TEST: ASUS HD 7950 DirectCU II – testujeme přínos HD 7950 proti HD 6950 a HD 5850 včetně OC
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 08 březen 2012
alt

 

 

 

 

 

 

  • TEST: ASUS HD 7950 DirectCU II

            – testujeme přínos HD 7950 proti HD 6950 a HD 5850 včetně OC

Dnes se podíváme na velmi pěknou nereferenční edici HD 7950 a při té příležitosti jsme se rozhodli k zajímavému testu.

O tom, jaký je RADEON HD 7950 a jaký má výkon už víme. Proto jsme se rozhodli u dnes testované edice ASUS DirectCUII zaměřit se na to, jaký přínos má v moderních hrách a v nich používaných technologií Radeon HD 7950 ve srovnání s předchůdci. Tedy AMD radeon HD 6950 2GB a ATI Radeon HD 5850 1GB. A to včetně otestování všech verzí v přetaktovaném stavu.

 

  • Testujeme mezigenerační přínos DX11 grafik

Jak je mnohým známo, všechny tři jmenované karty měly jeden z nejlepších poměrů cena-výkon mezi skutečně výkonnými grafikami a hlavně nabízeli ve své době veliký taktovací potenciál. V základním nastavení jsou totiž všechny taktované velmi konzervativně, takže u všech lze navýšit výkon i frekvence aniž bychom museli přidávat napětí a tedy rostla výrazně spotřeba a pokud chtěl někdo více, bylo možné přidat napětí a taktovat ještě mnohem výše. Proto jsme všechny 3 testované modely nastavily v tomto duchu:

ATI Radeon HD 5850 1GB měla základní frekvence 725/4000MHz, nicméně bez zvýšení napětí se dalo dosáhnout 850/4800MHz! A pokud jste přidali napětí, běžně se dalo HD 5850 1GB provozovat na 950/4800MHz a to nebyla zdaleka maximální frekvence, které některé kvalitnější HD 5850 byly schopny. Pro naše účely však tyto tři stavy budou maximálně vypovídající.

AMD Radeon HD 6950 2GB měla v základu takty 800/5000MHz, přičemž opět se bez zvýšení napětí a tedy razantního zvýšení spotřeby dalo dostat na 840/5300MHz. A pokud jsme začali taktovat, tak většinou bylo běžně dosažitelnou úrovní 940/6000MHz.

Opět existují HD 6950, které umí i více. Pro naše srovnání toho, co běžně HD 6950 dokázala, je ale těch 9400/6000MHz opět nejvíce vypovídajících.

AMD Radeon HD 7950 3GB strká oba předchůdce svou ohromující rezervou zdaleka do kapsy. Její takty jsou v základu pouze 800/5000MHz, tedy stejná hodnota, jako u 40nm HD 6950. Jenže HD 7950 je 28nm grafika a umí mnohem, ale mnohem více! Úplně bez problémů lze u každé nastavit frekvenci 1025/6300MHz a opět jen s malým nárůstem spotřeby. Pokud začnete skutečně taktovat, lze se dostat na jádře na 1150MHz.

U pamětí je těch 6300/6400MHz u většiny grafik běžnou hranicí, existují ale HD 7950, které zvládají až 7400MHz na pamětech. Pro naše účely jsme ale zvolili otestování na nižším taktu, tedy 1150/6300MHz, což by měla opět většina HD 7950 bez problémů zvládat.

 

  • Co budeme testovat?

Samozřejmě si dnes představíme již zmíněnou, novou nereferenční edici ASUS HD 7950 DirectCUII. Přitom ale jeden náš kolega dostal nápad, že by nebylo špatné otestovat HD 7950 se vším, co dokáže proti předchůdcům, opět v nastaveních, co dokáží. Jednoduše tedy zjisti, jaký je přínos případného upgradu z HD 5850 nebo HD 6950 na novou HD 7950.

Pro srovnání s ASUS HD 7950 DCUII jsme zvolili stejnou značku jednotlivých modelů. U HD 6950 je to edice ASUS HD 6950 2GB DirectCU II a u HD 5850 1GB je to předchůdce DCU II, tedy DirectCU. Všechny grafiky jsme otestovali na naší nové aktuální Intel sestavě s aktuálními ovladači a v nastaveních, které jsem uvedl výše. Použili jsme přitom jen 1080p rozlišení (1GB HD 5850 by ve větším byla hodně penalizována) a použili jsme aktuální hry s aktuálními grafickými technologiemi, které se používají a budou používat. Výjimečně jsme zařadili i 3DMark 11, který ovšem také obsahuje aktuálně i do dalších let používané technologie. No a jak to celé dopadlo a o kolik je tedy HD 7950 lepší než předchůdci, na to se dnes podíváme.

Nejdříve ale trochu toho mezigeneračního srovnání …  

 

 

 

  • Parametrové srovnání tří generací DX11 grafických karet

                                                               – HD 5850 vs HD 6950 vs HD 7950

Ano, možná tomu nebudete věřit, ale Radeon HD 7000 je třetí generace DirectX11 grafik. Ta první, tedy HD 5800 řada, vyšla v září (09/2009) roku 2009. V prosinci (12/2010) roku 2010 ji nahradila HD 6900 řada a v lednu (01/2012) dorazila HD 7900 řada.

Radeon HD 5800 je předchůdcem HD 6900 a HD 7900, i když nemá název HD 5900 (ten AMD vyhradilo dvoujádrovému TOP modelu HD 5970). V řadě HD 5000 totiž neexistoval střední mezičlánek mezi HD 5700 a HD 5800 a byly tedy jen dva čipy. Ten se objevil v podobě středního čipu až u HD 6000 řady, kdy tedy existovaly 3 čipy pro grafiky řady HD 6700, 6800 a HD 6900. Stejná strategie pokračuje i u HD 7000, která také obsahuje 3 čipy pro modelové řady HD 7700, HD 7800 a HD 7900. U série HD 7000 je ale mnohem více vidět specializaci a konkrétní určení jednotlivých modelů. U HD 5000 existovaly tedy jen 128bit a 256bit grafiky, u HD 6000 také, ale na vrchu stály dvě 256-bit řady. U HD 7000 najdeme 128, 256 a 384-bit grafiky, kde HD 7900 je jasně orientována na nejvyšší výkon ale i cenovou hladinu. Přesto HD 5850, HD 6950 a HD 7950 sdílí společnou strategii, tj. za rozumné peníze výkon téměř jednojádrového high-endu s nízkou spotřebou a s mainstreamovým čipem. Velikost čipu u všech tří generací je totiž velmi podobná.

