Preview: Nové grafiky AMD Radeon představeny - využití nadvlády GCN a podpora Star Citizen
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 30 září 2013
alt

 

 

 

 

 

  • AMD představuje nové grafické karty a další technologie ...

Jak bylo přislíbeno, společnost AMD před pár dny představila novou sérii grafik. Jak jsme vám ale také říkali, nejednalo se o uvedení nových grafik na trh, ale jen o představení novinek, která nás v následujících týdnech a měsících čekají. Fyzicky budou dostupné nové grafické karty až později v říjnu, což ale pro vás, kteří nás čtete pravidelně a nenecháváte se mást jinde, žádné překvapení.

Obsáhlá prezentace AMD však obsahovala celou řadu zajímavých informací, i když způsob vedení a realizace prezentace byly poněkud méně zvládnuté, mnozí to vtipně přirovnávají ke zpackanému představení nového Xbox One od Microsoftu. Nám to však vadit moc nemusí, vyberme si dnes v klidu to nejpodstatnější, co AMD představilo.

  • AMD "Hawaii" Radeon R9 290X (a R9 290)

Začněme nejočekávanější (byť z hlediska dopadu na trhu spíše okrajovou) novinkou. Tou je grafická karta Radeon R9 290X vybavená zbrusu novým čipem "HAWAII". Představena byla referenční podoba této nové grafické karty a velice lehce naznačeny parametry a výkon. Bohužel podrobnosti zůstávají stále pod NDA.

Ačkoliv naše redakce už zná podrobně všechny parametry, výkon a všechny další věci ohledně této nové grafické karty, nemůžeme vám ještě prozradit vše. Takže zůstaňme u náznaků a toho, co z již prozrazených informacích jasně vyplývá :).

Asi vám dnes neřekneme nic nového, co jsme vám neříkali dříve. AMD u této nové generace zůstává na 28nm výrobě. Nicméně protože starší Radeon HD 7000 grafiky nebyly ideálně optimalizovány na tuto výrobu, nová generace už bude jiná káva. A R9 290X je vlajkovou lodí. AMD při poměrně malém nárůstu plochy čipu dokázalo nejen zvednout počet jednotek uvnitř čipu, ale integrovat i obří 512-bit sběrnici!

Přesto má čip jen kolem 420mm2, což vedle konkurenčního GK 100 s jeho 550mm2 je výrazný rozdíl. Přestože oba čipy jsou vyráběny stejným procesem a ani časový rozdíl dokončení návrhu není mezi nimi velký. Oba přitom mají jak maximalistickou GPGPU výbavu tak vysoký herní výkon.

AMD sice neprozradilo přesný výkon, ale je zřejmé, že GTX 780 bude s přehledem poražena. Což při předpokládané ceně kolem 599 - 649 dolarů (14 000 - 15 000 korun vč. DPH) je pořádné lákadlo. Tahle nová generace navíc bude mít lépe řešenou podporu více GPU, což bude podstatné hlavně pro pravděpodobný duální model.

AMD sice nemluvilo o slabším modelu R9 290 (nástupce HD 7950), ale vzhledem k ohromnému cenovému rozdílu mezi představenými R9 290X a R9 280X, je to asi spíše jen formální záležitost ;). Tím se dostáváme k dalším modelům ...

  • AMD Radeon R9

Oficiálně byly prozrazeny i další nové grafiky z nové řady R9. Modely R9 270X a R9 280X. U těchto grafik je ale zřejmé, že vycházejí z řady Radeon HD 7000, kdy ale není úplně jasné, zda AMD použila úplně stejné čipy, nebo přeci jen udělala nové revize s některými vylepšeními. Každopádně tyto modely, ač existují jejich ref. verze, budou ihned prodávány v neref. verzích.

R9 280X připomíná 384-bit Radeon HD 7970 s taktem kolem 1GHz, čemuž odpovídá i výkon této grafiky. Nicméně nově by jeho cena měla být jen 299 dolarů, což je pouhých 6900 korun vč. DPH! I kdyby to byl jen přejmenovaný Radeon HD 7970 - 7970 GHz, který dnes stojí kolem 9000 - 10 000 korun vč. DPH, tak za tyhle peníze? Sem s tím! A protože vím, jak budou vypadat nereferenční verze, podle mě to bude hodně žádaný model, protože se shodneme, že ten výkon a všechny schopnosti jsou stále více než dostatečné a aktuální a nic podobného za tyhle peníze zdaleka neseženeme.

