Blizzard se směje protipirátským ochranám a DRM – ignoruje konzole a skvěle se mu daří
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 28 květen 2010
altV době, kdy se některé společnosti a herní vydavatelé snaží prosadit některé ochrany, Blizzard se jen usmívá.

 

 

 

Herní vydavatelé utíkají a podporují konzole hlavně pro to, že je tam snazší uhlídat pirátské šíření her a také je tam snazší výdělek. Nicméně dnes už se pohled na konzole mnoha vydavatelů mění, čehož důkazem je větší počet her, které vycházejí i na PC a většina exkluzivních her pro konzole v podstatě přestala exkluzivními být. Jednak za to může fakt, že konzole jsou technicky zastaralé a řadu hardcore hráčů, kteří neváhají za hry platit, prostě k přechodu z PC na Konzoli nedonutíte ani pod pohrůžkou mučení. Nelze také ignorovat rozmach digitální distribuce na PC v čele se systémem STEAM. To bohužel stále mnohé vydavatele děsí, protože na rozdíl od konzolí nejsou k hraní zapotřebí optické disky, co by fyzické médium, za které se dá schovat řada nákladů. Digitální distribuci navíc mnozí mají za rizikovou, protože je to vlastně to stahování her, proti kterému dlouho a neúspěšně bojují a boj prohrávají. Také ale některé, hlavně kapesní konzole, dostihlo pirátství v míře, vedle kterého je úroveň pirátství na PC ještě slabý odvar. Společnosti a herní vydavatelé vymýšlejí způsoby, jak pirátství zabránit, a co nejvíce jej omezit. Vznikají tak různá DRM, nutnost stálého připojení k internetu a další ochrany, které například firmy jako UBISOFT silně tlačí. DRM se ale poměrně nahlas vysmála společnost Blizzard.

Ta se ostatně směje všem už pár let. Blizzard naprosto ignoruje herní konzole a vytváří hry pouze pro PC. Čas od času se vyjádří, že na konzole možná něco někdy uvede, ale to je tak všechno. Přestože se Blizzard soustředí pouze na PC, ze kterého se mnozí se jiní snaží utéci, protože si myslí, že důvodem jejich neúspěchu není v první řadě to, že by jejich hry byly špatné, ale pirátství, Blizzardu se daří. Blizzard ve svém prohlášení uhodil hřebíček na hlavičku. Vyjádřil se ve smyslu:

Naše hry děláme tak, abychom nabídli platícím hráčům co možná nejvíce bonusového obsahu. Stejně tak pracujeme na našem online systému Battle.net a snažíme se nabídnout hráčům přidanou hodnotu, aby sami vyžadovali stálé internetové připojení. Vytváříme nejlepší možnou herní platformu. Soustředíme se na vývoj her a herního obsahu nezaměřujeme se na tvorbu ochran a DRM.

Upřímně řečeno Blizzard své hry chrání, chrání je stejně jako ostatní, ale zatímco ti to prezentují jako ochrany svého majetku, Blizzard nutnost stálého internetového připojení prezentuje jako věc, kterou budete chtít využívat, protože vám nabídne řadu funkcí a věcí z hlediska herního obsahu i komunity a kontaktu s ostatními. Technicky se v podstatě ale ochrana her Blizzardu od té Ubisoftu příliš neliší. Blizzard má ale úplnou pravdu v tom, že když hra stojí za to, nikoho ani nenapadne si ji krást a koupí si ji a využívá všechno, co mu nabízí. Bohužel někteří jiní vývojáři se tolik soustředí na ochrany všeho druhu, že zapomínají na hru samotnou a pak se diví, že zákazníci na ochranu nadávají.