339mm2 má RV870 u HD 5800, 383mm2 má RV970 u HD 6900 a 365mm2 má nové TAHITI u HD 7900. Avšak HD 5800 a HD 6900 mají 40nm čip, v případě HD 7900 už se ale jedná o první grafické karty historii s vůbec prvním 28nm GPU na světě. Při srovnatelně velikosti čipu se tak zásadně liší počet tranzistorů v jádře. TAHITI má dvojnásobek toho, co původní RV870!

Zásadně se ovšem liší architektury všech tří čipů. RV870 na HD 5800 byla první 40nm DX11 grafickou generací na světě a o půl roku předběhla konkurenční NVIDIA FERMI. AMD u ní použila architekturu WLIW 4, což byla stále evoluce HD 4000/3000 vycházející z HD 2900XT a R600. U řady HD 6900 už ale AMD použilo mezičlánek mezi starou a novou architekturu a nasadilo efektivnější WLIW 4. Radeon HD 7000 řada a její architektura GCN 1.0 nemá ovšem s tou starou u HD 5000/6000 pranic společného. Je to zcela nová architektura a nejzásadnější změna právě od uvedení HD 2900 XT, což byla první unifikovaná grafická architektura (DX10). Parametrově tedy čipy a jejich jednotky dost dobře srovnávat nemůžeme. SP jednotky v jádře jsou jiné a fungují u HD 7900 zcela jinak než ty u HD 6900/5800.

Srovnávat ale můžeme ostatní parametry. Všechny tři řady používají GDDR5 pamětí, které vyvinula společnost AMD ve spolupráci s dalšími. Bohužel GDDR5 narazili na problém, kdy zvyšující frekvence už nepřináší odpovídající navýšení výkonu, takže se běžně prodávají jen 6Gbps čipy, které ale umí až 8GHz. AMD se tento problém snažila obejít širší paměťovou sběrnicí u HD 7900, která má tak 384-bit proti 256-bit u HD 5800 a HD 6900. Zatímco HD 5850 měla v základu 1GB GDDR5 pamětí, HD 6950 už dorazila se 2GB. Radeon HD 7950 má ale ohromných 3GB paměti.

Bohužel, zatímco HD 5850 a HD 6950 byly podobně drahé, samozřejmě díky o něco většímu čipu na stejné výrobě a dvojnásobku paměti byla HD 6950 2GB o něco dražší než 1GB HD 5850, Radeon HD 7950 3GB patří do zcela jiné kategorie. Může za to ovšem jak zvyšující se cena GDDR5 pamětí, kterých má navíc HD 7950 3x více než HD 5850 a o polovinu více než HD 6950, tak nasazení dražší 384-bit sběrnice a tedy dražšího PCB, hlavním viníkem je ale nová 28nm výroba. Ta je o polovinu dražší než 40nm, navíc je výrazně kapacitně omezená + je to samozřejmě novinka. Výsledkem je tedy zaváděcí cena 449 dolarů pro HD 7950, zatímco HD 6950 2GB vycházela za 299 dolarů a HD 5850 1GB za 279 dolarů (původně 249, ale byla krátce po vydání zvýšena na 279). Radeon HD 7950 je tedy jednoznačně v tuto chvíli nižší high-endový segment a jeho cenu bude ovlivňovat stav 28nm produkce.

Podívejme se ale nyní na novinku v podobě nereferenčního ASUS HD 7950 3GB DirectCU II.

 

 

  • ASUS HD 7950 3GB DirectCU II – grafická karta

Dnes tu máme novinku v podobě nereferenčního HD 7950 od společnosti ASUS. A není to nic menšího než nový DirectCUII!

Balení je tradiční, žádné novinky. Popisy i vše ostatní je v pořádku.

Uvnitř balení se nachází základní příslušenství v podobě redukci z miniDP na DVI, dvou redukcí napájení a CF můstku.

Nechybí stručný návod a CD s ovladači.

 

  • Grafická karta

S chlazením DirectCUII už máme zkušenosti. A teď nemluvím o té menší dvouslotové verzi, která se s tou tříslotovou na HD 6900 a GTX 570/580 grafikách nemůže srovnávat. A přesně ta parádní tříslotová verze DCUII je na této nové HD 7950 3GB!

Karta je samozřejmě pořádný macek. Obří chladič zabírá celé 3 sloty. Masivní pasiv doplněný o tlusté heatpipe a celé to chladí dva veliké ventilátory, které se většinu času jen líně otáčejí. Věřte nebo ne, tahle grafika je v klidu i v zátěži stejně hlučná. Tedy hlučná vlastně ne, je úplně tichá. Prostě ji neslyšíte :).

Daní za to jsou ty rozměry, tři sloty + doporučuji mít alespoň slot místa pro to, aby ventilátory měly kde brát vzduch. Délka karty je zvětšena o přečnívající chlazení, takže už tak dlouhé PCB, které má samotné 27cm, a referenční karta s ref. chlazením má celkově 28cm, je tu ještě umocněněno. Celková délka této ASUS grafiky včetně toho chlazení je 30cm!

Co nás trochu zklamalo je, že ani ASUS u této verze neosadil 8+6pin napájení, ale nechal 6+6pin, což rozhodně omezí OC a nebudeme tedy s největší pravděpodobností schopni dosáhnout taktů 1,2GHz a 7,9GHz, které dosahuje naše referenční HD 7970 :(. ASUS ale grafiku vybavil vlastním PCB s GPU tweak technologií. A hlavně v ruce máme TOP EDICI, která je rovnou taktována ne na 800/5000MHz, ale na 900/5000MHz, což znamená v průměru téměř 10% výkonu navíc proti základu. To je stejně jako u nedávno testované Sapphire HD 7950 OC, která má stejně zvednuté takty. ASUS prodává i referenční DCUII s 800MHz, rozdíl je zhruba 350 korun, což si myslím nehraje už moc roli, když obě karty stojí přes 10 000 korun. Na druhou stranu, i z té referenčně taktované HD 7950 3GB DCUII dostanete 900MHz jako nic, takže je to na vás, zda připlácet.

PCB je tedy nereferenční zcela, na výstupech nabízí karta DVI, DMI a dvě miniDP, takže ideální. Opět skrze redukce nabízí možnost připojení až 6 monitorů naráz. Samozřejmostí je i možnost CrossFire připojení.

Celkově je ASUS HD 7950 3GB v DCUII provedení přesně to, co jsme čekali. Nádherným a funkčním kusem HW, s vysokým výkonem a bezhlučným provozem. A samozřejmě velkým potenciálem pro další taktování.

