Recenze a test: FUEL PC - Velká hra s velkými věcmi a ještě většími chybami!
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 20 červenec 2009
alt

 

 

 

 

Recenze a test: FUEL PC

- Velká hra s velkými věcmi a ještě většími chybami!

Dnes se podíváme na největší hru, která kdy vyšla. Ano, ve smyslu rozlohy herního světa nemá tahle hra žádnou konkurenci!

Když řeknu Codemasters, tak si znalci herního světa asi hned vybaví firmu, která stojí za většinou závodních her v poslední době, a to těch nejšpičkovějších vůbec. Herní série Race driver a konkrétně loňský hit GRID, je skvělým příkladem. Není tedy divu, že jsme se na oznámený titul FUEL hodně těšili. Hru bohužel ale primárně tvořilo herní studio ASOBO, Codemasters jsou však hlavní vydavatel a jistě mělo možnosti hru ovlivnit. Velkolepé až megalomanské sliby byly naplněny. Hned na úvod prozradím, že tahle hra nemá v herním světě sobě rovného konkurenta. Rozloha 14 400km2 a délka silnic něco kolem 160 000km je realitou a je to skutečně tak šílené, jak to zní! Hra proto byla ihned zapsána i do světových rekordů, a zdaleka překonala vše, co jsme tu až doposud měli. Ve srovnání s tím působí asi 2000km silnic ve známém Test Drive Unlimited vyloženě směšně a stačí sotva na nedělní projížďku. V nadpisu článku ale píšu, že FUEL je hra velkých kontrastů a na to se dnes podíváme.

Jako fanda závodních her, ať už arkádových nebo simulací, jsem se na tento titul hodně těšil a hned na úvod prozradím, že jsem hodně zklamán. Herní studio Codemasters chválím, kudy chodím, protože jejich hry jsou opravdu super a na každý titul řadím s nadšením do své sbírky po několikerém dohrání a i po letech se k nim vracím. Bohužel na rovinu říkám, že FUEL vyšel o dost dříve, než vyjít měl. Ta hra není hotová, a ačkoliv je v ní jasně viditelný rukopis Codemasters postrádá to, co závodní hry v poslední době od této společnosti vydané, mají a dělá je to špičkou ve své kategorii. FUEL obsahuje velké věci a zároveň neobsahuje nic …

  • FUEL – Megalomanie

Že u Codemasters umí myslet ve velkém, nám už ukázali u několika dílů Race Driver série. FUEL ale herní megalomanii dal zcela novou dimenzi. 8 let herního vývoje je na hře rozhodně znát a opravdu nemůžeme obvinit tvůrce, že by za nimi práce nebyla vidět.

FUEL je obří otevřená závodní hra s množstvím odlišných herních prostředí, kde i to jedno by vydalo na jednu závodní hru samotnou. Jezdit lze naprosto volně, kamkoliv a to bez jakýchkoliv nahrávacích obrazovek. To vyžaduje tedy velmi dobré optimalizace a to Codemasters tradičně jde. Základní parametry hry jsou:

 

  • 160 000 km silnic v různých prostředích
  • Zcela volná prostor pro jízdu kamkoliv
  • 70 vozidel (motorky, čtyřkolky, auta, kamiony)
  • Špičkové technické zpracování

 

Stačí to na skvělou závodní hru? Přísady jsou dobré, ale dobré ingredience ještě dobré jídlo nedělají. Důležitý je recept a kuchař a v tomto případě jinak špičkovému kuchařskému teamu Codemasters nějak ujely ruce …

Tak se na to podívejme …

 

 

 

 

  • FUEL – obsah a zpracování

Velké je slovo, které u této hry budete slýchat často. Prostor, který tahle hra nabízí je opravdu mimo všechno, co jsme až doposud mohli vidět. Fallout 3 se svou velikostí herní plochy je taková zahrádka, i obří RPG Sacred II je jak odpolední procházka. 160 000 km se skutečně nedá jen tak přejet a i když jsem se hodně snažil, za pár hodiny jízdy na plný kotel jsem přejel jen zlomek mapy. U této hry se tak rozhodně nestane, že byste si trasy jednotlivých závodů zapamatovali, a hrozila by vám tak nuda …

Příběh hry je absolutně žádný, ačkoliv je to škoda a je to také první velká chyba této hry. Skvělý design jednotlivých prostředí s mnoha detaily je vzhledem k obří ploše pozoruhodný. Jenže se nějak nedozvíte, proč jezdíte, jak jezdíte, proč je všude všechno kolem zničeno a připomíná to prostředí s filmů Mad Max! Podobnosti nahrávají i jednotlivé závodní prostředky a jejich úpravy. Codemasters prostě ze zcela nepochopitelných důvodů nevyužili část obřího potenciálu této hry a naprosto nedali základní pohon k hraní této hry. Tedy cíl se někam dostat a důvod proč se tam dostat. A rozhodně to není tím, že by nevěděli, jak na to, protože Codemasters dokázali úspěšně příběh do závodních her dostat už v minulosti. A proč rovnou příběh, stačí propracovaná kariéra. Ale i ta ve FUEL zcela chybí!

