ELDEN RING - TEST výkonu GPU a CPU, a RECENZE hry – dobrá ale nikoliv skvělá hra.
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Monday, 21 March 2022
alt

 

 

 

 

 

  • ELDEN RING - TEST výkonu GPU a CPU, a RECENZE hry

                                                                      – dobrá ale nikoliv skvělá hra.

Možná jste viděli bombastické nadpisy a hodnocení jedné z nejočekávanějších her letošního roku. Elden Ring od tvůrců série Dark Souls, sbírá absolutní známky. Já jsem v ní strávil desítky hodin, kolega skoro 100 a můžeme říci, že rozhodně nejde o skvělou hru. Je dobrá, ale do dokonalosti mnoha jiných velkých RPG má sakra daleko. Mohu zcela objektivně říci, že kdo téhle hře v současném stavu dává 10/10, tak nerozumí objektivnímu recenzování a možná ani hrám. 10/10 by znamenalo, že hra je prakticky dokonalá, výrazně předčí herně i technologicky a graficky všechno, co kdy vyšlo, včetně pecek jako Witcher 3 apod. Zkrátka je to nejlepší hra vůbec. Jenže realita je úplně jiná.

ELDEN RING je rozhodně v mnoha poctivě udělaná hra, na které je vidět zájem a umění tvůrců, ale zároveň je v mnoha ohledech velmi odbytá a rozhodně není ve stavu, aby to odpovídalo té chvále a absolutním hodnocením, která dostává. Takže jaká je ve skutečnosti?

S recenzováním a testováním hry jsme schválně počkali na úvodní patche a aktualizace ovladačů. Samozřejmě jsme také hodně hráli a dnes vám tedy nabízíme náš tradiční kompletní benchmark hry, jak šlape na PC. A k tomu samozřejmě recenzi hry samotné.

  • ELDEN RING je Dark Souls v otevřeném světě!

Tvůrci z „FROM SOFTWARE“ pokračují ve své klasice sérii Dark Souls, ale převedli svůj klasický styl do otevřeného fantasy světa, kdy tak místo přesně definovaného koridoru máte najednou možnost volně se pohybovat po celé mapě, sbírat zkušenosti atd a určovat si, kdy se kterým nepřátelům skutečně postavíte atd. Ano, asi největší odlišnost proti DARK SOULS je zde prostě jednoduchá možnost nepřátele obejít :). To je opravdu revoluce v rámci Dark Souls her. Z hlediska obtížnosti je ELDEN RING tak rozhodně mnohem jednodušší a přístupnější, než všechny DARK SOULS hry před ní. Pokud tedy chcete, aby taková byla :).

Všechny klasické prvky z DARK SOULS jsou jinak tu, rukopis se nezapře. Ale je zde také mnoho nových vylepšeních a především otevřený svět s volným pohybem v něm, dělá tuhle hru prostě úplně jinou. A v tomto případě rozhodně lepší. Herní svět je plný nejrůznějších nepřátel, ale také mnoha questů, postav, příběhů a tajemství. Radost prozkoumávat, když máte navíc k dispozici nově také věrného „skákajícího“ koně. A ano, můžete bojovat i z jeho hřbetu :).

Samozřejmě frustrující soubojový systém s četností úmrtí, proti velmi těžkým „boss“ nepřátelům, jaký znají fandové Dark Souls série, zde nechybí. Systém výpadů, úhybů a bloků je dovedený v rámci série do dokonalosti, i když podle mě není tak dobrý (technicky i vizuálně) jako třeba v samurajském SEKIRU, od stejných tvůrců. Hra má výrazné RPG prvky s detailním přizpůsobováním vzhledu, a hlavně schopností postavy.

Nechybí výroba, míchání elixírů a bonusů, vylepšování výbavy a pro mnohé hráče Dark Souls série je největší změnou určitě výrazné rozšíření a propracování kouzel. Zkrátka velmi slušné RPG mechaniky, které ovšem ani zde nejsou v rámci RPG žánru nijak objevné ani inovativní. Všechno, co tahle hra nabízí a umí jiné hlavně starší RPG hry také, mnoho z nich i o něco lépe a hlavně přehledněji. ELDEN RING kulhá hlavně v informační přehlednosti a ergonomii.