A to je vlastně téma dnešního článku. Protože stejně taktovanou HD 7950 už jsme v testu nedávno měli, těžko bychom vám ve stejných testech s touhle grafikou ukázali něco nového. Rozhodli jsme se proto pro přímé srovnání s předchůdci, HD 5850 a HD 6950 a zjisti, co tedy HD 7950 pro aktuální hry přináší.

 

 

  • Testy a testovací sestava

Protože začínáme s testováním nové generace grafik, tak jsme nasadili zcela novou testovací sestavu a samozřejmě nové testy a vůbec vše. Prostě a jednoduše výsledky ze starších testů nejsou logicky srovnatelné s těmi novými. To samozřejmě znamená, že jsme museli otestovat i několik starších modelů celé znovu a aktuálně.

 

  • Testovací sestava DDWorld:

Základem nové testovací sestavy již není platforma AMD, ale platforma Intel a to zbrusu nová X79 s procesorem Sandy Bridge-E Core i7-3960X. Tedy s tím nejlepším co je vůbec dnes k dispozici. Navíc jsme to celé nataktovali na 4GHz, což by nám tedy mělo poskytovat dostatečný výkon pro testování všech grafik a konfigurací, a také bychom s tím měli zase nějakou dobu vystačit. Celé to chladí NOCTUA NH-D14 SE2011. (Tím bychom měli eliminovat některé stížnosti na nedostatečný výkon CPU apod.)

Sestava má samozřejmě k dispozici i výkonných 16GB operační paměti od Kingston a stejně tak ultrarychlé SSD od stejné firmy. V sestavě je ještě další SSD a také HDD pro nutná testovací data atd. Nechybí samozřejmě ještě neintegrovaná zvuková karta, která také trochu vylepší výkon a hlavně zvuk. Seznam dalších komponent vidíte.

 

  • Jak a co testujeme:

Pokud možno se vyhýbáme teoretickým testům, které do obvyklé recenze o grafických kartách vůbec nepatří. Zejména pak testy typu Unigine nebo Stone Giant, které slouží jen prezentace jedné jediné technologie, která ale vůbec nic nevypovídá o herním výkonu a potenciálu grafických karet. Ve hrách se totiž nevyskytuje sama. Navíc žádné benchmarky jako hráči nehrajeme a žádná technologická dema tohoto druhu také ne a rozhodně si kvůli nim nikdo grafickou kartu nekupuje. Na prvním místě je tedy herní výkon a ten lze otestovat jen jediným způsobem. Přímo ve hrách, ať už s využitím vnořených herních benchmarků, nebo za použití programu FRAPS a změření pro všechny grafiky stejného herního úseku ve stejných podmínkách. Alfou a omegou je v obou případech hodnota FPS – snímky za sekundu.

Jak vidíte na příkladu průběhu FPS v jedné hře, zjistit lze minimální, maximální a také průměrnou hodnotu. Jak vidíte, průměrná hodnota je zdaleka nejdůležitější. Jak vidíte tak minimální, nebo maximální hodnoty, které některé weby zbytečně uvádějí, nastanou za 120s třeba jen 2-3x a někdy také 1x, jak ale vidíte, většina hodnot v průběhu 120s se pohybuje +/-5FPS kolem průměrné hodnoty. Je tedy poněkud hloupé uvádět min/max hodnoty, které jsou navíc snadno ovlivnitelné. V běžném životě máte na pozadí spuštěno řadu aplikací, a když vám třeba antivir hrábne na disk, nebo vám někdo pošle ICQ zprávu, či něco na pozadí stahujete apod., tak vám klidně mohou klesnout minimální FPS na nulu a určitě za to nemůže grafická karta a hlavně si toho ani nemusíte v plynulém toku těch snímků všimnout. Zajímat by vás tedy měly jen průměrné FPS, kdy vidíte, že bez akceptovatelných minimálních/maximálních hodnot a malých výkyvů jedním, či druhým směrem, dobrého průměru FPS nelze dosáhnout.

Uvedl jsem i hranice průměrných FPS a jejich vlivu na plynulost hraní. Moderní hry jsou dnes dělány tak, aby 25-30FPS bylo plně hratelné. Mnoho her má totiž právě na hranici 30FPS „zamčeno“ – platí hlavně o konzolových hrách a mnoha následných portech pro PC. U PC her se pak lock zvyšuje až na 60FPS, což je zase přirozená hranice toho, co vám zobrazí současné LCD panely, které jsou jaksi 60Hz a tedy více než 60FPS prostě nezobrazí. Pro účely testování lock hranice úpravou konfiguračních souborů vyřazujeme, abychom byly schopni mezi některými grafikami vůbec změřit nějaký rozdíl. Pro bezproblémové hraní většiny současných her stačí úplně kolem 35FPS, ale pořád se mohou vyskytnout propady v náročných situacích pod 30FPS. Za ideální hranici a průměr FPS se tedy obecně bere zhruba 40FPS, kdy už většinou ani v nejnáročnějších situacích není ohrožena plynulá hratelnost. Samozřejmě stále platí, že čím více, tím lépe ….

Změnili jsme některé testovací sekvence v některých hrách a přidali nové modernější hry. Definitivně také upouštíme od testování nižšího rozlišení než 1920x1200, protože i ten 22“ nejlevnější monitor má dnes 1920x1080. Navíc stále více se začínají objevovat cenově dostupnější monitory s rozlišením 2560x1440 apod. Testujeme tedy v základu dvě rozlišení: 1920x1200 a 2560x1600 na našich 27-30“ LCD. V některých testech uvidíte i testy v Eyefinity v rozlišení 5760x1200. Vždy však v plných detailech a plné detaily znamenají plné detaily, tedy včetně AA, protože testy bez AA nejsou testy v plných detailech a jen zkreslují testy … nás zajímá, co karta dovede. A takhle to vypadá …

 

 

  • 3DMark 11 – testy

Běžně se teoretickým testům vyhýbáme, na druhou stranu 3DMark 11 až tak teoretický není, na jeho enginu jsou ve vývoji hry a samotný obsahuje všechny aktuální technologie ve správném množství, které hry používají, či používat budou. A tedy je to dobrý a rychlý srovnávací test.

Do grafu jsme kromě výsledku v bodech udělali i % srovnání výkonu. To v oranžovém rámečku je celkové, to v černém vůči referenčnímu taktu toho daného modelu. Jak vidíte, už v 3DM 11 se jasně ukazují značné rozdíly.

 

 

  • Metro 2033 (DirectX11)

Starší hra, která u nás reprezentuje starší technologie, rozhodně ale nepatří do starého železa a v maximálních detailech dá grafikám pořádně do těla.