Osobně nemám nic proti stálému internetovému připojení ani jiným ochranám, když mě jako platícího zákazníka neobtěžují. Ale jednak musí hra stát za to a také musí tato záležitost být funkční nejen jako ochrana, ale i jako bonusová záležitost, která mi poskytuje nějaké nadstandardní služby nebo herní obsah, který když si hru ukradnu, tak nemám. A to se dnes ale neděje. V tomto ohledu je Battle.net mnohem dál, než systém Ubisoftu. Navíc ochrana stálým internetovým připojením UBISOFTU selhala a už se objevují cracky s vydáním nových her. To jen znamená, že hra si nestahuje patřičný obsah z internetu a je použitelná i offline, což je nějak proti smyslu internetové ochrany, jak jsem si myslel, že by fungovat měla. Hlavní je však samotná hra. Blizzard se směje oprávněně, místo vydávání desítek her ročně a snahy vydělat na nich rychle velké peníze, Blizzard vyvíjí jen několik titulů, ale pořádně, které vydrží uživatelům dlouhé roky. Není to přesně to, jak by to mělo vypadat? Není fakt, že mnozí udělali z počítačových her rychloobrátkové konzumní zboží důvodem, proč 9/10 her stojí za starou belu a kradou se (používají bez zaplacení autorům), protože prostě nestojí za ty ceny, které za ně vydavatel požaduje? Doufejme, že to Blizzardu vydrží, i když někdy asi přejeme, aby přeci jen zapracoval a snažil se více využít technických možností, které současný HW nabízí a některé tituly vydával rychleji – na DIABLO3 opět čekáme roky a zanedlouho končí podobné čekání na StarCraft2 …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 13:57:25
avatar
Krásný příklad vydavatele, který pochopil, jak to funguje...
Veškeré DRM jsou jen vyhazování peněz, které měly jít do vývoje hry jako takové. Když si hru někdo chce zahrát zdarma, tak si to prostě tak zajistí a hotovo. Žádná DRM na světě, a to ani všechny ty budoucí, ho nezastaví, možná maximálně pár dní zdrží.
A proto doufám, že se již brzy dočkáme zcela DRMfree her
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 00:30:12
avatar
jj, absolútny súhlas a podpora Blizzardu
Ja osobne si to predstavujem tak, že by malo byť možné si stiahnuť všetky hry za free, ale boli by obmedzené(ako to robí Blizzard) a boli by natlačené reklamami, ktoré by prinášali ďalšie vynikajúce zisky. Samozrejme mnohý nemáme radi reklamy a takže ale platiaci zákazníci by boli o tie reklamy ochudobnený a zvýhodnený o online podporu. To je cesta, ktorý by sa mne osobne páčila. A nie ochrany, ktoré skutočne obmedzujú(ako napr. pri GTA4, ktorého spojazdnenie je fakt katastrofa a obťažuje aj po nainštalovaní).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:02:03
avatar
ale blizzard nijak ty hry neomezuje. jen si proste nezahrajes na battle.netu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 00:34:11
avatar
no ale veď i to je obmedzenie to je to o čom hovorím...a najnovšie už ani LANka nebude fungovať, teda sa bude dať hrať iba po battle.netu, takže i Garena je nahraná
Danstahr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 09:25:21

takovou reklamu má Blizz v případě WoW od free serverů zadarmo ;)
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 09:46:47

Ano máte pravu tady pochopili to ano. Ještě kdyby byli tak chápaví i v pohledu na technickou stránku her. Kdyby jim tak konečně jim došlo jak technicky zastaralé ty jejich hry jsou po dlouhém vývoji a něco s tím dělali.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 10:21:49

Prosimte koho zajima technicka stranka u her typu "uz jenom 10 minut ... sakra je 6 hodin rano". Kdyby s tou hrou bylo neco spatne po technicky strance tak to prece takhle nemuze fungovat.

Jmenuj mi jednou neuspesnou hru od Blizzardu. Nedavno sem si rozjel Warcraft2 v dosboxu a efekt to ma stejnej jako v dobe kdy to byla novinka. (aneb 2 prvni kampane na jeden zatah).

