RECENZE: Remember Me - hra "Zapomeň na mě" aneb typicky odfláklý produkt současnosti
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 07 červenec 2013
alt

 

 

 

 

 

  • RECENZE: Remember Me - hra "Zapomeň na mě"

                                                aneb typicky odfláklý produkt současnosti

Hra se prezentovala zajímavou myšlenkou zajímavým Neo zpracováním. Výsledek je ale tristní.

 

Velmi se nám (nejen) v herním světě rozmohl styl dělat věci tak nějak cíleně na půl (přinejlepším) a kvality produktu dohánět reklamou a zaplacenými recenzemi. Hra Remember Me je bohužel přesným příkladem této negativní věci. Moc by nás zajímalo, jestli si vývojáři této hry opravdu dovolí o této hře prohlásit, že je to opravdu kvalitně odvedená práce maximálně využívající potenciálu, který měla a který slibovali. Objektivně totiž musíme prohlásit, že Remember Me je tristní ukázkou současné velké herní produkce. Zajímavý potenciál a dobrá myšlenka zabalená v nudné hře, bez nápadu v hratelnosti a v ubohém grafickém a technickém zpracování, podpořená o to nákladnější reklamní kampaní (včetně zaplacených recenzí s hodnoceními 9/10) než stál samotný vývoj hry. Je to nakonec hráč, který to všechno zaplatí a který je na celé věci bit zdaleka nejvíce.

  • Remember Me - dobrý nápad

Samotný nápad hry z prostředí "korporátní nesvobody" blízké budoucnosti stylizovaný do jakéhosi "Neo-kyber punku", kde člověk nemá jistotu soukromí ani s vlastními myšlenkami, je rozhodně více než dobrý, zcela aktuální a jeho potenciál je značný. Bohužel nápad je jedna věc, jeho aplikace do praxe věc druhá. A proto je na světě tolik nápadů (většina hloupých) a jen málokomu se podaří úspěšná a dobrá aplikace svého nápadu do praxe. A bohužel ten druhý případ není případ hry Remember me.

Zajímavý příběh je jediná věc, která trochu drží pozornost hráče u této hry, nicméně jeho kvalita dosti kolísá a upřímně řečeno možná by mu více slušelo běžné filmové zpracování než prezentované herní zpracování, protože herně je Remember Me dokonale nudná uspávačka.

Je to škoda, protože her se "silnými" herními hrdinkami v hlavní roli je velmi málo. I když nedávno jsme mohli obdivovat novou Laru v akci. Bohužel Nilin v Remeber Me, ačkoliv je poměrně sympatická, nepůsobí ani z 10% tak živě a lidsky uvěřitelně jako Lara a je to z velké části i značně zastaralou grafickou a technologickou stránkou hry. Remeber Me dokazuje, že na grafice a technologické stránce prostě záleží. Nelze dělat kvalitní hru a odflánout vizuál.

No, podívejme se na celou věc podrobněji ...

 

 

  • Gameplay

Stylově je tahle hra přísná koridorovka typu "chodička mlátička". Občas něco proskočíte a přeskočíte, jinak jdete úzkým koridorem od skriptu ke skriptu. Občas na vás vyskočí parta nepřátel, které zmydlíte svými kopy a chvaty a jdete dál. O nějaké AI u protivníků si nechte zdát, žádná není. Všichni jsou jen boxovací pytle.

Ano, je to přesně tak klišovité a nezáživné, jak to zní. A hra měla navíc. Sem tam si všimnete náznaků hádanek, ale místo toho, abyste si nad nimi a postupem hrou museli trochu lámat hlavu, přispěchá hra s "ghost" scénkou, takže řešení je tu hned a nemusíte nad ničím přemýšlet a naopak přemýšlíte, k čemu vás ta hra jako hráče vlastně potřebuje, když se klidně může hrát sama.

Díky zastaralé technologii Unreal 3, která pohání tuto hru, je herní prostředí velmi stísněné sterilní, absolutně prázdné a bez nápadu. Všechno je díky engine ještě uzavřenější, než by bylo dobré. A to určuje bohužel celý herní zážitek. Se svou hlavní hrdinou nemáte co prozkoumávat ani se s ní nějak sžívat.

