EPIC: Zaměřujeme se na konzole, protože piráti zničili PC hraní – výmluva i kus pravdy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 19 květen 2010
altProč se jeden z největších PC vývojářů přeorientoval na konzole? Pro peníze …

 

 

 

Mike Capps, prezident studia EPIC si pěkně přiživil vlastní business. Jasně označil pirátství a piráty na PC za důvod, proč se EPIC dnes soustředí na konzole. Přitom ještě před 6 lety vydal EPIC jen jeden PS2 titul a jinak byl čistě PC společností. Prý ale neměli jinou možnost, protože dopad pirátství byl příliš velký. Údajně pirátství na PC zabilo mnoho skvělých vývojářů a EPIC kvůli němu musel kompletně změnit svůj obchodní model. A podle EPICu zachraňuje PC hraní jen Facebook, ale na něm prý prostě hry nebudou vypadat jako jejich Gears of War.

A teď trochu návrat ke skutečné realitě. EPIC odhalil, o co mu jde především. O snadno vydělané peníze, kvalita her je vedlejší. Důvodem, proč to EPIC na PC vzdal, je jeho upadající kvalita her, které zkrátka na PC, kde chtějí hráči poněkud více, neslaví očekávané úspěchy. Po rozpačitém Unreal Tournament 3, které jsem si já osobně jen zkusil, a nebavilo mě a to jsem velký fanda Unreal her, přišel PC port z konzolového Gears of War a byla to další hra, která prostě jen byla. Marketingově vyhypovaná hra to neměla na PC platformě, kde žádají hráči více, po výrazně zpožděném vydání po konzolích prostě jednoduché a uspět nemohla.  

Na prvním místě jsou ale peníze.Nejde už o to, vydělat na vývoj hry a zaplatit ho a mít přiměřený zisk, jde o to mít zisk 10x větší než náklady na hru aby to dobře vypadalo ve finančních zprávách. EPIC si stejně jako mnozí další snadno spočítal, že ze stejného počtu prodaných kusů her na konzolích bude mít více než na PC a tomu hry přizpůsobil. Je to dáno jednoduše tím, že Konzolová hra stojí inimálně o 1/3 více než PC a tedy více peněz do kapsy EPICu. Nemluvě o různých akcích, kde třeba pár měsíců po vydání PC hry na STEAMU stojí i desetinu toho, co stejná konzolové verze! Kromě toho jsou konzole HW zastaralé a tak se na nich nemusíte zaobírat s nějakým herním vývojem a snažit se o dokonalou grafiku, implementaci vysokých rozlišení a nových technologií, protože to prostě nejde. Mnozí si asi vypíchali oči, nebo si alespoň nakapali ocet do očí, když některé konzolové hry označují za skvěle vypadající.

Pak ta stejná hra přijde v ostrých detailních texturách ve vysokém rozlišení na PC a nabídne výrazně lepší vzhled, vedle kterého vypadá ta konzolová verze prostě maximálně hnusně (zvlášť když si to pustí na stejné TV) a to celé už polovina herního i novinářského businessu (recenzenti her) ignoruje, nebo bez řečí přechází, protože se jim to nehodí do konzolového podnikání a blbnutí zákazníků, které se daří přesvědčovat o tom, že stojí za to zaplatit za hru více a trávit u toho stejnou porci času, jako byste si tu hru v lepší kvalitě a tedy s lepším herním zážitkem za méně užili na PC. Konzolové hry také dnes jednou jen v 720p s maximálně 2AA, to v lepším případě, ale výjimkou nejsou ani 640p 0AA. Jen aby to ty konzole zvládly na požadovaných 30FPS. Podle toho ale i hry vypadají. Další věcí je kvalita těch her, kdy zatímco konzole jsou jasně spotřebitelská záležitost, ve stylu kup a zapomeň, na PC je mnohem náročnější publikum, výrazně náročnější kritika a očekáváme přidanou hodnotu a nezapomenutelný zážitek. Protože když už na PC hrajeme, chceme, aby to k něčemu vypadalo, a nechceme mít pocit prohraného času. A co dostáváme? Špatné konzolové porty - to opravdu obchody nerozhýbe!

Takže EPIC si zkrátka jen spočítal, co je výhodnější. Vytvoření technicky neměnných zastaralých her, bez herních inovací a propracovaných mechanismů pro spotřebu a za to vyinkasování více peněz za 1 kopii než za PC verzi, u které po vás chtějí PC hráči mnohem více. Kromě toho se EPICu hodí podpora, kterou dávají konzolovému trhu mnozí další a vynášení této umělé, čistě pro zisk a spotřebu vytvořené spotřební platformy. Jinými slovy celý proslov prezidenta EPICU je jen přihřívání polívčičky. Nedávno jsme tu měli aktualitku o PC Gaming Alianci a o tom, proč je v podstatě neviditelná. EPIC je jedním z hlavních členů. Je potřeba něco dodávat, proč se PC Gaming aliance stala neviditelnou?

Závěr: EPIC nám určitě nelže v tom, že přehodnotil a změnil svůj obchodní model a přeorientoval se z PC na konzole. Je to totiž výhodné – nemusíte se snažit o dokonalou technickou stránku věci a nejste za to ani kritizování, hry děláte jednoduše a podle stejné šablony a prodáváte je minimálně o 1/3 dráž za vydatné marketingové podpory třetích firem. Takže proč se zaobírat s náročnou PC platformou, kde ti šílení hráči a zákazníci chtějí za své peníze herně kvalitní nápaditou, nezapomenutelnou hru, která není jen spotřebním zbožím a ke které se budou vracet. Vždyť je to proti smyslu podnikání. Hry jako starý Unreal Tournament, která nám vydržely dlouhé roky (mnozí ho hrají do dnes), jsou pro EPIC pohromou, nic na nich po vydání nevydělává. Hráči je hrají znovu a znovu a nekupují a nespotřebovávají další, a když se jim EPIC pokusil vnutit novou verzi, se kterou slavil úspěchy na konzolých, neuspěl, protože nebyla tak zajímavá a herně dobrá jako stará PC verze. To je celý důvod, proč se EPIC přeorientoval na PC.

Pirátství je zde jednoznačnou výmluvou a obětním beránkem, který šel náhodou okolo a byl označen za původce problému, aby tím EPIC odvrátil pozornost od vlastní neschopnosti a neochoty něco se sebou dělat. Ano, pirátství je problém, ale bylo i za dob starého PC Unrealu z přelomu století, možná i ve větší míře než dnes a také se firma uživila a dokázala prosperovat až do příchodu nových konzolí. Tak jak to, že to dříve šlo a dnes už to nejde? Na to najdete odpověď ve výše napsaném.  Sjídlem roste chuť a otesánek EPIC už je stejně jako ostatní "závislí" vývojáři, nenažraný. Pirátství určitě nezabíjí nezávislé vývojáře, v tom EPIC zcela nezřízeně lže. Naopak uzavřené konzole, kde si hlavní hráči pečlivě hlídají svůj píseček a vybírají tučné výpalné, když si na něm chcete hrát, nedávají nezávislým mladým vývojářům žádný prostor pro existenci. To PC platforma je na tom zcela jinak. Samozřejmě pirátství je problém, to nemá smysl zakrývat, ale spíše jen v tom, že skutečně řada uživatelů akceptuje užívání softwaru, aniž by za to tvůrcům zaplatila a nevidí v tom nic špatného, to je hlubší problém. A opět jsme u toho, že se zde střetávají starý obchodní model, který neznal možnosti Internetu a nový, u kterého cenu větší měrou určuje uživatel a kvalita produktu hraje klíčovou roli, a odpadají náklady za médium, za které se dalo hodně nákladů schovat. EPIC ale na nový obchodní model nepřistoupil, pouze šel tam, kde funguje ten starý, jednodušší a pro něj bezpečnější. Proč bojovat s piráty vyšší kvalitou her a služeb a složitě něco vyvíjet a vymýšlet a nechat na uživatelích aby posoudili kvalitu produktu, když je můžete obejít a vystačit si s tím, že uživatelům prostě řeknete že je to dobré, a léta funguje? Kup, zahraj a zahoď (zapomeň), ale nezapomeň si za rok koupit další díl (stejná hra (vizuálně, herně i technicky), jen jiné lokace a stejná spotřební nuda) …  

Zdroj: EDGE, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2010-05-19 16:51:35

No konzolove hry jsou drazsi o 1/3 hlavne proto, ze z kazde hry jdou nemale penize vyrobci konzole. Takze to neznamena vyssi zisk pro vyrobce.

