Dying Light 2 – TEST výkonu GPU a CPU, RECENZE hry – zombie v nejlepším stylu s potenciálem? Tisk E-mail
Pondělí, 14 únor 2022
Dying Light 2 – TEST výkonu GPU a CPU, RECENZE hry – zombie v nejlepším stylu s potenciálem?
TEST a BENCHMARK výkonu GPU, CPU a technické zpracování

• Dying Light 2 – TEST výkonu GPU a CPU, RECENZE hry

– zombie v nejlepším stylu s potenciálem?

Dying Light z roku 2015 bylo velmi zajímavou zombie hrou v otevřeném světě, který překvapoval kvalitním designem a pohybovou/parkour akcí. Byl to ale také dobrý horor a vůbec kvalitní originální zombie hra. Nicméně v době svého vydání byla také plná chyb, nedodělků a nedostatků. Tvůrci ze studia Techland se však ukázali být dosti houževnatí a na vývoji a podpoře hře pracovali dále. Výborný počin se ukázalo být rozsáhlé DLC/datadisk v podobě The Following, které opravdu výrazně a zásadně doplnilo obsahově hru, ale také zajímavě rozšířilo a uzavřelo příběh. Takto kompletní první díl patří mezi nejlepší zombie akce vůbec.

Ovšem v té době už se pracovalo na regulérním druhém dílu. Dying Light 2 s podtitulem Stay Human přímo na první díl navazuje, ačkoliv se odehrává v Evropě místo Brazílie. Výsledkem je tak kompletně výtvarně jiná scenérie. Druhý díl byl ve vývoji 6 let, kdy byl poznamenán problémy a změnou hlavního designéra, což se odrazilo v konečném výsledku. Původně měla být hra výrazně orientována jako větší příběhové RPG, na což bylo evidentně prostředí a systémy designovány. Nakonec vše bylo výrazně osekáno prakticky do stylu prvního dílu. I tak má ale druhý díl hodně co nabídnout, speciálně potenciálem, který Techland tvrdí, že využije, protože hodlá hru vyvíjet a podporovat dalších několik let. Jaká ale je teď, při vydání?

Jako obvykle jsme si pro vás připravili nejen kompletní recenzi hry samotné, ale také technologická měření a benchmarky, jak hra běhá na našich PC a jednotlivých grafických kartách a procesorech. Takže se na to pojďme podívat …

• Dying Light 2 Stay Human – zombíci a parkour tentokrát v Evropě

Přes velké tvůrčí neshody a problémy jsme se nakonec druhého dílu dočkali. Novinka přímo příběhově navazuje na první díl, i když s časovým odstupem +15 let. Odkazů na první díl je v novince hodně, ačkoliv se odehrává v Evropě, zatímco první díl byl z Jižní Ameriky. Změna scenérie je tak opravdu výrazná. Stylově jsou si ale hry velmi podobné, kde asi nejzásadnějším herním rozdílem je absence klasických střelných zbraní, které v druhém dílu zcela chybějí.

Jsou zde jen luky a jedna speciální kuše, jinak všechny souboje jsou doslova „pěstmi a klacky“. Nicméně tvůrci na to naši hlavní postavu (Aiden) náležitě vybavili schopnosti. I když začínáte hodně omezeně. Systém získávání zkušeností a schopností do větví boj anebo pohyb, se od prvního dílu výrazně nezměnil. Bohužel mnoho z těch zábavných prvků a pohybů si musíte skutečně vyběhat a odemknout. A jejich význam a herní projev je opravdu značný.

Co tvůrci evidentně vylepšili je otevřené město. To tentokrát tvoří několik volně propojených čtvrtí velmi odlišného Evropského charakteru, kdy jde asi o nejlépe propracované městské prostředí v dějinách PC her. Množství detailů je úžasné, prostředí je navíc výborně přizpůsobeno pro nebývale flexibilní pohyb vás, jako herní postavy v něm. A můžete nejen běhat, skákat s využitím mnoha věcí, nově máte také padák/kluzák a dokonce lano, takže se můžete pohybovat jako spiderman. Vertikalita této hry nemá konkurenci, kdy opravdu nic pro lidi, kteří mají strach z výšek :).