Netvrdim, ze by hry od blizzardu nemohli bejt "hezci" jenom, ze by to melo takrka nulovej efekt a naopak zkraceni vyvoje by jim urcite hodne uskodilo.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:16:27
avatar
Ach jo zase další se přídává k přitroublé nutnosti při singlu být připojen? Z těchhle snah je mi zle, to už bych radši dal menší poplatek Razorovi či Reloaded grupě aby mě těchle kriplovin zbavili
Proč prostě nedovedou pochopit že někoho ty bonusy a různé reklamy na webu prostě nezajímají? Zlaté času Duka3D, W3, FC a D3, teď to vypadá že kvůli každýmu prdu bude třeba připojení
Shania [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:10:35

Na singl u SC2 nemusis byt online...
swetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:41:25
avatar
jediný "postih" za to, že hraješ offline je, že nebudeš dostávat achievementy a nebudeš moct komunikovat s přáteli přes b.net

což je celkem přijatelný
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:41:02
avatar
Co mi na Blizzu vadí je to, že žádná z připravovaných her nebude mít LAN multiplayer. Tohle mě například u D3 vyloženě sere. Mají své důvody, ale ty by šli IMO vyřešit i jinak, než kompletně odstřihnout LAN.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:58:09
avatar
jo tohle je podle me horsi protipiratska ochrana nez staly pripojeni k internetu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:39:56
avatar
To je pravděpodobně kvůli udělátku zvanému Hamachi.

Nicméně i Battle.net jde cracknout, ale úspěšnost nikdy nebyla moc vysoká (protože to neni Battle.net).

Stejně tak se WoW hraje na free serverech, což je v ČR oblíbené, neb jsme sociální zemí (to neberte špatně, to je prostě fakt, jsme.. protože skutečně jsme chudý - finančně).

Nicméně ani free servery nejsou ono, pokud to někdo někdy hrál na officu na vhodně zvoleném serveru, tak chápe..

Absence LAN mi nevadí.. mam internet.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:50:05
avatar
Ano, já mám taky internet. Jenže po internetu to i přes ventrilo (nebo něco podobného) prostě není ono. Nic nenahradí klasickou LANku s přáteli. A D2 byla hra přesně na tyto příležitosti jako stvořená.
JayT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 00:26:10
avatar
Já bych to až za takovej problém neviděl.Když budu chtít udělat lanku,tak jí udělám, ale prostě se připojím na Bnet a bude se hrát přes Bnet.A vyjde to na stejno.
argeleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Syntaxe 2010-05-28 14:27:07

Článek zajímavý a Blizzardu za jeho přístup fandím, nicméně by neuškodilo si občas po sobě výtvor (článek) přečíst. Následující věta je pro mě těžko pochopitelná (myslím, že pro více čtenářů) - to "přestože" na začátek prostě nesedí a vůbec celá věta je kostrbatá :
Citace:
Přestože se Blizzard soustředí pouze na PC, ze kterého se mnozí se jiní snaží utéci, protože si myslí, že důvodem jejich neúspěchu není v první řadě to, že by jejich hry byly špatné, ale pirátství.

To byla jen technická a chápu, že chyby se stávají...
AMD_RyZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přesně tak 2010-05-28 14:27:48
avatar
Přesně tak Blizzard, nepotřebuje ochrany typu DRM, protože jeho hry stojí za top koupit, já například jsem tak natěšený na DIABLO III, že jsem si teď koupil DIABLO II za 499 Kč a to je to více než 10 let stará hra!!!
Ale je to pro mě nejlepší RPG všech dob!!!
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:42:36
avatar
D2 je dobrá hra ale to mizerné rozlišení... Teď nevim jestli je na něj neoficiální mod co to napravuje ale hrát v 800x600 nic pro mě
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:40:33
avatar
Jo je modifikace co to můžeš hrát i ve full HD myslim..

A grafika sice neni hezká, ale ta hratelnost..
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:31:19
avatar
Tu modifikaci na vyšší rozlišení jsem zkoušel, hrál jsem to na 1920x1080 a popravdě to vypadalo ještě mnohem hůř.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:54:38
avatar
Mě osobně teda těch 800x600 ani na mé 24" vůbec nevadí. D2 má jiné přednosti: systém vývoje postav, předměty, znovuhratelnost, perfektně vyvážená obtížnost, jednoduchá a přesto komplexní (a hlavně průhledná) matematika RPG systému...
Nic lepšího dodnes žádná podobná hra nepřinesla.
Abraxas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:50:33
avatar
Diablo je KULT u kterého sem také strávil neuvěřitelně dlouhou dobu. Ale nový kabát už to chce. Shodou okolností jsem to zkusil nedávno nainstalovat na svém PC a zub času je už sakra znát a rozlišení 800x600 na 22" vypadá opravdu špatně.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 16:23:39
avatar
No už aby tady Diablo3 bylo!!!!!!!!!!!!!!!!!
AMD_RyZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:28:52
avatar
Blizzard jen tak dál!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:31:59
avatar
Veškeré ochrany jsou jenom vyhozené peníze jelikož vždycky platí a i platilo pokut někdo vymyslí ochranu tak i ví jak ji obejít a je jen otázkou času kdy se objeví na netu.Raději bych snížil ceny a zlepšil kvalitu her.A myslím že by to mělo mnohem větší efekt na prodejnost než cpát prachy do ochran.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:40:41
avatar
Dokym tu nebude era cloud computingu tak su ochrany typu stale pripojenie a dve veci...