Nejslabší stránkou hry je obecně HUD a rozhraní, kdy hra obsahuje slušné množství zajímavých postav a charakterů s někdy rozvětvenými příběhy, ovšem nenabízí žádné alespoň základní ukazatele kam máte dojít, ani tak základní věc jako deník pro sledování všech těch úkolů. Což je extrémně nepříjemné pro ty, kteří nevládnou dokonale angličtinou nebo jiným světovým jazykem (hra nevyšla v češtině) a nehrají hru v kuse jako povolání, aby si pamatovali polohu postav a co kde kdo říkal. Bohužel samotné příběh i hlavní příběh hry patří mezi ty průměrné a v hlavně neutkví. Hlavní důraz je zde kladen na souboje a velmi osobitý vizuál a výtvarnou stránku prostředí i nepřátel.

Dobrou zprávou je, že hra je opravdu velká, takže vám zabere desítky, některým spíše stovky hodin. Speciálně když rychle přijdete na to, že se opravdu vyplatí pořádně zkoumat, objevovat a levelovat. Protože není problém za pár hodin udělat vaši postavu tak OP, že i ty nejsilnější boss soupeře zvládnete položit velmi rychle. Jinými slovy, ELDEN RING dokáže být zdaleka nejjednodušší DARK SOULS hra, kdy obsahuje řadu možností, jak může být vaše postava naprosto božsky silná. Stačí jen hledat (nebo se podívat na návody na internetu, jak být bohem v ELDEN RING snadno a rychle).

V čem hra rozhodně exceluje, to je originální výtvarné zpracování, opravdu úžasně propracovaná monstra, jejichž vizuální variabilita a vůbec design, nemá moc konkurenci. Bohužel je zde ale také celá řada věcí, která se nepovedla. A bohužel technická stránka hry je jednou z nich ….

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU

From Software má hry po technické stránce vždycky mizerné. Světlou výjimkou bylo SEKIRO, ale i to mělo mouchy. Pokud jde o DARK SOULS sérii, tak PC porty byly vždy totální tragédie, proti nim je ale ELDEN RING, který vychází na PC rovnou, výrazně lepší. Bohužel „být lepší než totální tragédie“, mnoho neznamená. Co by jedna z nejočekávanějších AAA her roku 2022, je technický stav PC verze ELDEN RING bez přehánění ostuda.

Hru pohání PhyreEngine, který je více než 10 let starý a přes snahu jej aktualizovat opatřit DX12 atd., jasně ukazuje své značné limity a stáří. Rozhodně nedokáže konkurovat vizuálem současným herním engine otevřených RPG, například podobně velkých UBISOFT her apod. prostředí hry sice vypadá velké, ale když se začnete dívat pořádně, zjistíte že těch detailů na scéně je velmi málo, textury mnoha věcí vypadají jak z PlayStation 3 a vůbec nasvícení scény, dynamické efekty atd. to všechno je hodně zastaralé a hodně zaostává za tím, na co jsme u současných AAA her a vůbec podobným velkých RPG, dnes zvyklí.

Graficky hra prostě nevypadá moc hezky a rozhodně ne moderně, ale to by nám až tak nevadilo, výtvarná stránka jí dodává rozhodně zajímavost. Bohužel chybí tady prostě atmosféra a ponoření se do hry. Nevtáhne tolik, jako jiné tituly. Velkým problémem je rozhodně ovládání a HUD. Jen pohyb v hlavním MENU hry na PC je ergonomický zločin a utrpení. Absence základních věcí jako ukazatelů úkolů, deníku úkolů a záznamu rozhovorů a rozumné mapy je pak velký problém. Také základní namapování některých tlačítek na klávesnici považuji za špatný vtip. Tvůrci z From Software asi poprvé v životě viděli herní klávesnici … naštěstí se to dá rychle přemapovat, i když tedy pohyb a ovládání menu je další „joke“.

Po technické stránce ale nejvíce zarazí fakt, že hra neběhá zrovna plynule téměř na ničem. Má totiž 60FPS lock!!! Takže pro nás hráče, kteří jsme zvyklí na hraní ve 120FPS+ na rychlých 120Hz+ monitorech, není tahle hra zrovna zážitkem. Zvyknout se na to dá, ale je to cesta do minulosti.

