Preview: Deus EX: Human Revolution je strhující hra. První dojmy z české verze a test výkonu grafik
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 01 září 2011
alt

 

 

 

 

 

 

 

  • Preview: Deus EX: Human Revolution je strhující hra!

                                     - První dojmy z české verze a test výkonu grafik

Dohráno v české lokalizaci. Nový Deus Ex je počítačová hra, která se dotýká závažných témat. 

Lepší start letošní herní sezóny si snad ani nelze představit. Očekávané Deus EX: Human Revolution je ještě lepší, než jsme čekali. Včera odpoledne se mi podařilo po 25 hodinách v kuse dohrát jednoznačného aspiranta na nejlepší hru roku. Tahle hra se skutečně hraje jedním dechem. K dispozici jsem měl navíc už i českou lokalizaci, která je ve fázi veřejné betaverze (více o češtině do Deuse EX zde). Až na pár chybiček funguje skvěle a i český hráč, který se nechce okrádat o zážitek, protože ne všemu je v té angličtině snadno rozumět, si může hru užít naplno. Nutno říci, že hrát se to dá i bez ní, a příběh určitě pochopíte, ale prostě některé věci vám uniknou. Není to prostě mateřština. Kvalita české lokalizace je ale vysoko a i když bych ještě pár věcí a obratů doladil, rozhodně skvěle navazuje na předchozí díly.

A když jsme u toho - fandové předchozího Deus EX 2 budou nadšeni. Nový Deus Ex se naštěstí vyvaroval chyb, které se objevují u celé řady moderních pokračování starších her. Žádné zbytečné zjednodušování, či zkonzolovatění. Prostě to co se nám líbilo u druhého dílu, jde zde také. A právě i to, že tvůrci nepřipustili zničení této hry vnesením celé řady konzolových prvků a zjednodušení, stojí i za tím, že je tahle hra opravdu vynikající.

  • Dojmy po dohrání?

Nechci zabíhat do detailů, protože to si nechám až na víkendovou recenzi, ale řeknu tohle. Deus Ex je naprosto strhující hra. Tak strhující, že obecný ukazatel kvalitní hry: „udělám ještě tohle a půjdu spát“, jsem nahradil „Dohraju to najednou, snad to nebude mít 100 hodin“. Takže po 25 herních hodinách, kdy jsem mimo hlavní dějové linie našel i spoustu vedlejších zajímavých misí, měl hotovo.

Nejen propracovanými herními mechanismy a tím, že si ke splnění misí a k postupu hry můžete vybrat z minimálně 3 rozdílných způsobů plnění a několika cest, ale hlavně příběhem. Ten je více než aktuální a více než se jen dotýká závažného tématu. Aneb máme právo si hrát na bohy? Na tuto otázku si budete moci zodpovědět v závěru hry, kde hra může skončit 4 způsoby, i když nepočítejte s koncem ala Mass Effect.

Samotné herní volby ovlivňují příběh jen málo. On je vlastně striktně lineární a jde víceméně jen o to, kolik vedlejších linií objevíte a jakým způsobem se nitky hlavního příběhu budou ubírat. Možnost volby tu sice je, ale ve výsledku na ní zase tolik nezáleží. Dojem z hraní to ale rozhodně nekazí a hlavně při opakovaném hraní bude hra o trochu jiná. A že si to určitě znovu zahrajete!

Samostatnou kapitolou je grafické a technické zpracování, které vzniklo ve spolupráci s AMD a musím říci, že takhle nějak by to mělo vypadat.

 

 

  • Technické zpracování, grafika a HW nároky

Párkrát jsem zaregistroval názor, že prý grafika hry není nic moc. No pardon, ale když to srovnáme třeba s Mass Effect, tak je minimálně srovnatelná, prostředí má mnohem více detailů a když vezmeme technickou stránku hry, tak většinu her strčí do kapsy. Tou technickou stránkou nemyslím jen rozumné a přínosné zapracování uhlazujících moderních DX11 prvků do letitého DX9 enginu, ale hlavně to, že tahle hra prostě skoro nemá grafické a technické chyby a bugy (nepočítám-li jeden příběhový zásek v příběhu pláště a dýky).

Žádné blikající textury, kolize, žádné grafické problémy. Proti Mass Effectu a obecně Unreal Engine hrám tu navíc dokonale funguje Eyefinity (obecně podpora více monitorů) a také AA vyhlazování! Z nových prvků jsou tu skvěle zapracované DX11 prvky, lepší stíny, tessellace postav atd. Nebudeme si tu samozřejmě nalhávat, že v tak starém enginu hry hrají zásadní roli, ale minimálně jej krásně učesávají a jsou navíc výborně optimalizovány. Takhle nějak si spolupráci mezi herním studiem a tvůrce procesorů/grafik (v tomto případě AMD) představujeme. Že nám je předložen funkční hotový produkt, který nepotřebuje 10 patchů opravování nedostatků s tím, že to nikomu nejede pořádně atd.