Takže prostě jezdíte a jezdíte a jezdíte. Vyhráváte nikoliv peníze, ale palivo, za to si ale nenatankujete své auto, protože ukazatel paliva a nějaká spotřeba paliva ve hře naprosto chybí, kupujete si za to nevysvětlitelně lepší a rychlejší dopravní prostředky. Hra obhajuje několik herních prostředí, které si odemykáte postupně, jak vyhráváte hlavní velké závody. V těch jednak získáte trochu toho paliva, ale hlavě hvězdičky, kterých je ve hře k dispozici něco přes 200 a odemykají vám nová prostředí a nové rychlejší a lepší herní stroje a také vybavení pro vašeho jezdce. Zde ale přichází další velká chyba …

Jednotlivá auta nelze nijak upravit, nastavit ani nic jiného. S výjimkou zcela jednoduché až archaické výměny základního barevného vzoru nic dalšího na autě neovlivníte. To je sice škoda, ale některým hrám Codemasters to prostě chybí, výjimkou nebyl bohužel ani loňský GRID. Codemasters zkrátka od nějaké doby zapomněly, jak se dělá nastavení auta, které ve starších hrách měly a doufejme, že se toto vrátí v novém DIRT2 a hlavně v F1. FUEL ale prostě nic takového nemá a bohužel chybí i to, že si k nějakému autu vybudujete nějaké lepší vztah. Hra je postavena tak, že si musíte koupit všechno a jezdit se vším, i když vás motorky nebo čtyřkolky zrovna moc nebaví. Podobné je to i s vybavením pro vašeho jezdce. Toho je sice ve hře několik desítek kusů, ale kromě vzhledu nic neovlivňuje, takže jej můžete s klidem ignorovat. Další velká ale také velice nevyužitá věc.

Bohužel autoři nezvládly ani to, co je u Codemasters zcela samozřejmé. Zábavný a uvěřitelný jízdní model a k tomu náležící špičkový model poškození. Obojí ve hře v podstatě chybí! Jízdní model je veškerý žádný! Dojem z rychlosti mizivý, auto po jakémkoliv povrchu nepřirozeně klouže a směšné je to zejména u silničních aut. A i tak stačí držet jen plný plyn a kroutit volantem a nějak tak doklouzat třeba 30km do vzdáleného cíle. Jízdní model je totálně podělaný (nebál bych se v tomto případě i tvrdších výrazů) a absolutně nechápu, jak tohle mohli u Codemasters vydat. Je to o to nepochopitelnější, že v jízdní model tahle firma má zvládnutý a stačilo jej prostě vzít z her DIRT a GRID a dát do FUEL. To se nestalo. To samé v bledě ošklivém platí i pro model poškození. U Codemasters her je samozřejmostí propracované mačkání plechů a ničení a odpadávání části aut až do totálního zničení. FUEL to nemá! Jízdní model připomíná parodii na NFS! Lehké zmačkání plechu, indikátor poškození do maxima, kdy to sice na autě není vidět, ani jízdně poznat, ale auto se zastaví a znovu se restartuje opravené na trasu. Samotné zpracování jednotlivých aut a jiných vozítek je ale špičkové. Absence modelu poškození je ale velkou a naprosto neomluvitelnou chybou, která vyniká i v tom, že hra obsahuje závodní disciplíny, kde je úkolem dohnat a zničit soupeře. Potenciál překonat například fenomenální Flatout u Codemasters totálně pohřbili.

Abychom ale jen nekritizovali. Oproti herním nedostatkům je tu v kontrastu technické zpracování. Velikost hry je jedna věc, ale i přesto je herní prostředí jednotlivých lokací naprosto famózně skvěle zpracováno. Detaily jsou opravdu super. Všechno vypadá skvěle a na PC v plných detailech s 8AA vším možným je to absolutní paráda. Jednotlivé povrchy jsou prostě úžasné. Hodně také přidává zpracování počasí a realistické změny denní doby! Nádherné západy a východy slunce střídá noc a slunečný den. Ten se ale také rychle může zkazit a kromě deště vás může čekat i pořádná bouřka a honit vás může i tornádo! Všechny tyhle efekty jsou zpracovány tak, jako jsme v žádné hře je ještě neměli možné vidět. To samé se týká i zpracování částicových efektů, například špinění stroje nebo jezdce, to je naprosto dokonalé!

