BEST OF GAMES 2011 – nejlepší a nejhorší hry a trendy roku 2011 a výhled do roku 2012
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 09 leden 2012
alt

 

 

 

 

 

 

  • BEST OF GAMES 2011

        – nejlepší a nejhorší hry a trendy roku 2011 a výhled do roku 2012

Herní rok 2011 je definitivně za námi a byl poměrně zajímavý. Podívejme se, čím nás potěšil a jaký bude rok následující.

Rok 2011 je za námi a tak nás napadlo se trochu ohlednout za tím, jaký byl z pohledu herního průmyslu a hlavně her samotný. Rok 2011 naznačil několik zajímavých trendů …

  • 1. trend – propad konzolového trhu a návrat a růst PC

Ačkoliv prodeje konzolí neskončily rozhodně fiaskem a marketing stále zafungoval a pár lidí opět přesvědčil, že je normální kupovat 5 let staré a zastaralé jednoúčelové zařízení a platit za hnusně vypadající hry o třetinu více, prodeje zdaleka nebyly takové, jak si firmy plánovaly. Hlavně však výrazně poklesl prodej konzolových her, což má na konzolový trh, kde jsou konzole dotovány právě prodejem her a vybavení, výrazně negativní důsledky. Problém konzolí byl vedle narůstající míry pirátství na těchto platformách i hlavně v již skutečně výrazném technologickém zaostávání za PC. Současná generace konzolí většinu her nerozchodí ani v 720p rozlišení, natož v 1080p, což je problém když většina obrazovek má dnes nativní FullHD rozlišení a prostě je to příliš vidět, kromě mnoha jiných jejich nedostatků.

Rok 2011 je dalším rokem, kdy PC platforma na rozdíl od té konzolové slaví další rekordní růst a zisky. HW se i přes problémový Q1 a Q4 prodával velmi dobře a i když kvůli některým dílčím problémům nenarostl o to, o co se čekalo, pořád mírně rostl. Rostly ale hlavně prodeje PC her, na čemž má lví podíl další z výrazných trendů roku 2011 …

  • 2. trend – digitální distribuce válcuje kamenný prodej

Rok 2011 byl z hlediska her rozhodně rokem opravdu výrazného růstu digitální distribuce. Zatímco konzolový trh klesal, příjmy z digitální distribuce na PC rekordně rostly a hlavně celá oblast digitální distribuce narostla za jediný rok několikanásobně! I to se proto některým analytikům hodilo, a aby statistiky herního průmysl nevypadaly kvůli úpadku herních konzolí tak blbě, začaly se konečně započítávat odhadem i prodeje digitální na PC, což statistiky průmysl výrazně vylepšilo. Škoda jen, že přesná data ohledně prodejů prostě nejsou známé a zveřejňované. Ale i v tom je účel – konzolové firmy totiž z PC platformy nemají ani korunu a marketing kolem „kupte si konzoli“ s jejich dotováním je prostě drahý a někdo ho zaplatit musí.

Definitivně se zjistilo, že digitální distribuce v roce 2011 drtivě převálcovala klasický krabicový prodej na PC. A to je právě problém z hlediska statistik prodejů her, protože digitální distribuce na konzolích vlastně neexistuje a do statistik se tak započítávají jen prodané krabice, což ale vždy ukazovalo PC platformu ve velmi špatném světle na rozdíl od konzolové, kde si bez fyzického média prostě hru nezahrajete. Jenže dnes už víme, že digitální prodeje na PC dělají nejméně 70-80%, když vezmeme v potaz veškerý prodej her, DLC atd., tak digitální prodeje na PC platformě tvoří více než 90% obratu i příjmů!

Digitální distribuce navíc v roce 2011 neznamená už jen STEAM. Přitom jen STEAM samotný narostl opět o 100% během roku 2011 a má téměř 40 milionů aktivních uživatelů! Ale už není sám. Během roku totiž EA rozjel svůj ORIGIN, přes který už také tečou obrovské peníze a užívají jej miliony lidí. Pak je tu UPLAY společnosti UBISOFT a ještě několik dalších systémů a služeb. Digitální distribuce na PC se během jediného roku vypracovala na úroveň, kterou si začátkem roku 2011 nikdo ani nepředstavoval. A PC platforma jen září, přestože zdaleka není jediným vítězem roku 2011 …

  • 3. trend – FACEBOOK, SMARTPHONE a TABLETY

Třetím trendem a zároveň velkým vítězem roku 2011 na poli herního průmyslu je rozhodně mobilní a sociální (internetové) hraní. Rok 2011 to je rok silných mobilních telefonů s velkými LCD a také větším nástupem různorodých Tabletů. Ty, protože se jich prodávají stovky milionů (SmartPhone), tvoří obří uživatelskou základnu a mnozí v nich vidí dokonce vůbec nejdůležitější herní trh budoucích let! A není divu. Už letos výrazně zasáhly do herního průmyslu. Jednoduché hry a hříčky s cenou pár dolarů si stahují desítky milionů lidí a díky tomu vydělávají obrovské peníze. Snad každý velký vydavatel letos koupil nebo investoval velké peníze právě do studií vytvářející tyto jednoduché hry pro mobilní platformy.

Ruku v ruce s tím jde i hraní na sociálních sítí, zejména FACEBOOKu, které je i s těmito platformami pevně spjato. Ostatně i celý tento trend stojí za výrazným úpadkem konzolového hraní a propadem konzolového trhu. Kromě velkých konzolí ohrožují sociální a mobilní hry zejména trh s kapesními konzolemi, což velmi negativně letos pocítily NINTENDO 3DS a SONY VITA. Prodeje zůstaly vysoce za očekáváním, navíc vázne prodej her, protože zatímco hra na smartPhone stojí jednotky dolarů, hra na kapesní konzoli stojí 50-70 dolarů. A s tím jak klesá zájem hráčů a zákazníků, klesá i zájem vývojářů, což ještě dále podkopává obě platformy.

Rok 2011 byl tedy z hlediska herního průmyslu a hlavně vývoje opravdu hodně zajímavý. A to se dá říci i o hrách, kterých letos opět vyšlo velké množství, ale opět jen několik málo z nich stálo skutečně za zahrání a za nákup. Podívejme se, jaké to byly ….

 

 

 

  • BEST of GAMES 2011 – akční střílečky (FPS)

Stejně jako každý rok, i rok 2011 byly nejoblíbenějším žánrem akční střílečky, i když už nejen z pohledu první osoby, ale také z pohledu třetí osoby. Prostě akční hry. A nutno říci, že rok 2011 byl ve znamení opravdu velkých jmen a velkých stříleček. Nicméně ne všechno se povedlo tak úplně na jedničku a neočekávání. Začněme těmi, které stojí za připomenutí:

  • CRYSIS 2

Dlouho jsme na něj čekali, tvůrci nás zásobily velkými sliby o tom, že to bude nejlepší akční hra, že posune technologické a další hranice a pak to vyšlo a bylo to … zklamání! Zatímco první díl byl ryze PC hra, a odpovídal tomu i technologicky, CRYSIS2 byl pohřben kvůli multiplatformnímu vývoji a ve všech ohledech prohrával po vydání s prvním dílem. A světe div se, i technologicky! Vyšel jen jako DX9 a mnoha technologií předchozího dílu byla výrazně horších nebo chyběly úplně. Až po mnoha měsících a týdnech dorazil DX11 patch, který hru posunul technologicky tam, kde jsme ji čekali, bohužel v té době už po CRYSIS2 neštěkal ani pes a málokdo si toho DX11 patche vůbec všiml, protože na hru už se dávno prášilo. Navíc i herně se CRYSIS2 příliš nevytáhl a z atmosféry a unikátnosti prvního dílu mnoho nezbylo. Není to vyloženě špatná hra, ale ani ne extrémně povedená, o čemž svědčí i score na metacritic, kde se sice pár novinářů zbláznilo a výsledkem je 86/100 hodnocení, ale uživatelé tomu daly výrazně více odpovídajících 6,5/10. Kvalit původní CRYSIS zkrátka nedosahuje.

  • RAGE

Další z velkých očekávání a dalších z velkých vystřízlivění. A také to nebyl propadák, ale zdaleka ne to, co jsme čekali. iD Software zklamalo na celé čáře. Nezvládlo hru technologicky, na PC skoro nefungovala, možností PC zdaleka nevyužily, přičemž všechny jejich předchozí hry posouvaly technologické i herní možnosti! RAGE ne. Ačkoliv her to je jedna ze zajímavějších her posledních let, bohužel okatě vykrádá hry jako BorderLands či FALLOUT 3, spousta věcí je tam nevyužitá nebo zbytečná a navíc je strašně krátká a očividně nedodělaná. Prostě čekali jsme od iD Software něco mnohem lepšího, co jsme byli zvyklí od tohoto studia dostávat. RAGE není hra, která by se mohla postavit po bok legend jako DOOM a podobně. O tom svědčí i hodnocení metacritics 79/100 od novinářů a pouhých 4,3/10 od hráčů.  

  • Batman: Arkham City

To nový BATMAN naopak příjemněji překvapil. První díl překonal snad téměř ve všem. Bohužel hra ztrácí v grafickém zpracování, AI tam neexistuje téměř vůbec a ztrácí také trochu tempo. Zatím jsem ji nedohrál, protože mě prostě přestala bavit. Nicméně rozhodně je to asi nejlepší zpracování komiksového hrdiny, které se kdy objevilo. A hodnocení nejsou špatná, i když novináři to opět trochu přeháněli a 91/100 není vypovídajících, což se ale o uživatelském hodnocení 7,6/10 už říci nedá a blíží se mnohem více skutečně realitě této hry.

  • Dead Island

Příjemné herní akční překvapení. Z konzolovky a běžného řezání zoombiků se vyklubala překvapivě propracovaná, velká a tuhá akční řežba, která mě skutečně výborně bavila od začátku a dokonce. Od téhle hry jsem nečekal vůbec nic, ale velmi překvapila a hlavně bavila, i když tedy příběh byl straně okatý a technické zpracování rozhodně roku 2011 neodpovídalo. Přesto i na metacritic slušné hodnocení 80/100 od novinářů a 6,8/10 od uživatelů svědčí o slušné herní kvalitě.

