Crysis 3 - tentokrát si dáme stealth akci? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 06 červen 2012
Těžko říci, jak to s Crysis 3 nakonec dopadne, hra ale zatím vypadá tak nějak různě. EA a Crytek se dušují, že tentokrát nenechají PC na holičkách a hra bude mít pořádné DX11 zpracování od začátku. také chtějí vrátit hratelnost blíže prvnímu dílu. No ... radši moc nedoufejme.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 16:04:53

No nezbývá než doufat že tento díl bude lepší jako dvojka, ta byla hodně slabá i ta hratelnost byla o ničem, sice jsem to dohrál ale zklamání bylo velké..
Anonymní  2012-06-06 17:11:48

1 som hral tak ze som sa niekedy kochal okolím jazda na člnoch bola bomba .Ale priznám sa 2 som nedohral strašná hovädzina hral som len začiatok a grafika vyzerala horšia ako na jednotke
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 16:34:44

Reknu to asi tak. Trailer k dvojce byl taky skvely
Cim vice kecu tim horsi vysledek.

Ja se spise tesim na toto Odkaz Snad to bude i pro PC.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 20:00:28
avatar
Citace:
Naughty Dog shocks the World as they announce a brand new title coming exclusively to PlayStation 3!


Proč by to vydávaly na PC, na PS3 se nepirátí. A alespoň to nemusí ladit na vícero druhů sestav. Bohužel očekávám ještě větší odliv vydavatelů na konzole.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 21:35:13

Na PS3 se nepirati??? To uz davno neplati. Zadej si na nejakem torrentim vyhledavaci PS3 a uvidis kolik ti vyjede her
Uz jsem taky zjistil ze je to jen na PS ale exklusivni tituly se nedelaj kvuli pirateni
Ocekavas spatne
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 23:29:40

Tak rozhodně je poměr nákup / pirátství u PS3 a PC někde úplně jinde.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 07:49:57

Jo protoze konzole je vetsinou vlastnena jednodussimi nebo pohodlnymi lidmi kteri to upiratit neumi nebo detmi kterym to koupi rodice. Takze asi tak. Kdo chce a ma v hlave upirati hru na cokoliv.
Pointa je ze neni pravdou ze by se na PS3 nepiratilo.

Navic statistiky piratstvi na PC jsou totalni blabol. Spousta lidi stahne hru vyzkousi a pak koupi nebo smaze a nehraje. Kdyz mas treba milion stazeni tak verim ze opravdu upiratenych kopii je tak maximalne 100 000. Protoze kazdy stahuje ze 3-4 zdroju protoze nikdy nevis ktery je funkcni a navic dalsi velka cast lidi kdyz je hra dobra si ji nakonec koupi. Nebo ma hru koupenou ale se..u ho ochrany tak si radsi stahne piratskou. Takovych her mam spousty. Co neslo prihlasit na STeam tak mam piratske verze prestoze mam originalky.
Neboj kdyby bylo pirateni na PC opravdu problem a hry pro konzole tak skvely byznys uz by na PC nebyl ani jeden vyvojar coz se jaksi nedeje. Takze radil bych vic premyslet a min podlehat medialni histerii.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 09:13:41

Menší pirátství na konzolích není dáno pohodlností nebo "hloupostí" uživatelů, ale jiným systémem ochrany. Ve výsledku kdo chce na konzoli pirátit, tak pirátí, protože jediný co potřebuje je flash. To bych přirovnal k tomu, nechat si někde postavit PC. Jakmile máš flash, tak je samotný pirátství, podstatně jednoduší než na PC, protože nepotřebuješ žádný cracky a podobný vychytávky.

Kdo chce pirátit hraje na PC - to je ten zásadní problém, který poškozuje celou platformu.

Statistiky pirátství na PC jsou takový jaký jsou a žádný zlehčování je nezmění. Kolik lidí by hru skutečně koupilo, protože by nemělo jinou možnost nikdo odhadnout nedokáže. Piráti budou tvrdit, že málo, vydavatelé že hodně a pravda je někde mezi tím.

