Podívejte se, jak počítačová grafika může být 100 000x lepší než dnes – polygony nahrazeny atomy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 03 August 2011
altSpolečnost Euclideon předvádí své technologické demo s realistickým zpracováním grafiky

Australská společnost Euclideon vám asi moc neříká. Zdaleka nejste sami. Ještě tak před týdnem o ní věděl skutečně jen málokdo, dnes už je ale vše jinak. Euclideon předvedlo demo grafiky, které je 100 000 detailnější, než běžná grafika jakékoliv hry, které se dnes sestávají z polygonů.

Použili k tomu v podstatě realistický přístup pomocí atomů, tedy malých bodů, ze kterých se jednotlivé věci skládají. Výsledek je jedním slovem fenomenální. Úroveň detailnosti sahá daleko za možnosti současné polygonové grafiky a skutečně, i když se to těžko ověřuje, klidně by mohla být 100 000x lepší než je dnes schopná jakákoliv hra a počítačový herní engine nabídnout.

V demu bych vyzvedl dvě věci, propracování povrchů, a možnost naskenování reálných předmětů a jejich snadné převedení do grafiky. Celé to ovšem má několik vad na kráse, jak říká Euclideon, nejsou to grafici, ani herní studio, je to technologická společnost, a tak výsledný ostrov a prostředí skládající se z těžko uvěřitelných 21 trilionů polygonů (atomů), působí poněkud nedokonale. Chybí lepší stínování, jakýkoliv pohyb, fyzika a tak dále. Euclideon se však dušují, že na těchto věcech již pracují.

Technologie ale vyvolává několik otázek a má pravděpodobně několik negativ, které budou bránit jejímu brzkému nasazení do praxe tak, jak to požaduje snad každý, kdo viděl technologické demo. Však posuďte sami:

 Tvůrci sice tvrdí, že mají technologie na to, jak celou mapu s těmi 21 triliony polygonů rozběhnout při slušných FPS, jenže k čemu by nám tohle statické prostředí bylo? Ostatně problémem současných her není, že by se nemohlo jejich prostředí sestavit z výrazně složitější struktury polygonů. Problém totiž nastává, až když je chcete rozpohybovat, dopracovat do toho stíny a další věci a efekty včetně fyziky a tedy případné vzájemné interakce atomů. Nějak si nedokáži představit, jak obrovský výkon bychom potřebovali, kdybychom chtěli takto detailní atomové prostředí simulovat a běžně používat na našich PC. Nutno ovšem říci, že dříve nebo později se k tomu dopracujeme.  

Osobně si myslím, že Euclideon skutečně předvádí technologii, ke které se budeme dopracovávat dalších 10let, než ji budeme moci skutečně běžně nasadit do her atd. Zpracování prostředí pomocí částic připomínající atomy je prostě realistické a to je to, o co nám jde. Ale ještě uplyne hodně vody, než to výkonově zvládneme se vší tou interakcí dokonalými stíny, světelnými efekty atd.

Do té doby si budeme muset vystačit s polygony. Nutno říci, že tato technologie udělal v poslední době hodně pokroků. Díky nasazení DirectX11, je tu velký kvalitativní skok, ale bohužel díky existenci starších herních zařízení bude ještě trvat, než se například tessellace, která brutálním způsobem vylepšuje síťový model, naplno usadí jako běžná technologie a bude v nějakém větším měřítku nasazována. I na ní ale potřebujeme grafický výkon, takže můžeme být v klidu, že by nová 2x silnější grafické karty nové generace, jako AMD Radeon HD 7000 či NV GTX 600, stačily a byly zbytečné. Nebudou stačit.

Euclideon názorně ukazuje, jaký obrovský kus vývoje nám ještě schází do skutečně realistického zpracování prostředí a jak hodně zastaralá a nerealistická je současná grafika her. Na rovinu ale říkám, že nasadit prezentovanou technologii, jak někteří uživatelé po shlédnutí demovidea vehementně požadují, je v současnosti nemožné. Do hotové má sakra daleko, nemluvě o těch výkonových nárocích, které by to prostředí se všemi moderními efekty mělo.

Nepochybuji ale o tom, že „atomové“ grafické prostředí je budoucnosti počítačové grafiky, protože pokud nám jde o co nejvěrnější a nejrealističtější zpracování, těžko můžeme používat něco jiného než atomy. Před Euclideon smekáme klobouk a těšíme se na to, až se k podobné technologii budeme v následujících letech každou novou grafickou generací postupně propracovávat.     

