AMD Phenom II X6 Thuban přichází - cenově dostupných šest jader pro každého na každý den!
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 27 duben 2010
alt

 

 

 

 

AMD Phenom II X6 Thuban přichází

- cenově dostupných šest jader pro každého na každý den!

Zhruba před měsícem přišel Intel s prvním šestijádrovým procesorem pro desktop. Jenže jeho Core i7-980X je 32nm a pekelně drahá záležitost s cenovkou 23 000 korun. Nutno dodat, že je to ale i nejvýkonnější desktopový procesor na trhu, takže záležitost pro nejnadšenější nadšence. Tak vysoké cenové ambice ale AMD nemá. Zatímco Intel si tedy přihřívá polívčičku ve „snob-endu“ a ukazuje svaly a nechává si za ně platit zlatem, AMD se snaží nabídnout šest jader větší skupině uživatelů.

Do prodeje dnes oficiálně přichází procesory AMD Phenom II X6 Thuban. Na rozdíl od Intelu nemá AMD stále k dispozici 32nm výrobní proces a tak je jeho šestijádro stále vyráběno 45nm. Což zní trochu strašidelně, ale uklidní nás fakt, že X6 má stejné TDP jako X4 a to se X6 neloudá zrovna nijak nízko na frekvencích. Hlavním argumentem je ale cena, které jsou až šokujícím způsobem nízko.

Věřte nebo ne, AMD okamžitě prolamuje mainstreamovou hranici 200 dolarů a na cenovou pozici 199 dolarů usazuje asi nejzajímavější model AMD Phenom II X6 1055T na 2,8GHz. Spolu s ním je uváděn na trh ještě královský model, nejvýkonnější procesor AMD v historii, Phenom II X6 1090T na 3,2GHz, který stojí ale také hodně zajímavých 289 dolarů. Obě ceny jsou na míle vzdáleny cenám konkurenčních šestijádrových procesorů Intel, kde Core i-7 980X stojí 1000 dolarů a stále neuvedené Core i7-970 bude někdy v Q3/2010 za necelých 600 dolarů. To je opravdu masivní rozdíl, který samozřejmě bude vyvažovat vyšší exkluzivní výkon 32nm šestjádrových Intel procesorů.

Nevýhodou 45nm výroby je fakt, že X6 procesory mají při 904 milionech tranzistorů plochu čipu velikých 346mm2. AMD má ale 45nm výrobu už perfektně zvládnutou, což dokazuje tím, že X6 mají TDP na úrovni X4, takže by s výtěžností problémy být neměly. Přesto by rozhodně 32nm proces byl vhodnější, jak ukazuje Core i7-980X, které má sice 1,17 miliardy tranzistorů, ale na ploše o 100mm2 menší, tedy 240mm2. Na 32nm si ale bude muset AMD ještě počkat. Navíc AMD Phenom II X6 jsou pořád K10.5 procesory, a nic moc se na nich nemění a 32nm už je vyhrazeno procesorům nové generace. X6 je jen takové malé oživení nabídky před tím, než dlouholetá architektura AMD K8/10 skutečně skončí. Ale o tom, co si pro nás AMD chystá, o tom až jindy.  

Nicméně aktuálně je ve hře důležitý ukazatel a to poměr cena-výkon, a zde se chce AMD s novými CPU opravdu vytáhnout. Povede se mu to? Na to by vám měla odpovědět naše recenze, bohužel protože se společností AMD už delší dobu nijak zvlášť nespolupracujeme, nemáme to štěstí jako u Intelu, jehož šestijádro jsme měli souběžně s vydáním k dispozici. Musíme si tedy počkat, ale nebude to zase tak dlouho trvat, tento týden k nám na test dorazí a na cestě je i druhý model, takže příští týden se podíváme na kompletní test X6 procesorů AMD se vším všudy, tedy s přímým srovnáním se stejně drahými (i dražšími) konkurenčními CPU Intel.

