EA oficiálně promluvilo o novém díle Battlefield, kdy ten poslední a aktuální naprostou hráčů propadl kvůli změnám v základních aspektech hry, o které se nikdo neprosil. Místo jasně definovaných tříd se EA snažilo prosadit do hry systém hrdinů, na které by snadněji naroubovali své live service mikrotransakční mechaniky. „Specialisté“ se však podle očekávání nejen neprosadili, ale hráči BF je vyloženě nenávidí. Současně se zvětšily mapy, a to až pro 128 hráčů. Nicméně nejen kvůli tomu množství hráčů, ale hlavně kvůli pojetí map, se to také vůbec nelíbilo a nehrálo dobře. Výsledkem bylo, že velké aktualizace posledního BF2042 couvaly od „Specialistů“, zavedli se také zpět mapy pro max 64 hráčů a hlavně byly mnohé mapy kompletně přepracovány. S ohledem na popularitu série prý ani nepopulární BF 2042 nakonec nebyl finančně propadák, ale rozhodně o úspěšný díl nejde a nenaplnil očekávání ani tvůrců, ani hráčů ani EA. Nicméně asi nepřekvapí, že EA chce v Battlefield sérii pokračovat. Ostatně je to její nejúspěšnější akční značka, takže ji potřebuje dojit. Firma tedy oficiálně slibuje, že právě chystaný nový díl vezme v potaz kritiku a zkušenosti. A vrátí se pěkně ke kořenům. Má jít ve stopách extrémně populárních BF3 a BF4, tedy moderní ale současný válečný konflikt (údajně NATO vs soukromá nepřátelská armádní aliance, ovšem žádná sci-fi), ucelenější mapy pro max 64 hráčů a klasická povolání, tedy žádní specialisté. Hra má vedle multiplayeru obsahovat také příběhovou kampaň. Firma říká, že bude podporovat komunitní program a BETA testování a sbírat tedy data a zpětnou vazbu ještě před vydáním hry a zohlední je ve vývoji. Nutno ovšem dodat, že podobný program, měla EA i před vydáním BF 2042, kdy se ovšem zjevně rozhodlo tu zpětnou vazbu kompletně ignorovat a hru vydat podle sebe se všemi chybami a problémy na které byla dopředu jasně upozorněna. Je tedy otázkou, zda má podobný program vůbec smysl a myslí jej EA vážně, a zda se mají hráči vůbec snažit, když hra stejně vyjde rozbitá s mizerným obsahem, protože EA vedení honí trendy a velryby místo aby se snažila o to udělat prostě dobrou hru …. Pokud jde o termín vydání nového moderního Battlefield, určitě až nejdříve konec 2025, spíše až rok 2026. EA sice mluví o tom, jak chce získat zpět důvěru hráčů, ovšem je otázkou, zda to myslí vážně. Nebo opět jen chce prodat novou hru, která se zase bude snažit naroubování co nejvíce „live service pay to win moderních“ prvků na klasickou hru a tím ji ničit. Máme 1000+1 důvod EA nevěřit, protože v podobné situaci s EA i u BF už jsme byli a víme, jak to dopadlo ….