RECENZE: Battlefield 4 - měla to být herní pecka roku, ale není. EA a DICE styďte se!
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sunday, 10 November 2013
alt

 

 

 

 

  • RECENZE: Battlefield 4

              - měla to být herní pecka roku, ale není. EA a DICE styďte se!

Jak vznikl BF4? Vzal se starý Battlefield 3, škrtla se trojka a napsala se místo ní čtyřka. A hotovo.

 

Na rovinu, nechápu co u EA a DICE dělali od uvedení Battlefield 3, ale na nové hře, opravě chyb a posunutí grafických a technologických hranic rozhodně nepracovali. Battlefield 4 měla být pecka, klenot vybroušený k naprosté dokonalosti vyšperkovaný o fantastickou grafickou a technologickou stránku. Výsledek? Pánové u EA a DICE by se nad sebou vážně měli zamyslet, i když mám špatný pocit, že moc dobře vědí, co dělají. Proč se piplat s novou hrou, když můžeme vydat tu starou s novým názvem a prachy se jen pohrnou? A tak vznikl BF4 ...

  • Battlefiel 4 - jen přeznačená trojka s větším DLC!

Dnešní recenze bude mnohem kratší, než bych si přál. Prostě není co máte napsat o hře, kterou už jsme všichni hráli a jediné, co je na ní skutečně nové, je opravdu ta číslovka v názvu. Ano, přesně to, co se dlouho vyčítá Call of Duty, dokonale Battlefield 4 předvádí, možná dokonce v ještě extrémnější podobě absolutní tvůrčí ignorace.

Hra má opět dvě roviny, tedy příběhovou kampaň a pak samozřejmě multiplayer. Proti trojice se vlastně vůbec nic nezměnilo. I ta kampaň je horší a méně nápaditá a vizuálně zajímavá, což ovšem není ten největší problém. Problém je, že je zde poněkud hloupoučká zápletka s hromadou totálních nelogičností okolo, ale to také není největší problém. Problém je, že nepředstavuje absolutně žádnou herní výzvu, test schopností ani nic dalšího ... ve hře totiž chybí jakékoliv AI a spolu s délkou kampaně (na nejtěžší obtížnost) 4,5 hodiny, je opravdu výsměch hráčům - zákazníkům.  

Že to zachraňuje multiplayer? Hodně často slyším výmluvu, že Battlefield je přeci hlavně o multiplayeru, ne o singlplayerové kampani. Nejen, že je to velmi hloupé tvrzení, ale v podstatě poskytuje alibi tvůrcům, kteří tak mohou věci odfláknout. Rád bych všem připomněl, že ještě před pár lety měla kvalitní hra (třeba první díly Call of Duty) nejen fantastický SinglPlayer, ale i ten Multiplayer. Takže jak to, že to tehdy šlo a dnes to nejde?

Opravdu nemá dnes moc smysl popisovat gameplay. Otevřete si naší recenze Battlefield 3, místo trojky si tam představujte všude čtyřku a je hotovo. Ano, tak extrémní to opravdu je. Přeskočme tedy dnes gameplay, kde prostě není o čem u BF4 hovořit a podívejme se rovnou na zpracování hry ...

 

  • Zpracování

Hra používá FrostBite engine v jeho nejnovější verzi. Bylo nám slibováno hodně. Na rovinu? Možnosti FrostBite enginu rozhodně nedosahují možností CryEngine a v mnoha ohledech působí už nyní vizuálně i technicky BF4 zastarale. Hodně modelů hlavně budovat atd. je okatě jednoduchých, prostředí je sterilní a zpracování tekutin a fyzikálních reálií je vyloženě bída s nouzí. A tak můžeme pokračovat.

Pokud měl BF4 představovat absolutní vizuální špičku, tak bohužel. Graficky hra rozhodně není dotažená a mohla/měla by vypadat mnohem, ale mnohem lépe. Opravdu je záhadou, co DICE celé ty roky dělalo, ale na nějakých velkých vylepšení zjevně nepracovalo. Sliby se přitom nešetřilo. Každopádně ačkoliv to tedy nedopadlo grafiky o moc lépe než předchozí díl a není to to, co bychom si dnes někteří představovali, rozhodně to není zdaleka největší problém hry, co se týká zpracování.

Mnohem zásadnější problém je absolutní absence AI. Ve hře není nic, co by se za umělou inteligenci dalo považovat. Všechny pohyby protivníků v singlu jsou předem dané a běhají po trasách. Takže se velice často stává, že běžíte po bojišti, proti vám běží nepřátelští vojáci a prostě kolem vás proběhnou k určenému bodu, kde se jako by kryjí. To se týká jak vašich protivníků, tak vašich počítačem řízených spoluhráčů. Jinými slovy je úplně jedno, na jakou si obtížnost dáte hru, postup hrou je velice jednoduchý:  

Prostě jdete rovně s nějakou silnou zbraní se zaměřovačem a střílejte všechny po ráně do hlavy. Takhle jsem úspěšně prošel celou hrou. Absolutně žádná výzva, test umu hráče nic - všechno je evidentně udělané tak, aby si konzolisté s pitomým nepřesným gamepadem také zahráli. V této souvislosti je opravdu velice přesné toto video:

 SinglPlayer v Battlefield 4 je tedy celkově jeden velký FAIL! Abych jen nekritizoval, ozvučení hry je naprosto parádní, stejně jako optimalizace hry. Všechno krásně jede.

Zde ale prostě dobré zprávy končí. Jinak hra má opět své rozhraní v prohlížeči, kde jsou všechny informace o vašem postupu a z prohlížeče se hra zapíná. Samozřejmě musíte mít aktivní EA ORIGIN.

A co ten slibovaný zlatý hřeb večera, tedy multiplayer?

 

 

  • Multiplayer, hodnocení a závěr

Jako poměrně zkušený hráč předchozího BF3, jsem byl zvědav na vylepšení. A ta jsou, chvíle napětí  .... veškerá žádná! Tedy pokud za vylepšení nepovažujete věci, které by klidně mohli být obsahem menšího DLC pro BF3. Někteří tak ocení větší důraz na spolupráci v teamu. Battlefield 4 je jednoduše Battlefield 3 na nových mapách. Všechno zůstalo při starém. Postup hrou, povyšování, odemykání vybavení a tak dále, všechno je úplně stejné včetně hratelnosti hry. No a pokud vám budou chybět BF3 mapy, tak nezoufejte, už se chystá placené DLC do BF4, které vám ty staré mapy z BF3 do hry dodá lehce upravené pro možnosti BF4.