Hlášky typu já si jí vyzkoušim a pak si jí možná koupim rozhodně nezlehčují protiprávní jednání. Navíc o úspěchu hry rozhodují prodeje v prvních dvou kvartálech, kdy je za plnou cenu. Pokud někdo upirátí hru a pak si jí koupí o rok později na Steamu ve slevě, tak vývojářům moc nepomohl - to už platí jen distribuční síti.

Já se nebojim. Já sem multiplatformní, ale tady se často nadává na konzole, protože "kurví" herní vývoj. Pokud prodám v absolutních číslech na konzoli 2-3x tolik kopií (Crysis 2) a přitom se mi na PC prodá 5-6x kopií míň než se stáhne z torrentů, tak je celkem jasný, která platforma pro mě bude při uvedení dalšího dílu tou prioritní. O peníze jde až v první řadě ...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 09:58:44

Na PC je mira pirateni vetsi uz z podstaty mnohonasobne vetsiho mnozstvi titulu a uzivatelu.

Nikdo nezlehcuje statistiky stazeni jen se je snazim objektivne posuzovat. Proste pocet stazeni = pocet piratu je totalni nesmysl. Navic z tech odhadnutych 10% opravdu upiratenych kopii je jeste spousty decek bez penez ktere by si to stejne nekoupili. A to ze ty decka to stahujou je vlastne dobre pro vydavatele. Ja jsem byl uplne stejny a diky tomu jsem se naucil hrat a ted kdyz vydelavam je ze me platici zakaznik. Takze cast tech piratu se stane platicimi zakazniky. Proste svet neni cernobily.

Pokud jde o cenu hry a narky vydavatelu jak malo se ji proda tak funguje velice jednoducha ekonomicka realita pres kterou vlak nejede. Cena se odviji (krome anomalii) od hotnoty produktu v ocich potencionalniho kupce. V pripade her vyvojari a lidi okolo jsou prilis drazi na to vyprodukovaly produkt schopny se na trhu zaplatit za cenu kterou je vetsina kupujicich ochotna akceptovat. Budto budou muset nabidnout produkt levneji a jit s platy dolu nebo to zabalit. Jak jsem vysvetlil vyse, pirateni s tim moc nesouvisi jak se nam snazi vyvojari svymi narky namluvit. Je to prosta Lafetova krivka ktera funguje naprosto spolehlive. Kecy okolo jsou jen takovy balast a v konecnem vysledku nic neovlivni. Vyvojari si zvykly na neustale se zvysujici kralovske platy a ted kdyz s tim je konec tak proste kopou na vsechny strany.

Jak rikam pokud by PC a torrenty byly opravdu takove zlo vyvojari s PC skonci coz se nedeje. Zajimave ze Crysis jedna vysel pro PC a na kozole se dostal az pozdeji kdy PC uzivatele jeho vyvoj davno zaplatili. Proste produkt byl vyborny za nabidnutou cenu kupujicim akceptovatelny a pirateni tomu neublizilo.
Vymlouvat se na pirateni je jako kdyz reznik chce za prosle maso plnou cenu a divi se ze to nikdo nekupuje ale hodi mu to zrat toulave kocky ale do celeho sveta krici ze kocky muzou za propad prodeju

Jeste bych dodal. Myslis ze az kozole budou zaplaveny stejnou lavinou her jak PC tak nekdo bude platit ty prestrelene ceny? Kam pujdou vyvojari potom? Ver mi oni to dobre vedet a PC trh neopusti.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 10:25:58

Ano, na PC je mnohonásobně víc uživatelů a přitom je konzole dokážou předhonit v prodejnosti titulů = problém pro kvalitu PC her.

Taky jsem byl takový děcko a rozumím tomu. Zajímají mě především lidi, kteří vydělávají (a někdy ne málo) a přitom mají tu drzost pirátit a ještě to obhajovat. Už sem potkal i hovado, který si stěžovalo na cenu DL DVD pro vypalování pirátských kopií XBox her.

Pirátství je o možnostech. Dokud bude možnost hru upirátit nikdo neodhadne jaké by prodeje byly bez této možnosti a kolik lidí by vlastně hry kupovalo. Ani Diablo III neni zrovna dobrý příklad na porovnávání, protože tam zafungoval fenomén.

