TEST: Sapphire RADEON HD 7950 3GB OC posílá GTX 580 do důchodu – vynikající v každém ohledu
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 31 leden 2012
alt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • TEST: Sapphire RADEON HD 7950 3GB OC

                      posílá GTX 580 do důchodu – vynikající v každém ohledu

„Baby Tahiti“ aneb Radeon HD 7950 3GB jako výkonná herní grafika s obrovským potenciálem za zajímavou cenu.

Na začátku ledna vydaný Radeon HD 7970 3GB více než příjemně překvapil. Asi všichni objektivní recenzenti se shodli, že nebýt zpackaného uvedení na trh ze strany AMD, nebylo by HD 7970 doslova co vyčíst. Osobně si cením jedné věci u HD 7970 – je to po dlouhé době první skutečně nová generace grafiky, která je nejen podstatně výkonnější než generační předchůdce, ale dokonce je i úspornější než generační předchůdce! Do této doby sice výkon také rostl, ale rostla i spotřeba energie. Samozřejmě neméně zajímavou věcí je na HD 7970 fakt, že referenční výkon se zdaleka neblíží tomu, co karta skutečně nabízí a poskytuje. Bez problémů lze takty výrazně zvýšit, bez výrazného vlivu na spotřebu a výkon navýšit o desítky % a to klidně až na úroveň výkonu HD 6990! A tam pořád nemusí některé kusy HD 7970 končit.

Samozřejmě je tu stín poměrně vysoké ceny, ale ta je pořád o dost výhodnější, než byla a je cena podobných grafik v minulosti včetně modelu GTX 580. Cenu bohužel negativně ovlivňuje situace s 28nm výrobou u TSMC, kterou AMD pro grafický čip použila s velkým náskokem jako první, a to právě i přes riziko velmi malého objemu, který v kombinaci s výrazně vyšší poptávkou znamená velmi vysoké ceny 28nm čipů, které jsou nyní stále více než o třetinu dražší než za 40nm výrobu. Nicméně s rostoucí kapacitou výroby by cena měla být postupně o něco příznivější, ale těžko můžeme očekávat úplně stejné ceny, co za HD 6950/6970, protože HD 7950/7970 jsou výrazně složitější a nákladnější grafiky nejen dražším jádrem nové výroby, ale také díky složitějšímu PCB se širší sběrnicí a také podstatně větší kapacitou pamětí.

Radeon HD 7970 nakonec zamířil na trh sám s předstihem a za cenu, za kterou stěží zaujme větší část zákazníků. U nás se navíc jeho vydání trefilo rovnou do období nejvyššího kurzu dolaru za poslední dobu, kdy dokonce dolar překonal 20 korun. Nyní už se dolar vrátil na podstatně lepších 19,15, což znamená i nižší ceny pro nás.

Ať tak nebo tak, více než 12 000 za grafickou kartu dává skutečně málokdo, proto mnozí sledovali s nadějí příchod odlehčené verze HD 7950, která se bude prodávat za ceny kolem 10 000 korun, což už zaujme podstatně větší skupinu zákazníků, kteří kupují výkonné grafiky od 7000 korun výše. Už předem mohu na základě našeho delšího testování konstatovat, že Radeon HD 7950 splní všechny požadavky a neexistuje naprosto nic, co by se této grafice dalo vyčíst.

 

  • Radeon HD 7950 – první skutečně těžká rána pro NVIDIA

Ačkoliv se toho o grafikách s cenou 500 dolarů (GTX 580/HD 7970) hodně nakecá, pravdou je, že jejich skutečný vliv na prodeje, celkový trh, na zisky a tak podobně je naprosto bezvýznamný. Prodá se jich v celkovém objemu tak málo, že to stačí jen na několik málo jednotek % podílu na grafickém trhu. Vydání HD 7970, který jednoznačně rozdrtil GTX 580 ve všech směrech zejména svou efektivitou a neskutečným potenciálem, nebyla pro NVIDIA v konečném důsledku žádná velká tragédie.

Jenže přichází Radeon HD 7950, který je levnější než HD 7970, nabízí bezmála to samé, co HD 7970 a zaujme díky nižší ceně výrazně větší část zákazníků. A protože NVIDIA neukázala žádný věrohodný náznak toho, že v dohledné době chystá nějakou skutečnou konkurenci a odpověď na HD 7900, je Radeon HD 7950 první těžká rána na 28nm pro NV a možná zdaleka ne poslední. A tomu odpovídá i ukvapená reakce se slibováním nemožného po internetových fórech apod.

NVIDIA možná (na 90%) v Dubnu uvede na trh svou první grafiku s podobně velkým 28nm čipem jako je TAHITI, která se s vypětím všech sil a vysokým taktem referenčnímu výkonu nízkotaktovaného HD 7950 přiblíží, ale opět je tu ten fakt, že HD 7950 má ty referenční takty tak strašně nízko, že je to jako když jedete 130 po dálnici se zataženou ruční brzdou. A pokud ji bez nějaké velké námahy odbrzdíte, nemá běžný nárůst výkonu u HD 7900 žádné srovnání s čímkoliv, co jsme za poslední roky mohli u běžných grafik vidět. Byť platí, že u běžných HD 7950 zdaleka neuvidíte tolik, co u dražšího HD 7970.

Abychom tedy dnes ukázali skutečný výkon HD 7950, nastavili jsme její takty ještě na 1025MHz/6300MHz, což jsou hodnoty, na které se dostanete bez zvýšení napětí, jen a pouze posunutím patřičných posuvníků skrze Overdrive záložku v ovladačích Catalyst. To je slušný nárůst proti základním 800/5000MHz (900/5000MHz v případě OC Sapphire verze) a přitom to zvládá každá karta a není to ještě skutečné taktování s přidáním napětí.

Tak se podívejme, co karta dokáže …

 

 

  • AMD Radeon HD 7950 – parametry a technologie

Velkou novinkou je u HD 7950 ten fakt, že vychází rovnou jako nereferenční. To znamená, že AMD sice udělalo základní referenční návrh, ale výrobci karet měli dost času na to, aby udělali vlastní návrhy, vlastní PCB s vlastním chlazením, takže téměř všechny HD 7950 na trhu jsou a budou nereferenčními modely, navíc většina s o 100MHz vyšším základním taktem na jádře (více AMD pro HD 7950 nepovolilo).

AMD nám samozřejmě poslala na testy HD 7950, ale naše referenční verze vypadá jako referenční HD 7970 a má jen upravený BIOS pro HD 7950. Referenční HD 7950 má trochu jiný chladič s ventilátorem ve středu (výrazně lepší než turbínové řešení předtím), ale drtivá většina modelů na našem trhu bude mít zcela jiné chlazení. Dnes v testu uvidíte hlavně nereferenční edici od Sapphire.

Pokud tedy jde o parametry, AMD stanovilo jako referenční frekvenci 800MHz pro jádro a 5GHz pro paměti, což je o dost níže než u HD 7970 a jeho 925/5500MHz. Jádro má samozřejmě méně jednotek a to 1792 proti 2048 u HD 7970. Nicméně pokles je jen 14%. Samozřejmě výpočetní výkon je tím vším ovlivněn a je 2,87 TFLOPS proti 3,79TFLOPS u HD 7970.

Karta má ale také nižší TDP a to 200W proti 250W u HD 7970 a samozřejmě i nižší doporučenou cenou, kterou AMD ani neuvádí, protože jak už bylo řečeno, HD 7950 se v referenčních verzích na trhu neobjeví a karty si tvoří rovnou samotní výrobci. AMD jen dodává přes TSMC čipy. To znamená ale jednu věci, je téměř vyloučeno, že by referenční HD 7950 šla odemykat na HD 7970. Takže se nedočkáme stejné vymoženosti jako u mnoha referenčních HD 6950.

Výbava HD 7950 karet samotných a jejich podoba je tedy už věcí výrobců, ale samozřejmě základní vlastnosti zůstávají. Vše, co umí HD 7970, umí HD 7950 také, stejné je i jádro a tedy architektura GCN atd.

Stejně skvělé jsou OC vlastnosti a obrovský potenciál, který dokáže samozřejmě bez problémů výkon referenční HD 7970 předhonit, samozřejmě celková hranice výkonu leží u HD 7970 o něco výše, ale za to také platíte. Rozhodně potěší výborné provozní vlastnosti zejména úsporné funkce, díky kterým jsou HD 7900 grafiky i přes svůj obrovský výkon v klidu úspornější než většina mnohem méně výkonných grafik. AMD nemůže moc mluvit o chlazení u HD 7950, protože to je opět záležitostí nereferenčních modelů jednotlivých výrobců.   

Takže to nezdržujme a podívejme se na jednu z první prodejních verzí, se kterou se budeme setkávat.