Graficky to samozřejmě nemůže konkurovat Crysis2, modely jsou kostrbaté a určitě si umíme představit kvalitnější zpracování, ale na druhou stranu, Crysis2 nemá žádnou atmosféru. Tohle ano, a to díky nezaměnitelnému výtvarnému zpracování a návrhu prostředí blízké, nikoliv však nereálné, budoucnosti. Modely postav mohly být propracovanější, ale tessellace to trochu dohání a celkově prostě je grafika této hry slušná a snese srovnání s Unreal enginem v Mass Effect apod. Nejsou zde textury se zbytečně nízkým rozlišením, nechybí řada světelných efektů, skvělé stínování atd. Na poměry použitého herního enginu, který už má pár let, to těžko mohlo dopadnout lépe. I když si umíme představit strhující grafiku, nemůžeme si při vynikající atmosféře, skvělé funkčnosti a vyladění u nového Deus Ex naprosto na nic výrazně stěžovat.  Snad jedinou významnější výtku bych měl k texturám vzdálených velkých krajinných a městských objektů, které tam občas působí jediné dost rušivě. Ale výtvarný styl, živoucí prostředí, kdy rozhovory postav nikdy nejsou stejné a atmosféra celé hry, to je prostě paráda.

A vůbec vynikající vyladění pro Eyefinity a obecně hraní na třech monitorech je vskutku příkladné a kéž by si z něj vzalo příklad více her a to včetně Crysis. U Deus Ex si hraní na 3 monitorech vyloženě užíváte! A také trochu pomáhá, protože vidíte více – to co skutečně máte. Hlavně se v něm ale nic nikde neroztahuje, filmové scény se neroztahují a zůstávají pěkně na monitoru uprostřed, prostě takhle má optimalizace hry vypadat. Navíc s těmi uhlazujícími prvky DX11, SSAO, AA a tessellace hra není vůbec náročná a zahraje si ji každý s trochu slušnější DX11 grafikou, počínaje HD 5700/6700 (myšleno v nejpoužívanějším 1080p rozlišení).

AMD ani nevyužilo (nezneužilo) příležitosti a neudělal DX11 prvky třeba tak, aby seděly jeho grafikám a znevýhodňovaly grafiky konkurence tak, jak se to záhadně objevuje v některých jiných hrách, kde náhodou optimalizace a spolupráci s vývojáři dělá konkurenční firma. Více třeba nedávný případ Crysis2 zde.

A jaké jsou tedy první dojmy a závěry po dohrání?

 

 

 

  • Závěr

Deus EX je tedy skvěle optimalizovaná hra, která neomezuje majitele žádné značky GPU, hlavně ale funguje bez chyb a tak jak má, což je proti jiným hrám často šitých horkou jehlou, téměř zázrak. V Eyefinity, ale i bez něj, i když je škoda se o zážitek okrádat, funguje prostě bezvadně. DX11 to už jen učesává a optimalizuje.

Výsledkem je, že skvělý příběh a skvěle fungující herní mechanismy se odehrávají v perfektně fungujícím prostředí s přesvědčivou atmosférou se slušným grafickým zpracování, které sice není nejšpičkovější, ale ani nejhorší a jednoznačně vtáhne do hry a může si to užít v podstatě každý bez tuny opravných patchů. Co vůbec žádat více?

Samozřejmě hra má chyby. Asi největší je občas haprující AI, což ale někdy docela i baví. Osobně bych si představoval také trochu více strhující souboje s bossy, ale jako celek je to zatraceně dobré. O hře se bude možná diskutovat i mimo herní komunitu, protože se přímo dotýká velmi kontroverzního tématu, které už je aktuální.

Technologie a vylepšování člověka, aneb má člověk právo na sebezdokonalování a zdokonalování toho, co mu příroda dokonalé nenadělila? Má právo si hrát na boha (ať už nějaký je, či není)? To je to, o co tu běží. Více v sobotní recenzi …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 12:53:23
avatar
Tak po delší dobře první hra, která mě baví. Zatím jsem hrál jen chvíli, ale stálo to za to . Více budu moct hodnotit až ji dohraju, což bude asi chvíli trvat

EDIT: Ta grafika se mi teda moc nelíbí, ale hra to rozhodně vynahradí
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 13:30:10
avatar
No dobre teda, poviem to takto: Všetci povinne zakúpiť 5 kópií pre PC !
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 13:43:18
avatar
"Jen" 5?
Jinak tohle téma je vždy námět na "dobře filozofickou" debatu
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 08:51:50

...nebo pro dobrého psychiatra
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 13:50:29

Citace:
AMD ani nevyužilo (nezneužilo) příležitosti a neudělal DX11 prvky třeba tak, aby seděly jeho grafikám a znevýhodňovaly grafiky konkurence tak, jak se to záhadně objevuje v některých jiných hrách, kde náhodou optimalizace a spolupráci s vývojáři dělá konkurenční firma.


Toto ale DD nie je moc možné. NVIDIA využíva akurát to, že jej karty zvládajú lepšie teseláciu. AMD žiadnu takú výhodu nemá. To je celé. A nebojím sa toho že keby niečo také mali tak by to patrične využili.