Jinak ja teda vidim vice inovativnich her na konzolich nez na PC. Myslim tedy napln hry a ne grafickou stranku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:00:40
avatar
tak vidíš špatně, nic herně nového na konzolích nevychází .... inovativní hry vycházejí pouze na PC, na kterém se ostatně tvoří hry vždy. Inovativní jsou dneska hlavně malé hry ve flashy apod, třeba Machinarium jinak jsou tu desítky a stovky dalších her a hříček, tkeré na konzoli neuvidíš ... tam jsou to jen hopsačky, mlátičky střílečky ... pořádný závodní simulátor tam chybí (GT není simulátor!), pořádná strategie chybí, pořádné (MMO)RPG chybí (nebo je děláno na PC) atd.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:23:47
avatar
a pocitacum chybi spousta ruznych poradnych bojovek a mlaticek nebo kvalitnich splitscreen her a kooperativnich strilecek obecne stejne jako treba vice zavodnich her. za to treba nejaky poradny mmorpg urcite zadnej vyvojar na konzolich nechce, protoze by pak dopadli jako na pc. miliony platicich zakazniku, kteri si mohli koupit spousty her, hraji jen a jenom wow...

inovativni hry pak nemusi vychazet jen na pc, ty prave nejvice vychazeji asi na handheldech (hlavne ds) nebo na wii. na pc par zajimavych flashovek a ostatnich (darwinia, defcon, psychonauts) sice vychazi, ale malokdy jsou nejak uspesne a tvurci psychonauts myslim skoncili. aby to pak nedopadlo tak, ze na pc budou vychazet hlavne prave ty male tituly na tom facebooku a wowko a par dalsich stalic k tomu
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:15:23
avatar
Tvůrci Psychonauts, udělali Brutal legend, ovšem pouze na konzole, asi je na PC těch inovativních počinů moc...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:32:37
avatar
no ještě že pro EPIC nepřišli malé konzole ke slovu ... tam je pirátství ještě rozvinutější než na PC ...

jinak k čemu malou konzoli, když jsou chytré telefony ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:12:24
avatar
chtel si rict spis iphone ne?na ostatni telefony jsou hry v naproste vetsine pripadu ubohe...
Qual [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 20:07:08
avatar
Ano pro iPhone, ale nejen pro něj (zdaleka).
Mr. Digi 3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 14:53:19

No, trochu, Off-Topic, ale vcelku, dobrá Borka, 19-ti letá, a to no tak, více viz. tady: http://www.youtube.com/watch#!v=LiebJknnJ4Q&playnext_from=TL&videos=pGWev3gEzkY&feature=feedrec ,tak a to tak, si to, třeba, užijte, a já jsem, myslel, že někdo říkal, že pořád, t yhry časem, optimalizují, aby vypadali, na tom stejném Hardwaru, když to jde a ne, jak na PC, kde, má každé PC, jiný HardWARe, a tak, že se ty hry časem, Ladí, aby ty další hy vypadali, pořád lépe a lépe, že se časem optimalizují, takže vypadají lépe, časem, nové hry lépe a lépe, i na stejném hardwaru, a te´D, zase, že ne, tak nevím, tedy.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:44:29
avatar
Když sem poprvý viděl Soulcalibur, tak sem dost litoval, že mam PC.
Xyw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 18:37:44
avatar
Je blbost hrat mlaticku na PC (aj ked s gamepadom)a uplna kravina hrat strategiu/FPS na konzole. Proste tie systemy su robeny kazdy na ten svoj typ hier.

To ze inovativne hry vychadzaju iba na PC je pekna kravina, pretoze za poslednych 6 rokov som nevidel asi ani jednu. Vsetko len kopie starych napadov.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:05:50
avatar
Tak mas DD pravdu v tomto stebou suhlaim,

este by som ale dodal ze, ono PC a programovanie v novsom a movsom directx je velmi "vedomostne" narocne! Prechod od dx9 na dx11 si vyzaduje uplne novy programatorsky pristup (bazu poznatkov) a tempo krorym to ide je zavratne! V epicu vidia ake naklady si vyzaduju skolenia -> aby boli programatory dostatocne kvalifikovany a tym padom im musia aj viac zaplatit, co je pri konzolach iba v dobe ich uvedenia na trh a dalej je to ta ista pesnicka x rokov a aj preto je vyvoj na konzoly vyrazne lacnejsi!
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:06:12

To si moc nemyslim, normalny porgramator ked prejde vyvojom pod nejakym systemom po nejakom case "vie" co mu tam chyba, co by ocakaval "lepsie" co by mohlo byt "vyhodnejsie" atd atd, takze ked pride nieco novsie (DX11) tak mu v podstate staci velmi rychly nahlad "ako" sa to da vyuzit.
Co je "drahsie", tak to je prerobenie existujuceho engine (libraries) na novy sytem, cize ani nie tak vedomosti programatora, ako preklopenie existujucich veci na novy system. Ked si clovek predstavi ze firma stravila a preinvestovala tisice hodin odladovanim nejakho DX9 engine, tak asi uz nechce investovat dalsich tisice hodin na novy engine DX11, ktory by bol sice "technologicky pokrocili" ale obsahovu hernu stranku to nenahradi. Budme uprimny, PC fanda sa nadchne ze engine je uzasny, co vsetko to vie, ake ma moznosti, este ked je aj nejake pekne Demicko....ale z toho ta firma moc nezarobi......
Mr. Digi 3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 14:57:52

Taky, si myslím, pokud je v pohodě, těší se na nové věci, a jak se bude, lépe programovat, a budou mít hezčí grafiku, v těch hrách, jak ji tam budou moci programovat, a nejdou jenom po prachách, tak určitě, jo, tedy.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:10:31

Ale tak ja nerikam ze na PC nejsou dobre hry. Treba Machinarium je vynikajici. Ale ja tam jinak nic moc inovativniho nevidim. Mozna je to tim ze na PC hraji hlavne strategie a adventury (vyjimecne i MMORPG).

Ale hry jako ICO, Shadow of the Collossus, Metal Gear Solidy nabizeji mnohem vice zajimavych napadu.

Hraju vic na kozoli nez PC a to hopsacky, mlaticky a strilecky temer vubec nehraju. Spis kvalitnich RPG je na konzlich vic jak na PC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:17:55
avatar
mluvíš s absolutním fandou RPG her hrál jsme všechno co za to stálo a na konzoli není ani jedno zajímavé RPG které b yv lepší verzi nebylo na PC

ICO, Shadow of the Collossus, Metal Gear Solidy co je na nich inovativní, co by podobné PC hry dávno neměly?
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:09:38
avatar
nic co by jine hry nemely uz dnes nevymyslis, uz je toho tady proste hodne a vymyslet novou vec je nadlicky pocin. Jedine nove je za posledni dobu split/second a nebo red dead rempdation. A i to si cast bere z her jiz vymyslenych (burnout/GTA).
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 23:13:11

Jako vtip to není špatné, ale vaše zaslepenost vůči konzolím je opravdu směšná. Co je inovativního na Mass Effect, Dragon Age a koneckonců i třeba na BG? Naopak co třeba Ókami? A další RPG pro PS2 - FFX, FFXII, Xenosaga, Rogue Galaxy. Graficky zajímavější než většina "slavných" PC RPG, tedy nemá-li člověk potřebu honit za megaultrahyper detailní HDnotenough grafikou. A jak pak do toho zapadá Machinarium, graficky nádherné, kterému je ovšem DX11 vy víte kde. Možná by neuškodilo dvě tři dohrát a pak teprve kritizovat.
P.S. začínal jsem s EoBy, Wizardry 7 (dnes nechápu jak jsem to bez návodu dohrál), MM IV, etc etc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 23:20:09
avatar
ja w7 taky dohral bez navodu..akorat sem to mel takovy roztahany cca na 2 a pul roku
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 07:50:56

To vcelku chápu. Mě to trvalo taky rok a půl. A občas to bylo docela k zbláznění.
Mr. Digi 3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 15:08:40

Jo no s Windows 7, je vždycky, spoustu, práce, snad, za ty 2,5 ROKu, už vyjdou zase, ty Kompletně, překopané Windows 8, to zas, bude, jestli to zase, bude, rozdíl, jako, mezi Windows XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, a mezi, Operačním systémem Microsoft WINDOWS Vista Ultimate SP2, asi nějaká 32-Bit. verze CZ, tak, už se dost, bojím, podle, mně, ty nové WINDOWSy, budou, možná, stát, dost, možná, za houby, nehledě, na to, že snad, no Colin McRae Rally 2005 Demo, nějaký výkon, pod windows XP, a pod Windows Seven, na tom, samém počítači a s tou stejnou GRafickou Kartou, ten výkon, o 80%, nižší, no hnus, tedy.
Mr. Digi 3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 15:12:22