Pokud jde o doporučený HW dle tvůrců hry, nejsou požadavky závratné. Nicméně možnosti nastavení detailů jsou značně omezené a hra neobsahuje ani FSR či DLSS technologie. Vizuální rozdíl mezi maximálními a minimálními detaily také není velký. Z hlediska FPS je rozdíl mezi min/max zhruba jen 50%.

  • Test výkonu grafických karet

Není příliš obvyklé dnes, aby vyšla očekáváná AAA hra zamčená na pouhých 60FPS. Testování je tím poněkud znehodnoceno. Ale přesto kolega pro vás protáhl testem všechny karty a CPU. A takhle to vypadá:

  • Výkon v 1920x1080

S FPS zamčenými na max. 60FPS není testování příliš zábavné. Téměř všechny současné karty totiž v 1080p tento limit běžně dosahují, výjimkou jsou dvě velmi staré mainstreamové karty, které jsou i minimálními požadavky, pokud snížíte u nich detaily na minimum, tak taky dají 60FPS v 1080p.

A jak to běhá ve vyšším rozlišení?

  • Výkon ve 2560x1440

Většina současných výkonnějších karet má i ve 1440p dostatek výkonu na dosahování těch 60FPS, takže ani zde to není úplně zajímavé:

Ale pár karet pod 60FPS limitem už se najde :). Zde se ale také začne projevovat občasné zpomalování/trhání hry, i když je „dostatek“ FPS. To není problém ovladačů ani grafik, ale prostě technická vlastnost hry.

  • Výkon ve 3840x2160

Pokud jde o 4K, tak i zde alespoň ty nejvýkonnější současné grafiky na těch 60FPS také dosáhnou. Ovšem slabší karty už ne.

Pokud se ptáte, zda jde nějak ten 60FPS lock obejít, tak odpověď je ano … tak trochu.

  • Test grafického výkonu s deaktivovaným 60FPS limitem

Existuje způsob, jak mít více než 60FPS. Bohužel vyžaduje nástroj, který Anti Cheat hry může vyhodnotit jako cheat a zablokovat vás pro hraní hry online. Takže pokud jej chcete použít, musíte hru spouštět v offline režimu, a i tak je tu riziko. Bohužel pokud to tvůrci oficiálně nezpřístupní v menu, bude hraní ELDEN RING na více než 60FPS problém.

Nicméně udělali jsme alespoň pár rychlých testů se dvěma kartami, jak to vypadá s výkonem, pokud to tedy není striktně omezeno jen na těch „nuzných“ 60FPS. Jak vidíte alespoň na výkonnějších kartách by tedy hra dokázala běhat rychleji.

  • Test CPU výkonu

Vzhledem k té limitaci snímkové frekvence v základní hře je jasné, že i měření CPU výkonu bude silně negativně poznamenáno:

Hry obecně jsou mizerný ukazatel a měřič výkonu současných procesorů a tahle hra tomu dává korunu :). Hra nevyužívá příliš výkonu procesoru, dokáže efektivně použít jen 8 jader/vláken. U CPU s více jádry jsem si všiml jen nižšího přisekávání, ale rozdíl nebyl zase tak propastný.

Takže k závěru …

 

 

  • Závěr a hodnocení

Je skutečně s podivem, že řada recenzí vůbec nezmiňuje nebo se vyhýbá tomu, že ELDEN RING zdaleka nemá jen dobré stránky. Tím spíše, že je toho hodně, co rozhodně není v pořádku a má daleko k dokonalosti. Rozhodně nesouhlasím s tím, že by tahle hra byla nějak radikálně odlišná od jiných velkých RPG. Fakt že nemá pořádný HUD a ukazatele úkolů, nebo příběhový deník, není známka radikálního přístupu a toho, že je hra jiná, ale jde o hloupý přístup a nedostatek.

