AMD oficiálně k problémům Radeon RX 7900 XTX Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 09 leden 2023
V minulosti jsme zažili mnohokrát situace, kdy GPU výrobce mlčel k vážným problémům s jeho HW. Stalo se tak například u prokazatelně vadných čipů NVIDIA před pár lety (a právě takový přístup NVIDIA vedl k ukončení jakékoliv spolupráce ze strany Apple), nebo jejich vadným ovladačům, které dělaly z PC cihly atd. Časté je také „mlčení“, kdy si výrobce myslí, že je pro něj výhodnější problém takříkajíc v tichosti vysedět nebo se z něho vylhat. A za pomocí placených diskutérů či moderátorů velkých diskusních webů „odvést pozornost jinam“. Zkrátka každá firma je jiná, každá má jiný přístup a styl. Firmy jsou řízeny lidmi a každý člověk je jiný. Na aktuální „kauze“ referenčních Radeon RX 7900 XTX pak AMD ukazuje svůj přístup, který by měl být podle mě standardem pro všechny firmy, ale není. Společnost se po nutné krátké době, kdy zjišťovala skutečnosti, obsáhle oficiálně vyjádřila, k celé věci. Bohužel došlo k nedodržení specifikací ze strany výrobce vapor chamber části chladiče u menšího počtu kusů. Ta obsahuje méně kapaliny a způsobuje tak u části vyrobených karet problém s chlazením. AMD dodává, že potenciální problém se týká menší části vyrobených kusů a výhradně referenčních RX 7900 XTX modelů, které mohly být prodány jako přímo AMD karty nebo s logy výrobců. Podle zákulisních zdrojů se problém týká zhruba 10 až 20% vyrobených karet, což není sice většina ale není to zanedbatelná chyba. Problém se ale určitě netýká většiny referenčních RX 7900 XTX. A netýká se vůbec referenčních RX 7900 XT a už vůbec se netýká nereferenčních variant. AMD každopádně všem, kteří problém se svou ref. XTX kartou ten specifikovaný problém mají, doporučuje reklamaci a karty se bude snažit měnit, jak nejrychleji to půjde (což může být trochu problém, protože reference se rychle vyprodali a výroba to bude muset dohnat). Firma se k tomu tedy staví čelem. Současně se jeden z šéfů AMD vyjádřil k tomu, že firma v prezentaci před uvedením RX 7900 série slibovala poněkud větší posun, než jakého nakonec dosáhla. To je něco, na co jsme upozorňovali ještě před vydáním recenzi AMD snad všichni, co jsme karty testovali. Firma totiž v hlavní prezentaci uváděla (a nám v zákulisí také slibovala), že RX 7900 XTX je o více jak 60% výkonnější než RX 6950 XT v průměru několika her. Jenže prakticky všichni jsme změřili zhruba „jen“ 50% posun. To je sice hezké, a není to velký rozdíl, ale rozdíl to prostě je! A AMD bylo jednou z mála posledních firem, na jejíž grafy v prezentacích se dalo trochu spoléhat, že úplně nekecají. Nechvalně známá NVIDIA už se dnes nijak nestydí slibovat a ukazovat grafy podle kterých má třeba RTX 407 Ti 3x vyšší výkon než RTX 3090 Ti apod., kdy víme, že realita je úplně jinde. A nijak se za to neomlouvá, naopak pokračuje v lhaní dál. AMD však opět ukazuje, že je jiná než NVIDIA atd., takže uznává, že v prezentaci přestřelilo a dá si na to příště pozor! Což velmi rádi slyšíme. Doufejme, že tenhle férovější přístup marketingu vydrží, speciálně když důvěryhodnost prezentacích firem poslední roky hodně upadla. Tak snad se blížíme tomu, alespoň u AMD, jak by to mělo vypadat, i když by se dalo ještě zapracovat ;). Každopádně celý rozhovor s AMD najdete zde:
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 13:22:12

Hlavne mu mali položiť otázku, prečo 4070Ti je o len 5% menej výkonná (v rozlíšení na ktoré je určená-1440p), ale aj o 15-20% lacnejšia ako 7900XT? A ešte sú ani neni skladom žiadne nereference... AMD zlyhalo tie karty za ty ceny kúpi asi len neznalý alebo fanda ;)
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 13:43:35