Inak kvalita hry, ked sa da oznacit za "kultovu" si peniaze pritiahne sama a verim tomu, ze sa zvesela predava aj par rokov po vydani!
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 14:45:12
avatar
Ak by vychádzali na PC také hry ako je napriklad Half-life 2 tak by sa kradli menej(ved kolko predal HL2? miliony a miliony kopii). Ale vydavat stale len rychlokvasky ktore nemaju ziadnu znovuhratelnost, nemaju odpovidajici kvalitu ci uz technicku alebo hratelnostnu a nové diely vychádzaju skoro roce je cesta k zvysovaniu miery piratstva a smeruje len k demotivacii platit za hry.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jezisi, 2010-05-28 14:59:59
avatar
ale vzdyt jen to vynucene internetove pripojeni je take ochrana, nebo snad ne?? Sorry, ale tenhle smer vyvoje je, rekneme, i potencialne dost nebezpecny. Namatkou bych napriklad vybral System Mechanic od iolo. Leta jej pouzivam, bezproblemovy dric - ale co se postupne deje je to, ze bez obnovovani rocnich poplatku a bez nasledne validace program proste nejede. Takze si koupite program, ktery v pohode staci na nekolik let pouzivani, a vlastne jej pouzivat nemuzete. A to je jen priklad - dalsi je napr. Autodesk, kde sice muzete program pouzivat, ale pokud neplatite rocni apanaze, nemate narok na updaty a upgrady (a kolik po par letech stoji regulerni upgrade, to vsichni vi - takze bud platite rocne mene, ale stale, nebo vyplaznete horentni sumu najednou). Podobne je to s Blizzardem a bude i s dalsimi gamesami - nemate pripojeni, mate smulu (a vemte si s sebou notas a vyuzivejte pripojeni v cizine). Takze ja osobne i tyhle snahy neustaleho pripojeni na net beru jako ochranu, i kdyz se mi "nes.re" do pocitace.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach jo 2010-05-28 15:02:19
avatar
Zase jsi se neudržel DD a psal jsi zaujatě a citoval jsi jen to co si tě zrovna hodilo. Ještě by to chtělo uvést další citaci co tam zazněla a to Když začnete mluvit o DRM a různých technologiích proti pirátům, je to z našeho pohledu vážně prohraná bitva, protože komunita je vždy mnohem větší a to množství lidí, kteří se snaží prolomit tu technologii, ať už proto, že chtějí tu hru šířit nebo proto, že je to pro ně výzva, je mnohem větší než naše vývojářské týmy.
Exkluzivita na konzole nezmizela jak si myslíš, viz Lost Planet 2, které je na konzolích dávno a na PC je odloženo na podzim. Já vím že tě to štvě, že PC není primární záležitostí u většiny vývojářů, ale s tím ty nic neuděláš, jediné co můžes je kopat kolem sebe, navážet se do konzolí, mlžit, ale ostatní stejné ví jaká je pravda