R9 270X připomíná upravený Radeon HD 7870, ale není úplně jasné, na jakém čipu přesně staví. Vypadá to ale na 256-bit záležitost. Výkon by měl být někde mezi HD 7870 a HD 7950 což při ceně 199 dolarů (!), tedy 4600 korun vč. DPH, je dosti zajímavé. I tato grafika půjde na trhu hned v nereferenčních edicích.

  • AMD Radeon R7

Dno nabídky nové řady budou tvořit modely řady R7 200. Nejslabším zatím představeným modelem je R7 250 s čipem Oland a výkonem někde kolem úrovně HD 7750.

Karta bez přídavného napájení se slušným výkonem i aktuální technologickou výbavou má stát kolem 89 dolarů (2000 korun).

Druhým prozatím představeným modelem z řady R7 je R7 260X. To je model, který cílí na hráče mající hluboko do kapsy. Výkon je někde na úrovni OC edici HD 7790, ale místo 1GB má rovnou 2GB paměti. A stát má kolem 139 dolarů (3200 korun).

  • Shrnutí

Je jasné, že kromě těchto pěti představených grafik bude mít AMD ještě i další modely. Nicméně jako ochutnávka a přiblížení nabídky pro další týdny a měsíce je to více než dostačující. S těmito cenami a těmito výkony nemají Radeon R7 a R9 žádnou konkurenci. A z toho vyplývá jediné, konkurenční modely založené na GTX 600 a z nich již přejmenovaných GTX 700, budou muset jít s cenami výrazně níže.

Nicméně nejde jen o nabídku grafik. AMD útočí i dalšími novinkami. Kromě sílícího postavení AMD na poli GPGPU je tu hlavně zcela nevídaná situace, kdy AMD v podstatě ovládlo herní trh a vývoj díky tomu, že je dodavatelem GPU pro obě nové velké "konzole" a má i velkou část klasického PC trhu.

 

  • Další novinky

AMD se dostává do zcela nové pozice, kterou jí konkurence může jen závidět (a že závidí). O to důležitější bude, jak ji AMD dokáže nejen samo využít, ale využít i ve prospěch všech (kdy své starší kroky a výroky o technologiích pro všechny může nově dokázat). Řeč je o tom, že AMD se svými GPU ovládla herní trh a pochopitelně i vývoj nové generace her. GPU architektury GNC se totiž nacházejí v nových konzolích Xbox a PlayStation, které navíc díky x86-64 procesoru AMD jsou vlastně počítači.

AMD má tak nově vlastně obsazený herní PC trh není divu, že téměř všechny nové hry a enginy jsou vyvíjeny na jejich GPU a optimalizovány pro GCN RADEON grafiky. Není na místě tento stav věcí bagatelizovat a AMD toho samozřejmě využívá. A to nejen nabídkou her zdarma, které s nákupem Radeon grafik dostaneme.

Jak už víte, AMD nedávno upravila tento program, kdy si nově můžeme vybrat, kterou hru si chceme v tomto programu pořídit. Počet her. Ze kterých můžeme vybírat (u dražších grafik i 3) se stále rozrůstá. Nedávno k nim přibyla výborná akce Saint Row 4. A téměř určitě k nim přibude nový Battlefield 4, který bude k novým R9 290X!

AMD ale spolupracuje úzce i s vývojáři her. Kromě zmíněného Battlefield 4, který bude obsahovat optimalizace pro GCN grafiky Radeon, byla oznámena spolupráce na vývoji veleočekávaného komunitně placeného projektu Star Citizen!!!

Star Citizen je postavený na CryEngine 3 a tvůrce se nijak netají, že hra má být graficky absolutní pecka. AMD tak poskytuje podporu všeho druhu a Star Citizen bude na GCN architektura optimalizován a bude využívat technologií DX11.1, TressFX, AMD TrueAudio a bude dokonale optimalizován na Eyefinity a CrossFire!

