier poslednych rokov. Vidno ze si dali na tom zalezat a nezbuchali to za 1 rok
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 11:37:14
avatar
Na co kupovat drahou krabici se spoustou krámů(které budou jenom zabírat místo a chytat prach), když si to můžu stáhnout bez čekání přes internet?
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 15:30:19
avatar
Tak teť jsem to probral s kámošem který je dle mého názoru pařící blázen má ho od minulého úterka doma a říká že jeho 6jádro AMD a 480NV to je tak akorát, hraje to 1900x1080 vše naplno.Prý to vypadá úžasně ale opravdu to nároky na HW jsou zdrcující tak že já raději si ho schovám na podzim bude více času a snad zbudou nějaké ty korunky na výměnu gráfy jelikož ta má 5950 by asi malinko funěla.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 19:33:13
avatar
No ja rozmyslam presne rovnako naco si kazit dojem. IvyBridge + 7970 by mohlo stacit
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-23 15:31:48
avatar
Chybička se vloudila samozřejmě 5850 už z toho značení malinko blbnu.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 12:21:37
avatar
Záleží i na procíku,ale pokud máš 4jádro a 5850tku takl si myslim že v pohodě na střední detaily ti to musí leetět i kdyby nechtělo
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - off topic 2011-05-23 22:53:22
avatar
DD kdy bude recenze na portal 2 ? diky
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-24 07:57:44
avatar
jak vám to běhá na něčem podobném co mám já? tedy Phenom XII 550 BE, 6 gb DDR3 1333, hd 6850 ? Já dám Ultra, pak osekám ubersamplig, depth of field a snizim stiny na medium a jedu tak 30-35 fps, obcas klesne na 25...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-26 00:32:26
avatar
Neoficiální řešení černých pruhů u klasických monitorů
Odkaz
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RPG 2011-05-27 08:12:01
avatar
Konecne po dlouhe dobe poradne cistokrevne RPG. Nemuzu se od toho utrhnout, nadhera Jen s temi naroky na hardware je to horsi Na plny bomby(jeden display 1920x1080) a vetrak na me 6950tce jede porad na ultra hlucnost Aspon, ze taktlej dual core na 4.2 to pobira. Premyslim, ze asi bude potreba jeste jedna grafule do paru, aby to bylo lepe hratelne
Nowi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-05-27 19:31:01
avatar
Ten patch je super. Nárůst výkonu jsem poznal okamžitě. V tom trpasličím městě, kde jsem právě teď mi často padaly fps pod 30, s novým patchem skoro nejdou pod 40. Jinde jsem fps nezkoumal, protože nejnižší mám vždycky ve městech.
BK_One [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-03 23:13:03

Ja som hral jednotku a dvojka je omnoho tazsia.V jednotke pri riadnej mastenici stacilo stlacit utok pri zasieteni meca.V dvojke take daco uz nieje a neda sa tam hrat len s mysou.Da sa to nejako nastavit..v jednotke to islo.Dakujem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!