Proč? Protože i ty velké „šablonovité“ RPG můžete hrát bez těch ukazatelů, stačí je vypnout. V Elden Ring je ovšem nemůžete ani zapnout. Což je problém pro ty z nás, kteří nemají hraní ELDEN RING jako půlroční povolání, a mají na práci i jiné věci, než hraní téhle hry a hrají ji tedy občas a nemají čas si pamatovat květnaté rozhovory s NPC, a jejich lokaci a kam přesně se má člověk vydat a co tam má dělat. Takže ne, absence ikonek a nápověd není radikální odlišný přístup hodný pochvaly, ale hloupost. Tím spíše, že ELDEN RING jede jinak podle stejné šablony, jako jiná současná velká RPG (včetně těch od Ubisoftu), jediný rozdíl je v tom HUD a výtvarné stránce! Tahle hra má prostě kempy, truhly, věže (zde chodící), skryté postavy atd. To samé, co mají „šablonovité RPG hry“ jen to nemá označeno ikonkami na mapě a je to udělané archaicky, to je jediný rozdíl!

Další věc, která mě rychle omrzela je ten synchronní i asynchronní multiplayer, kdy se můžete střetávat či spolupracovat s jinými lidmi na mapě. Bohužel rychle to začne být otravné, speciálně když vám nechávají vzkazy těsně u žebříků či přesně v místě „naskriptovaných“ překvapivých útoků nepřátel.

Nejhorší je ale technický stav hry, který je odfláknutý. Hra běhá na zastaralém herním engine, jehož možnosti jsou zjevně omezené a nedostatečné. Bohatá unikátní a variabilní výtvarná stránka to sice částečně maskuje, ale nezamaskuje prostě zastaralé efekty, nasvícení, omezené množství modelů, zastaralé nedetailní textury a celkově poněkud „prázdné“ a archaicky působící prostředí navrch se zastaralým ovládáním i v samotném menu, vše korunující absence jakéhokoliv rozumného HUD. Hra je navíc nepochopitelně na PC zamčena na 60FPS a neběhá skoro na ničem skutečně plynule, i když graficky vypadá o mnoho let starší než jako hra z roku 2022.

  • Závěr

Elden Ring je rozlohou a herní dobou velká poctivá RPG hra s důrazem na bohaté RPG mechaniky s detailními možnostmi tvorby postavy a stylu hraní. Bohužel vyladění mnoha věcí je dost mizerné, kdy jsou zde viditelně některé schopnosti a zaměření výrazně silnější než jiné. Speciálně udělat slušného střelce je zde dost obtíž, za to udělat naprosto OP čaroděje, který smázne velkého draka za 10s, je překvapivě „snadné“. Navíc nemusíte nikdy bojovat sami. Kouzla přivolávající nejrůznější asistenty jsou překvapivě silná a AI nepřátel je značně omezená. ELDEN RING je tak určitě zdaleka nejjednodušší hra ve stylu DARK SOULS. Dokáže frustrovat a dát zabrat vlastně jen těm, kdo ji hrají vyloženě špatně :).

Osobně hraji všechny podobné velké RPG v otevřeném stylu a světě tak, že jdu po vedlejších úkolech, než se pustím do hlavních. A to je v této hře klíčové k tomu, abyste se stali rychle OP a levelovali nacházeli tajemství a výbavu, která bude znamenat, že až se pustíte do hlavního příběhu a bossů, tak je sfouknete jako svíčku. S tím problém nemám. Bohužel tahle hra mě frustruje absencí rozumného HUD, nápověd a ukazatelů. Chápu, že některým se to tak líbí, ale o to přeci nejde. Skoro všechny moderní RPG tohoto typu mají možnost ty nápovědy a ukazatele vypnout, tahle ale nemá možnost je ani zapnout. A to je objektivně špatný design. Speciálně vzhledem k množství květnatých dialogů (monologů), kdy na jejich doslovném pochopení záleží, abyste vůbec věděli, kam se vydat.