U HD 5850 s 1GB v Ultra detailech rozhodně nemůžete hrát plynule. U HD 6950 už se to po nataktování dá, Radeon HD 7950 to ale zvládá s přehledem. Rozdíl výkonu je jednoznačný, HD 7950 je více než 2x výkonnější než HD 5850 už v základu.

 

 

  • Battlefield 3 (DirectX11)

BF3 má herní engine, který se bude hojně objevovat v mnoha herních titulech z vydavatelského domu EA. Letos třeba v novém Medal of honor, Need for Speed ale i strategii C&C. Zkrátka rozhodně bude zapotřebí moderní grafické karty.

A vidíte sami, optimalizace je rozhodně slušná a s HD 5850 se to dá v omezenějších detailech hrát. U HD 6950 2GB je to tak akorát a jediná HD 7950 nabízí potřebný potenciál do dalších her a zvyšujících se nároků, ale i grafické kvality.

 

 

  • Anno 2070 (DirectX11)

Unikátní a velmi pokročilý herní engine pro strategie, který používá také mnoho zajímavých her. A využívá hodně moderních technologií a grafikám dává pořádně zabrat. 

  Vidíte sami, že starší modelová řada se slabším tessellačním a výpočetním výkonem má co děla, aby to dala hratelně. U HD 7950 je vidět jasný pokrok.

 

 

  • Provozní vlastnosti – spotřeba, chlazení a taktování

Ještě než si uděláme závěr, podívejme se na provozní vlastnosti. Začněme spotřebou.

 

  • Spotřeba

Opět měříme spotřebu celé sestavy (jen case). Dnes jsme se soustředili na tři grafické modely a tak jsme změřili spotřebu i v přetaktovaném stavu. HD 5850/6950/7950 jsou známé tím, že v základu jedou hodně nízko a že je lze lehce přetaktovat a získat nějaký ten výkon aniž by se výrazně zvedla spotřeba a tedy aniž bychom zvedali napětí. Další OC už se ale bez zvýšení napětí neobejde, což nutně znamená nárůst spotřeby:

Jak vidíte, spotřeba grafik roste mírně neustále. Na druhou stranu AMD udělalo vynikající pokrok v úspornosti v klidovém stavu. Současná HD 7000 řada žere v klidu jen pár jednotek W, což je tedy jen o malinko více, než integrovaná grafika v CPU. Vývoj kombinovaných řešení, které by přepínali mezi integrovanou a neintegrovanou grafikou tak vlastně již není zapotřebí.

Je zajímavé, že mezi referenčními 40nm HD 5850/6950 a 28nm HD 7950 je v klidu rozdíl pěkných 20W. V zátěži už je to horší, každá nová generace je o kousek energeticky náročnější, ale nárůst výkonu je rozhodně vyšší než nárůst spotřeby. Zde AMD odvádí výbornou práci a už tři roky se drží spotřeba na uzdě.

 

  • Chlazení

V testu máme novou DCUII verzi HD 7950 3GB, ale ta je v podstatě stejná, jako byla HD 6950 DCUII. Jedná se pořád o jeden z nejlepších chladičů na trhu.

Extrémně výkonný a tichý v každém případě. na taktování vysoký potenciál, a rozhodně jej nedostanete do úzkých. Proti DCU první generace na HD 5850 je to velký pokrok. Daní za to jsou však větší rozměry.

 

  • Taktování

Jak už jsem řekl v úvodu, všechny tři modely jsme sice přetaktovali, ale jen tak, jak to bylo možné u většiny modelů. Maximální takty ale u všech leží výše. Bohužel u ASUS DCUII HD 7950 se nám to o moc výše nedařilo a těch 1150/6300MHz bylo definitivních. Výše už to nebylo stabilní, přestože chlazení rozhodně nedostatečné nebylo. Asi horší kvalita pamětí, protože Sapphire HD 7950 OC šla na pamětech až na 7400MHz. HD 7950 3GB ale mají jen 6+6pin napájení, což je přeci jen limituje na jádře.

Pokud ale srovnáme přínos výkonu proti referenčnímu nastavení, nemá HD 7950 konkurenci a téměř 40% výkonový potenciál není prostě normální.

  

 

 

  • Výkonové srovnání - HD 7950 vs HD 6950 vs HD 5850

O tom, jak si HD 7950 3GB vede proti jiným modelům, a že bezpečně překonává zhruba o 10-15% GTX 580, už dobře víme z předchozího testu. Navíc výrobci prodávají HD 7950 3GB rovnou v nereferenčních edicích a navíc přetaktované s dalšími 8-10% výkonu navrch.

Dnes nás ale zajímá, o kolik si upgradem na HD 7950 3GB pomůže majitel HD 6950, či spíše majitel HD 5850. Je bez debat, že novější modernější hry rozhodně potřebují více výkonu a HD 7950 nabízí přesně to, co potřebujeme. Vysoký výkon v aktuálních hrách a dostatečný potenciál do dalších cca 2 let, což je doba, kterou většina náročějších hráčů drží danou grafiku v PC. Pak se dostane zhruba do současné pozice HD 5850, která dnes zkrátka přestává stačit (samozřejmě mluvíme o maximálních, či vyšších detailech v nových hrách).

Když srovnáme všechny tři generace na základních taktech, pak vidíme v otestovaném 1080p DX11 jasný rozdíl. HD 6950 2GB má o 131% vyšší výkon, zatímco HD 7950 (stejné takty jako HD 6950), má již 182% výkon HD 5850 a to už je pořádný rozdíl.

(rozdíl výkonu v referenčním nastavení grafik)

Dobře však víme, že HD 5850/6950/7950 dokáží mnohem více a držet je na referenčních taktech je zbytečné plýtvání výkonem. Jak vidíte, přínos taktování u HD 5850/6950 je podobný a držel se v obvyklých relacích. +15 až 20% výkonu navíc v nejlepších případech bylo standardem. Radeon HD 7950 jen dokazuje, že AMD jej nastavilo výrazně níže, než měl a mohl být.

(přínos výkonu u jednotlivých modelů)

S jednoduchým zvýšením taktů přes ovladače, získáte neskutečných téměř 24% výkonu navíc! Pokud začnete skutečně taktovat, můžete se běžně pohybovat s přínosem téměř 40% výkonu proti základu! To rozhodně není standardem a je nutné s tímto výkonem spočítat. Podle mého názoru měly být referenční takty minimálně těch 1000MHz na jádře a 6000MHz na pamětech už pro HD 7950, zatímco HD 7970 měla tikat na 1,125GHz a 6500MHz. Bohužel, z nějakého důvodu jsou nastaveny výrazně níže, než by normálně běžet mohly, což se opravdu nedá ignorovat.

A to ještě není všechno ….