A mohli bychom pokračovat ve výčtu dalších a dalších slušných akčních her, či velkých jmen. V roce 2011 se například po dlouhém čekání objevil i nový DUKE NUKEM. Ačkoliv jej mnozí strašně shodili, osobně jsem se celkem bavil, i když rozhodně přehnané ambice ta hra neměla. Podobně to dopadlo i s novým SERIOUS SAM, který je ale přeci jen o něco lepší. Letos také vyšel nový FEAR3, ale nezaujal, podobně jako nadějné Call of Juarez The Cartel. Slušně, ale hůře než se čekalo, dopadl i jinak velmi dobrý AC: Revelations. Potěšila ale třeba Red Orchestra 2 a tak dále. Ale podívejme se na to NEJ …

  • NEJHORŠÍ AKČNÍ HRA ROKU 2011 -  Call of Duty: MW3

Pokud chcete mít vše co je opravdu špatné na současném herním průmyslu i herním vývoji ve formě jediné hry, je Call of Duty MW3 nejlepším tipem. Recyklace a stagnace, to jsou synonyma pro CALL of DUTY MW3. Místo vývoje hry i technologií atd. u této hry prostě vydavatel zrecykloval předchozí díly a peníze na vývoj investoval do reklamní kampaně a na podplacení novinářů. Výsledkem je tak utracených 100 milionů dolarů a úplně stejná hra jako 4 předchozí díly, která navíc vypadá vedle jiných akčních her z roku 2011 neuvěřitelně hnusně a zastarale. Navíc je hloupá, nereálná a nudná.

Metascore je 80/100 od novinářů a opravdu děsivých 2,1/10 od hráčů! Objektivně opravdu nejhorší AAA akční hra roku 2011 o to neuvěřitelnější je její fantastický ekonomický výsledek, ale jako hráči doufáme, že další díl už nebude

 

  • NEJLEPŠÍ AKČNÍ HRA ROKU 2011 – BATTLEFIELD 3

Vše, co tvůrci slíbili, to splnili. Battlefield 3 je opravdu fantastickou akční hrou s neskutečnou atmosférou, u které se podařilo z herního hlediska vylepšit všechno to skvělé z předchozích dílů a celé to použít ve velkém realistickém a zničitelném prostředí. Technologicky a graficky nemá tahle hra mezi letošními FPS konkurenci (snad jen Crysis 2 s DX11 na full). Propracovaný model destrukce, herní funkčnost a nekonečná zábavnost multiplayeru trochu zkazila jen průměrná kampaň a hloupý systém spouštění přes prohlížeč.

Akční hrou roku je ale jednoznačně B3, protože žádná jiná FPS hra v roce 2011 nevypadala tak skvěle a zároveň se tak skvěle nehrála. A akční zážitek a grafika je to hlavní, co nás u akční hry zajímá. Obojím byl se vší objektivitou v roce 2011 Battlefield 3 o třídu lepší, než jakákoliv konkurence.

 

 

 

  • BEST of GAMES 2011 – RPG (hry na hrdiny)

Druhý nejoblíbenější herní žánru, v ČR možná vůbec nejpopulárnější. Bohužel je až s podivem, čemu všemu i novináři ochotně říkají RPG, přitom to s RPG nemá nic společného. Základem RPG je totiž hlavně hutný příběh, který prožíváte (a to je u RPG nejdůležitější) na vlastní kůži s vámi zvoleným hrdinou, kterého si sami tvoříte a vylepšujete a zároveň s ním ovlivňujete celý herní svět. Na svých cestách samozřejmě sbíráte tuny výbavy, tvoříte si vlastní a řešíte kupy úkolů atd. Přesto se najdou tací, kteří za RPG hru označí blbou akční rubačku, kde si občas vyměníte zbraň apod. Na skutečné RPG hry byl přitom letošní rok celkem bohatý …

  • DeusEx: Human Revolution

Velmi očekávaná hra, která se opravdu povedla. Unikátní design, skvělá atmosféra, slušná grafika a hlavně prvotřídní hratelnost několika způsoby. Opravdu parádní hra, která ale nebyla dokonalá. Zejména jsme čekali trochu větší a rozsáhlejší objem této dlouho připravovaní hry. V některých pasážích bylo pusto a prázdno a pravděpodobně byla hra vykradena kvůli DLC, což se později i potvrdilo. I tak jedna z nejlepších her roku 2011, čemuž odpovídá i vynikající score 90/100 od novinářů a 8,2/10 od hráčů!

  • Witcher 2

Druhý zaklínač byl rovněž velmi očekávaný a rozhodně příjemně pobavil. Pěkné prostředí bylo ale dost zbytečně koridorové, příběh lineární a bojový systém byl trochu krokem zpět. Stejně tak konzolovost ubrala trochu na kvalitě v dalších ohledech proti prvnímu dílu. Už to nebylo tak slovanské a nám blízké, jako první díl. Skvělá hudba, namluvení a otevřenost pro další díl však celkem potěšily a rozhodně jedna z povedenějších her roku 2011. Hodnocení na metacritic je 88/100 od novinářů a 8,4/10 od hráčů.

  • Two Worlds II

Další příjemné překvapení roku. Hra, od které jsme moc nečekali, ale také se o ní mnoho nepsalo a nemluvilo, dopadla skvěle. Je to RPG od RPG fandů pro RPG fandy a hraje se prostě perfektně. Ke skvělému prostředí přidejte i vynikající hratelnost a RPG prvky. Na malé tvůrčí studio, které za hrou stojí opravdu vynikající výkon s hodnocení na metacritic 76/100 od novinářů a 6,4/10 od hráčů.

A mohli bychom pokračovat i dalšími RPG tituly, kdyby nějaké skutečně dobré vyšly snad s výjimkou FABLE3 se toho opravdu zajímavého letos zase neobjevilo. Skutečných RPG totiž příliš mnoho letos nebylo. Ostatně udělat RPG hru přesně podle toho, co má RPG být, je jedna z nejnáročnějších věcí, kterou si v herním vývoji můžete vytknout. A tak letos vyšlo velké množství akčních her s RPG prvky, kde však RPG prvky jsou jen ve formě malého inventáře, pár zbraní a pár speciálních schopností. Příběh a jeho ovlivnění tam moc není, navíc jsou většinou striktně lineární. Přesto se i letos objevily dvě významné RPG hry, které se zapsaly do našich hodnocení

  • NEJHORŠÍ RPG HRA ROKU 2011: Dragon Age 2

Pokračování jedné z nejlepších her posledních let, ale i celé historie. Bohužel výrazně kratší doba vývoje, výrazná orientace na konzole a snaha o akčnější zážitek vedla k tomu, že DRAGON AGE 2 nesahá svému předchůdci v žádném ohledu ani po kotníky. Přitom není vyloženě špatná, a kdyby neexistoval první 6-7 let vyvíjený DRAGON AGE ORIGINS, byla by považována za celkem zdařilou. Hra vypadala přes starší engine díky vylepšením DX11 a texturám i celkem dobře. Příběhově však byla omezena na jediné město, což je velký ústup proti prvnímu dílu a herně se tak dobře ani nehrála a postrádala onu velkolepost atd. Zkrátka objektivně jedno z mega zklamání roku, čemuž ještě přidali tvůrci svým vychvalováním hry a třeba i absencí české lokalizace u nás, což si žádný vydavatel u RPG hry prostě nedovolí.

Hodnocení tomu také odpovídají … podplacení, či šílení novináři, kteří nikdy neviděli RPG dávali i 95/100, objektivnější byli výrazně zdrženlivější, přesto na metacritic je hodnocení od novinářů neodpovídajících 82/100 od uživatelů výrazně objektivnějších 4,2/10. Velké zklamání roku v rámci RPG, které však jen potvrdilo, jak neuvěřitelně skvělý, výjimečný a vynikající byl první díl DA ORIGINS a jeho datadisk.

  • NEJLEPŠÍ RPG HRA ROKU 2011: TES5 SKYRIM

Skyrim rozhodně nepotěší všechny, ale RPG to je a opravdu nemá co do rozsahu žádnou konkurenci. V letošním roce jste jen těžko mohli najít singl RPG titul, který by vás na delší dobu připoutal k PC, bavil náplní, příběhem, ale hlavně živoucím světem plným hrdinů a draků. Prostě opravdu paráda, leč dokonalá hra to není ani náhodou. BETHESDA bohužel opět dokázala, že svým programátorským umem patří k nejhorším herním vývojářům vůbec. SKYRIM totiž zdaleka neobsahuje žádné nové herní prvky, všechno vlastně kopíruje z předchozího OBLIVIONU a také vynikajícího FALLOUT NEW VEGAS, ale v trochu jednodušší formě.

I tak hra má neuvěřitelnou míru nedodělků a nefunkčních věcí, které nadšenci a hráči různými módy a úpravami opravují dříve a rychleji než tvůrci. Ale právě i ty módy na PC dělají z této hry legendu a bude jí ještě dlouho. Vynikající hra na hrdiny a jednoznačně nejlepší RPG roku 2011 …

 

 

  • BEST of GAMES 2011 – Strategie

V roce 2011 se nám urodilo i několik zajímavých strategických her, i když tento žánr rozhodně nepatří k početně nejbohatším, ale to nikdy. O to více se mohou tvůrci soustředit na kvalitu …

  • Might and Magic: Heroes VI

Po letech skutečná snaha o vzkříšení a navázání na asi nejlepší tahovou strategii všech dob, HEROES3. Nový HEROES IV toho nakonec přinesl celkem hodně a fandy této série opravdu celkově mohlo nadchnout. Bohužel pár věcí se tak úplně nepovedlo, zejména možnosti a velikost map jsou proti H3 stále za očekáváním. Nicméně je to velmi zdařilá tahová strategie o čemž svědčí metascore 77/100 od novinářů a 6,4/10 od hráčů.

  • Warhammer 40,000: Dawn of War II – Retribution

Velice zdařilá hra z universa warhammeru příjemně překvapila svou hutnou hratelností a funkčními RPG prvky. Ačkoliv je extrémně jednoduchá, pokud jde o styl, je velmi zábavná a strategický prvek rozhodně nechybí. Jedno z příjemných a nečekaných herních překvapení roku 2011. Na metacritic má score 80/100 od novinářů a vynikajících 7,8/10 od hráčů.