Ozvučení hru je taktéž slušné, ačkoliv soundtrack je ve srovnání s NFS nebo FLATOUT slabší. Vzhledem k rozloze hry je technické zpracování opravdu špičkové, ale není bez chyb. Proč dnes neuvidíte testy GPU/CPU a hodnotící dojmy, si můžete přečíst v další kapitole ….

 

 

 

  • FUEL – Velká hra velkých kontrastů

Původně jsem měl naplánován test grafik a procesorů, ale po té, co jsem si hru zahrál a vím, jak ji budu hodnotit, jsem od toho upustil. Hra má sice technické kvality, ale nemá herní kvality na to, aby stálo za to ztrácet čas testy HW. Je to stejné, proč netestujeme třeba Far Cry2, který taktéž z herního hlediska nestojí za sebemenší pozornost.

Technické zpracování je vzhledem k rozloze sice špičkové, ale přeci jen má mouchy. Tím je problikávání obrazu, než se všechno načte do grafické paměti. Obecně platí, že čím více, tím lépe a tak například u mého ATI Radeon HD 4870 X2 2GB je s tím problikáváním problém jen pár minut v dané lokaci, pak už žádné blikání a jede to jak z praku. V Plných detailech včetně 8AA na 1920x1200 dávám téměř 100FPS v průměru, což je více než hodně slušný a svědčí to o dobré optimalizaci. Věřím tedy, že plné detaily v nižším rozlišení nebudou problém pro grafiku typu Radeon HD 4850 nebo GTS 250/9800GTX či GTX 260. Hra nabízí také optimalizace pro dvoujádrové procesory, čtyřjádra výrazně nevyužívá.

Samotné problikávání z počátku přítomnosti ve hře než se načtou pořádně textury, považuji jen za drobný problém vzhledem k rozloze hry i omluvitelný. Za neomluvitelné ale považuji chybu s nastavením volantu. Můj Logitech G25 nešel vůbec nastavit! Hrát závodní hru na klávesnici, nebo ještě hůře na gamepadu, považuji za zvěrstvo. G25 ale nešel nastavit, protože jedna osa byla stále aktivní a cpala se do mapování jednotlivých prvků. Až po důkladném hledání přišel jeden zahraniční uživatel na to, že u G25 musíte při nastavování volantu držet pedál spojky v poloze uprostřed (na milimetry přesně), pak se ona osa vyruší a můžete při tom nastavovat ostatní. Tak pitomou chybu jsem ještě neviděl a u Codemasters se mají za co stydět! Tohle snad neudělá ani začátečník, natož u závodní hry, kde se použití špičkového volantu dá čekat. Absence zpětné vazby (nefunkčnost) už je chyba častější a i ta zde je. Tento problém s volantem jsem považoval za velký, dokud jsem neokusil jízdní model.

Jak už bylo řečeno, jízdní model je veškerý žádný, je totálně podělaný, což štve o to více, že Codemasters nemuseli nic vymýšlet, stačilo vzít ty, co mají z jiných her! FUEL je závodní hra bez jízdního modelu, to co obsahuje, není jízdní model, to je parodie i na poměry posledního dílu NFS. Absence jakéhokoliv nastavení vozu, jeho pokročilého vzhledu, či vlastností a absence možnosti manuálního řazení jsou naprosto neomluvitelné chyby, které jsou o to větší, že za hrou stojí Codemasters!

Vůbec jsem nemluvil o závodění samotném a pro závodní hru důležité inteligenci protivníků. A to proto, že hra nic z toho nemá. Závodění je zde omezeno jen tím, že se v jeden okamžik nalézá na ploše více aut, či jiných prostředků. Na startu je trochu tlačenice, pak jim ale rychle ujedete. Hra totiž není nijak omezena a poměrně rychle se naučíte číst v mapě a víte, kdy si můžete o dost zkrátit trasu. V extrémních případech stačí držet prostě přímý směr k cíly cesta necesta a váš náskok může činit až 3,5km na druhého i více. Ze závodního hlediska je FUEL nuda neuvěřitelná a výzva maximálně pro tříleté děti … trochu zachrání multiplayer, ale ne mnoho. Jízdní model prostě není.