EDIT. BTW hra sa mi páči. Neodohral som síce toho zatiaľ veľa ale je výborná. Čo sa týka grafiky tak tá je dobrá. Ja proti nej nič nemá. Jediné nad čím sa dá pousmiať je DX11, ktoré vôbec nie je vidieť a je to skôr také PR ako skutočný prínos. Toto mi potvrdili aj recenzie na iných weboch.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:27:47
avatar
je to terorizmus cpát megatesselaci na úplně zbytečné objekty a renderovat vodu která je hluboko pod pevninou a navíc tesselovat. Crytek není stupid( nvidia jim to musela nacpat).
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 08:45:59

Myslíš, že im to tam nacpali bez ich vedomia a súhlasu? Mimochodom sa stavím, že taká mnegateselácia sa bude normálne v blízkej budúcnosti používať. Akurát že to ju už budú stíhať aj karty od AMD a tým pádom nebude mať toľko odporcov. O teselácii v Crysis 2 som si pár článkov prečítal a tým pádom som zistil načo sa táká teselácia používa. Nahrádzajú sa tým niektoré doteraz používané postupy (spolu s displacement mapou napríklad má nahrádzať bump mapping). Som zvedavý na BF3. Podľa videí tam nebude teselácia len také pozlátko ako obyčajne (hlavne v AMD) hrách býva zvykom.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 13:44:33
avatar
Tak ja som len na začiatku, ale atmosféra je vynikajúca. Ono ta hra nie je až tak bez chýb. Ja som mal napríklad problém hneď ako som vložil dvd do mechaniky. Vôbec medium nenačítalo. Problém som vyriešil a chyba nebola na mojej strane. Patch, ktorý vyšiel za krátko tiež domopohol k loadingom, ktoré boli dlhšie. No celkový dojem je výborný. Teším sa na recenziu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 13:57:31
avatar
"...počítačová hra, která se dotýká závažných témat."

Po pravdě řečeno mě osobně DĚSÍ hry, které se dotýkají závažných témat...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 14:01:32

DD, vždyť víš, že hrát 25 hodin v kuse se nemá, tvému zdraví to rozhodně neprospěje Jinak jednička je pro mě dosud nejlepší hra co jsem hrál, takže jsem rád, že se pokračování vydařilo. Co nevidět se do ní pustím.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 14:10:44
avatar
Taky bych si ji rad zahral je potřeba zahrat si i předchozi dily nebo to je jedno?
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 15:27:56

Nemusíš, pokud si nehrál předchozí díly a chceš vědět souvislosti, mrkni na nejmenovaný český herní web, který minulý týden shrnul příběh prvního i druhého dílu do samostatných článků.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 14:16:12
avatar
nemusíš vůbec v podstatě ani nemusíš vědět, že nějaké jiné deus ex bylo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:49:01
avatar
vzhledem k tomu ze to je prequel, tak nemusis hrat zadnej predchozi dil. ale doporucuji si hned potom zahrat jednicku, nejen ze je na ni ve trojce dost odkazu, ale i herne je proste lepsi.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - absolutně nesouhlasím 2011-09-01 15:08:03

Grafika je odporná. Hlavně obličeje a modely postav jsou naprosto strašné, lepší byli aj v HL2. Přínos DX11 je skoro nulový, jak již je zvykem. Hru samotnou nehodnotím, ale grafika je hnus.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:37:37
avatar
Když posoudím že tesselace nemá vliv zdaleka na všechny části modelů postav(popř. objektů), chtělo by to lepší detaily které se netesselujou, udělat variabilí tváře pro NPC a odstranit tu přehnanou až komickou hranatost některých vedlejších postav(třeba haas je totální parodie na xicht). Animace jsou taky nedotažené, ale takových her je plno(obzvláště RPG), ikdyž jensen by fakt neměl být tak odfláký. Na NPC nesnáším, že pořád opakujou stejná gesta a některá jsou dost specifická, než aby je dělali různí lidé, takže je to hodně rána na oko(snesitelnější je když jenom kecaj bez gestikulace).
Dokud nenastane modding, neočekávejme změnu, takže radši hrát než remcat.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obloha !!! 2011-09-03 00:16:01

No souhlasím. Málokdy si na grafiku stěžuju, ale připadá mi to fakt hrozné. Třeba obloha !!! Fialovočerné hnusné čmouhy a popravdě se mi zdá, že stejně to vypadalo u staré Deusex1 !
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale zase pravda 2011-09-01 15:11:11

Že je to pořád lepší než druhý díl, který neměl dobré fps ani na nejlepších sestavách. Nevím jak to dokázali, ale zkoušel jsem to po mnoha letech na současném PC a stejně fps katastrofální.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:38:16
avatar
Saint's Row 2, howgh.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 15:28:49
avatar
Já ještě pořád hraju (nejtěžší obtížnost + pacifist + nula detekcí) a čekal sem víc. Příběh sem čekal víc ovlivnitelnej (na úrovni Alpha Protocolu), boss fighty sou fakt debilní (člověk si tuní augumentace na stealth, nikoho nezabíjí a najednou má rozsekat nějaký uber augumentaovaný bosse...) a jako je to velmi dobrá hra, ale zdaleka ne tak dobrá jak sme čekal. Zkrátka takovej ten duchovní nástupce Deus Ex 1/Alpha Protocol se zkrátka nekoná...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:45:12
avatar
zatím jsem rozsekal 2 a vždycky je v okolí dost výbušnin a zbraní abys nemusel sebou nic tahat. Nedá se obhajovat tak malý rozdíl který by měl takový dopad jako přeskočitelnost soubojů, ani dementní předrenderované video není dostatečná výmluva. Jenomže je dost zanedbatené aby se to ani neprojevilo na hodnocení.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:46:08
avatar
Citace:
A když jsme u toho - fandové předchozího Deus EX 2 budou nadšeni.