 

 

  • Sapphire Radeon HD 7950 3GB OC version

                                            – nereferenční edice s výborným chlazením

Jako první se nám už před nějakou dobou dostal na testy do ruky Radeon HD 7950 v provedení od Sapphire. Měli jsme hodně času na to si jej otestovat, a v době, kdy ještě mnozí stříleli výkony HD 7950 od boku, DDWorld.cz už měl kartu otestovanou a věděli jsme, o co tedy jde.

Samozřejmě pro dnešní test jsme využili nejnovějších ovladačů, které proti původním beta pro HD 7970 v případě obou HD 7900 navyšují výkon o několik %. Takže test je opět aktuální. Věnujeme se ale nejprve samotné nereferenční edici Sapphire HD 7950.

 

  • Balení

Sapphire nevymýšlelo nic jiného, jenom trochu pocelovalo potisk krabice.

Na té je samozřejmě podrobně popsáno, co všechno tahle nová generace prvních 28nm grafik přináší a nabízí.

Uvnitř balení nejdeme i potřebné příslušenství.

To se sestává z redukcí napájecích i DVI a DP. Nechybí samozřejmě CD s ovladači a taktovací utilitou TRIXX, se kterou karta dobře spolupracuje. Jako bonus je zde opět členství v Sapphire clubu, kde se čas od času objeví nějaký ten zajímavý bonus v podobě plné verze nějaké dobré hry pro majitele Sapphire Grafik (počítají se i ty starší, pokud vyplníte potřebné identifikační kódy). Získat se takto dala nedávno třeba hra Battlefield 3.

Podívejme se na kartu samotnou.

 

 

  •  Sapphire Radeon HD 7950 3GB OC – grafická karta

Jak vidíte, Sapphire pro HD 7950 udělalo vlastní modré PCB dle vlastního návrhu a také použilo již dříve osvědčené chlazení.

Je důležité říci, že Sapphire tuto HD 7950 3GB prodává rovnou jako OC edici, takže místo 800MHz má tahle karta rovnou 900MHz na jádře, což je ale pořád hodně daleko od toho, co tahle karta skutečně umí a dokáže a ani se přitom nezapotí.

Takt 3GB pamětí zůstal referenčních 5GHz a zde je obrovský potenciál přetaktování a výkonu, protože ty paměti jdou běžně nastavit na 6,3GHz, bohužel to jsou jen ty samé paměti, jako používá HD 6900 série, takže o moc více už nepůjdou. Rozhodně ne na téměř 8GHz, jako to jde u HD 7970, které se sice mohou zdát stejného typu, ale není tomu tak. Samozřejmě zůstala u široká 384-bit paměťová sběrnice.

Pokud jde o konektory, najedeme tu DVI, HDMI a dva Mini DP, karta samozřejmě (u AMD grafik) umí nativně obsloužit až 6 monitorů skrze patřičné redukce.

Na PCB je sice vidět příprava na 8+6 pin napájení, ale karta má 6+6pin, což bude určitě omezení pro maximální OC potenciál, ale rozhodně by neměl být malý.

Ačkoliv karta asi nepůjde úspěšně předělat na HD 7970, má duální BIOS, takže bezpečnější taktování zaručeno. Samozřejmě se s ní poradí i současné taktovací utility, včetně Sapphire TRIXX. O možnosti CrossFireX zapojení se nemá smysl příliš dlouze rozprávět.

Samozřejmě nejvíce viditelné je chlazení, což je variace na již dříve otestovaný dual cooler. Pasiv má VaporChamber základu, několik silných heatpipe a veliký pasiv. Celé to pak chladí dvojice velkých ventilátorů. Vypadá to rozhodně moc dobře.

Takže si to shrňme, karta nabízí všechno, co HD 7970, tedy DX11.1, 28nm jádro nové architektury, všechny funkce a standardy na které si jen vzpomenete, včetně Eyefitnity, 3D a APP atd. atd. Navíc je to OC edice s pěkným chlazením a za cenu kolem 10 500 korun.

Zbývá tedy prozradit, jaký výkon za to nabízí …

 

 

  • Testy a testovací sestava

Protože začínáme s testováním nové generace grafik, tak jsme nasadili zcela novou testovací sestavu a samozřejmě nové testy a vůbec vše. Prostě a jednoduše výsledky ze starších testů nejsou logicky srovnatelné s těmi novými. To samozřejmě znamená, že jsme museli otestovat i několik starších modelů celé znovu a aktuálně.

 

  • Testovací sestava DDWorld:

Základem nové testovací sestavy již není platforma AMD, ale platforma Intel a to zbrusu nová X79 s procesorem Sandy Bridge-E Core i7-3960X. Tedy s tím nejlepším co je vůbec dnes k dispozici. Navíc jsme to celé nataktovali na 4GHz, což by nám tedy mělo poskytovat dostatečný výkon pro testování všech grafik a konfigurací, a také bychom s tím měli zase nějakou dobu vystačit. Celé to chladí NOCTUA NH-D14 SE2011. (Tím bychom měli eliminovat některé stížnosti na nedostatečný výkon CPU apod.)

Sestava má samozřejmě k dispozici i výkonných 16GB operační paměti od Kingston a stejně tak ultrarychlé SSD od stejné firmy. V sestavě je ještě další SSD a také HDD pro nutná testovací data atd. Nechybí samozřejmě ještě neintegrovaná zvuková karta, která také trochu vylepší výkon a hlavně zvuk. Seznam dalších komponent vidíte.

 

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta a hlavně si toho ani nemusíte v plynulém toku těch snímků všimnout. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

Změnili jsme některé testovací sekvence v některých hrách a přidali nové modernější hry. Definitivně také upouštíme od testování nižšího rozlišení než 1920x1200, protože i ten 22“ nejlevnější monitor má dnes 1920x1080. Navíc stále více se začínají objevovat cenově dostupnější monitory s rozlišením 2560x1440 apod. Testujeme tedy v základu dvě rozlišení: 1920x1200 a 2560x1600 na našich 27-30“ LCD. V některých testech uvidíte i testy v Eyefinity v rozlišení 5760x1200. Vždy však v plných detailech a plné detaily znamenají plné detaily, tedy včetně AA, protože testy bez AA nejsou testy v plných detailech a jen zkreslují testy … nás zajímá, co karta dovede. A takhle to vypadá …

 

 

  • Test - Battlefield 3 (DirectX11)

Prvním testem je samozřejmě Battlefield 3. Tento test se nedá vynechat, nejenom že je to jedna z nejlepších her loňského roku, je to také hra s nativním moderním DX11 engine, který se navíc bude používat u mnoha dalších v roce 2012/2013, včetně strategií i závodních her!

Výkon HD 7950 je lehce nad GTX 580, po přetaktování na 1125/6300 pak dotáhne výkon HD 7970. Vzhledem k vynikající spotřebě HD 7950 na úrovni HD 6950 (tedy 60W pod GTX 580), je to skutečně fantastický výsledek.   

 

 

  • Test – DIRT3 (DirectX11)

Dalším testem je závodní DIRT3, tuto hru vybíráme proto, že i tento engine je často využívaný a rozhodně se s ním i v roce 2012 setkáme a to hned u dalšího dílu DIRT a ještě u F1 2012. Je tedy dobré vědět, jak si karty vedou:

Opět skvěle boduje HD 7950, a je jednoznačně výkonnější než GTX 580 a to se slušným náskokem. Po OC opět bez problémů dotáhne výkon HD 7970.

 

 

  • Test – Deus Ex: Human Revolution (DirectX11)

Nemůžeme vynechat ani jednu z nejlepších akčních RPG her roku 2011, do které navíc stále vycházejí obsahová update a pravděpodobně nás na stejném engine čeká i nějaké to pokračování!

Nový Radeon HD 7950 zde výrazně poráží GTX 580 a po OC opět překonává referenční HD 7970 a dokonce se dotahuje na HD 6990.

 

 

  • Test - Metro 2033 (DirectX11)

I když tohle je přeci jen trochu starší hra, stále je technologicky aktuální a hlavně se brzy dočkáme druhého dílu se stejným a ještě vylepšeným engine. Rozhodně se HD 7970 bude hodit.

Tentokrát jsme zapnuli skutečně maximální detaily se vším všudy. Hra je v tomto režimu skutečně extrémně náročná a grafického výkonu opravdu není dost. A opět se ukazuje, že GTX 580 a HD 6970 už jsou nedostatečné, zatímco HD 7950 stačí alespoň v 1080p! Po OC opět vyrovnává výkon HD 7970!