A te´D, jsem prakticky, na tom samém počítači testoval, The Need For SPeed 13: Shift, a pod Windows XP, nějaký výkon, a pod Windows Seven Ultimate SP0, asi nějaká 32-Bit. vezre CZ, o 50%, nižší, to ani, novou hru, když už je na rozhraní DirectX9.0c, nedokážou, zoptimalizovat, aby ten propad, ve Windows Seven Ultimate SP1, asi nějaká 32-Bit. verze CZ, oproti Windwos XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, byl, Maximálně 10%, když, to u hry BioShock, docela, šlo, to, opravdu, prostě, novější, hra, než Samotný Windows Seven, pojede, v tom, Operačním systému Microsoft WINDOWS Seven Ultimate SP0, asi nějaká 32-Bit. verze CZ, o 50%, pomaleji, než v tom, už 9 Let, starém, Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP3, asi nějaká verze CZ, Operační systém Microsoft WINDOWS XP, asi tedy, vážně, Forever, tedy.
Mr. Digi 3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 15:13:53

Tohle je Michael Jackson, King of the POP, a to no tak, více viz. tady: http://www.youtube.com/watch?v=15S4bOfbrtE&NR=1&feature=fvwp ,tak to já, tedy nevím, snad, v té 3-tí třetině, alespoň, tedy.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 04:15:32
avatar
MGS? Příběh..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:30:28
avatar
kvalitnich rpg je na pc malo a vetsina novych mi prinesla spise zklamani (dragon age, mass effect 2). potesil me jen risen a pak uz starsi prvni mass effect, neverwinter nights 2 a drakensang. ale na nezavisle scene se daji najit perfektni oldschool kousky, ktery predcijou dragon age v uplne vsem (krome grafiky ). tedka hraju vyborny avernum 6 a pak se chystam na eschalon: book 2.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kvalitní rpg 2010-05-21 00:09:40

Trochu nechápu, proč Tě DA zklamalo. Jestli si čekal hardcore rpg typu W6, W7 (též jsem to dohrál), dneska je doba jinde. Nepopírám, že oldschool kousky jsou obecně těžší na hru, než dnešní hry. Ale to co je podle mě v DA jedinečné, je variabilita příběhu a skupiny. DA si podle mě fanoušek rpg zahraje rád i víckrát. Ale asi zkusím taky avernum, abych zjistil v čem DA předčí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 13:35:07
avatar
spousta veci. treba uplne jednoducha a primitivni hlavni linie a rozkouskovani pribehu mezi ty navstivene oblasti. nevyvazena obtiznost, kdy treba posledni dve oblasti byly na nejtezsi obtiznost jednoduche a zase treba kvuli tem prizrakum z lahvicek si se musel pesky vracet peknej kus cesty vracet, protoze na zacatku si ho neporazil. dale pak treba predmety, ktery sou jednou z nejdulezitejsich veci v rpg. truhly byl v da jen pro srandu a nic v nich nebylo, poradnych itemu byly taky hodne malo. jen 3 tezky zbroje a jedinej obourucni mec, kterej sem mel skoro od zacatku do konce. docela zoufaly na to ze hra trva 30 hodin...dale treba jedno to rozdelovani vlastnosti je uplne k nicemu (to jak tam je paceni zamku, vyroba jedu, taktika), protoze treba bojovnikum se tam hodi jenom ta obrana. mohlo udelat jen jedny ty dovednosti, ale treba o neco bohatsi a jeste muzu dodat i kameru, kdy pohled zezadu byl docela neprehlednej a tezko sem si na nej zvykal a pohled z vrchu byl totalne nepouzitelnej a kdyz sem bojoval nekde ve dverich, tak sem musel furt tou kamerou tocit jak nakej ocas...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 14:45:28
avatar
datadisk ještě přidal nevyváženost tříd postav. Mág se stal naprosto zbytečným (zloděj byl už dřív v podstatě jen na ty truhly), protože na co si dávat do sestavy papíra co nic nevydrží, když bojovník dá větší dps.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 17:29:48
avatar
no datadisk sem uz ani nehral, zatim je to pro me zbytecna investice, mozna koupim nekdy pozdeji az nebudu mit opravdu uz vubec co hrat i spolu s datadisky/dlc na fallouta 3. jinak ale v puvodni hre byl zlodej dost dobrej..bral sem sebou lelianu s lukem a naucil sem ji pak toho hranicare co si muze privolavat zvirata, ktery se ve vetsich soubojich hodne hodily. a i specializace na barda byla dost uzitecna...ale asi tyhle dve byly jediny opravdu uzitecny specialice ve hre.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 18:23:16
avatar
Další věc co mi dost vadila byl ten systém oblíbenosti parťáků ala kotor. Nebo spíš ne ten systém jako takový, ale spíš to, jak snadno ho šlo obejít přes nakupování dárků. Celé to potom trochu ztratilo smysl když člověk mohl vybrat jakékoli rozhodnutí a pak si to u parťáků vyžehlit pár tretkama.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 22:50:40

EOB? Uukrul? MM3? :-) Wizardry 7?
Nethack?
Nebo myslíš jen na toto století?
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:14:43
avatar
Súhlasím s článkom...je jednoduchšie všetko zvaliť na pirátstvo ako vymyslieť niečo originálne, zábavne a s kvalitne spracovanou grafikou...čo už, keď väčšina hráčov sú otupení(existujú výnimky) z konzolí a sú šťastní, keď sa im darí v hre s jednoduchým ovládaním a často krátkym dejom...samozrejme sú hry, ktoré sú zábavne a čisto stvorené pre konzoly ako napríklad Rock Band alebo Guitar Hero čo si často zahrám aj ja na xbox 360, ale tlačiť tam hry, ktoré pôvodne na PC platforme mali silne zázemie je fakt mrzačenie herného titulu...a potom sa herne štúdia čudujú prečo ich portnuta hra z xbox/ps nie je úspešná...
swetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:22:40
avatar
Pěkný článek
Myslím si, že třeba takový Blizzard, BioWare nebo Valve jsou ukázkami vývojářů, kteří jsou na tom "skomírajícím" PC trhu velmi úspěšný (z toho se Blizzard konzolím zatím vyhýbá).

edit: jsem celkem zvědaví na prodeje StarCraft 2, ty si myslím, že budou epické a ukážou všem, že PC trh opravdu není mrtvý
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:41:01
avatar
bioware jiz dlouhodobe dela hry primarne na konzole (od dob prvniho kotoru), blizzard si zabral velkou cast pc trhu jen pro sebe diky wowku (drive ti lide vetsinou kupovali i jine hry) a u valve to vypada ze nic nedelaji (krome jedne casti co ma na svedomi l4d) a jenom si ziji z prijmu ze steamu.

prodeje starcraftu pak neukazou nic moc o nejakym velkym pc trhu, protoze vetsina lidi co si ho koupi budou hraci wowka (ve sberatelsky edici ma byt nejakej specialni item do wow) a pak hraci predchoziho dilu co ho hrajou do dnes (hlavne profi poloprofi) nebo soucasni hraci warcrafta III. vsichni ti si koupi nejakou jinou hru spise vyjimecne. a pak nekde jako nejmensi skupina budou az ti klasicti hraci, kteri si kupuji i jine hry...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:02:51
avatar
S tou poslednou vetou moc súhlasiť nemôžem, W3 si vo veľkom kupovali ľudia čo o "profi" nikdy nepočuli. No a po masáži od Blizzardu a tiež známych, ktorí si SCII kúpia do toho pôjdu aj tie "masy", ťahák bude okrem multiplayeru určite aj kampaň.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 13:57:38
avatar
Valve už hry dávno nedělá, dojí steam. Bioware je už léta konzolová společnost a Blizzard už taky dojí jen to wowko. Tolik k úspěšnosti na PC trhu

Uvidí se až vyjde SC2 nebo D3, ale nějaké (komerční) zázraky nečekám.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:18:18
avatar
Epické kecy. Všetko je to len o prístupe k svojmu produktu a zákazníkom.
Nečudujem sa že nikto nechce kupovať hry, kde mu po 5 inštaláciách oznámi že má smolu, že bez internetu má smolu, že ak nie je z tej a tej zeme, že má smolu, že podpora produktu je zväčša mizerná, že príslušenstvo z 90-tych rokov sa už dávno neprikladá (krabice, hutný manuál, najlepšie farebne ilustrovaný, NIE ten faq o 5 stranách čo je tam teraz, a aj ten ubisoft teraz ruší), a mohol by som uviesť milión ďalších dôvodov prečo si každý kúpu dva razy rozmyslí.
Mám si kúpiť hru s "až" farebným obalom na prednej a zadnej strane DVD, a "až" samotným nosičom vnútri? Tak nech to potom nestojí 40-50€.
Sťažovať sa vie každý, špeciálne veľké spoločnosti. Tie si hádam myslia že si od nich kúpime pc hry aj keď ich budú predávať v igelitovom sáčku.
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1/10 ceny na Steamu ? 2010-05-19 17:17:07