vymaz si tam okamzite tu "2" protoze zadni fandove druheho dilu neexistuji. jako hra to byl sice slusnej prumer, ale oproti prvnimu dilu to byla docela sracka a nazev deus ex si rozhodne nezaslouzila...

jinak ke tretimu dilu...od patku do nedele sem byl ve zline, tak sem zacal hrat az v nedeli vecer a vcera sem skoncil v nejspis posledni misy a premyslim jestli ji vubec dohraju. to co se tam deje se neda slusne popsat a i sprosty slova budou zrejme nedostatecny a cloveku co to vymyslel uprimne preju jen to nejhorsi. do te doby me ale hra hodne bavila a sem si se vsim vyhraval, zkoumal kazdej zapadlej kout hry, snazil sem se plnit uplne vsechno a samozrejme sem hral ve stealth stylu a stridal sem strelbu/omracovani podle moznosti. proste hra presne pro me, i kdyz i tak by se naslo dost vytek...kdyztak k tomu zkusim neco napsat, nebo si to necham na trochu delsi komentar pod recenzi.

ted jeste ale k te grafice. me na ni u her moc nezalezi, ale tuhle tvou chvalu grafiky teda vubec nechapu. vytvarna stranka se mi sice hodne libi, ale v sanghaji nebo podruhe v detroitu sem se te cerne a zlate uz hodne prejedl. po technicke strance je pak vychvalovani amd za dx11 uplne smesne. teselace je zbytecna a ta hra vypada v dx9 i v dx11 uplne stejne. a ssao i aa se da zapnout v dx9 modu, takze to nejsou zadny specialni dx11 featury jak by mohlo vyznit z toho co pises. technicky pak grafika dost zaostava, nektere objekty vypadaji hrozne, postavy jsou hrozne snad vsechny krome jensena, animace sou nekdy smesne a zvlast pozice tel nekterych mrtvych vojaku, neexistujici fyzika atd. graficky je i spousta her na tom unreal enginu hezci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 17:11:06
avatar
musím hrubě nesouhlasit ... mě se dvojka líbila a moc

a také nechválím grafiku, že by byla ultramega, ale spíše říkám, že to není tak hrozné, jak někteří tvrdí, když to srovnáte s Mass Effect, tak je i o něco lepší a hlavně se mi líbí, že to technicky dobře funguje. V ME nejede Eyefinity ani AA, tady ano. DX11 je tam jen jako uhlazení a funguje dobře tessellaci poznáš opět ale zapomínáte někteří že prostě mezi DX9 a DX11 markatní vizuální rozdíl být ani nemůže. Animace jsou slušný, opět ve srovnání s některými animačkami v Mass effectu je to dobrý, i dkyž proč je tak nízké to rozlišení filmů pořád nechápu. Fyzika tam je asi jako v každé jiné hře, těla vojáků jsou hadrové panenky ale čekali jsme snad něco jiného??? Zkrátka grafická stránka i technická stránka rozhodně ostudu nedělá a atmosféricky i technicky je to zvládnuté velmi dobře.

Jinak souhlasím, že ta poslední mise je ze všech nejslabší ... člověk čekal nějaké super mega finále a 3/4 té mise je mírně řečeno odfláknuté a je to bohužel hodně vidět. Bližíš info jsem si chtěl nechat až na recenzi ...

Jako celek se mi ta hra ale hodně líbí, hraje se to jedním dechem, ale na absolutní 10/10 jak tomu někteří dávají, to orpavdu není, ale solidních 90/100 si to určitě zaslouží více ovšem ne ... ale to předbíhám.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 17:34:47