PS - Blizzard se opravdu nesměje a dokazuje to ta citace, kterou si právě neuvedl
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:06:00
avatar
Ja pod exkluzivitou chapem ze hra vyjde len na jednu platformu napriklad Xbox360 takou exkluzivitou je GoW2 na PC je to Zaklinac, Crysis, STALKER. Ale LP2 a exkluzivita? Prosim ta... Capcom kazdu hru vydava na PC neskôr. A este co je u teba davno? Ved pokial viem LP2 na konzole nevysla pred pol rokom ale nedavno tak o com je rec ake "dávno"?
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:12:06
avatar
Když je nějaká hra na konzoli půl roku před PC, tak má půl roční exkluzivitu, tak to chápu já. Jenže Lost Planet 2 měl vyjít 25.května a byl náhle odložen na podzim, to asi není běžné, ani u Capcomu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 15:50:06
avatar
podle recenze Lost Planet 2, kdyby to nevyšlo na PC, tak se nic nestane ... je to zmetek hra
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 16:22:12
avatar
co třeba KILLZONE 2,GOD OF WAR 3,UNCHARED 2,FINAL FANTASY 13,HEAVY RAIN,METAL GEAR SOLID 4
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:41:29
avatar
No řekněme, že celou sérii God of War bych rád viděl na PC. Ale ten zbytek až tak ne.. FF pár dílů je, možná by nebyly špatné, ale nesmí to být takové ty klasické konzolové předělávky..
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:27:17
avatar
PS3 je fajn , majitelia xboxu mozu kludne plakat tieto hry si nezahraju skoda ze ani na PC
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:34:05
avatar
Majitelia konzoli si zas nezahraju ine hry ktore su len na PC. Kazda platforma ma tie svoje exkluzivity.
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 17:09:22

Proc plakat?Oni maji zase svoje exluzivitky.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:04:49
avatar
To je pravda LP2 skoncile len lahko nad priemerom teda ziadna pecka.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:22:53
avatar
LP2 na PC nemala nikdy vyjst s konzolovymi verziami od zaciatku bolo jasne ze vyjde neskôr. Capcom vsetko vysvetlit už koncom marca. Takze ziadne nahle odlozenie sa nekonalo. Vsetko ide podla planu. PC verzie vydava Capcom neskôr takze skutocne neviem kde je to prekvapenie a preco tam odveci davas toho smutného smajlika? . Dalej co sa tej exkluzivity tyka je to len docasne a to je prd platné ked je PC verzia potvrdena. Pre mna existuje len jedna poriadna exkluzivita a to je ak je hra len na jednu platformu. Este by ma zaujimalo preco su cca 2 tyzdne podla teba "dávno". LP2 je tu len okolo 2 tyzdnov.
Anchoret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2010-05-28 16:10:34

Možná by se slušelo dodat fakt, že Blizzard DRM nemusí řešit, protože jeho hlavní a největší část plyne z World of Warcraft.

To samé Diablo a Satcraft využívá Battle.net a kdo nemá originálku, tak si na téhle síti nezahraje.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:23:39
avatar
Citace:
někdy asi přejeme, aby přeci jen zapracoval a snažil se více využít technických možností, které současný HW nabízí a některé tituly vydával rychleji


hry od Blizzardu jsou bez chyb a vyvážené. To zabere spoustu času a grafika za tu dobu samozřejmě pokročí. Blizzard zkrátka nedělá high-end grafiku. proč taky, chtějí mít co nejvíce kupců, ne pár nadšenců s dvoučipovkami. Crytek prodal málo kusů Crysis i díky tomu jaký to byl HW strašák. Strategie Blizzardu zdá se ekonomicky mnohem efektivnější
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:49:54
avatar
Přesně tak. A navíc co se designu a hlavně level designu týče, může většina společností Blizzardu tak akorát závidět.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:33:17
avatar
Slušný článek. Je jedno, jestli se Blizzard směje nebo nesměje. Hoši asi vědí jak uvažují kupující hráči: " Opravdu za to mám dát 1200Kč, když mi to vydrží 2-3 dny? "
Blizzardí hry (a nemyslím jen WoW) jsou trvanlivé minimálně 5 let...za to hráč mile rád vyplázne i 1800Kč.