Článek jsem ani nedočetl a vracet se sem také nebudu, tak se nemusíte obtěžovat s odpovědí. Chci jen říct, že hry na Steamu nikdy pár měsíců po vydání nestojí 1/10 ani když jsou v akci 75% OFF, což se moc často takhle brzy po vydání nestává. Elektronickou distribuci sleduji velmi podrobně, ale o Steamu se toto opravdu tvrdit nedá. Ano některé akce jsou velmi zajímavé, ale ostatní online distribuční kanaly mnohem lepší ceny. Tak např před měsícem jsem koupil Dirt 2 za 130Kč na D2D.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:21:48
avatar
zase to ženete do extrému, ale evidetnně víte, že takové akce jsou také ;) každopádně jsou i hry, které stojí 1/10 hodně jich ale stojí třeba jen polovinu a to je myslím také alarmující rozdíl ;)

samozřejmě STEAM není jediný, ale je největší, proto ho zmiňuji ;)
swetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:28:57
avatar
STEAM sleduji poměrně často a už jsem na něm zažil spoustu pěkných akcí. Třeba onen Dirt2 byl nedávno také v akci.
D2D má velkou nevýhodu v tom, že je tam často uvedena podmínka říkající, že ta daná hra je dostupná pouze v tom a tom regioně (většinou jen pro USA a Kanadu), takže ač tam mají pěkné akce, tak nám jsou k ničemu...
Astro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 18:27:41

D2D na oddělené obchody pro US, EU, a UK. Pokud není uvedena restrikce, jak uvádíš, tak je jedno v kterém obchodě od nich kupuješ.

Vpravo nahoře máš - Select Your Region
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:41:51
avatar
Nesuhlasim, to co je alarmujuce je, ze v nasom internetovom obchode v SR kupim "COD: Modern Warfare 2" za 36 EUR (co je 40 EUR aj s dopravou kurieriom) a na Steam to stoji 59,99 EUR!!! Rovnako tak spomeniem, ze The Orange Box (co su hry od Valve) som nakoniec kupoval u nas v internetovom obchode, lebo aj to bolo na Steame drahsie.
A nechapem, ze ked tam maju take brutalne ceny, ze si nevedia aspon zabezpecit slusne servery, rychlost stahovania je bezne maximalne okolo 1,2 MB/s a to uz som celkom rad, stale ale nic moc, ked 8 GB hry su uz v podstate standard...to z kde akej stranky to stahuje rychlejsie ako 1,2 MB/s...

Ako mam niekolko hier, ktore som kupoval cez Steam a medzi nimi su aj vsetky 4 diely RACE serie (RACE 07, GTR Evolution, STCC, RACE ON), vsetky staly viac nez u nas, ale aj tak som ich kupil na Steam, pretoze u nas mali len lokalizovane verzie a v pripade RACE ON ho tu vtedy este ani nepredavali.
Ale je pravda, ze na Steam maju casto velmi zaujimave akcie (niekolko hier som aj takto vyhodne kupil), ale tiez je pravda, ze niekedy su tie hry aj v akcii drahsie nez krabicove verzie u nas...

Ja uz mam taky pocit, ze zmyslom digitalnej distribucie nie je predavat hry (alebo cokolvek) lacnejsie, ale len na tom viac zarobit, co si myslim je vcelku skoda...ale tak mozno ma niekto ine skusenosti
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:10:06

Kedze som lenivy na google a porovnavanie, mozem poprosit linku?(som proste lama)
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:32:37
avatar
No ako chces

Odkaz

Odkaz
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 00:52:18
avatar
fuu tak to som prekvapený. pýtať takú vysokú sumu za "rychlokvašku" ako je COD MW2.. ešte pri online distribúcii.. no konec
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 08:43:11
avatar
Taky jsem si všiml, že většina cen je horší než u nás. Proto taky využívám prakticky jen akce, jak na Steamu tak na D2D. Jinak si to většinou najdu u nás levněji i s poštovným.
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:11:13

Sorry, ale kecas.

Ak by si vedel ako nakupovat tak by to take drahe nebolo. Ver mi. Ja som si zalozil v Britanii bankovy ucet len kvoli nakupu hier. Pravidelne si tam posielam prachy a nakupujem cez proxy v "Britanii" alebo Team Viewer u kamosa. Tebou zmienovany COD MW2 stoji na anglickom steame 34.99. Krabicova verzia v anglicku stoji 29. Vsetko o 40 percent lacnejsie ako u nas a preto nakupujem alebo nechavam si posielat hry vyhradne od anglanov. USA ma v priemere lacnejsie hry o 20 percent ale na anglickych 40% to stale nema. Niekto tu spominal Dirt 2 za 130 KC. No ja som ho kupil na anglickom steame zhruba za 122 KC v akcii. Predajca krabicovych verzii game.co.uk ide s cenami este nizsie. COD MW2 na XBOX360 tam teraz stoji 24.99 Staci sledovat deals of the week ktory sa meni zhruba kazdy tyzden.
http://www.game.co.uk/lowdown.aspx?lid=7639&cm_sp=sale-_-topnav-_-pc
BTW: na game.co.uk nepotrebujes ucet v UK. Poslu ti ho za 2.99 poplatok na SK/CZ aj ked platis svojim bankovym uctom.
Mozes protestovat ze kvoli steamu tomu nebudes zakladat bankovy ucet, ale potom neplac ze je vsetko drahe. Ja nakupujem za par EUR a sledujem vsetkych predajcov vratane amazonu uk/fr/com ebay co.uk/com a neviem co vsetko mozne aj nemozne. Bez toho aby som sa chvalil mozem povedat ze mam doma zhruba 470 originalnych hier od starsich az po najnovsich a nedal som za nich doteraz viac ako 1100 EUR. Ved 50% akcia este nie je dobra akcia. Niekedy si treba pockat alebo najst predajcu ktory predava lacnejsie alebo v inej mene.

A rychlosti na steame.
No tak toto je problem vychodnej europy. Pravdepodobne mame menej prideleneho bandwith-u od samotneho steamu pretoze v USA a UK ide plnych 10 MBs. To mam pravidelne overovane a viem to aj z vlastnej skusenosti takze ich servre su v poriadku resp. ich siet.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:41:30
avatar
Sorry, ale to nemozes porovnavat.

1) ja viem, ze na Steame maju odlisne ceny podla regionov, ale to je mi uplne jedno, ceny su pre nas take ake su a to nezmenis.
Naviac neviem, ci tebou napisany postup je legal, resp. v sulade s pravidlami na steame, lebo ak nie, tak ti potom asi mozu zrusit ucet, nicmene rozhodne by som to nerobil, to si radsej kupim u nas krabicovu verziu

2) ja som nehovoril nic o cenach hier ako takych, ale len o cenovej politike na Steame, takze sem neplet dalsie obchody z UK, okrem toho podla toho co si napisal, je aj v UK krabicova verzia COD MW2 lacnejsia nez na anglickom Steame, neprijde ti to divne?

3) co sa tyka tej rychlosti Steamu, tak sorry, ale neviem ci sa mam smiat na tom co si napisal, alebo fakt neviem. Tak do prd*le mame to tu najdrahsie a este kur*a aj obmedzuju priepustnost pre nase krajiny? to si tomu vazne dal...
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 00:03:05

1.Mozes mi verit ze je to legal. Ja cestujem vela a mnoho inych ludi tiez. To by vela ludom zrusili ucty.

2.Krabicove verzie hier (noviniek) su vzdy lacnejsie ako na online distribuciach a to bez rozdielu regionov. Plati to vsade.

