Spekulovalo se o tom a stalo se. Před 35 lety, 28.5.1983, padl na nejtěžší trati světa, německém 20,8km dlouhém Nürburgringu rekord, který od té doby platil za nepřekonatelný. Závodní prototyp Porsche 956 zajelo tehdy v kvalifikaci neuvěřitelný čas 6 minut 11,13 sekund. Píše se 29.6.2018 a rekord konečně padl. A bylo u toho opět Porsche, které nyní objíždí světové tratě s upraveným, pravidly už nesvázaným prototypem Porsche 919 Hybrid, které má teď 720k z tradičního benzínového 2l V4 motoru zkombinovaných se 439k z elektromotoru, váží jen 849kg a má neskutečnou aerodynamiku, která jej lepí k zemi a super široké hladké pneumatiky k tomu. Spekulovalo se o tom, že Porsche svůj starý rekord překoná, ale výsledek vyrazil všem dech. Rekord nebyl překonán, byl naprosto zničen. Nový čas je totiž 5 minut a 19,546 sekundy! Pro srovnání, současná dobrá sportovní běžná auta mají časy kolem 8 minut 20 sekund, nejlepší supersporty to dokáží ještě o minutu rychleji. Čas 5 minut 20 sekund je naprosto neskutečný, a pravdou je, že to mohlo být ještě lepší. Údajně by to šlo zajet pod 5 minut. Při pohledu na záznam celé jízdy, který vypadá jako zrychlené video (ale není), se tomu možná některým nechce věřit, ale pravdou je, že v mnoha zatáčkách tam byly znatelné rezervy, a to i když je tohle auto dokáže projíždět skoro 2x rychleji, než běžná auta. 250 – 300km/h v zatáčkách, kde i rychlá auta jezdí 150 - 180km/h je tam k vidění hodně často. Velká rezerva je evidentně v maximálce, kdy na rovince 919 velmi rychle naráží na omezovač a 365-369km/h držela skoro 15s, chtělo by to určitě protáhnout sedmý stupeň. Každopádně Porsche nám servíruje záznam z celé jízdy a je to neskutečná podívaná, kdy to občas vypadá, že Porsche porušuje fyzikální zákony. Takhle to ale vypadá, když „vytuníte“ závodní auto, které už nemusí dodržovat limity a omezení dané pravidly FIA. A ano, tohle auto je rychlejší než Formule 1. Tohle už není jízda, ale let nízko nad zemí:
V té telemetrii by to chtělo ještě géčka, to by byla taky hodně zajímavé, hlavně při tom brždění. To je neskutečná decelerace... a boční géčka v zatáčkách... škoda že to tam není.