Totální absence obsahu hry a do nebe volající nevyužití tak obřího, skvěle zpracovaného prostředí je to, co sráží hru nejvíce. Jen si nejsem jist, zda mě více štve to nevyužití, nebo spíše fakt, že Codemasters všechny správné ingredience na skladě má a umí z nich vařit. Je skutečně záhadou proč Codemasters hru nedodělali a nepoužili, co mají. Špičkové technické zpracování prostředí i počasí nedokáže vyvážit absenci pro závodní, byť arkádovou hru, hlavních prvků. FUEL v současné podobně naprosto postrádá smysl – nemá děj, nemá smysluplnou kariéru, nemá jízdní model, nemá zábavnost, nemá milion dalších věcí. Kromě neuvěřitelně obrovského otevřeného prostoru nenabízí nic. Potenciál, kdy FUEL mohl strčit do kapsy všechno od NFS počínaje, konče skvělým FLATOUT je trestuhodně nevyužit a doufám, že viník bude hodně dlouho viset za uši v průvanu.

Konfigurace PC:

Minimální:

 

  • Procesor: Intel Pentium 4 nebo AMD K8 na 2GHz
  • RAM: 1GB Windows XP
  • Grafika: GF7600 / ATI X800 128MB

 

Doporučená:

 

  • Procesor: DualCore Intel/AMD 2,5GHz
  • RAM: 2 GB Windows Vista
  • Grafika: NVIDIA GF 8800/9800 nebo ATI HD 3850/4850

 

Testovací konfigurace DD (hraní a screeny):

 

  • Procesor: AMD Phenom II X4 940 BE 3,0@3,8GHz
  • RAM: 4x 2GB A-DATA VitestaX DDR2 1066MHz (8GB RAM)
  • Grafika: ASUS ATI Radeon HD 4870 X2 2GB OC
  • LCD: ACER AL2723W, SPV-A, HD 1920x1200, 27"
  • Zvuk: ASUS XONAR D2X + Repro Redstar RS-502 HT (5.1)
  • OS: Windows Vista Ultimate 64
  • Volant: Logitech G25

 

FUEL je nejhorší hra od vydavatelského Codemasters, která kdy vyšla. Ačkoliv by se to dalo omluvit tím, že na hře pracovalo primárně studio ASOBO, Codemasters mělo možnost hru významně ovlivnit a určitě si mohlo před vydáním tak značných nedostatků všimnout a snadno je odstranit. Je nepochopitelné, že to vůbec takhle vydali, ačkoliv měli vše proto, aby FUEL byla špičková událost, jako loňský GRID. Hra z počátku zabaví, než po třech závodech a první větší projížďce terénem někam abyste získali kus oblečení pro vašeho pilota (na nic) zjistíte, že nic dalšího nenabízí. FUEL je totální propadák, nuda největší, ze závodního hlediska nemá nic a Codemasters si tak vybrali opravdu hodně slabou chvilku. Po 8 letech vývoje předložit tohle je nejen vyhození veškerého obřího potenciálu a vynikající grafické práce, ale i velká ztráta kreditu samotného studia Codemasters. Od hodnocení 25% za snahu, zachraňuje FUEL jen onen otevřený obří svět, skvělé technické zpracování hlavně změn počasí a denní doby a detailnost. Z herního hlediska je ale FUEL velkým prázdným hrncem, do kterého někdo zapomněl přidat obsah. Jen doufám, že na DIRT2 s DX11 si na konci roku pořádně spravíme chuť a bude to velký reparát pro kluky z Codemasters.

FUEL tedy rozhodně nestojí za pořízení, snad jen za Budget cenu 300 korun, na kterou se pravděpodobně také rychle v obchodech propadne. Pokud chcete otevřené prostředí, nemá konkurenci, ale pokud chcete špičkové závodění s pořádnou destrukcí ve velkém stylu, zkuste raději FlatOut Carnage (recenze zde), pokud chcete závodění, tak na silnicích je králem GRID (recenze zde), v terénu DIRT. FUEL měl na to, nabídnout to nejlepší ze všech, ale ani se k nim nepřiblížil.

 

 
 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:05:49
avatar
sám som sem mesiac dva dozadu nadšený postoval videá z tejto hry v nádeji, že trocha spropagujem túto gamesu. Po prečítaní recenzií a spustení dema som sa zhrozil, preveľká škoda, hra mala rozhodne na viac
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:27:38
avatar
tak to ani demo stahovat nebudu jinak DD zavody na gamepadu se uz jen diky analogovym packam hraji daleko lepe nez na klavesnici. ale ty si proste takovyhle rypani odpustit nemuzes, at uz je sebevice nesmyslne, coz v tomhle pripade je. a DIRT je hodne blba arkada..v rally je kralem starsi richard burns rally