Pokud jste tedy jako já čekali, že tvůrci opraví a vylepší nějaké věci, tak bohužel. Všechno je úplně stejné, pořád ta samá velmi zmatená hra, kde mnoho věcí nedává vůbec smysl a je to hlavně o tom vysypat co nejrychleji co nejvíce olova nebo granátů do co největšího hloučku protivníků. Jako začínající hráč jste v poměrně slušné nevýhodě proti pokročilým, kteří již mají odemčenu spoustu zajímavé výbavy, takže toho jednoduše do té skrumáže vysypou víc než vy a o tom to celé je. Takže ani v tomto ohledu není hra udělaná lépe. Hromada techniky, zbraní, jednotlivá povolání všechno je při starém. Prostě není o čem mluvit. Pokud jste hráli BF3 klidně si začněte hrát BF4, stejně na něj všichni přejdou ...

Jenže takhle se hry prostě nemají dělat. Za ty roky údajného vývoje, není posun vůbec žádný a vůbec nikam. Jsem opravdu nemile překvapen, jak špatný je výsledek u takové hry, kde jsme nikdo nečekal žádné velké změny, jen vylepšení a vypiplané zpracování. Výsledek je tristní. Battlefield 4 je nepochopitelně odfláknutý po všech stránkách a jediný, kdo evidentně kolem hry něco dělal, je PR a marketing, který prostě prodává podruhé stejnou hru se stejnými nedokonalosti. K problémům a chybám známým z BF3 přidal ještě pár vlastní a opravdu to vypadá, že tahle hra nemohla vznikat déle než měsíc.

  • Závěr

EA by se mělo stydět a DICE dvakrát. Battlefield 4 není žádný next gen titul. Pokud by jím byl a tvůrci to tedy mysleli vážně, doporučuji okamžitě vyjít do ulic, podpálit všechny vydavatelské herní domy a zavřít herní průmysl jednou pro vždy. Tohle prostě nemá smyls dále udržovat při životě. Všechno, co je na současném herním průmyslu špatné, BF4 předvádí v plné nahotě. Hra je technologicky odfláknutá, ani ta grafická stránka není uchvacující a rozhodně to není hra primárně udělaná na PC, která by využívala jeho současné možnosti. Ale dobře, nebuďme povrchní, nejde u her přeci je o tu grafiku. Co ale odpustit rozhodně nemůžeme je naprostá absence AI, nezvládnutí skriptů, což z celé příběhové kampaně dělá totální frašku, nikoliv hru. Délka kampaně "celé" 4,5 hodiny a výmluvy že BF je o multiplayeru, jsou k smíchu ve srovnání s mnoha staršími FPS hrami, které vznikaly v mnohem skromnějších podmínkách a měly vše.

Battlefield 4 je tak dalším letošní kandidátem na herní propadák roku a letošní rok zatím aspiruje na nejhorší herní rok v celé herní historii. Nevím, jestli vás uklidní, že Battlefiled 4 nemá šanci vyhrát kategorii letošních propadáků, protože letos tu jsou ještě horší herní tragédie.  

(nonEyefinity vs Eyefinity)

Jak objektivně tedy ohodnotit hru, která kvalitativně absolutně neodpovídá nejen slibům, ale hlavně možnostem vydavatele a tvůrcům? Jak objektivně hodnotit hru, která je prostě ve všech ohledech stejná, nebo dokonce horší než předchůdce, kdy navíc jedinou výraznější změnou je skutečně jen ta číslovka v názvu? Co je na tom všem nejvíce smutné je, že Battlefield 4 přes všechny jeho nekvality a okoukanost, je stále po stránce multiplayeru nejpovedenější a nejhutnější současnou střílečkou. Herní krize dosáhla nových hlubin.

Pokud se vám BF3 nelíbil, rozhodně BF4 nekupujte. Pokud se vám BF3 líbil, tak ho v případě BF4 zaplatíte ještě jednou a hrajete dál to samé.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:05:22
avatar
Ja som z toho jeleň.

Citace:
Hra je technologicky odfláknutá, ani ta grafická stránka není uchvacující a rozhodně to není hra primárně udělaná na PC, která by využívala jeho současné možnosti.


Citace:
TECH: Co ukrývá "low end herní PC" konzolePS4? Pohled dovnitř: Nová generace konzolí je totiž vlastně low endové herní PC. Takže jak nám nově předvádí pěkné video s rozborkou PS4, je to vlastně customizovaný miniPC. zdroj: Odkaz


Tak pre koho je tá hra primárne udělaná keď je podľa teba jedno aj druhé PC? Nintendo/Shield/OUYA to predsa nebudú.

P.S. veľmi dobrá optimalizácia na hardware je podľa mňa to najväčšie plus pretože ponúkne hru väčšiemu množstvu hráčom aj so slabšími zostavami a de-feacto nepriamo eliminuje zmysel super high end procesorov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:26:16
avatar
Pokud vím, nové "PC konzole" na trhu ještě nejsou a na trhu jsou staré .... proto hra vypadá a je udělaná jak je udělaná ;)

takže jelen jsi z toho proto, že si na tohele zapomněl ;)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:41:56
avatar
Práveže nezabudol a preto som z toho jeleň (viď. nižšie). Snáď nechceš povedať v roku 2013, že Battlefield 4 je primárne udělaná na staré konzole PlayStation 3, Xbox 360 keď zároveň tvdíš, že Battlefield 4 je prečíslovaná Battlefield 3.

Kde je potom konzistentnosť?

Citace:
RECENZE hry a TEST grafik: Battlefield 3 – akční pecka v ultimátní grafice: Nutné je ocenit tvůrce i vydavatele, že hru zásadně neprznili optimalizací pro výrazně zaostalé konzole a konzolové publikum. Zacílili na hardcore platformu a vyplatilo se. Hra se tak díky tomu může pochlubit grafickou a zpracování, jako málokterá a jako celek je jednoduše tou nejlépe vypadající FPS akční hrou, kterou jsme kdy mohli hrát. zdroj: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:45:24
avatar
no jo ... jenže to bylo před lety
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wow 2013-11-11 00:09:38

Popravde autor me opravdu prijemne prekvapil, protoze celkem presne vystihnul moje pocity, z tohoto recyklatu

Prostě EA spoléhá na to, že většině stačí málo, mě ale ne.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:13:55
avatar
Ale veď takýchto prípadov je veľa CoD, NFS, F1, NHL, FIFA atď. Proste v jednom roku zamakáš a dva-tri roky (niekdy aj viac) recykluješ s drobnými úpravami. Proste business...
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:41:34
avatar
Súhlasím s tým, že to, čo túto hru spoľahlivo zabíja je mizerná umelá inteligencia, kde môj parťák a nepriateľ stoja 2m od seba, strieľajú do seba a nič sa nedeje, tak toto som vážne nepochopil. Druhá vec je neskutočne krátka dĺžka. Kratšiu hru som snáď ani nehral.