Cena hry není vysoká. Pokud si za 1k koupim hru, která mi poskytne 10-20 hodin dobrý zábavy tak jsem neprodělal. Když pudu na 10 hodin do hospody, nechám tam víc (a skončim na záchytce). Nelze posuzovat cenu her podle možností českých peněženek. Svět je globální a ceny globálních produktů musí být všude minimálně podobné.

Platy vývojářů odpovídají mimo jiné poptávce, která jaksi převyšuje počet lidí, kteří jsou schopni tuto profesi vykonávat. Prostě tu práci dokáze dobře dělat pár lidi a zrovna vývojáře her považuju za něco jako elitu mezi vývojářema.

Vývojáři s PC neskončili. Jen někteří přešli na multiplatformní vývoj. Přestože by mohli udělat multiplatformní titul více cílený na PC, usnadňují si to a definují možnosti hry nejslabší platformou, protože je na ní lepší návratnost investic. Důsledek všichni známe.

Konzole už jsou zaplaveny a naopak mám pocit, že např. XBox se z vlny pirátství celkem oklepal. Lidi prostě chtějí být online na XBox Live a to je s flashem ruská ruleta. Lidi se naučili dobře vybírat, kterou hru koupí a nehrajou každou krávovinu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 10:51:59

Me osobne cena hry 1k prijde vysoka u mnoha titulu. Byl jsem ochoten akceptovat tyto penize u Crysis 1 protoze to co nabidl bylo vysoko nad konkurenci. Dale u her jako Oblivion, Fallout 3 a NV, Skyrim, Serie Total War apod a to z duvodu ze tyto hry nabidnou 400 a vice hodin zabavy. Co se mi nelibi ze vydavatel se snazi vytriskat dalsi prachy na DLC. DLC jsem dokoupil ve sleva za pakatel zbytek co nebylo ve sleve jsem upiratil. Proste s tim nesouhlasim kdyz uz jsem za hru zaplatil.

Za hru na 10-20 hodin ale ochotny 1k dat nejsem. Takovych her je spousta a stejne za rok stoji par supu. K takovym radim i Crysis2. V den vydani odflaknuty a stavejici pouze na historii.

Arogatni lidi s plno penezi kteri stejne pirati tech tolik neni to bych tam ani nezahrnoval i kdyz jsou to ho..da.

A opet ekonomika v praxi. Pokud se lidi nauci dobre vybirat co koupit znamena to vysokou cenu a celkove mene prodanych kusu a mensi potreba vyvojaru a tlak na platy. Pokud je vyvojaru pres vsechny tyto problemy s piraty a prodeji stale nedostatek a muzou si diktovat platy znameno to ze se to porad sakra vyplaci a ty narky na piraty a prodeje jsou neopodstatnene.

Jo a s temi svetovymi cenami. CO sleduju ceny z ruznych zdroju po celem svete tak jsme cechach vetsinou nejdrazsi a nakupuji krome steamu treba v anglii kde to i s postovnym vyjde levneji. Takze u nas nejsou ceny podobne ale vyssi.
To jsem jeste nezkousel nejaky US proxy abych vydel steamove ceny pro amiky. Asi bych byl hodne prekvapen Co vim tak steam ma 1EU = 1$. U nas si nejake zajmove skupinu prosadili ze treba Skyrim nejde koupit na steamu. Proste maji exklusivitu pro CR a to se mi nelibi a proti teto neexistenci konkurence budu bojovat i kdybych jedinou moznosti bylo pirateni. Totalita se musi potirat.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 11:04:29

Cena hry je více méně dána 2-3 cenovými hladinami. 1k se může zdát hodně v českých podmínkách, jenže tady ta hra prostě nemůže stát míň, jen protože jsme ekonomicky slabší stát, protože by tu nakupovala celá Evropa - to pochopitelně producent nechce. Trapný je, že tu jsou hry často dražší než v zahraničí. Já jsem několik let nakupoval XBox hry jen z Anglie a hlavně na začátku jsem ušetřil i třetinu ceny hry oproti tomu co to stálo tady.

Je jen hodně málo her, který trvají hodně přes 20 hodin a dohrál jsem je. Po takový době to začne být jen nudný stereotyp, který nenabízí nic nového (mám Oblivion, Fallout 3 se všemi DLC i New Vegas a Skyrim na XBoxu a Napoleon Total War a Shogun Total War 2 na PC). Takže větší délka neznamená víc zábavy. Mám radši kratší hry, které mě chytnou a nepustí dokud je nedohraju - dlouhé hry moje nadšení neudrží. Samotná kapitola je pak multiplayer (mám radši kooperativní), který dokáže dát další desítky hodin dobré zábavy, pokud jsou dobří spoluhráči a hra neumožňuje podvádět.