Jak je uvedeno, to není sra*ka s nápisem "spotřebujte do ... "
To je zboží, který je aktuální i léta po vydání.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 23:44:49

Presne si to vystihol! A podľa seba viem, že aj menej kvalitné hry by sa lepšie predávali, keby sa za ne platilo pri stahnutí, a to čiastkou, ktorú je sám hráč ochotný zaplatiť. Takto si kupujem hudbu z T-Music. Takže som zvedavý, kedy to vydavateľom hry dojde, že ak si nejakú hru cením na 300 korún, tak sorry, ale povedzme 1400 za ňu určite nedám, čo pre nich znamená, že prišli o peniaze a zákazníka.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 17:44:50
avatar
Ne, ze bych doma nemel pripojeni na net a pc stejne jinam netaham, ale to pripojeni pri hrani her se mi taky moc nelibi. Ale porad ma clovek na vyber. Bud to akceptuje a koupi origo nebo se smiri s tim, ze to hrat nebude a treti moznost je to upiratit.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:11:22
avatar
starcraft 2 *slint*
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:25:42
avatar
Nutnost připojení k internetu mi vadí, ale pokud je dobrovolná a člověku nabídne něco navíc, tak se to dá přežít. Jakožto příznivec hlavně singleplayru považuji víceméně všechny ochrany za omezující, ale v multiplayeru nemám vůbec nic proti nutnosti být připojen k internetu...i když staré dobré LANparty to trochu kazí.
Jinak problém většiny her nejsou piráti, ale jejich kvalita a to, že platícím zákazníkům nabídnou jen omezující ochranu, mezi piráty se najde dost takových, kterým chybí demo a nechtějí utratit tisícovku za nemysl, jenže když zjistí, že ta hra je o ničem ,tka si jí pak nekoupí, když je bude bavit, někteří si ji možná i pořídí.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 18:31:10
avatar
Steam rulez!
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 09:37:53
avatar
Hlavně ten jejich klient na PC, vůbec nezdržuje
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:08:34

Někdo z vás snad dokáže fungovat bez stálého internetového připojení? Teda mě když nejde net tak jsem vyřízenej. No ono to vlastně ani moc k smích není, že?!
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 21:32:05
avatar
eh, nic ce smyslu ze se blizzard vysmal konzolim v tom jejich vyjadreni nevidim
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 22:24:36

me teda na nutnem stalem pripojeni vadi jedna vec, ze kdyz chci jet na tejden na chatu tak bych si tam takovou hru tezko zahral, repsektive bych ji tam hrat nemoh, ve meste mam inet k dispozici kdekoliv zdarma, takze neresim inet mobilni, kvuli tydnu se mi aktivace na mesic za 800 nevyplati, na chatu telefoni linka nevede, vsude okolo je les, takze reseni je proste crack ;)
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nejak 2010-05-28 22:53:19

Mam spoustu kamosu ktere ba ani nenapadlo za nejake hry platit, nicmene skoro vsichni maji legalni warcraft 3 (asi jako jedinou neupiratenou hru :-D)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 09:45:49
avatar
co se týče téma konzole a Blizzard... Nedovedu si představit, že bych Diablo nebo Starcrafta hrál na konzoli, protože to ovládání by asi nebylo ideální. To je podle mě ten hlavní důvod, proč na konzole jít nechtějí...

DD, opravdu musí být v každém článku o konzolích zmíněno, jak jsou technologicky zastaralé? Tvoje zaujatost proti konzolím začíná bejt trapná..
Anonymní  - konzole 2010-05-29 12:08:41

Konzole jsou zastaralé.
Na co bych si ji měl asi tak kupovat?
Je to pro debili.
Retardovaný ovládání... Hardware na píču..

Až to bude držet krok s pořádnýma PC jako je i7 4Ghz+ atd. a bude to lepší ako PC hry...
Tak se asi oprcám.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 12:37:41
avatar
tohle neni treba ani komentovat
Citace:
Je to pro debili
Hlavne ze PC pro "debili" neni
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 17:11:11

Citace:
Hlavne ze PC pro "debili" neni


Tady mame krasny priklad.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 12:43:40
avatar
jde vidět že o konzolích nic nevíš
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 12:43:11
avatar
Jo a navíc v tom prohlášní Blizzard konzole nezmiňuje, to si zase DD musel rýpnou do konzolí, to by přece nebyl ten pravý objektivní článek, kdyby nebyl hned od začátku proti konzolím
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 16:06:01