Zdroj: Euclideon.com a DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 10:01:18
avatar
pri tomto vladnuti konzol sa vazne obavam o to, aby sme si taku hru na PC o tych 10 rokov naozaj zahrali
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-06 21:56:57
avatar
Mas pravdu !
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Narocnost 2011-08-03 10:22:04

Tak prave ta narocnost ma byt hlavnym tahakom, ak som to spravne pochopil, cize pri malych (ci rozumnych) narokoch vela muziky.Ak som dobre rozumel, tak tvrdil ze teraz im to beha 20fps len cez softverovu emulaciu a maju aj verziu, ktora je daleko rychlejsia, ale este nie je dokoncena (zrejme nejaka HW akceleracia?), pracuju na komplexnejsom tienovani (slubuju ho ukzat v nasledovnej ukazke) a uz v priebehu niekolkych mesiacov by mal byt k dospozicii vyvojarsky kit - uvidime, co z toho dodrzia.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 11:36:23
avatar
ono je spíš zajímavější jak do toho nacpou fyziku a interakci předmětů atp..... to bude větší průser.
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:45:22

neviem, ja tomu nerozumiem, ale kedze hovoril ze do niekolkych mesiacov vydaju vyvojarsky kit tak:

a, je to pouzitelne/da sa to, inak by to asi nemalo zmysel
b, klamal
c, ukazali to, len aby nachytali niekoho, kto do toho naleje peniaze
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:15:03
avatar
ano a máme tu správnou odpověď! C je správně!

né jako věřim že se do toho kdoví co snaží nacpat, ale bude jim trvat ještě hodně času než to bude použitelné třeba pro hry....

jinak, Ačko může klidně znamenat že mají nějaký kit pro lidi co si v tom poskládají co chtějí, ale není tam nic o interakcích, pohybech postav atp....
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:30:57

Povedal, ze ten kit ma byt pre hernych vyvojarov... druha vec je ako by sa to dalo v hre naozaj pouzit uz v tomto stave, trebars staticke objekty? Bolo by mozne napriklad nejak skombinovat polygonovu a tuto technologiu? Ona zas ta fyzika + interakcia ani teraz nie je nejaky zazrak, ak ma byt prezentovana tak ako to casto je, ze napriklad z rozbitej bednicky vam zostane bordelu na postavenie celej stodoly. Kazdopadne je to zaujimave, ale ja som skor skeptik a ta skepsa vychadza z toho, ze vselijakych napadov uz tu bolo, ale nakoniec to bud vysumelo do prazdna alebo to zas az taka bomba nebola.

Ano tomu "spravnemu" C sa nedalo odolat, nech by tam bolo cokolvek
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:34:32

Vývojářský kit nemusí a také nebude pro hry. Tato firma má v podstatě jen jednoho zaměstnance a externí nadšence kteří ale mnoho nepřinesli. Onen kit bude spíše pro rozšíření právě nadšenců kteří by v budoucnu mohli mít nějaký nápad pro danou technologii.

A k článku, skenovaní reálných objektů do 3D je hodně stará záležitost a kupříkladu některé závodní hry toho využívají hlavně u aut. Osobně této technologii nedávám v herním průmyslu mnoho nadějí ani do budoucna, tvorba takových struktur je příliš časově náročné a co nejde naskenovat je na tvorbu extrémně časově náročné.
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:44:48

7:10 vo videu... So, months from now our software developing kit will be complete and will be ready to be handed over to the game developers.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 03:52:00

Stejne jako dneska. Tvar predmetu v polygonech vetsinou nema nic moc spolecnyho z fyzikalnim modelem a koliznim modelem. Proste je to vetsi ci mensi mnozstvi kouli a/nebo kvadru a/nebo valcu, ktere priblizne obaluji predmet. Kazdy z tehlech tvaru je nejak uchycen k animacnimu modelu - vetsinou kostre a z jejich interakci se deformace prenasi na kostru a prez tu pak dochazi k modifikacim polygonoveho modelu.

Navic se pouziva jakesi vnorovani: vsechny predmety jsou obaleny 1 velkou kouli (atd...), pokud se vypocte mozna interakce mezi 2 velkymi koulemi, prejde se na detailnejsi uroven a to muze pokracovat. To je k uspore vypocetniho vykonu.