Ale nebojte se, nenecháme vás tápat. Na internetu je samozřejmě už celá řada srovnávacích testů a tak se můžeme podívat a okomentovat to, co recenze zjistily.

 

 
  • AMD Phenom II X6 – výkon

O tom, co by měly X6 procesory nabídnout, už víme dost. Také můžeme vycházet ze zkušeností se šestijádrovým procesorem Intel. Šest jader musí zkrátka najít využití, aby jinak frekvenčně a architektonicky stejné šestijádrové procesory měly vyšší výkon proti čtyřjádrům i dvoujádrům, a to platí u Intelu a bude to platit i u AMD.

Nový AMD Phenom II X6 si vzhledem ke své ceně nevede vůbec špatně a v pro vícejádra optimalizovaných aplikacích je jeho výkon ve srovnání s výrazně dražšími procesory opravdu hodně dobrý. Opět je nutné mít na paměti, že Core i7-975 i Core i7-980X stojí více než 3x více (1000 dolarů) a tikají i na vyšší frekvenci a 980X je už dokonce i 32nm. Přesto není Phenom II X6 1090T rozhodně 3x pomalejší!

Samozřejmě narazíte i na aplikace, kde se více jader neužije a v tom případě rozhoduje frekvence a výkon jednoho nebo dvou jader. A zde má Phenom II X6 papírovou nevýhodu, díky nižší frekvenci, kterou ale eliminuje nová funkce AMD Turbo, která zvýší frekvenci 1-3 jader a tím by X6 nemělo být slabší než X4, které turbo nemají. Samozřejmě Intel se svými novějšími a modernějšími CPU má ve výkonu na jedno jádro při stejné frekvenci stále na vrch, nicméně budoucnost jasně patří vícejádrovým aplikacím.

Na šestijádra se hodně těší třeba herní nadšenci. Ale jak už ukázal Intel Core i7-980X, šest jader je ve hrách v podstatě nemožné využít, a tak je nejmenší přínos šestijdárových CPU bohužel právě ve hrách. Aby se vůbec ukázaly nějaké rozdíly, snaží se řada recenzentů testovat procesory v dnes zcela na hlavu padlých a v praxi nepoužitelných (-vaných) nastaveních, třeba 1680x1050 bez AA/AF. Tato nastavení žádný majitel tohoto procesoru používat nikdy nebude a tak v podstatě neukazují žádný relevantní výsledek. Většina lidí dnes používá 1920x1080 a vyšší, s těmito CPU se nejspíše spíše dočkáme použití 5760x1080(1200). Jenže pak jsou výkony většiny současných CPU nad 3000 korun tak vyrovnané, že se rozdíly hledají lupou.

Podpora multijádrových CPU do her přichází pomalu a šestijádra mají sice velký potenciál, ale hry ho zatím nevyužijí, i když, kdo ví. Takže z herních testů si lze vzít jediné. X6 sice žádný vyšší výkon do her zatím většinou nepřinese, ale výkon má velmi vysoký a nijak nezaostává, takže je to herní procesor (asi jako každé lepší dvoujádro, čtyřjádro, šestijádro).

Podívejme se ale i na provozní vlastnosti …

 

 
  • AMD Phenom II X6 – první hodnocení

Vlastní recenzi zatím nemáme, ale první hodnocení udělat můžeme. Výkon je jedna věc, druhá věc, která se dnes hodně sleduje, jsou provozní vlastnosti. Už zmiňovanou nevýhodou AMD je stále jen 45nm výrobní proces, kdy asi nelze čekat, že by X6 takto vyrobená, byla nejúspornější CPU na světě a ve srovnání s 2-3x dražším 32nm šestijádem Intel to asi bude o něco horší z hlediska spotřeby.