No kolega koupil 4070Ti za 22 tisíc, že prý to tak drahý není, takže se i takoví najdou...
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 16:11:28

Stále je to lepšia kúpa ako 7900XT, u nás idú 4070ti od 860€. XT ide od 1000€. 70ti lepšia spotreba, lepšie teploty, cena/vykon lepší a sú skladom. XT nepredajná keď porovnas tie karty, ak nespustia 200€ dole ani ich nemusia naskladnovat.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 22:52:20
avatar
taky po ni koukam a uz sem vyslal posli aby mi ji sehnali, zatim sem na cca 20k za TUFku... a vemu ji... protoze do leta nic jinyho asi ani nebude, min u nvidie a kdyz jo tak o hodne slabsi... 4070 ma mit o 25% min jader... a ano o spotrebe a teplotach se zase mlci a mlzi...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-13 17:51:29

Jediná výhoda co má 7900xt nad 4070ti je asi tech 8gb vram navíc. Jenomže jaksi i přes mnohé předpovědi o tom jak 10gb vram pro hry nestačí dodnes neexistuje hra co by reálně měla problém kvuli paměti na rtx3080 10gb.

Mám takový pocit že až hry budou potřebovat víc jak 12gb videopaměti tak 4070ti už stejně nebude stíhat výkonem na 4K high a bude se muset ubrat na rozlišení (skrz dlss) nebo detailech což mimo jiné opět využití paměti snižuje.

A to že rx7900xt/x mají 20/24gb paměti mi přijde jako docela nesmyslné rozhodnutí zbytečně zvedající cenu když to je narozdíl od rtx 4090 karta zaměřená víceméně jen na hraní her. Až hry budou potřebovat 20GB videopaměti tak to stejně už bude výkonem dávno pasé.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 15:59:47
avatar
No to tady psal kde kdo, včetně mne, že je 7900XT předražená. Spotřeba 7900XT proti 4070Ti také není něco za co AMD chválit. Sice část té vyšší spotřeby se dá přisoudit větší VRAM, ale i tak je vyšší. Tady znova vystupuje to co jde netem, že NAVI 31 a NAVI 33 trpí bugem.
peAce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 19:57:34

Taky si myslím že tam je něco v nepořádku.
Nebo se alespoň někam vytratila výhoda pokročilejšího výrobního procesu, čipletového designu, 320-384bit sběrnice s 20-24GB VRAM.
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 20:32:15

A to mali mať amd karty veľkú výhodu s čipletom! Momentálne je cena-vykon-spotreba na strane NV karet. A to nečakal nikto takže niečo je zle.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 20:47:38
avatar
Taky si myslím, že je něco špatně, protože výkon nakonec jen o 50% je slabota na mezigenerační zlepšení a navíc s ohledem na to, jaký výrobní proces a všechno další bylo použito. Myslím si, že i u AMD vědí, že tohle mělo být sakra lepší a že jim jedinečná příležitost nechat Nvidii v dálce za sebou proklouzla mezi prsty.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 23:03:21
avatar
nikam se nevytratila, jenom kartu vydali predcasne aby uspokojili akcionare, a nasadili vyssi cenu ;)

u nvidie se aspon vi ze davaji 3x vic za wafer nez minulou generaci od samsungu, takze zdrazeni o 100 i kvuli inflaci atd bych chapal, jenze AMD nic nepredvedlo tak to Nvidia jeste o dalsich 100 nastrelila co se tyka 4070ti... a stejne neverim ze to 7800xt dorovna, podle me bude cca 10%-20% pod 4070ti, cenu typuju 599-699, bude mit 60cu misto 84 na XT a 96 na XTX
Harper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 17:03:14
avatar
Kde je nejaky info o vydani rx 7800XT, na to ze by ti karty meli vyjit koncem brezna jak se psalo. Je to podezrely.... To bude amd cekat, az nvidia bude prodavat hromadu rtx 4070 ti, kdyz amd nema zatim odpoved v nove generaci a levnejsi nextgen karty na trhu proste nejsou. Kdyby radsi snizili cenu RX 7900 XT kolem 20K a vyladili ovladace!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 17:38:56
avatar
v únoru budou nějaké další novinky .... na všem se pracuje, jedou postupně jako vždy, na vydání levněších karet je ještě čas, ty ze starší generace taky dorazily později
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 17:48:58
avatar
Připadá mě ale, že si AMD jak je jeho zvykem hází klacky pod nohy. Spousta lidí to čekání už nebaví a nechce čekat a tím AMD přijde o nemálo zákazníků, kteří by si jinak koupili AMD kartu. Nechápu, proč nezlevní 7900 XT, protože o 4 tisíce levnější 4070 Ti je pro mnoho lidí bohužel lákavější.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 18:00:12