Otazka je jak bude fungovat animacni model techlech objektu. Normalne muze byt kazdy vertex nejak prichycen ke kostem (vzdalenost od okraju, uhel...) a pri deformaci kostry se prepocita poloha vertexu. Kdyz si predstavim, ze by se mel kazdy "atom" stejne pripojit ke kostre tak je to moc velke mnozstvi vypoctu (matematika pro kazdy atom je stejna jako pro vertex, ale je jich brutalne vic).
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 18:09:54
avatar
nemůžou dělat matrix když jediné co to umí je dioráma.
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 10:32:37

No v každom prípade to vyzera famózne a som zvedavy čo z toho nakoniec bude
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 10:43:23
avatar
Po Hirošime a Nagasaky sa dostane atóm konečne aj k nám. Čo dodať, teším sa. To bude bomba.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 11:15:50
avatar
Tohle bude slepá ulička, stále to nemá na technologii RayTracing, a až tu budou za pár let 50ti a vice jádrové procesory, tak pak RayTracing převálcuje všechnu rendrovanou grafiku i s tímto statickým pokusem

EDIT: Pokud sem to dobře pochopil, tak i ty "atomy" jsou stejně složené z polygonů, takže rozdíl je jen ten, že místo toho aby měl šutr 1000 polygonů, tak oni ho udělali z 10 000 polygonů a nazvali to atomem Navyšování polygonů je běžná věc, ale budoucnost v tom určitě nevidím.

EDIT 2: Aha, takže žádné atomy, ale VOXELY. Oni chtějí do budoucna rozpohyboval scénu s jednou triliardou voxelů . Takže hodně štěstí do následujících 100 let, budete ho potřebovat
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 11:19:17
avatar
Neviem, podla toho co tam hovoril v tom videu tak je to vlastne softver ktory zmeni polygony na atomy a prostrednictvom toho sa da dosiahnut neobmedzeny pocet castic (atomov) z ktorych bude dany objekt poskladany. Cize teoreticky by si mohol zoomovat na urcity objekt a ten by sa miesto toho aby sa stal rozmazanou texturou ako je to u polygonov, staval viac a viac detailnejsi. Ukazali to na priklade tej hliny ci co to bolo. Cim viac sa priblizovali tym viac detailnejsie to bolo, ako pod mikroskopom. Podla mna velmi dobra metoda.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 04:27:07

Metoda to dobra je, jenom si z ty pametovy narocnosti na me jdou mrakoty.

Ten model ma 21*10^12 (predpokladam, ze kdyz je z australie tak pouziva tu jejich notaci kde miliardy jsou biliony..)

K pozici v prostoru potrebujes 3 souradnice, urcite maji nejaky vnorovani takze budou ulozeny relativne k nejakemu blizkemu bodu. Dejme tomu 3 byty na atom. Vlastnosti atomu budou reseny nejakym odkazem rekneme, ze budou potreba dalsi 4 byty pro odkaz do tabulky vlastnosti. To je celkem 7*21*10^12B To je vic jak 133.5TB informaci se nedivim, ze se omlouva za to jak se jim to vsechno opakuje. Nekde zatim musi byt schovana sakra efektivni struktura co setri data jinak by jim to nikdy nemohlo fungovat.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 15:06:42

Tak rychle kupovat RAMky, dokud jsou levný
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 11:36:59

Myslel jsem, že RayTracing řeší jen světlo (resp. elmag. záření obecně) a jeho odrazy. Pořád ale zbývá vyřešit od jak kvalitního povrchu se to bude odrážet a toto je odpověď.

Nebo jsem vedle?
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:39:25
avatar
Přesně tak: Odkaz
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 16:04:45
avatar
RayTracing a Voxelová grafika jsou naprosto rozdílné věci, nepletťe jabka a hrušky dohromady
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 04:02:48

Raytracing a rasterizace jsou jenom zpusoby jak zobrazit modely a scenu z nich sestavenou. Aby raytracing vypadal lip nez rasterizace vyzaduje detailnejsi informace o materialech (opticky informace typu index lomu, prusvitnost atd.).