DLC je jen novodobá forma datadisků. Já v tom nevidim nic špatnýho pokud mě hra nenutí je koupit. Např. nějaký ze starších dílů CoDu měl užasnou vlastnost vybírat mapu automaticky až po zaplnění lobby a nerespektoval to, jestli DLC mám nebo ne. Takže po několika minutách v lobby mě hra vykopla, protože jsem DLC neměl - za to bych vývojářům lámal ruce. Po koupení DLC to taky nebyla žádná sláva, protože se po plném lobby ve hře objevila půlka hráčů a hráli sme spíš na schovávanou než deathmatch.

No argumentovat tím, že pokud se to stále vyplácí, tak je pirátství v pohodě je hodně odvážné. To je jak levicový přístup typu, dokud ještě máte zisk tak vám můžeme zvedat daně.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 12:28:32

Ja jen tvrdim ze pokud si vyvojari muzou diktovat platy a nekdo je zaplati tak se to musi sakra vyplacet. Nelze se vymlouvat na piratstvi jako pricinu prodeju mensich nez planovano. Piratsvi jak jsem se snazil vysvetlit je hodne mala a hodne diskutabilni pricina i treba z duvodu vychovy dalsi generace hracu kteri momentalne pirati ale s prichodem produktivniho veku zacinaji nakupovat.

Pokud je opravdu problem s malymi prodeji tak vidim pricinu jinde.

Predrazeny produkt ala lafetova krivka. Dale velky pretlak her ze ne vsechny se muzou prosadit. Ja mam za pakatel nakoupeno na steamu tolik ze to snad do konce zivota nezahraju a hry o ktere bych jinak nezavadil. I zidi rikali ze prodelek je taky vydelek a jak vime jsou to nejlepsi obchodnici.
Vyvojari si musi uvedomit ze stejne jako hornici v minulosti nebudou vyvolena kasta vecne. Pokud je jich stale nedostatek jak tvrdis tak nevim v cem je problem. Vyvoj se stale vyplaci a narky na piraty jsou opravdu neopodstatnene. Kazdy byznys ma proste sve proti. Ja bych si spis piraty predchazel a snazil se najit spolecnou rec. Restrikce, utoky a natlak proti nejake skupine nikdy v minulosti k nicemu dobremu nevedly.
Osobne si myslim ze za touto medialni histerii je proste jen neprispusobivost novym podminkam na trhu a arogance a chamtivost vydavatelu. Kde jsou ty casy kdy hry vydavali opravdovy nadsenci kteri tomu davali srdce. Dnes je to z 95% brak hnany mamonem a proto to tak dopada. Pirati jsou jen takova berlicka po ktere je jednoduche se vozit.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 13:01:30

Ne, ty si nepochopil kam mířim. Já netvrdim, že vývojáři na PC hrách nevydělají - ti co na nich prodělali už pravděpodobně žádnou hru na PC nevydají.

Já poukazuju na fakt, že PC jako největší platforma má masivní pirátství, které dalece přesahuje počty prodaných kusů a díky tomu je i konzole se 7 let starym HW a mnohem menší hráčskou základnou v prodejnosti některých her předhání. Je to jen další z důvodů, proč stále vidíme, že vývojáři dělají na PC konzolové porty, místo toho aby dělali na konzole PC porty.

Taky se nelze rozčilovat nad cenami her, když pořád všichni volají po nových a náročnějších technologiích. Cena her se neprodražuje jen kvůli platům, ale kvůli většímu počtu lidí a celkově delší době vývoje, který sebou všechny žádané novinky přináší. Pokud si dnes někdo sedne a udělá mega DX11 PC only hru, do který nalije desítky milionů dolarů a pak se mu neprodá ani 1M kusů za plnou cenu (zato se jich pár milionů stáhne), tak to už znova nezkusí - a to je zhruba to co se stalo v případě Crysis 1, kde hlavní prodejnost přišla až časem v budgetových edicí, kdy se lidi za levno dostali k HW, na kterym to mohli hrát.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 14:04:54

Piratstvi nikdo nepopira. Jen jsem se malym zamyslenim snazil uvest trochu reality do tech nesmyslnych cisel o piratstvi ze neni tak masivni jak se to snazi zainteresovane skupiny prezentovat.