  • Anno 2070

Již plně zaběhnutá značka a herní série nás tentokrát zavedla do blízké budoucnosti. Nicméně tvůrci nevymýšleli nic překotně nového, a na poli budovatelských strategií jde opět o fantastickou hru téměř bez konkurence. Anno 2070 navíc sází na aktuální ekologické téma. Přidejte k tomu excelentní grafické a technické zpracování a vyjde vám skutečně vynikající strategická hra. Metascore má skvělých 84/100 od novinářů a 7,6/10 od hráčů.

Zmínit můžeme například ještě TROPICO 4, které se taktéž vyvedlo, problém s touhle hrou je, že je to vlastně jen lehce vylepšené TROPICO3, takže to prostě není hra z roku 2011. Přesto se o ní určitě vyplatí vědět.  Teoreticky se můžeme zmínit i o Age of Empires Online, ale protože se hraní online MMO her vyhýbáme, moc o ní v redakci nevíme :), ale prý je dobré, ostatně je to AoE. V této kategorii nebudeme vyhlašovat ani nejhorší strategické hry, protože je jich tak málo, že vlastně žádná vyloženě špatná velká strategická hra nevyšla. Zato o té nejlepší nemáme pochyb …

  • NEJLEPŠÍ STRATEGIE ROKU 2011: TOTAL WAR: SHOGUN 2

Nejen nejlepší strategická hra roku 2011, ale i jedna z vůbec nejlepších her roku 2011. Vynikající reinkarnace TW SHOGUN se povedla po všech stránkách a tím i překvapila. Naprosto dokonalý mix budovatelské a válečné akce a tahové a RTS strategie dnes těžko hledá konkurenci. Navrch přidejte perfektní RPG prvky, celý propracovaný funkční a přehledný ekonomický a válečný systém a atraktivní prostředí feudálního Japonska.

Celé to pak korunuje naprosto excelentní technická, zvuková a grafická stránka. Prostě hledat na SHOGUN 2 mínusy je extrémně těžké, stejně jako pro konkurenci se tomuhle alespoň přiblížit. Hodnocení na metacritic je 90/100 od novinářů a 8,2/10 od hráčů a navíc poznamenám, že tohle je snad jediná hra roku 2011, která si zaslouží i téměř absolutní známky.  

 

 

 

  • BEST of GAMES 2011 – Závodní hry

Populární je stále i žánr závodních her, kterých letos také pár zajímavých vyšlo, i když těch skutečně kvalitních jsme letos mnoho nezaznamenali.

  • Need for Speed SHIFT2

Hned z kraje roku nás potěšil nový Need for speed SHIFT2, který se pochlubil skvělým jízdním modelem, zničitelností a prostředím a vůbec nádhernou grafikou. Bohužel opět si to zkazil nezvládnutým imput lagem a absencí boxů, vlivu benzínu, opotřebení pneumatik a prostě všeho, co se závoděním souvisí. Bohužel, jak to tak vypadá, nejlepší moderní díly herní série NFS, tedy SHIFTy, se nedočká dalšího vylepšení a třetího dílu, neboť EA nemá o další spolupráci s tvůrci GTR, kteří SHIFT vytvářeli, zájem. SHIFT2 přesto zůstává asi nejzdařilejším novodobým NFS titulem, který vrátil NFS ke skutečným kořenům, které rozhodně nespočívají v nerealistickém arkádovém jízdním módu a tuningu, jak si to někteří mylně vykládají. Hodnocení hry na metacritic je 84/100 od novinářů a 5,5/10 od hráčů.

  • F1 2011

Další díl oficiální F1 hry od Codemasters v mnoha ohledech vylepšil předchozí premiérový díl. Ne vše je dokonalé, zejména jízdní model a AI soupeřů ohledně jejich chování a jízdy se dají vylepšit, ale celkově velmi komplexní a zábavná F1 hra, bez současné konkurence. Bohužel stále nemá na kvality starých GP3 i když má i pár nápadů které jsou provedeny lépe. Přesto rozhodně jedna z velmi dobrých závodních her a skvělá F1 hra. Hodnocení na metacritic je solidních 83/100 a 7,2/10.

  • Driver: San Francisco

Tohle vlastně není tak úplně závodní hra, přesto sem určitě patří. Nutno říci, že hra příjemně překvapila a to opravdu návratem ke kořenům DRIVERa. Zábavná hra se spoustou aut a slušným jízdním modelem i modelem zničitelnosti opravu pobavila. Výborné nápady zejména s filmovými honičkami. Bohužel hra zůstala na PC platformě nedodělaná, s mizernou podporou volantu a nevyužitým potenciálem technického a grafického zpracování. Přesto, pokud jste si dokázali volant zprovoznit, zůstala z toho příjemná závodní akce. Hodnocení na metacritic je 80/100 od novinářů a 6,5/10 od hráčů.

  • DIRT3

Celkem potichu vyšel letos další DIRT. Bohužel soustředil se trochu více nerealistickým směrem, i když nabídl celkově v perfektní grafice to, na co jsme od této série zvyklí. Jenže hra brzy přestala bavit a celkově to prostě nebylo to pravé ořechové. I když, pokud chcete akční spíše rallyové závodění, je tohle z roku 2011 ta pravá hra pro vás. Hodnocení na metacritic je od novinářů 86/100 a od hráčů 7,1/10.

Samozřejmě závodních her a hříček vyšla celá řada, včetně třeba volného pokračování FLATOUTu a dalších her. Svého updatu se také dočkali simulační série jako rFactor či LFS. Ale vyšly i dvě hry, které jsme vyhlásili top tituly:

  • NEJHORŠÍ ZÁVODNÍ HRA ROKU 2011: Test Drive Unlimited 2

Velká očekávání a ještě větší sliby a obrovské zklamání. Test Drive 2 = Test Drive 1 s jedním ostrovem navíc. Přitom skvělé prostředí, komunitní služby, hromady aut, to všechno je téměř zaručený recept na úspěch. Jenže výsledný pokrm je jeden velký blaf. Nemůžete prostě udělat hru bez jízdního modelu! V TDU2 se bohužel žádné z těch aut nechová ani neřídí jako auto, protože jim chybí podvozek. A taková to mohla být skvělá hra, kdyby vývojáři vyvíjeli. Dodnes nechápeme, co na TDU2 trvalo tak dlouho, když je to stejná hra jako 1dnička. Hodnocení novinářů je 72/100 a uživatelů 5,2/10, pro nás ale jednoznačně propadák roku a přitom by stačilo skutečně málo, aby to byla jedna z nejlepších her = dodat jízdní model!

Nutno říci, že TDU2 bez jízdního modelu je stále lepší hra než NFS RUN, ale od toho jsme nečekali nic a tak nás nemohl zklamat tím, že byl ještě horší. Objektivně je kvalitou NFS RUN opravdu totální propadák mezi AAA závodními hrami, ale TDU2 ocenění nejhorší závodní hry roků získalo hlavně proto, že prostě mohlo a mělo být mnohem mnohem lepší, kdyby na to vývojáři pořádně koukli.

  • NEJLEPŠÍ ZÁVODNÍ HRA ROKU 2011: TrackMania 2 CANYON

Potichu bez velkých marketingových výdajů a ohlasů vyšla nová TRACKMANIA. Ano není to realistický závodní titul, ale je to rozhodně ten nejzávodnější závodní titul. Geniálně jednoduchý nápad v novém graficky naprosto perfektním zpracování stále funguje a nekonečně baví. Děsivě rychlé závodění o milimetry a setiny sekund sami proti sobě s hromadou dalších lidí na trati.

Proti prvnímu dílu nepřináší nic nového, ale jako taková je prostě skvělá až na půdu. Hodnocení na metacritic je 81/100 od novinářů a 8,2/10 od hráčů. Ze závodních her v roce 2011 byla rozhodně nejlepší.  

 

 

 

  • BEST of GAMES 2011 – ostatní

Vyšla samozřejmě velká spousta dalších zajímavých her, například sportovní hry, simulátory a také MMO a online hry obecně. I na tomto poli se dala najít celá řada zajímavých kousků stejně jako těch naprosto nezajímavých. Připomeňme ty, co skutečně stojí za to …

  • PORTAL 2

VALVE nás neustále napíná a rozčiluje odkládáním dalšího dílu Half Life. A tak jsme se dočkali tentokrát už velkého vydání PORTALu. Tentokrát již jako AAA hry. Pokud nevíte, o co jde, tak jste o hodně přišli. Mezi námi, jedna z nejlepších her roku 2011. Logická FPS, která nejen pobaví, ale trochu vás donutí i přemýšlet. Super! A hodnocení na metacritic tomu dopovídá – 95/100 od novinářů a 8,4/10 od hráčů. Ale prosím další Portal zatím ne, chceme ten Half Life 3!

  • TRINE 2

Nezávislá hříčka, taková klasičtější plošinovka v novém kabátu příjemně překvapila a baví a baví. Jednoduchá graficky příjemná zábava, kterou byste si neměli nechat ujít. Hodnocení 85/100 a 8,6/10 na metacritic také svědčí o kvalitách této hry. 

  • Football Manager 2012

Oblíbené sportovní managery nechyběly ani letos a FM 2012 se opravdu povedl. Tvůrci změnili a vylepšili doslova všechno a výsledkem je prostě nejlepší fotbalový manager všech dob. Takže pokud tenhle žánr máte rádi, neměli byste tenhle titul minout. Hodnocení na metacritic jsou 84/100 od novinářů a od hráčů je 7,6/10.

  • FIFA12

Mezi sportovními hrami zazářila na PC ještě nová FIFA12, která se opravdu hodně povedla. Skutečná vylepšení ve všech směrech byla vidět a je to asi nejlepší fotbal, které si na PC můžete dnes zahrát. Hodnocení na metacritic je 89/100 a od hráčů má hra 7,4/10.