Příběhová RPG v otevřeném světě je můj nejoblíbenější žánr her, ELDEN RING mě ale dost zklamal. Absence základních věcí jako sledování úkolů a ukazatele, rozumné mapy a zastaralejší grafiky s omezením na 60FPS, dělají tuhle hru prostě ne tak záživnou a pohlcující. Velikost a rozloha je fajn, stejně jako RPG mechaniky, ale obtížnost hry je značně nevyvážená, speciálně pokud hrajete jako já, tak začne být hra rychle překvapivě snadná. A soubojový systém se také rychle ohraje, protože začnete dělat to samé, kdy jednoduše některé věci, speciálně kouzla, jsou výrazně lepší než všechno ostatní. Hra jinak jede podle stejné šablony, jako všechna velká moderní RPG v otevřeném světě, jen se to snaží maskovat zbytečnou absencí HUD a vysvětlivek. Ozvučení hry je podprůměrné a vůbec filmové sekvence ani náhodou audiovizuálně nekonkurují jiným příběhovým velkým RPG hrám.

Vůbec příběhové linie jsou trochu nevyvážené, některé vedlejší rozvětvenější questy jsou zajímavější než hlavní příběh, který bohužel moc nezaujme a nezůstane v paměti. Ale hra alespoň na hodně dlouho zabaví, kdy 60 až 80 hodin považujeme za takové minimum. Celkově ELDEN RING není rozhodně hra 10/10 a každý kdo tuhle známku udílí, znevažuje hodnotu toho ocenění a hlavně znevažuje hry, které si taková hodnocená skutečně zaslouží. Ano, má skvělou a velmi osobitou výtvarnou stránku, kde design monster je 10/10, bohužel všechno ostatní není objevné, řada věcí je vyloženě podprůměrná a totální výsměch je technické zpracování hry, design ovládání na PC a absence HUD a základních prvků. Herně jde o vysoce nadprůměrně rozlehlou hru ve stylu lehce nadprůměrné mlátičky (SEKIRO ale bylo lepší) s průměrným příběhem (neutkví v paměti jako Mass Effect, Witcher apod.), graficky a technicky je silně zastaralá jen s nadprůměrnou osobitou výtvarnou stránkou, ale jinak hra neodpovídající technicky roku vydání 2022.

Rozhodně není celkovými kvalitami nikde poblíž her jako Mass Effect trilogie, Fallout 4 nebo NW, ani SKYRIM natož Witcher 3. Objektivně si tahle hra v současném stavu zaslouží maximálně 77% a to pro fandy žánru jako jsem já. Pokud nejste fanda žánru, asi vás rychle omrzí vzhledem k absenci HUB a dalších věcí, a nutnosti skvěle umět cizí jazyk atd. Pokud tvůrci dodělají rozumný HUB a rozhraní, přepracují ovládání na PC a hlavně dodělají technickou stránku a optimalizaci, pak si zaslouží mít přes 8/10. Ale dávat tomu absolutní 10/10 známku? To by mělo být trestné, je to nefér vůči hrám a tvůrcům, které si to opravdu zaslouží. V rámci FROM SOFTWARE her je i jejich SEKIRO lepší hrou než ELDEN RING v mnoha směrech. Tohle není určitě špatná hra, je dobrá, ale v současném stavu speciálně na PC nikoliv skvělá, natož aby se svým často až úsměvně archaickým zpracováním redefinovala a posunula někam dál žánr velkých RPG v otevřeném světě …

Hodnocení Elden Ring: 77%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

   

Hra odehrána na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: PowerColor AMD Radeon RX 6900 XT 16GB RED DEVIL (OC 2750MHz)
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: G.SKILL 2x 16GB OC DDR4 3800MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 02:20:23
avatar
Koukal jsem na nějaký gameplaye a nudilo mě to. Graficky dost nic moc a i když výtvarně některý pasáže nádherný, tak celkově mě to přijde jednotvárný, šedivožlutý. Takovej Witcher 3 mě přijde i dnes o hodně hezčí s ještě krásnějšími lokacemi. S těma hodnoceníma se doslova posrali. To není normální fakt tohle. Ale to je prostě dnešní svět, nic není normální, natož spravědlivě hodnocený. Zas dobrý že vim, že i když jsem to chtěl zkusit, tak to s radostí oželim a zahraju si radši klidně znovu Skyrim, Witchera a nebo AC Odyssey, který se mi graficky a zasazením do starověkého Řecka hodně líbilo.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 07:47:33
avatar
strašná konzoloidní neoptimalizovaná jebka....
Nakadah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 08:14:28
avatar
Ta hra vypadá zvláštně, zašedle a depresivně. Monstra tvořil asi někdo kdo si dal nějaký dobrý matroš. Zabít draka osekáváním kotníků, mno zajímavé. Ale asi to jinak nejde. Proč nemáte v testech novou mainstream NV kartu RTX3050? Vidím jenom mainstream kartu od AMD RX6500XT. No a ten FPS lock je fakt trapný. Pro tuhle hru nejsem ta správná cílová skupina.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-28 13:47:39
avatar
Ani jedna není mainstream;-)
Jedna je low-end a druhá dokonce ultra low-end.
Takové karty v testech většinou nenajdeš.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 08:32:11
avatar
S hodnocením 77% nesouhlasím.. ta hra je rozhodně lepší než jakejkoliv copy paste titul co udělal třeba Ubisoft a lepší otevřenej svět sem nehrál za poslední roky..
Horizon i god of war na to taky nemají..