3. Bohuzial je to tak asi preto lebo sme slabsi trh a tym padom menej zaujimavy. Ked sa vypusta nova dlho ocakavana hra napr. COD MW2 tak najviac predobjednavok je prave USA/UK a v momente spustenia predaja je to zataz na ich siet. Preto uz na steame dlhsiu dobu funguje pre-loading. Neda sa ich preto odsudzovat za to ze bandwith primarne presuvaju tam kde je najviac potrebny. Naposledy ked pre Europu vypustali Bad Company 2 tak v UK ju pustili nakoniec o 6 hodin skor prave kvoli staznostiam stredoeuropanov kvoli rychlosti na steame. Je to bohuzial tak ci sa tomu budes smiat alebo nie.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:28:53
avatar
Sakra. Dirt 2 za 130? To jsem nějak propásl.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 22:17:32
avatar
este k tomu Dirt 2 , nedavno som si kupil balicek heier od Codemasters na steame : GRID, Dirt ,Dirt2, Fuel, Toca. a cele za 15eur no nekup to
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:26:49
avatar
Na povrchu se to tvari, ze mu jde o zakazniky, ale tam dole je to jen hrabani penez. EPIc v tom urcite neni sam
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:35:47
avatar
preco sa hry napriklad nepredavaju zvlast single a zvlast multi player?
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 10:39:44
avatar
Ano konzolové hry jedou samozřejmě i v 1080p, většina jich jede v 720p (výjmkou neni ani 4x AA jako u DiRT 2 a RE5). A evidetně tomu rozumíte víc než jeden z největších hernch gygantů (částečně díky U3 enginu), takže nechtěl byste dělat předsedu PC alliance vy? Víte mě by nevadilo, kdybyste kritizoval to co znáte, to vůbec, na to má každý právo. Ale když kritzujete co ste neviděl ani z vlaku, tak to se mi vážně nelibí. Chápu, že vaše ražení je 90% hry je grafika (jako autor tohoto webu o HW to částečně možná chápu, snažim se pochopit) a zbytek se může oželit (vzpomínám si, že i tady neskutečná nuda v podobě FC 2 dostala velké hodnocení, když sem se vás ptal proč, odpověděl ste mi, že udělali dobrej engine....), nicméně stavit se do pozice takového konzele-hatera mi na zdravého jedince příde poněkud divné. Z pohledu herního ste neznalý jedinec kterému spoustu titulů unikne (tohle platí i po konzolisty nemající počítač). Je mi jasný, že o ně nestojíte protože nepodporují ATi eyefinity a 16xAA, nicméně herní náplní nejsou tak chudé jako třeba grafický klenot Metro 2033 (které je podle mě provar snad všude kromě grafiky a příběhu podle knihy, zlatý Stalker...). Nevim proč se vůbec snažim sem něco psát, nechci propagovat žádný produkt, jenom mě tak nějak mrzí, že tolik let po dobách komunistických sou lidi, kteří se dobrovolně omezují na jistou oblast a tu druhou zcela nesmyslně pomlouvají, ach jo : (
---
Nicméně já byl taky takovym jedincem, přiznávám..ale tak nějak sem se dopracoval k toleranci. Navíc tentokrát mluví EPIC games jak vývojář a ne jako vydavatel, kterému de za každou cenu o peníze...
---
Ještě tady něco z twitteru od člověka, kterej by měl konzole mít asi uplně nejmíň rád : )
Obrázek
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:13:53
avatar
plne souhlasim, grafika neni vse. Dnes ma 99% her grafiku ktera jde v poho pri nejhorsim moznem oznacni skousnout a pri nejlepsim je fakt pekna a ke svemu ucelu bohate staci. Nedavno jsem videl na vlastni oci Uncharted 2 a sedl jsem si na zadek. Vim, ze 90% lidi z tohoto webu rekne fuuuj, ale co je mi po nich. Me se libi a to fakt moc.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:52:05
avatar
No technicky je to dobrý, ale já se přiznám, že grafika Uncharted (1 i 2) mi příde hrozně barevná až nevkusně barevná, ale chápu : )
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 19:56:48
avatar
jasne, je moc pastelove barevna, ale to je ucel Neni problem stahnout barvy na TV
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 19:38:29

pekne nasano.Jako jeden zmala celkem nestranych tady...

[ehm....omluvte ze nepisu s carkama a hackama...mam ENG klavesnici]
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 17:37:57
avatar
Je to pravda. Kvůli ziskuchtivosti PC trpí.
Konzole můžou za to, že se se mnou rozešla žena, že jsem ztratil práci a že jsem se pokusil o sebevraždu. Nikdo je nebere vážně.
Teď když vidím, jak je v mountfieldu dávaj k sekačkám Tak začínám mít dojem, že se blíží konec světa
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:17:10
avatar
U nás na Slovensku povedia v tej reklame(neviem ako v českej) dokonca, že "získate nový xbox od Microsoftu"...ako keby prišiel na trh práve teraz
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 18:16:14

A hlavně na konzolích si výrobci můžou diktovat ceny, protože mají uživatele v hrsti právě tím, že hry nejdou kopírovat. Doufám,že nikdy nepřijdou s ochranou her na PC, která nepůjde obejít, to by podle mě, šly ceny her okamžitě nahoru. Takhle pirátství udržuje ceny her v rozumné hladině. A jak je prověřeno životem a staletími "všechno zlé je pro něco dobré" a "nic není jen černé, nebo bílé".
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-05-20 09:54:39

Az na to,ze na xboxu kopirovat jdou. Skoro bych rekl,ze tam je mira piratstvi hodne velka. Nemluve o tom,ze na sitich jsou hry pro xbox prakticky okamzite po nebo i pred vydanim.
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - názor 2010-05-19 18:20:37
avatar
Docela zajímavý článek, ale jak už tady bývá zvykem, vždycky se obloukem dostaneme zpět ke konzolím a k tomu jak jsou nahovn... atd. Souhlasím, že z technologického hlediska jsou brzdou, jsou zastaralé, mají problém s dostatkem FPS, nízké rozlišení atd. Koukám, že dnes už nestačí pouze technologické hledisko, ale už se rejpe také do inovací... Podle toho co jsem v posledních pár letech hrál, je na konzolích inovativních her více než dost (především spousta herních sérií, které na pc nejsou). Co se týká her, které vychází i na PC, tak lepší grafika neznamená lepší zážitek. Často to může jít na vrub špatnému ovládání, ale né vždy. Kupříkladu před "časem" jsem si koupil tocu race driver GRID a jen tak z hecu jsem si stáhnul i demo na Pc. Nějáký rozdíl v grafice tam asi byl- nevím, ale herně mě to na PC absolutně neoslovilo. Pustil - zkusil - vypnul - odhodil. Na konzoli perfektní zážitek - bez volantu. Další takzvané perla "kup a zapomeň". To asi bez komentáře - možná to platí pro recenzenta , který má 1 hru na den . Teď už to taky není tak žhavý, ale dřív když jsme si kupoval pár her za rok a rozhodoval se mezi 5 tituly, tak jsem si ke každé hře vypěstoval celkem aji vztah . Jako poslední věc se musím trochu zastat vývojářů na konzolích občas s nimi ještě dokáží divy a věta "tak se na nich nemusíte zaobírat s nějakým herním vývojem a snažit se o dokonalou grafiku, implementaci vysokých rozlišení a nových technologií, protože to prostě nejde" je trochu neslušná. Souhlasím, že je to pravda, ale všechno má nějáké to ALE. Opravdu si s tím nemusí lámat hlavu, ale lámou si hlavu jak narvat to co zrovna tvoří do 256 MB paměti - třeba. Řekl bych, že z naprostého minima zdrojů se snaží vypotit maximum a aby to pokud možno jelo těch 30 FPS. Před takovýma lidma klobouk dolů. Na PC by si z nich měl vzít příklad. Když to hodně přeženu (konzole jednotný hardware), tak na PC jsou vývojáři velcí lajdáci. Kolika násobně mají výkonější hardware a jak vypadá výsledek.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:46:11
avatar
hlavně na PC se úplně kašle na optimalizaci...k čemu je super vypadající hra, kterou nebyl schopnej dostupnej HW v době vydání rozhejbat na plný detaily? (třeba první Crysis)
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 22:13:03

Zrovna Crysis bych vynechal. Na svojí grafiku byl optimalizovaný velmi dobře. Na nejvyšší detaily to nerozjel skoro nikdo, ale taky jsou 3 roky od vydání a jediná hra, která Crysis v grafice překonala je Crysis Warhead. Jinak na střední detaily v rozumným rozlišení se to dá hrát i na x1950 Pro.
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 22:09:51

V tomto ohledu to vývojáři na konzole mají mnohem jednodušší, protože mají prostě pevně danou architekturu a na té můžou ladit jak chtějí. PC jsou obecně velmi rozlišné a myslím, že jsem to už četl od nějakého herního vývojáře, že udělat použitelné řešení je prostě problém nadlouho. To ale nic nemění na tom, že některé hry jsou "optimalizovány" strašně - třeba Gothic 3 co vzpomínám...
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 20:00:23
avatar
je zajimave, ze se casto pouziva pro hru GRID oznaceni "toca race driver GRID", coz ale neni, jelikoz tposledni dil s liceni byl ToCA Race Driver 3 (licence na serial ToCA (Touring Cars) Nerypu, jen pisu zajimavost, protoze si hodne lidi mysli, ze je to nastupce serie.
Jinak souhlas, GRIDa mam a je to super hra.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:42:45
avatar
DD tys objevil ameriku. V každým byznysu jde o zisk, nebo si myslíš, že jiný firmy to dělají pro dobrej pocit?