Soubojový systém je v podstatě jedinou interakcí, ale i ten zůstal na půl cesty. Je sice hezké, že si můžete dělat vlastní komba a rychle se dostane pod kůži, ovšem stejně rychle se stane nudným a nezáživným. Je jedno, jak silný je váš protivník, prostě stačí zmáčknout včas dané tlačítko a je vyřešeno. Zde tedy nerozhoduje žádný herní um, ani nic jiného. Souboje se stanou rychle nudnými a tak si rychle uděláte jedno brutální zakončovací kombo, abyste to během pár vteřin vyřídili a šli dál alespoň v tom příběhu, který je ovšem také poněkud neoriginální.

Všechno. Ano, tohle je celé gameplay. Nic víc, nic míň. A tím se dostáváme ke zpracování, které vlastní gameplay samozřejmě přímo ovlivňuje.

 

 

  • Zpracování

Občas se objevují pomatené názory, že prý kvalitní hra nepotřebuje kvalitní a pokročilou grafiku a technologii. Že se vůbec takový názor vůbec objeví je o to více smutnější, když historie je plná her, které ve své době kromě své špičkové hratelnosti posouvaly hranice technologií i grafiky. A proč najednou současné hry by měly mít, podle některých, grafiku a technologii upozaděnu, když to v minulosti šlo a táhlo vývoj na všech frontách? Aby zbylo více na reklamu?

Remember Me je bohužel hra, která kromě nezvládnuté hratelnosti přináší i zcela odbytou technologickou stránku. Jediný, kdo viditelně nějakou práci udělal, je výtvarník, kdy stylizace prostředí a některé hi-tech prvky jsou rozhodně s nápadem.

Bohužel veškerou jeho práci zhatil použitý herní engine. Pokud někdo tvrdí, že hra vypadá dobře, měl by si zajít k očnímu. Hra nevypadá dobře a dobře by nevypadala ani před 3 lety. Unreal3 engine může vypadat slušně, jak to předvedl letos Bioshock, ale má své limity a dá to hodně práce jich většinu pokusit se alespoň zamaskovat. U Remember Me si nikdo tu práci nedal, takže nejen že Unrel3 zde naplno ukazuje všechny své limity, ale ani se to zde nesnaží nikdo zamaskovat. Hra tedy vypadá přinejlepším podprůměrně a upřímně, hamba by mě fackovala vydat tohle v této podobě na trh v dnešní době.

Nejde jen o to, že to nevypadá dobře, ale hlavně potenciál hry je veškerý zničený. Unreal3 by konečně měl být přestat používán pro vývoj velkých her, jeho doba dávno minula a už jen škodí hrám jako takovým. Takže u Remember Me zapomeňte na nějaké DX11 prvky, vůbec modernější technologie a zapomeňte i na nějaké složité modely, lepší textury atd. Tohle je hra, kterou snad po 3-4 letech někdo vytáhl ze šuplíku a vydal. A nejen tedy že vypadá dosti zaostale a nemá žádné moderní technologie, na které jsme zvyklí, ona je i špatně optimalizovaná a poměrně náročná na HW. Že neumí hra v základu 3 monitory (Eyefinity-Surround), nás také nepřekvapilo. Řešení je přitom snadné (a rychle aplikovatelné třetí stranou) a o to více nás tato situace utvrdila v tom, že vývojáři tuhle hru prostě zcela odflákli.

Myslím, že výtvarník hry může být oprávněně uražen, že jeho dobrá práce byla takto zničena. Nejde jen o samotnou zastaralost grafiky, ale i velice stísněné koridorové prostředí nenabízí příliš výhledů na ten "Neo" svět budoucnosti. Částečně uražený může být i autor hudebního doprovodu a vůbec zvukové stránky, která je také povedená.

Co říci závěrem?

 

 

  • Závěr a hodnocení

Možná jsou mezi vámi tací, kteří nevěří, že to může být opravdu tak odfláknuté. Pokud nevěříte, doporučuji vyzkoušet, stojí to za to (alespoň přijdete o ten zbytek naivity). Remeber Me je prostě ukázkou zoufalé situace, která vládne v současném herním průmyslu (a nejen tam). Místo snahy o skutečnou maximální kvalitu produktu převládá snaha o maximální výdělek. Kvalita se navíc prodává sama, nekvalita ne, takže se musí investovat do marketingu všeho druhu a co si budeme nalhávat, většina her by se bez marketingu nedokázala obejít. Proč? Protože nejsou kvalitní.