Dřív se karty a procesory vydávaly naráz, komletní řada...tahle móda vydat jen něco a za čtvrt až půl roku vydat zbytek mi taky leze na nervy...na blbej 3D procesor aby člověk čekal čtvrt roku navíc, byť už ho dávno mají...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 19:02:30
avatar
nikdy se nic nevydávalo celé, je to nesmysl z praktických důvodů ...
peAce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 19:28:41

Ale nyní by to z praktických důvodů smysl mělo, když mezi 67xxXT a 7900XT není nic. Tím AMD nahrálo NVIDIi na smeč.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 23:04:38
avatar
jo to mas pravdu, aby se co nejvic prodali naskladneny starsi rady ;) jinej duvod to nema
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 05:45:42
avatar
Jo také to tak vidím. Pokud NV nahrne na trh dost 4070ti, tak se na ně ti co chtějí GK vrhnou a až přijde AMD s NAVI 32, tak už bude na oslabeném trhu s PC jen paběrkovat. Je humorné, jak tu DD do 4070ti řezal že je předražená. Kdyby NV DD vyslyšela, tak si AMD v GK ani neškrtne. Tohle se AMD opravdu nepovedlo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-12 20:00:17
avatar
Heh, máš recht. XT je tak blbá, že i hrozná 4070Ti nevypadá vedle ní tak blbě. A pro ostatní: Rozhodně z toho nemám radost, ideální je pro kupující solidní nabídka jak od NV, tak AMD,ale zrovna v téhle generaci a cenové kategorii/výkonnostní třídě je to ubohost zmar a sra@ka na obou stranách.
Když už by někdo chtěl něco jako XT, tak nejlepší je koupit XTX a podtaktovat/podvoltovat si jej.

BTW stále se potvrzuje že bazarová 3090 je stále nej karta pro normální lidi. Dost VRAM, slušný RT výkon. Pár dní zpět borec rozprodával z těžby po 12!!! tisíc/kus. Karty měly allinone vodníka,přepadováno, neměly front io plech, ale to je detail. "Normální" vzduchovky pak měl za 13/14
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 23:06:20
avatar
cena 7800xt urcite nebude privetiva... pocitam 599 nejmin mozna i 699... bude slabsi jak 4070ti a asi silnejsi nebo kolem 4070
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-09 22:48:53
avatar
hned jak prisli prvni testy a prvni problemy sem vedel ze zadna zmena na AMD GPU se u me konat nebude... zatim ani tuk o oprave naprosto otresny spotreby v idlu, a pri sledovani videa, nebo multimonitorech... ten chladic je problem nejmensi ve finale...
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 05:51:55

Lžeš, AMD už část problémů se spotřebu opravila a pracuje na opravě zbytku
https://diit.cz/clanek/amd-snizili-jsme-spotrebu-radeonu-rx-7000-pri-prehravani-videa-vice-priste
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 10:47:44

Tak je potřeba si upřímně říct, že ne vždy se všechno povede.
Taky si musíme říct, že AMD si nekladla zrovna malé cíle. Změna výroby, změna architektury pro čipletové rozdělení a to všechno ve stejném časovém rámci jako konkurence.