U Crysis 1 jsem dodneska zil v domeni ze prave PC hraci i pres to "masivni" piratstvi zaplatili vyvoj davno predtim nez byl vydan na konzole. Pokud to tak neni tak me oprav. Je ireleventni jestli toho bylo dosazeno koupemi za plnou nebo zlevnenou cenu. Ekonomicke zakony proste funguji a i kdyby piratstvi neexistovalo pochybuju ze by prodeje byly nejak vetsi. Hlavne za tu plnou cenu.
Kdyz to zhrnu nikdo nebude delat nic zadarmo a kdyz dela v tomto byznyse tak se s urcitymi vecmi musi smirit. Steam nasel cestu jak piratstvi hodne omezit konsruktivne ne perzekuci. A funguje to. Jenze perzekuce se zda takova jednoducha primocara ale proste nefunguje dlouhodobe. Ono je jednodussi nadavat a obvinovat nez se snazit najit kompromis. Jak porad rikam nic neroste do nebe a herni studia proste narazila na strop a nemuzou to stravit. Lidi dneska i na zapade zacinaji mit jine priority (zaplatit zakladni potreby) a bude se to zhorsovat. Penez nejmene dalsich 10 let proste nazbyt nebude. Jen tihle vyvojari si porad mysli ze se ekonomicka realita na ne nevztahuje a maji narok na cim dale vice. Ono to ale tak nefunguje.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 15:08:51

V případě hry jako Crysis 1 nejde jen o to, aby se zaplatila, ale aby sakra hodně vydělala a v tom si myslim, že to bylo zklamání. Proto byla Crysis 2 taková, jaká byla - v první řadě konzolová.

O platech vývojářů se bavit nebudu. Jsem zaujatej, protože je to můj obor (ale ne herní).
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 18:12:23

Crysis 1 se prodalo jen na PC pres 3M kopii (listopad 2007). Plus 1.5M Spearhead (zari 2008 ). Takze konecny pocet bude mnohem vetsi. Zdroj Crytek.

Ted koukam datum vydani 16.11. 2007 takze to jsou prodeje za 14 dni. To znamena plnou cenu 50$. Takze Crysis na PC vydelal za 14 dni pres 150 milionu dolaru. Takze problem s nevydelecnosti a nezaplacenim vyvoje bude asi nekde jinde.
Dalsi priklad skvele hry je HL2. Tam se vsadim klidne o pul mega ze tahle hra vydelala majlant jen prodeji na PC Nebo PC exklusivni Total War si na sebe vydela s kazdym vydanym dilem. A na torrentech se stahujou jako kazda jina hra.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 18:17:51

Tyhle čísla už jsem viděl taky, ale jako celkový počet prodaných kopií někdy do půlky roku 2010.

Každopádně k tomu pirátství a Crysis doporučuju přečíst Odkaz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 19:36:45

Je to jen za prvnich 14 dni aspon tak to chapu. Zkusim jeste pohledat.
Tady je zdroj: Odkaz

Jinak k tomu rozhovoru. Takovych doomsayers je plny internet uz spousty let a PC hrani je tu stale a spise sili. proste jeden z mnoha milionu ktery prezentuje jen sve nazory.
Crysis 2 se mozna piratil vice nez jine hry a muj nazor je ze spousta lidi po nadseni z jednicky chtela dvojku koupit ale kdyz slyseli jaka je sr..ka tak si to radsi stahli na zkousku a pak to smazli. Je to myslim spise anomalie spolu s nekolika dalsimi hrami jen protoze jednicka byla tak popularni.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 22:29:06

To jsou podle mě bohužel pro Crytek celková čísla a datumy vydání. Jak Far Cry tak Crysis 1 by si určitě zasloužily víc, ale nezadařilo se. Někde jsem našel nějakou zprávu EA, kde se uvádí, že Crysis 1 bylo v prvním kvartále platinový (1M prodaných kusů), takže na tom nebylo zas tak špatně jak jsem myslel.

