Recenze: Tropico 4 – vynikající pohodová budovatelsko-politická strategie nyní v češtině! Tisk E-mail
Úterý, 13 prosinec 2011
Recenze: Tropico 4 – vynikající pohodová budovatelsko-politická strategie nyní v češtině!
Tropico 4 - Gameplay a Zpracování

• Recenze: Tropico 4

– vynikající pohodová budovatelsko-politická strategie nyní v češtině!

Příjemná budovatelská hra, vyniká excelentní hratelností. Trochu herní pohody do herní nepohody.

Herní průmysl se ubírá velmi špatným směrem, který musí každého příznivce pořádných her trápit. Konzole naprosto likvidují jakýkoliv herní vývoj a hlavně hry, u kterých musel hráč alespoň trochu přemýšlet. V záplavě akčních koridorových stříleček s absencí AI a konzolidními blbinami a trapně jednoduchých závodních arkád se čas od času objeví přeci jen zajímavá budovatelská strategická hra. Od smrti SimCity to ale nemají příznivci budovatelských strategií jednoduché. Naštěstí v poslední době dorazily hned dvě budovatelské hry, které si představíme.

Dnes tu máme TROPICO 4, které konečně dostalo i českou lokalizaci. Pokud neznáte, tak v TROPICO jde o to, že v roli „El Presidente“ vládnete ostrovu a utváříte jeho politický, ale hlavně i kompletní ekonomický rozvoj. Musím říci na rovinu, že pokud znáte a hráli jste TROPICO 3, tak pro vás TROPICO 4 nebude ničím nové. Pro mě je ale TROPICO 4 prvním setkáním s touto hrou a pevně věřím, že nebudu jediný, komu tahle nenápadná hříčka doslova učarovala. Už dlouho jsem nehrál něco tak propracovaného, promyšleného, kde nic neničíte, ale jen budujete a musíte hlídat řadu věcí a přesto je to pohodová, zábavná hra.

• TROPICO 4 aneb lehce vylepšené TROPICO 3

Abych řekl pravdu, soudě podle kolegova srovnání obou dílů musím jednoznačně říci, že spíše než TROPICO 4 je tahle hra prostě TROPICO v3.1. Hra si absolutně nezaslouží nazývat se novým dílem. Je to maximálně Tropico 3 s datadiskem.

Vylepšena byla mírně grafiky, hlavně ale interface. Přidány byly nové mise a také katastrofy, které se mohou náhodně objevovat a hatit vám vaši snahu. Rozšířen byl počet budovat a možností. Celkově vzato jsou ta vylepšení velmi dobrá a rozhodně mají na kvalitu hry velmi pozitivní vliv. Přesto pořád nechápeme, proč tyto datadiskové úpravy nazývat regulérně jako nový díl.

Ale zpět k tomu, co je to vlastně Tropico. Musím říci, že hra mě velmi mile překvapila, pokud jde o strategický rozměr. Měl jsem hodně rád starší SimCity, ale tahle hra mi přišla ještě zábavnější. Ano, stavění zde není tak propracované, ale pořád si při výstavbě vašeho města pořádně užijete a hlavně musíte vedle toho udržovat a rozvíjet ekonomiku a hlídat si politiku. Prostě je to komplexnější strategie, než bylo SimCity. Tropico je ale strategie sice realistická, ale přeci jen odlehčená humorem atd. Je to taková politická satira.

(skromný start vašeho impéria ...)

V hlavní roli jste vy, můžete si udělat vlastní avatar s vlastním vzhledem a unikátními schopnostmi i vlivem na hru. Hlavně ale volíte i politický směr, čímž utvoříte i styl, kterým chcete, a bude vládnout, protože volbou vlastností svého Avatara získáváte hodně zajímavé bonusy. A styly vládnutí i politické směry jsou zde obsaženy snad všechny. Hra je nicméně situována v Karibiku a v podstatě jde o variaci na Kubu. K vládnutí a rozvoji ekonomiky můžete využívat mnoha nástrojů.

Podívejme se, jak to tedy funguje …

Spuštěno: 673x