 

 

 

  • Maximální výkon grafik

Z našich výsledků jsme pak ještě % spočítali výkon při maximálním běžném přetaktování. Tedy jaký maximální výkon jednotlivé modely vůči sobě nabízejí.

Vidíte, že mezi HD 5850 a HD 6950 je to hodně vyrovnané a pořád je to těch 33% jako základy. Ale Radeon HD 7950? Naplno v tomto stavu odhaluje zbytečně nízké nastavení od AMD a naplno až zde odhaluje svůj potenciál a přínos nové architektury, nové 28nm výroby a celkově silnějších parametrů. Proti HD 5850 nabízí téměř 2,15x vyšší herní výkon!

 

  • Závěr

Grafické karty nadále dělají největší mezigenerační výkonové skoky v rámci snad všech PC komponent. Dvojnásobný grafický výkonový rozdíl mezi HD 5850 a HD 7950 to jen dokazuje. Spolu s tím jsou tu pokročilejší funkce a lepší technologická výbava. Pokud chcete hrát aktuální moderní hry v pořádných detailech a chcete mít i další výkonový potenciál pro další 2 roky, je HD 7950 3GB jasná volba. Skvělý nástupce a náhrada za dosluhující HD 5850, která zkrátka náročným hráčům dosloužila (pokud se uskromníte na detailech, samozřejmě stačit ještě bude ;) ).

Pro majitele HD 6950 2GB je upgrade na HD 7950 3GB samozřejmě menším přínosem, rozhodně však ne zanedbatelným. Jedinou vadou na kráse HD 7950 3GB je její cena, kdy předchůdci stály kolem 6000 korun, ale HD 7950 3GB je za 10 000 korun. Je však podstatě výrobně nákladnější a snad se zlepšením stavu 28nm výroby u TSMC poleze cena dolů.

Testovaná ASUS HD 7950 3GB DirectCU TOP je pak skvělou, skutečně výkonnou a naprosto tichou grafikou edicí a kartou. Těžko jí lze cokoliv vyčíst, snad jen, že z přímo konkurenční Sapphire HD 7950 OC lze vytáhnout o chlup více na pamětech. Pokud se ale spokojíte s tím „běžně“ dosažitelným a provozovatelným maximem 1150/6300MHz, pak těch v průměru 38% výkonu navíc při naprosto tichém provozu, je stejně skvělých! V současné době je ve své cenové kategorii HD 7950 bezkonkurenční grafika výrazně překonávající nejlepší model konkurenčního návrháře čipů, společnost  NVIDIA  (a její GTX 580), která se bude muset hodně snažit, aby tomuhle konkurovala. Nestačí jen dorovnat nízko nastavený referenční výkon HD 7900 modelů, protože ten je ve skutečnosti o 20-25% vyšší než jak to AMD stanovilo, což bylo mnohokrát dokázáno a ještě jednou to v pondělí dokážeme testem HD 7870, která to má k HD 7950 3GB výkonově velmi blízko. Ta 40% rezerva u všech HD 7900 není prostě normální. AMD má asi něco v záloze.

"Super výkon za slušnou cenu s ohromným OC potenciálem a zcela tichým chlazením"

Za zapůjčení děkujeme společnosti ASUS

 

 

    

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-08 23:37:08
avatar
No nevím, ale dělat závěry o výkonu grafik z testů 3!!! her (a jednoho 3dmarku, o kterých se tady několikrát psalo že se neuznávají, protože 3dmark nikdo "nehraje") je značně zcestné a relevantnost takového srovnání je, už jen ze statistického hlediska, je naprosto mizerná...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-08 23:53:46
avatar
no ty možná nevíš, ale mi víme ... máme dokázáno, že více her, třeba 6, výsledky maximálně o jednotky % zpřesní, rozhodně ale nedojde se 3 hrami k úplně a diametrálně odlišným jiným výsledkům ... tohle nejsou počty já mám 1 kuře druhý žádný a v průměru máme každý půl. Tohle jsou grafiky a jednotlivé modely oscilují v podobných rozestupech napříč všemy hrami. To bys ale vědět mohl.

navíc ony ty 3 hry + 1 testy pro tohle srovnání úplně stačí ... i z časových důvodů je to práce až až, díky za reakci, po těch x desítkách hodin testů a psaní potěší ... samozřejmě 6 by bylo lepších, ale nebyl zkrátka čas a výsledky by to ovlivnilo skutečně jen málo ...

3DMark 11 není tak umělý jak si myslíš, používá přesně ty technologie, které se dnes používajía používat budou a také se na jeho enginu chstá hra ....
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 01:41:06

Nechápu co by jsi ještě chtěl, jsou otestovány ty nejnáročnější hry a pro přehled výkonu to bohatě stačí.. . Nemusí být otestovaných 20 her aby byl vidět nárůst výkonu, jelikož ty ostatní hry které testujou jinde ani za tu námahu nestojí, a jestli chceš vědět jak si vedou ve starších a méně náročných hrách jako B2,Far Cry 2,COD tak si počkej až to budou testovat na jiném webu. Tady Honza testuje jen ty nejnáročnější hry v maximálním nastavení a převážně v DX11 což by nás mělo zajímat nejvíc..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 02:10:57
avatar
jemu spíše šlo o to, že 3hry + 1 test se mu zdá málo na dělání závěrů ...

ale jak jsem vysvětlil, tohle není případ s kuřetem, tohle jsou grafiky a více testů měření a závěry pouze upřesní, rozhodně je výrazně nezmění ... Navíc námi vybraný rozsah testů skutečně v rámci toho co testujeme více než stačí ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 02:32:59

Jasně, ale i kdyby těch her bylo víc tak se podle mě celkem už nic moc na samotném závěru nemění...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 03:46:38
avatar
naprosto nic, maximálně to o jednotky či desetiny % pohne s těmi průměry ...
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 00:04:47

Moc pěkný test, díky za něj.

Realita je ale bohužel taková, že 2 HD 5850 v CF za 5600,-Kč celkem ještě dlouho jen tak něco nepřebije co se poměru cena/výkon týče, ač to byla časově omezená akce.