Mimochodem, článek který jsem odkazoval je o Crysis 1 ne o Crysis 2.

Ve výsledku jsem zvědavý co předvede Crysis 3. Crysis 1 jsem nehrál - nebyl HW, ale podle všeho to byla pecka, která ždímala PC. Z mnoha důvodů to Cryteku nepřineslo to co očekával a Crysis mimo jiné vedla i žebříčky pirátění. To ovlivnilo směřování Crysis 2.

Crysis 2 šlo na PC i konzole a PC verze tim byla výrazně poznamenaná. Navíc těsně před vydáním unikl nějaký PC prerelease build, který sice nebyl technicky dotažený, ale obsahoval celou hru a pravděpodobně bez veškerých ochran. Pro prodejnost PC verze a celkovou reklamu na hru katastrofa. Opět se Crysis 2 umístila na prvním místě v žebříčku pirátění.

Konzolová verze dvojky se prodávala dobře, ale né zas až tak moc dobře jak Crytek asi čekal. EA kolem dvojky spustilo hype jaký to na XBoxu bude killer pro Halo, Gears of War a Call of Duty a navíc vydalo multiplayerový demo. Killer to nebyl a spoustu lidí herní mechanizmy v demu spíš odradily. Hra si určitě neudělala ostudu, ale žádný nezapomenutelný titul to nebyl.

Já si dvojku pořídil na PC, ale nějak mě to nebavilo. Nedohrál jsem ani single.

Celkový prodeje dvojky by měly být někdo okolo 3M z toho necelá půlka na Xboxu. Tak kam se přikloní trojka? Dá PC hráčům to co chtějí, když se u nich Crytek dvakrát spálil nebo pude cestou jistých, ale ne zas tak úchvatných prodejů na konzoli?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-08 07:05:05

Pokud celkovy prodej Crysis 2 byl na vsechny platformy pouze 3M kusu a na Crysis 1 (pokud v tom pdf jsou opravdu konecna cisla) je to vice nez 3M jen pro PC i pres to "masivni" pirateni tak je opravdu chyba uplne nekde jinde. Jednak konkurence a jednak prumerna hra. Za tim ze pirati jsou jen berlicka si stojim.
Ja hledal prodeje Crysis dve ale nasel jsem jen starsi cisla 2M na vsechny platformy dohromady tak jsem to tu nechtel davat.
Jak ukazuje srovnani prodeju 1&2 Crytek se nespalil na piratech ale proste nenabidl skvely produkt ktery by rozdrtil konkurenci ale jen prumernou strilecku. Nechapu co cekal.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 17:38:58
avatar
Mě se dvojka líbila, připadá mi že na ní lidi nadávají protože měli od pokračování Crysis přehnané očekávání. Jmenovat se ta hra jinak, hodnocení by bylo taky jiné
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 20:20:55

Mě se dvojka také nakonec líbila. Sice jsme byl po prvním dohrání děsně zklamaný, očekával jsem (mnohem) víc a taky jsem pak nadával. Nicméně po vydání DX11 patche jsem si ji znova párkrát zahrál a dobře se odreagoval/pobavil.

Samozřejmě bych radši hru ala STALKER nebo Crysis 1.
kF3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 19:58:22
avatar
ako tie zabery vyzeraju pekne.. ale ak bude ta hratelnost rovnako na sracku ako v dvojke tu hru si odmietam stahovat nie to este kupovat... dvojku som dohral prebehnutim na 3 steahlty a zabitim nepriatelov len ich chytenim.. nie, radsej super maria.. dakujem..

jednotka bola fantastika a do dnes si ju obcas zahram.. ale dvojka neprezila ani prve mensie cistenie bordelu..
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 23:30:13

Citace:
ale ak bude ta hratelnost rovnako na sracku ako v dvojke tu hru si odmietam stahovat nie to este kupovat...


Tak to si to těm vyvojářům nandal. Oni to určitě dělají pro ty co si to budou stahovat a nebudou platit. Myslim, že se dobře poučili u dvojky kde prodeje na PC byly hodně pod 1M (dominantní prodejnost byla na XBoxu), ale na torrentech se stáhlo 3,9M PC kopií. Gratuluji PC komunitě, že si sere do vlastních řad a motivuje vývojáře ke zvýšenému úsilí při vývoji pro PC. Pak se neni čemu divit, že nám tu rostou jak houby po dešti všemožný vymoženosti typu nejsi online = nehraješ.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 07:54:37

3.9M stazeni se nerovna 3.9M upiratenych kopii. Je to max desetina upiratenych jak jsem psal vyse.