Remember Me opravdu není kvalitní hrou. Ve skutečnosti herně nudí celou dobu a stejně moc nehrajete. Soubojový systém je nuda bez výzvy, stačí mačkat včas správné tlačítko. Žádné přemýšlení u hry nehrozí, koridor vás nikam nepustí. Příběh hry, je dopředu čitelný, nějaké zvraty jsou také celkem odhadnutelné a celé je to až příliš klišovité - závěr jej pak shodí zcela. No a pak je tady celá ta technologická a vizuální prezentace hry. Zastaralý herní engine bez jakékoliv snahy o modernizaci, či optimalizaci rozhodně neukazuje na snahu vývojářů přinést nám hráčům co nejlepší produkt.

A teď si představte, že tomuhle jsou schopní někteří recenzenti udělit hodnocení 9/10 (nedělám si srandu, opravdu takové recenze lze najít). Už jen to je urážkou mnoha těch špičkových her, které si tu 9/10 zaslouží. Na tomto místě se musíme vážně psát, jestli to mají dotyční recenzenti v hlavě v pořádku. 9/10 je hodnocení pro špičkovou hru a špičkového produktu. Remember Me je od špičkovosti vzdálen vším, co nabízí, zatraceně daleko ve všech ohledech. Nudí, nebaví, nenabízí žádnou herní výzvu a je vizuálem dosti omšelý. Takže jediné, na co se ptáme, vážně tohle stálo za to v tomto stavu vydávat? Proč byl zajímavý výtvarný návrh a zajímavý potenciál takhle znásilněn a doslova vyvržen? Chápu, že dovolávat se slušnosti a cti v dnešním světě může některým připadat směšné (o to je to smutnější), ale čest a slušnost by neměla tvůrcům, kterým jde o kvalitu, dovolit vydat podobný produkt. Tohle není hra od malého studia a malého vydavatele.

Remember Me (Pamatuji si mě) by se mělo spíše jmenovat "Zapomeň na mě". Reprezentuje jen další potenciál, další peníze, další lidskou tvůrčí práci a čas mnoha lidí, jež byl promrhán. Chybami se člověk prý učí. Pomalu o tom začínám pochybovat, protože kdyby to byla pravda, musejí být mnozí lidé a mnoho herních tvůrců a vydavatelů dnes už ti nejmoudřejší a nejvzdělanější lidé na světě. Proč tedy pak letos vyšel produkt typu Remember Me?

  • Závěr

Možná některé překvapím, ale podle mě není nejhorší stránkou celé věci samotné technologické a grafické zpracování. To by se dalo přežít, i když prostě ukazuje jasně, že je to odfláknutý produkt a mohlo i mělo být 10x lepší. Nejhorší na Remeber Me je fakt, že to vlastně není hra. Nevidím nic špatného na interaktivní moderní velké hře, kterou představuje třeba nový TOMB RAIDER, kde i tam musíte mačkat včas tlačítka a tak dále. Ale tam je pořád velká část hry hrou, kde musíte trochu přemýšlet a hlavně projevit trochu herního umu v soubojích, při průchodu hrou atd. Remeber Me má být vlastně stylově to samé - jenže ona nudí. Obsahově je minimalistická a herně neobsahuje žádnou výzvu ani procvičení vašeho herního umu. Nenabízí ani přemýšlení co dál, ani v soubojích, ani při samotném průchodu hrou - je prostě herně zcela prázdná.