a hlavne vyvojarem FUEL neni zadnej Codemasters...hru vyvijelo studio Asobo, Codemasters je jen distributor. tohle by mozna i chtelo v clanku upravit, protoze vsechno tve nadavani na codemasters je nesmyslne...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:57:47
avatar
jenže Codemasters mohlo hodně ovlivnit jako vydavatel a klidně s vývojem pomoci, kapacity a možnosti na to má ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:14:06
avatar
po takle dlouhem vyvoje ovlivnit rozhodne moc nemohlo. a myslim ze s Codemasters se na vydavani hry domluvilo Asobo celkem i nedavno (rek bych tak max 2 roky zpatky). nektere veci, ktere rikas (treba vzit jizdni model z gridu) jsou uplne blbosti. a v celem clanku mluvis o codemasters jako by tu hru vyvijeli oni..uz jen viz ty klady a zapory
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:19:46
avatar
zmínku jsme přidal, ale jsem si jist že to blbosti nejsou, jízdní model lze snadno ovlivnit, stejně jako destrukční model a to se za dva roky určitě dalo stihnout několikrát ... sorry, ale prostě to neberu. Codemasters rozhodně měli možnosti hodně věci ovlivnit, už jen vydáním ;) stačilo třeba to o rok odložit a nechat to dodělat, jak jsem napsal ingredience na to Codemasters má, takže ano primárně přisuzuji selhání Codemasters, které si mělo a mohlo kvalitu hry ohlídat ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:41:35
avatar
jenze jde o to jaka mezi nimi byla smlouva. asobo je proste samostatne vyvojarske studio a tu hru vyviji strasne dlouho. codemasters podle me teto hre jen zajistilo reklamu a distribuci a nejake financovani. to je uplne jina vec, nez jak treba GRID vyvijelo primo interni studio v codemasters. a prvni oznameni, ze tu hru bude vydavat codemasters sem nasel ze srpna lonskeho roku. v tomhle pripade je teda kritika codemasters mimo...a zvlast takova ostra. priste si ohlidej kdo hru skutecne vyviji
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:56:34
avatar
S tim gamepadem je to opravdu úsměvné, neznám žádný horší ovladač na závodní hry než je právě klávesnice. Mě osobně gamepad vyhovuje nejvíc, ale nejsem takovej fajnšmekr, abych si pořídil volant. Rozhodně gamepad je mnohem lepší než klávesnice, ale chápu proč to bylo řečeno.....
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 18:56:48
avatar
Je pravda,že mě taky Dirt nic neřekl.A z F1 od Codemasters mam docela obavu.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 20:50:58
avatar
richard burns rally... teď si mě dostal, jdu to ihned nainstalovat By mohli udělat dvojku-nejméně tak kvalitní jako tenhle první díl
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:49:45
avatar
s tím gamepadem souhlas, hrát závodní hru je nesrovnatelně lepší na gamepadu než n aklávesnici, možná je to pro některé nezvyk, ale když to člověku přejde do krve zjistí že na gamepadu má všechno mnohem víc "po ruce" než na klávesnici primárně určené pro psaní. Navíc je gamepad mnohem pohodlnější. Vím o čem mluvím na digitálním gamepadu (bez analogových páček) jsem dohrál Richard Burns Rallye na nejtěžší obtížnost
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:44:04

Richard Burns byl realisticky na můj vkus až moc. Pro mě je stále naprosto nedostižným králem Colin McRae Rally 2. A to ve všech ohledech a jízdních vlastnostech vozů zejména. Dodnes nechápu proč je v následujících dílech takovým způsobem zprasili. Ve 3, 4 i 2005 se auto chová jako loď a ne jako auto, DIRT jsem nehrál.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:58:13
avatar
no podle mě se spíš v CMR2 chovalo auto jak lod, na asfaltu plavalo fakt nehorázně . Na svou dobu to byla ale super hra
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:06:50

Myslím, že se ti to plete s nějakým jiným dílem Ve dvojce auto na asfaltu rozhodně neplave, naopak chování a smyky na tratích ve Francii a Itálii jsou perfektní.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 11:29:19
avatar
Souhlasim. CMR2 byl asi nejvic simulator z CMR serie. Mozna pak 2005, ale za to bych ruku do ohne nedal.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:09:45
avatar
problém je že RBR je jenom simulace a jnak nemá nic víc. Mě ani bráchu to nebavilo a tak jsme se na to vybodli, ikdyž normálně u her vyžadujeme co největší realismus.
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:47:29
avatar
Plně souhlsím s recenzí, hrál jsem a zkoušel nadšeně naistalovat, po 5 minutách hraní mě to opustilo a se zklamáním hned odinstaloval.

