Futuremark dokončuje práce na nejrozšířenějším benchmarky. Bude lepší než starší nepovedený díl?
3D Mark je zajímavým nástrojem na testování a srovnávání. Bohužel za dlouhá léta se nevyhnul i problémům – kdy se výrobcům některých grafik podařilo ovlivnit výsledky testů tak, že nebyly důvěryhodné. 3D Mark vantage se například vůbec nepovedl a vůbec nebyl dobře přijat. Z neznámých důvodů tvůrci v testu zvýhodňují grafiky NVIDIA s PhysX GPU. Kvůli tomu tak vznikají dvojí žebříčky, z nichž ten oficiálně s rekordy se počítá bez vlivu PhysX. Zda se nějakého podobného zkreslení dočkáme i u nového dílu, zatím nevíme.
O tom, že se nový 3D Mark blíží, jsem vás již před pár týdny informoval. Nyní se objevily první oficiální informace a také video. FUTUREMARK vyvinul nový DX11 engine, který využívá plně DX11 vymožeností včetně tessellace a pokročilých efektů. Také se dočkáme využití DirectCompute. Zatím tedy ani slovo o tom, že by testy měly být zkresleny použitím jen jednostranně podporované technologie, kterou je třeba GPU PhysX nebo CUDA/STREAM. Vypadá to zatím jen na testování skutečně standardů kolem DX11 a to třeba včetně multijádrové podpory (více jader na GPU bude mít výhodu).
Konečně také koukatelně vypadá testovací sekvence. 3DMark Vantage je také právem kritizovaný za to, že prostě nevypadá dobře. 3D Mark jsme si vždy užívali a žasli nad neuvěřitelně dobře vypadajícími scénami a měli radost z každého FPS. Vanatage nevypadá nijak zvlášť úžasně a desítky a stovky FPS tam létají běžně. Prostě to není ono. Snad bude 3DMark 11 lepší. Vyžadovat prý bude Windows 7/Vista a DX11 grafiku a v plné verzi vyjde v září. Partnerem této verze bude společnost MSI, která bude tento benchmarky přidávat ke svému HW a v programu také bude její logo.
Osobně nejsem příliš fandou syntetických benchmarků. Dokážu si představit spoustu lidí, kteří nebudou mít klidné spaní dokud nebudou mít skvělý výsledek v novém 3d marku a budou tak do pc chtít investovat nějaké ty peníze.
Na druhou stranu v dnešní době není zase příliš mnoho her, které by mohly pořádně potrápit nové DX11 grafiky. Takže se alespoň jejich majitelé budou moci pokochat pěknými scenériemi. A chlapci z Futuremarku opět trochu posunou možnosti real-time grafiky. Jen si myslím že se spousty technologií v 3dmarku prezentovaných ve hrách jen tak nedočkáme.
Presne, preto my to nepride ako pod vodou Voda je charakteristicka prudenim a stym je spojeny aj pohyb. Napr. za tou vrtulov tej ponorky,... tak to my vobec nepride ako vo vode
Inak voda ma velky vplyv aj na osvetlenie sceny... mno to bude asi tiez spojene s prudenim ... a neviem ja by som predsa od futuremarku cakal viac. Ide o to, ze v mynulosti boli 3d marky typu "wow" a teraz proste nemam pocit z nejakej prevratnosti
Z neznámých důvodů tvůrci v testu zvýhodňují grafiky NVIDIA s PhysX GPU.
GPU@PhysX sa da kludne vypnut takze o ziadne zvyhodnovanie nejde. Ak to ma niekto zapnute a vysledky testov prezentuje bez uvedenia takej informacie, je to zavadzanie, ale s tym Futuremark a ani NVIDIA nic nemaju.
Citace:
že by testy měly být zkresleny použitím jen jednostranně podporované technologie, kterou je třeba GPU PhysX nebo CUDA/STREAM
Takto by sa to dalo napisat iba v pripade, ze by nebolo inej moznosti. V skutocnosti Vantage nikoho nezvyhodnuje. Dokonca aj CPU@PhysX je implementovana tak, ze dokaze vyuyit az 12 jadier takze staci naozaj vypnut GPU variantu a testy su hned objektivne pre vsetkych. Nechapem ako niekomu v tomto pripade moze GPU@Phys vadit ked je tam vyslovene iba ako jedna z variant...
Když jsem to viděl, vzpomněl jsem si na stařičkou (a vynikající) hru Archimedean Dynasty. Bylo by krásný, dkyby se objevilo její pokračování s podobnou grafikou...
Jak je to vůbec s těmahle enginama, vytvořenýma pro benchmarky? Mají nejakou praktickou využitelnost, nebo je to záležitost jednoho testovacího sotware?
Inak nemozem si pomoct 3Dmark sa velmi zameriava na testovanie novych technologii a pritom predsa len na inovativnu garaficku scenu, kde by sa nove tecnologie mali naozaj naplno prejavit nedava dostatocny doraz. Toto citim aj z toho dema je to kvazi inak situovana scena s nadhernou telesaciou ale vobec necitim to prostredie ako pod vodou. Mam z toho dost zmiesane pocity.