Takže si to shrňme, říkat tomu hra se nedá. Technologické a grafické zpracování je hrůza, optimalizace nezná. Příběh je sice zajímavý, ale čitelný a bohužel jeho podání je díky kvalitě vizuálu o to horší a nezáživnější. Těch pár kladů jako výtvarný návrh některých prostředí, hudební doprovod a hlavní hrdinka zdaleka zdaleka nedokáže vyvážit ty ohromné nedostatky a doslova je to pohřbívá. Kéž by to byl ojediněle takto zvládnutý herní produkt, ale není. Objektivní hodnocení? Maximálně, přinejlepším se zavřenými očima 50/100, vyšším bychom prostě urazili každou hru a každého tvůrce, který nabízí něco více než jen průměr až podprůměr.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-07 23:54:59
avatar
Tak negativnu recenziu na hru som este nevidel a preto je zajimave ze si jej udelil hodnotenie az 45/100. Aj skareda grafika sa da prehltnut ak je hra zabavna, napr stary carmageddon by som si zahral aj dnes. Ale ak je aj hratelnost tragicka tak to je koniec.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:23:31
avatar
nemyslím si, že 45/100 je pochvala ;)

Srovnávaš nesrovanetelné ... ano hratelnost hry je na rpvním místě, ale na druhém má být technologie a grafika, kdy bez toho neuděálš kvalitní titul a Cramageddon byl v době svého vydání grficky rozhdoně špička, což Remember Me není ani náhodou. Hry a produkty hodnotíme vždy v ohledu na datum jejich vydání ;).
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 00:24:31
avatar
Jediné sčím nesouhlasím,že grafika je škaredá. Je průměr až podprůměr dnešní herní produkce, ale dá se na to dívat.Hra je mířená na konzole - primárně, což se dá hned poznat. Na gamepadu se to dá ovládat, ale soubojový systém je nepovedený. Jinak příběh mě taky nezaujal a hra je zkrátka o tom skákání a rubání. Až na pár vyjímek - změna vzpomínek.
Já tedy špatné hry nehraji, ale celkově souhlasím, že je to průměr až podprůměr.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:27:12
avatar
Řeknu to asi takhle, Unreal3 mele z posledního. Autoři BIOSHOCKU o tom mohou vyprávět a dej si vedle sebe nový Bioschock a RememberMe. Stejný engine, remember me vypadá ale ve všech ohledech výrazně hůře. Takže hodnocení, že grafika téhle hry je škaredá, je podle mě zcela objektivní na základě srovnání s jinou hrou postavenou na stejné technologii se stejným rokem vydání ;).

ovládat se to dá i na klávesnici bez problémů a stejně rychle jako na gamepadu v tom problém opravdu není ;)

Ano potenciál této hry byl trestuhodně zabit, ale o tom také píšeme
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 18:12:14
avatar
Bioshock vypadá lépe, to rozhodně. Co se týče technologického pokroku tak ano zastaralá je,ale dívat se na to dá.

Jinak tohle je snad recenze s nejhorším hodnocením u hry co tady je
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 23:05:39
avatar
Neni. byla horší
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 16:33:30
avatar
"Řeknu to asi takhle, Unreal3 mele z posledního"

Necháš ho už bejt?! On za to nemůže!!!

Odkaz
Odkaz

Unreal Engin 3 je nádherný a relativně optimalizovaný engin s mnoha možnostmi. Že je někdo lama a neumí v tom je věc druhá. Tady ale hlavně mluvíme o tom že se to děla i na vykopávky jménem konzole takže to ani nemůže využít plného svého potenciálu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 19:19:32
avatar
Grafické engine obecně fungují přesně tak dobře, jak dobře se s nima umí. Tvůrci UE3 nemůžou za to, že tvůrci her na jejich enginu jsou lamy..
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 07:13:40

Neznamena Remember Me spise Nezapomen na me nebo Pamatuj si me?
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 08:30:19
avatar
Znamená to Pamätaj si ma, ale DD nechcel preložiť názov si myslím, skôr, dať jej podtitulok ako hra "zabudni na mňa" /hru som nehral nebudem hodnotiť /
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:21:09
avatar
nadpis odkazuje na hodocení hry ne na překlad názvu ;)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 18:12:22