 

 

  • Test – ANNO 2070 (DirectX11)

Nesmí chybět ani test strategické hry, vybírali jsme buď novější ANNO 2070 nebo SHOGUN 2, nakonec nám vyšlo, že hry jsou zhruba stejně náročné a tak jsme vybrali k testování ANNO 2070, jehož engine se také ještě objeví v dalších hrách …

Tato hra je opravdu náročná a využívá hodně moderní prvky. Radeon HD 7950 si zde vede famózně a starší generaci grafik nechává daleko za sebou. S OC se mu opět daří vyrovnat se HD 7970 i HD 6990!

 

 

  • Test – BATMAN: Arklam City (DirectX11)

Vynechat samozřejmě nemůžeme ani Unreal3 engine s roubovaným DX11, což také ještě v mnoha dalších hrách uvidíme. Pravděpodobně brzy například v Mass Effect 3. Je tedy rozhodně na místě tuhle hru a engine otestovat:

Tvůrci už naštěstí vyladili onen DX11 patch, který vyšel v nepoužitelném stavu a aktuálně už tedy funguje. Můžeme tedy konečně testovat. Samozřejmě to DX9 hra s uměle naroubovanými DX11 prvky a tessellací, nicméně i tak si HD 7950 vede slušně a GTX 580 poráží. Po OC opět dotahuje výkon HD 7970 i HD 6990.

 

 

  • Provozní vlastnosti a taktování

Výkon ale není všechno. Když karta žere tak moc, že se dodavatel elektřiny těší, až vám pošle účet, tak to rozhodně nikoho nepotěší. Ohledně HD 7950 máme dobré zprávy, které se ale po tom, co předváděl HD 7970, asi daly čekat …

 

  • Spotřeba

Zde se nedá nic vytknout. Výkon vysoko nad HD 6950/6970, ale spotřeba v zátěži jen mírně nad úrovní HD 6950 2GB, přičemž v klidu je mnohem nižší. Takhle má vypadat grafika nové generace! Lepší výkon než ta stará se stejnou nebo nižší spotřebou = výrazně efektivnější.

Díky unikátní úsporné technologie se v případě zapojení více grafik do CrossFire, automaticky v klidovém stavu vypínají ostatní grafiky a jejich spotřeba klesá na méně než 3W! To naprosto zásadním způsobem o desítky až stovky W (podle počtu grafik) snižuje spotřebu a tím i teplo atd. A úspora je to výrazná. Z hlediska funkční efektivity, jsou HD 7900 doslova gigantický krok proti 40nm grafikám a nemá sobě rovného konkurenta. A to, i pokud vezmeme do úvahy možnosti přetaktování …

 

  • Chlazení

V našem případě tu máme nereferenční chladič Sapphire Dual FAN, který nejen vypadá, ale i funguje velmi dobře.

Teploty jsou excelentní a nízké jak v klidu, tak v zátěži, a hluk chladiče? Jedno z nejtišších chlazení na trhu! Referenční chladiče na HD 6970/HD 7970 i GTX 570/580 jsou jak v oblasti teplot, tak v oblasti hluku výrazně horší. Takže tahle edice Sapphire s dual FAN chladičem má od nás palec nahoru.   

 

  • Taktování

Jak už bylo řečeno, referenční takty HD 7950 jsou opět opravdu velmi nízké. Zatímco běžně jsme prostě u referenčních grafik vídat možnost přetaktování a zvýšení výkonu o nějakých 10-15% maximálně, HD 7900 nabízí minimálně 20-25% u lepších kousků je to až 30%! I proto jsme vedle referenčních taktů otestovali rovnou i výkon na taktech vyšší, které umožňují ovladače (1025/6300MHz), při kterých nemusíte zvedat napětí karty a spotřeba tak stoupne zanedbatelně. Hlavně to ale není skutečné taktování …

Pokud se pustíme do skutečného taktování, tedy začneme si hrát s napětím, brzy odhalíme, že HD 7950 prostě není HD 7970. PCB je o trochu méně kvalitní a zejména paměti, u kterých si někteří naivně myslí, že HD 7970 používá stejných modulů jako HD 6900 řada. Není tomu tak. Zatímco u HD 7970 jsou GDDR5 schopně běžet po OC na frekvencích až 8GHz, u HD 7950 jsou použity právě stejné GDDR5, jaké používá i HD 6900 a jejich možnosti v současné době končí na 6,3GHz. Bohužel zatím není způsob, jak jim přidat napětí a zkusit z nich vymáčknout více, pokud to jde. Přidat můžeme jen na jádře, takže z 1025MHz, kam se dostaneme bez zvýšení napětí, se na našem Sapphire HD 7950 OC dostáváme na 1125MHz bez problémů. Maximální stabilní takt se u obou našich testovacích verzí HD 7950 jeví v našem případě 1180MHz, což je hodně slušné, ale nedosahuje to téměř 1,3GHz u HD 7970.

Sapphire je díky přetaktovanému jádru na 900MHz o necelých 8% výkonnější než referenční verze, s lehkým OC na 1025/6300MHz skrze ovladače bez přidání napětí ale výkon naroste o téměř 23% proti základu a dotáhne tak výkon referenční HD 7970 s více jednotkami v jádře a vyššími základními takty! Pokud HD 7950 přetaktujete na jádře na těch 1125-1180MHz dostanete se o dalších 5-7% výkonu výše, ale to už je hodně individuální. Vynikající na tom je, že ani spotřeba ani teploty se u HD 7950 příliš nezvýší a pořád jsou vyloženě excelentní!

Ale u HD 7950 prostě nelze čekat stejné možnosti jako u dražší HD 7970. Je tu nevýhoda v méně kvalitním PCB, v horším napájení (2x 6pin vs 6+8pin) a horších pamětech i pravděpodobně horších jádrech, kdy na HD 7970 jsou vybírána určitě ta povedenější. Na druhou stranu i tak jsou možnosti taktování a nárůst výkonu bezprecedentní a výrazně vyšší než u minulé generace HD 6900 grafik.   

 

 

  •  Hodnocení výkonu, ceny a poměr cena-výkon

Nejdříve se podívejme na hodnocení karty čistě podle dosaženého výkonu, aktuální ceny a samozřejmě z toho spočítaného poměru cena-výkon, tedy výhodnosti.

 

  • Celkový výkon

Použili jsme nejmodernějších a nejaktuálnějších her s enginy, které se budou používat dále. A samozřejmě také rozlišení, odpovídající současným novým monitorům, tedy 1920 a 2560 a samozřejmě plné detaily, protože nás zajímá jak je karta výkonná.

GTX 580 je na hlavu poražena. Výkony jsme spočítali tak, že referenční HD 7950 má 100%, rozdíly proti ostatním modelům vidíte. GTX 580 ztrácí samozřejmě dost, a to hlavně v mnoha případech tak, že není v maximálních detailech použitelná, protože prostě nenabízí dost výkonu pro plynulé hraní. V tabulce jsme nechali i HD 7900 grafiky s lehkým přetaktováním bez zvýšení napětí, protože referenční takty prostě neukazují skutečný výkon.

Připomínám, že jsme HD 7900 modely otestovali na nejnovějších ovladačích, které zvyšují výkon o několik procent proti těm starším pro HD 7970 při vydání. A AMD prý s dalším zvyšováním výkonu nekončí …

 

  • Cena

Proč vlastně mluvíme o GTX 580? Protože je to nejbližší cenový soupeř HD 7950 3GB. Je pravda, že pokud bychom chtěli být fér, museli bychom 3GB HD 7950 srovnávat s 3GB GTX 580, pak to cenový soupeři rozhodně nejsou, protože zatímco 3GB HD 7950 stojí kolem 10 500 korun vč. DPH, tak za 3GB GTX 580 dáte 13 000 korun.

Bohužel vysoké ceny HD 7900 modelů jsou pořád dány 28nm výrobou čipů, kdy je výroba velmi omezená a ceny podle toho vypadají. Předpokládá se, že zhruba na přelomu března/dubna by ceny HD 7900 modelů mohly být zhruba o 50 dolarů nižší (tedy zhruba o 1100 korun vč. DPH). Záležet ale bude i na kurzu dolaru. Zhruba za měsíc se objeví i 1,5GB verze HD 7950, která budou o 50 dolarů levnější než 3GB. Ale samozřejmě ve vyšších rozlišeních a detailech budou mít o nějaké to procento nižší výkon.

 

  • Poměr cena-výkon

V tabulce jsme nechali i výkon s tím přetaktováním bez zvýšení napětí, pouze přes ovladače, aby byl vidět skutečný výkon HD 7900 modelů. Až doposud jsme to děla nemuseli, protože grafiky většinou měly takty (a tedy i výkon) nastavené tak, že bez zvýšení napětí a tedy skutečného OC, už to o moc výše nešlo. HD 7900 ale drží referenčními takty AMD až zbytečně nízko.