  • From Dust

Není to asi zdaleka nejpovedenější hra roku, ale z hlediska nápadu a potenciálu rozhodně jedna z nejzajímavějších. Bohužel oblíbené hraní na boha, které tak skvěle před lety ztvárnila série Black and White, se zde nepodařilo, hlavně po technické stránce, zvládnout a dodělat. Hra tak zůstala daleko za svým potenciálem a využití možností, které nápad hry i PC platforma má a nabízí. A tak se ani nelze divit hodnocením 76/100 od novinářů a 4,3/10 od hráčů na metacritic.

  • L.A. Noire

Další z velmi zajímavých her, která však ukázala zoufalou neschopnost vývojářů něco vyvíjet je LA NOIRE. Potenciálně velmi zdařilá hra je doslova zruinována naprosto amatérským PC portem, který kromě funkčních potíží je navíc technologicky i graficky 100let za opicemi. Pokud to dokážete přežít a omluvit a zavřít obě oči, je tohle jedna z nejzajímavějších adventur za poslední roky. Hodnocení na metacritic je 84/100 od novinářů a 7,6/10 od hráčů.    

  • MineCraft

Geniálně jednoduchá, vzhledově zastaralá, přesto jedna z nejzábavnějších a nejlepších her roku 2011. Smekáme všechny klobouky a gratulujeme nezávislému tvůrci, který si skutečně ty peníze za prodej této hry zaslouží, ke skvělému nápadu. Teď to jen zdokonalovat a graficky vylepšit.

  • MMORPG Star Wars: The Old Republic

Na konci roku konečně vyšlo nejočekávanější MMO posledních let. A podle velkého zájmu a skvělých hodnocení se opravdu povedlo. Tvůrci BIOWARE zdá se nic nevymýšleli, vzali osvědčené MMO systémy z World of Warcraft, vylepšili je, naprali to do světa hvězdných válek, dodali skvělý příběh a je hotovo. A funguje to. Je mi osobně velmi líto, že si hru nikdy nezahraji, ale MMORPG hry ze zásady nehraji a hrát nebudu. Člověk u nich může dobrovolně-nedobrovolně strávit více času, než je zdrávo. Navíc u tak kvalitní hry jako je StarWars TOR MMORPG ...  

  • World of Tanks

Unikátní hra, která ohlasem překvapila i samotné tvůrce. Dnes neuvěřitelně populární online hra s bitvami v ocelových monstrech je opravdu extrémně náročná (hlavně časově a na nervy) MP akční záležitost. A také může být extrémně drahá, pokud si začnete kupovat prémiové účty, tanky a munici. WoT je ale z našeho pohledu jedna z nejlepších her roku 2011.

Podívejme se na závěrečné shrnutí a krátký pohled na rok 2012 …

 

 

  • Závěr – co se v roce 2011 nepovedlo a co nás čeká v roce 2012

Nejdříve se podívejme na seznam několika her, které nás čekají příští rok, tedy alespoň těch, o kterých víme, že přijdou a byly nějakým způsobem oznámeny:

  • Akční hry v roce 2012:  Aliens: Colonial Marines, ARMA3, BioShock Infinite, Borderlands 2, Far Cry 3, Hitman: Absolution, Max Payne 3 a GTA5 …

  • Streategie v roce 2012: StarCraft II - Heart of the Swarm , Carrier Command: Gaea Mission, Crusader Kings II, End of Nations, Port Royale 3. Dočkáme se i datadiskového rozšíření SHOGUN 2 a před pár dny bylo oznámeno i bombastické vydání remake strategické tahové legendy XCOM: Enemy Unknown …

  • RPG v roce 2012: DIABLO3, Torchlight 2, RISEN 2: Dark Waters, Mass Effect 3. Neoficiálně se mluví a čeká i na nový Fallout4! Zkrátka na poli RPG to bude opravdu fantastický rok s velkými jmény!

Ale před námi je také řada her, o kterých třeba ještě nevíme, nebo třeba víme, ale nemůžeme říci, anebo nevíme, zda vyjdou v roce 2012. Jednou z takových je například STALKER 2 či nějaké nové NFS a Call of Duty. Obecně v roce 2012 očekáváme další velký posun od konzolí zpět k PC a komunitnímu hraní, ale zdaleka nejvíce budou na vzestupu mobilní platformy v čele s výkonnými SmartPhone a Tablety. Stejně tak lze očekávat další rozmach digitální distribuce. Pokud to dobře půjde, tak v roce 2012 už možná Microsoft představí nový Xbox, který ale dorazí až příští rok na trh a Nintendo uvede novou Wii U. V každém případě to současná generace konzolí má definitivně spočítané, protože technologicky nestačí a digitální době a distribuci také ne a už je to příliš znát …

  • Rok 2011 – co se nepovedlo a hodnocení roku

Na samotný závěr bych rád vypíchl věci, které mě v roce 2011 zaujaly i v negativním smyslu.

  • 1, absolutní nedostatek objektivity herních recenzentů a magazínů – obrovský rozdíl v hodnocení herních novinářů a skutečných hráčů!

Rok 2011 byl rozhodně tímto značně poznamenán. Objevila se celá řada titulů, které objektivně nelze nazvat jinak, než odpad a přesto sbíraly od novinářů ocenění a hodnocení ve výši 90 až 100/100! Ten nedostatek objektivity v hodnocení her je až alarmující. A není to jen problém zahraničních magazínů, ale i českých. Hodnocení a obecně recenze třeba na games.cz nebo bonusweb.cz jsou doslova utrpením, hlavně když tu hru znáte. Ale není se co divit. Reklamy je málo (nebo naopak hodně v zahraničí) a z něčeho se žít musí. Takže se nedivme, že čteme samé recenze na konzolové hry, které u nás jako platforma mají s bídou 15-20% trhu, hlavně když skoro každá hloupá recyklovaná technologicky extrémně zastaralá a hnusná hra chytá 9/10. Peníze jsou u mnoha herních magazínů až na prvním místě, takže často u výše jmenovaných platí, že co chce vydavatel a za co zaplatí, to dostane. Pořád si ještě můžeme gratulovat, v zahraničí to je ještě mnohem horší, tam snad některé ty magazíny a weby vlastní a vydávají přímo vydavatelé (i ty recenze píší) jinak to snad není možné. Kdybychom se měli řídit tím, co říkají mnozí herní novináři, tak neuvěřitelných 70% vydaných her má hodnocení 8/10, polovina potom skoro 9/10 a třetina 10/10! Jinými slovy hry jsou dokonalé a špatné téměř nevycházejí. Sami ale víme, že her, které stojí za nákup a za zahrání je jen pár! To je můj důkaz toho, že většina zahraničních a velká část českých herních novinářů hry ve skutečnosti nerecenzuje ani nehodnotí, ale o výsledku recenze je jasno v době, kdy se domlouvá inzerce na další kvartál či vydání velkých titulů.

Hry se přitom dají hodnotit zcela objektivně, podle objektivních hledisek a to všechny bez rozdílu! A vůbec se vám nemusí jako recenzentovi líbit nebo nelíbit. Prostě existují normy a srovnání zcela objektivních věcí jako technologická úroveň, úroveň grafiky, zábavnost a herní obsah, rozsah, herní doba a poměr cena-výkon - to vše se dá jednoduše porovnat a objektivně ohodnotit. Za tím si zkrátka stojím a nemám problém to na jakékoliv hře dokázat. Je neuvěřitelné, že ty velké rozdíly mezi recenzentskými hodnoceními a objektivními uživatelskými hodnoceními nechávají mnohé v klidu …

  • 2, Zdržování a zastavení herního a technologického vývoje

Rok 2011 byl bezprecedentní, pokud jde o zdržování herního a technologického vývoje. Ačkoliv letos vyšlo pár dobrých her, i ty byly poznamenány tím, že se díky konzolím, jejichž technologie je stará 6-7 let, herní vývoj téměř zastavil. A nezastavil se jen technologický vývoj, kdy jsou i průměrné počítače dnes 5-10x výkonnější a lepší než konzole, ale i herní vývoj jako takový.

Herní vývojáři jsou asi neuvěřitelně líní, protože hry sice stojí čím dál více, ale nejsou zdaleka kvalitnější, spíše naopak. Jak to, že dříve dokázal malý team několika lidí udělat technologicky naprosto špičkovou hru posouvající hranice a uspět, když technologie tehdy stály balík a peněz za hry moc nebylo, zatímco dnes když jsou standardy a všechno celkově cenově mnohem lépe dostupné, nejsou schopní za 100 milionů dolarů vývojáři vyvinout skutečně technologicky i herně pokrokovou hru?! Otázka je to ale pouze řečnická, všichni víme, že za vším je nenažranost a krize nikoliv ekonomická ani hospodářská. Jakmile začalo jít u vývoje her o peníze a stal se z toho průmysl, kvalita šla do pr ….  A je tam doposud, dokonce se to zhoršuje. Čest výjimkám. Není bez zajímavosti, že nejpovedenější a nejhezčí hry jsou dělány teamy, které jsou menší a o to více jsou nadšenější. Něco shnilého je v tom herním průmyslu a bohužel víme co …

Ale nekažme si náladu. Celkově vzato byl rok 2011 z pohledu her docela povedený. Pár velkých zklamání napravilo pár velkých nadšení a celkově vzato rozhodně bylo co hrát. Ono totiž úplně stačí těch 5 skutečně kvalitních her na to, aby běžný člověk měl celý rok co hrát a mohl si to finančně dovolit. Otázkou jen je, k čemu potřebujeme těch 1500 dalších …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 01:21:07
avatar
Tak a herní rok je za námi. Je sice pravda, že vyšlo hodně přechválených her, ale jinak to byl rok velmi dobrý. Letos dorazilo mnoho top titulů, které si známky a peníze kupujících obhájily.

Jenom bych se nebál a přitlačil bych tu na pilu "herního recenzenta" DD.