Naopak nesúhlasím s hodnotením grafiky. Tá je na výbornej úrovni, niekedy je až famózna. Okrem série Crysis som nevidel krajšiu hru. Snáď ešte Zaklínač 2.

Multiplayer nehrávam, takže ku tomu sa nevyjadrím.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:43:34
avatar
Jsem BF3 hater (z pochopitelných důvodů jsem nehrál premium mapy), ale tohle se mi zdá přeci jenom hratelně podstatně lepší. Hlavně mapy jsou dobrý.

Grafika není lepší než v BF3, je pouze jiná. Baku gameplay vypadal líp. Někdo na poslední chvíli změnil světla, takže hra vypadá celá do hnědo-šeda a nepůsobí to moc realisticky. Některý mapy vypadají díky tomu opravdu fantasticky a barevně, ale stejně by bývalo lepší vypnout ten modrý fitr z BF3 a nechat původní styl osvětlení. Zvuky zbraní jsou opravdu výborný.

Kampaň nepotřebuje žádný komentář. Vyhozené prostředky. 2 roky vývoje je samo o sobě málo a když se ještě rvou prostředky do kampaně, tak to má za následek horší multiplayer.

Když už by ta hra měla mít kampaň, tak bych hledal inspiraci třeba u FC3 a udělal bych ji openworld. Udělat větší lokace v každým prostředí a do nich questy. Za odměnu unlocky a vylepšování zbraní. Loadingy jedině při přechodech mezi lokacema (džungle/poušť). Věřím že by to fungovalo a nebylo by to o nic náročnější. Ty současný a trapný skripty zaberou spoustu práce.

Kdyby to nebylo zabugovaný a nevycházelo to až tak šíleně viditelně z BF3 (stejný modely) tak to mohla být opravdu dobrá hra. Přeci jenom je to ale lepší než BF3. Teda bude, až opraví ty bugy.

Co je vůbec nejhorší je ta EA politika. Ani jedna chyba v BF3 nebyla opravena (a že jich bylo hodně), hlavně jako třeba suppresion, bunnyhoping... Všechno si to nechali až na další díl, aby byl lepší než ten předchozí. 1 den práce by to bylo.

Jestli někdo váhá jestli to koupit (kvůli multiplayeru), tak bych mu to nakonec doporučil. Proč? Bohužel se obávám, že příští BF hra bude ještě horší a EA se vydá směrem COD. Ty bugy musí v nejbližší době opravit. Těm co mají méně peněz bych poradil vzít mexickou/ruskou verzi, nebo si počkat na slevy.

Jsem zvědavej na Battlefront, ale jelikož to chtějí EA točit jako COD (2 týmy - COD každý rok), tak tomu nevěřím.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 00:45:38
avatar
Až na to, že FC3 bola neskutočná nuda.
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 01:00:11
avatar
To je subjektivní.
http://www.metacritic.com/game/pc/far-cry-3
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 15:45:24
avatar
Když jsme u těch metacritic, tak zpátky k tématu.

BF4: skore od lidí: 6.4
http://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-4


COD GHOSTS: skore od lidí: 1.6!!!!!
http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

Letošní rok bude velkým, zklamáním ještě na dlouhou dobu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 01:00:42
avatar
to bych rozhodně netvrdil ... velmi povedená hra i příběh
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:01:28
avatar
Já bych naopak doporučoval se pro SP vrátit ke kořenům (BF1942 a BF2) - MP mapy s boty. Nakriptovaný SP je pro děcka.

Jinak já mám z BF4 hodně pozitivní dojem - lepší netcode (i když mohlo to být ještě lepší), commander režim, který na mapách dělá hodně, pokud je dobře použit). I ty mapy jsou o dost lepší a subjektivně větší, protože to už není o frenetickém pobíhání mezi vlajkami, ale taktických přesunech mezi úkryty. Navíc byly řádově poníženy síly techniky (letadla, tanky, apod.) a dobře organizovaný squad (konečně zase v normálním počtu 6 lidí) dokáže rozpoutat pravé peklo.

jo, a ingame VoIP je zpět! Časy BF2 se už asi nevrátí, ale narozdíl od nepodarků BC2 a BF3 to zatím vidím pozitivně.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:15:15

Oni ty chyby nikdy neopraví, stejně jako tomu bylo u BF3, nejsem si jistý proč je to problém, ale domnívám se že je to na úrovni enginu a tudíž bez výrazné úpravy enginu, nedokážou páteřní chyby opravit u BF3 ani u BF4, ty chyby totiž mělo BF3 hned po startu a nevšiml jsem si po X patchi co přišli zároven s DLC že by se něco opravilo, ve směs se jednalo o balanc zbraní a vozidel, tudíž je naprosto reálně, že nyní hrajete finálně hru, která už se nezmění a chyby v ní zůstanou stejně jako BF3.
mafisterka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 11:38:04

stare zlate BF1942 a BF2 asi oprašim cd a bude, este ze som nekupoval BF3-4 stacilo ze som hral bety a mal som dost
kde su tie casy ked vrtulnik a lietadlo vedel ovladat skutocne pilot, teraz lieta kazda lama.... R.I.P Battlefield,
staravil som s nim vela rokov presne viac ako 8rokov ale to co z toho spravili mi trha srdce
Kozmen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sekání zvuku v MP 2013-11-11 06:03:18

Zdary, taky se vám seká zvuk MP. U mě je to teda hlavně v mapách Golmudská železnice a Přehrada. Já zprvu myslel, že je to kvůli zvukovce(X-Fi titanium) a ještě nevydaným ovladačům na WIn 8.1, ale po zapojení naintegrovanou zvukovku to dělá to samé. Dle mého je to dost nedodělané,ale jinak zábavné. Hlavně proto, že mě trojka prostě hodně bavila.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - top lel 2013-11-11 06:33:48
avatar
Tak tohle bylo na 110% jasný, sláva vždycky opadne.
CoD je krásná ukázka. MW1 (CoD 4) byla naprostá pecka.
A co přišlo pak? derivát.
Jak se jednou udělá kvalitní hra, velice těžce se to překonává. Viz Diablo I (+ the Hellfire), Diablo II(+ Lord of Destruction) a derivát v podání Diabla III...
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 07:28:17

BF4 je BF3 s novýma bugama, kdy DICE ani nedokázalo přenést staré herní mechanismy bez nových chyb. Asi nejvíce zmatlané mi přijdou jakákoliv vozidla.

Tanky a IFV kloužou i po asfaltu, u vzdušných vozidel se zablokovává výzbroj, například u helikoptér nejdou odpálit rakety, při přepnutí na sekundární zbraně se u SU-25 dostanete do pohledu z třetí osoby a nejde střílet a přepnout se zpět, dokud se nepřepnete na primární zbraň. Teprve pak jde 3P pohled vypnout.