Poměr cena-výkon u Sapphire HD 7950 3GB OC není vůbec špatný, samozřejmě díky vysoké ceně není tak dobrý, jako u HD 6950 (ten atakuje až po OC). Je ale pořád výhodnější než HD 7970, minimálně stejně výhodná jako HD 6970 a o mnoho mnoho výhodnější než GTX 570/580.

 

 

 

  • Hodnocení a závěr

Na Radeon HD 7950 si brousí zuby mnohem větší skupina zákazníků, než na HD 7970. A to hlavně kvůli výrazně přístupnější neprémiové ceně. A musíme objektivně uznat, že jejich očekávání jsou naplněna.

Radeon HD 7950 sice stojí přes 10 000 korun, ale za to nabízí podstatně a využitelně více, než minulá generace grafik. Nejlepší je to ve srovnání s parametrově i cenově podobnou GTX 580. Ta je o něco dražší, ale znatelně slabší a má podstatně horší provozní vlastnosti i potenciál. Navíc neumí obsloužit více jak 2 monitory, což už je u této cenové kategorie grafik problém, protože mnoho z uživatelů kupující výkonné grafiky (tedy nároční hráči) za tyto peníze prostě má 3 monitory a Eyefinity systém.

GTX 580 (i GTX 570) je ve všech ohledech jednoznačně poražena, ale to se čekalo přeci jen je to také rok stará edice. Otázkou je, zda na HD 7900 dokáže najít NVIDIA odpověď. Zatím to bohužel tak nevypadá. Navíc až se rozjedou další kapacity 28nm výroby, klesne i cena HD 7900 modelů. U HD 7950 navíc dorazí i 1,5GB edice, která už bude za ceny kolem 8500-9000 korun vč. DPH a nebude co řešit.

 

  • HD 7950 vs HD 7970

Samozřejmě HD 7950 nedosahuje výkonu HD 7970, rozdíl je zhruba necelých 20% (záleží samozřejma na rozlišení a nastavení detailů), což je logické, když má karta nejen o 14% méně výpočetních jednotek, ale také o 15% nižší takt jádra a o 10% nižší takt pamětí. To všechno se ve finále podepíše na tom až o 20% nižším výkonu. Pokud v nějakém testu vidíte jiný údaj třeba výrazně nižší, je jasné, že je to špatně a celý test je vycucán z prstu a zcela špatně a mimo realitu. A to se samozřejmě týká i přetaktování.

Díky vlivu počtu jednotek a naladění ovladačů samozřejmě není přetaktování lineární záležitostí. Pokud nějaká recenze ukazuje nárůst výkon roven nárůstu frekvence, je to opět nesmysl. Výkon kolísá až o několik jednotek % v každé hře z mnoha důvodů. Bez zvýšení napětí lze ale u HD 7950 snadno zvýšit takty na 1025MHz na jádře a 6300MHz na pamětech, což katapultuje výkon o cca 20 - 23% vzhůru a dotáhne tak výkon referenční HD 6970 se vším všudy a dokonce spotřeba bude díky nižšímu napětí na jádře o pár W nižší!

("referenční" Sapphire HD 7950 3GB 800/5000MHz)

Sapphire HD 7970 OC – kromě této 900MHz edice bude nabízet Sapphire o nějakou tu stokorunu levnější „referenční“ edici. Ta bude mít takt 800MHz, hlavně ale jednodušší a méně účinný chladič. Osobně doporučuji připlatit na tuhle OC edici, protože tenhle Dual Fan chladič je prostě bezvadný. Výkonný a velmi tichý a to spolu s tím vyšším základním výkonem za těch pár set korun navíc stojí.

 

  • Závěr

Samozřejmě grafická karta za 10 000 korun je pořád drahá grafická karta. Radeon HD 7950 nikdy nebude stát to, co stál Radeon HD 6950, protože je a bude výrobně náročnější a dražší. Na druhou stranu současné ceny jsou dány situací 28nm výrobou TSMC, což AMD ani výrobci grafik neovlivní. Lze předpokládat, že ke konci března budou ceny HD 7900 o zhruba 1000 korun nižší (pokud vydrží současný 19 korunový kurz k dolaru). Navíc v březnu-dubnu se snad na trh dostanou 1,5GB verze HD 7950, které ve stejných provedeních jako 3GB budou sami o sobě až o těch 1000 korun také levnější.

Ať tak nebo tak, HD 7950 3GB i v tuto chvíli je velmi zajímavá a velmi výhodná grafická karta. Její výkon je o minimálně 12-15% vyšší než výkon GTX 580, přitom je výrazně úspornější, lépe vybavená a také levnější. A to nemluvíme o taktovacím a výkonovém potenciálu při zachování těch vynikajících provozních vlastnostech, se kterými se GTX 570/580 nemohou vůbec měřit. Připomenout také musíme další potencionální nárůst výkonu díky ovladačům, protože AMD se s novou architekturou postupně učí. Už jen proti první verzi ovladačů v první recenzi HD 7970 a těm současným je nárůst několika %! V současné době navíc neexistuje žádný věrohodný důkaz, že by v dohledné době NVIDIA chystala konkurenci k HD 7900 modelům. Pokud chcete grafiku kolem 10 tisíc, je HD 7950 jasná a jediná volba, která vás zajímá. Samozřejmě upgrade se vyplatí spíše majitelům starších modelů, hlavně typu HD 4000/5000/GTX 200, kterým už pro moderní hry starší karty nestačí a chtějí mít zase minimálně 2-3 roky klid. 

Jedinou vadou na kráse 7950 3GB je tedy ta opticky vyšší cena, která je ovšem odpovídající, ba dokonce lepší než by vzhledem k tomu, co karta nabízí, mohla být. Zejména pak ve srovnání s tím, co jsme tu doposud za podobné peníze měli v podobě extrémně nevýhodné GTX 580. Sapphire OC edici s vynikajícím chlazením Dual Fan je pak opravdu hodně dobrá karta bez zjevných chyb a negativ, a pokud se udrží startovní cena (až se stabilizuje během následujících 2 týdnů) kolem těch 10 500 korun vč. DPH, je to vynikající volba. I když nutno říci, že konkurenční výrobci ASUS a MSI mají rovněž velmi zajímavé nereferenční modely, na které se také brzy podíváme.

"Skvělý výkon za slušnou cenu s vynikajícími provozními vlastnostmi a OC potenciálem"

Za zapůjčení grafik děkujeme:

Za zapůjčení procesoru Core i7-3960X děkujeme společnosti Intel

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:27:31
avatar
JJ, mého srdce šampion
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:25:40

Jo, souhlas je to prostě kráska..
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:31:55

šampion to bude za 8 tisíc. Všimněte si ze karet hd7970, Maji např. na Al ze plne sklady a neubyvaji. Za cenu 14 tisíc je to proste moc a hd7950 za 10 na tom nebude o nic lepe, ty ceny jsou proste Vysoké a k vzhledem tomu ze jsou všude karty dostupné, tak si myslím ze AMD jen zneužívá lonskych zprav o špatné výrobě, aby mohli letos Návrat pořádně marže na radu 7 tisíc, ale dostupnost tech karet je lepší jak gtx580, takže AMD bohužel lze a ceny spadnou AZ před nebo po vydání gtx6xx. Novy radeony zas tak Velky vykonovy skok nemá na to aby mohli stát dvakrát víc než předchozí rada.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 13:42:35
avatar
Niečo na tom bude, ale nehádzal by som vinu za vysokú cenu len na AMD. Svoj podiel na cene podľa mňa majú aj obchody samotné, viď. situácia s hdd po záplavách v Thajsku... Pri HD 7000 za to nemôže ani tak nedostatok výroby, ale skôr neexistujúca konkurencia. Tak sa obchodníci snažia zneužiť situáciu, namastiť si kapsu a možno zbaviť sa skladových zásob starších grafík... klasické triky na zákazníka.