DD, nechci ti do toho kecat, ale měl by si používat větší rozsah bodů při hodnocení her. Při přečtení tohoto preview, kde z tebe čiší nadšení ze hry, jí dáš max. 9/10. Naopak hrám, které celou recenzi kritizuješ dáš 8/10.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 18:44:56
avatar
to je fakt, jako me u tretiho deus ex dost veci zklamalo, ale i tak sem se celou hru az do zacatku finalni mise opravdu bavil a kdyz tady crysis 2 dostalo 83/100, tak novej deus ex si zaslouzi minimalne 110/100
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 18:46:29
avatar
tak to si jedinej clovek o kterym vim ze se mu libil druhej dil kult kolem deus ex se vytvoril jen diky prvnimu dilu. dvojka je mezi vsemi fanousky puvodniho deus ex proste odpad. nejvic utrpel tim, ze to byla snad prvni hra od ion stormu soubezne vyvijena i pro xbox. jen par veci v cem byl druhej dil nesrovnatelne horsi a jak to dopadlo ve trojce:
1) stejna munice do vsech zbrani/prvni dil mel nekolik ruznych munici do jedne zbrane/treti aspon ruzne munice
2) vynechani zkusenostnich bodu, strasne zjednoduseni jak augmentaci tak i prvku hry ktere s tim souvisely, nektere augmentace uplne k nicemu/v prvnim dile se uplne vsechno dalo vyuzit a bylo to i nutnosti k projiti zvolenym stylem a navic i jedna augmentace uzamkla jinou, zkusenostni body i augmentace skvele zpolupracovali a vyvazovali se/ve trojce plati to same co ve dvojce, ale navic neni ani mozne augmentace vylepsovat kanistry, pouzivaji se jen ty body
3) zruseni rozdeleni na zasahove zony na telech, funguje jen bonus za hlavu, stejne to je ve trojce/v jednicce byl velkej rozdil jestli ste nekoho trefily do nohy nebo do hlavy a hlavne vy jako hrac ste meli rozdeleny zasahovy zony -> znicena noha nemuzete poradne chodit/skakat, znicena ruka nemuzete poradne strilet.
4) zjednoduseny kody, vsechny se hned automaticky zapisovali do terminalu/v jednicce ste museli kody hledat, zapisovat si je do deniku a psat rucne. kody meli vyznam, setrily ste si diky nim paklice a multitooly, kterych byl hlavne na zacatku strasny nedostatek/ve trojce se vam vsechny kody okamzite ukladaji, ani si je nemusite v tom pocketu precist, staci odkliknout. vyznam je jen v tom, ze nemusite furt jak debil milionkrat ve hre hackovat, ale z hackovani mate aspon malej bonus zkusenosti a penez.
5) tezce snizena obtiznost oproti prvnimu dilu, dalo se to hrat jako obycejna strilecka i na nejtezsi obtiznost. trojka sla nastesti s obtiznosti nahoru, i kdyz hru dost usnadnuje konzolovej kryci system, ale ten mam obecne ve hrach rad a libi se mi.
6) uplne tragicka delka, za max 15 hodin hotovo i pri poradnym pruzkumu, jednicka da pri poctivym hrani 30 v pohode, u trojky je 25 hodin dnes take vybornych.
7) nulova optimalizace, ta hra nebezela slusne na nicem/jednicka tez docela problemy s optimalizaci, ale ne tak hrozny/trojka bezi na vsem, holt ale pouziva 5 nebo vic let starej engine

co se tyce grafiky tak nevim proc ji srovnavas zrovna s mass effect. po technicke strance to muzes srovnavat s jakoukoli hrou a fakt je, ze grafika je proste 3-4 roky pozadu a spousta i dx9 her vypada dnes lepe. jinak kdyz uz deus ex s necim srovnavat tak s duchovnim nastupcem system shocku a to bioshockem. a s nim je po technicke strance deus ex i pres 3 letou mezeru dost srovnatelnej a atmosfericky i herne ho bioshock dle me predcil. chapu ze ty nemas rad ue3, protoze amd/ati karty s nim meli od zacatku ruzne problemy, ale na nvidia kartach bezel vzdy perfektne. kritizovat za tohle jednotlive hry je dost zcestne, tady si kritiku zaslouzi spis amd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 19:00:29
avatar
Počkej si an recenzi, tam toho rozepíšu více ...

Srovnávat s Mass Effect je na msítě, protože ty hry jsou velmi podobné a i jeho engine je starý stejnou dobu ... AMD grafiky nemají problém s U3, ten engine je špatný sám o sobě, neumí pořádně 3 monitory (minimálně Mass effect ne), neumí AA atd. Za to opravdu nemůže AMD ... Bioshock tedy o nic lepší není ... to je střílečka nic víc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 21:17:48
avatar
bioshock jen pouha strilecka?v tom pripade je deus ex take pouhou strileckou a to vsechny dily. otazka je jenom jak ty si to zahrajes. a v tom ti deus ex i bioshock dava dost velkou volnost. mass effect je oproti tomu striktne linearni a nedava ti zadne moznosti pruchodu hrou a jediny co ma spolecny s deus ex je system kryti se za prekazkama a podobnej styl rozhovoru, ale nic vic, jsou to uplne jiny hry.

dokud sem mel nvidii tak s hrami na ue3 nebyl zadnej problem a to ani s aa. ty sou az ted s amd grafikou. napriklad u bulletstormu byla pri nastaveni nejakyho efektu na max byla pres obraz taka divna sikma cara nebo jinde zas nefunguje to aa. blikajicich textur sem si ale nastesti nikde nevsiml. ue3 ale vzdy byl a jak v bulletstormu ukazal tak stale jeste je vybornym enginem.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 08:16:07
avatar
ti kteří dokážou dodělat AA a pod. do UE žvástaj že je to customizovatelný engine, jenomže ten default(jak je každému jasné) je fakt na hovno.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 08:34:48

TEn engine je výborný. To, že nemá v defaulte AA neznamená, že je na hovno. Prečo ho potom vývojári používajú a ešte za neho platia?
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 15:00:56
avatar
nevim jestli je to dobre srovnavat s mass effect,,mass effect 2 je prehypovana sracka,ktera teto hre nesaha ani po kotniky.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 09:37:30