Zdání ale může hodně klamat. Mnozí zapomínají na to, že procesor je komplexní záležitost a Core i7 má TDP 130W, AMD jen 125W a ještě to obě společnosti udávají podle jiných okolností. U AMD je to maximální, v praxi nikdy nenastávající hodnota, u Intelu je to 75% běžně nastávající hodnota. CPU pak také není jaksi jedinou věcí v PC, která spotřebovává energii. Hodně toho může spořádat čipset a další věci. Bit-tech změřil i spotřebu procesorů po OC a alespoň vidíte, že 4GHz nejsou zadarmo. Každopádně AMD Phenom II X6 1090T je o něco výkonnější než Core i7-930 do X58 a ten je 45nm stejně jako AMD a přitom je o něco žravější. Solidní výsledek pro AMD.

Za pozornost ještě stojí fakt, že Phenom II X6 jde samozřejmě provozovat i s nižším napětím, než ve standardu. Ten je v závislosti na hodnotě frekvence 1,35-1,45V, ale pokud ho udržíte na 1,2V, odměnou vám bude v zátěži o dalších 20W nižší spotřeba, což není špatné.

Překvapením je hodně zdařilé taktovací schopnosti. Pokud máte dobrý vzduchový chladič, není problém provozovat současné Phenom II X4 procesory na 4GHz. Mám vyzkoušeno, že i těch 4,2GHz ty lepší kousky stabilně dají. No a když se podíváme napříč recenzemi, zjistíme, že 4,2GHz s tímto 45nm šestijádrem na vzduchu nejsou problém. To není vůbec špatné.

  • Hodnocení

Dojem z procesorů AMD Phenom II X6 je lepší, než jsme čekali. V první řadě na to, že se jedná o 45nm šestijádro s poměrně velkou plochou čipu a téměř 1 miliardou tranzistorů, netopí a nežere tolik, kolik bychom hádali a je dokonce o chlup lepší než 45nm čtyřjádrové procesory konkurence. Klobouk dolů. Druhou věcí je samozřejmě ten výkon. Soupeří někdy s procesory, které jsou i 2-3x dražší. To není špatné. Samozřejmě hlavní devizou je výkon v optimalizovaných aplikacích. Pokud je nepoužíváte, tak bude výkon X6 srovnatelný s X4. Ale těch optimalizovaných aplikací přibývá. Také se jasně ukazuje, protože AMD Phenom II X6 je konkurencí čtyřjádrovým Core i7-800/900, že 6 skutečných jader je více, než 4 skutečná + 4 simulovaná.

(AMD si věří: 199 dolarový 2,8GHz X6 1055T srovnává s 285 dolarovým Core i7-860 na 2,8GHz)

No a parádní disciplínou nových AMD Phenom II X6 je cena. 199 dolarů za Phenom II X6 1055T na 2,8GHz a 289 dolarů za 1099T na 3,2GHz to jsou opravdu vynikající ceny a těžko si přát lepší. Trochu absurdní věc je, že AMD za 200 dolarů nabídne 6 jader, a Intel za tu samou cenu dnes u některých model nabízí jádra pouze dvě! Oba AMD X6 procesory jsou také hned dostupné. Atraktivní model 1055T koupíte u nás skladem za cenu kolem 4800 korun, což je fantazie. 1090T o 400MHz výše taktovaný a jako TOP a Black Edition procesor AMD, stojí o něco více, ale pořád 6800 korun není vůbec špatné. Přičteme-li k tomu fakt, že X6 jsou kompatibilní s většinou AM2+/AM3 základních desek (po nahrání nového BIOSu), a i nová luxusní základní deska s AMD 890FX většinou stojí kolem 4000 korun, vyjde z toho platforma AMD LEO s X6+AMD 890FX vedle Core i7+X58 zatraceně dobře, ale o tom až příště. Samozřejmě jsme si nechali nějaké ty informace do naší recenze, ale k té se dostaneme až příští týden. Teď ale už víte, jak na tom nové modely AMD zhruba jsou a není to vůbec špatné.