O tom, že se nedá ani létat rovně, protože letadlo díky pitomému netcode sebou škube jak prase v posledním tažení nemluvě.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 07:55:40

Mne sa prave ta grafika u Bf4 zda ovela krajsia ako u Crysis 3, mozno z technickeho hladiska nedosahuje tej urovne ale ako celok sa mi zdala ovela fotorealistickejsia hlavne tym uzasnym nasvietenim. C3 na max som presiel s chladnou hlavou ale tu sa mi casto stavalo ze som sa zastavil a ziral na niektore nadherne scenerie. A paradoxne prave fyzika a celkovy vzhlad vody sa mi tu zdal bezkonkurencny, narozdiel od tekuteho olova v C3.
DieBitch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 08:48:32

Je pravda ze hra je o malo narocnejsi nez BF3 ale musim hrube nesouhlasit ze je to BF3 prevlecena do BF4. Clovek co psal tenhle clanek asi nehral MP. MP v BF4 se vraci k puvodni myslence a BF3 se mi zdal hodne jako UNREAL...obzvlast DLC Aftermatch. Pokud jste hraly nekdy BF2 pro 32 lidi tak si musite uzivat BF4.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:13:56
avatar
psal to člověk který má v BF3 nahráno desítky hodin ;)
Matelko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 10:04:21

DD aký máš nick v BF3 a BF4 ? (známky by sa mi hodili )Dáme si s partiou súťaž kto ti ich skôr zoberie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 10:05:47
avatar
BF3 už nehraji ... BF4 vidíš ale nevím jestli budu ještě pokračovat ... WoT mě přes všechny chyby baví víc a na čistě FPS řežbu po síti ... starý Unreal Tournament je pořád nejlepší
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 11:19:31
avatar
skuste radsi blacklight retribution - nejlepsi fps co vychazi ze starych her jako blood, shadow warior, duke 3d.. nebo planetside2- nejmasivnejsi fps, pry nejdokonalejsi engine, primo od sony - to jsou skutecne nextgen na ps4.. ..obe zadarmo.. ign xind
Matelko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:37:40

No pozri ...ak predsa len tak Ťa pozývam na náš server - s chlapmi sa stavíme o fľašu dobrého vínka na najbližšom zraze - bude motivácia k "lovu" na Tvoje známky. CSSR server - hráme HC ...ale nakonfigurujeme ho vždy podľa chuti a nálady ..a keď máš chuť počúvať aj expresívne výrazy tak TSKO je 217.12.56.205 - len bývame tam až o cca 190 ...to vieš poctivo pracujúci ľud aby naši politici mali čo po voľbách prehajdákať
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-13 22:59:33
avatar
To jsi děláš srandu stěma 30 hodinama v BF3? A stěma 2 v BF4 .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-13 23:30:17
avatar
ne nedělám 30 hodin v BF3 je při mém vytížení hodně času ... 2 hodiny v BF4 na posouzení rozdílů také
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 08:50:20

Ušetřených 1000Kč, dík za recenzi. Už mi to hlásilo několik spoluhráčů BF3, že čtyřka stojí za vyliž a tenhle článek mi to jenom potvrzuje. Letos BF vynechám.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:03:13
avatar
to video je super
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 10:58:15
avatar
jj! Málem sem se spadl ze židle! :-D
"i see you losers later ok..." :-D
Dík DD ;-)
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:07:24
avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Gc6xxrXA0YA hodně povedené video na BF4
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:16:25

Tak to je fakt ultra mega!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Recenze úplně mimo 2013-11-11 09:10:04
avatar
Další článek/recenze, se kterým nemůžu naprosto souhlasit

1. bugy a chyby - tohle je u bugfieldu celkem normální, ladění probíhá evoluční cestou (stejné problémy se zasekávání, klouzáním techniky byly i v BF3)

2. novinky oproti BF3 - nemůžu si pomoci, ale je to úplně jiná hra, a musím říct, že lepší než BF3. Konečně se totiž vrací k schématům (velké squady, commander, možnost voipnout náhodného membera ve squadu), které stály za úspěchem BF2

3. grafika - neřeším, stejně hraju na nízké detaily, abych měl stabilně 60FPS. BF nebyl nikdy primárně o grafice (i když ta byla vždy minimálně nadprůměrná), ale čtyřka mně nijak neuráží a subjektivně vypadá lépe než BF3, např. Zavod311

Za mně teda palec nahoru. BF2 to stále není (to už asi ani nikdy nebude, server a mapeditor zdarma :-(), ale už se to celkem blíží. Z taktického hlediska celkem orgie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:38:58
avatar
teď jsi mě pobavil, na jednu stranu tvrdíš, že recenze je mimo, na stranu druhou potvrzuješ vše, co říkám

1, stejné problémy protože je tostejná hra

2, to je teda "novinka" ....

3, grafiku neřešíš? No to je vtipný, tak jak to pak můžeš vůbec hodnotit v těch nejnižích detailech???? Trochu soudnosti by to chtělo ...

4, úplně ignoruješ provedení hry v SP a hry jako celek. Ani z taktického hlediska to nejsou žádné origie a nic co by si v BF3 nemohl mít taky ... takže ne recneze ale ty jsi torchu mimo ;)
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-11-11 09:56:21

Není to tak, každý koukáte jinýma očima.
DD: hodnotíš stejně jako jiné hry : grafika a technické vymoženosti,scripty, AI a hratelnost hodnotíš jen povrchně, jinak bys pochopil, že třeba Squadleader je zcela zásadní věc, která v BF3 tu hru degradovala o velký kus dolů.
Tynyt to hodnotí z pozice zkušeného MP hráče, kde nějaké technické pimprdlátka jsou zcela podřadné.

Prostě vy se nikdy nebudete moci shodnout, každý koukáte jinýma očima. Porblém je, že DICE ctělo udělat hru, kteoru se zavděčí jak SP hráčům, tak zarytým MP hráčům. A to se moc nepovedlo. Být po mém, tak SP vůbec nedělám, jenže to by prodali desetinu, na druhou stranu, hráli by to jen lidi, kteří budou hrát vesměs týmově, bez zlozvyků ze SP.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 08:21:28
avatar
jakse může někdo chtít zavděčit SP hráčům a vyblít na svět 4hod kampaň kde tupě nabíhaj skriptovaný panáci?

to je vtip ne ?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 19:24:56
avatar
DD, já BF hraju of BF1942, tj. skoro od začátku (tu jejich prvotinu Codename Eagle jsem nehrál, protože tehdy ještě nebyl u nás pořádný net )

Od BF2 hráváme LWTB (řízené bitvy 32vs32 hráčů), což jsou taktické orgie, tudíž si dovolím tvrdit, že hodnocení taktických možností BF her mám v malíčku.