Děkuji za pěkné shrnutí. Dvojku jsem hrál jen chvíli, velké zklamání. Jedničku jsem mastil na 3DFX 3/3000 a GF 2MX se synovcem na klíně. Úžasná atmosféra. Letos jsem si jí nainstaloval znovu a hráli se synovcem znovu každý zvlášť (na klíně bych ho už neunesl), úžasná atmosféra zůstala i zážitek (nostalgie). Člověk rád oželí některé technické nedostatky, pokud je děj vynahradí. Těším se na tvojí recenzi
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 17:39:22

to J.C.Denton: to není vůbec špatný nápad napsat nějakou menší recenzi (stačilo by 5 stran )např. do blogu. Myslím, že pro spoustu lidí by to bylo zajímavé srovnání názorů na stejnou hru od tebe, jako fandy série a od jiných recenzentů...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:47:40
avatar
víš jak to je, né všichni hrajou i první díl když hráli další?
Taky nebudu hrát první díly NFS protože se některé další povedly, sure, jestli je torrent s funkčním DX1 na win 7 tak až dojedu DXHR 2x, zkusím, but that's just me.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 20:06:04
avatar
Nikdy jsem nebyl nějaký obrovský fanda Deus Ex...hrál jsem první díl a i Invisible War.Nyní když vyšel DEHR,tak jsem si jej dokonce zakoupil za velmi dobrou cenu.A podle mě je to hra opravdu dobrá.Ano někdo bude mít připomínky ke grafice,fyzice a dalším věcem,ale jako celek je to chytlavá hra s dobrou atmosferou a námětem.Navíc videa ze safirindustries.com jsou parádní :-) a budete mít větší chuť si to zahrát.Nevím podle mě se hra velmi povedla a po delší době jsem zakoupil singleplayer hru (většinou kupuji jen coop,MP hry) a nepochybuji,že do budoucna si DEHR nezahraju ještě jednou minimálně,když jsou ve hře 3-4různé konce.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 20:58:38
avatar
ja ted tu hru s velkym sebezaprenim se dojel...po finalnim souboji, kterej je mimochodem dost slabej a zachranuje ho jenom hudba, dostanes na vyber ze 4 tlacitek. podle toho ktery z nich stisknes se ukaze jedno ze ctyr finalnich videi. neco tak spatnyho jako konec v tyhle hre sem opravdu ukrutne dlouhou dobu nevidel...
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 22:51:07
avatar
Tak to je docela divný myslím to,že 4tlačítka a vyberu si konec...ale stejně si to zahraju ještě jednou určitě.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 20:30:06
avatar
Tak uz je sobota? Diky za pekne shrnuti.
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 20:38:51
avatar
J.C.Denton



hrál si sám za sebe?

edit:

V prvním díle máš dost hranatou hlavu
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 21:33:23
avatar
"Samostatnou kapitolou je grafické a technické zpracování, které vzniklo ve spolupráci s AMD a musím říci, že takhle nějak by to mělo vypadat"

Takhle nějak vypadá 5 let starý engine, kde je přínos DX 11 zcela neviditelný, ostatně jako u všech tzv. DX 11 her, na kterých AMD spolupracovalo. Přesně takto to vypadat nemá, ale pokud je tam logo AMD, tak to pro někoho přínos mít musí.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:51:54
avatar
pravda, statické odlesky, nízké debilní stíny a rudimentární tesselace nejsou nijak super, ale vem si jak moc odbyté jsou hry klidně s delším vývojovým cyklem.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 21:39:04
avatar
nutná kritika: lowres stíny s shadow acne a nepoužitelným LOD když zapnu smoothing, plus chybějící nohy a stín v first person jsou největší a skoro jediné vady. Doufejme že to půjde modovat, už mám v plánu asi 3 mody.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 21:52:52
avatar
Hru mám rozehranou, kandidát na hru roku určitě... Ale vítězem pro mě je jednoznačně Portal 2.. ale to je jen můj názor

Jinak co se týče hry.. Grafika je v pohodě, DX11 opravdu jen asi marketing, rozdíly proti DX9 na první pohled nerozeznatelné. A upřímně, na první pohled ta hra vypadá hodně dobře. Rozhodně nejsem takovej typ hráče, kterej z metru čumí na zeď a zkoumá kvalitu textur.. Takže ten první pohled je pro mě klíčovej. Jediný co mi na hře trochu vadí jsou loadovací časy. Ale jinak opravdu super gamesa...
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 22:08:54
avatar
mam orig, ale nejdriv dohravam prvni dil... jelikoz jsem ho zacal hrat pred vydanim teto... takze jdu smele pokracovat.. jsem na konci Hong Kongu, takze me jeste pekny kus ceka a pak sup na tuhle pecku :-)
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 22:48:59

Od piatku, hneď ako naskočil na Steam, až do pondelka som bol do nového Deus Ex ponorený. Už ho mám prejdeného a môžem konštatovať, že to je po veľmi dlhom čase hra, ktorá ma hneď na začiatku chytila a už nepustila. Odporúčam všetkým, ktorí si chcú zahrať žánrovo niečo iné, ako je bežne chŕlené herným priemyslom.