A mimochodom, napr. v Alze cena HD 7970 od uvedenia klesla už o 40+€, tak snáď sa nezopakuje situácia, ako po uvedení HD 5000 a 6000...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 13:51:24

V Nextcomu stojí HD7970 12150,-Kč, kdyby měla nereferenční chlazení tak jsem do ni šel, ale strach nad teplotama a hlukem zvítězil..
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:44:13
avatar
Za 8.500 Kč by to byla pecka... itak je to velice povedená kartička
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:24:16

To by jsi chtěl už nějak moc.. , já si myslím že i tak je to super pecka i když pro někoho zřejmě trochu dražší než čekal. Ale při tomto výkonu je cena přiměřená, alespoň co se týče kupříkladu ceny a výkonu GTX580, je to prostě novinka a ta holt se začátku něco stojí. A nVidia má ceny GTX580 vysoké ještě i teď, a to i přesto že už není nejvýkonnější singl GPU na trhu, ale to zrejmě nikomu asi nevadí tedy alespoň jsem to nikde nečetl..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:14:48

Super testík, grafika je perfektní a už mám také objednáno, takže se už moc těším až bude v mém PC...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:37:18

To by ME zajímalo kde si ji obednal když v obchodech ještě oficiálně není. Myslím si ze nás pěkně krmis a nikdy si ji nekoupis. Navíc by to byla hovadina, protože tvrdis ze mas 2x HD6970 v CF a ty jsou lepší. než HD 7970, takže proc by si to dělal. To ze nás krmis ME utvrdil tvůj údajný procesor, který je v herní sestavě vyloženě k ničemu.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:46:17
avatar
Tak určite objedná rovnou dvě,jinak by ten upgrade postrádal smysl.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 12:49:41

No přeci v Alfě, příště musíš lépe hledat.. . Co se týče mé sestavy, tak to je věc názorů jsou i tací co mají PC jako koníček, a já mám rád prostě výkon. Kdyby to každý bral podle momentálního využití, tak pěkných pár let nemusíš upgradovat jelikož na dnešní hry ti stačí několik let starý hardware..

Edit: Anomandaris přesně tak, již je objednáno.. . A myslím že každý si může koupit to co chce, já taky neříkám nikomu co si koupit má nebo nemá takže nevidím žádný problém..
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:23:10
avatar
V alfě už byla dostupná kolem 9 ráno .
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:32:56

Jo já vím.. , ale tam byla verze s referenčnímy takty tu OC přidali až o něco později, já ji stihl objednat když stála ještě o cca 500,- Kč méně než teď...
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 13:22:47
avatar
Prosím ťa ako ti len tie nVidie brzdíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 13:56:01
avatar
co koho a proč? Sestava nic nebrzdí, ovladače jsou aktuální, výběr her je aktuální, nastavení jsou jednoduše maximální včetně vysokých AA FXAA režimů ... prostě takhle to je ...

samozřejmě mohl bych si hrát s nastavením aby to NV lépe sedělo, třeba vypnout AA apod., ale proč manipulovat s nastavením her, když nás zajímá jaký je skutečný výkon těch grafik a to nám prozradí plné detaily se vším všudy ve vysokých rozlišeních a moderních hrách s aktuálními DX11 enginy, které se budou i letos objevovat ...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:18:56

Mu chybi to obrovo automaticke pridani nvidi 10-15% k dobru Jsem koukal na jeho vysledky a opet jsem zvracel. V tom metru davat 570 na roven 6970, kdyz snad ve vsech testech serioznich magazinu je 570 vyrovnana s 6950, to docela prehnal. Ale nekterym lidem je blizsi forma clanku (coz zvlada celkem dobre) nez skutecnost takze takovy jednodussi jedinci mu to pak zerou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:26:58
avatar
tak asi každý soudný člověk, když se podívá po internetu na výsledky testů v podobných hrách co testujeme a s podobnými maximálními nastaveními, ví moc dobře, kde je pravda a skutečnost ... a co jsou testy a co pouhá fikce.

Víc nemám, co k tomu dodat. Máme Intel sestavu, lepší a výkonnější PC vlastně mít nemůžeme. Máme tam nejmodernější hry s používanými DX11 enginy, kde jsou 2 ve spolupráci s AMD, 2 s NV a 2 s oběma, máme to na nejaktuálnějších ovladačích s maximálními detaily, co víc chtít ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 15:45:36

A co říkáš tomu, to by se ti nelíbilo i když na mě je tam toho rušivého rámu už moc.. http://www.guru3d.com/article/his-radeon-hd-7950-review/4
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:01:18
avatar
omg vzdyt nemuze mirit... ma ramecek monitoru zrovna na miste zamerovace, kdyz zamiri...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:14:56

Přesně, také se mi zdá že tam toho moc vidět není, mě by ty rámečky tedy hodně vadily alespoň co se týče toho míření.. celkově mi to příjde jako míření skrze zavřené okno..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:41:22
avatar
Nesmyslné Eyefinity, mnohem lepší je, kdy žmáš orpavdu velké obrazovky otočené na výšku a lichý počet (tedy 5 nejlépe) nebo klasicky pro domácí použití jsou úplně ideální tří 24-27" na šířku. Zjistil jsem, že větší obraz je už rušivý a nepohodlný
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:47:52

Jo také se mi to zdálo už trochu mimo..
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:58:35
avatar
Ja osobne som si kupil eyefinity povodne na sirku (5760x1080). Ale po vyskusani na vysku (pivotom na 3240x1920) som u toho aj ostal. To mega rozlisenie dava mega detaily aj 5rokov starym hram a pri uhlopriecke 42" je to nezabudnutelny zazitok. Pre mna ovela vacsi ako pri klasickom eyefinity na sirku. A najlepsie na tom je ze idu aj starsie hry na tom, kedze pomer stran je 16:9,5. Pri pomere 48:9 uz nesli mnohe hry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 17:01:48
avatar
jj na výšku to má své kouzlo musím říci, ale já osobně to nemůžu používat, protože mám spodní část rámu hrozně tlustou a takovou neforemnou u svých ACER Al2723W
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 17:31:19
avatar
Tak ja som to vyriesil tak ze tie ramiky som si prekryl jeden na druhy (takto to u mna vyzera Odkaz)
A na nete som nasiel tohto typka co to vyriesil tak ze monitory rozobral, urobil si vlastny stojan a vysledok je "monitor" s rozlisenim 4800x2560 (3x30") s velmi malymi bezelami Odkaz

edit: to sa mi paci na eyefinity ze uz dnes nam dava moznost si vytvorit priblizne 4K (QFHD) rozlisenia za zlomok ceny takeho monitoru (najlacnejsi je sa mi zda za 10.tisic eur)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 17:48:31
avatar
no já bych to teoreticky tahy mohl rozebrat, ale nechce se mi do toho
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 21:45:52
avatar
Hmm, mohl, ale nechce:-D Tos mě pobavil DD LOL

Ono to není jen tak. Ten týpek (Vega) tam psal že například se ti oddělí panel od podsvětlení a musíš to k sobě celé znovu spasovat. Defakto si musí člověk udělat novej kryt monitoru s držákem v zadu, kterej přidělá na stojan...to je jen pro odvážné!

Kdyby to bylo jen o rozebrání krytu, tak by to dělal každej druhej domácí kutil tady na DDWorldu;-)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 15:56:51

Tak me kolikrat napadlo jestli treba AMD (tady v CR) nezvazuje nejake pravni kroky proti obrovi nebo magazinu kde pracuje? Nebo je takove zkreslovani vysledku nepostizitelne? Vzdyt prece AMD musi vedet ze ho timhle cilene poskozuji v ocich verejnosti a neni snad tak velky problem vzit naprosto stejnou sestavu a pod notarskym dohledem testy zopakovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:52:44
avatar
No tak všichni kdo si občas projedou v testu nějakou grafiku (nejen recenzenti, ale i uživatelé), tak vědí jak se věci mají ve skutečnosti.

AMD samozřejmě právní kroky nepodnikne, podobných lidí jako zlobr je na netu několik (ať už profesionálních haterů nebo jen flamerů) a nic s tím neuděláš. Je to jejich právo dělat ze sebe blbce. AMD to vlastně nepoškozuje, negativní reklama je taky reklama, navíc AMD ty grafiky neprodává ani nevyrábí ;). Chování a trojčlenkové recenze Zlobra poškozují jen ten magazín (maximálně pár volů, kteří mu to ještě baští), na kterém to vychází a jeho samotného.

Můžeš se rozhodnout jak cheš psát - buď se necháš vydržovat NVIDIA, nebo AMD (v případě AMD ale chcípneš hlady, to ti půjčí/věnuje maximálně grafiku jinou podporu nečekej) a nebo budeš objektivní. Ještě je tu možnost psát schválně blbosti a mít z toho srandu (to dělá často) pokud na to máš čas, horší možnost je těm blbostem i věřit (k tomu má taky blízko).