Když člověk čte 3 strany nespokojenosti (a že to bylo v každé druhé recenzi), klidně tomu tu 5/10 dej. Já pamatuju snad pokaždé 8-10 ...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 19:49:32

Chtělo by to relativní stupnici recenzenta. Prostě čáru a na ní házet ukazatele her. Vynechat cisla, maximalne to tak rozdelit do oblasti: odpad , sedy prumer, pobavilo, chyba vynechat, legenda.
Muftinko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .... 2012-01-09 01:27:06

Dobrý článok až na pár vecí a to výber tých najhorších hier ma práve mňa najviac bavili zaujmave napríklad COD MW3 pa baví preto lebo ma oveľa dynamickejší Multiplayer ako BF3 ďalej DG2 ma tak isto bavil až na ten príbeh nebol najlepší ale zase nepovedal by som že je to najhoršia RPG tohto roku ďalej TDU 2 sa moc nepredviedlo ale je podľa mňa taká istá dobrá ako NFS Run čiže zla ale nie najhoršie možno mám iba taký názor iba ja nejdem sa tu hádať lebo okrem Trackmanie a Skyrim som všetko hral dokonca tie najhoršie hry roku mám aj poctivo kúpených a z tých najlepších iba BF3 inač na tento rok sa teším na najviac Muss Effect 3
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 07:10:32
avatar
MW3 je pokleslá zábava - "dynamičnost" MP je jen o tom, kdo má rychlejší reflexy. BF3 (ačkoli zcela nesdílím názor DDW, že je to jasný evoluční krok vpřed proti starému BF2) klade velký důraz na taktiku a kooperaci spoluhráčů. Navíc bez techniky je MW3 jen velmi slaboučký odvar série BF. Chápu, že dětem se BF líbit nebude, protože je komplikovanější, ale právě v tom je jeho síla - bojiště není rejdiště milionů Rambů, ale normálních kooperujících lidí.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 08:55:18

Jo preto ani nema cenu provnavat serie CoD a BF. Proste su to inak zamerane hry.Hravam to na striedacku podla nalady a neda sa poveda ktore je lepsie.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 12:30:25

tak tak. Aspoň niekto to vie pochopiť
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:13:15
avatar
A to už vôbec nehovoriac o singleplayeri...ten bol v BF3 mrte horší než v MW3, takže nazvať jednu najlepšou a druhú najhoršou je teda extrém...ako DD nadáva na každého aký je neobjektívny, čo sa týka hier, ale ja zase málo kedy súhlasím s DDho verdiktami pri hrách, ktoré poznám, tak fakt neviem čo to znamená byť "objektívny"...
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 13:49:33
avatar
a o com ma byt strileacka ked nie o najlepsich reflexoch? pred nedavnom som si kupil BFBC2 kvoli MP a po par dnoch ma to prestalo bavit a presiel som znovu na CS..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:55:33
avatar
CS, aha, tak to potom chápu.. ;-)

Střílečka je o tom, kdo má lepší pozice a tým, potom takoví "skilleři" z CS, CoD apod. většinou u BF pláčou, protože si je všichni dávají jako jednohubky protože neumí hrát týmově.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 16:53:09
avatar
Aha, takže 6v6 TF2, 5v5 - 3v3 CS, je solo, vůbec to není Team vs. Team (clan chcete-li).
K čemu vám bude dobrý tým s ultra brutální taktikou, když v každém boji vystřelí o pár ms později a vždy to koupí jako HS?.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 19:07:22
avatar
A o tom to právě je. milisekundy nehrají vůbec roli, protože tyhle lidičky "rychláruka-bystréoko-prázdnáhlava" bez problému "vyřeší" jeden tank, nebo APC s týmem, který mu dělá servis (opravy, čištění okolí od ATčkářů, spotování, etc.). koukáš na to z pohledu lonewolfa, který nekooperuje, ale spoléhá jen a výlučně na své reflexy, a takoví toho v BF moc nenahrají..
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 19:19:39
avatar
No SQDM zrovna nějak ultra teamová záležitost nebyla. (právě proto sem to taky nejradši hrál)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 19:20:14
avatar
BF3 nabízí mod TDM a můžeš hrát bez techniky, pak je to velmi podobné CoD, jen o slušný kus lepší.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diablo III 2012-01-09 02:01:20

V prvom rade musim pochvalit clanok, naozaj vyborny a musim len suhlasit.

Diablo III uz par mesiacov betatestujem a nieje sa veru na co moc tesit. Hra je velmi tmava, rozmazana a blizzardaci experimentuju s ovladanim na gamepad. Jednoducho sa hrozim toho, ze tato hra podla vsetkeho pojde na konzoly! A to myslim smrtelne vazne, vsetko tomu nasvedcuje. Dokonca aj graficke naroky. Teraz si mozte kludne vsetci oddychnut, pretoze to pojde vsetkym uplne bez problemov.

Trha sa to len ked nieco nacitava z disku -> precache-ing nedorieseny.

Momentalne sa blizzardaci sustredia na pridavanie postav, pribehu (lokacie), a na sprevadzkovanie chatu - ingame aukcii bugy a podobne. Co sa tyka vzhladu a enginu -> no velmi som sa tesil ale som sklamany...

Tak som si vylial srdiecko, pretoze diablo II bola moja srdcovka, ktoru som hral nespocet krat.
Easz001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:29:05

Ja jsem zas mel tu cest byt u par bet patchu WoW a PTR testovani a muzu rict, ze tyhle veci jsou tam celkem bezny, v podstate nic nefunguje tak jak ma, ale po tom co ten patch vyjde je vetsina veci v pohode....
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 03:37:50

1. je veľmi zaujímavé, že pri každej hre DD spomína porovnanie hodnotenia redaktorov a užívateľské, ale pri svojom milovanom Skyrime sa o to neobtrie ani za nič(žeby že preto, lebo tam je lepší Zaklínač 2???) - absolútne nerozumieš že v prípade hier ako Dragon Age 2, Crysis 2 či MW3 si chodia užívatelia na metacritics iba riešiť svoje komplexy a v takých prípadoch dávajú známky ako 1 či 0 a pod, čo je úplne scestné, takže o tých sa nemá cenu baviť...
2. o hejtovaní MW3 sa ani nemá cenu baviť...si proste zaslepenec....mňa tiež oveľa viac baví Battlefield 3, ale NIKDY by som si nedovolil povedať že MW3 je najhoršia FPS roka(boli aj oveľa horšie, lenže ty si zaslepenec a tak to nevidíš)
3. U mňa osobne bol Crysis 2 lepší ako BF a to z dôvodu vyrovnanej kvality oboch zložiek hry(SP a MP)
4. Povedať že Dragon Age 2 je najhoršie RPG je smiešne, ale na také excesy som už v tvojom prípade zvyknutý....stavím sa, že keby sa hra nevolala Dragon Age a nerobilo by ju Bioware tak sa každý ide posrať z toho, aké je to pecké RPG...hold zaslepenosť fanúšika jednotky(a to pritom aj ja tvrdím že jednotka je oveľa lepšia ako dvojka)....BTW...nejako si zabudol na Dark Souls....AHA! veď ty si to nehral, tak logicky tak vyzerá aj rebríček
5. v troch veciach bol DA2 určite lepší ako jednotka: rozhovory, charaktery a súbojový systém
6. O podplacovaní novinárov sa tiež nemá cenu s tebou baviť, lebo pre teba je podplatený každý s trochu iným názorom. Ja som redaktor, ktorý nie je platený a robí to iba preto lebo ho to baví a s čistým svedomím som dal druhému Crysisu 9/10, MW3 7,5(SP) a 8,5(MP), DE:HR 9,5/10, W2: 9,5/10 atď atď. Opakujem....s čístým svedomím....

radšej sa takým "rebríčkom" nevenuj, pretože za rok odohráš zo 20 hier a už si ideš robiť svoj rebríček, ktorý potom aj tak vyzerá..
...ale....PEACE OUT
....btw..100x viac uznávam recenziu na games.cz, kde hoci recenzent dá hre také percentuálne vyjadrenie s ktorým nesúhlasím, ale dokáže si ho svojou recenziou obhájiť, ako recenzia, ktorej text nie je absolútne v žiadnom súlade s výsledným hodnotením(viď recenzie na MW2, ME2, Crysis 2, Skyrim a kopa ďalších titulov)
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 07:35:10

Dragon age dvojka je dle mého názoru katastrofa... Děj se odehrává v jednom městě, dungeony a budovy jsou všechny stejný, děj kulhá na všechny čtyři, grafika se nikam neposunula... Lepší soubojový systém? Neřekl bych... Pokud něco mělo být nejhorší RPG roku tak DA2 byl alespoň za mě jedinou možností. Po legendární jedničce je to fakt hrůza.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 10:19:46
avatar
DA 2 je Dragon Age říznutý Mass Effectem 1 v nedobrém poměru. Z Mass effectu si vzal akční pojetí, nedomyšlené opakující se sidequesty, dialogový systém, z Dragon Age snad jen název a zasazení příběhu. Nehrát Origins tak zavřu obě oči a řeknu nadprůměrná hra, která má své kouzlo. Rozhodně však nejde říct, že se jedná o důstojného nástupce prvního dílu a myslím si,že Bioware udělalo pěkný krok vedle
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 12:06:35

tak ako som písal...nevolať sa to Dragon Age a nebyť to hrou Bioware tak to väčšina ľudí chváli...a to je zlé, keď sa hodnotenie prispôsobuje značke a štúdiu, pretože hry by sa z časti mali hodnotiť objektívne a nemiešať do toho takéto veci
....naj by bolo keby mala Dragon Age 3 súbojový systém dvojky, kvalitu a prepracovanosť charakterov taktiež z dvojky a rovnako aj dialógy z dvojky. A ešte aj vývojový strom z dvojky. Ostatok nech domiešajú kvalitatívne z jednotky a som spokojný
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 12:07:00

tak dungeony trpia tým istým syndrómom ako vedľajšie misie v Mass Effect jednotke....
....súbojový systém je svižnejší, preto je u mňa osobne lepší
....hral som v tomto roku horšie RPG ako Dragon Age 2...ale opäť ide o to, že z toho mála titulov ktoré DD hrál urobil "spravodlivý" a "nezaujatý" výber
....to poviem aj svojmu bratovi ktorý v tomto roku prešiel 6 hier, nech urobí výber najlepších hier. TO je ako keby som ja, čo som v tomto roku vystriedal grafické karty v svojom PC išiel robiť rebríček najlepších grafických kariet za rok 2011
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:21:13
avatar
Ganja, ty asi nechapes, ze kazdy ma svuj nazor... DD proste odsuzuje recyklaci her. A ja s nim souhlasim, neni nic horsiho, nez brzdit, nedej boze zastavovat vyvoj.