Ale líbí se mi ta spotřeba, a hlavně prostor pro OC. Myslím, že schválně neosadili 8+8 pin, aby si nekanibalizovali prodeje 7970 DCII, která to vytáhne ještě výše.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 00:31:51
avatar
no dokupit do cf 5870ku za 140€ alebo dat 270€ za 7950ku (400€-predaj starej hd5850). To je dost rozdiel
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 01:28:41

Díky na takový testík pro srovnánání starší a novější generace jsem čekal..
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test 2012-03-09 01:34:25
avatar
Pěkný test už se těším na ASUS HD 7970 DirectCU II v testu
Skurutt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 07:49:22

Super test. Jakožto majitel HD 5850 jsem přesně tohle srovnání chtěl a potřeboval vidět. Už když jsem ji kupoval, počítal jsem, že je to na 2-3 roky a že budu s přeskočením jedné generace upgradovat. Teď už jen zbývá počkat si na souboj HD 7950 vs HD 7870 a stabilizaci 28nm výroby.
krispin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 6950 2GB má o 131% vyšší vý 2012-03-09 07:59:58
avatar
Opravil bych větu "HD 6950 2GB má o 131% vyšší výkon" potože to znamená 231% výkonu 5850.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 08:07:28

Pekne porovnanie.Tiez si myslim ze na tento ucel su 3 hry docela dost.Akuraty sa divim ze Ste pouzili relativne nizke rozlisenie 1920x1200.Tak drahe skoro highend GK by sa patrilo na 2560x1600 bez 4x AA.Na takom rozliseni uz takmer AA netreba alebo ked tak len 2x.
Skurutt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 08:29:18

Ber v potaz i dodýchávající HD 5850 To nižší rozlišení bylo zvoleno právě kvůli ní. Je to i v textu.

Pro DD: U popisu architektur je u HD 5850 i HD 6950 napsaná WLIW 4.
Kopřiva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 10:09:35

Sice pekny test, ale srovnaval bych vykon grafik se stejnou cenou pri vydani, pak by podle me byl videt ten mezigeneracni narust vykonu, popripade bych tam udelal pomer cena/vykon a to procentualne porovnat.
Skurutt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 10:28:50

HD 5850 - 100%, 6300,- => 1% 63 Kč
HD 7950 - 182%, 10500,- => 1% 57,7 Kč
Kopřiva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 10:47:22

Takze z toho mam chapat, ze vykonnostni narust pri stejne cene (u vydani karty ?) je pouze 9,2% i kdyz se jedna o rozliseni, kde se nemuze projevit max. sila 7950? Coz me prijde jako nesmysl. Ja chci pouze vedet, o kolik dostanu vic vykonu oproti predchozi generaci pri stejne cene v dobe vydani karty (pro snazsi porovnani, nezajima me cena karty ve vyprodeji).
Rudi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 13:38:14

Srovnavat ceny z doby uvedeni ruznych generaci je podle me nesmysl. Testuje se nyni a srovnavaji se grafiky nyni a ne z dob uvedeni. Vzdyt ted je test, co se aktualne vyplati ci nevyplati, ne?

5850 se v obchodech skoro neda koupit a kdyz, tak za nesmyslne ceny. Ale pro srovnani myslim postaci ceny z minuleho roku, kde se za cca 2700-3000 dala v pohode poridit.
5850 1GB za cca 3000
6950 2GB za cca 6300 s vykonem 130% 5850
7950 3GB za cca 10500 s vykonem 180-200% 5850

Kdyby se to bralo z dob uvedeni, tak si ty ceny uz nepamatuji, ale snad to bylo cca takto:
5850 za 6200
6950 za 8000
7950 za 11000
vykony jsou porad stejne a tady na tom je vlastne videt, ze za 3 roky mame za stejne penize vpodstate skoro stejny vykon...

Ceny se mi proste zdaji u nove generace strasne premrstene. A to i na stale omylane fakty, jak je vic pameti a je drazsi, tak i na drazsi vyrobni proces.
Z logickyho mysleni proste vyplyva, ze nova generace musi nabizet vic vykonu za rekneme stejne penez nebo teda 2x vic vykonu, ale uz ne za 2x tolik penez oproti 3 roky stare generaci.
Tady 7950 nabizi 2x tolik vykonu za 3.5x tolik penez, a to je proste moc. Kdyby 7950 stala 8000, byla by to dobra koupe.
Jinak i tak si myslim, ze rada 7000 grafik od AMD jsou vyborne grafiky, ale rozhodne ne za tu cenu.
Kopřiva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 14:27:19

No konecne nekdo s rozumnou odpovedi. Bylo me jasne, ze kdyby se srovnavyly ceny grafik napr. z minuleho roku (3000kc, 6300kc a 10500kc) tak jsou grafiky 7900 absolutne predrazene, proto jsem chtel srovnat vykon grafik pri jejich uvedeni, i kdyz i tak je videt jejich premrstena cena. Chtel jsem jenom vedet o kolik procent dostanu vice vykonu za stejnou cenu oproti predchozim generacim. A jak je videt tak je narust vykonu pri stejne cene grafik nizky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 15:53:24
avatar
to je zajímavý, že mají velmi dobrý poměr cena-výkon ve srovnání se současnou aktuální nabídkou an grafickém trhu, to znamená, že předražené nejsou ....
Kopřiva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 17:36:39

Me slo o to, ze jsou v testu porovnany grafiky v rozdilny cenovy kategorii. Takze kdyz jsem si koupil v dobe vydani grafiku za 6200kc (5850) a ta je porovnana s kartou za 10500kc (7950) tak je alespon pro me ten test o nicem. Jeste aby nemela 2x vykon, kdyz i cena je pomalu 2x. Takze tady nevidim ten mezigeneracni vykon.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 14:17:41
avatar
Řešíš blbosti. Jsou tam jasné rozdíly, které vyplynuly z toho, jak se vše vyvíjí. Kdybys chtěl porovnávat stejně drahé karty při vydání, tak předtím je potřeba srovnat ne ty karty, ale výrobní prvky pro tu kartu - tedy zda je stejně drahá výroba čipu, pamětí, PCB a všeho okolo. Navíc by se musel přepočítat kurz koruny vůči dolaru, při kterém byly karty vydávány, zda stojí stejně hliník, který se používá na chladič, protože jestli ne, tak to také může hodit o desítky či stovky korun jinou cenu. Musela by být také stejná konkurence a stav na trhu v době jejich vydání by také musel být stejný.