Samotny model s tim nema nic moc spolecnyho. Voxelovy model nebo polygonovy model se muze zobrazit jak rasterizaci tak raytracingem. Tenhle jejich system vypada jako dalsi typ modelu kde jde dosahnout vetsich detailu s malym narustem (relativne k polygonovemu modelu) vypocetni slozitosti. Ten model se stejne nakonec musi nejak zobrazit a k tomu zase slouzi rasterizace nebo raytracing.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 17:09:08
avatar
Toto nemá nič spoločne s ray-tracingom , RT ma nahradit dnes použivanú rasterizaciu , tá je vhodná na kreslenie priamok preto sa dnes používajú trojuholníky. Pre RT je uplne jedno či má vykreslit objek zložený z priamok alebo kriviek alebo z častíc "atom" .
Jacek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 10:59:32

Ted uz se vysvetluje proc NVIDIA zrusila konferenci GTC 2011, ukaze svoje nove graficke karty az s hotovou implementaci teto nove atomove technologie
...ale bylo by to hezke, alespon by se opet neco noveho delo na poli grafickych karet.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 11:34:57
avatar
DD, ta tvoje atomová grafika, alias VOXELY, tu byla už před více než deseti lety. Tehdy ale vývoj šel směrem polygonů a voxlíky šly do kytek.....

jinak, zajímavější než tohle je Odkaz - ti se snaží rovnou vytvořit voxelový engine pro hry a ne "předváděčku" která je všem na ho.. ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:45:07
avatar
není moje ;) to za a, a o Voxelech víme ;) tohle je technologické demo a ukázka toho, jak lze dělat věci jinak a lépe než co nabízí PC grafika dnes ... nic víc
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:11:08
avatar
lépe než PC grafika dnes už tu máme i lepší věci než je tohle, a to prosím třeba Raytracing......

jako srovnávat grafiku ve hře, která musí optimalizovat na různý HW se schválně dobře vypadajícími modely určenými přesně jen pro účel techdema je blbost, to uděláš nějak i s polygony.....
Ale kdyby ukazovali plně funkční game engine a ten ukazovali na nějaké "sample" hře, tak už bych držel hubu ;-) aby nepadala ;-)) Ale takhle.... jo, modely pěkný.... ale je to holt nepoužitelné ;-)
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:11:06
avatar
Myslím si že video je vytvořené jako reklama, tak aby přilákalo potencionální investory. Je hezké vyzdvihovat přednosti voxelových enginů, ale nikde se už nemluví o problémech, které použití ve hrách prakticky znemožňují. Ať už to jsou enormní nároky na paměť, nebo problematická animace voxelových objektů. Onen ostrov s úžasnou rozlohou je tvořen několika modely, které se neustále opakují a tím se redukují požadavky na paměť. Nedokážu si ale představit, že by se v tomto enginu pokusili vytvořit herní mapu s pestrým prostředím.

Vylepšovat herní grafiku ano, blbnout veřejnost ne-e
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:45:39
avatar
Že je to účelově vytvořená reklama na přilákání invesotrů? To nepochybně!
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:18:57

Sakra! Jelikož jsem opravdový technologický nadšenec, od teďka se budu na každou graficky vyspělou hru dívat jinak Kdo ví jak detailní budou polygonové hry za 10 letBude tato technologie přínosem?

ps: příklad animované voxelové postavy (všimněte si poklesu FPS) http://www.youtube.com/watch?v=Tl6PE_n6zTk

a na závěr jiný engine který s voxely pracuje http://www.atomontage.com/
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:17:29

Take cgi je tiez tvorene z polygonov a vyzera uzasne vid niektore trailery ako Ac revelations. Len asi ich tam bude stipku viac ako v dnesnych hrach. Orientacne udaje som nenasiel ale zaujimalo by ma to ze co vlastne robi tu grafiku v cgi takou realistickou oproti real time grafike a aky byva pocet polygonov u jednotlivych postav ci predmetov.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:24:11

Jednoducho povedane.Uz len tym ze CGI nemusi byt real time tak ma renderer dost casu na velmi podrobne vypocty.V real time grafike su vypocty maximalne zjednodusene.Vzdy je to vykon(fps) vs kvalita vystupu.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:59:20

Polygony dnes nejsou problém ani ve filmu, ani ve hrách. Dnešní hardware jich zvládá miliardy realtime. Modely do VFX mají tolik polygonu kolik je potřeba pro daný záběr. Naše společnost stejně i jako další světová VFX studia samozřejmě v posledních letech hledí na GPU RT, a u polygonů se ještě pár let, možná desítek let zůstane, ale zatím jen jako na něco, co je v zárodku a použitelné jen na části layoutu. Kupříkladu na partikly a jiné částicové efekty.