BF hrávám většinu voleb nastavených na minimum, protože i BF2 v tom okamžiku docela dá zabrat i i7 - jednoduše to není o tom, že půlka hráčů je zalezlá v chroští na kraji mapy se sniperkou v ruce, ale lítají smokes, nades, heliny helinují, tanky tankují, commander hází artillerku atd. atd., a to většinou na omezené části mapy.

Ohledně commandera, tam nemůžeš být dále od reality. Např. v BF3 není vidět kde je jaký squad na mapě (commander se řešil typicky sniperem zašitým na základně s MAVkem), takže jsi nebyl schopen ani vydávat konkrétní rozkazy, pokud se ti někdo neohlásil, že stojí na vlajce A a čeká na rozkazy. Nemohl jsi ani pořádně spotovat, nemohl jsi nikomu hodit bednu, nemohl jsi podpořit útok artilerií na pozice obrany atd. Ne že by tyto taktické operace v BF3 nešly udělat, ale potřebuješ na to "servisní squad", který spawne mortary a začne něco ostřelovat (nebo spawne snipery s MAV), jenže pak ti zase chybí lidi v útoku...

Zatím (zatím!) ze srovnání BF2-3-4 (BC2 byla sračka, ve které LWTB hrát nešlo vůbec) vychází stále nejlépe BF2, nicméně jej dohání právě BF4, i když server jsem ještě pořádně neviděl, doufám jen, že to nebude takový fail jako byl server pro BF3, kde nešlo řádně nastavit ani delší startup-time.

Co se SP týká, je to dlouhodobě nezajímavá část, do BF2142 to bylo alespoň místo, kde se dalo trénovat na MP a ovládání techniky. Od BC2 je to srajda-omajda pro codařské dětičky, co si ucvrkávají nad kulervoucími scénami.

Co se grafiky týká, tak mně v podstatě stačí, že to nějak vypadá, na serepetičky kašlu. Stačí mi, že podle zvuku poznám, kdo střílí, a jaké auto přijíždí zpozarohu.
mafisterka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 20:22:04

suhlasim lwtb som ties hraval do zacaitku s Tubarom...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 22:00:50
avatar
Tubar už rozjel diskuzi nad LWTB v BF4 ;-)
martin32 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Shadow Warrior 2013 2013-11-11 09:39:44

Zajímal by mě názor autora článku na hru
Shadow Warrior 2013, popřípadně i zda-li bude
na konci roku přehled nejlepší her roku 2013.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:47:35
avatar
Jinak rekarnace SW 2013 všude sbírá obrovská hodnocení a jako vánoční výprodej je to pro mě jasná volba na steamu
xind [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 11:21:42
avatar
jj parada hra uplna bomba primo, ale velka skoda ze chybi multiplayer, doufam ze ho doplni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:49:34
avatar
vím o ní, ale ještě jsem neměl čas

samozřejmě že bude ;)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 14:31:42
avatar
dobre ze sem clovek este zabludi a docita sa nieco nove, shadow bol klasika, tank a atomka
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:46:13
avatar
Dal by jsem BF 4 za SP 4/10, bylo to krátké bez příběhu a člověk se u toho nudil.

Za MP 7/10, kdy mě zklamalo navržení map, které je extrémně chaotické!

Jakým byl BF3 překvapením, tak je BF4 zklamáním a souhlasím z autorem, jen bych to tak DD neztrhal. Myslím, že 3 datadisk Assult bude velmi dobrý a chce si to na něj počkat, ten bude vracet zpět staré mapy z BF3
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:50:36
avatar
aha aha ... ale je to pak skutečně nová hra, nebo si podruhé kupujeme tu samou? To je to o co běží ...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 10:32:56
avatar
Noo dle mne ... si kupujeme tu samou hru Když porovnám, BF3 po stránce hratelnosti, tak je mnohem lepší než 4 ka. Já by jsem si osobně BF 4 nekoupil, ale dostal jsem hru jako dárek a víš co se říká. " Darovanému koni na .... "
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-11-11 09:47:56

DD, s několika věcmi ohledně MP bych přeci jen nesouhlasil, je vidět, že jsi BF3 sice hrál, ale spíš jen ty desítky hodin, než stovky, a taky jsi asi nehrál BF2, z něhož BF4 některé věci ( konečně ) přebírá.

Souhlasím naopak se špatnou úrpvní SP, ael srovbnání s COD není an místě - to byla půvdoně hlavně SP hra, zatímco BF v prvních 3 dílech ( BF1942, BFvietnam, BF2 ) ani žádný SP neměl, a tak to mělo zůstat i nyní - odlákalo by to totiž Rambostly hráče, kteří pak kazí týmovou hru v MP.

BF4 konečně vylešilo MP některými prvky:
1. Komandér ( k nezaplacení z BF2, ale týmy musí hrát týmově - což dnes málokdo umí ( právě zblbnutý singlem, kde je to one man show )
2. Dále je zde mnohem lepší upgradovatelnost zbraní a hlavně napříč jednotlivými clasami - chceš mít jako Recon karabinu, nebo jako medik DMR ? - není problém tzn. můžeš teoreticky s jednou oblíbenou zbraní hrát za všechyn klasy a využít tak jejich výhody.
3. Mapy - možná se to na první pohled nezdá, ale proti BF3 mnohme kvalitněji udělané - více míst na schování se, větší rozloha, různorodost - vyhoví každému.
4. Squadleader ( opět podle BF2 ) - konečně má zase každé družstvo velitele, který může komunikovat s komanderem, určovat cíle, podržet squad atd.

Ale k tomu, aby hra byla zábavná, je třeba hrát týmově, a top jde většinou jen s lidmi, kteří toto pochopí, což je na publicu problém - noví hráči, zblbnutí singlem, hrají rambo stylem, a to je o ničem.
Takže doporučuji najít komunitu lidí, kteří mají zájem hrát stejným způsobem jako vy tzn. týmově. Já např. hraji zde: http://battlefield.sk/ , češi, slováci, většina veterání od prvních dílů BF, pravidelně pořádáné bitvy tzv. LWTB a další. Pak je ta hra o něčem jiném.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:55:21
avatar
zklamu tě ... i BF2 jsem hrál a hodně i jiné BF jsem hrál dost ;) takže opravdu se bavíš s člověkem, který má v BF hodně nahráno ...

jasný, ale pointa je, že teamově si mohl úplně stejně hrát i v BF3 ;) Ta hra je prostě stejná (je to maximálně velké DLC k BF3), zatím nikdo neřekl nic, co by tenhle závěr vyvrátilo ... a o to jde. platíš znovu za tu samou hru, která navíc už tolik neuchvacuje ...
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2013-11-11 10:00:11