MW3 samo o sobe neni asi spatny, ale uz jenom z principu, ze je to od CoD 4 stejny, tak tu hru nechci hrat. A uz rozhodne nebudu takovy lidi podporovat koupi, podle me je to zlodejina! 100 lidi, 100 chuti!

Mimochodem, ze jsou horsi hry, nez jsou tady, tak to je samozrejmost. Tohle neni herni magazin, tudiz se tu mene znamejsi hry objevit nemuseji.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:35:54

ja súhlasím s tým, že 100 ľudí - 100 chutí. Vadia mi však tri veci
1: svoj názor prezentuje spôsobom, že je to všeobecne príjmaný fakt, čo nie je(čo vidieť už len z trápnych obvinení o podplatenosti)
2: ako som spomínal, recenzie neposudzujem podľa toho koľko dá recenzent hre, ale v akom súlade je text a výsledné hodnotenie. Preto DDho herné recenzie nepovažujem za kvalitné, pretože neraz sa stalo že na hru celú recenziu kydá a potom z čarovného rukáva vytiahne vysoké číslo
3: pri svojich "obľúbencoch" je slepý k chybám, alebo ich neodrazí na hodnotení, zatiaľ čo pri "neobľúbených" hrách či herných sériach si odrazu všíma všetko

Keď to nie je herný magazín, tak potom aký zmysel má takýto rebríček? Kde v racingových hrách chýba taký fail ako Need for Speed: The Run, kde chýbajú nepochybne kvalitné konzolové tituly(keby bol názov článku BEST PC GAMES tak nepoviem ani slovo) ako sú Dark Souls, Uncharted 3, Little Big Planet 2, Gears of War 3 a kopa ďalších.

Nehrajme sa tu na niečo čím nie sme, pretože potom to vyzerá maximálne trápne
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:38:52
avatar
coz o to, at si mw3 odsuzuje. ale vedle toho vyhlasuje bf3 jako nejlepsi hru roku a pri tom tam je ten singleplayer akorat hodne nepovedenou kopii codka. multiplayer je o necem jinym, ale to uz je jen o preferenci hrace cemu da prednost. nekoho bavi to a nekoho zas tamto...
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:44:46

veď práve...
...ja považujem každého recenzenta ktorý dokáže porovnávať MP MW3 a BF3 za veeeeeľmi slabého, pretože tieto dve hry majú tak rozdielny MP že sa porovnávať NEDÁ
...a mal by prestať aj čo sa týka porovnávania hodnotení Metacritcs User vs. Review....lebo je to absolútne nerelevantné...
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 22:45:21
avatar
lol, tak potom vlastne netreba robit ziadne hodnotenia, ked sa NEDAJU porovnat 2 velmi podobne ladene FPS. Co sa potom porovnavat DA? Borderland s Metrom 2033?
Obcas trochu menej hulenia a viac rozmyslania nezaskodi.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 23:07:29
avatar
tak multiplayer bf3 a mw3 maj k sobe asi tak blizko jako mp v q3:arena a cs 1.6. srovnavat si to muzes, ale je to ciste subjektivni zalezitost...
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-11 23:56:11

ach krista..ďalší "znalec"
porovnávať MP BF3 a MW3 je asi to isté ako porovnávať multiplayer hociakého UT a CSS
proste
MW3 - rýchla akcia založená na odozve zo strany hráča
- malé mapy
- one man show
BF3 - obrovské mapy
- vozidlá
- hra založená na tímovej spolupráci a pomalšom postupe

ako chceš toto porovnávať??asi by si mal prestať húliť alebo si najprv obe hry zahrať a potom hodnotiť
Ferdis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 23:37:57
avatar
Napsat,že Zaklínač 2 je lepší než Skyrim může opravdu jenom úchyl.Patnáctihodinový koridor(Zaklínač 2) oproti obrovskému světu Skyrimu?Dej si na řepu studenej obklad.
irving [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 01:12:21

Tak tady si dovolim silne nesouhlasit. Tohle je zrovna priklad her, kde hrajou osobni preference hodne velkou roli. Ja jsem hral Oblivion a Fallout: NW a ani jednu z tech her jsem nedohral, proste me po case prestaly bavit. To neznamena, ze jsou spatne, ale otevreny svet mi proste nesedi. Naopak Zaklinac 1, ac koridor, byl skvely, dvojku hraju ted a bavim se taky vyborne. Jak uz bylo receno - 100 lidi, 100 chuti...
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 09:58:17

tak tak...100% pravda...čo z toho že Skyrim je obrovský keď je nudný??
...menej je niekedy viac a ja v klude obetujem "slobodu" v kompenzácii s permanentným dianím naokolo a posúvaním príbehu
Ferdis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 11:30:39
avatar
Skyrim nudný?Hm to slyším poprvé,mám odehraných nějakých 80 hodin a jsem dá se říct na začátku,že bych se nudil,to ani náhodou.Za tu dobu,bych měl Zaklínače 2 dohranýho pětkrát.Skyrim můžeš hrát stokrát a pokaždý ho budeš hrát jinak,k Zaklínači se těžko budeš vracet.Neříkám,že Zaklínač (stále mluvím o dvojce)je špatnej,ale srovnat se Skyrimem se nedá.Podle mě Skyrim a vlastně celý TES,není hra,ale umělecký dílo.

Jo a než ten Zaklínač podle mě bylo o dost lepší i Two Worlds II,ale připomínám nejsem proti Zaklínači nijak zaujatej,nebyl špatnej,ale krátkej a přímočarej.
irving [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 12:14:50

Tak k Zaklinaci se vratis urcite, uz jenom proto, ze jsou to v podstate minimalne dve hry v jedne, po rozhodnuti v 1. kapitole se hra rozdeluje na dva dost zasadne odlisne pribehy s ruznymi lokacemi, ukoly, postavami i predmety, koneckoncu, to same bylo i v jednicce. A na to abys videl vsechno co Zaklinac nabizi by bylo treba ho dohrat nekolikrat. Ja mam proste nizky prah nudy a potrebuju neco, co me u hry udrzi, v pripade RPG nejcasteji silny pribeh, a ten proste otevrene hry uz z principu nabidnout nemuzou...
Ferdis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-11 00:40:59
avatar
Njn,to tam je ,že jdeš kousíček jinou cestou,toť ale vše.T dvě hry v jedný je silně přehnaný.A myslíš,že Skyrim a Two Worlds 2 nemají příběh?Navíc do Skyrimu se prolíná i Oblivion,Morrowind vlastně historie Tamrielu,prostě geniální.Ze Zaklínače 2 bylo mnoho lidí v mém okolí vůči jedničce zklamáno(nevim jedničku jsem nehrál kvůli pro mě divnýmu ovládání) právě kvůli nemožnosti odchýlit se z dané cesty.

Navíc si myslím,ýe udělat hru jako Oblivion nebo Skyrim je asi o "něco" náročnější než Zaklínače.

No nic,jdu Skyrimovatět,užij si Zaklínače třeba desetkrát dokola,přeju ti to,já se k němu už nejspíš vracet nebudu,mám totiž před sebou mnoho a mnoho hodin v nádherném světě Skyrimu
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 08:45:45
avatar
Fable 3 že je dobré RPG? Hrál jste první Fable? Mě zaujal tolik že jsem jej prošel 3 krát. Druhý díl pro jistotu nevydali, za trojku by se mělo studio lionhead stydět.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 10:08:23
avatar
Fable 3 není rpg..to je víc rpg uz mass effect 2
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-13 00:49:15

Tak,tak...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 09:53:32
avatar
tesi ma ze trackmania 2 je urcena za najlepsiu zavodnu hru roka pretoze nou naozaj je
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 10:27:47
avatar
Zajímavý článek, musím poděkovat za tip na trackmanii, jelikož mi její vydání úplně uniklo. Vzhledem k tomu, že DD vždy haní konzole tak mě překvapil jeho pozitivní názor na Two Worlds 2, což je ukázkový případ konzolového RPG s podivným ovládáním, které mi nesedlo nejen při hraní na klávesnici s myší, ale taky na gamepadu.

Co mě mrzí je to, že nás v příštím roce čekají víceméně jen samá pokračování a z těch mě zajímá jen Mass Effect 3, Bioshock Infinite a Silent Hill Downpour.

P.S. Nechápu co je špatně s grafickým zpracováním Arkham City? Grafika je naopak parádní, detailní a i na AMD kartách bez PhysX ukazuje jak moc Unreal Engine 3 za tu dobu pokročil. Zádrhel s DX11 se snad Rocksteady brzy podaří pro všechny vyřešit patchem.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 10:27:49
avatar
U toho silent hill downpour je škoda že nejspíš nevyjde na PC, ale hlavně Akira Yamaoka s jeho vývojem nemá nic společného. Homecoming byl kvalitativně spíš jako pokračování prvního dílu na PSX.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 14:15:20
avatar
Já si taky o Downpouru prozatím nedělám žádné iluze a psychicky už jsem připravený na nejhorší. Podle posledních trailerů se vizuálně nebezpečně blíží Alanu Wakeovi. Od té doby co SH nevyvíjí Konami to jde s celou sérií z kopce. Ještě Origins na PSP/PS2 na mě dýchnul atmosférou starých dílů. Uvidíme na jaře jak to nakonec celé dopadne.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:24:34
avatar
Two Worlds II jsem dohral dvakrat. Je to strasne chytlava hra. Napr. jenom ta rozmanitost kouzel zabavi na kdovi jak dlouho...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Za mě jsou nejlepšími hrami 2012-01-09 12:06:34
avatar
z těch, co jsem hrál Deus Ex (mám ho i s DLC, tak mě vykradení moc netrápí) a Portal 2. Obě mě potešili jak poměrně silným příběhem, tak především spoustou skrytých detailů. A překvapivě u obou není třeba nikoho zabíjet (až na bossy).
AppleJack [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 11:09:37

Pěkný článek, volil bych to úplně stejně. Měl bych ale jednu trochu off-topic otázku: Neví někdo proč neni na steamu dostupný Skyrim pro ČR?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 12:11:24
avatar
To je u více her...
http://www.eurogamer.cz/articles/proc-neni-skyrim-dostupny-na-steamu-z-cr