Bohužel herní náplň zůstala u osvědčených ovšem ještě zjednodušených konceptů známých hlavně z „Ubisoft“ her. Z původní snahy udělat ze hry větší propracovanější RPG s velkými i malými příběhy, kde bude výrazně záležet na každém vašem rozhodnutí, zůstalo jen u zajímavých, ale krátkých vedlejších příběhů s občasným rozhodnutím, které ale nemá vliv na celou hru, jen na případné krátké pozdější interakce. Hra je jinak postavena kolem hlavního příběhu, kde má pár vašich rozhodnutí vliv na závěr hry, které nabízí tak několik „různých“ závěrů, byť je všechno osekáno opravdu na dřeň a víceméně jen „vizuálními rozdíly“.

Tvůrci se sice hodně snažili hru povýšit po stránce podání příběhu, do hlavní ženské role obsadili známou herečku Rosario Dawson, která nejen mluví postavu Lawan, ale i jí fyzicky ztvárnila díky motion capture technologii. Bohužel její postava je asi jediná, na které si tvůrci dali skutečně takhle zásadně záležet. Zpracování ostatních postav už notně kvalitativně pokulhává, kdy je znát prostě špičková herečka a kvalita práce na jedné postavě, proti poněkud zjevnému odfláknutí většiny ostatních. Ten kontrast je často dost značný a viditelný. Lawan je jednoznačně nejlepší postava v této hře, lepší než vaše hlavní postava Aidena. A interakce s ní jsou prostě zábava a je to ona, která vás drží u příběhu. Ten bohužel většinu svého času jen klouže po povrchu, většina misí je nudná a nezajímavá, aby pak přišly naopak 2 až 3 mise, které kvalitativně naprosto vybočují a budete si je pamatovat dlouho, jak jsou intenzivní zážitkem. Bohužel hlavní příběh je celkově poněkud krátký a plytký. Hlavně v mnoha směrech nedává logicky příliš smysl a trochu ignoruje některé věci z předchozího dílu. Naštěstí hra celkem baví i v jiných aspektech.

Samozřejmě pak jsou tu všudypřítomné zombie, kdy tvůrci ještě zdůraznili rozdíl mezi dnem a nocí. Ve dne jsou pro vás zombíci v ulicích boxovací pytle, pokud tedy nevlezete do nějaké temné zóny, kde zrovna spí ty speciální bestie, tam jste boxovací pytel vy. V noci se naopak temné ulice stanou extrémně nebezpečné a je to pravý horor. Naštěstí máte k dispozici arsenál zbraní, i když tedy téměř výhradně jen pěsti a „klacky“. Střelné zbraně jsou zde jen výborná automatická kuš a klasické luky, kdy jsou ale hodně účinné. Možná až moc, protože ve hře jsou také lidští protivníci a vy jste proti nim rychle jak Superman s určitým vybavením.

Upřímně vyvážení hry a extrémně nízkou herní obtížností kulhá na všechny čtyři. Jako survival hra? Tak zde vůbec nepřežíváte, ale naprosto dominujete. Surovin a všeho je prakticky neomezené množství, výbava se neustále znovuobjevuje, stejně jako nepřátelé. K dispozici máte navíc úžasné pohybové schopnosti, střechy, padák apod. takže jste prakticky nedotknutelní, pokud chcete. Přesto jsou souboje překvapivě zábavné a v tom prostředí vás budou hodně dlouho bavit.

Hra nabízí systém frakcí, kdy tak můžete ovlivnit některé příběhy a vyznění hry (závěrečné scény), ale celý systém je zjednodušený až na kost, a evidentně to mělo být součástí propracovanějšího celku. A to je vlastně téma celé hry, která je kvalitativně různými věcmi hodně kontrastní. Ale o tom až v závěru.

Nyní se podívejme na technické zpracování a test výkonu hry na našich PC …

Spuštěno: 430x