Jinak holt vyvojari si zvykly mit porad vic a vic penez a zapomneli ze nic neroste do nebe. Jednou proste vic nedostanes nebo se budes muset spokojit s mene stejne jako jine profese. A svadet to na piraty je hodne lacine.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-07 09:23:10

Ale i ta desetina je velká ztráta. 400k bude někde okolo poloviny skutečně prodaných kopií a to už je velký problém. Některých her se ani 400k kopií neprodá.

Smutný mi přišlo World of Goo - jednoduchá casual hra za pár dolarů, která vyšla snad na všechny platformy včetně těch mobilních. Dělají to tuším dva vývojáři, kteří se nijak nesnaží implementovat protipirátský ochrany. Hra je na PC distribuovaná přes Steam. Podle vyjádření jednoho z vývojářu je na PC 90% stažení z torrentů a ne ze Steamu. Vývoj PC verze tak zaplatili jiné platformy. Když už i takovýhle lidi musí piráti okrádat, tak je to jen důkaz toho, že si vůbec neuvědomují, jak PC platformu v očích vývojářů poškozují.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-08 10:47:53

Koukal jsem na tu hru a na steamu stoji 9Euro coz je neskutecne moc. Ma sice vysoke hodnoceni a z obrazku vidim ze je to nejaka jednoducha oddchovka. Problem je ze velkohry s velkymi rozpocty (ikdyz treba ne s tak vysokym skore) si lidi vcetne me zvykly nakupovat za 5Euro. Napr. Homefront, dneska King Artur 2, Bulletstorm, Bioshock 1&2, Metro 2033 a skoro vsechny velkohry jsem koupil za 5E. Tohle za 9E je pro PC proste neprodejne vidim realnou cenu na Steamu za kterou pokud je to dostatecne zname dalo prodat nekde u 2E. Sorry ale to je proste realita.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-08 11:37:49

Bohužel tahle realita je založená na tom, že ty velkohry se k těm 5E dostanou v rámci svého žívotního cyklu, protože strašně rychle zastarávají (oproti těm oddechovkám). Když stojí 5E tak už mají svoje za sebou a prošly si několika cenovými hladinami od 40-50E dolu. Ta oddychovka na těch 9E začíná a v rámci nějakých akcí stojí třeba i míň.

2E ta hra může stát tak maximálně v nějaký akci. Mám tu hru na iPad, kde stojí normálně 4E. Navíc si nemyslim, že pirátství zas až tak moc klesá s cenou, takže moc nevěřim, že snižený ceny 4 násobně, zvýší 4 násobně prodejnost na úkor downloadu z torrentů.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 10:51:53

Jak by se prodejnost zvysila se snizenim ceny ti nereknu. Nejde jen o cenu ale i popularitu. Ja treba bych osobne tu hru ani nepiratil ani bych ji nebral zadarmo. Nerikam ze je spatna ale pro me proste zbytecnost. Kdybys mi o ni nerekl nikdy bych nevedel ze existuje.
Pokud ale je pro tuto hru dostatecne velky trh a velky zajem tak verim ze snizenim ceny se prodeje zvednou. Lafetova krivka proste funguje jen se musi najit optimalni bod. Na ceste ceny dolu je to bod kdy se prodeje prestavaji zvysovat a na ceste ceny nahoru je to kdy se prodeje zacinaji snizovat. Kazdopadne PC hrac je velmi rozmazleny a navic nezlob se nemuzu si pomoct kdyz na ipad stoji hra 4E a na PC 9E tak nekdo se snazi vzit PC hrace na hul. A ver mi PC hraci si to nenechaji libit.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 13:29:56

Programy i hry na mobilní zařízení stojí vždy o dost míň - většinou polovinu. Je to dáno typem uživatelů, chováním uživatelů a formou distribuce. Z tohodle vzorce trochu vybočuje Android, který stejně jako PC vůbec nechrání vývojáře a pirátství na něm jen kvete. Opět se tam ukazuje, že i aplikace za jeden dolar si spousta uživatelů radši upirátí. Tak kde pak je ten limit pro cenu? Vývojáři nejsou charita.