Konkurence vzala co měla, přihodila jednotky a převedla 8 na 4nm.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 17:08:15
avatar
Dneska se dala koupit RX 7900 XTX nitro+ edice za 33460Kč neměla by ta karta stát kolem 32 tisíc? Zase přirážka už tak drahé karty a prý férová cena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 22:46:38
avatar
tu cenu dělají obchodníci, ne AMD a výrobce, oficiální doporučená cena je 1199 dolarů ...
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 07:51:32
avatar
Tak pokud nejsou výrobci schopni uspokojit poptávku, tak je nějaká doporučená cena jen číslo.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 18:37:02
avatar
Tak nakonec to vypadá, že radeony opravdu mají chybu, díky níž mají na své parametry a technologie o dost nižší výkon než se předpokládalo. Nevim jestli je to pravda, ale mě se to zdá jako jediný možný vysvětlení. Říkám to od začátku, že je to pro mě zklamání a že mi to nepřipadá normální. DD říká, že mu AMD samo při představování říkalo, že to tak chtělo a že je to jen problém watáže, která se mě osobně jeví na ten výkon i tak přepálená. No nakonec se asi DDmu AMD nepochlubilo, že to bude chtít revizi a že to takhle fakt být nemělo. Takže to vypadá, že se radeonů tak jak měli vypadat dočkáme možná tak na konci tohoto roku.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 21:58:38
avatar
NAVI 32 má mít většinu problémů vyřešenu. Né tedy kompletně vyřešenou, Nicméně díky těmto opravám má mít plná konfigurace NAVI 32 výkon +- stejný, jako má dnes RX 7900 XT. Díky menšímu jádru a menší VRAM 16 GB by měla být výrobně levnější. Kompletní vyřešení všech problémů má být vyřešeno později. Údajně AMD zastavilo výrobu NAVI 31 a snad i NAVI 33. Problém je, že NAVI 32 má jít na trh až někdy v létě a kdy se obnoví výroba z většiny opravené NAVI 31, 33 se spekuluje. Pokud jsou informace správné, má na cca . 6 měsíců NV volné pole působnosti. Musím říci, že mám tendenci správě, že AMD zastavilo výrobu NAVI 31, 33 věřit, protože je dnes již internet plný zvěstí že tyto GPU mají bug (pořekadlo, že si o tom štěbetají i vrabci na střeše je trefné). AMD by muselo s cenou jít ještě dolů aby je prodalo.
Harper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-10 23:40:50
avatar
To mas odkud, ze navi 32 aka rx 7800XT ma vyjit az v lete? To snad ne!
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 00:55:10
avatar
NAVI 32 ještě nebyla ani AMD oznámena. Oznámení se očekává někdy na jaře tohoto roku. Do prodeje pak můžeš očekávat konec Května začátek Června. Samozřejmě může dojít pod tlakem výše popsaných událostí k urychlení datumu do prodeje, třeba začátek května. Pak se ale může jednat o velmi omezené množství. Nemám informaci, že by už TSMC NAVI 32 sekala jak baťa cvičky. Nezapomeň, že původní plány kdy půjdou GK na trh pozměnil fakt, kdy údajně se na chybu přišlo u NAVI 31, 33 pozdě a výrobu už nešlo zrušit a tak se nějaká šarže těchto GPU vyrobila. NAVI 32 byla ve stádiu kdy se dala ještě ta ne 100% oprava návrhu NAVI 32 realizovat za cenu nějakého zpoždění. Jestli budou 3 výkonové verze GK s NAVI 32 nebo dvě nemám informace.
ps: napadá mě, že pokud byla zastavena výroba NAVI 31, 33, daly by se linky TSMC využít k ve velkém výrobě NAVI 32 a tedy by se potřebné množství vyrobilo v kratším čase. Otázka je, zda se dokáží tak pružně přizpůsobit i samotní výrobci GK. Přece jen vše se plánuje a bude důležité, zda budou mít výrobci vše v dostatečném množství včetně chladičů, aby se urychlil příchod do prodeje. To ale opravdu moc spekuluji.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4070ti vs RX 7900 XT 2023-01-11 12:34:00

Pánové, co blbnete? Jak někdo může říct, že je 4070ti dobrá nebo lepší koupě, než 7900XT fakt nechápu. Stačí se podívat na recenze na YT a jinde. Nemají a ani my bychom neměli mít radost z produktů jako je 4070ti, který by nám nedávno sama NV prodávala aka 4080ku. Netvrdím, že je XT dokonalá, stejně jako XTX.. ale co se podívat na fakta? NV je pomalejší, má menší spotřebu, má méně paměti, to taky něco žere. Rozhodně má punc výmrdu se zákazníkem a každý kdo to koupí jen říká NV, OK zkoušej to dál. Já bych si to nekoupil už jen z principu.