Vzhledem k tomu, jaké naděje se do hry námi hráči vkládají (což dokazuje i fakt, že hra již obdržela přes 20 milionů dolarů od hráčů na vývoj), je podpora AMD více než pozitivní věcí, která může autorovi (který si na sebe upletl pořádný bič) hodně pomoci.

Na konferenci AMD prozradila i dvě z nových technologií. AMD TrueAudio a API MANTLE. Obě nejsou úplnými novinkami, ale v souvislosti s novou generací HAWAII grafik se dostávají více do popředí a hlavně získávají mnohem více na významu a podle toho jejich aktuální verze i vypadají. AMD k tomu vede i situace stagnace vývoje.

TrueAudio je technologie, která dále rozšiřuje možnosti integrovaného zvuku v grafikách AMD. V současné době je totiž trh a vývoj klasických zvukových grafik v krizi, protože všemu dnes dominují integrované čipy na deskách. AMD tak nově umožní vývojářům využít plně programovatelné audioprocesory na svých grafikách a tím dosáhnout lepšího 3D zvuku atd., protože na to mají lepší výkon, než klasické integrované zvukovky využívající sílu CPU. Tato technologie se jeví velmi životaschopně, zvlášť když AMD získává tak velký vliv na poli vývoje her - je a bude používána v nových hrách!

  • API Mantle

AMD se potýká se stagnací vývoje DirectX API od Microsoftu, které vždy AMD podporuje v maximální možné míře, včetně věcí, které měly být součástí nové verze DX, ale MS je nakonec vynechal. AMD tak často má v čipech technologie, které nelze jednoduše přes DX API využít, nebo se tak děje až s velkým zpožděním.

Zmínit můžeme například Tessellaci, kterou čipy u Radeon grafik uměly výrazně dříve, než přišlo DX11. AMD tak přišlo s otevřeným API MANTLE, které bude výrazně více využívat GPU a nových technologií. Otázkou je samozřejmě možnost prosazení tohoto API. Osobně jsem trochu (čti hodně) skeptický k možnostem rozšíření tohoto API, ale možná to může být impuls pro MS k větší aktivitě.

  • Závěr

Někteří jsou možná zklamání, že AMD vlastně ty nové grafiky neuvedlo na trh. Ale říkali jsme vám to dlouho dopředu, že na konci září proběhne jen právě podobné preview a představení toho, co AMD chystá. Vlastní uvedení grafik proběhne až později. Takže pokud jste nás četli pravidelně, nejste nijak překvapeni.

Nemůžeme z důvodů trvání NDA prozradit přesné datum a další podrobnosti vydání nových grafik, řekneme jen, že říjen bude zajímavý :). Samozřejmě nový R9 290X je pořádný nářez, ale řekněme si na rovinu, většina má zájem o grafiky za podstatně nižší cenu. I zde to však vypadá na velmi příjemné období, kdy grafiku s výkonem a možnostmi HD 7970 pořídíme brzy za cenu méně než 7 tisíc. Musíme zdůraznit, že "nové" generace grafik nadále zůstávají 28nm, což samozřejmě limituje možnosti, ale jak brzy za zhruba 2 týdny uvidíte, ne až tak moc :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 14:29:38

Hm, 7970 za cenu do 6000Kc s dani je proste parada, sakra duvod k upgrade.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 14:37:20
avatar
ne do 6ti ale do 7000 299 dolarů je dnes 6900 korun vč. DPH
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 14:55:47

Jo, jenze ja delam u distributora, takze to za tech 6k bude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 14:58:25
avatar
já to chápu ale prozatím to nechme u těch oficiálních doporučených cen. Ceny jednotlivých verzí od výrobců prozradíme později, až to bude aktuální ;)
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:00:15

Jasně, i tak je 7000Kč za high-end hodně lákavých.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:02:52
avatar
No tak high end to za těch 7 tisíc nebude a výkonem se mu ani neblíží. Je to mainstreamová cena a za to dostaneš mainstreamový výkon. Ona už ani HD 7970 dávno není high end (pokud kdy byla)

R9 290X a výkonově podobná GTX TITAN jsou jednojádrový high end.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:15:00

Citace:
R9 290X a výkonově podobná GTX TITAN jsou jednojádrový high end.