Zdroj recenze: Anandtech.com, Bit-tech.net, Computerbase.de, hardwarecanucks.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:33:02
avatar
Som celkom prekvapeny, take slusne prevadzkove a pretaktovacie vlastnosti som od sestjadra naozaj necakal. Podla mna velmi dobry procesor pre akekolvek vyuzitie. Co je ale dolezitejsie je fakt, ze AMD vie robit vyborne procesory a beriem to ako optimisticky prislub do buducnosti - to znamena, ze ocakavam, ze Bulldozer bude proste pecka.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:44:55
avatar
AMD sa vie resp. má čas vyhrať s daným výrobným procesom, nakoľko je tradične o 1 rok za Intelom. Sám som prekvapený z prevádzkových vlastností a pretaktovania Thuban-ov. Klobúk dolu AMD.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:58:15
avatar
No popravde som tiež čakal, že TDP porastie vzhľadom na nárast jadier a tým pádom budú musieť ísť frekvencie nižšie a vyššie len tak nepolezú, no a nakoniec sa taktujú lepšie než štvorjadrá a spotreba je snáď identická a tak isto i úžasne nízka výhrevnosť...tak čo k tomu ešte dodať...fakt výborné procesory za ešte lepšiu cenu

Btw pravdepodobne už zajtra ráno sa mi dostane do rúk jedno nové šesťjadro i s 890FX doskou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:40:37
avatar
To je výborná správa konečne solídny X6 CPU za prijateľnú cenu už sa naňho teším
Takisto som zvedavý na testy OC potenciálu tam to bude tiež zaujímavé.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:50:10
avatar
Bude tu někdy v dohledné době test? Dneska sem viděl test na jednom bulvárním ČR HW webu a výsledky mě teda moc neohromili...I když za tu cenu je to asi přiměřený, ale je to přece jenom 6ti jádro...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 12:53:34

jenom 6ti jadro??
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 16:58:28
avatar
Pěkné... Jen tak dál AMD
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:57:43

Přidám se chválím za pěknou spotřebu, dost mě to překvapilo.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Phenom II X4 965 vs Core I5-75 2010-04-27 17:20:03

Tak Vám pánové a dámy nevím, ale mě v tom srovnání se zcela vytratila zmínka o Core I5-750. Pokud mě oči nešálí, tak ve výkonovém srovnání je tento procík na úrovni právě Phenom II X4 965. Jenže je tu jeden podstatný rozdíl. Obě jsou to 45 nm čtyřjádra, ale Phenom tiká na 3,4 GHz kdežto Core I5-750 jen na 2,66. Toto srovnání myslím více než dostatečně ukazuje na současný technologický pokrok Intelu. To, že Intel už má 32 nm je jen další benefit.
Tím nechci říci, že AMD jsou špatné procesory, jen myslím, že nová generace už měla přijít dávno. Nicméně v porovnání s Intelovským gigantem je vůbec zázrak, že tu AMD přežívá a dokáže produkovat především cenově zajímavé procesory, které se za svůj výkon rovněž nemusí stydět.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:24:17
avatar
posledním souvětším sis odpověděl na první část příspěvku ;)
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:39:52
avatar
K tomu ma i5-750 frekvenci 2,8GHz, ne 2,66. Ta je sice udavana, ale vsechny testy jsou brany s turbem, takze je nepodstatna.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:34:18
avatar
Všetko je to pekné ale zabudol si na najpodstatnejšiu vec a tou sú obrovské neprimerane ceny procesorov intel kde sa marža viac ako 60% na cpu viditeľne objavuje.

Takisto je ešte jedna dôležitá vec. Pomaly čo rok to nová pätica a potreba s cpu meniť aj dosku Asi posledná najlepšia pätica pre intel ktorá niečo vydržala bola 775
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:47:07