Na té hře mě sere věc jediná a to je optimalizace..
S vypnutým SAM mám na 6800xt a 3800xt problém ve 4k a ultra detaily udržet 60fps.. mám poklesy i na 40fps a nejčastěji při průchodu světem mě to lítá mezi 50-60 fps ä at to nastavím jakkoliv aji když snižim detaily na minimum pořád mě fps lítaj stejně a nejsem sám i v okolí slyším to samý..
Za mě je to pořád hra tak 80% , kdyby nebyl technickej stav špatnej , tak i 9z10 a sem zvědavej jestli to nějak opraví (snad) a s obtížností souhlasim když člověk projde vše , tak je hra o dost jednodušší
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 15:12:35
avatar
Nesouhlasíš s hodnocením 77% a dal by si 80%. Zajímavý.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-22 03:29:23
avatar
špatně formulovano s recenzí nesouhlasím v dost věcech ta hra min jak 8/10 neni v žadnym připadě oproti tomu co dělaji ostatni vubec ne
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 10:24:29

Hodnocení her od From software mi připadá asi tak stejně objektivní jako u her od Nintenda...Jako, je to s prominutím sračka ale kam jinam půjdete pro další Souls/Pokemon ? k Ubisoftu ??
...tohle je prostě další dávka pro "závisláky" na Darksouls a od nich taky padají ty ultimátní hodnocení.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 12:45:20
avatar
Ještě je tu varianta si Elden Ring udělt ze Skyrimu.
Např. takto https://www.youtube.com/watch?v=kn7iPzwA2d8
SonGokussj4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 14:41:59

Hrozně se mi líbí, jak člověk věnuje hře 100 hodin, aby pak řekl "no nic moc". Já když hraju "nic moc" hru, po 2 hodinách přestane bavit. Tady mám nahráno cca 80 hodin, jsem tak v půlce, protože si to vše užívám, procházím, objevuji.

@buzuluq: strašná konzoloidní neoptimalizovaná jebka.... - Ano, je to neoptimalizované, na mé 3070 a 1440p rozlišení mi to občas spadne na 55 fps, což není nejhorší, ten stuttering na otevřených a některých vnitřních lokacích ale štve podstatně víc. SteamDeck to vyřešil svým vlastním načítáním shaderů, tak nás snad čeká nějaký update, který by to vyřešil.

@FerrariF50: vyblité barvy -> na začátku ano. Pak poison lokace nic moc. Ale jsou tam i lokace, kde mi oči vypadávaj z důlku, jako by to dělal někdo úplně jiný. Witcher měl živější svět. O tom žádná. Ale tento je takový "svůj".

@Nakadah: Hra má vypadat zvláštně a depresivně. Nemusela by vypadat zašedle, pravda.

Má to své mouchy, ale před Elden Ringem jsem hrál God of War a ten mě bavil dost. Když to však srovnám, Elden mě baví 5x víc. Absolutně nenudí. Pořád jsem v napětí, pořád je kam chodit. Baví jen tak chodit. U GoW jsem si říkal "ach jo, musím tam a tam".

U Witchera jsem si zas užíval neskutečně příběh, když však došlo na boj, bylo to vždy to stejné. Neříkám špatné, ale nonstop stejné... Už jsem byl naučený, co udělat, abych vždy přežil. Hrál jsem na nejtěžší obtížnost, kdy je nutnost používat lektvary. U Eldenu je to gameplay, který mě naplňuje jak u žádné jiné hry. Oproti DS1-3 tam zdokonalili prakticky vše. Pořád zkouším nové věci, zbraně, kouzla, taktiky, summony, je to pecka.