Nejspíš jde o to, že vydavatelé se zajímají především o prodeje při vydání hry na trh a na Steamu se u nás nakupuje hlavně v akcích...které už tolik nesledují.
k3rb3r0s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:16:44

titulek nejhorší hra roku je velmi zavádějící a spíše by to mělo být Největší zklamání, či selhání roku
Muftinko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:41:05

ty si to trafil presne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:43:15
avatar
asi jo máš pravdu, špatný výběr slov no už to nechám
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 15:17:50
avatar
u fps mi chybi zminenej bulletstorm, pro me nejlepsi singleplayer fps co letos vysla. zabava od zacatku do konce, spousta epickych momentu, do jiste miry je hra i docela originalni, grafici z unreal engine 3 vytahly asi taky uplny maximum a delka je taky slusna. singl z bf3 nebo mw3 se muze vedle tohodle jit zahrabat. jinak nechapu zarazeni deus ex mezi rpg, kdyz rpg prvky tam ma jenom jako lehky doplnek ale jinak je to stoprocentni strilecka.

jinak vetsinu her bych hodnotil jinak, po prvnim dile ne zrovna povedenej zaklinac 2 je porad podle me mnohem lepsi rpg nez skyrim, jak co se tyce pribehu tak i samotnych rpg prvku. cod mw3 oznacit za nejhorsi fps roku je hodne pokrytecky, kdyz sp ma podstatne lepsi a zabavnejsi nez bf3 a v mp je to spis o preferencich hrace.

jinak moje top pro letosek vypada takto:
1. batman: arkham city
2. assassins creed: revelations
3. bulletstorm
4. portal 2
5. rage
6. anno 2070

nejsou to v zadnym pripade dokonaly hry, ale jenom tyhle me letos bavily tak, ze se mi od nich za zadnou cenu nechtelo vstavat (a od anno 2070 porad jeste nechce). a jeste musim vypichnout nezavislou hru terraria. po pokru a dote sem u ni stravil nejvice hodin v minulym roce a do tohoto roku ma take perfektne naslapnuto, protoze autori do ni pridavaji stale novy a novy obsah. treba posledni patch 1.1 prodluzuje herni dobu o dobrejch 30 hodin.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2012-01-09 16:00:46
avatar
DD promiň, nechci kritizovat ani BF3 ani CoDko, ale je to boj s větrnými mlýny. Podle mě BF3 není zdaleka nejlepší FPS hrou roku. Podle mě je to spíše zklamání, pro mě je BF: BC2 lepší jak BF3. CoDko není dobré, ale není ani nejhorší hrou roku.
DeathMetal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 16:20:52

Jsem velice potěšen, že nejsem jediný, kdo si všiml toho naprosto neobjektivního hodnocení herních magazínů. Už je to hrozné, kam až se jejich hodnocení u některých her vyšplhá... Jsem opravdu rád, že se o té objektivnosti recenzentů někde píše... Trošku mi zde chybí například zmínka o hrách jako Bulletstorm nebo třeba Dead space 2, které sice nemíří k titulu hry roku, ale za zmínku určitě stojí. Výborný výběr doporučených her, a také nedoporučených.. Prostě výborný článek.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 16:48:48
avatar
Objektivnost? Tady je to objektivní jen z nějakého úhlu pohledu a jak kdy.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:34:59
avatar
To uz zachazis do filosoficke otazky, do otazky priorit, do subjektivnosti zanru apod., ale, ze mi to tu je taky pratelstejsi, to ano.

Btw. Bullestorm byla docela zajimava hra, to je pravda.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 16:51:29
avatar
Tak rok 2012 pro mě nevypadá nic moc, na co se těším je asi akorát Hitman: Absolution a GTA5 a co bych chtěl zkusit je Max Payne 3 a Far Cry 3.

Ještě že by v lednu mělo být World of Warplanes
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDogma 2012-01-09 17:04:31

Jak někdo o hře, která vyhrála mimochodem i ocenění FPS hry roku na Video Game Awards může napsat, že jde o nejhorší FPS roku netuším. Ten člověk musí být duševně ve svém vlastním světě. Aha, já zapoměl, jsme na DDworldu.

Nejde o to, co si myslíte Vy pane Stach, lidé ukázaly - MW3 je nejlepší FPS hra roku. A pokdu to nechcete příjmout, dejte ji na 2., 3. příčku, ale nejhorší hra? Dobře. DDworld je nejhorší HW blog na světě, doufejme, že již nikdy nebude "recenzovat" žádný HW. To je uplně stejná odezva jako ta Vaše z pohledu mého.

Stejně tak Vaše názory, které s e automaticky musí stát dogmou a konstantou pro všechny. Četl jsem nějaké Vaše starší články. Vy problémy s ovladači AMD nemáte, tisíce lidí na internetu je mají. Serumé? AMD má vynikající 150% ovladače, které nikdy nepadají.
Eyefinity je skvělé, dobré, úžasné. Výsledek? Kdo nemá Eyefinity není pravý hráč a rámečky přece člověk vůbec nevnímá. Osobně mi vadí rámeček na mém PC v pracovně > 2x24 palců LCD na výšku pro rychlejší editaci videí a fotek. Rámeček nemůžu překousnout a to jej mám už 2 roky (druhý LCD vypínám hned když jej nepotřebuji).

Tenhle článek je naprosto neobjektivní, nikdo jj nemůže brát vážně, mnozí lidé z něj mají srandu. Toto není flame, to je realita.

Těším se na odpověď!
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:47:22
avatar
Petrjepan, tes se, nahore jsem nekde psal, ze MW3 je prakticky od CoD 4 stejny. Tzn., ze pro me, jako pro cloveka, pro ktereho je naprostou prioritou vyvoj, je tahle serie od CoD 4 cestou do pekel.

Dale, ja osobne jsem nikdy s kartami amd, ci ati nejaky velky problem taktez nemel. A kdyz uz nejaky problem byl, tak se vzdycky vyresil. At uz reklamaci, novym biosem, ovladaci atd... jinak tedka me odesel vetracek z 5850 xtreme, musim se pochlubit, sundal jsem plast, nandal na ten chladic vetracek xilence 120, vybrousil a posadil pasivy na pameti a je to lepsi, nez predtim.

Eyefinity, ten ramecek prijemnej neni, ale zkus si potom nekdy delat na jednom monitoru, uvidis o kolik to je horsi bez ramecku s jednim monitorem. To, ze Eyefinity rozsiruje perspektivu pohledu to je uzasny. Nekomu taky vadi 3D technologie, nekomu vadi ramecky. 100 lidi, 100 chuti, opet.

Jinak ja Eyefinity nemam a nikdo me tady nikdy neosocoval, ze kdyz nemam Eyefinity, tak jsem neco horsiho. DD je proste unesenej z Eyefinity, ja jsem unesenej z BMW Z3 Coupe. Kazdej ma neco svyho.

Btw. z tvyho nicku "Petrjepan" vyzaruje cistej egoismus a ten tvuj text je jen snuska konzumnich papouskovanejch kecu. Prijemny zbytek vecera preji.
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 18:31:18

To, že ty jsi fanoušek technologií je moc super, běž si hrát tech dema pokud máš zájem.

AMD má ovladače jaké má. nVidia není bezchybná, ale jsou o úroveň víš.

Ano, 100 lidí 100 chutí, já psal o tom, že to Stach nemůže brát jako dogmu. Když jemu se to líbí - prosím, napiš to jako "btw" do odstavečku, ale to co předvádí - ne, tohle ne. BMW Z3C je super, sám si vozím zadek v BMW 530d Touring a nestěžuju si.

Snad z toho jde cítit trochu toho egoismu.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 22:36:20
avatar
To ale mluvis o necem jinem. Ja v podstate mluvim o moralce. Kdyz me nekdo bude servirovat neco, co je X let stary, za penize neceho novyho?! To je ten pilir moji folosofie. To je jak kdybys koupil BMW 530 e60 za cenu BMW F10ky. Samozrejme ze i e60ka v dnesni dobe vypada dobre. Ale za tu cenu?

nVidia mela ovladace o uroven vys nekolik let zpatky, ted uz je ma amd srovnatelne, troufnul bych si rici, ze i v necem lepsi.

Proc jsem ted spis pro ati-amd? Protoze nvidia stejne recyklovala 88ku. Na druhou stranu nemam ani rad prejmenovani lowendu ati/amd, nicmene to se me tak nedotklo.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sranda 2012-01-09 18:26:46
avatar
Petrjepan

tvůj příspěvek je fakt sranda.

Call of Duty je dobré tak maximálně v SP (příběh), v ostatním těžce zaostává (zastaralá grafika, otřesný MP, kde jde jen o to, kdo zabije koho rychleji bez přemýšlení - děkuji to nechci)

BF3 má možná slabší SP (dohrál jsem a nezdal se mi až tak špatný), ale MP má bezchybný a vedle tohohle MP ten z Codu vypadá jak pro desetileté děti.

Tak BF3 bych já hodnotil SP 8/10, MP 10/10, grafika a zvuk 9/10. Jestli COD je stejné (což podle 99% lidí je) jako posledních několik dílů, tak bych ho hodnotil tak SP 9/10, MP 3/10, Grafika a zvuk 4/10.

Jen tak pro zajímavost, můj bratr hrával hodně CS a poslední roky kromě toho hodně hraje postupně co vydávají všechny díly BF. Nějaké COD ho nezajímá.

Připomíná mi to situaci Quake 3 Arena vs. Unreal Tournament, kde mě Quake 3 Arena MP vůbec nebavil, zato Unreal Tournament MP jsem pařil pořád.
Petrjepan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 18:34:08

Co mě je po tovjem bratrovi co hraje? Boje přítelkyně hraje na mobilu Angry Birds.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 19:24:40
avatar
Retardovaný nebo zakomplexovaný ty nejsi náhodou?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 19:39:52

Nejspíš oboje. V jeho případě měl být ban už dávno.
Aspoň vidíme jak to dopadá, když se nechá prostor těm "nejobjektivnějším"
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-13 00:51:33

Prostě neví kdy má ustoupit, zřejmě nebude zcela v pořádku.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 22:07:22
avatar
Vis, takhle nikdy nikoho nepresvedcis o svym nazoru, kdyz neprojevis, alespon nejakou pokoru.