Dělat dnes jako jednotlivec nebo malá firma na PC pro masový trh cokoliv desktopového co neni závislé na nějaké placené službě nebo mikro transakcích, je hodně riskantní business plán. Ne kvůli malému počtu potenciálních zákazníků, ale kvůli jejich běžnému chování.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 20:03:22

Chytre mobilni telefony a jejich spousta ruznych programku a serepeticek na ne jde zatim totalne mimo mne. Uvazuju do budoucna jen kvuli toho abych mel ruzna zarizeni v jednom (mp3, navigaci jak do auta tak v prirode atd) Kdyz se zamyslim tak treba za SW prehravac mp3/mp4 nejsem ochotny platit protoze je jich spusta free na PC, za program ktery z mobilu udela navigaci jsem reknemu ochotny dat 10$ protoze jsem si zvlast zaplatil HW. Ze nekdo neda 1$ za aplikaci zni sice strasne ale ono opravdu zalezi co je to za aplikaci. Treba neceho ceho je PC spousta free a nekdo si z toho chce udelat byznys a prodavat to na telefony tak 100% narazi.
On je velky problem ze u HW proste se musi vyrobit kazdy kus zvlast a pak se muze prodat. SW ma tu obrovskou vyhodu ze to udelas jednou a pak uz nemas zadne naklady. Da se rict ze je to stejne jako umelci, jednou otevre zobak a lidi aby platili furt dokola do smrti. Sam citis ze je neco v neporadku s timhle schematem.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 15:04:51

Ano uděláš SW jednou na danou platformu, nasadíš nějakou cenu a pak čekáš jestli vyděláš nebo ne. Ovšem náklady na to vytvoření toho SW můžou být astronomické. Při přechodu na jinou platformu tě čekají náklady na port.

To že je na PC spousta věcí free neni tak úplně pravda - minimálně ne na Windows. Free lidem, připadají, protože si je free udělali na torrentech. Další spousta free aplikací funguje na dotačním principu, který jaksi kolabuje a některé zajímavé projekty končí a nejsou dále udržovány, protože lidi dotace neposílají.

Mobilní zařízení, má svý výhody a aplikace, které na něm chceš mít ti ve většině případů jsou na PC k ničemu, takže jejich zpoplatnění reflektuje jejich užitečnost.

$10 za navigaci? Viděl jsi někdy, třeba cenu aktualizace map do TomToma? Né-li cenu aktualizace pro vestavěnou navigaci od výrobce auta? Těžko ti někdo prodá aplikaci navigace za zlomek ceny těch map, který v ní jsou.
almostheaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-06 21:43:22
avatar
Tak hlavně aby nezahodili kontrolu nad MP jako u Crysis 2. Teď je z toho ráj cheaterů. Snad pro práci na C3 upustili od C2.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EA 2012-06-08 08:04:18

U EA her platí jedno zlaté pravidlo. Čím větší humbuk okolo, čím větší propagace, tím větší propadák.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-08 11:36:08
avatar
O jé, to je zase borců "zlaté ikspéčka děsné visty super Crysis1 děééésná Crysis2 strašné kodko zlatý betlfýld" atd atd
Ovce se houfují, ať už jde o iphone nebo o Crysis1, 2, 3, 4... nebo cokoliv jiného...
Dvojka byla hrozná a děsivá, ale každý ji dohrál
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-09 11:16:43
avatar
Já né,takže si oprav poslední větu.
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 14:32:20

na 95% rovnaka grafika ako v Crysis2, ale inak to moze byt fajn, zahram si uz len z principu
Narcis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-06-10 22:37:40
avatar
Já se u C2 bavil až když jsem upgradoval na vylepšené maskování, pak to byla sranda. Docela mě pobavilo že šlo podříznout krk i emzákovi. Nejlepší bylo si počkat až ty silnější potvory přestanou být ostražité a zruší štít a pak se příplížit a podříznout a hned bylo 300nanitů zdarma :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 842x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 854x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1358x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1084x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1850x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1953x
Komentářů: 3