Ano, do určité míry se stím dá souhlasit - SP, grafika, atd. vlastně je to tak 90% hry. Ale pro mě ( a řadu dalších MP hráčů ) je těch 10% změn dost zásadních, možná víc, než se zdá na první pohled. Ale přiznávám, že pouze stran MP, jinak s výtkami SP a AI a scriptů a příběhu SP souhlasím, ale to mě netrápí, tu hru prostě nekupuju kvůli SP a ani tak moc kvůli grafice, ale kvůli hratelnosti v MP a ta se těmi několika málo vylepšeními zlepšila, to je prostě fakt.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 09:51:28
avatar
Predpokladam ze si to ludia budu kupovat zo zotrvacnosti, tak ako aj CoD. Ak ta hra ale bude prepadak, nebude to najlepsia reklama pre Mantle na ktorom si AMD zaklada. Pretoze ak nie je obsah, koho zaujima ze hra pojde na Radeone lepsie ako na GeForce? Teda ak vobec, lebo o Mantle sa toho vela zatial nevie, aj ked mozno ze v stredu sa dozvieme viac.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 14:06:49
avatar
Efekt setrvačnosti je fakt velký což ?
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pěkná hra 2013-11-11 10:48:27
avatar
Ano, taky jsem čekal víc a něco nového, nakonec jsem našel vše z BF2 a BF3 naházené do BF4. Samotná hra mě ale baví a i když je dost nevyvážená výhodami trubek co paří týden v kuse a přemírou síly některé bojové techniky (lodě, Tungunska atd.) oproti téměř neúčinné stíhačce atd. To snad vyladí patchem. Tungunska, která pokrije celou mapu je dost pitomost. Bugy ve hře jsou šílený a zvuk? Ale i tak jsem rád, že hra vyšla. Ano, je to DLC a mohl zůstat starý způsob internetového nastavení i úprav ve hře. Hráč si na to zvykne a oni to vždy musej překopat, byť je systém stejný, musel jsem se nejprve orientovat. Komandra jsem ani nezkoušel, nejsem taktik, chci řež. Celkově je recenze hry trefná. Měl jsem v plánu urpage PC, protože jsem si myslel, že si s FX8320@8350 a HD 7950 Vapor.x nezahraji na ultra. Omyl, jede to super a průměr mám vždy přes 56 FPS dle ovladačů od AMD. Jinak hra jede od 42 do 97 FPS. Nejčastěji však 54-66. A to ještě nedorazil API Mantle, vyladěné ovladače a pod. Ve finále bude hra stejně náročná jako v BF3. Pokud ovšem v patchi nepřijde překvapeni v podobě HD textur, jako to bylo u XBOX 360. To je ale samozřekmě sci-fi.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 11:41:41
avatar
Je vidieť že EA a DICE chcú nahrabať čo najväčší balík za čo najmenší rozpočet a podľa toho to aj vyzerá
Dúfam že nový Mirrors Edge bude urobený lepšie
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - recenze je teda velký fail, kr 2013-11-11 13:07:47
avatar
Je to nejhorší recenze hry co jsem tu četl. S velkou části recenze vůbec nesouhlasím. Kolik že má recenzent nahráno? desítky hodin BF3? Já mám skoro 300.

Jediné v čem souhlasím je singleplayer, ten jsem proletěl v poklidu za cca 6-7 hodin. Ale já bych to ani nehodnotil, single prostě není BF a asi nikdy nebude. Jde o multiplayer. A ten je vylepšený BF3 a to jsem chtěl. Je zde lepší ničitelnost, o kus lepší grafika, o hodně lepší přírodní podmínky (vítr, vlny atd.)
Je to jasně dáno. Call of Duty je super v singleplayeru, ale v multi je to nic moc (nekdy uplná tragédie). BF je nic moc v single, ale v multi je to best. O tom to je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:23:57
avatar
To není recenzí, to je hrou!!

Opravdu není pěkné, když házíte vinu na recenzi, když hra je ten problém!

Singl player si proletěl za 6-7 hodin??? To nechápu co si tam dělal, já jsme prolézal každou skulinu a zkoumal to a jen s headshotama (AI nefunguje) jsem to prošel za 4,5 hodiny na nejtěžšší obžítnost!!! Takže by mě zajímalo co si hrál, ale singl BF4 to evidentně nebyl. A protože ho hra má a je její podstatnou součástí, má velkou váhu při hodnocení, protože mnozí máme příběhové kampaně v SP moc rádi a myslím že si zasloužíme kvalitu zvlášť za ty nemalé peníze a při možnostech EA A DICE zvlášť ... takže jak ohodnotit hru co nefunguje, je krátká a tvůrci slibovali hory doli a hlavně na to měli?! jednoduše 10/100 za prostředí, ale hra to prostě není ...

Co se týká MP ... zase, berte v potaz, že hra je vlastně stejná co jsme už měli v BF3 (a asi se o to nebudeme přít), těch pár úprav (mapy, výzborj drobnosti v systému) by se vešlo do jediného DLC za 150 korun a nemyslím si, že si proto BF4 zaslouží označení nová hra nemluvě o tom ji celou znovu zaplatit ... proto je v hodnocení to, že je ano, stále králem na poli akčních MP FPS, ale prostě si nezaslouží vysoké hodnocení, protože nic nového nepřináší, má řadu problémů, grafika a hodně technických funkcí na zpracování mělo být podstatně lepší, zvlášť když tvůrci evidentně nedělali novou hru a prostě vyšší hodnocení by bylo neúctou k hrám a jejím autorům, které nové jsou, fungují atd. U BF4 je probém ještě ten, že se nemůžeme vymlouvat na to, že by EA/DICE na kvlaitní hru neměli peníze, nebo byly nezkušení, tím spíše si tento počin zaslouží nižší hodnocení, protože tohle prostě nemůžeme brát jako uspokojivý výsledek od takového studia ....
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:47:19
avatar
Já měl singl za necelé 4hodky na střední obtížnost. A to jsem taky zrovna nechvátal.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 16:00:40

Mám nahráno skoro 700 hodin a BF 4 je sračka, je to adekvátní vyjádření ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 17:10:11
avatar
ne ... pořád je to totiž velmi dobrá a asi nejlepší FPS řežba vůbec ano, mohla a měla být mnohem lepší a propracovanější a vizuálně působivější, ale nic lepšího tu stále zatím není.
MiraZima [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 18:03:16

Poměr cena/výkon vede BF3 , kterej už stejně nehraju, takže verdikt je oprávněný
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 08:28:58
avatar
tak ted si pobavil..cod super v SP
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 13:35:32

OK pisu si. Hru poridit az jako soucast Humble Bundle
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "HATE" Recenze 2013-11-11 13:58:35
avatar
Otevřeně DDmu:

Píšu to veřejně, protože to zastupuje i mou reakci na recenzi, kterou jsi zveřejnil. Z celého článku je patrná jedna věc, stejná jakou jsem pocítil také. Zlost! I když myslím, že s vynášením BF3 do nebes dost přeháníš, protože trpěl velkými porodními bolestmi podobně jako teď BF4. Celá komunita u BF3 přijala problémy celkem dobře a brala je jako "nutné" u tak velké hry. U BF4 tohle nikdo nečekal, přesně jak jsi napsal. Všichni víme, že "nový" Frostbite je jen update staršího a ke starým u BF3 už vyřešeným potížím se zvukem, imput lagem, problémy s padáním, akcelerací myši. Se ještě přidala série nových. Nesouhlasím ani s dobrou optimalizací, nevím kde hra vypadá líp než BF3 všechno je stejný jen nastavený na vyšší hodnoty. Hlavně pak textury a poly count. Částicové efekty jsou identické s BF3 ale v BF4 způsobují brutální propad ve frame rate. A tak si to šourám mezi 90 a 20 FPS během přestřelky a 130 když vyběhnu "ven". Což je podle mě katastrofální.

Nelíbí se mi, že kritizuješ hru za nedostatek změn. Měnit věci je špatné a to doslova. Vylepšování je směr jakým se podle mě má další díl ubírat. S tím že je 4ka v podstatě 3ka s novými mapami a vylepšným přidaným obsahem nemám problém. Srovnej si např všechny od Call of Duty od 1 do 4 a pak od 4ky do ghosts. Hádej do kdy vylepšovali a kdy začli měnit.

Kampaň jednoho hráče? Jaká? Příběh nemá začátek ani konec. Hlavního nepřítele ani nepoznáte. "Konec" nedává moc smysl. Mise jednotlivě jsou docela cool, ale např přežít proražení přehrady prostě nejde... Během kampaně mi zuby skřípali nejednou... Jakožto militantně znalý člověk, můžu spolehlivě říct, že spíš než Battlefield je to absolutní pohádka. Oproti 3ce velký odklon od reality.

Hra pro více hráčů je katastrofální, neřeším provedení map, úpravy zbraní. Ale jak se hra hraje. Jak jsi tohle mohl přehlédnout!? Síťový kód je katastrofální, hitboxy pobíhají neznámo kde. Hra bežně nezapočítává zabití nebo úmrtí. Pocit je takový jako by se to celé hrálo v jakém si lagu.

Jinak souhlasím s tvým hodnocením, protože patří k jednomu z nejstřízlivějších na internetu. Hra mohla být, měla být ale není. Určitě jsi poznal to samé co já, ta hra není hotová. Klidně to do recenze napiš. Červeným písmem. Tohle potřebuje ještě tak rok vývoje. Momentálně mě mrzí že jsem si najivně rovnou koupil i premium.
Bryan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 17:37:31
avatar
Jak je možné, že stejně vypadající hra, jako její předchůdce, má o 50% větší HW nároky ?
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 19:54:09
avatar
DICE: "optimalizace" ;-)
Bryan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 20:09:18
avatar
Mě to připadá spíš jako nucený marketingový tah, aby si lidé začali kupovat nové grafiky. Ono to je i logické, ale proč má BF4 i nové CoD problémy i s novou generací karet ? Kdyby se nám aspoň posunul grafický milník někam dopředu, ale DX11 tu s námi už nějaký pátek je, tak nechápu tu naprosto tragickou "ne"optimalizaci.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 08:39:22
avatar
Tak abych tě vyvedl z míry, tak CoD používá Tesselaci a Displacement mapping!!! Nevěřil sem vlastním očím co vidím. Grafika je místy fakt moc pěkná, určitě se jim povedla "potápěčská" část... tam se grafici celkem slušně předvedly. Sice sem tam ty nové technologie tolik nezaznamenal, ale ta atmosféra byla fakt pěkně udělaná. Tess. a D.M. sem si všiml na jedné skále, kde sklouzával voják... hned sem si toho všiml jen proto, protože sem viděl porovnávací video X360 a P4.
Jen si nemůžu pomoct, že to graficky... no hodně to kolísalo... až šíleně. Je to pořád ten starý Engin, s pár vylepšeními: někdy pochybně zpracované polygony, nebo textury, za které by se styděl i Mário.
Herně pokud bych to shrnul... tak je to šílenější pohádka, než BF4! Skoro sem žasl, jak pitomě jsou některé skripty řešené... začínají postrádat detail, když už ne jen tu logiku. Celkově to je zběsilá jízda, která tolik nebaví.
Hlavně ten plastový zvuk si člověk nemůže vynachválit... jednoduše trapný.

Kupodivu mé Kampaň CoD bavila více, než BF4... (čili IQ na bodě: mačkej šipku a tlačítko střelby najednou) určitě to bude tou rozmanitostí. BF4 má jednu zásadní chybu v kampani... a to, že nejde tam nic pořádně roztřískat! Jen jednou C4 na zeď a to ještě na předem určené místo v kampani. A pokud se dostanete do nějaké MAPy, kde by se teoreticky dalo ničit, tak nemáte adekvátní vybavení, pokud Vám to hra nedovolí. Asi by to AI nezvládla si myslím... (dynamické změny v bojišti/terénu) dokonce se mi zdá, že je mnohonásobně tupější, než v CoD. Jen mě to udivuje, protože kampaň BF:BC2 byla ve všech směrech lepší! Jen to AI tipuji na stejné úrovni.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 21:10:28
avatar
Musím bohužel říct že s článkem souhlasím. Z celé hry jsem měl velmi divný a nepříjemný pocit...možná proto, že jsem se těšil na nějakou parádní akci jako v BF3, kdy mě prostě dostala do kolen mise na F/A-18 Hornetu...to bylo naprosto dokonalý! A tady? Nic...vůbec nic! Žádný nový nápad. Ani zbraně si člověk nemůže upravit, aby si trosku zařádil s tlumítkem...ach jo :-(
A délka hry dost malá na to že instalačka je asi 17GB.
Ano souhlasím s tím, že si tu jen někdo namastil kapsu na úkor hráčů.
Zdá se, že doby dlouhých a opravdu AAA her jsou pryč...sláva HL2, pro mě asi zatím nepřekonaná FPS...bohužel :-(
Jediné z čeho jsem měl v poslední době radost byl skvělý FarCry3 + Blood Dragon a Tomb Raider!
Na druhou stranu, aspoň si tědlech povedenýc her více vážíme a rádi se k nim vracíme :-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 22:50:25
avatar
v MP si můžeš upravovat zbraně do aleluja. Ale upirátit SP a hodnotit je jednodušší že
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 20:43:43
avatar
MP hraju jedině CS, ale to už dlouho taky nebylo. A proč by upravování zbraní nemohlo být v SP? Ať mi nikdo netvrdí, že když jde spešl jednotka na tajnou akci, mají jen zbraně bez tlumítek apod.
Podle mě je to dost škoda...prostoru pro realizování různých nápadů je v BF4 určitě hodně.
HL2 + epizody, FC3 + BD, TombRaider a jiné, které za to stojí mám ofiko, několikrát dohrané a vždy se k nim rád vracím.
Asi bych se měl stydět za upirátění, ale demům nevěřím (stejně byla jen MP beta ne?) a než něco koupím, chci vědět do čeho jdu a bohužel BF4 za to nestojí :-(
evolution [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - maximum facepalm 2013-11-11 21:13:43