P.S. Niekde som sa dočítal, že sa pracuje na podobnej hre ako je Deus Ex, ale v nej sa bude operovať alternatívnou minulosťou ľudstva. Len som zabudol ako sa tá hra bude volať.
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Deus Ex 2 = konzolový kastrát 2011-09-01 23:13:22

"Žádné zbytečné zjednodušování, či zkonzolovatění." To už nastalo v Deus Ex 2, musím se připojit k protestujícím. To, co zbylo z jedničky ve dvojce už se trojkou zhoršit prostě nemohlo, sázím, že spíš trojka bude mít pár věcí z jedničky zpátky. Zajímalo by mě porovnání i s jedničkou, pokud si jí recenzent zahrál (sázím se, že ne).
kadet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 23:16:55

Tak musím říct, že je to za prázdniny druhá hra, která mě chytla a nepustila. Tou první hrou byl Zaklínač 2. Ten svět je perfektní, chytne vás to a nepustí... Je to jednoznačně kandidát na hru roku
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 07:54:04
avatar
kdybych nebyl smrtelné otráven tím klasickým RPG přístupem v zaklínači 2, určitě bych se dostal dál než za prohledání vraku té lodi po útoku kayrana.
eR_Skaarj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 00:17:59

Nejsem ještě na konci - ale hra má dvě významné, spolu související chyby - nízká obtížnost a AI. Hraji na nejvyšší obtížnost a prostě mi nějak schází výzva. Je fajn že Adam má relativně uvěřitelnou odolnost (na pc hru), ale prostě procházím hrou jako nůž máslem.

Chybou je že AI nespolupracuje - nemám na mysli taktickou spolupráci (resp. ta tu také neexistuje - ale pokud to člověk nehraje jako CoD tak to nepostřehne), ale to že AI si nevšimne že se mu naráz ztrácí kolegové a nehledá je. To že je chvíli vyhlášen poplach... trapné. Jakmile se vyhlásí poplach, tak by již neměl být nikdy permanentně zrušen - tedy min. část nepřátel by stále měla aktivně procházet oblast (postupně by se mohli střídat) a hlavně prohledávat mnohem větší okruh. AI dále vůbec nehlídá střechy a horní podlaží. Ventilace jsou zónou bezpečí, přitom kdyby byla AI schopná ventilačku preventivně čistit granáty, byla hra mnohem zajímavější.

AI je taktéž hluchá, musíte dělat sakra bordel aby si vás všimla. Reaguje jen na váš zvuk, resp. zvuk vaší zbraně. Zvuky zbraní kolegů ji vůbec nerajcují. Taky by AI měla reagovat na hluk při omráčení/zabití.

AI taky nemá řádné "periferní vidění" - přiblížení v 90drg od osy pohledu je naprosto bez rizika. Dále si vůbec nehlídá střechy a horní podlaží. Jo - a všichni nepřátelé jsou krátkozrací...

Ke zbytku hry ale žádné vážné výhrady (resp. vždy se najde něco co by mohlo být lepší), DE3 dělá prostě svému jménu čest.

Grafika - Grafika mi osobně připadne ne špatná, ale jen průměrná. Na druhou stranu to DE3 dohání svým "stylem".

Celkově zatím 80% (dvacet procent dolů není za grafiku, obsah, zvuk atd... ale za tu AI co si to I ve zkratce nezaslouží).
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 08:09:18
avatar
Štvalo mě, že nerozšíří oblast prohedávání, ani když jim někoho zabiju granátem. To jsem obešel v penthauzu stráže, zabil dole boxguardy a vrátil se je vybombit z výtahu, dokonce jsem dostal ghost i smooth operator protože tupci mě neviděli ani když jsem je z dálky odpráskával výbušným revolverem(a to má malý dosah). AI má trochu double standard, pozdější stráže někdy uslyší stealth takedown kde by purity first nereagovali. Ovšem ostudou jsou NPC kteří mají jedinou reakci: paniku(třeba i když něci v jejich blízkosti hackuju můžou jít akorát žalovat policii nebo se vyplašit). Ignorace chybějících stráží se dá optimisticky vysvětlit že si myslí "asi šel na záchod".
eR_Skaarj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 11:09:29

Jasně - z pěti týpků naráz museli čtyři na záchod... a zbraně nechali na zemi protože se jim s nima nechtělo tahat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 10:10:00

DD, neber to jako provokaci, ale na konkurenčním serveru se objevila podobná recenze s testem HW. Jelikož hru ještě nemám, tak se lehce zmaten, prosím jejich nastavení "Testoval jsem na maximálních detailech s podporou DX11 a vyhlazováním nastaveným na FXAA High" je stejné jako tvoje, nebo odlišné. Jejich výsledek se lišil (nic jiného jsem nečekal).
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 10:53:00
avatar
Ja hrám Deus Ex HR na notebooku Asus G73Jh s mobilnou grafikou 5870 co je ekvivalent desktopovej 5770ky. Bez teselácie ide hra na 40+ FPS s teseláciou na 25-30 FPS pri FullHD rozlíšení. Pravdupovediac nevidím medzi tým žiadny rozdiel

Edit: Nastavenia pod DX11 všetko na max.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 11:28:21
avatar
Já použil MLAA co jsem tam měl implicitně jinak to že se jejcih výsledky liší není nic překvapivého, liší se snad od všech měření na netů ... není totiž jediné ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 12:28:12