Zlatý FlatOut 2.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 17:52:58
avatar
Sakra to je zklamani
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:00:30
avatar
napadá mě leda to že ,,doufali,, v užasnou grafiku
a taky možná nasadili Bčkovej team na tvorbu hry(ne designerskej )
kdo ví, každopádně já závodní hry moc nemusím, a pro mě nej. hry asi Collin McRae Rally 4,FlatOut2 a NFS underground
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 18:51:57
avatar
V takove lesni hre by se mi teda hrat s tuningem aut nechtelo, ani se to tam nehodi.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 19:25:26
avatar
V recenzi pochválíš jen rozlohu a zkritizuješ skoro všecko ostatní... za co si to teda zaslouží 55/100? No, já stejně závody nemusím a když už tak FlatOut 2
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:02:14

DD >tentoraz to moc objektivne nevyznelo.Este som to nehral ale asi vyskusam.Hradcore simulatoristi samozrejme ohrunu nos ale nedostatatky ako jazdny model,tunenie,pribeh nemusia vobec chybat cielovej skupine hracov tejto hry.Malo ktori znich maju G25 takze to v ASOBO asi ani netestovali.Popravde je to ruhanie opotrebovavat G25 na hre bez jazdneho modelu.Destrukcny model tam vsak mali dat.Niet nadto vidiet jazdit polorozpadnute dymiace masiny ako vo FO.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:16:38
avatar
asi tak nějak. Osobně spíše považuji za zvěrstvo opotřebovávat chudáka volanta na hrách jako Grid, Dirt, NFS, FlatOut. Tyto hry jsou primárně optimalizovány na ovládání klávesnicí, či gemepadem a volant je naprosto zbytečný.
Osobně bych to teda svému volantu nikdy neudělal.

Jinak pokud vydá Codemasters F1 ve které by nebyla možnost nastavení monopostů, tak to bude asi největší ostuda v historii závodních her.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 21:53:49
avatar
příští rok ale bohužel nebude během závodů F1 tankování paliva, takže pěkný taktický prvek v závodech bude chybět. (týmy prý nemají peníze na tankovací zařízení - OMG). Nebylo by špatné kdyby Codemasters zahrnuli do hry i jiné sezóny než jen 2010 Jsem zvědavý jak se s tím poperou. Zatím jsou nejlepší na PC F1 2002 od EA, což je ale skutečně simulátor a pochybuji že jej Codemasteři překonají...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 22:20:56
avatar
F1 2002 je prostě legenda.
Od Codemasters se určitě nedá čekat simulátor, ale můžem jen doufat že to nebude nějaká šílená arkáda bez kvalifikací s minimálními možnostmi nastavení monopostů a hlavně s naprosto nereálnými jízdními vlastnostmi.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 22:30:15
avatar
no podle me byly nejlepsi formule teda grand prix 3
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:40:42
avatar
grand prix 3 mně nějak neseděla. Nevím proč ale F1 2002 mně zaujala mnohem víc
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 13:35:12
avatar
s f1 2002 vyslo tak nak zaroven GP4 a to nebylo nic moc..GP3 je nekdy z roku 2000 (sezona tam byla myslim 9 a to byly podle me fakt nejlepsi formule...nebo sem u nich aspon stravil nejvic casu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 14:54:25
avatar
tak to ted vskutku nevim je dost možné že jsem zkoušel až GP4
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 22:36:14
avatar
sorrry ale hry jako DIRT, Grid či flatout jsou na ovládání volantem přímo udělány a skvěle navrženy, klávesnicí to sice jde hrát, ale hůř ... určitě mě na ní neporazíš ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:24:03
avatar
sorry pro ovladani volantem jsou primo udelany realisticke hry, jako treba cokoli od simbinu, richard burns rally nebo live for speed. hry, ktere jsi vyjmenoval jsou arkady. jsou delany pro mainstreamovy publikum a tak aby nabidli zabavu co nejvetsimu poctu lidi. ty jsou tedy na 100% delany primo na volant, ktery vlastni doma uplny minimum lidi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:40:13
avatar
a zkoušel si ty hry hrát na klávesnici a na volantu? Já ano, tak vím o čem mluvím ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:53:54
avatar
driv sem volant mel a hraval sem na nem dost casto. nakej rok to je zpatky..jeste prvni flatouty na nem pamatuju ale proste arkady jako nfs nebo prave prvni flatout na tom byly o nicem. vyuzil jsem ho nejvice u formuli (grand prix 3/4 a f1 2002 + challenge), richard burns rally a pak gt legends a gtr. slusne se dal jeste na volantu hrat treba race driver nebo rallysport challenge, ale tam uz nebyl volant oproti gamepadu takovou vyhodou jak v tech predtim zminovanych hrach. prave proto uprimne pochybuju ze takove arkady jako flatout nebo nejhorsi colin mcrae hra DIRT, ve ktere auta plavou vic nez ve vsech dilech NFS dohromady jsou primo delany na volant.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 00:46:52
avatar
osobně mám volant, ale na arkády ho prostě nepožívám protože to pro mně prostě nemá smysl, tyto hry jdou ovládat stejně tak dobře na klávesnici.
Mimochodem když jsi takový fanda závodních her vyskoušej třeba free reklamní hru Volvo - The Game Odkaz, nebo BMW M3 v kterých mají prsty simbin. Je to naprosto o nečem jiném a tam teprve člověk pozná k čemu je dobré mít volant.
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 17:29:41
avatar
no, já mám taky volant a hrát s ním arkádu je větší sranda než simulátor (LFS-myšákům to jde nejlíp), nejsem typ hráče kterej potřebuje trhnout světovej rekord ale zabavit se a o to snad jde ne? - jinak to má výhodu v tom že nemusim chodit do posilovny...jezdi dvě hoďiny s plnym FF a mám "dost"
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 20:58:08
avatar
jistě že je to o zábavě. Ale každého hold pobaví něco jiného. Vzhledem k tomu že žávodní hry hraju jen off-line tak asi žádný světový rekord netrhnu
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:16:51
avatar
já ti zase seru na hry od simbinu který jsou všechny jenom klony a PC hráče šikanujou horší grafikou kvůli HW nárokům(vždyť je to až směšné, leckdo spustí crysis).
a o té wannabe simulaci co vypadá jako free hra se ani nezmiňuj. kdyby někdo spojil fyzikální propracovalont LFS s ostatním z GRIDu, tak to bychom se teprve schodli že je to super.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 22:36:46
avatar
jak můžeš něco hodnotit a mě nazvat neobjektivní, když si toé nehrál? sorry ale to mi hlava nebere ;)
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:08:08