Hodnocení bych dal tak 9/10.

Grafiku fakt mohli zlepšit. I když hraju na HDR OLED televizi a některé lokace jsou dechberoucí, ty venkovní v přírodě jsou prostě fádní a o ničem. A ta optimalizace, joj, doufám v nějaký patch.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 15:44:23
avatar
Pokud tě ER baví 5x víc než GOW, tak absolutně nechápu, proč takovou hru jako GOW hraješ. Kdyby mě nějaká hra bavila 5x míň než hra co mě baví, tak bych ji v životě nehrál. Hrál jsem GOW, bavilo mě to hodně a dejmě tomu, že Horizon ZD mě bavilo za poslední roky nejvíc, tak maximálně 1,5x víc, nevim přesně. Ale 5x víc to je nesmysl ne ? :-D Jako GOW tě bavil dost a dost je u tebe dejme tomu 10 bodů a ER tě baví teda na 50 bodů asi :-D A možná že člověk by měl hodnotit hru minimálně sám pro sebe jenom podle toho jak ho snad baví ne ? Takže by si dal GOW vlastně hodnocení 2/10 a ER 10/10.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 16:26:37
avatar
??? Hodnocení a recenzování hry má pramálo společného s tím, jak moc ji hraji a jak moc mě baví, zábavnost je jen jedno z mnoha hledisek, na základě kterých se hra hodnotí ...

Mě třeba baví i Fallout 76 a je to mizerná hra a podle toho jsem ji ohodnotil ....
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-21 14:43:41

Podíval jsem se na trailer a můj verdikt je, že je to kravina, co bych ani nehrál...

Jinak k tomu hodnocení, 10/10 by neměla nikdy dostat ani ta nejlepší hra, to by mělo být nedosažitelné hodnocení. Totálně suprová hra by měla být 9/10. Nebo 9,6/10, pokud by to bylo na desetiny. Protože co pak dáte opravdové špičce?
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FS 2022-03-22 21:02:25

Věc názoru, ale každopádně se hodnocením 10/10 nedivím. Tyhle hry nejsou můj šálek kávy, jsou na mě příliš obtížné. Ovšem co se týká designu, tak je to nepřekonatelný. Žádná z her jako je W3, F4, ME nebo Skyrim se vůbec nechytá. Je to jinej level. From software je mnohem vynalézavější, mají víc fantazie, atmosféry, někdy je to až velkolepý. Podle mě stačí zahrát si Dark souls remastered a je jasný o čem to je. Nikde se nic takového nevidí. Je to oprávněná sláva a ti co jsou slepí, jak by to mohli vidět, když nevidí? Pokud se domníváte, že vidíte očima, tak se mýlíte.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-22 13:11:26
avatar
ja jsem čekal mnohem víc moje prvotní dojmy docela zklamaní ano nemam noc nahrane ale ten lock na 60 fps a uplně dementně vymyšleny coop system a co se tyče klávesnice bych ty vyvojaře nakopal do prdele !!! za me totalni odpad z coopu jsem uplně nasraný je slabe slovo když se smíříte s tím ze se pořadně nehealnete nesednete k ohni ani nevyvolate koně a dáte si ten dementně vymyšleny coop začne vas otravovat nejaky přefarmeny idiotek ja osobně lepe bych to lepe nevystihnul ale souhlasím konzoloidní neoptimalizovaná jebka!!!!!
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-03-31 12:35:15
avatar
Další hra na konzole, co se tváří, že by se dala hrát i na PC, ale ve skutečnosti je na PC hratelná velmi špatně.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-04-01 22:20:29
avatar
hmm nevím, optimalizace možná kulhá, ale mě to nějak nevadí. To že tě hra nevede za ručičku na což jsou dnešní děti zvyklé mě náhodou baví. Mám nahráno 160 hodin a je to fajn. Některé boss fighty jsou trošku těžší některé až příliš lehké. Ale pořád se tam vracím. BTW hraju na PC , na konzoli si to nedokážu představit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!