Co se týče změny patice, tak ani AMD na tom není zrovna nejlépe. Během historie AM2, AM2+ a nyní AM3 tu skoro celou dobu byla od Intelu 775. To že intel má teď dvě patice je hold z důvodů rozdílných technologií. Do 1366 se snažil nacpat to nejlepší s cílem maximalizovat výkon, ale za jakou cenu? To 1156 je mainstream, o který má enormní zájem AMD. Bohužel víme, jak na zákazníky působí marketingové zprávy typu Intel má nejvýkonnější procesor apod. Jenže kdo si tyto TOP produkty koupí?
V tomto směru se obávám o budoucnost lidstva, které se čím dál více chová stádovitě, a tak je velmi snadné tyto masy lidí ovládat. Honbou za marketingovými čísly se snadno vytratí i vcelku nadějné technologie.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:01:49
avatar
Existuje "spolocnost", ovladajuca ludi zvratenym marketingom uz dvetisic rokov, takze stadovitost a neschopnost zdraveho usudku ludi na cokolvek ma vobec neprekvapuje.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:13:05
avatar
suhlas
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:26:19

No ale do AM2+ a i do hodně desek s AM2 jsou dnešní nová CPU od AMD, do stejně starých desek dnešní Intely, i pokud se veme stejný 775 soket dát většinou nedá, čest výjimkám. No a teď Intel chystá socket 1155, což je výsměch, nové sockety jsou většinou kvůli větší změně napájení (když jsou potřeba větší proudy, tak je potřeba více nožiček) či změn typu RAM apod, ale zde se nic tak moc nemění...
horner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:37:53
avatar
ale Core i5-750 v těch testech neběží na 2,66 Ghz, aktivuje se tam turbo (2,93 Ghz pro 4 aktivní jádra)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:51:32

Jacku, zhodnotil jsi to vcelku objektivne. Jen bych vytkl to srovnavani frekvenci - je sice pravda, ze to ukazuje, ze je Intel dal, ale neni uplne jedno na jake frakvenci procesor jede? Kdyz bude mit 10GHz a bude zrat 100W, prekona nejake Core i7 8xx a bude stat 200$ tak neni co resit ne? No je to trochu fantasmagorie, ale snad je jasne co jsem chtel rici.
juraj7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:19:04

Všetko je to úplne super. Chcel by som len poprosiť autora, aby sa pri porovnávaní ceny snažil používať jednu menu (je mi úplne jedno ktorú). Len na prvej strane stihol použiť CZK, Euro aj USD. Nie, že by som mal problém s počtami, ale radšej sa sústredím na článok ako na počty.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 17:45:09
avatar
Naprosto ůžasné. Procesor co nejdřív kupuju!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 18:43:33
avatar
Price skvela, to se musi nechat. Jen nejsem z tech co ho musi mit hned, tak nekdy do budoucna
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:02:55
avatar
No vykon som cakal ale stale som tu pisal ze aby vyladili aj spotrebu bolo by to super, a zda sa ze vyladili, no pekne AMD
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pripominka 2010-04-27 19:16:25
avatar
DD az budes delat recenzi na toto CPU a budes testovat hry tak by mozna nebylo spatne otestovat klidne jeste hry ARMU II a GTA4 ktere zdimou zatim ze vsech her CPU snad nejvíce Jsem na to dost zvedavej, zajimalo by me to. Díky.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 12:15:51

Souhlas a nebal bych se i nejakych RT Strategii, uz Company of Heroes byla na CPU pekne narocna a to je nejaky dedecek....

Jinak paradni prace AMD-Ati, fakt se moooooc tesim na Bulldozer a doufam v rychly a bezproblemovy najezd 20/22nm vyrobaku v GF....
Motiver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 19:52:31

Jak tak poslední dobou koukám na situaci AMD - procesory, tak se mi to velice zamlouvá, takový ceny jsou prostě úžasný.
Nikdy jsem nejel na AMD, a ni jsem po tom netoužil, ale prostě cenová politika je tady hodně silná, takže až budu stavět nový PC, tak asi budu hoodně přemýšlet o AMD. Kdy opravdu za pakatel dostanu hooodně výkonu :-)
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 20:08:18

hm že by se opakovalo pentium vs athlon?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:20:55
avatar
V jakým ohledu ?
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - core i5 680 za $294 2010-04-27 20:10:29