Chcete vědět realitu? Neustále čtu plivání na AMD, za cenu XT verze. Bohužel jsou to obchodníci co to prodávají za 25 - 28k. Nákup na ATC je celou dobu za XT 24 - 25tis, kdy XTX stálo 28 800 (bral jsem hned 2ks). Proti tomu je tam 4070ti za 21.5 (ventus) - 28 (rog strix). Běžná marže na GPU a takových komponentech je přitom maximálně v řádu stokorun.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 14:12:53
avatar
4070TI je méně výkonná, míň žeroucí než 7900XT, ale taky levnější. Nepřijde mi to jako nějak horší koupě. Otázka je těch 12GB, kdy to začne být problém.

Jsem se ukliknul, patří to pod TurboČmeláka.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 16:48:16
avatar
Kdyby měla 16 GB, mnoha lidem by to přispělo při rozhodování ke koupi, ... já bych prostě z principu nechtěl koupit kartu, která má v roce 2023 jen 12 GB a stojí přez 20 tisíc, připadal bych si prostě okraden.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 19:58:08
avatar
Jo no. NV je nějak skoupá na paměť. Úplně podrobně jsem nehledal v recenzích, kolik paměti je reálně při hraní potřeba. Jestli je to hlavně pocit, že jen 12, nebo reálná hrozba propadu výkonu.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 20:15:47

realne 12GB vyuzil amd sponzorovanej godfall, jinak aktualne jen nejaky ultra hd texture packy od modderu nebo vyssi rozliseni nez 4k..
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 20:24:03
avatar
Jenže nároky budou jen přibývat a kartu za 20+ si většina lidí nekupuje na rok.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 21:01:45

jestli takovym tempem jako za poslednich 6-7 let, tak 12GB vydrzi opravdu dlouho..drtiva vetsina novych her ve 4K s texturama na ultra zere kolem 8GB RAM, max k 10GB. a az nejaka bude potrebovat vic, tak celkem jiste 4070 Ti nebude mit dost vykonu obecne aby to utahla na max ve slusnych fps. a ve 2k pak proti 4k klesa vyuziti vram dle hry o 1-3GB..
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 21:58:56
avatar
Tak třeba já si kupuju kartu tak jednou za 5-6 let a určitě bych si nechtěl dejme tomu po 3-4 letech říct, kurva nemám paměť, kdybych si koupil AMD co má o 8 GB víc, tak jsem furt vysmátej, nehledě k tomu, že v tu dobu bude mít jako vždy o dost větší výkon díky ovladačům oproti Nvidii. Bylo to tak naprosto vždy, ... R9 290 a 290 X proti 780 a 780 Ti byly po pár letech uplně jiná liga a jsou do dnes a to Nvidie byly ještě v tu dobu ve stejných edicích klidně o 3 tisíce dražší. A pokaždý to tak zatím bylo, takže nevidím důvod, proč by to tak nemělo být teď. Pokud někdo mění každou generaci, tak bych to asi neřešil, ale na delší časové období je prokazatelně AMD vždy rozhodně výhodnější.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 22:04:23