AMD mu prostě jen ty věci nepůjčí i kdyby chtěl - se zlobrem nespolupracuje ostatně pifku na něj nemá jen AMD. Samozřejmě možná by to AMD uhrálo, kdyby to udělali důsledně, jak říkáš, ale kdo by se tímhle zabýval - Jeden Zlobrtest vs 10 objektivních testů jinde - To se ztratí, zvlášť když mu dnes věří už jen idiot S posledními testy výsledkově, tak ustřelil, že už je to prostě okatě vidět, že to s reálným výkonem nemá co dělat. Ostatně ten kdo si projede se svou grafikou stejné hry doma, ví o čem mluvím. je to jeho věc a jeho právo dělat čláky jaké chce, já ani nikdo jiný mu v tom rozhodě bránit nebudeme - osobně jen doufám, že v tom bude pokračovat, protože v poslední době na vlastní návštěnvosti i v diskusích jinde vidím, že mu to lidi nebaští a to je můj zisk Já mu v každém případě držím palce, jen ať pokračuje. Čím více bude každého urážet, slibovat blbosti, rýt do každého a všeho a dělat podobné věci jako dělá, tím více já na tom vydělám a nemusím kvůli tomu hnout ani prstem .
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:53:28

Ale bohužel je idiotů ještě dost, a z obra zlobra se hold princ už nestane to je jasná věc, a když jsme si už zvykli na výroky zlobra tak se nad těch pár jeho příznivců idiotů také povznesem že..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 17:05:41
avatar
zbývá, ale rapidně jich ubylo, protože jak říkám, ty poslední testy jsou tak strašně těmi FPS výsledky mimo, že už je to moc vidět Ale je to jeho soutěž, já mu to neberu a jestli jim chce někdo věřit, jeho soutěž. Já vám tady s kolegy předkládáme náš test a naše doporučení, polde kterého se řídíme i mi sami při našich nákupech
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 20:24:50

Koukam ze zlobr a jeho par fans minusujou co jim sily staci

Jinak s tim vydrzovanim je to pro me trochu zklamani. Pokud nejaky casopis vydrzuje jedna nebo druha strana pak tezko budou vysledky objektivni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 21:18:46
avatar
U AMD vs NV je to jednoduchý, AMD jsme jako ČR ukradený a nevydržuje tu nikoho to v polsku, to je jiná
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 13:56:24
avatar
ta cena.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:03:15

JJ. Navíc si bude třeba upravit poměr cena-výkon dle reálu. viz http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_13ZW011I9101
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:12:02
avatar
Stavim sa, ze 7870 bude u nas stat 300€ a viac s vykonom 6950 +- 15-20%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:14:38
avatar
dej tomu týden - dva až se to ustálí na správných cenách ... po vydání těhle dražších novinek jsou vždcyky ceny v obchodech vyšší kvůli nadšencům co to kupují za každou cenu ;)
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 09:43:18

Když jsou ceny v obchodech vyšší, proč nejsou vyšší i v grafech s poměrem cena-výkon? Spíš o tohle mi šlo v mé poznámce.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:07:09
avatar
Pěkná grafia, škoda že se letos koupit žádnou nechystám.
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 14:10:31

nic moc, pockam na karty pod 20nm ;)
jkiller [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:07:15
avatar
Takze. Vim ze me asi ukamenujete, ale vam pripada v pohode, ze 7950 je jen o malinko vykonnejsi nez 6970, ale stoji o 3000,- vic? Jaky pak ma smysl neco takoveho kupovat?
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:48:40
avatar
Proč by mělo zrovna AMD tlačit ceny dolu. Samotná NVIDIA momentálně prodává horší GPU za stejnou cenu(40nm, 1.5gb paměti, větší spotřeba). Proč by mělo AMD dělat "charitu"?
Navíc je cca o 16% výkonější než HD6970, má navíc 1gb pamětí, dobře se taktuje a má nižší spotřebu. Proto prostě z jejich hlediska nechápu proč by to měli prodávat za cenu 9k když konkurence prodává horší GPU taky za 12k...
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 10:18:21

Máš sice pravdu, ale toho kdo si chce kartu koupit tohle vůbec nezajímá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 16:55:02
avatar
o malinko? Je docela dost her, kde HD 6970 náročnějším nestačí, navíc OC potenciál posouvá HD 7950 úplně jinam, a to nemluvím o provozních vlastnostech.

Ceny se ustálý, neboj, ta současná je vysoká, ale jak jsme v článku napsal očekávám, že cena klesne kvůli rozjetí 28nm výroby na přelomu Q1/Q2 o cca 50 dolarů a také dorazí 1,5GB verze. Navíc HD 6970 je na trhu rok za docela jiných podmínek ;)

Pořád je HD 7950 o dost výhodnější než kdy byla a je GTX 580, takže cena je vlastně perfektní. Samozřejmě přecházet z HD 6970 na HD 7950 je nesmysl, ale to snad neradí ani AMD
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 17:56:42
avatar
Zase obhajuješ AMD, nezabudni keď tu bola 580 AMD nemalo konkurenciu pre ňu tak tá cena bola preto vyšia, 580 bola pokorená až tento rok 7970 (nerátam dvojčipovky)že u teba vyšla 7950 až o 19,25% silnejšia je divné keď ostatným vebom vyšli 580 a 7950 výkonovo narovnako vo vyšom rozlíšení v nových hrách + 5-8% pre 7950.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 18:13:41
avatar
já neobhajuji AMD, nemám důvod proč bych to dělal ani to nepotřebuje ...... navíc AMD ty karty nevyrábí ani neprodává! AMD nemůže za to, že 28nm výroba jede sporadicky a že má jediné velké GPU ve výrobě, podle toho ceny TSMC vypadají ... AMD ani výrobci grafik nemohou s cenami dolů, protože to 28nm výroba TSMC neumožňuje, brzy se ale rozjede celá 28nm továrna, takže to bude lepší ...

jinak GTX 580 konkurenci samozřejmě měla - HD 6970 nabízela sice nižší výkon, ale ne o moc a hlavně za podstatně nižší cenu ...

ostatním, kterým ostatním? doufám že myslíš ty, kteří měřili alespoň v podobných nastaveních a hlavně podobných nových hrách ...
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 23:24:50
avatar
A ako sa dá inak konkurovať ak máš nižší výkon? jedine cenou
a mimochodom čo som pozeral na Heuréke tak tá cena sedí len typ karty nie za 10500,- nieje OC verzia ale klasika OC je za cca 11200 a 580 v tom istom obchode je za 11 180 ale OC verzia takže ten pomer cena výkon je trošku mimo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 23:34:45
avatar
no myslím že se shodneme že výkon +/-10% je konkurenceschopný a srovnatelný .... zvlášť když se bavíme o rozdílu 2-5FPS

Jinak ráno ta Sapphire HD 7950 OC stála 10 500 .... ono se to zase brzy srovná na tuhle cenu, dej tomu dva týdny a uvidíš. A co se týká GTX 580, používáme v testu ASUS GTX 580 tudíž bereme její cenu. Vždy bereme ceny testovaných grafik - nic víc nic míň.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 18:22:22

Postupné snižování cen 7970 bude spíš věcí obchodníků, protože např. tady v Británii spadly radeony ze startovních cca. 450 liber na 410-420,např. referenční MSI ještě o něco víc. Na druhou stranu je to i na kupujících zda jsou ochotni nějakou tu chvilku posečkat a nebrat svoje konto útokem.
Teď sem sjel několik obchodů a min ve dvou prodejnách je tady testnutá Sapph. O.C. dražší o 15-20 liber jak nejlacinější 7970 tom samým krámu !!! Holt obchod a prodejci jsou asi všude stejní a budou zkoušet takové nástřely.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 18:16:20
avatar
tak samozřejmě zaváděcí ceny vždy obchodníci napálí, ale v případě 28nm HD 7900 hodně záleží na cenách čipů a výroby od TSMC, které je vyrábí .... AMD ani výrobci grafik to neovlivní.

třeba ráno u nás byla Sapphire HD 7950 OC za těch 10 500 dostupná, nyní už je pro velký zájem na 11 300,- ale do dvou týdnů bude opět na těch 10 500
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 18:31:14

20 liber není tak málo a dát je navíc za SLABŠÍ/NIŽŠÍ model je snad už na Bohnice !!!
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - proč pořád cena? 2012-01-31 19:19:56

Proč tady pořád řešíte cenu? Ty karty stojí tolik, kolik jsou lidé ochotní dát. Při uvedení je to jen nástřel (A věřte, že se nastavením startovní ceny zabývalo hodně lidí desítky hodin. Cena není jen výrobní náklady + zisk, je tu vliv trhu, který je rozhodující.), který se upraví až skutečným zájmem a nabídkou konkurence.
Pročetl jsem hodně komentářů pod recenzemi a lidé se až na vyjímky rozdělili na dva (skoro) tábory.
Jedni tvrdí, že čekali větší výkon, že v 5 let staré hře jim stačí i stará karta, že dřív býval mezigenerační skok větší, že dřív bývala tráva zelenější.
Druhý tábor zase tvrdí, že je karta moc drahá. Sice za danou cenu nic lepšího nekoupí, ale že je drahá. Vždyť AMD vydá dalších pár karet pro nižší segment.
Hmmm a třetí tábor si jí prostě koupí a komentáře nečte.
Vysvětlí mě to někdo? Tak je drahá, nebo pomalá?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 20:51:32