Nějak mi přijde, že seš proti konzolím zaujatej... já konzolisty chápu, máš jeden kus HW a na něm můžeš hrát po několik let. Sice nebudeš mít tak super-hyper grafiku s DX11, tesselací a bůh ví čím vším, ale muj názor je ten že hezká grafika je jakýsi bonus. To co prodává hry, je (nebo alespoˇm podle mýho názoru by měla být) hratelnost.... A řekni mi kolik nových her si zahraješ na 3,5 roku starým PC?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:46:35
avatar
Cokoliv od Blizzardu pravděpodobně. Neni pravda, že nejsou hry pro starší PC, je pravda, že se o to vývojáři vůbec nesnaží.. akorát Blizzard zatím vcelku drží systém gameplay over graphical quality.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:10:42
avatar
kdy naposled Blizzard vydal novou hru? uvidíme až vyjde SC II? myslim si že ten taky nepoběží na 3,5 roku starým PC
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:15:37
avatar
mam jedno takove cca 3,5 roku stare PC na chalupě ( Intel Q6600 @ 3,2 Ghz, 4GB ram, ATI 2900XT 1GB) a doufam ze na tom šrotu SC II pojede aspon na low
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 11:11:31
avatar
SC2 na tom pojede naprosto v pohodě, kamarád to ve škole hraje na intelácké grafice.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:17:48
avatar
s tou jejich frekvenci vydavani novych singl her to je fakt vyhra
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:28:25
avatar
tak někde jsem četl, že většina vývojovýho petenciálu je na WOWku, protože to nejvíc sype.. proto všechno ostatní nabírá zpoždění.. Ale myslim si, že u Blizzardu, narozdíl od jiných, se počkat vyplatí. Protože jejich hry jsou špička, alespoň co se týče hratelnosti...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:14:21
avatar
Kdepak, to už dávno neplatí.. WoW se pytlíkuje jak to jde, Blizz pracuje na D3, SC2 a nějakém novém MMORPG. Tedy, ty hlavní.. zbytek dělá klasické WoW (taky to podle toho vypadá).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:46:42
avatar
když si koupíš slušnej PC, tak ti slušnej vydrží taky několik let a není jen na hry
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:32:57
avatar
to sice jo, vydrží na veškerou domácí činnost, krom hraní her. A nevymluvíš mi, že na hraní her je lepší 3,5 roku stará konzole než 3,5 roku starej počítač...

Ono pokud by se nehrály hry, tak většině lidí na doma bohatě stačil dvoujádrovej atom doplněnej o něco co je schopný akcelerovat fullHD video...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:59:45
avatar
zase tolik lidi si u nas fullhd video zatim nepousti
mynameiskrystof [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 16:08:24

Já bych teda radši bral 3,5 roku starý PC,než 3,5 roku starou konzoli.Pokud to rozjede Source,tak mi to stačí.
Navíc existuje mnoho her,které mají minimální nároky minimální a jsou zábavné(např.Half-Life)
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 14:47:09
avatar
Inak Source engine na svoju dobu bol poriadne vymakany a HL2 s vynikajucim dejom nemal chybu a mozem povedat ze aj niektore hry, ktore vychadzaju dnes, graficky prekonava (nemyslim animovane adventury a pod)...Ked som si teraz stiahol zo steamu portal tak ta grafika ma stale udivovala...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 18:44:15
avatar
Hlavně že je EPIC v PC unii Vždyť jsem to psal v minulém článku, že EPIC jsou konzoláči jak vyšití
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Epic.. 2010-05-19 18:45:34
avatar
..dělá hry pro konzole, protože cokoliv vyrobili po UT 99 se dá nazvat leda Epic Fail. Ale na konzolích se to víc schová pod pěknou grafikou a nenáročnou hratelností.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:10:49
avatar
No já nevim mě teda UT2003 a UT2004 dost bavili to sem to hrál skoro v český lize : D Ach jo staý dobrý časy..no nic, ale na JazzJack Rabbita samozřejmě nic nemá : D
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:13:39
avatar
Slabej odvar proti tomu co bylo UT 99. A vlastně dodneška je..
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:13:05
avatar
"Je to totiž výhodné – nemusíte se snažit o dokonalou technickou stránku věci a nejste za to ani kritizování, hry děláte jednoduše a podle stejné šablony..." pravda, pravdouci. Komentovat nazor DDho nejde, ma to svou logiku z ktere plyne. Osobne kdyz sem se mrkal na konzol. hry, tak je sakra pravda, ze je toho prilis moc. Jakdyby programatori po celem svete nemeli nic na praci, jen delat podelane tupe hry pro retardy. Jen si spomente na hry, z kterych fakt clovek nic nema, a to klidne zahrnu i PC. No a na konzolich je jich MRAKY! A proc? Je to BIZNIS! To snad nemuze vydet jen zaslepenec svou konzolkou. Osobne proti konzolim nic nemam, ale ta hromada odpadu! Nicnerikajicich her, co jen zabiji cas! Doslova az neeticke vuci deckam a rodicum co to plati! Degenerace = Konzolove Hry. No a kdyz takovej cirkus pritahuje uz velke vyvojare, tak je duvod taky sakra na paniku. Sakra taky nechapu, proc HALO je takova pecka hra, kdyz je absolutne tupejsi nez mario (cest hre) s nicnerikajicim obsahem, podelanym vyvojem... osobne se mi libi KillZone2 to ma proste efekt aspon. Je toho hodne co me stve na dnesnich Hrach, ale najde sem tam dobra gameska jak na PC, tak na Konzolich. Ale nech nikdo nerika, ze konzole sou spasou Hrani, protoze je to z 85% odpad delanej na miru opicim. (sakra emoce no... hry nejsou uz to, k cemu si s chuti sednu a reknu si: "to byla/je bomba")
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:34:57
avatar
No s tim Halo souhlas, podle mě je to nejpřecenovanější hra za poslední roky. Jinak by mě zajímalo jakou další hru si na konzoli viděl a byl to jenom odpad pro dementy, rád to s tebou prodiskutuju : )
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 23:38:04
avatar
pro dementy jsou Bckove hry, ktere jsou i na PC. Nevim co muzes vytknout AAA titulum ryze pro konzole (GoW, MGS, Ace Combat, GT5, Forza...).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 19:22:36
avatar
Z PC platformy odejde moloch EPIC a tak aspoň vznikne prostor pro vývojáře her, kteří by jinak nemohli konkurovat a zároveň nemají šanci se prosadit na konzolích, protože tam to už drží pevně v rukou několik velkých výrobců her. Já bych to nijak černě neviděl. PC platforma bude odrazový můstek pro nové vývojáře, kteří do začátku vydělají peníze na PC, aby se pak mohli pokoušet protlačit mezi konzole. Přeci jenom ten "vývoj" nových her na konzole už u zajetých hráčů musí být v porovnání s vývojem nové PC hry s novým enginem s novýma technologickýma vychytávkama, prakticky za pakatel, tak i proto se na konzole každý tlačí.
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ty podelany ovladace 2010-05-19 19:56:42
avatar
Proc todle delaj? zrovna dneska sem hral Gears of war na xboxu a nechapu jak s tim muze nekdo mirit jedini jak sem se moh dostat dal je zamirit na zem a tocit se dokola jinak bez sance tak sem zkusil Test drive unlimited a koukam a..... to sem ve 260 vyletel na skok a drzim se porad pri zemi jo? hmmm great fyzika...... proc me to delaj? Jedina konzole kterou bych nechal je Wii protoze ten Zelda je na tom proste paradni a hrat v 6 na Wiicku v Sobotu vecer s kamosema, kdo zná tak ví o cem mluvim proste parada takze ode me palec dolu
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 10:06:49
avatar
To, že to neumíš za to konzole ani gamepady nemůžou : )
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 20:00:49
avatar
Úbohé výhovorky, sú to občajný nenažranci Takého mudrlanta riaditeľa by som zavesil do prievanu a vykastroval aby sa už taký zmrdi nemnožily. Ja som podobnú špinavosť z ich strany vetril už odvtedy čo Midway (only console no-pussy looser) distribuoval UT3
Potom nasledovali priblblé výhovorky o tom koľko toho oni musia programovať na PC platformu pre rôzne hardwarové konfigurácie zvlášť grafiky. A teraz toto. Som z toho smutný, Epic bola skvelá firma od čias Dosu, vrcholila niekde medzi UT99-Unreal2 potom sa to už pomaličky zvrhávalo.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 20:16:17
avatar
Výborný článek. Nejprve jsem se zděsil, že tu budu číst několik odstavců spílání pirátům, ale byl jsem příjmeně překvapen. 100% Souhlasím, že je to jen snůžka lží. Vždyť když jsem byl mladý klučík, originálky jsem měl všeho všudy 2 na 50 her, co jsem hrál. Dnes je tomu jinak a dobrou hru (s bonusy) si rád koupím. Herní populace stárne. Hry už nejsou doménou dětí do 16ti let. Jinak řečeno upřímně věřím, že si dnes i přez rozmach internetu originální hry kupuje více lidí, než před cca 8-10ti lety. ........ Domluvil jsem, předávám dýmku dál.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 20:48:04
avatar
zalezi jak to s tim vetsim poctem lidi myslis. kdyz to vemu absolutne tak urcite, protoze pocitac je dnes v kazdy domacnosti. procentuelne ale ani nahodou. drive aby se hra mohla "upiratit" tak proste nekdo znamej nebo od nekoho nekdo znamej ten original musel koupit a pak az udelat kopii, kterou proda/puci nekomu. dokud tady byl jen dialup nebo isdn, tak stahovani vychazelo i draz nez kupovani
Anonymní  - LIFE AND TIME OF BBS 2010-05-20 01:29:13