no, ja to hral, a za chvilku to letelo z disku pryc. Je to strasna blbost. A to mam jezdeni celkem rad, hlavne Grid...
stanoskot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test volantu 2009-07-20 22:50:29
avatar
bylo by možné na Vašem testu otestovat nejaký herní volant? Častokrát píšete, že hraní závodních her s volantem je úplně jiný sport než hraní na klávesnici. Proto si myslím, že nejakou recenzi, nebo srovnávací test by čtenáři ocenili.
Děkuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-20 23:40:39
avatar
jj plánujeme, zanedlouho vyjde jedna novinka tak to s tím spojíme
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gamepad 2009-07-21 00:43:25
avatar
Co mate proti gamepadu? Ako mozete napisat "hrát závodní hru na klávesnici, nebo ještě hůře na gamepadu", ked na gamepade na rozdiel od klavesnice mozete plynulo ovladat riadenie, plyn, brzdu,...
Ja teda osobne na taketo hry pouzivam radsej gamepad, G25 zapajam len na RACE 07/GTR Evolution, napr. TDU, NFS, Flatout atd. vsetky tieto hry hram s gamepadom, pri NFS Underground I a II (posledne NFS co som hral) som spociatku skusal volant (vtedy este Logitech MOMO Racing) ale nebolo to ono, posledne som to este skusil v TDU ale tiez mi to neprislo uplne idealne, osobne ako jednu z priorit na to aby som zapajal volant je, aby hra mala naozaj vymakany Force Feedback, inak je to IMHO o nicom a radsej pouzijem gamepad...v TDU to bolo spociatku trochu narocnejsie, hlavne pri vysokych rychlostiach (hram to bud bez elektronickych pomocnikov, alebo nastavenimi na najnizsiu uroven), ale po troche cviku to uz islo pekne aj v rychlosti 400 km/h, dokonca pokym to hra umoznuje (ako napr. TDU) tak na gamepade ovladam plynulo aj spojku
Takze neviem co mate proti gamepadu, na zavodne arkady je to IMHO idealny ovladac, osobne si nebudem nicit G25 na hrach, ktore ju dokonale nevyuziju, alebo este lepsie, ktore ani nepodporuju Force Feedback...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:23:44
avatar
kdybych měl gamepad tak bych si takyhrál hry bez FF nebo se zbugovaným FF na něm. ale třeba TDU v hardcore mode(jestli to nemáš tak si stáhní 100% save) bych to už zase dal na volant. takhle všechno včetně Burnoutu muselo přez volant. klávesnice je na ježdění trapná a fakt ji používám jenom z nutnosti, a jelikož GTA nepodporuje volant a když to hackneš tak nemá FF, stejně bych tam nepoužíval gamepad protože nemůžeš ovládat plyn pravým triggerem a zároveň mířit myší.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 02:00:32
avatar
TDU som uz dohral niekolko krat, no popravde ten HC mod ma moc nezaujal, skusal som to s volantom aj s gamepadom, ale nic moc, jedina vyhoda oproti normalu co som postrehol je, ze je lepsie citit grip v zatackach, vdaka comu sa mimo ine lepsie robia powerslidy, no pokazde, ked auto vyskocilo takym sposobom (a to dokonca niekedy aj na okrajoch trate), ze by sa za to nehanbili ani v Knight rider, tak som sa hned vratil k normalu, proste ten HC mod IMHO nie je dotiahnuty...ale inak je TDU super hra, a vydrzi velmi dlho, a to aj vdaka vynikajucim on-line zavodom, trochu skoda niekolkych bugov, cheaterov a nefungujucemu systemu klubov...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 13:34:55
avatar
to je problém sám os sobě že většinou nedotáhnou všechno a pak z toho jsou hry se super simulací jízdy, ale když přijde nějaké vykolejení tak to vypadá jak zabugované, a přitom je to prostě odbyté.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Insane 2009-07-21 12:55:16