Draha je asi tolko ze za 12 tych kart si kupis nove auto, draha ako priemerni notebook, draha ako cely pocitac na ktorom si zahrajes vsetky hry co su teraz na trhu plynule.
Ako vyhodit za kartu 11k nieje problem, ale pre co? Ze teraz na GPU za 5k my hra ide na 120fps a na tejto za 11k by my sla na 150fps?
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 21:05:30

Hele, nevím už kolik generací spousta lidí pláče, že AMD/ATI nemá žádný high-end (a když už ho měla, tak to zůžili na jednočipový). Když ho konečně má (pro pár procent bohatých lidí (já k ním nepatřím (příliš mnoho závorek ))), tak zase lidí kňučí, že je high-end drahý. Doprdele, jasně že je, jinak by to byl main-stream. Ten, ale příde později.
Omlouvám se za sprosté slovo, za trest si nedám po obědě viržinko.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 16:54:33
avatar
Ano a mainstream pride asi s 2 roky starym vykonom ale novymi cenami. Jupiii. To na to sa mame tak tesit a nepyskovat? Mam pocit ako by som pocuval argumenty starej komunistickej ucitelky. Stale to iste dookola... Zachvilu budu realne testy a ja dufam, ze nas potesia a ze to nebude pravda tak ako to vyzera, ale zatial to nevyzera najlepsie s pomerom vykonu a ceny....
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 19:59:35

Kdepak soudruhu, právě že ve svobodné společnosti vytváří cenu trh a ne něčí přání. Není nic prostší než si koupit kartu konkurence, jestli je tedy výhodnější .
Jsem idealista, jsem snílek, věřím v to nejlepší v lidech, ale už mě unavují ty nekonečné kecy kolem. Jestli je opravdu předražená, tak bude ležet v obchodech. Je to opravdu prosté.
Tohle je prostě high-end. Nvidia také časem vydá top karty, budou brutálně drahé a hodně výkoné. Cena/výkon v tomto segmentu? Ani náhodou. Jde jen poměřit s konkurencí.
Jsou také články o nvidia 580ce plná komentů, že je karta předražená?
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 20:19:38
avatar
ale ja som nepisal o 7950, tak si svojim vykonom cenu ako tak obhajila, len dufam ze tak isto to bude u 7800 generacie, lebo podla tej roadmapy co tu bola minule ukazana to vyzeralo katastrofalne s odhadom vykonu a pribliznymi uvadzajucimi cenami.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:29:35

To máš pravdu, také mě to trošku zarazilo, ale myslím si, že trh zapracuje a AMD přizpůsobí ceny realitě, nebo bude reálný výkon větší než čekáme.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 20:13:44
avatar
Ještě trocbu doladit cenu a není co řešit.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 20:32:29

Cenu doladit nemôžu lebo keby 7950 stala ako 6950 tak ludia predajcom ruky utrhnu
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 20:55:27

Chcu se zeptat jak je na tom firma gigabyte s grafikama. Na alfe uz budou nabizet Gigabyte Radeon HD 7950 3GB DDR5 GV-R795WF3-3GD coz myslim je s 3 vetrakama da se to srovnat s Asus DCII? Jinak kdyz bude treba ZKL.Deska Asus a grafika gigabyte bude to nejak vykonove rozdilny kdyby tyto veci byli od stejne firmy? vym jsou to prkotiny ale chci do novyho pc investovat nemale penize asik jak prokoho preci jen kazdej vydelava jinak. Zde je kosik http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=_14R3010QLH011CJW01192T011CQ30112YG011IAH01 Napiste mi kdyz tak osobni zpravy at tu nespamujem. Diky
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 21:12:52

Asus DCII je špičkové provedení, ale zabírá hodně místa na základní desce. Prakticky vylučuje CF (které má díky zero core, konečně smysl) a nějaké závratné taktování z důvodů limitu u pamětí, také asi neospravedlní takto velký chladič. Ufff, bude hodně celkem štíhlých a povedených verzí této karty.
Já měl vždy desku a grafárnu od stejného výrobce (Asus), ale nezpozoroval jsem žádnou výhodu. Možná, kdyby měl nějaký výrobce nějak propojené soft. utilitky a podobně, ale hw. musí být tyto karty kompatibilní.
Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 21:25:20

Jasny nejsem zadny zelanac a ani cervenac ale prijdemi trosku zavadejici cena v zahranici s jinyma platam mozna cena dora u nas je to skoro muj mesicni plat a hlavne ano podle testu je urco jako 580 a je levnejsi s tim souhlasim a ze je to TED rozhodne dobry kup o proti ni ale nezaponete je to karta co vysla TED !! a 580 je tu s nami dyl takze az tak velky terno to pro me neni nevim co vyda ci nevyda zelena urcite si vykon necha zaplatit o par kacek vic jak je znam ale porovnaveme co je ted na trhu a ted je asi nej ale za 2-3 mesice uz ta takovy terno asik nebude muj nazor treba zelena usla a nic nevyda ale jak rikam je celkem pochopitelne uz to ze nova karta by mela starou porazet

Jinak ja osobne cekam na kartu cena/vykon cca 4500-5500 cca a jak se tak divam aby se mi nakonec nevyplatila za tu cenu 6950 a uz sem ji mohl mit davno
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 22:22:59
avatar
Možná, že jsi měl jít do té 6950

A co se týče srovnání platu, tak v tomhle to nehraje zadnou roli .... jde jen o kurz, kurz a zase kurz .... vem si, kdyby byl kurz 10,- / 1 usd ... sice koupis dobre hardware a asi bys i dobre natankoval .... ale nase ekonomika by tohle nevydržela
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 16:59:08
avatar
Ja som v prvom rade nemal predat zostavu s 5850. To bol najlepsi nakup aky som kedy mohol urobit a mal by som pokoj doteraz.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 17:39:15

Jsi se dobrovolně vzdal desktopu a přešel na laptop ?
No s tím už nic nenaděláš, jedině pokud nechceš moc investovat, tak poskládat si PC z bazarových komponent
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 18:55:33
avatar
potreboval som vela cestovat a este stale niesom uplne ustaleny aby som so sebou stale prenasal bednu a tiez som rozmyslal ze ked uz by som siel do bedne tak by som skusil nieco mensie do mATX vopchat, preto som zvedavy aj na rozmery najma 7700 a 7800 grafik....
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-31 23:33:25
avatar
karta je to skvela, ale u mna stale prilis vela nevyuziteho vykonu. pockame si na 7850-7870 v 1,5gb verzii to by mohlo byt to prave v cene 230€?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 00:37:38

no to by mohla tolik stát 7850/70 a výkon okolo 6950 2GB. Ta cena by možná odpovídala dnešním o třídu vyšším kartám HD 69xx. A vlastně by to tak být i mělo.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 14:41:08
avatar
Neverim tomu, ze 7870 bude za 230 €. Ak to bude ako s jeho vykonnejsimi bratmi (7950/7970) teda za cca 40% vykonu oproti predchodcovy zaplatime u nas skoro dvojnasobok tak 7870 bude stat 300€ a viac a vykon bude mozno mozno na urovni 6950 pripadne 6970.
(Neukamenujte ma, to je len moj odhad.)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 14:57:32

Tvůj odhad je docela reálný a 300€ za 7870, potažmo 250€ za 7850 vypadá nadějně.
S výkonem a se srovnáním s HD6950 (7850) a HD6970 (7870) taky souhlasím.
Teď ještě jak to bude doopravdy
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 08:05:15

Pekna karticka sice mimo rozpocet ale taka motivacna
k testu:
- Pri Deus Ex mi na FF neukazuje graf vykonu.
- Asi neni moc co pisat ale aby sa na kazdej strane opakovalo ako ide super pretaktovat....
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 16:39:46

Co sa tolko rozculujete nad cenami. Kazdy rok to iste citam. Hadam mi nechcete povedat ze kazdy rok menite karty. A ak ano, tak by ste sa mali nad sebou zamysliet.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 19:37:34
avatar
Mna ceny stvu preto, lebo po 10-tich rokoch chcem konecne kupit new PC na hry a tieto ceny co su teraz ma moc netesia a k tomu este ceny HDD to aby som cakal dalsi rok.
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 23:38:16

Nech sa paci, ponuka je siroka od AMD aj Nvidie. Co ti brani? Na konzolove hry potrebujes grafiku za 10k? ha ha
alebo mas nebodaj monitor s väcsim rozlisenim ako 1080p
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 08:25:03