V době, předcházející Internetu, fungovaly obstojně BBSky jako zdroje SW (nikoliv AV s ohledem na velikost files, přenosovou rychlost a nedokonalost kodeků). Rychlosti byly dněníma očima šnečí (36,6 Kbps jako maximum, 56 kbps jako hudba budoucnosti, ALE - existovaly analogové ústředny (synchronní - obv. typ P51), které neměly časově - pásmové započítávání, takže pokud to nespadlo, tak za Křs 1,- připojení na celou noc. Hry tehdy neměly velikost GB a tak šly stahovat v pohodě.

MIMOCHODEM, V TĚCH DOBÁCH BYLO STAŽENÍ SW (A TEDY I HER) A DATABAZÍ PRO VLASTNÍ POTŘEBU ZE ZÁKONA LEGÁLNÍ!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 03:48:40
avatar
tak o tom nevim, v ty dobe sem byl jeste "malej" a nak se o to nezajimal a navic zil jeste na vesnici, kde ten kdo mel doma internet byl uz nekdo. kdyz sem chtel hry tak sme se budto s kamosema na neco slozili a pak vypalili si to, nebo vyjimecne nekdo ziskal nekde nakou vypalenou hru a nejvice sem mel her z casopisu jako level a score...
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:09:53
avatar
takze 1. kvalita hry neni totez co grafika hry
2. uz tak to maji herni spolecnosti tezke, s dnesnimi krvelacnymi pozadavky hracu na grafiku, a prejit na konzolovy trh je casto jediny zpusob jak nezkrachovat
3. nekdo je treba rad, ze konzole brzdi vyvoj (graficky), takze mu staci upgradovat PC jenom jednou za 2 roky, navic kdyz clovek neco dela pro konzoli, tak to aspon muze dobre optimalizovat, protoze vi s jakym zarizenim ma tu cest

ono se vam to jako hracum hrozne dobre rejpe do vyvojaru, jak by meli vsechno delat lepe...
dneska je proste takova doba kdy je vetsina hracu (hlavne amici) obcasnych a chce neco jednoducheho.
jako vyvojar muzete udelat takovou stupidni hru, zainvestujete do grafiky a reklamy, a mozna tak ziskate nejaky ten zisk.
nebo muzete udelat neco originalniho, vsude vam to skritizuji ze to je moc slozita hra, zisk nebude moc veliky, takze ani neni moc moudre investovat do grafiky, jinak byste mohli snadno skoncit v minusu , a kdyz to navic udelate jenom na PC tak si to jeste vsude krome ameriky 80% lidi stahne.
No tak si to zkuste sami chytraci, vemte si pujcku z banky, zamestnejte vyvojare a chci vas videt jak se s temihle problemy vyporadate.

takze abych to nejak uzavrel - dneska je to o hledani kompromisu - je nejlepsi delat takove hry, ktere se daji hrat s vypnutym mozkem, a zaroven jsou i zajimave, hry s grafikou takovou, aby nebyla zkritizovana (coz je nadlidsky ukol) a zaroven aby jela i jinym lidem nez vyvolenym, a i takovou hru je potom tezke prosadit - a tohle ma velkou sanci zmenit digitalni distribuce, a ja doufam ze se tak stane.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:35:42
avatar
v současnosti letí spíš originalita než grafika. Myslim si, že Wii od Nintenda to jako nejprodávanější konzole dokazuje... A popravdě jsem hodně zvědavej na natal...
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-19 21:57:57

Mno ... i přes to že jsem si koupil Unreal Universe, tak prostě původní Unreal Tournament ani pro mě nikdy překonán nebyl, i když to bude mít i spojitost časovým odstupem.
Je ale zajímavé, že neslyšíme nikoho od Steamu stěžovat si na pirátství, ti piráty vidí pouze jako zákazníky co ještě nezískali.
Anonymní  - KAUZALITA NARUBY 2010-05-19 23:52:44

Citace:
"...Samozřejmě pirátství je problém, to nemá smysl zakrývat, ale spíše jen v tom, že skutečně řada uživatelů akceptuje užívání softwaru, aniž by za to tvůrcům zaplatila a nevidí v tom nic špatného, to je hlubší problém..."


Ne, ne, problém není v tzv. pirátství (důsledek), ale v zastaralém a dlouhodobě neudržitelném pojetí autorských práv (příčina).

AUTOR ZAMĚŇUJE PŘÍČINU S NÁSLEDKEM.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 01:33:20
avatar
a jak by mel vypadat autorsky zakon ohledne her, aby se tedy piratstvi omezilo a vyvojari na hrach vydelali?
Anonymní  - PROČ OMEZIT? 2010-05-20 01:54:38

PROČ OMEZIT? NAOPAK, LEGALIZOVAT!

...velmi zjednodušeně - definovaná ochranná lhůta od dokončení díla po začátek distribuce s přesahem řekněme měsíc - a šmidra. Takovému modelu lze přizpůsobit obchodně - marketingovou strategii bez toho, že by někdo zemřel hlady (resp. že by si nepřišel na slušné peníze i tak). Vsadil bych se, že to jednou nějak podobně dopadne, protože většinou zákony prosazují "silní", ale nakonec je stejně to, co pěšák považuje za normální (pěšáků je mnoho a když se rozzlobí, tak jsou dominantní silou) převálcuje a stane se to normou - právní i mravní. Právo se takto vyvíjelo po tisíciletí...

Mimochodem, vývojáři jsou většinově zaměstnanci, takže na hrách až tak moc nevydělávají - možná by je vývoj SW pro obchoďáky uživil lépe... Vydělávají producenti, marketingoví specialisté a distributoři - jeden parazit vedle druhého. Autor je poslední v řadě, při jeho příjmech na něj zbyde vždy...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 03:44:46
avatar
uz vidim nekoho kdo si ted koupi hru, pritom za mesic by ji mohl mit zadarmo jo nam hracum by se to libilo, legalne a zadarmo si hrat cokoli, ale herni spolecnosti se na charitu muzou vykaslat. pochybuju ze by timhle stylem dosli k vubec nejakymu zisku, za to tobe by se takova zabava zadarmo urcite libila.

ze vyvojari jsou zamestnanci vim moc dobre (chvilkove sem na te pozici byl), ale kdo jim plati ty vyplaty?kdo investuje penize do her s vidinou casto nejisteho zisku?ti tvoji "paraziti"...bez nich by zadne velke hry, ktere se vyvije klidne 3 roky a ten vyvoj je neskutecne narocny, vubec nebyly. a pak prijde tady nejaka 0 a zacne rikat legalizovat piratstvi, hry po mesici zadarmo
Anonymní  2010-05-20 09:34:35

Je to jako s kinem - lidé tam také chodí - nejen kvůli kvalitě, ale zejména proto, aby viděli film teď, hned, bez odkladu. Zisk by jistě poklesl - a co? Většinu zisku spolkne vydavatel - marketing - distribuce - prodej - to by s prodejem po netu zmizelo. I kdyby tento způsob sežral většinu zisku, tak by zbylo dost pro produkci a autory, paraziti by utřeli hubu a to mi vskutku nevadí.

Platy autorů jsou zcela zanedbatelnou položkou v celkových příjmech za hru...

Jistě, lábil by se mi takový model a pokud se jej nedožiji, tak jsem přesvědčený o tom, že moje potomstvo ano. Zákony nakonec vždy reflektují názor / nepsaná pravidla hry většiny, takže dříve, či později...