Stahnete si na netu hru Insane nejlepsi auta co ste kdy hrali.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:36:10
avatar
to musel být dobrek kokot kdo vymslel ten název, ale ještě že v CZ fungujou pirátské fóra, jinak bych nevěděl kde to najdu.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 14:52:58
avatar
kratky pribeh "pocas totalne nudnych letnych dni som si na spestrenie naistaloval FUEL.hral som to 12 minut a bol som zhrozeny !!! toto spravili za osem rokov ??znechuteny som to odistaloval a vypol som PC a nudil som sa dalej"...radsej by som si zahral supermaria uplne sa stotoznujem s dd-em okrem prostredia cela hra stoji za ho...
Neznámý  - Otázečka 2009-07-21 21:11:29

Vim ze je to diskuze o fuel ale chci se zeptat jak mi pojede nebo jak si myslíte že mi pojede GTA IV na tomto ntb : cpu amd turion x2 1.6 GHz ram 2GB gpu ATI x1200 předem díky za odpovědi...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-21 21:33:58
avatar
jestli vubec se podari rozjet, tak pojede hodne spatne
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:37:21
avatar
i s patchem 1.0.4 je nejlepei mit ctyrjadro a taky grafiku neco jako 8800GT na stredni textury.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Volant 2009-07-22 08:09:29

S tím volantem jsem měl problém taky, pořád mi to cpalo, že pedál je osa Y, přitom Y bylo nastaveno na volantu zatáčení vlevo...
Trvalo mi několik minut, než jsem to nakonfiguroval metodou pokusu omylu (nejdřív nastavi pedály, pak teprve steer).
Souhlasím s DD ve všem,ale ještě přidám jednu věc - to ozvučení je strašné. Sice pěkná hudba, ale děsný zvuk těch motorek a 4kolek je unavující.
Ta hra má jednu největší chybu - je strašně plochá. Hrál jste někdo Pure? To byla neskutečná zábava. Tohle je nuda.
GiGi
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Arma 2 2009-07-22 18:18:14

Zdravím, kdy vyjde recenze Army 2 ? To je přece mnohem důležitější titul nežli nějaká původně konzolová hra...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:01:53
avatar
až ji někdo z redakce udělá, já ji nemám ani nehraju
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:39:49
avatar
ja ju mam , a je to celkem zkazene, 2x mi to loadovalo behem vycvikove mise kdy jsem sel vystrilet vesnici a kopec, cerny screen a napisem loading, OMG.
drgw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - detail 2009-07-29 14:51:19
avatar
ten zápis do knihy rekordů je za největší herní prostředí v >konzolový< hře, na pc si určitě hned vybavíte hry co těch 14k čtverečních km překonávaj...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-02 17:25:34
avatar
JE to fakt jenom pro lidi který baví si lítat po obrovský mapě a arkádovou fyzikou mezi PURE a Mercenaries 2, stejně na cestách moc hromad 4 barelů neleží.
Toro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-02 20:02:07
avatar
Teda měl jsem možnost hru vyzkoušet na vlastním PC a můj názor zní hrůza a děs, za prvé to řízení vozidel je přímo otřesný všecko se to klouže/plave, grafika taky není
kdo-ví-jaká,zvuky vozidel mě přijdou porád stejný at jedu rychle či pomalu, plus dávám snad jen za rozhlehlé prostředí..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!