Tak to potom jo
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 09:24:14
avatar
A to jsem si to chtěl zahrát, nějako mě přešla chuť
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:21:27
avatar
klidně vyzkoušej, ale byl si varován
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:35:15
avatar
Tomuto bych rozhodně neříkal recenze. Připadám si jako bych četl něčí blog. Takový výbuch emocí bez špetky nadhledu. Divím se že mě fňukání nad technickou úrovní her ještě dokáže rozčílit. Autorovi doporučuji pokusit se nějakou hru vytvořit, nebo se alespoň seznámit s tím jak moderní hry vznikají. Naprogramovat nový engine od píky, který zmákne všechny finesy dnešního moderního hardware a bude se bez problémů hýbat na všem od konzolí po PC není sranda. Proto nám grafické ňamky většinou mohou servírovat jen AAA studia, kde na hře pracují stovky umělců, grafiků a programátorů. Ostatní se buď vydají cestou stylizace (cel-shade), nebo jednodušší grafiky.
RememberMe jsem si koupil na PC, dohrál do konce a i když občas hratelnost a vyprávění příběhu občas zaskřípaly i tak jsem se velmi dobře bavil. Oceňuji soubojový systém, u kterého nestačí jen mydlit tlačítka, skvělou hudbu od Oliviera Deriviera a povedený vizuální styl. Myslím si, že pro nezávislé studio DONTNOD je to skvělá prvotina a hra se jim povedla, což dokázali ocenit nejen recenzenti herních magazínů ale taky spousta uživatelů na Metacriticu kde si drží hezké metascore 7.3.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 11:55:38
avatar
docela mě urážíte a nevím proč - emoce a výbuchy se nekonaly (frustrovaný jsem byl letos u jiných her, u této ne, tahle zanechala dojem ve skutečnosti absolutně žádný). To že se vám vyznění recenze nelíbí ještě neznamená, že je špatná a neobjektivní. Recenze má být objektivní a za tím si stojím.

Žádné brečení se nekoná, ale nechápu, proč bych měl být k tomuto produktu nějak shovívavý, když na stejných technologicích od velkých vydavatelů podobné hry letos vyšly. Dokonce tam máte dvě zmíněné a jejich autoři dokázaly nabídnotu mnohem více se zjevnou snahou o co nejlepší výsledek.

Já to velice objektivně zhodnotil a srovnal, všechna hlediska máte jasně uvedena, takže se na mě nezlobte, já za tu kvalitu hry nemůžu. A jak nám předvedli letos jiní, filmová hra nebo hra postavená na podobné technologi se dá udělat mnohem lépe.

já vám váš názor sice neberu, ale buďte prosím objektivní, já srovnávám s jinými hrami a produkty. Pořád je to produkt za nemalých 800 korun a podle toho musí být kvalitní jako jiné a to prostě není.

Jinak hodnocení na meta je 67/100 a 7,3/10 což je podle mě na maximálně průměrnou hru dosti neférové vůči jiným kvalitním hrám, kdy se doufám shodneme, že opravdu jsou tituly, které by si podobné hodnocení zasloužilo mnohem více.

PS: znovu připomínám, v dobách nedávno minulých dokázaly malé teamy na koleni vyprodukovat hry, které graficky a technologicky překonávaly všechno, dovolit si je tak spustit mohl málokdo a všechno fungovalo a šlo a všichni se uživili. Tudíž problém není v náročnosti a údajné nákladnosti vývoje, jelikož technologie a výkon jsou dostupnější než kdy dříve a navíc existují už hotové promakané engine, což dříve také nebylo. Problém je v tom, že většina financí nesměřuje do vývoje a tvorby hry samotného ;).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 14:30:06
avatar
Už od přehledu a screenů bych řekl, že tohle si nemůže zasloužit 7.3 .. že by zkorumpovaný i metacritic? No udělat pár neexistujících duší asi nebude problém.