U ciste singl player her je duvod DRM jasny jde o to zabranit piratum defakto hned po uvedeni hry hru hrat a dohrat. Kdyz uz nekdo singlplayer hru dohraje v drtive vetsine nema potrebu to hrat znova nebo kupovat.
Ale blizardi hry jsou prevazne multiplayerove a maji DRM takze o cem je tenhle clanek?
Vzhledem k tomu ze blizard defakto ma jen 4 hry kde WoW je cisle online zalezitost takze to je DRM sama o sobe.
U strategii SC a Warcraftu je hlavni napln hry multiplayer(typuju ze tak minimalne 95% lidi co si to koupi predpoklada ze bude hrat prevazne multiplayer) ktery opet funguje pres battle.net kde je opet treba mit ucet. A diablo typuju tak stejne procento pocita hlavne se hrou po internetu cili opet battlenet. Takze pro nejake mizive procento lidi co si chteji bud diablo a nebo SC ci WC dohrat v singlu je pro blizzard ochrana keyem dostatecne DRM a pokud to nekdo crackne tak ho to nejak netrapi.
Znovuhratelnost techto her spociva v tom ze jsou multiplayerove. Takze lide co si je kupuji je hraji prevazne online na battlenetu ci blizardim servru coz je DRM jako kterekoliv jine spojene se vsemi jeho vyhodami nevyhodami.
A kupodivu nikdo nepise hlasky typu. "Blizzard skrachuje zrusi battlenet a ja si pak SC2 s kamaradem uz nikdy nezahraju to je debilni ochrana takze si tu hru nebudu kupovat" nebo "battlenet ma vypadky seru na SC2" atp co sem videl u ubisoftiho DRM
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 20:21:49
avatar
no ale treba warcraft III jde hrat pres lan (treba garena) a tam originalku nepotrebujes. stejne tak diablo II si mohl hrat po lanu a nemusel si mit originalku. u sc2 ani diabla 3 zadnej lan nebude a to se da povazovat taky za protipiratskou ochranu...
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-05-31 18:32:14

Ano ale stejne jako u wowka muzes si vybrat bude budu hrat na neorigo na shit serverech. Nebo origo na ofiku kde to bude "best" 100% podpora, a samozrejme take mnohem vetsi zabava.

(Kdyby neco wowko jsem v zivote nehral a mam na nej averzi)

To same plati i o w3 ten kdo chce poradne hrat tak si origo koupi a bude smazit po battlenetu kde bude met xxx krat vetsi luxus nez s nejakou crackou verzi.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2010-05-30 19:49:26

Jenze jste zapomeli na fakt ze blizzardzadnou ochranu nepotrebuje jelikoz 90% her jsou proste silne zalozene na multiplayeru. A ten kdo chce hrat multak tak si proste tu originalku koupi/musi koupit.

Coz u singlu neplati ten si clovek zahraje 1 2 ... tak proc by si kupoval origo ? to si radeji na tu chvilku nez to dohraje sosne z torrentu Neopak u onlinovej je zpravidla mnohem vetsi casu s zabavy. A do toho uz clovek investuje bo dokonce musi aby mohl hrat
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-30 21:05:07
avatar
Já bych ještě dodal k výše řečenému. Ono dávat Blizzard za vzor má i svou druhou stranu. Zaprvé má Starcraft 2 jistý odbyt. Blizzard těží ze své pověsti a na zavedené sérii a i kdyby byl hned SC2 hrou pouze nadprůměrnou tak bude mít takřka jistý odbyt. Taky se jedná o RTS a co si budeme povídat platformou RTSek vždycky bylo a bude PC. Navíc kolos Activision Blizzard dojí spoustu prostředků z kravičky jménem World of Warcraft. Dokážu si představit že by menším vydavatelům vydání pouze na PC nemuselo zaplatit vývoj a marketing.

Abych shrnul myšlenku, současná situace z mého pohledu příliš nepřeje exkluzivním titulům a vydavatelé cítí peníze které vanou hlavně z konzolových trhů. Jednu výhodu zpomalení vývoje má, a to je relativní HW nenáročnost nových titulů.

Co se týče problematiky DRM, sdílím názor Blizzardu v tom že by originály měly hráče nalákat na bonusový obsah a ne omezovat DRM, které časem padnou a reálně odradí skupinu platících hráčů.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!