LOL ze 80eur so vsetkymi dlc, ea uz totalne je**be ?

stacila mi beta 5 minut a mal som dost. Nefunkcne hitboxy, gulka kt. leti pol hodinu, fire & spray

ach no dalsia NOOB FRIENDLY HRA
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-11 22:48:26
avatar
Ten kdo má v BF3 nahráno několik desítek hodin není zas tak moc zkušený hráč BF3

BF je v podstatě jediná hra co hraji. Mám nahráno stovky hodin v BF3. (pokud se vám to zdá moc, BF3 vyšel před více než 700dny ;). A BF4 je v mnohém dál a jinde než BF3.
Tohle není žádná recenze, ale jen hate na BF4.

Kupříkladu je ve hře dynamický systém počasí a především voda je zpracována tak jako nikde jinde. Viz. mapa Paracell Strom. Kde jsi tohle DD viděl v BF3 to mi fakt řekni . Zbraně jsou téměř všechny komplet přepracované a je zde mnoho nových. Ke všem zbraním je násobně více příslušenství a každou zbraň lze obrovským způsobem upravit. Už žádný foregrip+heavybarell jako v BF3.

Citace:
je to hlavně o tom vysypat co nejrychleji co nejvíce olova nebo granátů do co největšího hloučku protivníků.
Tohle může říct jen někdo kdo zná BF4 jen velmi zběžně, párkrát se připojil, dostal pěknou nakládačku a víc už se o hru nezajímal. Krom nenávistné recenze.

Jako fakt nechápu co by v té hře ještě mělo být? Ano bugy, je to vlastně beta, ale to se vyřeší patchy. DLC jsou zlo, ale nikdo vás nenutí je kupovat. Jinak je ta hra dost dobrá. vyčítat Battlefieldu že tam jsou zase tanky, heliny, stíhačky, nové zbraně na nových mapách... A co byste tam chtěli, nezničitelné sterilní prostředí z Crysis, nebo co? fakt by mě to zajímalo
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 05:34:46
avatar
Na detailní poznání hry stačí zkušenému hráči pár hodin.

4ka je rozhodně jinde než BF3 ale dál určitě ne.

Nové mapy vypadají výborně ale na všech místech jsou chyby, jako neviditelné překážky, neprůstřelné skuliny apod. Zbraně jsou tragicky nevyvážené. 50cal sniperka má pokles střely po 100 metrech. (v reálu má pokles střely cca 2 cm na 500m). Za to útočné pušky(automaty) poklesem střeli netrpí.

Hra je udělaná tak, že nelepší kamarád je granát a claymore a i když se 4ka prezentuje jako teamová hra. Oživování a napomáhání v teamu je bodově nejhůře hodnocené v celé hře.

Zničitelnost je fajn... Ale když má funkci a smysl. u BF3 to + - fungovalo. U 4ky je zničitelnost aby byla zničitelnost.
DieBitch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-12 10:48:41

Zaplacena recenze od Activision.. Vsadim boty ze recenze na COD bude opevna
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BF3 vs BF4 2013-11-13 15:07:45
avatar
Pokud odehrajete dost hodin v BF4 MP, tak zjistíte, že to není jako BF3 a to ani trochu. Jen to vypadá podobně.

Hratelně je to víc směrem BF2 s trochou BFBC2 (SQDM je kupodivu už skoro zpět ). Bohužel je tu i stejně kvalitní netcode jako u BF2 s kriplícíma bonusama navíc.

Problém číslo jedna je netcode (síťový kód = část enginu), který je naprosto úděsný. Jakž takž funguje dokud máte ping aspoň 50, ale prostě tu platí, že čím vyšší ping, tím hůř se vám bude hrát. A to ne lineárně, ale exponencionálně.

Pohyb ve hře při vyšším pingu připomíná pohyb v želé s občasnými záchvaty epilepsie. Můžete sice zamířit na nepřítele a vystřelit, ale šance, že se trefíte je kalkulovaná pomocí X*Y=Z (kde X je váš ping a Y je náhodné číslo okolo 1000 a víc), což v poměru 1:Z určuje vaší šanci něco zasáhnout skutečně.

Časem zjistíte, že nejen vy, ale ani nepřátelé se nevyskytují tam kde je vidíte. To, že někoho vidíte a střílíte po něm, ještě neznamená, že tam opravdu jde. Stejně tak, to že ste se schovali před střelbou za překážky neznamená, že jste schovaní pro všechny. A tudíž za tou krabicí můžete i umřít, protože vás někdo viděl jinde.

Další kix je, že hra je asi stejně stabilní jako libovolná betaverze čehokoliv. Jak vtipně říká uvítací zpráva jednoho serveru "Welcome to Battlefield 4 Beta 2.0". Padá to, zasekává se to, prostě beta jak vyšitá.

V některých větších map mi navíc ještě vypadává zvuk. Souvisí to zcela jistě s velikostí mapy, protože u menších pro TDM/SQDM se to nestává (mimochodem asi jediné dva módy které fungují vcelku dobře).

Z herního hlediska to není nějak špatné, pokud bych měl výtku, tak leda k DMR, které jsou tak trošku naprd a zbraně obecně fungují tak, že 99% lidí nakonec používá to samé, protože zbytek je prostě moc slabý. Což se ale nějak zásadně od BF3 neliší (i když mi přišlo, že tam to bylo z hlediska vyváženosti zbraní lepší).

Pokud někdy doladí bugy, tak to bude docela fajn hra. Prozatím by mi stačilo, kdyby to nepadalo 6x denně. Snad s příštím patchem, prý se usilovně pracuje na nápravě.

No, když EA musí mít hru "hned", tak je hned. A vypadá to podle toho..
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-15 22:00:04
avatar
Podľa mňa je DD proste zatrpklý na túto hru !

Hral som zatiaľ len úvodnú časť a páčila sa mi...

A čo by sme chceli viac ZADARMO ?!?!?! (lebo kupovať sa to naozaj neoplatí )
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-11-20 10:09:35
avatar
běž si hrát a nezlob, jo? Tady se baví dospělí lidi, co hrají MP.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!