Mnozí se domnívají že VFX vzniká jako kompletní výstup tak jak to je kupříkladu ve hrách, ale tak to samozřejmě není, a vše se rendruje do passu které se následně skládají v k tomu určeném composite software. Rendrovat kompletně vše do jednoho výstupu je jak časově náročné, tak bez další kontroly a jakákoliv úprava by se musela znovu rendrovat. Dost často se kupříkladu i jen projektuje reálný natočený materiál na mesh, či se používá mattepaint. Mnohdy je renderovaný výstup dokonce horší než jak vypadají dnešní hry, a teprve správná postprodukce z toho udělá “reálné záběry“ VFX pro video je prostě tak komplikované, že jeho použití ve hrách by nebylo možné.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 12:56:19
avatar
Jednoslovně: BOMBA !!!
miso1992 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:35:00

DD prosim ťa, ako je na tom recenzia na crysis 2 ?? patch uz je tu dávno a sluboval si ze potom urobis recenziu, diki za odpoved
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:44:04
avatar
nijak, nedohrál jsem to a nebaví mě to tak asi nebude ... ta hra je hodně špatná a hlavně nudná.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 13:53:57

Ale no tak. Nám postačí když detailně popíšeš technické rozdíly mezi prvním a druhým dílem, zkrátka to co jiní recenzenti pouze okopírovaly z propagačních materiálů dx11 patche.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 14:53:37
avatar
tak tak, hra je sracka, taky jsem to nedohral a jak me crysis 1 bavil ... ale na recenzi od tebe jsem se fakt tesil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 16:46:42
avatar
No dobře, já se překonám a dohraju to
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 16:53:47

Skvělý
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 19:07:47
avatar
Dohrané to je za 4-5 hodin ? holt nepůjdeš spát.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 14:47:17
avatar
Mě by stačilo jenom porovnání grafik
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 16:09:14
avatar
A to DD prohrašoval, že recenze bude až tam dají DX11, asi čekal, že s DX11 se ta hra bude hrát jinak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 16:46:28
avatar
já ji hlavně bez DX11 nehrál a čekal na DX11 abych si jí mohl užít ... ale jako hra nestojí za moc a na Crysis1 nemá ani náhodou ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 18:27:25
avatar
A za všechno můžou ty staré konzole že jo
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 23:07:58

DD, mas na mysli aj technicke spracovanie? Ja si totiz nemozem pomoct, mozno ma dvojka viac technologickych efektov ako sa vsade pise, ale mne sa grafika v jednotke zda byt ovela krajsia. A o spracovani vody to plati dvojnasobne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 23:50:43
avatar
grafika u Crysis2 je po DX11 patchy a uHD texturách lepší než u rpvního dílu, jenže to prostředí u prvního dílu bylo o mnoho méně okoukané a zajímavější což bohužel dojem u druhého dílu dost snižuje ...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 14:54:54
avatar
Super chci vidět železo na kterém to poběží a myslí že to ještě chvilku potrvá.
Diiablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 15:08:27

Zase tak úžasná novinka to není Euclideon kolem toho monetálně děla obrovský Hype (nebo se o to alespoň snaží), protože potřebujou prachy na další vývoj, takže hledaj sponzory.

Kdo mi nevěří, přečtěte si o tom článek na blogu http://notch.tumblr.com/ (tvůrce Minecraftu) , který tuhle technologii uvadí na pravou míru.

Je to pěkné ale nic převratného natož použitelného.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 15:45:19

Tak ta tráva je jiný level
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-03 20:19:37
avatar
A co je skutecnost a co fikce?
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 08:18:27

uvítal bych v článku detailněji vysvětlenou technologii. jak to vlastně funguje, než je informaci o tom, že něco takkového existuje....
Anonymní  2011-08-04 09:37:38

no tak s grafikou AMD HD13990 to určitě pujde a nVidií GTX 1290 taky
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-04 19:14:07

No jak rikas neni to nic jineho nez lakadlo pro investory.

Voxely tu jsou s nami uz skoro 20 let, a davno se vi ze v takoveto podobe pro herni pouziti jsou nepouzitelne .) A voni to moc dobre vedi jen to nerikaji narovinu.

V podstate nemoznost animovat voxely uz je dostatecnej problem .)

Dnes je sice stale doba kdy se herni grafik tak nejak musi na pocet polygonu ohlizet, ale to aby mesh vypadal slusne nepotrebuje mit miliardy poly. Nehlede na teselaci disp atd atd

Holt je to jen dalsi krmeni hloupych ovci, voxely rozhodne v nasledujicich letech ba dokonce desetileti a kdovi jestli vubec nemaji nejmensi sanci nejakym zpusobem zabehnute poly.

Nehlede na to ze pokud toto ma slouzit jako tech demo, tak je to opravdu ale opravdu priserne odporne tech demo.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 839x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 847x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1356x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1084x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1850x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1953x
Komentářů: 3