Jako budiž, nezávislé studio, ale ID soft taky začínal z ničeho..
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 16:51:38
avatar
Snad ale nebudeme porovnavat dobu,v ktorej id soft prerazil s tou dnesnou .. A takisto Tomb Raider,za ktorym stal Square Enix a nezavisle studio, tu sa treba trosku zamysliet a az potom sa ohanat objektivitou .. Leon1464 to vystihol dokonale, Remember Me je slusna prvotina, ktora bola celkom dobre prijata aj hracmi,nic viac nic menej.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 12:59:34
avatar
Iba dalsia premrhana prilezitost. Problem je, ze dnesny hrac je zdegenerovany blivajzmi ako napriklad CoD, kde vyvoj serie zastal na urovni prveho dielu (je to s trochou nadsazky, tak ma tu neukamenujte).
Inak DD s tymto nesuhlasim: "Nevidím nic špatného na interaktivní moderní velké hře, kterou představuje třeba nový TOMB RAIDER, kde i tam musíte mačkat včas tlačítka a tak dále." - na interaktivnej "modernej" hre je vsetko spatne, najviac to mackanie tlacitiek, co je totalny hnus. A taky blivajz nezachrani ani to ak by mal grafiku na urovni, vid napriklad Maximum Pain 3 (Max Payne 3), ktoremu si dal ty a aj ini vysoke hodnotenie. Presne tie iste pocity ake si mal ty pri tejto "Forget Me" epizodke, som mal ja pri hrani Maxa 3. Interaktivne hry s mnozstvom debilnych filmov, koridorov a mackania tlacitok je smer ktorym sa herny priemysel nemal nikdy uberat. Zial s novymi konzolami sa podla mna situacia este zhorsi a takychto skvostov budeme mat plnu prdel, jedine co sa zmeni bude graficka stranka, ale cut-sceny a mackanie ako o zivot ostane.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 13:01:44
avatar
Dobre vybuch beru zpet. Kazdopadne je clanek velmi negativisticky prakticky jiz od nadpisu a mel jsem z nej pocit jako by byl psan pod vlivem aktualnich dojmu a ne s odstupem po zrale uvaze. Srovnavat tym stojici za takovym Bioshock Infinite, ktery podstatne modifikoval UT3 a DONTNOD se proste neda, byt jak rikate obe hry v podstate stoji na stejne technologii. Vydavatele bych do toho nepletl vubec ti v podstate zajistuji financovani, PR a Marketing. RememberMe je ve vyvoji od roku 2008 a je pravda ze si vyvojari ukousli velke sousto a na hre je mnohdy videt ze plne nevyuzila svuj potencial. Presto si nemyslim ze by slo o extremni prusvih.

Problem modernich her neni ve vypocetnim vykonu. Problem je ze vypocetni vykon nestihaji lide. Hry jsou stale komplexnejsi, spoustu vychytavek uz lidi berou jako samozrejmost a naklady na vyvoj rostou. I kdyz vyvojarum pomaha spousta modernich nastroju a middlewaru presto je vyboj her podstatne narocnejsi nez byl drive. Proto je ted takovy boom mobilnich a tabletovych her, protoze jejich vyvoj je do narocnosti a nakladu nesrovnatelny s modernimi tituly. To ze mate licencovany namakany super engine jeste neznamena ze zvladnete vyuzit veskery jeho potencial, potrebujete programatory, grafiky, animatory, scenaristy, hudebniky, herce, motion capturingove studio, dalsi desitky licenci za specializovany software a vsechno to musite utahnout po dobu nekolik let s tim ze na konci se vam mozna podari najit vydavatele a udelat diru do sveta a nebo taky ne, protoze i skvelou hru muze zabit spatny margeting. Takze ano, vyvoj her je slozity a nakladny, toci se v nem velke penize a bohuzel si nekteri herni giganti mohou dovolit prodavat blbe hry marketingem. Ja si jenom myslim ze RememberMe neni ten pripad.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 22:55:42
avatar
Nemůžete srovnávat hry, podle týmu vývojářů. To pak budete nadržovat nezávislým titulům. Objektivní hodnocení musí být objektivní a nesmí koukat na to, kolik hra stála, nebo kdo jí vyvýjel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 23:04:31
avatar
přesně ... když hra stojí 800 korun musí být kvalitní i kdyby ji dělal jeden člověk.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 01:11:03
avatar
Ja je podle poctu vyvojaru ani srovnavat nechci. Spis jsem na to jen chtel upozornit. Objektivni hodnoceni snad ani udelat nejde. Sto lidi sto chuti
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 21:22:11
avatar
Objektivní hodnoceni jde udělat. Ale ten kdo to píše musí být racionální psychopat co dokáže oddělovat emoce od logiky.
Nebo podat recenzi statisticky a parametrově s určitým koeficientem.

Že nelze být objektivní je jako byste řekl že 1+1 se nerovná 2
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 21:34:25
avatar
Slovo komplexnost používat u dnešních her je nestydatost. Co je potom starý Deus EX, Half-life, FarCry, STALKER...?