za 6 let neutahne hry na ultra ve 4k ani rtx 4090 ani 7900xtx, budes muset snizovat detaily/rozliseni nebo pouzivat dlss/fsr a pamet bude posledni problem, protoze vsechno to vyrazne snizuje vyuziti vram...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 22:39:22
avatar
S tím nárůstem výkonu v průběhu času u GK AMD mám dilema, jak se k tomu postavit. Kruciální otázka zní, je to klad či nedostatek GK z produkce AMD? Je to stejné jak hodnotit na polovic naplněnou sklenici vody. Je napůl prázdná a nebo na půl plná? Jeden člověk může říci "AMD jsou kabrňáci, ta karta zraje časem jak víno. Protože výkon stoupá". Druhý člověk si může říci " Co tam ti lemplové v AMD dělají, že si na ten výkon musím počkat třeba dva roky a proč jsem ho nedostal hned při prodeji".
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 23:07:52
avatar
tak já to beru jenom jako klad a to z toho důvodu, že stejný výkon už v době uvedení prodává AMD levněji než Nvidia, takže koupíš něco, co má stejný výkon za méně peněz a ještě ti ta karta postupně vyzrává, což se ti na každým rokem náročnější hry jen hodí. Nevidim v tom žádný problém, je to jen příjemné pozitivum. Vím, že když jsem si vybral 290 X za 14 tisíc, stejná edice 780 Ti byla za 17 tisíc, výkonově stejně ale postupem času 290ka brutálně předběhla 780ku, uplně běžně o 20% což máš vlastně rozdíl třídy karty. Zahrál jsem si na ní krásně 6 let a zdaleka neztrácela tak rychle dech jako přímá konkurenční řada Nvidie. Jelikož si kupuju karty na dýl, tak koupit si o 3 tisíce dráž Nvidii a po pár letech vidět, jak levnější konkurence jí díky lepším technologiím (DX 12) zadupává, tak bych byl nasranej, takhle jsem byl akorát potěšen.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-12 00:05:31
avatar
No a proč to nemůže mít ten výkon hned. No hned dejme tomu ne, ale do půl roku by to snad AMD mělo zvládnout. Testy se dělají hlavně při uvedení GK do prodeje a právě tyto testy si čte a prohlíží tabulky nerozhodnutý zákazník. Protože ty na člověka vybafnou po zadání do Google "testy a porovnání výkonu GK". Proč myslíš že podíl GK AMD se postupně dostal na dnes upocených 10% trhu PC? Mimochodem tak blbě na tom bývalá ATI a ani AMD nikdy nebyly. Kam až má spadnout podíl na trhu PC aby si už AMD řeklo, že se jim to přestává vyplácet a budou dělat jen GK pro konzole a výpočetní akcelerátory kde ten zisk pořád mají. Vždyť i drtivá většina notebooků na AMD platformě co je vybavena přídavnou GK má osazenou GK od NV a to o něčem vypovídá. Nemysli si že už dnes lidé uvažují i tak, že si říkají " půjdu na jistotu a volím GK NV, protože jí mají skoro všichni, než riskovat koupí GK od výrobce, co drží minoritní podíl na trhu. Že drží tak malý podíl má přece nějaký racionální důvod". Jsem fanda AMD, ale asi na rozdíl od tebe dokáži z té fandovské bubliny vylézt a promluvit si s lidmi, pro které je fandění nějaké značce něco co je dle nich na palici. Věř mi, je jich drtivá většina. Ti lidé uvažují zhruba v té intenci co jsem ti popsal a žádné spiknutí v tom nehledej. Markeťáci NV rozumí tomu jak uvažují ti obyčejní průměrní lidé evidentně lépe než ti z AMD.
Trip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-13 21:49:15

Je to tak, uz mi zbejva se rozhodnout jen pro GK a snad zvolim 4080 misto 7900 xtx a to asi hlavne z duvodu RT a VR, kdyz bych to v budoucnu chtel zkusit, ale porad vaham a to sem fanda AMD. Ceny jsou prakticky totozny a nezajima me, ze nekde se da sehnat nejak vyrazne levnejc, koukam proste na czc a alzu. Mam trosku pocit, ze kdyz si ted koupim AMD, tak si koupim neco, co uplne tak nevyslo, tak jak melo a kdyz by vydali za nevim 7-8 mesicu nejakej opravenej refresh i kdyz by to bylo o par tisíc třeba drazsi, tak bych byl nastvanej.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-13 22:42:15
avatar
Myšlení malého děcka. Prostě ty peníze dám radši Nvidii, ... sice XTX je lepší už teď a bude jak již bývá zvykem postupem času ještě lepší a s vyšším náskokem na Nvidii než na začátku, ... ale já dám ty prachy radši Nvidii a až vyjde refresh tak nebudu naštvanej, protože mám Nvidii která je sice o dost pomalejší, ale kdybych měl AMD který je pomalejší sice méně, tak naštvanej sem. Nedává to smysl.
Trip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-14 17:31:20

Doba tedy, nakonec vezmu tu 7900 xtx, abych nebyl za decko .
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-11 22:26:35
avatar
To je pravda, ale kdy k tomu dojde je spíš spekulace než informace. Máš pravdu, že takovou kartu si člověk nekupuje na rok či dva. Já si ale myslím, že v průběhu následujících 3 let se VRAM 12GB v 4K nestane limitující. Samozřejmě se může objevit hra, která se upáře a bude požadovat více VRAM než zbytek her, ale to bude opravdu jen výjimka.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 421x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1204x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1888x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3