Z toho vyplývá, že toto porovnání je adekvátní, protože se jedná o stejně umístěné grafické karty v daném portfoliu (řadě). To, že při vydání jsou karty jinak drahé ovlivňuje tolik věcí, které svým součtem mohou dát velký cenový rozdíl. S tím se ale nic nedá dělat, tak to prostě je.
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 13:09:55

Naprosto souhlasím! Tyto grafické karty (5850 a 7950) při svém uvedení nabízely ten samý poměr výkonu k ceně, tedy 7950 dnes umí při cca 2x takové ceně cca 2x tolik. Po 3 letech vývoje by člověk čekal, třeba něco ve smyslu za 1,5x takovou cenu aleslespoň 2x tolik výkonu... Navíc je pravdou, že pokud se někdo koupil loni 2x5850 za 5,5-6 tis. měl za polovic ceny 7950ky její výkon a i dnes kdyz už 5850 není v prodeji(a pokud ano už se za tu cenu nevyplatí jí kupovat) jsou zde 6850 a 6870, které jsou v CF stejně výkonné a cenou jsou v rozpětí 6500-8000 tis. Kč. za 11tis. si opravdu tu kartu koupí leda fanšmejkr, který nekouká na cenu, což dnes asi nebude zas tolik lidí ;-)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 14:30:10

Cena pri vydani nieje podstatna,dolezita je aktualna cena.
Preto nieje idealne porovnavat rozne drahe GK.
Bez ohladu na cislovanie a segment thu kam si to pozicionuje vyrobca.Mna zaujima hlavne absolutna cena za jednodnotku vykonu/FPs.
Ked sa pozriem na najhranejsiu BF3:
5850 162eur 29fps=5,58 eur/fps
6950 238eur 38fps=6,26 eur/fps
7950 434eur 48fps=9,04 eur/fps
Pri aktualnych cenach su s HD5850 zrovnatelne HD 7770 a 6850.Pri malych rozliseniach maju +/- rovnaky vykon takze upgrade sa neoplati.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 10:40:01
avatar
Ja jen narazel na to, ze pocet testu je neadekvatni k tomu, aby se z nej delali nejaky rozumny zavery. Ono to neni jen tak pro srandu, ze spousta webu testuje treba i na 20 hrach. Z toho potom ty prumery maji mnohem vyssi vahu nez ze 3 her. Takhle funguje statistika...

K DX11: Az bude drtiva vetsina her vychazet v tomto api, tak pak ano. Ma smysl testovat jen tohle. Ale hry, krery byly primarne vyvyjeny pro dx11 spocitas na prstech. Ve zbytku je to implementovany tak decentne, ze to neni skoro poznat. Jedny z nejocekavanejsich her letoska dx11 mit nebudou: D3,CS:GO, novej SC2,AC3, ME3 i ten COD. Sice to neni nic extra hra, ale vydelava to z hlediska zisku to je nejuspesnejsi herni serie a opravdu to hraje spousta lidi.

3dmark: Kolik her vyuziva vsechny technologie ktery to umi? Tipnu si, ze krom zminovany ktera pobezi primo na enginu marku zadna. Tohle jsou jen technologicky dema, ktery ukazujou moznosti kam je mozny az zajit, ale ve hrach se to temer nikdy neobjevi v takovy mire jako v marku. Ono to totiz nema smysl. Protoze vetsina GK co se prodava je v segmentu kolem 5k a i vyvojaro delaji hry tak aby bezeli na kartach v tomhle segmentu. Je sice hezky, ze bude hra s enginem z marku, ale k cemu to je, kdyz to na max rozjede jen treba 2% hernich stroju. Taoova hra nikdy nic extra nevydela.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dojmy z prechodu HD6950 2GB 2012-03-09 11:58:59
avatar
pokud mohu porovnat
Sapphire HD6950 2GB Dirt 3 edition a Sapphire HD7950 3GB OC edition je zde opravdu velky krok v pred.

1. chlazeni je u HD7950 3GB jeste lepsi, pri OC 1150/7400 pri napeti 1.176V mam max 44% otacek tj nakych 1800ot/min k tomu max teplota 81°C. Oc potencial je tedy obrovsky a stale se jedna o velmi uspornou a tichou kartu.

napriklad uz ted nemam problem ani ve hre Skyrim 2560x1600 8xMSSA + 16xANISO + HD texture Pack + veskere nastaveni na maximum a hra se ani neskubne, coz s HD6950 2GB s oc na 960Mhz mozne nebylo zde jsem musel AA orezat na 2-4xx max.

Proto jako byvaly majitel HD5850 1GB a HD6950 2GB muzu tuto kartu jenom doporucit za svy penize dostanete opravdu luxusni vykon, ticho a nejlepsi OC moznosti napric celym trhem...
unaghy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pekný test 2012-03-09 14:02:42

Dobrá práca. Počet hier bohato stačí na medzigeneračné porovnanie. Taktiež cena kariet nie je podstatná pre tento test.

Podstatné pre mňa je, že autor išiel do hĺbky, urobil aj OC testy aj percentuálne porovnania v rámci modelu aj medzi generáciami.

Mám HD5870 a hrávam v Eyefinity 3840*1024 a v nových hrách jej už dochádza dych, takže pozerám náhradu. Obával som sa že HD7950 v základe nebude stačiť, ale vidím, že po OC to bude úplne v poho. Už len počkám na to kým pôjde cena trochu dolu (času mám dosť). Išiel by som možno aj do CF, ale nemám na to dosku.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 16:29:08
avatar
Moc pěkný test, sám jsem vlastníkem jak 5850 tak i 6950 a rozhodně mne 7950 nemine a když zní půjde pomocí úpravy biosu udělat 7970 jako u 6950, tak co více si přát.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 18:23:37
avatar
Nazdar Mikrone .... já mám taky 6950@70 ...ale změny plánuju ob generaci, takže má VGA se ještě nevyrobila.

PS: díky za pěknou recenzi a srovnání
lukasho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hd7850-70 2012-03-09 18:25:03

kdy se tady dockame testu 7850 a 7870? pekne by to zapadlo i do tohoto clanku.)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 19:32:28
avatar
měli jsme problém s testovacími kartama, dodavatel někde udělal chybku, takže jsme sháněli jiné kusy .... ale už máme takže testujeme ... HD 7870 uděláme přes víknd, takže v pondělí bude 100% recenze ... HD 7850 nám dorazí až v pondělí, takže ji uděláme během týdne .... ke konci týdne/začátkem toho dalšího by navíc měly karty zamířit i do prodeje, takže o nic nepřijdete ;)
lukasho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-09 20:23:05

ok, dik za odpoved
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 11:24:35

Můžu se zeptat, jaký byl důvod nedat do grafu taky zástupce firmy Nvidia? Chápu, že AMD je nejlepší, ale bylo by fajn, abych viděl o co přicházím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 12:18:34
avatar
to mám brat jako pokus o FLAME? Vzhledem k tomu, že se článek zabývá mezigeneračním srovnáním HD 7950 HD 6950 a HD 5850 tak zástupce NVIDIA tam být logicky nemůže, protože ani jednu z těch grafik jednak nevyrábí (nevýrábí žádné grafiky) a ani nenese její čip, takže co by tam NV dělala?

Test HD 7950 ve srovnání s konkurecí, dokonce na stejných nereferečních taktech jsme již před měsícem dělali, tam najdeš celé srovnání.