Ban mu nedavejte, potom moje prispevky budou vypadat jak kdyz tu mluvim do eteru.
feeerry008 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:38:04

"Současná generace konzolí většinu her nerozchodí ani v 720p rozlišení, natož v 1080p, což je problém když většina obrazovek má dnes nativní FullHD rozlišení a prostě je to příliš vidět, kromě mnoha jiných jejich nedostatků."

čo takto tie nedostatky aj vypísať?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:44:38
avatar
me by zajimala zas ta vetsina obrazovek, kde je ten rozdil prilis videt. ze 3 metru na 50" plazme se musis hodne snazit aby si poznal rozdil mezi bluray a kvalitnim 720p/1080i satelitnim vysilanim.
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-13 18:56:36

Zas neprehanej. Rozdil mezi 720-1080-BR je markantni ale zase sedim co nejbliz k TV (50" plazma) tak abych nevidel jednotlive pixely. Z vetsi dalky se to urcite ztrati.
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 17:51:37
avatar
Citace:
V této kategorii nebudeme vyhlašovat ani nejhorší strategické hry, protože je jich tak málo, že vlastně žádná vyloženě špatná velká strategická hra nevyšla.


nie? pre mna taky Stronghold 3 bol obrovske sklamanie...

a tu Trackmaniu by sa patrilo aspon zrecenzovat, kedze ste ju tu vyhlasili za zavodnu hru roku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:45:20
avatar
aj! poravdfa STRONGHOLD jsem úplně zapomněl!!!! tak byl strašnej ...pravdu máš ... bude doplněno
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 18:50:56
avatar
nevadi.. hlavne je, ze si nezabudol na recenziu 7970tky
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 19:51:56

No já jsem toho loni moc nenahrál, takže nemůžu posuzovat kvality her. Hraju čím dál méně a když už jsem si chtěl udělat radost, tak jsem šáhnul po BF3, kde jsem upřímně čekal trochu víc. Já čekám spíše na pokračování Stalkera, Max Payna, FC.
Ať už ten čas a peníze užiju u pořádných pecek (subj.) a nezbývá mi, než doufat v úspěšná pokračování.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:29:33
avatar
Tak samozrejme je to hodnoceni DDho podle jeho vlastnich nastavenych kriterii. S necim muzu souhlasit, s necim ne .... ale myslim si, ze si tak nejak drzi vyrovnane meritko hodnoceni
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:40:13
avatar
Přidám taky svůj žebříček nejlepších a nejhorších her za rok 2011...Tazkže prvně ty nejlepší a pak nejhorší:
1)Witcher 2:AoK, 1)TES V:Skyrim
2)Deus Ex:HR,,,, 2)Stronghold 3
3)Dark Soul,,,,,,, 3)M&M:Heroes VI
4)Trine 2,,,,,,,,,,, 4)Dragon Age 2
5)Crysis 2,,,,,,,,,, 5)COD:MW3
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:37:21

ejha...Skyrim medzi najhoršími...dostaneš ban od DDho
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:46:48
avatar
Snad ne ,ještě bych upřesnil,že to jsou hry,které mě nejvíc zklamali.Na Dark soul jsem si půjčil PS3 a musím říct ,že ta hra je opravdu špica
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 20:46:41

Určitě ne !!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:46:02
avatar
Dark Soul není RPG ... to je akční rubačka s několika málo prvky RPG ;)
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 23:26:04
avatar
Nebudu se pouštět do diskuze co je RPG a co není,poslední klasické rpg co jsem hrál bylo DA:O(hra měla taky svoje chyby),ale Dark Soul a Witcher 2 jsou hry,které před hráče staví výzvy a nevodí je za ručičku jako Skyrim
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 23:29:45

hej?...a hral si to, že vieš?
je síce pravda, že jej chýba jeden základný prvok RPG hier a tým sú dialógy s možnosťou voľby ale všetky zvyšné prvky RPG hier tam sú, takže prosím ťa nekecaj
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 01:38:08
avatar
to je dost podstatný rpvek v RPG .... ne vážně je to zaměřením opravdu jednoznačně akční mlátička než RPG ...

jo hrál jsem to, zajímavý, ale ta grafika je strašná ...
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 09:23:21

lenže stále je to iba jeden z mnohých....
...a keď sa rebríček volá best of games a nie best of PC games tak tam mal určite byť, rovnako ako ďalšie tituly v iných kategóriách
milan.stastny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NEJHORŠÍ *** HRA ROKU 2011 2012-01-09 21:07:13

Jak je myšleno "NEJHORŠÍ *** HRA ROKU 2011"? Nejhorší vůči čemu? Ze všech her? Z AAA her? Podle mého je to trochu bulvární rubrika. Něco jako největší zklamání nebo tak bych chápal a bylo by to přesnější.

Konkrétně mi to nesedí na COD: MW3. Singleplayer byl příběhově výrazně lepší než BF3, jde v podstatě o interaktivní film. Technologicky je to asi zklamání, ale třeba i multiplayer se hodně povedl, takže zdejší hodnocení je trochu přešlap.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 22:13:55
avatar
To je dalsi problem, "jde v podstate o interaktivni film". Ja osobne mam rad jediny videa ve hrach a to od Blizzardu, ty jsou vyjimecna. Ostatni filmovy sekvence bych vzdycky nejradeji skipnul... ja chci hrat, ne koukat na film a obcas sahnout na klavesnici.
milan.stastny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 23:17:08

Mně to vyhovovalo. Na hraní mám multiplayer, u singleplayeru se chci bavit se vším všudy a to bylo s MW3 možné velmi snadno.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-07 21:35:30

Edit to JoBethCasey : Takže Hlavní problém nesrozumitelnosti je, že autor píše v čísle množném, tudíž všichni co čtou a nejsou nad věcí, to berou jako nějakou křivdu, že "někdo" píše za ně, s čím oni sami nesouhlasí. Celej problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-09 21:46:29
avatar
množné číslo proto, že jsem to nevybíral zdaleka sám
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-10 09:28:21
avatar
no ta najhorsia hra sa dala cakat aj ked ja nesuhlasim a predchvilou som vstal od pocitaca kde som 11hodin v kuse hral s kamaratom spec ops mode v mw3 a pobavili sme s dostatocne
Pohrebak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MW3 vs. BF3 2012-01-11 10:06:09
avatar
Technologicky určite BF3 najlepší tohto roku. Ale súboj najlepší (BF3) / najhorší (MW3) je pekná blbosť keďže predajnosť hovorí jasne pre MW3 čiže proti BF3
drgw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-11 19:38:10
avatar
novej článek? bezva, aspoň bude co číst...
nakousnu první odstavec, zase plno demetních keců na téma konzole, přestávám číst, loučim se timto komentářem, nashledanou
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-12 13:25:07
avatar
Osobne myslím že nejvěčším překvapením bylo, že předci jenom vyšlo DN Forever
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-13 11:03:44
avatar
suhlasim, cakanie na godota sa skoncilo
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RPG 2012-01-19 14:11:57
avatar
Zdarec,

prekvapilo me, ze v sekci RPG neni Drakensang 2. Zrejme uz je to vic jak rok co to vylezlo. Ta hra byla naprosta elita, ketra stoji za zminku(az na nerozbitne kraby ) a na rozdil od navykoveho Skyrimu u ktereho jsem jak pripoutany nemela tolik nedostatku, ktere mu vsak rad odpoustim
Greeder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Multiplayer FPS 2012-01-19 14:28:58
avatar
Dnesni FPS hry muzou jit s multiplayerem skocit placaka ze skaly. Neni nad reze v Dukovi(kino), Shadow warrior DM v baracku a bouchaci jezci , nebo SWAT a palba po sobe gumovyma projektylama ci nadelat reseto z nekoho ve Rainbow six skrze dvere To byla poradna porce zabavy, u ktere jsme se tak nasmali jak nikdy. Jak DD napsal to uz umi jen mala studijka co nejsou nakazene mamonem a neprzni a neoklestuji hry na poloautomaticke simulatory pro trilete deti, viz. EA. K cemu je, ze hra vypada graficky peckove, kdyz je to naprosta pi....na!
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-19 15:13:56
avatar
shadow warrior s atomovkou a tankom, ta doba sa uz nevrati. Zabava to bola ale ked to clovek dnes pusti znovu tak ani nevie z tych textur ze kde su dvere a kde stena a potom ze vraj ziadny pokrok v grafike

Ale suhlasim, to co si vymenoval nemalo chybu, hrat SWAT 4 v coop s kamaratmi ..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-19 15:21:50

SWAT 4 byl peckoidní. Bohužel jsem hrál jen singl
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-19 16:16:57
avatar
mozes si zahrat aj multi, dokonca tusim to islo aj samemu ze si zapol nepriatelov, paintball a len tak si si solil do nich. na M4a1 sa dal dat ten kruhovy zasobnik ako z thomsona to sa potom solilo
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-25 20:31:53

Jako propadák roku z RPG bych dal Skyrim. Před vydáním užasný videa. Když jsem hru poprve uviděl ve skutečnosti, byl jsem uchvácen, taková nádhera. Pak jsem se kouknul podruhý trochu zblízka a chtělo se mi z toho hnusu zvracet.
ramik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-26 17:40:47

všetky fps hry maju hodnotenie z metacritic, ale autoromčlánku vyhlásena najlepsia fps roku ho nemá .. tak len pre doplnenie neobjektívneho článku battlefield ma od užívatelov 7.2... ale aj tak zdielam názor, že tam hodnotia ludia ktorí si liečia komplexy, skutočný hráči hrajú a nehodnotia DD
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WoT 2012-02-06 22:19:00
avatar
Já se musím přiznat, že od července co jsem zkusil World of Tanks, již nemohu jinak. Když mám po práci někdy čas, tak tanky jsou nej. A to jsem dříve hrál rozličné tituly. Ale jakožto military fanda, je WoT nej. A Péče o rozvoj hry od Tvůrců je veliká, a je stejně drahý asi jako WOW, jenž jsem ale nikdy nehrál :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!