Nedavno sa to objavila zmienka o prichadzajucom procaku core i5 680. Ma to byt 32nm 2-jadro s HT a ma stat $294(oficialna cena 1090T je tusim $289.) No co by ste kupili ... To mi pripada tak, ze Intel sa nam vsetkym smeje do ksichtu a pritom si zapaluje cigaretu z 500-korunacky ...
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 22:33:54
avatar
Celkem zasadne nesouhlasim s tvrzenim, ze ve hrach nepujde X6 (resp AMD xxxxT) poznat. Pujde. A to o navyseni frekvence v pripade 3>threaded zateze. Taktez me DD zaskocil a trosku i pobavil svym tvrzenim o nespolupraci s AMD. Pokud s AMD nespolupracujes (tak stejne jako s Intelem a vyrobci), tak je jejich CZ marketing padly na hlavu. Nic ve zlem ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:07:37
avatar
AMD má marketing? To slyším prvně
Anonymní  2010-04-29 12:57:16

Odkaz
Fishbed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:06:43
avatar
Tak koukam ze na ALFE uz maji vazne skladem 1055t za 4550 coz je bezva cena jen nejak nevidim duvod si tuto x6 porizovat naprosta vetsina her zatim neni schopna rozumne vyuzit ani x4
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-27 23:12:04
avatar
tak je to procesor pro někoho, kdo si kupuje nový PC ;)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 08:27:23
avatar
Jj je to tak tři jádro dnes na hry zatím stačí.
Pupik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 09:17:46
avatar
AMD ukazalo, ze umi. Musim se priznat, ze v drtive vetsine navrhuji pecka na platforme Intel. Ale kdyz za mnou nekdo prijde, ze chce AMD, vubec se nebranim a hlavne AMD Phenom II X6 1055T je super cena/vykon. Jsem rad, ze tu AMD je, protoze ac mam rad Intel, tak zdrava konkurence musi byt. Jen by me zajimala jedna vec. Co by Intel ted udelal, kdyz by vic jader melo podstatny vliv na vykon her. To by se Intel asi drbal na hlave, ze musi zlevnit. Skoda, bylo by to zajimavejsi.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 10:46:54
avatar
No na novější hry např.Battlefield 2 už dvojjádro nestačí (trojjádro ještě stíhá) a časem nebudou čtyřjádra taky stíhat. A je jen dobře, že nové hry nevyžadují nevyhnutně nejnovější procesory s nejvíce jádry.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 14:30:12
avatar
No já nevím, hraju to na starém COre2Duo na 1,86 a s 5750kou si to jedu v klidu... A dokonce na 1920x1080. Tak nevím co nestíhá, jak se to pozná...
Protovníci jsou občas "pomalejší", ale to CPU asi nebude... :-)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 17:43:14
avatar
Kamarád měl dvojjádro AMD X2 a lepší grafárnu než já a měl to natom nehratelné a já z moji horší grafikou, ale AMD X3 mi to stíhalo úplně svižně. Jestli to nebylo tím více jadrem na víc tak pak možná taktama, ale teď nevím jestli neměl CPU přetaktované a pokud jo tak tím to být pak nemohlo. Možná zkusím jedno jádro vypnout u sebe vypnout a uvidíme jak se to projeví. A zkusím případně podtaktovávat.
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 14:55:36

chtel bych poznat aky prinos toto x6 jadro prinese pre moji 4870x2 grafiku oproti x4 jadram. skladam novy PC a nevim co se oplati vic. grafika je zatim v supliku
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:03:58

Pokud netaktuješ, tak bude x6 o trochu rychlejší diky turbo core.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 09:47:31
avatar
...pokud ty čtyři jádra nejsou Intelové, neřku-li i7čkové...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-28 19:39:14
avatar
Těším se na recenzi... bylo by možné otestovat i hry, které těží z multithreadingu? Jako třeba Supreme commander apod.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-29 01:10:23
avatar
preohodnotil som svoj prispevok , tak sorac...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!