Dokáže použitie MLAA tak ovplyvniť výsledky? Teda že s FXAA na High je HD6970 pod GTX570 a s MLAA je pred GTX580? Každopádne na oboch ďalších konkurenčných servroch vyšla HD6970 pod GTX580. Na tom druhom merali s 4xAA čo zodpovedá nastaveniu FXAA na Medium. Tiež je otázne či je vôbec vidno rozdiel medzi FXAA na High a MLAA. Ja som u seba žiadny nespozoroval a ak je MLAA náročnejšie tak ma zaujíma či má také nastavenie zmysel.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 13:21:40
avatar
dd vis vubec co to je mlaa?to neni antialiasing ale postprocesingovy filtr, kterej je technologii amd (nvidia pouziva neco podobneho pod nazvem sraa, ale uplne stejne to neni). vynucuje se vetsinou v ovladacich a pouziva se ve hrach kde nefunguje standardni aa, protoze je narocnejsi (ve vsech scenach konstatne 30% vykonu dolu, vzdy se tim filtrem projede cela scena, ne jen treba hrany jak u msaa) a ve vysledku dava slabsi vysledky. tudiz je to vetsinou az ta posledni moznost. dobrej clanek o nem i se srovnavacimi screenshoty psal myslim no-x na ehw. ve zkratce pouzivat mlaa je jak testovat hru se zapnutym gpu physx a z toho odvozovat objektivni vysledky...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 13:24:48

Tak to je vlastne odpoveď na moju otázku. Niečo som našiel aj na nete: Odkaz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 13:44:19
avatar
jenze tam je rozebran teoreticky a navic pri jeho cpu implementaci. pochybuju ze zrovna tohle deus ex pouziva...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 16:16:56

Ja som si myslel, že sa používa takým spôsobom ako je napísané v tom článku. Ale to by zasa nebolo moc efektívne. To je fakt.
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 14:42:43
avatar
Nebylo by mozne davat i screenshoty v nejakem normalnim rozliseni bez eyefinity?

Je to sice pekna ukazka toho, ze eyefinity ve hre funguje, ale o tom snad clanek neni. Chapu, ze to na svem PC testujes na max rozliseni a screeny mas z toho... Bohuzel ale vypovidaci hodnota takoveho screnu, kde 99 % lidi zajima pouze vyrez 640x400, jaky pak uvidi na svem monitoru, je znacne mala.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 17:14:08
avatar
Ja si originalky nekupujem casto, vacsinou warezim (teda ak neratam dvoj eurove akcie na steame ) a DeusEX HR som si kupil krabicovu verziu (co bola ironicky o polovicu lacnejsia ako na steame) A nelutujem ani len cent co som do nej vrazil. Jedna z naj hier v poslednej dobe. Isto sa to nechyta uplne na prvy diel (dosahuje mozno tak 90% prveho) ale v porovnani s tymi brakmi co sa vydavaju v poslednych rokoch je DXHR klenotom a u mna jednoznacne zatial hrou roka.
PS. DD naozaj nechapem ako mozes DX2 povazovat za skvelu hru, bol to jeden z najvacsich prepadakov a znasilneni mena DeusEX, totalna konzolovka, tupa, a strasne kratke levely
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-03 01:40:49

Ahoj, jmenuju se Tom a mám problém

Ne vážně, ten action bar s mapou, rychlou volbou zbraní a stavem munice mám uprostřed obrazovky a ne dole. Mám origo, tzn. hraju přes Steam a zaboha nemůžu v menu najít něco, čím bych to vyřešil.

Nevíte někdo, jak to opravit? Dík

Edit: Tak asi čtvrtý reset to opravil, nevím proč, jak, ale jsem rád
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 20:50:58

OMG DD, tvé hodnocení grafiky bylo nejspíš sentimentálně zkreslené. Souhlasím s grafickým porovnáním na webu pctuning kde je vliv nastavení opravdu minimální. Grafika má sice atmosféru a nálepku DX11 ale přínos této technologie je minimální až žádný. Crystal Engine byl možná v roce 2006 bomba, ale dnes má blíže k IW enginu než ke Cry.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-03 00:37:22

Popravdě to nechápu. Očekával jsem, že grafiku objektivně strhá, ale ukázalo se, že DD stačí, když hra má nálepku DX11 by AMD. palec dolů
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-03 02:48:41

Ne asi. Kdyby ta hra byla pod záštitou NVIDIE nepochybně by přínos DX11 zkritizoval. A to že má hra atmosféru nenapraví zaostalost enginu. DX11 neni v této hře z 99,9% vidět. Jsem zvědav jak grafiku zhodnotí v kompletní recenzi.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-03 15:20:15
avatar
Dohráno , příběh jsem fakt dost hltal a bylo to přesně jak píše DD : "ještě jedna mise a jdu spát" . Člověk pak mrkne na hodiny a zjistí , že jsou 3 hodiny ráno
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-04 10:01:12
avatar
No nejak ma to nechytilo asi som uz stary na hry. A pritom jednotku som zral
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-04 16:34:50

"Více v sobotní recenzi …"

ehm ehm
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-04 17:54:04
avatar
Skvělá hra ještě mi nedorazila ale moc se na ní těším.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-05 18:46:47
avatar
Prave sem to dohral a musim rict jedno... jedna z nejlepsich her co sem kdy hral..Tohle je naprosta bomba,tohle si musi zahrat kazdej..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!