Ten "jiný model" jsem střelil od boku, jistě, nejsem expert v oblasti autorských práv, nepochybně se dají vymyslet podstatně lepší (použitelnější) modely ochrany, ale princip by měl být stejný - odříznout od žvance parazity.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 12:36:46
avatar
to teda neni jako s kinem. ja chodim do kina protoze zazitek z toho filmu je mnohem lepsi nez jen doma u tv a protoze i pritelkyne ma kino rada. tech lidi co tam chodej jen kvuli tomu ze film muzou videt nejdrive je podle me uplny minimum (a navic kinoripy mas na netu casto pred ceskou premierou v kinech). hry by ti v tom tvem nastinenem pripade zadnej takovej bonus neprinesly a nikdo normalni by si ji o ten mesic drive nekoupil, kdyz pak by mela byt zadarmo.
Citace:
Většinu zisku spolkne vydavatel - marketing - distribuce - prodej - to by s prodejem po netu zmizelo

uplne naivni predstava. vydavetele ve vetsine pripadu financuji vyvoj hry nebo primo pod sebou vlastni ruzna vyvojarska studia. ty musej vydelavat v kazdem pripade i kdyz se hra bude prodavat po netu. marketing to stejne..marketing hra potrebuje, protoze jinak se o ni nikdo nedozvi. musis prezentovat hru na vystavach, pozvat si k sobe novinari, aby napsali preview nebo jim poslat nejakoju rannou demo verzi, platit si reklamy na webu. ten ti i s prodejem pres internet vubec nezmizi. a stejne tak nezmizi ani distribuce. bud si sezere cast z ceny valve u steamu nebo musis ty sam si musis provozovat nejakej online obchod/server, kde si tvoji hru uzivatele koupi a stahnou. ti tvoji "paraziti" jsou proste pro vyvoj velkeho titulu nutnosti a bez nich zadna velka hra nevznikne. a v tomhle bussinesu proste kazdej chce neco vydelat, na zadnou charitu tu neni nikdo zvedavej.
Anonymní  2010-05-20 14:02:26

Proč tedy nikdo nečeká pár let, aby si největší herní pecky současnosti koupil za pár kaček, nebo je získal zdarma jako přílohu časopisu? Jednoduše chce být in. Je to obdobné, jako s konem - Blue-ray RIP, zobrazený na velké plazmě, se slušným domácík kinem - sorry, ale to mi poskytuje lepší zážitek, než sezení v multiplexu, poslouchání zvuků požíračů popcornu a hýkání některých spoludiváků poloidiotů. Nehledě k tomu, ře nikam nemusim jet a nic mě to nestojí (pár vynechaných návštěv kina a je čas i oběživo na výlet :-)

Chce to ale slušnou konektivitu, HW (včetně AV) a umět ten rip stáhnout (nevěřil bych tomu, že to někdo nezvládne, ale část polulace - nikoliv nevýznamná - je v IT trestuhodně nevzdělaná). A tak hurá do kina!

Tvoje podání opomíjí fakt, že marketingové kampaně na podporu prodeje her jsou řádově méně nákladné, než na podporu prodeje standardních předmětů (Ariel). Cílová skupina je snáze definovatelná a jednodušeji oslovitelná. Uvádíš náklady, které tvoří zlomek příjmu, tím nelze zdůvodnit ani stávající model ochrany autorských práv, ani zisk parazitů.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 14:41:21
avatar
velkou plazmu mam, slusny repro taky, ale porad mam radsi to kino. a snad sem se ani nesetkal s tim ze by me tam nejaci lidi vadili, dost mozna to ale bude tim ze si vybiram az pozdejsi vysilaci terminy.

jinak cekat par let neni rozhodne to samy co cekat mesic. za par let uz je ta hra dost zastarala, za mesic jeste ne.
Anonymní  2010-05-20 20:08:17

V kině nemohu kouřit, jíst jídlo dle mého výběru, pít oblíbený alkohol, nezastaví promítání když jdu na toiletu... :-)

Zastaralá z hlediska efeků a grafiky, z hlediska hratelnosti ne - hratelných her až tak moc není.

Už se ale blížíme slušnému off-topic.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 00:33:13
avatar
Pírátství není problém.Tenhle problém se jen zveličuje a je vlastně vytvořen samotnými vydavateli her.Ten kdo si hru nechce koupit,tak si ji prostě nekoupí,i kdyby nešly hry získat nelegálně.A díky pirátství je zde možnost,že se pirátovi zalíbí hra natolik,že si pořídí originál.Jestli si někdo myslí,že by se prodalo mnohem více kusů,kdyby nebylo pirátsví,tak bere drogy a ty jak víme lezou do peněz,takže musí na každé hře vydělat hodně,bez ohledu na kvalitu samotné hry a proto si méně movití lidé hry kupovat nemůžou.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 08:08:58
avatar
Velmi dobrý článek DD to fakt musím přiznat.Sám nemám co bych dodal.Můj názor je stejný konzolové hry jsou brzdou vývoje her a to nemluvím o jejich cenách.Jediné co se mi poslední dobou docela zamlouvalo je aktivní přístup Wii.Bohužel si musíme přiznat že populace se zrovna moc nehýbe a přístup WII je v tomto jedinečný a dokáže vtáhnou do centra dění celou rodinu.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Článek o.k. 2010-05-20 09:26:02

ovšem opěět mě zarazila ta válka pc/konzole :-)... syn má xbox360 i ps3 (chtěl si koupit i to přiblblý nintendo ale to jsem mu rozmluvil) ale stejně nejvíc času tráví u pc a to u internetovejch pařeb.... já ještě ty konzole ani neozkoušel-vadí mi ovládání a hraní u TV .... jenže fakt je ten,že v současnosti vyjde na pc tak jedna slušná hra za čtvrtletí,člověk sice ušetří ale zas se moc nepobaví .. jinak já mám rád hry typu Stalker,Falout3,Gothic/Risen,Crysis,ME/ME2,AoD atp. a v podobných případech jsem spíš proti zbytečnému novátorství samozřejmě s vyjímkou grafiky/fyziky/AI .....
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-20 19:31:07
avatar
neznam cloveka ktery ma xbox a nema ho hacnuty a nehraje piratske hry. Tak jake piratstvi na pc, jsou to jen vymluvy.

Jde jen o to jak jsou vyvojarska studia ochotna vyladit hru na pc(ruzny hardware atd.) a samozrejme jde o prachy.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-21 22:41:21
avatar
A o ty prachy "jen" na prvnim miste
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 03:52:35
avatar
nerikej ze bys to delal jinak
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 09:00:12
avatar
kdyby trochu premysleli tak urcite najdou cestu jak pekne vydelat i u PC her. Myslim ze napr. blizzard je toho prikladem nebo Bioware.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 18:03:55
avatar
bioware vydelava primarne na konzolich. vsechny jejich hry od prvniho kotoru vcetne vysli prvni na konzole a az pak s minimalne pulrocnim zpozdenim na pc. vyjimkou sou jen posledni mass effect 2 a dragon age. blizzard si pak vydelava jen z jednoho mmorpg, ktery hrajou miliony lidi. miliony lidi, kteri by normalne kupovali i spoustu jinych pc her a jine herni spolecnosti by z nich meli nejaky prijem. za to ze herni spolecnosti radsi tedka vydavaji hry primarne pro konzole muze podle me nejenom piratstvi na pc, ale i blizzard s tim jeho wow
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-23 09:06:29
avatar
znova se zopakuju, piratstvi na konzolich(xbox) je stejne ne-li vetsi nez na PC.

Porad se mi na tom neco nezda
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-23 15:16:16
avatar
a to mas nekde potvrzeno nebo je to jen tvoje domnenka?nebo to beres jen podle toho ze vetsina xboxu v cesku je cracknuta?faktem proste je ze na konzolich bezni vyvojari vydelavaji vic nez na pc, at uz za to muze piratstvi na pc nebo mmorpg nebo cokoli. a zrovna bioware na konzolich take vydelava urcite vice nez na pc, proc by jinak jeho hry vychazeli na konzole exkluzivne drive.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 13:47:33
avatar
Na DDworldu mrtvo? Od středy nic nového.......
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 14:36:16
avatar
taktiež sa pripájam. 6 noviniek za týždeň - WTF?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 18:19:31
avatar
sak DD ma zkouskovy ne?mel by byt myslim jeste student
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-22 18:48:40
avatar
Je to samozrejme nezvyk, ale lepsi mene a kvalitne nez hodne a zbytecne

A co my vime, treba je DD nemocny nebo se opravdu hodne uci.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 79x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 655x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2644x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 1