Pobzeraj po vypredajoch/bazaroch daju sa najst slusne KG za dobre ceny.Ceny urcuje trh=my nakupujuci.Nie kazdy sme v skupine ktora si moze dovolit kazdy rok novy HW z vyssej cenovej skupiny.Ale nastastie tu mame aj konzoly ktore brzdia zvysovanie HW narocnosti hier.Takze aj na nove hry v 1080p stale stacia aj 2-3 roky stare GK.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 14:08:10
avatar
Brani mi to, ze pravdepodobne dalsich 5-10 rokov zasa nebudu peniaze na akykolvek upgrade. Tak chcem nieco co vydrzi. Zatial cakam na ivy bridge (core i5 3400 mozno?) a na 7870 ci ekvivalent vykon/cena od NV. Uvidime ked vydu Hd 7870/7850 a ich ekvivalenty od NV. Zatial mozem len lamentovat nad cenamy.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 18:57:10

U GCN architektury se mi líbí, že výkonově škáluje bez ohledu na rozlišení a stupně AA. Tam kde v minulosti ATi karty ztrácely ( ale na nepotřebném místě 4xAA/1680-1050 ), tak nová generace HD7xxx nekompromisně válcuje konkurenci. Má vyvážený výkon a tím kdo jak testuje, nehraje moc velkou roli ve výsledcích testů. Prostě výkonový odstup tam je a je jedno zda se 4/8xAA nebo v nízkým rozlišení.

GCN architektura konečně podává vyrovnaný výkon v jakémkoli nastavení.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 19:00:02

Vau, na alze ju majú za 460 eur, myslel som ,že to bude najviac 400 :/, celkom pálka.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 19:44:42

časem jistě spadne. Kupovat kartu při vydání kor když není konkurence není nejlepší nápad
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 20:37:53

Dúfam ,že to nebude dlho trvať, lebo sa mi už tie eurá doma nudia
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:14:13

Tak neváhej, budeš mít v předstihu výbornou kartu. Čekání se někdy nevyplácí
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-09 07:52:57

Heh ked nevies co s nimi posli ich na charitu
Akus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:24:45

OK jak tak ctu veci tak ja cekal ze nove karty maji byt rychlejsi kdyz jsou novejsi za skoro stejnou cenu (jemne vetsi)jaka tedy cca bude realna vyhoda koupit kartu 7850/70 za cenu dnesni karty 6950 se stejnym vykonem jake jsou tedy ty ony lepsi technologie cim budou disponovat a to ze je mensi cip me nezajima kdyz v podste cena za tu kartu bude stejna se stejnym vykonem !! to ze bude mit nizzsi spotrebu to je krasa ale o kolik ??? 20W ?? Toje super kdyz si vemuz e stary satelitni prijimac atd veme jen ve stan-by 10 a vice Watu a libi se mi hlavne ti co setri Watt a hraji na 3 monitorech....... atd
Nezlobte se na me ale rici ze nekdo PC nevypina ze tech 20W pozna neni potom lepsi ten PC uplne vypnout kdyz tam nikdo neni ?? to usetri daleko VIC !!!!

Je to jako koupit sportovni auto co zere 20/100 a novejsi model bere 19,8/100 uspora to je ale ten kdo si koupi takove auto si myslim takovou vec neresi !! Kdyz si nekdo koupi silnou grafiku tak snad pocita s tim ze papa a kdyz na ni ma tak ma snad i na jeji provoz ne ?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:28:20

Jenže satelitní přijímač nespadá mezi grafické karty
Pokud máš vybrat za co nejlépe utratit cash, tak volba je jen jedna. Těžko nacpeš GForce a AMD kartu s tím, že GF byla druhá. Výkonostní výhoda jednočipu a lepší provozní vlastnosti jsou jasně na straně AMD. Ikdyž cena zrovna neodpovídá "ATi" stylu ...

To dělá ta výrobně drahá GTX580
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:47:03
avatar
Paneboze ludia vy kedy pochopite tie suvislosti, ze tu sa nestazujeme na cenu ktora je vyssia-neumerne vykonu ale smerovanie vyvoja, ze kazdy rok sa priplaca za vykon, ktory by mal byt gratis ked chceme normalne napredovat. Ked to ma ist takym smerom, tak za par generacii budu stat highendove grafiky 2000eciek, ale podla vasej logiky to bude v poriadku lebo budu 5-7x vykonnejie???
A konkretne sa tu myslelo na vykon 7800 grafik ktore maju byt vykonovo medzi 6800 a 6900, pricom 6800 boli trosku pozadu s vykonom za 5800 grafikami pretoze dochadzalo k zmene znacenia... Je to trochu matuce ale zapojte kus tu sedu hmotu medzi usami a rozmyslajte....
Cize vlastne 7800 mozno budu vykonovo trochu nad 5800 a aj ked to budu rozne triedy, ked u 5800 islo o highend a u 7800 pojde o performance alebo vyssi mainstream, ale uvadzacie ceny budu po 2 rokoch rovnake, alebo trocha vyssie za priblizne trocha vyssi vykon? Tak kde sme sa pohli
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:44:50

Když nebude konkurence, tak ty grafiky budou dražší a dražší a mezigenerační "skok" jen nepatrný. Podívej se, jak zvolnil třeba Intel, když už se nemusí bát AMD.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:48:57
avatar
Nestras Tam to dufam AMD zas dobehne aspon trosku, ze sa im podari daco zmudlat.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 21:51:01

Ono se vracet k výkonům minulé generace ve vztahu HD69xx k HD 58xx je trochu hloupost. Máš novou architekturu a je dobré základní výkon uchovat, takový jaký je bez zveličin. Nová architektura má výhody i jinde, než u staré architektury, kde se výkon nárustu tranzistorů dal číst dopředu ... i nedostatky ve výkonu.

Jsme zase u té ceny :/ Jinak grafiky jako takové jsou výborné ...
juaxoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:54:03

Tak, tuhle kartu jsem koupil a dneska ji přivezou : )) těším se na ni doufám že nezklame
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upřímně? 2012-02-02 14:40:41
avatar
říkal jsem si že HD7950 bude pro mě to pravý, ale asi radši počkám na nereferenční HD7970 i přes to, že to pro mě bude znamenat cca 3k navíc do grafiky a hlavně taky novej zdroj a to jak víme ty cca 3,5k jsou minimálně.
Každopádně ještě počkám do jara - stejně nenjsou finance.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - APU + HD7XXX 2012-02-07 12:41:20
avatar
Nebude se chystat test s APU? Chtel bych videt, jak bude fungovat CF rezim s APU grafikou. Co spotreba a skalovatelnost.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 13:33:32

Nejak si neviem predstaviť ako by fungovalo CF s APU grafikou, ktorá je oveľa slabšia čo sa týka výkonu. Hlavne ako by bola vyriešená synchronizácia medzi týmito grafikami. Ak by nastávali časté prípady, že by 7950 musela čakať na APU grafiku tak to ani nemá cenu nad takou konfiguráciou rozmýšlať.

V prípade dokúpenia slabšej HD7xxx grafiky by to ale už mohlo byť slušné navýšenie výkonu oproti procesorovej grafike.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 13:38:25
avatar
Uz jsem to videl na AMD prezentacich a podle vseho by se to prave melo chovat tak, ze ve 2D je diskretni grafika vypla a jede jen APU cast. V pripade potreby vykonu jsou zaple obe a dochazi ke scitani vykonu. To by mohlo byt idealni z hlediska hlucnosti pro sledovani filmu a z hlediska vykonu v pripade hrani her. Navic ma strategie bude ta, ze nove PC budu vyuzivat jen s APU grafikou a az budu mit pocit nedostatku vykonu, tak bych prikoupil diskretni grafiku.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-07 14:21:37

Ak by to fungovalo tak ako píšeš tak by to bolo fajn. Tiež som zvedavý na test takého riešenia.
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 15:43:23
avatar
No na zakladnich taktech to zase tak ruzovy oproti 580tce neni...Jako 5-8 fps je teda fakt videt ..Ale je jasny ze spotreba a cena karty je skvela nemluve o taktovacim potencialu ..Dale nevim proc to nekdo netestuje na sestavach ktere maji spise uzivatele doma a ne cpu za 20 papiru pretoceny na 5 ghz a nejlip jeste s dusikem...Bo tady maji average fps 47 na bf III a ja v BF III s 580 tkou nejdu poda 55 vubec...Ale asi to je tim ze to je zelezo od zeleza a konfuguraci jsou strasny mraky..Ale spis bych byl radeji kdyby se to testovalo na cpu treba Phenom X4 X6 Intel I7 950 960, I5 2700k atd...Mozna by byli vysledky stejne ale koukat na testy (ne v tomto pripade) s pretocenym cpu na 5,2 s dusikem je spise pro srandu..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!