Vývoj je náročnější než dříve? No nekecej?! Náročnější je tak spíše mediální masáž než vývoj. Je vidět že jste o vývojářské nastroje ani nemňouk!
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 45 2013-07-08 22:53:56
avatar
To hodnocení je nějak moc vysoké. Nebál bych se tomu dát tak 10 procent.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-08 23:05:12
avatar
no zase máme nějaké srovnávací stupnice
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 16:23:39
avatar
DD moc omýváš (opakuješ) věci dokola. Když už musíš něco více napsat tak uveď příklad nebo to jinak asociuj.

Ke hře:

Už od prvního dojmu jsem věděl co je to zač. Takže žádné překvápko. Kdyby mi někdo pustil soundtrack hry bez vědění co je to za hru tak bych potom neuvěřil že je to Remember Me. Takže soundtrack velice slušný. Je to víceméně stejná situace jako u her FEAR 3, Syndicate a BRINK = Epic fail

Už dávno jsem si uvědomil co je nejdůležitějším elementem her. INTERAKTIVITA!!! Člověk a každý žijící tvor je v zásadě "naprogramován" (předurčen) k interaktivitě. Čím víc interaktivity tím se živí tvor cítí naživu. Je to nevyhnutelné. Naše psychologie je k tomu předurčena. Já osobně hraji hry protože hledám interaktivitu kterou v reálném životě nemám. "Takový doplněk stravy"

A interaktivita z her začala mizet někdy v roce 2006 a dnes se už o nějaké interaktivitě bavit nedá.

Nikdy nezapomenu na ten prvním moment jak jsem se nasmál(pobavil) když v HL2 jsem hodil botu Combine vojákovy na hlavu a o mě šel seřezat obuškem.
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-09 20:42:43
avatar
jaaaj kdyby jste radši místo tehle kraviny. Udělali recenzi na nejlepší rubačku tohoto leta a to DEADPOOL.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-10 19:45:39
avatar
To Vam skutocne nikomu hned do oci neudrel ten "nadpis" ... no neviem ako v CZ ale na slovensku preklad "remember me" nieje "Zapomeň na mě" (zabudni na mna) ... ale je to "pamataj si ma" resp. "nezabudni na mna".

autor by si to mal opravit ... kedze jeho preklad je pravy opak vyznamu toho nazvu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-11 01:34:02
avatar
To je ironicky ty vole.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-10 23:09:30
avatar
Spíš mě přijde jako naprostej vrchol, že je někdo tak vylízlej, že nepochopí, že je to ironie :-D
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-11 01:36:00
avatar
Jeho avatar/obrázek poukazuje na možnou příčinu proč nepozná ironii...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-11 00:05:24
avatar
pst ;) ... nápověda ... to nemá být překlad ;)
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-11 13:28:05
avatar
v pohode "DD" ... len by to bolo vhodne aj niekde "objasnit" kedze nie vsetci tu recenziu citaju ... napr. ja som pozeral len na zaver a preto som na "nadpis" reagoval tym ze je to "zly preklad".

4 FerrariF50 ... mate pocit ze ked niekoho urazite mate vacsie "peeero" ... alebo ako ... neviem preco hned musite napadat prispevky inych pouzivatelov ... a PS ... neviem ako by mi to malo "docvaknut" kedze recenziu som videl "asi tak z rychlika" ... pretoze nemam potrebu si ju precitat, ked vidim ake ma hodnotenie ... a nakoniec si vlastny zaver urobim aj tak sam. Prepacte ze zijem a ze nie kazdy je natolko inteligentny ze bez precitania recenzie pochopy ze sa jednalo o "kanadsky zartik". OMFG ... trochu sebereflexie by Vam skutocne nezaskodilo. A nie kazdemu hned nadavat aj ked neviem "o co go".

4 Mr.Lolendo ... mate neaky problem s mojim avatarom ? staci sa pozriet na Vasho ... ak uz ten "nieje z rovnakej kategorie" tak potom uz skutocne netusim. A nechapem ako ste z obrazku dospeli k zaveru ze som taky alebo onaky clovek a ci viem alebo neviem "pochopit" ironiu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-11 13:56:21
avatar
To měla být zase ironie
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-07-15 09:57:40
avatar
tady to chce zjevně prášek na uklidnění a brát věci s humorem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!