Vůbec se mi nelíbí, že AMD jde cestou monolitu. Vždyť mainstreamová jádra byla ekononomicky zdravější
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:26:11
avatar
ehm .... AMD jde stejnou cestou jakou jde od HD 3000 .... to že je nové jádro o něco větší nic neznamená. Na monolitický high end mu stále hodně mm2 zbývá.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:31:37

Bez pochyb je efektivita výborná, ale pořád je to monolit a 512bit sběrnice ...

Citace:
Na monolitický high end mu stále hodně mm2 zbývá.


Takže v budoucnu můžeme čekat nějaký ten dvoučip.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:33:25
avatar
ano high endové grafiky od AMD jsou i u R9 dvoujádrové ...
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 15:41:01

R9 290X (X2) to ale nebude ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:49:21
avatar
proč by ne? existovaly dvoučipovky i s většími čipy. Žádný technický problém výroba duální R9 290X nepředstavuje. Takže dočkej času ...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 14:56:48

Jinak ale samozrejme moje chyba
Miki.35 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba? 2013-09-30 15:53:32

Sakra nedávno jsem koupil MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC BE za 5930Kč tak doufám že sem neudělal chybu.
Mimochodem když už píšu mám ji přetaktovanou na 1100MHz GPU a 1450MHz paměti,vše jede super jenom ten prográmek od MSI nedovolí to víc nataktovat a možná by to šlo,neporadíte?
díky moc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:47:46
avatar
nemyslím si, že bys udělal velkou chybu. A nejde to proto, že je to maximální bezpečná hranice. Už tak to podle mě táhneš na přeraz.
Miki.35 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 21:03:51

OK díky,nebudu to víc trápit,zarazilo mě že i při max zatížení karta nejde přes 70 stupňů a je slušně tichá,opravdu klobouk dolů. Předtím sem měl taky MSI ale 5850 a to byla jiná turbína,bohužel měla referenční chlazení ale i tak šla dobře nataktovat a sloužila skoro tři roky dobře,doteď prakticky stíhala vše.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 11:40:38

Ocividne sa ta tvoja GPU v PC nudi, do rozlisenia 1920x1080 staci hociaky LOW end (myslim dnesni co sa predava). Po strednej triede GPU sa siaha pri monitoroch 2560 x 1440, 2560 x 1600, alebo 2x 1920x1200
HIGend ma zmysel pri 4K monitoroch.
To ze mas R7950 OC je pekna vec, ale pri monitore 1920x1080, jej potencial ne nevyuziti.
S GPU to mas ako zo zdrojmi, je dobre mat rezervu, ale zase to netreba prehanat
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 15:47:59

"S GPU to mas ako zo zdrojmi, je dobre mat rezervu " Zly pohlad. GPU vykonu nieje nikdy dost. 7950 je na najnovsie hry v 1080p len tak tak. Urcite nema pri Crysis 3 FPS stale nad 60 ;-)
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 20:57:18
avatar
Já mám Sapphire 7950. Základ: 900MHz/1250Mhz@1.031V, normální OC jsem měl 1100MHz/1350MHz@1.106V. Dnes při hraní BF4 Beta jsem si řekl že to zkusím ještě trochu oklopit. Skončil jsem na 1200MHz/1450MHz@1,231V. Jako dost nářez, ani ty teploty nebyly nějak moc přes 60°C, to jsem nečekal. Taktoval jsem Trixxem od Sapphire.

Tak jen pro info kam až se dá dostat, jsem to sem hodil do komentu

EDIT: Ty paměti nemají cenu tolik klopit pokud máš display do 1200p, tak jsem je nechal na těch 1450(5800MHz)
StroggCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 16:22:04

OC 7870 stoji dnes 4600 Kč, když to porovnám s tou variantou co má přijít na trh za přibližně stejnou cenu, tak se ptám. Má vůbec cenu čekat ?
Krzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 17:09:09

V clanku je, ze jeji nastupce bude postaven na starem chipu. Tazke vykonovy narust bude ASI jen par procent. Pokud nepotrebujes nutne novou grafiku tak si pockej. Ale jestli ji potrbujes nutne, tak necekej.
Muj nazor!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:47:00
avatar
to je právě otázka, která nás zajímá, zatím neumím odpovědět, ale karty už k nám míří na test a těch pár dní do konce NDA už to určitě vydržíš ;)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 16:51:41