Co takhle zapojit hlavu občas?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 14:21:15
avatar
Co takhle zapojit Nvidii občas (častěji)? Takových spokojenějších čtenářů by to přineslo To je jako v tom testu Eyefinity, kdy čtenář požadoval zapojit výsledky konkurenčního řešení od Nvidie do grafů
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 18:38:38

Pokus o flame je tvoje odpověď. Já jsem se v klidu ptal, proč nemůže v tom grafu být taky něco pro srovnání. Co si máme pořád hledat v jiných článcích a srovnávat dva - tři grafy najednou? Co takhle zapojit hlavu třeba? Nechci nikoho hanit ani osočovat. Mám svůj názor stejně, jako ty máš svůj. Já ti ho neberu. Chválím, že se snažíš o objektivitu, ale všichni tady tak trošku víme, že je to tady malinko do červeno(Ati) - zelena(AMD). Já ti to neberu. Moje zkušenost je jiná, ale to neznamená, že sem nebudu chodit. Pro mě je to dobrej web a budu sem chodit pro novinky i nadále. Chápu i tvůj argument na mezigenerační srovnání, ale tady bych klidně i tu logiku vynechal a do grafu doplnil i Nvidii. Dík.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 19:24:31
avatar
Proč by tam proboha měla bejt NVIDIA, když je to mezigenerační test grafik s čipy AMD!!!!

Úplně stejně taktovanou grafiku HD 7950 si měl pro srovnání v minulém testu se všemi grafikami včetně těch s čipy NV!

Tady není nic do ATi/AMD ... a opakováním téhle lži z toho pravdu neuděláte. mě žádné AMD/ATI nezajímá jako značka, žádná značka neudělá dobrý produkt .... takže kido tvrdí, že jsem pro ATI/AMD zaujatý, ten prostě lže a dokáži to jak chcete.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 19:30:42

Jo, jo, potrefená husa zakejhá. Neměl by jsi se tak rozčilovat. Nemyslel jsem to špatně a ještě jsem ti dal pozitivní bod. A ty na mě jen křičíš.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 19:35:27

A spíš by jsi se měl nad sebou zamyslet. Křičet na lidi kvůli jejich názoru? Zapamatuj si: Náš zákazník? Náš pán!
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 19:38:21

A prostě máš svůj názor, já taky a proto mě nenazývej lhářem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 19:50:15
avatar
1. Naspamuj
2. já na nikoho nekřičím textem se řve VELKÝMA PÍSMENAMA!
3. Já odděluji lež a názor. A ozvat se musím, taky by ses ozval, kdyby někdo o tobě někde lhal a vydával to za názor....
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 20:01:19

Takže mě i nadále budeš nazývat lhářem? A co třeba tři vykřičníky? Ty se snad za řvaní nepovažujou? Vlastně rovnou čytři vykřičníky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 20:19:51
avatar
já tě lhářem nenazval (tím ses tady nazval jen ty), já jsem jen řekl, že tvrdit, že je tady něco zaujatýho pro AMD/ATI je lež a osobní urážka pro mě. Žádné AMD/ATI mě nezajímá, proč by to tu tedy mělo být nějak zaujaté, to pořád nikdo nedokázal ...

Možná ty si necháš s...t na hlavu, když o tobě a tvém webu někdo pronáší tyhle lži, já ale ne .... lež u mě není názor.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 23:19:41

Tvoje argumentace je úžasná. Jsi schopen během několika řádků říct, že jsem se já nazval lhářem sám a potom jedním dechem dodat, že jsem lhářem. To totiž mluvíš o mě, to já jsem tě před několika příspěvkama označil za lehce táhnoucího k jedný barvě. A co si budem povídat. Řeknu ti to jasně. Já znám tvoje stránky a tvoje názory dost dobře vzhledem k tomu, že sem chodím už možná pátým rokem. A to, že táhneš k nějaký barvě je úplně jasný. Prostě za těch pět let, co sem chodím, jsem si to snad mohl všimnout. A víš co? Je to úplně u prdele. Snad nikoho to nesere, jen tebe. Já ti například psal do diskuze konkrétní věci ohledem ovladačú Ati a ty? Bylo ti to jedno. Ale kamkoliv se koukneš, tam je AMD v grafikách a Intel v procesorech. To je možná momentální stav, že je to ted lepší. Ale nebylo to tak v době třeba HD5770. A to můžu klidně říct, protože jsem jí měl. Takže mi neříkej nic, že jsem slepej a ty nejsi červenej. Rozdíl mezi náma je, že mě nevadí, že jsi červenej. Chápeš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 23:48:25
avatar
proč mě stále urážíš? já nikomu nefandím a červenej nejsem, tak o mě nelži .... a že to nechápeš to mě mrzí.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:02:02

Hele Honzíku, víš co? Nech to bejt, všechno je v nejlepším pořádku. Promiň, pokud jsem se tě dotkl. Nechtěl jsem. Pokud jsi si všiml, tak jsem se snažil bejt celou dobu co nejvíc diplomatickej. Chápu, že jsi zapálenej pro věc, jen tak dál, držím ti palce. A neber to jako ironii.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 00:13:11
avatar
v poho
Jelitko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-10 16:34:31

Zajimalo by me jak je 7870 Hawk uz pouziva chladic taky twin frozr IV? jako Lightning 7970 chladice vypadaj stejne akorat jina barva. Jinak Hawk je kvalitnejsi nez twin frozr edice? E-hw
Harm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 10:45:34

Zdravím, před nějakou dobou, mi DD tvrdil,kdyz jsme debatovali o testovaci sestave, ze se vsude se pouziva intel cpus v testech na jinych webech, a DDworld se nebude opicit a hajil 6jadroveho thubana, a ejhle v testovaci sestave vidim IC7 Jaktoze zmizel Thuban? Proc, kdyz mi bylo tvrzeno jak je dokonaly svym vykonem?....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 11:08:58
avatar
si děláš srandu? To si myslíš, že s X6-1100T si člověk vystačí na věčné časy? ... prostě dorazila nová generace CPU a měl jsme na výběr buď tam dát FX-8150 nebo Core i7-3900, vybral jsem si Intel, protože je ten CPU lepší a výkonnější a X79 platforma tu s námi delší dobu pobude.
crevice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-11 14:00:47

Jistě, on 1100T není špatnej procesor, ale na testování výkonu grafik už samozřejmě nestačí. Obyčejnýmu člověku ale s přehledem stačí. Mohlo to být i lepší, pokud by všechny aplikace, který mám v PC jeli v 6-ti vláknech. Utopie.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!