DD ten nastupce HD7970 za 6000-7000 nevis kolik k nemu bude her?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:46:51
avatar
nevím přesně ... odhaduji, že v této cenové hladině bude patřit do skupiny s minimálně dvojicí volitelných her
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 15:15:06
avatar
posledne som v ALZA.SK nakupoval MSI HD7790 a dostal som k nej Gold + Bronze kupon (ale to bola asi "podporna akcia" ad AMD) ... ale myslim ze by "nova 7970" spadla do kategorie "silver" kuponov (tzn. 2 hry)

PS: co z toho vypliva ... skus sa pozriet po viac obchodoch ... kazdy moze mat ine "bonusy" (niekde mozno silver niekde mozno gold, nikdy nevies).
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 17:00:20
avatar
Nemohu souhlasit s autorem, pokud jde o API MANTLE. Když řeknu, že mne dnes funkce a technologie GPU zajímají okrajově. Je pro AMD špatná správa. Co je platné že ta GK umí mraky věcí když jsou využívány na 70% - 80%. Pro mne je to spíš zjištění že kupuji mrtvé funkce. NV když s něčím přijde, tak se aspoň snaží se střídavým úspěchem to prosadit. A pokud jde o DX, tak na rozdíl od AMD, které chce být papežštější než papež, je spíš ve vleku a reaguje až na to co MS opravdu do nich implementuje. Nepozoruji že by tato politika NV ubližovala prodeji jejich GK. AMD musí technologie které vyvinula uvést v život, jinak je to plýtvání zdroji a zákazník z nich nic nemá. API MANTLE je možná už v budoucnosti nikdy se neopakující šance pro AMD prosadit nízko úrovňové multiplatformní API, které předvede co produkty AMD dokáží. Jestli tohle prošvihnou, tak doporučuji AMD volit strategii k DX jako má NV.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 22:15:23

Tak trochu nechápu, co tím myslíš? Že by PhysiX ? 3D vision? To je taky něco, co rozhodně není úspěch. GPGPU nevyužívám, pokud to hra nevyužívá... takže u obou firem jsou "fíčury", který nevyužiješ. Pak nechápu na co si stěžuješ. To máš stejný jako třeba s mikrovlnkou, taky kupuješ funkce, který nikdy nevyužiješ
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 16:34:30
avatar
Píši se střídavým úspěchem. Nikdo snad nemůže říci že se NV málo snaží své technologie prosadit. Jiná věc je metoda jak to dělá. Nedá se ale srovnat vámi uvedené technologie s API MANTLE. Zatím co u NV se jedná vlastně o nadstavbu něčeho, tak API MANTLE je mnohem více komplexní. Rozdíl je však v přístupu k aplikaci toho svého. NV aktivně tlačí, AMD to až do nedávna praktikovalo tak, že to hodí do placu a dělejte si s tím co umíte (což je úplně blbě). Bylo by od AMD trestuhodné se maximálně nezasadit o to prosadit API MANTLE do života. Je přece jen o level výše než to s čím přišla dosud NV. Ostatně čamráci si na střechách štěbetají že NV pracuje na něčem podobném, ale pro Linux. Nedá se to srovnat pokud jde o dopad na velikost trhu který to pokryje jako u AMD, ale je vidět že směr je to správný. Oběma výrobcům je totiž jasné že pokud se nepostarají sami, tak to za ně nikdo neudělá a MS s DX už vůbec ne. Zvyšovat výkon je čím dál dražší a je načase se podívat jak ten hardware pracuje efektivně. Zdá se že oba výrobci došli k poznání že investovat do efektivity využití toho co tu mají vyjde levněji než jít cestou zvyšování hrubé síly hardware.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 17:24:29
avatar
Citace:
V současné době je totiž trh a vývoj klasických zvukových grafik v krizi, protože všemu dnes dominují integrované čipy na deskách.

Nemyslíš zvukových karet?

Jinak jsem zvědav jak je to se spoluprácí AMD a Star Citizen, podle mě to vypadá, že Star Citizen 'jen' bude podporovat nové technologie AMD (což je super), ale není to exkluzivní podpora Gaming Evolved, takže je dost možné, že budou podporovat i technologie NVIDIA (koneckonců Chris Roberts, který za hrou stojí má v počítačích karty nvidia a na počátku kampaně jim nvidia darovala několik svých karet do soutěže, takže tam nějaká spolupráce imho bude). Je to docela zajímavé, protože většinou vývojáři hry spolupracují s jedním nebo druhým výrobcem karet, případně žádným a tohle by mohla být výjimka, kde budou spolupracovat s oběma a optimalizují hru pro karty obou výrobců.

Každopádně z prezentace jsem nejvíc zvědavý na TrueAudio, jestli bude fungovat i na kartách nvidia jako TressFX tak se má šanci uchytit a konečně se zbavíme zvukovek a budeme mít místo ve skříni na jinou kartu, jestli ne, tak ho čeká podle mě podobný osud jako PhysX, podpora v řadě her ale jen v pár bude stát za zmínku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:43:01
avatar
vzhledem k tomu, že CryEngine na kterém hra jede využívá dnes technologií AMD, je spolupráce s AMD prostě nutná. Preznetace nicméně nevypadala, jako by hra měla být součástí GE, nicméně nějaká užší spolupráce dává rozhodně smysl
evolution [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:22:21

to som zvedavi na ich vykon v hrach, gtx670 predam a zoberiem tu R9 280x, lebo s nvidiou to ide dole vodou :/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-30 20:43:43
avatar
je to otázka ceny grafiky
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 00:49:33
avatar
Majitelé 7xxx řady nemají důvod k upgrade. Technologicky nic nového nedostanou, mantle i DX 11.2 pojede i jim, nové karty jen nabídnou vyšší výkon za lepší cenu, za což může spíše odladěná výroba a s tím související nižší ceny za čip. Vlastně přidali jen jeden hiend čip. Ale to neznamená, že je nová generace zklamáním. Naopak, setrvávání na stejné GCN architektuře bude jedině dobře a hry na to budou odladěné. Nové konzole zase zastropují požadavky na hardware na několik let, takže kdo si koupil nějakého toho vyššího radeona 7xxx bude mít pár let klid. To mě jako majitele mobilního Radeona 8970 těší, karta na notebooku se mění blbě, takže jsem rád, že si pár let v klidu zahraju a nepřijdu vlastně o nic - ani o mantle, DX11.2, zerocore a switchování grafik už mám teď, takže to bude téměř dokonalé
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 09:04:33
avatar
já fakt nevím, kde se pořád bere to přesvědčení, že nová generace produktů je především určena jako upgrade pro majitele té starší předchozí generace ....

Platí to jak u CPU, tak GPU atd. proč by majitel v podstatě nového PC měl podle vás pořád upgradovat?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 16:10:36
avatar
pak je to v pořádku :-), ale zase se nám nemůžeš divit, jsme tu samí nadšenci, takže bychom rádi neustále něco nového a revolučního
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 16:46:54
avatar
mě se ale R9 290X jako upgrade z HD 7970 GHz docela zamlouvá
Usm82 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - MEZERA JAKO KRÁVA 2013-10-01 09:31:46

Pokud jsou informace, pravdivé a R9 270X bude výkonem někde mezi HD7870 a HD7950 a R9 260X bude na úrovni HD7790, tak to bude výkonnostní mezera na trhu ne jak kráva, ale jak dvě krávy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 09:36:33
avatar
jak píši, představené modely určitě nejsou kompletní nabídkou. Jsem si jist, že mezi nimi bude ještě určitě nějaký R9 260 apod.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 09:51:37
avatar
No jen za to označeni grafik bych kopl toho kdo to ma v AMD nastarosti do zadnice, to nemohli prijit z necim jinym?
Takhle to vypadá jak stara rada grafik od NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-01 10:10:36
avatar
nevypadá .... podle mě je to naprosto logické, i když osobně bch používal ne označení R5 R7 a R9 v rámci jedné generace ale jen R9
ergee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mobilni grafiky 2013-10-01 21:17:57
avatar
chtel sem se zeptat esli je neco neoveho ohledne mobilnich verzi tehle generace grafik..mam v notasu radeon 5990M a chtelo by to uz vymnenit tak jak to ted vypada...?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!